Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Even een positief geluid over 2.3: het draait bij mij perfect. Het werkt duidelijk vloeiender dan 2.2 vind ik. Verder ervaar ik geen rare dingen met wifi.

Wat betreft accu kun je trouwens heel wat sparen door je telefoon op 'GSM Auto (PRL)' te zetten; hij zoekt dan minder naar beschikbare 2G/3G-signalen en gebruikt de lijsten die hij doorkrijgt van de zendmast. Doordat de laatste dagen mijn gebruik nogal fluctueert kan ik niet goed zien hoeveel het nou uitmaakt, maar het lijkt een flinke verbetering. 3G blijft gewoon werken en terugschakelen kan altijd (WCDMA Preferred is de originele setting).

Aanzetten kan @ Phone Setting in het 'verborgen; *#*#4636#*#* menu (dit intoetsen op de dialer en je komt er na een seconde ofzo vanzelf in terecht).

Ben benieuwd of anderen ook hetzelfde ervaren bij het aanpassen van deze setting :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Heb alleen maar verbeteringen geconstateerd met de 2.3 update.. geen vage bugs.. Snelheid is zeker verbeterd..
Batterij gaat net zo lang mee als eerst.. ruim 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:59
Beste Desire Z owners,

Mijn abbo eindigt op 12 dec, maar ik kan al op 12 augustus verlengen.
I.v.m de nieuwe, veel te dure abbo's van 5 sept, is het verstandig dat ik vóór 5 sept verleng.

Ik ben op zoek naar een qwerty android, en heb nu 2 opties:
1) Mijn Hi abbo vóór 5 sept 2 jaar verlengen en een gratis desire Z nemen
2) Mijn huidige abbo tot 12 dec uitzitten, overstappen naar sim-only en los een nieuwe qwerty android kopen (zoals de xperia pro, of de milestone 3 importeren).

Veel meer keuze aan android qwerty's is er niet.
Nu mijn vraag: Is het verstandig om nu nog, voor 2 jaar lang, een desire Z te nemen? Of is de Z inmiddels al 'te oud'?

Of kan de Z d.m.v android updates over 1.5 jaar nog steeds meekomen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:46
De Desire Z is wel wat aan de oude kant aan het raken. Niemand kan zeggen of ie nog 1.5 jaar meegaat, maar ik durf met enige zekerheid te zeggen dat deze update naar 2.3 de laatste zal zijn voor de DZ.

Ik snap je dilemma, en een vast antwoord kan ik je niet geven, maar persoonlijk zou ik gaan voor abo uitzitten en dan Sim-only gaan en een nieuwe Qwerty importeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
omgwtfbbq schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:48:
De Desire Z is wel wat aan de oude kant aan het raken. Niemand kan zeggen of ie nog 1.5 jaar meegaat, maar ik durf met enige zekerheid te zeggen dat deze update naar 2.3 de laatste zal zijn voor de DZ.

Ik snap je dilemma, en een vast antwoord kan ik je niet geven, maar persoonlijk zou ik gaan voor abo uitzitten en dan Sim-only gaan en een nieuwe Qwerty importeren :)
Is het niet mogelijk om d.m.v custom roms naar nieuwe android (2.4 etc) te gaan?
Het is inderdaad een moeilijke keuze. Vooral omdat bijv de xperia pro alleen een betere camera heeft en een 1ghz CPU.
Ook de milestone 3 heeft bijv maar 512MB ram.
Op welk vlak zou de desire Z dan problemen krijgen?

Verder is er <december maar weinig aanbod. Ik hoopte op de opvolger van de desire Z (doubleshot) maar daar komt waarschijnlijk geen worldphone van. Ook niet geheel onbelangrijk is dat de xperia pro waarschijnlijk €450+ euro gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:52:

- Ik heb bij mijn huidige Blade (600 MHz processor uit de Legend) flinke performanceproblemen op het forum hier. Andere websites zijn geen enkel probleem, maar zodra ik tekst in een tekstbox op het forum in probeer te voeren duurt het erg lang voordat de letters verschijnen.
Hé trouwe mede-Blade bezitter ! Ook aan't kijken voor 'n Z ;) ?
Ik ondervind dit probleem niet onder Cynagenmod 7 RC4 met xScope op m'n Blade.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwschors
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:20
een andere (tussen) oplossing voor het probleem van het indrukken van de G toets welke je naar gmail stuurt is: zoekknop/vergrootglasknop + G (of S) indrukken, Gmail wordt gestart, als je nu terug gaat naar je applicatie, zou het verholpen moeten zijn en kun je weer naar hartelust typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50

TVL

Sorcerer8472 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:58:
Even een positief geluid over 2.3: het draait bij mij perfect. Het werkt duidelijk vloeiender dan 2.2 vind ik. Verder ervaar ik geen rare dingen met wifi.

Wat betreft accu kun je trouwens heel wat sparen door je telefoon op 'GSM Auto (PRL)' te zetten; hij zoekt dan minder naar beschikbare 2G/3G-signalen en gebruikt de lijsten die hij doorkrijgt van de zendmast. Doordat de laatste dagen mijn gebruik nogal fluctueert kan ik niet goed zien hoeveel het nou uitmaakt, maar het lijkt een flinke verbetering. 3G blijft gewoon werken en terugschakelen kan altijd (WCDMA Preferred is de originele setting).

Aanzetten kan @ Phone Setting in het 'verborgen; *#*#4636#*#* menu (dit intoetsen op de dialer en je komt er na een seconde ofzo vanzelf in terecht).

Ben benieuwd of anderen ook hetzelfde ervaren bij het aanpassen van deze setting :)
Zag dat een Samsung Galaxy Ace standaard op "GSM Auto (PRL)" staat. Ga het eens uitproberen. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, meer mensen bij wie het mobiel internet niet werkt na de update? Bij mij was het APN van vodafone.live.com veranderd in -vodafone.live.com en was het APN-type veranderd van default naar -default. Meer mensen hier last van? Nu doet ie het weer bij mij, maar wil toch ook even checken of deze instellingen wel kloppen :) Dus kan iemand dit nog even bevestigen? Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Hmm, ik heb wel mijn APN opnieuw moeten instellen na de update. Dat heb ik adhv de wizard gedaan. Ik heb dus niet gelet op hoe de oude instellingen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

[..]

Ingesteld! Ik ben benieuwd! :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
DoubleYouPee1 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:49:
[...]

Is het niet mogelijk om d.m.v custom roms naar nieuwe android (2.4 etc) te gaan?
Het is inderdaad een moeilijke keuze. Vooral omdat bijv de xperia pro alleen een betere camera heeft en een 1ghz CPU.
Ook de milestone 3 heeft bijv maar 512MB ram.
Op welk vlak zou de desire Z dan problemen krijgen?

Verder is er <december maar weinig aanbod. Ik hoopte op de opvolger van de desire Z (doubleshot) maar daar komt waarschijnlijk geen worldphone van. Ook niet geheel onbelangrijk is dat de xperia pro waarschijnlijk €450+ euro gaat kosten
Met Custom ROMs naar hogere versie updaten kan natuurlijk wel. Maar ik verwacht van HTC uit vrij weinig updates de komende tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 17:36
Heeft iemand al de nieuwe gingerbread update voor een unbranded UK versie ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag m'n Z gekregen, blijkt het om een Italiaans toestel te gaan... Fijn. Wonder boven wonder wel NL taal maar kan niet updaten naar Android 2.3 en heb het idee dat de taal er niet op hoort; Past niet goed in knoppen etc... of hoort dit wel zo, dat tekst niet in een knop past en dus afgekapt is ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Op alle mobs die ik gehad heb klopt NL tekst niet in de knoppen. Gebruik ook altijd engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:09

Sherlock

No Shit

Ik heb de update naar 2.3 in eerste instantie geweigerd (wel gedownload), maar na enkele positieve berichten wil ik hem nu toch installeren. Bij Instellingen -> Over de telefoon -> Systeemsoftware-updates zegt hij nu dat er geen nieuwe versie is, maar de software info geeft Android 2.2.1. aan.

Weet iemand hoe ik nu die update 'forceer'?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Komt misschien omdat het bestand al op de telefoon staat, misschien als je met een file manager bij het bestand kan komen kan je het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Sinds 2.3 al een paar keer een crash gehad, zelfs terwijl hij gewoon op mijn bureau lag :{.
Als dat zo doorgaat pleur ik er wel een mod op ofzo, dit is gewoon kut.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Nu ik wat vaker via de speaker bel, merk ik dat de speaker van de desire Z echt heel zacht is, is er een manier om deze toch harder te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
staffordniko schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:25:
Nu ik wat vaker via de speaker bel, merk ik dat de speaker van de desire Z echt heel zacht is, is er een manier om deze toch harder te zetten?
Ik bel vrijwel nooit via de speaker, maar werkt de volume knop aan de zijkant van de telefoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Jegorex schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:18:
[...]

Ik bel vrijwel nooit via de speaker, maar werkt de volume knop aan de zijkant van de telefoon niet?
Wel, maar zelf op zijn hardst is het nog heel erg zacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
staffordniko schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:47:
[...]

Wel, maar zelf op zijn hardst is het nog heel erg zacht...
Dat probleem heb ik ook. Komt denk ik vooral door dat de speaker geen klankkast(je) heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Crosspost:

WTF! Mijn HTC Desire Z herstart ineens stipt om 0.00 uur zonder dat ik iets doe! :-| Hoor ineens het opstartgeluid vanuit het hoesje waar de telefoon in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Bart ® schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:54:
Sinds 2.3 al een paar keer een crash gehad, zelfs terwijl hij gewoon op mijn bureau lag :{.
Als dat zo doorgaat pleur ik er wel een mod op ofzo, dit is gewoon kut.
Hier ook...

En naar sommige personen kan ik geen sms'jes meer versturen...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

TommyGun schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:05:
[...]

Hier ook...

Daar heb ik nog geen last van gehad, maar ik stuur ook bijna geen smsjes.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:11
TommyGun schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 09:05:
[...]
Hier ook...

Geen echt oplossing, maar je kan Handcent gebruiken. Vind ik sowieso een betere SMS client.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Na de update is mijn vodafone internet echt heel erg traag, wisseld ook heel veel tussen verschillende standen, H, G, 3G.

Iemand een tip om iets hieraan te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 12:30
netblade schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:20:
Mijn issues met deze nieuwe versie

Toetsenbord heeft zo nu en dan een eigen leven op de G drukken gaat bv naar gmail terwijl ik helemaal geen shortcut heb ingesteld.
Idd, probleem heb ik ook gehad. Maar naar een reboot was het verholpen. Moet zeggen dat ik geen last meer heb van twee andere toetsenbord problemen, namelijk met het licht en dat het tekstvak in 1 keer tijdens het typen gedeselecteerd wordt zodat er niet meer getypt wordt.

Tnx voor de tip, ben benieuwd!

[ Voor 47% gewijzigd door kipppertje op 01-08-2011 20:03 ]

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

maarud schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:03:
[...]

Nou, even de CID eraf en een HTC WWE Rom installeren. Heb ik ook gedaan, heb een chinese Desire Z gekocht, alles dus in chinees of engels. CID lock eraf en een HTC WWE rom erop... hupsakee :)
Dit heb ik ook gedaan, maar heb jij dan wel nog de mogelijkheid om Nederlandse spellingscontrole in te schakelen voor het hardware keyboard ? Zou je dat even voor me willen controleren aub ?

Instellingen --> Taal en Toetsenbord --> Touch Input --> Instellingen van hardwaretoetsenbord --> Standaardtoetsenbord.
Hier kan ik alleen maar Engels of Italiaans instellen. Uiterst irritant, stoor me er mateloos aan, niet normaal.

Alvast bedankt !!!
twister00004 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:02:
Na de update is mijn vodafone internet echt heel erg traag, wisseld ook heel veel tussen verschillende standen, H, G, 3G.

Iemand een tip om iets hieraan te verbeteren?
Zelfde probleem hier, ook met vodafone. Toevallig andere Radio geflashed ?

[ Voor 19% gewijzigd door Freekers op 01-08-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Heb ook het idee dat hij ietsjes sneller terugvalt naar G als 3G/H zwak is, maar zou ik niet met zekerheid durven zeggen.

Wel één negatief punt over 2.3: Sense herstart nu vaker, bijv. als ik even Google Maps heb gebruikt en (naar ik aanneem) het geheugen iets voller zit. Is een kleine irritatie, maar ook gelijk de enige. Werkt erg netjes allemaal verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Sorcerer8472 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 22:20:
Heb ook het idee dat hij ietsjes sneller terugvalt naar G als 3G/H zwak is, maar zou ik niet met zekerheid durven zeggen.

Wel één negatief punt over 2.3: Sense herstart nu vaker, bijv. als ik even Google Maps heb gebruikt en (naar ik aanneem) het geheugen iets voller zit. Is een kleine irritatie, maar ook gelijk de enige. Werkt erg netjes allemaal verder :)
Ja dat probleem ondervind ik ook, Sense wordt hier zeker een aantal keren per dag herstart. Vraag me alleen af of het geheugen is of gewoonweg crashen omdat ie geheugen genoeg zou moeten hebben.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:19
Ook mijn toestel is nu spontaan gereboot, was mijn email aan het lezen, PAF. restart.

Daarna melding: HTC op de hoogte stellen
Deze telefoon is net hersteld van een buitengewone herstelpoging. Wil je HTC op de hoogte stellen?

Hoop dat het hierbij blijft, verder had ik weinig te klagen over de upgrade naar 2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Uitgevoerd, ben benieuwd.

Was al zeer tevreden over mijn accuverbruik sinds ik van 2.2 naar 2.3.3 gekomen ben, maar elke stap is er één! Het lukte me dit weekend zelfs om mijn telefoon in het weekend niet aan de lader te hangen, terwijl ik toch best wat heb zitten internetten/mailen/whatsappen enzo..

Mijn vriendin is ook in de markt voor een Z, tijdens de koopavond van de week even naar de lokale belcompany/phonehous, voor de tarieven door het dak heen gaan. :X Aan mij de schone taak om een hoesje/protector te zoeken die de twee Z's uit elkaar te gaan houden..

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 02-08-2011 09:54 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 21:14

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb afgelopen weekend mijn Desire Z ook geupgrade naar 2.3. De update zelf ging prima. Het probleem waar ik nu alleen last van heb is dat mijn GPS niet meer werkt.

Ik zie constant dat mijn telefoon op zoek is naar een GPS fix maar ik heb sinds afgelopen zaterdag nog geen fix gezien. Navigatie e.d. werkt om diezelfde reden dus ook niet meer. Ik heb het toestel al gereset/batterij eruit etc, maar voorlopig werkt niets. Zijn er mensen met hetzelfde probleem en/of mensen met een oplossing hiervoor?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hmm.. In het afgelopen half uur is de batterij van 60% naar 25% gezakt. :X Heb de instelling ongedaan gemaakt, na de lunch test ik hem nog even om uit te sluiten dat dit het echt was. Eerst even opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1bzw
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 17:36
Heb de UK versie van mijn desire z ook voorzien van gingerbread. Er zit nu alleen een vervelende spellingscontrole op mijn SMS. Ik heb al even zitten zoeken, maar niks kunnen vinden om het uit te zetten.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

_Apache_ schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:27:
[...]

Hmm.. In het afgelopen half uur is de batterij van 60% naar 25% gezakt. :X Heb de instelling ongedaan gemaakt, na de lunch test ik hem nog even om uit te sluiten dat dit het echt was. Eerst even opladen.
Heb deze instelling ook aangepast Sorcerer8472 in "HTC Desire Z"
Merk wel een aardige verbetering van het gebruik van de accu.

Verder draait 2.3 best goed, heb het idee dat eea ook sneller is. Heb ook wel wat nadelen kunnen constateren. Sygic Mobile 10 werkt niet meer met Gingerbread. En vaak moet hij het scherm verversen als ik weer terug ga vanuit een app. Dit verversen duurt te lang vind ik en is erg vervelend (krijg dan een wit scherm met groene letters HTC en vervolgens springt hij op "Laden".

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 02-08-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Hier ook geupdate en Sygic Mobile werkt bij mij prima. Even opnieuw installeren misschien? Of het is ergens een vreemde combinatie qua apps...

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

_Apache_ schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:27:
[...]

Zou je (en tomvdlee ook) kunnen laten weten welk netwerk je gebruikt, en ook of je vaak tussen 2G en 3G heen en weer stuitert? In die gevallen schijnt het namelijk vooral nogal te kunnen schelen. Dat het slechter wordt heb ik nog niet gezien in mijn zoektocht naar wat de setting nou precies doet. Kan tuurlijk ook aan iets anders liggen, maarja, telefoons en de scientific method... :P

Ben iig benieuwd of we een patroon kunnen ontdekken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:50:
[...]

Zou je (en tomvdlee ook) kunnen laten weten welk netwerk je gebruikt, en ook of je vaak tussen 2G en 3G heen en weer stuitert? In die gevallen schijnt het namelijk vooral nogal te kunnen schelen. Dat het slechter wordt heb ik nog niet gezien in mijn zoektocht naar wat de setting nou precies doet. Kan tuurlijk ook aan iets anders liggen, maarja, telefoons en de scientific method... :P

Heb nu even currentwidget aan het loggen gezet, ben reuze benieuwd naar een patroon of iig een oorzaak.

Heb de instelling weer teruggedraaid, maar het lijkt nog steeds men batterij leeg te trekken. Zal even zien of ik een foto'tje kan posten van men batterij-verbruik van de laatste 20uur.

Edit : Hier het stroomverbruik van vanmiddag, halverwege de instelling gezet.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vUx9wzz6iMozdhFTB7AUxd4Y/thumb.png

Edit 2 : Heb advanced task killer gestart, ignore list leeggemaakt en elk proces gestopt. Verder staat de instelling weer terug bij af. Even kijken hoe het nu gaat.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3FU0Iax9tX06SoauZ7prEUbI/thumb.png

Netwerk is Hi/KPN, vziw voornamelijk 3G, maar pin me daar niet op vast.

[ Voor 37% gewijzigd door _Apache_ op 02-08-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Hier een update over mijn GPS problemen. Vanmiddag met GPSFix / GPSMonitor en Turbo GPS gespeeld.

Eerst mijn telefoon herstart ( batterij eruit ). Na het starten met bovenstaande tooltjes aan de slag gegaan. Zelfs na 2 uur heb ik geen GPS fix. Met Turbo GPS kan je kijken welke satelieten er gevonden worden. En nu komt het schokkende, hij vind er helemaal geen 1.

Ik begin zo langzaam te denken dat OF de software mijn GPS muis intern niet meer kan vinden OF dat de GPS muis kapot is. Dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien ik de dag voor de upgrade naar 2.3.3 nog gebruik heb gemaakt van de GPS in m'n telefoon.

Update 20:10

Ik heb daarnet met Vodafone ( waar toestel weg komt ) en HTC gesproken, enige wat het nog *ZOU* kunnen oplossen is een hard reset, mocht dat niet werken dan moet hij worden gerepareerd :(

Iemand nog suggesties?

[ Voor 13% gewijzigd door mkleinman op 02-08-2011 20:10 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:50:
[...]

Ik heb een T-Mobile abonnement. Volgens mij gaat hij wel regelmatig van 2g naar 3g met name als ik ergens binnen ben. Thuis gebruik ik Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:59

Kingpinda

Citizenship is earned.

flitspaal.nl schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:04:
Ik heb afgelopen weekend mijn Desire Z ook geupgrade naar 2.3. De update zelf ging prima. Het probleem waar ik nu alleen last van heb is dat mijn GPS niet meer werkt.

Ik zie constant dat mijn telefoon op zoek is naar een GPS fix maar ik heb sinds afgelopen zaterdag nog geen fix gezien. Navigatie e.d. werkt om diezelfde reden dus ook niet meer. Ik heb het toestel al gereset/batterij eruit etc, maar voorlopig werkt niets. Zijn er mensen met hetzelfde probleem en/of mensen met een oplossing hiervoor?
ik had dat ook na een upgrade van cynagonemod. eerlijk gezegd niet duidelijk voor mij of jullie het hebben over een officiele update of een custom. kom net weer even binnenwandelen. als het over een custom update gaat, wees dan zeker dat je allebei de caches wiped. met bijvoorbeeld rom manager. als dat niet baat, hielp bij mij om busybox te installeren en fasterfix. uitteraard alleen op geroote telefoon.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het batterij-slurpen gaat vandaag nog ongenadig door. Mijn conclusie tot zover, is dat mijn batterij word leeggetrokken door middel van de internet verbinding in ieder geval. Vannacht in de lader gezeten, vanmorgen de batterij helemaal geladen en om 0830hrs internet ingeschakeld, vanaf dat moment schiet ie naar beneden. Als proef op de som heb ik 3G nu uitgezet, over een uurtje even zien hoe de grafiek staat.

Dan word het uitzoeken welke app of instelling dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Kingpinda schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:59:
[...]

ik had dat ook na een upgrade van cynagonemod. eerlijk gezegd niet duidelijk voor mij of jullie het hebben over een officiele update of een custom. kom net weer even binnenwandelen. als het over een custom update gaat, wees dan zeker dat je allebei de caches wiped. met bijvoorbeeld rom manager. als dat niet baat, hielp bij mij om busybox te installeren en fasterfix. uitteraard alleen op geroote telefoon.
Het gaat om een officiële update die is gepushed door Vodafone, ( Gingerbread 2.3.3 ). Sinds die update werkt mijn GPS dus niet meer. Aangezien het een bedrijfstelefoon is zie ik het niet zitten om hem te rooten en er een custom rom op te gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

_Apache_ schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:10:
Het batterij-slurpen gaat vandaag nog ongenadig door. Mijn conclusie tot zover, is dat mijn batterij word leeggetrokken door middel van de internet verbinding in ieder geval. Vannacht in de lader gezeten, vanmorgen de batterij helemaal geladen en om 0830hrs internet ingeschakeld, vanaf dat moment schiet ie naar beneden. Als proef op de som heb ik 3G nu uitgezet, over een uurtje even zien hoe de grafiek staat.

Dan word het uitzoeken welke app of instelling dit veroorzaakt.
Als je iig bij "Mobile network" (in het standaard instellingenmenu) hem weer op WCDMA/GSM zet dan staat hij als het goed is weer op dezelfde setting als voorheen. Ik zou het wel erg raar vinden als dat de oorzaak is bij jou.

@tomvdlee: inderdaad die situatie die jij noemt (stuiteren tussen 2g/3g) daar is veel winst te behalen met deze setting omdat hij dan de lijsten van de zendmast gebruikt en niet zelf gaat zoeken (of dat pas doet als hij niets vindt op de kanalen die hij van de zendmast krijgt). De WCDMA Preferred-setting gaat juist altijd scannen ipv de selectielijst te gebruiken. Als het goed is is dat het enige verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Sorcerer8472 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:09:
[...]

Als je iig bij "Mobile network" (in het standaard instellingenmenu) hem weer op WCDMA/GSM zet dan staat hij als het goed is weer op dezelfde setting als voorheen. Ik zou het wel erg raar vinden als dat de oorzaak is bij jou.
Hij staat op WCDMA preferred, wat de originele setting was (al sinds gisteren net na de lunch). De optie WCMDA/GSM bestaat niet, of bedoelde je - onbewust - een ander?

Update,
Met internet uit, blijft de accu hard teruglopen. Wellicht een GSM setting die niet in orde is. Ik zat naar een oude grafiek te kijken. Het zijn nu twee plateau's, twee keer geen internet gebruik, met een schuin streep er tussen, mét internetverbruik. Duidelijker krijgen we hem niet.

Saillant detail : De grootverbruiker volgens hemzelf 'Android besturingssysteem' voor 27%, daarna weergave met 26%, K9 Mail 25%, Mobiel standby 10%, telefoon inactief, wifi 2%

[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 03-08-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik ga weer een ontzettende noob vragen stellen hoor.

Na vele jaren heb ik besloten ook maar eens wat meer met mijn tijd mee te gaan en mijn wlan thuis te activeren. (dus)
Hoe kan ik het zo instellen dat mijn apparaat automatisch het wifi oppakt als het beschikbaar is, zonder dat hij een hele dag loopt te zoeken naar bekende netwerken?
Of gaat dat automatic?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
avotar schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:17:

Na vele jaren heb ik besloten ook maar eens wat meer met mijn tijd mee te gaan en mijn wlan thuis te activeren. (dus)
Hoe kan ik het zo instellen dat mijn apparaat automatisch het wifi oppakt als het beschikbaar is, zonder dat hij een hele dag loopt te zoeken naar bekende netwerken?
Of gaat dat automatic?
Dat gaat automatisch volgens mij.
Als je je telefoon niet gebruikt zal hij ook niet zoeken naar wifi en als je hem wel gebruikt zoekt hij af en toe als er geen wifi verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Currentwidget was de dader. Hij logde om de seconde 8)7 .

Nu staat de telefoon zelf op 'WCDMA prefered' en in de afgelopen anderhalf uur is ie 1% gezakt. Binnenkort de setting "GSM Auto (PRL)" testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

avotar schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:17:

Of gaat dat automatic?
Zou automatisch moeten gaan. Tip; Kijk eens naar Tasker. Die kan zulke simpele taken voor je automatiseren, bijv. Wifi uit zodra je de deur uitgaat (op cell tower location, kost dus geen extra stroom) , zodat je echt zeker weet dat je Wifi geen stroom vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

_Apache_ schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:13:
[...]

Hij staat op WCDMA preferred, wat de originele setting was (al sinds gisteren net na de lunch). De optie WCMDA/GSM bestaat niet, of bedoelde je - onbewust - een ander?

Update,
Met internet uit, blijft de accu hard teruglopen. Wellicht een GSM setting die niet in orde is. Ik zat naar een oude grafiek te kijken. Het zijn nu twee plateau's, twee keer geen internet gebruik, met een schuin streep er tussen, mét internetverbruik. Duidelijker krijgen we hem niet.

Saillant detail : De grootverbruiker volgens hemzelf 'Android besturingssysteem' voor 27%, daarna weergave met 26%, K9 Mail 25%, Mobiel standby 10%, telefoon inactief, wifi 2%
Nee, nu had ik het weer over het standaard-settingsmenu. Sorry voor de verwarring :P

Overigens heb ik sinds een paar dagen een nieuw probleem @ Vodafone: ik word ontzettend gauw teruggegooid van HSPA/3G naar 2G, ook @ WCDMA Preferred. Ik wil bijv. een grote internetpagina ophalen op m'n telefoon en hij gaat pardoes van volle bak HSPA naar GPRS 8)7

Kennen anderen dit probleem ook? Is nogal irritant aangezien een internetpagina met foto's ophalen op 56k-snelheden gaat (maar de pagina's niet meer op 56k-snelheden zijn afgesteld :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 15:00
Mijn update naar Gingerbread bevalt opzich goed, hoewel ik niet echt veel verbeteringen merk. Her en der wel wat kleine dingetjes. Ik had ook het probleem van de 'sneltoetsen' die er ineens in stonden, maar die konden gelukkig verwijderd worden.

Met 2.2 had ik het probleem dat bij Google Navigatie hij ineens de GPS fix kwijt was en hem ook niet meer terugvond. Maar Nagivatie even opnieuw opstarten en de fix was er direct weer. Met Gingerbread ben ik dat probleem nog niet tegengekomen, maar er heeft zich wel een nieuw probleem voorgedaan: soms denkt Google Navigatie dat ik naast de weg rij (50 a 100 meter ofzo) waardoor hij qua instructies helemaal gaat flippen (hij wil me dan eerst terug hebben op de grote weg waar ik nota bene al rij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Sorcerer8472 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:43:
[...]

Nee, nu had ik het weer over het standaard-settingsmenu. Sorry voor de verwarring :P

Overigens heb ik sinds een paar dagen een nieuw probleem @ Vodafone: ik word ontzettend gauw teruggegooid van HSPA/3G naar 2G, ook @ WCDMA Preferred. Ik wil bijv. een grote internetpagina ophalen op m'n telefoon en hij gaat pardoes van volle bak HSPA naar GPRS 8)7

Kennen anderen dit probleem ook? Is nogal irritant aangezien een internetpagina met foto's ophalen op 56k-snelheden gaat (maar de pagina's niet meer op 56k-snelheden zijn afgesteld :P)
Probleem komt mij niet bekend voor, MB binnen halen heeft ie 3-4 seconden voor nodig.

Het probleem lijkt nog niet verdwenen, op 3G is de batterij in een middag leeg, terwijl dit niet eerder zo was. Heb PowerTutor even geinstalleerd, en die bevestigt mijn vermoeden. 3G trekt constant net iets onder de 600mW.. Even zoeken of ik dit nog verder kan uitspecificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:25:
Het probleem lijkt nog niet verdwenen, op 3G is de batterij in een middag leeg, terwijl dit niet eerder zo was. Heb PowerTutor even geinstalleerd, en die bevestigt mijn vermoeden. 3G trekt constant net iets onder de 600mW.. Even zoeken of ik dit nog verder kan uitspecificeren.
Heb met PowerTutor de dader gevonden, telkens stond 3G op 600mW (max) en zakte niet terug. Gekeken naar de top apps die het meeste resources verbruiken. Dit was K9, mail app. Wanneer ik synchronisatie uitschakelde werd het rustig. Nu zijn er twee accounts, een uit de synchronisatie gehaald en in het hoofdmenu synchronisatie weer ingeschakeld. Tadaa.. toen werd het rustig, wat bleek later. Er stonden mails in een concepten en verwijderde items map die hij niet goed kon pushen. Heb alle berichten gewist, nu is het verbruik lager - en nog belangrijker - zakt het na een paar seconden weer weg naar 0mW..

Opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Goddemmit... :( Toen ik m'n D-Z net had, was de accu defect, kon ik 'm gelijk terugsturen. Nu werd ie vanmorgen weer niet wakker... ;( Gister geen probleem, aan de oplader gelegd, vanmorgen was ie overleden.
Ik heb alvast een reserveaccu besteld, want er zit toch maar 6 maanden garantie op die dingen en daar ben ik ondertussen 2 maanden overheen. Hopen dat het dat is, anders kan ik 'm opsturen en ben ik 'm met wat pech een paar weken kwijt...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Probleem dat ik had met flipperen tussen 3G/H/GPRS was locatiegebonden, heb er nu geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DeadMetal schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:59:
Met 2.2 had ik het probleem dat bij Google Navigatie hij ineens de GPS fix kwijt was en hem ook niet meer terugvond. Maar Nagivatie even opnieuw opstarten en de fix was er direct weer. Met Gingerbread ben ik dat probleem nog niet tegengekomen, maar er heeft zich wel een nieuw probleem voorgedaan: soms denkt Google Navigatie dat ik naast de weg rij (50 a 100 meter ofzo) waardoor hij qua instructies helemaal gaat flippen (hij wil me dan eerst terug hebben op de grote weg waar ik nota bene al rij).
Klinkt bekend, zowel het probleem voor de update als na de update.

Nadeel is dat voor de update Sygic GPS het zonder problemen deed, maar na de update ook Sygic GPS denkt dat je naast de weg rijd. Erg vervelend.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 00:17
Ik heb opeens een raar probleem. Als ik sms'jes type reageren sommige letters opeens als shortcut. Een g opent gmail en een b de browser. Ik heb toch echt de fn toets uitstaan, en hij doet het de hele tijd.
Ga een reboot proberen, maar het is erg vreemd. Anderen ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

- peter - schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:57:
Ik heb opeens een raar probleem. Als ik sms'jes type reageren sommige letters opeens als shortcut. Een g opent gmail en een b de browser. Ik heb toch echt de fn toets uitstaan, en hij doet het de hele tijd.
Ga een reboot proberen, maar het is erg vreemd. Anderen ervaring?
Zoek ff in dit topic, dan vind je ook de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Trouwens, ik heb laatst een tijdje op een GPRS-only plek gezeten in Nederland, en eerder ook al op EDGE-only in het buitenland. Maar wat trekt dat je telefoon snel leeg zeg :o Op 3G gaat het toch een stuk minder snel wat betreft data. Zal er ook mee te maken hebben dat alleen al mail ophalen erg lang duurt en op 3G maar een paar seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand (het liefst op een niet-geroote telefoon) ervaring met het veranderen van de mtu-waarde? Ik heb nl op m'n wifi thuis problemen met sommige websites. Ik denk dat het komt doordat ik op m'n netwerk thuis gebruik maak van pppoe, waardoor ik een mtu van 1492 heb. Dus ik wil de mtu op m'n telefoon ook veranderen naar 1492 (ipv de standaard 1500). Iemand die dit al eens heeft gedaan en mij uit kan leggen hoe? :) Ik denk alleen niet dat dit op een niet-geroote telefoon kan, toch? Dan zal ik ook even de boel moeten rooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

@ flitspaal.nl;
He, was ik niet de enige met een GPS probleem na de update? Ik had het ook niet namelijk en maakte zelfs al een afspraak met de telefoonwinkel voor reparatie!! Maar plots na enkele dagen (na flink proberen met allerhande apps welk GPS gebruiken enzo.) ging GPS weer werken en het is vanaf dat moment niet meer anders geweest. Afspraak in telefoonwinkel dus weer afgezegd.

Het zal dus wel aan de update van 2.3.3 gelegen hebben. Kan haast niet anders. Tussentijds misschien een OTA geweest 2.3.3-1 ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas die nieuwe update op m'n desire Z gezet en ik weet niet zeker of het daardoor komt, maar heb nu bij het sturen van smsjes aan sommige contacten het probleem dat ie het gewoon niet doet, als ik op verzenden tik gebeurt er helemaal niks! Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Bart-Willem schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:55:
[...]

Het gaat niet om de voorspelling maar die irri spellingscontrole. :P Dus 't zit 'm in iets anders. :/ Voor de zekerheid Nederlands als 2e taal geselecteerd bij die voorspelling maar het maakt geen donder uit: ik blijf irritante rode strepen onder elk woord die ik tik zien. :')
Ik heb dit probleem ook nog steeds, ook al vink ik beide opties uit, ik blijf die klote spellingscontrole zien. Iemand nog suggesties?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Installeer een andere keyboard app. SlideIT demo ofzo, die spellingscontrole vervangt die van HTC en zo kun je dus gewoon zonder rode lijnen een sms tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

omgwtfbbq schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:52:
Installeer een andere keyboard app. SlideIT demo ofzo, die spellingscontrole vervangt die van HTC en zo kun je dus gewoon zonder rode lijnen een sms tikken :)
En als je bij Instellingen -> Taal & Toetsenbord -> Touch Input -> Tekstinvoer -> 'Spellingscontrole' uitvinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Dat werkt niet, been there, done that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Idd, dat werkt hier ook niet. Aanvinken en daarna weer uitvinken doet ook de truc niet :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freekers schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:22:
Zou automatisch moeten gaan. Tip; Kijk eens naar Tasker. Die kan zulke simpele taken voor je automatiseren, bijv. Wifi uit zodra je de deur uitgaat (op cell tower location, kost dus geen extra stroom) , zodat je echt zeker weet dat je Wifi geen stroom vreet.
Imho is alleen voor dit 'Auto WiFi Enabler' handiger, of je moet Tasker voor tig meer dingen willen gebruiken..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
ik heb nu al de hele tijd last van dat wanneer ik foto's op mijn telefoon zet (geheugenkaart) dan staan de foto's er op..MAAAR na +- 10x openen van de gallerij staan er veel minder foto's op en is 40% kwa fot's/videos niet beschikbaar....
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/w6txli.jpg
iemand anders hier ervaring mee??

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Heb ik ook, maar je kunt ze wel zien met bijvoorbeeld Astro file manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Even googlen op Rescan Media, of in de Market. Is een bekend probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
bedankt, vind het echt vaag, iets wat ze mogen fixen..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:16
Ik heb sinds de update ook problemen met het keyboard. Ik moet de knoppen langer en beter indrukken en soms pakt hij ze ook wel eens dubbel. Een vriend van me met een desire z heeft precies hetzelfde probleem. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Brabo-Joossie schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:35:
Goddemmit... :( Toen ik m'n D-Z net had, was de accu defect, kon ik 'm gelijk terugsturen. Nu werd ie vanmorgen weer niet wakker... ;( Gister geen probleem, aan de oplader gelegd, vanmorgen was ie overleden.
Ik heb alvast een reserveaccu besteld, want er zit toch maar 6 maanden garantie op die dingen en daar ben ik ondertussen 2 maanden overheen. Hopen dat het dat is, anders kan ik 'm opsturen en ben ik 'm met wat pech een paar weken kwijt...
Nou, on the bright side: ik heb een reserve-accu voor m'n telefoon.
On the minder bright side: daarmee is het probleem niet opgelost.. ;( Heb me maar gemeld bij de leverancier, waar ik 't ding heen mag sturen... -O-

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekky
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05-2012
racinfo schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:11:
@ flitspaal.nl;
He, was ik niet de enige met een GPS probleem na de update? Ik had het ook niet namelijk en maakte zelfs al een afspraak met de telefoonwinkel voor reparatie!! Maar plots na enkele dagen (na flink proberen met allerhande apps welk GPS gebruiken enzo.) ging GPS weer werken en het is vanaf dat moment niet meer anders geweest. Afspraak in telefoonwinkel dus weer afgezegd.

Het zal dus wel aan de update van 2.3.3 gelegen hebben. Kan haast niet anders. Tussentijds misschien een OTA geweest 2.3.3-1 ? :)
Hey Racinfo,
Ik heb helaas nog steeds hetzelfde probleem. Na de update vindt hij geen gps meer. Kun je misschien nog beschrijven hoe je het probleem verholpen hebt? Heb je bepaalde apps gebruikt?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Krekky schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:21:
[...]

Hey Racinfo,
Ik heb helaas nog steeds hetzelfde probleem. Na de update vindt hij geen gps meer. Kun je misschien nog beschrijven hoe je het probleem verholpen hebt? Heb je bepaalde apps gebruikt?
Alvast bedankt!
Ik moet mijn telefoon opsturen naar Dynafix om het probleem te laten onderzoeken / repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:57
flitspaal.nl schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:46:
Ik moet mijn telefoon opsturen naar Dynafix om het probleem te laten onderzoeken / repareren.
Damn! Dat is stom zeg. En dat alleen maar door een update?

Dat lijkt me duidelijk, geen update voor JeroenH, ik ga over een jaartje of zo wel eens shoppen in de custom ROMs. Wat slecht van HTC zeg.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn GPS doet het gewoon. Fijne app om ruwe GPS-info op te halen is JustGPS (geeft o.a. hoogte weer, weliswaar met afwijking, maargoed, die app geeft aan óf hij satellieten ziet én of hij ze kan gebruiken voor het krijgen van een fix; dan kun je al een stukje debuggen dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:54

Sandyman538

SandstorM [148839]

Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met het opsturen van de telefoon terwijl er een custom rom op staat? In het begeleidende emailtje wat ik kreeg van htc staat dat er een mogelijkheid is dat je garantie dan niet geldt, terwijl mijn probleem hardwarematig is. Zijn hier mensen die hem opgestuurd hebben met een custom rom en daar problemen mee ondervonden hebben?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat zou volgens de Nederlandse wet volgens mij niet rechtmatig zijn, dat dan de garantie ineens vervalt. Alsof van je Windows PC de garantie vervalt als je er Linux op zet.

Trouwens, mijn telefoon heeft het toch weer... bij 3G terugswitchen naar GPRS. Dit lijkt hij te doen als de mast druk is en hij even geen reactie krijgt. Komt ook voor bij volle bak ontvangst. Ik weet alleen niet zeker of het nou aan de telefoon ligt of aan eventueel nieuwe instellingen op het Vodafone-netwerk. Iemand anders die dit ook mee heeft gemaakt? Het gebeurt alleen als het 3G-netwerk traag reageert; dan switcht hij telkens terug naar GPRS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om je telefoon met een wachtwoord te beveiligen net zoals dat op iOS gebeurd? Ja, je kan een viercijferig wachtwoord instellen ter beveiliging voor je telefoon, maar het is echt veel omslachtiger om je telefoon te unlocken t.v.g. iOS.

Op Android moet je namelijk eerst unlocked door de slider naar rechts te schuiven. Dan moet je de code intoetsen en daarna ook nog is op OK drukken. Op iOS unlock je je telefoon gewoon door de code in te voeren en als je 4 cijfers hebt ingevuld ga je automatisch verder en hoef je niet nog eens op OK te drukken. Kortom, op Android moet je twee extra handelingen verrichten om je telefoon te unlocken...erg stom ontworpen op Android dus. Weet iemand of je met een tooltje ofzo dit makkelijker (iOS like) kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Mwehhh.. gisteren met de fiets in een enorme wolkbreuk terechtgekomen. Ik was in een paar minuten nat tot op mijn onderbroek :-/.
Waar ik even geen rekening mee hield is dat mijn Desire Z in de jaszak van het mijn zomerjasje zat, waar het dubbel en dwars doorheen geregend is.
In eerste instantie deed hij helemaal niks meer. Ik toen direct de accu eruit gehaald en hem te drogen gelegd.

Gisteravond heb ik geprobeerd hem geprobeerd en tot mijn blijdschap ging het toestel weer aan. Echter, met grote vlekken in het scherm. Dus maar weer snel de accu eruit en weer laten drogen.
Nu, 24 uur later, nogmaals geprobeerd. De vlekken zitten er echter nog steeds en het lijkt wel of ze helemaal niks minder zijn geworden:
HTC Desire Z

Wat denken jullie.. gewoon nog langer wachten? Kan ik met een fohn wat forceren of is dat niet aan te raden?
Is het veilig het toestel in deze status te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
  • Laatst online: 21:56
De mijne is 3 weken geleden ook in het water terecht gekomen. De strepen werden zelfs steeds erger. Ondertussen is het ergste gelukkig wel weg getrokken. Heb ondertussen wel een nieuw schermpje bestel uit China, maar wacht nog op mijn gereedschapssetje voordat ik hem ga vervangen. Was in totaal 30 euro kwijt (gereedschap+scherm).
Ik heb er bij mij de batterij gelijk uit gehaald en 3 dagen laten drogen. Maar denk wel dat je hem gewoon nog kunt gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door snader2 op 10-08-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik blij dat ik gisteren tijdens het hardlopen heb besloten tussen de bomen te blijven en niet de heide over te crossen, dit is mij gelukkig bespaard gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Leg hem even in een bak met droge rijst. dan trekken die vlekken wellicht weg.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
monnick schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 20:31:
Op Android moet je namelijk eerst unlocked door de slider naar rechts te schuiven. Dan moet je de code intoetsen en daarna ook nog is op OK drukken. Op iOS unlock je je telefoon gewoon door de code in te voeren en als je 4 cijfers hebt ingevuld ga je automatisch verder en hoef je niet nog eens op OK te drukken. Kortom, op Android moet je twee extra handelingen verrichten om je telefoon te unlocken...erg stom ontworpen op Android dus. Weet iemand of je met een tooltje ofzo dit makkelijker (iOS like) kan doen?
Bij iOS moet je ook eerst sliden voor je de code in moet geven. Om te zeggen dat een "OK"-knop stom ontworpen is vind ik een beetje overdreven. Zo kun je namelijk nog corrigeren als je typefout maakt.
Anders moet je een swipe pattern gebruiken, daar hoef je niet te bevestigen

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 22:13
Ah, die van mij lag ook in de sloot (1 week oud). Helemaal uit elkaar gehaald, echt overal zat water (zelfs achter de metalen beschermkapjes van de chips). Zelfde vlekken op m'n beeldscherm. Heb de GPS aangedaan, aan de lader, dan wordt de telefoon heel warm namelijk. Na een week was het ergste weg, nu heb ik alleen nog een paar lichte strepen.

snader2, als je het schermpje hebt, wil je dan wat zeggen over de beeldkwaliteit? Misschien dat ik het dan nog eens ga overwegen :)

[ Voor 5% gewijzigd door maarud op 10-08-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
@maarud, Zal het wel laten weten tegen die tijd. Heb hem gekocht bij no.1-tech op ebay. Was binnen een week binnen. Het zou een orgineel HTC scherm moeten zijn, maar je weet nooit met spullen uit China.
Hopen dat Dealextreme mijn gereedschap snel levert.

[ Voor 19% gewijzigd door snader2 op 10-08-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb contact opgenomen met HTC, dat ik het hardware toetsenbord met geen mogelijkheid op NL taal krijg ingesteld omdat het een Italiaans toestel is, terwijl ik het in Nederland heb gekocht.
HTC zegt dat ze niks voor me kunnen doen, omdat het toetsel niet direct bij hun gekocht heb maar in een winkel.
Waar de F slaat dat dan op ? M.a.w. als je een HTC toestel in een winkel koopt gelden er andere 'garantie bepalingen' dan als je het direct bij HTC koopt. Dat vind ik echt bezeikte boel.
De winkelier neemt mijn toestel niet meer terug omdat de doos al open is geweest en ik zit dus opgescheept met een half-italiaans toestel, terwijl die kerel met toen verzekerde dat het geen kwaad kon dat het een italiaanse doos was. Alles zou in het Nederlands zijn.. Dat klopt ook, alles is Nederlands, werkelijk alles, _behalve_ het hardware toetsenbord. Zodra ik dat uitklap komt er 'It' boven in beeld te staan en all hell brakes lose. Ik kan het toetsenbord alleen nog op English instellen maar dat is net zo erg als italiaans. Lekker overal rode streepjes onder elk woord wat je tikt. Brilliant ja, echt brilliant. Morelocale2 lost het probleem ook niet op en nu ben ik dus 350 euro kwijt aan een toestel wat niet aan behoren werkt. Bah, echt bah gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
Ik zou als ik jou was toch dat toestel proberen terug te brengen bij de winkel aangezien die een fout toestel leveren. HTC kan hier niks aan doen dat de winkelier hem grijs importeert.
En anders een custom rom erop?
Overigens heb ik geen last van streepjes, is dit pas bij de update van 2.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Mijn toestel kwam uit hong kong, met een chinees toetsenbord (qwerty + chinees) en ook alleen chinees of engels als taal. Alleen heb ik er een andere HTC rom op geflashed met WWE (daar zat ook nederlands bij).

Het toetsenbord was in beide gevallen wel gewoon EN... dat is hardwarematig en niet te veranderen (alleen als je de keyboard files aanpast in je ROM maar dan moet je sowieso rooten (of visionary+ gebruiken))

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

snader2 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:14:
Ik zou als ik jou was toch dat toestel proberen terug te brengen bij de winkel aangezien die een fout toestel leveren. HTC kan hier niks aan doen dat de winkelier hem grijs importeert.
En anders een custom rom erop?
Overigens heb ik geen last van streepjes, is dit pas bij de update van 2.3?
Heb de winkel nogmaals een mailtje verstuurd met een dringende ondertoon.
Custom ROM heb ik erop staan (Virtuous Sense v2.0.0). Ik wil het liefst een ROM die zoveel mogelijk stock is en met Sense en daar voldoet Virtuous Sense v2.0.0 aan. Daar heb ik echter hetzelfde probleem; Ik kan het hardware toetsenbord niet op NL instellen.
Streepjes is idd pas bij de update van 2.3
maarud schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:34:
Mijn toestel kwam uit hong kong, met een chinees toetsenbord (qwerty + chinees) en ook alleen chinees of engels als taal. Alleen heb ik er een andere HTC rom op geflashed met WWE (daar zat ook nederlands bij).

Het toetsenbord was in beide gevallen wel gewoon EN... dat is hardwarematig en niet te veranderen (alleen als je de keyboard files aanpast in je ROM maar dan moet je sowieso rooten (of visionary+ gebruiken))
Als je me hiermee zou willen helpen zou dat echt super zijn ! Ik heb al heel veel geprobeerd maar het wil gewoon niet lukken. Met 'adb shell getprop' zie ik inderdaad dat het toetsenbord echt op Italiaans ingesteld staat (http://i.imgur.com/GTRPW.png) maar ik krijg het niet naar NL veranderd.
Rooten of files aanpassen is geen probleem, zeg maar wat ik moet doen !

Alvast bedankt.

Verwijderd

maarud schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:17:
Ah, die van mij lag ook in de sloot (1 week oud). Helemaal uit elkaar gehaald, echt overal zat water (zelfs achter de metalen beschermkapjes van de chips). Zelfde vlekken op m'n beeldscherm. Heb de GPS aangedaan, aan de lader, dan wordt de telefoon heel warm namelijk. Na een week was het ergste weg, nu heb ik alleen nog een paar lichte strepen.
Drogen helpt op de korte termijn, maar rijst lijkt me beter omdat je het vocht onttrekt en zo zo min mogelijk mineralen achterblijven. Corrosie heeft op de langere termijn menig telefoon om zeep geholpen.

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:36
Freekers schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:23:
Morelocale2 lost het probleem ook niet op en nu ben ik dus 350 euro kwijt aan een toestel wat niet aan behoren werkt. Bah, echt bah gewoon.
Ik vind het balen voor je. €350? Ken je de Desire Z pricewatch? Gewoon NL toestellen hoor.
En je als je verkoper van je IT toestel nu niets meer voor je wil doen, dan moet je de hulp van de consumentenbond inroepen of een kort geding aanspannen. Ik neem aan dat je geen lid bent van consumentenbond, en voor een kort geding geldt de oude wijsheid: wie gaat rechten om een koe legt er eentje op toe.
Dus: uithuilen, leergeld betalen en een NL versie kopen.

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik kijk al tijden naar een qwerty telefoon, maar wat me het meeste opvalt is dat in 1 week tijd de prijzen van de Desire Z flink aan het zakken is. Komt dit doordat het product end of life gaat worden en zodoende een mogelijke opvolger gaat komen? Tenslotte is het model/type ouder dan 1 jaar.

Verder heb ik nog vele vragen aan jullie, ik ben een Nokia E71 gebruiker, de telefoon is bijna 3 jaar oud, ik heb er internet op, doe mail checken, muziek luisteren en MSN'en, echter heb ik wel vele beperkingen met de E71. Zo worden vele pagina's niet goed weergegeven of niet eens weergegeven. Mede ook door slechte flash/shockwave of Java ondersteuning.Ik wil graag chatboxen kunnen bezoeken via de gsm voor als ik onderweg ben, echter de E71 ondersteund dit niet.
Hoe worden bij jullie webpagina's/chatboxen weergegeven?
Ondervinden jullie wel eens (andere webgerelateerde) problemen?

Wie heeft er ervaring met de grotere accu? Indien ja, wat zijn je bevindingen ervan, te denken aan hoe lang het opladen duurt, hoelang je gsm in leven blijft bij normaal of intensief gebruik.

Verder chat ik veel, ik ben voornamelijk een MSN gebruiker. Mij is verteld dat je een Google account moet hebben voor een Android toestel.
Is het mogelijk dat je alleen maar MSN als een hoofdaccount kan gebruiken. Bij Nokia/Symbian kan je een MSN programma downloaden en installeren. Als je dat gedaan heb synchroniseert het programmaatje direct je contacten en telefoonnummers en je mail, bestaat zoiets ook voor Android?

Wat zijn de grote verschillen met Windows Phone 7 Mango die er aan zit te komen en Android.
Zou jij na het gebruiken van het Android besturingssysteem toch nog willen overstappen? Indien ja, waarom?

Hoe lopen de verbindingen met gsm en je accespoint/hotspot/3g? Ondervinden jullie de onderstaande problemen ook?
Bij mijn E71 kan ie heel vaak ineens niet meer zijn verbinding vinden, het komt geregeld voor dat ik een halve dag niet ineens niet meer kan MSN'en omdat het systeem weigert. Of als je bezig bent op internet kan je ineens geen post ophalen omdat je 3g kanaal al bezet is.

Verder heb ik gehoord dat het instellen van email best een pittige karweitje is, kunnen jullie me dit bevestigen?

Dit is mijn vragen uur lijstje voor voorlopig, ik hoop dat iemand of vele anderen hun mening of antwoorden kunnen of willen geven. Alvast bedankt voor de moeite.

[ Voor 10% gewijzigd door aliberto op 11-08-2011 12:39 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
HyperioN schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:16:
Mwehhh.. gisteren met de fiets in een enorme wolkbreuk terechtgekomen. Ik was in een paar minuten nat tot op mijn onderbroek :-/.
Waar ik even geen rekening mee hield is dat mijn Desire Z in de jaszak van het mijn zomerjasje zat, waar het dubbel en dwars doorheen geregend is.
In eerste instantie deed hij helemaal niks meer. Ik toen direct de accu eruit gehaald en hem te drogen gelegd.

Gisteravond heb ik geprobeerd hem geprobeerd en tot mijn blijdschap ging het toestel weer aan. Echter, met grote vlekken in het scherm. Dus maar weer snel de accu eruit en weer laten drogen.
Nu, 24 uur later, nogmaals geprobeerd. De vlekken zitten er echter nog steeds en het lijkt wel of ze helemaal niks minder zijn geworden:

Wat denken jullie.. gewoon nog langer wachten? Kan ik met een fohn wat forceren of is dat niet aan te raden?
Is het veilig het toestel in deze status te gebruiken?
8) Gelukkig ben ik niet de enige waar dit is overkomen. Alleen was het bij mij niet zo erg als bij jou. Bij mij waren er maar een paar druppels bij het contactpunt van de batterij gekomen (na het restarten van de telefoon bleef hij in de bootloader hangen (toetsen werkten niet)). Ik heb er alles uitgehaald wat je eruit kon halen zonder open te draaien en alles los in een bak met rijst neergelegd (vriend van me had dit op internet gevonden). Zoals anderen al geschreven hebben O-)

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ReconE schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:45:
[...]

Ik vind het balen voor je. €350? Ken je de Desire Z pricewatch? Gewoon NL toestellen hoor.
En je als je verkoper van je IT toestel nu niets meer voor je wil doen, dan moet je de hulp van de consumentenbond inroepen of een kort geding aanspannen. Ik neem aan dat je geen lid bent van consumentenbond, en voor een kort geding geldt de oude wijsheid: wie gaat rechten om een koe legt er eentje op toe.
Dus: uithuilen, leergeld betalen en een NL versie kopen.
€ 350 ja. Destijds (2 weken terug) was dat nog de prijs van de Z.
Mijn toestel komt uit een shop die op de pricewatch staat. Gewoon een Nederlandse shop met Nederlands KVK nummer etc.
FYI: De toestellen van Mobily zijn ook geen NL (BeNeLux) toestellen. Evenals die van PDA wereld. En die staan ook in de pricewatch. Just so you know.

Anyway, ik heb nogmaals contact opgenomen met de shop en ze willen hem nu wel ruilen voor een NL toestel. Ben benieuwd :)

• maarud
Freekers schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 06:35:

Als je me hiermee zou willen helpen zou dat echt super zijn ! Ik heb al heel veel geprobeerd maar het wil gewoon niet lukken. Met 'adb shell getprop' zie ik inderdaad dat het toetsenbord echt op Italiaans ingesteld staat (http://i.imgur.com/GTRPW.png) maar ik krijg het niet naar NL veranderd.
Rooten of files aanpassen is geen probleem, zeg maar wat ik moet doen !

Alvast bedankt.
Weet neit meer precies hoe, maar misschien helpt dit je op weg:
http://forum.xda-develope...php?p=5139690#post5139690
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=468703

k hoor t wel :)
Pagina: 1 ... 40 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!