Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ja, tegewoordig hebben alle websites wel van die reclames welke volgens mij in Flash zijn gemaakt.

Ik ga het wel proberen om Flash opnieuw te installeren. Had ik nog niet aan gedacht.
Dank.

(Stom eigenlijk. Flash, natuurlijk denk ik nu. |:( )

[ Voor 13% gewijzigd door Mit-46 op 04-04-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niksie1981
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:13
niksie1981 schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:37:
Ik ben sinds 4 dagen in het bezit van een Desire Z. Prachtig apparaat (moet wel zeggen dat de Desire iets sneller was, maar dat kan door de custom roms komen >:) )
Ik heb echter 1 ding waar ik geen oplossing voor kan vinden.
Ik heb al een aantal Android telefoons versleten (G1, Hero, Desire) en bij alle telefoons, als ik op het adres van een contactpersoon klik, krijg een keuze te zien met welk programma deze gegevens verwerkt moeten worden (Maps, IGO etc.).
Ik heb de laatste update van de Desire opgehaald (1.82.405.1) en ik heb deze keuze niet meer. Hij opent altijd HTC Locations....

Iemand hier een oplossing voor? (liefst zonder rooten en custom roms.....)

Ik heb al een factory reset uitgevoerd (via bootloader) en mbv ClearDefault alle standaard verwijzingen hersteld.

Thnx
Laat maar, heb me toch niet in kunnen houden om te gaan rooten en flashen >:) oftewel: Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op maandag 04 april 2011 @ 07:50:
Of je leest even de waarschuwing onderaan dit topic.
Ik heb op een of andere manier geen quickreply, dus dat gaat niet op :>

Bovendien slaat zo'n lap tekst ook dood, dat leest niemand na de eerste keer nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 22:01
Sinds kort heb ik ook een Desire Z in het bezit, maar heb nu al weer iets waar ik in Android niet uit kom: als ik bij mijn contacten kijk, zie ik de cijfers (van het telefoonnummer) in een volgorde van 3-3-4 nummers, met streepjes er tussen. Hoe kan ik die volgorde veranderen of zelfs weghalen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jorn1986 op 06-04-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 09:11

SomerenV

It's something!

Jorn1986 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:59:
Sinds kort heb ik ook een Desire Z in het bezit, maar heb nu al weer iets waar ik in Android niet uit kom: als ik bij mijn contacten kijk, zie ik de cijfers (van het telefoonnummer) in een volgorde van 3-3-4 nummers, met streepjes er tussen. Hoe kan ik die volgorde veranderen of zelfs weghalen?
Heb ik hier bij mijn Desire Z geen last van, dus geen idee hoe je het kan verhelpen. Hier staan alle nummers gewoon aan elkaar.

Trouwens, ik zit met een probleempje. SInds een week of 2 werken de knopjes op de bijgeleverde headset niet meer, wat erg lastig is want nu kan ik m'n muziek niet bedienen en ik kan geen telefoon opnemen :\ Ik las ergens op teh internetz dat het probleem een app zou kunnen zijn, dus ik heb alle apps van de afgelopen paar weken verwijderd, maar dat mocht niet baten. Een andere oplossing is terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dat doe ik liever niet :P Iemand hier een oplossing?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56
Jorn1986 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:59:
Ik denk dat je dit moet zoeken in je land/taal instellingen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 22:01
Nee laat maar, ik denk dat het komt door het (verkeerd) importeren van het adressenboek via bluetooth vanaf een andere telefoon. Maar ik kan de nummers gewoon bellen en als ik gebeld wordt worden ze ook herkend, dus ik laat ze maar gewoon zo. Anders ben ik wel erg lang bezig met het wijzigen van alle nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 18:04

Sherlock

No Shit

SomerenV schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:33:
[...]
Trouwens, ik zit met een probleempje. SInds een week of 2 werken de knopjes op de bijgeleverde headset niet meer, wat erg lastig is want nu kan ik m'n muziek niet bedienen en ik kan geen telefoon opnemen :\ Ik las ergens op teh internetz dat het probleem een app zou kunnen zijn, dus ik heb alle apps van de afgelopen paar weken verwijderd, maar dat mocht niet baten. Een andere oplossing is terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dat doe ik liever niet :P Iemand hier een oplossing?
Ik zou eerst even een andere HTC headset proberen!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:12
Nog even en ik ben ook lid van de desire Z familie! Ik heb al meteen een screenguard en hoesje aangeschaft via ebay. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
SomerenV schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:33:
[...]

Heb ik hier bij mijn Desire Z geen last van, dus geen idee hoe je het kan verhelpen. Hier staan alle nummers gewoon aan elkaar.

Bij mij was Winamp de oorzaak. Met de gewone player heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 00:33
In 't geval je Winamp gebruikt: die heeft een optie mbt aansturen headset. Check eens of die aan staat. Bij mij moest ie uit namelijk... Ook het Winamp lock-scherm kun je hier uitzetten. Dat ding vond ik persoonlijk niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:13
Ik ben ook sinds vandaag eigenaar van deze telefoon.

Het is wel ff wennen na 2,5 jaar naar volle tevredenheid gebruik te hebben gemaakt van de Nokia E71 (Symbian).

Ik ga snel ff verder puzzelen :P ik kom nog wel met een aantal vragen vermoed ik !

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé collega HTC DZ-gebruikers :)

Ik heb 'm nu sinds een weekje en tot op heden nog erg tevreden. Ik heb echter wel 2 vraagjes waar iemand van jullie hopelijk een antwoord op heeft.

1) Voordat ik 'm vanochtend update naar 1.82.405.1 bleven de 4 toetsen (home, menu etc) en het ToBo gewoon altijd licht geven zolang het scherm niet gedimt was. Echter na de update viel me op dat de verlichting van de 4 toetsen en het ToBo afhankelijk is van de lichtinval op de sensor linksbovenin (stukje links van de letters HTC). Iemand een idee hoe ik weer terugkrijg dat die toetsen verlicht zijn net zolang als het scherm niet gedimt is?

2) Is het mogelijk om sneltoets 1 van het ToBo zo in de stellen dat je hiermee kan switchen tussen cijfers en letters (oftewel tussen 12# en ABC zoals je dat bij het on screen toetsenbord hebt). Want nu moet ik bij het ToBo telkens gebruik maken van de FN toets om cijfers te typen. Ok, het is niet een heel groot probleem, maar ik zou het handiger vinden om (op dezelfde plek als bij het on screen toetsenbord; dus exact sneltoets 1) de mogelijkheid hebben om te switchen tussen 12# en ABC.

Ik heb 'm niet geroot en dus wel geupdate met de laatste OTA.

Tnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Je eerste punt zou ik niet weten maar je kan je tobo met 2 keer fn indrukken op de cijffer of fn mode zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ben er ook mee aan het stoeien geweest en zaken welke moeten werken (exchange account/pop account/gmail account) werken op dit moment :)

In exchange active sync kun je piek en dal tijden aangeven.

Ik zou dit eigenlijk voor mijn gehele telefoon willen doen, dus vanaf 's avonds 20:00 geen mail meer ophalen, ook voor gmail etc. Volgens mij kan ik dit voor gmail/popmail niet in stellen :?

Iets anders wat me nog irriteert is dat m'n taken vanuit exchange niet doorkomen op m'n HTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ben benieuwd wanneer ze Gingerbread nu gaan vrijgeven aangezien de laatste berichten aangeven dat ze dit pas doen na de lancering van de Desire S, maar die is inmiddels ook beschikbaar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Iemand idee of ik de twee shortcuts op het fysieke toetsenbord zo in kan stellen dat ze gebruikt kunnen worden als "pijltje naar links" en "pijltje naar rechts"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:46:
Ik ben er ook mee aan het stoeien geweest en zaken welke moeten werken (exchange account/pop account/gmail account) werken op dit moment :)

In exchange active sync kun je piek en dal tijden aangeven.

Ik zou dit eigenlijk voor mijn gehele telefoon willen doen, dus vanaf 's avonds 20:00 geen mail meer ophalen, ook voor gmail etc. Volgens mij kan ik dit voor gmail/popmail niet in stellen :?

Iets anders wat me nog irriteert is dat m'n taken vanuit exchange niet doorkomen op m'n HTC
Het mail probleem is opgelost, dit kun je dus voor andere mailboxen als exchange regelen in de instellingen van de mail app zelf.

Ik heb nu problemen met de android market. Maar zal wel een storing bij hun zijn. (er is een serverfout opgetreden......) en met downloaden via de website via de vaste pc gaat ook niet goed, dan krijg ik een download error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen in het bezit van de Desire Z.
Mooi apparaat en alles werkt prima, maar wat mij zo tegenvalt is de accuduur.
Ik heb 'currentwidget' geïnstalleerd en daaruit blijkt dat het verbruik niet onder de 25 ma komt.
Vaak zit het verbruik rond de 150ma, zonder dat ik de telefoon gebruik. Waarschijnlijk door synchronisatie?
Vandaag heb ik de telefoon nagenoeg niet gebruikt, maar de accu staat na 9 uur op nog maar 21%!
Dus nu maar in de lader om straks in de trein geen lege accu te hebben.

Mijn vraag: Zijn jullie verbruikscijfers ongeveer gelijk of verbruikt mijn toestel (om welke reden dan ook) te veel?
Voor de Desire Z had ik een HD2 met Android en daar lag het stand-by verbruik tussen de 3 en 5 ma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purper
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 13:48
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:28:
Ik heb 'currentwidget' geïnstalleerd en daaruit blijkt dat het verbruik niet onder de 25 ma komt.
Vaak zit het verbruik rond de 150ma, zonder dat ik de telefoon gebruik. Waarschijnlijk door synchronisatie?
Vandaag heb ik de telefoon nagenoeg niet gebruikt, maar de accu staat na 9 uur op nog maar 21%!

Mijn vraag: Zijn jullie verbruikscijfers ongeveer gelijk of verbruikt mijn toestel (om welke reden dan ook) te veel?
Voor de Desire Z had ik een HD2 met Android en daar lag het stand-by verbruik tussen de 3 en 5 ma.
Juicedefender doet wonderen op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Zit je veel op wifi?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, staat uit zodra ik de deur uit ga.
Vanmorgen in de trein kwartiertje Angry Birds Rio gespeeld en dat koste slechts 2%.
Bereik van internet is wel slecht op mijn werkplek. Misschien dat het zoeken ook veel energie kost.
Neemt niet weg dat het verbruik thuis ook niet lager uitkomt dan 25ma, zelfs met alle data uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37
Idd DE oplossing Juicedefender!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Heb sinds eergisteren ook een HTC Desire Z.

Heb een halfjaar een Samsung Omnia 7 gehad met Windows Phone 7. En ik ben nog steeds fan van de WP7-UI, maar damn, wat is dit apparaat een geweldig ding.

Hij is geroot en er staat CyanogenMod 6.1 op. Het heeft even geduurd dat ik alles uitgevogeld had en de interface/homescreens lekker strak en clean had, maar dan mag het er op zich wel wezen.
Het apparaat/OS is echt retesnel. Facebook/Twitter blijven mooi geladen, dus openen daarna echt binnen 0,5s.
Wat een verschil met WP7 waarop Beezz opstarten echt minstens 10 seconden duurde..

Bovendien kon ik op WP7 geen Whatsapp en Pingchat; dat was voor mij de voornaamste reden om te switchen.
Ik vind de strakke interface van WP7 nog steeds geweldig; maar op alle andere fronten (snelheid, functionaliteit) wint Android het voorlopig nog met straatlengtes.

* HyperioN happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Had niet iemand inmiddels een Android-launcher die eruit ziet als WP7 gemaakt? Het stond volgens mij nog op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 01:25:
offtopic:
Had niet iemand inmiddels een Android-launcher die eruit ziet als WP7 gemaakt? Het stond volgens mij nog op de FP.
Klopt, gewoon even zoeken in de market naar windows phone 7 launcher. Weet verder niet of dat een beetje prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Zo, ik heb het toestel ook binnen en ik vind het een geweldig toestel. Het is maar eerste smartphone en ik vind het allemaal erg gebruikersvriendelijk, hij is lekker snel en de tabbladen zijn echt ideaal. Ik heb onderhand ook een Hi belverbruik app erop zitten dat ik tevens mijn verbruik goed in de smiezen kan houden.

1 ding ben ik nog niet achter, is er een enkele knop waarmee ik heb op stil zet (dus geen tril en/of geluid)? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 21:10
Then again, verbruikt een goed WiFi signaal een stuk minder energie dan een slecht 3G signaal, als je een WiFi signaal binnen bereik heb met een status hoger dan matig kun je beter op WiFi overschakelen dan op 3G blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert01
  • Laatst online: 19-08 10:04
SCIxX schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 08:44:
Zo, ik heb het toestel ook binnen en ik vind het een geweldig toestel. Het is maar eerste smartphone en ik vind het allemaal erg gebruikersvriendelijk, hij is lekker snel en de tabbladen zijn echt ideaal. Ik heb onderhand ook een Hi belverbruik app erop zitten dat ik tevens mijn verbruik goed in de smiezen kan houden.

1 ding ben ik nog niet achter, is er een enkele knop waarmee ik heb op stil zet (dus geen tril en/of geluid)? :o
Niet dat ik weet, maar je kan hier natuurlijk altijd een widget voor installeren vanuit de market :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
geert01 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:08:
[...]

Niet dat ik weet, maar je kan hier natuurlijk altijd een widget voor installeren vanuit de market :)
Dat kan je doen door je vulume op de 1 na laagste stand te zetten. Als hij op trillen staat en je druikt 1 keer op + zie je het luidsprekertje met een kruisje erbij, dan istie helemaal stil. Ook kan je uiteraard een widget of app ervoor gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
BertHier schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:08:
[...]

Dat kan je doen door je vulume op de 1 na laagste stand te zetten. Als hij op trillen staat en je druikt 1 keer op + zie je het luidsprekertje met een kruisje erbij, dan istie helemaal stil. Ook kan je uiteraard een widget of app ervoor gaan gebruiken.
Mooi Thanks.
Het ik weer een extra plekkie vrij op het homescreen, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 01:25:
offtopic:
Morgoth schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:11:
[...]

Klopt, gewoon even zoeken in de market naar windows phone 7 launcher. Weet verder niet of dat een beetje prettig werkt.
Heb er een tweetal geprobeerd; maar dat is het helaas net niet. Te traag/niet smooth, qua uiterlijk nét niet, onnatuurlijke respons.. Maar wel leuk dat er ontwikkelaars mee bezig zijn.
Op zich geen probleem want ik vind mijn cleane setup met ADWLauncher ook prima nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 12:58

Kortfragje

......

Wilde hier nog een keer over power usage beginnen. Ik krijg op het moment het amperage (gemeten in battery monitor widget) niet onder de 27 mA. (zelfs bij screen off en underclocked)

Zijn er mensen die een lagere waarde halen met hun Desire Z?

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nuh, ik haal ook zoiets. ~28mA

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 17:59
Voor reparatie haalde ik 26ma, nu kom ik niet onder de 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 12:58

Kortfragje

......

Ok thanks :)

Ik vraag het omdat de tijd op een lading bij die stroom overeenkomt met +/- 50 uur (bij een stock 1300 mAh batterij). En dat is dan voor mij het maximaal haalbare op deze batterij.

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27

Nagenoeg niet gebruikt en na 9 uur op 21%? Dat is natuurlijk niet normaal.
Ik zou eerst eens nagaan waardoor dit komt. Bekijk je batterij geschiedenis door *#*#4636#*#* te bellen of met battery history van de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Laatst online: 23-02-2015
repost:
rjongen schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:08:
Iemand idee of ik de twee shortcuts op het fysieke toetsenbord zo in kan stellen dat ze gebruikt kunnen worden als "pijltje naar links" en "pijltje naar rechts"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot voor kort een Nokia N97 gehad. Dit toestel is wel weer een verademing zoals iedere keer dat ik een nieuw toestel had.
Een vraag, ik gebruikte op de N97 en nu op de Desire Z Sygic. Bij de Nokia kreeg ik geluid over de carcit (Parrot 3400LS-GPS) maar dat lukt me nu niet meer.
Heeft iemand hiervoor een mogelijkheid? Danwel met een app?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:01:
Een vraag, ik gebruikte op de N97 en nu op de Desire Z Sygic. Bij de Nokia kreeg ik geluid over de carcit (Parrot 3400LS-GPS) maar dat lukt me nu niet meer.
Heeft iemand hiervoor een mogelijkheid? Danwel met een app?

Alvast dank.
Voor mijn Parrot 3100 gebruik ik daarvoor Super BT Mono Froyo:
https://market.android.co...pro&feature=search_result

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Na een kleine week in gebruik heb ik een aantal vragen.

- Hoe kan het dat mijn telefoon toch mail ophaalt in daltijden?
Ik heb naar mijn idee overal ingesteld dat de telefoon op werkdagen tussen 07:00 en 20:00 automatisch mail op mag halen, daarbuiten alleen handmatig. Toch haalt mijn telefoon af en toe mailtjes op :?

- Hoe kan ik zien welke applicaties er op de achtergrond draaien :? Ik heb het vermoeden dat er veel programma's op de achtergrond blijven draaien.

- Hoe kan ik zien/beheren welke verbinding er wordt gebruikt :? Gaat WIFI boven 3G/GPRS :? Ik heb beide aan staan, maar welke gebruikt de desire bij voorkeur :?

- Hoe kan ik zien hoeveel GPRS/UMTS ik verbruikt heb :?

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 11-04-2011 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Grolsch schreef op maandag 11 april 2011 @ 07:50:

1 Hoe kan het dat mijn telefoon toch mail ophaalt in daltijden?
Ik heb naar mijn idee overal ingesteld dat de telefoon op werkdagen tussen 07:00 en 20:00 automatisch mail op mag halen, daarbuiten alleen handmatig. Toch haalt mijn telefoon af en toe mailtjes op :?

2 Hoe kan ik zien welke applicaties er op de achtergrond draaien :? Ik heb het vermoeden dat er veel programma's op de achtergrond blijven draaien.

3 Hoe kan ik zien/beheren welke verbinding er wordt gebruikt :? Gaat WIFI boven 3G/GPRS :? Ik heb beide aan staan, maar welke gebruikt de desire bij voorkeur :?

4 Hoe kan ik zien hoeveel GPRS/UMTS ik verbruikt heb :?
2 Advanced task killer, kan ook apps uitschakelen die in de achtergrond blijven daarien.
4 3G Watchdog, telt alleen 3G en kan het utischakelen als je over je limiet bent.

De andere punten zijn mij onbekend.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

- Hoe kan ik zien welke applicaties er op de achtergrond draaien :? Ik heb het vermoeden dat er veel programma's op de achtergrond blijven draaien.

- Hoe kan ik zien/beheren welke verbinding er wordt gebruikt :? Gaat WIFI boven 3G/GPRS :? Ik heb beide aan staan, maar welke gebruikt de desire bij voorkeur :?

Probeer eens ZDbox wat eigenlijk op geen enkele Android telefoon mag ontbreken!
Afbeeldingslocatie: http://www.androidfreeware.net/img2/zdbox_android_2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat zou ik niet zo snel weten. Stiekem toch ergens een in-app setting die wel ophaalt? Dubbel check de settings, soms op twee verschillende plekken.
Mijne mag altijd mail ophalen... dus ik heb hier nooit naar gekeken noch een probleem mee gehad.
- Hoe kan ik zien welke applicaties er op de achtergrond draaien :? Ik heb het vermoeden dat er veel
programma's op de achtergrond blijven draaien.
Apps die in het geheugen blijven is geen enkel probleem. Het merendeel gaat gewoon in een Sleep state en verbruikt dan niks, tot ze weer opgeroepen wordt. En wanneer meer geheugen nodig is jaagt Android een slapende app gewoon weg om ruimte te maken.

Draaiende apps vind je in Settings->Applications->Manage, tabje Running.
Maar handiger kan het zijn een Task Manager of Task Killer te installeren.
Ik heb echter nog nooit een Task Killer gebruikt noch nodig gehad. Android 2.2 en hoger heeft dat simpelweg niet nodig en als er toch een app is die zich niet gedraagd dan is het een brak geprogrammeerd stuk vreten wat je eigenlijk niet wilt hebben tenzij je niet anders kan.
Zie ook Why you shouldn't be using a task killer with Android en Android Developer Blog: Multitasking the Android way.

Task Killers zijn imo dus handig om mee te checken en eventueel handmatig te gebruiken wanneer dit noodzakelijk/gewenst is. Maar zo'n ding op de achtergrond laten meedraaien is symptoombestrijding en kost je vaak meer batterij dan je bespaart.
Aan de iconen in je notification bar.
Daar staat altijd aangegeven wat het huidige bereik is, of er gebruik wordt gemaakt van GPRS/3G/HSPDA en wanneer WiFi beschikbaar is en ingesteld dan krijgt dat voorkeur over GPRS/3G/H. Het icoon van WiFi verjaagt ook het GPRS/3G/H icoon, wat dit op een intuïtieve (imo) manier laat zien.
Verschillende applicaties kunnen dat voor je bijhouden.
Let wel, ze zijn lang niet allemaal even betrouwbaar. PhoneUsage klopt op mijn telefoon bijvoorbeeld geen snars van als het op 3G data aankwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Tnx voor jullie tips

mijn vraag 2 t/m 4 zijn opgelost door het programma ZDBOX :)

Ik had bijvoorbeeld al 2 x dat ik een opgestart muziekje (radio 1 app, en Music wizard) niet meer stop kan zetten.

Ik hoor dan gewoon muziek terwijl desbetreffende app naar mijn idee uit stond.

Verder zoek ik nog een tooltje waarmee ik in een bepaalde tijd mijn wifi/3G/bluetooth kan uitschakelen.
De ZDBOX kan dit, maar zet m'n telefoon in flight mode, ik wil wel graag gebeld kunnen worden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Grolsch schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:56:
Tnx voor jullie tips

mijn vraag 2 t/m 4 zijn opgelost door het programma ZDBOX :)

Ik had bijvoorbeeld al 2 x dat ik een opgestart muziekje (radio 1 app, en Music wizard) niet meer stop kan zetten.

Ik hoor dan gewoon muziek terwijl desbetreffende app naar mijn idee uit stond.

Verder zoek ik nog een tooltje waarmee ik in een bepaalde tijd mijn wifi/3G/bluetooth kan uitschakelen.
De ZDBOX kan dit, maar zet m'n telefoon in flight mode, ik wil wel graag gebeld kunnen worden namelijk.
Dit kan de (standaard) energiebeheer widget. Je weet hoe je die een plekje een scherm kan geven?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Die had ik al, maar die kan ik niet automatisch (met tijd schema) instellen volgens mij :?

[ Voor 11% gewijzigd door Grolsch op 11-04-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:59
Is er eigenlijk al meer bekend over de 2.3 update? wanneer die gaat komen... zal dat enkele weken of nog enkele maanden duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Pusherman_ schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:01:
Is er eigenlijk al meer bekend over de 2.3 update? wanneer die gaat komen... zal dat enkele weken of nog enkele maanden duren?
Volgens mij waren er berichten die spraken over eind april/begin mei. Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar dat kan ik me herinneren.

Zo, even wat gegoogled en tadaa: Update naar 2.3 komt 18 april

Met andere woorden Pusherman: Een beetje eigen research kan geen kwaad ;)

Edit: Wait, De Desire S komt op 18 april en binnen dan en 2 maanden komt de update voor de rest. Beetje kansloze actie als je het mij vraagt. De S heeft (voor zover ik weet) dezelfde hardware als de Z en HD maar toch moeten de gebruikers van die 2 modellen (en de gewone Desire) nog een 2tal maanden wachten. How to push sales... :(

[ Voor 20% gewijzigd door SomerenV op 11-04-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:59
SomerenV schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:18:
[...]

Met andere woorden Pusherman: Een beetje eigen research kan geen kwaad ;)
tnx voor je snelle reply!

Ik had inderdaad al het zweet op m'n voorhoofd gegoogled ;) maar ik zag nog nergens concrete data en ook veel informatie die elkaar tegensprak.
Op zich had ik ook verwacht dat ze eerst de desire s en incredible s zouden pushen en een paar weken daarna onze updates zouden verspreiden. Ik vind een paar weken langer of korter wachten niet zo'n probleem eigenlijk, maar ik zat ook te overwegen om misschien de cyanogenmod 7 een keer te proberen...
Ik denk dat ik het nu gewoon nog even geduldig afwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Het zou me niks verbazen als de update pas komt na de release van de galaxy 2 op 1 mei....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 23:05
Ik heb sinds de laatste update een klein probleempje.
Als ik de Weer widget start geeft hij aan dat ik in Fresno zit :S ? Gps staat gewoon aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Bij mij wordt de locatie bepaald met een dataverbinding,gps staat dan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wat maakt iedereen zich nou eigenlijk zo druk om die update naar 2.3? Stelt volgens mij ook geen reet voor.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Grafisch iets beter, qua snelheid denk ik marginaal beter inderdaad.
Vast ook wat bugfixes er in.
En je bent weer helemaal bij de tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik had gisteren plots het plan om te kijken of dosbox ook beschikbaar is voor android. Nu bleek dit inderdaad het geval te zijn: aDOSBox. Jammer genoeg bevat de laatste downloadbare build in ieder geval één bug welke normaal gebruik op de Desire Z onmogelijk maakt. Na wat rond zoeken in onder andere de bug/issue tracker en zoeken op google, blijkt dat ik nergens .apk's weet te vinden van recentere builds dan de 0.1-alpha build, al zijn er wel meer mensen opzoek naar een build. Na een beetje inlezen in het compile proces blijkt dat dit op een linux installatie het makkelijkst zou moeten gaan. Daar ik zo'n systeem niet tot mijn beschikking heb op dit moment en er hier mogelijk wel meer mensen geinteresseerd zijn in DOSBox op hun Desire Z vraag ik dit hier, is er iemand die aDOSBox voor mij (en mogelijk anderen) zou willen compileren? Waarom ik dit in de Desire Z thread vraag is vanwege de eis dat de android telefoon een toetsenbord moet hebben om DOSBox uberhaupt te kunnen gebruiken en er geen andere recente android toestellen een fysiek toetsenbord heben. Hier is de svn repository.

edit: Ik heb een recentere build gevonden dan 0.1-alpha via deze thread achter deze google docs link, er staat bij dat deze voor de G2 is, maar werkt ook op de Desire Z, Colonization en Centurion werken :). Nu uitzoeken of het allemaal speelbaar is en of/hoe de besturing werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Arie- op 12-04-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
De auto sync geeft bij mij wel wat problemen, vaak wordt mijn friends stream niet geupdate, dit terwijl ik autosync en achtergrondgegevens aan heb staan, en hij zou moeten updaten om het uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 23:05
Brain schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:45:
Bij mij wordt de locatie bepaald met een dataverbinding,gps staat dan uit.
Dataverbinding staat ook aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Ik heb al voor ongeveer een week dat ik niet meer kan zoeken in m'n gmail. De inbox en out box worden netjes gesynced, maar zodra ik ga zoeken dan blijft hij gewoon voor eeuwig op 'loading conversations' staan. Heb al geprobeerd de cache en data van de gmail app te verwijderen maar geen resultaat. Ook de upgrade van cm 7 rc4 naar cm 7 final heeft niet geholpen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb een raar probleem met mijn mobiele internet.

Ik heb wifi uitgeschakeld en mobiel internet ingeschakeld.
De verbinding is actief, dat zie ik door het icoontje bovenin met de 2 pijltjes.

De enigste applicaties welke wel werken zijn whatsapp en mijn mail.

Programma's als nu.nl, nos teletekst, de standaard internet werken niet

nu.nl zegt "Er is een fout opgetreden tijdens het laden"
teletekst zegt "De applicatie NOS teletekst is onverwachts gestopt"
internet zegt "je hebt geen toegang tot deze pagina"

Wat kan ik verkeerd doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Al eens herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Ik had net even een brainfart. Zou het misschien kunnen dat ik de update niet krijg omdat ik een toestel heb dat van Vodafone is gekomen? Vodafone heeft mij gezegd dat hij unbranded is though, maar ik zag toevallig een root en downgrade tutorial waar expliciet werd gezegd dat het niet zou werken met een Vodafone branded telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb al eens geherstart, m'n APN's verwijderd, opnieuw toegevoegd maar ik krijg het gewoon niet werkende.

Ook m'n mail blijft problemen geven.

Ondanks dat ik heb ingesteld dat mail alleen maar automatisch opgehaald mag worden op werkdagen tussen 0700 en 2000 wordt m'n gmail 's nachts ook opgehaald.

Nu maakt het mij op zich niets uit dat m'n mail opgehaald wordt, maar blijkbaar is m'n dataverbinding 's nachts actief wat ik niet wil om energie te besparen.

Ik kan hooguit 1 dag met m'n accu, en dat kan toch niet de bedoeling zijn :?

Ik snap dat 3 a 4 dagen zoals met m'n E71 lastig wordt (ondanks dat daar ook 24 uur per dag 3G open staat), maar ik moet toch langer als 1 dag kunnen met een telefoon :?

Ik bel ca. 1 uur per dag, en verder regelmatig mailen/sms'en/whatsappen

[ Voor 44% gewijzigd door Grolsch op 13-04-2011 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Laatst online: 30-09 13:51
omgwtfbbq schreef op woensdag 13 april 2011 @ 07:13:
Ik had net even een brainfart. Zou het misschien kunnen dat ik de update niet krijg omdat ik een toestel heb dat van Vodafone is gekomen? Vodafone heeft mij gezegd dat hij unbranded is though, maar ik zag toevallig een root en downgrade tutorial waar expliciet werd gezegd dat het niet zou werken met een Vodafone branded telefoon...
Dat kan heel goed, ik krijg de update ook niet en inderdaad, ook Vodafone (met vodafone logo als startup). Als ik zo de diverse fora lees is Vodafone heel erg laks met het customizen van fixes die HTC aanlevert.

Vrijdag eens kijken of ik er een standaard HTC rom op kan krijgen, gisteren al even geprobeerd maar mijn goldcard methode wou niet echt (geen goede goldcard gok ik). Vrijdag ff een ander microSD kaartje scoren en nieuwe poging.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Pfft, zou wel heel lam zijn, zeker omdat Vodafone mij verzekerde dat er op het opstartlogo na niks anders zou zijn. Hmpf, nu heb ik genoeg reden om 'm te rooten en er een custom ROM op te knallen. Zou je kunnen laten weten of jij er een standaard ROM op hebt kunnen krijgen? Daar ben ik ook wel in geïnteresseerd namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Joen schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:36:
Grafisch iets beter, qua snelheid denk ik marginaal beter inderdaad.
Vast ook wat bugfixes er in.
En je bent weer helemaal bij de tijd. :)
Ja oke, natuurlijk is het allemaal een klein beetje beter. Maar het lijkt wel of er mensen door het lint gaan omdat een update wat later komt :'). "JA WTF MAN, DIE ANDERE MODELLEN KRIJGEN HEM WEL EN IK NIET!!!!!11!1!!!EINZ!! EN DIE VAN SAMSUNG HEEFT HEM OOK AL :( :( :( "
Denk ff na, je toestel doet het nu toch prima?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Laatst online: 30-09 13:51
Toestel doet het OK, maar er komt niet voor niets een fix uit lijkt me. En dat je die fix dan niet krijgt, of pas weken later, alleen omdat Vodafone zonodig een eigen logo in het opstartscherm heeft staan en te belazerd is om dat te integreren in die fix is op zijn best matig te noemen.

Denk ff na, je hoeft ook niet zo idioot te reageren lijkt me.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Natuurlijk komt er niet voor niets een update uit, maar heel veel mensen lijken het als de heilige graal te zien, en hun e-penis wordt ook flink langer ten opzichte van paupers met 2.2.

En denk ff na, ik reageer niet idioot, ik geef enkel aan hoe idioot sommige mensen reageren.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een fix waarvoor dan? Als je toestel het nu prima doet, zie ik ook weinig reden om per se te willen upgraden.
Toen de 1.72 versie uitkwam heb ik ook lekker doorgedraaid met 1.34, die werkte immers al uitstekend. En vlotter werd het er niet van.
Nu draai ik Cyanogenmod 7, dus over de status van de huidige stock ROMs kan ik niet meer meepraten.

Dat je op Gingerbread zit te wachten kan ik me voorstellen. Het is tenslotte wel een verbetering van Froyo. Voor de snelheid hoef je het niet te doen, zoveel verschil merk ik niet en batterijverbruik is ook niet anders. Meer zijn het de features die het interessant maken. Maar dat zijn zaken waar de 'gewone gebruiker' niet zoveel mee zal doen.
Bijvoorbeeld het verbeterde Battery Use veld en helderder Manage Applications gedeelte.

Ik snap de drang om het nieuwste van het nieuwste te hebben wel, maar continu dat gepiep van "ik wil updates" ... Als je bij jezelf te rade gaat kom je vast ook tot de conclusie dat het eigenlijk nergens op slaat omdat het nu al goed werkt en het meer gewoon "hebbe hebbe do want nieuw speelgoed" is dan nodig hebben vanwege fix x y z.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 13-04-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
omgwtfbbq schreef op woensdag 13 april 2011 @ 07:13:
Die van mij is ook van Vodafone. Althans, met een vodafone abbo. Of de 2 expleciet bij elkaar horen weet ik niet. Simkaart was er gewoon los bij geleverd en ik heb de tel niet bij Vodafone zelf vandaan.

**Edit
Na verder gelezen te hebben is die van mij dus niet van Vodafone, want ik heb geen Vodafone logo.

[ Voor 7% gewijzigd door Mit-46 op 13-04-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Grolsch schreef op woensdag 13 april 2011 @ 07:36:
Ik heb al eens geherstart, m'n APN's verwijderd, opnieuw toegevoegd maar ik krijg het gewoon niet werkende.

Ook m'n mail blijft problemen geven.

Ondanks dat ik heb ingesteld dat mail alleen maar automatisch opgehaald mag worden op werkdagen tussen 0700 en 2000 wordt m'n gmail 's nachts ook opgehaald.

Nu maakt het mij op zich niets uit dat m'n mail opgehaald wordt, maar blijkbaar is m'n dataverbinding 's nachts actief wat ik niet wil om energie te besparen.

Ik kan hooguit 1 dag met m'n accu, en dat kan toch niet de bedoeling zijn :?

Ik snap dat 3 a 4 dagen zoals met m'n E71 lastig wordt (ondanks dat daar ook 24 uur per dag 3G open staat), maar ik moet toch langer als 1 dag kunnen met een telefoon :?

Ik bel ca. 1 uur per dag, en verder regelmatig mailen/sms'en/whatsappen
Ok lastig.
Langer als een dag moet zeker te doen zijn. Ik doe er net geen 48 uur mee. Maar ik heb ook zo'n vaag probleem gehad.
Die zorgde er voor dat ik ook niet eens 1 dag redde. Bij mij was het een wifi instelling die ik waarschijnlijk tijdens het verkennen/spelen had aangevinkt.

Heb me echt een maand suf gezocht en van alles geprobeerd.

In het ergste geval zou je een hard reset kunnen doen. Als ik het goed begrijp zullen je instellingen dan weer terug naar origineel gaan en worden de apps die je nu hebt automatisch weer geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Bart ® schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:33:
[...]

Ja oke, natuurlijk is het allemaal een klein beetje beter. Maar het lijkt wel of er mensen door het lint gaan omdat een update wat later komt :'). "JA WTF MAN, DIE ANDERE MODELLEN KRIJGEN HEM WEL EN IK NIET!!!!!11!1!!!EINZ!! EN DIE VAN SAMSUNG HEEFT HEM OOK AL :( :( :( "
Helemaal mee eens!
Die update kan mij ook echt niet boeien. De tel werkt momenteel gewoon super goed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Mit-46 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:52:
[...]

Ok lastig.
Langer als een dag moet zeker te doen zijn. Ik doe er net geen 48 uur mee. Maar ik heb ook zo'n vaag probleem gehad.
Die zorgde er voor dat ik ook niet eens 1 dag redde. Bij mij was het een wifi instelling die ik waarschijnlijk tijdens het verkennen/spelen had aangevinkt.

Heb me echt een maand suf gezocht en van alles geprobeerd.

In het ergste geval zou je een hard reset kunnen doen. Als ik het goed begrijp zullen je instellingen dan weer terug naar origineel gaan en worden de apps die je nu hebt automatisch weer geinstalleerd.
Ik ben ook bang dat het een hard reset wordt.

Als m'n contacten komen via exchange, apps zou handig zijn als die er weer op kwamen, net zoals m'n instellingen voor de schermen/widgets/etc.

En bestanden zoals office files zal ik dan ook wel kwijt zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik zou het niet weten, maar ik zou geen risico nemen en alles even de SD kaart af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ben er achter!

Mijn provider is Intercity en daar moet ik andere instellingen voor gebruiken als default KPN, ondanks dat het KPN is.

Nu het volgende probleem, ik heb op de 1 of andere manier mijn "carrier" KPN weg gegooit, ik kan nu alleen nog maar kiezen tussen AH / MTV / en nog meer wat ik in ieder geval niet heb.

Nu weer zoeken waar ik een carrier kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik heb android 2.2.1 via Hi abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb gewoon een willekeurige carrier toegevoegd en de naam en instellingen hiervan aangepast zodat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:48

netblade

Sunrise

Nou ik heb nu bijna een maand deze telefoon, en alles werkt prachtig, wou alleen weer eens kijken of dat htcsense.com werkt, maar dat blijft echt de grootste hoax van het hele toestel.
Volgens mij werkt die gein nooit. Iemand het hier wel aan de praat en zoja hoelang duurde het voordat het eens begon te werken (smsjes contactpersonen etc?)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Zijn er hier ook mensen die hem geoverclocked hebben? Is dat een beetje stabiel? Ik ben bang dat ik mijn telefoon er wellicht mee sloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
SCIxX schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:38:
Zijn er hier ook mensen die hem geoverclocked hebben? Is dat een beetje stabiel? Ik ben bang dat ik mijn telefoon er wellicht mee sloop...
Probeer 't eens in het Rooten en Custom ROM topic van de Desire Z ;)

Over het updaten: Volgens mij doe ik er niet echt panisch over zoals Bart misschien laat blijken (En imo een beetje een overdreven reactie) mijn telefoon werkt nu prima, maar blijkbaar kan 't dus beter en 't kost me niks dus wil ik graag de update ja :)

[ Voor 28% gewijzigd door omgwtfbbq op 13-04-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Maar nieuwer is niet per definitie beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 09:35
Ik zit eraan te denken om deze telefoon te nemen bij mijn nieuwe abbonement, maar vraag me af of je met deze telefoon ook een beetje kan sms'en. Voornaamste reden hiervoor is dat ik met mijn huidige SE-C510 veel sms tijdens het rijden (ik weet t, het mag niet) met 1 hand en ik bang ben dat ik met deze telefoon voor een sms zal moeten stoppen omdat ik niet zonder handen wil rijden.

Kortgezegd: Kan je ook tekst invoeren zonder het toetsenbord uit te klappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
zeker kan dit, alleen een touchscreen is en blijft anders als knopjes, met name als het op "blind typen" aankomt.

Persoonlijk kan ik niet blind sms'en met touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik kan nergens (behalve het icoontje) het batterij status schermpje vinden? Als je batterij leeg is dan krijg je een batterij bijna leeg melding, als ik hierop klik kan ik zien wanneer mijn mobiel voor het laatst is opgeladen, hoeveel verbruikt is door display, standy etc, maar ik kan dit scherm nergens tussen mijn apps terugvinden.. Hoe kom ik hier terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Bart ® schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:33:
[...]

Behalve dat hij hidden AP's niet vindt en dat de statusbalk bovenin soms pas na een paar seconden naar onder getrokken kan worden. Geen idee of die dingen in 2.3 gefixt worden trouwens maar ik mag hopen van wel :o

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Laatst online: 24-05 12:27
omgwtfbbq schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:32:
Heeft iedereen ondertussen die update 1.82.405 ontvangen? Bij mij blijft ie maar steeds op 1.82.161 zitten, terwijl ik op internet iedereen al 405 zie draaien (Ook zonder custom roms) tips anyone?
Niet zo raar dat je 405 niet ontvangt. 1.82.161 is exact hetzelfde als 1.82.405 alleen is 161 voor vodafone en 405 voor non branded telefoons, 1400 voor China etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
SCIxX schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:30:
Ik kan nergens (behalve het icoontje) het batterij status schermpje vinden? Als je batterij leeg is dan krijg je een batterij bijna leeg melding, als ik hierop klik kan ik zien wanneer mijn mobiel voor het laatst is opgeladen, hoeveel verbruikt is door display, standy etc, maar ik kan dit scherm nergens tussen mijn apps terugvinden.. Hoe kom ik hier terecht?
Instellingen > Over de telefoon > Accu > Accugebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 09:35
zeker kan dit, alleen een touchscreen is en blijft anders als knopjes, met name als het op "blind typen" aankomt.

Persoonlijk kan ik niet blind sms'en met touchscreen.
Ik had al een Youtube-filmpje gevonden van een normale Desire, daar kan je dus ook een numeriek keypad kiezen met T9. Dit is natuurlijk vergelijkbaar met een normaal toetsenbord qua invoer, alleen heb je dan de feedback van de knopjes niet. Heeft een Z dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Miglow schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:15:
[...]

Ik had al een Youtube-filmpje gevonden van een normale Desire, daar kan je dus ook een numeriek keypad kiezen met T9. Dit is natuurlijk vergelijkbaar met een normaal toetsenbord qua invoer, alleen heb je dan de feedback van de knopjes niet. Heeft een Z dit ook?
Z heeft hetzelfde touchscreen toetsenbord en hierbovenop het uitschuifbare toetsenbord.

@Joey, bedankt, zat me al rot te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:47:
[...]

Behalve dat hij hidden AP's niet vindt en dat de statusbalk bovenin soms pas na een paar seconden naar onder getrokken kan worden. Geen idee of die dingen in 2.3 gefixt worden trouwens maar ik mag hopen van wel :o
Dat laatste heeft de Incredible S van mijn pa geen last van en die heeft ook 2.2.1 dus dat ligt denk ik niet aan de Android-versie...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
SCIxX schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:30:
Ik heb op advies van medegotters van dit topic de app ZDbox geinstalleerd.
Deze app geeft in percentages weer hoe vol je batterij zit, en deze app kan nog veel mee mooie dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik gebruik smart batterij monitor voor de percetages. Simpele app die linksboven zichtbaar is in de statusbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Bijna al m'n problemen zijn opgelost :)

Ik heb er nu alleen nog last van dat m'n gmail e-mail toch 's nachts wordt gesynct.

In mijn standaard mail instellingen van GMAIL staan de piektijden/daltijden goed ingevuld.
In de app "gmail" kan ik deze instellingen niet doen.

Ik herken het aan het envelopje in m'n linkerboven scherm, deze heeft een afwijkend icoontje tov m'n overige mail accounts.

Iemand nog een idee waar ik deze instellingen kan wijzigen zodat m'n gmail 's nachts niet wordt opgehaald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ligt het aan mij of gaat laden via USB echter super langzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 14:01
Zijn er meer mensen met problemen met hun agenda? Als je in het overzicht gaat bladeren (stock rom) gaat het laden zo verschrikkelijk traag.. Alsof hij elke keer eerst alles weer gaat downloaden, terwijl de sync wel gewoon aan staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laden via USB gaat inderdaad veel langzamer dan dat ik mijn oude lader van een Nokia N97 gebruik.
Ik heb het idee dat het laden via USB wel sneller gaat als je in het menu wat verschijnt als je inplugt kiest voor alleen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Als ik het goed heb dan geeft USB via de PC maar 5 volt. Doe je het via de adapter dan krijg je aanzienlijk meer als 5 volt. (12??)

Pin me er niet op vast, maar dacht dat het zo iets was.

Hoeveel ampere dit is en wat er allemaal nog meer een rol speelt weet ik niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Mit-46 op 14-04-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Camiel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:18:
Zijn er meer mensen met problemen met hun agenda? Als je in het overzicht gaat bladeren (stock rom) gaat het laden zo verschrikkelijk traag.. Alsof hij elke keer eerst alles weer gaat downloaden, terwijl de sync wel gewoon aan staat..
Mijn agenda werkt perfect! Zowel de widget als de app zelf.
Geen problemen mee. Ik heb een Exchange account en een @live.nl account geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

SCIxX schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:18:
Ligt het aan mij of gaat laden via USB echter super langzaam?
Via de PC gaat het inderdaad niet bepaald vlotjes, maar met de bijgeleverde HTC adapter gaat het echt als een trein. Sterker nog, als ik via de PC oplaadt en een spelletje ga spelen dan gaat de batterij alsnog achteruit (zij het maar langzaam) maar daar heb ik via het stopcontact geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mit-46 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:39:
Als ik het goed heb dan geeft USB via de PC maar 5 volt. Doe je het via de adapter dan krijg je aanzienlijk meer als 5 volt. (12??)

Pin me er niet op vast, maar dacht dat het zo iets was.

Hoeveel ampere dit is en wat er allemaal nog meer een rol speelt weet ik niet.
Lijkt me stug aangezien er ten eerste gewoon een uitgangsspanning op de adapter staat, en je ten tweede elk ander usb-apparaat dat je eraan hangt zou opblazen als er 12V op zou staan.

Cunning linguist.

Pagina: 1 ... 33 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!