Ik vind de standaard oordopjes beter dan de iPod/iPhone oordopjes. Echt beter geluid.Mit-46 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:38:
Ik heb een patroon ingesteld. Mocht ik de telefoon verliezen dan kunnen ze zo 1,2,3, er nog niks mee omdat ze het patroon niet weten.
Nu kan een geavanceerde gebruiker zich er ongetwijfeld omheen werken, maar een "normaal" persoon niet denk ik.
Wat betreft het geluid;
ik heb zelf 2 dagen terug een Sennheiser CX-400 II gekocht. 12 euro op Ebay. Is wel Chinees dus moet maar zien of het geen nepperd is met uiteraard nepkwaliteit (kost in NL 40 euro dus ik verwacht er enigzins wat van mocht het een echte Sennheiser zijn).
Dit is wel een gewone koptelefoon zeg maar. Dus geen knopjes voor het opnemen oid denk ik. Er zitten wel knopjes op, maar ik denk dat dit voor een MP3 speler is ofzo.
Ik vind de standaard oordopjes wel oke voor muziek e.d. Eigenlijk voor alles behalve navigatie op de motor. Daarvoor is het net te zacht. Ik hoop dat deze wat luider is.
Met blue tooth headsets heb ik geen ervaring op de DZ.
Ah thanks, goeie van dat patroon, moet ik nog even instellenMit-46 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:38:
Ik heb een patroon ingesteld. Mocht ik de telefoon verliezen dan kunnen ze zo 1,2,3, er nog niks mee omdat ze het patroon niet weten.
Nu kan een geavanceerde gebruiker zich er ongetwijfeld omheen werken, maar een "normaal" persoon niet denk ik.
Wat betreft het geluid;
ik heb zelf 2 dagen terug een Sennheiser CX-400 II gekocht. 12 euro op Ebay. Is wel Chinees dus moet maar zien of het geen nepperd is met uiteraard nepkwaliteit (kost in NL 40 euro dus ik verwacht er enigzins wat van mocht het een echte Sennheiser zijn).
Dit is wel een gewone koptelefoon zeg maar. Dus geen knopjes voor het opnemen oid denk ik. Er zitten wel knopjes op, maar ik denk dat dit voor een MP3 speler is ofzo.
Ik vind de standaard oordopjes wel oke voor muziek e.d. Eigenlijk voor alles behalve navigatie op de motor. Daarvoor is het net te zacht. Ik hoop dat deze wat luider is.
Met blue tooth headsets heb ik geen ervaring op de DZ.
Wat betreft het geluid; ik zal er maar aan moeten wennen (gebruik die headset toch alleen op de fiets) het viel me vandaag gewoon op bij bepaalde nummers dat het niet de kwaliteit was wat ik gewend was (ben veel met muziek bezig dus dat zal ook wel het een en ander er mee te maken hebben).
@ Koptelefoon ziet er goed uit, heb zelf nog een paar van die sony in ear oordopjes liggen, gezien de zomer er aan komt ga ik toch weer meer dat soort dingen gebruiken, mocht dat niks zijn, kan ik inderdaad nog op ebay gaan speuren.
@ Phntm
Ik ben nooit onder de indruk geweest van die iphone/ipod oordopjes, kwam altijd een beetje blik en bassloos geluid door die dingen heen (persoonlijke mening). Heb de standaard oordopjes eigenlijk nog niet geprobeerd.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
die std htc oordopjes waren echt om te janken... misschien heb ik andere gehad ofzo? maar m'n sony oordopjes uit 1992 (bij de walkman) zijn beter
heb nu maar nieuwe gekocht.

Heb nog helemaal niks gedaan met die hele site en ook absoluut niet het idee dat ik iets mis..Mit-46 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:51:
Ja,
ik heb die troep dan ook compleet uitgeschakeld. Ik sync niet met sense.com, helemaal niks.
Contacten, sms en agenda worden allemaal gesynced met Google/Gmail en als ik eens belangrijke foto's ofzo heb, zorg ik dat ze of naar de computer worden gekopieerd, of gelijk richting Picasa..
Snap de meerwaarde dan ook nog niet helemaal.. Enige voordeel wat ik zou kunnen bedenken is dat blokkeren op afstand (bij verlies/diefstal) maar van wat ik zo hoor, werkt dat ook bij lang niet iedereen...
En daarom koop ik NOOIT online, heb dit toestel nu net een dag, en hoppa het verrote printplaat probleem, toestel gaat niet meer aan tijdens het opladen er mee gestopt.
Kan ik vanmiddag weer fijn naar T-Mobile, sigh ik heb echt altijd ellende met toestellen
Kan ik vanmiddag weer fijn naar T-Mobile, sigh ik heb echt altijd ellende met toestellen
2mm ? bij mij is het over de hele metalen backplaterohit schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:35:
[...]
maar ik heb het op de backcover he ;P dat metale plaatje
niet van mijn toetsenbord.. het is egt een vlekje van 2 mm ofz

Weet iemand of de nieuwe backplate die je krijgt wel een betere laklaag heeft ? Anders is het nogal vrij zinloos om te ruilen, heeft me op het moment nog geen 4 weken gekost om hem eruit te laten zien alsof ik het ding al een jaar gebruik

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
of je polijst hem gewoon netjespolthemol schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:07:
[...]
2mm ? bij mij is het over de hele metalen backplateIk dacht eerst dat ik een of andere folie vergeten was eraf te halen
Weet iemand of de nieuwe backplate die je krijgt wel een betere laklaag heeft ? Anders is het nogal vrij zinloos om te ruilen, heeft me op het moment nog geen 4 weken gekost om hem eruit te laten zien alsof ik het ding al een jaar gebruik
dan is die weer mooi toch?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
ben ik wel aan het overwegen ja. Maar ik vrees dat het nogal hard krast. Meestal verkoop ik mijn telefoon na een jaar weer (heb jaarabbo) en het is wel zo prettig als hij er nog netjes uitziet. De achterkant heeft het meeste te lijden altijd bij me. Eventueel wel een vervangende backplate maar aanvragen dan, die apart houden en deze eens opschuren. Misschien nog niet zoeen stom idee. Als je hem dan verkoopt heb je een hagelnieuwe backplate om erop te zetten.rohit schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:06:
[...]
of je polijst hem gewoon netjes
dan is die weer mooi toch?
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
En opgelost: in de SwitchPro-widget had ik een verkeerde optie aan staan.ArcticWolf schreef op maandag 21 maart 2011 @ 08:27:
De telefoon blijft altijd 3G/GRPS verbonden, hij doet er alleen niks mee (soms bellen). Als je de wi-fi uitschakelt, wordt deze weer actief.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
haha juistpolthemol schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:39:
[...]
ben ik wel aan het overwegen ja. Maar ik vrees dat het nogal hard krast. Meestal verkoop ik mijn telefoon na een jaar weer (heb jaarabbo) en het is wel zo prettig als hij er nog netjes uitziet. De achterkant heeft het meeste te lijden altijd bij me. Eventueel wel een vervangende backplate maar aanvragen dan, die apart houden en deze eens opschuren. Misschien nog niet zoeen stom idee. Als je hem dan verkoopt heb je een hagelnieuwe backplate om erop te zetten.
ik verkoop mijnes ook meestal na een half jaar
Mijn backplate vertoont zulke dingen niet. Het enige wat ik heb zijn wat krasjes en deukjes omdat ik het toestel 2x heb laten vallen waarvan 1 keer precies op het voetstuk van mijn bureaustoel. (Gelukkig!!!) op de achterkant en niet op het display.polthemol schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:07:
[...]
2mm ? bij mij is het over de hele metalen backplateIk dacht eerst dat ik een of andere folie vergeten was eraf te halen
Maar geen loslatende letters oid.

sinds release in gebruik
Dat vlekje is het enigste op de gehele backcover!
[ Voor 70% gewijzigd door Rohit op 23-03-2011 10:52 ]
Nog even terugkomen op afspelen muziek via BT: ik heb een Jabra Clipper, daar kan je je eigen koptelefoon of oordopjes op aansluiten. Ik vind het geluid prima, niet blikkerig, afgekapt of dof, maar van dezelfde kwaliteit als wanneer ik dezelfde muziek afspeel vanaf een creative Zen player (met dezelfde oordoppen uiteraard).
Hmm vreemd, gezien de bitpool bij zo ongeveer elk androidtoestel op de 32 hangt.purper schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:57:
Nog even terugkomen op afspelen muziek via BT: ik heb een Jabra Clipper, daar kan je je eigen koptelefoon of oordopjes op aansluiten. Ik vind het geluid prima, niet blikkerig, afgekapt of dof, maar van dezelfde kwaliteit als wanneer ik dezelfde muziek afspeel vanaf een creative Zen player (met dezelfde oordoppen uiteraard).
Nu merk ik het bij sommige nummers wel en bij andere niet hoor, vooral bij stevige rock hoor je het verschil echt goed.
Maar ik kan het helaas nu even niet verder uitzoeken gezien mijn toestel dood is.
Zal er vanavond/morgen (als ik tenminste een ander krijg bij T-Mobile) wel even mee aan de gang gaan.
Dat probleem herken ik, ik heb een sony ericsson headset (hbh-ds980), welke ik met de nodige moeite fatsoenlijk aan de gang kreeg onder Windows Mobile 6.5 op m'n Touch Pro 2 (idd bitpool aanpassing, maar ik heb een week zitten klieren voordat ik de goeie key te pakken had).
Op m'n Desire Z klinkt het geluid ronduit slecht. Ook ik maak dus maar de overstap naar een bedrade headset; dat kan dankzij de 3.5" jack op de Z ook gemakkelijker dan destijds op m'n TP2.
Evenzogoed zou ik graag de bitpool hoger zien op m'n Z. Ik was, ondanks de geringe accuduur, wel te spreken over audio over BT. Toch prettiger zonder kabels aan je foon.
Op m'n Desire Z klinkt het geluid ronduit slecht. Ook ik maak dus maar de overstap naar een bedrade headset; dat kan dankzij de 3.5" jack op de Z ook gemakkelijker dan destijds op m'n TP2.
Evenzogoed zou ik graag de bitpool hoger zien op m'n Z. Ik was, ondanks de geringe accuduur, wel te spreken over audio over BT. Toch prettiger zonder kabels aan je foon.
Handig!
Het Valenia beschermhoesje wat ik bij de T-Mobile winkel kreeg bij m'n Desire Z laat een streep achter op het plastic van mn Desire Z. Er zit nu echt een streep op de achterkant van mn Desire Z, en het gaat er ook niet af..
Heb maar gelijk een origineel HTC hoesje (S540) besteld, hopelijk gaat het er nog vanaf.
Het Valenia beschermhoesje wat ik bij de T-Mobile winkel kreeg bij m'n Desire Z laat een streep achter op het plastic van mn Desire Z. Er zit nu echt een streep op de achterkant van mn Desire Z, en het gaat er ook niet af..

Hoppa nieuw toestel gehad van de winkel, werd niet echt moeilijk over gedaan.
Trouwens die backupfunctie van Google dat al mijn apps er binnen 10 min (via wifi) weer opstonden is geniaal.
HTCsense.com kijk ik over een maand of twee nog wel een keer naar als dat eens werkt.
Vanavond maar even rommelen met dat bluetooth, en anders maar mijn headphones gebruiken.
Ik hoop dat ze bij de 2.3.1 release de bitpool wat opkrikken, op de hero was het ook prima dus waarom zou dat hierbij niet kunnen?
Trouwens die backupfunctie van Google dat al mijn apps er binnen 10 min (via wifi) weer opstonden is geniaal.
HTCsense.com kijk ik over een maand of twee nog wel een keer naar als dat eens werkt.
Vanavond maar even rommelen met dat bluetooth, en anders maar mijn headphones gebruiken.
Ik hoop dat ze bij de 2.3.1 release de bitpool wat opkrikken, op de hero was het ook prima dus waarom zou dat hierbij niet kunnen?
Verwijderd
Hm, ik speel nogal eens wat Metal muziek af via BT op mijn autoradio...maar dat klinkt echt helemaal goednetblade schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:03:
Hoppa nieuw toestel gehad van de winkel, werd niet echt moeilijk over gedaan.

Koptelefoon kan ik niks over zeggen want die doe ik gewoon bekabeld..(Sennheiser PMX40)
Heeft iemand setcpu goed aan de praat op zn desire z? Ik heb m erop staan en mn processor goed geselecteerd maar die slider gaat niet voorbij 806mhz. Ik heb root.
Je moet nog fröbelen met "vision_oc.ko"Snuurtje schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:08:
Heeft iemand setcpu goed aan de praat op zn desire z? Ik heb m erop staan en mn processor goed geselecteerd maar die slider gaat niet voorbij 806mhz. Ik heb root.
Check dit eens:
http://webcache.googleuse...urce=encrypted.google.com
Je kunt zo vaak proberen als je wil dus zo veilig is het mijn inziens niet, volgens mij krijg je een time-out na 5x proberen maar daarna kun je gewoon verder proberen?Mit-46 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:38:
Mijn boefje is liev!
inderdaad eigenlijk moest hij na 5 keer proberen een uur blokkeren ofzo...maar goed ik gebruik als backup htc sense.com maar even daar kun je hem blokkeren mocht je hem verloren zijn...het patroon geeft natuurlijk wel enige vertraging om hem te unlocken.JB schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:45:
[...]
Je kunt zo vaak proberen als je wil dus zo veilig is het mijn inziens niet, volgens mij krijg je een time-out na 5x proberen maar daarna kun je gewoon verder proberen?
Als dat locken middels Sense werkt. Hier liet hij het in tests wel eens afweten... 
Collega van mij gebruikt nu Prey voor dit soort dingen en ik moet zeggen dat ik dat mogelijk eens ga proberen.
Ook is er nog WhereIsMyDroid? die volgens mij ook zoiets kan.

Collega van mij gebruikt nu Prey voor dit soort dingen en ik moet zeggen dat ik dat mogelijk eens ga proberen.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Nou op mijn broertje's Hero had hij een keer een blokkade die hij alleen met zijn Gmail eraf kon halen..JB schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:45:
[...]
Je kunt zo vaak proberen als je wil dus zo veilig is het mijn inziens niet, volgens mij krijg je een time-out na 5x proberen maar daarna kun je gewoon verder proberen?
zijn vriend probeerde het patroon te unlocken maar toen werd die toch echt geblokkeerd
en het leuke was ook nog es dat hij zijn telefoon net een paar dagen had en hij zijn ww van zijn gmail niet ergens had opgeschreven de knuppelt
net nog even getest maar binnen een paar seconden wordt mijn telefoon gelockt via Sense.com.Ultraman schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:15:
Als dat locken middels Sense werkt. Hier liet hij het in tests wel eens afweten...
Ja uiteindelijk lukt het je misschien wel ja.JB schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:45:
[...]
Je hebt alleen heel veel mogelijkheden. Er zijn 9 circeltjes. Iemand die goed is in wiskunde kan uitrekenen hoeveel mogelijkheden er zijn.
Beter als niks denk ik maar.
Test het nog eens 20 keer op verschillende tijdstippen en locaties.Michel242186 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:22:
[...]
net nog even getest maar binnen een paar seconden wordt mijn telefoon gelockt via Sense.com.
Als hij het dan telkens doet dan hebben ze er wat aan gedaan
Komt ook de lock message goed door nu?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Pffffffff wat een topic hier.
Ik zit in de fase waarin ik een nieuwe telefoon kan 'kiezen'. Momenteel heb ik een E75 waar ik heel tevreden over ben geweest. Nooit problemen mee gehad en zag er gelikt uit. Verder was het natuurlijk wel gewoon Nokia en daarmee ook Symbian. Op zich geen problemen mee maar het is het allemaal net niet, maar doet wel haar ding.
Ik zat op de E7, die heb ik van de week in een winkel ff getest en dat zag er ok uit, maar dingen als die soepelheid van het menu zijn gewoon minder dan wat er beschikbaar is op de huidige markt (als je je vinger over het menu beweegt om te sliden, slide ie wel, maar nadat je de beweging hebt gemaakt, alsof je een knop indrukt, hij loopt niet mee met je vinger).
Ik heb heel even de Desire Z getest en vond het wat lomp lijken dat het toetsenbord zo klein was in verhouding tot het scherm, gaf een raar gevoel.
Vervolgens zie ik in filmpjes hoe soepel het allemaal loopt en dat Sense trekt mij ook heel erg, mogelijkheden tot tweaken vind ik ook interessant. Alleen even later wordt van alles afgekraakt en ook weer niet, ik word er een beetje gek van. Het lijkt een vette phone, maar ik wil er echt geen problemen mee.
Zoiets als de lak die er vanaf gaat, daar had ik nog helemaal niet bij nagedacht, maar zoiets wil ik dus echt niet. Ook niet dat hij na verloop van tijd ineens heel traag gaat worden.
Dat was even mijn algemene opmerking en misschien dat iemand mij kan aangeven of dit toch mijn telefoon is of niet (wil gewoon solide telefoon die niet speciaal gemaakt is voor fancy stuff, maar wel een beetje creativiteit biedt, snel, minimaal een dag uit kan houden wb accu, heb geen games nodig).
Nog een kleine vraag, mail for exchange, is daar ondersteuning voor?
Ik zit in de fase waarin ik een nieuwe telefoon kan 'kiezen'. Momenteel heb ik een E75 waar ik heel tevreden over ben geweest. Nooit problemen mee gehad en zag er gelikt uit. Verder was het natuurlijk wel gewoon Nokia en daarmee ook Symbian. Op zich geen problemen mee maar het is het allemaal net niet, maar doet wel haar ding.
Ik zat op de E7, die heb ik van de week in een winkel ff getest en dat zag er ok uit, maar dingen als die soepelheid van het menu zijn gewoon minder dan wat er beschikbaar is op de huidige markt (als je je vinger over het menu beweegt om te sliden, slide ie wel, maar nadat je de beweging hebt gemaakt, alsof je een knop indrukt, hij loopt niet mee met je vinger).
Ik heb heel even de Desire Z getest en vond het wat lomp lijken dat het toetsenbord zo klein was in verhouding tot het scherm, gaf een raar gevoel.
Vervolgens zie ik in filmpjes hoe soepel het allemaal loopt en dat Sense trekt mij ook heel erg, mogelijkheden tot tweaken vind ik ook interessant. Alleen even later wordt van alles afgekraakt en ook weer niet, ik word er een beetje gek van. Het lijkt een vette phone, maar ik wil er echt geen problemen mee.
Zoiets als de lak die er vanaf gaat, daar had ik nog helemaal niet bij nagedacht, maar zoiets wil ik dus echt niet. Ook niet dat hij na verloop van tijd ineens heel traag gaat worden.
Dat was even mijn algemene opmerking en misschien dat iemand mij kan aangeven of dit toch mijn telefoon is of niet (wil gewoon solide telefoon die niet speciaal gemaakt is voor fancy stuff, maar wel een beetje creativiteit biedt, snel, minimaal een dag uit kan houden wb accu, heb geen games nodig).
Nog een kleine vraag, mail for exchange, is daar ondersteuning voor?
Exchange werkt perfect. In den beginne niet helemaal, maar na de eerste update geen 1 probleem meer gehad.
Ik ben iemand die totaal geen problemen met de DZ heeft. Helemaal niks van de genoemde problemen in dit topic en ik heb mijn toetstel sinds de release. Het enige wat ik heb zijn krassen op de achterkant en deukjes door eigen toedoen.
Sommige hebben er al 2 of 3 versleten dus ja.....
Ik zou hem zeker aanraden, maar een ander met slechte ervaring misschien niet. Ik heb zelf het idee dat 90% ofzo het gewoon goed doet.
Maar dat is ook maar een schatting gebasseerd op niks...
Kan dus eigenlijk niet veel zinnigs vertellen.
Ik ben iemand die totaal geen problemen met de DZ heeft. Helemaal niks van de genoemde problemen in dit topic en ik heb mijn toetstel sinds de release. Het enige wat ik heb zijn krassen op de achterkant en deukjes door eigen toedoen.
Ik zou hem zeker aanraden, maar een ander met slechte ervaring misschien niet. Ik heb zelf het idee dat 90% ofzo het gewoon goed doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Mit-46 op 24-03-2011 22:26 ]
Verwijderd
Ik heb al even gezocht met de zoekfunctie, maar hoe zijn de ervaringen hier met emulators? Zijn die er een beetje op ingesteld om bediend te worden met een fysiek toetsenbord (en werkt het ook)?
Emulators zijn naast typgemak een primaire reden om een Z te overwegen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 22:54 ]
Nee precies, dat idee krijg ik dus ook, het is puur afwachten. Ik heb het idee dat ik met de E7 kies voor meer zekerheid, maar wel mindere performance.Mit-46 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:25:
Exchange werkt perfect. In den beginne niet helemaal, maar na de eerste update geen 1 probleem meer gehad.
Maar fuck it, ik ga morgen gewoon langs Phone House en regel die Z. Zij gaven mij aan dat ik twee weken de tijd had om hem te 'proberen' en als ik er toch niet tevreden over zou zijn kon ik 'm terugdoen.
En bedankt voor je reactie trouwens
Iemand die weet hoe ik de vibratie/trilstand van het onscreen toetsenbord uitgezet krijg?
Ik draai gewoon stock met alle updates.
Eerste hit google:bas-r schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:27:
Iemand die weet hoe ik de vibratie/trilstand van het onscreen toetsenbord uitgezet krijg?
http://www.htc.com/asia/f...p_id=325&cat=82&id=150982
En anders dit ook op eerste pagina google:
Go to Settings / Language & Keyboard / Touch Input / Text Input and Vibrate when typing shouldn`t be checked.
[ Voor 19% gewijzigd door Omni superens op 25-03-2011 09:41 ]
Verwijderd
Ik ben al jaaaaaaaren vertrouwd Nokia gebruiker maar met de N97 voel ik me echt belazerd. Ik heb het vertrouwen in Nokia wat betreft smartphones daarom ook verloren.
Ik had al een paar x een android toestel in mn handen gehad en ik wil perse een qwerty tobo dus de Z viel me al snel op. Ik heb nog een maand of 2 tot ik een nieuwe mag uitkiezen maar ik zal het topic alvast gaan volgen
Ik had al een paar x een android toestel in mn handen gehad en ik wil perse een qwerty tobo dus de Z viel me al snel op. Ik heb nog een maand of 2 tot ik een nieuwe mag uitkiezen maar ik zal het topic alvast gaan volgen
Beste tweakers,
Er komt nu misschien een noob-vraag.
Ik heb gisteren de DZ binnen. Ik erger me aan de browsers. Ze laden allemaal de laatst gesloten tab. Dit wil ik niet, en ik heb het geprobeerd te zoeken op google, maar de zoekwoorden leveren niet wat ik zoek.
Hebben jullie enig idee hoe dit wordt uitgeschakeld.
Ik heb gisteren de DZ binnen. Ik erger me aan de browsers. Ze laden allemaal de laatst gesloten tab. Dit wil ik niet, en ik heb het geprobeerd te zoeken op google, maar de zoekwoorden leveren niet wat ik zoek.
Ik draai de gangbare emulators allemaal prima eigenlijk, die hebben allemaal key mapping waardoor je toetsen kunt toewijzen! Niet over te klagen.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:53:
Ik heb al even gezocht met de zoekfunctie, maar hoe zijn de ervaringen hier met emulators? Zijn die er een beetje op ingesteld om bediend te worden met een fysiek toetsenbord (en werkt het ook)?
Heb het hier over Gameboid SNESoid en die van de playstation
Gewoon een startpagina instellen?Paksoy schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:30:
Beste tweakers,
Verwijderd
Klinkt goed! Is het batterijverbruik ook een beetje te doen? Ik heb wel gemerkt dat sommige telefoons erg snel leegraken bij een beetje spelen. Een SNES-emulator zal qua verbruik waarschijnlijk wel meevallen, maar ik kan me zo voorstellen dan het Playstation-gebeuren meer vermogen kost.jannesbeterams schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:51:
Ik draai de gangbare emulators allemaal prima eigenlijk, die hebben allemaal key mapping waardoor je toetsen kunt toewijzen! Niet over te klagen.
Heb het hier over Gameboid SNESoid en die van de playstation
En spellen als Angry Birds? Niet dat dat specifieke spel nou zo belangrijk voor me is, maar ik heb gemerkt dat het qua performancevereisten wel iets zegt voor een hoop andere spellen. Op mijn huidige Android draait het en is het goed speelbaar, maar ik zou graag toch iets meer performance zien. Het lastige is dat ook niet alle levels even zwaar zijn: zo gaat het gros van de levels perfect op mijn huidige telefoon, alleen bij de zwaardere merk je dat e.e.a. wat lastig begint te worden.
Verwijderd
Ik vind dit persoonlijk wel handigPaksoy schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 14:30:
Beste tweakers,

En anders is voor zover ik weet "menu-spatie" de enige mogelijkheid om hem weer op je startpagina te krijgen...
Of je maakt een van sneltoetsen je startpagina, als ik op de eerste sneltoets druk gaat ie altijd naar startpagina (bij mij google.nl).Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:03:
[...]
Ik vind dit persoonlijk wel handigvooral als ik ergens aan het kijken ben en even wat anders moet doen. Hoef dan niet weer opnieuw te beginnen...
En anders is voor zover ik weet "menu-spatie" de enige mogelijkheid om hem weer op je startpagina te krijgen...
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Desire Z. Ik had hiervoor een Motorola Milestone, en die heeft (ik heb zojuist nog gecontroleerd) bij 'language & keyboards' voor zowel het hardwarematige toetsenbord als voor het touch-toetsenbord instellingen voor wat betreft auto-correction. Bij de Desire Z kan ik alleen maar instellingen vinden voor het touch-toetsenbord. Met dus als gevolg dat als ik het touchscreen gebruik "wel" gewoon "wel" blijft, maar dat bij het hardwarematige toetsenbord "wel" ineens "we'll" wordt. 1x backspace volstaat om er weer "wel" van te maken, maar het is superirritant. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.BertHier schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:22:
Ok nu word ik er gek van!
Wat ik ook doe krijg ik het niet voor elkaar om de automatische woordcorrectie compleet UIT te schakelen. Mijn toestel en alle apps staan in het Engels geinstalleerd. Geen probleem opzich behalve dus de woordcorrectie. Ik heb elke mogelijkheid van woordenboeken etc uit gezet in me settings maar toch blijft hij in Whatsapp woorden aanpassen. De meest hinderlijke daarvan is wel wat dan weer wel'l wordt.
Weet iemand toevallig of er losstaand van Language & keyboard je autocorrectie nog ergens anders geregeld word? Heb alles door zitten zoeken op mijn toestel en online maar niets gevonden.
Bij mij staat dat gewoon uit:
Menu -> Instellingen -> Taal & Toetsenbord -> Touch Input -> Instellingen van hardware toetsenbord.(taal op NL of gewoon helemaal uit)
Menu -> Instellingen -> Taal & Toetsenbord -> Touch Input -> Instellingen van hardware toetsenbord.(taal op NL of gewoon helemaal uit)
Merci. Ik ben niet zo handig met computersOmni superens schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:40:
[...]
Eerste hit google:
http://www.htc.com/asia/f...p_id=325&cat=82&id=150982
En anders dit ook op eerste pagina google:
Go to Settings / Language & Keyboard / Touch Input / Text Input and Vibrate when typing shouldn`t be checked.
Sinds gisteren bezitter van dit model en tot nu toe tevreden. Heerlijk om er mee te klooien.
Nu ik daar dus mee bezig, download ik dus regelmatig weer een app, die wordt geinstalleerd en uiteindelijk heb ik 'm toch niet meer nodig, uninstall ik 'm. Wat gebeurt er met de installatie bestanden? Waar zijn die te vinden, of zijn het temp. bestanden die direct na het installeren weer worden verwijderd?
En hoe zit het met het sluiten van apps? Bij de return-knop worden de meeste apps afgesloten of moet je continue naar settings-> apps manager en dan forceren om te sluiten?
Hoe zijn jullie op dit gebied bezig? Ik wil namelijk snelheid en batterij duur zoveel mogelijk behouden. (tips etc. op dat gebied zijn dus welkom)
Nu ik daar dus mee bezig, download ik dus regelmatig weer een app, die wordt geinstalleerd en uiteindelijk heb ik 'm toch niet meer nodig, uninstall ik 'm. Wat gebeurt er met de installatie bestanden? Waar zijn die te vinden, of zijn het temp. bestanden die direct na het installeren weer worden verwijderd?
En hoe zit het met het sluiten van apps? Bij de return-knop worden de meeste apps afgesloten of moet je continue naar settings-> apps manager en dan forceren om te sluiten?
Hoe zijn jullie op dit gebied bezig? Ik wil namelijk snelheid en batterij duur zoveel mogelijk behouden. (tips etc. op dat gebied zijn dus welkom)
Ik begreep je verkeerd. Ik gebruik zelf de Dolphin browser vandaar.
Die begint gewoon steeds bij de startpagina, omdat je die afsluit als je stopt (exit).
Ik was even vergeten dat deze niet standaard is.

Het batterij verbruik is wel vrij hoog, al merk je dat dat eigenlijk grotendeels door het scherm komt want als je het scherm niet op zijn hoogste stand hebt staan de batterij veel langer meegaat. Angry birds werkte bij mij allemaal zeer soepel, heb hem niet uitgespeeld maar t liep tot dusver prima:)Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:06:
[...]
Klinkt goed! Is het batterijverbruik ook een beetje te doen? Ik heb wel gemerkt dat sommige telefoons erg snel leegraken bij een beetje spelen. Een SNES-emulator zal qua verbruik waarschijnlijk wel meevallen, maar ik kan me zo voorstellen dan het Playstation-gebeuren meer vermogen kost.
Hmm taskmanagers heb ik op mijn hero wel eens gebruikt maar deze verergerde meer dan dat deze oploste naar mijn idee. Ik heb in deze week nog geen traag ding gehad en de batterij gaat ook steeds langer mee dus ik zie niet echt een noodzaak voor een taskmanager.Polen schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 16:56:
Sinds gisteren bezitter van dit model en tot nu toe tevreden. Heerlijk om er mee te klooien.
Verder helpt het om de schermverlichting wat lager te zetten ook erg goed voor je batterij.
Ik heb sinds een paar dagen een raar probleem. Wanneer mn toetsenbord is open geklapt staat er in de taskjbar "En" het lijkt mij dat dit voor English staat maar ik heb geen enkele taal op engels staan (noch de systeemtaal, noch de toetsenbord taal). Daarnaast heb ik soms dat mn FN fucnties niet meer werken. De knop doet het wel gewoon en Fn verschijnt ook in de taskbar maar hij blijft bijv. gewoon de letter a geven i.p.v !
Sinds dit weekend een DZ binnen. Accutijd valt me allessinds mee, zaterdagmidadg helemaal opgeladen. Sindsdien continu op wifi, veel mailen, vriendin heeft angry birds ontdekt, nu de helft nog over.
Nog een hoop aan het ondekken in Android 2.2
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 28-03-2011 08:47 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Wacht maar tot je 3G gaat gebruiken_Apache_ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 08:46:
Sinds dit weekend een DZ binnen. Accutijd valt me allessinds mee, zaterdagmidadg helemaal opgeladen. Sindsdien continu op wifi, veel mailen, vriendin heeft angry birds ontdekt, nu de helft nog over.
Vandaag de Desire Z besteld, morgen in huis als het goed is! 
Een paar vrienden van mij hebben hem al, dus weet een beetje hoe hij werkt, ben wel erg benieuwd of ik hem ook fijn vind. Ik verwacht van wel.
Daarna ook maar kijken naar een Custom Rom, schijnt een verbetering te zijn. :-)
Een paar vrienden van mij hebben hem al, dus weet een beetje hoe hij werkt, ben wel erg benieuwd of ik hem ook fijn vind. Ik verwacht van wel.
Daarna ook maar kijken naar een Custom Rom, schijnt een verbetering te zijn. :-)
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Dat heeft met de toetsenbordlayout te maken volgens mij, dat is namelijk een EN (English) toetsenbord aka qwerty. Dat met die FN toets komt me niet bekend voor, werkt een reboot niet?Flogging Hank schreef op maandag 28 maart 2011 @ 08:03:
Ik heb sinds een paar dagen een raar probleem. Wanneer mn toetsenbord is open geklapt staat er in de taskjbar "En" het lijkt mij dat dit voor English staat maar ik heb geen enkele taal op engels staan (noch de systeemtaal, noch de toetsenbord taal). Daarnaast heb ik soms dat mn FN fucnties niet meer werken. De knop doet het wel gewoon en Fn verschijnt ook in de taskbar maar hij blijft bijv. gewoon de letter a geven i.p.v !
[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 28-03-2011 11:14 ]
Is WIFI met WPA2 beveiliging niet zo zwaar? Dacht dat dat aardig wat rekenwerk kostte om te verzenden ed.omgwtfbbq schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:56:
[...]
Wacht maar tot je 3G gaat gebruikenDan gaat je accu wel iets minder lang mee. Tenzij je echt 0,0 synct, maar dan hoeft 3G ook niet aan
* _Apache_ is smsjes aan het importeren, gaat allemaal erg makkelijk
Nee, het gaat meer om bereik. WiFi is over het algemeen erg goed bereik, dus data overdracht is vlot gedaan. Als je slecht bereik WiFi hebt gaat je batterij ook een stuk minder lang mee. Zelfde geld voor 3G, slechter bereik is meer accuverbruik, en aangezien 3G nogal veel wisselt van bereik (je loopt er toch mee rond) verbruikt dat over het algemeen meer_Apache_ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:20:
[...]
Is WIFI met WPA2 beveiliging niet zo zwaar? Dacht dat dat aardig wat rekenwerk kostte om te verzenden ed.
* _Apache_ is smsjes aan het importeren, gaat allemaal erg makkelijk
Misschien een domme vraag maar hoe delete ik alle berichten in de verzonden items map van mijn mail
Zoeken levert niet echt iets op, alleen dat bij sommige de berichten spontaan worden verwijderd.
Mijn boefje is liev!
vinger op het desbetreffende email houden zodat je het extra menu krijgt?JB schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:54:
Misschien een domme vraag maar hoe delete ik alle berichten in de verzonden items map van mijn mailZoeken levert niet echt iets op, alleen dat bij sommige de berichten spontaan worden verwijderd.
Aap!
Dat is ook een van de geteste dingen maar dan krijg je alleen de opties voor die desbetreffende mail, een mass delete optie kan ik niet vinden.harmageddon schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:06:
[...]
vinger op het desbetreffende email houden zodat je het extra menu krijgt?
Mijn boefje is liev!
Misschien helpt Menu+A op het toetsenbord (soort CRTL + A). Daarmee kan je alles selecteren en wellicht ook verwijderen (als alles geselecteerd is).JB schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:54:
Misschien een domme vraag maar hoe delete ik alle berichten in de verzonden items map van mijn mailZoeken levert niet echt iets op, alleen dat bij sommige de berichten spontaan worden verwijderd.
Mit-46 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:02:
[...]
Misschien helpt Menu+A op het toetsenbord (soort CRTL + A). Daarmee kan je alles selecteren en wellicht ook verwijderen (als alles geselecteerd is).
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
Wow, ik moet gewoon even mijn ervaring met HTC-garantie delen.
Onlangs begon mijn Desire Z raar te doen: het scherm leek zichzelf te bedienen. In het midden werd met grote regelmaat zomaar 'ingedrukt' dus dat was lastig bellen en internetten.
Omdat het niet continue was, was ik huiverig om hem terug te sturen: wat als het nou net niet gebeurde als zij hem zouden testen?!
Toch maar een afspraak gemaakt want het werd onwerkbaar. Ze zeggen dat je ongeveer 2 weken moet incalculeren. Naja, moest dan maar. Maandag opgehaald door een koerier, tracking gaf woensdag aan dat hij gerepareerd werd. Donderdag: ready to be shipped. En vrijdag al gerepareerd en wel terug. In een komisch doosje met daarop "I'm back!" waar je telefoon, een pen en een poetsdoekje inzitten.
Echt boven alle verwachtingen. Topservice van HTC.
Onlangs begon mijn Desire Z raar te doen: het scherm leek zichzelf te bedienen. In het midden werd met grote regelmaat zomaar 'ingedrukt' dus dat was lastig bellen en internetten.
Omdat het niet continue was, was ik huiverig om hem terug te sturen: wat als het nou net niet gebeurde als zij hem zouden testen?!
Toch maar een afspraak gemaakt want het werd onwerkbaar. Ze zeggen dat je ongeveer 2 weken moet incalculeren. Naja, moest dan maar. Maandag opgehaald door een koerier, tracking gaf woensdag aan dat hij gerepareerd werd. Donderdag: ready to be shipped. En vrijdag al gerepareerd en wel terug. In een komisch doosje met daarop "I'm back!" waar je telefoon, een pen en een poetsdoekje inzitten.
Echt boven alle verwachtingen. Topservice van HTC.
Verwijderd
even een vraagje. ik heb sinds vandaag deze telefoon.
alleen werkt gmail niet goed. zit in de gmail app maar krijg geen "push berichten" wel als ik handmatig synchroniseer. tevens krijg ik geen twitter meldingen. wel als ik handmatig kijk.
bij beide staat de interval op 5 minuten en ze staan niet in de kill list van mn task killer.... iemand een idee??
alleen werkt gmail niet goed. zit in de gmail app maar krijg geen "push berichten" wel als ik handmatig synchroniseer. tevens krijg ik geen twitter meldingen. wel als ik handmatig kijk.
bij beide staat de interval op 5 minuten en ze staan niet in de kill list van mn task killer.... iemand een idee??
Kijk eens bij de instellingen --> Accounts & Synchronisatie.
Heb je achtergrond gegevens en auto sync aan staan?
En anders zou ik eens heel snel je task killer verwijderen om te kijken of dat wat uitmaakt.
Heb je achtergrond gegevens en auto sync aan staan?
En anders zou ik eens heel snel je task killer verwijderen om te kijken of dat wat uitmaakt.
Heeft iedereen ondertussen die update 1.82.405 ontvangen? Bij mij blijft ie maar steeds op 1.82.161 zitten, terwijl ik op internet iedereen al 405 zie draaien (Ook zonder custom roms) tips anyone?
Ja, maar ik moest wel handmatig de telefoon naar software updates laten checken. Ik kreeg het dus niet zomaar aangeboden.omgwtfbbq schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:32:
Heeft iedereen ondertussen die update 1.82.405 ontvangen? Bij mij blijft ie maar steeds op 1.82.161 zitten, terwijl ik op internet iedereen al 405 zie draaien (Ook zonder custom roms) tips anyone?
Hier heeft ie hem vanmorgen (of vanacht?!) aangeboden. Geinstalleerd, reboot en klaar.omgwtfbbq schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:32:
Andr. 2.2.1, ongeroot, geen custom layout oid.
ik gebruik nog de 1e rom
omdat ik die root wil behouden 
snap niet dat het ze zolang duurt om een root voor de nieuwe updates te maken...
snap niet dat het ze zolang duurt om een root voor de nieuwe updates te maken...
Het is sowieso niet meer nodig om een task killer te gebruiken met de huidige Android versie. Zorgt alleen maar voor mindere prestaties. En ik kan me best voorstellen dat je taskkiller iets killed wat niet gekilled moet worden in deze.Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:26:
even een vraagje. ik heb sinds vandaag deze telefoon.
offtopic:
Gefeliciteerd met je verjaardag
Gefeliciteerd met je verjaardag
Wat doen jullie hier om het beeld ook wanneer je buiten bent (en de zon een beetje schijnt) toch nog te kunnen lezen?
Een brightness-app ofzo? Heb namelijk geen zin om iedere keer wanneerik buiten kom het hele menu door te lopen om de brightness aan te passen.
Een brightness-app ofzo? Heb namelijk geen zin om iedere keer wanneerik buiten kom het hele menu door te lopen om de brightness aan te passen.
Ik heb een shortcut naar beeldscherm instellingen op mijn homescreen. Ook heb je van HTC standaard een schermhelderheidswidget maar die gaat maar 3 stappen.
Nee, heb een foto van de loslatende letter (die nog half op de back cover zat) gemaakt en die gelijk meegestuurd met het ticket.BGB4rn schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 08:45:
[...]
Ik zit nu ook met dat probleem los van de los latende lak op de achterkant, nu begonnen gisteren ook de letters los te latenook maar eens contact op nemen met htc.
Vroegen ze nog om iets als een foto of doen ze zo moeilijk niet ?
Verder hebben ze niet echt moeilijk gedaan, nee.
Ik heb de energie widget op m'n home screen. Ik zet deze dan op full.
Daar gebruik ik idd een app voor. Werkt beter dan de widgets vind ik.
Ik vind de widget prima werken. Uit - 30 % - 100%.
Ik gebruik voor normaal gebruik altijd 30% (ook voor de batterij). Voor youtube e.d. zet ik em altijd op 100%.
Daarnaast vind ik een widget in deze fijner als een app. Ik kan er namelijk ook mijn Wifi, blue tooth en GPS mee aan of uit zetten.
Maar dat is het fijne van Android. Voor ieder wat wils.
Ik gebruik voor normaal gebruik altijd 30% (ook voor de batterij). Voor youtube e.d. zet ik em altijd op 100%.
Daarnaast vind ik een widget in deze fijner als een app. Ik kan er namelijk ook mijn Wifi, blue tooth en GPS mee aan of uit zetten.
Maar dat is het fijne van Android. Voor ieder wat wils.
[ Voor 31% gewijzigd door Mit-46 op 30-03-2011 19:28 ]
Ik zelf gebruik al een tijdje Quick settings (https://market.android.co...ick&feature=search_result). Deze kan je onder de knop van het vergrootglas stoppen als je die lang inhoud.
Verwijderd
Blijkbaar zit ik op versie 1.83.1100.1... Enkel voor BE mss? Heb ook wel last van weggevallende gps verbinding bij gebruik van google navigatie. Bij andere nav programma's echter niet dus ik vermoed dat het eerder aan google nav ligt.
Sinds een week heb ik dus een Desire Z.
Er is me iets opgevallen. Ik krijg koppijn als ik met de telefoon bezig ben.
Hiervoor had ik een Nokia N900. Het scherm was minder vloeiend als bij de DZ. Het vloeiende scherm van de Desire Z zorgt ervoor dat bij het scrollen tijdens het browsen ik moeite heb met focussen wat er staat.
Het klinkt raar ja, maar het is niet anders voor me.
Hebben andere gebruikers dit ook?
Er is me iets opgevallen. Ik krijg koppijn als ik met de telefoon bezig ben.
Hiervoor had ik een Nokia N900. Het scherm was minder vloeiend als bij de DZ. Het vloeiende scherm van de Desire Z zorgt ervoor dat bij het scrollen tijdens het browsen ik moeite heb met focussen wat er staat.
Het klinkt raar ja, maar het is niet anders voor me.
Hebben andere gebruikers dit ook?
Heb je een bril?
Misschien een idee om anders eens langs de opticien te gaan.
Wellicht ga je "turen" als je aan het focussen bent omdat je ogen het niet kunnen volgen of er moeite mee hebben. In dat geval span je continu spieren aan in je hoofd.
Ik had in het verleden last van spanningshoofdpijn. Als ik hoofdpijn kreeg wat ik echt uigeschakeld. Was niet zomaar ff koppijn.
Het bleek dat de spieren in mijn hoofd (achter langs je oor) zich niet ontspande om 1 of andere reden. Ik heb sindsdien een bril.
Wellicht ga je "turen" als je aan het focussen bent omdat je ogen het niet kunnen volgen of er moeite mee hebben. In dat geval span je continu spieren aan in je hoofd.
Ik had in het verleden last van spanningshoofdpijn. Als ik hoofdpijn kreeg wat ik echt uigeschakeld. Was niet zomaar ff koppijn.
Het bleek dat de spieren in mijn hoofd (achter langs je oor) zich niet ontspande om 1 of andere reden. Ik heb sindsdien een bril.
Zo, sinds vanmiddag ook in het bezit van een Desire Z. Bevalt wel goed tot nu toe (kom van een Nokia E90 Communicator af).
Wel erg wennen als je zo'n strak zakelijk ding bent gewend maar die E90 begon wel erg sloom te worden. 
Wat me wel opvalt: het bereik is vrij laag: ik heb 2-3 streepjes, terwijl mijn E90 gewoon vol bereik had (beiden Hi) en de C6-00 van mijn vriendin (ook Hi) heeft ook gewoon vol bereik.
Is dat bekend hier of is zo'n HTC gewoon iets anders met ontvangst-weergave ten opzichte van Nokia?
Wat me wel opvalt: het bereik is vrij laag: ik heb 2-3 streepjes, terwijl mijn E90 gewoon vol bereik had (beiden Hi) en de C6-00 van mijn vriendin (ook Hi) heeft ook gewoon vol bereik.
Ik heb een bril ja, maar ik ben bijziend. Met dichtbij had ik tot nu toe geen probleem.Mit-46 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:57:
Heb je een bril?
Ik zal het eens met mijn bril op proberen dan.
Of beetje meer paksoy eten?Paksoy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:14:
[...]
Ik heb een bril ja, maar ik ben bijziend. Met dichtbij had ik tot nu toe geen probleem.
Ik zal het eens met mijn bril op proberen dan.
Ik heb sinds gisteren ook eindelijk mijn Desire Z binnen, wat een heerlijk toestel! Toch heb ik 2 kleine opmerkingen waarvan ik via jullie hopelijk duidelijkheid krijg.
Mijn notification bar (aan de bovenkant) opent vaak met vertraging, hebben meerdere mensen hier last van of eventueel een oplossing voor?
En ik mis op het hardware toetsenbord een terug knop, ze hebben wel menu, zoeken en enter gemaakt maar geen terug knop. Is er een app / programma die de terugknop simuleert zodat ik die kan koppelen aan de sneltoets 1 of 2? Dit zou het toestel echt helemaal top maken! Sowieso vind ik het echt heerlijk dat je alle toetsen als sneltoets in kan stellen, helemaal relax!
En verder echt een fijn toestel, lekker snel en mooi helder scherm, helemaal tevreden dus!
Al ga ik binnenkort wel kijken om hem te rooten, kijken of er leuke roms zijn die nog beter lopen. :-)
Mijn notification bar (aan de bovenkant) opent vaak met vertraging, hebben meerdere mensen hier last van of eventueel een oplossing voor?
En ik mis op het hardware toetsenbord een terug knop, ze hebben wel menu, zoeken en enter gemaakt maar geen terug knop. Is er een app / programma die de terugknop simuleert zodat ik die kan koppelen aan de sneltoets 1 of 2? Dit zou het toestel echt helemaal top maken! Sowieso vind ik het echt heerlijk dat je alle toetsen als sneltoets in kan stellen, helemaal relax!
En verder echt een fijn toestel, lekker snel en mooi helder scherm, helemaal tevreden dus!
Al ga ik binnenkort wel kijken om hem te rooten, kijken of er leuke roms zijn die nog beter lopen. :-)
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Vraagje aan de Desire Z experts,
Vanmiddag heb ik de Desire Z van mijn vrouw herstart (ik vond hem traag) na de herstart kreeg ik het witte HTC scherm wat op een gegeven moment zwart werd en waarna de bekende HTC opstart toon gespeeld wordt, hierna ging het fout de opstart toon bleef gespeeld worden en het scherm bleef zwart, ik heb hierna besloten om de Power-knop ingedrukt te houden zodat de GSM uit ging hierna eenmaal op de power-knop gedrukt waarna weer alleen de opstart toon continue afgespeeld wordt.
Hierna heb ik besloten om de batterij uit de telefoon te halen, na een minuut heb ik deze teruggeplaatst en geprobeerd de telefoon te starten maar vanaf dat moment zit er helemaal geen leven meer in de telefoon.
Opsomming van wat ik reeds geprobeerd heb...
-Power-knop geeft geen reactie
-Power-knop + volume up knop geeft geen reactie
-Power-knop + volume down knop geeft geen reactie
-Power-knop + volume up + 'joystick' knop geeft geen reactie
-Power-knop + volume down + 'joystick' knop geeft geen reactie
-Telefoon geprobeerd te starten zonder batterij, SD en SIM kaart via USB voeding, geen reactie
-Batterij 1uur opgeladen in bureaulader en hierna in de GSM geplaatst, geen reactie
-Power LED op de telefoon functioneert niet wanneer de GSM batterij voeding krijgt
-Power LED op de telefoon functioneert niet wanneer de GSM externe voeding krijgt
De telefoon komt van T-Mobile en is voorzien van de laatste officiële software, er is nooit geprobeerd om de GSM te rooten of iets van dien aard, de geïnstalleerde apps staan ook allemaal op mijn Desire HD en hebben op mijn telefoon nog nooit voor problemen gezorgd, ook staan op de GSM alleen gratis of betaalde apps dus geen illegale apps.
Heeft iemand van jullie nog een briljant idee, want het begint er nu erg op te lijken dat hij terug zal moeten naar T-Mobile wat wel weer weken zal gaan duren.
Edit,
De Desire Z van m'n vrouw is van begin Januari 2011
Vanmiddag heb ik de Desire Z van mijn vrouw herstart (ik vond hem traag) na de herstart kreeg ik het witte HTC scherm wat op een gegeven moment zwart werd en waarna de bekende HTC opstart toon gespeeld wordt, hierna ging het fout de opstart toon bleef gespeeld worden en het scherm bleef zwart, ik heb hierna besloten om de Power-knop ingedrukt te houden zodat de GSM uit ging hierna eenmaal op de power-knop gedrukt waarna weer alleen de opstart toon continue afgespeeld wordt.
Hierna heb ik besloten om de batterij uit de telefoon te halen, na een minuut heb ik deze teruggeplaatst en geprobeerd de telefoon te starten maar vanaf dat moment zit er helemaal geen leven meer in de telefoon.
Opsomming van wat ik reeds geprobeerd heb...
-Power-knop geeft geen reactie
-Power-knop + volume up knop geeft geen reactie
-Power-knop + volume down knop geeft geen reactie
-Power-knop + volume up + 'joystick' knop geeft geen reactie
-Power-knop + volume down + 'joystick' knop geeft geen reactie
-Telefoon geprobeerd te starten zonder batterij, SD en SIM kaart via USB voeding, geen reactie
-Batterij 1uur opgeladen in bureaulader en hierna in de GSM geplaatst, geen reactie
-Power LED op de telefoon functioneert niet wanneer de GSM batterij voeding krijgt
-Power LED op de telefoon functioneert niet wanneer de GSM externe voeding krijgt
De telefoon komt van T-Mobile en is voorzien van de laatste officiële software, er is nooit geprobeerd om de GSM te rooten of iets van dien aard, de geïnstalleerde apps staan ook allemaal op mijn Desire HD en hebben op mijn telefoon nog nooit voor problemen gezorgd, ook staan op de GSM alleen gratis of betaalde apps dus geen illegale apps.
Heeft iemand van jullie nog een briljant idee, want het begint er nu erg op te lijken dat hij terug zal moeten naar T-Mobile wat wel weer weken zal gaan duren.
Edit,
De Desire Z van m'n vrouw is van begin Januari 2011
voor de hogere versies gaat er geen root meer komen, omdat het vrij makkelijk is om te downgraden, en dus niet de moeite om een nieuwe exploit te zoeken voor de nieuwere versiesrohit schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:46:
ik gebruik nog de 1e romomdat ik die root wil behouden
wat je kan doen is deze perm rooten, en dan een ROM van de laatste versie die wel geroot is gebruiken
weet je heel zeker dat de desire z geen reactie geeft op power + volume down terwijl deze aan de oplader hangt?digital8 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:38:
Vraagje aan de Desire Z experts,
dit zou nml naar de bootloader moeten gaan (dus het toestel moet ook niet gaan trillen, er komt uberhaubt geen htc logo in beeld) en het kan zijn dat je beide toetsen ong 3-5 sec ingedrukt moet houden.
als je niet meer in de bootloader kan komen.. eehm ja dan zul je echt terug moeten naar t-mobile
android since G1.
Zijn er ook mensen met ervaringen met een "betere" batterij?
Zoals deze:
http://www.mobilesupplies...f8f0e34b97f384089fa451d1c
Zoals deze:
Klinkt op zich praktisch..Accu snel leeg, of wilt u het gemak van een extra accu. Deze batterij staat garant voor zeer hoge standby-tijden.
Deze batterij heeft aanzienlijk meer capaciteit dan de normale accu voor dit toestel. Omdat deze batterij een veel hogere capaciteit heeft is deze ook dikker en wordt er een aangepaste batterij klep met deze accu meegeleverd.
Sow 2400mAh is wel ziek. dan zou ik er in theorie 3.5 dagen mee moeten kunnen doen. Ik doen nu gemiddeld zo'n 40 uur met 1 chargeSCIxX schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:49:
Zoals deze:
[...]
Klinkt op zich praktisch..
[ Voor 6% gewijzigd door FloggingHank op 03-04-2011 17:11 ]
Helaas ik kan met geen mogelijkheid in de bootloader komen, ik denk dat m'n vrouw Maandag maar moet gaan bellen met T-Mobile...
Ik gebruik een Ebay accu. 3400 Mah. Zijn niet de werkelijke Mah's lijkt mij. Maar ik heb vandaag niet veel mee gedaan, beetje internet, hele dag mail ophalen en syncen en zit nu op 80% over. Ik vind het wel fijn werken, telefoon wordt er wel een stukje dikker van...SCIxX schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:49:
Zoals deze:
[...]
Klinkt op zich praktisch..
Of je leest even de waarschuwing onderaan dit topic.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 02:40:
Is er een Desire Z accessoiretopic of moet dat hier gewoon?
Cunning linguist.
Ik ben sinds 4 dagen in het bezit van een Desire Z. Prachtig apparaat (moet wel zeggen dat de Desire iets sneller was, maar dat kan door de custom roms komen
)
Ik heb echter 1 ding waar ik geen oplossing voor kan vinden.
Ik heb al een aantal Android telefoons versleten (G1, Hero, Desire) en bij alle telefoons, als ik op het adres van een contactpersoon klik, krijg een keuze te zien met welk programma deze gegevens verwerkt moeten worden (Maps, IGO etc.).
Ik heb de laatste update van de Desire opgehaald (1.82.405.1) en ik heb deze keuze niet meer. Hij opent altijd HTC Locations....
Iemand hier een oplossing voor? (liefst zonder rooten en custom roms.....)
Ik heb al een factory reset uitgevoerd (via bootloader) en mbv ClearDefault alle standaard verwijzingen hersteld.
Thnx
Ik heb echter 1 ding waar ik geen oplossing voor kan vinden.
Ik heb al een aantal Android telefoons versleten (G1, Hero, Desire) en bij alle telefoons, als ik op het adres van een contactpersoon klik, krijg een keuze te zien met welk programma deze gegevens verwerkt moeten worden (Maps, IGO etc.).
Ik heb de laatste update van de Desire opgehaald (1.82.405.1) en ik heb deze keuze niet meer. Hij opent altijd HTC Locations....
Iemand hier een oplossing voor? (liefst zonder rooten en custom roms.....)
Ik heb al een factory reset uitgevoerd (via bootloader) en mbv ClearDefault alle standaard verwijzingen hersteld.
Thnx
Uhm, maar als ik nu upgrade, en dan weer downgrade heb ik er toch niks aan? Dan heb ik nog steeds de oude toch?coredalae schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:38:
[...]
voor de hogere versies gaat er geen root meer komen, omdat het vrij makkelijk is om te downgraden, en dus niet de moeite om een nieuwe exploit te zoeken voor de nieuwere versies
wat je kan doen is deze perm rooten, en dan een ROM van de laatste versie die wel geroot is gebruikenanders blijf je nml eeuwig wachten. (als sense je bevalt is virtuous een aanrader!)
[...]
ik heb hem nu perm geroot.. dus jij wil zeggen dat ik nu dus een custom rom moet flashen? Is die wel gebaseerd op de nieuwe rom? en is die dan ook geroot?
Ik heb zo nu en dan (heb ik al best lang) dat mijn internetbrowser er uit knalt.
Ik open een website (eigenlijk altijd via favorieten) en de site wordt geladen en pats ik zit op m'n home screen.
Ik heb al een andere browser een tijde (Dolphin browser), maar deze heeft hetzelfde.
Ik heb geen idee wat het kan zijn. Het gebeurd bij verschillende website en op verschillende momenten. Het gebeurd vaker niet als wel.....
Iemand die dit herkent?
Ik open een website (eigenlijk altijd via favorieten) en de site wordt geladen en pats ik zit op m'n home screen.
Ik heb al een andere browser een tijde (Dolphin browser), maar deze heeft hetzelfde.
Ik heb geen idee wat het kan zijn. Het gebeurd bij verschillende website en op verschillende momenten. Het gebeurd vaker niet als wel.....
Iemand die dit herkent?
[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 04-04-2011 10:06 ]
Zijn het webpagina's waar Flash content op staan? Zo ja dan zou ik de Flash player eens opnieuw installeren en anders (niet altijd even leuk) eventueel een Factory Reset.Mit-46 schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:06:
Ik heb zo nu en dan (heb ik al best lang) dat mijn internetbrowser er uit knalt.
Iemand die dit herkent?
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.
Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's
Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.
Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's
Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!