G1 heeft een zelfde soort rot uitziende mechanisme die goed werkt:PFurY_84 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:57:
Ben erg benieuwd naar het kick mechanisme. Lijkt mij redelijk makkelijk stuk gaan. Ik wil niet pessimistisch doen hier hoor. ;-) Zijn er eigenlijk al meer toestellen met dit mechanisme?
BTW verschil misschien? BE = 21% / NL = 19%
Die vlieger gaat dus mooi niet op. De Desire Z heeft een scharnier mechanisme, die zorgt dat het een kanteleffect geeft. Doorgaans zijn deze constructies vrij stevig doordat dit mechanisme niks te lijden heeft bij het open en dicht klappen.Anoniem: 372544 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:11:
[...]
G1 heeft een zelfde soort rot uitziende mechanisme die goed werkt:P
Zie plaatje hieronder in de hoogste stand:

Ik kan geen kaas maken van die conclusie...?Koen87 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:51:
Die vlieger gaat dus mooi niet op. De Desire Z heeft een scharnier mechanisme, die zorgt dat het een kanteleffect geeft. Doorgaans zijn deze constructies vrij stevig doordat dit mechanisme niks te lijden heeft bij het open en dicht klappen.
Na twee jaar met mijn trouwe Touch Pro gedaan te hebben kijk ook ik erg uit naar dit prachtige toestel! Had al een tijdje besloten dat mijn volgende mobiel een Android toestel moest worden, maar wilde wel er wel een met een toetsenbordje. De Desire-Z is echt helemaal perfect voor mij.
Hier een mooie hands-on video op Slashgear waar je ook het klap-mechaniek goed kunt zien werken.
Hier een mooie hands-on video op Slashgear waar je ook het klap-mechaniek goed kunt zien werken.
Gelukkig ben ik in mijn zoektocht naar mijn volgende foon op dit toestel, en de milestone 2 gestuit.
Had bijna gekozen voor een oudere windows foon. omdat ik persoonlijk totaal niet overweg kan met touch keyboards.
Eindelijk 2 toestellen welke aan AL mijn eisen voldoen. Nu bekend is dat deze htc vanaf oktober in de winkels ligt, is het wachten op de definitieve release van de milestone 2. ik mag vanaf 10oktober verlengen!
Had bijna gekozen voor een oudere windows foon. omdat ik persoonlijk totaal niet overweg kan met touch keyboards.
Eindelijk 2 toestellen welke aan AL mijn eisen voldoen. Nu bekend is dat deze htc vanaf oktober in de winkels ligt, is het wachten op de definitieve release van de milestone 2. ik mag vanaf 10oktober verlengen!
Dit lijkt me ook een waardige opvolger voor mijn Touch Pro.... als die het gaat begeven...
Maar die batterijduur; 1300 mAh Battery, daar zit toch ook geen fatsoenlijke ontwikkeling in, je zou toch mogen verwachten dat ze daar ook wat R&D in stoppen, want dit gaat weer betekenen: max. 1 dag?
Maar die batterijduur; 1300 mAh Battery, daar zit toch ook geen fatsoenlijke ontwikkeling in, je zou toch mogen verwachten dat ze daar ook wat R&D in stoppen, want dit gaat weer betekenen: max. 1 dag?
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
mAh zegt niet heel veel meer imho.. Als ze de software goed hebben getweaked zijn er weinig problemen..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zullen altijd weer afwegingen zijn van form factor vs gewicht vs levensduur.Aesculapius schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:25:
Dit lijkt me ook een waardige opvolger voor mijn Touch Pro.... als die het gaat begeven...
Volgens de specs is de spreektijd en standbytijd echter niet slechter maar zelfs beter dan van de Desire met 1400mAh.
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Maar is er ooit wel eens een telefoon uitgebracht die de standby en gesprekstijd uit de specs haalde? De Nokia 6610 ofzo misschien...Twee Dee schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:52:
[...]
Zullen altijd weer afwegingen zijn van form factor vs gewicht vs levensduur.
Volgens de specs is de spreektijd en standbytijd echter niet slechter maar zelfs beter dan van de Desire met 1400mAh.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Qua verhoudingen zal het hoe dan ook een indicatie geven, dat was het idee. Als je alles in twijfel trekt moet je stoppen je op het internet te begeven ;-)Aesculapius schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:57:
[...]
Maar is er ooit wel eens een telefoon uitgebracht die de standby en gesprekstijd uit de specs haalde? De Nokia 6610 ofzo misschien...
Lijkt me een erg mooi toestel, ik ben toe aan een abbo verlenging een dezer dagen en ik had tot op heden nog geen vervanger gevonden voor mn Touch Pro 2...
Heb de Nokia N900 overwogen maar geef de voorkeur aan een HTC toestel.
Aangezien ik er erg graag een wil hebben met een fysiek toetsenbord komt de aankondiging van deze telefoon als geroepen.
Vandaag even wezen informeren bij de lokale Phonehouse en daar werd mij verteld dat er tijdens een event in Amsterdam op 13 oktober meer informatie zal worden vrijgegeven over de release van het toestel in Nederland.
Nu heb ik alleen nog totaal geen ervaring met Android toestellen... in hoeverre zal de Desire Z verschillen van de Touch Pro 2? Is dat alsof je een andere auto koopt, het voelt net wat anders maar je kan er zo in wegrijden, of is het echt totaal verschillend?
Aangezien ik er erg graag een wil hebben met een fysiek toetsenbord komt de aankondiging van deze telefoon als geroepen.
Vandaag even wezen informeren bij de lokale Phonehouse en daar werd mij verteld dat er tijdens een event in Amsterdam op 13 oktober meer informatie zal worden vrijgegeven over de release van het toestel in Nederland.
Nu heb ik alleen nog totaal geen ervaring met Android toestellen... in hoeverre zal de Desire Z verschillen van de Touch Pro 2? Is dat alsof je een andere auto koopt, het voelt net wat anders maar je kan er zo in wegrijden, of is het echt totaal verschillend?
Nja ik denk dat het eerder een opluchting gaat worden dat je eindelijk van Windows Mobile af bent dan wat andersh_fabrikant schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:01:
Lijkt me een erg mooi toestel, ik ben toe aan een abbo verlenging een dezer dagen en ik had tot op heden nog geen vervanger gevonden voor mn Touch Pro 2...
Verder lijkt mij de nieuwe HTC Sense echt super werken heb op het moment de Milestone maar ga toch overstappen of op deze Z of toch op de Desire HD ben nog aan het twijfelen ivm met gingerbread dat waarschijnlijk een 1Ghz processor nodig heeft. En ik moet zeggen dat ik mijn hardware toetsenbordje van de Milestone bijna niet meer gebruik en het onscreen toetsenbord bijna altijd prefereer.
Maar ik denk dus dat je Android zeer goed zal gaan bevallen. Al is het gebruik van outlook ivm android wel wat lastiger maar hier zijn apps voor te vinden. Ben zelf geen outlook gebruiker en push direct door vanuit mijn gmail account.
Zal wel mee vallen hoor. Bij een apparaat zoals dit heeft HTC de duurzaamheid ongetwijfeld kritisch bekeken. Er was vast een test waarbij het Z/slide/scharnier mechanisme een paar duizend keer achter elkaar is geopend en gesloten, etc. Zowel in open als in dichte positie ziet het er behoorlijk stevig uit. Als je hem in de hoogste stand tijdens het openen precies of z'n zijkant laat vallen van een metertje of 2 zal er wel iets kapot gaan ja, maar ik denk dat de kans dat dat gebeurt vrij klein is.FurY_84 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:57:
Ben erg benieuwd naar het kick mechanisme. Lijkt mij redelijk makkelijk stuk gaan. Ik wil niet pessimistisch doen hier hoor. ;-) Zijn er eigenlijk al meer toestellen met dit mechanisme?
De processor is van de 2e generatie Snapdragons en is ook weer een slagje zuiniger doordat hij een schaalverkleining heeft gehad naar 45nm. En hij draait op een lagere snelheid.Twee Dee schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:52:
[...]
Zullen altijd weer afwegingen zijn van form factor vs gewicht vs levensduur.
Naast de processor - die veel on- board heeft, zoals de GSM- en dataverbindingen - is het scherm de grootste batterijvreter. Maar omdat AMOLED en SLCD elkaar niet niet veel zouden ontlopen, verwacht ik niet dat de keuze voor een bepaald type scherm het toestel zuiniger maakt.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Het filmpje over de HTC Desire Z van HTC zelf is weer online:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IYtC-LFn63E]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IYtC-LFn63E]
[ Voor 40% gewijzigd door Boyd op 17-09-2010 09:16 ]
In de eerste plaats was dat alleen een gerucht en is het niet officieel bevestigd.Lcount schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:50:
... ben nog aan het twijfelen ivm met gingerbread dat waarschijnlijk een 1Ghz processor nodig heeft.
Afgezien daarvan is alleen de kloksnelheid natuurlijk vrij weinig zeggend. Alleen als beide modellen dezelfde Snapdragon processor zouden hebben waarbij de één op 800 MHz en de ander op 1 GHz geklokt is, dan zou je kunnen zeggen dat de één sneller is dan de ander. In dit geval heeft de Desire-Z als eerste model een nieuwere generatie processor met ingebouwde grafische chip, die volgens dit artikel op 800 MHz dezelfde performance heeft als de vorige generatie Snapdragon op 1 GHz!
Google weet dit natuurlijk net zo goed, en zo'n 'platte' eis van 1 GHz processor is dan natuurlijk belachelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 17-09-2010 11:21 ]
Geen .avi videos dus? Jammer, deze ziet er wel een stuk beter uit dan de "oude" desire
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
zo nu nog afwachten met een echte review + kwaliteit van de foto + battery life en ik ben over
Van het kastje naar de muur lopen...
is het mogelijk om direct vanuit de homescreen op je keyboard te tikken en dat ie dan door je contacten heen zoekt? WinMob6 deed dat, mijn nokia e71 doet dat, en ik hooop dat deze dat ook doet.
Mooi filmpje.Gamepie56 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:13:
Het filmpje over de HTC Desire Z van HTC zelf is weer online:
[video]
Die tekeningen er om heen zijn leuk.
Dit wordt echt mijn nieuwe telefoon, ga hem denk ik ergens volgende week pre-orderen.
Wat een prachtding. Eigenlijk is dit zo ongeveer wat ik zocht, alleen heb ik nu al een Galaxy S... Toetsenbord ziet er fijn uit (maar had het liefst ook nog pijltjestoetsen gezien, maar daar kan je ook WSAD voor gebruiken natuurlijk). Jammer van de (waarschijnlijk) relatief korte batterijduur.
Voor de rest vind ik hem er erg mooi uitzien, deze verkies ik qua design boven de Desire HD, en het toestenbord zou me al helemaal over de streep trekken. Misschien maar eens kijken of ik een mijn Galaxy S voor een Desire Z kan ruilen
.
Voor de rest vind ik hem er erg mooi uitzien, deze verkies ik qua design boven de Desire HD, en het toestenbord zou me al helemaal over de streep trekken. Misschien maar eens kijken of ik een mijn Galaxy S voor een Desire Z kan ruilen
Ik denk dat de batterijduur juist relatief best goed is, relatief ten op zichte van andere smart phones met vergelijkbaar scherm en met een hoger geklokte (1GHz) 65nm processor.
Ik denk niet dat dit een enorm groot verschil zal maken, want het beeldscherm is de grootste energie vreter in een telefoon. Hij gaat waarschijnlijk wel wat langer mee dan een oude Desire, maar ik denk dat hij ten opzichte van andere smartphones toch iets minder lang meegaat(net als de oude Desire).ickeicke schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:26:
Ik denk dat de batterijduur juist relatief best goed is, relatief ten op zichte van andere smart phones met vergelijkbaar scherm en met een hoger geklokte (1GHz) 65nm processor.
Weet iemand of het scherm van de Desire Z precies hetzelfde is als de gewone Desire (slcd versie)? Gewoon qua kleuren, helderheid, gevoeligheid, multitouch, energie verbruik enzo? 
Wat ik mij afvraag bij het typen op deze telefoon is het volgende. Stel je bent tijdens het typen ergens een woord vergeten. Hoe verplaats je dan heel snel de cursor naar de plaats waar je het woord vergeten bent om het woord alsnog in te voeren? Ik ben een Nokia E71 gewend en daar kan je met de vierpunts-druktoets heel snel door de tekst scrollen (cursor).
Hier nog een leuk filmpje van de Z:
Wat ik mij afvraag bij het typen op deze telefoon is het volgende. Stel je bent tijdens het typen ergens een woord vergeten. Hoe verplaats je dan heel snel de cursor naar de plaats waar je het woord vergeten bent om het woord alsnog in te voeren? Ik ben een Nokia E71 gewend en daar kan je met de vierpunts-druktoets heel snel door de tekst scrollen (cursor).
Hier nog een leuk filmpje van de Z:
Lijkt mij dat je dit doet door op het scherm te tappen waar je ongeveer moet zijn of met die scrollpad (of hoe dat ding heet)...
...
Anoniem: 108482
Dit ding is wel rete mooi zeg...
Beter dan mijn Desire zonder Z. Jeetje!
Zijn al die opties met 'offline maps' en de nieuwe manier van multitasken niet softwarematig alsin: Android 3.0 ?
Beter dan mijn Desire zonder Z. Jeetje!
Zijn al die opties met 'offline maps' en de nieuwe manier van multitasken niet softwarematig alsin: Android 3.0 ?
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 108482 op 19-09-2010 15:45 ]
Volgens www.mobile-review.com kun je inderdaad met de 'sensor panel' (zoals zij het noemen) de cursor verplaatsen. Zie Controls sectie in de first look. Ik word steeds enthousiaster...monnick schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:56:
Hoe verplaats je dan heel snel de cursor naar de plaats waar je het woord vergeten bent om het woord alsnog in te voeren?
[ Voor 4% gewijzigd door Hakkie op 19-09-2010 18:36 ]
Inmiddels heeft T.net op de voorpagina een (p)review geplaatst.
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Grote kans dat ik waneer deze telefoon uitkomt mijn Milestone in ga wisselen voor deze. Wat een geweldig mooie telefoon, ik neem aan dat de bootloader hiervan niet gesloten is? Dit is namelijk wel het geval bij de milestone en voor mij een groot minpunt.
Ding is niet eens uit... dus dat wordt even afwachten =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
nog een leuk filmpje
YouTube: HTC Desire HD Desire Z.m4v
YouTube: HTC Desire HD Desire Z.m4v
[ Voor 16% gewijzigd door effect10 op 20-09-2010 22:14 ]
hij ziet er erg dun voor een qwerty phone. 15mm is sowieso eigenlijk wel een goede dikte voor een telefoon...
Ik vraag me af of dat trackpad nog iets is.
Ik vraag me af of dat trackpad nog iets is.
Anoniem: 172410
Ze maken het wel lastig zeg, de Desire Z, Milestone 2 en eventueel de Desire HD 
Ook allemaal net even te laat eigenlijk, maargoed, dan laat ik mijn oude abonnement maar wat langer doorlopen.
Ook allemaal net even te laat eigenlijk, maargoed, dan laat ik mijn oude abonnement maar wat langer doorlopen.
De dikte van het toestel is hierbij echt perfect! Ik heb helaas 1 groot nadeel gevonden (naast de 800mHz waardoor het misschien niet te updaten is/alle apps (angrybirds, anyone?) te verkrijgen zijn):
Het laadpunt van het toestel is aan de zijkant! De meeste (universele) autohouders hebben juist aan de onderkant een uitsparing voor de lader, deze dus niet. Slim geregeld dus..
Het laadpunt van het toestel is aan de zijkant! De meeste (universele) autohouders hebben juist aan de onderkant een uitsparing voor de lader, deze dus niet. Slim geregeld dus..
Met alle respect, maar de processor van deze telefoon gaat niet veel onder doen voor de 1 Ghz Snapdragon van de Nexus/Desire. Dit is de verkleinde Snapdragon Core ( 65nm naar 45nm en benoemt Scorpion) met Adreno 205 GPU, waardoor deze al zuiniger, nieuwer en sneller per Mhz is. Vooral op GPU kwaliteit is het een stap vooruit. De Desire HD maakt al al veel waar in de benchmark table. Haal er 20% vanaf en je hebt vermoedelijk de Desire Z.brrrt schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:28:
De dikte van het toestel is hierbij echt perfect! Ik heb helaas 1 groot nadeel gevonden (naast de 800mHz waardoor het misschien niet te updaten is/alle apps (angrybirds, anyone?) te verkrijgen zijn):
Ja, ik vind het hele gedoe met de snelheid van de CPU / GPU nog steeds een beetje onduidelijk. Misschien omdat ik me niet zo goed heb ingelezen. Hebben zowel de DZ als de DHD een processor die gebakken is op kleinere chip (45nm ipv 65nm)? En dan draait die van de DZ op 800 MHz en die van de DHD op 1 Ghz? Verder hebben ze volgens mij beide een Adreno 205 GPU, dus op dit vlak zouden ze nagenoeg gelijk moeten presteren? Misschien dat iemand die hier meer verstand van heeft dan ik dit nog één keer goed uit kan leggen en dat het ook in de TS opgenomen wordt ofzo 
Hier nog een interessante video die in het HTC Desire HD topic gepost was. De video toont de nieuwe HTC Sense. De rom van de HD is geport naar de HTC HD2 en dus zijn alle nieuwe features te bekijken. De Desire Z krijgt naar verwachting precies (of ongeveer) dezelfde rom toch?
EDIT: Ow ik ontdek net de HTC Desire Z previes op T.net, erg informatief en er staat ook wat uitgelegd over de processor.
reviews: HTC Desire Z: een zakelijke Android?
Hier nog een interessante video die in het HTC Desire HD topic gepost was. De video toont de nieuwe HTC Sense. De rom van de HD is geport naar de HTC HD2 en dus zijn alle nieuwe features te bekijken. De Desire Z krijgt naar verwachting precies (of ongeveer) dezelfde rom toch?
EDIT: Ow ik ontdek net de HTC Desire Z previes op T.net, erg informatief en er staat ook wat uitgelegd over de processor.
reviews: HTC Desire Z: een zakelijke Android?
Een nieuwe chip
De Desire Z is uitgerust met een nieuwe chip van Qualcomm, de MSM7230. Deze chip draait op Qualcomms eigen Scorpion-core, die net als de Cortex A8-core van ARM op de ARMv7-instructieset is gebaseerd. Hij lijkt op de Snapdragon-chips van Qualcomm, maar heeft naar verluidt een snellere gpu. De Adreno 205 zou 'significant' betere prestaties leveren dan de Adreno 200 van de Snapdragon QSD8250 uit onder meer de HTC Desire. Daarnaast ondersteunt de MSM7230 een hogere datasnelheid.
Het is onduidelijk of HTC de nieuwe gpu heeft ingebouwd; de chip is vooral gekozen om zijn zuinigheid. Hij wordt gebakken op 45nm, waarmee hij zuiniger zou moeten zijn dan de QSD8250, die op 65nm wordt gebakken. Daarnaast heeft HTC de chip geklokt op 800MHz om de accu te sparen.
[ Voor 37% gewijzigd door monnick op 21-09-2010 11:19 ]
Anoniem: 83
Okay, "simpel":
Bron 1 Bron 2 Bron 3
Qualcomm Adreno 205 == AMD z460
Qualcomm Adreno 200 == AMD z430
Names were changed when Qualcomm bought the AMD division. Bron
Geen feiten maar een conclusies van een users van het Cyanogen forum:
Toestel | CPU | Kloksnelheid | GPU | Procedé | RAM |
HTC Desire | Gen 1 Snapdragon | 1Ghz | AMD Z430 GPU | 65nm | 576MB |
Google Nexus One | Gen 1 Snapdragon | 1Ghz | adreno 200 GPU | 65nm | 512MB |
HTC Desire Z | Gen 2 Snapdragon | 800Mhz | adreno 205 GPU | 45nm | 512MB |
HTC Desire HD | Gen 2 Snapdragon | 1Ghz | adreno 205 GPU | 45nm | 768MB |
Bron 1 Bron 2 Bron 3
Qualcomm Adreno 205 == AMD z460
Qualcomm Adreno 200 == AMD z430
Names were changed when Qualcomm bought the AMD division. Bron
Geen feiten maar een conclusies van een users van het Cyanogen forum:
The Desire HD will be the fastest Desire, faster than the Z which is very similar to the Galaxy S.
Vreemd dat ze de CPU van de Z en de HD dan een ander typenummer meegeven? De HD is dus inderdaad sneller dan de Z, omdat hij 200MHz meer heeft (omdat hij een grotere batterij heeft kan dat), en omdat hij 768MB RAM heeft tegenover de 512 van de Desire Z.But because of the hampered Galaxy S I/O system the Z will probably be ever so slightly faster than the Galaxy S.
[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 83 op 21-09-2010 13:37 . Reden: Einde edits :) ]
Hij staat ook al in de waarschuwing bij het posten, maar mag ook wel een plaatsje hebben in de TS bij verwante topics: HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic .
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
De 768 MB zijn op zich een reden om daar ook nog eens goed naar te kijken. Ik moet zeggen dat ik bijzonder weinig kijk heb op het verloop van het gebruikte geheugen in telefoons, maar te veel bestaat natuurlijk niet 
Ik denk dat je voor die iets snellere processor wel ook wat batterijtijd in mag leveren, het komt natuurlijk niet voor niets.
Ik denk dat je voor die iets snellere processor wel ook wat batterijtijd in mag leveren, het komt natuurlijk niet voor niets.
G2 scoort goed in de Quadrant Standard benchmark: 1499 punten, (flink) meer dan Droid X, Galaxy S, Nexus One, Desire, etc.
Wow, dat is geweldig nieuws!ickeicke schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:04:
G2 scoort goed in de Quadrant Standard benchmark: 1499 punten, (flink) meer dan Droid X, Galaxy S, Nexus One, Desire, etc.
Is er al iets bekend over de ingebouwde antenne en het bereik van deze GSM ?
Ik heb momenteel een Nokia N97 Mini en het bereik met deze GSM is diep, diep bedroevend. Ik heb vaak geen tot slecht bereik en waar anderen 3.5G hebben, ben ik al blij als ik 3G heb.
Ik heb momenteel een Nokia N97 Mini en het bereik met deze GSM is diep, diep bedroevend. Ik heb vaak geen tot slecht bereik en waar anderen 3.5G hebben, ben ik al blij als ik 3G heb.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Zo te zien hebben ze voor de nieuwe HTC Sense een deal gesloten met Soundhound
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ben toch benieuwd of hij ook bij T-mobile als een eigen branded toestel komt. Zoals hij in het buitenland bekend gaat staan als de T-mobile G2. Uiteraard voor nederland die naam al bezet.
Ben wel weer blij dat HTC een toetsenbord model uit brengt. Opzich is er niets mis met een onscreen toetsenbord maar in landscape raak je zoveel beeld kwijt.
Ben wel weer blij dat HTC een toetsenbord model uit brengt. Opzich is er niets mis met een onscreen toetsenbord maar in landscape raak je zoveel beeld kwijt.
de officiele t-mobile naam voor de htc hero is t-mobile g2 touchfdorp schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:19:
Ben toch benieuwd of hij ook bij T-mobile als een eigen branded toestel komt. Zoals hij in het buitenland bekend gaat staan als de T-mobile G2. Uiteraard voor nederland die naam al bezet.
Van het kastje naar de muur lopen...
Ik zit nu een jaar met de HD2. Op zich snel genoeg, maar ik kan toch niet wennen aan een touchscreen. Vaak er net naast en je moet kijken (bv sms-en in de auto), waarbij je met een toetsenbordje zoals de touch pro, toch uiteindelijk alles blind vindt.
En dat met de nieuwe generatie proc/GPU en android gaat voor mij in November wéér geen SIM-only opleveren.
En dat met de nieuwe generatie proc/GPU en android gaat voor mij in November wéér geen SIM-only opleveren.
Ik weet niet zo veel van de hele XDA scene, maar kan iemand wat zeggen over wat we kunnen verwachten van de mod community voor dit toestel? Custum roms, cyanmod?
Ik zou zeggen kijk eens even op xda-developers.com en struin de android rom development af. Er zijn genoeg gekken daar die al hun vrije uurtjes plus niet vrije uurtjes aan roms besteden. Dus als je een beetje een idee hebt hoeveel er al bestaat voor de android scene dan kun je bijna wel verwachten dat dit voor nieuwe android phones 2.2 alleen nog maar meer gaat worden. Ik heb hiervoor alleen nog maar naar WM 6.5x roms gekeken. De tendens was dat mijn favoriete cooks nog wel de oudere telefoons ondersteunden maar in mindere mate. Al "hun" energy (energy roms is mijn favoriet) ging meer naar de nieuwere modellen.monnick schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:54:
Ik weet niet zo veel van de hele XDA scene, maar kan iemand wat zeggen over wat we kunnen verwachten van de mod community voor dit toestel? Custum roms, cyanmod?
edit: Daarom koop ik alleen htc phones en mag mijn vriendin ook alleen maar htc kopen. Alhoewel er steeds meer merken op xda een thread krijgen. But you can't go wrong with htc in combination with the XDA community
[ Voor 10% gewijzigd door Kingpinda op 27-09-2010 23:06 ]
Life is like living only without the peaches
Ben je die HTC Sense overlay dan niet kwijt als je een custom ROM erover heen gooit ?
* Freekers heeft alleen ervaring met Android 1.6 op zijn cheap CrapTablet PC
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Hangt helemaal van de ROM af.Freekers schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:43:
Ben je die HTC Sense overlay dan niet kwijt als je een custom ROM erover heen gooit ?
Dat kan.. hoeft niet.. Tevens zijn er tig andere launchers die dezelfde feel / betere feel / looks geven / hebben..
Engadget preview van de G2. Niet heel veel nieuws, maar wel: "incredibly solid build quality", "The slider hinge also feels very robust", en "top notch QWERTY keyboard".
Hoorde ik dat nou goed aan het einde van dat filmpje? Its gonna be $199,- @ bestbuy????ickeicke schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:59:
Engadget preview van de G2. Niet heel veel nieuws, maar wel: "incredibly solid build quality", "The slider hinge also feels very robust", en "top notch QWERTY keyboard".
Life is like living only without the peaches
Kan dat ook zijn dat het voor die prijs bij Bestbuy is icm een bepaald abonnement?Kingpinda schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:27:
[...]
Hoorde ik dat nou goed aan het einde van dat filmpje? Its gonna be $199,- @ bestbuy????
jup, on contract. In de VS worden toestellen eigenlijk nooit los verkocht.Joen schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:15:
[...]
Kan dat ook zijn dat het voor die prijs bij Bestbuy is icm een bepaald abonnement?
PSN: DutchTrickle PVoutput
En nu ik het filmpje ook even bekeken heb lijk ik er zelfs one ninety-nine er in te horen, ofterwijl $1,99. Maar dat lijkt me wel heeeel stug.:P Dus er zal inderdaad wel $199,= bedoeld worden. En bij BestBuy inderdaad.
Elektronica is in de VS vaak goedkoper, maar deze telefoon heb je niet voor $1,99 natuurlijk, en ook niet voor $199 (niet zonder contract althans). Prijzen die in Amerikaanse media genoemd worden zijn eigenlijk altijd bij afsluiting/verlenging van een abonnement, tenzij er over "unsubsidized price" wordt gesproken ofzo.
Volgens Engadget worden sommige T-Mobile G2 pre-orders nu al verzonden, dus hopelijk snel wat echte reviews
.
Volgens Engadget worden sommige T-Mobile G2 pre-orders nu al verzonden, dus hopelijk snel wat echte reviews
Whoops, dat krijg je ook met meerdere Desire Z topics 
Al durf ik toch te zweren dat het hierboven ook over abbo's gaat.
Al durf ik toch te zweren dat het hierboven ook over abbo's gaat.
[ Voor 197% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 30-09-2010 03:32 ]
T-Mobile G2 in het wild. Benchmarks en wat emulatoren (SNES en Playstation 1 geloof ik).
Wauw, wat een filmpjeickeicke schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:10:
T-Mobile G2 in het wild. Benchmarks en wat emulatoren (SNES en Playstation 1 geloof ik).
Super vet dat je gewoon Mario met een SNES emulator kan spelen. Dat gaat op devices zonder hardware keys niet lukken volgens mij. Of althans, het bestuurt dan echt extreem kut.
Indeed... Geweldig filmpje!monnick schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:42:
[...]
Wauw, wat een filmpje![]()
Super vet dat je gewoon Mario met een SNES emulator kan spelen. Dat gaat op devices zonder hardware keys niet lukken volgens mij. Of althans, het bestuurt dan echt extreem kut.
Ga me toch eens verdiepen in een emulator. Dat Yoshi spelletje zag er mooi uit.
Maar ook voor een Playstation emulator zag alles er nog best "smooth" uit.
Nog wat video's van de T-Mobile G2 die nu kennelijk bij mensen thuis wordt geleverd (Amerika of course).
Unboxing met wat goede beelden van het slider mechanisme:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Gkfo8f59LPw]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AEzWHuNiXwQ]
Video opnamekwaliteit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-2LcOdJZ5iw]
Quadrant benchmark test:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Gkfo8f59LPw]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AEzWHuNiXwQ]
Video opnamekwaliteit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-2LcOdJZ5iw]
Quadrant benchmark test:
Leuke filmpjes! Ik heb nog geen seconde spijt van mijn pre-order. 
Iemand al foto's gevonden die met dit toestel zijn gemaakt? Ik zoek me suf, maar vind alleen maar foto's van een 'G2 Touch' die vorig jaar uit is gegeven.
Iemand al foto's gevonden die met dit toestel zijn gemaakt? Ik zoek me suf, maar vind alleen maar foto's van een 'G2 Touch' die vorig jaar uit is gegeven.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Jammer dat het filmpje met de video opname kwaliteit is verwijderd van YouTube door de eigenaar... Had het best eens willen zien. 
Maar net als pven boven mij zegt: ik heb ook tot op heden nog geen spijt van de pre-order als ik alle filmpjes info tot dusver zo voorbij zie komen.
Maar net als pven boven mij zegt: ik heb ook tot op heden nog geen spijt van de pre-order als ik alle filmpjes info tot dusver zo voorbij zie komen.
Staan er genoeg op YouTube hoor. Gewoon even zoeken op 'T-mobile G2' en dan sorteren op upload datum. Bijvoorbeeld deze:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3SwHibAqDmU]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3SwHibAqDmU]
Anoniem: 244908
Oei wat heeft HTC het weer moeilijk gemaakt. Ik zat eigenlijk op deze telefoon te wachten. Maar weet het nu niet meer. De Desire HD heeft weer betere spec's, maar deze het handige toetsenboord. Ik weet het niet meer. Ik denk dat ik maar wacht totdat ze in de winkel liggen en dan de keus laten bepalen door hoe ze in mijn hand liggen.
Is het erg als ik stiekem deze telefoon wil terwijl ik pas een paar maandjes een gewone Desire heb?

Ziet er goed uit! Zit nog wel wat van een zwabber in de beelden, maar voor een telefoon heel aardig in orde.
Nee niet erg... Ik heb ook de Desire sinds lancering en heb nu al de Desire Z gepre-orderd...Maverick schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:44:
Is het erg als ik stiekem deze telefoon wil terwijl ik pas een paar maandjes een gewone Desire heb?
Veel zakelijk gebruik en de Desire vindt wel een andere bestemming in het bedrijf
Anoniem: 69767
Nope, zo werkt de telecomindustrie tegenwoordig. Vroeger om de zoveel jaar werd een nieuw spectaculair toestel geïntroduceerd. Tegenwoordig is de omloopsnelheid gewoon een stuk sneller. Vrijwel iedere 3 maanden is er weer een nieuw topmodel, behalve bij Nokia.Maverick schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:44:
Ik vind het stiekem wel enorm decadent om na drie maanden alweer een nieuwe telefoon te kopen. Dan ga ik toch twijfelen of er niet meer speelt dan het hebben van een hebbedingetje.Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:32:
Nope, zo werkt de telecomindustrie tegenwoordig. Vroeger om de zoveel jaar werd een nieuw spectaculair toestel geïntroduceerd. Tegenwoordig is de omloopsnelheid gewoon een stuk sneller. Vrijwel iedere 3 maanden is er weer een nieuw topmodel, behalve bij Nokia.
Maargoed, ik heb tot nu toe ook al mijn telefoons opgebruikt.
Hoe zit het met de interface van de G2 T-mobile US?
Zit die standaard bij Android? Of moet je als je die wil hebben straks de rom downloaden.
Ziet er een stuk zakelijker uit dan die standaard regenboog ellende.
Thanks for the info
Zit die standaard bij Android? Of moet je als je die wil hebben straks de rom downloaden.
Thanks for the info
Juist, nu wil ik hem zeker. Dit maakt een hoop games een stuk speelbaarder.monnick schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:28:
Interessant filmpje over de multitouch kwaliteit van de G2. Vergelijking met de Nexus One.![]()
[video]
G2 draait stock Android. Zit geen schil van T-mobile oid overheen.Asprine schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:14:
Hoe zit het met de interface van de G2 T-mobile US?
Thanks for the info
Buiten de games om - ik heb nog wel eens dat ik met de vingertoppen van de hand waar ik de Desire mee beet heb net de rand van het scherm aanraak, waarmee vaak de bediening niet meer werkt.Maverick schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:19:
[...]
Juist, nu wil ik hem zeker. Dit maakt een hoop games een stuk speelbaarder.
Dat lijkt hier ook mee opgelost te zijn, wat het allemaal nóg lekkerrrder maakt
iemand dit al gezien? http://www.engadget.com/2...e-hinges-missing-storage/
xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7
Ja, ik zag het filmpje van die loose-hinge. Als dit alleen bij sommige toestellen aan de hand is lijkt me dat dit probleem zich helemaal niet voordoet bij Desire Z's. Dat lijkt me een andere batch dan G2's.
Ja, inderdaad. Het duurt ook nog even voordat de Desire Z hier wordt geleverd, dus dat kan dan wel opgelost zijn. Desnoods ruil je hem gewoon direct om, want dit lijkt me gewoon duidelijk een productiefout.monnick schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:05:
[...]
Ja, ik zag het filmpje van die loose-hinge. Als dit alleen bij sommige toestellen aan de hand is lijkt me dat dit probleem zich helemaal niet voordoet bij Desire Z's. Dat lijkt me een andere batch dan G2's.
Dat storage-probleem gaan we niet hebben, want de Desire Z heeft toch al 2GB i.t.t. de G2 welke 4GB zou moeten hebben...
Filmpjes zijn hartstikke mooi..... alleen waarom fixen ze dat geluid nou eens niet
aan de microfoon ligt het niet!
Ziet er veelbelovend uit, behalve de zwartwaardes...?monnick schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:28:
Interessant filmpje over de multitouch kwaliteit van de G2. Vergelijking met de Nexus One.
Wat is er mis met het geluid dan, je hoor het toch gewoon? Of bedoel je dat gestoor?StormingSoul schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:19:
Filmpjes zijn hartstikke mooi..... alleen waarom fixen ze dat geluid nou eens nietaan de microfoon ligt het niet!
Afgelopen maart had ik een Motorola Milestone. Drie maanden later heb ik 'm verkocht en een HTC Desire aangeschaft, wat overigens een geweldige zet was aangezien Motorola niet zo goed was wat betreft de updates enzo. Zodra de Desire Z uit is ga ik mijn huidige Desire weer vervangen. Ik mis het hardwarematige toetsenbordje van de Milestone en de HTC TyTN II die ik daarvoor had uiteindelijk toch wel.Maverick schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:44:
Niks mis met telkens het neusje van de zalm willen hebben toch? (while it lasts..
Hier vind men het bijna normaal, maar als je een stapje terug doet vind ik het toch wel wat gekKen. schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 00:24:
Niks mis met telkens het neusje van de zalm willen hebben toch? (while it lasts..)
Doet me denken aan een kerel die ooit mijn collega was, die kocht ook iedere drie maanden een andere auto. Ik heb ergens het idee dat het dan niet meer om de auto gaat.
Die slappe hinge wordt vast wel verholpen.
Zelf ben ik wel benieuwd naar hoe storingsgevoelig de datakabel is die van de ene helft van de telefoon naar de andere helft van de telefoon loopt terwijl deze opengeklapt is. Deze wordt namelijk niet ergens door beschermd.
Zelf ben ik wel benieuwd naar hoe storingsgevoelig de datakabel is die van de ene helft van de telefoon naar de andere helft van de telefoon loopt terwijl deze opengeklapt is. Deze wordt namelijk niet ergens door beschermd.
Met een software-update?Tomm89 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:17:
Gezien de telefoon op de semi-zakelijke markt gemarket wordt (wat een kutzinTomm89 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:17:
Je verliest natuurlijk snel je geloofwaardigheid als zoiets te kwetsbaar blijkt bij veel gebruik.
Nee:P Ik denk dat het exemplarisch is of in een andere lichting wordt gefixed.
Dat klopt inderdaad, maar sommige slide telefoons zijn erg kwetsbaar. Nou heeft HTC wel wat ervaring met slide telefoons (de touch pro), maar dit is toch weer een heel anders systeem.Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:23:
[...]
Gezien de telefoon op de semi-zakelijke markt gemarket wordt (wat een kutzin), denk/hoop ik toch dat die hinge/kabel daarom ook met een bepaalde degelijkheid wordt uitgevoerd.
Je verliest natuurlijk snel je geloofwaardigheid als zoiets te kwetsbaar blijkt bij veel gebruik.
Ik ben bang voor fouten als bijvoorbeeld bij de Sony Xperia, die om 3 maand gaat storen bij het sliden.
Dan kan je natuurlijk gewoon garantie claimen, dat is waardeloos.Tomm89 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:37:
Dat klopt inderdaad, maar sommige slide telefoons zijn erg kwetsbaar. Nou heeft HTC wel wat ervaring met slide telefoons (de touch pro), maar dit is toch weer een heel anders systeem.
Ik ben bang voor fouten als bijvoorbeeld bij de Sony Xperia, die om 3 maand gaat storen bij het sliden.
Sowieso begrijp is dat die Xperia niet je-van-het is qua bouwkwaliteit.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 02-10-2010 11:59 ]
Ja tuurlijk, maar dan ben je je telefoon wel weer een paar maand kwijt.Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:46:
[...]
Dan kan je natuurlijk gewoon garantie claimen, dat is waardeloos.
Sowieso begrijp is dat die Xperia niet je-van-het is qua bouwkwaliteit.
Maar ik zal ophouden pessimistisch te zijn, er zijn immers nog geen problemen aan het licht gekomen
Is het trackpadje eigenlijk ook een knop ala het balletje van de hero? (in te drukken dus)
Ik heb een kekke Nokia 1800 als backup, geen probleem dusTomm89 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:06:
Ja tuurlijk, maar dan ben je je telefoon wel weer een paar maand kwijt.
Maar ik zal ophouden pessimistisch te zijn, er zijn immers nog geen problemen aan het licht gekomen
Optisch, had ik begrepen.Flogging Hank schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 12:07:
Is het trackpadje eigenlijk ook een knop ala het balletje van de hero? (in te drukken dus)
Even Googlen.
Ga er maar van uit dat het inderdaad een knop is, omdat je anders niks aan je trackpadje hebt. Dan kun je wel dingen aanwijzen, maar als je iets wil kiezen/selecteren moet je alsnog naar t touchscreen toe. Dat, plus het feit dat de Desire/Legend/Hero etc ook allemaal een klikbaar touchpad/trackball hebben.
Ik heb een Nokia N97 mini*. Die heeft zowel tijdens het openen als gedurende het opengeklapt zijn enige bescherming van het 'achterklepje'.Tomm89 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:17:[...] Zelf ben ik wel benieuwd naar hoe storingsgevoelig de datakabel is die van de ene helft van de telefoon naar de andere helft van de telefoon loopt terwijl deze opengeklapt is. Deze wordt namelijk niet ergens door beschermd.

De Desire Z wordt bij het openen iets minder beschermd. Maar eenmaal geopend is de kabel, voor zover ik heb kunnen zien in de media, volledig uit zicht en beschermd. Dit in tegenstelling tot de N97 mini, waarvan het kabeltje zelf nog steeds in orde is trouwens.
* Heb een Desire Z besteld...
Oke dat klinkt goed! Bedankt voor je reactie.Hakkie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:05:
[...]
Ik heb een Nokia N97 mini*. Die heeft zowel tijdens het openen als gedurende het opengeklapt zijn enige bescherming van het 'achterklepje'.
[afbeelding]
De Desire Z wordt bij het openen iets minder beschermd. Maar eenmaal geopend is de kabel, voor zover ik heb kunnen zien in de media, volledig uit zicht en beschermd. Dit in tegenstelling tot de N97 mini, waarvan het kabeltje zelf nog steeds in orde is trouwens.
* Heb een Desire Z besteld...
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.
Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's
Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.
Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's
Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!