Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoeperKees schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:03:
[...]

Zelfde hier. Ook telfort en 405 firmware.....zouden we in een soort wachtrij zijn gezet oid van telfort?
zondag was die iig wel gewoon te verkrijgen, zelfs via 3g gedownload :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net alle 32 (!) pagina's doorgelezen (koste me wel werkuren v/d baas :D ) en wil iedereen even bedanken voor alle tips.
Ik heb nu een goedwerkende HTC Desire mèt Froyo en ik heb totaal geen problemen gehad.

Enige wat een stuk minder is, is het scrollen van internet pagina's. Heb alles al geprobeerd wat hier uitgelegd is, maar niets helpt. Maar ik ga er vanuit dat dat tzt wel opgelost zal worden.

Nogmaals bedankt iedereen voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

De mensen met en vodafone branded toestel, waarom unbranded jullie hem niet gewoon met HTC-sync en dan de originale 2.1 rom erop ? en daarna zonder sim en goldcard updaten met de losse OTA update van de htc site... dan heb je hem zonder vodafone spullen en dus ook zonder problemen ?

Linkje naar OTA update:
http://liveimage.htc.com/...lease4dua3bcrut4wrv30.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brummetje schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:43:
De mensen met en vodafone branded toestel, waarom unbranded jullie hem niet gewoon met HTC-sync en dan de originale 2.1 rom erop ? en daarna zonder sim en goldcard updaten met de losse OTA update van de htc site... dan heb je hem zonder vodafone spullen en dus ook zonder problemen ?

Linkje naar OTA update:
http://liveimage.htc.com/...lease4dua3bcrut4wrv30.zip
Omdat ik her en der lees dat redelijk veel mensen problemen hebben met dat unbranden. Ik heb geen zin in een verrot toestel straks. Verder heb ik nog geen duidelijk step 2 step handleiding kunnen vinden voor het unbranden. Misschien heb ik drempelvrees hoor, maar mijn telefoon werkt nu ook goed. If it aint broke, dont fix it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat sommige mensen melden dat er problemen zijn met die methode. O.a. het bricken van je toestel, of dat bepaalde dingen niet meer werken. Daarnaast vervalt ook de garantie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:06
Hier loopt die prima alleen werkt Pure Calender widget niet meer.. wel irritant eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het leuk is om flash 10.1 te hebben maar het valt me wel steeds op dat de touch input niet goed klopt (met andere woorden, als je in bijv. een flash filmpje probeert naar een andere tijdstip te springen, hij niet goed reageert).

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Brm-G schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:13:
Hier loopt die prima alleen werkt Pure Calender widget niet meer.. wel irritant eerlijk gezegd.
Is al eerder voorbij gekomen. Eerst even de zoek-functie gebruiken misschien?
Vooruit: misschien is CalWidget iets voor jou? Of Agenda Widget?

Voor wat betreft de push van Gmail. Bij mij wilde een van mijn drie Gmail-accounts ook niet meer pushen/syncen -O- De volgende oplossing werkte bij mij *O*
- Sluit Gmail af
- Ga vanuit de home screen naar Menu - Instellingen - Accounts en Syncronisatie
- Selecteer het account dat niet synct en vink alles uit
- Klik op Nu Synchroniseren
- Vink alles weer aan
- Herhaal voor eventuele andere accounts
- klik op back, back, back om weer naar het home scherm te gaan
Met dank aan Gary op het forum van Androidworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Martino schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:20:
[...]

Prima plan, heb ook mijn reactie achter gelaten.
Hij synct bij mij nu ineens weer, bij jou ook toevallig? heb ergens de hoop dat er gewoon iets verkeerd stond op de google server wat nu is aangepast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoniac schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:27:
[...]

Voor wat betreft de push van Gmail. Bij mij wilde een van mijn drie Gmail-accounts ook niet meer pushen/syncen -O- De volgende oplossing werkte bij mij *O*
- Sluit Gmail af
- Vink alles weer aan
al geprobeerd, werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Weet niet of iemand het al gemeld heeft maar na update verdwijnen mijn pop3 account berichten wanneer deze op de server zijn verwijdert. Normaal bleven ze een paar dagen staan op mijn desire (ook na pop+delete op mijn pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:11:
Als je een Vodafone branded toestel hebt, zou ik NIET UPDATEN !
Op het Vodafone forum is o.a. te lezen:

[...]

(link forum) http://tinyurl.com/2uw4vu9

Wat een klote actie van Vodafone zeg. Bah
Ik heb dezelfde ellende, een grote update en niets anders dan een berg reclametroep op mijn foon :(
Draai Launcherpro: er is niets veranderd aan uiterlijk of iconen.
Klopt het dat onder firmware nog steeds 2.1update 1 te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:00
Krijg hier nu met mijn vodafone branded toestel de update vodafone_uk_1.24.161.3 (19MB) binnen.. Hoopte bij de melding op de Froyo update natuurlijk, maar op internet lees ik dat het alleen maar vodafone branding toevoegt :') die sla ik maar even over dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 16:57
zwoelie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:40:
[...]

Ik heb dezelfde ellende, een grote update en niets anders dan een berg reclametroep op mijn foon :(
Draai Launcherpro: er is niets veranderd aan uiterlijk of iconen.
Klopt het dat onder firmware nog steeds 2.1update 1 te zien is?
Bedoel je met "een grote opdate" een van 90MB? of een andere,
Ik ga er iig van uit dat je gewoon een andere update hebt gekregen, want voor zover ik weet hebben alle unbranded Desires de 2.2 update gekregen (vandaar dit topic he ;))

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:11:
Als je een Vodafone branded toestel hebt, zou ik NIET UPDATEN !
Op het Vodafone forum is o.a. te lezen:

[...]

(link forum) http://tinyurl.com/2uw4vu9

Wat een klote actie van Vodafone zeg. Bah
Wat raar ... ik heb vanmiddag ook die update geinstalleerd maar behalve het boot logo van Vodafone heb ik nog helemaal niks anders van deze update gemerkt. Ok, mn Google Talk app ging ineens vibreren en auto-completen tijdens het typen en mn Internet browser had google.nl als homepage inplaats van mobile.tweakers.net maar buiten dat heb ik er niks van gemerkt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:30
Na de update 2.2 merk ik dat mijn mp4 video's hapert met het afspelen!
Met 2.1 had ik er geen last van, het zijn dezelfde filmpjes!

Hebben er meer mensen last van deze bug?

[ Voor 11% gewijzigd door xxACxx op 03-08-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
SmiGueL schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:51:
[...]

Bedoel je met "een grote opdate" een van 90MB? of een andere,
Ik ga er iig van uit dat je gewoon een andere update hebt gekregen, want voor zover ik weet hebben alle unbranded Desires de 2.2 update gekregen (vandaar dit topic he ;))
Geen idee hoe groot ie was maar ik zag een vodafone logo en een statusbalk, een restart en dat was het.
Totaal geen enkele verandering in widgets en/of uiterlijk.
apps na update aanwezig:
360 update
Bidi
Descarga Tuenti 8)7
Monopoly Here & Now
Music Shop
Shop
Web

Als je 2.2 op je foon hebt staan krijg je dit toch te zien onder firmware?

@Redfoxert zelfde, geen verandering maar wel een berg reclame apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
zwoelie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 22:53:
[...]

Geen idee hoe groot ie was maar ik zag een vodafone logo en een statusbalk, een restart en dat was het.
Totaal geen enkele verandering in widgets en/of uiterlijk.
apps na update aanwezig:
360 update
Bidi
Descarga Tuenti 8)7
Monopoly Here & Now
Music Shop
Shop
Web

Als je 2.2 op je foon hebt staan krijg je dit toch te zien onder firmware?

@Redfoxert zelfde, geen verandering maar wel een berg reclame apps.
Ook die kan ik niet vinden in mijn "All Programs" lijst. Telefoon nu toch al een paar keer gereboot en naar updates gecontroleerd maar ook daarna kan ik al deze apps niet vinden.

Edit: Bij Manage Applications kom ik ze nu tegen.

Desondanks ben ik na deze stunt van Vodafone wel erg geneigd om nu nog snel mn toestel te unbranden en een rooted rom te gaan installeren, eventueel zelfs zonder HTC Sense.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Weet niet of dit goed werkt en al voorbij is gekomen. Moet de desire nog krijgen helaas, maar zie hieronder een linkje je apps2sd van froyo ook laat werken met alle apps":

http://www.androidworld.n...-alternatieve-manier.html

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 08:23
ik ben dus ook totaal niet tevreden over die update van vodafone! slaat weer eens nergens op! ik gebruik toch al hun diensten!laat me verder gewoon met rust met al je spam!

Maar iig probeerde ik goldcard te maken is me niet echt gelukt, hij zegt device not found. Dus dat gaat em voor mij ook niet 1,2,3 lukken want heb daar deze week geen tijd voor, dus zit ik met die vodafone meuk opgescheept... geweldig... NOT!

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joli
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:11:
[...]

.nomedia in de folder bij de mp3'tjes zetten die je niet wilt zien en je bent er vanaf... (werkt ook voor afbeeldingen)
Bedankt. Dat was de oplossing. Vreemd dat het voorheen niet nodig was, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

SoeperKees schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:03:
.....
Zelfde hier. Ook telfort en 405 firmware.....zouden we in een soort wachtrij zijn gezet oid van telfort?
Heb ook Telfort/KPN, prepaid, nog geen 3g abbo. FroYo werd zondagmiddag al gepushed over WiFi. Werd voorafgegaan door (of gevolgd door, dat ben ik vergeten) meldingen dat m'n telefoongeheugen te vol zat. Zat toen op een brakke WiFi, niet thuis, dus nog even gecanceled. Later 's avonds thuis eerst dit topic doorgelezen, een stuk of 10/12 apps eraf gegooid om ruimte te maken en toen Froyo gedownload. Daarna verplicht eerst aan de lader omdat de batterij niet vol genoeg was, verder lezen in dit topic, etc. en daarna geïnstalleerd. Geen probleem. :)
Flash3d schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:38:
Weet niet of iemand het al gemeld heeft maar na update verdwijnen mijn pop3 account berichten wanneer deze op de server zijn verwijdert. Normaal bleven ze een paar dagen staan op mijn desire (ook na pop+delete op mijn pc).
Hoe lees je je mail op de pc? Outlook Express? Kijk dan onder Extra, Accounts, Eigenschappen, Geavanceerd of er een vinkje staat bij: "Een kopie van berichten opde server achterlaten" Andere mailprogramma's hebben soortgelijke instellingen.

Kan dat Vodafone 2.1 update gedoe niet naar een eigen topic? Hoort hier eigenlijk niet vind ik.... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Fiber op 04-08-2010 02:54 . Reden: mail, vodafone ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
iCy schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:19:
Weet niet of dit goed werkt en al voorbij is gekomen. Moet de desire nog krijgen helaas, maar zie hieronder een linkje je apps2sd van froyo ook laat werken met alle apps":

http://www.androidworld.n...-alternatieve-manier.html
Wat daar niet bij staat is dat je apps met widgets die normaalgesproken niet naar de SD-kaart verplaatst kunnen worden moet laten staan. Anders werken je widgets niet meer. Ik zou dit persoonlijk niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:35
Kan ik ergens de orginele 2.1 ROM downloaden en downgraden? Ik merk toch dat ook ik teveel gezeik heb met deze ROM. Push dat niet werkt, Sygic werkt niet etc..etc..

Ik zou graag terug willen, kan dat?

Edit: Ik dacht, laten we hem eerst eens een keertje hardresetten. Maar ze hebben ze "Herstel Fabrieksinstellingen" eruit gesloopt volgens mij?

En als ik boot met volumeknop omlaag krijg ik een keuze menu, ik neem aan dat ik moet kiezen voor 'Recovery'...daarna krijg ik een telefoontje met een rood driehoek/uitroepteken en dan doet ie verder niks meer. Iemand een idee?

Letop: de telefoon is nog nooit geflashed met een custom ROM enzo!

Edit2: Het was dus 'Clear Storage'

[ Voor 54% gewijzigd door Pedr0 op 04-08-2010 08:33 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

Pedr0 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 07:41:
Kan ik ergens de orginele 2.1 ROM downloaden en downgraden? Ik merk toch dat ook ik teveel gezeik heb met deze ROM. Push dat niet werkt, Sygic werkt niet etc..etc..

Volgens mij kan je niet meer terug naar 2.1, omdat de bootloader ook weer een versie hoger is. Helaas je zal moeten wachten tot er updates komen voor de firmware en/of apps.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

The Anarchist schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:54:
Op een gegeven moment doen de toetsen het uit zichzelf. Dit gebeurde bij mij nog geen half uur na de eerste symptomen.

http://www.youtube.com/watch?v=rBkB8DTsCKQ
Dat ziet er wel een beetje uit als wat ik had, alleen nu doet de menu knop het gewoon weer :? (en bij mij ging het niet uit zichzelf, maar moest ik wel nog op de knop drukken). Hopelijk blijft het werken nu.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 15:59
Pedr0 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 07:41:

Edit: Ik dacht, laten we hem eerst eens een keertje hardresetten. Maar ze hebben ze "Herstel Fabrieksinstellingen" eruit gesloopt volgens mij?
Nee hoor, Instellingen -> SD en telefoongeheugen (zoiets iig, in het Engels SD & Phone Storage) -> Factory data reset, dus een hardreset in het Nederlands.

Hopelijk lost dat wat problemen voor je op, maar dan reset hij hem wel naar 2.2 hé, dus niet naar 2.1. Gewoon een schone 2.2 heb je dan, maar misschien lost dat ook wel een deel van de problemen op, want bij sommige andere werkt Sygic wel gewoon..

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Laatst online: 17-09 09:52
RoD schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 02:48:
[...]

Wat daar niet bij staat is dat je apps met widgets die normaalgesproken niet naar de SD-kaart verplaatst kunnen worden moet laten staan. Anders werken je widgets niet meer. Ik zou dit persoonlijk niet gebruiken.
hoop dat hier nog wat mee gedaan wordt. Want ook zonder tools werken widgets niet meer, je moet ze opnieuw plaatsen.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Thx, ja ik ben erg benieuwd.....ben nu alles aan het restoren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik heb de update ook sinds zondag, op maandag heb ik toch maar een complete factory reset en format SD gedaan. Dat merk je toch wel. Verder moet ik zeggen dat het allemaal net ietsje beter is geworden. Enige wat ik merk dat minder is geworden tov 2.1 is inderdaad het scrollen. De accu duur was bij mij altijd 48u ongeveer, dat was nu max. 24u, maar dan moet ik zeggen dat ik vanaf maandag enorm veel getest/geinstalleerd heb. Vanaf vandaag weer eens wat meer op normaal gebruik fixeren...
Tot nu toe nog erg tevreden.

Iemand al wat meer ervaring met dat spare parts tooltje, kun je alle apps mee op de SD laten installeren. Bij mij werkt dat in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Laatst online: 17-09 13:02

El Martino

Zo niet, dan toch.

Phoniac schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 21:27:
[...]

- Sluit Gmail af
- Vink alles weer aan
Super, dat deed het voor mij ook! _/-\o_

Nou maar hopen dat het blijft werken :-)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
zonoskar schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:33:
[...]

Dat ziet er wel een beetje uit als wat ik had, alleen nu doet de menu knop het gewoon weer :? (en bij mij ging het niet uit zichzelf, maar moest ik wel nog op de knop drukken). Hopelijk blijft het werken nu.
Misschien heb je geluk.

De eerste paar keer gebeurde het ook alleen bij het drukken van de knop.
Het lijkt wel een soort van kortsluiting. Ik had trouwens ook af en toe (later steeds vaker) dat ik een hele lichte tinteling (als stroom) in mijn vinger voelde als ik het scherm aanraakte.

Het is in ieder geval een vaker voorkomend probleem. Zodra het erger wordt kan je hem het beste meteen opsturen.

1 tip: haal al je kaartjes er uit en doe een paar keer factory reset en beschrijf wat je gedaan hebt en doe deze beschrijving (ook van het probleem) mee met je mob (vanuitgaande dat het probleem er dan nog is).
Anders heb je een zeer grote kans dat ze de eerste keer alleen een "software update" doen (niets dus) en dat je em meteen weer terug kan sturen. Kan natuurlijk nog steeds gebeuren, maar zo wordt de kans kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Weet iemand of er een mogelijkheid is om het geluid van de wekker aan te passen. Het nieuwe geluid dat in 2.2 zit is echt verschrikkelijk irritant. Volgens de handleiding van de desire kun je die niet aanpassen maar wellicht dat het iemand op een andere manier wel gelukt is.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

Tot op heden geen problemen met 2.2, maar het valt mij op dat www.zoover.nl (de vakantie review site) sinds 2.2 een "device not supported.." melding geeft terwijl deze voorheen op 2.1 netjes werd weergegeven.

Cache e.d. is al gedeleted maar voordat ik een complete reinstall doe, ben ik benieuwd of andere mensen deze site normaal kunnen bezoeken op hun Desire

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zs4
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 07:18

Zs4

Zoover doet het hier ook niet. Device not supported.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
redfoxert schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 23:07:
[...]

Ook die kan ik niet vinden in mijn "All Programs" lijst. Telefoon nu toch al een paar keer gereboot en naar updates gecontroleerd maar ook daarna kan ik al deze apps niet vinden.

Edit: Bij Manage Applications kom ik ze nu tegen.

Desondanks ben ik na deze stunt van Vodafone wel erg geneigd om nu nog snel mn toestel te unbranden en een rooted rom te gaan installeren, eventueel zelfs zonder HTC Sense.
Net een belletje naar Vodafone voor uitleg van de update: het betreft een update van 360 met reclame !
Dit schijnt te mogen met branded toestellen. :?
Ze erkennen dat het niet zo handig gepland is zo voor froyo. maar deze firmware stond al langer klaar.
2.2 komt eraan, ze zijn de bugs aan het verminderen.... >:)

Edit: ga me ook maar eens verdiepen in dat rooten...

[ Voor 3% gewijzigd door zwoelie op 04-08-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 00:55

mace

Sapere Aude

deadsy33 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:17:
Tot op heden geen problemen met 2.2, maar het valt mij op dat www.zoover.nl (de vakantie review site) sinds 2.2 een "device not supported.." melding geeft terwijl deze voorheen op 2.1 netjes werd weergegeven.

Cache e.d. is al gedeleted maar voordat ik een complete reinstall doe, ben ik benieuwd of andere mensen deze site normaal kunnen bezoeken op hun Desire
Moet je even "mobiele weergave" uitzetten, dan faked hij een safari user-agent. :)

[ Voor 74% gewijzigd door mace op 04-08-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 14-09 10:18
@r!k schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:15:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om het geluid van de wekker aan te passen. Het nieuwe geluid dat in 2.2 zit is echt verschrikkelijk irritant. Volgens de handleiding van de desire kun je die niet aanpassen maar wellicht dat het iemand op een andere manier wel gelukt is.
Even 'beschrijving' aantikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
Ok gisterenavond nog een aantal tests gedaan met mp4 bestanden.

In 2.1: mp4 (h264 HD standaards) bestanden met +/- 9000 kbps werkte vloeiend zonder enige vertraging/ haperingen. Beeld was super, leek net een kleine hdtv :)

In 2.2: werkt speelt dezelfde bestanden niet meer vloeiend af. Veel haperingen. Mp4 bestanden met +/- 3000 kbps werkt weer wel goed.

Raar maar waar 8)7

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Laatst online: 17-09 13:02

El Martino

Zo niet, dan toch.

@r!k schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:15:
Haha, ik schrok de eerste ochtend ook flink ;)

Geluid aanpassen is zeer eenvoudig, op het scherm waar je de wektijd instelt heb je ook een optie "Alarmgeluid". Daar kun je een geluid of muziekbestand selecteren.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is ook opgevallen dat het scrollen, bij de nieuwswidget ook best stroever gaat als voorheen. Is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

mace schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:32:
[...]
Moet je even "mobiele weergave" uitzetten, dan faked hij een safari user-agent. :)
Het kan zo simpel zijn. bedankt :) Wel vreemd overigens, je zou denken dat de browser slim genoeg is om zelf te swappen van een normale site naar een mobiele versie.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

El Martino schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:37:
[...]

Haha, ik schrok de eerste ochtend ook flink ;)

Geluid aanpassen is zeer eenvoudig, op het scherm waar je de wektijd instelt heb je ook een optie "Alarmgeluid". Daar kun je een geluid of muziekbestand selecteren.
Top, thanx

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Ik moet zeggen dat ik eerst blij was met 2.2, maar nu :'( Voor de update kon ik de telefoon 2 dagen gebruiken voor hij aan het stroom moest, nu nog maar 1 dag. Draai niks extra's dan hiervoor en sluit alle applicatie's af met advanced task killer. Echt minder van HTC dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik heel erg blij om jouw berichtje hier te lezen want ik zit ook opgezadeld met die Vodafone 360 troep en geen Froyo , dus komt de Android 2.2 voor Vodafone er toch wel aan als ik jouw bricht mag geloven .
zwoelie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:32:
[...]

Net een belletje naar Vodafone voor uitleg van de update: het betreft een update van 360 met reclame !
Dit schijnt te mogen met branded toestellen. :?
Ze erkennen dat het niet zo handig gepland is zo voor froyo. maar deze firmware stond al langer klaar.
2.2 komt eraan, ze zijn de bugs aan het verminderen.... >:)

Edit: ga me ook maar eens verdiepen in dat rooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 00:55

mace

Sapere Aude

deadsy33 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:39:
[...]

Het kan zo simpel zijn. bedankt :) Wel vreemd overigens, je zou denken dat de browser slim genoeg is om zelf te swappen van een normale site naar een mobiele versie.
Nee zo werkt dat niet. De browser weet niet wat hij binnenkrijgt, hij laat het alleen maar zien.

De server waar de webpagina gehost wordt kan op basis van de user-agent die de browser met de request meestuurt beslissingen maken. En in het geval van die website vindt de server dat jij die site niet kunt bekijken. Wij weten wel beter, dus dan is het handig dat die optie er op zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34461250,noline]
Kan dat Vodafone 2.1 update gedoe niet naar een eigen topic? Hoort hier eigenlijk niet vind ik.... ;)
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:51

Salandur

Software Engineer

kwam er net achter dat na de update alle APN instellingen verdwenen zijn en mijn mobiele internet het dus niet meer deed! Naja, dan maar weer handmatig toevoegen.

Update:
Na het toevoegen verscheen er niks in het lijstje, dus ging ik mijn telefoon opnieuw opstarten. Bij het uitgaan trilde hij 4 keer (wtf?). En nu wil hij niet meer aan! Klote ding.... Hij reageert nu nergens meer op en ook niet als ik de stroom aansluit :(

Hoe krijg ik hem weer aan de praat....

Update2:
Hij doet het weer. Na het verwijderen van de batterij, simkaart en SD kaart starte hij gelukkig weer op.... Simkaart er in, doet het nog steeds mits je hem er goed instopt. SD kaartje er weer in en hij blijft werken. Gelukkig.

Alleen nog steeds geen APN instellen :@

[ Voor 72% gewijzigd door Salandur op 04-08-2010 10:10 . Reden: restart zooi ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Super! :)
Salandur schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:50:
....... dus ging ik mijn telefoon opnieuw opstarten. Bij het uitgaan trilde hij 4 keer (wtf?). En nu wil hij niet meer aan! Klote ding.... Hij reageert nu nergens meer op en ook niet als ik de stroom aansluit :(

Hoe krijg ik hem weer aan de praat....
Batterij en kaartjes er even uithalen?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn browser schijnt ietsje schokkeriger te scrollen in 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ok, na een full reset lijkt de pushfunctie voor meerdere emailaccount weer te werken. Sygic krijg ik nog steeds niet geinstalleerd en dat kan toch wel kloppen omdat er nog steeds geen compatible versie is voor Froyo.

Dus bij de mensen waar het wel werkt, daar zit toch iets niet helemaal lekker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Pedr0 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:16:
Ok, na een full reset lijkt de pushfunctie voor meerdere emailaccount weer te werken. Sygic krijg ik nog steeds niet geinstalleerd en dat kan toch wel kloppen omdat er nog steeds geen compatible versie is voor Froyo.

Dus bij de mensen waar het wel werkt, daar zit toch iets niet helemaal lekker denk ik.
Enigste verschil dat ik merk met Sygic is dat die veel sneller is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Pedr0 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:16:
Ik heb gisteren Sygic ook uitgeprobeerd en had zelfs binnen in mijn huis een fix tot op de voordeur nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans001
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06-2021
Na mn update naar Froyo werkt de agenda sync van de Desire naar Outlook niet meer. Andersom prima. Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Floris-K schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:28:
[...]

Ik heb gisteren Sygic ook uitgeprobeerd en had zelfs binnen in mijn huis een fix tot op de voordeur nauwkeurig.
Bij mij installeeert ie wel, maar crasht het proces bij opstarten.
Op de site van sygic staat ook: Froyo support coming soon. Dus geeft wel aan dat het niet (altijd) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 17-09 08:23
ik baal er serieus van dat voadfone van die spam heeft gestuurd... ga ook maar eens bellen..

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Voor de mensen die net zoals ik last hebben van een erg snel leeglopende batterij. Ik heb het als volgt kunnen oplossen:
  • Gooi alle 'remembered' WiFi connections weg en laat alleen degene staan die je daadwerkelijk gebruikt.
  • Leeg de cache van alle applicaties.
  • Loop de sync tijden van je applicaties nog eens na en stel ze wat minder agressief in.
  • Reboot
Mijn theorie is namelijk dat het de WiFi/Mobiele netwerk connecties zijn die zoveel verbruiken. Dit kun je zelf goed testen door deze uit te zetten voor een paar uur.

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Laatst online: 23:51

Salandur

Software Engineer

Fiber schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:10:
[...]

Batterij en kaartjes er even uithalen?
Dat was inderdaad de truuk. Alleen nog steeds geen mobiel internet. Misschien dat het ligt aan het feit dat ik een nog een Orange sim kaart heb. Maar eens om laten wisselen dan.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
The Anarchist schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:40:
[...]

Bij mij installeeert ie wel, maar crasht het proces bij opstarten.
Op de site van sygic staat ook: Froyo support coming soon. Dus geeft wel aan dat het niet (altijd) werkt.
Bij mij werkt Sygic dan weer prima... Sygic heb ik erop gezet omdat Copilot het vertikt op te starten onder Froyo, ook met de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 22:47
xxACxx schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:34:
Ok gisterenavond nog een aantal tests gedaan met mp4 bestanden.

In 2.1: mp4 (h264 HD standaards) bestanden met +/- 9000 kbps werkte vloeiend zonder enige vertraging/ haperingen. Beeld was super, leek net een kleine hdtv :)

In 2.2: werkt speelt dezelfde bestanden niet meer vloeiend af. Veel haperingen. Mp4 bestanden met +/- 3000 kbps werkt weer wel goed.

Raar maar waar 8)7

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Op mijn toestel spelen complete mp4 films met dezelfde settings als jij hierboven noemt, prima af...net zoals voorheen in 2.1. Ik heb wel meteen een factory reset gedaan na de update naar 2.1. Dat scheelde behoorlijk in soepelheid van het systeem...misschien kan dit de verklaring zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 04-08-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
dafmay schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:04:
[...]

Op mijn toestel spelen complete mp4 films met dezelfde settings als jij hierboven noemt, prima af...net zoals voorheen in 2.1. Ik heb wel meteen een factory reset gedaan na de update naar 2.1. Dat scheelde behoorlijk in soepelheid van het systeem...misschien kan dit de verklaring zijn?
Een factory reset is uitgevoerd maar helaas geen verschil te zien. Misschien toch maar een andere converteerde gebruiken. Ik gebruikt op dit moment King Video converter.

Welke converteerder gebruik jij/jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
xxACxx schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:21:
[...]

Een factory reset is uitgevoerd maar helaas geen verschil te zien. Misschien toch maar een andere converteerde gebruiken. Ik gebruikt op dit moment King Video converter.

Welke converteerder gebruik jij/jullie?
Handbrake : http://handbrake.fr/

Ik gebruik dan de Apple Iphone preset en pas deze enigzins aan...mocht je willen weten exact welke settings ...dat zal ik dan later thuis even moeten nakijken. Hoor het wel...

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 04-08-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:32

slaay

Natuurbeleven.com

Na slaay in "Android 2.2-update voor HTC Desire"
en slaay in "Android 2.2-update voor HTC Desire"
en slaay in "Android 2.2-update voor HTC Desire"
is er nu nieuwe informatie over de update bij T-Mobile.
Deze zou over ongeveer een week beschikbaar komen!

"..Call center gaf aan dat het ongeveer een week zou duren. Ben benieuwd."
Bron: http://twitter.com/dennisvdlubbe/statuses/20291880047

Zolang de update maar niet van die vreemde zaken gaat krijgen als bij Vodafone!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog steeds mensen met sync problemen vanaf het 2e gmail account? Bij mij werkt het weer sinds gisteravond,terwijl ik niets heb gedaan (behalve logger geinstalleerd maar het lijkt me heel sterk dat dat er iets mee te maken heeft)

Als het bij anderen ook weer werkt is het probleem misschien opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
dafmay schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:36:
[...]

Handbrake : http://handbrake.fr/

Ik gebruik dan de Apple Iphone preset en pas deze enigzins aan...mocht je willen weten exact welke settings ...dat zal ik dan later thuis even moeten nakijken. Hoor het wel...
dafmay bedankt voor je info. Vanavond ga ik het testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
xxACxx schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:52:
[...]

dafmay bedankt voor je info. Vanavond ga ik het testen ;)
Graag gedaan. Er is overigens ook nog een apart topic...misschien dat je daar nog aanv. info vindt :

Films converteren voor je Android device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxACxx
dafmay schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:17:
[...]

Graag gedaan. Er is overigens ook nog een apart topic...misschien dat je daar nog aanv. info vindt :

Films converteren voor je Android device
Interresante topic d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 09:52
Even een kleine update mbt mijn probleem met de camera: Tain in "Android 2.2-update voor HTC Desire"

Ik heb de timeout van het scherm wat hoger gezet en na een tijdje verschijnt de tekst "Tap the screen to activate the camera" in beeld. Helaas werkt dit nog steeds niet om de camera daadwerkelijk te activeren. Nu heb ik ook gemerkt dat alleen mijn home toets werkt wanneer ik de camera gestart heb en het zwarte beeld krijg. De back toets, die volgens mij onder 2.1 wel gewoon werkte doet ook niks.

Dus het lijkt mij echt een softwarematig iets.

[ Voor 4% gewijzigd door Tain op 04-08-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vreemd.. Als ik de update check doe krijg ik na ongeveer 1 seconde "Your Phone is up to date. There are no updates available for your phone." (unbranded Desire met Android 2.1)

Heeft HTC dan toch hun update servers offline gehaald? Ik kreeg m ook niet binnen via autoupdate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Aan de problemen in dit topic te merken, zou het me niet verbazen als ze hem even offline hebben gehaald om er verder aan te knutselen. Gebruik je 3G of WiFi?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:30:
Aan de problemen in dit topic te merken, zou het me niet verbazen als ze hem even offline hebben gehaald om er verder aan te knutselen. Gebruik je 3G of WiFi?
Beide, dus ik vermoed dat hij wel over WiFi probeert. Wat ik niet snap is waarom ik geen auto-update melding gekregen heb de voorbije dagen. (toen was de update server toch duidelijk online, aan alle reacties te lezen)
Zou het kunnen dat HTC niet aan iedereen tegelijk de update aanbiedt? Ik heb mn Desire nu zo'n 2.5 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik heb hem ook nog niet gekregen terwijl ik al vanaf zondag aan het handmatig controleren ben. We wachten rustig af aangezien ik geen idee heb hoe je hem handmatig kan updaten

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Voor de mensen die hem handmatig willen installeren, heb ik de update even in mijn dropbox geknald. Even geduld, hij is nog aan het uploaden, maar hij komt zometeen hier online: http://dl.dropbox.com/u/8...lease4dua3bcrut4wrv30.zip

Dat is het bestand dat mijn telefoon iig gebruikte als update ;)

Van androidforums kwam ik de volgende 'guide' tegen:
Updates are staggered to reduce server load. Just be patient if you can I guess.
Interesting to see the Facebook bug has been fixed, I wonder if there will be a similar update for T-Mobile or generic devices.

To manually update the phone

1. Download the official firmware update.
2. Copy the file to your microSD card and name it update.zip (newb warning: not update.zip.zip)
3. Power off your phone.
4. Hold down the VOLUME DOWN button and power it back on.
5. The phone will now search for files like PB00IMG.zip, etc. This is normal. Scroll down to recovery and press the POWER button.
6. When you see the /!\ symbol, press the POWER button and the Volume Up button at the same time. You should be presented with a menu and one of the options should be "Apply sdcard:update.zip".
7. Use the trackball to navigate to "apply sdcard:update.zip" and select it.
8. When you see "Install from sdcard complete", select "reboot system now".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
Hmm ik heb iets vreemds wat volgens mij niemand anders (gemeld) heeft: sinds de update lijkt het bereik van mijn telefoon verslechterd (wifi is idd verbeterd zoals anderen hier ook merken). Ik merk dat thuis (omg station Haarlem) de verbinding soms 0 streepjes is, en gesprekken vallen weg. Dat was hiervoor nooit zo. Ook heb ik hetzelfde probleem in de trein op een stukje tussen Haarlem en Amsterdam, waar ik voorheen wel prima bereik en 3G / HSDPA had.

Iemand een idee waar dit door komt en of het op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
jwstoop schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:11:
Hmm ik heb iets vreemds wat volgens mij niemand anders (gemeld) heeft: sinds de update lijkt het bereik van mijn telefoon verslechterd (wifi is idd verbeterd zoals anderen hier ook merken). Ik merk dat thuis (omg station Haarlem) de verbinding soms 0 streepjes is, en gesprekken vallen weg. Dat was hiervoor nooit zo. Ook heb ik hetzelfde probleem in de trein op een stukje tussen Haarlem en Amsterdam, waar ik voorheen wel prima bereik en 3G / HSDPA had.

Iemand een idee waar dit door komt en of het op te lossen is?
Als je vodafone hebt. Ze zijn sinds een tijdje met onderhoud aan het netwerk bezig en gister en vandaag in Haarlem zo te zien.

http://help.vodafone.nl/c...created=&p_accessibility=

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
JKratos schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Als je vodafone hebt. Ze zijn sinds een tijdje met onderhoud aan het netwerk bezig en gister en vandaag in Haarlem zo te zien.

http://help.vodafone.nl/c...created=&p_accessibility=
Ah kijk! Gewoon puur toeval dus :) hartstikke bedankt, kan ik weer rustig slapen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:35:
[...]

Beide, dus ik vermoed dat hij wel over WiFi probeert. Wat ik niet snap is waarom ik geen auto-update melding gekregen heb de voorbije dagen. (toen was de update server toch duidelijk online, aan alle reacties te lezen)
Zou het kunnen dat HTC niet aan iedereen tegelijk de update aanbiedt? Ik heb mn Desire nu zo'n 2.5 maand.
Ik denk dat ze de update ofline hebben gehaald. Ik ben op vakantie dus had besloten om maar niet te updaten ivm de mogelijke problemen die het zou geven en dat pas te doen als ik terug in NL zou zijn.

De update werd netjes via wifi aangeboden maar als ik nu controleer dan zegt de telefoon dat er geen updates meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:08:
Voor de mensen die hem handmatig willen installeren, heb ik de update even in mijn dropbox geknald. Even geduld, hij is nog aan het uploaden, maar hij komt zometeen hier online: http://dl.dropbox.com/u/8...lease4dua3bcrut4wrv30.zip

[...]
Geweldig, dit heeft voor mij perfect gewerkt. _/-\o_ Ik kreeg de update maar niet binnen OTA (ook niet via WiFi). So far nog geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Had de update ook al een tijdje in de TS staan ;)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Laatst online: 01-09 15:38
SmiGueL schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:55:
Had de update ook al een tijdje in de TS staan ;)
Link in TS werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Desire geeft nog steeds de update niet aan, ik heb geprobeerd het handmatig te doen. Ik krijg steeds het bericht dat er geen updates beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 15:59
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:09:
Mijn Desire geeft nog steeds de update niet aan, ik heb geprobeerd het handmatig te doen. Ik krijg steeds het bericht dat er geen updates beschikbaar zijn.
Geduld is een schone zaak. Waarschijnlijk heb je een Vodafone branded toestel, of dus echt een cancel vanaf de kant van HTC, zodat de update niet meer verder uitgerold wordt ivm de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Hm, belangrijkste woord in link vergeten 8)7, maar fixxed ;) , thnx voor melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Nieuw: automodus.

Zodra ik mn autolader aansluit. Iemand enig idee wat het doet? Iig worden alle telefoontjes gelijk op speaker gezet. Geen idee wat het verder doet, het icoontje van de auto vink maar raar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Novah schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:44:
Nieuw: automodus.

Zodra ik mn autolader aansluit. Iemand enig idee wat het doet? Iig worden alle telefoontjes gelijk op speaker gezet. Geen idee wat het verder doet, het icoontje van de auto vink maar raar staan.
Niet alleen automodus in de auto, een usb kabel aan m'n pc doet dat nu ook, na update :? Is toch echt geen auto hoor...

Met Tasker kun je bv in de auto zorgen dat je routeplanner aangaat, maar iedere keer een routeplanner als ik wil syncen, nah... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:13
Enig onderzoek heeft me uitgewezen dat deze update de Desire enkel ad-hoc server functionaliteit geeft (dus je telefoon kan als ad-hoc hotspot functioneren), maar nog geen ad-hoc client functionaliteit. :( Dat is dus enorm balen voor de mensen (zoals ik) die thuis geen WiFi-router hebben maar wel een laptop met WiFi-functionaliteit of PC met losse WiFi-stick.. :(

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Thijs_O schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:03:
Enig onderzoek heeft me uitgewezen dat deze update de Desire enkel ad-hoc server functionaliteit geeft (dus je telefoon kan als ad-hoc hotspot functioneren), maar nog geen ad-hoc client functionaliteit. :( Dat is dus enorm balen voor de mensen (zoals ik) die thuis geen WiFi-router hebben maar wel een laptop met WiFi-functionaliteit of PC met losse WiFi-stick.. :(
Uh :? dus als ik het goed begrijp heb je geen Draadloos thuis maar wel een laptop en pc met draadloos ?

Dan kun je gewoon je Data abbo aanzetten op je telefoon en dan de WiFi hotspot aanzetten hoor.. daarna kun je gewoon met je pc en laptop ermee verbinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofra
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-09 12:54
bribrab schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:43:
[...]

Als de opmerking van DeArmeStudent cynisch bedoeld was kan ik er nog eentje aan het lijstje toevoegen: lange smsjes verzenden is er niet meer bij na de update!
Het was altijd al zo smsjes langer dan vijf keer 160 tekens om werden gezet naar mms, maar nu blijft hij na het verzenden van zo een naar mms omgezet smsje gedurende een minuut of 10 afwisselend de boodschap weergeven "Converteren naar MMS" / "Converteren naar SMS". Als kers op de taart worden de mmsjes vervolgens niet afgeleverd. Ik dacht eerst dat het misschien te maken had met de Vodafone instellingen na de update, maar ik realiseer me net dat ik gisteravond een regulier zelfgemaakt mmsje met plaatje probleemloos kon verzenden. Toen had ik al Froyo op m'n tel staan.. Maar vandaag al twee keer dat probleem gehad met lange smsjes.. 8)7

Is niemand dit nog tegen gekomen? Of ben ik de enige die van die lange smsjes stuurt? :9

Los van de update, maar in lijn met dit probleem: weet iemand hoe je de tekenset kan veranderen in smsjes? Bij Nokia kan dit eenvoudig via opties, om te voorkomen dat zodra je ergens een é of een ç gebruikt het smsje meteen van 160 naar 70 resterende tekens gaat.
Ik heb hetzelfde voor beide issues. En het frustrerende is dat dit "hard" gecodeerd is in de software (dat hij na 3 smsjes overspringt naar MMS)... Misschien dat ik eens ga uitzoeken of ik de berichten app kan "herschrijven". Beide issues zijn best irri. Heb een bundel van 1000 smsjes, maar een mms gaat van m'n telefoon bundel af.
Bij mij werd de mms wel afgeleverd overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Thijs_O schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:03:
Waarom zo ingewikkeld doen? Een WiFi routertje of accespoint koop je tegenwoordig voor 2 a 3 tientjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
kan het zijn dat er tijdelijk geen uitrol van 2.2 plaatsvind, manueel controleren voor de 2.2 update geeft continu aan dat er nog niks beschikbaar is en dat me toestel up to date is

Firmware 2.1-update1
software vers: 1.21.405.2 ( zover als ik weet unbranded ? )

smallband versie, geeft dit nog iets aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

rico_fxp schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:22:
kan het zijn dat er tijdelijk geen uitrol van 2.2 plaatsvind, .......
Blijkbaar. Gelukkig staat hij nog wel in de OP: Android 2.2-update voor HTC Desire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Fiber schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:27:
[...]

Blijkbaar. Gelukkig staat hij nog wel in de OP: Android 2.2-update voor HTC Desire :)
ik mis alleen een makkelijke methode om deze ook te installen, of is het een kwestie van de download folder vullen op je memory card?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03
In het geupdate sms programma is de send knop gesplitst in 2 knoppen: verzenden en bijlages. Is iemand al een optie tegen gekomen om weer 1 knop te krijgen? Druk regelmatig op het bijlage knop :P

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Kan iemand mij snel uit de brand helpen aub: Ik had van de week al gezien dat ik de 2.2 update kon binnen halen, maar had dat geanuleerd omdat ik toen geen tijd had en op mijn werk was. Nu is het probleem dat ik die update eigenlijk niet meer krijg.

Ik heb mijn SD kaart al geformateerd, en de telefoon 2x een harde reset gegeven, maar die update komt niet binnen :?

Wat nu te doen? Ik heb al geprobeerd om los te downloaden, en via de SD kaart te installeren, maar ik weet eigenlijk niet hoe dit gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomme vraag wellicht maar sinds de update is mijn 'tekstaanvullen-bij-sms-jes" (of hoe dat ook heten mag) naar Engels gegaan.

Op zich leuk, maar ZO vaak SMS ik nou ook weer niet in het engels en ik kan dus niet vinden hoe ik dit terug zet op NL.

Iemand een idee/ tip?

Verder: Ik vind mn telefoon nu af en toe hinderlijk snel. Gaat wel erg rap allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
rico_fxp schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:33:
[...]

ik mis alleen een makkelijke methode om deze ook te installen, of is het een kwestie van de download folder vullen op je memory card?
Henk in "Android 2.2-update voor HTC Desire" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:13
Brummetje schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:08:
[...]

Uh :? dus als ik het goed begrijp heb je geen Draadloos thuis maar wel een laptop en pc met draadloos ?

Dan kun je gewoon je Data abbo aanzetten op je telefoon en dan de WiFi hotspot aanzetten hoor.. daarna kun je gewoon met je pc en laptop ermee verbinden..
Ik heb in dit geval een PC met bedraad internet maar die kan eventueel ook wireless. Wat ik dus wil is mijn (ADSL) internet via mijn PC met een draadloos ad-hoc netwerk delen met mijn Desire. Waarom? Omdat ik hier enkel GPRS-ontvangst heb (noord-oost Groningen :( ) en ik af en toe wel even snel internet wil hebben, bijvoorbeeld zo'n grote update als Froyo via GPRS was geen pretje, en het precachen van navigatie-routes van Google Navigatie zou ik ook liever via WiFi thuis doen..
Fiber schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:20:
[...]

Waarom zo ingewikkeld doen? Een WiFi routertje of accespoint koop je tegenwoordig voor 2 a 3 tientjes. :)
Ja, die prijzen vallen inderdaad wel mee nu ik het zo bekijk, dus misschien moet ik dat maar doen. Feit blijft dat ik die WiFi-verbinding hooguit een keer per dag nodig heb, dus dat maakt 't wel jammer dat de Desire nu niet met ad-hoc netwerken overweg kan. For the record: deze mogelijkheid is softwarematig uitgezet door HTC, aangezien het bijvoorbeeld op een rooted Desire wel wil. |:(

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:04:
Stomme vraag wellicht maar sinds de update is mijn 'tekstaanvullen-bij-sms-jes" (of hoe dat ook heten mag) naar Engels gegaan.

Op zich leuk, maar ZO vaak SMS ik nou ook weer niet in het engels en ik kan dus niet vinden hoe ik dit terug zet op NL.

Iemand een idee/ tip?

Verder: Ik vind mn telefoon nu af en toe hinderlijk snel. Gaat wel erg rap allemaal :)
Staat links naast je spatie knop tijdens het SMS typen.

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eikkie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:16:
[...]

Staat links naast je spatie knop tijdens het SMS typen.
Nee, dat is alleen het toetsenbord (QWERTY/ AZERTY/ stomme leestekens voor rare buitenlanders :) ). Heeft geen impact op het woordenboek van het auto-aanvullen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05

Hier heb ik ook veel aan :) Hij is aan het updaten nu. Er zijn wel een paar dingetjes die niet kloppen, daarom pas ik het even aan als je het goed vind :)

Updates are staggered to reduce server load. Just be patient if you can I guess.
Interesting to see the Facebook bug has been fixed, I wonder if there will be a similar update for T-Mobile or generic devices.

To manually update the phone

1. Download the official firmware update.
2. Copy the file to your microSD card and name it update.zip (newb warning: not update.zip.zip)
3. Power off your phone.
4. Hold down the VOLUME DOWN button and power it back on.
5. The phone will now search for files like PB00IMG.zip, etc. This is normal. Scroll down to recovery and press the POWER button.
6. When you see the /!\ symbol, press the POWER button and the Volume Up button at the same time. You should be presented with a menu and one of the options should be "Apply sdcard:update.zip".
7. Use the trackball to navigate to Met volume omhoog en omlaag toets selecteren "apply sdcard:update.zip" and select it Aan/Uit toets gebruiken om de update.zip uit te voeren.
8. When you see "Install from sdcard complete", select "reboot system now". Hier staat ie al op, direct Aan/Uit toets indrukken om te rebooten
Mijn telefoon is ondertussen succesvol naar Android 2.2 geüpdatet :D
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je hoeft hier NIET te melden dat je hem aan het downloaden bent of geïnstalleerd hebt. Dit voegt niets toe. Tevens wordt in dit topic alleen de update besproken, en dus NIET Froyo in het algemeen!

Onzinnige replies worden getrashed.