Vanmorgen me Desire weer van de lader afgehaald met 89% ! Had gehoopt dat dit ook opgelost was, maar batterij loopt dus nog steeds leeg aan de lader nadat hij volledig is opgeladen.
Een dergelijk fenomeen merk ik ook als ik de JuicePlotter bekijk. Nadat hij helemaal vol is loopt hij weer langzaam leeg en daarna word hij weer opgeladen tot 100%. Waarom dat is, geen ideeRiesB71 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:53:
Vanmorgen me Desire weer van de lader afgehaald met 89% ! Had gehoopt dat dit ook opgelost was, maar batterij loopt dus nog steeds leeg aan de lader nadat hij volledig is opgeladen.
ik gebruik nu standaard de opera mini browser, erger me kapot aan de standaard browser sinds de update. Hoop dat het snel gefixed word en anders maar opera niks mis mee lekker smooth en snel
Die ene keer dat ik flash gebruik pak ik de normale browser er wel ff bij.
Was bij mij ook zo, maar toen bleek dat ie het serveradres onjuist heeft overgenomen.Mini-me schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 08:59:
Ik hoopte op een betere Exchange ondersteuning, maar in plaats daarvan lijkt het juist omgekeerd. Na het installeren van Froyo kan ik niet meer synchroniseren
Ons server adres is nl niet gelijk aan mail adres, zoiets dus:
mail: voornaam.achternaam@bedrijfsnaam.nl
serveradres: srvr1-anderebedrijfsnaam.nl
na de update had ie zelf serveradres veranderd naar bedrijfsnaam.nl.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Ik heb het gevoel dat het scrollen van webpagina's sinds 2.2 niet meer zo vloeiend als voorheen gaat.
Het lijkt me echter heel erg sterk. Maar toch had ik dit gevoel gisteravond op meerdere websites.
Ik zal het eens in de gaten houden.
Het lijkt me echter heel erg sterk. Maar toch had ik dit gevoel gisteravond op meerdere websites.
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het Gmail programma maar gewoon toegevoegd, dat ik nieuwe mail heb zie ik ook in mijn notification bar. Of het er dan 1 of 3 zijn maakt me eigenlijk niet zo uit3raser schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:51:
Ik gebruik SMS Unread Count voor mijn Gmail. Deze widget opent na de Froyo update de laatste email i.p.v. de inbox.
Iemand anders hetzelfde probleem? Het standaard Gmail programma opent wel gewoon de inbox.
Gisteren kreeg ik mijn Desire terug van reparatie en had ik toen ik controleerde op updates ook de Froyo update. Nu heb ik alleen het probleem dat mijn camera niks meer doet. Ik weet dus helaas niet of de camera al stuk terug kwam van reparatie of dat het door de update komt. Via Google ben ik er wel achtergekomen dat er meerdere mensen zijn die sinds de update geen werkende camera meer hebben.
Zodra ik de camera start wordt het scherm zoals gebruikelijk zwart met het witte camera logo, maar het scherm blijft op zwart zonder buttons om bijvoorbeeld naar de foto's te gaan of naar de instellingen. Heb het toestel al gereset naar de fabrieksinstellingen, maar helaas zonder effect.
Iemand anders die dit probleem ook heeft sinds de update?
Zodra ik de camera start wordt het scherm zoals gebruikelijk zwart met het witte camera logo, maar het scherm blijft op zwart zonder buttons om bijvoorbeeld naar de foto's te gaan of naar de instellingen. Heb het toestel al gereset naar de fabrieksinstellingen, maar helaas zonder effect.
Wat mij gisteren opviel is dat als ik een APK file naar mijn gmail stuur, ik deze vanuit gmail kan installeren.
Dit was voorheen niet zo voor zover ik me kan herinneren. (Zal met de ShareApp te maken hebben).
Dit was voorheen niet zo voor zover ik me kan herinneren. (Zal met de ShareApp te maken hebben).
Schijnt dat het normaal is dat het ding bij 100% stopt met opladen en dan wacht tot hij op 90% staat voordat hij weer begint. Ik zie het hier ook steeds gebeuren.RiesB71 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 09:53:
Beter voor de accu? Geen idee!
Dat zit wel Schnorr.
Het vreemde is dat dit mij ook al was opgevallen...het lijkt te zijn opgelost met 2.2...de afgelopen ochtenden na de telefoon van de lader te hebben gehaald laat steeds Full zien ipv bijv 93% oid...fingers crossed, zou mooi zijn als ook dit is opgelost!Stukfruit schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:15:
[...]
Schijnt dat het normaal is dat het ding bij 100% stopt met opladen en dan wacht tot hij op 90% staat voordat hij weer begint. Ik zie het hier ook steeds gebeuren.
Beter voor de accu? Geen idee!
Gisteren toch nog een paar keer, na bewerkingen van de contacten, meegemaakt dat de contacten met Exchange niet meer gesynchroniseerd konden worden. Telkens moest ik het account verwijderen en weer opnieuw aanmaken.
Het lijkt er dus op dat het bewerken van contacten (gegevens wijzigen, koppelen met Google-contact, etc.) er soms voor kan zorgen dat het synchroniseren niet meer werkt. Ik heb alleen nog niet uit kunnen vinden wat precies de oorzaak was.
Heeft iemand anders dit probleem ook gemerkt?
Het lijkt er dus op dat het bewerken van contacten (gegevens wijzigen, koppelen met Google-contact, etc.) er soms voor kan zorgen dat het synchroniseren niet meer werkt. Ik heb alleen nog niet uit kunnen vinden wat precies de oorzaak was.
Heeft iemand anders dit probleem ook gemerkt?
Heb dit 1x gehad. Wou iets fotograferen en toen bleef het zwart. Telefoon werd ook erg traag en warm op den duur. Telefoon uitgezet (gaat nu stuk sneller btw). En telefoon reageert weer normaal en ik kan weer foto's maken.Tain schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:07:
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Gisteren handmatig gecheckt en jawel, de update binnengehaald. Alles lijkt wat vlotter te reageren, opstarttijd is een stuk beter, berichten interface is verbeterd, maar ik heb helaas ook een probleem.
Ik krijg regelmatig de melding dat android.process.acore onverwachts is gestopt. Ik heb het nog niet goed kunnen reproduceren, de ene keer is het kort voordat ik het sync icoontje in de bovenbalk zie, maar handmatig al m'n accounts syncen veroorzaakt geen melding, dus dat lijkt me toeval. Het lijkt vaker te gebeuren als ik in Peep zit, maar het vernieuwen van berichten veroorzaakt ook geen melding.
Ik heb elders gelezen dat een factory reset het probleem oplost, maar dat vind ik een beetje drastisch. Bij iemand anders scheen het te maken te hebben met contactpersonen waar meer dan 1 organisatie aan gekoppeld zit oid. Dat zou in Froyo niet meer kunnen, toen deze contactpersonen verwijderd werden, was het probleem opgelost. Bij mij heeft volgens mij geen enkele contactpersoon een organisatie ingevuld, dus moet het iets anders zijn.
Zijn er meer mensen met deze melding, en kunnen jullie hem wel reproduceren?
Ik krijg regelmatig de melding dat android.process.acore onverwachts is gestopt. Ik heb het nog niet goed kunnen reproduceren, de ene keer is het kort voordat ik het sync icoontje in de bovenbalk zie, maar handmatig al m'n accounts syncen veroorzaakt geen melding, dus dat lijkt me toeval. Het lijkt vaker te gebeuren als ik in Peep zit, maar het vernieuwen van berichten veroorzaakt ook geen melding.
Ik heb elders gelezen dat een factory reset het probleem oplost, maar dat vind ik een beetje drastisch. Bij iemand anders scheen het te maken te hebben met contactpersonen waar meer dan 1 organisatie aan gekoppeld zit oid. Dat zou in Froyo niet meer kunnen, toen deze contactpersonen verwijderd werden, was het probleem opgelost. Bij mij heeft volgens mij geen enkele contactpersoon een organisatie ingevuld, dus moet het iets anders zijn.
Zijn er meer mensen met deze melding, en kunnen jullie hem wel reproduceren?
Ahh een zeer gewenste nieuwe mogelijkheid! In de bus uitzoeken welke tentamenhal ik ook alweer moest hebben bleek voor een fout te zorgen inderdaad, zonder oplossing. Kan nu eindelijk weer zonder te checken heengaan en onderweg nog gauw even uitzoekenAlexander6501 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 01:55:
Tof! Websites van de RuG werken nu ook gewoon, kreeg met 2.1 altijd een certificaatfout! Hulde voor htc!![]()
Welles
Verwijderd
Is al een bekend probleem hier op het forum, heb er zelf ook last van. Wat bij mij en sommige helpt is om de plugins ''op aanvraag'' te zetten. Mocht je een deel wat flash op een site nodig hebben, dan staat er een groene pijl bij en als je daar dan op klikt, dan laat hij alsnog het flash gedeelte zien. Verder is het scrollen dan bij andere sites veel soepeler. Hoop wel dat het snel gefixt word, want niks is beter dan een pagina die aan je vingers ''kleeft'' tijdens het surfenDacide schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:02:
Ik heb het gevoel dat het scrollen van webpagina's sinds 2.2 niet meer zo vloeiend als voorheen gaat.
De FM-radio lijkt niet meer te werken sinds de update.. Als ik het probeer op te starten krijg ik elke keer een melding dat het proces is gestopt. Meer mensen die hier last van hebben?
//edit:
Ik weet niet zeker of dat hij het niet meer doet sinds ik geupdate heb, kwam er net achter dat het niet werkte. Kan het misschien ook komen omdat ik LauncherPro ipv Sense gebruik?
//edit:
Ik weet niet zeker of dat hij het niet meer doet sinds ik geupdate heb, kwam er net achter dat het niet werkte. Kan het misschien ook komen omdat ik LauncherPro ipv Sense gebruik?
[ Voor 34% gewijzigd door cxavier op 03-08-2010 11:05 ]
Knight who says 你
Verwijderd
Ik krijg steeds de melding 'Er zijn geen updates beschikbaar op de telefoon'. Is het normaal dat je die melding na 100x proberen nog krijgt? Hoe installeer je anders de download versie?
EDIT: laat maar, handmatige installatie al gelukt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 12:38 ]
Bij het synchroniseren van applicaties heb je nu 2 opties. 1 voor achtergronddingen en 1 voor automatisch synchroniseren. Dat laatste was bij 2.1 gewoon de optie: Zet je het aan, gaan de applicaties het automatisch elk uur etc. data ophalen.
Maar als je nu optie 2 automatisch synchroniseren uit zet, en je zet optie 1 aan, doet hij toch hetzelfde? Optie 1 heb je nodig om bijv. op de market te kijken. Ik wil niet dat de telefoon automatisch gaat synchroniseren behalve als ik het knopje van de widget aanklik om het te gaan doen.
Maar als je nu optie 2 automatisch synchroniseren uit zet, en je zet optie 1 aan, doet hij toch hetzelfde? Optie 1 heb je nodig om bijv. op de market te kijken. Ik wil niet dat de telefoon automatisch gaat synchroniseren behalve als ik het knopje van de widget aanklik om het te gaan doen.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Weet iemand het?
Als ik dan Froyo via de Goldcardmethode heb geïnstalleerd, is er dan een verschil met een "reguliere" update?
Als ik dan Froyo via de Goldcardmethode heb geïnstalleerd, is er dan een verschil met een "reguliere" update?
En we gooien er nog een vraag tegenaan ...
Internet ( de applicatie ) doet het niet meer na de update naar Froyo ...
Links, bookmarks nix meer lijkt te werken de error is:
"De applicatie internet (proces com.android.browser) is onverwachts gestopt."
mooi crap. Kan op market niet nog een versie vinden van android internet vinden om erop te zetten ...
mooi crap. Kan op market niet nog een versie vinden van android internet vinden om erop te zetten ...
En de cache leeggooien, toevallig weet ik dat dat bij iemand anders hielp.King_Pin schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:02:
En we gooien er nog een vraag tegenaan ...
menu --> instellingen --> applicaties --> applicaties beheren --> Internet --> gegevens wissen
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Misschien ook een tip voor die persoon die problemen had met de Radio, misschien helpt het om de cache weg te gooien.Balachmar schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:05:
[...]
En de cache leeggooien, toevallig weet ik dat dat bij iemand anders hielp.
menu --> instellingen --> applicaties --> applicaties beheren --> Internet --> gegevens wissen
"May our framerates be high and our temperatures low."
Ik had ook problemen met internet na het updaten,Balachmar schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:05:
[...]
En de cache leeggooien, toevallig weet ik dat dat bij iemand anders hielp.
pagina's werden maar gedeeltelijk geladen en dan bleef het groene progress balkje hangen, dit gebeurde op wat voor pagina dan ook.
Kheb toen de internet app gekilled en weer gestart en toen was het bij mij goed. had misschien ook niets met de 2.2 update te maken maar het was wel gelijk daarna.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik lees net een manier om alle apps met de stock Android 2.2 rom op je SD kaart te installeren :
Bron : Tutorial: Apps2SD op een alternatieve manier.
Als je HTC sync en Android SDK niet geinstalleerd hebt, dowload en installeer deze.
Download Android SDK hier
En HTC sync hier
Pak de Android SDK uit op je C: schijf en installeer HTC sync. Als je dit heb gedaan start je je pc opnieuw op. Als je dit al hebt geistalleerd, kun je deze stap overslaan.
Vervolgens sluit je je telefoon aan op de pc met de USB kabel. Ga nu op je pc naar start en typ in het zoek venster (programma's en bestanden zoeken) 'cmd'. (windows xp: start - uitvoeren)
Nu opent opdrachtprompt. Hier typ je: 'cd C:\android-sdk-windows\tools' en klik op enter. Vervolgens typ je 'adb shell'. Nu krijg je in het opdrachtprompt venster een #.
Typ hier achter: 'pm setInstallLocation 2'.
Klaar! Nu kun je je apps naar de SD-kaart verplaatsen. Als je een app installeert, zal deze automatisch op je SD-kaart worden geinstalleerd. Mocht je dit niet willen, herhaal dan bovenstaande stappen, maar typ als laatste 'pm setInstallLocation 0'.
Voor de mensen die behoefte hebben aan de optie om back-ups weer aan en uit te zetten (dus toegang tot het privacy menu):
Installeer Any Cut.
Als je een snelkoppeling maakt en kiest voor Any Cut - Activity kun je kiezen uit veel te veel opties. Maar daarin zit ook de kracht, je kan de gekste dingen vinden (4G Settings anyone? - al getest, aanzetten geeft een FC)
"Privacy" staat erbij, et voila.
"Testen" is ook een tip (de shortcut naar *#3646#*-dinges)
Ik sta open voor tips van andere mensen, ik heb (gek genoeg) nog niet de tijd gehad om alles te testen
Installeer Any Cut.
Als je een snelkoppeling maakt en kiest voor Any Cut - Activity kun je kiezen uit veel te veel opties. Maar daarin zit ook de kracht, je kan de gekste dingen vinden (4G Settings anyone? - al getest, aanzetten geeft een FC)
Ik sta open voor tips van andere mensen, ik heb (gek genoeg) nog niet de tijd gehad om alles te testen
Is er toevallig iemand hier met een Hi abbo die de upgrade al heeft gedaan?
Ik refresh me een ongeluk, maar blijf de melding houden dat ik al up to date ben
Ik refresh me een ongeluk, maar blijf de melding houden dat ik al up to date ben
Fear can hold you prisoner, Hope can set you free
heb een HI abbo en update al gehad..zondag eind van de middag...skip-5 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:48:
Is er toevallig iemand hier met een Hi abbo die de upgrade al heeft gedaan?
apt-get moo
Wat apart dat ik dan niets krijg. Missch is er meer mis, want als ik via de sd kaart handmatig probeer te upgraden doet hij het ook niet. Dan krijg ik een signature errorMarmot84 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:50:
[...]
heb een HI abbo en update al gehad..zondag eind van de middag...
in een eerdere post van mij in dit topic zeg ik dus precies het tegenovergesteld van jou....tigid schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:03:
De FM-radio lijkt niet meer te werken sinds de update.. Als ik het probeer op te starten krijg ik elke keer een melding dat het proces is gestopt. Meer mensen die hier last van hebben?
//edit:
voorheen werkte de fm radio wel maar was erg buggy, nu hebben ze de radio aangepast en werkt perfect bij mij
zelfs het afsluiten gebeurt nu als je op de sluitknop drukt....
de widget is ook bijzonder handig, eigenlijk de radio in het klein en aan/uit te zetten
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Verwijderd
me tooMarmot84 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:50:
[...]
heb een HI abbo en update al gehad..zondag eind van de middag...
Never mind, crosspost..
[ Voor 89% gewijzigd door slaay op 03-08-2010 13:43 ]
Dich bis echt unne foëzen haas
Heb nu 2.2 erop staan en wat me tot nu toe opvalt:
- Camera app loopt vast als ik een 720p filmpje probeer te maken
- Gallerie is erg traag, duurt eindeloos voordat er een thumbnail getoond wordt. Het lijkt er ook op dat de thumbnails niet bewaard worden, je ziet telkens weer grijze tegels
- Scrollen gaat traag bij internetten als de pagina net klaar is met laden
- Camera app loopt vast als ik een 720p filmpje probeer te maken
- Gallerie is erg traag, duurt eindeloos voordat er een thumbnail getoond wordt. Het lijkt er ook op dat de thumbnails niet bewaard worden, je ziet telkens weer grijze tegels
- Scrollen gaat traag bij internetten als de pagina net klaar is met laden
Feature...
Downloadgeschiedenis is aangepast, heeft nu filters (recentelijk/afgelopen week/daarvoor...)
Volgensmij stond deze feature niet op de XDA lijst die ik een tijdje terug heb gelezen (hier ook op GoT), so you know =)
Downloadgeschiedenis is aangepast, heeft nu filters (recentelijk/afgelopen week/daarvoor...)
Volgensmij stond deze feature niet op de XDA lijst die ik een tijdje terug heb gelezen (hier ook op GoT), so you know =)
Verwijderd
Sinds de update loopt de weerwidget regelmatig vast. 'k Heb ondertussen een factory reset gedaan en het loopt nog steeds vast.
Nog iemand last van dit probleem?
Nog iemand last van dit probleem?
Verwijderd
SpareParts voor Froyo doet het op een makkelijker manier. In de opties kan je kiezen voor Default/Internal/External. Geen gepruts met ADB/SDK etc....TheVMaster schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:23:
Ik lees net een manier om alle apps met de stock Android 2.2 rom op je SD kaart te installeren :
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 14:25 ]
Verwijderd
Ik heb hem ook nog steeds niet binnen (telfort).. Vaag..... Firmware is 405..
Ik blijf op controleren drukken, maar hij zegt dat mij systeem up-to-date is.
Weet iemand hoe dit komt of is het een kwestie van afwachten?
Probeer het handmatig met de link die hier ergens in het topic op de eerste pagina's gegeven wordt?Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:45:
Misschien is de update ingetrokken ivm problemen?Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:45:
ja, kun je voor anderen ook vertellen hoe je handmatig het hebt geinstalleerd? want als ik naar de website van htc ga, en naar ondersteuning, kan ik geen download vinden van de 2.2 update...Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:32:
Ik krijg steeds de melding 'Er zijn geen updates beschikbaar op de telefoon'. Is het normaal dat je die melding na 100x proberen nog krijgt? Hoe installeer je anders de download versie?
Volgens mij was inderdaad de update pagina ook een paar uur offline, maar nu niet meer, maar ik kan nog steeds geen update downloaden, wie heeft er een link?Misschien is de update ingetrokken ivm problemen?
Ook ziet mijn desire zelf nog geen update, en ik heb ook een hi - abonnement...
[ Voor 22% gewijzigd door DeArmeStudent op 03-08-2010 13:58 ]
Ah ik ben er uit. Ik had vanuit het verleden eens een root poging gedaan, maar nooit afgemaakt. Hierdoor was mijn software versie 405.3 ipv 405.4. ik heb hem moeten unrooten (http://android.modaco.com...o-unroot-your-htc-desire/) om verder te kunnen. Nu kan ik wel naar froyo updaten! jeuh!skip-5 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:54:
[...]
Wat apart dat ik dan niets krijg. Missch is er meer mis, want als ik via de sd kaart handmatig probeer te upgraden doet hij het ook niet. Dan krijg ik een signature error
Verwijderd
Ik heb je een DM verstuurd.DeArmeStudent schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:53:
Volgens mij was inderdaad de update pagina ook een paar uur offline, maar nu niet meer, maar ik kan nog steeds geen update downloaden, wie heeft er een link?
Edit: Ik wilde je een DM sturen omdat ik niet zeker weet of ik wel het directe bestandslink hier mag posten. Helaas weet ik niet zeker of dit bestand wel voor branded of unbranded toestellen is.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 14:16 . Reden: User heeft DM uitgeschakeld. ]
Verwijderd
Henk... En dan?? welke stappen moet ik dan uitvoeren?Henk schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:49:
[...]
Probeer het handmatig met de link die hier ergens in het topic op de eerste pagina's gegeven wordt?
...heeft er al een of andere Belg hiere gevonden hoe je met de Desire een AZERTY-toetsenbord krijgt met een nederlands woordenboek ?
QWERTY went wel na een tijd, maar toch ;-)
Kan wel azerty krijgen, maar dan typt ie met Frans woordenboek....
...had gehoopt op deze mogelijkheid met Froyo, maar tmag nie zijn blijkbaar....tenzij iemand hier al een oplossing voor weet ?
QWERTY went wel na een tijd, maar toch ;-)
Kan wel azerty krijgen, maar dan typt ie met Frans woordenboek....
...had gehoopt op deze mogelijkheid met Froyo, maar tmag nie zijn blijkbaar....tenzij iemand hier al een oplossing voor weet ?
<GoT> Brain3#2873
T-Mobile geeft nu via twitter het volgende aan:slaay schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 19:27:
Interessante 'conversatie' tussen een T-Mobile klant en T-Mobile via twitter:
Klant: "De uitrol van froyo voor de htc desire is begonnen, wanneer komt T-Mobile met de update?"
T-Mobile: "Helaas, voorlopig is de Froyo update nog niet beschikbaar ^JW"
Klant: "wat is de reden daarvan. Froyo is we toch al voor de desire"
T-Mobile: "omdat er nog een aantal bug's in de update zaten moeten we nu wachten tot HTC deze opgelost heeft. ^EvT"
Klant: "als er bugs inzitten, waarom wordt froyo dan door iedereen zo positief ontvangen. Wat kunnen (cont) http://tl.gd/2sqt5l "
T-Mobile: "HTC heeft het verzenden van de update ook stopgezet vanwege deze bug's. Zodra deze opgelost zijn zul je de update ontvangen ^EvT"
"De update voor T-Mobile toestellen is afgekeurd. We wachten nu op de verbeterde versie van HTC. ^AdW"
Bron: http://twitter.com/tmobile_webcare/status/20217953991
Dich bis echt unne foëzen haas
Lees: "De update voor T-Mobile toestellen is afgekeurd. We wachten nu op de verbeterde versie van HTC zonder wi-fi tethering. ^AdW"slaay schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:40:
[...]
T-Mobile geeft nu via twitter het volgende aan:
"De update voor T-Mobile toestellen is afgekeurd. We wachten nu op de verbeterde versie van HTC. ^AdW"
Bron: http://twitter.com/tmobile_webcare/status/20217953991
die manier werkt niet zonder root athans niet hier al getest ik had alleen een andere vraag waar ik nog geen antwoord op heb gekregen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:41:
[...]
SpareParts voor Froyo doet het op een makkelijker manier. In de opties kan je kiezen voor Default/Internal/External. Geen gepruts met ADB/SDK etc....
[afbeelding] [afbeelding]
ik heb een probleempje met dat app2 sd , oa ak notepad en launcherpro willen
niet naar mijn sd kaart , terwijl bijv. ak notepad dat voor een update van zojuist
nog wel deed , ik heb ook sdmove gedownload om te kijken welke apps er naar
de sd kunnen , ze moeten het allebei kunnen maar ze worden rood weergeven
in de app, wat is de reden dat ik ze niet kan moven? ik heb 5 gigh over dus
daar zal het niet aan liggen , iemand een idee ?
Wat kan je precies met "Testen" testen?_Calvin schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 12:46:
Voor de mensen die behoefte hebben aan de optie om back-ups weer aan en uit te zetten (dus toegang tot het privacy menu):
Installeer Any Cut.
Verwijderd
Ik heb T-Mobile altijd al rare vogels gevonden, alleen al vanwege de functie tethering ketst T-Mobile een officiele HTC update af, ik wordt een beetje moe van die monopolie net zoals met de iPhoneKpz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:43:
Lees: "De update voor T-Mobile toestellen is afgekeurd. We wachten nu op de verbeterde versie van HTC zonder wi-fi tethering. ^AdW"
Omdat, denk ik, niet alle devvers van hun programma de functie voor (Move to SD) hebben geïmplanteerd in hun programma. Of nog niet gedaan omdat FroYo nog niet echt voor het grote publiek beschikbaar was. Zie anders even hier met wat ik bedoel.swoutr schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:45:
niet naar mijn sd kaart , terwijl bijv. ak notepad dat voor een update van zojuist
Verwijderd
Hoe installeer je de rom nadat je die zip file gedownload hebt?Zip McOccup schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 08:37:
[...]
Hier ook nog niet met Telfort. Tevens heb ik de ROM direct gedownload via http://bit.ly/cIQdX7 . Als ik na downloaden de ROM wil openen met de update, dan crasht de updater.
[...]
Verwijderd
Ik heb ook sinds een maand een HTC Desire met Vodafone contract 2 jaar .Voor ik dit toetstel kocht dacht ik zelf ook dat het zeer fijn zou zijn dat Androids updats krijgt en zo je toestel up to date blijft .Maar nu ga ik na velen forums lezen erg twijfelen of provider Vodafone bv zich niet gaat bezighouden met firmware updates omdat zij dat geen veilige manier vinden .Trouwens kwam ik dit tegen http://www.androidwo...weer-origineel/ dus staat erin geschreven dat Vodafone geen update krijgt voor de HTC Desire .laten we hopen dat wij met zo,n duur abonnement toetstel niet de klos worden .
Waarom zou je in hemels naam Launcher Pro naar je SD willen hebben? Op het moment dat je je telefoon als opslag gebruikt via USB gaat ie helemaal over de nek omdat de data op de SD op dat moment niet beschikbaar is.swoutr schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:45:
[...]
die manier werkt niet zonder root athans niet hier al getest ik had alleen een andere vraag waar ik nog geen antwoord op heb gekregen.
Ik denk dat ie bedoeld dat je een shortcut kan maken waarin je telefoon *#*#4636#*#* 'belt'. Als je dat invoert in de dialer kom je in een verborgen menu uit namelijkVerwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:53:
[...]
Ik heb T-Mobile altijd al rare vogels gevonden, alleen al vanwege de functie tethering ketst T-Mobile een officiele HTC update af, ik wordt een beetje moe van die monopolie net zoals met de iPhone
[...]
Omdat, denk ik, niet alle devvers van hun programma de functie voor (Move to SD) hebben geïmplanteerd in hun programma. Of nog niet gedaan omdat FroYo nog niet echt voor het grote publiek beschikbaar was. Zie anders even hier met wat ik bedoel.
[ Voor 30% gewijzigd door Deem op 03-08-2010 14:58 ]
Ik heb een branded vodofone telefoon en net nogmaals even op updates controleren.
en wat denk je update 1.24.161.3 stond/staat klaar. (ik had 1.19)
zou dit dan 2.2 moeten zijn of de overstap naar 2.2...
1.24 wordt nu iig geïnstalleerd..
jurrie009
thnx voor de reacties, oke launcherpro hoeft ook niet op sd van mij maar een app als ak notepad liever wel, hij ondersteunt dit ook gewoon alleen ligt het balkje niet op om hem ook daadwerkelijk over te zetten, terwijl dit eerst wel kon
No offence maarum..jurrie009 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:59:
Ik heb een branded vodofone telefoon en net nogmaals even op updates controleren.
Klik hier: http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=8523ea47d1669fde
[ Tesla MIG MYP ]
Ik heb hier versie 2.1.2, en die kan ik ook niet verplaatsen naar SD. (ik draai wel een custom ROM met apps2sd, maar bij bijvoorbeeld het spelletje "Jewels" geeft hij aan dat het wel kan).swoutr schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:03:
thnx voor de reacties, oke launcherpro hoeft ook niet op sd van mij maar een app als ak notepad liever wel, hij ondersteunt dit ook gewoon alleen ligt het balkje niet op om hem ook daadwerkelijk over te zetten, terwijl dit eerst wel kon
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ik heb net even handmatig gecontroleerd met mijn Vodafone branded toestel, en ik kreeg de melding dat hij nieuwe updates gevonden had. Die ben ik nu aan het downloaden, dus het lijkt erop dat de toestellen van VF wel gewoon de update krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:53:
Ik heb ook sinds een maand een HTC Desire met Vodafone contract 2 jaar .Voor ik dit toetstel kocht dacht ik zelf ook dat het zeer fijn zou zijn dat Androids updats krijgt en zo je toestel up to date blijft .Maar nu ga ik na velen forums lezen erg twijfelen of provider Vodafone bv zich niet gaat bezighouden met firmware updates omdat zij dat geen veilige manier vinden .Trouwens kwam ik dit tegen http://www.androidwo...weer-origineel/ dus staat erin geschreven dat Vodafone geen update krijgt voor de HTC Desire .laten we hopen dat wij met zo,n duur abonnement toetstel niet de klos worden .
/spuit 11
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Je maakt daarmee een snelkoppeling naar het scherm dat je ook kan oproepen door te bellen naar *#*#4636#*#*.
Ik zou zeggen probeer maar eens
Ik bedoel de achtergrond achter de tekstdiabolofan schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:24:
[...]
De achtergrond van tweakers is ook grijs..
Misschien ben je niet ingelogd en heb je in je eigen thema ingesteld dat de achtergrond wit moet zijn??!!
Helaas pindakaas, net hetzelfde gedaan en ... 2.1-update1P_de_B schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:13:
[...]
Ik heb net even handmatig gecontroleerd met mijn Vodafone branded toestel, en ik kreeg de melding dat hij nieuwe updates gevonden had. Die ben ik nu aan het downloaden, dus het lijkt erop dat de toestellen van VF wel gewoon de update krijgen.
/spuit 11
OMFG .... Ineens een lelijk Vodafone logo in beeld ... TAKE IT AWAAAAAY...... (gelukkig alleen tijdens het booten en dat doet ie niet vaak).
[ Voor 13% gewijzigd door redfoxert op 03-08-2010 15:39 ]
Verwijderd
Dus wat ik zo lees krijg je dus bij Voda een branded Desire toestel en dan werken je updates niet ?
Begrijp ik dat goed ? Zou me heel erg tegenvallen want ik zit nu juist te bepalen of deze desire mijn nieuwe toestel wordt (bij voda) ipv de iPhone4 (heb nu een 3G iPhone)..
En is dat bij de KPN dan ook zo ?
Begrijp ik dat goed ? Zou me heel erg tegenvallen want ik zit nu juist te bepalen of deze desire mijn nieuwe toestel wordt (bij voda) ipv de iPhone4 (heb nu een 3G iPhone)..
Dit is wanneer je via Vodafone een telefoon geleverd krijgt, dus via hun eigen webshop of winkels. Blijkbaar krijg je bij andere aanbieders icm een Vodafone abonnement gewoon een unbranded versie.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:40:
Dus wat ik zo lees krijg je dus bij Voda een branded Desire toestel en dan werken je updates niet ?
Zoek aub eerst even voordat je hier vragen stelt. Dit is nu al uit den treure besproken.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:40:
Tja, das gewoon het bekende verhaal van branded telefoons he. Zo gaat het al jaren. Dus waarom zou dat nu anders zijn. Een goede reden om dus niet bij de provider zelf te verlengen (hebben vaak ook crap toestellen ook) maar dat dus bij een 3de partij te doen. Ik heb mijn Desire van pdashop en was bij verlenging goedkoper, simlock vrij en zonder branding, dan bij T-mobile zelf. Gewoon een beetje rondkijken en vooronderzoek doen voordat je iets aanschaft waar je spijt van kan krijgen met een contract.redfoxert schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:36:
[...]
Helaas pindakaas, net hetzelfde gedaan en ... 2.1-update1
OMFG .... Ineens een lelijk Vodafone logo in beeld ... TAKE IT AWAAAAAY...... (gelukkig alleen tijdens het booten en dat doet ie niet vaak).
[ Voor 9% gewijzigd door Deem op 03-08-2010 16:17 ]
Gisteren ook de update naar 2.2 gedaan maar zoals meerdere mensen ook al rapporteren is dat mijn exchange push mail niet goed meer werkt. Ik heb vandaag al een aantal keer gehad dat ik handmatig moest vernieuwen om mijn email binnen te krijgen.
Ik heb ook al geprobeerd om het account volledig te verwijderen en weer toe te voegen maar dit hielp helaas niet.
Weet iemand al een oplossing hiervoor of is er een manier om Android 2.1 er weer op te zetten? Email is voor mij het belangrijkste aangezien ik het toestel zakelijk gebruik.
Ik heb ook al geprobeerd om het account volledig te verwijderen en weer toe te voegen maar dit hielp helaas niet.
Weet iemand al een oplossing hiervoor of is er een manier om Android 2.1 er weer op te zetten? Email is voor mij het belangrijkste aangezien ik het toestel zakelijk gebruik.
Ik kreeg zojuist de VF update aangeboden op mn branded Desire.
Wilde hem gaan installeren maar las over nog verder gaande branding.
Ik heb de download afgebroken.
Vanavond mn Desire debranden, daarna een generieke rom erop en de officiele HTC update eroverheen gooien dan maar.
Wilde hem gaan installeren maar las over nog verder gaande branding.
Ik heb de download afgebroken.
Vanavond mn Desire debranden, daarna een generieke rom erop en de officiele HTC update eroverheen gooien dan maar.
Of in 1 van de 200 winkels die hem verkopen.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:45:
Dus wat te doen ?
Je kan dus niet gewoon via de website van Voda een desire bestellen want dan krijg je dit soort ellende
lekker is dat ... NOT
Moet je dan via allerlei dubie websites gaan bestellen ?
Weet iemand hoe dit zit bij de KPN ?
En de 2e vraag is ook al 100x voorbij gekomen.
PSN & XBL: Denkoyugo
Verwijderd
Gisterennacht in bed nog ff gekeken naar een update en zag dat Froyo was gekomen. Tijdens het updaten ben ik in slaap gevallen. Vanochtend zag ik dat mijn Desire opnieuw was opgestart en zat in de pincode scherm. Na deze te hebben ingetoetst merkte ik dat ik geen verschil zag en in de software informatie staat bij firmwareversie: 2.1-update1
Ik heb nogmaals bij systeemsoftware-updates op nu controleren gedrukt maar geeft de melding ``er zijn geen updates beschikbaar´´ Weten jullie hoe dit kan??
Ik heb nogmaals bij systeemsoftware-updates op nu controleren gedrukt maar geeft de melding ``er zijn geen updates beschikbaar´´ Weten jullie hoe dit kan??
Zelfde hier. Ook telfort en 405 firmware.....zouden we in een soort wachtrij zijn gezet oid van telfort?Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:45:
Nadat de download binnen is, wordt hij automatisch geopend met de updater als je hem opent vanuit je downloadlist van de browserVerwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:53:
[...]
Hoe installeer je de rom nadat je die zip file gedownload hebt?
Is het echt zo verdomde moeilijk om MAXIMAAL 2 pagina's hoeven terug te lezen.....Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:02:
Gisterennacht in bed nog ff gekeken naar een update en zag dat Froyo was gekomen. Tijdens het updaten ben ik in slaap gevallen. Vanochtend zag ik dat mijn Desire opnieuw was opgestart en zat in de pincode scherm. Na deze te hebben ingetoetst merkte ik dat ik geen verschil zag en in de software informatie staat bij firmwareversie: 2.1-update1
Sjonge zeg, wordt er helemaal lam van.. 2.1-update1 is GEEN Froyo!!!!!
En ja, dat is ook waar...! LEZEN MENSEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN4pp3l schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:34:
Met een vodafone branded toestel, krijg ik nu ook de update vanuit vodafone aangeboden.
[ Voor 14% gewijzigd door diabolofan op 03-08-2010 16:42 ]
Yep, en...ZOEKEN, ZOEKEN, ZOEKENdiabolofan schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:35:
[...]
En ja, dat is ook waar...! LEZEN MENSEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN
Sommige mensen plempen gewoonweg een vraag/opmerking neer zonder eerst zelf iets van moeite te doen, maar verwachten wel dat *andere* mensen die moeite voor hun maar moeten gaan doen
Verwijderd
Jij moet eens leren LEZEN!!!!!! Ik weet ook dat het geen Froyo is daarom post ik ook deze bericht!! De update gaf aan 2.2 Froyo maar vanochtend stond er nog steeds 2.1update1diabolofan schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:35:
[...]
Is het echt zo verdomde moeilijk om MAXIMAAL 2 pagina's hoeven terug te lezen.....
Sjonge zeg, wordt er helemaal lam van.. 2.1-update1 is GEEN Froyo!!!!!
[...]
En ja, dat is ook waar...! LEZEN MENSEN, LEZEN, LEZEN, LEZEN
De update geeft helemaal niet "2.2 Froyo" aan?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Reboot en hardreset al geprobeerd? Ook al geprobeerd de update te zoeken over wifi?Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:51:
[...]
Jij moet eens leren LEZEN!!!!!! Ik weet ook dat het geen Froyo is daarom post ik ook deze bericht!! De update gaf aan 2.2 Froyo maar vanochtend stond er nog steeds 2.1update1
Of gaat het hier om een tussentijdse update van Vodafone ofzo en was de update geen Froyo 2.2? Je hebt geen branded toestel van je telecom maatschappij? Wat stom dan dat je niet wakker bent gebleven, met dit soort dingen staat bij mij toch het zweet op mijn voorhoofd en volg ik iedere stap nauwlettend, maar nee, jij gaat ligge pitten
[ Voor 30% gewijzigd door Deem op 03-08-2010 17:01 ]
Verwijderd
Inmiddels ook hier gemeldEl Martino schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:20:
[...]
We zijn niet de enige, ik heb inmiddels nog wat linkjes verzameld:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=737057
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=742442
http://forum.androidcentr...s-after-froyo-update.html
http://www.reddit.com/r/A...wbmu/desire_22_sync_fail/
Lijkt me een dikke vette bug...
..als iedereen met dit probleem het hier nou even komt melden dan wordt het hopelijk door google opgepikt.
Verwijderd
Ik heb de tel nog niet gereboot of via wifi gezocht. Het is geen branded toestel en mijn provider is T-mobile. Maar is toch raar dat hij de hele update binnen haalt en dan toch nog op 2.1 staat.Deem schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:56:
[...]
Reboot en hardreset al geprobeerd? Ook al geprobeerd de update te zoeken over wifi?
Of gaat het hier om een tussentijdse update van Vodafone ofzo en was de update geen Froyo 2.2? Je hebt geen branded toestel van je telecom maatschappij? Wat stom dan dat je niet wakker bent gebleven, met dit soort dingen staat bij mij toch het zweet op mijn voorhoofd en volg ik iedere stap nauwlettend, maar nee, jij gaat ligge pitten
Thnx is me al gelukt met wifi
Verwijderd
op de britse vodafone forums wordt vermeld dat de apps geleverd bij de nieuwste firmware update 1.24.161.3
niet werken, iemand hier al ervaringen mee?
en is deze update een voorbode van vodafone voor froyo?
niet werken, iemand hier al ervaringen mee?
en is deze update een voorbode van vodafone voor froyo?
Net vanaf een niet branded vodafone toestel de update gedraaid. Hiervoor had ik helemaal niets van vodafone op mijn telefoon staan. En nu krijg ik bij het opstarten na het htc splash screen ook een vodafaone screen te zien. Daarnaast heb ik nu ook Vodafone 360 programma's of iets dergelijks.
Verder duurde het terugzetten van mijn instellingen ook erg lang en ben ik van Engels naar en Nederlands gegaan...
(Niet dat dit al te veel moeite was om terug te zetten, maar toch.)
Verder duurde het terugzetten van mijn instellingen ook erg lang en ben ik van Engels naar en Nederlands gegaan...
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Tjongejonge zeg...Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:09:
[...]
Ik heb de tel nog niet gereboot of via wifi gezocht. Het is geen branded toestel en mijn provider is T-mobile. Maar is toch raar dat hij de hele update binnen haalt en dan toch nog op 2.1 staat.
Thnx is me al gelukt met wifi
Dan is je toestel altijd al branded geweest. Aan de stock rom die VF levert is het op het eerste gezicht niet te zien. De update naar 2.2 hebben ze meer branding in gestopt heb ik begrepen, vandaar dat je het nu opmerkt.Spockz schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:34:
Net vanaf een niet branded vodafone toestel de update gedraaid. Hiervoor had ik helemaal niets van vodafone op mijn telefoon staan. En nu krijg ik bij het opstarten na het htc splash screen ook een vodafaone screen te zien. Daarnaast heb ik nu ook Vodafone 360 programma's of iets dergelijks.
Verder duurde het terugzetten van mijn instellingen ook erg lang en ben ik van Engels naar en Nederlands gegaan...(Niet dat dit al te veel moeite was om terug te zetten, maar toch.)
[ Voor 53% gewijzigd door Deem op 03-08-2010 17:49 ]
Dus als ik het goed begrijp, zorgt deze update ervoor dat:
1. de batterij sneller leegloopt,
2. de browser houterig reageert,
3. de FM-radio niet meer gebruikt kan worden
en
4. je maar 1 gmailaccount kan gebruiken...
Maar wat waren de voordelen?
en
[ Voor 10% gewijzigd door DeArmeStudent op 03-08-2010 17:50 ]
4. Mijn menu knop vaak hetzelfde reageert als de home knop.DeArmeStudent schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:49:
/edit: en nu ineens ook (tegelijkertijd) de volume up toets emuleert.
[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 03-08-2010 17:52 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
offtopic: hoe heb je dat rondje met de batterij?Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:41:
[...]
SpareParts voor Froyo doet het op een makkelijker manier. In de opties kan je kiezen voor Default/Internal/External. Geen gepruts met ADB/SDK etc....
Kan alleen bij rooted en telefoons met een custom rom.Jelte12345 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:51:
[...]
offtopic: hoe heb je dat rondje met de batterij?
Oei, dat klinkt als het begin van het probleem wat ik ook had. HArdware probleem waarna je een nieuw mainboard nodig hebt. (en je mobiel 7 weken kwijt bent)zonoskar schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:51:
[...]
4. Mijn menu knop vaak hetzelfde reageert als de home knop.
/edit: en nu ineens ook (tegelijkertijd) de volume up toets emuleert.
Edit. dat is zeker het probleem wat ik ook had.
Op een gegeven moment doen de toetsen het uit zichzelf. Dit gebeurde bij mij nog geen half uur na de eerste symptomen.
http://www.youtube.com/watch?v=rBkB8DTsCKQ
[ Voor 24% gewijzigd door The Anarchist op 03-08-2010 18:16 ]
Hee "armestudent" ! ... lezen en zoeken in dit topic is gewoon gratis hoorDeArmeStudent schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:49:
en
Verwijderd
Heb mijn desire nu een week, gewoon in een Vodafone-winkel verlengd en meegekregen. Draai naar volle tevredenheid Froyo, mijn toestel was dus niet branded
Prima plan, heb ook mijn reactie achter gelaten.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:07:
[...]
Inmiddels ook hier gemeld
..als iedereen met dit probleem het hier nou even komt melden dan wordt het hopelijk door google opgepikt.
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Enige nadeel is dat zelfs DeArmeStudent een Desire kan aanschaffen.DeArmeStudent schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:49:
en
Ik heb T-Mobile. Met de mobiel internet verbinding gaf hij aan dat er geen update was. Vervolgens WIFI ingeschakelt en toen was de update wel beschikbaar! Deze geinstaleert en hij werkt naar behoren! Afgezien van de al gemelde problemen, zoals het ontbreken van het Privacy menu. Ik heb het idee dat het een en ander wat sneller werkt en het ziet er allemaal wat gekleurder uit (wat even wennen is).
Dus, iedereen met T-Mobile: download de update via WIFI/je eigen internet provider.
Dus, iedereen met T-Mobile: download de update via WIFI/je eigen internet provider.
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Vodafone net aan de lijn gehad. Die zijn not amused over deze 'branded' update. De productspecialisten hebben reeds aangegeven dat deze update moet worden terug gedraaid. Ze hebben nu alleen maar klanten aan de lijn die pissig zijn over deze actie van Vodafone. Helpdesk was zelf ook flink pissig. Ook omdat ze het er niet mee eens waren met deze update.
Als de opmerking van DeArmeStudent cynisch bedoeld was kan ik er nog eentje aan het lijstje toevoegen: lange smsjes verzenden is er niet meer bij na de update!Floris-K schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 19:26:
[...]
Enige nadeel is dat zelfs DeArmeStudent een Desire kan aanschaffen.
Het was altijd al zo smsjes langer dan vijf keer 160 tekens om werden gezet naar mms, maar nu blijft hij na het verzenden van zo een naar mms omgezet smsje gedurende een minuut of 10 afwisselend de boodschap weergeven "Converteren naar MMS" / "Converteren naar SMS". Als kers op de taart worden de mmsjes vervolgens niet afgeleverd. Ik dacht eerst dat het misschien te maken had met de Vodafone instellingen na de update, maar ik realiseer me net dat ik gisteravond een regulier zelfgemaakt mmsje met plaatje probleemloos kon verzenden. Toen had ik al Froyo op m'n tel staan.. Maar vandaag al twee keer dat probleem gehad met lange smsjes..
Is niemand dit nog tegen gekomen? Of ben ik de enige die van die lange smsjes stuurt?
Los van de update, maar in lijn met dit probleem: weet iemand hoe je de tekenset kan veranderen in smsjes? Bij Nokia kan dit eenvoudig via opties, om te voorkomen dat zodra je ergens een é of een ç gebruikt het smsje meteen van 160 naar 70 resterende tekens gaat.
Gmail account is waarschijnlijk als volgt op te lossen.
1) Stel je hoofd gmail account in.
2) laat deze synchroniseren
3) zet alle synchronisatie opties bij je account uit (gmail, contacten, etc)
4) ga nu de tweede account toevoegen
5) doorloop de procedure totdat je weer bij de synchronisatie opties komt. Heb daar even geduld en vervolgens springt ook de optie om bijv gmail te synchroniseren er bij.
6) vink de opties aan die je wil synchroniseren.
7) vink hierna weer de opties aan die je wil synchroniseren bij je hoofd account
klaar.
Dit gaat alleen over problemen met toevoegen van een tweede gmail account. Lost helaas de push problemen van de tweede account niet op.
1) Stel je hoofd gmail account in.
2) laat deze synchroniseren
3) zet alle synchronisatie opties bij je account uit (gmail, contacten, etc)
4) ga nu de tweede account toevoegen
5) doorloop de procedure totdat je weer bij de synchronisatie opties komt. Heb daar even geduld en vervolgens springt ook de optie om bijv gmail te synchroniseren er bij.
6) vink de opties aan die je wil synchroniseren.
7) vink hierna weer de opties aan die je wil synchroniseren bij je hoofd account
Dit gaat alleen over problemen met toevoegen van een tweede gmail account. Lost helaas de push problemen van de tweede account niet op.
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 03-08-2010 19:50 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
ok, maar hoe kan je hier dan uiteindelijk de apps mee verplaatsen?Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 13:41:
[...]
ik dacht dat dan gewoon van veel meer apps de knop move to sd card beschikbaar was, maar dat is bij mij niet zo.
Verwijderd
Ik heb het op de pc veranderd en inderdaad blijft nu de mail staan op de telefoon.Deem schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:58:
[...]
Ja presies. Je mail programma verwijdert de emails van de mailserver bij het ophalen naar je PC. Je telefoon ziet die emails niet meer en zullen dan weg zijn. Je moet instellen in je mailprogramma op je pc dat de emails worden bewaard op de server, bij voorkeur voor X aantal dagen.
Wel wil ik daarbij opmerken dat dit sinds de update speelde terwijl wij niets op de pc veranderd hadden.
Maar goed het werkt dus dat is prettig
bedankt voor de oplossing
Verwijderd
Als je een Vodafone branded toestel hebt, zou ik NIET UPDATEN !
Op het Vodafone forum is o.a. te lezen:
Wat een klote actie van Vodafone zeg. Bah
Op het Vodafone forum is o.a. te lezen:
(link forum) http://tinyurl.com/2uw4vu9Voor zover ik kan zien heeft de update de volgende wijzigingen doorgevoerd:
- Apps
- 360 Updates
- Music Shop
- Shop (voor apps)
- Web (voor zover ik kan zien is dit gewoon een link naar de standaard browser, die een vodafone website opent, waar overigens ook troep verkocht wordt)
- De homepage in de browser is veranderd naar http://myweb.360.com (zodat ze troep aan je kunnen verkopen)
- Er zijn bookmarks toegevoegd voor verschillende websites van Vodafone en andere partijen. Daar zullen ze vast ook een bedrag voor vangen.
- Aan de HTC Music app en widget is een knop toegevoegd die direct linkt naar de Vodafone Music Shop.
- Tijdens het opstarten zie je een Vodafone logo. Opstarten duurt overigens ook een stuk langer.
Wat een klote actie van Vodafone zeg. Bah
Verwijderd
Ik ben er ineens helemaal niet meer zo rouwig om dat ik nog geen update heb uitgevoerd/ontvangen. Wat een ellende lijkt die update mee te brengen. Aan de andere kant, een aantal collega's van mij hebben al een update uitgevoerd en die hoor ik dan weer nergens over. Merkwaardig.
Wat ook merkwaardig is, is dat sommige mensen via Vodafone winkels een unbranded telefoon krijgen en andere weer een branded (waaronder ikzelf, gehaald bij vodafone in utrecht).
Ik was eerst niet van plan om met listige kunstgrepen mijn Desire van zijn vodafone hartje te ontdoen, maar als ik dit alles zo eens lees dan krijg ik toch wel erg sterk die neiging.
Wat ook merkwaardig is, is dat sommige mensen via Vodafone winkels een unbranded telefoon krijgen en andere weer een branded (waaronder ikzelf, gehaald bij vodafone in utrecht).
Ik was eerst niet van plan om met listige kunstgrepen mijn Desire van zijn vodafone hartje te ontdoen, maar als ik dit alles zo eens lees dan krijg ik toch wel erg sterk die neiging.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 20:36 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Je hoeft hier NIET te melden dat je hem aan het downloaden bent of geïnstalleerd hebt. Dit voegt niets toe. Tevens wordt in dit topic alleen de update besproken, en dus NIET Froyo in het algemeen!
Onzinnige replies worden getrashed.
Je hoeft hier NIET te melden dat je hem aan het downloaden bent of geïnstalleerd hebt. Dit voegt niets toe. Tevens wordt in dit topic alleen de update besproken, en dus NIET Froyo in het algemeen!
Onzinnige replies worden getrashed.