Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:00:
Tenzij je nog een 06 nummer kan opofferen (als je het smsje niet kan ontvangen kan je altijd nog gebeld worden, dus activeren via een andere telefoon) kan je inderdaad geen whatsapp gebruiken op je tablet :)
Een tablet die niet kan bellen/sms'en kan inderdaad geen WA installeren/gebruiken en WA is niet van plan dat te wijzigen.
En hier meer.
De hele login en gebruik is immers gebaseerd op het telefoonnummer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sowieso zou het erg fijn zijn als WhatsApp zou afstappen van het telefoonnummer als registratie-model. Hoe fijn zou het zijn als je óók zou kunnen whatsappen via je WiFi-tablet, laptop, PC, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:10

Zeror

Ik Henk 'm!

Smultie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:21:
Sowieso zou het erg fijn zijn als WhatsApp zou afstappen van het telefoonnummer als registratie-model. Hoe fijn zou het fijn als je óók zou kunnen whatsappen via je WiFi-tablet, laptop, PC, etc.
Daar ben ik het wel mee eens ja. Alles op accountnaam + wachtwoord basis. En de mogelijkheid om je account op meerdere apparaten tegelijkertijd te gebruiken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:30:
[...]
Daar ben ik het wel mee eens ja. Alles op accountnaam + wachtwoord basis. En de mogelijkheid om je account op meerdere apparaten tegelijkertijd te gebruiken.
Ik vind de huidige manier wel prettig, smaken verschillen nu eenmaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09 13:35
Whatsapp heeft zijn succes juist te danken aan het telefoonnummermodel, daar stappen ze echt niet vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
FrankRicard schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:50:
Whatsapp heeft zijn succes juist te danken aan het telefoonnummermodel, daar stappen ze echt niet vanaf.
Dat vind ik ook prima voor de initiële registratie, maar daarná zou ik toch ook graag via tablet/pc willen kunnen whatsappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:49:
Mijn toestel is kapot dus ik wil mijn automatische backup van mijn ene android toestel openen op mijn "nieuwe" toestel (beide draaien 4.2 meen ik). Allleen blijft hij telkens zeggen dat het herstellen mislukt is. Ik heb ook oudere versies van backups geprobeerd maar nog steeds de melding dat het mislukt. Wat kan ik hier aan doen?
Misschien moet ik een oudere versie proberen maar wat is een betrouwbare plek om een oudere versie te downloaden?

edit: op androiddrawer 2.7.8509 gedownload maar die geeft een melding dat ik moet updaten...
Wat kan ik dan nog doen?
Ik word echt helemaal gek, ik heb eigenlijk echt heel noodzakelijk mijn backup nodig. Daarom maakte ik ook elke nacht automatisch een backup van mijn backup ( 8)7 ) op de cloud om 5:00. Ik heb backups geprobeerd van een paar dagen voordat mijn toestel kapot ging en nieuwe nadat mijn toestel stuk ging (Scherm is stuk, maar als ik hem aanzet maakt hij snachts nog wel gewoon een backup naar de SD kaart. Al stond er bij de laatste backup wel als datum 01-01-2013)
Mijn backups zijn rond de 90MB groot

Een opnieuw gemaakte backup van huidige berichten (van afgelopen dagen, veel kleiner dus dan 90MB) kan hij wel herstellen. Dus het ligt echt aan de backup file of grootte. Maar grootte was pas ook geen probleem (zal denk ik 80MB zijn geweest)

Wat kan ik nog meer proberen? Ik heb de backup eigenlijk echt hard nodig (vandaar dat ik elke nacht ze veilig stelde)
Kan ik ze handmatig mergen met mijn nieuwe?
Heb ik meer mogelijkheden met Whatsapp+?
Andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 18:13
Ik heb echt geen flauw idee, mijn backups van 40MB doet hij wel terugzetten. Probeer anders eens op XDA? Die hebben er nog meer verstand van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hebben ze daar een centraal Whatsapp topic dan? Ik vind alleen toestel specifieke en mods van whatsapp, geen centraal algemeen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Als het echt belangrijk is: bel die lui van WhatsApp op en vraag hoe je de cryptkey kunt bemachtigen om je db te ontsleutelen. Als je maar genoeg geld biedt zullen ze vast wel overstag gaan. Om je voor nu nog een idee te geven: wat bedoel je met "als datum 01-01-2013"? Wijzigen of aanmaak of iets anders, als ik namelijk op mijn sd-card kijk met ls -l dan zie ik namelijk wel verschillende datums, ook in de bestandsnamen van de backups.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
root@pyramid:/sdcard/whatsapp/databases # ls -l
ls -l
-rwxrwx--- root     sdcard_r 33935443 2014-08-25 04:00 msgstore-2014-08-26.1.db.crypt7
-rwxrwx--- root     sdcard_r 34009171 2014-08-26 04:00 msgstore-2014-08-27.1.db.crypt7
-rwxrwx--- root     sdcard_r 34066515 2014-08-27 04:00 msgstore-2014-08-28.1.db.crypt7
-rwxrwx--- root     sdcard_r 34181203 2014-08-28 04:00 msgstore-2014-08-29.1.db.crypt7
-rwxrwx--- root     sdcard_r 34291795 2014-08-29 04:00 msgstore-2014-08-30.1.db.crypt7
-rwxrwx--- root     sdcard_r 34357331 2014-08-30 04:00 msgstore-2014-08-31.1.db.crypt7
-rwxrwx--- root     sdcard_r 34472019 2014-08-31 04:00 msgstore-2014-09-01.1.db.crypt7
-rwxrwx--- root     sdcard_r 34504787 2014-09-01 04:00 msgstore-2014-09-02.1.db.crypt7
-rwxrwx--- root     sdcard_r 34594899 2014-09-02 04:00 msgstore-2014-09-03.1.db.crypt7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roozemond
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 08:27
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:58:
[...]

. Al stond er bij de laatste backup wel als datum 01-01-2013)
Mijn backups zijn rond de 90MB groot

Een opnieuw gemaakte backup van huidige berichten (van afgelopen dagen, veel kleiner dus dan 90MB) kan hij wel herstellen. Dus het ligt echt aan de backup file of grootte. Maar grootte was pas ook geen probleem (zal denk ik 80MB zijn geweest)
Ooit had ik een backup van de whatsapp db die iets ouder was (ouder dan een week). Die kon ik alleen maar terugzetten door de datum op mijn toestel op minder dan een paar dagen na de timestamp van de te restoren db te zetten. Dus misschien kun je proberen je datum op 2-1-2013 te zetten, en alleen de backup te laten staan die je terug wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Smultie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:51:
[...]

Dat vind ik ook prima voor de initiële registratie, maar daarná zou ik toch ook graag via tablet/pc willen kunnen whatsappen.
Dat kan met Telegram gewoon met alleen je telefoonnummer. Gebruikersnaam/wachtwoord is ook niet nodig om dit in WhatsApp ook zo te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 13:26
Ik weet niet of je op Android remote kan inloggen op een 2e beeldscherm. Indien dit mogelijk is, je zou met Titanium Backup WhatsApp kunnen freezen. Vervolgens op je nieuwe toestel de backup restoren?

edit: dubbel, excuses.

[ Voor 6% gewijzigd door agoNITE op 03-09-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
agoNITE schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:18:
[...]

Dat kan met Telegram gewoon met alleen je telefoonnummer. Gebruikersnaam/wachtwoord is ook niet nodig om dit in WhatsApp ook zo te laten werken.
of je voert je telefoonnummer "thuis" in
Ik kreeg een voice bericht op mijn huisnummer, met daarin de activatiecode

de 'thuis' ipad heeft nu ook een familie-whatsapp, op basis van mijn kpn telefoonnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:41:
[...]

of je voert je telefoonnummer "thuis" in
Ik kreeg een voice bericht op mijn huisnummer, met daarin de activatiecode

de 'thuis' ipad heeft nu ook een familie-whatsapp, op basis van mijn kpn telefoonnummer
Da's leuk, maar ik wil gewoon "mijn" WhatsApp, niet een andere account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 09:37
Smultie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:56:
Da's leuk, maar ik wil gewoon "mijn" WhatsApp, niet een andere account.
Kan dus niet. Telegram it is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 06:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Brad Pitt schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:06:
[...]

Kan dus niet. Telegram it is.
Of Hangouts. Kan je als bonus nog Videobellen en smsen (mits sim) ook!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:02:
[...]

Of Hangouts. Kan je als bonus nog Videobellen en smsen (mits sim) ook!
Hartstikke leuk, maar wordt door ~10% van m'n vrienden gebruikt. Zelfde voor Telegram. Geen optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:18
Smultie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:26:
[...]

Hartstikke leuk, maar wordt door ~10% van m'n vrienden gebruikt. Zelfde voor Telegram. Geen optie dus.
Je kan suggesties wel afschieten, maar wat je wilt kan gewoon niet ;) Hoe jammer dat ook is, want je bent echt niet de enige die WhatsApp ook op andere apparaten zou willen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 23:17
Je zou ook nog pushbullet kunnen proberen, dan synct ie meldingen en dan kan je ook gelijk reageren.

• maarud
Alleen op smsjes, niet op appjes ;)

Nu in de Store versie .373 maar die heeft de caption bij het versturen van foto's er weer uit gehaald ;(

Verwijderd

maarud schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:06:
Alleen op smsjes, niet op appjes ;)

Nu in de Store versie .373 maar die heeft de caption bij het versturen van foto's er weer uit gehaald ;(
Ik zie in de store .362 en bij whatsapp .372
Weer wat gewijzigd kennelijk.

• dcswitzer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-01 11:49
Ik wil graag dat mijn media van Whatsapp direct op mijn sd-kaart wordt gezet, ik heb al een tijdje gezocht hoe ik dat zou moeten doen, maar kan het nergens vinden.
Weet iemand hoe dit moet of weet iemand een link/programma waar staat hoe dit moet?

alvast bedankt.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 09:37
dcswitzer schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:09:
Ik wil graag dat mijn media van Whatsapp direct op mijn sd-kaart wordt gezet, ik heb al een tijdje gezocht hoe ik dat zou moeten doen, maar kan het nergens vinden.
Weet iemand hoe dit moet of weet iemand een link/programma waar staat hoe dit moet?

alvast bedankt.
Link2SD al eens geprobeerd?

Nickname does not reflect reality

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 17:02
Klopt het dat na de nieuwste update uit de playstore het logo ineens een stuk valer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 10:54
cordonbleu schreef op donderdag 04 september 2014 @ 18:24:
Klopt het dat na de nieuwste update uit de playstore het logo ineens een stuk valer is?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ze weten ook niet wat ze willen..nu wéér een update in de PS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Zojuist geupdate naar .375

• flipje1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05-2023
Volgens mij hebben ze de privacy instellingen weer gewijzigd, ik kan gewoon weer laatst online zien zelfs wanneer je dat hebt uitgeschakeld. Is dat al meer mensen opgevallen??

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53
Ik heb de privacy instelling nooit begrepen. Als je die aanzet kunnen anderen jouw status nog steeds zien, maar jij zelf van anderen niet. Of heb ik 't verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 10-09-2014 14:46 ]

• flipje1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05-2023
Nee wanneer je hem zelf uitzet, kun je bij anderen ook niet meer zien wanneer die voor het laatst op Whatsapp zijn geweest. Mijn vrouw had het dus uitgeschakeld dat je het kon zien, maar ik kan het nou dus weer wel zien. Heb zelf Windows phone en zij Android, bij IPhone gebruikers kan ik het nog steeds niet zien.

[ Voor 17% gewijzigd door flipje1 op 10-09-2014 14:57 ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Klopt, op één of andere manier moet je dit weer uitzetten. Was weer naar standaard teruggezet :?

[This is what you get when you mess with us]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:16

FeaR

In GoT we trust

Ruzor schreef op woensdag 10 september 2014 @ 15:02:
Klopt, op één of andere manier moet je dit weer uitzetten. Was weer naar standaard teruggezet :?
Collega van me meldde gisteren dat haar instellingen weer op default stonden, ik de mijne gecontroleerd en die stonden nog goed. Zie ik vandaag opeens weer "last online" tijden bij personen. Ik de instellingen weer controleren en inderdaad, alles op default. Tussentijds geen update gehad, typisch...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:42
Ik keek er vanmiddag ook even naar, en toen stond het ook ineens weer terug naar standaard..
Heb nog wel de nieuwste update van de site gedownload laatst.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 00:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier hetzelfde... Geen update van whatsapp gehad en vanmorgen stond m'n privacy instelling nog aan en zo ineens een paar uur later was de boel terug naar standaard. Staan die instellingen misschien niet op de telefoon opgeslagen maar ergens op een whatsapp server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nutech.nl/apps...nkort-internetbellen.html
Interessant!
Het artikel is alleen heel erg speculatief. Veranderde permissies hoeven natuurlijk niet te betekenen dat het bellen ook snel geïntroduceerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik heb nu een map 'Whatsapp Calls' in de WhatsApp folder in het bestandssysteem. Ze zijn de boel iig aan het voorbereiden, de text strings zijn ook al vertaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik heb sinds ongeveer een kwartiertje dat ik ineens 2 blauwe vinkjes krijg ipv 2 grijze vinkjes als het bericht door de ontvanger ontvangen is. Is dit nu een nieuwe feature? Wel vreemd, want ik heb whatsapp niet geupdated en ik heb automatisch updaten uit staan.
Het lijkt er op dat 2 grijze vinkjes betekent dat de ontvanger het bericht heeft ontvangen (zoals het altijd al was) en dat 2 blauwe vinkjes betekent dat de ontvanger het bericht gelezen heeft.

Begint wel erg met je privé te spelen nu :p

[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 05-11-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03:48

two

cordonbleu schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:35:
Ik heb sinds ongeveer een kwartiertje dat ik ineens 2 blauwe vinkjes krijg ipv 2 grijze vinkjes als het bericht door de ontvanger ontvangen is. Is dit nu een nieuwe feature? Wel vreemd, want ik heb whatsapp niet geupdated en ik heb automatisch updaten uit staan.
Het lijkt er op dat 2 grijze vinkjes betekent dat de ontvanger het bericht heeft ontvangen (zoals het altijd al was) en dat 2 blauwe vinkjes betekent dat de ontvanger het bericht gelezen heeft.

Heb het hier soms ook staan, al een maandje ofzo. Nog steeds géén idee wat het is.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik gebruik Whatsapp heel de dag door en zie het nu voor het eerst, heb er ook nog nooit iemand over gehoord of het bij anderen gezien. Wat ik wel weet is dat als iemand je spraakbericht gehoord heeft je vinkjes blauw worden, maar bij gewone tekstberichten was dit nooit tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
cordonbleu schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:35:

Haha, bij mij is het ook zonet geactiveerd :P Vreemd wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik heb die blauwe vinkjes ook en de reden is best freaky: Bij blauwe vinkjes is je bericht ook daadwerkelijk geopend.. Voor de controlfreaks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Camiel schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:47:
Ik heb die blauwe vinkjes ook en de reden is best freaky: Bij blauwe vinkjes is je bericht ook daadwerkelijk geopend.. Voor de controlfreaks...
Ik heb het sinds een half uurtje en na wat testen kwam ik ook achter de conclusie dat blauw inderdaad gelezen is. Nu kan je de tijd van laatst online uitzetten wegens privacy-redenen, maar dan implementeren ze wel weer dit stukje software. Beetje tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:09

The_Worst

Unox

Heb het ook sinds een half uur en ben er allerminst blij mee. Eindelijk kon je het laatst gezien uitzetten en nu komen ze weer met deze onzin wat niet is uit te zetten. :(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Ik heb dat ook net, inderdaad een rare zet zo relatief kort na de introductie van het uitzetten van de laatst gezien optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
en wat als je het berichtje alleen maar in de notificatie balk hebt gelezen ? worden de vinkjes dan ook blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

Waarschijnlijk niet aangezien apps niet kunnen weten of je de statusbalk hebt gelezen. Waarschijnlijk moet je het desbetreffende gesprek echt openen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Laatst gezien werd volgens mij ook al geupdate bij het aangaan van je scherm/statusbar openen, dus waarschijnlijk wel.

Nu heb je dus:
1 grijs: verstuurd
2 grijs: ontvangen
2 blauw: gelezen

Ik las ook al iets over dat je kunt controleren in groepsgesprekken wie allemaal een bericht gezien/gelezen hebben, maar dat lukt bij mij nog niet.
De uiteg was om op een bericht te drukken en dan te kiezen voor "info". Echter krijg je in Android dan een balk bovenaan om het bericht te selecteren, kopieren, verwijderen of door te sturen. Een "info" knop ontbreekt zover ik weet.

Al met al wordt het nu een beetje privacy-controle of je een bericht hebt gelezen of niet, geen positieve verbetering als je het mij vraagt. Het kunnen verbergen van "laatst online" was een goede en gewilde toevoeging, aangezien de iOS versie dat standaard had, maar dit is ten opzichte daarvan toch 2 stappen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s8Epj4a.jpg

Helder toch?

Gewoon een bericht aanklikken, kiezen voor "INFO" en je ziet de exacte details, per persoon - per bericht...

Overigens werkt het ook bij mensen die "last seen status" op "hidden" hebben staan... op deze manier kan je dus tot op de seconde nauwkeurig en zelfs per geschakeld bericht zien wanneer iemand tóch online was...

Gewoon een honeypot / jailbait aanleggen met een sappige headline erin; zo van "Wow! ik kwam net John tegen en die vertelde dat je seks met hem had!!".

Dat wordt direct gelezen en dus weet je wanneer iemand online was, omdat je per berichtje de "last online status" nu kan opvragen, eventueel via een batch-script...

[ Voor 60% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-11-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Whatsapp voor "android" ;)
Ik kan dat info nog niet tevoorschijn toveren. En bedoelde in groepsgesprekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Yeah, sorry... maar het is platform agnostisch en vanmiddag uitgerold op iOS / Android / WP / Blackberry...

Wellicht dat Android wat langer duurt, omdat die de grootste userbase hebben?

Het werkt iig. ook in groepsgesprekken; per groep en per persoon kan je zien wie / welk bericht hoe-laat heeft gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 08-09 21:29
Maar gelezen, hè...
Wil dat zeggen dat het gesprek is geopent of dat je de app hebt opgestart?

Antwoord:
Wanneer je niet online staat blijft het één grijs vinkje
Wanneer je online komt worden het twee grijze vinkjes
Wanneer je het gesprek opent worden het twee blauwe vinkjes

Dit werkt beide kanten op.

Let op: Ik heb een android 4.4, de gene waarmee ik het getest heb heeft een iPhone 4S.

[ Voor 66% gewijzigd door stevens20 op 05-11-2014 23:35 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Ik weet niet exact hoe het werkt op Android; op Windows kan je een toast / notificatie zien in je statusbalk, en die telt niet... je moet dus wel de app openen en die geeft dan een seintje door aan de server, dat het bericht gelezen is...

Natuurlijk kan je ook instellen dat je in de toast / notificatie alleen een globale melding ziet, en geen content - dan ben je sowieso "safe"... maar als je dan klikt op de melding om het bericht te lezen, dan wordt er alsnog gepolled naar Whatsapp-servers...

Leuke (nou ja, leuk...) is dat je in een groepsgesprek per persoon kan opvragen of die het bericht gelezen heeft (dus niet per groep, maar echt per persoon, in een groepsgesprek).

Wat je wel kan doen (lekker omslachtig), is alle berichten binnenharken (zonder ze te lezen) en dan naar de airplane-mode om te schakelen... en dan de berichten te lezen.

Als je dan een uur later weer de airplane-mode uitzet, pikt Whatsapp dát moment op om te pollen, en fake je dus je "last seen status" met een uur... maar hoe ver wil je gaan daarin?

[ Voor 20% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 05-11-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst

The_Worst

Unox

dutchgio schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:16:
Whatsapp voor "android" ;)
Ik kan dat info nog niet tevoorschijn toveren. En bedoelde in groepsgesprekken ;)
Het werkt ook voor Android. :)

Overigens is er een update beschikbaar vandaag in de Play Store, wellicht dat deze de functionaliteit toevoegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
  • Laatst online: 00:20
The_Worst schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:04:
[...]

Het werkt ook voor Android. :)

Overigens is er een update beschikbaar vandaag in de Play Store, wellicht dat deze de functionaliteit toevoegde.
Dat klopt! De update (Android) voegt een informatie icoontje toe als je een seconden lang een bericht ingedrukt houd. Niet alleen bij groepsberichten, maar ook individuele berichten. Je kunt dan precies zien wie hoelaat het bericht heeft ontvangen en de exacte tijd wanneer hij/zij hem heeft gelezen.

Privacy modus nog verder naar beneden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
De update zelf heeft er niet zo veel mee te maken; de aanpassingen zitten in de back-end / server-side (dus het werkt, zonder dat je de app zelf hoeft te updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:07:
De update zelf heeft er niet zo veel mee te maken; de aanpassingen zitten in de back-end / server-side (dus het werkt, zonder dat je de app zelf hoeft te updaten).
Zie mijn post boven je. De update heeft wel degelijk invloed op het toevoegen van een icoontje zodra je een bericht ingedrukt houd.

Overigens, als je vanuit de notificatie balk een bericht leest, word dat niet gezien alsof je het bericht daadwerkelijk hebt gelezen. Zojuist met een vriend getest (beiden Android). Pas als je het bericht daadwerkelijk in Whatsapp opent laat hij zien dat je het bericht hebt gelezen, met timestamp e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 08-09 21:29
Just smile schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:10:
[...]

Zie mijn post boven je. De update heeft wel degelijk invloed op het toevoegen van een icoontje zodra je een bericht ingedrukt houd.

Overigens, als je vanuit de notificatie balk een bericht leest, word dat niet gezien alsof je het bericht daadwerkelijk hebt gelezen. Zojuist met een vriend getest (beiden Android). Pas als je het bericht daadwerkelijk in Whatsapp opent laat hij zien dat je het bericht hebt gelezen, met timestamp e.d.
Klopt, de widget voor het lockscreen registreeds hij ook niet.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Klopt allemaal; net getest en we hebben het over hetzelfde (Windows Phone en Android Tablet getest hier).

Ik router het netwerk-verkeer via Fiddler en zie alleen een "timestamp pol" naar de servers van Whatsapp, als ik de app zelf open.

Lees ik het bericht via het lockscreen / toast / notification area, dan wordt er geen pol de deur uit gedaan.

Dus je moet de app zelf openen, en dan pas wordt er contact gemaakt met de server - anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
b2vjfvj75gjx7 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:17:
Klopt allemaal; net getest en we hebben het over hetzelfde (Windows Phone en Android Tablet getest hier).

Ik router het netwerk-verkeer via Fiddler en zie alleen een "timestamp pol" naar de servers van Whatsapp, als ik de app zelf open.

Lees ik het bericht via het lockscreen / toast / notification area, dan wordt er geen pol de deur uit gedaan.

Dus je moet de app zelf openen, en dan pas wordt er contact gemaakt met de server - anders niet.
Volgens mij hebben ze hem net inmiddels weer aangepast. Als je nu je laatst gezien op verbergen zet, zie je niet meer of de berichten zijn gelezen. Of mijn verbinding is crap, dat kan ook nog haha.

Edit: helaas, lag toch echt aan mijn bereik. Het was ook te mooi om waar te zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door Just smile op 06-11-2014 00:57 . Reden: Helaas incorrect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dan weer wel die blauwe vinkjes, dan niet. Ligt een beetje aan de persoon met wie ik app.
Is natuurlijk wel je reinste privacyschending bij gebrek aan een beter woord, nu zit ik mij al te ergeren als mensen mijn berichten ontvangen en gelezen hebben en dan niet reageren. Voor mijn mentale rust ook niet bevorderlijk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Dus, we stappen vandaag met zijn allen weer massaal over op Telegram?

(voor een paar dagen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 09-09 15:09
Raymm schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:01:
Dus, we stappen vandaag met zijn allen weer massaal over op Telegram?

(voor een paar dagen) ;)
Gebruik ik altijd nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 26-06-2016 18:37 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 01:01:
Dan weer wel die blauwe vinkjes, dan niet. Ligt een beetje aan de persoon met wie ik app.
Is natuurlijk wel je reinste privacyschending bij gebrek aan een beter woord, nu zit ik mij al te ergeren als mensen mijn berichten ontvangen en gelezen hebben en dan niet reageren. Voor mijn mentale rust ook niet bevorderlijk.
Kan je het niet uitzetten?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:57
kuusj98 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 01:01:
Dan moet je bellen. Kan je gelijk je gelijk al je vragen stellen en heb je nog persoonlijk contact als bonus. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb nu opeens weer geen blauwe vinkjes, alles blijft grijs terwijl ik 100% zeker ben dat het bericht gelezen is. Ook het inhouden van het bericht en dan "INFO" laat wel twee blauwe vinkjes zien. Wordt wel een gigantische bende op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

FeaR schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:18:
Ik heb nu opeens weer geen blauwe vinkjes, alles blijft grijs terwijl ik 100% zeker ben dat het bericht gelezen is. Ook het inhouden van het bericht en dan "INFO" laat wel twee blauwe vinkjes zien. Wordt wel een gigantische bende op deze manier.
Bij mij werkt het voor de helft, gisteren met me collega gepraat en toen had ik blauwe vinkjes en vanochtend weer niet terwijl ik gisteren met me vriendin deed praten en toen was alles grijs en nu blauw.. snap er geen hol van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik vind het wel geniaal, want nu weet ik tenminste dat iemand geen tijd had om te lezen. Normaal gesproken zou je denken: hmmm, twee grijze vinkjes, waarom reageert hij niet binnen 24 uur ?!?!?!?!

En nu is het: oh, hmm, hij is wel aangekomen, maar nog niet blauw...hij zal wel geen tijd hebben :)

Maar ja, feit blijft, dat je sommige 'vrienden' hebt die zich daar druk om maken en zelfs ruzie daarover gaan maken. Get a life :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
XzeroD schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:03:
[...]

Bij mij werkt het voor de helft, gisteren met me collega gepraat en toen had ik blauwe vinkjes en vanochtend weer niet terwijl ik gisteren met me vriendin deed praten en toen was alles grijs en nu blauw.. snap er geen hol van
Misschien moet de tegenpartij ook de geüpdate whatsapp hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb zelf mijn whatsapp al een poos niet bijgewerkt, maar had sinds vandaag ook de blauwe vinkjes. Mijn vrouw heeft ook al een poos niet bijgewerkt, ziet geen blauwe vinkjes. Niet helemaal consistent dus.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:09
Je kon toch ook zien wanneer iemand je bericht gelezen had aan zijn last online timestamp?

Behalve voor mensen die last online status uit hebben staan snap ik de ophef niet zo.
Ik ga er ook vanuit dat dit wel gefixed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Dacuuu schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:13:
[...]

Misschien moet de tegenpartij ook de geüpdate whatsapp hebben?
Ik had nog niet geupdate en me collega ook niet.
The Executer schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:15:
Ik heb zelf mijn whatsapp al een poos niet bijgewerkt, maar had sinds vandaag ook de blauwe vinkjes. Mijn vrouw heeft ook al een poos niet bijgewerkt, ziet geen blauwe vinkjes. Niet helemaal consistent dus.
Inderdaad dat heb ik dus ook ondervonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 06:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Yohost! schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:42:
Je kon toch ook zien wanneer iemand je bericht gelezen had aan zijn last online timestamp?
Dan doe je de aanname dat diegene behalve de app geopend, ook het betreffende gesprek geopend heeft.
Behalve voor mensen die last online status uit hebben staan snap ik de ophef niet zo.
Ik ga er ook vanuit dat dit wel gefixed wordt.
De makkelijkste fix is iedereen die onterecht zeikt als je niet (snel genoeg) reageert in je blocklist te zetten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Net getest. Als de blauwe vinkjes niet goed werken. Komt dit omdat jij zelf of de persoon die je whatsappt nog niet geüpdate heeft. Verder maak ik me niet druk om de blauwe vinkjes. Als iemand zich persoonlijk iets van aantrekt is dit niet mijn probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
AllSeeyinEye schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:06:
[...]
Dan doe je de aanname dat diegene behalve de app geopend, ook het betreffende gesprek geopend heeft.
Uiteraard maar dit lijkt mij in de meeste gevallen wel zo toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:13:
Net getest. Als de blauwe vinkjes niet goed werken. Komt dit omdat jij zelf of de persoon die je whatsappt nog niet geüpdate heeft. Verder maak ik me niet druk om de blauwe vinkjes. Als iemand zich persoonlijk iets van aantrekt is dit niet mijn probleem :)
Ik denk dat je idd gelijk hebt, net een bericht verstuurd en heb antwoord gekregen dus is het gelezen.
Maar geen blauwe vinkjes, als je op de 'i' drukt staan er wel 2 blauwe vinkjes maar ontbreekt de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

The Executer schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:15:
De blauwe vinkjes worden OTA uitgerold. Het maakt dus niet uit of je de laatste update hebt. ;)

Ik heb net geupdate en nog geen blauwe vinkjes, mn vriendin heeft nog niet geupdate en daar werkt het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:04
Yohost! schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:18:
[...]

Uiteraard maar dit lijkt mij in de meeste gevallen wel zo toch.
In mijn geval niet hoor.
Heb 2 groepsgesprekken die open ik alleen als ik tijd over hebt of ik daar iets wil delen.
En bij sommige mensen zie ik bericht en denk ik nah lees ik later wel.

Maar gelukkig weten mijn vrienden dat wel, alleen heb ik sinds kort een lange afstandsrelatie voor een aantal weken. Geen idee precies wat ik daarmee moet, denkt dat ze het wel begrijpt. Als ik bijvoorbeeld gewoon met wat vrienden zit wil ik vaak wel even snel dingen lezen, maar ga ik niet over haar dag beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Oke dus de blauwe vinkjes komen pas als de conversatie zelf geopend wordt en niet als WhatsApp gestart wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Yohost! schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:33:
Oke dus de blauwe vinkjes komen pas als de conversatie zelf geopend wordt en niet als WhatsApp gestart wordt?
Hier wel, net getest

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:14
Een vraagje: je krijgt een whatsapp notification en leest de inhoud vanuit de notification. (lukt bij 1 bericht ;))
Staat deze dan ook als gelezen of is dit nog steeds ongelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
frye schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:41:
Een vraagje: je krijgt een whatsapp notification en leest de inhoud vanuit de notification. (lukt bij 1 bericht ;))
Blijft gewoon ongelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:04
frye schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:41:
Met Android 4.0 + kan je meerdere notificaties lezen, 5 ofzo. Dan staat er xx nieuwe berichten en kan je ze uitklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
"Update 10:48: De blauwe vinkjes verschijnen alleen als de gebruiker het chatbericht in de app opent; het lezen en vervolgens negeren van berichten via het lockscreen en de notificatiebalk blijven in iOS en Android mogelijk, zo blijkt uit testen van Tweakers."

Dus vanuit lockscreen of notifcatiebalk lezen heeft geen effect, alleen moeten het dan niet al te veel berichten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik heb (nog) geen blauwe vinkjes, maar wat wel werkt om je "last seen" status te spoofen is offline gaan (wifi en data uit) voordat je whatsapp opent om binnengekomen berichtjes te lezen.

Kan iemand (mét blauwe vinkjes :P) bevestigen of dit ook werkt voor de blauwe vinkjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Ik zie nu wel iets onlogisch:
Iemand is voor het laatst online geweest om 10:15 maar mijn laatste bericht is gelezen op 10:16 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Dat zou kunnen komen door de methode die ik omschrijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Gebeurt wel vaker, zeker als de ander op WiFi zit. Soms staat de 'last seen' status op 08:00 (willekeurig) terwijl ik op dat moment met diegene aan het appen ben om 11:00 8)7

9 vd 10 gevallen klopt het wel maar soms raakt hij wel eens in de war. Misschien ging hij om 10:15:59 offline en ging hij die status pas updaten om 10:16:00 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 11:27
Quas schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:20:
Je zou ook nog pushbullet kunnen proberen, dan synct ie meldingen en dan kan je ook gelijk reageren.
Jazeker wel, download de app Quick Reply Pushbullet maar eens.

Heb nu ook de blauwe vinkjes, vind het wel prettig werken eigenlijk.
Ook is voor mijn gevoel heel WhatsApp sneller geworden.. Top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Laatst online: 31-08 21:21
Nieuwe status voor whatsapp: "Er is een kans van goo.gl/QJi5jb % dat ik je bericht lees en later pas antwoord! "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
RobbertDs1 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:29:
Nieuwe status voor whatsapp: "Er is een kans van goo.gl/QJi5jb % dat ik je bericht lees en later pas antwoord! "
_/-\o_

Ik kreeg eerder met mijn vriendin toen we aan het Whatsappen waren wel blauwe vinkjes, en nou opeens niet meer. Terwijl ze wel gewoon antwoord. Zou het kunnen zijn dat het misschien nog niet helemaal naar behoren werkt. Want zover ik weet kun je niet vanuit je notificatie balk of lockscreen direct antwoorden ofwel?

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uknowSam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-11-2022
En hier ging nog een extra stukje van me privacy weg. Ik hoop dat er SNEL een opties komt om het uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:33

BPP

Ik gebruik vaak de WA widget. Zie je er 10 tegelijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 14:11

MM99

That is the way I am!

Man wat een gezeur over privacy. Dan gebruik je het toch niet? Je kiest er zelf voor om het te gebruiken. Het is daarnaast ook nog eens een gratis dienst. Als je zo graag annoniem wil blijven, gebruik SMS (ja ik weet dat je met WhatsApp meer kan).

Wat ik hoogstens kwalijk vind van de blauwevinkjes, is dat het meer inspeelt op cultuur van vaak snel elkaar berichten sturen. Zo voelen mensen meer druk om telefoon vakar in de hand te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM99 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:42:
Man wat een gezeur over privacy. Dan gebruik je het toch niet? Je kiest er zelf voor om het te gebruiken. Het is daarnaast ook nog eens een gratis dienst. Als je zo graag annoniem wil blijven, gebruik SMS (ja ik weet dat je met WhatsApp meer kan).

Wat ik hoogstens kwalijk vind van de blauwevinkjes, is dat het meer inspeelt op cultuur van vaak snel elkaar berichten sturen. Zo voelen mensen meer druk om telefoon vakar in de hand te hebben.
Die vinkjes maken mij ook niets uit, maar het had wel netter geweest als je die functie uit kon zetten, maar dat komt ws nog wel na al het commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:52

Yucko

One clown to rule them all !

*in before "als je niets te verbergen hebt..."

:+

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
uknowSam schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:04:
En hier ging nog een extra stukje van me privacy weg. Ik hoop dat er SNEL een opties komt om het uitschakelen
Welk stukje van je privacy is er dan precies afgebrokkeld? Of bedoel je eigenlijk te zeggen "Nu heb ik weer een app die ik MOET volgen van mijzelf"?

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1 ... 38 ... 45 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android