EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Grotendeels mee eens; maar ik vind een voordeel van Whatsapp wel dat het automatisch je telefoonlijst gebruikt, niet meer en niet minder: ik wil helemaal niet Whatsappen met mensen van wie ik alleen een e-mailadres heb. En ik wil ook niet mensen handmatig moeten toevoegen. Met Whatsapp sta je alleen in iemands lijst en v.v. als je allebei elkaar in je telefoonlijst hebt, toch?Mad Marty schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:58:
Bij dit soort apps gaat het er helemaal niet om of het er mooi uitziet, of heel uitgebreid is, zolang het maar 'sufficient' genoeg features heeft (i.e. tekst/foto/video versturen). Voor de rest is het enige wat telt of genoeg mensen het gebruiken, en ik ken serieus niemand persoonlijk die Talk/Hangouts gebruikt (heeft). Zolang dat niet verandert, kan Hangouts nog zo cool zijn, maar zal het niet zo snel doorbreken.
Verwijderd
Is Hangout ook zonder Google+ te gebruiken? Ik ken namelijk werkelijk niemand die Google+ gebruikt / in de toekomst zal gaan gebruiken, tenzij ze het dadelijk bij een Gmail account gaan verplichten of iets dergelijks. Zolang dat een verplichting blijft, zal Hangout nooit groter worden dan bijvoorbeeld Whatsapp.AllSeeyinEye schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:39:
[...]
Dat verschilt. Ik heb al jaren een kleine 20 Talk contacten en sinds Hangout zijn er nu 5 bijgekomen. Waarschijnlijk heb jij dan ook geen of weinig Google+ contacten?
Dergelijke apps kunnen het verschil met Whatsapp alleen maar goedmaken als ze extreem veel beter zijn (En hoe maak je iets zoiets simpels extreem beter?) of WA ergens flink de mist in gaat, door bijvoorbeeld betaling te verplichten of een lek te hebben (Alhoewel het nog maar de vraag is in hoeverre mensen daadwerkelijk iets om hun privacy geven en willen overstappen)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 20:09 ]
Precies, wa is al jaren ingeburgerd plus te gebruiken op alle platformen zoals windows Phone. Ik heb ook niemand die google+ gebruikt en dat is dus al een flinke achterstand voor hangout. Ik vermoed dat de ontwikkelaars bij wa zich nog niet zo druk maken om applicaties zoals hangout, zodra men bij wa door gaat krijgen dat het echt significant gebruikers gaat kosten verwacht ik ook wel een transformatie van wa op tablets en desktops.Mad Marty schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:58:
ik ken serieus niemand persoonlijk die Talk/Hangouts gebruikt (heeft). Zolang dat niet verandert, kan Hangouts nog zo cool zijn, maar zal het niet zo snel doorbreken.
Maar je kan toch ook je telefoon nummer koppelen aan je hangouts account. Neemt hij dan niet alle contacten op van je telefoonlijst die ook een hangouts account heeft (en zijn nummer eraan heeft gekoppeld)?marcel23456 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 20:44:
[...]
Precies, wa is al jaren ingeburgerd plus te gebruiken op alle platformen zoals windows Phone. Ik heb ook niemand die google+ gebruikt en dat is dus al een flinke achterstand voor hangout. Ik vermoed dat de ontwikkelaars bij wa zich nog niet zo druk maken om applicaties zoals hangout, zodra men bij wa door gaat krijgen dat het echt significant gebruikers gaat kosten verwacht ik ook wel een transformatie van wa op tablets en desktops.
Kameraad heeft nummer x, whatsapp werkt perfect, ik kan communiceren met hem op telefoonnr x.
Persoon bericht me dat deze tijdelijk op nummer y bereikbaar is wegens overstap provider.
ik whatsapp persoon dus op nummer y, en alles werkt prima.
2 weken later, nummer portering is klaar, echter, alle berichten naar x verdwijnen, op nummer y kan ik persoon wel whatsappen.
Ik zit zwaar te overwegen het hele whatsapp van mijn telefoon af te gooien en weer opnieuw te installeren, maar mischien weet iemand nog een shortcut?
If you choose to criticise you choose your enemies
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja klopt, heb ik ook gedaan en in mijn geval was er slechts 1 contact (uit de 110 die ik heb) die ik kon benaderen via hangout...kortom, voor mij een no-go dus.yeth3119 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:16:
[...]
Maar je kan toch ook je telefoon nummer koppelen aan je hangouts account. Neemt hij dan niet alle contacten op van je telefoonlijst die ook een hangouts account heeft (en zijn nummer eraan heeft gekoppeld)?
Oh, OK, goed om te weten. Nou, ja, dan vind ik het wel een redelijk criterium dat mensen die toch al mijn nummer hebben, mij ook kunnen Whatsappen (ze kunnen me immers toch al SMS'en, wat erop lijkt).Arie- schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:47:
Nope, als iemand anders jouw telefoonnummer heeft, en jij die van de andere persoon niet, dan kan die andere persoon jou wel berichten sturen.
Verwijderd
Op het moment dat je telefoon in standbymodus staat, zal het ook niet communiceren met 3G enz om zodoende status bij te houden.
Wel handig, het bespaart batterij en berichten zijn pas leesbaar zodra je weer uit standby modus komt.
(Sony Xperia T)
Ja oké, dat kan: maar dan vind ik Whatswidget toch handiger: dan hoef je dat allemaal niet te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 03:10:
Online status kan je enigzins disablen door in standbymodus internet gewoon uit te zetten.
Op het moment dat je telefoon in standbymodus staat, zal het ook niet communiceren met 3G enz om zodoende status bij te houden.
Wel handig, het bespaart batterij en berichten zijn pas leesbaar zodra je weer uit standby modus komt.
(Sony Xperia T)
Ik vind Whatswidet ook ideaal, alleen jammer dat ie best veel wakelocks veroorzaakt, batterij zuigt. Heb jij daar geen last van?Cerberus_tm schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 03:54:
[...]
Ja oké, dat kan: maar dan vind ik Whatswidget toch handiger: dan hoef je dat allemaal niet te doen.
Huh, daar heb ik nooit iets van gemerkt? Als ik bij mijn "screen on"-tijd kijk in het batterij-overzicht, heb ik niet veel wake-locks. Ik heb ooit nooit verschil gemerkt nadat ik Whatswidget had geïnstalleerd. Het kan zijn dat dat komt omdat ik de locatie-permissie voor Whatswidget geblokkeerd heb (d.m.v. LBE Security Master). Zie jij toevallig ook veel GPS-gebruik tijdens die wake-locks (ik dus niet)? Of is het toch iets anders dat jouw wake-locks veroorzaakt? Ik heb een Galaxy Nexus 4.1.2 stock, uiteraard geroot.Chris.nl schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 08:51:
[...]
Ik vind Whatswidet ook ideaal, alleen jammer dat ie best veel wakelocks veroorzaakt, batterij zuigt. Heb jij daar geen last van?
Ik zal hem nu een dag laten draaien en dan de statistiek van "Wakelock Detector" laten zien.
- edit -
Na zo'n 7 uur is het al vrij duidelijk zichtbaar, screenshot. WhatsWidget voorkomt in 7 uur één kwartier deep sleep. Da's zo'n 50 minuten per 24uur, toen ik er achter kwam was de statistiek beroerder.... Ik hoop dat ze WhatsWidget updaten om dit te verminderen.
- edit -
Jou voorbeeld is duidelijker dan de mijne. Ik heb support een mail gestuurd met vraag of ze wakelocks kunnen verminderen.
- edit -
Ik had vanochtend al een reply
Is het ook mogelijk met LBE Security Master die wakelock permissie in te trekken?
[ Voor 94% gewijzigd door Chris.nl op 26-05-2013 20:32 ]

Normaliter gebruik ik mijn scherm meer, en dan is het stroomgebruik van Whatswidget veel minder dan 7 %, omdat het scherm dan 50 % of zoiets is. Maar nu zie ik het. Een paar procent vind ik nog te doen (geen reden om het te vewijderen), maar wel beetje jammer. Misschien wel een idee om aan Whatswidget te vragen of ze dit kunnen verbeteren.
Update: Helaas, LBE kan alleen bepaalde permissies blokkeren, maar niet dit. In Wakelock Detector, als je op Whatswidget drukt, zie je dat het zijn advertentie-functie is die de wakelocks veroorzaakt. Het is blijkbaar een foutje van de ontwikkelaar (Marc, is dat een Nederlander/Belg?), want ik heb de betaalde versie.
Vraagje: heb jij ook de betaalde versie gekocht via een zogenaamde "in-app purchase"? Wanneer ik in de Play Store kijk, zie ik bij "Widgets for Whatsapp™ Unlocker" staan dat ik die niet heb geïnstalleerd! Ik heb het nog even nagekeken, en ik heb wel gewoon een bonnetje gekregen van Google dat ik had betaald. Dus misschien zijn er twee versies van de betaalde applicatie in omloop, en wordt de ene niet goed geüdate?
Update 2: Mooi, ik ga het nu testen!
[ Voor 42% gewijzigd door Cerberus_tm op 26-05-2013 20:58 ]
- edit -Hi Chris,
thanks for the input - and indeed i found the problem, the wake lock was set although no ads were loaded. I will release a version which fixes this problem in the next one or two days.
Cheers,
Marc
Bug is inmiddels geplet, ik heb hier nu helemaal geen wakelocks meer van WhatsWidget. Dat ging lekker snel.
[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 26-05-2013 20:33 ]
Verwijderd
Dat kun je toch eenvoudig zelf testen met bijv een vriend'in' naast je.Het Leoh-Paard schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:31:
Weet iemand wat WA doet met de online-status als je berichten alleen via de pop-up leest? Kom je op online te staan als je een volgende klikt of op close klikt? Of alleen als je echt de applicatie zelf opent?
Net getest: als je op Close drukt verandert je tijd niet, maar als je antwoordt in het pop-up-venster wel.Het Leoh-Paard schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:31:
Weet iemand wat WA doet met de online-status als je berichten alleen via de pop-up leest? Kom je op online te staan als je een volgende klikt of op close klikt? Of alleen als je echt de applicatie zelf opent?
Als je via Whatswidget antwoordt verandert je tijd niet.;
[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 01-06-2013 13:05 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Heb dit ook gehad, dan heb je waarschijnlijk via een appje je contacten ooit gebackupped en teruggezet, je kan dit oplossen door desbetreffende contact te editten, het nummer een spatie geven of juist weghalen en opslaan. Daarna whatsapp eraf halen en opnieuw erop zetten, klaar. Hoop gedoe, maar het werkt. Ik had eerst allemaal dubbele, waarschijnlijk is het een bug met permissions of zo en wordt dat hersteld door het heropslaan van het nummer. Ik moest dan alle contacten even editten en opslaan, daarna kon ik weer de losse whatsapp contacten koppelen met de echte contacten.MegaTronics schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:04:
Ik heb momenteel iets geks. Een van mijn contactpersonen heeft nu ook WA. Hij ziet mij wel in zijn contactpersonenlijst, maar als ik mijn contactenlijst bijwerkt, komt die er niet tussen te staan (zijn mobiele nummer staat wel in het adresboek van mijn telefoon. Als die mij een WA stuurt, dan ontvang ik die gewoon en kan ik hem ook beantwoorden. Maar hoe dan ook in mijn lijst staat die niet. Ik heb WA al een keer verwijderd en weer geïnstalleerd, maar hij blijft onzichtbaar. Iemand enig idee hoe dit kan. Ik gebruik een Nexus 4 met de laatste stock Android en de laatste WA.
[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 01-06-2013 13:15 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Edit: Als test een volledige fabrieksreset gedaan van de Nexus en bij gmail alle contactpersonen verwijderd, maar na het opnieuw instellen weer dezelfde contactpersoon niet aanwezig in WA, terwijl de anderen er na de sync met outlook wel in de lijst komen te staan. Je zou haast verwachten dat er iets met WA is (ik zag wel dat er 29 mei een update was geweest). Ook even de laatste versie van de website geprobeerd, maar die geeft hetzelfde resultaat.
Edit: en vanmorgen staat die er na een refresh wel in. Conclusie het lag aan WA.
[ Voor 56% gewijzigd door MegaTronics op 02-06-2013 09:13 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ben er namelijk achter gekomen dat als je een filter op je computer plaatst om te zien welke websites er worden bezocht, hij ook de whatsapp gesprekken binnen haalt en je ze kunt lezen.
Als ik dat kan via de wifi bij mij thuis,moet het ook mogelijk zijn zodra ik bij iemand anders op de wifi zit hij dit ook na kan kijken. Niemand heeft wat te maken met mijn whatsapp gesprekken en dit wil ik dan ook graag afschermen.
Iemand hier een oplossing voor?
Dat heeft niks met het opslaan op je telefoon te maken. Dat komt gewoon door unencrypted verkeer!diederick89 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:39:
Kun je ook zorgen dat whatsapp geen berichten opslaat op je telefoon?
Ben er namelijk achter gekomen dat als je een filter op je computer plaatst om te zien welke websites er worden bezocht, hij ook de whatsapp gesprekken binnen haalt en je ze kunt lezen.
Als ik dat kan via de wifi bij mij thuis,moet het ook mogelijk zijn zodra ik bij iemand anders op de wifi zit hij dit ook na kan kijken. Niemand heeft wat te maken met mijn whatsapp gesprekken en dit wil ik dan ook graag afschermen.
Iemand hier een oplossing voor?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
zo dat mensen dit niet kunnen lezen!
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1624514
Nee, dan moet Whatsapp encryptie inbouwen (ik dacht dat ze dat al hadden)!diederick89 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:44:
Ja maar bestaat er een mogelijkheid om dit tegen te houden/te blokkeren?
zo dat mensen dit niet kunnen lezen!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Yes. Het kunnen aanpassen van een hoop dingen is helemaal top. Draai vanaf het begin en wil niets anders.Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:46:
Heeft iemand hier ervaring met Whatsapp+? Is het waard om over te schakelen naar Whatsapp+?
I..c.m. de Donation mod kan je ook je online status aanpassen à la iPhone. Voorkomt soms "gedoe"
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 15:50 ]
Verwijderd
M, toch maar eens uitproberen dan.Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:48:
[...]
Yes. Het kunnen aanpassen van een hoop dingen is helemaal top. Draai vanaf het begin en wil niets anders.
I..c.m. de Donation mod kan je ook je online status aanpassen à la iPhone. Voorkomt soms "gedoe"
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Wat bedoel je hiermee?Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:48:
[...]
Verwijderd
Dat je gewoon berichten kunt lezen zonder dat "men" ziet dat je online bent geweest. Dat vinden een hoop mensen prettig aangezien je anders "waarom reageer je niet je was online ik zag het nu is het uit!" krijgtMauritsvdb schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:57:
Wat bedoel je hiermee?
Verwijderd
Haha, dat is vrij irritant idd. Klinkt interessant allemaal, ga ik zeker nog ergens deze week erop zetten.Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:59:
[...]
Dat je gewoon berichten kunt lezen zonder dat "men" ziet dat je online bent geweest. Dat vinden een hoop mensen prettig aangezien je anders "waarom reageer je niet je was online ik zag het nu is het uit!" krijgt
Edit: waar staan die extra opties dan? Ik heb het nu geinstalleerd, maar ik zie geen verschil met de gewone Whatsapp. Heb ik iets verkeerds gedaan tijdens de installatie ( wel gewoon Wa verwijderd) of zie ik iets over het hoofd?
Edit#2: reinstall gedaan en het werkt. Raar.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2013 17:33 ]
Is gebaseerd op de laatste Google Play versie van WhatsApp, dus top, maar wel bizar veel in te stellen zeg

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 05-06-2013 19:11 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat is zeker zo, ik gebruik het ook maanden. En bij bijna elke update komen er nog meer dingen erbij om nog meer te kunnen instellen.CLB schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:10:
Gisteren ook WhatsApp+ geïnstalleerd, versie 3.6.2, bevalt helemaal goed
Is gebaseerd op de laatste Google Play versie van WhatsApp, dus top, maar wel bizar veel in te stellen zeg
yeth3119 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:46:
[...]
Dat is zeker zo, ik gebruik het ook maanden. En bij bijna elke update komen er nog meer dingen erbij om nog meer te kunnen instellen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
En kun je uitzetten dat mensen zien wanneer je online bent (en zelfs wanneer je aan het typen ben!)?
Mijn vrienden en ik hebben geen probleem met WA+, het werkte altijd (alleen wanneer WA zelf niet werkt). De interface en alle opties die je hebt, mis je gewoon bij WA.Cerberus_tm schreef op zondag 09 juni 2013 @ 03:58:
Hmm mijn probleem met WA+ was dat het op een gegeven moment niet meer werkte. Hoe zit dat?
En kun je uitzetten dat mensen zien wanneer je online bent (en zelfs wanneer je aan het typen ben!)?
Bij de donatie versie van WA+ krijg je een optie om je eigen status te verbergen. Ik weet niet hoeveel die versie kost, maar ik dacht $2.
2,60 euro is die iddyeth3119 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:43:
[...]
Mijn vrienden en ik hebben geen probleem met WA+, het werkte altijd (alleen wanneer WA zelf niet werkt). De interface en alle opties die je hebt, mis je gewoon bij WA.
Bij de donatie versie van WA+ krijg je een optie om je eigen status te verbergen. Ik weet niet hoeveel die versie kost, maar ik dacht $2.
Maar kun je dan de statussen van anderen nog zien? Want op Ios is het zo als je je eigen 'last seen' uitschakelt, je die van een ander ook niet te zien krijgt.yeth3119 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:43:
[...]
Mijn vrienden en ik hebben geen probleem met WA+, het werkte altijd (alleen wanneer WA zelf niet werkt). De interface en alle opties die je hebt, mis je gewoon bij WA.
Is server technisch niet mogelijk volgens whatsapp. Op de iPhone kun je last seen uitzetten status uitzetten maar zie je die van de ander ook niet.H92! schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:55:
[...]
Maar kun je dan de statussen van anderen nog zien? Want op Ios is het zo als je je eigen 'last seen' uitschakelt, je die van een ander ook niet te zien krijgt.
Dat weet ik niet helaas, maar je kan een antwoordt hierop krijgen door hem een PM te sturen of te mailen.H92! schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:55:
[...]
Maar kun je dan de statussen van anderen nog zien? Want op Ios is het zo als je je eigen 'last seen' uitschakelt, je die van een ander ook niet te zien krijgt.
[ Voor 15% gewijzigd door yeth3119 op 09-06-2013 11:20 ]
Ik weet niet hoe whatswidget werkt en hoe het precies werkt op Wa+, om je status te verbergen. Maar daar is niet de enige optie in WA+. Er zijn veel meer mogelijkheden. Ik zou zeggen lees die tread op xda en anders kan je het nog altijd uitproberen het is maar een apk verwijderen en een ander daar in die plaats installeren. Duurt niet echt lang.Cerberus_tm schreef op maandag 10 juni 2013 @ 01:15:
@Yeth & Always: Dank! Dan weet ik dat. Whatswidget doet dat ook, je status verbergen, en daar heb ik al (minder) voor betaald, dus dan is er voor mij niet echt een reden om over te stappen naar WA+, aangezien de kleuren e.d. mij niet zoveel uitmaken. Of is er nog een andere reden waarom WA+ beter was? Kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat er toentertijd iets bijzat dat voor mij heel nuttig was verder.
Heb inmiddels Whatsapp plus de donate version en diegene kan jouw status niet zien, maar de ander zijn status kan je wel gewoon zien. Super dusyeth3119 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:15:
[...]
Dat weet ik niet helaas, maar je kan een antwoordt hierop krijgen door hem een PM te sturen of te mailen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Die mensen zou je uit moeten kunnen zetten ipv je online statusmaarud schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:22:
Sowieso triest dat mensen je gaan aanspreken vanwege je status... 'jaaaaaa je was online maar je negeert me vind je me niet meer aardig ofzo?!?!!'
"Ik heb niets te verbergen, dus ik hoef geen privacy"?Arie- schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:21:
Ik snap dat mensen daar geen zin in hebben, maar gelukkig steek ikzelf zo in elkaar dat met dat geen ene **** kan interesseren. Mocht iemand je er op 'aanspreken', dan zou ik antwoorden dat zolang ik geen telefoontje krijg iets niet belangrijk is.
Wat heeft dit met gratis te maken? En wat heeft het gebruik van een telefoon te maken met dat mensen overal op elk moment kunnen zien wat ik aan het doen ben? Ik gebruik mijn telefoon zoals ik dat wil, en ik wil niet dat mijn contacten zien of ik hun berichten heb gelezen en wanneer ik aan het typen ben. Dat maakt sterk en onnodig inbreuk op mijn privacy.Arie- schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:00:
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt, ik kies er namelijk zelf voor om WhatsApp te gebruiken. Als ik daar voor kies dan accepteer ik dat ik een deel van mijn privacy inlever. Als ik dat niet zou willen zou ik geen WhatsApp moeten gebruiken en enkel bellen en SMS'en. Of nog beter, geen mobiele telefoon gebruiken. Ik snap heel goed dat consumenten beschermd moeten worden voor van alles en nog wat. Maar mensen moeten ook leren accepteren dat niets gratis is.
Het is waar dat Google mijn gegevens helaas gebruikt, en ik zou er graag voor zorgen dat ze dat niet kunnen: als ik ervoor zou kunnen zorgen dat de NSA (Americaanse veiligheidsdienst) niet al mijn e-mails kon lezen zonder Gmail op te geven, zou ik dat graag doen.
In het geval van Whatsapp heeft het bedrijf of een overheid helemaal niets aan het feit dat mijn contactpersonen kunnen zien wanneer ik online ben, dus dat is nog weer anders. Op IOS kun je trouwens uitzetten dat mensen zien wanneer je online bent in Whatsapp. Ik gebruik daar dus Whatswidget voor, en anderen Whatsapp Plus.
Het leuke is dat vanmorgen bekend is gemaakt dat Nederland ook van PRISM gebruik maakt. Dus niet alleen de NSA weet wat jij doet, ook onze eigen overheid weet dat.Cerberus_tm schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 05:13:
[...]
Het is waar dat Google mijn gegevens helaas gebruikt, en ik zou er graag voor zorgen dat ze dat niet kunnen: als ik ervoor zou kunnen zorgen dat de NSA (Americaanse veiligheidsdienst) niet al mijn e-mails kon lezen zonder Gmail op te geven, zou ik dat graag doen.
Ik ken genoeg mensen die de telefoon direct oppakken en terug gaan berichtten.... F*ck it! Ik bepaal wanneer ik wat terug stuur en als je dat niet zint dan r*t je maar lekker op

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
+1 Er zijn echt wel andere problematische privacy problemen dan mensen in mijn WhatsApp lijst die kunnen zien of ik online geweest ben.Quadradial schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:17:
Men moet zich gewoon niet laten leven door hun zogenaamde vrieden in hun whatapp lijst.
Ik ken genoeg mensen die de telefoon direct oppakken en terug gaan berichtten.... F*ck it! Ik bepaal wanneer ik wat terug stuur en als je dat niet zint dan r*t je maar lekker op
Het gezeur dat je soms niet terug doet reageren. Is nu gelukkig weg, heb ik wel een biertje voor overjelmervos schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:39:
Wat een gezeur over die status steeds. Waarom is dat zo belangrijk voor mensen?
(maar ik kan er ook niet bij dat mensen zich hier druk over maken, sinds wanneer bestaat er een regel die bepaald dat je gelijk moet reageren als je iets leest?)
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
ik heb sinds gister de donate version geinstalleerd, en mijn status hidden gemaakt...
Als ik nu aan andere vraag wat ze zien bij mij dan zien ze gewoon nog wanneer ik voor het laatst online ben geweest. Duurt het even gewoon of doe ik iets fout?
Heb je de 2,60 app erbij gekocht? Deze: Google Play: Plus DonationVerwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:02:
Voor de mensen die whatsapp+ hebben,
ik heb sinds gister de donate version geinstalleerd, en mijn status hidden gemaakt...
Als ik nu aan andere vraag wat ze zien bij mij dan zien ze gewoon nog wanneer ik voor het laatst online ben geweest. Duurt het even gewoon of doe ik iets fout?
[ Voor 11% gewijzigd door alwaysleft op 11-06-2013 16:53 ]
Ik vind het inderdaad jammer dat ik een deel van mijn privacy opoffer door alles wat ik doe, natuurlijk. Wie vindt dat niet? Maar welke conclusie trek jij daaruit? Hoe minder privacy ik opoffer, des te beter, en als mijn contacten kunnen zien wanneer ik hun berichten lees vind ik dat een groot en zeer vervelend offer. Wat verbaast je daaraan? Ik begrijp geloof ik iets niet.Arie- schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:43:
En smartphone is niet echt iets voor jou dus. Op het moment dat je die bent gaan gebruiken heb je een deel van je privacy ingeleverd.
Tja, dat wisten we ook eigenlijk al. Dat de NSA alles aftapt wisten we ook al jaren, trouwens, hoewel het natuurlijk goed is dat het nu extra in de publiciteit komt en de Americaanse overheden in verlegenheid brengt. Merkel en het EP hebben al gezegd dat ze bij Obama gaan klagen.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:01:
[...]
Het leuke is dat vanmorgen bekend is gemaakt dat Nederland ook van PRISM gebruik maakt. Dus niet alleen de NSA weet wat jij doet, ook onze eigen overheid weet dat.
Dat is op zich wel een goede mentaliteit, maar tóch vind ik het een naar idee. "Als je niets te verbergen hebt, heb je ook geen privacy nodig": dat is dus niet hoe ik erover denk. Privacy is belangrijk ongeacht de directe gevolgen.Quadradial schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:17:
Men moet zich gewoon niet laten leven door hun zogenaamde vrieden in hun whatapp lijst.
Offtopic:maak ook eens gebruik van een multi quote...
[ Voor 26% gewijzigd door reyals op 11-06-2013 22:00 ]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Het enige is dat er wel te zien is wanneer iemand voor het laatst online is geweest. Daar zou je uit kunnen concluderen of iemand wel of niet je bericht gelezen heeft, maar ook dit is niet waterdicht. Tevens kunnen mensen met een iPhone de "wanneer voor het laatst online" registratie uit zetten.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Overigens heb ik opgemerkt dat bij de iPhone, het tweede vinkje pas verschijnt als je het bericht gelezen hebt. Terwijl bij Android een tweede vinkje betekend dat het alleen afgeleverd is.l3art schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:13:
Voor de duidelijkheid, ook bij WA kunnen mensen niet zien of jij hun bericht gelezen heb, De twee vinkjes staan voor dat het bericht bij de server van WA is aangekomen en het tweede vinkje dat het bericht is afgeleverd (afgeleverd zegt niks over of het gelezen is). Kortom, hetzelfde als bij een sms.
Het enige is dat er wel te zien is wanneer iemand voor het laatst online is geweest. Daar zou je uit kunnen concluderen of iemand wel of niet je bericht gelezen heeft, maar ook dit is niet waterdicht. Tevens kunnen mensen met een iPhone de "wanneer voor het laatst online" registratie uit zetten.
Nu na een update is die optie weg en wordt het gewoon gelijk gedownload.
Niet echt handig als men meerdere foto's stuurt..
Is het nog mogelijk om het alsnog te veranderen?
Klopt en dat is niet ideaal. Kreeg vaker klachten dat ik maar niet reageer omdat ze dachten dat ik het bericht al gelezen had.SAWYER schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:08:
[...]
Overigens heb ik opgemerkt dat bij de iPhone, het tweede vinkje pas verschijnt als je het bericht gelezen hebt. Terwijl bij Android een tweede vinkje betekend dat het alleen afgeleverd is.
En in dit geval is "ze" eigenlijk geen meervoud
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
De kans dat iemand de eerste zin en de afzender van een nieuw bericht (jouw bericht) heeft gezien wanneer hij WA heeft geopend lijkt mij tegen de 99 % aanzitten. En, aangezien je kunt zien of hij (op Android) WA heeft geopend en wanneer voor het laatst, komt dat erop neer dat je kunt zien of iemand besloten heeft je bericht te beantwoorden dan wel te negeren, en zelfs voor hoe lang hij je al heeft genegeerd. Vind ik zeer onprettig.l3art schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 07:13:
Het enige is dat er wel te zien is wanneer iemand voor het laatst online is geweest. Daar zou je uit kunnen concluderen of iemand wel of niet je bericht gelezen heeft, maar ook dit is niet waterdicht.
En je kunt het zelfs zien als hij bezig is met tikken. Hopelijk geldt dat alleen voor als hij een bericht gericht aan jou aan het tikken is, maar dat heb ik niet getest. Kan best dat je al zijn tik-bezigheid kunt zien.
Nee, dat niet.Cerberus_tm schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 01:34:
[...]
Kan best dat je al zijn tik-bezigheid kunt zien.
Nee, de enige optie (volgens mij) is Whatsapp+ installeren. Daar kan je het automatisch downloaden wel uitzetten.jacky00 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:33:
Een tijdje geleden kon je instellen, wanneer je een bestand krijgt of je dat gelijk wilt downloaden of handmatig.
Verwijderd
Volgens mij heeft de nieuwe google messenger dat wel; wel zo prettig. Bij mij is het geval als ik de standby knop indruk alles ook uitgaat. Dus de verbinding met servers van Whatsapp dus ook (Sony xperia T). Wel zo prettig.
Daarmee ben ik dus wel op de hoogte maar niet online. Helaas nodig om verwachtingen te managen.
Ik download regelmatig los de apk van de Whatsapp website ipv via de Market en heb zo altjid een flink nieuwere versie. Daar zit het namelijk wel gewoon in:jacky00 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:33:
Een tijdje geleden kon je instellen, wanneer je een bestand krijgt of je dat gelijk wilt downloaden of handmatig.

Verwijderd
Nee, op een iPhone betekenen die vinkjes exact hetzelfde als bij Android.SAWYER schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:08:
[...]
Overigens heb ik opgemerkt dat bij de iPhone, het tweede vinkje pas verschijnt als je het bericht gelezen hebt. Terwijl bij Android een tweede vinkje betekend dat het alleen afgeleverd is.
Of je koopt gewoon een app van 2,60. 1 biertjeJason X schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:47:
Ik sleep nu altijd mijn notificatiebalk naar beneden als een bericht binnen komt. Dan zie je de afzender en het grootste deel van het bericht ook. Geen idee of WA dát ook registreert als online zijn geweest, maar mij lijkt het meer een Android-bericht-preview-ding-smurf.
Daarmee ben ik dus wel op de hoogte maar niet online. Helaas nodig om verwachtingen te managen.
Maar om de aflevering te bevestigen moet je wel de whatsapp client op de voorgrond hebben draaien (iig op android). Of een 3rd party programma hebben dat whatsapp actief houdt (zoals een widget app).
Maja, mensen die boos worden als je niet snel genoeg reageert op een whatsapp berichtje kun je sowieso beter ontwijken...
Eerste vinkje ontvangen door WA servers
Tweede vinkje ontvnagen door WA op toestel ontvanger
Bij Android verschijnt dat vinkje direct als je binnen krijgt omdat de app op de achtergrond altijd draait.
Bij iOS pas als WA actief wordt omdat dan de app pas terug kan communiceren dat het bericht ontvangen is (omdat iOS multitasking anders toepast dan Android).
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
WA draait bij mij echt niet op de voorgrond, maar volgens mij is het een achtergrond-proces welke voor dat soort dingen zorgt.RocketKoen schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:13:
Dat 2e vinkje betekent inderdaad "aflevering bevestigd" en niet "gelezen".
Maar om de aflevering te bevestigen moet je wel de whatsapp client op de voorgrond hebben draaien (iig op android). Of een 3rd party programma hebben dat whatsapp actief houdt (zoals een widget app).
Maja, mensen die boos worden als je niet snel genoeg reageert op een whatsapp berichtje kun je sowieso beter ontwijken...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Euh... je maakt toch een backup van je thema? Dan lijkt me dat het daar goed staat...dafmay schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:26:
Thanks. Ik dacht al...kon me niet voorstellen dat die er niet zou zijn. Lekker handig dat ze 'm onder het Themes kopje hebben gestopt
Da's ook weer waar...zo kun je het ook zien inderdaadAllSeeyinEye schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:06:
[...]
Euh... je maakt toch een backup van je thema? Dan lijkt me dat het daar goed staat...
Verwijderd
Ik heb nu dus gedoneerd en mijn laatst gezien status staat uit..
Als ik nu aan mensen vraag wat staat er wanneer ik voor het laatst online was,
dan staat er de datum en tijd sinds ik die optie aangezet heb.
Dus niet zoals bij de iphone "leeg" maar echt een datum van enkele dagen terug nu ?
Hoe kan ik dit gewoon leeg krijgen net als bij de iphone?
Aangezien ik binnenkort een ander nummer krijg maar de oude wel blijft bestaan zou ik dus graag 2 x whatsapp willen gebruiken (zonder te moeten rooten)
Zelfs met root is dat niet mogelijk. Nooit van gehoord. En is mij ook nooit gelukt.Pinky-H9 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:02:
Bestaat er een manier om zonder root 2 x whatsapp te hebben op een telefoon?
Aangezien ik binnenkort een ander nummer krijg maar de oude wel blijft bestaan zou ik dus graag 2 x whatsapp willen gebruiken (zonder te moeten rooten)
Je kan gewoon je oude nummer voor whatsapp blijven gebruiken en dan een nieuwe simkaart in je tel doen.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Mijn bedoeling is om Whatsapp even actief te houden op het oude nummer terwijl ik het nieuwe nummer al gebruik. Afijn denk dat ik voor plan B ga: Gewoon simpel andorid gebakkie scoren en even tijdelijk 2 telefoons mee slepen.
Lukt niet. Maar dat maakt toch niks uit. Je bent dus af van het gezeik dat mensen zeggen eey je was zo laat online en hebt mijn bericht gelezen...Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:01:
Leuk dat whatsapp+ ..
Ik heb nu dus gedoneerd en mijn laatst gezien status staat uit..
Als ik nu aan mensen vraag wat staat er wanneer ik voor het laatst online was,
dan staat er de datum en tijd sinds ik die optie aangezet heb.
Dus niet zoals bij de iphone "leeg" maar echt een datum van enkele dagen terug nu ?
Hoe kan ik dit gewoon leeg krijgen net als bij de iphone?
Verwijderd
Wat ik wel nog wil weten, misschien weet jij dat..
Doel: Ik wil niet zien wanneer iemand online is geweest...
(dus de bovenste balk uitschakeln in een chatscherm)
Als ik in Whatsapp+ naar appearance gaat, en dan bij "conversation screen"
-> vervolgens header
Dan is optie 1.1.8 en optie 1.1.9 toch de opties die ik moet hebben om dit voor elkaar te krijgen?
Standaard staat dit bij mij nu zo:

Dit zou toch moeten werken zou je zeggen?
Ik kan nu nog steeds die balk zien wanneer iemand online is geweest ......
Verwijderd
Ik loop echter tegen een probleem aan als ik een video wil versturen. Het probleem is namelijk dat ik een melding krijg dat de video te groot is om te verzenden, ook al duurt deze maar 10 seconden. Is er een manier om de video automatisch te verkleinen zoals mij iPhone 4s dat ook deed wanneer ik een video wilde versturen?
Edit: de melding is:
Het mediabestand dat je hebt gekozen is groter dan 16MB. Kan het bestand niet verzenden
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2013 13:48 ]
Whatsapp+ installeren, kan je de grote van media versturen vergroten.Verwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:42:
Ik ben enkele weken geleden overgestapt van iOS op een iPhone 4s naar android 4.1 op een HTC One.
Ik loop echter tegen een probleem aan als ik een video wil versturen. Het probleem is namelijk dat ik een melding krijg dat de video te groot is om te verzenden, ook al duurt deze maar 10 seconden. Is er een manier om de video automatisch te verkleinen zoals mij iPhone 4s dat ook deed wanneer ik een video wilde versturen?
Edit: de melding is:
Het mediabestand dat je hebt gekozen is groter dan 16MB. Kan het bestand niet verzenden
Verwijderd
Kan ik deze gewoon in de play store vinden, want degene waar ik nu naar zit te kijken download alleen een oude versie van whatsappFivel schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:45:
[...]
Whatsapp+ installeren, kan je de grote van media versturen vergroten.
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android