Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Heb je root? Titanium backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runx
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:59
Cabo schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:23:
Heb je root? Titanium backup?
nee niet geroot :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Runx schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:11:
Ok ik heb een probleem wie kan me helpen? zal het even uitleggen.

Ik heb vandaag de s4 gekregen , nou mooi ik naar de winkel om me sim te verkleinen.Daarna kwam ik er achter dat whatsapp niet automatische een backup van je gespreksgeschiedenis terug zet of opslaat. Toen werd mij verteld dat je dat gewoon kan doen met je oude mobiel op de sd kaart en de sd kaart in je nieuwe mobiel dan heb je alles terug. Maar als je dat wilt doen moet je weer whatsapp verifiëren dus de oude sim kaart terug stoppen. Dus ik naar de winkel om zo'n ding te halen dat me micro sim naar gewone sim wordt overgezet. Maar nu blijkt dat de simkaartlezer van me mobiel het niet meer doet (goede timing pff) dus kan ook niet verifiëren. Andere optie is dat whatsapp je belt maar dit doet het ook niet als ik de sim in me nieuwe mob heb . Dus mijn vraag is, is er nog een mogelijkheid om me geschiedenis terug te krijgen ?

Verhaal in het kort:
Simkaart lezer van de oude mobiel werkt niet meer (desire HD) is het mogelijk om me whatsapp geschiedenis terug te krijgen, om het op me s4 te zetten. Kan niet verifiëren omdat dus sim werkt in me oude mob.
Je oude telefoon op je computer aansluiten zodat je SD kan uitlezen. Dan de WA database kopieren naar je nieuwe telefoon. Het zijn .crypt bestanden als het goed is. Let wel op dat je ze in de goede map kopieert.
Dan zou je je gesprekken weer terug hebben.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 08:50:
En welke versie gebruiken jullie?
Die uit de Play Store of die van de website?
Play store.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PM_Petrol schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:14:
[...]
Je oude telefoon op je computer aansluiten zodat je SD kan uitlezen. Dan de WA database kopieren naar je nieuwe telefoon. Het zijn .crypt bestanden als het goed is. Let wel op dat je ze in de goede map kopieert.
Dan zou je je gesprekken weer terug hebben.
Alleen de tekst, maar niet eventuele foto's.
Het lijkt mij beter om dan de hele map WhatsApp naar de juiste plek te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom niet gewoon de hele whatsapp map van of naar PC naar nieuw, even verifiëren een klaar. In die map staat een automatische back-up en ook nog eens alle thumbnails.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 09:11
Hallo,

Ik heb een Samsung Galaxy Ace met Whatsapp erop. Via de site van Whatsapp staat hoe je een back-up kunt maken van de berichten van Whatsapp. Dit heb ik gedaan. Vervolgens heb ik een nieuw toestel gekocht, de SD-kaart van de Ace in de S3 mini gestopt en Whatsapp geïnstalleerd. Maar ik krijg niet de vraag of Whatsapp berichten wilt terughalen. Enig idee waarom? Gisteren meer dan 2 uur mee bezig geweest, van alles geprobeerd maar het lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Je S3 mini heeft intern nóg een SD kaart zitten. Op die SD kaart kijkt WhatsApp. Wat je dus moet doen is de "mijn bestanden"* app opnenen, en de WhatsApp map van "SDExt"** naar "SD"** kopieeren.

* Als deze app van Samsung niet op je S3 mini staat, kan je bijvoorbeeld ook ES File Explorer via Google Play downloaden en installeren.
** Ik weet niet precies hoe die heten, maar als je eenmaal bezig bent, wijst het zichzelf wel.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 20-09 09:11
TommieW schreef op zondag 28 april 2013 @ 09:48:
Je S3 mini heeft intern nóg een SD kaart zitten. Op die SD kaart kijkt WhatsApp. Wat je dus moet doen is de "mijn bestanden"* app opnenen, en de WhatsApp map van "SDExt"** naar "SD"** kopieeren.

* Als deze app van Samsung niet op je S3 mini staat, kan je bijvoorbeeld ook ES File Explorer via Google Play downloaden en installeren.
** Ik weet niet precies hoe die heten, maar als je eenmaal bezig bent, wijst het zichzelf wel.
Thanks voor de tip! Dit had ik dus nodig. Kun je wellicht iets specifieker zijn? Gisteren heb ik ook iets soortgelijks geprobeerd, maar toen kon ik de map niet verplaatsen.

Edit: het is gelukt! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Net even mijn S3 er bij gepakt: De interne SDkaart heet "sdcard0" en de externe heet "extSdCard".
Je moet dus de map extSdCard/Whatsapp kopieeren naar sdcard0/Whatsapp .
Dat je die map niet kan verplaatsen lijkt me een beetje raar, aangezien ik dit meerdere keren heb gedaan en ik heb nergens last van gehad. Wat misschien je probleem kan zijn, is dat je het probeerde te kopieeren terwijl WhatsApp nog open stond. Wat je het beste kan doen, is eerst WhatsApp verwijderen > map overzetten > WhatsApp installeren > WhatsApp opnenen en configureren. Als het nog steeds niet lukt, kan je proberen om via USB met je computer dat de doen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anders kan je altijd een backup maken van WhatsApp via Google Play: Carbon - App Sync and Backup en die terugzetten op je nieuwe telefoon. Geen root nodig :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:04:
Ik gebruik nog versie 2.9.1547 en kreeg vanmorgen de melding dat ik moest updaten want deze versie verloopt over 5 dagen. Dus het ziet er naar uit dat ik binnenkort ook naar de nieuwe interface zal moeten.
Overigens is pas wel mijn account met een jaar verlengd. Ik heb niet betaald.
Klopt, ik gebruik sinds vandaag ook (gedwongen) de nieuwe versie. Bevalt me niet echt en is erg wennen.
Is het mogelijk om een APK van een oude versie terug te zetten of werkt dat niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal misschien wel een oudere versie kunnen installeren, maar die zal heel snel verlopen zijn en dan word je weer gedwongen naar de nieuwe versie (verwacht ik).

Ik moest gisteren ook over.
De nadelen die eerder genoemd werden heb ik niet ervaren.
Berichten komen snel binnen op 3g en wifi en ik heb nog niet gemerkt dat de batterij sneller leeg is.
Wel wennen inderdaad de nieuwe GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

Ik heb het probleem dat ik over moest, maar mijn telefoon zegt dat er te weinig ruimte is.
Draaide op een Desire met gingerbread, met 40 mb vrij in het telefoon geheugen en voldoende ruimte op de sd kaart maar zegt telkens dat de ruimte niet voldoende is.
mensen suggesties?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Als je de APK los van whatsapp.com/download haalt en dan probeert te installeren, krijg je dan hetzelfde?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Geckoo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:34:
Ik heb het probleem dat ik over moest, maar mijn telefoon zegt dat er te weinig ruimte is.
Draaide op een Desire met gingerbread, met 40 mb vrij in het telefoon geheugen en voldoende ruimte op de sd kaart maar zegt telkens dat de ruimte niet voldoende is.
mensen suggesties?
Meer een probleem van de Desire dan van Whatsapp. Een aantal suggesties:
- Cache/data e.d. van andere apps verwijderen.
- Andere apps verwijderen.
- Factory reset doen.
- Custom ROM installeren met sd-ext ondersteuning.

Bovenste drie suggesties zijn uitstel van executie.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Weet iemand ook wat dat megafoontekentje is bij een ontvangen bericht? Soms hebben deze berichten ook een iets andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:48

iChaos

It's Lupus.

Massabericht, die heeft dus in een keer naar meerdere mensen hetzelfde bericht gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 18:37
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met whatsapp, wanneer je op WiFi zit dat je vaak je wifi uit / aan moet zetten om weer iets binnen te krijgen? Ik heb het al een tijdje maar ik krijg het niet opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Iemand een idee wat er gebeurd als je een andere telefoonnummer hebt?
In de zomer ga ik naar de andere kant van de planeet, eens zien of de zwaartekracht theorie van tel is, en ga ik lokaal een andere sim hebben met data erop. Wat voor effect heeft dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Luke-san schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:10:
Iemand een idee wat er gebeurd als je een andere telefoonnummer hebt?
In de zomer ga ik naar de andere kant van de planeet, eens zien of de zwaartekracht theorie van tel is, en ga ik lokaal een andere sim hebben met data erop. Wat voor effect heeft dit?
Met je nieuwe sim kaart Whatsapp verifieren. Daar vraagt Whatsapp zelf om als je de nieuwe sim kaart in je telefoon doet.
Volgens worden dan wel al je gesprekken verwijderd, omdat je een nieuw nummer hebt.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Sjoerdiee schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:36:
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met whatsapp, wanneer je op WiFi zit dat je vaak je wifi uit / aan moet zetten om weer iets binnen te krijgen? Ik heb het al een tijdje maar ik krijg het niet opgelost..
Ik heb het wel eens als mn beeldscherm een tijdje heeft uit gestaan.
Dan krijg ik pas berichten binnen als ik mn beeldscherm weer aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik krijg WA-berichten ook vaak pas later binnen, en gisteren nog belde een vriendin over info die ik haar al een half uur eerder per WA had gestuurd, maar die ze nog niet ontvangen had. Ik heb gehoord dat het probleem bekend is, maar het blijft maar voortduren. Misschien moeten we met ons allen overstappen naar een andere dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Cerberus_tm schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:19:
Ik krijg WA-berichten ook vaak pas later binnen, en gisteren nog belde een vriendin over info die ik haar al een half uur eerder per WA had gestuurd, maar die ze nog niet ontvangen had. Ik heb gehoord dat het probleem bekend is, maar het blijft maar voortduren. Misschien moeten we met ons allen overstappen naar een andere dienst?
Zoals? Facebook Messenger?
Google komt waarschijnlijk met iets, maar dat moet nog bekend gemaakt worden.
Google Babble gaat het waarschijnlijk heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
heb je ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
PM_Petrol schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:15:
[...]

Met je nieuwe sim kaart Whatsapp verifieren. Daar vraagt Whatsapp zelf om als je de nieuwe sim kaart in je telefoon doet.
Volgens worden dan wel al je gesprekken verwijderd, omdat je een nieuw nummer hebt.
Ok bedankt, dus best mapje met huidige gesprekken ergens anders backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
PM_Petrol schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:23:
[...]

Zoals? Facebook Messenger?
Google komt waarschijnlijk met iets, maar dat moet nog bekend gemaakt worden.
Google Babble gaat het waarschijnlijk heten.
Ja, misschien dat nieuwe van Google: anders week ik het ook niet (Facebook heb ik niet zo'n zin in, eerlijk gezegd: ik vind het idee dat alleen mensen je berichten kunnen sturen wier telefoonnummer je in je contactenlijst hebt staan wel een goed filter, terwijl ik met veel Facebook-mensen helemaal niet wil communiceren. Daarnaast wil ik Facebook niet ook nog mijn contactenlijst geven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Nee, ik zit bij Tele2? Hoezo? Ik dacht eerder aan iets groots, iets dat internationaal populair is of kan worden, zoals Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
PM_Petrol schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 19:15:
[...]

nee hoor, gewoon andere sim erin. en je verificatie blijft staan, althans dat is hier in spanje zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Dan is het een kunst om AL je whatsapp contacten over te halen ook over te stappen naar die nieuwe dienst, aangezien niet iedereen dat wil is de kans erg aanwezig dat je gewoon bij whatsapp blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Jurgen schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:15:
[...]

nee hoor, gewoon andere sim erin. en je verificatie blijft staan, althans dat is hier in spanje zo :D
Maar dan zou je met je oude tel. nummer nog steeds berichten versturen.
Je moet als je een nieuw tel. nummer neemt ook weer opnieuw verifieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
marcel23456 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:10:
[...]

Dan is het een kunst om AL je whatsapp contacten over te halen ook over te stappen naar die nieuwe dienst, aangezien niet iedereen dat wil is de kans erg aanwezig dat je gewoon bij whatsapp blijft ;)
Dat is inderdaad het probleem! Maar toch switchen mensen na een paar jaar uiteindelijk wel, vooral ook omdat niets je belet meerdere systemen tegelijk te gebruiken. Wie gebruikt er nog Hyves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
ik zit wel bij Ziggo ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Cerberus_tm schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:42:
[...]

Dat is inderdaad het probleem! Maar toch switchen mensen na een paar jaar uiteindelijk wel, vooral ook omdat niets je belet meerdere systemen tegelijk te gebruiken. Wie gebruikt er nog Hyves?
Idd, zo hebben al mijn contacten nu inmiddels Viber. Uitstekend alternatief voor Whatsapp, zeker na de laatste update :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

alwaysleft schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:22:
[...]

Idd, zo hebben al mijn contacten nu inmiddels Viber. Uitstekend alternatief voor Whatsapp, zeker na de laatste update :9~
Behalve het afgrijselijke paars, is het nu mogelijk om zelf een ringtone te kiezen? En gebruikt Viber GCM notificaties?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
AllSeeyinEye schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:26:
[...]

Behalve het afgrijselijke paars, is het nu mogelijk om zelf een ringtone te kiezen? En gebruikt Viber GCM notificaties?
ja is mogelijk om je eigen ringtone in te stellen met Viber, is al half jaartje mogelijk. Zie: http://helpme.viber.com/i...stom-ringtones-and-sounds.

Van Google GCM notifications weet ik niet. Berichten komen wel gelijk aan met Viber, dus geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

alwaysleft schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:30:
[...]

ja is mogelijk om je eigen ringtone in te stellen met Viber, is al half jaartje mogelijk. Zie: http://helpme.viber.com/i...stom-ringtones-and-sounds.

Van Google GCM notifications weet ik niet. Berichten komen wel gelijk aan met Viber, dus geen problemen mee :)
Apps die GCM gebruiken kan je Greenify-en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
AllSeeyinEye schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:37:
[...]

Apps die GCM gebruiken kan je Greenify-en ;)
Ah jij hebt dus whatsapp gegrenified? En heeft dat veel invloed op je accuduur dan?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Whatsapp gebruikt geen GCM :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
En het grote nadeel daarvan? Notificaties komen gewoon snel binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een app met GCM notificaties kan rustig gaan slapen. De notificaties maken de app wakker. Dit is dus batterij vriendelijker dan een app die constant standby staat om eventuele notificaties af te vangen en door te geven. Het is dus niet een kwestie van snel / minder snel, maar van actief of niet actief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
AllSeeyinEye schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:59:
Een app met GCM notificaties kan rustig gaan slapen. De notificaties maken de app wakker. Dit is dus batterij vriendelijker dan een app die constant standby staat om eventuele notificaties af te vangen en door te geven. Het is dus niet een kwestie van snel / minder snel, maar van actief of niet actief ;)
Toch zie ik dat Whatsapp meer verbruikt in mijn batterij stats dan Viber terwijl ik ze beiden evenveel gebruik. Jouw verklaring gaat dus niet op voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 13:06
alwaysleft schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:05:
[...]

Toch zie ik dat Whatsapp meer verbruikt in mijn batterij stats dan Viber terwijl ik ze beiden evenveel gebruik. Jouw verklaring gaat dus niet op voor mij ;)
Whatsapp gebruikt dus méér dan Viber, doordat ze geen GCM gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
L0we schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:24:
[...]

Whatsapp gebruikt dus méér dan Viber, doordat ze geen GCM gebruiken :)
Viber ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Dan kan Viber nog wel slimmer met notificaties omgaan dan WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Sinds de nieuwe whatsapp (2.9.6917, te downloaden via whatsapp.com/android) is whatsapp ook bruikbaar icm multiwindow van samsung op de s3, s4 en Note 2 !!!!! Eindelijk youtube en whatsappen tegelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ik krijg nog steeds soms vertraagde berichten binnen, jullie ook? Een vriendin met een Iphone kreeg ook zaterdag mijn bericht vertraagd binnen, dus het moet echt aan Whatsapp liggen, niet aan bepaalde telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:07
Heeft ze of jij Ziggo en zit ze of jij op wifi? Dan is dat een zeer bekend probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 13-05-2013 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
tiguan schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:40:
Heeft ze of jij Ziggo en zit ze of jij op wifi? Dan is dat een zeer bekend probleem.
Ja ik zit thuis op Wifi en we hebben ziggo als provider.

hoogste verbinding hebben we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
tiguan schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:40:
Nee, ik zit bij Tele2, ADSL. Ik zal eens vragen wat zij voor verbinding heeft, maar ik vermoed ook ADSL. Ik heb het zelf wel vaker, ook bij twee van mijn eigen telefoons op mijn eigen Wifi! Dus ik denk niet dat het iets met Ziggo specifiek te maken kan hebben, maar eerder met een structureel probleem in Whatsapp's servers or push-notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:02
Ik lees hier het een en ander over berichten die laat binnen komen. Bij mij bracht deze kleine app de uitkomst: Google Play: Push Notifications Fixer
Geen idee of hij al eerder genoemd is. Uit de omschrijving van de app:

* The problem (read this for better understanding):
Apps like Gtalk, GMail, Whatsapp (partially push), Facebook Messenger, etc, use google's push service through a TCP shared connection on the port 5228 between your phone and google servers.
To keep this connection alive, android use a periodic HeartBeat (a small network data packet) which is used to avoid the connection timeout. Unfortunally this HeartBeat, by default, occurrs only every 15 minutes on wifi and every 28 minutes on 3G.
What may happen for most users is that the wifi router or the mobile carrier can automatically close/terminate this connection after some SHORT time of inactivity, for example when you are not sending / receiving any push notification.
For how the push notifications works, your phone is not aware that this connection was externally closed, so this is the reason why you will have no push notifications untill this connection get re-enstabilished by android, when the next HeartBeat is sent.
* The solution in my app:
This app ( PNF ) ONLY update this HeartBeat Interval (stored on th GSF database inside android data partition) to the value of your choice, in order to maintain the push service connection alive.
The recommended value is 5 minutes since its should be enough short for every user.
This app does NOT drain battery in background, its only check the hearbeat value when your phone connect to the network to check if it needs to be updated (since android in some conditions can revert it to the default value).
Shortening the HeartBeat Interval to 5 minutes should not have a big impact on the battery life at all.

Enige vereiste is wel dat je telefoon geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
PM_Petrol schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:34:
[...]

Maar dan zou je met je oude tel. nummer nog steeds berichten versturen.
Je moet als je een nieuw tel. nummer neemt ook weer opnieuw verifieren.
Klopt, maar in dit geval (vakantie) wil je juist met een ander nummer wa gebruiken, dan het nummer op de sim. En dat gaat ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
@ Troetelbiertje, helaas is de mijne niet geroot.. haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Troetelbiertje schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 03:06:
Ik lees hier het een en ander over berichten die laat binnen komen. Bij mij bracht deze kleine app de uitkomst: Google Play: Push Notifications Fixer
Geen idee of hij al eerder genoemd is. Uit de omschrijving van de app:

* The problem (read this for better understanding):
Apps like Gtalk, GMail, Whatsapp (partially push), Facebook Messenger, etc, use google's push service through a TCP shared connection on the port 5228 between your phone and google servers.
To keep this connection alive, android use a periodic HeartBeat (a small network data packet) which is used to avoid the connection timeout. Unfortunally this HeartBeat, by default, occurrs only every 15 minutes on wifi and every 28 minutes on 3G.
What may happen for most users is that the wifi router or the mobile carrier can automatically close/terminate this connection after some SHORT time of inactivity, for example when you are not sending / receiving any push notification.
For how the push notifications works, your phone is not aware that this connection was externally closed, so this is the reason why you will have no push notifications untill this connection get re-enstabilished by android, when the next HeartBeat is sent.
* The solution in my app:
This app ( PNF ) ONLY update this HeartBeat Interval (stored on th GSF database inside android data partition) to the value of your choice, in order to maintain the push service connection alive.
The recommended value is 5 minutes since its should be enough short for every user.
This app does NOT drain battery in background, its only check the hearbeat value when your phone connect to the network to check if it needs to be updated (since android in some conditions can revert it to the default value).
Shortening the HeartBeat Interval to 5 minutes should not have a big impact on the battery life at all.

Enige vereiste is wel dat je telefoon geroot is.
Tja, maar hoe kan het dan dat ik e-mails wèl onmiddellijk binnenkrijg? Nee, het lijkt echt alleen aan Whatsapp te liggen, in elk geval op mijn telefoon (Galaxy Nexus). Ik wil het misschien wel eens proberen, maar denk toch echt dat er een probleem bij Whatsapp zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
Cerberus_tm schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:04:
[...]

Tja, maar hoe kan het dan dat ik e-mails wèl onmiddellijk binnenkrijg? Nee, het lijkt echt alleen aan Whatsapp te liggen, in elk geval op mijn telefoon (Galaxy Nexus). Ik wil het misschien wel eens proberen, maar denk toch echt dat er een probleem bij Whatsapp zelf ligt.
Als jij het gaat testen, laat dan even weten hier of het ook werkt. Anders ga ik mijn telefoon misschien ook wel rooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Probleem hier opgelost met WhatsApp over WiFi op een Nexus 4 met Android 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 19:04
Iemand enig idee of een contact die geblokeerd is nog wel kan deelnemen aan een group chat waar beide contacten in zitten? Of zie je elkaars berichten dan gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Sjoerdiee schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:36:
[...]

Als jij het gaat testen, laat dan even weten hier of het ook werkt. Anders ga ik mijn telefoon misschien ook wel rooten :)
Zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Razer schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:17:
Probleem hier opgelost met WhatsApp over WiFi op een Nexus 4 met Android 4.2.2.
Hoe heb je het opgelost? Met die applicatie? En hoe weet je zeker dat het opgelost is, in aanmerking genomen dat het probleem zich niet steeds voordoet, maar volgens een ongeregeld patroon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ryan_ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:00:
Iemand enig idee of een contact die geblokeerd is nog wel kan deelnemen aan een group chat waar beide contacten in zitten? Of zie je elkaars berichten dan gewoon niet?
Je ziet elkaars berichten dan nog gewoon :p De geblockte persoon ziet helemaal geen online status meer bij degene, ook geen 'last seen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:47
Rylo schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:39:
[...]

Je ziet elkaars berichten dan nog gewoon :p De geblockte persoon ziet helemaal geen online status meer bij degene, ook geen 'last seen'
Lijkt me ook niet anders kunnen werken, anders zien mensen berichten van de niet gebokkeerde personen die dan nergens op lijken te slaan, zo werkt dat nou eenmaal in een groep.
Ik vraag me sowieso af hoe je in een groep terecht komt waarbij iemand zit die je blijkbaar zo'n erge hekel aan heb dat je deze blokkeert.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
Koldur schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:48:
[...]

Lijkt me ook niet anders kunnen werken, anders zien mensen berichten van de niet gebokkeerde personen die dan nergens op lijken te slaan, zo werkt dat nou eenmaal in een groep.
Ik vraag me sowieso af hoe je in een groep terecht komt waarbij iemand zit die je blijkbaar zo'n erge hekel aan heb dat je deze blokkeert.
Groeps whatsapp met je baas erin die niet mag zien wanneer je voor het laatst online was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Sjoerdiee schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:26:
[...]

Groeps whatsapp met je baas erin die niet mag zien wanneer je voor het laatst online was?
Hier kun je trouwens Whatswidget voor gebruiken: dan kun je Whatsapp-berichten lezen en versturen terwijl niemand ziet dat je "laatst online"-tijd verandert. Ik geloof dat je wel root nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
Cerberus_tm schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:17:
[...]

Hier kun je trouwens Whatswidget voor gebruiken: dan kun je Whatsapp-berichten lezen en versturen terwijl niemand ziet dat je "laatst online"-tijd verandert. Ik geloof dat je wel root nodig hebt.
Je kan dat sowieso in whatsapp al doen toch? Alleen dan kan jij het ook niet van de rest zien geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Sjoerdiee schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:42:
[...]

Je kan dat sowieso in whatsapp al doen toch? Alleen dan kan jij het ook niet van de rest zien geloof ik.
Hoe doe je dat dan? Als je een bericht stuurt in WA wordt je online-tijd toch ge-update? Update: je tijd wordt niet ge-update als je eerst je internet + wifi uitzet, dan Whatsapp opent en bericht stuurt, dan taak afsluiten in task manager (opzij vegen in Android 4+), dan internet weer aan. Maar met Whatswidget hoef je dat allemaal niet te doen, kun je gewoon alle berichten onder elkaar zien in een widget, en lezen + beantwoorden zonder dat je tijd wordt ge-update en zonder dat je iets speciaals hoeft te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Cerberus_tm op 17-05-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik erger me de laatste tijd echt dood aan Whatsapp. 5-6x per dag loopt het vast..
En als je mailt over je probleem krijg je zo'n standaard mailsupportchinees antwoord.
:r

Ook al gooi je alle gegevens van je telefoon erbij.

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 17-05-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Loopt het vast? Hoe dan, met een foutmelding? Dat heb ik nooit... het is natuurlijk vervelend, en ze zouden tenminste serieus naar je probleem moeten kijken. Ik heb een Galaxy Nexus; jij?

[ Voor 8% gewijzigd door Cerberus_tm op 18-05-2013 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

GAIAjohan schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:31:
Ik erger me de laatste tijd echt dood aan Whatsapp. 5-6x per dag loopt het vast..
En als je mailt over je probleem krijg je zo'n standaard mailsupportchinees antwoord.
:r

Ook al gooi je alle gegevens van je telefoon erbij.
Galaxy Nexus en nooit vastlopers. Heb toch redelijk wat chats en groepschats met lange geschiedenis, maar gaat allemaal prima.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hier weer WhatsApp geïnstalleerd na 2,5 maand gebruikt te hebben op een iPhone 4S...
Het is wel weer lekker hoor op Android, nu alweer gewend aan de icoontjes en dergelijke en: lifetime d:)b

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 15:01
Cerberus_tm schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:04:
[...]

Kan zeker wel aan het modem liggen. Bij Ziggo zoals aangeven ook een probleem als je de routerfunctie gebruikt van het modem zelf. Zelf had ik het modem altijd in bridge mode werken zodat ik mijn eigen router kon gebruiken. Omdat Ziggo met een WiFi hotspot gaat werken en ik dit handig vondt router-achter-router ingesteld zodat je wel je eigen router kan blijven gebruiken maar de routerfunctie van het Ziggo modem kan dan ook aan zodat je de Hotspot kunt gebruiken als dit live gaat.

Op het moment dat de routerfunctie aanging kreeg ik dus te maken met vertragingen met Whatsapp. Hiervoor nooit een probleem. Dus gaan zoeken en dan vindt je voldoende info te vinden.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=40687

Blijkt dat de router vrij snel de verbinding met de routerpoort voor Whatsapp verbreek waardoor dit ontstaat.
Ziggo zegt er niets aan te kunnen doen dus het zal nog wel even duren voor dit is opgelost.
Ik heb inmiddels het modem weer in bridge mode staan en problemen zijn weer opgelost.

Grote kans dat iets soorgelijks bij andere providers ook gebeurt. Mocht je een eigen router hebben dan kun je altijd testen om je eigen router te gebruiken mits dit mogelijk is bij je provider en dan weet je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
MikeOO schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:01:
[...]

Kan zeker wel aan het modem liggen. Bij Ziggo zoals aangeven ook een probleem als je de routerfunctie gebruikt van het modem zelf. Zelf had ik het modem altijd in bridge mode werken zodat ik mijn eigen router kon gebruiken. Omdat Ziggo met een WiFi hotspot gaat werken en ik dit handig vondt router-achter-router ingesteld zodat je wel je eigen router kan blijven gebruiken maar de routerfunctie van het Ziggo modem kan dan ook aan zodat je de Hotspot kunt gebruiken als dit live gaat.

Op het moment dat de routerfunctie aanging kreeg ik dus te maken met vertragingen met Whatsapp. Hiervoor nooit een probleem. Dus gaan zoeken en dan vindt je voldoende info te vinden.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=40687

Blijkt dat de router vrij snel de verbinding met de routerpoort voor Whatsapp verbreek waardoor dit ontstaat.
Ziggo zegt er niets aan te kunnen doen dus het zal nog wel even duren voor dit is opgelost.
Ik heb inmiddels het modem weer in bridge mode staan en problemen zijn weer opgelost.

Grote kans dat iets soorgelijks bij andere providers ook gebeurt. Mocht je een eigen router hebben dan kun je altijd testen om je eigen router te gebruiken mits dit mogelijk is bij je provider en dan weet je meer.
Hmm ik moet eerlijk zeggen dat ik geen verstand heb van de technische details, maar kan Whatsapp consequent een half uur vertraagd worden, maar alleen op bepaalde tijden, terwijl Gmail zonder uitzondering meteen doorkomt? Ik geloof dat Whatsapp zelfs vertraagd kan worden als ik tegelijkertijd aan het browsen ben op mijn telefoon. Ik heb trouwens Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
IK heb totaal geen last van vertragingen, zelfs mijn dochter die nu in Turkije zit en mij een whatsapp stuurt komt direct aan en mijn bericht aan haar ook direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Cerberus_tm schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 03:39:
Loopt het vast? Hoe dan, met een foutmelding? Dat heb ik nooit... het is natuurlijk vervelend, en ze zouden tenminste serieus naar je probleem moeten kijken. Ik heb een Galaxy Nexus; jij?
Loopt vast, krijg melding van 'wachten' 'stoppen' of nog iets.
Daarna verzenden.

Telefoon is een HTC One V. Het gebeurt voornamelijk als ik ín een chat op de home knop druk, er een nieuw bericht komt en daarna terug ga in Whatsapp (met dat gesprek dus op voorkant).
Dan loopt het compleet vast. Dit ook alleen sinds de interface-update. Die interface boeit me geen zak, maar het vastlopen is ronduit irritant.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 18-05-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

GAIAjohan schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:23:
[...]

Daarna verzenden.

Telefoon is een HTC One V. Het gebeurt voornamelijk als ik ín een chat op de home knop druk, er een nieuw bericht komt en daarna terug ga in Whatsapp (met dat gesprek dus op voorkant).
Dan loopt het compleet vast. Dit ook alleen sinds de interface-update. Die interface boeit me geen zak, maar het vastlopen is ronduit irritant.
Blijf je dan gedurende een tijdje onderstaand scherm te zien? Of iemand anders die dit ook herkent? Betreffende telefoon is een LG Optimus L7.

Een vriendin van mij zit met dit probleem dat de gesprekken gewoon niet getoond worden, en ook dit is sinds de interface update.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Wk4TuYl.jpg

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46

Phntm

Tlingelingeling

Quad schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:30:
[...]

Blijf je dan gedurende een tijdje onderstaand scherm te zien? Of iemand anders die dit ook herkent? Betreffende telefoon is een LG Optimus L7.

Een vriendin van mij zit met dit probleem dat de gesprekken gewoon niet getoond worden, en ook dit is sinds de interface update.

[afbeelding]
Heb je geprobeert WhatsApp te herinstalleren?

Verwijder het via Apps en download het opnieuw, gebruik hetzelfde nummer en alles moet gewoon terug keren. Heeft ze trouwens geprobeert om gewoon een nieuw gesprek te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 18:23:
[...]

Daarna verzenden.

Oh, dat klinkt enorm irritant (dat heb ik dus nooit). Misschien een oudere versie van WA installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:38

The_Worst

Unox

Ik zou inderdaad eens proberen om Whatsapp te verwijderen, eventueel eerst nog een backup te maken vanuit de instellingen. Mogelijk is WA een keer gecrasht en hiermee wat gegevens beschadigd.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
The_Worst schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:18:
Ik zou inderdaad eens proberen om Whatsapp te verwijderen, eventueel eerst nog een backup te maken vanuit de instellingen. Mogelijk is WA een keer gecrasht en hiermee wat gegevens beschadigd.
Al tig keer gedaan. de laatste versie die goed liep was die van 31 januari 2013.
maar die mag ik sinds 30 april van Whatsapp niet meer gebruiken.
Bovendien is het puur zo sinds de nieuwe layout. Er is íets in die layout wat mijn telefoon niet blieft.

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 20-05-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Herkenbaar, bij haar is sinds de update gewoon niets meer aan te doen. Telefoon resetten biedt ook geen soelaas, gelukkig mag ze vanaf eind deze maand nieuwe telefoon.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:45:
Herkenbaar, bij haar is sinds de update gewoon niets meer aan te doen. Telefoon resetten biedt ook geen soelaas, gelukkig mag ze vanaf eind deze maand nieuwe telefoon.
Ik heb niet het hele verhaal gevolgt, maar whatsapp opnieuw installeren op de telefoon?
Heb zelf namelijk ook te kampen gehad met probelemen, dus had whatsapp opnieuw geinstalleerd op me Galaxy Nexus en weg waren de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nope, niet geholpen net als telefoon reset. Maar nog even en de ellende is voorbij. :p

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:53:
Nope, niet geholpen net als telefoon reset. Maar nog even en de ellende is voorbij. :p
Hmmm balen, dan maar inderdaad wachten tot de nieuwe telefoon binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Laatst online: 20-09 14:18
Heb je de map whatsapp ook verwijderd van de geheugenkaart? Misschien dat daar wat corrupte bestanden in staan, en dan pas resetten van wa zou kunnen helpen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nee, map Whatsapp is weer terug gezet op intern geheugen na de reset. Maar is een bekend probleem zover want zowel een tante als een kameraad die beiden de LG Optimus L7 hebben ondervinden ook problemen hiermee, alleen minder erg.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je het al he LG.
Wil niet muggenziften ofzo, maar LG die kampt al jaren met problemen met hun telefoon producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ben ik het niet geheel mee eens, maar dat is een andere discussie. :Y)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahah true thing, gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak.
Maar ik moet wel eerlijk bekennen ik heb het over een kleine 3 jaar geleden als het niet 4 is :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
En zojuist weer iets:
Ik ben ruim 3 uur niet online geweest omdat mijn telefoon aan het laden was, en ik gewoon ergens anders zat.
Iemand anders sturde me berichten, waarbij mijn telefoon aangaf "ONLINE" te zijn, telkens als diegene een berichtje naar mij stuurde.
Dus diegene vroeg zich af waarom ik niet reageerde enzo..

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 21-05-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:37
Dat vind ik ook het enige storende aan Whatsapp. Aan de ene kant is het handig dat je kan zien of iemand online is geweest, maar aan de andere kant is het ook een nadeel.

Op de iPhone kan je dit uitzetten toch? Is dit al mogelijk op Android? Zonder root en dergelijke natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
HansAnders07 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:42:
Dat vind ik ook het enige storende aan Whatsapp. Aan de ene kant is het handig dat je kan zien of iemand online is geweest, maar aan de andere kant is het ook een nadeel.

Op de iPhone kan je dit uitzetten toch? Is dit al mogelijk op Android? Zonder root en dergelijke natuurlijk.
Mwah, gewoonlijk zou ik gewoon net zo lang of "laatste keer online om 19:00" hebben gestaan totdat ik weer online kwam.
Nu bleef hij zeggen dat ik online zou zijn, terwijl dat helemaal niet zo was...

Dus dat is niet helemaal wat jij beschrijft.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 21-05-2013 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Klopt, iets wat ik regelmatig zie en echt heel storend.

Welk telefoon / os versie?

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 21-05-2013 01:04 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
HTC one V. Android 4.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
Sowieso heb ik wel vaker dat die status niet klopt, ik zou er dan ook maarn iet al te veel op vertrouwen. Je hebt inderdaad mensen die zich compleet druk maken als er 'online' staat en er wordt niet gereageerd...waar je je allemaal wel niet druk over kunt maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb ook het probleem van trage berichten met whatsapp de laatste tijd, maar volgensmij ligt het aan de laatste versie van whatsapp voor android. Zowel ik als mijn ouders hebben hetzelfde probleem (htc desire en htc one s) en vrijwel alleen op wifi (verschillende wifi's). Berichten doen er soms gewoon wel 4 uur over.

Ik had nergens last van tot ik naar de laatste versie geupgrade ben....lijkt me dus aan die versie te liggen. Het gekke is dat ik het niet heb op 3G. Al verschillende "keep-alive" apps geprobeerd maar maakt allemaal niks uit, evenals de eco instellingen etc. Ik hoop dat dit snel verholpen wordt want whatsapp wordt zo wel erg onbruikbaar.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik hoop eerlijk gezegd dat WA snel wordt vervangen door het superieure Hangouts.
Het enige dat Hangouts nog mist is dat iedereen automagisch in contact is met alle contacten die het ook geinstalleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
AllSeeyinEye schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:41:
Ik hoop eerlijk gezegd dat WA snel wordt vervangen door het superieure Hangouts.
Het enige dat Hangouts nog mist is dat iedereen automagisch in contact is met alle contacten die het ook geinstalleerd hebben.
Dan verschillen wij van mening, ik vind hangouts en niet uitzien en totaal on-superieur tegenover wa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 20-09 08:47
Het probleem van Whatsapp is dat het alleen op telefoons te gebruiken is, zonder gekke truuks uit te halen. Hangouts werkt ook op computers en tablets, dit is voor mij de reden waarom Whatsapp het aflegt tegenover Hangouts, maar Hangouts kan nog zeker wat leren van Whatsapp op stroomlijnen, maar dat zal rap gaan gezien Google er vrij hoog op inzet.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Niet online
Viber i.c.m. de desktop applicatie is ook een hele goede contender, alleen niet zo wijdverspreid helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

marcel23456 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:08:
[...]

Dan verschillen wij van mening, ik vind hangouts en niet uitzien en totaal on-superieur tegenover wa.
Naast het inmiddels al genoemde argument van een desktop client, heeft Hangouts ook cloudbased opslag van je gesprekken, sync tussen de verschillende (actieve) clients en de mogelijkheid om ook te connecten met mensen waarvan je geen telefoonnummer hebt, een e-mailadres is voldoende.

Wat betreft het uiterlijk, dit is de Google UI, zoals alle apps eruit zouden moeten zien.

Het enige dat wat mij betreft direct terug mag komen in Hangouts (zat wel in Chat) is dat je de status van je contacten kan zien (busy, available, offline) en dat je je status op 'invisible' kon zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door AllSeeyinEye op 23-05-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 02:48

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Bij dit soort apps gaat het er helemaal niet om of het er mooi uitziet, of heel uitgebreid is, zolang het maar 'sufficient' genoeg features heeft (i.e. tekst/foto/video versturen). Voor de rest is het enige wat telt of genoeg mensen het gebruiken, en ik ken serieus niemand persoonlijk die Talk/Hangouts gebruikt (heeft). Zolang dat niet verandert, kan Hangouts nog zo cool zijn, maar zal het niet zo snel doorbreken.

Rail Away!

Pagina: 1 ... 29 ... 45 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen voor Whatsapp, andere onderwerpen horen in:
- WhatsApp +: WhatsApp+ voor Android