Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rockvee2 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:43:
Alle 3 mislukt via spotnet maar ze zijn wel compleet te downloaden via FTD -> Grabit. Het ligt niet aan mijn provider omdat het wel lukt via Grabit .
Het probleem is dat de NZB maar de helft van de bestanden bevat. Daarom staat er bij 'BBC Earth Yellowstone - Herfst' ook maar 1.5 GB aangegeven als omvang. Het kan alleen voorkomen bij spots die uit FTD komen, de oorzaak is dat sommige spotters hun spots al aanmelden op FTD, terwijl de upload nog loopt. Deze spot word na een paar minuten door Spotnet gekopieerd, maar de NZB die dan aangemaakt word, mist zo de bestanden die nog niet klaar waren.Een oplossing zou zijn om meer vertraging in te bouwen tussen de aanmeldingen op FTD, en de resulterende spots in Spotnet. Andere oplossing is om het script dat de NZB's automatisch zoekt, te laten herkennen dat een upload nog bezig is, en de aanmelding later nog eens te proberen. Ik zet het op de todo-lijst.
FezzFest schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:01:
Is er eigenlijk iets voordelig om news2.neva.ru te gebruiken i.p.v. je payserver om spots op te halen?
Je kunt met news2.neva.ru geen bestanden downloaden, alleen headers (spots) ophalen. De reden dat veel mensen het gebruiken is dat de retentie ruim 400 dagen is, waardoor je meer dan 300.000 spots in je overzicht krijgt. Maar als je download-server een kortere retentie heeft (ziggo bijv. = 30 dagen), dan heb je daar niet zo veel aan, want je kunt die oude spots dan toch niet meer downloaden, ook al staan ze in je overzicht. En als je download-server een hogere retentie heeft, heb je er ook niets aan, want dan kun je beter die server gebruiken :9 kortom: je hebt er eigenlijk helemaal niets aan 8)7 Hoogstens een lijntje besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Dat je aan die server niets hebt klopt niet.
Bijvoorbeeld de IPv6 server van XS News heeft geen headers.
Wanneer het mogelijk word om meerdere servers met verschillende inloggegevens te gebruiken is deze server bruikbaar in Spotnet.

Verder zijn er servers (bijvoorbeeld Hitnews) die een lage retentie in Free.pt hebben.
Zo zullen er nog wel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Thx voor de duiding! Ik zal dan maar Astraweb als server instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Ik gebruikte tot nu toe altijd Hitnews als newsserver, maar zoals hierboven al wordt aangegeven werkt dat niet lekker met Spotnet. Kan iemand mij zeggen welke newsserver wel goed werkt met Spotnet? Dan stap ik daar misschien naar over.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 01:24:
[...]

Het probleem is dat de NZB maar de helft van de bestanden bevat. Daarom staat er bij 'BBC Earth Yellowstone - Herfst' ook maar 1.5 GB aangegeven als omvang. Het kan alleen voorkomen bij spots die uit FTD komen, de oorzaak is dat sommige spotters hun spots al aanmelden op FTD, terwijl de upload nog loopt. Deze spot word na een paar minuten door Spotnet gekopieerd, maar de NZB die dan aangemaakt word, mist zo de bestanden die nog niet klaar waren.Een oplossing zou zijn om meer vertraging in te bouwen tussen de aanmeldingen op FTD, en de resulterende spots in Spotnet. Andere oplossing is om het script dat de NZB's automatisch zoekt, te laten herkennen dat een upload nog bezig is, en de aanmelding later nog eens te proberen. Ik zet het op de todo-lijst.

[...]

Je kunt met news2.neva.ru geen bestanden downloaden, alleen headers (spots) ophalen. De reden dat veel mensen het gebruiken is dat de retentie ruim 400 dagen is, waardoor je meer dan 300.000 spots in je overzicht krijgt. Maar als je download-server een kortere retentie heeft (ziggo bijv. = 30 dagen), dan heb je daar niet zo veel aan, want je kunt die oude spots dan toch niet meer downloaden, ook al staan ze in je overzicht. En als je download-server een hogere retentie heeft, heb je er ook niets aan, want dan kun je beter die server gebruiken :9 kortom: je hebt er eigenlijk helemaal niets aan 8)7 Hoogstens een lijntje besparen.
Bedankt voor het antwoorden van mijn vraag , :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
jooncheez schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:40:
Ik gebruikte tot nu toe altijd Hitnews als newsserver, maar zoals hierboven al wordt aangegeven werkt dat niet lekker met Spotnet. Kan iemand mij zeggen welke newsserver wel goed werkt met Spotnet? Dan stap ik daar misschien naar over.
Zelf heb ik Astraweb en dat werkt heerlijk (retentie >800 dagen)! Kijk eens in dit draadje, er staan veel ervaringen met verschillende payservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jooncheez schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:40:
Ik gebruikte tot nu toe altijd Hitnews als newsserver, maar zoals hierboven al wordt aangegeven werkt dat niet lekker met Spotnet. Kan iemand mij zeggen welke newsserver wel goed werkt met Spotnet?
Eweka werkt perfect, maar Giganews, Astraweb, etc. ook! Als je ergens een proef-abonnement neemt, vul je deze gegevens in bij Spotnet, en als je dan meer dan 300.000 spots krijgt bij de eerste update, is de provider geschikt. Volgens mij zijn zowat alle (betaalde) providers geschikt, behalve Hitnews ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
FezzFest schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:51:
[...]

Zelf heb ik Astraweb en dat werkt heerlijk (retentie >800 dagen)! Kijk eens in dit draadje, er staan veel ervaringen met verschillende payservers.
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:04:
[...]

Eweka werkt perfect, maar Giganews, Astraweb, etc. ook! Als je ergens een proef-abonnement neemt, vul je deze gegevens in bij Spotnet, en als je dan meer dan 300.000 spots krijgt bij de eerste update, is de provider geschikt. Volgens mij zijn zowat alle (betaalde) providers geschikt, behalve Hitnews ;)
Oke, bedankt allebei;) Ik wist niet dat Hitnews de enige provider was met problemen. Dan ga ik maar op zoek naar een nieuwe.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:16
Ik heb het vanmiddag ook eens geinstalleerd en ik moet zeggen; prima proggie!

Wat mij alleen wel meteen opviel was dat de downloadsnelheid lager is als Newsleecher.

Ik heb news.kpn.nl als nieuwsserver mer drie draadjes. Spotnet en Newsleecher staan hetzelfde ingesteld en als ik een cd binnenhaal met Spotnet haal ik zo'n 5,2 Mb (met m'n 8 Mb max. downloadsnelheid) en met Newsleecher net over de 6 Mb.
Plus ik mis dat ik maar 1 totaalregel zie van een downlaod terwijl je in Newsleecher ook je aantal draadjes ziet. Wel zo handig als een draadje eruit knalt en je wil die weer een zetje geven. Dit kan dus niet in Spotnet en ik zou dat graag terugzien in een volgende versie.

Maar voor de rest super! :*)

/edit: ik heb in Spotnet de draadjes op 4 gezet omdat ik lees dat er eentje al gebruikt wordt en nu gaat-ie als een trein!

Nu alleen de draadjes zelf zichtbaar krijgen in Spotnet :9

[ Voor 12% gewijzigd door Ferret op 19-01-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ferret schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:17:
Ik heb het vanmiddag ook eens geinstalleerd en ik moet zeggen; prima proggie!

Wat mij alleen wel meteen opviel was dat de downloadsnelheid lager is als Newsleecher.

Ik heb news.kpn.nl als nieuwsserver mer drie draadjes. Spotnet en Newsleecher staan hetzelfde ingesteld en als ik een cd binnenhaal met Spotnet haal ik zo'n 5,2 Mb (met m'n 8 Mb max. downloadsnelheid) en met Newsleecher net over de 6 Mb.
Plus ik mis dat ik maar 1 totaalregel zie van een downlaod terwijl je in Newsleecher ook je aantal draadjes ziet. Wel zo handig als een draadje eruit knalt en je wil die weer een zetje geven. Dit kan dus niet in Spotnet en ik zou dat graag terugzien in een volgende versie.

Maar voor de rest super! :*)

/edit: ik heb in Spotnet de draadjes op 4 gezet omdat ik lees dat er eentje al gebruikt wordt en nu gaat-ie als een trein!

Nu alleen de draadjes zelf zichtbaar krijgen in Spotnet :9
gewoon inloggen op sabnzbd op de achtergrond 127.0.0.1:8090 uit m'n hoofd (zie config file)

Suggestie voor 1.5
download tab hiden wanneer je voor save file ipv download kiest.

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 20-01-2011 04:05 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
fish schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 04:03:
[...]

gewoon inloggen op sabnzbd op de achtergrond 127.0.0.1:8090 uit m'n hoofd (zie config file)
Slaat dat op het aantal draadjes wat niet zichtbaar is in Spotnet?

Nader puntje; ik mis een watchlist. Ik wil bijvoorbeeld een cd binnenhalen maar die is kennelijk nog niet compleet (iets wat ik ook niet kan zien in Spotnet) en zou ik hem dus graag op een watchlist willen zetten. En die is er niet dus nu moet ik het ergens noteren anders vergeet ik het.

Wat ik wel zeer prettig vind is de duidelijkheid van het overzicht; mooi lettertype, duidelijk van kleur en fris. Ik moest in FTD somd echt effies in m'n ogen wrijven met die groene kleine prutslettertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:44:
Gisteren even spotnet geïnstalleerd, werkt goed, fijn programma.
Echter krijg ik sinds vandaag de volgende dialoog bij het opstarten:

400 news.kpn.nl: Your host connection limit reached -
newsmaster@kpnplanet.nl

Het is dan nog wel mogelijk om tussen de opgehaalde headers te neuzen alleen kan ik geen items bekijken.
Weet iemand hoe dit komt?
Dit heb ik nu ook. Ik heb 4 draadjes ingesteld waarvan er drie door mijn verbinding met de nieuwsserver van KPN worden gebruikt. Ik ben nu iets aan het downloaden en wil een andere spot bekijken en ik krijg dus dezelfde melding als ik hierboven quoot.

Vanaalten heeft hier destijds op geantwoord:
Dat komt omdat de host connection limit bereikt is.
Ofwel: hoeveel verbindingen mag je van je newsprovider (KPN?) maximaal openen naar de nieuwsserver? En hoeveel mag spotnet er gebruiken (neem aan dat dat in de instellingen ergens staat)?
Ik begrijp dus dat zolang je aan het downloaden bent, géén andere posts kunt bekijken. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
De kpn usenetserver ondersteund maximaal 3 verbindingen.
Wanneer er dus 4 verbindingen ingesteld worden in spotnet worden er 3 gebruikt
voor downloaden en 1 voor openen en downloaden van spot aanmeldingen.

Hierdoor word er geprobeerd 4 lijnen te gebruiken.
Er mogen echter maar 3 verbindingen gemaakt worden.

Oplossing1: Stel 3 verbindingen in.
Dan word er 1 lijn gebruikt voor openen en downloaden van spot aanmeldingen.
Dan worden er 2 lijnen gebruikt voor downloaden.

Oplossing 2: Stel 1 lijn in voor Spotnet.
Stel in dat de nzb bestanden opgeslagen moeten worden.
Zoek in spotnet wat je allemaal wilt en download de nzb.
Wanneer dit klaar is spotnet sluiten en de NZB bestanden gebruiken in een andere newsreader.
Gebruik daarin de kpn server met 3 lijnen.

KPN heeft trouwens ook een aparte usenet server met tekstgroepen.
Mogelijk tellen deze lijnen niet mee voor de server "news.kpn.nl" (max 3 lijnen).
Serveradres tekst newsserver: textnews.kpn.nl
Deze kan gebruikt worden door het aanpassen van het settings.xml bestand.
Hoe dit moet staat eerder in dit topic uitgelegd.

De 3 regels die aangepast kunnen worden in settings.xml:
<Server>textnews.kpn.nl</Server>
<DownloadServer>news.kpn.nl</DownloadServer>
<UploadServer>news.kpn.nl</UploadServer>
In spotnet zelf dan nog de gebruikersnaam en wachtwoord invullen als dat nodig is.

Letop! Bij aanmelden van spots i.c.m. een isp server (Caiway, KPN, Online, Tele2, Xs4all,
Ziggo, Zeelandnet enz.) is het ipnummer van wie de spot plaatst zichtbaar in de header.
Beter kan een payserver (blockaccount zonder verloopdatum) gebruikt worden die anoniem posten ondersteund.

Het is echter nog niet mogelijk om servers te gebruiken met verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Er is een nieuwe versie (1.4.1) uitgebracht. Voor link zie 1e bericht.
MD5 = 1f7b8ceeb49be0966da6ea53d1be4ccd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die is al ruim een maand beschikbaar;

Verwijderd in "Spotnet, wat vinden we ervan?"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Dat is niet zo. Die versie had nog als versienummer 1.4
Daarvan was de md5 3e529f08849bb4dc1fcff508d075cc90.
Deze heeft zoals eerder genoemd een andere MD5 en het installatiebestand heeft als versienummer 1.4.1.

Na installeren versie 1.4 (3e529f08849bb4dc1fcff508d075cc90) heeft Spotnet.exe een md5 van a7a825b563b2036c300c78d1b4eeb210

Na installeren versie 1.4.1 (1f7b8ceeb49be0966da6ea53d1be4ccd) heeft Spotnet.exe een md5 van 3baf502af94df039a45abb6cc07fbb4f

Beide zijn dus verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zeg ik, een maand geleden al beschikbaar met de MD5 string die jij hierboven aangeeft, je hebt deze blijkbaar alleen over het hoofd gezien.

MD5: 3BAF502AF94DF039A45ABB6CC07FBB4F

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Ok, dan heb ik niet eerder gezien dat er een nieuwere versie was.
Mogelijk kan de md5 waarde + datum wijziging vermeld worden in het 1e bericht.
Dan is duidelijker dat er een nieuwere versie is uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze app werkt op het eerste gezicht al een stuk minder onhandig dan dat verrotte FTD.

Maar waarom niet gewoon deze database ergens online gooien, en dat iedereen op een website kan zoeken ipv in een lokale app? Net zoals nu met torrents.

(Het downloaden van nzb's kan vervolgens met iedere willekeurige client zoals SabNzbd, eveneens net zoals bij torrents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:04:
Deze app werkt op het eerste gezicht al een stuk minder onhandig dan dat verrotte FTD.

Maar waarom niet gewoon deze database ergens online gooien, en dat iedereen op een website kan zoeken ipv in een lokale app? Net zoals nu met torrents.

(Het downloaden van nzb's kan vervolgens met iedere willekeurige client zoals SabNzbd, eveneens net zoals bij torrents)
Dat is juist de bedoeling van Spotnet, mocht ooit de boel er uit de lucht worden gehaalt door Instantie-X, dan zijn alle spots nog wel gewoon op nieuwsgroepen terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 17:27
Xaero schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:32:
[...]

Dat is juist de bedoeling van Spotnet, mocht ooit de boel er uit de lucht worden gehaalt door Instantie-X, dan zijn alle spots nog wel gewoon op nieuwsgroepen terug te vinden.
Inderdaad. Alles staat in de groep "freep.pt"
Kijk maar: http://groups.google.com/group/free.pt/topics?gvc=2

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaero schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:32:
Dan registreer & host je toch een domein (desnoods anoniem) in een random land waar Brein geen jurisdictie heeft? IJsland bijvoorbeeld.
Ben nog niet helemaal thuis in dat nieuwsgroepen gebeuren, staan daar alle "spots"? (ook van FTD?)
En als ik daar spullen vind, hoe kom ik dan aan de .nzb's ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Is e rtrouwens een versie die je op je synology zou kunnen zetten? Is e rooit over nagedacht om het te maken of is dat te veel werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Chadi schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 00:14:
Is e rtrouwens een versie die je op je synology zou kunnen zetten? Is e rooit over nagedacht om het te maken of is dat te veel werk?
Op de achtergrond werkt Spotnet met sabnzbd, dus als je het programma installeert, en de nzb's verwijst naar de synology, doet hij hetzelfde ( sabnzbd is simpel te installeren op de snology )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
FreshMaker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:40:
[...]

Op de achtergrond werkt Spotnet met sabnzbd, dus als je het programma installeert, en de nzb's verwijst naar de synology, doet hij hetzelfde ( sabnzbd is simpel te installeren op de snology )
heb je een voorbeeld van hoe dat precies zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Waarom is hitnews niet geschikt voor Spotnet eigenlijk? Ik snap niet waarom het functioneren van spotnet afhankelijk is van je usenet provider. Alleen retentie lijkt mij een relevant punt, maar dat zit met 350+ dagen toch ook wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Chadi schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:13:
[...]

heb je een voorbeeld van hoe dat precies zou moeten?
http://www.mertymade.com/syno/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Is er iets aan de hand met Spotnet? Ik kan al 24 uur geen spots binnenhalen. Hij zegt dat hij een time-out heeft met de server. Maar als ik de NZB via FTD importeer in Grabit download hij deze gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik krijg sinds gisteren de melding als ik een spot wil openen :

Kan spot niet ophalen : Handtekening is niet correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Ik heb dezelfde foutmelding.
Ik heb de settings van Spotnet uit "c:\Users\All Users\Spotnet" al verwijderd en de laatste Spotnet opnieuw geïnstalleerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. :'(
Mijn provider is Lightningusenet.com.

Ik ga weer terug naar FTD :(

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Blobby op 06-02-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Inmiddels is het weer mogelijk om een deel van de spots te openen zonder de handtekening fout.
Er zijn ook ook nog spots die deze foutmelding nog wel hebben.
Mogelijk doen deze het op een later moment ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Voorstel voor nieuwe versie:
- De mogelijkheid om de Downloads tab te verbergen (al eerder gevraagd door andere).

- De mogelijkheid om een map in te stellen waar de NZB word opgeslagen en deze map te onthouden.
Op dit moment is dit het bureaublad en na aanpassen map word deze aanpassing niet opgeslagen.

--

Worden de opgehaalde handtekeningen lokaal opgeslagen?
Wat te doen als er geen handtekeningen gecontroleerd kunnen worden?
Bestaat er een fallback of kan deze mogelijk gemaakt worden (bijv. via usenet)?

--
Het gebeurt wel eens dat de Download knop een deel van de tekst verbergt.
Heb dit opgelost door in de installatiemap Spotnet\Images\download.png aan te passen.
Er is nu geen knop zichtbaar. Wanneer er een handje in de rechterhoek zichtbaar is kan er op de verborgen knop download geklikt worden.
Hernoem voor de zekerheid het originele bestand tot "download-orgineel.png" zonder " " voor vervanging.
Aangepast download.png bestand

[ Voor 32% gewijzigd door qwerty_running op 06-02-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Betekent het einde van FTD ook het einde voor spotnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Nee, hoe meer mensen spotnet gebruiken hoe meer spots er komen, je kan je eigen spot aanmelden bij Spotnet en deze komt dan in de lijst :)
Spotnet gebruikt een andere database dan FTD

[ Voor 14% gewijzigd door Rockvee2 op 09-02-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:03
stijnos1991 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:32:
Betekent het einde van FTD ook het einde voor spotnet?
Nee!
juist niet lijkt me, Spotnet is juist de opvolger van FTD als FTD stopt, toch?

Spotnet heeft toch geen lokale server, maar staat op de nieuwsservers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
yannickie111 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:42:
[...]

Nee!
juist niet lijkt me, Spotnet is juist de opvolger van FTD als FTD stopt, toch?

Spotnet heeft toch geen lokale server, maar staat op de nieuwsservers?
wel nog 1 centrale server om te weten waar iedereen is ;-), dat moet wel nog fixed worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:23

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Spotnet is best wel goed, maar er zitten toch nog wat kleine dingetjes in die niet zo handig werken. Een voorbeeld is, dat als ik iets aan het downloaden ben, de snelheid soms compleet omlaag gaat voor 5 minuten, en dan schiet ie weer omhoog (hitnews). Als ik met mijn rechter muisknop op een download klik, kan ik ook niet kiezen uit Download map weergeven o.i.d. en dat vind ik best vervelend. Verder is het echt een top programma! Het is heel overzichtelijk (vind ik) en het werkt snel en makkelijk. Je hebt alleen Spotnet nodig, en geen andere programma's. Mijn buurman had nog wel eens moeite met FTD, maar ik denk dat dit toch wel een stuk makkelijker voor hem is, want het is minder complex. Ik hoop dat je wat aan deze feedback hebt gehad! :D

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Dutch2007 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:00:
[...]

wel nog 1 centrale server om te weten waar iedereen is ;-), dat moet wel nog fixed worden ;-)
Dan mag je wel opschieten, want FTD is vandaag door de rechter gesloopt... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:06
Is het misschien handig om dit ergens op github of google code te zetten? Dan kan er gelijk een wiki bij die het protocol documenteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Goed plan! Ik kan de (volledige) source ook nergens vinden.

Open source op aanvraag is imho niet echt open source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
*Meldt zich* FTD is gesloopt dus het zoeken naar goede alternatieven is begonnen :) Spotnet klinkt als een goede en ga ik eens even mee testen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:16
ChiLLeR schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:51:
*Meldt zich* FTD is gesloopt dus het zoeken naar goede alternatieven is begonnen :) Spotnet klinkt als een goede en ga ik eens even mee testen.
kijk ook even wat spotnet is...ziet er goed uit tot nu toe! mis alleen 1 ding, de bestandnaam van de spot die je aanklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige items vind hij wel op FTD, niet op Spotnet??
het overzicht van Isaac stopt om 01.46 uur....alles erna wordt niet weergegeven. zoek bijvoorbeeld maar eens op FTD en Spotnet naar de laatste ep van NCIS...FTD heeft m wel, Spotnet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:01:
Sommige items vind hij wel op FTD, niet op Spotnet??
het overzicht van Isaac stopt om 01.46 uur....alles erna wordt niet weergegeven. zoek bijvoorbeeld maar eens op FTD en Spotnet naar de laatste ep van NCIS...FTD heeft m wel, Spotnet niet.
heb het hier ook even getest, en wat je zegt heb ik hier ook! vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 17:14
Perfect progje!!!!
Ik mis alleen de reacties van andere gebruikers (zoals in FTD). Daarmee haal je de slechte spots er zo uit.
De twitter knop zal hiervoor bedoeld zijn heeft bij mij heeft die knop nog nooit gewerkt ?!
Thumbs up!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Dacuuu schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:06:
[...]

heb het hier ook even getest, en wat je zegt heb ik hier ook! vervelend..
Komt omdat er nu nog een handmatig conversie moet plaatsen vinden (dacht ik ergens eerder gelezen te hebben).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
erkr schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:28:
Perfect progje!!!!
Ik mis alleen de reacties van andere gebruikers (zoals in FTD). Daarmee haal je de slechte spots er zo uit.
De twitter knop zal hiervoor bedoeld zijn heeft bij mij heeft die knop nog nooit gewerkt ?!
Thumbs up!!!
Idd die mis ik ook wel een beetje. Bij elke post is het vakje van twitter leeg.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
Volgens mij een bug (sinds versie 1.4)

Als ik een spot open binnen spotnet, en vervolgens een url aanklik, bijvoorbeeld moviemeter.nl, dan wordt er soms een externe instantie van IE geopend met daarin de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:44

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik krijg een time-out bij het verbinden met mijn newsserver (Caiway). Volgens mij geeft Spotnet het te snel op, omdat Grabit bij mij ook altijd lang blijft hangen op "sending password". Is hier iets aan te doen?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey,

Nu FTD er waarschijnlijk binnenkort mee moet stoppen, ben ik aan het zoeken naar een alternatief. Spotnet lijkt me wel iets leuk, maar ik irriteer me wel aan één ding.

Rechts zie je altijd de datum van de spot/upload (?) staan. Is het mogelijk in plaats van deze datum het aantal dagen dat 't oud is weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 09:39
Nu FTD langzaam aan zijn einde is, moet ik toch opzoek gaan naar alternatieven.

Enig vooruitzicht of Spotnet voor de OSx(mac) beschikbaar komt? Of dat iemand hiermee aan de slag kan/mag gaan aangezien Spotnet Opensource is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Mooi FTD alternatief! :)
Zojuist even met de filters gestoeid, werkt goed, wat me alleen gelijk opviel is dat de filters naderhand niet aan te passen/wijzigen zijn. Is dit in een volgende versie wel al mogelijk?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Zal idd wel populair worden nu FTD op de rand van de afgrond balanceert...

Edit; al werkt zoeken op Binsearch of met de search van Alt.Binz ook goed.

Gewoon "x264 NL" intikken, of "DVD5 NL", en je krijgt een mega lijst met films met NL subs. En dat is nog maar een simpel voorbeeld van een zoekterm die werkt. :) Ff loeren in moviemeter oft wat is en gaan met die banaan. :D LOL. Zo moeilijk is het allemaal niet. O-)

[ Voor 83% gewijzigd door Format-C op 09-02-2011 19:24 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-08 13:26
geen idee wat ik verkeerd doe, maar de meest recente spots, zijn volgens spotnet bij mij tot 24-11-2010

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mijn spots zijn wel allemaal recent.

Weet je zeker dat je firewall niks blokt? :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Crazyclaws schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:21:
geen idee wat ik verkeerd doe, maar de meest recente spots, zijn volgens spotnet bij mij tot 24-11-2010
kijk eens in de handleiding, te vinden op pagina 1 van dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyclaws
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-08 13:26
gelukt, maar had niks met de handleiding te maken, wel met een hele oude versie........... 8)7
Dus spotnet opnieuw binnen gehaald en hopsa.....recente posts, kortom, ik is een muppet :+

Onder de grote rots, naast die kleine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Ik mis het een beetje in dit topic, maar is het ook mogelijk om 2x een usenet account toe te voegen? Ik download nu namelijk met 2x eweka accounts binnen newsleecher met een 120mbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 19:44

themeparktommy

Pretparkgek!

ik krijg een error 509 als ik spotnet wil downloaden.
Wordt deze nog ergens anders geplaatst?

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

grote_oever schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:38:
Ik mis het een beetje in dit topic, maar is het ook mogelijk om 2x een usenet account toe te voegen? Ik download nu namelijk met 2x eweka accounts binnen newsleecher met een 120mbit verbinding.
op de achtergrond draaid gewoon sabnzbd+ die je gewoon kan configureren imho

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

themeparktommy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:40:
ik krijg een error 509 als ik spotnet wil downloaden.
Wordt deze nog ergens anders geplaatst?
Gewoon ff op binsearch zoeken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Crazyclaws schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:37:
gelukt, maar had niks met de handleiding te maken, wel met een hele oude versie........... 8)7
Dus spotnet opnieuw binnen gehaald en hopsa.....recente posts, kortom, ik is een muppet :+
:) _/-\o_ nog even gekeken, had verwacht te zien staan, gebruik altijd de nieuwste versie, dat staat niet in die handleiding
Maar je had het al gevonden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zo, ik ben er een beetje mee aan het klooien geweest. De volgende zaken zouden handig zijn;

-een extra provider toevoegen, incl aantal threads per provider (ik heb Eweka samen met een maat, en heb zelf nog Astraweb, dus dit zou wel handig zijn.)
-favorietenlijst
-lijst nog te downloaden, of gedownload. Of markeren gedownloade dingen
-ratingsysteem, aantal sterretjes ofzo. Zo kan je makkelijk de populairste of hoogst gerate dingen vinden.

Maar goed. Met dit alles is het net weer FTD. :P

Ik heb er voor gekozen om de NZB te downloaden en te openen met Alt.Binz. Wel zo handig. :) Tot nu toe vind ik het best een aardig alternatief voor FTD. Leuk progsel. :)

De vraag is; hoe lang duurt het voordat Brein Spotnet te lijf gaat? :o

Zal zo DBP nog even proberen. Lijkt me ook leuk.

[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 09-02-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:48

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik heb net een download weggehaald omdat ik wilde zien of er om een bevestiging zou worden gevraagd (dit is dus niet zo). Ik was echter al best ver met het downloaden. Is er een mogelijkheid om een dergelijke download te hervatten? De bestanden van de gedeeltelijke download staan immers nog wel op mijn HDD.

Ja, ik had beter een andere download kunnen starten, maar ja, life on the edge hè ;)

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem, kan iemand mij hier misschien mee helpen?

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2j2j9ty.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 18:41

epic_gram

undercover moderator

hmm, de link uit de TS is dood, helaas.

Deze werkt nog wel: http://www.snelrennen.nl/download/usenet.php

[ Voor 9% gewijzigd door epic_gram op 09-02-2011 20:37 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

DBP is nog niet je van het iig. Dus voorlopig nog FTD, en als die weg zijn Spotnet. _/-\o_ Spotnet roeleert ook best eigenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 09-02-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

sus

is druk :+

Net spotnet gedownload, maar hij loopt hier steeds vast als hij nieuwe spots aan het downloaden is. De server zou niet gevonden kunnen worden. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:36:

[afbeelding]
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
heb je daar een directe zoekfunctie in zoals in Spotnet? Want ik heb het op mijn Syno en het lijkt er niet eens op. :)

Of ik moet wat verkeerd gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:36:
Spotnet ondersteund geen ipv6.

Er vanuit gaande dat je windows 7 draait (je screenshot lijkt er op, maar tegenwoordig weet je het maar nooit), kan je een tunnel opzetten.

Start -> Uitvoeren -> CMD -> Enter
geef de opdracht:
code:
1
netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=4119 connectaddress=reader.ipv6.xsnews.nl connectport=119

En in spotnet vervang je de server voor: 127.0.0.1 en je poort voor 4119.

Met spotnet zelf heb ik het nog niet getest, maar met Grabit werkt het zo wel dus de kans is aanwezig dat het je ook helpt bij spotnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:48

RaJitsu

B.S.U.R.

RaJitsu schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:19:
Ik heb net een download weggehaald omdat ik wilde zien of er om een bevestiging zou worden gevraagd (dit is dus niet zo). Ik was echter al best ver met het downloaden. Is er een mogelijkheid om een dergelijke download te hervatten? De bestanden van de gedeeltelijke download staan immers nog wel op mijn HDD.
Iemand?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:47
Ik heb alleen 1 vraag. Waar haalt spotnet zijn sposts vandaan? Als ik het zo zie dan lijkt het wel of spotnet van ftd posts kopieert. De teksten en zelfs de plaatjes komen overeen met de spots in ftd en spotnet. Dat zou dus betekenen dat als mensen niet meer via ftd spotten er dus ook geen spots in spotnet meer staan volgens mij? Tenzij mensen echt spots aanbrengen in spotnet zelf? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kaasje123 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:08:
Ik heb alleen 1 vraag. Waar haalt spotnet zijn sposts vandaan? Als ik het zo zie dan lijkt het wel of spotnet van ftd posts kopieert. De teksten en zelfs de plaatjes komen overeen met de spots in ftd en spotnet. Dat zou dus betekenen dat als mensen niet meer via ftd spotten er dus ook geen spots in spotnet meer staan volgens mij? Tenzij mensen echt spots aanbrengen in spotnet zelf? :?
Inderdaad, precies zoals je het zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Kaasje123 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:08:
Lees de handleiding?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 07:47
Lekker constructief. Dankje voor de hulpvaardigheid.

Gelukkig zit er ook echt een hele goede helpfile bij geleverd. :z

[ Voor 15% gewijzigd door Kaasje123 op 09-02-2011 23:48 ]

• baasandre
Kaasje123 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:47:
[...]

Lekker constructief. Dankje voor de hulpvaardigheid.

Gelukkig zit er ook echt een hele goede helpfile bij geleverd. :z
welkom in het topic _/-\o_
Lees eens pagina 1 t/m.... nu door
Tja kost je ( en anderen die dit lezen) even wat tijd en goh... al je mogelijke vragen worden misschien of zijn al beantwoord.
Niks ten nadele van jou... maar lees eerst eens een topic door :)

zal even constructief zijn: zie de spot in ftd, en zoek hem op in spotnet
en maak een tag daarvoor aan, en scan gewoon pagina 1 t/m nu toe
en vooral "Spotnet, wat vinden we ervan? "
page 21

Bij mij werkt het gewoon perfect vanaf het begin.... :z

[ Voor 20% gewijzigd door baasandre op 10-02-2011 00:17 . Reden: edit de edit ]

• qwerty_running
  • Niet online
@rakkie20:
De server reader.ipv6.xsnews.nl heeft geen headers. Dit is al een hele tijd zo.
Ophalen headers zal dus niet werken.

Spotnet ondersteund wel IPv6. Om dit te testen kan newszilla6.xs4all.nl gebruikt worden.
De retentie is echter een stuk lager (rond de 14 dagen).

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Wat zal het lekker druk worden hier en spots rechtstreeks in spotnet. Nu hopen dat de servers het aankunnen en er uiteindelijk geen centrale server is. Sourcecode zo snel mogelijk online !

Don't rely on their truth alone

• qwerty_running
  • Niet online
De source staat al lang (123 dagen) op usenet. Zoek op: SpotSource

Verwijderd

Topicstarter
Er is een nieuwe versie beschikbaar, versie 1.5, die als grootste verandering heeft dat je nu reacties kunt plaatsen bij de spots.

[TOEGEVOEGD]

- Je kunt nu reacties plaatsen
- De lettergrootte is nu instelbaar
- Zoekresultaat als filter opslaan
- Minimaliseren naar het systeemvak
- Openstaande tabbladen onthouden
- Zoeksuggesties terwijl je aan het typen bent
- Downloadtab word nu automatisch verborgen
- Venstergrootte word nu onthouden bij het afsluiten

[OPGELOSTE BUGS]

- Time-out problemen opgelost
- Downloadknop overlapt tekst niet meer
- Keyboard-navigatie werkt weer in het overzicht

• baasandre
jups update werkt naar behoren

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
Thx voor de update Drazix!

Is de filter Films nu weer zonder ebooks en series?

Zou je bij versie 1.6 nog naar mijn bug kunnen kijken?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wordt alsmaar beter.

De laadtijd per spot v.w.b. reacties (al dan niet geplaatst), duurt bij mij wel tamelijk lang (10-tallen seconden)

@hierboven, ik zie nog steeds ebooks staan in het algehele film-overzicht.

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 10-02-2011 03:16 ]

Testing, one, two ...

• Vburen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:46

Vburen

<omdat het kan>

Mooi progje hoor! echt heel eenvoudig en overzichtelijk.
Ben er nu even mee bezig geweest (zie tijd :O), maar ik krijg het niet aan de praat hoe ik het hebben wil.
Dat is als volgt:

headers downloaden via
news2.neva.ru/eigen ISP

normale downloads via
ipv6 testserver van xsnews(heeft geen headers zie eerder dit topic).

Ik gebruik die testserver namelijk al tijden om gratis snel te kunnen downloaden, (bat bestandje + newsleecher + gogo6) het grote probleem was dat het erg omslachtig is.
Mijn bedoeling is namelijk ook om mindere "tweakers" (lees: mensen die nu downloaden via torrents) ook via nieuwsgroepen te laten downloaden. via usenet is een klein beetje omslachtiger, maar met al dat extra gedoe om het gratis te krijgen krijgen ze het nooit aan de praat.

Na wat speuren in dit topic heb ik wat dingen aangepast in settings.xml
(<Server>news2.neva.ru</Server>
<DownloadServer>127.0.0.1</DownloadServer>
<UploadServer>127.0.0.1</UploadServer>)
, echter niet met het juiste resultaat; voor server nummer 1 is geen username/pwrd nodig en voor de 2de wel(staat ook eerder in het topic dat verschillende wachtwoorden niet zou gaan werken; maarjah toch proberen he...).

Heb ook al geprobeerd om eerst de spots binnen te halen, een spot te openen, dan de server aan te passen en toen te gaan downloaden maar dit werkte ook niet.

Indien dit werkend gekregen kan worden dan denk ik dat het niet moeilijk is om een "portable" versie van spotnet te maken, men hoeft dan alleen gogo6 te installeren(of een van de andere ipv4tp6 tunnel providers) een bat bestandje in de opstart map gooien en dan kun je met je volledige snelheid downloaden.

alle hulp is welkom, excuses voor rare zinnen e.d. ik ben een beetje moe.
Het is een lang verhaal geworden dus kort wat ik graag zou willen zien:
De mogelijkheid om 1 server te gebruiken voor headers en een ander om van te downloaden.

@hierboven; comments laden duurt idd lang. dat is niet erg maar wel flauw dat er dan na een halve minuut no comments staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Vburen op 10-02-2011 03:20 . Reden: reactie bovenbuur ]

<omdat het kan>

• qwerty_running
  • Niet online
Spotnet 1.5 bevat het nieuwe bestand "servers.xml".
Hierin kunnen 3 servers ingesteld worden.
Per server kan een gebruikersnaam, wachtwoord, poort, ssl ingesteld worden.
Heb dit verder nog niet getest.

code:
1
2
3
4
5
<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="voor ophalen database spots" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="voor downloaden bestanden (incl nzb)l" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="voor plaatsen aanmelding spot" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Mogelijk is het nodig dat de wachtwoorden versleuteld zijn opgeslagen (zoals in oudere versies).
Dan 1 server instellen in spotnet waarvoor een wachtwoord nodig is.
Spotnet sluiten, settings.xml openen, wachtwoord kopiëren, plaatsen in servers.xml
Daarna herhalen totdat alle 3 de servers zijn ingesteld.

• qwerty_running
  • Niet online
Krijg bovenstaande (3 servers instellen) nog niet werkend.

• pinda53
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-07-2022
Sneller een update van de bestanden/aanmeldingen denk ik aan 2 keer per uur zou een hele verbetering zijn.

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-08 19:01
Mooi programma, maar ik heb nog wel een aantal verbeter suggesties:
  • Wanneer je een spot bekijkt: rechter muisklik => navigeert terug naar spotoverzicht (zoals ftd watchdog)
  • Nieuwe spots een andere "row" achtergrond kleur (na alleen vet gedrukt) (ftd heeft groen en dat is wel makkelijk herkenbaar)
Tevens mis ik de volgende informatie (voor als ik zelf wil gaan zoeken en dus niet gebruik wil maken van download button):
  • Aantal bestanden :
  • Bestandsnaam :
  • Nieuwsgroep(en) :
hoe dan ook: een programma met potentie! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Vledderos op 10-02-2011 09:41 ]

• Dacuuu
Vledderos schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:33:
Mooi programma, maar ik heb nog wel een aantal verbeter suggesties:
  • Wanneer je een spot bekijkt: rechter muisklik => navigeert terug naar spotoverzicht (zoals ftd watchdog)
  • Nieuwe spots een andere "row" achtergrond kleur (na alleen vet gedrukt) (ftd heeft groen en dat is wel makkelijk herkenbaar)
Tevens mis ik de volgende informatie (voor als ik zelf wil gaan zoeken en dus niet gebruik wil maken van download button):
  • Aantal bestanden :
  • Bestandsnaam :
  • Nieuwsgroep(en) :
hoe dan ook: een programma met potentie! :)
Bestandnaam mis ik ook...wil het gewoon zien om het zelf ook te kunnen zoeken..en niet afhankelijk te zijn van een nzb. verder top programma!

Edit: misschien ben ik oliedom..maar ik kan nergens het bestand "servers.xml" vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 10-02-2011 10:03 ]

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik mis nog de functionaliteit om een externe Sabznbd server op te geven. Dat zou voor mij de overstap een stuk prettiger maken.

• qwerty_running
  • Niet online
@Dacuuu:
Locatie servers.xml:
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet
Vista/Win7 = C:\ProgramData\Spotnet

Is dezelfde map als waar settings.xml staat.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Als ik tijdens de installatie van Spotnet bij "Selecteer Provider" mijn Eweka gegevens invul krijg ik de volgende foutmelding: connect error 10061

Iemand enig idee wat dat betekent?

• qwerty_running
  • Niet online
Deze versie is een hele verbetering vergeleken met versie 1.4.1.
Blijf het knap vinden dan iemand zoiets kan maken.

Het is met versie 1.5 mogelijk om een filter te maken met een zoekopdracht.
Dit werkt ook i.c.m. aanvinken Titel, Afzender, Tag.

Voorstel volgende versie:
Een watchlist die lokaal word opgeslagen.
Een mogelijkheid om een bestaand filter aan te passen.
Een mogelijkheid om bepaalde spotters te verbergen (vergelijkbaar met globaal filter van FTD).

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Hm ik heb een vraag IVM veiligheid.
Bij FTD had je veel user comments en reporten naar moderators dus je had minder kans op een virus ziende deze al getest werden door anderen.
Spotnet heeft dit (nog) niet zie ik.
Zou spotnet een goed alternatief zijn voor mij, want ik gebruikte FTD het enkel voor de ratings en comments van andere mensen te bekijken en dan de files te downloaden.
Of zou DBP eerder de oplossing zijn voor mij?

Ik ben eerlijk gezegd net begonnen met Usenet.

We all make choices, but in the end, our choices make us.

• Dacuuu
qwerty_running schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:14:
@Dacuuu:
Locatie servers.xml:
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet
Vista/Win7 = C:\ProgramData\Spotnet

Is dezelfde map als waar settings.xml staat.
Thnx!

Edit: het werkt perfect :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 10-02-2011 11:10 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

qwerty_running schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 01:25:
De source staat al lang (123 dagen) op usenet. Zoek op: SpotSource
Maar dat is alleen het deel dat de posts download? Niet de client zelf? Klopt dat?

• Rockvee2
  • Niet online
Super, bedankt voor de update :)

Is er voor 1.6/latere versie een filter gepland dat je bijvoorbeeld bij Films niet Ebooks ziet?

[ Voor 61% gewijzigd door Rockvee2 op 10-02-2011 11:31 ]

• qwerty_running
  • Niet online
@Skye Menjou: In Spotnet 1.5 is het mogelijk om reacties te plaatsen.
Dit zit er echter pas in dus het duurt even voordat er reacties komen.
Deze reactie worden op usenet geplaatst en ook weer opgehaald.
Hou er rekening mee dat als je een usenet server van een isp
( KPN, Tele2, Ziggo enz) gebruikt dat het ipadres in de header zichtbaar is.

Hiervoor kan beter een server gebruikt worden die niet het ipadres in de header zet.
Dit is meestal het geval bij payservers.

Er is nog geen mod knop. Deze komt mogelijk in een latere versie.
Het is binnen het programma mogelijk om berichten/spots te verbergen.
Dit kan echter alleen met een speciale versie van Spotnet die gebruikt word door mods.

• Mr_Blobby
Laatst zei Drazix nog dat een reactie-systeem via usenet, niet zo handig zou zijn omdat er dan veel meer headers binnen moeten worden gehaald: Verwijderd in "Spotnet, wat vinden we ervan?"

Begrijp ik het goed en is hier nu toch voor gekozen?

Pagina: 1 ... 6 ... 48 Laatste