Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
quote: Drazix
Dat gaat momenteel al, in settings.xml kun je 3 servers opgeven: 1 voor de headers, 1 voor de downloads en 1 voor de uploads. Maar je kunt (nog) niet voor elke server een ander wachtwoord opgeven, dus voor news2.neva.ru gaat het niet werken, omdat die jouw Hitnews gegevens niet accepteert. Zal iets maken dat je in 1.5 per server een ander gebuikersnaam/wachtwoord in kan stellen.
Mooiste zou zijn als dit via de gui kan. Bijvoorbeeld via een knop "Geavanceerd" bij server instellingen.
Daarna de mogelijkheid om 3 servers in te stellen. Vermeld dan bijvoorbeeld boven de server waarvoor de server gebruikt word.
Server 1: Spot informatie ophalen
Server 2: Downloaden
Server 3: Plaatsen spots

Zal kijken naar het settings.xml bestand. Zal als test news2.neva.ru voor de headers gebruiken,
newszilla6.xs4all.nl voor downloaden en geen server voor uploaden.

Voorstel: De mogelijkheid om het aan/uit kunnen vinken van ssl.
Dit zodat er ook via andere poorten dan alleen 119 zonder ssl verbinding gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Zag dat er een update naar 1.4 was via Software-informer. http://spotnet.software.informer.com onderaan de baldzijde staat dat Spotnet is developed by Brein. Klik je vervolgens op de download dan kom je op een soort anti-piracy pagina van Brein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat is er gebeurd met de link naar de bestanden. In geen enkele spot is dit meer aanwezig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
qwerty_running schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:46:
Voorstel: De mogelijkheid om het aan/uit kunnen vinken van ssl.
Dit zodat er ook via andere poorten dan alleen 119 zonder ssl verbinding gemaakt kan worden.
Dat kan nu al: alleen bij poort 443 en 563 word SSL ingeschakeld.
Mangofruit schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 03:30:
onderaan de baldzijde staat dat Spotnet is developed by Brein.
Software Informer neemt automatisch de gegevens uit het installatie-programma over, en daar stond bij versie 1.2 en lager (bij wijze van grap) Brein vermeld, omdat ik niet mijn eigen e-mail adres wou invullen. Omdat het paniek veroorzaakte en mensen er de humor niet van inzagen, heb ik het bij 1.3 en hoger maar achterwege gelaten. Maar Software Informer laat nog steeds de oude gegevens zien.
Ruffzz schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 12:40:
Wat is er gebeurd met de link naar de bestanden. In geen enkele spot is dit meer aanwezig ?
Die link is nog steeds aanwezig, maar alleen bij oude spots. Bij recente spots zit de NZB er al bijgevoegd, dus heb je die link niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Wat is mis in 1.4 is dat je niet meer aftelt voor een hele batch.

4 downloads in 1.3 liet voor elke download de verwachte tijd zien. Nu alleen maar voor de actieve download. Voor mij persoonlijk een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
als je nieuwe versies maakt, zou je dan gewoon kunnen nummeren ofzo? 1.4.1 -1.4.2 bijvoorbeeld

dat voorkomt veel verwarring :)

verder top programma _/-\o_

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
quote: Draxiz
Dat kan nu al: alleen bij poort 443 en 563 word SSL ingeschakeld.
Heb als test geprobeerd verbinding te maken via poort 80 en server reader80.eternal-september.org
Hierbij werd gemeld "Deze server ondersteund geen SSL" en de verbinding werd verbroken.
De server werkt volgens http://www.eternal-septem...verstatus.php?language=en
De server werkt ook via poort 80 in Newsleecher.

Heb als 2e test i.c.m. netsh portproxy via server 127.1.1.18 en poort 1118 ingesteld.
Hierbij werd gemeld "Deze server ondersteund geen SSL" en de verbinding werd verbroken.
Deze werkt echter wel in Newsleecher met dit adres en poortnummer.

Conclusie: Er word voor poort 80,1118 en waarschijnlijk andere poorten SSL verwacht.
Wanneer het geen SSL is dan word er geen verbinding gemaakt.
Bovenstaande is getest met Spotnet 1.4. De MD5 van het installatiebestand was 656d73fb83e8cc47929a6924b3f51a64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:03
Drazix, wat een prachtig programma! Nu limewire is geflopt laat ik mijn vrienden dit zien, een soort vervanging ervan. Top! Ga vooral zo door :p

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Ik gebruik nu dit programma sinds een paar weken en over het algemeen tot volle tevredenheid. Het updaten van de spots gaat veel sneller dan bij het oorspronkelijke voorbeeld en ook heb je die irritante reclame niet in beeld (ergste van die reclame vind ik wel dat wanneer je verbinding even wegvalt en de reclame niet kan updaten, het programma subiet afsluit).

Toch heb ik ook een paar vragen en opmerkingen. Misschien zijn ze al gemaakt, excuses dan daarvoor.
  • Toen ik het programma begon te gebruiken, kon je op de "Download" knop klikken om alles automatisch te doen, maar ik kon ook op de bestandsnaam iets meer naar beneden klikken om een conventionele zoekopdracht te starten en daarna alles handmatig af te werken. Omdat SabNZBd niet alles correct binnen weet te halen, gaf ik daar vaak de voorkeur aan. Maar sinds enige tijd bestaat alleen de "Download" knop nog maar, klikbare bestandsnamen worden niet meer weergegeven.
  • Kwa layout geef ik de voorkeur aan tabbladen van gelijke grootte, dat ziet er veel netter en overzichtelijker uit.
  • Wanneer een download via SabNZBd mislukt, worden alle resterende bestanden gelijk gewist. Erg irritant als je weet dat je de download met QuickPAR meestal nog kunt repareren. Zo heb ik vandaag ruim 2.4 GB tot twee keer toe in het niets zien verdwijnen van een op zich correcte spot. In combinatie met het niet meer kunnen achterhalen van de bestandsnaam (1e opmerking) maakt dat het erg lastig bepaalde downloads binnen te kunnen halen.
  • Verder laten de filtering opties nog te wensen over maar ik heb begrepen dat dat al op de todo lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
__R__ schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 16:50:
In 1.3 liet voor elke download de verwachte tijd zien. Nu alleen maar voor de actieve download.
Dat had ik niet bewust veranderd, zal het in 1.5 weer herstellen >:)
qwerty_running schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:32:
Conclusie: Er word voor poort 80,1118 en waarschijnlijk andere poorten SSL verwacht.
Ik heb het nagekeken, en je hebt gelijk. Ik dacht dat ik het veranderd had, maar was het op 1 plek vergeten, waardoor het alsnog niet werkt. Met 1.5 zullen alleen 443/563 automatisch SSL zijn. En wellicht maak ik een detectie-methode, waardoor je het niet eens meer hoeft in te stellen.
BeefHazard schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:57:
Nu limewire is geflopt laat ik mijn vrienden dit zien, een soort vervanging ervan.
Thanks! Nothing beats mond-op-mond reclame :P
Alfie104 schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:26:
Maar sinds enige tijd bestaat alleen de "Download" knop nog maar, klikbare bestandsnamen worden niet meer weergegeven.
Die link is nog steeds aanwezig, maar alleen bij oude spots. Bij recente spots zit de NZB er al bijgevoegd, dus kan die link niet weergegeven worden, want de bestandsnaam is niet meer bekend. Via instellingen kun je instellen dat hij de NZB met een ander programma opent (of opslaat). Zodat je de Sabnzbd route kunt omzeilen.
Wanneer een download via SabNZBd mislukt, worden alle resterende bestanden gelijk gewist.
Ik zal eens nazoeken of er geen optie in SABnzbd zit, waarmee dit gedrag veranderd kan worden. Ik ging er vanuit dat de PAR bestanden alleen weggegooit werden na een succesvole reparatie. Kan het niet zijn dat jouw downloads mislukken vanwege te weinig schijfruimte? Dan repareert hij alles, gooit de pars weg, maar mislukt vervolgens omdat UNRAR de bestanden niet kwijt kan?
Verder laten de filtering opties nog te wensen over maar ik heb begrepen dat dat al op de todo lijst staat.
Niet dat ik weet? Wat zou je graag veranderd zien aan de filter-opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beetje vreemd iets , ik weet niet of het zo hoort maar er zijn verschillende standaard categorieën zoals films/series. Maar ik zie in de categorie films ook Ebooks staan, verkeerd aangemeld van de spotter of een verkeerde instelling van het programma?

Bij series/boeken en de andere categorie laat hij de juiste dingen zien :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rockvee2 op 13-12-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Aanvulling op de gui voor 3 aparte servers:
Het zou mooi zijn als het mogelijk is om voor elke server een andere gebruikersnaam en/of wachtwoord
te kunnen invullen.

Voorbeeld:
Server 1: Spot informatie ophalen --> news2.neva.ru
Server 2: Downloaden --> reader.ipv6.xsnews.nl
Server 3: Plaatsen spots --> block account die uploaden ondersteund

Over de 3e server:
De goedkoopste bij usenet-news.net is $2.00 voor 2 GB.
Upload telt niet mee in het block account.
Uploaden word ondersteund.
Block account verloopt niet.
SSL ondersteund (voor download, niet getest voor upload).Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:16:
Die link is nog steeds aanwezig, maar alleen bij oude spots. Bij recente spots zit de NZB er al bijgevoegd, dus kan die link niet weergegeven worden, want de bestandsnaam is niet meer bekend. Via instellingen kun je instellen dat hij de NZB met een ander programma opent (of opslaat). Zodat je de Sabnzbd route kunt omzeilen.
Bedankt voor je reactie. Dat van die meegeposte NZB had ik inmiddels al gevonden (schaam schaam beter zoeken volgende keer), maar dat je een ander programma kunt kiezen wist ik nog niet (toch maar updaten naar 1.4)
Ik zal eens nazoeken of er geen optie in SABnzbd zit, waarmee dit gedrag veranderd kan worden. Ik ging er vanuit dat de PAR bestanden alleen weggegooit werden na een succesvole reparatie. Kan het niet zijn dat jouw downloads mislukken vanwege te weinig schijfruimte? Dan repareert hij alles, gooit de pars weg, maar mislukt vervolgens omdat UNRAR de bestanden niet kwijt kan?
Dat is het niet. Ik heb op de primaire (C) schijf 200GB vrij en op de secundaire schijf 300GB. En het ging om een download van 2.4GB. Maar hij gooit echt alles weg, de PAR, RAR, incomplete bestanden, er blijft alleen een lege map over. Dus ook niets om handmatig te repareren. (Om precies te gaan, het ging om de spot TomTom: Deelkaarten Europa voor 1GB toestellen en PDA's van Yarda, mocht je het willen proberen. Zelfde probleem ook bij andere posts gehad, maar die heb ik al uit de lijst verwijderd). Besturingssysteem W7x64.
Niet dat ik weet? Wat zou je graag veranderd zien aan de filter-opties?
Meer zoals bij FTD, met filteren op categoriën, subcategoriën enzo. Bij FTD kan ik bv. heel gemakkelijk de "Nintendo" groep opsplitsen in "GBA", "DS", "Wii", dat soort dingen. Ik dacht toch echt dat ik het ergens gelezen had, maar ik zal wel dingen door elkaar halen. Maar ik werkte nog met 1.3. Inmiddels heb ik 1.4 geïnstalleerd en dat maakt dit soort dingen wel mogelijk.

Overigens, had ik al gezegd dat Spotnet echt een geweldig programma is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rockvee2 schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:34:
Maar ik zie in de categorie films ook Ebooks staan, verkeerd aangemeld van de spotter of een verkeerde instelling van het programma?
Je hebt gelijk! Bij Films zie je ook de eBooks, das inderdaad een foutje! Zal het in 1.5 oplossen.
Alfie104 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:03:
Meer zoals bij FTD, met filteren op categoriën, subcategoriën enzo. Maar ik werkte nog met 1.3. Inmiddels heb ik 1.4 geïnstalleerd en dat maakt dit soort dingen wel mogelijk.
In versie 1.3 zat die optie 'Filters toevoegen' toch ook al? Of begrijp ik je vraag niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:11:
[...]

Je hebt gelijk! Bij Films zie je ook de eBooks, das inderdaad een foutje! Zal het in 1.5 oplossen.

[...]

In versie 1.3 zat die optie 'Filters toevoegen' toch ook al? Of begrijp ik je vraag niet goed?
Bedankt. :)

Ik heb sinds gisteren ook de melding,

Kan geen verbinding maken met externe server als ik een NZB wil downloaden. Dit terwijl hij het woensdag nog wel deed. :)
Ligt dit aan de server of iets aan Spotnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ligt aan je provider, Spotnet heeft zelf geen servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 08:05
Om mijn mening ook maar eens te geven: hulde voor alle moeite, maar persoonlijk sla ik m over.

Denk dat FTD nu de enige juiste kant op gaat, eindelijk: gewoon webbased. Zie werkelijk niet in waarom een toepassing als deze perse lokaal zou moeten draaien, net als ik de meerwaarde niet zie van een (web)server based binary usenet downloader voor desktop machines. Iets met de right tool for the right job.

Snap ook wel dat deze insteek voor jou misschien de enige haalbare optie is, je kunt je puur focussen op de gewenste functionaliteit en hoeft je geen zorgen te maken over de kosten en juridische problemen van het moeten onderhouden van een hele infrastructuur. Dat zou alleen net zo goed kunnen opgaan voor een web based oplossing: bouw het (al dan niet als opensource project) en laat een ander zich maar zorgen maken over het hosten daarvan, voor zichzelf of een complete community... Mijn 2 centen zeg maar :)

Verder vind ik de hele FTD community als relatieve nieuwkomer maar zozo en ben ik bang dat dat hier ook voor gaat gelden. Iets met te groot worden en ten onder gaan aan je eigen succes. Zie een hele grote groep domme lurkers die alleen maar 24x7 willen leechen en meer niet, en verder de mensen met een dubbele agenda die dan automatisch opkomen. Niet de schuld van de mensen achter de community en ook moeilijk aan te pakken. Ja je kunt harde eisen aan de content stellen en actief optreden bij overtredingen daarvan. Argument dat je alleen maar praat over en verder geen enkel aandeel hebt in het verspreiden van al dan niet illegale content, wordt er dan alleen niet echt geloofwaardiger op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
jb044 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:41:
Om mijn mening ook maar eens te geven: hulde voor alle moeite, maar persoonlijk sla ik m over.

Denk dat FTD nu de enige juiste kant op gaat, eindelijk: gewoon webbased. Zie werkelijk niet in waarom een toepassing als deze perse lokaal zou moeten draaien, net als ik de meerwaarde niet zie van een (web)server based binary usenet downloader voor desktop machines. Iets met de right tool for the right job.

Snap ook wel dat deze insteek voor jou misschien de enige haalbare optie is, je kunt je puur focussen op de gewenste functionaliteit en hoeft je geen zorgen te maken over de kosten en juridische problemen van het moeten onderhouden van een hele infrastructuur. Dat zou alleen net zo goed kunnen opgaan voor een web based oplossing: bouw het (al dan niet als opensource project) en laat een ander zich maar zorgen maken over het hosten daarvan, voor zichzelf of een complete community... Mijn 2 centen zeg maar :)

Verder vind ik de hele FTD community als relatieve nieuwkomer maar zozo en ben ik bang dat dat hier ook voor gaat gelden. Iets met te groot worden en ten onder gaan aan je eigen succes. Zie een hele grote groep domme lurkers die alleen maar 24x7 willen leechen en meer niet, en verder de mensen met een dubbele agenda die dan automatisch opkomen. Niet de schuld van de mensen achter de community en ook moeilijk aan te pakken. Ja je kunt harde eisen aan de content stellen en actief optreden bij overtredingen daarvan. Argument dat je alleen maar praat over en verder geen enkel aandeel hebt in het verspreiden van al dan niet illegale content, wordt er dan alleen niet echt geloofwaardiger op ;)
Webbased is leuk, maar zoals je al aangeeft moet deze ook gehost worden. Oftewel een centraal doelwit voor Brein. En dat is juist wat Spotnet zo sterk maakt, niemand hoeft iets te beheren (behalve de usenet servers) en iedereen kan het simpel gebruiken.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik vind het een tof programma, maar het is nogal zwaar.

Hoe kan dit programma makkelijk 300mb intern geheugen in nemen? Daarnaast is het ook nogal traag met opstraten. Misschien iets om aan te werken met een volgende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat FTD nu de enige juiste kant op gaat, eindelijk: gewoon webbased. Zie werkelijk niet in waarom een toepassing als deze perse lokaal zou moeten draaien
Natuurlijk zou ik Spotnet veel liever webbased maken, maar zoals Hari-Bo al aangeeft, is dat onmogelijk voor een decentrale applicatie.
Snap ook wel dat deze insteek voor jou misschien de enige haalbare optie is, je kunt je puur focussen op de gewenste functionaliteit en hoeft je geen zorgen te maken over de kosten en juridische problemen van het moeten onderhouden van een hele infrastructuur.
De hosting-kosten zullen het probleem niet zijn, het heeft alles met de juridische problemen te maken.

Ik heb me een tijdje in 'TOR Hidden Services' verdiept. Hiermee kun je een website runnen, waarbij niet te achterhalen valt waar deze gehost word. Dit zou een ideale oplossing zijn voor een webbased Spotnet. Maar de nadelen waren te groot: pagina's worden enorm traag geladen, en iedere gebruiker moet het TOR programma installeren om de site te kunnen bezoeken. Of een online proxy (zoals Tor2Web) gebruiken, maar dat is NOG trager.

Technisch gezien kun je van Spotnet nu al een applicatie maken die binnen de browser runt, maar het probleem is om een verbinding te kunnen maken op poort 119, om de headers op te halen. Zowel Flash, Silverlight als HTML5 laten dit momenteel niet toe. Als deze restricties ooit opgeheven zouden worden, kun je makkelijk een webapp maken, die hetzelfde werkt als de desktop-versie van Spotnet.
Oplossing: bouw het (al dan niet als opensource project) en laat een ander zich maar zorgen maken over het hosten daarvan, voor zichzelf of een complete community... Mijn 2 centen zeg maar :)
Eigenlijk zijn er daar al genoeg van ;) ZIe:

http://groups.google.com/group/free.pt/topics?gvc=2
http://www.binsearch.info/browse.php?bg=free.pt
http://www.1001newsgroups.com/l-free.pt.html
http://www.usenet-replayer.de/summary/free.pt.html

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Zoals gezegd, ik snap het heus wel. Net zoals ik weet dat er genoeg alternatieven zijn die wel volledig web based zijn (en rete commercieel :(). Voor de Nederlander was er FTD en verder is er FTD :) En ja dat maakt het (te) makkelijk voor Brein, dus wat dat betreft goed dat je daar wat aan probeert te doen.

Vergis je alleen niet: het decentraal zijn van iets alleen maakt 'ze' nog niet per definitie kansloos. Maakt niet eens zoveel uit, je klaagt niet een server aan en ook niet een keten van servers, maar een bedrijf of persoon. En er zijn genoeg voorbeelden van overwinningen in de oorlog van de content industrie tegen de consument, ook bij decentraal. Dat het vervolgens toch overleeft zit m puur in het beschikbaar zijn van de specs of code, zodat een ander het weer kan oppakken. Niet in het decentraal zijn alleen.

Dus ik zou zeggen geef iig code vrij, dan maak je ze het net weer ff moeilijker en jou misschien een stuk minder interessant als potentieel nieuw slachtoffer.

Misschien lukt het ze ooit om de techniek an sich of zelfs het concept te verbieden en een actief opsporingsbeleid af te dwingen, maar ik geef ze weinig kans. Al zullen ze het natuurlijk voorlopig wel blijven proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jb044 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:44:
Maakt niet eens zoveel uit, je klaagt niet een server aan en ook niet een keten van servers, maar een bedrijf of persoon.
Een server kun je sowieso niet aanklagen :) Maar een bedrijf of persoon word lastig bij Spotnet, sites zoals Tweakers bezoek ik alleen maar via TOR. En stel dat ze me achterhalen: Ik kan het toch niet meer offline halen? Ik kan hoogstens netjes een oproep doen aan alle mensen of ze alstublieft het programma willen de-installeren, maar daar gaat niemand gehoor aan geven natuurlijk.
jb044 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:44:
Dus ik zou zeggen geef iig code vrij, dan maak je ze het net weer ff moeilijker en jou misschien een stuk minder interessant als potentieel nieuw slachtoffer.
De code is allang vrij gegeven, misschien voortaan eerst het topic lezen ;) Maar zelfs zonder de code, kan iedereen een eigen client bouwen, want alle spots zijn gewoon in open XML formaat opgesteld, dus je hebt de broncode niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:22:
Bedankt, zal het eens napluizen wat er aan de hand is met mijn provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:56:
[...]

Een server kun je sowieso niet aanklagen :) Maar een bedrijf of persoon word lastig bij Spotnet, sites zoals Tweakers bezoek ik alleen maar via TOR. En stel dat ze me achterhalen: Ik kan het toch niet meer offline halen? Ik kan hoogstens netjes een oproep doen aan alle mensen of ze alstublieft het programma willen de-installeren, maar daar gaat niemand gehoor aan geven natuurlijk.

[...]

De code is allang vrij gegeven, misschien voortaan eerst het topic lezen ;) Maar zelfs zonder de code, kan iedereen een eigen client bouwen, want alle spots zijn gewoon in open XML formaat opgesteld, dus je hebt de broncode niet eens nodig.
Ok duidelijk, dacht dat het nog om een besloten beta ging .. my bad ;)

Verder, idd lijkt me ook en ik zou het zelf waarschijnlijk ook zo doen, better safe then sorry :) Aan de andere kant heeft de mentaliteit van die tpb gasten ook wel wat. Of je bent zo goed dat je er mee wegkomt, of je staat voor je zaak en accepteert de consequenties ... in dit geval waarschijnlijk beide :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• booboo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10-2022
Heb net spotnet geïnstalleerd, ben reuze benieuwd.
Heb EWEKA uitgekozen, daar zit ik, prima server.
Netjes gegevens ingevuld.
Krijg dan helaas meteen foutmelding bij verbinden:
Groep kan niet geselecteerd worden, 502 server error G0

Kan hier nergens iets over vinden. Weet iemand hier raad op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
booboo schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:55:
Groep kan niet geselecteerd worden, 502 server error G0
Je hebt gelijk, zit nog een foutje in 1.4 waardoor je Eweka niet meer kunt gebruiken. Ga meteen aan de slag met een nieuwe versie, als het goed is kun je die vanavond al downloaden.

EDIT: Nieuwe versie staat er op! Laat even weten of het nu weer werkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:22:
Mja wat gebeurt er als spot.bot.nu omvalt ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:05:
Mja wat gebeurt er als spot.bot.nu omvalt ?
Dat is in principe geen ramp. Alles blijft gewoon werken, alleen mensen kunnen dan tijdelijk zelf geen spots meer toevoegen via het programma, ze zullen dan 'spot.bot.nu' moeten aanpassen (in settings.xml) naar het nieuwe adres, en kunnen dan gewoon weer spots toevoegen. Aangezien het maar een klein percentage van de gebruikers betreft die ook daadwerlijk spots toevoegen aan de database, ontstaan er geen grote problemen mocht die server uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het enkele dagen gedraaid zonder problemen.
Toch reeds 2dagen probleem met ontvangen nieuwe berichten.
Heb spotnet volledig verwijderd en ge-herinstalleerd.
Krijg tevens geen berichten mrer binnen.

Gebruik als server news4.usenet4u.nl

mvg Bergop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Er is een nieuwe spotnet versie uitgebracht. Het versienummer is echter niet veranderd.
Dit maakt het er niet duidelijker op.
De versie die nu gedownload kan worden heeft MD5 3e529f08849bb4dc1fcff508d075cc90
Heb deze versie nog niet getest.

Mogelijk is het duidelijker als er bij een kleine aanpassing een extra getal achter de versie komt.
Nu spotnet 1.4 word dan spotnet 1.4.1, spotnet 1.4.2 en bij een grote aanpassing spotnet 1.5 enz.

Vraag: Is het mogelijk om een moderatie knop toe te voegen voor berichten, spots of als de nzb niet klopt?
Ben wel eens (paar weken geleden) een spot tegen gekomen die een verkeerde NZB had.
Niet alle rars waren vermeld in de nzb en de verkeerde par2 stond in de nzb vermeld.
De bestanden werden echter wel gevonden via binsearch,nzbindex enz.

Kleine opmerking: Het installatiebestand dat met Inno Setup is gemaakt vermeld bij productversie 1.3.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:30:
Heb het enkele dagen gedraaid zonder problemen.
Toch reeds 2dagen probleem met ontvangen nieuwe berichten.
Dat is vreemd! Krijg een foutmelding als je op 'Bijwerken' klikt? Of kan hij gewoon geen nieuwe spots vinden?
qwerty_running schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:57:
Mogelijk is het duidelijker als er bij een kleine aanpassing een extra getal achter de versie komt.
Nu spotnet 1.4 word dan spotnet 1.4.1, spotnet 1.4.2 en bij een grote aanpassing spotnet 1.5 enz.
Ja dat zou inderdaad duidelijker zijn, maar het zijn steeds hele kleine wijzigingen geweest, meestal specifiek voor een probleem dat maar enkele mensen ondervonden. Als het versie-nummer dan verhoogd zou worden, denkt iedereen dat het nodig is om te upgraden. Maar vandaag was echt de laatste keer, de volgende versie krijgt een ander versie-nummer.
Vraag: Is het mogelijk om een moderatie knop toe te voegen voor berichten, spots of als de nzb niet klopt?
Ik heb zelf een speciale versie, deze bevat een 'Verwijder' knop, waarmee je spots kan verwijderen. Het zou beter zijn om iedereen mee te laten modereren, maar door het decentrale concept is dat een beetje lastig. Je zou wel een moderatie-knop kunnen maken, waarmee een bericht via usenet verstuurd word met een melding over de spot. Moderators zouden deze berichten dan weer binnen kunnen halen, en vervolgens kunnen besluiten de spot wel/niet weg te halen. Iets voor 1.5!
Kleine opmerking: Het installatiebestand dat met Inno Setup is gemaakt vermeld bij productversie 1.3.
Oeepss.. Over het hoofd gezien, tnx.

Verwijderd

Hallo,

wie kan mij helpen?

Als ik bij de instellingen van spotnet de provider gegevens invul krijg ik de melding kan spots niet updaten. Ik maak gebruik van een payserver. Wat doe ik fout?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 06:39:
Als ik bij de instellingen van spotnet de provider gegevens invul krijg ik de melding kan spots niet updaten. Ik maak gebruik van een payserver. Wat doe ik fout?
Welk provider-adres heb je ingevoerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:54:
[...]

Welk provider-adres heb je ingevoerd?
Idem ik gebruik news4.usenet4u.nl als payserver.
Sinds enkele dagen kan deze nieuwe post niet binnenhalen

mvg Bergop

Verwijderd

Ik gebruik xsnews

Verwijderd

Topicstarter
Sweetheart & Bergop:

Ik heb een nieuwe versie gemaakt, die wat meer informatie over de fout zal geven, wanneer het updaten mislukt. Zouden jullie deze eens willen installeren, en de exacte melding even doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Drazix,

heb de nieuwe versie geinstalleerd en krijg nu iets meer detail bij de eerdere melding. Hij geeft nu naast "kan spots niet updaten" ook "geen spots gevonden" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:10:
Ja dat zou inderdaad duidelijker zijn, maar het zijn steeds hele kleine wijzigingen geweest, meestal specifiek voor een probleem dat maar enkele mensen ondervonden. Als het versie-nummer dan verhoogd zou worden, denkt iedereen dat het nodig is om te upgraden. Maar vandaag was echt de laatste keer, de volgende versie krijgt een ander versie-nummer.
[...]
Het zijn misschien wel kleine wijzigingen, maar deze worden toch meegenomen met elke update? Dus waarom zou je dan niet voor een minor update kiezen met een ander versie nummer, want er zit immers een wijziging in. Anders heb je bijv in de toekomst 5 revisies van Spotnet 1.4 en je kan zelfs als eindgebruiker niet achterhalen of je de meest up-to-date versie hebt draaien.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:06:
heb de nieuwe versie geinstalleerd en krijg nu iets meer detail bij de eerdere melding. Hij geeft nu naast "kan spots niet updaten" ook "geen spots gevonden" aan.
Op de statuspagina van XsNews ( http://www.xsnews.com/Support/Statusberichten.php ) staat:

Storing headers 2010-12-22 10:55
Op dit moment ervaren we een storing op het gedeelte dat de headers voor het platform verzorgt. Headers zijn hierdoor tijdelijk niet beschikbaar.

Dus voor Sweetheart en alle anderen: Het is een storing bij je provider, het ligt niet aan Spotnet.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
heb een tijdje met spotnet gewerkt (mooi programma) kreeg na een paar dagen het probleem dat er geen spots meer opgehaald werden
na een complete herinstalatie van win 7 spotnet maar weer eens geinstaleerd maar kom niet verder dan account gegevens in vullen dan maakt hij verbinding maar vind geen spots kan dit 2 keer proberen en dan sluit hij af
start ik spotnet weer op weer hetzelfde weer 2keer geen spots gevonden
heeft iemand hier een oplossing voor
gr dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
@dknook: Mogelijk heeft de server die je gebruikt een storing of de server is niet goed ingesteld.
Controleer het serveradres, poortnummer, gebruikersnaam, wachtwoord en zorg dat er geen spatie voor of achter staat.

Kijk op de statuspagina van de server als deze er is.
Noem anders de server zodat andere kunnen melden of deze bij hun werkt.

Gebruik anders als test een ander programma om te kijken of deze wel headers kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Heb de bijgewerkte versie getest.
Het is inmiddels mogelijk om een server te gebruiken zonder ssl via andere poorten dan 119.
Voor de rest nog geen nieuwe problemen gevonden.
De eerder voorgestelde optie om 3 servers met verschillende inloggegevens te gebruiken is nog niet mogelijk.
Als dit mogelijk gemaakt word zou het mooi zijn als er verschillende poorten gebruikt kunnen worden.
Voorbeeld i.c.m. Eweka:
Ophalen spots --> Serveradres: textnews.eweka.nl, Poort: 119 (Deze server ondersteund geen ssl.)
Downloaden --> Serveradres: sslreader.eweka.nl, Poort: 563
Aanmelden spots --> Serveradres: upload.eweka.nl, Poort: 119 (kan niet vinden of deze ssl ondersteund.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Bij mij vind hij sinds 21 december geen nieuwe spots meer
Heb versie 1.4 draaien
Mijn provider is xsnews voor usenet
De gewone ftd versie werkt wel zoals het moet
Wat nu?

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kloon schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:05:
Bij mij vind hij sinds 21 december geen nieuwe spots meer
Heb versie 1.4 draaien
Mijn provider is xsnews voor usenet
De gewone ftd versie werkt wel zoals het moet
Wat nu?
De moeite nemen om het topic te lezen, lees eens 4 post hierboven
Eigenlijk moet je eerst uitsluiten dat het niet bij jouw (provider) ligt. zomaar blaten met "wat nu" is ook niet lief

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 25-12-2010 11:57 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
fish schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:56:
[...]

De moeite nemen om het topic te lezen, lees eens 4 post hierboven
Eigenlijk moet je eerst uitsluiten dat het niet bij jouw (provider) ligt. zomaar blaten met "wat nu" is ook niet lief
Ftd3.8 kan ik toch wel updaten via xsnews
de datebase die ze gebruiken is toch hetzelfde

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Euh nee, dat is dus de truuk van spotnet de database staat op usenet (zie pagina 1)

Wanneer ik op de storingspagina van jouw provider kijk, is de storing niet weg

[ Voor 119% gewijzigd door Fish op 25-12-2010 12:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal ook ik heb xsnews en had het bericht eerder niet gezien
heeft dus niks met het prog temaken ligt aan de server heb ze een mail gestuurd of ze weten hoelang de storing gaat duren maar daar nog niks op gehoord ( kerst he )
in iedergeval bedankt voor de reactie
gr dick en allemaal een fijne kerst voor sommige zonder te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren even spotnet geïnstalleerd, werkt goed, fijn programma.
Echter krijg ik sinds vandaag de volgende dialoog bij het opstarten:

400 news.kpn.nl: Your host connection limit reached -
newsmaster@kpnplanet.nl

Het is dan nog wel mogelijk om tussen de opgehaalde headers te neuzen alleen kan ik geen items bekijken.
Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:44:
Echter krijg ik sinds vandaag de volgende dialoog bij het opstarten:

400 news.kpn.nl: Your host connection limit reached -
newsmaster@kpnplanet.nl

Het is dan nog wel mogelijk om tussen de opgehaalde headers te neuzen alleen kan ik geen items bekijken.
Weet iemand hoe dit komt?
Dat komt omdat de host connection limit bereikt is. :+
Ofwel: hoeveel verbindingen mag je van je newsprovider (KPN?) maximaal openen naar de nieuwsserver? En hoeveel mag spotnet er gebruiken (neem aan dat dat in de instellingen ergens staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:58:
[...]

Dat komt omdat de host connection limit bereikt is. :+
Ofwel: hoeveel verbindingen mag je van je newsprovider (KPN?) maximaal openen naar de nieuwsserver? En hoeveel mag spotnet er gebruiken (neem aan dat dat in de instellingen ergens staat)?
3 verbindingen dacht ik, tenminste als ik met Grabit download dan download ik 3 parts tegelijk. Ik merk nu ook dat het alleen is als ik aan het downloaden ben in Grabit, Echter kan ik bij de instellingen van Spotnet alleen 4, 8 12 enz, enz, verbindingen selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:59:
Ik merk nu ook dat het alleen is als ik aan het downloaden ben in Grabit
Als je Grabit en Spotnet tegelijkertijd gebruikt, heb je kans dat Grabit alle verbindingen naar de server bezet houd, daarom geeft Spotnet die foutmelding. Als je ze perse tegelijkertijd wilt gebruiken moet je bij Grabit het aantal verbindingen lager instellen.
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:59:
Echter kan ik bij de instellingen van Spotnet alleen 4, 8 12 enz, enz, verbindingen selecteren...
Je kunt ook gewoon zelfs iets intypen in dat vakje, dus je kunt ook bijv. 2 verbindingen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:27:
[...]

Als je Grabit en Spotnet tegelijkertijd gebruikt, heb je kans dat Grabit alle verbindingen naar de server bezet houd, daarom geeft Spotnet die foutmelding. Als je ze perse tegelijkertijd wilt gebruiken moet je bij Grabit het aantal verbindingen lager instellen.

[...]

Je kunt ook gewoon zelfs iets intypen in dat vakje, dus je kunt ook bijv. 2 verbindingen invullen.
Bedankt, ik heb nu bij Grabit het aantal verbindingen eentje lager gezet zodat Spotnet er ook nog een over heeft.

(Had ook nog niet in de gaten dat je zelf ook wat kon invullen in het aantal verbindingen vakje bij de Spotnet config)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt alles terug naar behoren.
Alles ingesteld op 4 verbindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:59:
(Had ook nog niet in de gaten dat je zelf ook wat kon invullen in het aantal verbindingen vakje bij de Spotnet config)
Hier nog een...

En ik maar afvragen waarom Newsleecher (12 draadjes) soms stukken sneller ging dan Spotnet (4 draadjes) op mijn UPC FP60 lijn icm Newsxs. |:(

Nu lopen Spotnet downloads ook 24/7 strak 6 MB/s. :) (50 Mbit abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
2010-12-22 10:55 Storing headers
Op dit moment ervaren we een storing op het gedeelte dat de headers voor het platform verzorgt.
Headers zijn hierdoor tijdelijk niet beschikbaar.

2010-11-26 22:00 Update
De storing op het header platform is opgelost.
http://www.xsnews.com/Support/Statusberichten.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik krijg geen nieuwe spots meer binnen sinds 27 december (16:02), ik zit bij xs4all. zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik heb al opnieuw geinstalleerd, database verwijderd maar niets mag baten.

Iemand nog tips?

Groet,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik woon in Den Haag, ik had al bij storingen gekeken maar zag niets staan.

Als ik bestand->bijwerken doe dan geeft spotnet aan dat ie geen nieuwe spots heeft gevonden.

Welk bestand uit de nieuwsgroep gebruikt spotnet om te bepalen of er nieuwe spots zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

-ET-

Phone Home

Ik zit bij Eweka en heb hetzelfde probleem. Gebruik nu spotnet voor het eerst. Ziet er goed uit. Maar geen updates zijn uiteraard wel lastig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Hier ook sinds laatste van 27 dec geen nieuwe meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 15:26

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Wellicht dat de vragen al eerder gesteld zijn maar ik kon het zo snel niet vinden:

Spotnet start, net als FTD, altijd op in 'full screen' (via de maximize optie). En als ik maximize uitzet, krijg ik een scherm wat eigenlijk net te klein is. Kortom, telkens als ik het programma opstart moet ik de applicatie resizen naar mijn persoonlijke voorkeur. En die voorkeur wordt niet vastgehouden.

Is er een speciale reden waarom de applicatie zo handelt?

Is er een mogelijkheid om in toekomstige versies de windows size EN locatie vast te houden zodat als je de applicatie weer opstart, de applicatie weer zo start als je hem de vorige keer hebt achtergelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Ook hier al een behoorlijke tijd geen updates meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:57

sjaak

un giorno credi

Ook hier hetzelfde probleem, laatste spot dateert van 27-12-2010 16:02. Dat was net het moment dat ik overschakelde naar Eweka dus ook weer even geprobeerd met Ziggo maar hetzelfde probleem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinus100
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06-2022
Ook hier via KPN sinds 27-12-2010 16:02 geen spots meer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plexxodus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:16
Ook hier met Usenetserver geen updates meer.
De laatste is inderdaad van 27-12-2010 16:02

Itho Daalderop Amber 95 WP (all-electric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Lijkt erop of de 'updateservice' eruit ligt.

Hier idem als bovenstaande posts. Newsxs via UPC FP60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik heb even gekeken of het nog wel lukt om posts toe te voegen en dat gaat nog wel (zie die van vandaag 12:07).
Alleen de synchronisatie van FTD naar de usenet groep "free.pt" ligt eruit en daar zorgt Drazix voor.
Het is dus te hopen dat Drazix niet weg op vakantie is en het lang gaat duren voor hij zijn syncserver een schop kan geven, want anders gaat iedereen natuurlijk weer terug naar FTD.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit deze week in het buitenland, heb de updates nu weer aangeslingerd, maar tot maandag 3 januari zullen de FTD updates af en toe stilliggen, sorry alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Geniet van het buitenland. :)

En nu we weten waarom de updates af en toe stilliggen is het makkelijker om te wachten tot het weer werkt. ;)

Bedankt dat je toch meekijkt af en toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Laatst online: 17-09 14:10
Soms kan een bestand niet gevonden worden, en dan moet ik handmatig zoeken door op de bestandsnaam te klikken. Dit werkt prima maar dan kan ik het niet meer met Spotnet downloaden, want dan wordt het in GrabIt geopend. Is het mogelijk om dan alsnog met Spotnet te downloaden of kan dit nog niet?

+ nog iets: Als ik naar spellen ga, dan staan Android spellen onder het WP7 platform... Da's niet logisch...

[ Voor 15% gewijzigd door Taartvarken op 29-12-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:01:
Ik zit deze week in het buitenland, heb de updates nu weer aangeslingerd, maar tot maandag 3 januari zullen de FTD updates af en toe stilliggen, sorry alvast.
Dus als ik het goed begrijp beheer jij de updates? :)
Dacht dat het gewoon van Usenet updatet, en niet van een persoon

Ontopic:

Bij mij ook de laatste update 16:02 op 27 december.

Provider : Tweaknews
ISP : Online

[ Voor 7% gewijzigd door Rockvee2 op 29-12-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
De meeste spots zijn eerst gespot op FTD.
Deze spots worden opgehaald en daarna op usenet geplaatst.
Vervolgens kan spotnet de spots via usenet ophalen.

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:01:
Dus er zit toch nog een centrale SPOF in :+
Maar ik dacht dat Spotnet juist een pre had omdat het decentraal beheerd wordt en niet afhankelijk is van een bron?

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat is het volgensmij ook, je kunt namelijk ook zelf spots toevoegen in spotnet. Alleen gebeurt dat nu nog te weinig en uiteraard zeker ivg met FTD. . .

Zodra FTD uit de lucht zou gaan bijv. agv de rechter, dan kan spotnet die rol overnemen, dat is namelijk de reden dat spotnet ontwikkelt is. Het zal zeer moeijlijk zal zijn voor bijv. brein om het aan te pakken vanwege de werking en opzet van spotnet.

Als FTD in de lucht blijft zal de ontwikkeling van spotnet ws. gestaakt worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

In zekere zin is het al nuttig want spots die ftd moet verwijderen blijven wel in spotnet staan. (wanneer er geindexed wordt, nu dus ff niet)

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 30-12-2010 09:11 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Als ik het goed heb begrepen zou het vandaag weer werken?
Tot tover nog niets iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie enkele nieuwe spots staan, t/m 03-01, maar het is mondjesmaat.
Hoe komt de inhoud van de database eigenlijk tot stand? Het is iig geen bruto spot_inhoud van FTD want daar kom ik toch echt veel en veel meer spots tegen. Dit is al veel langer het geval en zeker niet alleen de laatste dagen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

---> De FTD updates staan weer aan! <----

FJR1300 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:42:
Kortom, telkens als ik het programma opstart moet ik de applicatie resizen naar mijn persoonlijke voorkeur. En die voorkeur wordt niet vastgehouden.
Ga dit in versie 1.5 voor je oplossen!
hardware-lover schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:36:
Hoe komt de inhoud van de database eigenlijk tot stand? Het is iig geen bruto spot_inhoud van FTD want daar kom ik toch echt veel en veel meer spots tegen.
Alle spots uit FTD zouden ook in Spotnet te vinden moeten zijn, tenzij de filename fout is ingevuld door de spotter (en de NZB daarom niet automatisch gevonden kan worden), maar dat is slechts bij een klein percentage van de spots het geval. Als je wat FTD ID's van 'missende spots' zou willen plaatsten, zal ik uitzoeken waarom ze niet overgenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik word denk ik op het verkeerde been gezet omdat de spot-datum/tijd niet altijd overeen lijkt te komen.

Ik zie als voorbeeld eenzelfde spot op 14-12-2010 om 15:15 uur op FTD staan en binnen Spotnet is dit 17-12-2010 om 17:03 uur?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drazix. I fail to understand. Ik kan binnen spotnet zelf de source van Spotnet wel vinden. maar die kan ik vervolgens niet downloaden. Ik wil kijken of ik zonder mijn zonder de Virtual Windows machine Spotnet op mn mac kan laten werken. zou je de source niet kunnen oploaden op een subversion locatie, of iets anders?
Het werkt prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:06:
Zou je de source niet kunnen oploaden op een subversion locatie, of iets anders?
De source staat op usenet onder de naam 'spotsource', met Binsearch moet je hem kunnen vinden.
hardware-lover schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:58:
Ik zie als voorbeeld eenzelfde spot op 14-12-2010 om 15:15 uur op FTD staan en binnen Spotnet is dit 17-12-2010 om 17:03 uur?
Meestal is het verschil maar enkele minuten, maar soms kan de NZB niet direct gevonden worden (omdat de FTD spot bijv. slechts een aankondiging was), dan word de aanmelding in de wacht gezet, om over een paar dagen opnieuw te proberen. Als de NZB er dan wel is, word de spot alsnog toegevoegd, ook al is hij inmiddels 3 dagen oud (zoals in jouw voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:13:
Alle spots uit FTD zouden ook in Spotnet te vinden moeten zijn, tenzij de filename fout is ingevuld door de spotter (en de NZB daarom niet automatisch gevonden kan worden), maar dat is slechts bij een klein percentage van de spots het geval. Als je wat FTD ID's van 'missende spots' zou willen plaatsten, zal ik uitzoeken waarom ze niet overgenomen zijn.
Aha dat verklaart waarom alleen divx spots die uit 1cd bestaan worden overgenomen. Het is in FTD niet mogelijk meer dan 1 nzb op te geven, dus wordt in dat geval de exacte info in de postinfo opgenomen. Even als voorbeeld:

Opgegeven titel bij FTD: Naam van film
Opgegeven nzb bij FTD: Naamfilm
Postnaam CD1: Naamfilm1
Postnaam CD2: Naamfilm2
Naam van film [1-2].avi+srt
Naam van film [2-2].avi+srt

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Wat mij opvalt bij grote downloads (4 GB of meer) is dat mijn PC bij het parren en uitpakken met Spotnet zoveel HD activiteit heeft dat het systeem bijna vastloopt.

Het uitpakken duurt dan ook veel langer als dat ik die download zelf uitpak met winrar. Aan mijn hardware ligt het niet, die is snel genoeg. (i5 760, 4 GB RAM en 'n WD black edition HD)

Zijn er meer tweakers die dit ook ervaren?

Verder blijf ik het een geniaal progje vinden. _/-\o_
Ik heb nu al best veel materiaal binnengehaald waar ik eerst tevergeefs naar heb zocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:02:
Spotnet Topic

Om van usenet gebruik te maken heb je normaal 3 dingen nodig:
Mjah, met SABnzb als downloadprogramma en NZBmatrix kan je eigenlijk alles ook wel binnenhalen met één klik.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:29

rally

Deyterra Consultancy

Maar niet alles wat in Spotnet/FTD gemeld wordt, is ook gemeld in andere zoekmachines ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik kende het tooltje nog niet, ziet er goed uit. Maar eens proberen als ik straks achter m'n eigen pc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 15:42
Richub schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 03:20:
Wat mij opvalt bij grote downloads (4 GB of meer) is dat mijn PC bij het parren en uitpakken met Spotnet zoveel HD activiteit heeft dat het systeem bijna vastloopt.

Het uitpakken duurt dan ook veel langer als dat ik die download zelf uitpak met winrar. Aan mijn hardware ligt het niet, die is snel genoeg. (i5 760, 4 GB RAM en 'n WD black edition HD)

Zijn er meer tweakers die dit ook ervaren?

Verder blijf ik het een geniaal progje vinden. _/-\o_
Ik heb nu al best veel materiaal binnengehaald waar ik eerst tevergeefs naar heb zocht. ;)
Bij het uitpakken gaat de download wel wat naar beneden maar dan download hij nogsteeds met 8MB/s dat vind ik voldoende...

Systeem dat download en uitpakt: Via C7 1,8GHz (single core) 4GB RAM en 120GB 2,5 inch schijfje. Hij zet alles naar een NAS bij mij. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij mislukt hij altijd uit te pakken. q_q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik weet niet of het een probleem is maar ik heb vanmorgen wat gedownload, Spotnet zegt dat het mislukt is maar hij heeft hem gewoon volledig gedownload en uitgepakt. Hij doet het ook gewoon goed dat bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:03
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:33:
Thuis mislukt bij mij ook alles, maar op het werk gaat alles goed. Thuis heb ik Win7 op het werk XP, misschien dat dat iets uitmaakt./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Laatst online: 17-09 14:10
Als het programma opgestart wordt, gaat het pas downloaden als ik naar het tabblad Downloads ga.
Ik weet niet of dit makkelijk is aan te passen, maar het zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Ik heb voor het eerst gewerkt met dit programma. Een dikke proficiat aan Drazix, ik was vergeten hoe handig het was om met 1 klik te downloaden 8) (herinner me de goede oude NZB-knop van FTD). Ik moet zeggen dat ik Spotnet voorlopig enkel als database gebruik om NZB'tjes te openen in Newsleecher. Moet het berichtensysteem echt lopen via twitter? Bestaat er geen methode om de berichten rechtstreeks op de nieuwsservers te plaatsen en ze daar ook van af te halen? Idem met een populariteitsscore (zodat je kan zien of het de moeite is om te downloaden).

Nogmaals knap werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cjdijk schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:43:
Aha dat verklaart waarom alleen divx spots die uit 1cd bestaan worden overgenomen.
Ja was mij ook al opgevallen, maar heb even geen oplossing, aangezien de NZB's automatisch gezocht moeten worden.
Richub schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 03:20:
Het uitpakken duurt dan ook veel langer als dat ik die download zelf uitpak met winrar.
Dat zou niet horen, misschien krijg de Unrar van Sabnzbd een lagere prioriteit. Je zou eens aan sabnzbd.ini kunnen sleutelen, daar kun je o.a. instellen hoeveel geheugen er gebruikt mag worden.
WiertOmta schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:47:
Als het programma opgestart wordt, gaat het pas downloaden als ik naar het tabblad Downloads ga.
Ik weet niet of dit makkelijk is aan te passen, maar het zou wel handig zijn.
Dat is express gedaan zodat je niet zo lang hoeft te wachten bij het opstarten. Soms wil je alleen maar even kijken of er nieuwe spots zijn, en dan zou de hele downloadengine al gaan starten.
FezzFest schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:30:
Moet het berichtensysteem echt lopen via twitter? Bestaat er geen methode om de berichten rechtstreeks op de nieuwsservers te plaatsen en ze daar ook van af te halen?
Het liefste zou ik het reactiesysteem ook gebruik laten maken van Usenet ipv Twitter. Maar stel dat elke spot 50 reacties heeft gemiddeld, dan moet je bij het updaten 50x zoveel headers gaan ophalen. Je kunt ze niet selectief ophalen zodra een spot geopend word, omdat er in de spot zelf geen verwijzing naar de reacties staat. Dus je moet altijd ALLE reacties van ALLE spots downloaden+opslaan, terwijl je er maar een klein aantal nodig hebt. Twitter leek daarom een betere optie.
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:33:
Rockvee2 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:01:
Spotnet zegt dat het mislukt is maar hij heeft hem gewoon volledig gedownload en uitgepakt.
Kalua schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:09:
Thuis mislukt bij mij ook alles, maar op het werk gaat alles goed.
Als een spot mislukt, geef dan even de titel/id + je provider door, dan kan ik kijken waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:51:
[...]

Ja was mij ook al opgevallen, maar heb even geen oplossing, aangezien de NZB's automatisch gezocht moeten worden.

[...]

Dat zou niet horen, misschien krijg de Unrar van Sabnzbd een lagere prioriteit. Je zou eens aan sabnzbd.ini kunnen sleutelen, daar kun je o.a. instellen hoeveel geheugen er gebruikt mag worden.

[...]

Dat is express gedaan zodat je niet zo lang hoeft te wachten bij het opstarten. Soms wil je alleen maar even kijken of er nieuwe spots zijn, en dan zou de hele downloadengine al gaan starten.

[...]

Het liefste zou ik het reactiesysteem ook gebruik laten maken van Usenet ipv Twitter. Maar stel dat elke spot 50 reacties heeft gemiddeld, dan moet je bij het updaten 50x zoveel headers gaan ophalen. Je kunt ze niet selectief ophalen zodra een spot geopend word, omdat er in de spot zelf geen verwijzing naar de reacties staat. Dus je moet altijd ALLE reacties van ALLE spots downloaden+opslaan, terwijl je er maar een klein aantal nodig hebt. Twitter leek daarom een betere optie.

[...]

[...]

[...]

Als een spot mislukt, geef dan even de titel/id + je provider door, dan kan ik kijken waar het aan ligt.
You Again X264HD van Bradje
BBC Earth Yellowstone - Herfst - 1080px264.NLsubs
ULTRAMARINES_WARHAMMER_40K_D1_4_FUN_TEAM

Alle 3 mislukt via spotnet maar ze zijn wel compleet te downloaden via FTD -> Grabit. Het ligt niet aan mijn provider omdat het wel lukt via Grabit . Er zit iets in het programmatje wat niet echt soepel loopt :)
Provider :Tweaknews
Besturingssysteem : Windows 7 Premium 32 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:51:

Adobe creative suite 5 master collection (blackwidow). Ik gebruik newsxs. Maar op het werk gebruik ik ook spotnet met newsxs en XP, daar gaat het wel goed. Thuis op win7 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 15:26

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:13:

[...]

Ga dit in versie 1.5 voor je oplossen!
Mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridgebrother
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01-2011
Bij upc krijg ik alles niet aan de praat, medestanders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Ridgebrother schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:09:
Bij upc krijg ik alles niet aan de praat, medestanders?
Ik heb ook UPC en daar gaat alles goed, wat is precies het probleem en wat heb je in spotnet ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Is er eigenlijk iets voordelig om news2.neva.ru te gebruiken i.p.v. je payserver om spots op te halen? Ik zie die news2.neva.ru namelijk vaak langskomen in handleidingen voor Spotnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

FezzFest schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:01:
Is er eigenlijk iets voordelig om news2.neva.ru te gebruiken i.p.v. je payserver om spots op te halen? Ik zie die news2.neva.ru namelijk vaak langskomen in handleidingen voor Spotnet.
Mja, als je weinig threads hebt om te downloaden, gok ik zo

Iperf

Pagina: 1 ... 5 ... 48 Laatste