Verwijderd

Topicstarter
Hari-Bo schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:09:
Houdt dit in dat de update nu ontwikkeld wordt, of dat je afwacht op de uitspraak eind dit jaar?
Ja ik ben haast klaar met 1.4, maar het zijn allemaal kleine veranderingen, dus ik hoop nog iets 'groters' toe te kunnen voegen, weet alleen nog niet wat ;) Daarom wacht ik gewoon de uitspraak af.
pasz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:50:
Hoe staat het er voor met de Mac versie ?
Er is hier op GoT een speciaal topic 'Spotnet voor MacOS', de auteur beweerde dat deze Mac-versie zo goed als af was. Maar eerlijk gezegd heb ik hier mijn twijfels bij, heb ook gevraagd om screenshots, maar deze zijn nooit geplaatst.
pasz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:50:
Ik weet niet of Drazix veel Windows-only meuk gebruikt, maar met Mono moeten we toch een eind komen. Dus ook voor Linux.
Ja de source compileert gewoon onder Mono, dus het is nauwelijks werk om een Mac/Linux versie te maken, maar het heeft voor mij gewoon geen prioriteit.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Ben je van plan om het open source verder te laten ontwikkelen?

Kan mij voorstellen dat je nu voor bijv. Brein een doelwit bent: jij ontwikkelt nu een applicatie om downloaden te faciliteren. Althans, dat kan hun stelling zijn. Als SpotNet volledig open is valt het niet meer stil te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
De source staat gewoon op Usnet, zoek maar eens op 'spotsource', hoe open wil je het hebben? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:57:
Ja, alle XML's zijn voorzien van een 'XML Digital Signature', oftewel een handtekening met RSA encryptie. Kwaadwillenden kunnen deze niet namaken.
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:16:
De source staat gewoon op Usnet, zoek maar eens op 'spotsource', hoe open wil je het hebben? :)
Wat zie ik nu over het hoofd? Als de source open is kan een Brein toch gewoon vervuilen door spots op dezelfde manier aan te maken.

Overigens ben ik erachter wat het probleem is met connecten naar Eweka. Bij mij is het het mail-shield van Avast virusscanner die SSL connecties registreert (gebruik normaal altijd SSL). Hierdoor gaat textnews.eweka.nl naar poort 563 en dat kan hij niet. Waarschijnlijk bij de andere personen die dit eerder melden eenzelfde soort probleem.

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:06:
Ja de source compileert gewoon onder Mono, dus het is nauwelijks werk om een Mac/Linux versie te maken, maar het heeft voor mij gewoon geen prioriteit.
Ha leuk test projectje voor op mn Mac !
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:16:
Aaaargh. VB ... Eerst eens kijken of we dat kunnen omzetten.

woei!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:17:
Wat zie ik nu over het hoofd? Als de source open is kan een Brein toch gewoon vervuilen door spots op dezelfde manier aan te maken.
De handtekening word gemaakt met een Public en Private key. Brein heeft alleen de publieke sleutel, maar niet het geheime gedeelte. Als je meer wilt weten moet je even in dit topic zoeken, heb het al eens uitgelegd hoe het allemaal in z'n werk gaat.
pasz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:29:
Aaaargh. VB ... Eerst eens kijken of we dat kunnen omzetten.
Er zijn genoeg VB.Net --> C# converters, maar eigenlijk heb je die niet eens nodig. Verander het projecttype naar DLL, en je kunt alle spotnet functies gewoon vanuit C# aanroepen. De source is namelijk alleen het DLL-gedeelte, de grafische interface zit er niet bij, want dat is in WPF geschreven en dat ondersteund Mono (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
Kan het zijn dat geopende browser tabs binnen Spotnet niet goed worden afgesloten? Dit zou verklaren waarom er steeds meer RAM gebruikt wordt door Spotnet. Ik kreeg dit vermoeden nadat ik een youtube link had geopend en gesloten, maar het geluid door bleef lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:49
Op Binsearch is de laatste toevoeging in Free.pt van 20 november. Gaat er wat fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45
Is er ook nog de manier om gewoon enkel een NZB'tje te downloaden zonder dat ik het in Spotnet of met een programma op mijn PC moet downloaden? Aangezien ik NZB'jes aan mn linux servertje voer via o.a. VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Spotnet werkt i.c.m. Caiway als de server "txtnews.caiway.nl" zonder " " word gebruikt.
Via deze server kunnen alleen de spots opgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
das_phantom schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:11:
Kan het zijn dat geopende browser tabs binnen Spotnet niet goed worden afgesloten? Dit zou verklaren waarom er steeds meer RAM gebruikt wordt door Spotnet. Ik kreeg dit vermoeden nadat ik een youtube link had geopend en gesloten, maar het geluid door bleef lopen.
Dat zou inderdaad een goede verklaring zijn voor het toenemende geheugengebruik. Ik ga dit eens uitzoeken, bedankt voor het melden!
__R__ schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:01:
Op Binsearch is de laatste toevoeging in Free.pt van 20 november. Gaat er wat fout ?
Ja de server die de FTD spots toevoegd was down dit weekend. Is inmiddels opgelost.
M@rijn schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:41:
Is er ook nog de manier om gewoon enkel een NZB'tje te downloaden zonder dat ik het in Spotnet of met een programma op mijn PC moet downloaden?
Nee met versie 1.3 is dat helaas niet mogelijk. Wat je zou kunnen doen is 'Kladblok' in te stellen als standaard programma voor NZB's. Als je dan op downloaden klikt, opent hij de NZB met notepad. Je hoeft dan alleen nog het tekstbestand op te slaan, en je hebt de NZB. Het is een beetje omslachtig, maar het werkt wel ;)
qwerty_running schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:17:
Spotnet werkt i.c.m. Caiway als de server "txtnews.caiway.nl" zonder " " word gebruikt.
Bedankt voor de tip! Hebben al veel Caiway gebruikers geklaagd dat Spotnet bij hun niet werkte, nu weten we waar dat aan ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 07:41
Bedankt voor het geweldige werk dat je hebt verzet, maar mag ik toch vragen of je in 1.4 zelf de download locatie kan aanpassen? voor de arme sukkelaars die nog onder winXP werken zeg maar? daarin kan ik namelijk niet de locatie verplaatsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 17:53
Als je even naar C:\programdata\spotnet gaat kun je daar het downloadpad aanpassen in sabnzbd.ini (bijv van [ROOT]\incompleet naar C:\downloads\incompleet).

PS. Te gek programma! Gebruik het nu ook standaard. Erg fijn dat je veel kan aanpassen in de settings/sabnzbd/filters bestandjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Laatst online: 11-09 07:41
cpt.skydiver schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:57:
Als je even naar C:\programdata\spotnet gaat kun je daar het downloadpad aanpassen in sabnzbd.ini (bijv van [ROOT]\incompleet naar C:\downloads\incompleet).

PS. Te gek programma! Gebruik het nu ook standaard. Erg fijn dat je veel kan aanpassen in de settings/sabnzbd/filters bestandjes!
Aah okey, bedankt voor de tip! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:23
Hoe fix ik het dat ik met ssl kan downloaden via eweka. Zonder ssl download namelijk maar 8mbit en met ssl 50mbit!

Mijn config file heb ik nu zo ingesteld:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Settings>
  <SabPort>8090</SabPort>
  <UploadServer>upload.eweka.nl</UploadServer>
  <Username>******</Username>
  <Server>textnews.eweka.nl</Server>
  <Password>******</Password>
  <SignServer>spot.bot.nu</SignServer>
  <SabHost>localhost</SabHost>
  <NZBGroup>alt.binaries.ftd</NZBGroup>
  <Newsgroup>free.pt</Newsgroup>
  <Connections>8</Connections>
  <DownloadServer>sslreader.eweka.nl</DownloadServer>
  <Port>563</Port>
</Settings>

Melding is dat hij geen verbinding kan maken met de server.

[ Voor 5% gewijzigd door jostefa op 22-11-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
das_phantom schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 01:11:
Heb dit ook een keer gehad, tabblad gesloten maar geluid youtube liep door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:04
Programma is leuk! Handig, maarr.... Ik krijg helaas te vaak de melding dat de NZB niet gevonden kan worden. Je kies er dan voor om op de naam te klikken en naar binsearch te gaan. Maarja, je kunt geen NZB importeren in spotnet dus ben je alsnog een ander programma nodig die dit wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Vraag: Is het mogelijk dat bij het zoeken op bestandsnaam alleen in de opgegeven groep word gezocht?
Wanneer de groep "'Anders.zie.postinfo' zoeken zonder groep.
Hierdoor word er een beter resultaat getoond.
FTD Watchdog kan zoeken in een opgegeven groep.

Vraag: Binsearch ondersteund https. Kan deze gebruikt worden i.p.v. http?
Op dit moment zoek ik via shift-toets en klikken op bestandsnaam.
Hierdoor word er in Firefox via https op Binsearch gezocht (door HTTPS Everywhere en eigen regels).

Opmerking: Weet niet op dit al gemeld is: Kwam de volgende tikfout tegen:
Bij klikken op download (er werd geen nzb gevonden) staat "zoekn!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik krijg nu iedere keer de melding dat NZB niet gevonden wordt? Is er wat gewijzigd sinds gisteren?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:13:
Ik krijg nu iedere keer de melding dat NZB niet gevonden wordt? Is er wat gewijzigd sinds gisteren?
Ik heb hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthew schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:19:
Ik vind het na 5 minuten gebruik al geniaal. So simpel en effectief! Geweldig :D

Het werkt ook perfect Telenet (België).
en hoe raar het ook klinkt uit mijn mond,ik deel die mening ook. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binsearch heeft een kleine wijziging gedaan waardoor het automatisch zoeken van de NZB niet meer werkt!
Is inmiddels opgelost in 1.4, die nu zo snel mogelijk gereleased gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:57:
[...]

Bedankt! Dit soort reacties stimuleren het werken aan een nieuwe versie :*)
[...]
Bij deze dan nog een keer kudo's ! GENIAAL!

Dankzij Spotnet heb ik me de afgelopen week terwijl ik met een geblesseerde rug op bed lag stevig vermaakt met de remake van 90210!

Thanks! _/-\o_ _/-\o_

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:33:
Binsearch heeft een kleine wijziging gedaan waardoor het automatisch zoeken van de NZB niet meer werkt!
Heb je enig idee wanneer je 1.4 ongeveer gaat releasen? Ik had namelijk het idee dat het zo goed als af was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:49
Er is ook wat veranderd aan de FTD zijde denk ik zomaar. Bestandsnaam is niet meer zichtbaar in het overzicht van een post. En of ik nu linker-shift of rechter-shift tijdens het drukken op de download knop gebruik, het downloaden gaat altijd via Spotnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:34
Kalua schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:16:
[...]

Heb je enig idee wanneer je 1.4 ongeveer gaat releasen? Ik had namelijk het idee dat het zo goed als af was.
Die vraag had ik laatst ook gesteld. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:06:
[...]
Ja ik ben haast klaar met 1.4, maar het zijn allemaal kleine veranderingen, dus ik hoop nog iets 'groters' toe te kunnen voegen, weet alleen nog niet wat ;) Daarom wacht ik gewoon de uitspraak af.
[...]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Hari-Bo schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:08:
[...]

Die vraag had ik laatst ook gesteld. ;)

[...]
maar het is nu anders:
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:33:
vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Z.s.m. is een term die men gebruikt wanneer men niet precies weet wanneer iets gaat komen, maar wel kan zeggen dat het niet lang meer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
LieveNiels schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:23:
Z.s.m. is een term die men gebruikt wanneer men niet precies weet wanneer iets gaat komen, maar wel kan zeggen dat het niet lang meer duurt.
Alleen jammer dat het programma nu eigenlijk compleet nutteloos is. Hij heeft trouwens zelf gezegd dat alles klaar was en dat hij alleen op de uitspraak aan het wachten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kalua schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:46:
[...]

Alleen jammer dat het programma nu eigenlijk compleet nutteloos is. Hij heeft trouwens zelf gezegd dat alles klaar was en dat hij alleen op de uitspraak aan het wachten was.
Toch grappig dat er 'zomaar' bepaald wordt dat iets volledig nutteloos zou zijn

Zo 'gemoedelijk' vind ik FTD niet meer, de overmacht van eisende gebruikers die alles zsm willen hebben, zonder moeite te doen geeft enorme stoorzenders in de comments.
totaal gebrek aan respect of willendheid van de gebruikers heeft het gezellige de afgelopen 2 jaar enorm laten neerstorten .
Ik heb een paar dingetjes aangemeld, en nog geen week erna "zeurt" men al over incompletes

Ik deel die mening niet, bij een paar mensen spotnet geïntroduceerd als 'vervanging' van limewire.
Het moet niet te lastig worden voor dat soort mensen, gewoon werken, en downloaden na klikken
Niet iedereen is zo onderlegd dat hij 'tijd en moeite' wil steken in andere methode's

Spotnet voorziet in een behoefte, en doet dat erg goed.
Ik hoop dan ook dat de 'auto-update' functie zo snel mogelijk beschikbaar is, scheelt me mailtjes en screenprintjes versturen voor de installatie van een andere versie.

[ Voor 18% gewijzigd door FreshMaker op 26-11-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een geweldig programma. Maar als je bij elke spot een melding krijgt dat de NZB niet gevonden kan worden, dan heeft geen meerwaarde over FTD, je moet namelijk nog steeds alles handmatig downloaden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Jouw programmaatje is ook opgemerkt door het grote publiek :D !

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.tim427.net/computer-totaal-13-decmeber-2010-spotnetthumb.jpg
Klikbaar!

Bron: Computer!Totaal nummer 13 (december 2010)

[ Voor 8% gewijzigd door tim427 op 26-11-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:52

BKJ

Is de officiele locatie van SpotNet snelrennen.nl? Waar wordt bv 1.4 gereleased?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
De officiële locatie van SpotNet is niet snelrennen.nl.
Spotnet heeft geen officiële site. Updates van Spotnet worden uitgebracht op usenet.
Andere sites kunnen daarna deze update via een site aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

qwerty_running schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:06:
De officiële locatie van SpotNet is niet snelrennen.nl.
Spotnet heeft geen officiële site. Updates van Spotnet worden uitgebracht op usenet.
Andere sites kunnen daarna deze update via een site aanbieden.
Als er behoefte aan een officiële site is, dan bied ik me vrijwillig aan (hosting, dns)!

Zo kun je misschien online help functie, installatie handleiding, forum(?), algehele download pagina.

[ Voor 10% gewijzigd door tim427 op 26-11-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
leuk programma, mis alleen ondersteuning voor bv hitnews, en het simpel instellen van een andere download map.....relatief simpele dingen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:03
Easyusenet? www.easyusenet.nl, reader.easyusenet.nl kan ook handig zijn erin! (Ze adverteren ook in FTD)

Ligt het aan mij of is het dat ik niet goed het topic doorlees voordat ik iets post - de knop download werkt niet :S

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
xxxMaverick schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 01:52:
leuk programma, mis alleen ondersteuning voor bv hitnews, en het simpel instellen van een andere download map.....relatief simpele dingen lijkt me?
Niemand heeft dan ook gezegt dat het programma al af is, en als je het topic had doorgelezen, zullen deze dingen ook toegevoegd worden in de aankomende versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
ik krijg al van 24/11 geen spots meer door.
server : Hitnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Komen nog prima door, server Astraweb.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-08 14:31
Mooi programma. Ik zal hem zeker gebruiken, zeker wanneer FTD zal verdwijnen. Op FTD verdwijnen ook steeds meer spots. (Worden "gedwongen" afgekeurd zoals "Komt een vrouw bij de Dokter") Ik heb er zo al een paar meer gezien. Ook de laatste Harry Potter (deathly hallows), en zo zullen er steeds meer volgen.

Jammer vind ik dat XSNews zo weinig spots doorgeeft (ong. 25.000) terwijl ze toch een retentie hebben van 580+ dagen. Op te lossen door news2.neva.ru (300.000 spots) te gebruiken, maar dan moet het toch weer via extern programma zoals GrabIt gedownload worden. Mooier zou zijn wanneer je beide servers in kunt voeren.

Van die Twitter reacties verwacht ik niet veel. Is toch iets minder vanzelfsprekend als het geven van reacties op FTD. Een brainstorm; kunnen die reacties ook niet via een txt file op usenet verlopen?

Verder niet meer dan mijn complimenten voor dit super simpel-in-gebruik programma. Wacht met smart op 1.4

Oh ja ook nog dit;
In de Computer Idee gaan ze blijkbaar eerdaags een hele workshop aan je programma besteden.
Computer idee 25 - 2010 vermeld op pag. 6:"Zie Voor Nop in dit nummer. Binnenkort besteden we hieraan zelfs een workshop! ". In hetzelfde blad, inderdaad bij Voor Nop, pagina 58 wordt er al een artikel aan besteed. Dus promotie komt al mooi op gang.

[ Voor 16% gewijzigd door LessRam op 02-12-2010 13:33 ]

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als FTD verdwijnt ga ik zeker op Spotnet over. Wellicht al eerder maar ik wacht even op 1.4 die toch wat onvolkomenheden zou moeten gaan oplossen. Volg het al een tijd en vind het een zeer mooi initiatief! _/-\o_ d:)b

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

LessRam schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:22:
*knip*
Oh ja ook nog dit;
In de Computer Idee gaan ze blijkbaar eerdaags een hele workshop aan je programma besteden.
Computer idee 25 - 2010 vermeld op pag. 6:"Zie Voor Nop in dit nummer. Binnenkort besteden we hieraan zelfs een workshop! ". In hetzelfde blad, inderdaad bij Voor Nop, pagina 58 wordt er al een artikel aan besteed. Dus promotie komt al mooi op gang.
Scan het artikeltje dan maar, dan share ik hem met de rest van de wereld ;) (net als computer!totaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-07 15:30
Hoi Draz,

Het updaten van Spotnet 1.3 via Hitnews werkt niet meer sinds 24-11-2010.
Heeft Hitnews ook misschien een 'kleine wijziging' doorgevoerd waardoor het updaten niet meer werkt ?

Nemesh (DrByte)

[ Voor 32% gewijzigd door Nemesh op 03-12-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier met hitnews totaal geen last. Laatste updates zijn tot aan nu.
Dus er zal/moet iets anders aan de hand zijn bij je.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-07 15:30
Had vandaag e-mail retour van de suppor van Hitnews.
Volgens Hitnews waren de 'headers down'.
Na jou antwoord Migo vandaag (4-12-2010) wederom getest of de headers weer up zijn.
En alles werkt weer via Hitnews.
Nu maar hopen dat dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi progje, werkt goed. Ideaal voor mensen die moeite hebben met ingewikkelde dingen.
Toch twee opmerkingen:
Werkt niet bij pfcorner.nl waar ik ook een (goed en goedkoop) mats accountje heb.
En ik mis de mogelijkheid een filter voor Ebooks in te stellen.

Verder hulde voor het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Spotnet en Giganews werken nu plots niet meer? SInds gisteren pas eigenlijk, daarvoor altijd wel. Enkel de download snelheid is wat minder dan via me newsbin proggie. 120MB UPC

Goed wachten op 1.4 dan maar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 21:16
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:59:
Mooi progje, werkt goed. Ideaal voor mensen die moeite hebben met ingewikkelde dingen.
Toch twee opmerkingen:
Werkt niet bij pfcorner.nl waar ik ook een (goed en goedkoop) mats accountje heb.
En ik mis de mogelijkheid een filter voor Ebooks in te stellen.

Verder hulde voor het programma.
# STORING(en).
28-11-2010: Problemen met de headers op MATS/NoPT. Wordt aan gewerkt.

misschien is dat de oorzaak :)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ik krijg het programma niet ingesteld? Ik vul de juiste gegevens in bij de Ziggo newsgroup, maar krijg vervolgens een time-out. Firewall blokt niks. Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spotnet 1.4 is beschikbaar!

Vanaf vandaag is versie 1.4 te downloaden (zie startpost). Er is zoveel verbeterd, dat het geen zin heeft om hier een lange lijst met alle veranderingen te plaatsen, maar hij is mooier, sneller, stabieler en uitgebreider ;) Als het goed is zijn alle bugs die jullie hier gemeld hebben opgelost, en de suggesties meegenomen. Officieel is het nog een beta, maar als er de komende tijd geen fouten meer gevonden worden, word dit ook de finale versie. Succes met testen, en bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Super nice!

Een wishlist inbouwen? Is dat nog een optie?

En een mogelijkheid om als nog los te zoeken bij een searchprovider?

[ Voor 37% gewijzigd door tim427 op 05-12-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zojuist geinstalleerd, 1 issue tegengekomen :)

1 : het adres van astraweb moet zijn eu.news.astraweb.com
Verder perfect ( so far - so good )
Ideaal, het kunnen aanpassen van wat settings, dir en nzbknop'opties'

edit :
hier stond een heel verhaal, dat na een herstart weer weg was ... :)

[ Voor 95% gewijzigd door FreshMaker op 05-12-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:27
Net even geinstalleerd en: _/-\o_

Werkt probleemloos met Newsxs hier.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
EN met 1.4 hobbelt die weer ouderwets lekker met giganews

thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberb0b2000
  • Laatst online: 13-05 13:24
Super proggie,

Ik gebruik hem samen met me popcorn.
Hij download alleen de nzb's voor mij direct in de juiste folder op de popcorn.

Werkt prima :)

Handig zou wel zijn, (aangezien ik hem alleen gebruik voor nzb's binnen te halen)
als ik de download tap kan doorverwijzen naar de lokale pagina van nzbget op me popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Hij blijft bij mij hangen op "handtekeningen controleren"
Hij staat hier nu al zo'n 5min. op.
Hebben meerdere mensen hier last van?

Gelukkig, ben er door heen.
Nu even uitproberen :)

[ Voor 17% gewijzigd door goldvinger op 05-12-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Als ik een filter wil toevoegen, en de genres uit ga vouwen, dan kan ik niet scrollen, en m'n scherm (15" widescreen), is niet voldoende om alles weer te geven. Dus kan het linkerpanel misschien scrollend gemaakt worden?

Verder echt een top programma. Zou mooi zijn als m'n pa eens zelf voor z'n films kan zorgen ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:33:
Als ik een filter wil toevoegen, en de genres uit ga vouwen, dan kan ik niet scrollen
Daar is een truukje voor ;) Als je 'Zoeken' en 'Filters' inklapt (d.m.v. witte pijltjes), dan is er opeens genoeg ruimte voor 'Filters toevoegen'. Scrollen zou beter zijn, maar zo werkt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Nu online

scorpie

Supra Addict

Nou, dat dacht ik eerst ook, maar nee dus :P
Als je genres uitklapt, en de rest inklapt, heb je niet genoeg ruimte, dat bedoelde ik.

edit:
Persoonlijk denk ik dat het probleem opgelost wordt door dat panel gewoon in een "opties" panel te bouwen die afzonderlijk vanaf het menu op te roepen is. Zo vaak maak je toch geen filters aan.. (lijkt me in ieder geval..)

Zijn er nog plannen om het project open source te maken of globaal uit te leggen hoe het werkt onder de motorkap? Misschien wel interessant zodat er linux / os x forks kunnen worden gemaakt?

[ Voor 61% gewijzigd door scorpie op 05-12-2010 18:18 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:16:
Zijn er nog plannen om het project open source te maken of globaal uit te leggen hoe het werkt onder de motorkap? Misschien wel interessant zodat er linux / os x forks kunnen worden gemaakt?
De spots zijn allemaal losse XML-bestandjes, die verwerkt zitten in de 'Headers' van usenet-artikelen. Als je een update doet, worden deze headers binnengehaald van je provider. Voor meer informatie moet je even terugzoeken in dit topic, want heb het al eens uitgebreider uitgelegd.

De cross-platform (Mono) versie van de source kun je vinden onder de naam 'spotsource' op usenet, maar als het goed is is tweaker 'Qless' momenteel bezig met een Java-versie. Zie verder dit topic Spotnet voor MacOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
scorpie schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:16:
Nou, dat dacht ik eerst ook, maar nee dus :P
Als je genres uitklapt, en de rest inklapt, heb je niet genoeg ruimte, dat bedoelde ik.
Inderdaad. Probeer maar eens een filter aan te maken met bijvoorbeeld Erotiek...... Is onmogelijk (zelfs niet bij een resolutie van 1440x900) Dat linker kader is niet scroll-baar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:46
Ik heb ook Spotnet 1.4 binnen gehaald. Erg fijn programma.

Echter, mijn usenet provider supernews ontbreekt in de lijst met ondersteunde providers. Als ik hem handmatig opgeef, werkt het echter prima! Kun je news.eu.supernews.com alsnog toevoegen?

Ik heb bij het begin van het programma het Erotiek filter verwijderd. Na het programma een keer of vijf zes gebruikt te hebben vandaag, verscheen er net bij het updaten weer Erotiek(hetero) posts in de vetgedrukte lijst met nieuw binnen posts. Ik wil echter helemaal geen Erotiek posts zien, omdat mijn zoon ook gebruikt maakt van de computer.

Kan in de volgende versie een apart tabblad aangemaakt worden met nieuw binnen posts en zo dat deze zichtbaar blijft tot de database weer geupdate wordt? Zodat het wat meer lijkt op de werking van FTD, dat ben ik nou eenmaal gewend.

Verder niks dan lof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 11:48

BaRF

bijna kerst

wat een geniaal programma! :D Werkt prima met de servers van zeelandnet (highwinds)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Heel handig proggie :) Gebruik het met eweka ssl onder win7-64, werkt vlekkeloos, many thanks _/-\o_

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Als iemand nog "Niewus Artikelen" heeft zoals, ComputerIdee, Computer!totaal, etc. graag door mailen naar mij!

[ Voor 91% gewijzigd door tim427 op 07-12-2010 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 14:44
tis echt een werelds tooltje zelfs mijn vriendin begrijpt het al heeft ze zonder hulp ftd, sabnzbd+ en winrar geinstalleerd gekregen... maar dat zegt denk ik meer over handleidingen op internet als haar computerkennis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Is het probleem met de verboden tekens in de naam ook opgelost met 1.4? Voordat ik de tig gieg van lord of the rings ga downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scorpie schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:33:
Dus kan het linkerpanel misschien scrollend gemaakt worden?
Ik heb een nieuwe versie van 1.4 gemaakt, met wat kleine cosmetische veranderingen, waaronder een scrollbar. Is nu te downloaden, dus laat even weten of deze wel werkt op jouw resolutie.
Glamdring schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:37:
Kun je news.eu.supernews.com alsnog toevoegen?
Heb Supernews nu toegevoegd, als je de nieuwe versie download zit ie er bij.
Glamdring schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:37:
Ik wil echter helemaal geen Erotiek posts zien, omdat mijn zoon ook gebruikt maakt van de computer.
Als je geen enkel filter geselecteerd hebt, zie je inderdaad ook Erotiek spots. Ik kan ze wel uit dat overzicht weglaten, maar via de zoek-optie zijn ze dan nog steeds te vinden. Zal in versie 1.5 een instelling maken waarbij je ze helemaal weg kan laten, maar dat duurt nog even.
Fly-guy schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:50:
Is het probleem met de verboden tekens in de naam ook opgelost met 1.4?
Ja als het goed is dat ook opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt top! Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
Mooi dat er nieuwe versie van Spotnet uitgekomen is. :) Echter wanneer ik van provider verander van news2.neva.ru naar astraweb krijg ik 1 melding: Kan geen verbinding maken met de server: No such host is known. Hoe kan ik die instellen dat ik alleen gebruik van astraweb wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:04:
[...]

Heb Supernews nu toegevoegd, als je de nieuwe versie download zit ie er bij.

[...]

Als je geen enkel filter geselecteerd hebt, zie je inderdaad ook Erotiek spots. Ik kan ze wel uit dat overzicht weglaten, maar via de zoek-optie zijn ze dan nog steeds te vinden. Zal in versie 1.5 een instelling maken waarbij je ze helemaal weg kan laten, maar dat duurt nog even.
Bedankt voor de snelle reactie, de toevoeging en het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:24:
ik krijg het programma niet ingesteld? Ik vul de juiste gegevens in bij de Ziggo newsgroup, maar krijg vervolgens een time-out. Firewall blokt niks. Wat kan ik hieraan doen?
Hier de juiste servernamen, ze zijn gerelateerd aan het e-mail adres waar je mee inlogd. Heb je een @quicknet adres dan gebruik je dus de quicknet server. Een @ziggo adres, de Ziggo server.

Je logt altijd in met je volledige e-mail adres. Dus niet alleen met piet als je adres piet@quicknet is.

Servernamen:

@quicknet.nl news.quicknet.nl
@multiweb.nl news.quicknet.nl
@casema.nl news.casema.nl
@home.nl news.home.nl
@ziggo.nl news.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 13:00
Ik krijg steeds deze foutmelding bij opstarten (aan het einde van het inlezen): database error: index was outside the bounds of the array. Krijg het niet hersteld. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jab65 schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:50:
Ik krijg steeds deze foutmelding bij opstarten (aan het einde van het inlezen): database error: index was outside the bounds of the array.
Dat klinkt niet goed! Waarschijnlijk is je database corrupt geraakt. Zou je het volgende willen doen:
  • Zoeken naar alle bestanden die eindigen op *.spots op je PC. Als het goed is vind je er maar eentje, dat is je database.
  • Dit bestand ergens uploaden (WeTransfer bijvoorbeeld), en de link hier plaatsen, zodat ik kan kijken wat er mis mee is.
  • Het bestand vervolgens verwijderen, je start dan met een lege database, en controleren of je de fout dan nog steeds krijgt nadat alle spost weer binnen zijn gehengeld?
Bij voorbaat dank!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De update bevalt me erg. Het lijkt een stuk soepeler te lopen.
Soms duurde het eeuwig om de oudere spots in te lezen, dit lijkt nu allemaal erg vlotjes te lopen.

Een zeer plezierige update moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Heb het bestand verwijderd en alles draait weer als een zonnetje. _/-\o_ Weet je zeker dat je het oude bestand wilt hebben? Het komt waarschijnlijk door het bruut stoppen van de opstartprocedure omdat ik sneller wilde updaten :o . Mocht je hem toch willen hebben, dan up ik hem graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jab65 schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:46:
Het komt waarschijnlijk door het bruut stoppen van de opstartprocedure omdat ik sneller wilde updaten :o .
Als je met bruut stoppen bedoeld dat je hem via de taakmanager de nek om hebt gedraaid, vind ik het niet zo gek dat die corrupt is geraakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:10
werkt erg goed:D zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Met het scrollbaar zijn van de linker kolom is het programma weer een stukje meer perfect geworden. THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:07:
[...]

Dat klinkt niet goed! Waarschijnlijk is je database corrupt geraakt. Zou je het volgende willen doen:
  • Zoeken naar alle bestanden die eindigen op *.spots op je PC. Als het goed is vind je er maar eentje, dat is je database.
  • Dit bestand ergens uploaden (WeTransfer bijvoorbeeld), en de link hier plaatsen, zodat ik kan kijken wat er mis mee is.
  • Het bestand vervolgens verwijderen, je start dan met een lege database, en controleren of je de fout dan nog steeds krijgt nadat alle spost weer binnen zijn gehengeld?
Bij voorbaat dank!
Hier zelfde probleem na update versie 1.3, echter nergens een .spots bestand / database te vinden?

Bij opstarten foutmelding -> kan laatste bericht niet vinden -> ok
Erna -> Database inlezen -> Database error: De index ligt buiten de matrixgrenzen.

[ Voor 8% gewijzigd door Remko op 07-12-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk moet je de optie aanzetten dat je ook in 'Verborgen bestanden en systeembestanden' zoekt. En anders dit intypen bij explorer: C:\ProgramData\Spotnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
-edit- reeds gevonden

[ Voor 92% gewijzigd door Remko op 07-12-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
koesie schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:26:
De update bevalt me erg. Het lijkt een stuk soepeler te lopen.
Een zeer plezierige update moet ik zeggen
helaas ben ik een andere mening toegedaan, bij mij loopt het zo traag als dikke #$*#@ door een trechter. Het scrollen door de spots gaat letterlijk met horten en stoten, schakelen tussen spots en downloads duurt een seconde of 2,3. daarentegen komen downloads met een : in de titel nu wel binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Langzaam schakelen tussen spots zou aan je provider kunnen liggen, maar als zelfs het scrollen traag gaat ligt het denk ik aan je PC? Is ook de eerste keer dat ik die klacht hoor?

Edit: Ging 1.3 wel soepel? Of was die net zo traag bij jou?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:31:
Langzaam schakelen tussen spots zou aan je provider kunnen liggen, maar als zelfs het scrollen traag gaat ligt het denk ik aan je PC? Is ook de eerste keer dat ik die klacht hoor?

Edit: Ging 1.3 wel soepel? Of was die net zo traag bij jou?
Het hele programma is traag, hij laat vrij snel de spots zien, maar er doorheen scrollen gaat erg schokkend. Ook het selecteren van een spot door een enkele klik gaat traag, duurt een seconde voordat de spot geselecteerd wordt met de blauwe balk.

In 1.3 had ik dat totaal niet. Heb 1.4 direct over 1.3 geïnstalleerd, na de klacht 1.4 verwijderd via het control panel en 1.4 wederom in een andere directory geïnstalleerd. Daarnaast heb ik bij geen enkel ander programma klachten over snelheid.
Zal morgen eens kijken of 1.3 weer beter snelheden oplevert of nu ook zo traag is.

Om het positief af te sluiten, afgezien van de snelheid is het een top app!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fly-guy schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:50:
[...]

Het hele programma is traag, hij laat vrij snel de spots zien, maar er doorheen scrollen gaat erg schokkend. Ook het selecteren van een spot door een enkele klik gaat traag, duurt een seconde voordat de spot geselecteerd wordt met de blauwe balk.

In 1.3 had ik dat totaal niet. Heb 1.4 direct over 1.3 geïnstalleerd, na de klacht 1.4 verwijderd via het control panel en 1.4 wederom in een andere directory geïnstalleerd. Daarnaast heb ik bij geen enkel ander programma klachten over snelheid.
Zal morgen eens kijken of 1.3 weer beter snelheden oplevert of nu ook zo traag is.

Om het positief af te sluiten, afgezien van de snelheid is het een top app!!!
Ik herken bovenstaande ongemakken helemaal niet.
  • Het programma start snel en update idem dito (provider Astraweb).
  • Scrollen door de lijst gaat soepel (via muiswiel uitgevoerd).
  • Na een dubbel-klik staat een nieuw venster er binnen één seconde, enkel het laden van een afbeelding binnen dat venster duurt soms wat langer.
  • Het starten van een download neemt zo'n 1-10 seconden in beslag bij mij (10 sec. bij Blu-ray van ± 35GB).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:19:
[...]

Ik herken bovenstaande ongemakken helemaal niet.
  • Het programma start snel en update idem dito (provider Astraweb).
  • Scrollen door de lijst gaat soepel (via muiswiel uitgevoerd).
  • Na een dubbel-klik staat een nieuw venster er binnen één seconde, enkel het laden van een afbeelding binnen dat venster duurt soms wat langer.
  • Het starten van een download neemt zo'n 1-10 seconden in beslag bij mij (10 sec. bij Blu-ray van ± 35GB).
Mijn klomp is gebroken, bij mij is het probleem ook verdwenen, maar hoe?

Gisteren na mijn laatste post de computer opnieuw opgestart --> nog steeds tergend traag.
Geen background processen aan de gang.
1.4 gedeïnstalleerd, weer opnieuw geïnstalleerd --> weer traag.
Net mijn computer weer opgestart --> alles loopt nu soepel 8)7

Eind goed al goed denk ik dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59
Klopt het dat de binsearch link is verdwenen bij een spot in 1.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik heb zojuist Spotnet ook maar eens gedownload. Ben het programma nog aan het verkennen, maar kom wel meteen een paar dingen tegen. Als ik een filter wil aanmaken, dan loopt de lijst soms ver naar onder door zonder dat ik een scrollbar zie. Kan dus niet de hele lijst doorlopen (de versie stond 2 dagen op usenet).

Ook gebruik ik meerdere usenet providers/accounts. Ik kan er helaas maar een instellen. Komt er in de toekomst ondersteuning voor meerdere accounts?

Is het verder mogelijk om meerdere items als een download te selecteren. Soms heb je een los aantal afleveringen uit een serie en het zou makkelijk zijn om die gezamelijk te kunnen selecteren en naar een zelf te benoemen map te laten downloaden.

[ Voor 21% gewijzigd door telefoontoestel op 08-12-2010 14:18 . Reden: aanvulling ]

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fly-guy schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:38:
Mijn klomp is gebroken, bij mij is het probleem ook verdwenen, maar hoe?
Fijn dat alles weer als vanouds werkt, alleen zullen we nu nooit weten wat de oorzaak was, was wel handig geweest voor anderen.
mennoo schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:54:
Klopt het dat de binsearch link is verdwenen bij een spot in 1.4?
Nee die link is nog steeds aanwezig, maar alleen bij oude spots. Bij recente spots zit de NZB er al bijgevoegd, dus valt er niets meer te zoeken. Dat 1.3 niet meer werkte, was omdat Binsearch (met opzet) iets aan hun layout had veranderd, en dat probleem word nu voorkomen door de NZB mee te posten, zodat Spotnet niet meer afhankelijk is van derden.
[message=35170868,noline]telefoontoestel schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:15[/
message]:

Als ik een filter wil aanmaken, dan loopt de lijst soms ver naar onder door zonder dat ik een scrollbar zie. Kan dus niet de hele lijst doorlopen (de versie stond 2 dagen op usenet).
Ik weet niet wie die versie geupload heeft, maar het is waarschijnlijk nog de beta. Als je de laatste versie download (zie OP), heb je wel een scrollbar.
telefoontoestel schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:15:
Ook gebruik ik meerdere usenet providers/accounts. Ik kan er helaas maar een instellen. Komt er in de toekomst ondersteuning voor meerdere accounts?
Wellicht in 1.5. In de tussentijd zou je de NZB's kunnen openen met een ander programma, dat daar wel ondersteuning voor heeft. Via 'Instellingen-->Downloadknop' kun je daar voor kiezen.
telefoontoestel schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:15:
Is het verder mogelijk om meerdere items als een download te selecteren. Soms heb je een los aantal afleveringen uit een serie en het zou makkelijk zijn om die gezamelijk te kunnen selecteren en naar een zelf te benoemen map te laten downloaden.
Ik weet niet of dat wel zo handig is, als er in verschillende NZB's dezelfde bestandsnaam voorkomt, worden die overschreven als je alles in dezelfde map laat downloaden. Maar heb het op de lijst gezet voor 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerty_running
  • Niet online
Is het mogelijk dat er 2 servers ingesteld kunnen worden.
De eerste server (bijvoorbeeld news2.neva.ru) voor het ophalen van de spots.
De tweede server (bijvoorbeeld Hitnews) voor o.a. het downloaden van de NZB.
Wanneer er namelijk een server gebruikt word die alleen tekstgroepen ondersteund
dan heeft deze de groep niet waarin de NZB bestanden staan.
Er kan echter ook niet meer op bestandsnaam gezocht worden.

Heb op dit moment veel "480 read access denied for this article" meldingen met news2.neva.ru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Ik hou problemen met het scrollen door de posts. Is dit programma te zwaar voor een simpele eee PC 1101HA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 15:17

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Drazix, zoals besproken. Hier de 1.4 directe download link:
http://www.duken.nl/downl...mas/spotnet/download.html

Voor de meeste leden vast niet nodig hier, maar een handleiding voor de 1.4 versie hier.

Ik ben nog geen problemen tegen gekomen. Installatie zowel vers als eroverheen verliep vlekkeloos.

Ook lijkt het programma stabieler en werkt het sneller. Top gedaan weer! O+

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:25:
[...]

Hier de juiste servernamen, ze zijn gerelateerd aan het e-mail adres waar je mee inlogd. Heb je een @quicknet adres dan gebruik je dus de quicknet server. Een @ziggo adres, de Ziggo server.

Je logt altijd in met je volledige e-mail adres. Dus niet alleen met piet als je adres piet@quicknet is.

Servernamen:

@quicknet.nl news.quicknet.nl
@multiweb.nl news.quicknet.nl
@casema.nl news.casema.nl
@home.nl news.home.nl
@ziggo.nl news.ziggo.nl
Dit kan btw in een mooi scriptje verwerkt worden. Voor SpotNet moet je namelijk je provider selecteren, dan user dan password... if(provider=ziggo) then(servernamen=news.<tekst achter @-teken van de username>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ik probeer nu custom filters aan te maken met de xml lukt het me aardig, maar als ik vanuit de GUI en nieuw filter aanmaak en daaruit keuzes wil maken (bijvoorbeeld film formaten), dan is deze box te groot om compleet in het scherm te tonen, maar naar beneden scrollen is niet mogelijk?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
qwerty_running schreef op donderdag 09 december 2010 @ 01:43:
Is het mogelijk dat er 2 servers ingesteld kunnen worden.
De eerste server (bijvoorbeeld news2.neva.ru) voor het ophalen van de spots.
De tweede server (bijvoorbeeld Hitnews) voor o.a. het downloaden van de NZB.
Dat gaat momenteel al, in settings.xml kun je 3 servers opgeven: 1 voor de headers, 1 voor de downloads en 1 voor de uploads. Maar je kunt (nog) niet voor elke server een ander wachtwoord opgeven, dus voor news2.neva.ru gaat het niet werken, omdat die jouw Hitnews gegevens niet accepteert. Zal iets maken dat je in 1.5 per server een ander gebuikersnaam/wachtwoord in kan stellen.
qwerty_running schreef op donderdag 09 december 2010 @ 01:43:
Heb op dit moment veel "480 read access denied for this article" meldingen met news2.neva.ru.
Dat komt omdat Neva.Ru de NZB niet kan ophalen uit de groep alt.binaries.ftd
Jab65 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:21:
Ik hou problemen met het scrollen door de posts. Is dit programma te zwaar voor een simpele eee PC 1101HA ?
Waarschijnlijk is de oorzaak dat Spotnet zwaar leunt op de grafische kaart. Normaal maken alleen spellen hier gebruik van, maar Spotnet's interface is geschreven in WPF, dat DirectX gebruikt. Voor veel mensen werkt de interface hierdoor juist sneller, maar als je een zwakke grafische kaart hebt, kan het juist langzamer worden. Andere verklaring heb ik even niet, want zo 'zwaar' is het programma niet.
DukeN schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:47:
Voor de meeste leden vast niet nodig hier, maar een handleiding voor de 1.4 versie
Bedankt voor de moeite! Ziet er mooi uit!
tim427 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:42:
if(provider=ziggo) then(servernamen=news.<tekst achter @-teken van de username>)
Is inderdaad niet veel moeite, maar met een @home.nl adres kun je gewoon gebruik maken van news.ziggo.nl, dus weet niet of het echt nodig is?
Hari-Bo schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:10:
dan is deze box te groot om compleet in het scherm te tonen, maar naar beneden scrollen is niet mogelijk?
Dan heb je nog de 1.4 beta, in de officiele 1.4 is dit opgelost. Even opnieuw downloaden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:02:

Dan heb je nog de 1.4 beta, in de officiele 1.4 is dit opgelost. Even opnieuw downloaden dus :)
Helemaal top werkt inderdaad, alleen verwarrend dat je dezelfde versie nummers gebruikt voor een final en beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:02:
[...]*knip*
Is inderdaad niet veel moeite, maar met een @home.nl adres kun je gewoon gebruik maken van news.ziggo.nl, dus weet niet of het echt nodig is?
*knip*
Ja, maar quicknet kan weer niet op ziggo en vica versa :P
Pagina: 1 ... 4 ... 48 Laatste