Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spotnet - voor Mac OS X

Wie kent het niet, Spotnet de Windows tool voor Usenet post op te halen, het werkt via de FTD server maar je kan ook gewoon zelf spots toevoegen! Veel mensen hebben al gedownload, velen vinden het geweldig andere weer niet. Sinds de release van Spotnet 1.3 had ik aan de ontwikkelaar en tevens releaser Drazix de source gevraagd om aan een eigen Spotnet te werken, niet voor Windows maar voor Mac OS X.

Sinds het begin van Spotnet kwamen er veel vragen of de tool ook naar Mac OS X toe kwam, veel mensen moesten teleurgesteld worden omdat de tool op korte termijn niet door de ontwikkelaar Drazix naar Mac OS X geschreven werdt wat erg zonde is omdat tegenwoordig veel mensen een Mac OS X aangeschafd hebben,

Omdat ik zelf op kantoor ook Mac OS X gebruik en deze tool goed kon gebruiken had ik besloten de tool naar Mac OS X te schrijven en deze te releasen op een soort korte termijn, al sinds 4 jaar schrijf ik voor klanten van mij verschillende programmas voor Mac OS X, iPhone en sinds kort voor de iPad.

Al 2 weken ben ik met de ontwikkelingen bezig van Spotnet voor Mac OS X, die gedraaid kan worden onder Mac OS X Leopard & Mac OS X Snow Leopard, de ontwikkelingen zijn nu in de Alpha fase toe gekomen en dit is ook de fase waarbij ik uitbreidingen ga maken die niet in de Windows versie zat van Spotnet.

Het zou daarom erg leuk zijn dat ik wat input heb van leden hier die graag wat optie's zien die niet in de Windows versie zat, sommige optie's neem ik mee andere niet zodat er later ook nog een nieuwe versie geschreven kan worden!

Ik probeer in November de Spotnet tool voor Mac OS X te lanceren samen met de optie's die de leden hebben aangebracht!

Graag hoor ik van jullie *O* *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.binaries4all.nl/spotnet/images/logo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 15:58
Is die alpha versie ook al ergens te krijgen? Denk dat er best interesse is om te testen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is de Alpha versie nog te verkrijgen, in November kan iedereen hem testen en is de Broncode ook gewoon verkrijgbaar in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is mogelijk Twitter reacties te geven in de Alpha versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08 21:41
Waarom maak je de broncode niet nu al openbaar? Zo kunnen andere ontwikkelaars al in dit stadium eventueel code bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer benieuwd! Wist niet dat je al zo ver was. Misschien kun je wat screenshots plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal van de week een paar leuke screenshots laten zien van de Alpha versie.

De broncode wordt pas beschikbaar gesteld als hij uitgegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:21

Kek

3flix

als ik het kon testen kan ik zien wat er verbeterd kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nog niet nodig :) eerst ga ik nog optie's inbouwen.

Iemand nog leuke ideetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Bestandslocatie zelf selecteren, snelheid limiter?

Edit:
Oh en nog iets praktisch.

Met Hetnet kan ik maar 1 download tegelijk. Ik kan dan ook meteen niet meer zoeken naar andere downloads.
Zou mooi zijn als je wel kon zoeken, en download aanklikken, en dat deze dan als het ware in de wachtrij komt.

(via hetnet kan je maar 1 connectie tegelijk gebruiken)

Edit2:

Mac afsluiten na voltooien downloads optie? :9

(afgekeken van uTorrent)

[ Voor 86% gewijzigd door Janusch op 20-10-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 16:43
Ik denk dat je ook eens naar SABnzbd kunt kijken voor eventuele features. Zoals hierboven wordt ook uTorrent al aangehaald dus afkijken van deze programma's lijkt me een goed idee. Verder natuurlijk een hip icoontje en het moet vooral snel en simpel zijn. Ook mooi is om een menubar icon+menu optioneel te kunnen gebruiken. Of wat dacht je van de download snelheid op het dock icoon? Genoeg ideeen denk ik zo maar belangrijker is dat de basis goed is, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik vandaag toegevoegd:

Mac afsluiten na voltooien downloads
Meer downloads te gelijk
Spotnet in achtergrond draaien

Nog mee bezig:
Download locatie kiezen
Maximale download snelheid
Maximale aantal verbindingen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook leuk om zelf wijzigingen te maken aan de manier met welke account je download?
De mogelijk in te stellen dit met de ene en de andere met de 2e account te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom plaats je niet gewoon wat screenshots? Het is veel makkelijker om mee te denken als we zien hoe je applicatie er nu uit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:36:
Dit heb ik vandaag toegevoegd:

Mac afsluiten na voltooien downloads
Meer downloads te gelijk
Spotnet in achtergrond draaien

Nog mee bezig:
Download locatie kiezen
Maximale download snelheid
Maximale aantal verbindingen
Goed op weg!

Dit zijn functies die men denk ik veel gebruikt, (anders ik wel zoals beschreven in me post erboven :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:17

tomk94

Developer

Ben benieuwd. ik zal dit heel graag willen:)

Misschien is het een idee om je te abonneren op een gebruiker of een tag, zodat je een email of melding via growl ofzo krijgt wanneer er een nieuwe post beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
Nog iets had ik bedacht:

De mogelijkheid dat de bestanden op je pc blijven staan, ook al is de download mislukt.

Nu wacht je X uur en als je download mislukt is ben je gewoon alles kwijt. Als het goed is kan je het vaak nog repareren met een 1 of andere tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super!

Wat ik graag zou willen zien is een soort van FTDwatchdog. Hiermee kan een aantal opties aangeven waaraan een spot dient te voldoen voordat je een seintje krijgt (popup / mail o.i.d.)

Voorbeeld:
Bron: DVD
Subtitles: NL custom
etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
hoe ver is het programma? ben wel benieuwd!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 00:11
Programmeer je de OSX versie met Mono ?

woei!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07
pasz schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:18:
Programmeer je de OSX versie met Mono ?
Waarschijnlijk niet, aangezien de TS ook aangeeft programma's te ontwikkelen voor de iPhone en iPad, waarbij Objective-C (of C++) wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08 21:41
Hm dit topic is een beetje dood. Heb de TS een aantal dagen geleden een DM gestuurd hoe het met het project staat, maar geen reactie.

Beetje vreemd dat hij niet eens screenshots wilt plaatsen, nu lijkt het een beetje een broodje aap verhaal. ("ik maak wel even een spotnet app")

[ Voor 7% gewijzigd door pascalw op 21-11-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd heb ik ook een beetje mn twijfels of deze app wel ooit bestaan heeft. Eigenlijk vanaf het begin al, want hij was bepaald niet de eerste die vol enthousiasme aan een cross-platform versie van Spotnet begon, om na het ontvangen van de broncode niet meer te reageren. Op zich is dat ook helemaal niet erg, ze onderschatten misschien de hoeveelheid werk, of de complexiteit. Maar om vervolgens wel te claimen dat je een werkende alfa-versie af hebt, gaat wel erg ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:44

qless

...vraag maar...

Drazix ik had je een DM gestuurd, ik zou wel verder willen gaan met een Mac/Linux java versie.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:08
Is er al enig vooruitgang in dit project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 21:45
Ben ook wel erg benieuwd, vind spotnet voor windows al prachtig, voor de mac zou nog mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Nog enige vooruitgang?

• _Vuurie_
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-12-2023
Hier ook veel interesse van een mac'er :)

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
er is blijkbaar veel vooruitgang.......

• RVE_NL
  • Laatst online: 26-08 12:35
Ook ik ben geintresseerd in een Mac versie, helaas heb ik totaal geen programmeer kennis.
Iemand die dit misschien kan oppakken?

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 13:27
Kan de windows spotnet applicatie niet gewoon geport worden naar mono? Beiden .NET dus dat kan toch niet zo heel veel werk zijn?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 09:43

Floor-is

5.2

Gief!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Updates ivm met je project graag.

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
vind spotnet een super oplossing ben ook al wel een tijdje opzoek naar een alternatief voor open ftd op de mac.
Dus hier ook een mac'er met Veel interesse!!!

Laat ons alsjeblieft wat horen zodat we weten hoe ver het project is en wat we er van kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Kijk ook erg uit naar een oplossing voor Mac OS X! Kan de Virtuele Machine er weer vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceaanbodem
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2024
Volgens mij ligt het eventjes stil helaas. Ik wacht ook met smart op een goede opvolger voor OpenFTD die niet altijd even vlekkeloos werkt op mijn mac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Niet heel zinvol om allemaal 'ik wil het ook' toe te voegen in een topic. Zullen we daarmee ophouden met z'n allen vanaf nu?

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 13-02-2011 15:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
Ik heb het even geprobeerd met 1.56.0 via WineSkin, maar tot zover nog geen succes mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als TS een andere ontwikkelaar beta-testers zoekt... weet hij me te vinden :D

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:18:
Spotnet - voor Mac OS X
Ik probeer in November de Spotnet tool voor Mac OS X te lanceren samen met de optie's die de leden hebben aangebracht!
November 2010? 2011? 2012?

Nu FTD op zwart gaat zou het fijn zijn als er ook eens een fijne oplossing voor Mac zou komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een mac-versie van Spotnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:06:
Is er al een mac-versie van Spotnet?
Als je dit topic doorleest kom je er denk ik wel achter van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ok, ik hoop dat de ontwikkelaar er nog mee bezig is. Anders kunnen we misschien beter een paginaatje op Google code aanmaken en aan het project beginnen. Zo kan iedereen zijn steentje bijdragen en volgens mij willen er zat mensen aan meehelpen. Denk dat er nu niet echt veel vordering is met het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomwebfreak schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:51:
[...]

Als je dit topic doorleest kom je er denk ik wel achter van niet ;)
grmbl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg benieuwd naar de ontwikkelingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooowyeah
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-01-2024
The Great HooD schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:15:
Ok, ik hoop dat de ontwikkelaar er nog mee bezig is. Anders kunnen we misschien beter een paginaatje op Google code aanmaken en aan het project beginnen. Zo kan iedereen zijn steentje bijdragen en volgens mij willen er zat mensen aan meehelpen. Denk dat er nu niet echt veel vordering is met het project.
Hier ben ik het wel mee eens! Ik denk dat als er een google code (of SF) project wordt gemaakt er wel wat vrijwilligers aan mee kunnen werken. Ik heb zelf wel het een en anders gemaakt in obj-c (hoofdzakelijk voor iDevices) maar wil best meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 14:53
Ik zou er ook met plezier aan meewerken als het gehost wordt op google code/sourceforge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:13
MisterLBP schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:54:
Ik zou er ook met plezier aan meewerken als het gehost wordt op google code/sourceforge
Ik denk (met alle respect voor de TS) dat hij er momenteel niet meer mee bezig is. Aangezien hij al geruime tijd niet meer heeft gereageerd.

Daarnaast ben ik van mening dat wanneer er samengewerkt wordt aan een versie voor OS X (bijvoorbeeld via Google Code) dat de ontwikkeling vele malen sneller zal gaan.
Zou zelf ook graag mijn steentje willen bijdragen (alhoewel mijn kennis watbetreft het programmeren voor OS X nog een beetje beperkt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik zou wel tof vinden als de TS de broncode wat hij nu heeft op Google Code of Github zou kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 14:59
Voonin:
Laatste bezoek zaterdag 23 oktober 2010 15:39
Aantal berichten 7
Gemiddeld aantal berichten per dag 0,05
Geregistreerd op 06 oktober 2010
Mensen; de Topic Starter gaat hier nooit meer terugkomen. Er wordt niet gewerkt aan een versie van Spotnet voor de Mac. Sluit dit topic en laat de volgende enthousiast aan dit project gaan beginnen, want dit gaat em niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny_B schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:50:
[...]

Mensen; de Topic Starter gaat hier nooit meer terugkomen. Er wordt niet gewerkt aan een versie van Spotnet voor de Mac. Sluit dit topic en laat de volgende enthousiast aan dit project gaan beginnen, want dit gaat em niet worden.
Mag ik jou glazen bol eens lenen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 14:59
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:04:
[...]

Mag ik jou glazen bol eens lenen?.
Tuurlijk, als je een keertje een Noord-Brabant ben mag je contact opnemen.

Even serieus: TS is hier al 4 maanden niet meer geweest. Toen de TS werd aangemaakt, was het 'bijna werkend'. De TS heeft hier 3 weken rondgehangen en is daarna niet meer ingelogd onder zijn account. De originele starter van dit project (Drazix) acht het ook onrealistisch dat er zo snel een overzetting naar de MAC is en de rest van dit topic is 'goh laat eens horen hoe ver je bent'.

Als er voortgang zou zijn geweest dan zou het hier zeker gemeld zijn en daarom zou ik juist willen dat een enthousiast persoon dit oppakt. Ik acht de kans bijzonder klein dat de TS van een topic waar 4 maanden geen voortgang is gemeld nu opeens met revolutionair nieuws komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooowyeah
Hier ben ik het wle mee eens. De kans dat er nog aan gewerkt wordt is nihil (anders was er wel meer response van de developer). Misschien te hoog gegrepen of tijd gebrek.. Ik stel inderdaad voor een topic te starten en een project op google code oid. Een open project met een zichtbare voortgang stimuleert wellicht ook mede ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Ik heb de originele code die op usenet te vinden was gecompileerd. Hier zit echter geen User Interface bij en het is Visual Basic.

Code is omgezet naar C#.

Volgende stap is het compileren van de C# code in Mono en het bouwen van de User Interface.

[ Voor 38% gewijzigd door pasz op 16-02-2011 11:35 . Reden: update2 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-08 19:53
Heren...

Sab+CP+SB = win

dit is duidelijk een fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Heb ik ook draaien, maar dit is toch een leuke extra tool.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben zelf bezig een wineskin te maken... natuurlijk niet de meest ideale oplossing maar beter als niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22
lowfi schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:18:
Sab+CP+SB = win

dit is duidelijk een fail
En hoeveel weken ben je bezig geweest voordat je deze "win" feilloos draaiend gerealizeerd had? Er zijn mensen die willen gewoon content simpel downloaden en kijken/luisteren, niet avonden lang klooien om iets gedownload te krijgen en met elke nieuwe release weer een avond moeten klooien om het na een update weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pasz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:39:
Ik heb de originele code die op usenet te vinden was gecompileerd. Hier zit echter geen User Interface bij en het is Visual Basic.

Ik ga het nu proberen om te zetten naar C#. Er zitten veel string functies in die niet automatisch geconverteerd worden. Ook veel by ref parameters.

Volgende stap is het compileren van de C# code in Mono en het bouwen van de User Interface.
Dus de originele software is geschreven in Visual Basic? Wellicht is het dan mogelijk om de originele broncode te compileren in Real Basic. Deze lijkt erg veel op Visual Basic en heeft de mogelijkheid om te cross compilen. Met één broncode kun je meteen compileren voor Windows, OS-X en Linux. Verder heeft Real Basic volgens mij ook de mogelijkheid om Visual Basic broncode te importeren en converten naar RB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:00:
ik ben zelf bezig een wineskin te maken... natuurlijk niet de meest ideale oplossing maar beter als niets...
Post die ff als die af is :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:24:
[...]

Dus de originele software is geschreven in Visual Basic? Wellicht is het dan mogelijk om de originele broncode te compileren in Real Basic. Deze lijkt erg veel op Visual Basic en heeft de mogelijkheid om te cross compilen. Met één broncode kun je meteen compileren voor Windows, OS-X en Linux. Verder heeft Real Basic volgens mij ook de mogelijkheid om Visual Basic broncode te importeren en converten naar RB.
Er wordt gebruikt gemaakt van een aantal .NET libraries die denk ik niet in Real Basic zitten.

Ik kan nu compileren in Mono. Moet nu eens uitvinden wat voor GUI ik ga maken, want dat GTK is een drama. Misschien eerst maar een commandline versie maken als proof of concept.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 16:08
Sab als in Sabnzbd, maar wat zijn de andere afkortingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
oscar schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:00:
[...]

Sab als in Sabnzbd, maar wat zijn de andere afkortingen?
[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.

Couchpotato en Sickbeard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:59
ooowyeah schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 01:35:
Hier ben ik het wle mee eens. De kans dat er nog aan gewerkt wordt is nihil (anders was er wel meer response van de developer). Misschien te hoog gegrepen of tijd gebrek.. Ik stel inderdaad voor een topic te starten en een project op google code oid. Een open project met een zichtbare voortgang stimuleert wellicht ook mede ontwikkelaars.
Slechte suggestie; als de handtekeningen bekend worden dan staat de deur wagenwijd open voor flood attacks. Aangezien moderatie niet mogelijk is houd het dan meteen op met dit initiatief.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg het helaas niet voor elkaar... krijg hem geinstalleerd inc. .net 4.0 maar daarna start hij niet op... denk een gebrek aan ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

pasz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:32:
[...]
Er wordt gebruikt gemaakt van een aantal .NET libraries die denk ik niet in Real Basic zitten.

Ik kan nu compileren in Mono. Moet nu eens uitvinden wat voor GUI ik ga maken, want dat GTK is een drama. Misschien eerst maar een commandline versie maken als proof of concept.
C# is geniaal. Mono(Develop) is, vooral op Mac, en icm. GTK is niet echt aan te raden. Is een simpele webserver met een .aspx misschien niet gemakkelijk te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was OpenFTP ook niet geprogrammeerd met gebruik van GTK? In vergelijking met de Windows versie was OpenFTD erg traag, haast onbruikbaar. Dus liever niet, die brakke GTK zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 26-08 17:29
OpenFTD was inderdaad een gaar programma, dan was CocoaFTD al beter, maar die kon nogal .. err .. weinig.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 08:56

Kwastie

Awesomeness

Na een aantal uur spitten in de broncode heb ik eindelijk een simpele Spotnet reader gemaakt in Python. :)

Wat werkt nu:
- ophalen spot-headers
- verifiëren van handtekening van spot-header (dit heeft erg veel tijd gekost)
- ophalen (volledige) spot

Todo:
- verifiëren van handtekening van (volledige) spot (zou nu ik de spot-header kan verifiëren niet zoveel moeite moeten kosten, denk ik)
- opslaan spots in een database
- GUI (TkInter, iemand hier ervaring mee? PM mé ff)

Als ik denk dat de code "goed genoeg" is zal ik releasen op github o.i.d. en kunnen er andere functionaliteiten worden toegevoegd :P

In eerste instantie was het de bedoeling een reader te maken voor Linux, maar omdat Python cross-platform is werkt dit natuurlijk ook prima op Mac OS X en Windows :+

[ Voor 13% gewijzigd door Kwastie op 16-02-2011 20:15 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94

tomk94

Developer

Kwastie schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:04:
Na een aantal uur spitten in de broncode heb ik eindelijk een simpele Spotnet reader gemaakt in Python. :)

Wat werkt nu:
- ophalen spot-headers

Todo:
- verifiëren van handtekening van (volledige) spot (zou nu ik de spot-header kan verifiëren niet zoveel moeite moeten kosten, denk ik)

Als ik denk dat de code "goed genoeg" is zal ik releasen op github o.i.d. en kunnen er andere functionaliteiten worden toegevoegd :P

In eerste instantie was het de bedoeling een reader te maken voor Linux, maar omdat Python cross-platform is werkt dit natuurlijk ook prima op Mac OS X en Windows :+
Wow, je bent erg snel, hoop op een snelle release :9~ . Heb helaas geen goede ervaring met python, heb vroeger een beetje django gebruikt, maar dat was erg oppervlakkig. Had je anders graag willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooowyeah
sdk1985 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:43:
[...]

Slechte suggestie; als de handtekeningen bekend worden dan staat de deur wagenwijd open voor flood attacks. Aangezien moderatie niet mogelijk is houd het dan meteen op met dit initiatief.
a) code is nu ook al in handen van een aantal devvers waarom niet in de handen van brein (eg)
b) releases maken met juiste private key ipv development keys (private keys in handen van selectief gezelschap)
c) private key hoort ook niet in de code te staan
d) keys periodiek veranderen

nuf said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Kwastie schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:04:

Wat werkt nu:
- ophalen spot-headers

Todo:

Hmm wij hebben hetzelfde idee gehad dan :) Al ben ik meer gericht op Linux, ik ben ook begonnen met een Spotnet client in Python.

Tip: TkInter is de meest LELIJKE GUI die je kan hebben. Begin er niet aan.

Ik heb al enig ervaring met PyGTK, Python library voor GTK+ GUI. Dat ziet er op Gnome (Ubuntu o.a. gebruikt dat) iig goed uit. Op mac en windows ziet het er ook niet heel slecht uit, maar zal nooit helemaal goed integreren in het OS zoals het op Linux doet.

Mijn eerste regels code:
http://bitbucket.org/sh4wn/spotnet-linux

Verwijderd

Sh4wn schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:55:

[...]

Ik heb al enig ervaring met PyGTK, Python library voor GTK+ GUI. Dat ziet er op Gnome (Ubuntu o.a. gebruikt dat) iig goed uit. Op mac en windows ziet het er ook niet heel slecht uit, maar zal nooit helemaal goed integreren in het OS zoals het op Linux doet.
Ha mooi een crossplatform Spotnet. Ik ga het morgen eens proberen. Maar waarom gebruik je geen wxPython? Ziet er heel goed uit op alle drie de platformen.

• pasz
Mooi om te zien dat er vanuit meerdere kanten aan ontwikkeld wordt. Python is echt verrot mooi. Zou bij wijze van spreke ook nog op je xbox1 kunnen draaien of op een willekeurige NAS.

Even een voortgang update. De vb-code is helemaal omgezet. Code ziet er niet meer uit maar compileert prima via Mono op Windows via MonoDevelop en op Debian via Xbuild. Ik heb nu een commandline versie gebouwd, maar ik heb echt geen enkel idee wat de code zou moeten doen. Dit zal nog wat tijd kosten.

Daarna wordt het tijd voor de GUI.
Ik eerst eens even kijken naar Moonlight. Ik had begrepen dat de originele developer WPF gebruikt, dus een soortgelijke interface moet kunnen.

Voor vakidioten die de huidige code willen inzien, doe me maar effe PMen, dan zal ik deze mailen.

woei!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

pasz schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:28:
Mooi om te zien dat er vanuit meerdere kanten aan ontwikkeld wordt. Python is echt verrot mooi. Zou bij wijze van spreke ook nog op je xbox1 kunnen draaien of op een willekeurige NAS.

Even een voortgang update. De vb-code is helemaal omgezet. Code ziet er niet meer uit maar compileert prima via Mono op Windows via MonoDevelop en op Debian via Xbuild. Ik heb nu een commandline versie gebouwd, maar ik heb echt geen enkel idee wat de code zou moeten doen. Dit zal nog wat tijd kosten.

Daarna wordt het tijd voor de GUI.
Ik eerst eens even kijken naar Moonlight. Ik had begrepen dat de originele developer WPF gebruikt, dus een soortgelijke interface moet kunnen.

Voor vakidioten die de huidige code willen inzien, doe me maar effe PMen, dan zal ik deze mailen.
De ontwikkelaar heeft toch niet de gehele source-code van Spotnet vrijgegeven? (Hij heeft alleen de code vrijgeven dat nodig is om een eigen implementatie te kunnen doen)

Als ik het goed had begrepen is de GUI van spotnet gebouwd op de Windows Presentation Foundation api. Deze word (nog niet) ondersteunt door mono, je moet dus zelf de gui opnieuw maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Kwastie op 17-02-2011 12:00 ]

• Mon
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Sh4wn schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:55:
[...]
Tip: TkInter is de meest LELIJKE GUI die je kan hebben. Begin er niet aan.

Is Python-QT geen betere optie? Heb er geen ervaring mee maar QT oogt vaak wat fijner is mijn ervaring. (Zie Skype bijv.)

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Mon schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:24:
[...]

Is Python-QT geen betere optie? Heb er geen ervaring mee maar QT oogt vaak wat fijner is mijn ervaring. (Zie Skype bijv.)
Ja wellicht voor later, ik denk dat ik zelf begin met GTK+ Gui. We gaan het zo bouwen dat GUI toolkits los staan van de functionaliteit. Misschien is een webinterface ook wel mogelijk later.

Maar iig beginnen bij het begin, eerst een NNTP client maken die spots kan lezen, code maken voor checken en signen maken van spots, en daarna verwerken in een GUI. In principe wordt de GUI slechts een "front-end", het lezen van spots e.d. moet er compleet los van staan, en makkelijk her te gebruiken zijn in andere programma's.

"we" zijn overigens ik en Kwastie, we joined forces. :)

• smoldersonline
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-07 18:19
Helemaal top om te lezen dat hieraan wordt gewerkt. Reeds nu veel dank voor jullie inspanning.

Verwijderd

Ik sluit me aan bij het vorige bericht:
Ik verheug me nu al op het resultaat. Toppie! En alvast reuze bedankt !

• Janusch
mooi! ben blij dat er weer schot in zit!

Verwijderd

Is er eindelijk een QT (cross-plaform) versie: SpotLite, bouwen ze hem alleen voor Windows ;)

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 18:26

HellBeast

Oh My GoT!

Ik hou dit topic ook goed in de gaten. Had zelf al geprobeerd om met WineBottler Spotnet aan de gang te krijgen, maar helaas is dit niet gelukt. Ik had gewild dat ik uber-programming skills had, dan had ik ook een duit in het zakje kunnen doen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net van spotlite een wine skin gemaakt... install gaat goed en start op... alleen worden er geen headers binnen gehaalt... iemand enig idee waarom?

http://www.42creations.nl/spotnetlite.zip

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 01:33
Ik zou dolgraag een crossplatform versie van Spotnet bakken met Mono/C# ofzo, maar ik vind nergens sources of documentatie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

de source-code van spotnet staat op usenet met de naam "spotsource" of "spotnetsource", aan de hand van die code (en wireshark) heb ik mijn eigen implementatie gemaakt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 18:26

HellBeast

Oh My GoT!

Kwastie, wil je die met de rest delen? Je kan er een hoop mensen blij mee maken!

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Noxious schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:07:
Ik zou dolgraag een crossplatform versie van Spotnet bakken met Mono/C# ofzo, maar ik vind nergens sources of documentatie? :P
Ik heb de code die beschikbaar was ( http://gathering.tweakers...message/35550303#35550303 ) al omgezet in een console applicatie. PM maar als je deze wilt hebben.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we niet beter 1 topic maken hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Sh4wn schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:49:
[...]

"we" zijn overigens ik en Kwastie, we joined forces. :)
Mooi dat jullie ermee aan de slag gaan en er tijd in steken :)
Verder hoeft Sabnzbd er wat mij betreft niet 'in' te zitten zoals bij Spotnet op Windows. Voor n00bs wel makkelijk maar de meeste mensen komen toch vanaf FTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Tom schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:20:
[...]

Mooi dat jullie ermee aan de slag gaan en er tijd in steken :)
Verder hoeft Sabnzbd er wat mij betreft niet 'in' te zitten zoals bij Spotnet op Windows. Voor n00bs wel makkelijk maar de meeste mensen komen toch vanaf FTD.
Het is heel goed mogelijk dat we in de "toekomst" een koppeling maken met Sabnzbd (geen intergratie zoals spotnet :9 )

Het plan is om eerst een goede basis te maken (een library). Vervolgens bouwen we een GUI op de library. :9

edit: met een beetje geluk upload ik vanavond morgen alvast een gedeelte van de library :>

[ Voor 8% gewijzigd door Kwastie op 21-02-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtaapje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-08 11:17
ik ken er allemaal niks van, maar hoop dat ik dit laptopje kan verkopen en gezellig op mijn iMac kan downloaden!
ik DUIM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3rvesss
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 16:49
Je kunt ook in vmware in windows omgeving spotnet draaien, kleine moeite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik moet toch zeggen dat FTD een prettig programma was (of beter "is" atm..).

Index sites werken ook prima natuurlijk maar het was wel lekker "makkelijk" om alles snel bij te houden en nieuwe releases te vinden. Inmiddels heb ik van zowat alles wat ik volg wel shortcuts daar niet van.. maar 1x FTD opstarten en checken of er wat zinvols is of 12 links aanklikken... You get the point.

Zodra FTD daadwerkelijk offline gaat zal ik Spotnet en alternatieven welleens een poging wagen (Via Parallels - Windows 7) en als het niet bevalt pas ik NZBindex wel weer :)

Ik wil echter niet met mijn iMac downloaden, daar heb ik mijn Synology voor die daar meer geschikt voor is icm SABnzbd (in het kader van 6.5TB vrije ruimte ipv. 600GB.. en het moet toch op de Synology komen..)

Kan FTD niet gewoon "onder een andere naam/ander land" maar dan zonder de reacties van kuikens als: "zit er ook een crack/serial etc bij"... en "volgende week ga ik de film THOR ofzo ""spotten"" want dan zeg je dus feitelijk uploaden, en dat vind de rechter (en BREIN) niet leuk!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
FTD was misschien wel handig inderdaad, maar die hele community daar was echt een stel vage kneusjes :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 16:03

B2

wa' seggie?

Twylight schreef op maandag 21 februari 2011 @ 04:35:
FTD was misschien wel handig inderdaad, maar die hele community daar was echt een stel vage kneusjes :')
Inderdaad. Niet dat ik iets alleen maar voor een bepaalde 'inner circle' zou willen houden, maar FTD begon echt uit de hand te lopen. Kwaliteit van posts spots en en met name reacties was soms ver te zoeken (uitzonderingen daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Ok, de Mono/C# code is verspreid onder degenen die een DM hebben verstuurd.

De conversie van VB naar C# was een drama. In VB kringen is het blijkbaar heel normaal om ref voor bijna elke parameter te plempen. Dit heeft me heel veel tijd gekost.

De console applicatie compileert, maar is nog niet goed getest. Het is meer ter lering en vermaak.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
even een snelle link tussen de twee topics plaatsen, maar dit is genoeg voor een standaard webservertje LuckY in "Spotnet, wat vinden we ervan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 08:08
B2 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 06:32:
[...]

Inderdaad. Niet dat ik iets alleen maar voor een bepaalde 'inner circle' zou willen houden, maar FTD begon echt uit de hand te lopen. Kwaliteit van posts spots en en met name reacties was soms ver te zoeken (uitzonderingen daargelaten).
Zie je nu ook bij spotnet. Mensen zonder enige kennis di direct beginnen te roepen, van mij part wordt het weer wat excusiever.

Ben benieuwd hoe de spotnet versie van de mac gaat werken.
Gebruikte ftd vooral als ik speciaals zocht en sickbeard en couchpotato niet niks konden vinden.
Er hoeft van mij geen intregratie met sabnzbd te zijn, die draait toch los op me server. optie om nzb te downloaden zou makkelijk zijn maar ook niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 26-08 12:35
Versie 0.4 van Spotlite is uit: Download ook te vinden op FTD.

- Native OSx support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 11:48

fjs

PSN: ftltc

RVE_NL schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:48:
Versie 0.4 van Spotlite is uit: Download ook te vinden op FTD.

- Native OSx support.
Perfect. Nu alleen nog een NZB knop en we zijn ook klaar _/-\o_

To boldly go where no man has gone before...

Pagina: 1 2 3 Laatste