Bij spotnet kon ik tot 11-2009 terug met eweka
Verwijderd
Een top programma? Sorry, maar je kan er veel over zeggen, maar het is verre van top. Het werkt waar het voor bedoeld is, maar meer ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:54:
Spotnet is echt een top programma. kan nog wel het een en ander aan veranderd worden maar dat is met elk programma zo.
Verwijderd
@spotweb hoe krijg ik mijn database gevuld met spots van een jaar oud (gratis) zodat ik eweka ten volle kan gebruiken
Verwijderd
ja wat wil je er nog meer mee doe dan?Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:27:
[...]
Een top programma? Sorry, maar je kan er veel over zeggen, maar het is verre van top. Het werkt waar het voor bedoeld is, maar meer ook niet.
Verwijderd
hallo kan iemand mijn helpen krijg spotnet niet aan de gang met eweka krijg de hele tijd een melding van. kan geen verbinding maken met de server.een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd,of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord 81.171.88.251:119.

Verwijderd
Via deze link kun je gemakkelijker de zoekfunctie vinden. Als je er daarna nog steeds niet uitkomt, ben je van harte welkom alsnog om hulp te vragen. Dit onder de voorwaarde dat je dan de waarschuwing onder dit topic wel hebt gelezen en hebt toegepast.Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:15:
hallo kan iemand mijn helpen krijg spotnet niet aan de gang met eweka krijg de hele tijd een melding van. kan geen verbinding maken met de server.een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd,of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord 81.171.88.251:119.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:07 ]
Je kan gewoon nog met Grabit downloaden als je dat wilt hoor.. Ik download ook met Alt.Binz.Stevanov schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:10:
Erg jammer dat ftd weg gaat, dit is zo'n minimalistisch programma. Het werkt allemaal maar net, ik download nogsteeds wel liever met grabit, gaat sneller dan via spotnet en bij spotnet is de download bijna altijd mislukt.
Maar Grabit, dat is pas een minimalistisch programma, jezus wat primitief.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Dat ben ik met je eens!! Ik test het nu een paar dagen maar de combi FTD-Grabit is voor mij nog vele malen sneller/beter dan dit.. en toch, hoop ik dat als dit programma zich zou doorontwikkelen, het best wel potentie heeft..Stevanov schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:10:
Erg jammer dat ftd weg gaat, dit is zo'n minimalistisch programma. Het werkt allemaal maar net, ik download nogsteeds wel liever met grabit, gaat sneller dan via spotnet en bij spotnet is de download bijna altijd mislukt.
Het blijkt maar weer dat vele mensen niet weten dat je de interne download-functie van spotnet uit kunt schakelen...
Verwijderd
als je niet wilt helpen hoef je niet zo stom te reageren reageer dan niet zo bijdehand heb er gewoon niet zo veel verstand van ok
Ooh lala, net twee berichtjes op GoT neergekwakt en nu al een arrogante bek.

Je krijgt idd niet echt zin om zo iemand te helpen, ook als zit het maar onder de optie downloadknop.cornfed99111 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:56:
Ooh lala, net twee berichtjes op GoT neergekwakt en nu al een arrogante bek.
Spotweb kan comments lezen nu
[ Voor 8% gewijzigd door Pistolebob op 26-02-2011 22:50 ]
Verwijderd
Ik merk totaal geen verschil tussen downen vanuit spotweb of via grabit, beide max snelheid, en van mislukte downloads ook geen last. (ik gebruik lightingusenet)Stevanov schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:10:
Enige wat ik tot nu tegen ben gekomen is dat Spotnet soms problemen heeft met het ophalen van de NZB van oude spots uit de database maar daar kun je makkelijk omheen werken.
Het is nog geen FTD maar de ontwikkeling staat niet stil.
Ben er zeer content mee.
Ik download liever met SabNZBD maar met Grabit kan je wel handmatig headers uit groepen opvragen, handig voor als een post nog niet op de index sites als BinSearch is verschenen (b.v. post van hele verse TV show), dus zo primitief is het niet. De interface vind ik ik niet veel soeps daarom gebruik ik 't alleen voor headeren.HaTe schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:14:
[...]
Je kan gewoon nog met Grabit downloaden als je dat wilt hoor.. Ik download ook met Alt.Binz.
Maar Grabit, dat is pas een minimalistisch programma, jezus wat primitief.
Spotnet werkt goed hier maar ik heb liever dat ik (ook) op bestandsnaam kan zoeken dan alleen een directe NZB link. Als omslachtige omweg kan je wel de NZB met een tekst editor openen en de bestandsnaam daaruit opmaken, maar echt gebruiksvriendelijk is dat niet.
Wat ik een zegening van Spotnet tov FTD, is dat die Win7 er niet van weerhoudt om af te sluiten, FTD kreeg dat voor mekaar... 
Wat dan weer jammer is, als je Win reboot zonder eerst spotnet keurig af te sluiten, en je start spotnet op, dan is die helaas niet helemaal beeldschermvullend meer, dus je moet een keer klikken om het maximaal te krijgen.

Wat dan weer jammer is, als je Win reboot zonder eerst spotnet keurig af te sluiten, en je start spotnet op, dan is die helaas niet helemaal beeldschermvullend meer, dus je moet een keer klikken om het maximaal te krijgen.
Euhhh.... is het nu juist niet het fijne van Windows en andere grafische operating systemen dat je verschillende vensters tegelijk kan zien? Ik kom niet eens op de gedachte alles beeldvullend te maken. Ik zie graag meerdere dingen tegelijk. Multitasken heet dat. Als de een iets aan het doen, is, bv 5 minuten lang headers binnen halen kan ik in een ander venster mijn mail beantwoorden. En toch met een half oog volgen wat er in alle andere vensters gebeurt.Sjah schreef op zondag 27 februari 2011 @ 01:05:
Zo zie je maar, iedereen heeft andere voorkeuren. En wees eens eerlijk. Een hele keer extra klikken?
Spotnet is niet perfect, maar het werkt prachtig en het loopt als een zonnetje op een antiek laptopje vanuit een bamboe huisje op een eilandje in de Golf van Thailand. (Tikje langzaam, maar dat ligt aan het feit dat het hele dorp ongeveer een gezamelijke ADSL lijn heeft)
[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 27-02-2011 05:09 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
* ik gebruik nu spotnet een week en moet zeggen heerlijk programma voor software
echter download ik ook veel nieuwe losse mp3`s maar hier stelt spotnet teleur, welk programma kan ik hier het beste voor gebruiken om er naast te draaien?
echter download ik ook veel nieuwe losse mp3`s maar hier stelt spotnet teleur, welk programma kan ik hier het beste voor gebruiken om er naast te draaien?
Rechtsklik op spotnet icoon, eigenschappen - uitvoeren - gemaximaliseerdSjah schreef op zondag 27 februari 2011 @ 01:05:
Leuk om te zien dat er mensen zijn die als een kip zonder kop beginnen te posten hier. Ik zelf heb vrijwel geen problemen met spotnet, zeg maar 0 met spotnet zelf. Al komen wel steeds meer spots via FTD niet binnen. daar wordt meer over gesproken, maar weet ook iemand daadwerkelijk de oorzaak? las dat drazix zelf de database moet updaten? er zit echt potentie in spotnet..super!
Verwijderd
Is het uploaden van een NZB bij Spotnet Illegaal? Als je daar spot moet je namelijk een NZB uploaden..
Thanx!
Thanx!
Verwijderd
Je geeft zelf het antwoord al in je vraag (over kip zonder kop gesproken)Dacuuu schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:07:
Leuk om te zien dat er mensen zijn die als een kip zonder kop beginnen te posten hier. Ik zelf heb vrijwel geen problemen met spotnet, zeg maar 0 met spotnet zelf. Al komen wel steeds meer spots via FTD niet binnen. daar wordt meer over gesproken, maar weet ook iemand daadwerkelijk de oorzaak? las dat drazix zelf de database moet updaten? er zit echt potentie in spotnet..super!
Zoals eerder aangegeven, dit probleem lost zich na morgen vanzelf op.
ik snap dat dit probleem morgen oplost. maar echt oplossen is het niet, het is meer verdwijnen.. en ik wil altijd alles weten, vandaar ook mijn vraagVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:02:
[...]
Je geeft zelf het antwoord al in je vraag (over kip zonder kop gesproken)![]()
Zoals eerder aangegeven, dit probleem lost zich na morgen vanzelf op.
Ik heb net mijn eerste spot gedaan voor spotnet. Ging heel makkelijk en snel. werkt ook nog. al na 2 minuten zag ik mijn spot er tussen staan.
Het is nu 11.37 en ik kreeg een bedankje met tijd 12.29u
Ben er erg blij mee! Ook aanbevolen aan vrienden.
Het is nu 11.37 en ik kreeg een bedankje met tijd 12.29u
Ben er erg blij mee! Ook aanbevolen aan vrienden.
Yippie kayak, other buckets!
Ben vorige week ook over gestapt naar spotnet. En nu na wat kleine aanpassingen werkt het voor mij helemaal goed.
Spotnet heeft het uiterlijk van ftd en via de nzb knop worden de dowloads ook gelijk geopend in alt.binz.
In tegenstelling tot ftd, waar je eerst via bijvoorberld watchdog je nzb moest zoeken, deze moest selecteren om vervolgens de nzb te laten openen in alt.binz.
Nu is het een keer op nzb klikken en klaar is klara.
Ook het aantal spots in spotnet staat na een kleine aanpassing op ruim 350000.
Ik maak gebruik van eweka als usp en ook hier geen problemen te melden.
Spotnet heeft het uiterlijk van ftd en via de nzb knop worden de dowloads ook gelijk geopend in alt.binz.
In tegenstelling tot ftd, waar je eerst via bijvoorberld watchdog je nzb moest zoeken, deze moest selecteren om vervolgens de nzb te laten openen in alt.binz.
Nu is het een keer op nzb klikken en klaar is klara.
Ook het aantal spots in spotnet staat na een kleine aanpassing op ruim 350000.
Ik maak gebruik van eweka als usp en ook hier geen problemen te melden.
Eric, Signing off !!
Verwijderd
Ik ben er niet weg van.
Ik vind het langzaam en je kan maar 1 bestand tegelijk downloaden.
Lijkt een eeuwigheid te duren. Niet te vergelijken met FTD, die is veel sneller.
Hoe kan dat dan, dat de server telkens maar 1 bestand tegelijk aan kan??.
Ik snap niet dat jullie goede ervaringen hebben.
Ik kan ook beter mijn Tweaksnews account opzeggen. Dat heeft nu geen nut meer.
Lijkt een eeuwigheid te duren. Niet te vergelijken met FTD, die is veel sneller.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 12:03 ]
Hoe kom je erbij dat FTD sneller is? Met FTD kun je niet downloadenVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:01:
Ik ben er niet weg van.
Dat FTD prettiger werkt (als dit is wat je ermee bedoeld), dan ja, da's ook mijn mening. Feit is helaas wel dat het na morgen voorbij is en Spotnet zo'n beetje het enige serieuze alternatief is (op dit moment).
[ Voor 33% gewijzigd door KillerBee op 27-02-2011 12:06 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Hier werkt spotnet prima en doet hij wat hij moet doen.
Netjes de filters erin gezet.
Tuurlijk spotnet is op het moment geen ftd maar alles heeft zijn tijd en mensen nodig om beter te worden.
Sommige mensen zijn gewoon verwend geweest door FTD het maakte downloaden voor de wat minder onderlegde it persoon makkelijk om te downloaden.
Ik in elk geval ben blij met spotnet..we kunnen natuurlijk ook weer met z'n allen terug naar de bbs tijd en ftp community's :-) i just love oldskool :-)
Netjes de filters erin gezet.
Tuurlijk spotnet is op het moment geen ftd maar alles heeft zijn tijd en mensen nodig om beter te worden.
Sommige mensen zijn gewoon verwend geweest door FTD het maakte downloaden voor de wat minder onderlegde it persoon makkelijk om te downloaden.
Ik in elk geval ben blij met spotnet..we kunnen natuurlijk ook weer met z'n allen terug naar de bbs tijd en ftp community's :-) i just love oldskool :-)
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Lees FAQ Spotnet - Deel 1?Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:01:
Ik ben er niet weg van.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Spot: Uiterlijk en filters van FTD en tot ± 350.000 spots binnenhalen
LET OP de post is van Fjanssen staat ook op FTD bij mij werkt het aanpassen van het uiterlijk wel maar ik krijg ik op 2 computers met Windows 7 64b maar 5000 spots. Lees hier verschillende dingen over. Lijkt erop dat het in het begin wel werte en nu niet meer.
Voor Iedereen die dit nog niet wist via deze aangepaste versie van spotnet krijg je het uiterlijk en de filters van FTD. En worden reacties sneller geladen en kun je tot 350.000 spots binnenhalen. Er zijn meer mogelijkheden en aangepaste versies om dit te doen maar als deze voor je werkt dan is hij erg fijn.
Spotnet zelf en uitleg zit in de download
LINK: http://www.binsearch.net/...x=100&adv_age=900&server=
LET OP de post is van Fjanssen staat ook op FTD bij mij werkt het aanpassen van het uiterlijk wel maar ik krijg ik op 2 computers met Windows 7 64b maar 5000 spots. Lees hier verschillende dingen over. Lijkt erop dat het in het begin wel werte en nu niet meer.
Voor Iedereen die dit nog niet wist via deze aangepaste versie van spotnet krijg je het uiterlijk en de filters van FTD. En worden reacties sneller geladen en kun je tot 350.000 spots binnenhalen. Er zijn meer mogelijkheden en aangepaste versies om dit te doen maar als deze voor je werkt dan is hij erg fijn.
Spotnet zelf en uitleg zit in de download
LINK: http://www.binsearch.net/...x=100&adv_age=900&server=
[ Voor 20% gewijzigd door piethoogland op 27-02-2011 13:53 ]
Die rus wat toch alleen om de spots binnen te halen, niet de downloads zelfWebjunkie schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:00:
350.000 spots klinkt leuk, maar sinds die russische server niet meer gratis is, zit ik vast aan tiscali en tweaknews en dan is een 25 dagen oude spot dus onbereikbaar.
zijn er al plannen om de bestandsnaam zichtbaar te maken?
Dus als je eenmaal die 350k spots binnen hebt, dan heb je die rus toch niet meer nodig mits je 1 x per week ofzo spotnet opstart
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Spotlite geeft wel de bestandsnaam aan mocht je dit prettiger vinden
Ik weet niet of dit op mij is gericht, maar ik help je met mijn post... dat besef je wel he? Hoe dan ook, normaals, het is ook mogelijk om NZB's te downloaden en te 'parsen' met je eigen programma.Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:50:
als je niet wilt helpen hoef je niet zo stom te reageren reageer dan niet zo bijdehand heb er gewoon niet zo veel verstand van ok
Verwijderd
Beetje meer moeite mag wel hoor, die database file kun je op Spotnet/FTD/NZBindex/Binsearch gewoon weg plukken en aanpassen in Spotnet zodat je database vol staat.Webjunkie schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:00:
350.000 spots klinkt leuk, maar sinds die russische server niet meer gratis is, zit ik vast aan tiscali en tweaknews en dan is een 25 dagen oude spot dus onbereikbaar.
zijn er al plannen om de bestandsnaam zichtbaar te maken?
Of gewoon overstappen naar een andere provider die wel headers binnen haald .
Nog even iets over lightingusenet, deze is goed voor headers en leeching maar voor uppen is ie niet zo geschikt, posten gebeurt namelijk niet anoniem zoals bijv bij Eweka, je IP adres word bij lightingusenet mee verzonden bij de upload (word op spot-net.nl forum melding van gemaakt)
Houd daar dus rekening mee.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 14:00 ]
Ok, iets minder kort door de bocht dan...: 1 regel selecteren, dan control-a, dan rechtermuisknoppie. Werkt bij mij.
Verwijderd
lukt niet:P achja dan blijven al mn downloads maar in de lijst staan.Sangroid schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:53:
[...]
Ok, iets minder kort door de bocht dan...: 1 regel selecteren, dan control-a, dan rechtermuisknoppie. Werkt bij mij.
Verwijderd
Ik krijg telkens de melding time out server.
Hij download wel, maar dan heel langzaam.
De instellingen zijn goed, mijn server is Tweaknews, hier betaal ik ook elke maand voor.
Maar ik kan net goed weer terug gaan naar mijn normale provider, hier mag ik 50GB per maand downloaden.
Want meer gaat met Spotnet toch niet lukken.
Wat gaat er dan fout bij mij??
De instellingen zijn goed, mijn server is Tweaknews, hier betaal ik ook elke maand voor.
Maar ik kan net goed weer terug gaan naar mijn normale provider, hier mag ik 50GB per maand downloaden.
Heb er hier ook last van, met Ziggo. Heb zojuist ook de update+patch toegepast, alleen nog steeds 'maar' 105k spots. Downloadsnelheden van 50kb/s tot onder de 10b/s... Dus erg langzaamVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:07:
Ik krijg telkens de melding time out server.
Verder werkt spotnet eigenlijk wel erg makkelijk!
Gebruik nu SpotLite icm Supernews met SSL > meer dan 330.000 spot's! (spots vanaf Oktober 2009)
Ook heb ik de (voor mij gratis) Tweak newsserver geprobeerd met een erg tegenvallend resultaat, maar een paar duizend spots op te halen, en dan alleen de spots van de afgelopen 7 weken.
Ik heb nog verbeterpunten voor de maker van SpotLite:
- Mogelijkheid voor een aparte "update"-knop instelling, aub niet bij opstarten direct automatisch Headers downloaden.
- Mogelijkheid om handmatig het aantal "Connecties" naar de Newsserver in te stellen.
- Mogelijkheid om de kolommen handmatig alfabetisch te rangschikken (datum, spot-Titel, spotter).
- Mogelijkheid tot samenvoegen van enkele filter-categorieën, bvb. Geluid: WAV & Lossless & FLAC in 1 lijst weergeven.
Wie weet waar ik deze user-request's makkelijk bij de maker van SpotLite kan indienen?
ps. Ik heb geen Twitter en wil geen Twitter!
dit is een crosspost, maar volgens mij hier beter op z'n plek
Ook heb ik de (voor mij gratis) Tweak newsserver geprobeerd met een erg tegenvallend resultaat, maar een paar duizend spots op te halen, en dan alleen de spots van de afgelopen 7 weken.

Ik heb nog verbeterpunten voor de maker van SpotLite:
- Mogelijkheid voor een aparte "update"-knop instelling, aub niet bij opstarten direct automatisch Headers downloaden.
- Mogelijkheid om handmatig het aantal "Connecties" naar de Newsserver in te stellen.
- Mogelijkheid om de kolommen handmatig alfabetisch te rangschikken (datum, spot-Titel, spotter).
- Mogelijkheid tot samenvoegen van enkele filter-categorieën, bvb. Geluid: WAV & Lossless & FLAC in 1 lijst weergeven.
Wie weet waar ik deze user-request's makkelijk bij de maker van SpotLite kan indienen?
ps. Ik heb geen Twitter en wil geen Twitter!
dit is een crosspost, maar volgens mij hier beter op z'n plek
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Kun je eigenlijk iemand anders zijn database inladen? oftewel iemand met meer spots.
@bitshape die van jouw zou ik graag willen.
Neem een goede Pay-server, eentje die je veel biedt tegen minimale kostenpiethoogland schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:33:
Kun je eigenlijk iemand anders zijn database inladen? oftewel iemand met meer spots.
.
Supernews is eigenlijk Giganews (het zijn de Giganews-servers waarvan er 1 in NL staat), maar dan een klap goedkoper.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Verwijderd
Ja dit kan, de bestandjes staan gewoon op Spotnet/FTD of even zoeken met binsearch.piethoogland schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:33:
-
[ Voor 119% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:07 ]
Ik heb hitnews als payserver. dus dat zit wel goed.
Is er een beschrijving hoe je een andere database kan inladen?
Ik ben ook wel benieuwd hoe zoiets werkt; ik gebruik Spotweb i.c.m. Eweka en heb in totaal maar 1485 spots in de mysql-database staan.piethoogland schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:35:
Ik heb hitnews als payserver. dus dat zit wel goed.
[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 27-02-2011 15:49 ]
Ik zal 'm uploaden maar het is wel meer dan 100MB
Een dumpje van je tabel? Zou echt HEEL relaxt zijn...Pistolebob schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:54:
Oh het valt mee qua grootte.
hier stond een link
hier stond een link
[ Voor 37% gewijzigd door Pistolebob op 27-02-2011 16:18 ]
Verwijderd
Afgeraden. Mijn spots file mocht ook niet (en bevat dezelfde info).Pistolebob schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:54:
Sorry, dat wist ik niet... Pistolebob, je kunt het beter weghalen. Ik wil niet dat je gezeik krijgt....
vandaag en morgen zijn er volgens mij werkzaamheden op het Tweaknews netwerk, staat op hun website.. Heb ook last van het feit dat ie 9 van de 10x geen verbinding wilt maken. Let op dat als je je inloggegevens verandert dat ie dan een nieuw .spots bestand aanmaakt! dus dan is je geschiedenis niet beschikbaar.
Vergis je niet, achter spotnet schuilt een zeer krachtige download engine: http://sabnzbd.org/Stevanov schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:16:
[...]
Alles wat ik hiermee bedoelde was dat de internet download functie van spotnet crap is bij mij.
Grabit mag dan simpel zijn tov. Alt Binz, maar het is nog altijd 10x zo uitgebreid als spotnet zelf..
Open maar eens [url="http://localhost:8090/"]http://localhost:8090/[/url] als je aan het downloaden ben met spotnet
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
zet hem gewon op usenet en post hier de bestandsnaam, dat mag wel. Linkjes naar een rar file ergens niet.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:11:
[...]
Afgeraden. Mijn spots file mocht ook niet (en bevat dezelfde info).
spotlite heb ik naast spotnet erop, maar spotlite werkt fijner, maar heeft weer als nadeel dat je alleen heel spartaans kan zoeken. Echt fijn is het allemaal nog niet, maar het is wel beter dan een tijd terug door de updates en nieuwe mogelijkheden.
Verwijderd
Helemaal geweldig. Bedankt brein, dat ftn2day nu uit de lucht is
Op Spotnet vind ik nog VEEL meer.
Ik ben er erg tevreden over. Even een probleempje met de ingebouwde SABNZB, ik gebruikt liever m'n eigen (ivm de instellingen), maar 'NZB downloaden', niet naar TEMP, dat gaat niet goed, en dan de watch folder van SABNZB even aanpassen, en nu loopt 't super. Nog nooit zoveel boeken, films en muziek zo snel gevonden: TOPPERTJE !!
Ik ben er erg tevreden over. Even een probleempje met de ingebouwde SABNZB, ik gebruikt liever m'n eigen (ivm de instellingen), maar 'NZB downloaden', niet naar TEMP, dat gaat niet goed, en dan de watch folder van SABNZB even aanpassen, en nu loopt 't super. Nog nooit zoveel boeken, films en muziek zo snel gevonden: TOPPERTJE !!
Verwijderd
Vanaf hier nog een betere(?) oplossing daarvoor.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:27:
Helemaal geweldig. Bedankt brein, dat ftn2day nu uit de lucht isOp Spotnet vind ik nog VEEL meer.
Kan ik dat ook gebruiken om bv Spotnet bekijken op mijn huidige systeem, maar het downloaden laten doen door mijn server welke al SABnzb heeft en 24 uur per dag aanstaat?Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:39:
[...]
Vanaf hier nog een betere(?) oplossing daarvoor.
Heb wel gevonden dat ik via Sportnet de NZB kan downloaden maar dan nog moet ik het bestand in de map zetten waar SABnzb zijn NZB bestanden haalt.
Lijkt me beter als ik gewoon op het download pijl druk en dan nzb automatisch naar mn server gestuurt wordt.
Hierdoor kan ik mijn desktop gewoon uitzetten als ik klaar ben met zoeken.
Verwijderd
Ja, dat is precies zoals het dan werktseninha schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:15:
[...]
Kan ik dat ook gebruiken om bv Spotnet bekijken op mijn huidige systeem, maar het downloaden laten doen door mijn server welke al SABnzb heeft en 24 uur per dag aanstaat?
Heb wel gevonden dat ik via Sportnet de NZB kan downloaden maar dan nog moet ik het bestand in de map zetten waar SABnzb zijn NZB bestanden haalt.
Lijkt me beter als ik gewoon op het download pijl druk en dan nzb automatisch naar mn server gestuurt wordt.
Hierdoor kan ik mijn desktop gewoon uitzetten als ik klaar ben met zoeken.
Top.Dus al ik IP adres geef van de server: 192.168.1.50 Dan haalt Spotnet de NZB bestand binnen en stuurt deze door naar de opgegeven IP adres.
Maar hoe en waar kan ik aangeven dat Spotnet het nzb bestand in het daarvoor gemaakt folder moet plaatsen?
Of hoeft dat niet?
Ik heb nu op mn server een folder genaamd NZB.Deze wordt continue door SABnzb in de gaten gehouden.Zodra ik een nzb er in zet dan begint het downloaden.
Maar hoe en waar kan ik aangeven dat Spotnet het nzb bestand in het daarvoor gemaakt folder moet plaatsen?
Of hoeft dat niet?
Ik heb nu op mn server een folder genaamd NZB.Deze wordt continue door SABnzb in de gaten gehouden.Zodra ik een nzb er in zet dan begint het downloaden.
Verwijderd
Spotnet -> Sab. Niets anders.seninha schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:34:
Top.Dus al ik IP adres geef van de server: 192.168.1.50 Dan haalt Spotnet de NZB bestand binnen en stuurt deze door naar de opgegeven IP adres.
Of hoeft dat niet?
Staat ook al ergens in dit topic.
Verwijderd
ik heb het topic ff doorgezocht en op internet gekeken maar schijnbaar heeft niemand hetzelfde probleem als ik dat de serverinstellingen niet worden onthouden, ik moet deze elke keer weer invullen bij het openen van spotnet? (heb win7 x64)
c:\programdata\spotnet (in W7/Vista) en dan de servers.xml. Staat die niet op readonly?Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:39:
ik heb het topic ff doorgezocht en op internet gekeken maar schijnbaar heeft niemand hetzelfde probleem als ik dat de serverinstellingen niet worden onthouden, ik moet deze elke keer weer invullen bij het openen van spotnet? (heb win7 x64)
ja de database met headers heb ik, maar als ik ergens op klik krijg ik een spot te oud melding.Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:52:
[...]
Beetje meer moeite mag wel hoor, die database file kun je op Spotnet/FTD/NZBindex/Binsearch gewoon weg plukken en aanpassen in Spotnet zodat je database vol staat.
waarom staan die nzb's niet gewoon in een normale groep zodat ze met een normale usenet provider te downloaden zijn?
wel's van een jaarcontract gehoord?Of gewoon overstappen naar een andere provider die wel headers binnen haald .
Eh sorry?Webjunkie schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:31:
[...]
waarom staan die nzb's niet gewoon in een normale groep zodat ze met een normale usenet provider te downloaden zijn?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
ah, nu snap ik het. Ging er gemakshalve vanuit dat met programdata programfiles bedoelt werd. Snapte al niet waarom de bestand server.xml niet werd aangemaakt in programfiles.Harribo schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:42:
[...]
c:\programdata\spotnet (in W7/Vista) en dan de servers.xml. Staat die niet op readonly?
Voor andere mensen: programdata is standaard een verborgen map.
Edit: van alleenlezen afhalen helpt niet, hij slaat de gegevens gewoon niet op?
Edit2: UAC disablen en reboot verhielp de eeuwige opnieuw login invoeren.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 21:03 ]
Er is een topic op het FTD forum welke gelezen word door de maker van SpotLite.bitshape schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:30:
Misschien met oog op sluiting van FTD dat de persoon ook naar hier en spot-net komt.qwerty_running schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:45:
[...]
Er is een topic op het FTD forum welke gelezen word door de maker van SpotLite.
Hopelijk weet iemand hem te bereiken, zodat we weten waar de ontwikkelaar te vinden is.
Spot-net heeft nu ook een appart spotlite gedeelte aangemaakt dat mooi gebruikt kan worden.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Is het normaal dat de SpotNet GUI (1.5) ongelooflijk traag is ?
Zelfs op een Q740 @1.73Ghz (op Windows 7x64) duurt het erg lang om bijv een nieuw filter aan te maken (checkboxes aanklikken werkt soms wel/soms niet, of duurt paar seconden voordat je response ziet).
En als je bijv. wat intikt in het beschrijving-veld van een nieuwe spot duurt het eveneens een paar seconden voordat je ziet wat je ingetikt hebt. CPU verbruik is echter minimaal.
Anders dan dat, erg handige tool, zeker met de SABnzbd integratie.
Zelfs op een Q740 @1.73Ghz (op Windows 7x64) duurt het erg lang om bijv een nieuw filter aan te maken (checkboxes aanklikken werkt soms wel/soms niet, of duurt paar seconden voordat je response ziet).
En als je bijv. wat intikt in het beschrijving-veld van een nieuwe spot duurt het eveneens een paar seconden voordat je ziet wat je ingetikt hebt. CPU verbruik is echter minimaal.
Anders dan dat, erg handige tool, zeker met de SABnzbd integratie.
Is de maker van Spotlite dezelfde als van Spotnet? Zo Ja: de laatste reaktie van Drazix is van 17 februari. Het is onbekend waar hij mee bezig is. In elk geval momenteel niet op tweakers.net en spot-net.nl te vinden. Ook nog geen reaktie op mijn vraag. Hopelijk is hij niet opgepakt door Brein. En als de maker van Spotlite niet dezelfde persoon is als de maker van Spotnet: Waar kunnen we de maker van Spotlite vinden?danplo schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:57:
[...]
Misschien met oog op sluiting van FTD dat de persoon ook naar hier en spot-net komt.
Hopelijk weet iemand hem te bereiken, zodat we weten waar de ontwikkelaar te vinden is.
Spot-net heeft nu ook een appart spotlite gedeelte aangemaakt dat mooi gebruikt kan worden.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Hier zal de maker vast wel te vinden zijn meelezen...cjdijk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:10:
[...]
Is de maker van Spotlite dezelfde als van Spotnet? Zo Ja: de laatste reaktie van Drazix is van 17 februari. Het is onbekend waar hij mee bezig is. In elk geval momenteel niet op tweakers.net en spot-net.nl te vinden. Ook nog geen reaktie op mijn vraag. Hopelijk is hij niet opgepakt door Brein. En als de maker van Spotlite niet dezelfde persoon is als de maker van Spotnet: Waar kunnen we de maker van Spotlite vinden?
Thanks, maar ik zie al op het spotnet/spotlite forum dat mijn belangrijkste user-request's al zijn gemeld, dus dat zal allemaal wel goedkomen.qwerty_running schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:45:
[...]
Er is een topic op het FTD forum welke gelezen word door de maker van SpotLite.
[ Voor 22% gewijzigd door bitshape op 28-02-2011 13:01 ]
Verwijderd
Mooi om te zien dat Spotnet goed aanslaat, de laatste dagen is het aanbod al flink gegroeid, gaat lekker zo !
Nog bedankt Timmy
Nog bedankt Timmy
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 13:34 ]
Verwijderd
Nee, dat is niet de zelfde.cjdijk schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:10:
[...]
Is de maker van Spotlite dezelfde als van Spotnet? Zo Ja: de laatste reaktie van Drazix is van 17 februari. Het is onbekend waar hij mee bezig is. In elk geval momenteel niet op tweakers.net en spot-net.nl te vinden. Ook nog geen reaktie op mijn vraag. Hopelijk is hij niet opgepakt door Brein. En als de maker van Spotlite niet dezelfde persoon is als de maker van Spotnet: Waar kunnen we de maker van Spotlite vinden?
Als ik het goed heb zit de maker van spotlite op FTD.
Daar brengt hij ook zijn updates uit via een link.
Voor de duidelijkheid: Het FTD programma gaat om 12 uur vannacht offline, maar het forum blijft voorlopig nog online.
Daar is dus voorlopig nog informatie over spotlite en spotnet te vinden.
Verwijderd
dank voor de waarschuwing, nog even snel zometeen mijn favoriete posters even opschrijven zodat ik nog wat zaken uit het verleden kan zoeken in de ftd dabase.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:44:
Voor de duidelijkheid: Het FTD programma gaat om 12 uur vannacht offline, maar het forum blijft voorlopig nog online.
Verwijderd
Dat is jouw eigen keuze geweest.Webjunkie schreef op zondag 27 februari 2011 @ 19:31:
wel's van een jaarcontract gehoord?
Neem eenmalig een maand ergens anders een account af voor een paar euro en dan heb je alles up to date of download een database bestand en vul dat aan of leen even van iemand een account. Genoeg opties lijkt mij.
of meld je gewoon bij je usenet provider dat hun dienst niet compleet is, misschienw illen e het aanpassen.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:11:
[...]
Dat is jouw eigen keuze geweest.
Neem eenmalig een maand ergens anders een account af voor een paar euro en dan heb je alles up to date of download een database bestand en vul dat aan of leen even van iemand een account. Genoeg opties lijkt mij.
Op spotnet.nu en dan tools kun je de database downloaden en een beschrijving vinden hoe je deze moet inladen.
Ik heb hiermee eindelijk de + 350.000 spots gehaald
nu zou het leuk zijn om meerdere databases te kunnen combineren of inlezen.
Komt eraan, momentje nog...piethoogland schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:08:
Op spotnet.nu en dan tools kun je de database downloaden en een beschrijving vinden hoe je deze moet inladen.
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Heeft iemand enig idee waarom sommige downloads binnenkomen met 1,6 mb/sec en sommigen met 10 bytes per sec? Snap niet helemaal hoe dat kan.. (beiden c.a. 1 week oud, maak gebruik van payserver)
EDIT: ben er al achter, als je op je eigen pc inlogt op http://localhost:8090 dan zie je gedetailleerde informatie over je het programma, is opgelost.
EDIT: ben er al achter, als je op je eigen pc inlogt op http://localhost:8090 dan zie je gedetailleerde informatie over je het programma, is opgelost.
[ Voor 28% gewijzigd door metallicelmo op 28-02-2011 22:34 . Reden: opgelost ]
Verwijderd
Zijn er meerdere mensen die problemen met het ophalen van de spots van Isaac?
Heb nergens kunnen vinden dat Isaac gestopt is. Als ik FTD4 (die draait nog wel) raadpleeg, dan zie ik daar wel spots van Isaac staan. In spotnet echter helaas niet
Gebruik trouwens eweka.
Heb nergens kunnen vinden dat Isaac gestopt is. Als ik FTD4 (die draait nog wel) raadpleeg, dan zie ik daar wel spots van Isaac staan. In spotnet echter helaas niet
Gebruik trouwens eweka.
Weet even niet waar ik het las, FTD ofzo, of hier, maar d8 dat Isaac er de brui aan heeft gegeven. Zonde ja.
Verwijderd
Mocht de maker van Spotnet hier ook meelezen, i-telligent is ook een waardige payserver en zou in de lijstje opgenomen kunnen worden.
Klopt, ik merkte dit ook. zijn spots komen niet door..maar over 45 min hebben we daar geen last meer van..Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:06:
Gebruik trouwens eweka.

Ja! als ik zijn filenames handmatig zoek via een nzbsite vind ik alles wel, maar niet in Spotnet. Als ik handmatig een NZB download en vervolgens open lukt het wel.. http://localhost:8090 --> Opdrachten --> "Wissel NZB Toevoegen" --> Bladeren en openen.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:06:
Gebruik trouwens eweka.
Probeer maar eens
Verwijderd
Isaac heeft er inderdaad de brui aan gegeven. Zijn laatste spot is Wie Is De Mol S11E08...
Gezien de tijden van zijn spots, had ik trouwens eerder het idee dat hij een script had draaien ofzo...
Gezien de tijden van zijn spots, had ik trouwens eerder het idee dat hij een script had draaien ofzo...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 23:37 ]
Denk dat het inderdaad een script was. Alles dat Isaac spotte is nog gewoon te vinden via een zoekmachine. Zoek naar: DUTCH.WS.PDTV. Ik gok dat Isaac inderdaad een script had draaien die alle punten uit de bestandsnamen filterde en vervolgens aanmeldde op Spotnet. Als Spotnet populairder wordt en het mogelijk wordt om met een script een handtekening aan een spot toe te voegen, zal er vast wel iemand zijn die hetzelfde kan doen.
Ow ik zie toch een spot van 23:42Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:33:
Isaac heeft er inderdaad de brui aan gegeven. Zijn laatste spot is Wie Is De Mol S11E08...
Zo te zien is die flink troep aan het opruimen (de bedankjes die zie je niet terug in spotnet)
Btw niks nieuw na 23:16 op ftd zelf ...
[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 28-02-2011 23:56 ]
Inderdaad, gewoon even de bestandsnamen onthouden, alles is altijd duidelijk aangegeven.thisegzz schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:43:
Denk dat het inderdaad een script was. Alles dat Isaac spotte is nog gewoon te vinden via een zoekmachine. Zoek naar: DUTCH.WS.PDTV. Ik gok dat Isaac inderdaad een script had draaien die alle punten uit de bestandsnamen filterde en vervolgens aanmeldde op Spotnet. Als Spotnet populairder wordt en het mogelijk wordt om met een script een handtekening aan een spot toe te voegen, zal er vast wel iemand zijn die hetzelfde kan doen.
Is dit een zekerheid? Of kan het ook zo zijn dat hij nu op de lange latten staat ergens?Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:33:
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Verwijderd
Schaamteloze copy/paste van zijn laatste spot op FTD4 (Wie is de mol):ReVolpe schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:48:
[...]
Is dit een zekerheid? Of kan het ook zo zijn dat hij nu op de lange latten staat ergens?
[....]
Dit was dus echt mijn laaste spot
Volgens mij was dat 3 weken geleden toen stond het script al een tijdje stilReVolpe schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:48:
[...]
Is dit een zekerheid? Of kan het ook zo zijn dat hij nu op de lange latten staat ergens?
Is het mogelijk of kan het mogelijk gemaakt worden via servers.xml de servers meer uit te splitsen.
Heb een payserver (block account) die goed werkt voor ophalen headers voor de spots.
Kan anoniem berichten plaatsen, anoniem spots aanmelden en headers (spots) komen snel binnen.
Voor downloaden gebruik ik een andere server.
Het probleem is dat het ophalen van de reacties lang duurt.
De eerste reactie word na 1 a 2 minuten getoond en daarna 1 a 2 minuten later de 2e enz.
Zou een verschillende server willen instellen voor ophalen berichten en plaatsen berichten.
Er zijn ook servers die alleen de groep free.pt of free.usenet hebben. Deze kunnen nu niet gebruikt worden.
Klopt het dat bij het toevoegen van een spot de nzb geplaatst word in a.b.ftd
of word deze omgezet in een tekstbericht en in een tekstgroep geplaatst?
Is voor het toevoegen van een spot in Spotnet een server nodig die binaries ondersteund?
Voorstel:
server 1 = HeadersSpots
server 2 = HeadersReactie
server 3 = Body (eerder voorgesteld zie dit bericht)
server 4 = Downloads
server 5 = UploadReactie
server 6 = UploadNZB (als deze in een binaries groep geplaatst moet worden.)
Zou ook mooi zijn als de reacties lokaal opgeslagen worden.
Nu worden alle reacties opnieuw opgehaald als een spot opnieuw word geopend.
edit: Heb SpotLite 1.0 geïnstalleerd en deze toont direct de reacties met dezelfde server
die in Spotnet erg traag was.
Heb een payserver (block account) die goed werkt voor ophalen headers voor de spots.
Kan anoniem berichten plaatsen, anoniem spots aanmelden en headers (spots) komen snel binnen.
Voor downloaden gebruik ik een andere server.
Het probleem is dat het ophalen van de reacties lang duurt.
De eerste reactie word na 1 a 2 minuten getoond en daarna 1 a 2 minuten later de 2e enz.
Zou een verschillende server willen instellen voor ophalen berichten en plaatsen berichten.
Er zijn ook servers die alleen de groep free.pt of free.usenet hebben. Deze kunnen nu niet gebruikt worden.
Klopt het dat bij het toevoegen van een spot de nzb geplaatst word in a.b.ftd
of word deze omgezet in een tekstbericht en in een tekstgroep geplaatst?
Is voor het toevoegen van een spot in Spotnet een server nodig die binaries ondersteund?
Voorstel:
server 1 = HeadersSpots
server 2 = HeadersReactie
server 3 = Body (eerder voorgesteld zie dit bericht)
server 4 = Downloads
server 5 = UploadReactie
server 6 = UploadNZB (als deze in een binaries groep geplaatst moet worden.)
Zou ook mooi zijn als de reacties lokaal opgeslagen worden.
Nu worden alle reacties opnieuw opgehaald als een spot opnieuw word geopend.
edit: Heb SpotLite 1.0 geïnstalleerd en deze toont direct de reacties met dezelfde server
die in Spotnet erg traag was.
[ Voor 4% gewijzigd door qwerty_running op 01-03-2011 02:57 ]
Ik weet niet wat er met spotnet is nu hoor. wil een spot toevoegen..krijg ik heel vaak een server time out. ( handtekening server??) en kom je er eindelijk doorheen is de handtekening weer fout van je spot..
Verwijderd
Hoeveel spots zou je normaliter moeten vinden, heb vandaag Spot Lite geïnstalleerd met mn eweka server gegevens. Als ik op Alles klik dan vindt ie 2230 resultaten, normaal of beetje weinig?
Zucht..eweka..zoek ffe op spotnet icm eweka..Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:45:
Hoeveel spots zou je normaliter moeten vinden, heb vandaag Spot Lite geïnstalleerd met mn eweka server gegevens. Als ik op Alles klik dan vindt ie 2230 resultaten, normaal of beetje weinig?
Verwijderd
hij kan beter op spolite icm eweka zoekenDacuuu schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:48:
Zucht..eweka..zoek ffe op spotnet icm eweka..
Voor spotlite kan je in iedergeval een database van ongeveer 10 dagen oud downloaden, daarna dat .reg bestandje aanklikken dat erbij zit en dan je eigen server weer invullen en updaten. Bij supernews werkte dat prima.
Mocht spotlite lastig werken met eweka, dan is spotnet een alterantief, volgens mij is dat eenvoudiger in te stellen voor eweka omdat er meer mensen spotnet gebruiken en dat wel af en toe hier voorbijkomt.
Het lukt me niet om die 350.000 spots binnen te krijgen..
BInnen spotnet met tweaknews..
Maarja..
Iemand al een oplossing voor die reactie ladingen?
Duurt erg lang..
BInnen spotnet met tweaknews..
Maarja..
Iemand al een oplossing voor die reactie ladingen?
Duurt erg lang..