🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Maar het zal vast beter en beter worden!
Tot nu toe maar zo te werk gaan!
Verwijderd
Zucht...denk je dat ik het topic niet doorgelezen heb ofzo? Ten eerste heb ik het over spotlite, geen idee of daar hetzelfde voor opgaat als voor spotnet. Ten tweede, ik vraag enkel of het aantal spots niet erg weinig is, zo ja dan zoek ik zelf wel uit hoe ik dat kan verbeterenDacuuu schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:48:
[...]
Zucht..eweka..zoek ffe op spotnet icm eweka..
Zal eens kijken dan, bedankt.Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:04:
[...]
hij kan beter op spolite icm eweka zoeken
Voor spotlite kan je in iedergeval een database van ongeveer 10 dagen oud downloaden, daarna dat .reg bestandje aanklikken dat erbij zit en dan je eigen server weer invullen en updaten. Bij supernews werkte dat prima.
Mocht spotlite lastig werken met eweka, dan is spotnet een alterantief, volgens mij is dat eenvoudiger in te stellen voor eweka omdat er meer mensen spotnet gebruiken en dat wel af en toe hier voorbijkomt.
Edit, heb nu bij server adres textnews.eweka.nl ingevuld en nu haalt ie 275000 spots binnen, did the trick dus! Daarna wel weer terug veranderen om alle gegevens te krijgen bij een spot.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 11:56 ]
Dat had niet het geval geweest zonder alleVerwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:59:
Word het niet eens tijd voor een Deel II ??
89 pagina's word wat onoverzichtelijk.
- Help ik zie maar 2k spots
- blabla... Eweka... blabla
- Gaat dit dan niet ook uit de lucht door Brein
- Waar zijn de FTD filters
- etc.
- etc.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Probleem (zover je het een probleem kunt noemen) had ik ook, icoon kwam vanzelf weer terug. (Win 7 64)Sjah schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:44:
Vreemd, ben nu het spotnet icoon in het startmenu kwijt. Heb al een keer thumb database verwijderd en opnieuw opgestart, dat hielp, een half uur maar. Net weer gedaan, nu helpt ook dat niet meer. Uiteraard heb ik ook change icon geprobeerd, daar zie ik gewoon de icon, maar na toepassen .... niks. Kan ook een win7 probleem zijn.
Geen idee waarom.
Verwijderd
lang en breed bekend, nog geen oplossing.wvkreg schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:57:
Spotnet kan 2 keer opstarten en sluiten. Bij de 3e keer zie ik heel kort het icoon van spotnet en dan verdwijnt deze. Task killen en herstarten lost het op. Wordt dit nog gefixt? Win7x64, spotnet 1.5.6.
Ok tx, ja dat zou ik wel een probleem noemen. Nou , dan heeft sp1 dit iig niet opgelost.Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:58:
[...]
Probleem (zover je het een probleem kunt noemen) had ik ook, icoon kwam vanzelf weer terug. (Win 7 64)
Geen idee waarom.
Boven in je tweakers menu: myReact - voorkeuren - Maximaal aantal berichten per pagina - op 100 zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:59:
Word het niet eens tijd voor een Deel II ??
89 pagina's word wat onoverzichtelijk.
Heb je 4x minder pagina's
Dit is niet de bedoeling.
[ Voor 21% gewijzigd door IEF op 02-03-2011 10:28 ]
[ Voor 120% gewijzigd door IEF op 02-03-2011 10:28 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 17:04 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
[ Voor 20% gewijzigd door Barfman op 01-03-2011 19:43 ]
welkomBarfman schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:42:
Is www.spotnet.nu een clone, of gewoon een ander spotnet forum.

kijk eens in het ander topic: spotnet faq
Ik dacht ook dat spotnet.nu een kloon kon zijn.baasandre schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:49:
[...]
welkom![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom nog zo'n site als er al spot-net.nl bestaat?
Ik vraag gewoon of het een clone is, ben al weer een tijdje bekend met spotnet hoor, alleen had ik nooit van www.spotnet.nu gehoord, en kon ik alleen www.spot-net.nlbaasandre schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:49:
[...]
welkom![]()
![]()
![]()
![]()
Ga in de zandbak spelenSjah schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:50:
hee, rustig aan, je hebt het wel tegen Barfman, dat was een actieve spotter op FTD. Was jij dat ook?
Kijk in spot-net wanneer opgezet, kijk op spotnet.nu, userlist... en je hebt antwoord op je vraag
2 seconden werk... 99,9% zekerheid kloon, kun je zelf zo opzoeken.
(vandaar dus ook mijn welkom

[ Voor 4% gewijzigd door baasandre op 01-03-2011 20:14 ]
Heb het net geinstalleeerd en het werkt als een tiet, inclusief een download knop
Geen centrale opslag, maakt het niet legaler, maar wel moeilijker te stoppenOutlandos schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:20:
En waarom is dit anders dan FTD? Ik bedoel, waarom zou dit wel legaal moeten zijn?
Heb het net geinstalleeerd en het werkt als een tiet, inclusief een download knop
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
kom je dan boven de 364.000 spots uit met die truuk?sjorremans schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:31:
Spotnet maar even geinstalleerd en gelijk 359.000 spots gevonden zonder er ook maar iets aan hoeven te veranderen. Ik zal zo is even het truukje van spotnet.nu toepassen en kijken wat er gebeurd
- je kunt filters niet in de gui wijzigen.
- er is geen consistentie in de posts. aflevering van dezelfde serie staan vaak in verschillende categorieën (poster probleem, maar ik som zaken op die ik "vervelend" vind)
- ook password protected posts
- Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ik mis de: "#a.b.teevee@EFNet" bijv, omdat dat wat "garanties geeft over de kwaliteit, compleetheid en wat het werkelijk is.
- Ik mis de volledige namen van wat er geupload is, niet alleen de naam, maar alle info die bij de standaard upload hoort
- ik wil kolommen aanpassen en wil graag de grootte van de spots zien.
- par2 process bleef hangen met 100% cpu usage. handmatig met quickpar dingen fixen werkte
- status mislukt bij een download die compleet was
Een groot deel heeft het te maken met de gebruikers en hoe die zaken invullen, maar er wordt nog een hoop rommel gespot. Er is nog ruimte voor een hoop verbeteringen, maar er was vast wat haast bij, gezien het nieuws rond FTD.
Als het een scharrel is, zijn er vast veel leukere dingen dan film kijken..kanem0chi schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:29:
Heeft iemand nog een tip voor zondag.. leuke film om met me scharrel te kijken?
Een film kijk je met je vriendin, haha..
[ Voor 18% gewijzigd door Audione0 op 01-03-2011 21:24 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
je kan headers binnen halen van de group: alt.binaries.teevee daar worden de series nog steeds in gepost..Hann1BaL schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:30:
- Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar ik mis de: "#a.b.teevee@EFNet" bijv, omdat dat wat "garanties geeft over de kwaliteit, compleetheid en wat het werkelijk is.
Ben eens benieuwd of ftd 4 nog door gaat komen, met de decentrale servers.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dingen die ik vaak in FTD deed en me nu storen zijn:
-Tekst selecteren;
-auto shutdown;
-nog niet heel snel;
-onverwachtte crashes? win7 x64.
-soms willen spots niet openen.
edit: -voortgang van de download ook in procenten weergeven
Positieve dingen zijn er ook :):
-Download knop;
-alles-in-1 software.
Ik hoop dat ie er nog veel aan veranderd, want het is een mooi alternatief.
[ Voor 8% gewijzigd door M0nkeymen op 01-03-2011 23:24 ]
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Met alle respect maar spot-net.nl ziet er gewoon niet uit. Van mij part direct opdoeken en door bouwen op spotnet.nu . Een programma als spotnet verdient een mooie website en niet de lay out als spot-net.nlbaasandre schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:13:
[...]
Ga in de zandbak spelen(just kiddin
)
Kijk in spot-net wanneer opgezet, kijk op spotnet.nu, userlist... en je hebt antwoord op je vraag
2 seconden werk... 99,9% zekerheid kloon, kun je zelf zo opzoeken.
(vandaar dus ook mijn welkom)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Dat vind jij.Rekenblok schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:36:
[...]
Met alle respect maar spot-net.nl ziet er gewoon niet uit. Van mij part direct opdoeken en door bouwen op spotnet.nu . Een programma als spotnet verdient een mooie website en niet de lay out als spot-net.nl
En waarom moet het een mooier website worden of zijn ?
Ik vind als het maar de mensen helpt en mensen bij elkaar brengt, daar gaat het om.
Maar volgens mij zit je meer promotie te maken voor de andere forum, dan met een echt punt te komen.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Auto shutdown in FTD? In je usenetclient waarschijnlijk, en zover ik het zie kun je die gewoon blijven gebruiken met spotnet (het hoeft niet, maar het kan wel. Ik blijf ook alles downloaden op mijn NMT)M0nkeymen schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:19:
Dingen die ik vaak in FTD deed en me nu storen zijn:
-auto shutdown;
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wat mij nu het meeste in de weg zit is dat als je al bezig bent met een download de knop voor de NZB van de volgende download niet meer reageert. Dus kun je maar 1 downloaden starten en wachten totdat die klaar is voordat je de volgende kan starten.
Bij FTD kon je lekker een hele rij importeren in grabit en die rustig laten lopen tijdens het boodschappen doen met de vrouw.
Omdat spot-net.nl er gewoon niet uitziet je wilt toch niet zeggen dat je spot-net.nl een pracht straaltje mooi script/ lay out werk vind?danplo schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 03:27:
[...]
Dat vind jij.
En waarom moet het een mooier website worden of zijn ?
Ik vind als het maar de mensen helpt en mensen bij elkaar brengt, daar gaat het om.
Maar volgens mij zit je meer promotie te maken voor de andere forum, dan met een echt punt te komen.

Maar volgens mij zit je meer promotie te maken voor de andere forum
Dus als ik mijn mening geef over een andere website die in mijn ogen er veel beter uit ziet, is dat direct promotie in jou ogen. Sorry hoor maar ik geef alleen mijn mening, ik had de website hier vandaan geplukt.
andere forum
Maakt het uit als er ook andere forums op internet zijn waar mensen elkaar helpen. Of mag er alleen in dit topic spot-net.nl zijn?
Je zegt het zelf ook: "ik vind als het maar de mensen helpt en mensen bij elkaar brengt"
[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 02-03-2011 07:47 ]
Volgens mij doe JIJ dit hier nu juist... (let me guess: je bent een modje daar ofzo?)Rekenblok schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 07:45:
[...]
Omdat spot-net.nl er gewoon niet uitziet je wilt toch niet zeggen dat je spot-net.nl een pracht straaltje mooi script/ lay out werk vind?![]()
Maar volgens mij zit je meer promotie te maken voor de andere forum
Zullen we het nu gewoon weer over het progje hebben?
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Enig bewijs dat ik daar mod ben? Nee, en ik vertel je ook waarom: ik heb niks met die website te maken.
Ik geef alleen mijn mening dat spot-net.nl er niet uit ziet en mij zelf afvraag waarom er zo weinig tijd in de layout is gestopt. Misschien een clubje hier bij elkaar te sprokkelen om de site een beetje op te leuken?
[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 02-03-2011 09:32 ]

En nogmaals: zullen we het NU weer gewoon over het progje hebben?
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Bij Instellingen->Opties uit me hoofd kun je instellen wat je met de Downloadknop wilt doen, je kunt instellen dat die de nzb moet Opslaan o.i.d., bij mij opent die dan direct in NewsLeecher omdat .nzb in Windows daar aan gekoppeld is. Als je het zo instelt dan zou dat voor jou ook moeten werken.edebee schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 07:33:
zelf vind ik spotnet een goede vervanger voor FTD er is natuurlijk altijd nog ruimte voor verbeteringen :-).
Wat mij nu het meeste in de weg zit is dat als je al bezig bent met een download de knop voor de NZB van de volgende download niet meer reageert. Dus kun je maar 1 downloaden starten en wachten totdat die klaar is voordat je de volgende kan starten.
Bij FTD kon je lekker een hele rij importeren in grabit en die rustig laten lopen tijdens het boodschappen doen met de vrouw.
Of je zou Grabit op pauze kunnen zetten en dan instellen dat je deze naar een bepaalde map laat kijken met nzb's om te downloaden. Of die optie überhaupt bestaat in Grabit weet ik niet, ik gebruik persoonlijk NewsLeecher. Maar als je dan iedere nzb opslaat in die map vanuit Spotnet (dat is een andere optie) dan zou je in theorie Grabit weer op start kunnen zetten en zouden de downloads moeten beginnen.
[ Voor 3% gewijzigd door MaTr1x op 02-03-2011 09:31 ]
Ik ben het zeker met je eens, het zou zeker fijn zijn als er een aantal dingen worden gefixed. Het is alleen zo dat Drazix dit in zijn vrije tijd doet. Ik vermoed dat er best wel mensen zullen zijn met enige programmeerkennis en vrije tijd die hem graag willen hebben. Maar dat moet hij dan ook willen.Hann1BaL schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:30:
Spotnet mag nog wel erg verbeteren. Of misschien juist de posters wel.
<knip opsomming>
Een groot deel heeft het te maken met de gebruikers en hoe die zaken invullen, maar er wordt nog een hoop rommel gespot. Er is nog ruimte voor een hoop verbeteringen, maar er was vast wat haast bij, gezien het nieuws rond FTD.
Trouwens Spotnet bestaat al sinds de zomer van vorig jaar en is dus niet in een aantal weken in elkaar geflanst.
I do wish we could chat longer, but... I'm having an old friend for dinner. Bye.
Je hebt gelijk, het zit niet in FTD maar in de usenetclient, maar aangezien spotnet dit nu overneemt mis ik het welMarzman schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 03:54:
[...]
Auto shutdown in FTD? In je usenetclient waarschijnlijk, en zover ik het zie kun je die gewoon blijven gebruiken met spotnet (het hoeft niet, maar het kan wel. Ik blijf ook alles downloaden op mijn NMT)
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
KillerBee schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:41:
![]()
En nogmaals: zullen we het NU weer gewoon over het progje hebben?

Voor de rest gebruik ik spotnet met alle tevredenheid , alleen sluit het programma onder win 7 64bit niet goed af waardoor het programma in de lopende programma lijst blijft hangen, iemand een oplossing behalve de taak te killen ?
[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 02-03-2011 10:19 ]
Verwijderd
Hoevaak ik dit al niet voorbij heb zien komen in dit topic...Rekenblok schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:11:
[...]
Voor de rest gebruik ik spotnet met alle tevredenheid , alleen sluit het programma onder win 7 64bit niet goed af waardoor het programma in de lopende programma lijst blijft hangen, iemand een oplossing behalve de taak te killen ?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 10:17 ]
Je kunt met Spotnet downloaden, maar (wat Marzman ook zei) dit hoeft niet als je dit niet wilt, je kunt bij instellingen opgeven of je je nzb opent (in je usenetclient, wat jij dus eigenlijk wil gebruiken, naar ik begrijp) of je kiest ervoor om de nzb op te slaan (zodat je 'm op een later tijdstip kunt downloaden). Wat dat betreft is er best veel mogelijkM0nkeymen schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:59:
[...]
Je hebt gelijk, het zit niet in FTD maar in de usenetclient, maar aangezien spotnet dit nu overneemt mis ik het wel
[ Voor 88% gewijzigd door QwaftZefoni op 02-03-2011 10:37 ]
Toch nog wel wat opmerkingen:
- Waar is nou de officiële developers website? Wie werken er aan mee?
- Zijn er überhaubt mods? Ik kom hier en daar nogal wat bagger tegen.
- Laden van reacties gaat vrij traag. (Zal wel wat met de manier te maken hebben hoe ze zijn opgeslagen (usenet/signature check ofzo?)
- De kleine kleuren diversiteit vindt ik even wennen. Ik lees voor mijn gevoel sneller over spots heen. En vindt de algemene indruk 'in' een spot nogal 'triest'. (Kan even wennen zijn van de smiley-flood in FTD etc.)
- Waarom niet de mogelijkheid om text te selecteren?
- Kudo's?
- Je kunt je niet registreren, krijg je binnenkort name-fakers e.d..
[ Voor 16% gewijzigd door KirovAir op 02-03-2011 10:52 ]
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
- Officiële developers websiteDarkmystery schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:49:
* Geen.. Dit topic is het meest officieel, maar is al behoorlijk vervuild geraakt.
- Laden van reacties gaat traag
* Bekend probleem. Komt omdat het alle reacties als apart artikel ophaalt, hierin zit een enorme overhead. Is even niet anders.
- Kudo's
* Op dit moment nog niet mogelijk. Zou dan een systeem voor bedacht moeten worden. Immers moet alles wel decentraal blijven. Heb je een voorstel?
- Registratie
* Alle posters kunnen elke nick aan nemen, maar iedereen post een z.g.n. signature mee. Mensen zijn dus wel te herkennen, maar dit kost wat energie van de gebruiker.
Antwoorden in boldDarkmystery schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:49:
Tot nu toe een goede vervanger.
- Geen officiele website. Het wordt ontwikkeld door Drazix (de topic starter)- Zijn er überhaubt mods? Ik kom hier en daar nogal wat bagger tegen.
- Geen mods. Dat is ook vrijwel niet mogelijk ivm het open, decentrale karakter.- Laden van reacties gaat vrij traag. (Zal wel wat met de manier te maken hebben hoe ze zijn opgeslagen (usenet/signature check ofzo?)
- Het is een programma in beta, verwacht er nog niet teveel van- De kleine kleuren diversiteit vindt ik even wennen. Ik lees voor mijn gevoel sneller over spots heen. En vindt de algemene indruk 'in' een spot nogal 'triest'. (Kan even wennen zijn van de smiley-flood in FTD etc.)
- Ben blij dat er geen smiley-flood etc is. Zo weinig mogelijk extra's en alleen de nodige info is voldoende, maar da's een persoonlijke mening- Waarom niet de mogelijkheid om text te selecteren?
- Het is een beta- Kudo's?
![]()
- Blij dat er geen kudo's of soorgelijke zijn. Zie de smiley-flood etc, persoonlijke mening dus- Je kunt je niet registreren, krijg je binnenkort name-fakers e.d..
- da's deel van het gedecentraliseerde he.
Wat SpotNet in mijn ogen is en zou moeten zijn is een programma waarmee je spots kan vinden. Niet meer en niet minder. Als het aan mij ligt wordt heel het commentaar bullshit deel eruit gehaald, da's imo alleen voor aandachtsgeile kiddies. Gewoon een veredelde zoekmachine is het ideaal, liefst zonder skins / smileys / drukke kleuren etc.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Bedankt voor deze lijst. Heb ik nog niet eerder voorbij zien komen in dit topic.Darkmystery schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:49:
- Zijn er überhaubt mods? Ik kom hier en daar nogal wat bagger tegen.
- Laden van reacties gaat vrij traag. (Zal wel wat met de manier te maken hebben hoe ze zijn opgeslagen (usenet/signature check ofzo?)
- De kleine kleuren diversiteit vindt ik even wennen. Ik lees voor mijn gevoel sneller over spots heen. En vindt de algemene indruk 'in' een spot nogal 'triest'. (Kan even wennen zijn van de smiley-flood in FTD etc.)
- Waarom niet de mogelijkheid om text te selecteren?
- Kudo's?
- Je kunt je niet registreren, krijg je binnenkort name-fakers e.d..

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Idee'tje voor een eventueel kudo-systeempje zou gewoon een bijgeleverde parameter bij de reacties kunnen zijn. Probleem is wel dat je dan alleen de kudo's in de spot zelf kunt zien, als alle reacties geladen zijn. Verder is het vrij lastig indd.GateKeaper schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:57:
- Kudo's
* Op dit moment nog niet mogelijk. Zou dan een systeem voor bedacht moeten worden. Immers moet alles wel decentraal blijven. Heb je een voorstel?
(Heb verder geen idee in wat voor formaat alles staat opgeslagen, dus geen idee of dit überhaubt zo zal gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door KirovAir op 02-03-2011 11:10 ]
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Alleen de filters aanmaken zoals in FTD lukt me niet.
Veel pogingen gedaan, maar moet het steeds opnieuw installeren.
Helaas is spotnet wel afhankelijk van spotters en dat zal ook altijd het geval blijven.AllSeeyinEye schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:03:
[...] Als het aan mij ligt wordt heel het commentaar bullshit deel eruit gehaald, da's imo alleen voor aandachtsgeile kiddies. Gewoon een veredelde zoekmachine is het ideaal, liefst zonder skins / smileys / drukke kleuren etc.
Ik kan me voorstellen dat spotters graag een vorm van feedback op hun spots zien. Denk hierbij aan het aantal keer dat iets gedownload is, of aan reacties.
Alle vorm van feedback eruit slopen lijkt mij dus zeer onverstandig. Dit gaat ervoor zorgen dat er een stuk minder gespot gaat worden.
Verwijderd
Oops, in het verkeerde tabblad gepost. Dit bericht mag verwijderd worden
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 11:26 . Reden: Gepost in het verkeerde topic ]
Ik begrijp je hierin wel, maar ben het er toch niet helemaal mee eens. Het commentaar op de spots is juist ontzettend handig om troep, virussen, foute spots, etc... er tussenuit te filteren. Ik vind het om die reden juist een goed 'waarschuwings'systeem.AllSeeyinEye schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:03:
[...]
Wat SpotNet in mijn ogen is en zou moeten zijn is een programma waarmee je spots kan vinden. Niet meer en niet minder. Als het aan mij ligt wordt heel het commentaar bullshit deel eruit gehaald...
Dat kan je mening wel zijn, maar ik vond het persoonlijk vaak wel verrekte handig in FTD.AllSeeyinEye schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:03:
Als het aan mij ligt wordt heel het commentaar bullshit deel eruit gehaald, da's imo alleen voor aandachtsgeile kiddies.
Zo werden er tips (of ondersteuning) gegeven en wist je meteen dat je iets niet moest downloaden
als er (bijvoorbeeld) stond dat de kwaliteit niet zoals omschreven was. (geluid out of sync oid)
Wat ik met spotnet wel ontzettend vaak heb is dat het programma gewoon ontzettend traag werkt, soms
zelf zo traag dat het even helemaal niet meer reageert. Meestal kan ik ook (bij opstarten) geen verbinding
maken, na een keer op "verversen" te klikken is er geen probleem. Ook kan ik soms sommige spots niet
openen omdat de handtekening niet klopt (oid). Zit laatste gebeurt gelukkig niet zo heel erg vaak.
Ik gebruik trouwens versie 1.5.6 op windows 7 x86 (4GB ram) en NewsXS (50 lijnen) op een 100/100 lijn.
Het downloaden doe ik overigens met Grabit, dus niet met spotnet zelf. (Spotnet 5 lijnen, Grabit 45 lijnen)
Op mijn oude desktop met 1GB ram is het trouwens bijna
onwerkbaar omdat het soms tot 280MB geheugen vreet.
(FTD nam daar trouwens maar tot zo'n 15MB in beslag.)
Kudo's zijn niet nodig. Ik heb bij FTD gemerkt dat ik er nooit op lette hoeveel ik er zelf had of hoeveel een spotter had. Wat is dan de toegevoegde waarde? Nada. De developer kan beter zijn tijd stoppen in andere functionaliteit.Darkmystery schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:09:
[...]
Idee'tje voor een eventueel kudo-systeempje zou gewoon een bijgeleverde parameter bij de reacties kunnen zijn.
Hoe vaak heb je bij film/muziek extra uitleg nodig? Ik denk dat ik de 'mislukte' downloads (kwaliteit niet als beloofd / a/v sync problemen) op 1 hand kan tellen de afgelopen 2 jaar, waarbij ik vrijwel alles rechtstreeks via binsearch of nzbindex gezocht heb.
Uitleg kan ik me voorstellen bij software, echter kan je dat veelal ook krijgen op de website van de eigenlijke aanbieder daarvan. Uitleg voor het kraken van spellen of programma's hoort sowieso niet thuis in Spotnet, er is immers geen land waar dit wel legaal is.
Verwijderd
Laten we elkaar niet voor de gek houden, bij al die games zit gewoon een nfo bestand met uitleg. Maar er zijn geen moderators op spotnet, dus die uitleg komt er zeker te staan, of je het nu wilt of niet. Bij FTD mocht het niet en kwam het er ook steeds weer te staan in vragen / antwoorden bij de posts.AllSeeyinEye schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:49:
Uitleg voor het kraken van spellen of programma's hoort sowieso niet thuis in Spotnet, er is immers geen land waar dit wel legaal is.
Ik geef altijd wel bedankjes of een reactie. Ik lees andere reacties verder niet, maar er zijn gewoon mensen die graag bedankjes willen ontvangen en dan doe ik het, die personen hebben immers ook de moeite genomen om een post erop te zetten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 11:54 ]
^^Wildfire schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:43:
[...]
Kudo's zijn niet nodig. Ik heb bij FTD gemerkt dat ik er nooit op lette hoeveel ik er zelf had of hoeveel een spotter had. Wat is dan de toegevoegde waarde? Nada. De developer kan beter zijn tijd stoppen in andere functionaliteit.
Sterker: de kudo's zijn juist deels de oorzaak dat FTD er nu niet meer is, omdat dit werd gezien en uitgelegd als: stimulans om te uploaden. Verder dient het ook geen enkel nut en lijkt het mij persoonlijk ook veel beter als zoiets niet in Spotnet komt.
@AllSeeyingEye:
True, ikzelf weet ook heel goed mijn weg op usenet te vinden en ook ik weet waar ik op moet letten, maar eerlijkheid gebied me ook te zeggen dat ik toch stiekem best vaak iets aan de commentaren heb gehad (ongeacht het type content), vandaar mijn mening hierover
([edit]uitleg over kraken werd in FTD altijd direct weggemodereerd. Ikzelf heb het uiteraard niet over dit soort van info wat ik relevant vind voor in de commentaren).
[ Voor 8% gewijzigd door KillerBee op 02-03-2011 12:08 ]
een beoordeling kunnen geven aan de spot: slecht, voldoende, goed (desnoods met gekleurde bolletjes) zodat je in het spotoverzicht meteen kunt zien welke er goed beoordeeld zijn door de mensen die het bekeken hebben.
eventueel de reacties niet automatisch laden, maar handmatig, scheelt een hoop in snelheid van laden (zeker als er veel reacties zijn)
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Dit lijkt mij ook een goed plan.reyals schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:20:
wat mij nou een toegevoegde waarde lijkt te hebben is het volgende:
een beoordeling kunnen geven aan de spot: slecht, voldoende, goed (desnoods met gekleurde bolletjes) zodat je in het spotoverzicht meteen kunt zien welke er goed beoordeeld zijn door de mensen die het bekeken hebben.
eventueel de reacties niet automatisch laden, maar handmatig, scheelt een hoop in snelheid van laden (zeker als er veel reacties zijn)
Verder vind ik het als uploader zelf ook altijd leuk om berichtjes of feedback te krijgen. Je neemt toch een beetje moeite, en het is leuk om daar een beetje feedback voor terug te krijgen.
En hoe ga je die beoordeling decentraal opslaan? Ook in de nieuwsgroepen?reyals schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:20:
Als er dan 100x gestemd is op één spot, dan moet je 100 artikels ophalen?
Ik ben vooral benieuwd óf en wanneer we nog eens iets van Drazix horen...
@hierboven, die "reactie" articles heb je toch al een keer binnen gehaald tijdens het updaten...
[ Voor 12% gewijzigd door TAA op 02-03-2011 13:05 ]
Nee, de commentaren worden elke keer als jij een spot opent, opnieuw geladen.TAA schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:04:
@hierboven, die "reactie" articles heb je toch al een keer binnen gehaald tijdens het updaten...
Staan die reacties dan ook in free.pt? Nee toch? Ofwel? Dan zou je namelijk inderdaad zonder veel overhead gewoon een + / - kunnen verwerken in de reactie header zoals nu gebeurd met de categorie / subcategorie in de spot headers.@hierboven, die "reactie" articles heb je toch al een keer binnen gehaald tijdens het updaten...
Dan is het natuurlijk aan de client (spotnet) om de plusjes en minnetjes op te tellen.
[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 02-03-2011 13:11 ]
Kudos moeten weg blijven imo en is ook niet mogelijk voor een DB te houden voor de kudos die een persoon heeft.
Ik vind eerlijk kudos meer iets voor mensen die aandacht willen, wat is er mis met een comment, Goede kwaliteit en inhoud zoals beloofd?
Modden is mogelijk en Draxis heeft dit bevestigd door een signature toe te voegen aan mod messages die dan naar een bepaald spot verwijzen.
We all make choices, but in the end, our choices make us.
redelijk wat dubbele spots, en spam.
Of mensen die een spot gebruiken om hun mening over brein/ftd/spotnet te uiten, ofwel mensen die een spot gebruiken om vragen te stellen over spotnet.
Ik doelde in die post specifiek op een werkbare implementatie voor reacties zoals met SpotLite. Huidige implementatie in Spotnet van reacties is gewoon knullig en ik verwacht bij een volgende release hier wel een verbetering in.KillerBee schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:10:
[...]
Nee, de commentaren worden elke keer als jij een spot opent, opnieuw geladen.
Het is al een tijdje stil rond de ontwikkeling
Komt zelden voor..heb ze ook wel gezien, stuk of 3 spots..maarjah..op Ftd had je ook dubbel spots. en werden ze verwijderd, maar bleven de spots op zich zelf wel zichtbaar..dus ik zie het probleem nog niet.M a r c o schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:54:
je merkt toch erg goed het verschil met FTD dat er nu geen moderatie is.
Of mensen die een spot gebruiken om hun mening over brein/ftd/spotnet te uiten, ofwel mensen die een spot gebruiken om vragen te stellen over spotnet.
Verwijderd
Gelukkig werkt de erotiek sectie weer naar een herstart van de pc.
Een rip van een site first time with my mother (XXX) gaf als resultaat not without my daughter, dat was wel erg erg grappig, maar alles is weer werkende
echter raak ik met de zoekknop weinig wijzer, omdat ik overwelmd wordt door berichten...
Hoe kan ik reactie's sneller laten laden?
ik heb de XML al een paar keer geprobeerd aan te passen, maar verwacht dat ik iets over het hoofd zie...
Ik heb niet gelezen of iemand hier al op heeft gereageerd...Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:39:
ik heb het topic ff doorgezocht en op internet gekeken maar schijnbaar heeft niemand hetzelfde probleem als ik dat de serverinstellingen niet worden onthouden, ik moet deze elke keer weer invullen bij het openen van spotnet? (heb win7 x64)
Maar ik heb net één en ander getest op Windows 7.
Wanneer je de applicatie altijd uitvoert als Administrator zijn de problemen weg.
(Een kwestie van settings weg mogen schrijven in de map programdata ofzo.....)
Zoals bij alle database (mass data) software zijn je filters erg belangrijk.mesm90 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:13:
het zal hier ongetwijfeld staan,
echter raak ik met de zoekknop weinig wijzer, omdat ik overwelmd wordt door berichten...
Ik heb een configuratie welke de filters vrijwel 1 op 1 laat lijken op die van FTD.
Het is net of ik FTD Premium gebruik nu...
[ Voor 26% gewijzigd door Da_maniaC op 02-03-2011 23:41 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem op pc. Daar heb ik het eenvoudiger kunnen oplossen door de tweaktooltje dat rondzwierf op FTD. Daarmee kon je server.xml aanpassen, de readmeonly aan of uit zetten, filters.xml aanpassen enz enz enz. Daarmee is het me gelukt zonder UAC uit te moeten zetten.Da_maniaC schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:40:
[...]
Ik heb niet gelezen of iemand hier al op heeft gereageerd...
Wanneer je de applicatie altijd uitvoert als Administrator zijn de problemen weg.
Heel vreemd, ik heb het op twee Win7 systemen gezet en op allebei is het geen enkel probleem. Ik hoef niets als admin te draaien. (En UAC staat gewoon aan, dus dat is het niet)Da_maniaC schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:40:
Ik heb niet gelezen of iemand hier al op heeft gereageerd...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Kortom zelfde probleem als hierboven....
Alleen is het uitvoeren als administrator geen oplossing. Hij blijft vragen om de serverinstellingen

Dat was dus de oplossingHarribo schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:42:
[...]
c:\programdata\spotnet (in W7/Vista) en dan de servers.xml. Staat die niet op readonly?
[ Voor 64% gewijzigd door 13art op 03-03-2011 10:23 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Same here. Spotnet onthoudt gewoon netjes alle instellingen zonder dat ik daarvoor extra dingen hoef te doen. En ook hier staat UAC gewoon aan. (Win7 x64)Ortep schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 02:45:
[...]
Heel vreemd, ik heb het op twee Win7 systemen gezet en op allebei is het geen enkel probleem. Ik hoef niets als admin te draaien. (En UAC staat gewoon aan, dus dat is het niet)
Dat vind ik ook het grootste nadeel tot nu toe. Ook de reacties zijn veel minder vriendelijk als op FTD. Maar daar is weinig aan te doen verder in deze opzet denk ik.M a r c o schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:54:
je merkt toch erg goed het verschil met FTD dat er nu geen moderatie is.
Als ik in mijn glazen bol kijk verwacht ik veel aanmeldingen van spots met wachtwoorden, spam, kapotte films zoals dit ook al gebeurde in FTD door gelijknamige spots te maken en zoals dit ook al gebeurde in P2Pnetwerken in het verleden.
/▌
Dit is geheel zinloos aangezien ook in FTD de gemiddelde waardering absurd hoog was zonder dat men ook maar had gekeken naar wat er was gedownload. Ofwel stonden er al allemaal kudo's terwijl een film nog notabene geüpload moest worden, of vond men de kwaliteit "perfect" terwijl dat uiteraard helemaal niet zo was. Wat een gemiddelde user van een post vindt boeit mij werkelijk helemaal niets. Nada komma nul. De gemiddelde user vindt alles helemaal geweldig en perfect. Zegt niéts. Nee, liever helemaal geen rating-systeem.reyals schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:20:
Nickname does not reflect reality
Ik denk dus dat door de afwezigheid van een goed comments systeem en de afwezigheid van kudo's, er juist veel minder rotzooi gespot gaat worden. Immers heeft de spotter er niets aan omdat hij er ook niets voor krijgt (de kudo's waar klaarblijkelijk zoveel mensen op geilen)Marzman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:36:
[...]
Dat vind ik ook het grootste nadeel tot nu toe. Ook de reacties zijn veel minder vriendelijk als op FTD. Maar daar is weinig aan te doen verder in deze opzet denk ik.
Als ik in mijn glazen bol kijk verwacht ik veel aanmeldingen van spots met wachtwoorden, spam, kapotte films zoals dit ook al gebeurde in FTD door gelijknamige spots te maken en zoals dit ook al gebeurde in P2Pnetwerken in het verleden.
In P2Psystemen was het volgens mij de film en muziekindustrie zelf die zat te storen met corrupte bestanden en die hebben daar zeker iets aan. De rars met wachtwoorden en spam die al bestaan in de NZB-searchengines zijn om geld te verdienen, dus daar hebben degene die dat doen ook iets aan en verder zijn er veel mensen die negatieve kritiek leuk vinden. Dat was in de jaren '90 al met Ome Johan en dergelijke uit alt.madcrew (geen idee of die nog bestaan). Op FTD werden dat soort spots en reacties verwijderd door mods (zoals hier op Tweakers ook gebeurd). Met het huidige systeem vraag ik me af of moderatie mogelijk is, ik denk het niet aangezien er geen accounts zijn en iedereen zichzelf dan moderator zou kunnen maken door een bericht met de juiste inhoud te posten.AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:00:
[...]
Ik denk dus dat door de afwezigheid van een goed comments systeem en de afwezigheid van kudo's, er juist veel minder rotzooi gespot gaat worden. Immers heeft de spotter er niets aan omdat hij er ook niets voor krijgt (de kudo's waar klaarblijkelijk zoveel mensen op geilen)
/▌
Verwijderd
Vergeet niet...het blijft vrijwilligerswerk he, en ik neem aan dat Drazix ook een leven buiten SpotNet om heeft.
Althans....dat hoop ik.
Blijven posten dat je wacht op een reactie van Drazix heeft weinig zin natuurlijk.
PM hem dan eerder om je hulp aan te bieden met welke dienst je dan ook kan aanbieden (programmeren, interface design, webhosting etc. etc.)
idd, die jongen maakt voor ons een mooi programma, en nu FTD weg is krijgt hij een stortvloed over zich heen met wensen/vragen die iedereen nog liever gisteren dan vandaag zou willen hebben.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:03:
Of dat hij heel hard aan het werk is natuurlijk.
Vergeet niet...het blijft vrijwilligerswerk he, en ik neem aan dat Drazix ook een leven buiten SpotNet om heeft.
Althans....dat hoop ik.
in 1 woord GE-NI-AAL
tikfouten? tjah..m..
Hoe deed je dat eerst dan?fatihbatur schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:56:
Even opmerking over de interne download manager.
in 1 woord GE-NI-AAL, download lekker snel en heb gelijk bij alle downloads alles uitgepakt binnen ipv 100 .rar bestanden

Dat is toch iets dat ieder soortgelijk programma (alt.binz / GrabIt / Newsleecher / Sabnzb (die in Spotnet geintegreerd is) doet?
NewsBin Pro kan het ook, maar dat heb ik uitgeschakeld. Ik wil zelf de volledige controle hebben en check dus zelf met QuickPAR en pak zelf uit met WinRAR. De interne downloader van Spotnet gebruik ik dan ook niet, Spotnet mag netjes een NZB openen en dan kan ik het verder zelf wel afhandelen in NewsBin Pro.AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:11:
[...]
Hoe deed je dat eerst dan?![]()
Dat is toch iets dat ieder soortgelijk programma (alt.binz / GrabIt / Newsleecher / Sabnzb (die in Spotnet geintegreerd is) doet?
Tsja. Noem me gek, maar ik wil gewoon alle stappen zelf onder controle/supervisie hebben
Dat doe ik zelf ook, maar dan met Alt.Binz, simpelweg omdat ik Sabnzb geen prettig programma vind. Overigens laat ik Alt.Binz wel parren en rarren.Wildfire schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:16:
[...]
NewsBin Pro kan het ook, maar dat heb ik uitgeschakeld. Ik wil zelf de volledige controle hebben en check dus zelf met QuickPAR en pak zelf uit met WinRAR. De interne downloader van Spotnet gebruik ik dan ook niet, Spotnet mag netjes een NZB openen en dan kan ik het verder zelf wel afhandelen in NewsBin Pro.
Tsja. Noem me gek, maar ik wil gewoon alle stappen zelf onder controle/supervisie hebben
Echter de post waarop ik reageerde klinkt stomverbaasd dat het mogelijk is dat je iets download en er niet tigtallen .rar bestanden achterblijven, en dat er ook nog eens wordt gepard en gerard.
[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 03-03-2011 13:31 ]
Begrijp ik. Zo vreemd is het idd niet, dat soort functionaliteit bestaat al jaren volgens mij. Ik vind het zelf alleen niet prettig om te gebruiken, ik doe het liever zelfAllSeeyinEye schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:31:
[...]
Echter de post waarop ik reageerde klinkt stomverbaasd dat het mogelijk is dat je iets download en er niet tigtallen .rar bestanden achterblijven, en dat er ook nog eens wordt gepard en gerard.
Verwijderd
Geniaal? Leuk voor een beginnende gebruiker, maar als tweaker wil je dat toch niet gebruiken?fatihbatur schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:56:
Even opmerking over de interne download manager.
in 1 woord GE-NI-AAL, download lekker snel en heb gelijk bij alle downloads alles uitgepakt binnen ipv 100 .rar bestanden
probeer par2buddy eens, zal je bevallen. Totale controle, lage belasting van je systeem als je hem aan hebt staan en als je hem naar je wensen hebt ingesteld is het een grote vriend.Wildfire schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:16:
http://www.parbuddy.dk/default.htm
[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 15:01 ]
Heb je tijdens het downloaden wel eens gekeken naar alle configuratie mogelijkheden van SABnzbd ([url="http://localhost:8090"]http://localhost:8090[/url]) ?Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:52:
[...]
Geniaal? Leuk voor een beginnende gebruiker, maar als tweaker wil je dat toch niet gebruiken?
Er valt echt zoveel te tweaken.
Ik heb SABnzbd zo draaien dat die automatisch de nieuwste afleveringen van mijn TV series download/repareert (indien nodig), uitpakt, opschoont en verplaatst naar de juiste folder voor XBMC.
En je hoeft er nog niet eens voor te zijn ingelogd omdat het als een service draait.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Jij bedoeld Spotnet Filters en Servers-xml editorVerwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:50:
Ik had hetzelfde probleem op pc. Daar heb ik het eenvoudiger kunnen oplossen door de tweaktooltje dat rondzwierf op FTD. Daarmee kon je server.xml aanpassen, de readmeonly aan of uit zetten, filters.xml aanpassen enz enz enz. Daarmee is het me gelukt zonder UAC uit te moeten zetten.

Deze kun je hier downloaden.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 17:30 ]
Verwijderd
Dat is al besproken in dit topic.Synth schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:11:
Ik gebruik nu al een tijdje Spotnet en ik moet zeggen het is een mooie vervanging! Weet iemand trouwens of Isaac (vaste FTD spotter van series) ermee gestopt is? Zou wel heel erg jammer zijn want daar trok ik altijd mijn dagelijkse series vandaan.
Testing, one, two ...