EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Kost véél meer tijd en levert niks op. Probeer het toch nog maar eens op de automatische manier.Wildfire schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:16:
[...]
NewsBin Pro kan het ook, maar dat heb ik uitgeschakeld. Ik wil zelf de volledige controle hebben en check dus zelf met QuickPAR en pak zelf uit met WinRAR.
Tsja. Noem me gek, maar ik wil gewoon alle stappen zelf onder controle/supervisie hebben
Al wat hij spotte wordt nu ook gespot, alleen door andere mensenSynth schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:11:
Ik gebruik nu al een tijdje Spotnet en ik moet zeggen het is een mooie vervanging! Weet iemand trouwens of Isaac (vaste FTD spotter van series) ermee gestopt is? Zou wel heel erg jammer zijn want daar trok ik altijd mijn dagelijkse series vandaan.
Ik pakte ook altijd alles van Isaac als het er meerdere keren op stond. Dan wist ik in ieder geval dat het goed was en dat de codec werkte op mijn NMT. Die nieuwe dingen met headercompressie oid werken niet goed meer.Dacuuu schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:33:
[...]
Al wat hij spotte wordt nu ook gespot, alleen door andere mensen
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De gene die ik zie zijn precies zoals de spots van isaac.. ik hoop dat hij weer gaat posten hoor, dat wel:).. Hoop echt dat drazix bezig is met een bomb van een nieuwe spotnet versieMarzman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:45:
[...]
Ik pakte ook altijd alles van Isaac als het er meerdere keren op stond. Dan wist ik in ieder geval dat het goed was en dat de codec werkte op mijn NMT. Die nieuwe dingen met headercompressie oid werken niet goed meer.
Verwijderd
De database van FTD is toch offline....hoe is het mogelijk dat we nog steeds spots zien die ergens zijn opgeslagen? In spotnet was er geen sprake van centrale database. Maar nu haalt hij de oude spots nog ergens vandaan...
LEES eens de waarschuwing: praten over spotnet, dat is dus niet slap ouwehoeren over een spotter, of die wel of niet aanwezig is..... misschien een andere naam... misschien getrouwd is...

zoek toch gewoon je serie... dan vindt je vanzelf je oplossing, hoe moeilijk kan het zijn
Het is net een kleuterklas dit topic

Verwijderd
daarom is dat niet meer mogelijk dit te stoppen of men moet heel usenet gaan verbieden maar dat zie ik nu ook weer niet gebeuren downloaden is immers legaal uploads niet , dus eigelijk via frankrijk gaan uploaden en hier downloaden want in frankrijk mag je niet downloaden wel uploaden raar eigelijk
drazix is bezig met v1.6 als het al niet hoger is XD
Verwijderd
dankjewel voor de info, maar ik gebruik CCC soms wel. hoop dat er snel een fix komt dat je ook CCC kunt gebruikenCBird schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:37:
Crashen van video driver (W7-64b) door Spotnet dankzij dit topic nu ook opgelost ( catalyst uninstallen en te herinstalleren zonder de CCC; thanks Apie! ). Dit loste ook probleem op dat ik had met crashen video driver door Thumbgen.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 19:34 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Format-C op 03-03-2011 20:46 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Zou tijd worden dat Spotnet moderatie krijgt

(screenshot van spotweb)
[ Voor 7% gewijzigd door Pistolebob op 03-03-2011 21:03 ]
Heb het gezien. Ik krijg ernstig de neiging een face account aan te maken en daar hetzelfde te doen. Ze controleren daar toch niet op het e-mail adres, dus... je kan elk gewenst e-mail adres opgeven.Pistolebob schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:02:
Jammer dat Drazix er niet meer is. (Gevlucht naar het buitenland?)
[afbeelding]
(screenshot van spotweb)
In Spotnet zal er niet zo maar moderatie komen denk ik, lijkt me lastig gezien de decentrale opzet...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Hm..
Drazix had iig zelf al ideeën maar is dus verdwenen sinds 17 feb.
[ Voor 24% gewijzigd door Pistolebob op 03-03-2011 21:12 ]
Hèt voordeel van FTD was dat er een zeer grote groep spotters was en dat er echt veel werd gespot. Spotnet lijkt me momenteel de meest serieuze opvolger en het is maar goed fatsoen om daar dan de boel niet vol te gaan spammen met/door concurrenten.
Sowieso geldt nog dat al die index-sites sites zijn, centraal geregeld dus. En dus makkelijk onderuit te halen, i.t.t. Spotnet. Als er één ding is wat we geleerd hebben de laatste tijd, dan is het wel dat het het beste is om decentraal te werken. Zoals Spotnet. En dus niet zoals een index-site.
Verwijderd
Ik vind wel dat spam en fake spots aangepakt moeten worden.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:31:
Juist het ontbreken van moderatie bij spotnet en de mogelijkheid voor een ieder gewoon te zeggen wat ie wil zorgt ervoor dat mijn vriendenkring met plezier ruim 20 posten per dag verzorgt op spotnet. Het lezen van spam, waar wij ons overigens wel van distancieren, is niet verplicht, staan er onnodige regels in, so what, als de tv ons niet aanstaat doen we een andere zender er op of doen hem uit en gaan we niet de betreffende omroep die ons niet aanstaat aanklagen, het is juist de vrijstaat en de vrijheid van newsgroepen in het algemeen dat het zo mooi maakt. Kan me indenken dat het voor regelneven/nichten en machtswellustelingen slikken is, maar dat doen ze dan maar, En alsmaar dat vergelijk met een fenomeen dat FTD heette, dat is geweest, spotnet is spotnet, en in zn huidige vorm voldoet het ons iig prima en hoeft er niets veranderd te worden. Enige wat we te doen hadden was de server voor headers aanpassen en het draait als een tierelier, zelf je filters aanpassen is ook a peace of cake. Wat ons betreft is SPOTNET GEWELDIG. Gewoon afblijven.
Als het veel erger wordt heb je een apart programma nodig om te vinden welke spots op spotnet echt zijn
Verwijderd
Ik stoor me er ook niet echt aan, maar het aantal spams groeit wel... en als het zo doorgaat...Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:31:
Juist het ontbreken van moderatie bij spotnet en de mogelijkheid voor een ieder gewoon te zeggen wat ie wil zorgt ervoor dat mijn vriendenkring met plezier ruim 20 posten per dag verzorgt op spotnet
Als ik je voorbeeld van de tv neem, als je opeens 1000 zenders hebt en 999 zijn er spam, dan stop je met tv kijken
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 21:45 ]
Het wordt nu eenmaal zo gepresenteerdVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:31:
[...]
En alsmaar dat vergelijk met een fenomeen dat FTD heette, dat is geweest, spotnet is spotnet, en in zn huidige vorm voldoet het ons iig prima en hoeft er niets veranderd te worden.
[...]

Verder vind ik het nu ook een prima alternatief, wat de toekomst doet dat kunnen we alleen maar afwachten al zie ik wel veel voordelen van moderatie.
/▌
Verwijderd
Op basis van een comment van iemand die zei dat het een ftd kloon was heb ik ff naar gekeken. Moet zeggen dat het inderdaad gelikt uitziet, snel en stabiel is. Maar er zijn weinig bekende spotters. Enkel paar die ik ook ken. Het is imo een goed alternatief voor spotnet. daar hebben ze het wel beter geregeld qua spots, comments etc in vergelijking met spotnet. ik hou het wel in de gaten.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 21:54 ]
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Dit gebeurt mij ook nogal vaak, wat behoorlijk irritant wordt. Ik gebruik Astraweb als provider, 8 slots. Het werkt zelfs niet als Newsleecher (10 slots) niet open staat.geniusboxen schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:20:
Heb voor het eerst Spotnet geprobeerd. Heb me aangemeld met Eweka, spots ophalen duurde ong. 25 min. Daarna had Spotnet 349.103 spots gevonden. Helaas is Spotnet nog steeds bezig met een spot te openen die ik 2 minuten aanklikte.
EDIT
Spotnet gaf een foutmelding. Natuurlijk probeerde ik het opnieuw, nu loopt spotnet vast.
'Kan spot niet ophalen
Kan geen verbinding maken met de server:er is een time-out opgetreden"
Dan zit je er nog steeds mee dat die persoon gewoon door kan spammen omdat er geen accounts zijn die je af kunt sluiten en zonder centrale server is dat ook geen mogelijkheid. Het is de sterkte en de zwakte.Pistolebob schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:12:
Nieuw bericht posten met dezelfde naam als het originele bericht en wat info erachter waarna die post genegeerd wordt?
Hm..
Drazix had iig zelf al ideeën maar is dus verdwenen sinds 17 feb.
FTD had regelmatig een ledenstop en als spammer is het dan vrij snel afgelopen als je accounts afgesloten zijn.
/▌
Maar die presentatie wordt niet door de maker van spotnet gehanteerd, enkel door een forumpje over het programma. Als ik morgen een logo maak dat spotnet het alternatief voor GoT is dan is dat ook niet gelijk zoMarzman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:52:
[...]
Het wordt nu eenmaal zo gepresenteerd
[afbeelding]
Lol, hoe prijs je je eigen site aan, om daar verkeer te genereren.Pistolebob schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:02:
Jammer dat Drazix er niet meer is. (Gevlucht naar het buitenland?)
[afbeelding]
(screenshot van spotweb)
Gelukkig wel dezelfde naam, dus makkelijk te negeren
Modsysteem: het is geen ftd, als je zelf zoekt op usenet heb je ook geen mod die voor jou kijkt.
Als je een film van te voren wilt checken, hoef je hem helemaal niet volledig binnen te halen.
Klein gedeelte is voldoende (uitpakken zonder reparatie
Games /applicatie gaat niet.
Rotte peren zul je altijd houden in spotnet, leuke blijft dan de reacties in spotnet, blijven vergelijken met ftd

Daarnaast zou ik als Drazix was dit topic iets minder lezen, imo vele pagina's gezeur en weinig constructief of negatief onderbouwd.

Ach, wat ik veel grappiger vind is om te zien hoe "fantastisch" men ftd wel niet vond. Als ik zie hoeveel instroom dit topic heeft gehad sinds bekend is dat ftd ging sluiten en hoe hoogwaardig die reacties zijn, dan is mijn idee van ftd toch echt tot een dieptepunt gedaald.baasandre schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:27:
[...]
Rotte peren zul je altijd houden in spotnet, leuke blijft dan de reacties in spotnet, blijven vergelijken met ftd
Ach, het grappige vind ik juist weer dat ik de afwezigheid van Drazix compleet kan begrijpen (even rustig houden totdat de ergste storm gepasseerd is, momenteel zal een brein en consorten heel actief alles afzoeken)Daarnaast zou ik als Drazix was dit topic iets minder lezen, imo vele pagina's gezeur en weinig constructief of negatief onderbouwd.
En dan hier (en op andere fora) gewoon mensen met ideeen zien komen die (imho) absoluut niet passen bij de denkwijze van spotnet, die eigenlijk gewoon neerkomen op : Drazix, bouw het even om naar een FTD-cloon en wel nu, als je morgen nog niet gereageerd hebt dan ...
Maarja, dat is dan maar weer de geweldige FTD-community denk ik dan maar.
Heb er meestal het geduld niet voor, wachten tot alle reacties binnenzijn om dan pas een submitknop te krijgen en voordat de reacties er staan ben ik wel even verder.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:31:
Juist het ontbreken van moderatie bij spotnet en de mogelijkheid voor een ieder gewoon te zeggen wat ie wil zorgt ervoor dat mijn vriendenkring met plezier ruim 20 posten per dag verzorgt op spotnet. Het lezen van spam, waar wij ons overigens wel van distancieren, is niet verplicht, staan er onnodige regels in, so what, als de tv ons niet aanstaat doen we een andere zender er op of doen hem uit en gaan we niet de betreffende omroep die ons niet aanstaat aanklagen, het is juist de vrijstaat en de vrijheid van newsgroepen in het algemeen dat het zo mooi maakt. Kan me indenken dat het voor regelneven/nichten en machtswellustelingen slikken is, maar dat doen ze dan maar, En alsmaar dat vergelijk met een fenomeen dat FTD heette, dat is geweest, spotnet is spotnet, en in zn huidige vorm voldoet het ons iig prima en hoeft er niets veranderd te worden. Enige wat we te doen hadden was de server voor headers aanpassen en het draait als een tierelier, zelf je filters aanpassen is ook a peace of cake. Wat ons betreft is SPOTNET GEWELDIG. Gewoon afblijven.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Ik snap dat echt niet. We hebben een vriendenclubje van 25 personen en zitten letterlijk over geheel nederland verspreidt en niemand van ons, en dan ook niemand uitgezonderd heeft daar last van, googlen voor een vrije server en daarvan gaan uittesten welke het beste resultaat bij je geeft om voor de headers te gebruiken en de reacties laden sneller dan jij kan lezen, of je moet toevallig wereldkampioen snellezen zijn.MeNTaL_TO schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:38:
[...]
Heb er meestal het geduld niet voor, wachten tot alle reacties binnenzijn om dan pas een submitknop te krijgen en voordat de reacties er staan ben ik wel even verder.
Ik vind het echt jammer dat er hier vaak op een ongenuanceerde manier negatief over spotnet wordt gedaan, is echt een goed draaiend prog. Maar je zal in sommige gevallen zelf wat aanpassingen moeten doen en daar is een uitstekend forum voor, hetgeen in deze rubriek al tig keer genoemd is. Maar idd, óók voor het zoeken naar de voor jou juiste oplossing moet je wel geduld op kunnen brengen.
Giganews lijkt me niet de slechtste USP, maar de reacties laden duurt gewoon iets van 10 min per spot, is niet negatief bedoeld en als ik meteen mijn reactie kan plaatsen zal ik dat ook zeker niet nalaten, maar moet eerst wachten voor alle reacties er zijn voor ik er 1 kan plaatsen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:52:
[...]
Ik snap dat echt niet. We hebben een vriendenclubje van 25 personen en zitten letterlijk over geheel nederland verspreidt en niemand van ons, en dan ook niemand uitgezonderd heeft daar last van, googlen voor een vrije server en daarvan gaan uittesten welke het beste resultaat bij je geeft om voor de headers te gebruiken en de reacties laden sneller dan jij kan lezen, of je moet toevallig wereldkampioen snellezen zijn.
Ik vind het echt jammer dat er hier vaak op een ongenuanceerde manier negatief over spotnet wordt gedaan, is echt een goed draaiend prog. Maar je zal in sommige gevallen zelf wat aanpassingen moeten doen en daar is een uitstekend forum voor, hetgeen in deze rubriek al tig keer genoemd is. Maar idd, óók voor het zoeken naar de voor jou juiste oplossing moet je wel geduld op kunnen brengen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 04-03-2011 01:48 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Leafnode met je juiste filters werkt voor mij ook prima. Mijn persoonlijke nieuwsgroepserver voor spotnet op 1gbit lijnhardware-lover schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 01:48:
Atraweb is ook prima als provider maar ook Astraweb laad de reacties erg traag en daar is dus een oplossing voor, en daar wordt op gedoeld. Je moet de headers (en berichten) via een andere bron laden en dan kan het razendsnel gaan, zoekt en u zult vinden.
hoe kan de download snelheid nou lager zijn dan bij FTD?TonyBossche schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:06:
In Windows 7 dreigt hij soms vast te lopen. Verder vind ik de downloadsnelheid veel lager dan bij FTD en is misschien wel 1/10 nu van toed bij FTD. Vind ik minder leuk. Misschien ligt dit aan Eweka en hebben ze een max down limit. Ik ben er nog niet achter om sneller te downloaden.
FTD is geen download programma, alleen een database.
En je kunt nog steeds je externe programma (wat je in combinatie met FTD gebruikt zult hebben) blijven gebruiken als je de download knop instelt op "nzb openen" ipv downloaden.
Kan nu ook, als je je "Download" knop instelt dat ie dát moet doenTonyBossche schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:15:
Toen, bij FTD deed ik altijd "het bestand openen" en dan ging het automatisch naar NewsBin. die het downloade met een max speed van +12....MBs.
Nickname does not reflect reality
Lees nu eerst eens de FAQ. Zoek, als je het antwoord op je vraag niet in de FAQ kan vinden, eens goed dit topic door. EIGEN INZET aub!!!
Verder is dit geen topic om te praten over hoe erg je spotter Zus of Zo mist, dat je spots van bepaalde mensen niet kan vinden of dat het programma er anders uitziet en anders werkt dan FTD. Het is immers geen FTD, het is Spotnet! En, zoals ook al een paar posts terug aangegeven is, Spotnet werkt zoals het werkt. Daarbij is het een work in progress.
Man, wat een verschrikkelijk niveau van de majoriteit van de posters in dit topic

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Niet op FTD geweest zeker toen het nog bestond? Was dit gewoon het normale niveau hoor, en nog ergerAllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:21:
Man, wat een verschrikkelijk niveau van de majoriteit van de posters in dit topic
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:24:
[...]
Niet op FTD geweest zeker toen het nog bestond? Was dit gewoon het normale niveau hoor, en nog erger
Nope, FTD was niet mijn ding. Heb het ooit, een aantal jaren terug, geinstalleerd, maar vond het maar omslachtig. Daarnaast heb ik niets met commentaren en kudo's, zodat ik het lekker bij de zoekmachines heb gehouden.
Spotnet volg ik vanaf de eerste aankondiging van Drazix en dat leek me wel aardig. Helaas is de 'rust' die we in dit topic hadden sinds een week of 2 a 3 volledig foetsie
Als ook maar 1% van de FTD "community" (AllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:27:
[...]
Helaas is de 'rust' die we in dit topic hadden sinds een week of 2 a 3 volledig foetsie

Verwijderd
dus mensen graag weer even on topic allemaal XD
Verwijderd
Ik vermoed van wel, zo te zien zijn de databases die gepost worden ook niet aangepast. Maar er zit wel een .reg bestandje bij. Nu zit daar deels de username/password in en de newsprovider (vaak nog die Russische), maar er staat nog wat meer in dat mijn niet bekend voorkomt.
Is dat .reg bestandje nodig?
Check de post van 'nico' maar eens.
Zoeken op: 1e opzet moderatie spotnet.
Misschien lukt het op die manier wel.
En als Nico jou niet mag, word jij ook toegevoegd. Nee dit idee is te afhankelijk van 1 persoon.Frijns.Net schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:58:
Het lijkt erop dat er iemand een idee heeft om op Spotnet ook moderatie toe te passen.
Check de post van 'nico' maar eens.
Zoeken op: 1e opzet moderatie spotnet.
Misschien lukt het op die manier wel.
HOI.
Wat vind ik ervan, het werkt. laat ik dat voorop stellen, makkelijk te installeren en je eigen provider (bij mij Ziggo) staat gewoon in de lijst. Naampje invullen en gaan met die banaan. Beetje knutselen met filters en het werkt gewoon goed.
Dus voor iedereen die ftd gewend was, even lezen, instellen en gewoon je ding doen.
Er zullen vast betere oplossingen zijn maar dat is niet de vraag van dit topic
Wat vinden we ervan ik vind het een goed alternatief.
Hasta la pasta.
Ik snap en weet welke server er bedoeld word, maar wil dat bewust niet, retentie klopt nu met de retentie die ik heb op de files, maar kan wel even die tekstserver proberen natuurlijk.hardware-lover schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 01:48:
Atraweb is ook prima als provider maar ook Astraweb laad de reacties erg traag en daar is dus een oplossing voor, en daar wordt op gedoeld. Je moet de headers (en berichten) via een andere bron laden en dan kan het razendsnel gaan, zoekt en u zult vinden.
[edit] Ok, met die server gaat het inderdaad wel mega veel sneller, nu hopen dat de retenties een beetje overeenkomen of dat giganews ook met een header/textserver komt.
[ Voor 13% gewijzigd door MeNTaL_TO op 04-03-2011 12:09 ]
Op de meeste forums is moderatie afhankelijk van een persoon (hier niet omdat het wat groter is als de meeste forums) en dat gaat meestal gewoon goed. Ik denk trouwens niet dat als iemand een systeem kan bedenken voor moderatie dat hij ook alles in zijn eentje wil gaan beoordelen.Bananenspin schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:54:
[...]
En als Nico jou niet mag, word jij ook toegevoegd. Nee dit idee is te afhankelijk van 1 persoon.
/▌
Lees de post eens goed door, het is afhankelijk van 1 persoon > de ontwerper.Bananenspin schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:54:
[...]
En als Nico jou niet mag, word jij ook toegevoegd. Nee dit idee is te afhankelijk van 1 persoon.
Het enige wat wordt getracht is een lijst aan te maken met mensen die het verstoren, door te spammen of andere zaken.
Je zal zelf een mail moeten sturen met een vermeend spotnet onwaardige actie.
Dat zal gecontroleerd worden, en dan komt die id en naam op de zwarte lijst.
Dan is het nog steeds aan de ontwerper om daar iets aan te doen.
Oftewel, doen de spotters een link naar de cover van een film of zo, dan kan die website (imdb/freerecordshop) dus zo in hun logs zien wie allemaal via spotnet de filmpjes binnen halen
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
het lijkt me verstandiger om per instantie een blacklist opgezet kan worden door de gebruiker zelf. Kan ie zelf bepaalde posters wegfilteren. Evt kan een blacklist bijgehouden worden, maar de gebruiker zelf heeft de keuze om deze te gebruiken. Beetje zoals adblock filters dus.baasandre schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:31:
[...]
Lees de post eens goed door, het is afhankelijk van 1 persoon > de ontwerper.
Het enige wat wordt getracht is een lijst aan te maken met mensen die het verstoren, door te spammen of andere zaken.
Je zal zelf een mail moeten sturen met een vermeend spotnet onwaardige actie.
Dat zal gecontroleerd worden, en dan komt die id en naam op de zwarte lijst.
Dan is het nog steeds aan de ontwerper om daar iets aan te doen.
Blijft dus decentraal
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Wat is dat nu voor onzin. Mochten ze die info uberhaupt al loggen, dan geeft dat alleen maar aan wie die afbeelding gedownload (en dus bekeken) heeft. Dat kan ook op bijvoorbeeld google image search...kmf schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:58:
bij het spotten moet je een webimg-url opgeven. Ik neem dan aan dat deze niet "gepost" wordt, dus deze img wordt opgehaald bij de server zelf.
Oftewel, doen de spotters een link naar de cover van een film of zo, dan kan die website (imdb/freerecordshop) dus zo in hun logs zien wie allemaal via spotnet de filmpjes binnen halen
Ik had geen vraag maar gewoon dat er sommige spotters niet meer aanwezig zijnAllSeeyinEye schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:21:
OMFG, gaan hier nu alweer vragen gesteld worden die 2, 3, 4, 5 en 6 etc, etc. pagina's terug ook gesteld en beantwoord zijn?
Lees nu eerst eens de FAQ. Zoek, als je het antwoord op je vraag niet in de FAQ kan vinden, eens goed dit topic door. EIGEN INZET aub!!!
Verder is dit geen topic om te praten over hoe erg je spotter Zus of Zo mist, dat je spots van bepaalde mensen niet kan vinden of dat het programma er anders uitziet en anders werkt dan FTD. Het is immers geen FTD, het is Spotnet! En, zoals ook al een paar posts terug aangegeven is, Spotnet werkt zoals het werkt. Daarbij is het een work in progress.
Spotnet werkt als een zonnetje.
Is uiteraard ook een zeer nuttige optiekmf schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:00:
[...]
het lijkt me verstandiger om per instantie een blacklist opgezet kan worden door de gebruiker zelf. Kan ie zelf bepaalde posters wegfilteren. Evt kan een blacklist bijgehouden worden, maar de gebruiker zelf heeft de keuze om deze te gebruiken. Beetje zoals adblock filters dus.
Blijft dus decentraal
Nogmaals alles werkt naar behoren en goed
Weet iemand raad =
Ja, er vanaf blijven
OT:
Wat heb je zelf al geprobeerd? Welke filters wil je aanmaken/bewerken? Wat voor OS heb je?
als spotnet is opgestart naar http://localhost:8090/ gaan. misschien lukt het daar ook niet, weet ik niet. maar volgens mij moet je er daar wel uitkomen.Saven schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:45:
Gebruik spotnet nu een aantal dagen, maar dat automatisch uitpakken vind ik enorm vervelend. Heeft iemand een xml config regel ofzo dat dat NIET automatisch gebeurd? Dat ik dat gewoon zelf met 7zip oid kan doen?
Ben verder benieuwd hoe het staat met de hashcash implementatie; tot die tijd zullen er geen clients uitkomen die spotten mogelijk maken op andere (automagische) manieren (import xml, rssfeeds etc.).
Als je in de filter vakjes dingen hebt aangevinkt, naam geven in de balk en op het plusje van toevoegen klikken. Dan komt er een balkje bij te staan, en als je daar op klikt krijg je alles te zien wat voldoet aan je filter instellingen.henkes0 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:59:
Hallo ik ben tevreden met spotnet alleen snap ik de filters niet die je zelf maakt ,als ik dat doe dan krijg ik bijna niks te zien en op het volledige overzicht staat alles er wel.
Nogmaals alles werkt naar behoren en goed
Weet iemand raad =
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
heb je wel de juiste aantal connecties ingesteld? Bij mij (i-telligent) gaat ie als een speer met 12 connecties.TonyBossche schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:06:
In Windows 7 dreigt hij soms vast te lopen. Verder vind ik de downloadsnelheid veel lager dan bij FTD en is misschien wel 1/10 nu van toed bij FTD. Vind ik minder leuk. Misschien ligt dit aan Eweka en hebben ze een max down limit. Ik ben er nog niet achter om sneller te downloaden.
Verwijderd
Wat doen dit soort figuren op tweakers? Wat mij betreft mag er per direct hier een slot op, wat een topic...TonyBossche schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:06:

Verwijderd
Dien een TR in als je zo ergert maar help dit topic niet om zeep met dat soort reacties.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:59:
[...]
Wat doen dit soort figuren op tweakers? Wat mij betreft mag er per direct hier een slot op, wat een topic...
Dan zouden de goeden moeten leiden onder de dombo's
Hetzelfde zie je in spotnet zelf, kan me soms even kostelijk vermaken met sommige reacties
1) hoe kan ik filter aanmaken van de poster
2) hallo ik heb dvd 1, 3 en 4, maar kan dvd 2 niet vinden in spotnet ( naam bestand a_a_ dvd 1,2 etc) lol
3) 20 kudo 'svoor jou
4) jammer dat er geen kudo knop is

Heerlijk gewoon, ondertussen snort het programma heerlijk door.
Misschien de "computer idee"lezers even doorverwijzen naar deze topic
[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.
Neem aan dat ze dat wel begrijpen
enig idee hoe dit kan? ik gebruik die cambrium textnews servers voor de headers
als ik mijn eigen gebruik heb ik hetzelfde...
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Dit is geen Spotnet probleem. Maar een usenet server probleem.
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
/▌
Ik gebruik zelf giganews, dat werkt echt perfect.ionicdog schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 08:57:
welke servers hebben dan wel een hogere retentie en halen de reacties ook snel binnen?
/▌
wat voor veel mensen is dit programma nog niet zaligmakend en zoeken daarom een alternatief. er duiken allerlei sites en communities op die wel gebruik maken van de DB maar hier bijvoorbeeld niets aan toevoegen.
als het echt opensource wordt zoals xbmc of spotweb kan het uitgroeien tot iets echt goeds.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
ionicdog schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 08:57:
welke servers hebben dan wel een hogere retentie en halen de reacties ook snel binnen?
Ik gebruik Supernews en dat werkt ook errug snel met headers en reakties ophalen (nu bijna 334.000 spots), verder is het een klap goedkoper dan Giganews, helemaal als je het Superspecial-abbo neemt.guidob schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 09:28:
[...]
Ik gebruik zelf giganews, dat werkt echt perfect.
Supernews heeft een retentie van 800 dagen, dat was voorheen 500 dagen en dus loopt het nu op naar de 800 dagen. Giganews heeft een retentie van 900+ dagen.
Ook werkt Supernews met spotnet/spotlite prima over een SSL verbinding.
Via mijn ADSL heb ik gratis toegang tot Tweaknews, maar dat is vergeleken met Supernews éénenal traagheid en ellende met spotnet/spotlite en het downloaden van de wat oudere posts.
[ Voor 14% gewijzigd door bitshape op 05-03-2011 10:45 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Supernews is volledig en snel, alleen heb je dan weer dat de reacties zeer langzaam laden.bitshape schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:32:
[...]
[...]
Ik gebruik Supernews en dat werkt ook errug snel met headers en reakties ophalen (nu bijna 334.000 spots), verder is het een klap goedkoper dan Giganews, helemaal als je het Superspecial-abbo neemt.
[ Voor 26% gewijzigd door rene2002 op 05-03-2011 10:54 ]
Ik ook, maar reacties komen hier zeer traag binnen, en gebruikte ook die textnews sinds gisteren. Weet iemand wat de retentie is van die server? Anders stel ik giganews weer in, dan maar trage reacties.guidob schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 09:28:
[...]
Ik gebruik zelf giganews, dat werkt echt perfect.
[edit] Lees dus dat de retentie op die server 12 uur is, dat schiet niet echt op.
[edit2] Iemand enig idee waarom een server als giganews, die toch als snel bekend staat, juist weer traag is in de reacties? Wat maakt die textnews, lightning enz wel snel?
[ Voor 26% gewijzigd door MeNTaL_TO op 05-03-2011 11:12 ]
Ik gebruik spotlite momenteel en bij updaten is het ophalen/aanvullen van de reacties in max. 2 seconden klaar.rene2002 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:52:
[...]
Supernews is volledig en snel, alleen heb je dan weer dat de reacties zeer langzaam laden.
Mogelijk is het zo dat als je alle spot's en reacties voor het eerst ophaalt, dat het dan even duurt?
[ Voor 17% gewijzigd door bitshape op 05-03-2011 10:58 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Spotlite geïnstalleerd en dat gaat idd supersnel, jammer dat er geen nzb downloadfunctie in zit, geen ramp maar was wel makkelijk geweestbitshape schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:56:
[...]
Ik gebruik spotlite momenteel en bij updaten is het ophalen/aanvullen van de reacties in max. 2 seconden klaar.
Mogelijk is het zo dat als je alle spot's en reacties voor het eerst ophaalt, dat het dan even duurt?
Die .ru server kan niet meer voor headers, Tweaknews zou toch een goede retentie moeten hebben. Meer mensen met Tweaknews die weinig spots binnen krijgen?
Ik zou zweren dat dit veelvuldig behandeld is in dit topic. Als ik in de topicsearch zoek op 'aantal spots' wordt ik nog niet veel wijzer. Ik excuseer me dus ook een beetje voor mijn vraag, maar verwacht dat het toch echt aan Tweaknews ligt (Gezien de reacties op Hitnews).
[ Voor 32% gewijzigd door RedHat op 05-03-2011 11:18 ]
Klopt dat spotlite snel gaat, die haalt volgens mij alle reacties ook gewoon op. Ga denk ik ook over naar de lite versie, gebruik Sabnzb toch niet. Zou alleen fijn zijn als je rechtstreeks vanuit het programma een nzb zou kunnen maken of iig een klik op de filename zou springen naar een nzbsite naar keuze, want de ingebouwde kopieerfunctie werkt niet helemaal lekker.rene2002 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:09:
[...]
Spotlite geïnstalleerd en dat gaat idd supersnel, jammer dat er geen nzb downloadfunctie in zit, geen ramp maar was wel makkelijk geweest
@onderbuurman, dat snap ik, ik vraag me alleen af waarom sommige servers sneller zijn dan andere, wat het verschil daarin maakt.
[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 05-03-2011 12:03 ]
Spotnet is een stuk trager met reacties (en andere functies ook) dan Spotlite en Spotweb.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:48:
[...]
Klopt dat spotlite snel gaat, die haalt volgens mij alle reacties ook gewoon op. Ga denk ik ook over naar de lite versie, gebruik Sabnzb toch niet. Zou alleen fijn zijn als je rechtstreeks vanuit het programma een nzb zou kunnen maken of iig een klik op de filename zou springen naar een nzbsite naar keuze, want de ingebouwde kopieerfunctie werkt niet helemaal lekker.
Verwijderd
Ligt ook aan je newsserver die je gebruikt. Als je een newsserver van news-service.com gebruikt laden de reacties wel snel.guidob schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:50:
[...]
Spotnet is een stuk trager met reacties (en andere functies ook) dan Spotlite en Spotweb.
of is het zo dat als het niet in spotnet staat, het ook niet op usenet staat?
Ga eens spotlite (met filenames) gebruiken...Saven schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:10:
na een aantal dagen mis ik toch het zien van de filename.. sommige dingen krijg ik niet gevonden (bijv. een serie van dvd's) dus dan zoek ik graag zelf op binsearch ofzo.. maar dat kan niet
of is het zo dat als het niet in spotnet staat, het ook niet op usenet staat?
Zelf heb ik:
Hitnews
laden reacties: traag
hoeveelheid spots / retentie spots: weinig / slecht
retentie downloads: goed
snelheid downloads: goed
I-Telligent
laden reacties: gemiddeld
hoeveelheid spots / retentie spots: uitstekend
snelheid downloads: uitstekend
retentie downloads: uitstekend
snelheid downloads: uitstekend (met extern programma en niet spotnet zelf)
Dan nog de veel minder interessante categorieen (omdat de reactie laden echt een probleem is, rest niet):
Headers: zit wel goed.
snelheid: prima
retentie: verschilt: heb 3 servers, Newszilla >> slecht
XsNews: Prima
fillserver Blocknews: Werelds (900 dgn).
[ Voor 59% gewijzigd door Sjah op 05-03-2011 18:13 ]
11 MB/s in Spotnet hier. Met nog niet eens alle connecties in gebruik.ulTimaS schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:42:
Supernews
retentie downloads: uitstekend
snelheid downloads: uitstekend (met extern programma en niet spotnet zelf)
dat is wel snel ja vergeleken supernews, bij mij is het 13 seconden voor 1 reactie als ik mazzel heb.Sjah schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:54:
Ja wat is snel qua reacties laden? 13 sec. voor 6 reacties... gemiddeld denk ik? Newszilla.
[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 05-03-2011 17:59 ]
HIer ook bij Supernews. 30 a 40 seconden per reactie is heel normaal. 15 seconden is echt rap.ulTimaS schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:58:
[...]
dat is wel snel ja vergeleken supernews, bij mij is het 13 seconden voor 1 reactie als ik mazzel heb.
En het is helemaal irritant dat je pas je eigen reactie kunt posten als alle andere reacties op het topic binnen zijn.
Gelukkig kun je wel intussen andere tabs openen om andere posts te bekijken... Maar toch....
Moeen ze toch echt iets slimmers op verzinnen.
laden reacties: snel
retentie downloads: 431 dagen (goed)
snelheid downloads: max. ~50mbit
Tweaknews
laden reacties: heel erg traag
hoeveelheid spots / retentie spots: weinig / slecht
snelheid downloads: goed (extern programma)
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Verwijderd
Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Heeft volgens mij te maken met de manier waarop de reacties van de newsserver wordt opgehaald.guidob schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:50:
[...]
Spotnet is een stuk trager met reacties (en andere functies ook) dan Spotlite en Spotweb.
Spotlite haalt direct het juiste artikel op voor een reactie. Spotnet haalt een serie op voor een reactie (die er vervolgens niet zijn). Dit zag ik althans in een netwerk dump gebeuren.
Dus als spotnet nu de methode van spotlite overneemt voor de reacties zijn we er.
laden reacties: Snel
hoeveelheid spots / retentie spots: Uitstekend (verder dan een jaar terug)
retentie downloads: 900+ dagen.
snelheid downloads: Trekt mijn 60MBit lijn volledig vol.
reacties laden spotnet: zeer traag
reacties laden spotlite: zeer snel
Het laden van de reacties ligt niet aan de provider dan lijkt mij
Hier geen enkel probleem met Tweaknews.RedHat schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 11:13:
Ik heb met Spotnet nog maar 60k spots (Tweaknews). Moet ik Tweaknews daar over contacten of zijn er meer mensen die er last van hebben?
Die .ru server kan niet meer voor headers, Tweaknews zou toch een goede retentie moeten hebben. Meer mensen met Tweaknews die weinig spots binnen krijgen?
Ik zou zweren dat dit veelvuldig behandeld is in dit topic. Als ik in de topicsearch zoek op 'aantal spots' wordt ik nog niet veel wijzer. Ik excuseer me dus ook een beetje voor mijn vraag, maar verwacht dat het toch echt aan Tweaknews ligt (Gezien de reacties op Hitnews).
Meer dan 360k spots.
Alleen de reacties zijn wat traag, daarvoor moet je even de server file aanpassen zoals al vaker uitgelegd is.
Als je verder op Spotnet even zoekt naar de historische database voor Tweak is je probleem met weinig spots zo opgelost.