De laatste week draaide Spotnet bij mij goed, maar vanaf vannacht haal ik maar weinig posten op. I s dit bij andere ook zo?
Astraweb
laden reacties: heel traag
hoeveelheid spots / retentie spots: uitstekend
retentie downloads: uitstekend
snelheid downloads: uitstekend (met extern programma en niet spotnet zelf)
laden reacties: heel traag
hoeveelheid spots / retentie spots: uitstekend
retentie downloads: uitstekend
snelheid downloads: uitstekend (met extern programma en niet spotnet zelf)
Lees al meerdere malen dat SpotLite nergens last van heeft, dus als je klotespeed hebt qua reacties...
Blijf liever bij SpotNet die kan ook nzb's uppen.
Blijf liever bij SpotNet die kan ook nzb's uppen.
Ik heb hetzelfde probleem, al weet ik niet zeker of dit een probleem is. Mogelijk wordt er gewoon veel minder gespot. Zoek wel handmatig via de bekende zoekmachines en ga spotnet alleen gebruiken voor oude lastig te vinden content. Heb een database die tot 2009 teruggaat dus dat is wel handig.Jantje1960 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:56:
De laatste week draaide Spotnet bij mij goed, maar vanaf vannacht haal ik maar weinig posten op. I s dit bij andere ook zo?
Astraweb
laden reacties: snel, niet via Astraweb maar via tekst-server (retentie van de tekst-server minimaal tot mijn eerste test reactie geplaatst op 11 februari)
hoeveelheid spots / retentie spots: flink ouder dan wat Spotnet zelf op dit moment maximaal toestaat (t/m 21-10-09)
retentie downloads: +900 dagen (buiten Spotnet natuurlijk)
snelheid downloads: buiten Spotnet met Newsbin Pro 6.xx 100-125Mbit, binnen Spotnet ietje minder snel (± 100Mbit)
laden reacties: snel, niet via Astraweb maar via tekst-server (retentie van de tekst-server minimaal tot mijn eerste test reactie geplaatst op 11 februari)
hoeveelheid spots / retentie spots: flink ouder dan wat Spotnet zelf op dit moment maximaal toestaat (t/m 21-10-09)
retentie downloads: +900 dagen (buiten Spotnet natuurlijk)
snelheid downloads: buiten Spotnet met Newsbin Pro 6.xx 100-125Mbit, binnen Spotnet ietje minder snel (± 100Mbit)
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 06-03-2011 06:02 ]
Testing, one, two ...
Heb je je FTD database ingeladen in Spotnet?Cloggs schreef op zondag 06 maart 2011 @ 00:12:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, al weet ik niet zeker of dit een probleem is. Mogelijk wordt er gewoon veel minder gespot. Zoek wel handmatig via de bekende zoekmachines en ga spotnet alleen gebruiken voor oude lastig te vinden content. Heb een database die tot 2009 teruggaat dus dat is wel handig.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 79% gewijzigd door Equator op 07-03-2011 07:02 ]
Nee heb een databse gedownload van usenet. Vervolgens het serverip.spots bestand hernoemd. Anders haalt eweka maar heel weinig binnen.
Achter die site lijken een paar verschrikkelijke spammers te zitten die hun site overal te pas en te onpas lopen te pluggen. Dat soort lui zou ik dus nooit, maar dan ook nooit met een e-mail adres van mij vertrouwen.
Overigens kan je registreren en het systeem gebruiken zonder dat je e-mail adres gechecked wordt, dus... gewoon het e-mail adres van nzbspots.com opgeven bij registratie is ook een optie
[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 07-03-2011 07:03 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ze lopen inderdaad overal te spammen. Zelfs hier.
/▌
Dat spammen van ze keur ik ten stelligste af. Maar de site ziet er wel goed uit!
It ain't stupid if it works!
Veel te weinig spots in vergelijking met Spotnet. En verder dus een groep mensen die blijkbaar geen problemen heeft met spammen en daar heb ik ik dan weer wel problemen mee.vr6-only schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:48:
Dat spammen van ze keur ik ten stelligste af. Maar de site ziet er wel goed uit!
IK hou het lekker bij Spotnet op dit moment, tezamen met SabNZBd. En dat de ontwikkelingen stil liggen volgens bovenstaande spammer: Ach... Ik denk dat Drazix gewoon even de luwte heeft opgezocht nu iedereen zo aan hem loopt te trekken en min of meer "eist" dat hij antwoorden geeft/functies inbouwt, etc...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Doe eens even normaal zeg (naast het feit dat je compleet offtopic bent)

Van nzbspots:
Kortom, met pubers als jou zijn ze absoluut niet blij mee bij nzbspots, wvkreg.We want to make something clear.
Everyone can post spots at Spotnet with different names.
The SPAM messages at Spotnet are NOT from us.
Momenteel gebruik ik Spotnet en nzbspots naast elkaar en bevalt me prima. Spotnet heeft de meeste gebruikers en dus de meeste spots en nzbspots is weliswaar in opmars en ziet er prima uit, maar mag blij zijn met elke dag dat ze (nog) bestaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 07-03-2011 07:03 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
site is al down zie ik ..... alternatieven ok maar spam is nooit goed
Anoniem: 398671
Beste mensen,
Ik probeer nu met een ipv6 server spotnet werkende te krijgen.
Dat lukt alleen niet echt,
Ik heb al vele fora gelezen en daar staat dat je naar servers.xml moet gaan en dan die regels moet veranderen,
Dat heb ik gedaan
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.ipv6.xsnews.nl" Username="ipv6-*****" Password="**********" Port="119" SSL="0" Connections="2"/>
<Server Type="Uploads" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Als ik dan spotnet opstart moet ik het volgende invullen:
Provider: Anders
Adres: reader.ipv6.xsnews.nl
Poort: 119
Verbindingen: 10 (werkte bij Sabnzbd ook)
Gebruikersnaam: ipv6-*****
Wachtwoord: **********
Ik zet dan neer wat erachter staat.
Dan klik ik op 'Verbinden' en dan krijg ik: Kan geen verbinding maken met de server. Host is onbekend.
Wat moet ik nu doen?
grtz,
Hjalmar
Ik heb al vele fora gelezen en daar staat dat je naar servers.xml moet gaan en dan die regels moet veranderen,
Dat heb ik gedaan
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.ipv6.xsnews.nl" Username="ipv6-*****" Password="**********" Port="119" SSL="0" Connections="2"/>
<Server Type="Uploads" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Dan klik ik op 'Verbinden' en dan krijg ik: Kan geen verbinding maken met de server. Host is onbekend.
Wat moet ik nu doen?
grtz,
Hjalmar
Ik maak mij een beetje zorgen over het feit dat Spotnet geen vaste thuisbasis heeft om het zo even te noemen. Ik begrijp heel goed dat Drazix het allemaal doet in zijn vrije tijd en dat hij niets verplicht is, maar ik denk dat heel veel mensen bereid zijn om te doneren bijvoorbeeld.
Ik vind dat Drazix een officiële site moet starten zodat men de laatste ontwikkelingen kunnen volgen en kunnen doneren. Zo blijft hij gemotiveerd. Als Drazix geen zin meer heeft om verder te ontwikkelingen dat stel ik voor om de broncode vrij te geven met evt goede documentatie zodat de community dit pracht programma verder kan ontwikkelen.
Want ik ben bang voor een stille dood als Drazix niet meer reageert/nieuwe versies uitbrengt.
Ik vind dat Drazix een officiële site moet starten zodat men de laatste ontwikkelingen kunnen volgen en kunnen doneren. Zo blijft hij gemotiveerd. Als Drazix geen zin meer heeft om verder te ontwikkelingen dat stel ik voor om de broncode vrij te geven met evt goede documentatie zodat de community dit pracht programma verder kan ontwikkelen.
Want ik ben bang voor een stille dood als Drazix niet meer reageert/nieuwe versies uitbrengt.
Is er ondertussen al een oplossing voor het juist afsluiten van spotnet onder win7 ?
Word een beetje simpel van elke keer taakbeheer openen, spotnet-proces beeindigen.
Is het enigste wat mij stoort aan spotnet, verders niks dan lof !!
Word een beetje simpel van elke keer taakbeheer openen, spotnet-proces beeindigen.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
En daarmee wordt Drazix een makkelijk doelwit van Brein, voorzover hij dat op dit moment al niet is. De beste man wil anoniem blijven!magnifor schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:33:
Ik maak mij een beetje zorgen over het feit dat Spotnet geen vaste thuisbasis heeft om het zo even te noemen. Ik begrijp heel goed dat Drazix het allemaal doet in zijn vrije tijd en dat hij niets verplicht is, maar ik denk dat heel veel mensen bereid zijn om te doneren bijvoorbeeld.
De source van Spotnet staat gewoon op Usenet, zij het een wat oudere versie. Iedereen kan een nieuw programma ontwikkelen. Zo is Spotlite al uitgebracht, nietwaar?
Ik denk dat je donaties toch echt moet vermijden omdat Brein er dan weer een groot argument bij heeft: dan zou Drazix eraan verdienen namelijk. Ik neem aan dat we Brein geen extra ammunitie willen geven, toch?magnifor schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:33:
Maar ze moeten nog heel wat groeien, mis toch nog wel hier en daar wat aanmeldingenMarzman schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:34:
Ze lopen inderdaad overal te spammen. Zelfs hier.
Blijf wel bij mijn "eigen" spotweb
[ Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 06-03-2011 13:02 ]
Is Google Code dan geen optie?Glamdring schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:54:
[...]
En daarmee wordt Drazix een makkelijk doelwit van Brein, voorzover hij dat op dit moment al niet is. De beste man wil anoniem blijven!
De source van Spotnet staat gewoon op Usenet, zij het een wat oudere versie. Iedereen kan een nieuw programma ontwikkelen. Zo is Spotlite al uitgebracht, nietwaar?
Google heeft de afgelopen jaren vrij duidelijk aangegeven lak the hebben aan privacy. Hun clouds vallen onder de Amerikaanse privacy wetgeving, welke een heel stuk minder voordelig voor de gebruiker is dan hier in de EU. Lijkt me dus niet zo'n strak plan
het gebeurt bij mij ook ja (64 bits) Het vreemde is alleen dat het soms, zo eens in de 10 keer wel goed gaat. Op mijn 32 bits laptop gaat het weer bijna altijd goed.justifire schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:37:
Is er ondertussen al een oplossing voor het juist afsluiten van spotnet onder win7 ?
Waarschijnlijk kan je wel een script maken om het proces te killen. Als ik eens veel tijd heb dan kijk ik er naar
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Sabnzbd + spotnet is een top combinatie inderdaad!
Maar een beetje ontwikkeling zou ik ook wel fijn vinden. Als beste optie heeft de beste man waarschijnlijk om een dit met een klein clubje te proberen
Maar een beetje ontwikkeling zou ik ook wel fijn vinden. Als beste optie heeft de beste man waarschijnlijk om een dit met een klein clubje te proberen
Anoniem: 32925
Die doet het al een tijdje niet meerAnoniem: 398671 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:22:
Beste mensen,
Dat heb ik gedaan
<Spotnet>
</Spotnet>
Wat moet ik nu doen?
grtz,
Hjalmar
Simpele vraag, ooit wel eens een donatie project gestart?magnifor schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:33:
maar ik denk dat heel veel mensen bereid zijn om te doneren bijvoorbeeld.
Veel mensen zeggen bereid te zijn, maar het daadwerkelijke doneren dat is toch wel erg moeilijk voor veel mensen.
En je vind het gek dat iemand niet meer reageert? Een beetje gaan zeggen wat iemand moet gaan doen en tegelijk even bepalen hoe hij gemotiveerd blijft...Ik vind dat Drazix een officiële site moet starten zodat men de laatste ontwikkelingen kunnen volgen en kunnen doneren. Zo blijft hij gemotiveerd. Als Drazix geen zin meer heeft om verder te ontwikkelingen dat stel ik voor om de broncode vrij te geven met evt goede documentatie zodat de community dit pracht programma verder kan ontwikkelen.
Btw, raar idee van een community heb jij.
Laat ik het zo zeggen, 10.000 mensen die enkel maar zeuren en klagen over het programma en dingen die gemaakt moeten worden en die het zeuren enkel maar opvoeren als er niet binnen 2 minuten gereageerd wordt, versus een paar developers is nou niet echt iets wat ik een community noem.
Anoniem: 237909
sinds ik het programma niet meer met het kruisje rechtsboven afsluit maar netjes via het menu is het killen niet meer nodig geweest? Heb ik nu misschien 9 van de 10 keren gehad en moet de ene nog komen?Ortep schreef op zondag 06 maart 2011 @ 13:33:
[...]
het gebeurt bij mij ook ja (64 bits) Het vreemde is alleen dat het soms, zo eens in de 10 keer wel goed gaat. Op mijn 32 bits laptop gaat het weer bijna altijd goed.
Waarschijnlijk kan je wel een script maken om het proces te killen. Als ik eens veel tijd heb dan kijk ik er naar
Heb win7 x64 op een laptop,
Ik spreek toch alleen voor mij zelf? Ik geef mijn mening,daarom ook ik vind. Ik commandeer niemand. En laten we eerlijk wezen, geld zal vroeg of laat een motiverende factor spelen.Gomez12 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:00:
[...]
Simpele vraag, ooit wel eens een donatie project gestart?
Veel mensen zeggen bereid te zijn, maar het daadwerkelijke doneren dat is toch wel erg moeilijk voor veel mensen.
[...]
En je vind het gek dat iemand niet meer reageert? Een beetje gaan zeggen wat iemand moet gaan doen en tegelijk even bepalen hoe hij gemotiveerd blijft...
Laat ik het zo zeggen, 10.000 mensen die enkel maar zeuren en klagen over het programma en dingen die gemaakt moeten worden en die het zeuren enkel maar opvoeren als er niet binnen 2 minuten gereageerd wordt, versus een paar developers is nou niet echt iets wat ik een community noem.
Verder is met FTD gebleken dat veel mensen bereid zijn om een donatie te doen. Zo moeilijk hoeft het tegenwoordig niet te zijn icm Paypal en dergelijken.
Helaas, ook dat werk bij mij niet. Ik heb wel de indruk dat als ik er eerst 5 minuten of zo niets mee doe dat het dan wel goed gaat.Anoniem: 237909 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:16:
sinds ik het programma niet meer met het kruisje rechtsboven afsluit maar netjes via het menu is het killen niet meer nodig geweest? Heb ik nu misschien 9 van de 10 keren gehad en moet de ene nog komen?
Heb win7 x64 op een laptop,
[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 06-03-2011 15:30 ]
Je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk zou het beste voor spotnet/spotweb/spotlite zijn als er een soort 'spotprotocol' wordt vastgelegd en beheerd. Hier alleen functionele beschrijvingen en rfc documenten zodat een ieder vrij is om op basis daarvan een tool te ontwikkelen. Vergelijk het een beetje met W3C voor html en web maar dan voor 'spotten'.Gomez12 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:00:
[...]
Simpele vraag, ooit wel eens een donatie project gestart?
[...]
En je vind het gek dat iemand niet meer reageert? Een beetje gaan zeggen wat iemand moet gaan doen en tegelijk even bepalen hoe hij gemotiveerd blijft...
Het idee achter spotnet (decentraal, open, anoniem) is best goed alleen momenteel nogal spamgevoelig en de single signserver is nog een single point of failure. Er zijn hiervoor best alternatieven/oplossingen voor te bedenken (signen ook decentraal, blacklists (vereist een (mod) community), betere registratie van users, etc etc).
Nu wacht iedereen op oplossingen van 1 developer terwijl dat volgens mij nooit de bedoeling van Drazix is geweest. Iedereen is vrij om zijn idee uit te breiden lijkt me. Als zoiets een beetje georganiseerd gedaan wordt gaat spotnet ftd in alles voorbij streven.
Het is inderdaad erg stil rond de ontwikkeling van Spotnet / Spotlite.magnifor schreef op zondag 06 maart 2011 @ 12:33:
Als er niet snel een soort van moderatie komt, zullen de programma's aan hun eigen populariteit ten onder gaan, en heeft

Vergeet niet dat nu dit zo gehyped wordt en er steeds mensen hierheen komen stromen, het een kwestie van tijd is voordat Brein hier meeleest. (voor zover dat al niet zo is)
Gezien de handelswijze van Brein is de kans groot dat ze dan van Tweakers de gegevens van Drazix willen hebben (en dat middels rechtszaken af proberen te dwingen).
Ik zou me ook even op de achtergrond houden in die situatie.
Gezien de handelswijze van Brein is de kans groot dat ze dan van Tweakers de gegevens van Drazix willen hebben (en dat middels rechtszaken af proberen te dwingen).
Hmmm, ik vraag me toch ernstig af op basis waarvan Brein deze gegevens zou kunnen vorderen.Fantomas schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:37:
Vergeet niet dat nu dit zo gehyped wordt en er steeds mensen hierheen komen stromen, het een kwestie van tijd is voordat Brein hier meeleest. (voor zover dat al niet zo is)
- Bor
- Registratie: Februari 2001
- Laatst online: 09:23
Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod
01000010 01101111 01110010
:strip_icc():strip_exif()/u/21673/crop65674aee06c6d_cropped.jpg?f=community)
Dat niet alleen maar ik heb het gevoel dat het aantal nieuwe spots ook aardig aan het afnemen is jammer genoeg.TifKag schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:12:
[...]
Het is inderdaad erg stil rond de ontwikkeling van Spotnet / Spotlite.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Geen idee, maar het gaat er niet zozeer om of ze het daadwerkelijk zouden mogen, Meer om de perceptie van Drazix hierin.TFHfony schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:18:
[...]
Hmmm, ik vraag me toch ernstig af op basis waarvan Brein deze gegevens zou kunnen vorderen.
Brein lijkt sowieso meer de "niet geschoten is altijd mis" strategie te volgen.
Ook hier zal een paar dingen duidelijk maken:
Nzbspots had de intentie rustig aan een site op te bouwen en te verbeteren.
Als de site goed is komen vanzelf de bezoekers en gaat het als een lopend vuurtje.
Het gaat nu helemaal niet de goede kant op, de site en moderatie is berekend op een bepaalde hoeveelheid bezoekers.
Er heerst nu grote druk op het team om alles onder controle te houden en de site positief in het licht te houden.
Dag en nacht zijn we nu bezig maar ik weet niet waar het naar toe gaat.
Willen we als crew ervoor zorgen dat deze site blijft bestaan moeten we erg onze best gaan doen.
1 ding wordt ik echt niet goed van en dat zijn die puberale reacties in Spotnet, ik hoop dat daar echt wat aan kan/gaat gebeuren en de spam over nzbspots wordt verwijderd.
Als de site goed is komen vanzelf de bezoekers en gaat het als een lopend vuurtje.
Het gaat nu helemaal niet de goede kant op, de site en moderatie is berekend op een bepaalde hoeveelheid bezoekers.
Er heerst nu grote druk op het team om alles onder controle te houden en de site positief in het licht te houden.
Dag en nacht zijn we nu bezig maar ik weet niet waar het naar toe gaat.
Willen we als crew ervoor zorgen dat deze site blijft bestaan moeten we erg onze best gaan doen.
1 ding wordt ik echt niet goed van en dat zijn die puberale reacties in Spotnet, ik hoop dat daar echt wat aan kan/gaat gebeuren en de spam over nzbspots wordt verwijderd.
Ik vroeg me al af of het nou reklame is voor nzbspots.com of juist antireklame. Begin me er wel aan te ergeren....
Anoniem: 329694
Drazix is het mogelijk dat mijn spots niet meer worden toegevoegt?
Ik krijg geen error ofzo, maar ik heb deze <knip> ook onder een andere afzender gepost ( kwam niet meer binnen bij de nieuwe spots ) en als ik hem weer via de oude naam wil posten.. of iets anders dan kom hij niet meer in spotnet
-edit:
het is al opgelost!
Ik krijg geen error ofzo, maar ik heb deze <knip> ook onder een andere afzender gepost ( kwam niet meer binnen bij de nieuwe spots ) en als ik hem weer via de oude naam wil posten.. of iets anders dan kom hij niet meer in spotnet
-edit:
het is al opgelost!
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 329694 op 06-03-2011 23:00 ]
Anoniem: 378355
Die spammers zijn stelletje nubs die zitten te genieten hoe usenet community elkaar gaan haten. Als lid van nzbspots.com doe je dit niet omdat je geen goede reactie kunt verwachten. Ik heb begrepen dan er ook gespammed wordt op nzbspots.com over spotnet.
Er is zelfs Loic tool gespot op spotnet om nzbspots.com te ddossen. Waar dit naartoe gaat is niet goed. Het is wel een succesvolle zet van de spammer.
Er is zelfs Loic tool gespot op spotnet om nzbspots.com te ddossen. Waar dit naartoe gaat is niet goed. Het is wel een succesvolle zet van de spammer.
ja dr wordt wel weinig gespot laatste twee dagen of ligt dit aan mijn verbinding.
Of hebben de spotters er geen zin meer in ivm vervelende spammers.
Ik haal dagelijks nog steeds enkele honderden spots binnen, ikzelf bemerk eigenlijk geen vermindering van het aantal spots.
[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 07-03-2011 06:55 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Het gemis van een soort moderatie systeem is nu toch wel merkbaar helaas.
De spam van nzbspots.com , noobs die een spot plaatsen met daarin een request, spots met daarin een ddos tooltje om nzbspots.com te dwarsbomen, bewust verkeerde spots met verkeer info en niet relevante MP3tjes.
De spam van nzbspots.com , noobs die een spot plaatsen met daarin een request, spots met daarin een ddos tooltje om nzbspots.com te dwarsbomen, bewust verkeerde spots met verkeer info en niet relevante MP3tjes.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Dan ligt het echt aan je provider, het zijn er honderden per dag, ik heb zelfs moeite om er doorheen te spitten. Ik zou graag willen filteren om een hele zooi dingen die ik niet van belang vind kwijt te rakenjbkappirossi schreef op maandag 07 maart 2011 @ 06:28:
ja dr wordt wel weinig gespot laatste twee dagen of ligt dit aan mijn verbinding.
Tja...dat is nu precies zoals usenet altijd al was. Iedereen kan overal dingen posten en vragen. FTD was daar een soort frontend voor. Het nadeel van FTD was altijd dat je niets vond als niet iemand anders het daar een keer vertelde. Eigenlijk liet FTD maar een paar % van het usenet gebeuren zien. Ik gebruikte het graag, maar ik bleef ook gewoon headeren en zelf kijken wat er is. Aan een zoek machine heb je nl ook niets. Daarmee vind je alleen iets als je de juiste zoekterm gebruikt. Een spelfout in een naam en je vindt het nooit meer.Koffie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 07:22:
Zelf de headers doorkijken levert vaak prachtige dingen op.
Ik lees dit vaker, maar moet toch zeggen dat ik in de afgelopen jaren tot nu toe bijna nooit iets niet makkelijk gevonden heb. Misschien komt het omdat ik alleen maar geinteresseerd ben in films/series en slechts heel sporadisch in PC software/games. Films/series echter nooit een probleem geweest (sterker nog, series komen allen volledig automatisch binnen via Sickbeard en films hoef ik alleen maar handmatig toe te voegen aan Couchpotato).Ortep schreef op maandag 07 maart 2011 @ 07:28:
Aan een zoek machine heb je nl ook niets. Daarmee vind je alleen iets als je de juiste zoekterm gebruikt. Een spelfout in een naam en je vindt het nooit meer.
Als er echt iets is wat ik niet kan vinden en ik weet niet zeker of het dan ooit wel gereleased is, dan zoek ik wel op een van de 'scene release' sites.
Spotnet is wel weer handig als backup/alternatief.
Je kan ook de registraties tijdelijk stop zetten. FTD heeft dit zo vaak gedaan in het verleden. Verschil is natuurlijk dat dit wel het moment is om de site op te bouwen en verder bekend te maken omdat iedereen een alternatief zoekt.Matroxcool schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:15:
Ook hier zal een paar dingen duidelijk maken:
/▌
Offtopic:
Ik krijg net bij het afsluiten van Spotlite de melding dat Spotlite.exe een keylogger zou zijn?
Meer mensen zo'n melding gehad?
Ik krijg net bij het afsluiten van Spotlite de melding dat Spotlite.exe een keylogger zou zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door Magic666 op 07-03-2011 08:20 ]
je geeft het zelf al aan...je vindt waarvan je weet dat het er is. De series bv waar iedereen al naar op zoek is staan op 500 plaatsen vermeld. Normaal dat je weet waar je naar moet zoeken.sverzijl schreef op maandag 07 maart 2011 @ 07:52:
Ik lees dit vaker, maar moet toch zeggen dat ik in de afgelopen jaren tot nu toe bijna nooit iets niet makkelijk gevonden heb. Misschien komt het omdat ik alleen maar geinteresseerd ben in films/series en slechts heel sporadisch in PC software/games. Films/series echter nooit een probleem geweest (sterker nog, series komen allen volledig automatisch binnen via Sickbeard en films hoef ik alleen maar handmatig toe te voegen aan Couchpotato).
Maar jij gaat niet vinden waarvan je niet weet dat het er is. Daar kom je pas achter als je door de headers 'loopt' en dan zegt: Heee wat is dat? dat ken ik niet, nooit van gehoord maar de titel is iets wat me trekt.
ik heb bv al een jaar of 4 een eReader. Daar werd dus niet over gesproeken op FTD. (De laatste tijd wel). Hoe ga ik dan boeken vinden? Ik weet niet welke er zijn, ik weet niet waar ze staan enz...dat werd dus botweg headeren.
Ah, er zijn dus ook mensen die simpelweg alle spots doorlopen ipv gericht te zoeken, zo had ik het nog niet bekeken dat het zo ook gebruikt werd.Ortep schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:23:
[...]
Maar jij gaat niet vinden waarvan je niet weet dat het er is. Daar kom je pas achter als je door de headers 'loopt' en dan zegt: Heee wat is dat? dat ken ik niet, nooit van gehoord maar de titel is iets wat me trekt.
Zo begon het ooit, maar het duurt nogal lang om alle headers te updaten tegenwoordig. Daarom zijn er de zoekmachines en FTD's.sverzijl schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:56:
[...]
Ah, er zijn dus ook mensen die simpelweg alle spots doorlopen ipv gericht te zoeken, zo had ik het nog niet bekeken dat het zo ook gebruikt werd.
/▌
Tja, rotte appels zul je altijd houden.Koffie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 07:22:
Mod systeem heeft voordelen maar ook nadelen.
Handig zou zijn als je zelf een gebruiker kan blokkeren door bijvoorbeeld zijn unieke code toe toevoegen en dat spotnet zijn/ haar posting negeert c.q. blokkeert.
Maar misschien is dat technisch te moeilijk.
De rotzooi die gepost wordt... tja, misschien zijn het 10 mensen die het lekker puberaal willen verpesten.
Hetzelfde zag je met het fake posten van releases, dat was op zich makkelijk te omzeilen, want de oudste was altijd de juiste.
Totdat er mogelijkheden/ moderaties komen, gewoon negeren die hap.... get a life
Anoniem: 339859
voorlopig zou je berichten ophalen uit kunnen zetten , externe filter maken voor spots bestand en eruithalen
het mooie zou zijn dat als je posts opgehaald heb dat je als je die post opent naast het download/opslaan/openen pijltje/knop een delete knop hebt , dan heb je het probleem dat de spot met de volgende keer ophalen er weer inzit, op dit moment is het beste om de reacties ophalen uit te zetten dan erger je ook niet aan al die spam en rotzooi ,
de usenetservers zouden op voorhand al een filter moeten hebben voor bepaalde woorden e.d
het mooie zou zijn dat als je posts opgehaald heb dat je als je die post opent naast het download/opslaan/openen pijltje/knop een delete knop hebt , dan heb je het probleem dat de spot met de volgende keer ophalen er weer inzit, op dit moment is het beste om de reacties ophalen uit te zetten dan erger je ook niet aan al die spam en rotzooi ,
de usenetservers zouden op voorhand al een filter moeten hebben voor bepaalde woorden e.d
foutje.... check volende post
[ Voor 92% gewijzigd door Deadshaun op 07-03-2011 12:43 ]
quote]Hoijong schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:43:
[...]
Zucht...denk je dat ik het topic niet doorgelezen heb ofzo? Ten eerste heb ik het over spotlite, geen idee of daar hetzelfde voor opgaat als voor spotnet. Ten tweede, ik vraag enkel of het aantal spots niet erg weinig is, zo ja dan zoek ik zelf wel uit hoe ik dat kan verbeteren
[...]
Zal eens kijken dan, bedankt.
Edit, heb nu bij server adres textnews.eweka.nl ingevuld en nu haalt ie 275000 spots binnen, did the trick dus! Daarna wel weer terug veranderen om alle gegevens te krijgen bij een spot.
[/quote]
Het is alleen jammer dat er daarna (met de standaard eweka settings) geen nieuwe spots worden binnengehaald.
dus weer terug naar textnews.eweka.nl deze gaat dan weer alle spots opnieuw binnenhalen. Is er een manier om dit te voorkomen.
[...]
Zucht...denk je dat ik het topic niet doorgelezen heb ofzo? Ten eerste heb ik het over spotlite, geen idee of daar hetzelfde voor opgaat als voor spotnet. Ten tweede, ik vraag enkel of het aantal spots niet erg weinig is, zo ja dan zoek ik zelf wel uit hoe ik dat kan verbeteren
[...]
Zal eens kijken dan, bedankt.
Edit, heb nu bij server adres textnews.eweka.nl ingevuld en nu haalt ie 275000 spots binnen, did the trick dus! Daarna wel weer terug veranderen om alle gegevens te krijgen bij een spot.
[/quote]
Het is alleen jammer dat er daarna (met de standaard eweka settings) geen nieuwe spots worden binnengehaald.
dus weer terug naar textnews.eweka.nl deze gaat dan weer alle spots opnieuw binnenhalen. Is er een manier om dit te voorkomen.
Anoniem: 224360
Joah krijg spotLITE niet echt fatsoenlijk aan de gang met eweka, ook de genoemde oplossingen werken niet optimaal, dus even afwachten hoe het uit gaat pakken.
Anoniem: 256545
Eensch...Koffie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 07:22:
Het valt mij ook op dat de laatste week er steeds meer fake spots , requests en andere vervuiling op spotnet te vinden is, dit is natuurlijk een slechte ontwikkeling , tevens is nu al het niveau van de reacties bij de spots zo dramatisch dat een Mod systeem helaas net als bij FTD keihard nodig is, het heen en weer schelden als een stel kinderen is weer schering en inslag, ik heb geen idee of dit mogelijk is in Spotnet maar als dit zo door gaat heeft Spotnet geen lang leven naar mijn idee, de grote Spotters en Posterteams zullen weg blijven met een schraal aanbod tot gevolg.
(en Timmetje zal weer lachen in zijn vuistje)
De oplossingen voor een mod systeem zijn er al, in theorie, maar Draxis moet ze alleen maar toepassen.
Het voelt alsod Draxis de brui er heeft aangegeven(Denk ik), waarschijnlijk door alle crap, onbeleefdheid, EISEN(Dus niet alleen requests, je kan in dit topic zien dat er mensen gewoon eisen stellen).
Dit is iemand die developt voor iets aan de community terug te geven en kijk eens hoe hij behandeld word door de FTD "noobs".
Ik stel voor dat we met de maker van Spotlite een soort van Spotnet protocol gaan uitwerken.Een standaard die compleet is voor alle clients.
Protocol met Decentraal Hashcash systeem, enkel een signing server ergens hidden waar mods signatures kunnen worden doorgehaald dus dat deze spots kunnen uitschakelen.
Een Tripcode oplossing (Een soort hash(gemaakt van een locaal passwoord zoals andere private keys) die spotters kan identificeren(als de spotter hier aan mee werkt))
NZB attached aan een spot.
Groep die gebruikt wordt.
XML layout
Dit zou puur het protocol moeten zijn.
Alles ivm SQLite/Tripcode blocker/whitelist/tags/filters/uiterlijk kan per client gekozen worden.
Dus de client moet alleen rekening houden met het protocol.
Zoals een FTP client of webbrowser werkt.
Het voelt alsod Draxis de brui er heeft aangegeven(Denk ik), waarschijnlijk door alle crap, onbeleefdheid, EISEN(Dus niet alleen requests, je kan in dit topic zien dat er mensen gewoon eisen stellen).
Dit is iemand die developt voor iets aan de community terug te geven en kijk eens hoe hij behandeld word door de FTD "noobs".
Ik stel voor dat we met de maker van Spotlite een soort van Spotnet protocol gaan uitwerken.Een standaard die compleet is voor alle clients.
Protocol met Decentraal Hashcash systeem, enkel een signing server ergens hidden waar mods signatures kunnen worden doorgehaald dus dat deze spots kunnen uitschakelen.
Een Tripcode oplossing (Een soort hash(gemaakt van een locaal passwoord zoals andere private keys) die spotters kan identificeren(als de spotter hier aan mee werkt))
XML layout
Alles ivm SQLite/Tripcode blocker/whitelist/tags/filters/uiterlijk kan per client gekozen worden.
We all make choices, but in the end, our choices make us.
SABnzbd apart installeren, spotnet instellen op nzb downloaden, in sabnzbd instellen dat je het niet wil alten uitpakkenSaven schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:45:
Gebruik spotnet nu een aantal dagen, maar dat automatisch uitpakken vind ik enorm vervelend. Heeft iemand een xml config regel ofzo dat dat NIET automatisch gebeurd? Dat ik dat gewoon zelf met 7zip oid kan doen?
Nope zowel niet met de vorige versie als de versie die vandaag uitgekomen is, voor de zekerheid nog even gescanned met kaspersky 2011.Magic666 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:16:
Offtopic:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
welke AV heb je dan?Magic666 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:16:
Offtopic:
Allemaal goed ideeën maar volgens mij is spotnet zo goed als dood qua ontwikkeling. Ik heb alle begrip voor de maker en hij heeft geen zin in toekomstige juridische gevecht met Brein maar hij zou eventueel de source kunnen vrijgeven zodat anderen mee verder kunnen.Skye Menjou schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:46:
De oplossingen voor een mod systeem zijn er al, in theorie, maar Draxis moet ze alleen maar toepassen.
XML layout
Mbt de reacties kan dat nu in de nieuwste versie van spotlitebaasandre schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:34:
[...]
Handig zou zijn als je zelf een gebruiker kan blokkeren door bijvoorbeeld zijn unieke code toe toevoegen en dat spotnet zijn/ haar posting negeert c.q. blokkeert.
Maar misschien is dat technisch te moeilijk.
Ik ervaar precies hetzelfde bij Tweaknews, maar dat heb ik nog maar twee weken. Met services als Lightning is tweaknews ineens wel heel duur. Dat ik daarna meer snelheid krijg is alleen maar meegenomenKillerbert schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:11:
hier dan tweaknews
Tweaknews
laden reacties: heel erg traag
hoeveelheid spots / retentie spots: weinig / slecht
retentie downloads: goed
snelheid downloads: goed (extern programma)
Ik moet zeggen dat ik FTD al niet heel veel meer gebruikte. Vroeger nog wel, maar echt missen doe ik het niet. Als ik iets wil vinden is binsearch vaak al goed genoeg.
[ Voor 13% gewijzigd door Pewwy op 07-03-2011 19:45 ]
Dat werkt ffetjes super zeg..spotnet gebruiken om te spotten..en de lite versie om te zoeken.. al hoop ik nog steeds dat de originele maker niet de brui eraan heeft gegeven..jobr schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:36:
[...]
Mbt de reacties kan dat nu in de nieuwste versie van spotlite
Ik weet niet of ik er een apart topic voor moet starten maar het lijkt me het best hier passen. Posts met wachtwoorden, ik word er gek van. Vroeger wel eens een enkele keer last van gehad, nu haal ik elke week wel een paar keer zo'n $%^&*( post binnen. Allemaal met een link naar freedownload101 waar je vervolgens je telefoonnr. in moet vullen voor 1 of ander sms abbo. Is er iets hoe je dat kunt voorkomen? Ik let wel op bij de indexeer sites, maar meestal staat het gewoon niet aangegeven dat er een password op zit. Ik ken jimbeer waar heel wat wachtwoorden staan, maar lang niet alle. Iemand een idee?
*edit* Ik ben nu die hele zooi maar aan het bruteforcen. Nu met de 4-chars bezig. Ik ben gewoon benieuwd of er überhaupt wel het bestand in zit wat het zegt te zijn, of dat het complete spam is. Dan gaat het volgende keer direct de prullenbak in
*edit* Ik ben nu die hele zooi maar aan het bruteforcen. Nu met de 4-chars bezig. Ik ben gewoon benieuwd of er überhaupt wel het bestand in zit wat het zegt te zijn, of dat het complete spam is. Dan gaat het volgende keer direct de prullenbak in
[ Voor 16% gewijzigd door Flying Bobman op 07-03-2011 21:13 ]
Ik zag dat Newsbin Pro v6 beta nu een optie heeft om gedownloadde RAR's met een password automatisch te deleten. Zal wel vanwege deze crap zijn 

Vandaar dat dingen zoals Spotnet nog steeds geniaal zijn.
Als je weet wat je wil, dan klopt dit wel ja. Maar velen zullen zoals ik zijn: op FTD en nu op Spotnet regelmatig dingen tegenkomen die je nog niet kende. En omdat je het niet kende, kon je er ook niet op zoekenPewwy schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:43:
[...]
Als ik iets wil vinden is binsearch vaak al goed genoeg.
[ Voor 61% gewijzigd door Wildfire op 07-03-2011 20:33 ]
Precies! Verder vond ik ook veel films die onder totaal onherkenbare namen waren gepost.Wildfire schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:30:
KNIP
Als je weet wat je wil, dan klopt dit wel ja. Maar velen zullen zoals ik zijn: op FTD en nu op Spotnet regelmatig dingen tegenkomen die je nog niet kende. En omdat je het niet kende, kon je er ook niet op zoeken
Spotlite is al een soort van fork.Zhadum schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:29:
[...]
Allemaal goed ideeën maar volgens mij is spotnet zo goed als dood qua ontwikkeling. Ik heb alle begrip voor de maker en hij heeft geen zin in toekomstige juridische gevecht met Brein maar hij zou eventueel de source kunnen vrijgeven zodat anderen mee verder kunnen.
Daarom denk ik dat iedereen die developt moet samen komen, Spotlite en Spotweb enzo
We all make choices, but in the end, our choices make us.
he jonges hebben jullie ook de zelfde hoeveelheid spots van vandaag. ik heb zon gevoel dat ik de laatste dagen minder binnen krijg. ik heb eweka.

http://img546.imageshack.us/img546/6417/dsthsdg.png

[ Voor 151% gewijzigd door jbkappirossi op 11-03-2011 04:46 ]
Anoniem: 398876
ik heb een acount probleem, mijn provider is ziggo en als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul geeft hij telkens aan dat een van deze twee niet klopt, hoe kan dit? heeft iemand hier misschien ook een probleem mee gehad dan hoor ik het graag en hopelijk heeft iemand een oplossing voor mij.
ik heb hetzelfde aantal spots maar dan met i-telligent.
Sorrie, ik heb 503 postjes meer dan jij, weet niet waarom dat zo is. 363.994 spots
Sorrie, ik heb 503 postjes meer dan jij, weet niet waarom dat zo is. 363.994 spots
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 07-03-2011 22:21 ]
Ik ook, maar ik heb veel meer spots in de lijst staan dan jij.
Tussen Premier Guitar (de onderste dikgedrukte) en Virus X (die daarboven), heb ik nog 12 spots staan.
Tussen Premier Guitar (de onderste dikgedrukte) en Virus X (die daarboven), heb ik nog 12 spots staan.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
ja ik dacht al. ik krijg in een x een stuk minder binnen. zou dit aan eweka liggen?
en het duurd ook langer en langer met inladen met de boel.
edit; zie nu net dat er bij reacties staat, server time out.
en ik krijg nu ook meldingen van, geen headers aanwezig
EDIT:
Ik ben er al achter....het probleem is
EWEKA.
want ik heb nu even via de KPN server gedaan en nu heb ik veel heel veel meer postst van vandaag.
En dan betaal ik nog extra ook voor eweka.
http://img696.imageshack.us/img696/2561/reger.png
en het duurd ook langer en langer met inladen met de boel.
edit; zie nu net dat er bij reacties staat, server time out.
en ik krijg nu ook meldingen van, geen headers aanwezig
EDIT:
Ik ben er al achter....het probleem is

want ik heb nu even via de KPN server gedaan en nu heb ik veel heel veel meer postst van vandaag.
En dan betaal ik nog extra ook voor eweka.
http://img696.imageshack.us/img696/2561/reger.png
[ Voor 62% gewijzigd door jbkappirossi op 07-03-2011 23:08 ]
Van de ziggo site:Anoniem: 398876 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:09:
ik heb een acount probleem, mijn provider is ziggo en als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invul geeft hij telkens aan dat een van deze twee niet klopt, hoe kan dit? heeft iemand hier misschien ook een probleem mee gehad dan hoor ik het graag en hopelijk heeft iemand een oplossing voor mij.
Adres nieuwsserver
afhankelijk van je domein moet je het adres van de nieuwsserver aanpassen:
@quicknet.nl: news.quicknet.nl
@multiweb.nl: news.quicknet.nl
@casema.nl: news.casema.nl
@home.nl: news.home.nl
@ziggo.nl: news.ziggo.nl
Hier geen problemen mee gehad
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
Hier ook Eweka en veel meer spots dan jij in de eerste screenshot, het ligt dus niet aan Eweka ansich.jbkappirossi schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:21:
Ik ben er al achter....het probleem isEWEKA.
Ik ben wel in voor een goed duidelijk en open protocol.Skye Menjou schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:46:
Ben nu zelf ook een spotnet-client aan het ontwikkelen, en die draait dan ook bijna. Maar er zijn toch een aantal dingen die onduidelijk zijn ivm gebrekkige (geen) documentatie of dingen die gewoon vaag in elkaar steken / anders kunnen.
Ik hoop van harte dat Dravix zijn project doorzet, maar aangezien het niet iets is van de laatste weken, maar hij er al geruime tijd mee bezig is en we de laatste tijd juist niks meer horen, heb ik er weinig vertrouwen in.
Spotlite bijvoorbeeld, ontwikkeld op dit moment sneller dan Spotnet zelf.
Als Dravix niks van zich laat horen is beter om zonder hem verder te gaan met het protocol denk ik. Het grootste probleem nu bij spotnet is het gebrek aan content, echter als de applicatie niet beter wordt en dezelfde problemen blijft geven (handtekening ongeldig,...) dan zal iedereen naar andere alternatieven overstappen en zal Spotnet langzaam doodbloeden.
Spotnet en soortgelijke applicaties hebben nu een gigantisch grote kans, maar dan moet er ook wel actief ontwikkeld worden en moet er ook actief informatie vrijgegeven worden.
Ander punt wat enorm tegenwerkt zijn de verschillende Spotnet fora waarover iedereen zich verspreid.
Spotnet en soortgelijke applicaties hebben nu een gigantisch grote kans, maar dan moet er ook wel actief ontwikkeld worden en moet er ook actief informatie vrijgegeven worden.
Ander punt wat enorm tegenwerkt zijn de verschillende Spotnet fora waarover iedereen zich verspreid.
[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 08-03-2011 00:52 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat van die handtekening kun je gewoon uitzetten in je menu hoorTsurany schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 00:51:
Als Dravix niks van zich laat horen is beter om zonder hem verder te gaan met het protocol denk ik. Het grootste probleem nu bij spotnet is het gebrek aan content, echter als de applicatie niet beter wordt en dezelfde problemen blijft geven (handtekening ongeldig,...) dan zal iedereen naar andere alternatieven overstappen en zal Spotnet langzaam doodbloeden.
Heb nog geen bericht van Drazix gezien waarin staat dat de ontwikkeling stopt.
Verder moet Drazix helemaal niets. Het feit dat er nog geen nieuwere versie is
kan ook gezien worden als voordeel. Laat ze eerst maar met deze versie werken.
De meeste vragen en antwoorden zijn voor Spotnet gesteld en beantwoord.
Toch zie ik dezelfde vragen steeds weer gesteld worden.
Veel die Spotnet willen gaan gebruiken verwachten een "klik en klaar" programma.
Bij vragen word er niet gezocht. De vragen worden gesteld.
Geef Drazix gelijk dat hij/zij zich niet laat zien. Spotnet is zoals het is.
Laat alles eerst maar weer tot rust komen.
Verder moet Drazix helemaal niets. Het feit dat er nog geen nieuwere versie is
kan ook gezien worden als voordeel. Laat ze eerst maar met deze versie werken.
De meeste vragen en antwoorden zijn voor Spotnet gesteld en beantwoord.
Toch zie ik dezelfde vragen steeds weer gesteld worden.
Veel die Spotnet willen gaan gebruiken verwachten een "klik en klaar" programma.
Bij vragen word er niet gezocht. De vragen worden gesteld.
Geef Drazix gelijk dat hij/zij zich niet laat zien. Spotnet is zoals het is.
Laat alles eerst maar weer tot rust komen.
Het was zelfs mijn firewall (Online Armor) die met die melding kwam.
Heb gewoon op accepteren gedrukt daar niet van.
Maar opmerkelijk vond ik het wel.
Om even op de vraag terug te komen "spotnet, wat vinden we er van?" vele hebben het hier over dat drazix is gestopt. zonder een berichtje van hem zelf is dat gewoon niet zeker. misschien is hij wel bezig met een knallende super update
.
Ondertussen zitten andere mensen ook niet stil. Zo zag ik gisteren een addon "Spotwarn" kan je mensen toevoegen op een blacklist, open je een spot van iemand die op je blacklist staat. krijg je een melding. deze functie zit al ingebouwd in spotlite, maar is er nu dus ook voor spotnet zelf.
Ondertussen zitten andere mensen ook niet stil. Zo zag ik gisteren een addon "Spotwarn" kan je mensen toevoegen op een blacklist, open je een spot van iemand die op je blacklist staat. krijg je een melding. deze functie zit al ingebouwd in spotlite, maar is er nu dus ook voor spotnet zelf.
Nee, ik heb de FTD database niet ingeladen.
Anoniem: 396239
Aangezien het blijkbaar maar moeilijk overkomt zeggen wij het nog maar eens een keer, hetzij iets sterker dan voorgaande keren:
SPOTNET is GEWELDIG en er is helemaal NIETS maar dan ook NIETS MIS MEE. Waar wat mis mee is zijn de reacties hier die voor het overgrote deel, hetgeen ook al vele vele malen is gesteld, in andere forum(s) thuis horen. Zeker, je moet op een andere manier gaan werken dan gewend, en daar zit hem blijkbaar de kneep bij ons luie nederlanders, kritiek geven is zoo veel makkelijker dan zelf iets ondernemen. Wij ondervinden iig op geen enkele manier een gebrek bij spotnet, hulde aan de maker(s). Ook al die onzinnige remarks over spam en alzo meer, het is maar net waar je je aan WILT storen.
Dgpc / Kojak / Savales
Note: Wij zijn aangesloten op een wijknetwerk met 25 gebruikers die allen unaniem van mening zijn dat spotnet geen vervanging is ergens voor, maar een grote stap vooruit.
SPOTNET is GEWELDIG en er is helemaal NIETS maar dan ook NIETS MIS MEE. Waar wat mis mee is zijn de reacties hier die voor het overgrote deel, hetgeen ook al vele vele malen is gesteld, in andere forum(s) thuis horen. Zeker, je moet op een andere manier gaan werken dan gewend, en daar zit hem blijkbaar de kneep bij ons luie nederlanders, kritiek geven is zoo veel makkelijker dan zelf iets ondernemen. Wij ondervinden iig op geen enkele manier een gebrek bij spotnet, hulde aan de maker(s). Ook al die onzinnige remarks over spam en alzo meer, het is maar net waar je je aan WILT storen.
Dgpc / Kojak / Savales
Note: Wij zijn aangesloten op een wijknetwerk met 25 gebruikers die allen unaniem van mening zijn dat spotnet geen vervanging is ergens voor, maar een grote stap vooruit.
Spotnet is (wel) aardig, maar de euforische bewoordingen hierboven lijken wat overdreven.
Daarnaast is de content op spotnet snel aan het vervuilen, geen idee hoe het komt want ik heb geen kennis van waar die info e.d. vandaan komt. Maar op het moment is nntp leechen nog steeds prima te doen met alle middelen / alternatieven voor FTD. Mij hoor je dus (nauwelijks) klagen. Wel respect voor de makers van Spotnet, dat dan weer wel :-)
Daarnaast is de content op spotnet snel aan het vervuilen, geen idee hoe het komt want ik heb geen kennis van waar die info e.d. vandaan komt. Maar op het moment is nntp leechen nog steeds prima te doen met alle middelen / alternatieven voor FTD. Mij hoor je dus (nauwelijks) klagen. Wel respect voor de makers van Spotnet, dat dan weer wel :-)
Spotnet is een geweldig initiatief, dat zeker. Echter het programma zelf zou ik niet geweldig noemen. Tuurlijk werkt het, echter wat cruciaal is voor Spotnet (en alle alternatieven) is het krijgen van leden, zonder actieve leden is er geen content. Hoe meer leden, hoe meer content. Kijk maar naar bijvoorbeeld NZBSpots.com, dat ziet er wat strakker uit, is webbased dus geen gedoe met van usenet de spots halen, heeft standaard al zeer goede filters. Daar zal Spotnet gewoon mee moeten concurreren om leden en daarvoor zal Spotnet verbeterd moeten worden.Anoniem: 396239 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:25:
Ik gebruik met plezier Spotnet en ik ben erg dankbaar voor het ontwikkelwerk, maar als Spotnet gewoon niet de content heeft die NZBSpots.com wel heeft dan zal ik toch overstappen naar NZBSpots.com.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
en kan dus makkelijk offline worden gehaald (en heb je wel eens naar SpotWeb gekeken?)Tsurany schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:34:
[...]
Spotnet is een geweldig initiatief, dat zeker. Echter het programma zelf zou ik niet geweldig noemen. Tuurlijk werkt het, echter wat cruciaal is voor Spotnet (en alle alternatieven) is het krijgen van leden, zonder actieve leden is er geen content. Hoe meer leden, hoe meer content. Kijk maar naar bijvoorbeeld NZBSpots.com, dat ziet er wat strakker uit, is webbased dus geen gedoe met van usenet de spots halen
hoe, wat mis je?, heeft standaard al zeer goede filters. Daar zal Spotnet gewoon mee moeten concurreren om leden en daarvoor zal Spotnet verbeterd moeten worden.
waar je niet eens direct een NZB kan downloaden, ze linken alleen maar naar NZBIndexIk gebruik met plezier Spotnet en ik ben erg dankbaar voor het ontwikkelwerk, maar als Spotnet gewoon niet de content heeft die NZBSpots.com wel heeft dan zal ik toch overstappen naar NZBSpots.com.
Je vind het programma spotnet niet geweldig want de content valt tegen
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Gewoon de server verhuizen en voila, terug online. En ik heb inderdaad naar SpotWeb gekeken, dat is echter niet heel eenvoudig te installeren. Ik heb het nu ook niet over wat voor mezelf het meest ideaal is maar wat voor de gemiddelde gebruiker ideaal is.Mr_Blobby schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:52:
en kan dus makkelijk offline worden gehaald (en heb je wel eens naar SpotWeb gekeken?)
Standaard zitten er geen filters in zoals HD. Natuurlijk kan je die zo zelf toevoegen, maar het zou gewoon netter zijn als het er standaard in zat.hoe, wat mis je?
Dat valt inderdaad nog wat tegen, maar dat zullen ze in de toekomst ook wel aanpassen.waar je niet eens direct een NZB kan downloaden, ze linken alleen maar naar NZBIndex
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg het programma is niet geweldig wat kan betekenen dat mensen liever naar een ander platform gaan waardoor de content tegen zal vallen en nog meer mensen zullen vertrekken. Met het wegvallen van FTD is er steeds meer fragmentatie opgetreden en niet elk platform zal dezelfde content hebben. Content krijg je enkel door actieve leden en actieve leden trek je enkel door de combinatie van content en een goed en eenvoudig werkend programma.Je vind het programma spotnet niet geweldig want de content valt tegen
Mij maakt het niet uit hoe spotnet werkt, ik ben er zoals het nu is tevreden mee, enige wat ik belangrijk vind is de content. Echter voor vele anderen is dat niet zo.
[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 08-03-2011 15:58 ]
@t Tsurany: waarom zou spotnet moeten concurreren met webbased ?
Nergens voor nodig, het voorziet ergens in. Uiteraard ben je afhankelijk van wat gespot wordt, dat het qua lay out meer aansluit bij iemand zijn smaak, prima toch ?
Hopelijk wordt het dan in dit topic ook weer wat rustiger als de meute dan zijn behoefte weg haalt bij een website.
Nergens voor nodig, het voorziet ergens in. Uiteraard ben je afhankelijk van wat gespot wordt, dat het qua lay out meer aansluit bij iemand zijn smaak, prima toch ?
Hopelijk wordt het dan in dit topic ook weer wat rustiger als de meute dan zijn behoefte weg haalt bij een website.
Als het zo simpel is, waarom is FTD dan niet verhuisd?Tsurany schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:57:
[...]
Gewoon de server verhuizen en voila, terug online.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Hier ook spotnet icm met eweka. Tot gemiddeld 20 spots per dag binnen halen is niet veel lijkt mij. Wordt er nu weinig gespot of is eweka of iets anders de boosdoener?
Spotnet is trouwens wel ok, maar niet meer dan dat.
[ Voor 14% gewijzigd door Foidz0r op 08-03-2011 16:36 ]
Dat heb ik net al geschreven, je moet content hebben en content komt van gebruikers. Je bent dus met elkaar aan het concurreren om gebruikers. Immers veel gebruikers zullen niet op zowel Spotnet als NZBSpots alles gaan spotten, dan ben je er dus bij gebaad als bij jou platform de meeste gebruikers zitten simpelweg omdat je dan als platform meer content hebt en dus interessanter bent.baasandre schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:09:
@t Tsurany: waarom zou spotnet moeten concurreren met webbased ?
De behoefte waarin voorzien wordt is het indexeren van content op usenet, als twee producten die behoefte voelen zal de consument een van die producten kiezen.
FTD is een Nederlandse organisatie en daar is de uitspraak op van toepassing, ongeacht of de database nu in het buitenland gehost wordt of niet. Echter als je kijkt naar hoe ThePirateBay het aanpakt door gewoon geen duidelijke organisatie achter de website te hebben en waarbij alle betrokkenen elke betrokkenheid ontkennen voorkomen ze dat zij als persoon aangeklaagd worden zoals dat wel bij FTD het geval was.Mr_Blobby schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:14:
[...]
Als het zo simpel is, waarom is FTD dan niet verhuisd?
Zorg er voor dat niemand weet dat jij achter die site zit, host hem in het buitenland en neem geen Nederlandse domeinnaam. Succes Brein.
Ik heb even gekeken in mijn database (ook eweka)jbkappirossi schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:20:
he jonges hebben jullie ook de zelfde hoeveelheid spots van vandaag. ik heb zon gevoel dat ik de laatste dagen minder binnen krijg. ik heb eweka.
[afbeelding]
En ik heb tussen spotlite en premium guitar (jou onderste en bovenste dik gedrukte) een stuk of 70 post zitten.
Geen idee waar dat aan kan liggen.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Anoniem: 396239
Dan doe je duidelijk iets verkeerd. Wij gebruiken ook eweka met cabrium voor headers en zien toch echt dagelijks honderden spots voorbijkomen. Tel er nu al meer dan 300 en de dag is nog lang niet om. WAAR gaat dit over. is het soms de bedoeling van sommigen spotnet moedwillig te kleineren?Foidz0r schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:35:
Hier ook spotnet icm met eweka. Tot gemiddeld 20 spots per dag binnen halen is niet veel lijkt mij. Wordt er nu weinig gespot of is eweka of iets anders de boosdoener?
Cambrium + Tweakdsl (niet tweaknews) en 500+ spots na 24 uur
En toch het idee hebben dat het minder is als bij FTD
Hier problemen met tweaknews ...Ragnar9999 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:13:
Cambrium + Tweakdsl (niet tweaknews) en 500+ spots na 24 uur
Spotnet geeft aan "groep niet gevonden" ??
Collega van mij klaagde ook al over de weinig nieuwe spots.
Toen ik echter mijn versie van spotnet opende kwamen er weer 1038 nieuwe spots bij ( laatste update was van zondag avond laat )
Zit nu in totaal op 366710 spots........
Verder herken ik geen van de negatieve verhalen van bovenstaande mensen.
Op dit moment ben ik zeeeer tevreden met spotweb.
Ik zit bij upc met FP60 en maak gebruik van Eweka.
Download met Alt.binz met 13 lijnen. ( 3 ssl lijnen gebruik ik voor Spotnet )
Toen ik echter mijn versie van spotnet opende kwamen er weer 1038 nieuwe spots bij ( laatste update was van zondag avond laat )
Zit nu in totaal op 366710 spots........
Verder herken ik geen van de negatieve verhalen van bovenstaande mensen.
Op dit moment ben ik zeeeer tevreden met spotweb.
Ik zit bij upc met FP60 en maak gebruik van Eweka.
Download met Alt.binz met 13 lijnen. ( 3 ssl lijnen gebruik ik voor Spotnet )
Eric, Signing off !!
- Bor
- Registratie: Februari 2001
- Laatst online: 09:23
Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod
01000010 01101111 01110010
:strip_icc():strip_exif()/u/21673/crop65674aee06c6d_cropped.jpg?f=community)
Hier hetzelfde hoor. Ook met eweka trouwens.Foidz0r schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:35:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum