MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Ik haal per dag meer dan 300/400 spots op... (xsnews)Bor de Wollef schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:54:
[...]
Hier hetzelfde hoor. Ook met eweka trouwens.
Vervolgens Spotnet afgesloten.
Nu 22:33 Spotnet opnieuw opgestart en de teller staat nu al weer op 366813.
Oftewel ruim 100 spots er bij in nog geen drie uur........
Trouwens ook gewoon met Eweka !
Ik heb heel erg sterk het vermoeden dat er mensen zijn die hun Spotnet niet goed geconfigureerd hebben en daardoor problemen ondervinden.
Tja, dan is het natuurlijk het makkelijkste om Spotnet de schuld te geven....
[ Voor 3% gewijzigd door Eric H op 08-03-2011 22:36 ]
Eric, Signing off !!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja natuurlijk kan het altijd mooier en beter,maar he,geef het de tijd zeg ik maar.
Komt vanzelf.
Dus bij deze,de maker van deze prog: bedankt

Eric H schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:46:
Collega van mij klaagde ook al over de weinig nieuwe spots.
Toen ik echter mijn versie van spotnet opende kwamen er weer 1038 nieuwe spots bij ( laatste update was van zondag avond laat )
Zit nu in totaal op 366710 spots........
Verder herken ik geen van de negatieve verhalen van bovenstaande mensen.
Op dit moment ben ik zeeeer tevreden met spotweb.
Ik zit bij upc met FP60 en maak gebruik van Eweka.
Download met Alt.binz met 13 lijnen. ( 3 ssl lijnen gebruik ik voor Spotnet )
Euhhhhhh niets te configureren met Spotnet......Tsurany schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:40:
Dat lijkt me geen probleem met het niet goed configureren van Spotnet aangezien je op dat gebied niks kan configureren. Dat lijkt me of een probleem in Spotnet zelf of een probleem bij de provider en ik vermoed dat het dat laatste is, aangezien het volgens mij enkel met Eweka problemen oplevert.
Er is zat te configureren met Spotnet.
En als Eweka problemen zou veroorzaken, hoe verklaar je dan het feit dat er bij mij ( met Eweka ) wel honderden spots per dag bij komen ??
Het is juist bekend dat je Spotnet icm Eweka net even anders moet configureren.
Daar zijn in de "oude" laattse dagen van FTD nog uitvoerige postings over gewesst.
Mede dankzij zo'n posting ( met daarin een complete how-to voor Spotnet ) heb ik het nu dus, in combinatie met Eweka, probleemloos draaiend.......
Eric, Signing off !!
Ik zie anders maar 7 unieke instellingen in het hele programma...Eric H schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:45:
[...]
Euhhhhhh niets te configureren met Spotnet......
Er is zat te configureren met Spotnet.
Overigens maar 150K spots hier
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 08-03-2011 22:55 ]
Euh, in het programma zelf misschien maar 7 ja....Caelorum schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:53:
[...]
Ik zie anders maar 7 unieke instellingen in het hele programma...
Overigens maar 150K spots hier
Wel eens gehoord van de map "program data" met daarin de map "Spotnet"..... ??
Laten daar nou ook wat bestandjes staan die je met een beetje tweaken helemaal naar je hand kunt zetten....
Zie hier Spotnet a la FTD ( zoals ik het dus heb draaien )
Afbeelding maar verwijderd, voldeed niet helemaal aan de eisen...
[ Voor 23% gewijzigd door Eric H op 08-03-2011 23:13 ]
Eric, Signing off !!
Slapstick schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:27:
Wie heeft hier nog meer ervaringen met download2day? Ik heb een korte google gedaan, maar alle topics daarover zijn al langere tijd geleden gesloten. De reacties worden bij mij ontzettend sloom geladen, in de trend van een uur voor alle reacties is er een mogelijkheid om de reacties via een gratis providerjte te scrapen?

-=sarcasme aan=-
Je bent de eerste die er een opmerking over maakt!
-=sarcasme uit=-
-=zoekmode aan....=-
Testing, one, two ...
Ik gebruik lighting usenet uit mijn hoofd.
Vandaar dat ik nu naar nzbspots ben overgestapt.
Zelf vind ik spotnet wel wat vragen van je computer, en ik wil zelf bepalen wanneer iets uitgepakt kan/mag worden.
Verwijderd
Dan neem je SpotLiteexi22 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:01:
Zelf vind ik spotnet wel wat vragen van je computer
Dat kun je nu ook al. Staat vaak genoeg in dit topic.en ik wil zelf bepalen wanneer iets uitgepakt kan/mag worden.
Gebruik je toch de optie nzb downloaden ipv automatisch downloaden. en ik heb de laatste 2 dagen ook last van lightningusenet..exi22 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:01:
Ik heb soms na 2 dagen dat er maar 110 post zijn binnengehaald....
Ik gebruik lighting usenet uit mijn hoofd.
Vandaar dat ik nu naar nzbspots ben overgestapt.
Zelf vind ik spotnet wel wat vragen van je computer, en ik wil zelf bepalen wanneer iets uitgepakt kan/mag worden.
Verwijderd
Ik heb al geprobeerd om in de programdata map van Spotnet bij de servers niet de hostname te gebruiken maar mijn IP adres. Ook dat werkt niet, blijf op hetzelfde aantal spots..
Waar zou het aan kunnen liggen?
Omdat de meeste mensen de standaard eweka server gebruiken uit spotnet, namelijk newsreader123.eweka.nlVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:43:
Ik gebruik ook Eweka, Maar ik heb maar ongeveer 17.000 spots....
Ik heb al geprobeerd om in de programdata map van Spotnet bij de servers niet de hostname te gebruiken maar mijn IP adres. Ook dat werkt niet, blijf op hetzelfde aantal spots..
Waar zou het aan kunnen liggen?
als je meest recente spot informatie wil moet je in spotnet de provider op "anders"zetten.
Vul dan bij "server" JOUW newsreader in ( bijv newsreader 56.eweka.nl ) vul dan ook je accountnaam en wachtwoord goed in.
houd er rekening mee dat Spotnet minimaal 1 thread gebruikt om de spots te bekijken, als jij als downloader Sabnzb of newsleecher gebruikt en deze ingesteld hebt op 8 threads dan werkt spotnet niet meer.
ik ben overigens niet zo heel tevreden met spotnet, het ontbreek mij alleen nog aan de tijd om de alternatieven te bekijken.
ik vind de client nogal lomp eruit zien, volgende die ik wil gaan proberen is spotlite.
En die gebruik ik. Goed over te spreken. Snel, duidelijk, instelbaar en gewoon mijn eigen newsgroupdownloader.Sinlath schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:49:
[...]
ik vind de client nogal lomp eruit zien, volgende die ik wil gaan proberen is spotlite.
Verwijderd
Thanks man! Nu heb ik 252.499 spotsSinlath schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:49:
[...]
Omdat de meeste mensen de standaard eweka server gebruiken uit spotnet, namelijk newsreader123.eweka.nl
als je meest recente spot informatie wil moet je in spotnet de provider op "anders"zetten.
Vul dan bij "server" JOUW newsreader in ( bijv newsreader 56.eweka.nl ) vul dan ook je accountnaam en wachtwoord goed in.
houd er rekening mee dat Spotnet minimaal 1 thread gebruikt om de spots te bekijken, als jij als downloader Sabnzb of newsleecher gebruikt en deze ingesteld hebt op 8 threads dan werkt spotnet niet meer.
ik ben overigens niet zo heel tevreden met spotnet, het ontbreek mij alleen nog aan de tijd om de alternatieven te bekijken.
Heb zelf wel gehoord van "ProgramData" ja, maar ik ben denk te veel verwend de afgelopen jaren met een GUI waarin je WEL alle echt nuttige opties terugvindt.Eric H schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:58:
[...]
Euh, in het programma zelf misschien maar 7 ja....
Wel eens gehoord van de map "program data" met daarin de map "Spotnet"..... ??
Laten daar nou ook wat bestandjes staan die je met een beetje tweaken helemaal naar je hand kunt zetten....
Ik ben absoluut geen doorsnee gebruiker, maar ook ik heb geen zin om alle mogelijke plekken waar de configuratie bestanden kunnen staan te doorzoeken, laat staan tekst-bestanden aan zitten passen voor iets dat met een paar regels code ook via een GUI kan worden gedaan.
.....................Caelorum schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:53:
[...]
Heb zelf wel gehoord van "ProgramData" ja, maar ik ben denk te veel verwend de afgelopen jaren met een GUI waarin je WEL alle echt nuttige opties terugvindt.
Ik ben absoluut geen doorsnee gebruiker, maar ook ik heb geen zin om alle mogelijke plekken waar de configuratie bestanden kunnen staan te doorzoeken, laat staan tekst-bestanden aan zitten passen voor iets dat met een paar regels code ook via een GUI kan worden gedaan.
Verwijderd
op spotnet onder andere zwerft een GUI rond waarmee je de bestanden servers.xml en filters.xml enz kan aanpassen zonder zelf te moeten graven in je pc.Caelorum schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:53:
[...]
Heb zelf wel gehoord van "ProgramData" ja, maar ik ben denk te veel verwend de afgelopen jaren met een GUI waarin je WEL alle echt nuttige opties terugvindt.
Dat hoort er momenteel nu eenmaal bij. Live with it, of zoek iets anders. De maker van Spotnet heeft prima werk geleverd en een goed alternatief voor FTD het web op geslingerd. Hij had dit niet hoeven doen. Door dit soort gezeur kan ik me voorstellen dat hij zich straks wel 2 keer bedenkt voor ie weer een nieuwere build online gooit.Caelorum schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:53:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door jagermeister op 09-03-2011 19:24 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
(hetgeen trouwens voor copyrighted contect illegaal is, ik zeg het maar even)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik bedoelde dan ook een spot aanmaken.Wildfire schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:10:
Via Spotnet upload je niets. Dat moet je zelf doen met een apart programma zoals yEnc PowerPost. In Spotnet kun je zelf een spot aanmaken en de bijbehorende NZB erbij zetten, maar het daadwerkelijke uploaden moet je zelf doen.
(hetgeen trouwens voor copyrighted contect illegaal is, ik zeg het maar even)
zo. Je had je markeringen verkeerd gezet.Caelorum schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:53:
[...]
Je kan ook zelf een programma maken.... Niemand dwingt je om iets te gebruiken waar je te lui voor bent om in te stellen.
@Danfoss: Dat heeft weinig met luiheid te maken en ik zou het op prijs stellen als je het niet op de man gaat spelen. Wat ik in mijn vrije tijd wel of niet doe heb jij waarschijnlijk weinig zicht op. Waar het wel mee te maken heeft is dat ik in dit leven geen oneindige hoeveelheid tijd heb gekregen en dit graag besteed aan dingen die mij plezier doen (en daar valt configureren van dingen vaak niet onder).
Dat gezegd hebbende. De maker verdient veel lof, maar het zou hem sieren om het zou wel fijn zijn om in een volgende versie naast de basis functionaliteit ook de wat geavanceerdere functies gebruiksvriendelijker te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 09-03-2011 22:48 . Reden: AllSeeinEye heeft gelijk ^^ ]
Overigens bestaat er ook al enige tijd een hulpprogramma voor het instellen en finetunen van de filters. Met een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke GUI. Zoekt en gij zult vindenCaelorum schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:39:
Dat gezegd hebbende. De maker verdient veel lof , maar het zou hem sieren Het zou wel fijn zijn om in een volgende versie naast de basis functionaliteit ook de wat geavanceerdere functies gebruiksvriendelijker te maken.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De foutmelding: Load_Database: De rekenkundige bewerking heeft geresulteerd in een overloop.
Ik heb de database verwijderd maar dit heeft niet geholpen.
Ook op het forum van spotnet zijn er een aantal mensen die hier ineens last van hebben.
Iemand een idee?
debeerzietzevliegen.nl
Ik ben nu een paar maanden met spotnet in de weer, maar kan er nog maar moeilijk een goede mening over vormen. Dat ik deze info ook tegenkom maakt het er niet handiger op...
EDIT:
Van een modje daar:debeer schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 23:21:
Het schijnt dat veel mensen op dit moment een error krijgen als ze spotnet starten.
De foutmelding: Load_Database: De rekenkundige bewerking heeft geresulteerd in een overloop.
Ik heb de database verwijderd maar dit heeft niet geholpen.
Ook op het forum van spotnet zijn er een aantal mensen die hier ineens last van hebben.
Iemand een idee?
De schavuiten...@ Ep Woody - 13 minuten geleden
Soort vandalisme maar dan anders
@ Ep Woody - 13 minuten geleden
[...] Dit zijn gewoon mensen die het leuk vinden dingen te verzieken
[ Voor 81% gewijzigd door Bastiaan op 09-03-2011 23:46 ]
Je kan dit oplossen door een van die databases te downloaden met 350000+ spots en deze te hernoemen naar jou usenet provider. Hierna start spotnet weer op, ik heb deze fout ook gehad en kon het enkel zo oplossen.
edit
Dit werkte bij mij dus ook niet.
Wat wel werkt is het volgende:
Open je database met kladblok (dit kan even duren).
Verwijder de spots die teveel naar rechts "uitsteken".
Dit waren er bij mij 2, daarna opslaan.
Spotnet werkt nu weer.
[ Voor 32% gewijzigd door debeer op 10-03-2011 00:24 ]
debeerzietzevliegen.nl
Verwijderd
En het moet mij van het hart dat Danfoss wel degelijk gelijk heeft Caelorum. Ik heb al eerder aangegeven dat we hier een eigen wijknetwerk hebben met 25 leden, die allemaal erg tevreden zijn, en laat ik nu bij iedereen, op exact dezelfde manier spotnet te hebben geinstalleerd en bewerkt. Hierbij was sprake van 7 verschillende payserver en 3 providers. De installatie met aanpassing duurde bij ieder minder dan 2 minuten, als dat al teveel is..... Spotnet draait gewoon goed. De enige aanpassing die het behoeft is een regel copieren en plakken in het server.bestand om sneller reacties binnen te halen, dat is alles. Verders zijn het puur persoonlijke wensen die een ieder heeft, die echter ook gezien kunnen worden als overbodige franje, en zo ervaren we het allen ook hier binnen ons netwerk, zeker we hebben het 1 en ander uitgetest en wéér van de hand gedaan als overbodig. Een standaard install met een zeer kleine aanpassing, diep graven in je systeem werd dat genoemd hahahaha, een paar klikken met je muis noem ik het, en binnen 2 minuten draait het zoals het hoort te draaien. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat de database van mijn keystick kwam, hetgeen wel enorm tijdsbesparend werkt, maar zelfs die heb ik hier ergens in het topic gelezen is gewoon online binnen te halen. Dus veel tijd kosten? Nou nee, je reacties hier typen waarde Caelorum dát kost tijd. Het is maar waar je tijd voor wil maken. Mijn indruk is dat je reactie onrecht doet aan het spotnetgebeuren. Mijn ervaringen met spotnet geven mij althans de indruk, dat je net als velen voor je niet geheel eerlijk in je reactie ten opzichte van spotnet bent. Maar goed, een ieder moet dat zelf ook maar weten, ik denk dat zij die negatief zijn vooral zichzelf tekort doen. Wij zijn van mening dat wanneer je spotnet gebruikt voor waar het voor bedoeld is, namelijk het inzichtelijk maken van wat er in de news staat, het een perfect instrument is, temeer daar er geen registratie voor nodig is, en dat kon nog wel eens voor velen tegen het zere been zijn. Dit was wat ons betreft het laatste statement betreffende spotnet. Wij verlaten dit topic voorgoed, onze mening betreffende spotnet lijkt ons meer dan voldoende onderschreven.Caelorum schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:39:
@jagermeister: Ik heb nergens gezegd dat het geen goed programma is en het was ook niet de bedoeling dat te beweren. Jouw reactie kwam wat vijandig over, daarom dat ik op deze manier reageerde. Excuses daarvoor.
@Danfoss: Dat heeft weinig met luiheid te maken en ik zou het op prijs stellen als je het niet op de man gaat spelen. Wat ik in mijn vrije tijd wel of niet doe heb jij waarschijnlijk weinig zicht op. Waar het wel mee te maken heeft is dat ik in dit leven geen oneindige hoeveelheid tijd heb gekregen en dit graag besteed aan dingen die mij plezier doen (en daar valt configureren van dingen vaak niet onder).

mmm het het bestand nu ook open maar snap je 'naar rechts uitsteken' niet helemaal. Ik heb honderden spots die langer dan 1 regel zijn namelijk.debeer schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:10:
De oplossing (van het spotnet forum geplukt)
Je kan dit oplossen door een van die databases te downloaden met 350000+ spots en deze te hernoemen naar jou usenet provider. Hierna start spotnet weer op, ik heb deze fout ook gehad en kon het enkel zo oplossen.
edit
Dit werkte bij mij dus ook niet.
Wat wel werkt is het volgende:
Open je database met kladblok (dit kan even duren).
Verwijder de spots die teveel naar rechts "uitsteken".
Dit waren er bij mij 2, daarna opslaan.
Spotnet werkt nu weer.
Kan het er mee te maken hebben dat ik ooit handtekening controleren heb uitgezet en nu allemaal troep in mijn database heb ?
kan ik die ergens in de settings weer aanzetten en dan opnieuw updaten ?
edit. Ja je kan in het settings.xml bestand je handtekening weer aanzetten. Dat heb ik gedaan en de oude database weer terug gezet. Nu start spotnet weer perfect op en haalt de spots weer op.
Het probleem doet zich dus denk ik voor bij mensen die handtekening controleren uit hebben staan
[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 10-03-2011 07:50 ]
Oh; misschien eerst maar refreshen voor het antwoorden...
[ Voor 17% gewijzigd door Bastiaan op 10-03-2011 08:05 ]
"I work to live and will never live to work"
Edit: Hij start op en na het invullen van de server gegevens, wil het progje de database laden maar krijg de volgende fout:
Load Database: Arithmetic operation resulted in an overflow
Daarna blijft het progje hangen op Database inlezen
Help plz
[ Voor 92% gewijzigd door GamerPaps87 op 10-03-2011 08:57 . Reden: extra probleem ]
"I work to live and will never live to work"
[ Voor 75% gewijzigd door debeer op 10-03-2011 09:18 ]
debeerzietzevliegen.nl
Alleen duurt het opbouwen van het overzicht na een update wel verrekte lang.
als je een paar berichten omhoog kijkt zie je wat je daar aan kunt doen. Heb die oplossing vanacht op het spot-net forum geplaatst en blijkbaar werkt dat voor iedereen..... Zijn 2 regels van Selah Sue, met een regelnummer dat gelijk opvalt, qua aantal cijfers
waar kan ik die database file vinden? Hij staat niet in mijn programfiles/spotnet..fivepack schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:26:
@rubw87,
als je een paar berichten omhoog kijkt zie je wat je daar aan kunt doen. Heb die oplossing vanacht op het spot-net forum geplaatst en blijkbaar werkt dat voor iedereen..... Zijn 2 regels van Selah Sue, met een regelnummer dat gelijk opvalt, qua aantal cijfers
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Maar ook dat is inmiddels meerdere keren voorbij gekomen en te vinden in de FAQ of op het spotnet forum
Dit is de fout die ik krijg:

Het downloaden van de spots blijft dan daar op steken, en ik kan niks met het programma.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
[ Voor 16% gewijzigd door yniezink op 10-03-2011 12:15 ]
Lees hierboven eens goed door hoe je het kan oplossen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
notepad plus downloaden : kan grote bestanden lezen/aan
http://notepad-plus-plus.org/release/5.8.7 is open source sofware
bestand]en] staan bijna onderaan database die springen eruit met 1 getal of twee getallen reeks
je kunt ook in geheel bestand zoeken naar alle regels en die ook in 1 keer verwijderen :
tip : schakel auto update uit anders start spotnet niet meer op : dus handmatig headers ophalen :
( bij auto update worden die bestanden weer opgehaald )
in settings.xml bestand : deze regel zo instellen : <AutoUpdate>false</AutoUpdate>
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 12:26 ]
De buffer voor het uitlezen van de regels in de DB zal waarschijnlijk "254" zijn waardoor regels die langer zijn als dit een foutmelding geven (zoals sommige regels die 266 chars lang zijn..)
dus 2 secs aanpassen voor de auteur als hij dit leest..
een voorbeeld
1
| 1117404 1257957724 1 0 3 The Sam Fuller Film Collection ( 7 DVD) It Happened in Hollywood / Adventure in Sahara / Power of the Press / Shockproof / Scandal Sheet / The Crimson Kimono / Underworld U.S.A. Badfan69 a3|b3|c5|c7|d0|d27|d1|d7|d10|d5|d16|d20| badfan Nje6JDipvN6I6ke0hcVvWw.adz49sUekIOpPFWQfL79Q |
is 321 tekens lang.. wat dus uit de buffer valt en "poof" doet.. maar kwa naam etc is hier niets verkeerd aan..
ik heb de handtekening aangepast.. dus heeft geen zin daarop te zoeken
ze lijken overigens wel allemaal van "badfan" te komen.
kuch en
1
| 73964 1299414031 3 0 3 Waar Blijven De Grote Teams Hier Op Spotnet!!! Knoetsen a3|b0|b1|b2|b3|b4|b6|b7|b8|b9|c0|c1|c2|c3|c4|c6|c7|c10|c11|c12|c13|c14|d0|d1|d2|d3|d4|d5|d6|d7|d8|d9|d10|d11|d12|d13|d14|d15|d16|d17|d18|d19|d20|d21|d22|d23|d24|d25|d26|d28|d29|d30|d31|d32|d33| Knoert 2572efc6454a4e68a9d5a88147869ca946 |
[ Voor 18% gewijzigd door Icekiller2k6 op 10-03-2011 12:41 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
http://gathering.tweakers...ywords]=download2day&datahardware-lover schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:53:
[...]
![]()
-=sarcasme aan=-
Je bent de eerste die er een opmerking over maakt!
-=sarcasme uit=-
-=zoekmode aan....=-
http://gathering.tweakers...actie%20%20%20alternatief
Dat de reacties langzaam bij sommige usenetproviders komen was mij al bekend. Ik vraag ook om een alternatief?

Ik trap nu in je troll, maar ik wil even principieel doen
[ Voor 45% gewijzigd door Slapstick op 10-03-2011 16:08 ]
Verwijderd
ik had deze foutmelding nooit maar sinds vanmorgen welrubw87 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:49:
Dankjewel!!
Edit: Hij start op en na het invullen van de server gegevens, wil het progje de database laden maar krijg de volgende fout:
Load Database: Arithmetic operation resulted in an overflow
Daarna blijft het progje hangen op Database inlezen
Help plz
Verwijderd
Bedankt voor de info..?Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:07:
[...]
ik had deze foutmelding nooit maar sinds vanmorgen wel
En niet gelijk de Topicwaarschuwing gelezen? Of gewoon even deze pagina gelezen voordat je de volgende werd die exact hetzelfde probleem plaatst, waar het antwoord ongeveer 3-5 posts erboven staat?Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:07:
[...]
ik had deze foutmelding nooit maar sinds vanmorgen wel
Wat ik geprobeerd heb: - handtekeningen controleren true gemaakt (werkt niet)
- Auto-update false gemaakt (werkt niet)
Wat ik nog wel kan proberen is database openen met kladblok, maar deze kan ik niet vinden.
Die staat niet in programdata/spotnet. Ik heb ook gekeken in Programfiles/spotnet, maar ook daar niet te vinden.
Vreemde zaak?
Edit:
Heb 2 bestanden gevonden in programdata/spotnet, maar deze staan niet aangeduid als database. Ze hebben de naam van de nieuwsserver. Deze dus geopend met kladblok en de @spot.net's weggehaald. Ook dit heeft geen resultaat.
[ Voor 21% gewijzigd door HugoFR op 10-03-2011 13:48 ]
Verwijderd
Vergeten te doen: zoekenHugoFR schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:38:
Ook ik heb 't probleem met de database inlezen.
Wat ik geprobeerd heb: - handtekeningen controleren true gemaakt (werkt niet)
- Auto-update false gemaakt (werkt niet)
Wat ik nog wel kan proberen is database openen met kladblok, maar deze kan ik niet vinden.
Die staat niet in programdata/spotnet. Ik heb ook gekeken in Programfiles/spotnet, maar ook daar niet te vinden.
Vreemde zaak?
qwerty_running in "Spotnet, wat vinden we ervan?"
Verwijderd
Jawel maar het helpt niet.Immers is het niet echt duidelijkfivepack schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:17:
[...]
En niet gelijk de Topicwaarschuwing gelezen? Of gewoon even deze pagina gelezen voordat je de volgende werd die exact hetzelfde probleem plaatst, waar het antwoord ongeveer 3-5 posts erboven staat?
schakel auto update uit anders start spotnet niet meer op : dus handmatig headers ophalen :Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:24:
Re: Arithmetic operation resulted in an overflow error
notepad plus downloaden : kan grote bestanden lezen/aan
http://notepad-plus-plus.org/release/5.8.7 is open source sofware
bestand]en] staan bijna onderaan database die springen eruit met 1 getal of twee getallen reeks
je kunt ook in geheel bestand zoeken naar alle regels en die ook in 1 keer verwijderen :
tip : schakel auto update uit anders start spotnet niet meer op : dus handmatig headers ophalen :
( bij auto update worden die bestanden weer opgehaald )
in settings.xml bestand : deze regel zo instellen : <AutoUpdate>false</AutoUpdate>
( bij auto update worden die bestanden weer opgehaald ) Dit heb ik gedaan, maar krijg nog steeds het probleem. maar wat bedoel je met die getallen? Ik vindt niet dat het duidelijk uitgelegd is.
Ik heb de news.eu.supernews.com.spots geopend met npp.5.8.7 maar er staat zoveel, ik weet niet wat er aan te moeten veranderen.
EDIT: Heb het gevonden en begrijp nu wat ik moest verwijderen, bedankt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 14:05 ]
Verwijderd
Zolang ik niet eens weet welke Windows versie je hebt kan ik moeilijk gokken of je alle opties al had overwogen, mijn post was dus wel degelijk correct.HugoFR schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:49:
Bedankt voor je reactie, maar dat die bestandjes daar zouden moeten staan wist ik al. Staat ook in mijn post boven je reactie
En dan nog kun je zoeken. Je weet wel, in Windows zoeken naar bestanden.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 13:53 ]
Veel te ingewikkelde en met onzekere uitkomst, oplossingen.
Want je kan je database wel niet "moeten updaten" maar op een gegeven moment kan je er niet omheen.
Ik denk toch dat de oplossing moet gaan liggen aan de bron, en dat zijn de ontwikkelaars van Spotnet zelf.
Potentieel gevaarlijke updates zijn veel handiger om aan de bron tegen te houden dan dat duizenden gebruikers dat ieder voor zich moeten oplossen.
Mark my words dit repareren zal niet de oplossing zijn.
Of er komt vanuit de community een alternatief voor Spotnet of er komt een nieuwe Spotnet of patch.
Ik wacht het dus gewoon af.
Totdat ik eens in het .spots bestand ging kijken en er achter kwam dat er 2 spots afweken van de normale lay-out.
Ik heb nu weer 369.587 spots.
debeerzietzevliegen.nl
Wie kan mij helpen?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
- Start sneller op
- Reacties laden sneller
- Zoekfunctie verbeterd
- Gebruikt minder geheugen
- Je kunt spots favoriet maken
- Je kunt spots nu rapporteren
- Kolommen kunnen aangepast worden
Ga hem direct uitproberen!Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:29:
Versie 1.7 is nu beschikbaar
- Start sneller op
- Reacties laden sneller
- Zoekfunctie verbeterd
Edit: En mensen, niet zeiken..Drazix is gewoon de BOM
[ Voor 8% gewijzigd door Dacuuu op 10-03-2011 18:30 ]
Opgelost na update naar nieuwe versieHaTe schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:08:
Krijg nu de foutmelding "Arithmetic operation resulted in an overflow error" voor de eerste keer. In dit topic staat wel een soort oplossing, maar ik snap het niet: Verwijderd in "Spotnet, wat vinden we ervan?"
Wie kan mij helpen?
//edit
Reacties laden dubbel, maar wel snel. Opgelost na herinstallatie
[ Voor 8% gewijzigd door HaTe op 10-03-2011 18:44 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Waar te vinden? Geen Twitter...Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:29:
- Start sneller op
- Reacties laden sneller
- Zoekfunctie verbeterd
Top overigens, Drazix. Zijn we blij mee
[ Voor 6% gewijzigd door regmaster op 10-03-2011 18:33 ]
http://db.tt/cwJZFZsregmaster schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:31:
[...]
Waar te vinden? Geen Twitter...
Top overigens, Drazix. Zijn we blij mee
Top! Kan het rapportage systeem ook toegelicht worden? Hoe werkt het? Ik neem aan dat het anti-spam is bedoeld en dergelijke...Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:29:
- Start sneller op
- Reacties laden sneller
- Zoekfunctie verbeterd
Ziet er gelikt uit
Favorieten werkt goed ( Relatie verbreken, hoe krijg je het verzonnen
Spot rapporteren nog niet gebruikt.
Custom filters werkt niet meer.
Geheugengebruik is niet omlaag gegaan ( rond de 300 mb)
Vanwaar de sprong van versie 5 naar 7?
[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 10-03-2011 18:51 ]
Edit: Na een herstart slechts 55MB, dat lijkt er al meer op. Maar zodra ik weer spots ga openen stijgt het aanzienlijk. Een enkele spot openen zorgt al dat hij naar 190MB toe schiet.
[ Voor 64% gewijzigd door Tsurany op 10-03-2011 18:55 ]
Verplaatsen van filter zorgt voor foutmeldingen.
Restoren van tabs instelling zorgt voor foutmelding bij volgende keer opstarten zonder tabs
[ Voor 45% gewijzigd door HaTe op 10-03-2011 18:54 ]
Is dit een nieuwe truc om spotnet onbruikbaar te maken?
Hopelijk is dat met 1.7 opgelost.
1.7 gebrobeerd:
Ziet er goed uit.
Ik heb alleen 10.000 minder spots?
de meeste van mijn filters werken niet meer en ik kan ze niet bewerken?
En reacties laden dubbel? Wel een stuk sneller maar ik zie ze dubbel.
verder goed werk hoor!
[ Voor 39% gewijzigd door madmaus op 10-03-2011 19:03 ]
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Held! Super gedaan.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 18:29:
- Start sneller op
- Reacties laden sneller
- Zoekfunctie verbeterd
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Toevallig was ook m'n Eweka account verlopen, dus meteen verlengt.
Eigenlijk nog nooit problemen gehad met Spotnet, maar na het verlengen en de installatie van 1.7, worden er nog maar 2000 spots geladen, terwijl ik al een DB had opgebouwd van minimaal 360.000 spots.
Kennelijk bij het invoeren van een nieuwe account, wordt de database opnieuw opgebouwd. Daarnaast blijft het vreemd dat er maar max. 2000 spots worden binnengehaald, terwijl ik wel het IP heb gebruikt van de Eweka Server, daarnaast maar 1 verbinding.
ik heb al mijn filters nog wel. alles doet het volgens mij nog zoals het is
Uiterlijk is een klein beetje veranderd.
enige punt:
Bij mij heeft het voortgangsventer ook een lelijke zwarte achtergrond
maar verder een perfecte update.
bedankt de mensen van Spotnet
Traceback (most recent call last):
File "SABnzbd.py", line 23, in <module>
ImportError: No module named logging
Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl
Ja daar heb ik ook last van, misschien is het zelfs wel zo bedoeld?Elzen schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:12:
enige punt:
Bij mij heeft het voortgangsventer ook een lelijke zwarte achtergrond
[ Voor 48% gewijzigd door Anthirian op 10-03-2011 19:16 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
http://dl.dropbox.com/u/65187/news.itelligent.com.db
Uploaden duurt nog 3 minuten, daarna is ie beschikbaar.
Graag! Er wordt door spot-net.nl binnenkort waarschijnlijk een 360k db gepost!Sudden schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:18:
@Ray, ik heb een DB van Eweka met 254.314 spots erin. Heb je daar wat aan?
super bedankt!thisegzz schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:19:
Mijn database van I-telligent met 372k aan spots:
@sudden, jij ook bedankt natuurlijk
weet iemand toevallig waarom het bestand wel 2x zo groot is als mijn vorige .spot ? Die was met 372.000 spot 50 mb en deze is dus 119 mb. Nou boeit me die ruimte niet maar vraag me waf waar het verschil in zit
[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 10-03-2011 19:42 ]
Verwijderd
lightning usenet als server ingesteld en walhalla 372k spots ,ga nu de rest even controlen
Dank! Gedownload, werkt perfectthisegzz schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:19:
Mijn database van I-telligent met 372k aan spots:
Verwijderd
- kolom datum en kolom leeftijd geven beide leeftijd weer
- custom filters werken niet meer
- spots updaten traaaaaag
- geheugen gebruik beduidend beduidend beter, maar nog te veel
niet te vinden in programma- Je kunt spots favoriet maken
(Win7 64bits)
Ik terug naar 1.56
Rechtermuisknop op spot bij je gehele lijstVerwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:30:
- reacties laden gaat sneller maar er wordt meer getoond (geen reacties gevonden)
- kolom datum en kolom leeftijd geven beide leeftijd weer
- custom filters werken niet meer
- spots updaten traaaaaag
- geheugen gebruik beduidend beduidend beter, maar nog te veel
[...]
niet te vinden in programma
(Win7 64bits)
Ik terug naar 1.56
Eens kijken hoe het met 1.7 gaat
1
2
3
| Traceback (most recent call last): File "SABnzbd.py", line 78, in <module> ImportError: cannot import name T |
Downloaden werkt niet meer (krijg nog een error) en hele programma begint zowat te freezen.
1
| Fout tijdens het starten van SABnzbd: SAB timeout? |
Ik zal zo even alle gegevens opnieuw invoeren, programma reinstallen enz.
Als het werkt meld ik het wel
(Draai op een XP x64 bak, heb een Eweka account, en hij haalt 254k spots binnen)
Edit:
Na verwijderen van v1.7, en daarna v1.7 weer opnieuw te installeren blijf ik alleen met het laatste probleem zitten.
Zodra ik op het downloadpijltje klik (of op het tabblad Downloads)) dan begint het programma met het voorrgangsbalkje, gevolgd door de SABnzbd: SAB timeout error..
Ik heb de database vervangen door een bovenstaande en alle 372k worden wel prima geladen
[ Voor 34% gewijzigd door SmiGueL op 10-03-2011 20:20 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup