Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik vind Spotnet sowieso niet heel efficiënt. Wat ik eigenlijk wil hebben is een kruising tussen Spotnet en SpotLite. Ik heb wel ideeën hoe het beter zou kunnen, maar de kennis en tijd om zelf iets op te zetten ontbreekt. SpotLite komt erg in de buurt, dus deze uitbreiden lijkt het makkelijkste (alleen waar is de source?). De e-mailclientachtige interface spreekt me erg aan. Andere optie is om een Sabnzb-achtige applicatie op te zetten dus met een webinterface.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:26:
[...]
Ik heb dit zojuist opgelost door alles van SABnzbd uit de Spotnet-installatie te verwijderen.
Dit heb ik nog over:
[...]
De rest heb ik gewoon verwijderd, geen errors ontvangen tijdens het gebruik van Spotnet. Uiteraard is dit alleen een oplossing als je Spotnet niet zelf laat downloaden, maar voor mij werkt het tenminste
Edit: IJdele hoop. 25 keer getest voordat ik dit postte, nu blijft het process alsnog achter
Wellicht is het mogelijk aan te haken bij een project van iemand met meer programmeerkennis (C#, Java) en dezelfde ideeën? Is het handig om een Spotnet(client) developerstopic op te zetten in [PRG]?
Deze zou normaal gezien een gezipped versie van de nzb moeten bevatten, maar ik krijg er geen unzipbaar data uit. Bij mij begint het zo:
1
| ì½`I–%&/mÊ{JõJ×àt¡€`$Ø@ìÁˆÍæ’ìiG#)«*ÊeVe |
ipv iets met
1
| PK.... |
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Verwijderd
Moet je dat niet eerst door yEnc heen halen of of andere manier decoden?qless schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:50:
Mischien dat iemand hier even een lichtje kan laten schijnen. Ik ben bezig met een java implementatie van spotnet, en loop nu een beetje vast op de inhoud van een spot bericht die ik terug krijg van de newsserver.
Deze zou normaal gezien een gezipped versie van de nzb moeten bevatten, maar ik krijg er geen unzipbaar data uit. Bij mij begint het zo:
code:
1 ì½`I�%&/mÊ{�JõJ×àt¡�`$Ø�@ìÁ�Íæ�ìiG#)«*�ÊeVe
ipv iets met
code:
1 PK....
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Uit de originele spotsource: (knip en plak; gaat om het idee...)
For Each ID As String In xMsgID
Dim xPos As Integer = xRes.IndexOf(vbCrLf) + 2
xRes = xRes.Substring(xPos, xRes.Length - xPos - 5)
xRes = xRes.Replace(vbCrLf & "..", ".").Replace(vbCrLf, vbNullString)
Retr.Append(xRes)
sxOut = UnzipStr(LatinEnc.GetBytes(Retr.ToString.Replace("=C", vbLf).Replace("=B", vbCr).Replace("=A", Chr(0)).Replace("=D", "=")))
Misschien nog eens even goed kijken in die source of op github...
Zonder crossfire werkt het wel prima.
HD5970+11.2 drivers.
[ Voor 6% gewijzigd door Bazvv op 24-02-2011 18:48 ]
gzip != pkzip, dus dat je geen PK header krijgt is normaalqless schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:50:
Mischien dat iemand hier even een lichtje kan laten schijnen. Ik ben bezig met een java implementatie van spotnet, en loop nu een beetje vast op de inhoud van een spot bericht die ik terug krijg van de newsserver.
code:
1 ì½`I�%&/mÊ{�JõJ×àt¡�`$Ø�@ìÁ�Íæ�ìiG#)«*�ÊeVe
ipv iets met
code:
1 PK....
Als www.spot-net.nl (wat in de topicstart wordt genoemd) niet de officiele site is, wat dan wel?GateKeaper schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:32:
[...]
Die site is niet een officiële spotnet site. Ik vind het dus een beetje vaag dat daar functieverzoeken komen.
Werkt Drazix uberhaupt nog aan het programma? Zo krijgen we een paar updates achter elkaar, en zo hoor je bijna niks meer van hem.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
die is er niet.cjdijk schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:57:
[...]
Als www.spot-net.nl (wat in de topicstart wordt genoemd) niet de officiele site is, wat dan wel?
De oficieelste is dit draadje imhocjdijk schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:57:
[...]
Als www.spot-net.nl (wat in de topicstart wordt genoemd) niet de officiele site is, wat dan wel?
de download link is de ts linked btw naat spot-net zeg jij het maar
[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 24-02-2011 20:42 ]
Verwijderd
Zo niet, kan ik dan zorgen dat spotnet dat op een pc staat met meerdere windows 7 gebruikers voor iedereen een eigen menu beschikbaar stelt? Als ik met gebruiker 1 aangemeld ben en spotnet start en aanpassingen doe en vervolgens afmeld en gebruiker 2 aanmeld, dan krijgt gebruiker 2 de menu aanpassingen van gebruiker 1 te zien.
Wat me wel opvalt is dat ik vandaag bv bij de update verbazend weinig nieuwe spots terugvond bv in de divx sectie. Ik zag dat er geen spots tussen 24feb 3u en 8u te vinden zijn en dat er voor de uren daarna slechts af en toe wat spots doorgedruppeld waren.
Ik heb de spots zowel bij usenetserver als easynews.com laten ophalen, zowel via de gewone als via de ssl connecties. Dus bij alle 4 waren er heel wat minder spots te zien dan bv er vandaag nog in FTD aangemeld waren en daar is het ook al veel kalmer nu het einde nadert.
Heeft iemand een idee wat daarvan de oorzaak kan zijn? Zowel easynews als usenetserver.com zijn bij de grotere usenetproviders ter wereld dus het lijkt me sterk dat ze beiden plots veel minder headers zouden tonen.
groetjes,
P
Verwijderd
Na de install haalde ik met Eweka maar 165 spots binnen, eeeeehh, das nie veel dacht ik.

Via wat rommelen en zoeken kwam ik bij de procedure en download van de 350.000 headers die vorige week nog van die gratis Russische newsserver waren te halen, Spotnet staat nu dus weer lekker vol.
Probleem blijft wel dat Eweka lang niet alle spots laat zien (vergeleken met FTD) dus heb ik maar een abbo van een maand bij ''Lightningusenet'' genomen (binnen 5 minuten geregeld) voor het luttele bedrag van (houd je vast) jawel, maar liefst 2,50 euro.
Voor de beheerders van Eweka: schaam u , voor die 2,50 van Lightningusenet heb ik veel meer headers in Spotnet en de reacties laden binnen 10 seconden ipv 2 minuten bij Eweka, Spotnet draait als tierelier nu.
Er zit alleen wel een dag vertraging in sommige spots van FTD voor ze op Spotnet te zien zijn heb ik opgemerkt. het vermoeden of ze staan niet in Spotnet.
Conclusie, prima alternatief met toekomst mits een goede newsserver waarbij duurder niet altijd beter is.
Verwijderd
ja, ik weet wat de oorzaak is. Even zoeken en jij weet het ook. Het staat in dit topic.Patjen69 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:03:
Heeft iemand een idee wat daarvan de oorzaak kan zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 22:16 ]
Getroost je; over een week komt er bij FTD per dag een 24 uur vertraging bijVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:56:
Er zit alleen wel een dag vertraging in sommige spots van FTD voor ze op Spotnet te zien zijn heb ik opgemerkt.
Don't rely on their truth alone
Verwijderd
Ja erg leuk, ik weet niet wat erger is , zijn vraag of jou antwoord.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:16:
[...]
ja, ik weet wat de oorzaak is. Even zoeken en jij weet het ook. Het staat in dit topic.
Ik vraag mij namelijk hetzelfde af , sommige spots die in FTD staan sinds vanavond zijn ook te vinden in Spotnet maar sommige ook weer niet, hoe kan dat ?
Heb 2 verschillende providers geprobeerd, Eweka en Lightningusenet
( na een half uur zoeken in dit topic geen antwoord kunnen vinden, zal ongetwijfeld aan mij liggen )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 23:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Een deel van de FTD spots komen niet in Spotnet.
Er staat een topic hierover op het forum van spot-net.
@snoeki:
Instellingen per account staat op de lijst met wensen voor Spotnet.
In Spotnet en SpotLite staan dezelfde spots.
Beide gebruiken een ander manier om de database op te slaan.
Spotnet gebruik een .spots (CSV) bestand en SpotLite gebruikt een .db (SQL) bestand.
@Maranello: SpotLite is geen open source project.
@TRRoads: Is al eerder beantwoord. Komt door het gebruik van .net Framework.
Als een ander programma het geheugen nodig heeft word dit vrijgegeven.
[ Voor 14% gewijzigd door qwerty_running op 24-02-2011 23:45 ]
Verwijderd
Dank je , heb het gelezen, snap nu hoe het zit.qwerty_running schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:43:
@Cornholio01:
Een deel van de FTD spots komen niet in Spotnet.
Er staat een topic hierover op het forum van spot-net.
Het probleem lost zich vanzelf op na 1 maart.
Dat Eweka zo 'slecht' met headers is, ligt aan de manier van opslaan van hun dataVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:56:Voor de beheerders van Eweka: schaam u , voor die 2,50 van Lightningusenet heb ik veel meer headers in Spotnet en de reacties laden binnen 10 seconden ipv 2 minuten bij Eweka,
-knip-
Conclusie, prima alternatief met toekomst mits een goede newsserver waarbij duurder niet altijd beter is.
De providers met hoge retentie slaan de berichten op in een database, er staat vaak "maar" 30 tot 60 dagen ( of minder) rechtstreeks online.
Dit omdat 90% van de users met nzb's werkt, en het headeren "uit de tijd" is
Oudere berichten gaan in een datawarehouse, die opgevraagd worden, als een user de nzb aanbiedt aan de server.
Vandaar dat sommige providers bij oudere post's wat trager lijken te zijn, dit komt door de datatransfer uit de database, naar de liveservers.
Je kan het zien als een soort van proxyserver, als er een gebruiker voor jou dezelfde data opgevraagd heeft, staat het al online, en gaat het met de volle snelheid.
Na een paar dagen gaat de data weer "terug" in de ijskast
Nu komt er "ineens" een slimmerik die weer wil gaan headeren ( al is het één groep ), maar daar zijn de aanbieders nog niet op berekend.
En daar ligt ook direct de zwakte van spotnet, zodra de provider de 'live' acces beperkt, vergaat een deel van de data.
Verwijderd
Mjah, duidelijk, al denk ik wel dat Eweka een hoop klanten gaat verliezen als ze die headers zo karig doorgeven, vanmiddag met een clean install van Spotnet haalde ik 165 spots binnen met de eweka server, dat is wel heel karig.
Ik heb Spotnet vanavond ook bij een vriend geinstalleerd en die gebruikt tweaknews, daarmee haalde ik 60.000 spots binnen de eerste keer, dat lijkt ergens op. Met Lightning usenet die word aangeraden op het forum van spot-net.nl heb ik nu iets meer dan 357.000 spots tot +- 2 jaar oud. Met eweka heb ik er 352.000 omdat ik daar bijna 2 weken aan spots mis ( van 12-02-11 tot 24-02-11 ) Ik heb die russische database file van +-351.000 in Spotnet gezet die tot 12-02-11 bijgewerkt is, met Tweaknews en Lightning usenet vult ie de database van de tussenliggende periode (12 dagen) netjes op met +- 4000 spots maar Eweka doet dat niet.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 00:33 ]
Verwijderd
Verder dan flames richting .NET kom ik echt niet helaas. Ik kan niemand vinden die er informatie over heeft, maar het lijkt mij echt niet normaal.qwerty_running schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:43:
@TRRoads: Is al eerder beantwoord. Komt door het gebruik van .net Framework.
Als een ander programma het geheugen nodig heeft word dit vrijgegeven.
Ik gebruik zoveel .NET applicaties, die doen dit allemaal niet. Wat in deze applicatie zorgt voor dit bizarre geheugengebruik?
En dat is weer enkel totdat iemand een initiatief opstart om bijv elke week een .spots bestand te spotten...FreshMaker schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:05:
[...]
En daar ligt ook direct de zwakte van spotnet, zodra de provider de 'live' acces beperkt, vergaat een deel van de data.
Of totdat de maker zelf iets inbouwt dat er speciale multi-spots bestanden komen
Pure gok mijnerzijds, maar een grid met filtering met daarin default 300k entry's kost nu eenmaal wat geheugen...Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:31:
[...]
Verder dan flames richting .NET kom ik echt niet helaas. Ik kan niemand vinden die er informatie over heeft, maar het lijkt mij echt niet normaal.
Ik gebruik zoveel .NET applicaties, die doen dit allemaal niet. Wat in deze applicatie zorgt voor dit bizarre geheugengebruik?
Wmb hoeven ook niet alle entry's default in 1x getoond te worden. Persoonlijk had ik liever iets van 1000 spots getoond en dan met een progressive scrollbar en gewoon een achterliggende dbase om in te zoeken, maarja dat ben ik dan.
Dus blijft het een zwakte, kijk naar het 'probleem' wat veroorzaakt werd, toen iedereen de russische server ging gebruikenGomez12 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:33:
[...]
En dat is weer enkel totdat iemand een initiatief opstart om bijv elke week een .spots bestand te spotten...
Of totdat de maker zelf iets inbouwt dat er speciale multi-spots bestanden komen
nog geen 14 dagen later niet meer te benaderen, en heel veel gedoe om een spots bestand
nog meer vervuiling, elke week 600 spotsbestanden, en kopieën ervan ...
Ik wacht het af, over anderhalve week is de database van ftd uitgeput, kijken hoe het verder gaat
Tja, dat 'probleem' kan een eweka zo tackelen, plaats 1 of 2 losse header-servers en een instructie hoe die in te stellen en ze houden weer een hoop klanten.FreshMaker schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:40:
[...]
Dus blijft het een zwakte, kijk naar het 'probleem' wat veroorzaakt werd, toen iedereen de russische server ging gebruiken
nog geen 14 dagen later niet meer te benaderen, en heel veel gedoe om een spots bestand
Het is niet alsof het een onoverkomelijk / moeilijk probleem is, het was enkel tot spotnet niet echt meer nodig om headers te serveren, dus die servers zijn wegbezuinigd. Het is niet alsof het een vermogen kost om ze weer in te zetten ( helemaal niet als ze het risico hebben dat mensen weggaan naar lightning etc. )
Het is enkel niet binnen 1 of 2 uurtjes opgezet, maar ik verwacht dat een eweka binnenkort wel weer header-servers heeft.
Verwijderd
Als het inderdaad op die manier werkt is het een redelijke WTF en logisch idd dat ie dan zoveel geheugen verbruikt.Gomez12 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:38:
[...]
Pure gok mijnerzijds, maar een grid met filtering met daarin default 300k entry's kost nu eenmaal wat geheugen...
Wmb hoeven ook niet alle entry's default in 1x getoond te worden. Persoonlijk had ik liever iets van 1000 spots getoond en dan met een progressive scrollbar en gewoon een achterliggende dbase om in te zoeken, maarja dat ben ik dan.
Beetje jammer dat links en rechts men alleen roept dat het aan .NET ligt, complete onzin dus.
cjdijk schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:52:
Even een paar vragen mb.t. nieuwe features.
Ik heb mijn "functieverzoek" op het forum van spot-net.nl geplaatst.
http://www.spot-net.nl/forums/tracker.php?p=1&t=12
- Kijkt Drazix daar ook?
- Is er zichtbaar hoeveel prioriteit iets krijgt?
- Is er zichtbaar waar Drazix nu mee bezig is?
- Bestaat er een soort planningsoverzicht?
GateKeaper schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:32:
[...]
Die site is niet een officiële spotnet site. Ik vind het dus een beetje vaag dat daar functieverzoeken komen.
Werkt Drazix uberhaupt nog aan het programma? Zo krijgen we een paar updates achter elkaar, en zo hoor je bijna niks meer van hem.
cjdijk schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:57:
[...]
@Drazix
Ben je er nog?
Kunnen we ergens zien welke planning jij volgt?
Als je geen planning hebt, is het misschien handig deze te gebruiken: http://www.spot-net.nl/forums/tracker.php Lijkt me ook een stuk overzichtelijker voor je dan dit topic op Tweakers. Geen dubbele berichten. Begin bij voorkeur bij feature 12, die van mij
Ik krijg het helaas nog niet werkend op mijn eTrayz, maar dat is vermoedelijk een kwestie van tijd. Het heeft mijn inziens wel potentie, want dan heb je de client niet meer nodig.smeerbartje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:28:
Zijn er ook mensen die hier spotweb gebruiken?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Bovendien neem ik niet aan dat je Spotnet de hele tijd draait, maar alleen om even een NZB te pakken en die te downloaden met je favo usenetclient.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik draai spotnet ook op mijn Samsung N150 plus netbook. (XP 32bits, 2GB RAM)pven schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:14:
Ik draai spotnet op mijn netbookje. Het duurt minstens een paar minuten voordat spotnet bruikbaar is, daarbij gebruikt het dan 400M geheugen. Het is niet echt handig om spotnet iedere keer af te sluiten, want dat kost me te veel tijd. Maar goed: ik heb goede hoop dat spotweb gaat werken.
Opstarten duurt ongeveer 'n minuut, daarna loopt het progje lekker soepel. Door de 2 GB RAM is het geheugengebruik geen issue bij mij.
Toen er nog Win7 Starter draaide op mijn netbook had ik wel veel sneller m'n RAM volzitten als spotnet draaide.
Verwijderd
Kan ik gewoon een conversie van het csv bestand naar sql doen?qwerty_running schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:43:
Instellingen per account staat op de lijst met wensen voor Spotnet.
In Spotnet en SpotLite staan dezelfde spots.
Beide gebruiken een ander manier om de database op te slaan.
Spotnet gebruik een .spots (CSV) bestand en SpotLite gebruikt een .db (SQL) bestand.
Spotnet draait namelijk al een paar maand op mijn pc en spotlite sinds gisteren en ik mis een stuk van de database die ik wel in spotnet heb. Aangezien ik alleen download met newsleecher + supersearch heb ik eigenlijk genoeg aan de bestandsnaam, dat maakt het ook wat logischer voor de vrouwen in huis die net overweg kunnen met newsleecher (hebben we ook nog maar 4 jaar een abonnement op...).
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 10:45 ]
Verwijderd
Ik vermoed dat het vandaag rechtgetrokken is, komt heel vaak voor. Bepaalde spots van mij op ftd kwamen eerst ook niet door, een dag later was de helft er en 2 dagen later de rest (spots van dezelfde dag, zat misschien een half uur tussen).Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:03:
Ik vraag mij namelijk hetzelfde af , sommige spots die in FTD staan sinds vanavond zijn ook te vinden in Spotnet maar sommige ook weer niet, hoe kan dat ?
Als het na het weekeinde niet goed te zien is is er meer aan de hand. Ergens in dit topic staat een uitleg hoe dat updaten gaat (week terug meen ik).
Gisteren kwam ik trouwens ook bestanden met sql errors tegen, geen idee hoe die erin kwamen, ook nog niet gecontroleerd of die weer werken sinds vandaag, er is dus een kans dat er iets mis is gegaan met het updaten, maar aangezien ftd toch aan het leeglopen is qua aanmeldingen zou ik me er niet al te druk over maken.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 10:44 ]
Wat me sinds gisteravond opviel is dat er een tv show die in Amerika is uitgezonden wel op FTD stond, maar niet in Spotnet.
Zou dat dan liggen aan spotnet of mijn newsserver?
Voor de rest ben ik wel tevreden. Zeker met de optie om gewoon direct de NZB in bezit te krijgen
Verwijderd
Ja, ik heb het werkend. Ik zal echter maar geen link plaatsen, dat mag vast nietsmeerbartje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:28:
Zijn er ook mensen die hier spotweb gebruiken? Dit is spotnet, maar dan webbased zodat je het kunt draaien op je home servertje, inclusief NZB knop. Mysql support, dus alle spots worden netjes in een mysql tabelltje gezet... dan kun je er zelf ook nog een beetje mee pielen...
Ja en neesmeerbartje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:28:
Zijn er ook mensen die hier spotweb gebruiken? Dit is spotnet, maar dan webbased zodat je het kunt draaien op je home servertje, inclusief NZB knop. Mysql support, dus alle spots worden netjes in een mysql tabelltje gezet... dan kun je er zelf ook nog een beetje mee pielen...
In een virtuele machine werkend, op mijn Synology NAS nog niet. Kreeg eerst PHP-Pear via de Synology zelf niet werkend, dus heb nu een losse Apache / PHP installatie draaien, en nu werkt Pear wel, alleen kreeg nu een time-out op de NNTP server, moet ik later nog eens uitzoeken
Ziet er iig veelbelovend uit. Hopelijk in de toekomst ook met SABnzbd, nog makkelijker
[ Voor 4% gewijzigd door Nakebod op 25-02-2011 12:05 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Sommige spots die wel op FTD staan komen of later of soms helemaal niet op spotnet, ik vroeg mij dit ook af en werd gewezen op een topic hierover op het forum van spotnet. Daar staat een een discussie over spots van Goede tijden Slechte tijden ( ja ik verzin het nietSnakeye2209 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:48:
Wat me sinds gisteravond opviel is dat er een tv show die in Amerika is uitgezonden wel op FTD stond, maar niet in Spotnet.
Zou dat dan liggen aan spotnet of mijn newsserver?
Aan de andere kant is dit eigenlijk een probleem(pje) wat zichzelf over enkele dagen oplost als FTD plat gaat, dan word alles via Spotnet aangemeld.
edit: antwoord van een maatje die mod is op het spotnetforum aangaande het missen van spots op spotnet tov FTD :
''heeft te maken met drazix, die update die posts met een script uit zijn database volgens mij''
Zoals eerder vermeld, over een week is die database van FTD toch history dus het probleem lost zich vanzelf op.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 11:45 ]
Welke problemen heb je? Misschien kan ik helpen?pven schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:14:
Ik draai spotnet op mijn netbookje. Het duurt minstens een paar minuten voordat spotnet bruikbaar is, daarbij gebruikt het dan 400M geheugen. Het is niet echt handig om spotnet iedere keer af te sluiten, want dat kost me te veel tijd. Maar goed: ik heb goede hoop dat spotweb gaat werken.
Heb hem hier werkend. Volgens retrieve.php heb ik 208611 spots er in staan. Vind het opzich wel rete snel werken moet ik zeggen..smeerbartje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:28:
Draai het met een debian virtuele machine
Dit zou toch heerlijk zijn zeg... spotweb met SABnzbdNakebod schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:08:
[...]
Ziet er iig veelbelovend uit. Hopelijk in de toekomst ook met SABnzbd, nog makkelijker
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
In de spotcode wordt dat uitgepakt met:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| static internal string UnzipStr(ref byte[] Inz) { try { System.IO.MemoryStream ms = new System.IO.MemoryStream(Inz); System.IO.Compression.DeflateStream sw = new System.IO.Compression.DeflateStream(ms, System.IO.Compression.CompressionMode.Decompress, true); StreamReader reader = new StreamReader(sw, LatinEnc); return reader.ReadToEnd(); } catch { return null; } } |
Dit zou met een inflate moeten kunnen, maar zelfs als ik zonder headers wil werken zeggen meerdere java implementaties compression method unknown.
Ik heb er een issue voor aangemaakt, dus wie weetRoyz schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:34:
[...]
Dit zou toch heerlijk zijn zeg... spotweb met SABnzbd. Wat een combi!
Heb hem inmiddels ook helemaal op mijn Synology werkend, had nog wel wat problemen met het runnen van retrieve.php.
Standaard stond in mijn php.ini de memory limit op 8M, vond hij niet zo lief. Deze aangepast naar 32M, ging al een stuk beter. Alleen toen liep ik tegen de maximum execution tijd aan. En ondanks dat hij er toen al ruim 83k posts had binnengehaald lukte het niet om om retrieve.php nog een keer te draaien om de sectie "83k - 93k" binnen te halen, hij bleef daarop fout lopen. Totdat ik de tijd van 30 naar 60 seconden had verhoogd, en toen ging het weer wel goed.
Ja en nee.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:18:
[...]
Zoals eerder vermeld, over een week is die database van FTD toch history dus het probleem lost zich vanzelf op.
Nee omdat de spots die er nu wel op FTD staan en niet op Spotnet komen dus ook niet op Spotnet. En heb je 'gaten'
Ja, omdat als FTD eruit ligt alles richting spotnet gaat...
Als ik het goed begrijp dan....
Verwijderd
hmmm... ik wil een afgeschermde spotweb die de NZB direct naar SAB stuurtRoyz schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:34:
[...]
Dit zou toch heerlijk zijn zeg... spotweb met SABnzbd. Wat een combi!

Ik draai sinds enkele dagen op mysql, maar het probleem is dat de retrieve.php wel netjes de tabellen vult met spots, echter de 'website' kan ze niet vinden volgens mij. Ik krijg dit. Ik ben benieuwd of het bij jou wel gaat werken... houd je ons op de hoogte?Xaero schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:26:
[...]
Heb hem hier werkend. Volgens retrieve.php heb ik 208611 spots er in staan. Vind het opzich wel rete snel werken moet ik zeggen..
Draai het met een debian virtuele machine. Straks maar eens kijken of ik mysql ook werkend krijg
Dat heb ikVerwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:43:
[...]
hmmm... ik wil een afgeschermde spotweb die de NZB direct naar SAB stuurt
[ Voor 31% gewijzigd door smeerbartje op 25-02-2011 13:52 ]
[ Voor 95% gewijzigd door smeerbartje op 25-02-2011 13:52 ]
Verwijderd
Hoewel dat ook werkt is het toch valsspelensmeerbartje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:49:
Dat heb ik. Ik heb spotweb draaiende op mijn server. Vervolgens heb ik de NZB-link aangepast zodat de server het NZB bestand niet ter download aanbied, maar in dropbox pleurt (dus dropbox op de server). Deze dient als watch-direcetory voor sabnzbd.... als een tiet!
Verwijderd
Klopt idd, maar die gaten zijn maar van de afgelopen 1 a 2 weken (bij mij dan) bovendien kun je nu nog steeds spotlijsten downen waar de ontbrekende FTD spots wel in staan, daarbij word zowat elke film, game enz. toch wel meerdere keren gespot dus je komt ze vanzelf wel tegen op Spotnet.Snakeye2209 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:34:
[...]
Ja en nee.
Nee omdat de spots die er nu wel op FTD staan en niet op Spotnet komen dus ook niet op Spotnet. En heb je 'gaten'
Ja, omdat als FTD eruit ligt alles richting spotnet gaat...
Als ik het goed begrijp dan....
Velen maken de fout (ik ook)

Ik gok 2 weken dan heeft niemand het meer over FTD.

12 feb is twee weken, dat is in het startvenster altijd zo (bij mij gaat hij terug tot 7 feb). Klik eens een filter aan dan heb je wel meer historie.
Edit: okee sorry, dacht in Spotnet zelf.
[ Voor 21% gewijzigd door Gianni Rombios op 25-02-2011 16:40 ]
Weet iemand hoe ik de erotiek categorie niet bij de index (nieuwe spots) laat zien?
[ Voor 133% gewijzigd door Caveman op 25-02-2011 17:43 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
1
2
| Formaat Cat. Titel Genre Afzender Datum Dnl. Thu, 01-Jan-1970 (01:00) |
Is PHP 5.3 wellicht vereist? Documentatie zegt van wel, maar vraag het me af...
Oeps, is nog iemand met hetzelfde probleem, ligt mogelijk aan de combinatie met MySQL. Ik ga even proberen met SQLite.
[ Voor 18% gewijzigd door frapex op 25-02-2011 18:05 ]
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Dit had ik zelf namelijk ook toen het nog bezig was.
Nee hoor, ik krijg de volgende melding na nogmaals een refresh in retrieve.php:Pistolebob schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:06:
Was retrieve.php nog bezig of al klaar met spots binnenhalen?
Dit had ik zelf namelijk ook toen het nog bezig was.
1
| Appr. Message count: 22076 Last message number: 831448 Current message: 831449 |
Maar met sqlite zie ik helemaal niets meer, niet eens die datum uit 1970

Ik kan helaas niet upgraden naar PHP 5.3 om te testen, dan valt de helft van de bestaande scripts om.
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
En volgens mij is 5.3 niet nodig:
DiskStation> php -v
PHP 5.2.17 (cli) (built: Jan 11 2011 22:42:18)
En ik draai op MySQL,
DiskStation> mysql --version
mysql Ver 14.7 Distrib 4.1.22, for none-linux-gnueabi (arm) using readline 6.1
Zover die versie lekker nieuw is
Edit: Oh wacht, ik denk dat die MySQL versie niet degene is die ik werkelijk gebruik, dat is denk ik mijn extra geïnstalleerde MySQL die ik niet gebruik
[ Voor 17% gewijzigd door Nakebod op 25-02-2011 18:13 ]
1
2
3
4
| PHP 5.2.16 with Suhosin-Patch 0.9.7 (cgi-fcgi) (built: Jan 2 2011 10:34:33) Copyright (c) 1997-2009 The PHP Group Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2010 Zend Technologies with Zend Optimizer v3.3.9, Copyright (c) 1998-2009, by Zend Technologies |
Ik heb inderdaad ook niet PHP 5.3 en toch werkt het (met MySQL)...
Er staan dus echt spots in je database maar spotweb laat ze niet zien?
1
| Appr. Message count: 22076 Last message number: 831448 Current message: 831449 |
Als ik hier nu retrieve.php uitvoer:
1
| Appr. Message count: 204638 Last message number: 208746 Current message: 208745 Retrieving: 208745 till 218745 |
Waarmee ik denk, het message number die jij hebt is wel erg hoog. Volgens mij is het grootste aantal spots die je kan hebben inmiddels ergens tussend e 350k en 400k, en daar zit je ruim boven. Die melding kreeg ik alleen toen mijn gehele database nog leeg was.
Als je nog de MySQL database gebruikt, kan je eens in de tabel 'nntp' kijken, en dan met name naar 'maxarticleid'?
En wat als je die eens op 0 zet, of zelfs de hele database even leegmaakt?
Zou je die aanpassing willen delen? Heb spotweb en sabnzbd draaien, deze aanpassing zou nog ideaal zijn.smeerbartje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:49:
[...]
*knip*
[...]
Dat heb ik. Ik heb spotweb draaiende op mijn server. Vervolgens heb ik de NZB-link aangepast zodat de server het NZB bestand niet ter download aanbied, maar in dropbox pleurt (dus dropbox op de server). Deze dient als watch-direcetory voor sabnzbd.... als een tiet!
[Signature]
Het gaat hier om een nieuwe installatie. In ieder geval gedaan, waarde op 0 gezet, daarna update gedraaid:Nakebod schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:28:
Als je nog de MySQL database gebruikt, kan je eens in de tabel 'nntp' kijken, en dan met name naar 'maxarticleid'?
En wat als je die eens op 0 zet, of zelfs de hele database even leegmaakt?
Daarna staat de waarde weer op 831455.Appr. Message count: 22082 Last message number: 831454 Current message: 809372 Retrieving: 809372 till 819372 Retrieving: 819373 till 829373 Retrieving: 829374 till 839374
Vervolgens geprobeerd een extra headers newsserver op te voeren, namelijk news.xs4all.nl (binary newsserver newszilla.xs4all.nl), resultaat: geen verandering

Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 19:20 ]
Zie de waarschuwing die de modjes al aan dit topic hebben geplakt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:05:
ik heb een vraagje die waarschijnlijk al gesteld is maar ik kan hem niet vinden
ik wil een spot toevoegen maar ik krijg de melding ongeldig nzb bestand wat doe ik verkeerd
Dit topic is gestart om te praten over Spotnet, niet als slowchat 'help ik snap het niet' topic.
Vanaf nu zullen dergelijke simpele oneliners verwijderd worden.
Ook het quoten van je eigen post omdat je niet snel genoeg antwoord krijgt is NIET de bedoeling.
Zoek eerst het topic door voor je een vraag stelt. Heel veel zaken zijn al beantwoord!
We merken nog altijd dat mensen zonder pardon een vraag stellen zonder enige vorm van eigen inzet.
Gaat dit zo door, dan gaat het topic hoogstwaarschijnlijk zeer spoedig dicht.
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:54:
Eerste probleempje: Als ik een spot binnen heb gehaalt en ik verwijder hem daarna uit de ''download'' balk dan wil Spotnet daarna niet meer starten. In taakbeheer staat Spotnet nog steeds actief terwijl ik hem wel afgesloten heb, als ik hem uit taakbeheer verwijder dan start ie weer wel.
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:24:
Goh, dat hebben we hier niet al, denk ik , 50x gehoord als het niet meer is ?
Verwijderd
Hoe kom je aan de source code van spotnet in Java? Spotnet is dacht ik niet in Java gemaakt, is het je eigen code, gebaseerd op originele code?qless schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:29:
Dat is niet in spotnet, maar in mijn code voor jspotnet
Btw, dat lightningusenet lijkt een revolutie als alles goed werkt, volgende maand ff proberen ipv eweka. Btw ik heb zelf geen problemen met eweka qua spots, wel dat het laden van de reacties zo lang duurt.
Het messagenumber wat getoond wordt is eigenlijk het "NNTP Message nummer", die zijn dus feitelijk nutteloos en het is dan ook wat raar dat Spotweb die toont.Nakebod schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:28:
Waarmee ik denk, het message number die jij hebt is wel erg hoog.
Feitelijk komt dat nummer hier vandaan:
C:\Faq\> telnet news.ziggo.nl 119 200 cache1 NNTPSwitch-1.00-ziggo-v1, 68296 groups available, posting allowed, slot 29, connections 1 AUTHINFO USER $username 381 More Authentication Required AUTHINFO PASS $password 281 Authentication Accepted, unlimited bytes remaining GROUP free.pt 211 105736 2525851 2980826 free.pt
Die laatste regel is als volgt opgebouwd:
<code> <aantal berichten> <nummer laatste bericht> <nummer hoogste bericht>
Die code - 211 - is gewoon om te laten weten hoe de rest is opgebouwd, de overige informatie toont Spotweb en dat is, mijn inziens, niet zo handig omdat het verwarrend kan werken.
smeerbartje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:49:
Ik draai sinds enkele dagen op mysql, maar het probleem is dat de retrieve.php wel netjes de tabellen vult met spots, echter de 'website' kan ze niet vinden volgens mij. Ik krijg dit. Ik ben benieuwd of het bij jou wel gaat werken... houd je ons op de hoogte?
BUG gevondenfrapex schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:03:
Spotweb ook maar eens geinstalleerd. Ik gebruik PHP 5.2.10 met MySQL, de database wordt gevuld met spots. Maar als ik dan in spotweb zelf kijk dan zie ik geen spots verschijnen, enkel onderstaande als zoekresultaat:code:
1 2 Formaat Cat. Titel Genre Afzender Datum Dnl. Thu, 01-Jan-1970 (01:00)
Vervang (index.php):
1
| $spots = loadSpots($prefs['perpage'], $filter); |
Door (index.php):
1
| $spots = loadSpots($start, $filter); |
smeerbartje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:49:
[...]
Dat heb ik. Ik heb spotweb draaiende op mijn server. Vervolgens heb ik de NZB-link aangepast zodat de server het NZB bestand niet ter download aanbied, maar in dropbox pleurt (dus dropbox op de server). Deze dient als watch-directory voor sabnzbd.... als een tiet!
Same here ....woest85 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:29:
[...]
Zou je die aanpassing willen delen? Heb spotweb en sabnzbd draaien, deze aanpassing zou nog ideaal zijn.
Ik zou die aanpassing ook graag doorvoeren hier, aangezien er 3 á 4 stations gebruik van maken
Ik draai spotweb op een 'dedicated' ubuntu distro, samen met sabnzb & sickbeard
En ook een dropboxfolder als watchdog staan
[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 25-02-2011 21:09 ]
De post zelf heet makkelijk nzb's vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-02-2011 21:15 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Mooi dat je hebt gevonden waar het aan lag!frapex schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:03:
[...]
[...]
BUG gevondenen gefixed!
![]()
Vervang (index.php):
code:
1 $spots = loadSpots($prefs['perpage'], $filter);
Door (index.php):
code:
1 $spots = loadSpots($start, $filter);
Neem stiekem aan dat de maker van Spotweb hier ook meeleest, maar misschien even een issue aanmaken op https://github.com/spotweb/spotweb/ voor de zekerheid?
Heb zelf zojuist de filters van Spotweb grondig verbouwd naar "FTD" stijl. Qua filters dan, niet qua kleur
Ik zegfrapex schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:03:
[...]
[...]
BUG gevondenen gefixed!
![]()
Vervang (index.php):
code:
1 $spots = loadSpots($prefs['perpage'], $filter);
Door (index.php):
code:
1 $spots = loadSpots($start, $filter);

Er staan gewoon reacties onder he? In de huidige versie kun je nog handmatig spammen, er is alleen een beperkte beveilinging tegen flooden.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:14:
hebben deze gasten een gat gevonden?
De post zelf heet makkelijk nzb's vinden.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Inderdaad, ik wil een snelle, lichte, multiplatform versie maken, spots in sqlite (lokaal) of mysql, downloaden via sabnzb.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:25:
[...]
Hoe kom je aan de source code van spotnet in Java? Spotnet is dacht ik niet in Java gemaakt, is het je eigen code, gebaseerd op originele code?
Op dit moment werkt downloaden van spots plus nzbs en opslag in sqlite, nu volgt nog integratie met sabnzb, de UI en mysql ondersteuning en import van .spots bestanden.
Commentaar downloaden, posten en handtekening check zitten er nog niet in, das voor de 2e versie
[ Voor 25% gewijzigd door qless op 25-02-2011 23:29 ]
Nee, dat kan niet omdat er een verschil zit in het aantal gegevens dat beide in de database bestanden zet.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:40:
[...]
Kan ik gewoon een conversie van het csv bestand naar sql doen?
SpotLite zet maar een deel van de header in de database en haalt de rest op als de spot word geopend.
Of Spotnet de volledige header in de database zet heb ik niet gecontroleerd.
Er staat in ieder geval wel meer in als in de database van SpotLite.
Of het mogelijk is om de database om te zetten en daarna in de SpotLite database delen te wissen niet getest.
[off-topic]
Gebruik anders voor SpotLite een database die gespot is en vul deze aan met nieuwere spots.
Let wel op de "lastheader"=hex(b): + waarde.
Vanaf dat punt worden nieuwe headers opgehaald (als deze op de server staan).
Deze waarde staat in: HKEY_CURRENT_USER\Software\SpotLite\SpotLite\
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\SpotLite\SpotLite\spots.db
C:\Gebruikers\Naam gebruiker\AppData\Local\Spotlite\Spotlite
xp = C:\Documents and Settings\"gebruikersnaam"\Local Settings\ApplicationData\SpotLite\SpotLite\spots.db
[off-topic]
Verwijderd
ff nog een vraag. je houdt altijd een overzicht van wat je allemaal gedownload hebt en dat is nu ondertussen een hele lijst. maar die zou ik graag in 1 x leeg willen halen. is dat mogelijk?
Verwijderd
Dank je, ga er mee bezig als er even tijd is hier in huis. Dat moet lukken.qwerty_running schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 03:19:
Gebruik anders voor SpotLite een database die gespot is en vul deze aan met nieuwere spots.
Let wel op de "lastheader"=hex(b): + waarde.
Verdomd, je hebt gelijk, ze staan alleen een stuk lager dan normaal.leuk_he schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:04:
[...]
Er staan gewoon reacties onder he? In de huidige versie kun je nog handmatig spammen, er is alleen een beperkte beveilinging tegen flooden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Laatste reaktie van Drazix op tweakers
Leef je nog, of ben je alsnog opgepakt door iemand van Brein
Even los van het feit dat ik graag "feature, nr 12" wil, werk jij volgens de planning van spot-net.nl?
Keurig net overzicht van gewenste wijzigingen in Spotnet
Dat is een stuk overzichtelijker dan dit topic op tweakers, ook geen dubbele verzoekjes.
Eigenlijk zou ik (en waarschijnlijk de rest van de tweakers) wel graag willen weten,
of jij ook via de planning op spot-net.nl werkt, en zo niet, welke planning je dan wel volgt.
Als je reageert, dan weten we ook gelijk dat je nog leeft.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd

....en maar blijven zeiken op FTD N00BS (volgens jullie) over hun vragen die off-topic zijn...

Verwijderd
Ik wil spotweb ook aan de gang krijgen op mn debian squeese systeem:
Loop direct tegen een probleem op, ik zie iets over heb hoofd na runnen van: testinstall.php krijg ik dit:
PHP extension OK ?
SQLite OK
bcmath OK
ctype OK
xml OK
zlib OK
Include files OK ?
Settings file settings.php cannot be read
PHP safe mode OK
PEAR OK
PEAR Net/NNTP OK
NNTP server OK
Op een of andere manier ziet hij settings.php niet, snap niet waarom.
iemand een tip.
root@system10:/var/www/spotweb# l
total 108
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Feb 26 13:48 Crypt
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Feb 26 13:48 css
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Feb 26 13:48 dbeng
-rw-r--r-- 1 root root 2754 Feb 26 13:48 db.php
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Feb 26 13:48 images
-rw-r--r-- 1 root root 10661 Feb 26 14:59 index.php
-rw-r--r-- 1 root root 10661 Feb 26 14:54 index.php.orig
-rw-r--r-- 1 root root 1617 Feb 26 13:48 INSTALL
drwxr-xr-x 4 root root 4096 Feb 26 13:48 js
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Feb 26 13:48 Math
-rw-r--r-- 1 root root 323 Feb 26 13:48 README
-rwxr-xr-x 1 root root 1394 Feb 26 13:48 req.php
-rw-r--r-- 1 root root 3215 Feb 26 13:48 retrieve.php
-rw-r--r-- 1 root root 4640 Feb 26 15:02 settings.php
-rw-r--r-- 1 root root 7211 Feb 26 13:48 SpotCategories.php
-rw-r--r-- 1 root root 2208 Feb 26 13:48 SpotNntp.php
-rw-r--r-- 1 root root 11525 Feb 26 13:48 SpotParser.php
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Feb 26 13:48 templates
-rwxr-xr-x 1 root root 1946 Feb 26 13:48 testinstall.php
@include('../ownsettings.php'); # <== deze lijn mag je verwijderen
Of ownsettings.php gebruiken met je instellingen
[ Voor 17% gewijzigd door Nakebod op 26-02-2011 15:48 ]
Verwijderd
Om files direct te saven naar je disk (ik gebruik zelf een NAS), kan je dit aanpassen in index.php
Ik heb nzbget draaien, die een bepaalde folder monitored, dit kan ook met sabnzbd.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| if ($nzb !== false) { $myFile = "/path-naar-je-nzb-watchfolder/" .$xmlar['title'] . ".nzb"; $fh = fopen($myFile, 'w') or die("can't open file"); $stringData = gzinflate($spotParser->unspecialZipStr($nzb)); fwrite($fh, $stringData); fclose($fh); } else { echo "Unable to get NZB file: " . $nzb_spotnntp->getError(); } # else } # if |
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 16:18 ]
Verwijderd
krijg nu weer andere fouten, sqlite gerelateerd, wie helpt mij:
stukje uit mn apachee access en error log:
[26/Feb/2011:16:17:52 +0100] "GET /spotweb/index.php HTTP/1.1" 500 265 "-" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729)"
[error] [client x.x.x.x] PHP Fatal error: Uncaught exception 'SQLiteException' with message 'sqlite_factory(): unable to open database: /var/www/spotweb/nntpdb.sqlite3' in /var/www/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php:10\nStack trace:\n#0 /var/www/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php(10): sqlite_factory('./nntpdb.sqlite...')\n#1 /var/www/spotweb/db.php(17): db_sqlite3->__construct('./nntpdb.sqlite...')\n#2 /var/www/spotweb/index.php(36): db->__construct(Array)\n#3 /var/www/spotweb/index.php(244): openDb()\n#4 {main}\n thrown in /var/www/spotweb/dbeng/db_sqlite3.php on line 10
Verwijderd
ik heb de spotweb dir chmod 777 gegeven, stond op 755elevator schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:37:
Je webserver heeft geen rechten op die sqlite3 database
Wat krijg je uit retrieve.php dan? Met UsenetXL heb ik er dit staan:Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:02:
@spotweb, erg korte database zo te zien (via eweka)
1
| Spots in database: 170335 |
Op dit moment staat er wel maximaal 1000 items in de index, misschien dat je dat bedoelt? Hij laat namelijk niet alle spots zien op de beginpagina.. Kan je veranderen in index.php
[ Voor 24% gewijzigd door Xaero op 26-02-2011 17:07 ]
Verwijderd
php ./retrieve.phpXaero schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:06:
[...]
Wat krijg je uit retrieve.php dan? Met UsenetXL heb ik er dit staan:
code:
1 Spots in database: 170335
Op dit moment staat er wel maximaal 1000 items in de index, misschien dat je dat bedoelt? Hij laat namelijk niet alle spots zien op de beginpagina.. Kan je veranderen in index.php
Appr. Message count: 17033
Last message number: 2261112
Spots in database: 1086
Current message: 2261113