Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
tikfouten? tjah..m..
Dit is geen spam, maar voor jullie waarschijnlijk erg mooi:
50Mbit/s
400 dagen retentie
voor 2,50 per maand!
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 15:06 ]
tikfouten? tjah..m..
Jawel. Typ de filternaam in in het zoekveld, klik er met rechtermuisknop op en kies voor 'Filter aanmaken' oid.Royz schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:38:
Dat kan wel, maar ik wil bijv filteren (zoeken) op spots met (2011) in de spotnaam. Daar kan je geen filter voor aanmaken voor zover ik weet toch?
Verwijderd
De 2 spotnet groepen zijn verwijderd van de server.MegaTronics schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:37:
Volgens mij is news2.neva.ru nu dicht, tenminste ik krijg de melding dat ik mij moet aanmelden.
Maak even een backup van de database ( servernaam.spot) naar een andere directory voordat je spotnet opstart en stel in servers.xml onder headers een andere (eigen provider) in. Op deze manier kun je news2.neva.ru database nog gebruiken.
Als de retentie van de eigen provider bijv 7 dagen is moet je altijd iedere 6 dagen spotnet opstarten.
( dus je kunt niet zo meer op vakantie tenzij je dagen wilt missen).
Maar er zijn voordat probleem ook blockaccount te koop bij usenet providers. Zoals blocknews.net.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 15:28 ]
Verwijderd
ik heb supernews als payserver, maar de headers binnen halen gaat lanzaam
maar met de news2.neva.ru toe te voegen voor de headers niet.
is er een oplossing hiervoor?
Laat maar hij werkt weer
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 15:44 ]
Accepteren dat het langzaam gaat, OF op jacht naar een free nntpserver, die de free.pt groep doorgeeftVerwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:20:
en nu?
ik heb supernews als payserver, maar de headers binnen halen gaat lanzaam
maar met de news2.neva.ru toe te voegen voor de headers niet.
is er een oplossing hiervoor?
( ze zijn er wel, het is even zoeken )
Anders veranderen van usenetaanbieder, hier met astraweb geen problemen op de headers/spots kant
* het viel te verwachten dan de russische dienst ermee zou ophouden, zolang er "een paar" downloads zijn, zal het meevallen, maar nu er (in het ergste geval) 900.000 header requests komen, zal zo'n aanbieder natuurlijk actie ondernemen
edit :
1 google actie, één free server toegevoegd (eerste in het lijstje ) en headers van 21-10-2009 t/m 21-02-2011 15:50 in spotnet ( incl. reacties )
[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 21-02-2011 15:59 ]
Astraweb geeft inderdaad geen problemen met de hoeveelheid headers/spots maar is wel retetraag met het ophalen en verwerken van berichten, ongeacht welke Astraweb server gebruikt wordt.FreshMaker schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:44:
[...]
Accepteren dat het langzaam gaat, OF op jacht naar een free nntpserver, die de free.pt groep doorgeeft
( ze zijn er wel, het is even zoeken )
Anders veranderen van usenetaanbieder, hier met astraweb geen problemen op de headers/spots kant
* het viel te verwachten dan de russische dienst ermee zou ophouden, zolang er "een paar" downloads zijn, zal het meevallen, maar nu er (in het ergste geval) 900.000 header requests komen, zal zo'n aanbieder natuurlijk actie ondernemen
De aparte RU server voor de berichten en headers was daarentegen wel supersnel.
Testing, one, two ...
Bvd
Verwijderd
Laten we dat maar niet doenErwinJ schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:55:
hey ik had hetzelfde probleem met news2.neva.ru. door mijn opnieuw installeren en zo ben ik vergeten een backup te maken maet alles wat ik had. Heeft er iemand een backup voor mij van "news2.neva.ru" zodat ik dan wel nog alle spots zie van een tijd terug. ondanks dat ik eweka heb met 600 dgn retentie gaat deze nog niet zover terug als ik hem doe updaten.
Bvd
[ Voor 18% gewijzigd door Koffie op 21-02-2011 16:46 ]
Wat denk je dat Brein daar van zou vinden?JvdS schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:15:
Dan vraag ik me af: Waarom levert Drazix niet een bestand met alle spots tot nu toe bij de installatie van het programma? Scheelt de eerste keer alles ophalen.
Lijkt me niet door de beugel kunnen hier?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Technisch gezien staat er niets in dat auteursrechtelijk beschermd is.
Verwijderd
Een dump uit een public newsgroup met custom filter is een misdaad?TFHfony schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:25:
[...]
Lijkt me niet door de beugel kunnen hier?
GateKeaper schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:31:
[...]
Technisch gezien staat er niets in dat auteursrechtelijk beschermd is.
Nop... maar volgens mij wel tegen de forum regels, omtrent links naar warez...Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:39:
[...]Een dump uit een public newsgroup met custom filter is een misdaad?
Hoe je nieuwe link gezien wordt weet ik niet
[ Voor 32% gewijzigd door TFHfony op 21-02-2011 16:53 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Tja .. dat is de fineline waar een mod over moet balanseren. We kunnen ook het zeker voor het onzekere nemen en het topic suiten. Dat maar doen?Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:55:
Toch apart, een dumpfile vindt men niet tof, maar een link naar Google Groups met exact dezelfde informatie mag wel
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Is dat je reactie op kritiek, dreigen met topicsluiting?Koffie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:57:
[...]
Tja .. dat is de fineline waar een mod over moet balanceren. We kunnen ook het zeker voor het onzekere nemen en het topic sluiten. Dat maar doen?
Laat verder nou maar, je hebt de link verwijderd. Probleem opgelost lijkt me.
Ja, lijkt me het beste.Koffie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:57:
[...]
Tja .. dat is de fineline waar een mod over moet balanseren. We kunnen ook het zeker voor het onzekere nemen en het topic suiten. Dat maar doen?
Nee, meer op de trieste smiley nav een modbesluit.Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:01:
[...]
Is dat je reactie op kritiek, dreigen met topicsluiting?
Laat verder nou maar, je hebt de link verwijderd. Probleem opgelost lijkt me.
Verwijderd
Dan pak je de user maar aan, niet het topicKoffie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:03:
[...]
Nee, meer op de trieste smiley nav een modbesluit.
Hoe lullig het ook klinkt, maar doe maar. Ik volg dit topic op de voet, maar ik vind het enorm jammer dat er nog steeds mensen zijn die binnenvallen met vragen/opmerkingen die echt al minstens 10x zijn gemaakt.Koffie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:57:
Tja .. dat is de fineline waar een mod over moet balanseren. We kunnen ook het zeker voor het onzekere nemen en het topic suiten. Dat maar doen?
Bijvoorbeeld de tip om 'Lightningusenet' te nemen omdat 'ie zo goedkoop is. Zoek voor de gein eens op lightningusenet.com in dit topic... you get my point ?
Ook de discussies over een eventueel kudo systeem of filters zoals FTD komen me langzamerhand de strot uit.
Spotnet != FTD
Vind het erg jammer dat het topic zo'n wending heeft gemaakt nadat bekend werd dat FTD dicht moet op 1 Maart. Ik las altijd met plezier de discussies tussen Drazix en andere 'devs' hier in het topic over hoe Spotnet nu daadwerkelijk in elkaar steekt en hoe het nog te verbeteren valt (denk aan het probleem met de centrale handtekeningserver etc). Die discussies worden nu gewoon van de baan geschoven doordat steeds opnieuw, keer na keer, dezelfde vragen en onderwerpen aan bod komen.
Kijk toch eens wat verder dan je neus lang is, bijv in het Spotnet FAQ topic, of join het www.spot-net.nl forum. Daar lijken ze geen probleem te hebben met steeds dezelfde vraag opnieuw te beantwoorden en mag je zelfs nog een eigen topic openen voor jouw vraag (die al 10x gesteld is)/
Just my 2 cents.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Als dit topic bedoeld is (en dat lijkt me prima) om inhoudelijk op programmeer nivo over spotnet en verbeteringen te praten dan lijkt het me beter de titel aan te passen of wellicht de waarschuwing. 'wat vinden we ervan' is veel te algemeen en lokt dus algemene (noob) vragen uit imho.
Misschien een kick naar 'Programming'?
[ Voor 77% gewijzigd door HenkEisDS op 21-02-2011 17:12 ]
[ Voor 12% gewijzigd door kielkiel op 21-02-2011 17:14 ]
Dit topic dicht, en in Programming een nieuwe ? Dan kan alle andere shit (lees: 10x hetzelfde)
Nu heb je je website wel genoeg onder de aandacht gebracht.. Lees: Het algemeen beleid #verbodenspam
[ Voor 20% gewijzigd door Equator op 22-02-2011 06:40 ]
[ Voor 255% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:12 ]
Maar goed, we zullen zien wat de MOD's van IH beslissen.
Cogitationis poenam nemo patitur
Kan ik deels begrijpen. Wellicht is het dan ook een idee om in de 'Quick Reply' waarschuwing even een linkje te zetten naar de FAQ. Ik denk dat dat ook al een stuk scheelt.Ray schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:11:
@Freekers en @Koffie, wellicht dat het door de topic titel komt. Ik ben zelf ook de koers kwijt. Waar moet ik met bepaalde vragen / opmerkingen naar toe ? Het spotnet forum ? Het Faq topic alhier ?
Als dit topic bedoeld is (en dat lijkt me prima) om inhoudelijk op programmeer nivo over spotnet en verbeteringen te praten dan lijkt het me beter de titel aan te passen of wellicht de waarschuwing. 'wat vinden we ervan' is veel te algemeen en lokt dus algemene (noob) vragen uit imho.
En zoals HenkEisjedies en GateKeaper ook al aangeven is een schopje naar programming misschien niet verkeerd
Neem anders contact op met de topicstarter van de FAQ. Die is inderdaad nogal magertjes momenteelkielkiel schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:14:
Is het mogelijk om bij de FAQ een overzicht te maken van betaalde usernetproviders die goed en minder goed samenwerken (retentie, werkt helemaal niet etc) met spotned? Mijn hitnews werkt niet goed en bijvoorbeeld Xs News ook niet (?)
Snap niet waarom er 2 Spotnet fora zijn opgericht. Lekker alles weer verdeeld over 2 fora.GateKeaper schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:15:
Dan kan alle andere shit (lees: 10x hetzelfde) hierzo.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Verwijderd
De reacties ligt volgens mij ook aan het programma zelf. Bij spotnet lite staan ook de headers van de reactiesRay schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:10:
mm helaas weg Russische server. Wat ik niet snap. Ik heb xsnews nu ook weer voor de headers ingesteld. Dat gaat prima en snel. Echter de reacties gaan behoorlijk traag terwijl die met de RU server ook snel gingen. Waar zit dat verschil ? kan ik nog iets anders instellen ?
in de database en dat werkt wel sneller.Alleen dat prg werkt met bestandsnamen welke je moet opzoeken.
Verder kun je maar 1 server in stellen.
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=303
http://www.newzbot.com/search.php?q=free.pt
Verwijderd
Eweka, SMSusenet alles werkt er gewoon netjes op
Wel effe wennen de eerste keer en sommige posten doen het niet.
maar dat komt hoogstwaarschijnlijk om het nog een nieuw iets is
Verwijderd
dat als je ziet dat een goede film 1000 gedowload is dat dit wel een goede release moet zijn?
Toch niet alle spots zijn zichtbaar en de reacties laden niet...HaTe schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:40:
Ik heb mij net aangemeld bij http://www.lightningusenet.com/ en haalt mooi alle spots op.
50Mbit/s
400 dagen retentie
voor 2,50 per maand!
Ik weet het niet zeker eigenlijk.. 355.690 spots in de database en bij sommige spots zijn er wel reacties..
[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 21-02-2011 22:38 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ikgebruik news.tweaknews.nl heb al de server.xml aangepast maar niks helpt..
Wat heb je zelf allemaal al gedaan? Wat is de foutmelding? Waar heb je die foutmelding al opgezocht en wat werkt er niet aan de oplossing?Krishh schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:05:
Spotnet wilt bij mijn niet echter bijwerken.
Ikgebruik news.tweaknews.nl heb al de server.xml aangepast maar niks helpt..
Op zich een fantastisch programma wat op zich prima werkt. Jammer dat het topic nu met +/- 50 pagina's gevuld is met onzin " help... ik ben ftd' er en snap het niet". Maar goed daar is een ander topic voor geopend.
Vanaf het begin maak ik gebruik van de eigen payserver en geen gebruik gemaakt van de gratis Russische, nergens last van gehad, en de snelheid om alles binnen te halen ? Misschien 1 seconden langzamer als ik het wel gescheiden had gehouden, maar ik verneem het niet
Wishlist ? Ja natuurlijk, bijvb dat je wat je wilt binnenhalen kan markeren of opslaan, uiteraard zijn daar ook oplossingen voor ( download starten en op pauze zetten, opschrijven etc.) Maar goed gemak dient de mens.
Het is een wens en niet echt nodig.
Interessant is de discussie over hoe spam te voorkomen en de handtekening.
Het mooie aan het programma, is dat je zelf zaken kunt aanpassen. Ben er absoluut nog geen ster in, maar met voorbeelden uit het topic kun je wel wat puzzelen ( ik sla uiteraard eerst wel een back up op, al 3x heel erg verstandig geweest ).
Al met al een goed programma, ben benieuwd hoe het programma zich verder ontwikkeld. Toch binnen een maand tijd een metamorfose ondergaan.
Als ik tijd heb kan je ook je eigen iconen en filters aanmaken. En met de wishlist voor toekomstige versies komt het ook wel goed.
Om dat andere programma er bij te halen, maar niet bij naam te noemen. Ook dat is begonnen met versie 1.0 en bood niet de opties die latere versie boden.
Keep up the good work.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 22-02-2011 10:56 ]
Of anders de mogelijkheid om dit in het servers.xml bestand in te stellen.bijv:
1
| <Server Type="Body" Server="serveradres" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> |
De server met headers heeft namelijk een korte retentie en de download server heeft een lange retentie echter geen headers. Wat wel werkt is na het ophalen van de headers de downloadserver instellen als header server.
Spots kunnen dan geopend worden. Echter zijn de reacties niet zichtbaar (dit klopt omdat er geen headers zijn).
Klopt het dat bij een server met een header retentie van 10 dagen de reacties maar 10 dagen zichtbaar zijn?
Zo ja, is het dan mogelijk de headers en de body van de berichten op te slaan in een database.
Op dit moment worden ook alle reacties opnieuw opgehaald bij het openen van een spot.
Als oude reacties niet meer opgehaald hoeven te worden zijn alle reacties sneller zichtbaar.
Kan het in de volgende versie weer mogelijk gemaakt worden te zoeken op FTD nummer.
Dit is namelijk wel mogelijk in o.a versie 1.4.0 en 1.4.1.
Heb namelijk een lokale FTD database en gebruik FTD watchlist Extended om te zoeken.
Bestaat er een programma die kan controleren of alle spots in de database staan.
Doordat Spotnet gebruik maakt van een decentrale database kan het gebeuren dan een bericht met een spot niet bij iedereen aan komt. Of is dat niet mogelijk?
Hiermee kan dan ook de kwaliteit/compleetheid van de header server beoordeeld worden.
Edit: Headerbody vervangen door Body voor in servers.xml bestand.
Werkt! Wist ik niet, zo stiekem achter de rechtermuisknopthisegzz schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:49:
[...]
Jawel. Typ de filternaam in in het zoekveld, klik er met rechtermuisknop op en kies voor 'Filter aanmaken' oid.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Je kan de header server inderdaad gewoon veranderen in de servers.xml file.qwerty_running schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:40:
Is het mogelijk om met de server die voor headers ingesteld is alleen de header te downloaden en de body te downloaden via de server die als download staat ingesteld?
Ik gebruik zelf hitnews voor down en up en een andere header server, werkt prima.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Wil graag de body (die bij een header hoort) downloaden via de download server.
Op dit moment word daarvoor de header server gebruikt.
De header server heeft echter maar een paar dagen retentie.
Ik heb in de programfiles map: Spotnet.exe.config en in de programdata map: settings.xml
In beiden kun je Sabuser, Sabpass, Sabhost en Sapapi invullen. Kan ik hier uit concluderen dat settings.xml (uit programdata) vervangen gaat worden door de Spotnet.exe.config (uit programfiles)?
De instellingen die nu gebruikt worden in Spotnet staan in settings.xml.
[ Voor 3% gewijzigd door qwerty_running op 22-02-2011 16:04 ]
Dus alles draait om settings.xml?qwerty_running schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 16:03:
Spotnet.exe.config bevat de instellingen die standaard voor een nieuwe settings.xml worden gebruikt.
De instellingen die nu gebruikt worden in Spotnet staan in settings.xml.
Maar ik snap nog steeds de functie van spotnet.exe.config niet
Verwijderd
Dat wordt uitgelegd in het stukje wat je nota bene zelf quote!tim427 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:14:
[...]
Dus alles draait om settings.xml?
Maar ik snap nog steeds de functie van spotnet.exe.config niet
Verwijderd
Ik maak gebruik van ipv6 van xsnews en kan het maar niet aan de praat krijgen. Heb al dagen lopen stoeien maar zonder succes.
Ik kan jullie hulp nu erg goed gebruiken. Want ik kom er namelijk echt niet meer uit. Heb veel geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.
Heb de servers.xml bestand aangepast naar dit:
1
2
3
4
5
| <Spotnet> <Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> <Server Type="Downloads" Server="reader.ipv6.xsnews.nl" Username="ipv6-XXXX" Password="nqz6wXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="2" /> <Server Type="Uploads" Server="news.online.nl" Username="XXXXX@online.nl" Password="XXXXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> </Spotnet> |
Als ik spotnet open en ik wil gaan verbinden krijg ik deze error:

Kan iemand me misschien helpen?
Verwijderd
Kun je er wel naar pingen? (ping -6 reader.ipv6.xsnews.nl). Zo niet, dan kun je vanaf daar troubleshootenVerwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:21:
Hi,
Ik maak gebruik van ipv6 van xsnews en kan het maar niet aan de praat krijgen. Heb al dagen lopen stoeien maar zonder succes.
Ik kan jullie hulp nu erg goed gebruiken. Want ik kom er namelijk echt niet meer uit. Heb veel geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet.
Heb de servers.xml bestand aangepast naar dit:
code:
1 2 3 4 5 <Spotnet> <Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> <Server Type="Downloads" Server="reader.ipv6.xsnews.nl" Username="ipv6-XXXX" Password="nqz6wXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="2" /> <Server Type="Uploads" Server="news.online.nl" Username="XXXXX@online.nl" Password="XXXXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> </Spotnet>
Als ik spotnet open en ik wil gaan verbinden krijg ik deze error:
[afbeelding]
Kan iemand me misschien helpen?
Lees eerst voordat je postBorisG schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:28:
die Russische server werkt niet meer.
Verwijderd
Help a.u.b dan kan ik eindelijk aan de slag.
Thx alvast voor de hulp
Verwijderd
Je kan beter hier zoeken met de zoekfunctie rechtsboven, maar bij deze een melding van hitnews:Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:44:
ik zoek op google naar antwoorden
Hier het berichtje wat ik per mail van hitnews heb ontvangen :
Hi,
Onze headers zijn stuk. Ze worden op dit moment opnieuw gevuld dus je zou langzamerhand nieuwe posts moeten zien...
Best regards,
Support Team
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 21:00 ]
Als je zelf ook even leest zie je dat hij in zijn server xml de russische server als header server heeft ingesteld. Dit zorgt inderdaad voor de error omdat de Russische server eruit ligt.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:31:
[...]
Kun je er wel naar pingen? (ping -6 reader.ipv6.xsnews.nl). Zo niet, dan kun je vanaf daar troubleshooten
[...]
Lees eerst voordat je post
Verwijderd
Als ik ping naar de ipv6 reader heb ik gewoon een goede verbinding met de server.Unity2 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:00:
[...]
Als je zelf ook even leest zie je dat hij in zijn server xml de russische server als header server heeft ingesteld. Dit zorgt inderdaad voor de error omdat de Russische server eruit ligt.
Mijn servers.xml heb ik nu de russische server uit gezet. Het het nu al op 2 manieren ingevuld maar krijg nog steeds dezelfde error als in mijn eerste post.
Verandering 1
1
2
3
4
5
| <Spotnet> <Server Type="Headers" Server="news.online.nl" Username="XXXXX@online.nl" Password="XXXXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> <Server Type="Downloads" Server="reader.ipv6.xsnews.nl" Username="ipv6-XXXX" Password="nqz6wXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="2" /> <Server Type="Uploads" Server="news.online.nl" Username="XXXXX@online.nl" Password="XXXXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> </Spotnet> |
Verandering 2
1
2
3
4
5
| <Spotnet> <Server Type="Headers" Server="reader.ipv6.xsnews.nl" Username="ipv6-XXXX" Password="nqz6wXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> <Server Type="Downloads" Server="reader.ipv6.xsnews.nl" Username="ipv6-XXXX" Password="nqz6wXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="2" /> <Server Type="Uploads" Server="news.online.nl" Username="XXXXX@online.nl" Password="XXXXXXX" Port="119" SSL="0" Connections="1" /> </Spotnet> |
beide zonder succes, het lijkt als of er steeds wordt gekeken of er naar reader.ipv6.xsnews verbinding kan worden gemaakt. Maar deze wordt steeds niet herkend.
Verwijderd
My specs:
Win 7 prof 64bit
Intel i5 750
4GB DDR3
Verwijderd
Verwijderd
Goh, dat hebben we hier niet al, denk ik , 50x gehoord als het niet meer is ?Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:55:
Ik heb een probleem, of eigenlijk twee. Namelijk als ik spotnet afsluit blijft het process nog in de achtergrond draaien. Ik kan Spotnet dan niet opnieuw openen tenzij ik eerst het process afsluit (via ctrl+shift+esc). Ook wil die soms als Spotnet al een tijdje draait met meerdere downloads aan de melding geven van toegang geweigerd bij een spot. Na het afsluiten en opnieuw openen van spotnet doet die het daarna weer.
My specs:
Win 7 prof 64bit
Intel i5 750
4GB DDR3

[ Voor 99% gewijzigd door M a r c o op 23-02-2011 17:44 ]
Verwijderd
Edit: na een extensievere zoektoch vond ik welgeteld 2 posts met deze melding. Dus het zal wel mee vallen dan FTTCypher?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 17:47 ]
[ Voor 99% gewijzigd door jumjum op 23-02-2011 18:19 . Reden: fout geplaatst ]
Ik heb deze usenet provider ook in gebruik met Spotlite (OSX programma).HaTe schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:40:
Ik heb mij net aangemeld bij http://www.lightningusenet.com/ en haalt mooi alle spots op.
50Mbit/s
400 dagen retentie
voor 2,50 per maand!
Haal ruim 270.000 spots binnen,maar jammer genoeg wordt bestand naam niet meegenomen.Hierdoor kun je niet zoeken via NZB sites.
heb nu mijn Eweka instellingen opgegeven,waardoor ik nu wel bestandnamen binnen krijg maar jammer genoeg maar ruim 6000 spots.
Na een 'zoektocht' van 1 minuut:Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:45:
Edit: na een extensievere zoektoch vond ik welgeteld 2 posts met deze melding. Dus het zal wel mee vallen dan FTTCypher?
Verwijderd in "Spotnet, wat vinden we ervan?"
-ET- in "Spotnet, wat vinden we ervan?"
Zijn er meer dan 2
Ja duh, jij bent nieuwsposter.... Dan vindt je ook alles... Hahahawoekele schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 18:20:
[...]
![]()
Na een 'zoektocht' van 1 minuut:
-ET- in "Spotnet, wat vinden we ervan?"
Zijn er meer dan 2
Case closed (wel humor.... 1 minuut zoeken.... 5 sec.). Lol!
Maar wel service hoor met link...
Waar haalt hij de categorieën weg? Ik begrijp dat deze in de spotnet xml staan, MAAR...... de X-XML header wordt niet mee gezonden met een XOVER request ?!
Even een willekeurige header gekopieerd:
1
2
3
4
5
| 6620 Dolly Parton 65 jaar: Dolly Parton - The Gospel Collection | angelspots klom <40188@23a00b00c05d26.189204210.40188.1295304390.Nxw.0.D6Mw7mJV1sLxyqVtqMzpkVvz-sxUSkRcZYRevwumCFkk2O9LeZndnflZl-pdyPwqKS> 17 Jan 2011 22:46:29 GMT <6cd3b216fdcb480880cbc5d1a74a5ce414@free.pt> |
In de spotnet database (.spots file) staat hij als:
1
| 40188 1295304390 3 1 0 Dolly Parton 65 jaar: Dolly Parton - The Gospel Collection klom a0|b0|c5|d26| angelspots 6cd3b216fdcb480880cbc5d1a74a5ce414 |
De 3 - 1 - 0 slaan volgens mij op de categorie, 1 is audio, 0 is MP3 (waar de eerste 3 op slaat weet ik dus echt niet)
Vervolgens de a0|b0|c5|d26|, dit geeft de eigenschappen van de spot aan. Maar, deze staan in de X-XML header. Hoe herkent Spotnet deze zonder dat hij de X-XML header ophaalt ?
*edit: Het zal ook niet, na het drukken op "Verstuur bericht" gaat het lichtje branden.
1
| klom <40188@23a00b00c05d26 >>> a00 | b00 | c05 | d26 |
De Tagcode (spot eigenschappen) staat dus in de FROM header. Heeft iemand voldoende licht om de cat en scat te vinden?
[ Voor 11% gewijzigd door GateKeaper op 23-02-2011 19:27 ]
Verwijderd
Er is ook een FAQ topic over spotnet en www.spot-net.nlVerwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:45:
Tjah, ik kan toch onmogelijk 79 pagina's door gaan lezen. Heb er heel wat gelezen, waarvan ook een zooi in het begin, en de search gebruikt en toch vond ik er niets over. Misschien handig dan om een overzicht te hebben van de 'known bugs'?
Je kan nu je probleem daar beter vertellen.
Dit is het ontwikkel en developer topic.
Staat ook duidelijk onderin.
Verwijderd
a00 = Formaat -> MP3GateKeaper schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:12:
Ik heb wireshark eens op spotnet & spotlite los gelaten, en er is één ding dat ik niet snap.
Waar haalt hij de categorieën weg? Ik begrijp dat deze in de spotnet xml staan, MAAR...... de X-XML header wordt niet mee gezonden met een XOVER request ?!
Even een willekeurige header gekopieerd:
code:
1 2 3 4 5 6620 Dolly Parton 65 jaar: Dolly Parton - The Gospel Collection | angelspots klom <40188@23a00b00c05d26.189204210.40188.1295304390.Nxw.0.D6Mw7mJV1sLxyqVtqMzpkVvz-sxUSkRcZYRevwumCFkk2O9LeZndnflZl-pdyPwqKS> 17 Jan 2011 22:46:29 GMT <6cd3b216fdcb480880cbc5d1a74a5ce414@free.pt>
In de spotnet database (.spots file) staat hij als:
code:
1 40188 1295304390 3 1 0 Dolly Parton 65 jaar: Dolly Parton - The Gospel Collection klom a0|b0|c5|d26| angelspots 6cd3b216fdcb480880cbc5d1a74a5ce414
De 3 - 1 - 0 slaan volgens mij op de categorie, 1 is audio, 0 is MP3 (waar de eerste 3 op slaat weet ik dus echt niet)
Vervolgens de a0|b0|c5|d26|, dit geeft de eigenschappen van de spot aan. Maar, deze staan in de X-XML header. Hoe herkent Spotnet deze zonder dat hij de X-XML header ophaalt ?
*edit: Het zal ook niet, na het drukken op "Verstuur bericht" gaat het lichtje branden.
code:
1 klom <40188@23a00b00c05d26 >>> a00 | b00 | c05 | d26
De Tagcode (spot eigenschappen) staat dus in de FROM header. Heeft iemand voldoende licht om de cat en scat te vinden?
b00 = Bron -> CD
c05 = Bitrate -> 192kbit
d26 = Genre -> Country
http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto
denk dat de 3 de ftype zal zijn.GateKeaper schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:12:
Mag hopen dat dat retorisch bedoeld is..*edit: Het zal ook niet, na het drukken op "Verstuur bericht" gaat het lichtje branden.
code:
1 klom <40188@23a00b00c05d26 >>> a00 | b00 | c05 | d26
Ik hoop dat je verder deze:
http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto
kende
/edit:spuit 11 dus...
Is er ook al een wiki ingericht voor spot-net? ik zag er wel een verwijzing naar, maar kan hem uiteindelijk niet vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 23-02-2011 23:02 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
heb al in het server bestand en in het spotnet provider menu al verschillende keren geprobeerd...
iemand nog een oplossing? heb al gemaild naar lightningnews maar heb tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen...
Verwijderd
Mijn glazen bol is van dezelfde kwaliteit als jouw monitor, namelijk defect.AViCED schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:55:
krijg spotnet niet aan de praat met mijn gegevens verkregen van lightningsnews.com.
heb al in het server bestand en in het spotnet provider menu al verschillende keren geprobeerd...
iemand nog een oplossing? heb al gemaild naar lightningnews maar heb tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen...
Als je dezelfde schrijffouten maakt in het xml bestand als hier, dan gaat het niet werken.AViCED schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:55:
lightningsnews.com.
Het is lightningnews.com of misschien wel lightningusenet.com.... Als het om de laatste gaat, gaat het idd niet werken, daar is als eens melding van gemaakt meen ik me te herinnneren.
[ Voor 0% gewijzigd door Caveman op 23-02-2011 21:07 . Reden: oeps, schrijffoutje ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Gebruik dit eens: 195.114.242.12 ipv news.lightningusenet.com.. wie weet werkt het.AViCED schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:55:
krijg spotnet niet aan de praat met mijn gegevens verkregen van lightningsnews.com.
Dit is één bestand die je renamed naar je huidige .spots bestand en die overschrijft, zo krijg je een langere history, vervolgens wordt die gewoon aangevuld als je update en heb je weer een offline database (met 350.000+ spots)
1
| klom <40188@23a00b00c05d26 |
Het eerste getal achter de @, -1. In dit geval is het dus categorie 1, immers is 2 - 1 nog altijd 1 :-)
Waarom die één er af moet weet ik niet, maar het lijkt steeds te kloppen. De subcategorie lijkt wat lastiger te zijn. Ik dacht eerst dat het dan iets met die 3 te maken zou hebben, maar de logica daarvan ontgaat mij nog.
De link kende ik al, het was ook niet de vraag wat de afkortingen betekenen, maar hoe ze in de headers zitten verwerkt. En dan niet de xml header, die begrijp ik wel
Iemand al ontdekt hoe de subcategorie in de header zit?
Verwijderd
Is het niet 23 -> alt.binaries.sounds.mp3.1980s ? Zoekmachine zegt van nietGateKeaper schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:36:
De categorie heb ik inmiddels ook ontdekt.
code:
1 klom <40188@23a00b00c05d26
Het eerste getal achter de @, -1. In dit geval is het dus categorie 1, immers is 2 - 1 nog altijd 1 :-)
Waarom die één er af moet weet ik niet, maar het lijkt steeds te kloppen. De subcategorie lijkt wat lastiger te zijn. Ik dacht eerst dat het dan iets met die 3 te maken zou hebben, maar de logica daarvan ontgaat mij nog.
De link kende ik al, het was ook niet de vraag wat de afkortingen betekenen, maar hoe ze in de headers zitten verwerkt. En dan niet de xml header, die begrijp ik wel
Iemand al ontdekt hoe de subcategorie in de header zit?
De subcategorie is toch al gedefinieerd in a0?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 01:13 ]
Nee, dat is de tag.. De categorie bestaat uit:Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:52:
De subcategorie is toch al gedefinieerd in a0?
1
2
3
4
5
6
| - Categorie > Geluid ( 1 ) - Subcategorie > ( 0 ) - Tag: a00 = Formaat -> MP3 - Tag: b00 = Bron -> CD - Tag: c05 = Bitrate -> 192kbit - Tag: d26 = Genre -> Country |
Nu ik dit aan het typen ben, besef ik me dat ik gisteravond echt een gebrek aan "licht" had. Het lampje brand nu weer :-) Thanx voor het bijschijnen!
De subcategorie is dus het getal achter de "a-tag".

*Edit: het 2é getal achter de '@' blijft nu wel over... Iemand enig idee of die ook een betekenis heeft?
Het eerste getal - 1 is dus de categorie.. Vervolgens heb je het 2é getal (mij tot nu toe onbekend) en daarna groepjes van 3 karakters voor de subcategorie(ën).
[ Voor 17% gewijzigd door GateKeaper op 24-02-2011 10:02 ]
To dare is to do
Ik heb mijn "functieverzoek" op het forum van spot-net.nl geplaatst.
http://www.spot-net.nl/forums/tracker.php?p=1&t=12
- Kijkt Drazix daar ook?
- Is er zichtbaar hoeveel prioriteit iets krijgt?
- Is er zichtbaar waar Drazix nu mee bezig is?
- Bestaat er een soort planningsoverzicht?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Die site is niet een officiële spotnet site. Ik vind het dus een beetje vaag dat daar functieverzoeken komen.cjdijk schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:52:
Even een paar vragen mb.t. nieuwe features.
Ik heb mijn "functieverzoek" op het forum van spot-net.nl geplaatst.
- Kijkt Drazix daar ook?
- Is er zichtbaar hoeveel prioriteit iets krijgt?
- Is er zichtbaar waar Drazix nu mee bezig is?
- Bestaat er een soort planningsoverzicht?
Werkt Drazix uberhaupt nog aan het programma? Zo krijgen we een paar updates achter elkaar, en zo hoor je bijna niks meer van hem.
[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 24-02-2011 10:32 ]
Dat is volgens mij de KeyID die wordt opgehoogd als er een nieuw headerformaat is bedacht door Drazix.GateKeaper schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:33:
[...]
Nee, dat is de tag.. De categorie bestaat uit:
code:
1 2 3 4 5 6 - Categorie > Geluid ( 1 ) - Subcategorie > ( 0 ) - Tag: a00 = Formaat -> MP3 - Tag: b00 = Bron -> CD - Tag: c05 = Bitrate -> 192kbit - Tag: d26 = Genre -> Country
Nu ik dit aan het typen ben, besef ik me dat ik gisteravond echt een gebrek aan "licht" had. Het lampje brand nu weer :-) Thanx voor het bijschijnen!
De subcategorie is dus het getal achter de "a-tag".
*Edit: het 2é getal achter de '@' blijft nu wel over... Iemand enig idee of die ook een betekenis heeft?
Het eerste getal - 1 is dus de categorie.. Vervolgens heb je het 2é getal (mij tot nu toe onbekend) en daarna groepjes van 3 karakters voor de subcategorie(ën).
Het komt overeen met de 3 uit het rijtje "3 1 0", waarvan je nog niet wist wat die betekende:
1
| 40188 1295304390 3 1 0 Dolly Parton 65 jaar: Dolly Parton - The Gospel Collection klom a0|b0|c5|d26| angelspots 6cd3b216fdcb480880cbc5d1a74a5ce414 |
(bron: https://github.com/spotwe...master/SpotParser.php#L72)
Bij een waarde van 1 (oud headerformaat), ziet de header v.w.b. subcategorieën er zo uit:
1
| a0b0c5d26 |
En bij een waarde hoger dan 1, is de lengte van de subcategorieën altijd deelbaar door 3:
1
| a00b00c05d26 |
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Weet je toevallig ook of dat dan het enige verschil is tussen de verschillende header versies?
Zo zie ik in dat gelinkte php bestand van spotweb namelijk ook : "if ((strpos($subj, "=?") !== false) && (strpos($subj, "?=") !== false))" staan.
Zoiets zag ik ook in de spotsource, maar in het onderwerp staat toch nooit een '=?' of '?=' ? Komt dat dan nog uit versie 1 ?
Er lijkt ook nog een verschil te zijn in de subject en de tags die in het "subject" veld kunnen voorkomen. Heeft volgens mij iets te maken met één of meerdere pipe "|" karakters om subject en tag(s) van elkaar te scheiden. Maar mijn PHP kennis is niet zo goed, dus ik kan niet zien wat het verschil precies isGateKeaper schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:10:
Aaaah... Helder :-)
Weet je toevallig ook of dat dan het enige verschil is tussen de verschillende header versies?
Zo zie ik in dat gelinkte php bestand van spotweb namelijk ook : "if ((strpos($subj, "=?") !== false) && (strpos($subj, "?=") !== false))" staan.
Zoiets zag ik ook in de spotsource, maar in het onderwerp staat toch nooit een '=?' of '?=' ? Komt dat dan nog uit versie 1 ?
De "=?" en "?=" kunnen in het subject veld staan wanneer daar karakters in staan die niet standaard ascii zijn en anders gecodeerd moeten worden (bijv. "ë").
Voorbeeld: https://groups.google.com...0036fff85023?dmode=source
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Topic report volgende keer??Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:35:
Waar kan ik het IP vinden van mijn Eweka server ??
[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 24-02-2011 15:20 ]
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
WinKey + RVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:35:
Typ dan: "cmd" en toets ENTER
Typ dan: "ping newsreader120.eweka.nl" (bijvoorbeeld) en toets ENTER
En ziedaar het IP..................................
Verwijderd
Mijn dank is groot !KhaZ schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:42:
[...]
WinKey + R
Typ dan: "cmd" en toets ENTER
Typ dan: "ping newsreader120.eweka.nl" (bijvoorbeeld) en toets ENTER
En ziedaar het IP..................................
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Haha. Beetje ongeduldig? Dat heb ik ook wel eens, daarom heb ik vandaag spotlite maar eens geprobeerd, vooral omdat je daarmee wel de bestandsnamen altijd kan zien. Helaas werkt het voor geen meter, maar er komen wel regelmatig updates. Dus ik blijf het in de gaten houden.GateKeaper schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:32:
[...]
Werkt Drazix uberhaupt nog aan het programma? Zo krijgen we een paar updates achter elkaar, en zo hoor je bijna niks meer van hem.
Hij laat zich niet zovaak horen op dit forum. misschien is hij wel bezig aan een grote update. of wel nietGateKeaper schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:32:
[...]
Die site is niet een officiële spotnet site. Ik vind het dus een beetje vaag dat daar functieverzoeken komen.
Wat me wel opvalt, een tijdje terug had iemand vragen over de bron code etc. en daar reageerde hij wel meteen op..dus volgens mij leest hij wel vaak mee..Dus drazix, als je dit leest. geef maar een gil
Verwijderd
Ik heb dit zojuist opgelost door alles van SABnzbd uit de Spotnet-installatie te verwijderen.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:55:
Ik heb een probleem, of eigenlijk twee. Namelijk als ik spotnet afsluit blijft het process nog in de achtergrond draaien. Ik kan Spotnet dan niet opnieuw openen tenzij ik eerst het process afsluit (via ctrl+shift+esc). Ook wil die soms als Spotnet al een tijdje draait met meerdere downloads aan de melding geven van toegang geweigerd bij een spot. Na het afsluiten en opnieuw openen van spotnet doet die het daarna weer.
Dit heb ik nog over:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Images MSVCR71.dll Spotclient.dll Spotnet.exe Spotnet.exe.config TaskbarLib.dll unins000.dat unins000.exe |
De rest heb ik gewoon verwijderd, geen errors ontvangen tijdens het gebruik van Spotnet. Uiteraard is dit alleen een oplossing als je Spotnet niet zelf laat downloaden, maar voor mij werkt het tenminste
Edit: IJdele hoop. 25 keer getest voordat ik dit postte, nu blijft het process alsnog achter

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 14:34 ]
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 13:35:
Was dat niet te vinden dan?? Met een beetje Googlen had je dat toch ook kunnen achterhalen. We zijn niet jouw persoonlijke helpdesk.