Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

mphilipp schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Helaas is dat artikel uit 2009 en kan ik niets vinden over de relatie van het aantal connecties en de snelheid van je internetverbinding. Ik heb met verschillende aantallen getest en kan geen nadelen vinden aan het gebruik van 30 connecties. Bij sabnzb had ik zelfs het idee van met 20 connecties de snelheid niet goed gehaald werd. Ik heb 120Mb van Ziggo en download ook exact op die snelheid.

Anyway: als ik Spotnet ga gebruiken, begrijp ik dat ik ook daarmee spots moet downloaden. Klopt dat? Is ie daar een beetje slim/snel in? Want inmiddels gebruik ik weer Newsbin en die is supersnel doordat ie meerdere dingen tegelijk doet. Kan ik spotnet ook alleen gebruiken als zoekmachine net als FTD en dan mijn eigen downloadclient gebruiken?
Lees even de waarschuwing onderaan dit topic...

Ik zag trouwens dat bij spotnet bij de About functie de naam van de maker staat.. Weet niet of dit verstandig is voor als brein gaat zitten etteren ? Aangezien ik overal lees dat hij/zij anoniem wil blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Lama dan.

Misschien had een topis start waarin dit soort elememtaire vragen beantwoord woorden handig geweest Call me lazy, maar ik ga geen 73 pagina's doornemen voor het antwoord op mijn vraag.

Dan noemen we je inderdaad lui. Eigen inzet is vereist op GoT.

[ Voor 72% gewijzigd door IEF op 22-02-2011 12:56 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu al een Linux versie of zijn de XML bestanden volledig gedocumenteerd met daarin onder andere de manier waarop Spotnet exact werkt, zodat iemand zonder een werkende versie van de Windows applicatie een alternatieve client kan ontwikkelen?

Waarom is de client niet gewoon open-source, zoals OpenFTD dat is? Kun je je beweegredenen voor het ontwikkelen van deze client dan even ergens neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarop loop je allemaal dingen te eisen van de ontwikkelaar? Nou ja, misschien niet letterlijk eisen, maar je praat alsof hij je wat verschuldigd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18
mphilipp schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:01:
[...]

Misschien had een topis start waarin dit soort elememtaire vragen beantwoord woorden handig geweest Call me lazy, maar ik ga geen 73 pagina's doornemen voor het antwoord op mijn vraag.
Dit topic heeft juist zoveel pagina's omdat er meer mensen zijn die zo denken. :P

Anyway:
mphilipp schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:49:
Anyway: als ik Spotnet ga gebruiken, begrijp ik dat ik ook daarmee spots moet downloaden. Klopt dat? Is ie daar een beetje slim/snel in? Want inmiddels gebruik ik weer Newsbin en die is supersnel doordat ie meerdere dingen tegelijk doet. Kan ik spotnet ook alleen gebruiken als zoekmachine net als FTD en dan mijn eigen downloadclient gebruiken?
Ja, dat kan. Maar waarom heb je het niet gewoon even geprobeerd? Er zijn slechts 8 dingen die je kunt instellen in spotnet, één daarvan bepaalt het gedrag van de downloadknop (intern downloaden, NZB openen of NZB opslaan). Die instelling had je in één oogopslag gevonden, da's aanmerkelijk minder werk dan dit topic lezen. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:35:
Is er nu al een Linux versie of zijn de XML bestanden volledig gedocumenteerd met daarin onder andere de manier waarop Spotnet exact werkt, zodat iemand zonder een werkende versie van de Windows applicatie een alternatieve client kan ontwikkelen?

Waarom is de client niet gewoon open-source, zoals OpenFTD dat is? Kun je je beweegredenen voor het ontwikkelen van deze client dan even ergens neerzetten?
De XML-bestanden wijzen zichzelf toch wel? :) Alleen de (sub)categorieën niet, maar volgens mij zijn die letterlijk overgenomen uit OpenFTD. Die staan hier gedocumenteerd.

Van een oude versie staat de sourcecode wel online trouwens, zoek eens op usenet op 'spotsource'.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:49
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:26:
[...]

ja hier ook hetzelfde probleem.
ik draai win7 64

in 90% van de gavllen moet ik hem killen via task manager.
Heb ik ook (win7 64bit)

Oplossing (/workaround) is om onder bewerken-instellingen-minimaliseren naar systeemvak aan te vinken.

Je kan 'm dan zo weer terughalen vanuit je systeemvak. Zonder die setting 'verdween' spotnet in het niets, en kon ie ook niet gestart worden, want spotnet.exe was nog actief, en deed ie t pas na hardhandig m uit taakbeheer te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Een verzoekje @ Drazic: is er misschien ruimte voor een soort van puntensysteem (of hoe je het ook wil noemen :) ) waarmee de goede spotters van de foute (met minder goede bedoelingen) te onderscheiden zijn?
En dan te koppelen is aan de key van de spotter en niet aan zijn/haar naam, zodat als hij/zij van naam veranderd, het systeem in werking blijft.

Ik noem het bewust geen waarderingssysteem, omdat het niet tot doel heeft om een spotter te waarderen, maar puur en alleen om een spotter te beoordelen op betrouwbaarheid. Ik hoop dat zoiets technisch mogelijk is.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

KillerBee schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:04:
Een verzoekje @ Drazic: is er misschien ruimte voor een soort van puntensysteem (of hoe je het ook wil noemen :) ) waarmee de goede spotters van de foute (met minder goede bedoelingen) te onderscheiden zijn?
En dan te koppelen is aan de key van de spotter en niet aan zijn/haar naam, zodat als hij/zij van naam veranderd, het systeem in werking blijft.

Ik noem het bewust geen waarderingssysteem, omdat het niet tot doel heeft om een spotter te waarderen, maar puur en alleen om een spotter te beoordelen op betrouwbaarheid. Ik hoop dat zoiets technisch mogelijk is.
Zoiets zou ik er niet in doen... FTD is ook gepakt op het kudo systeem en als je mensen punten gaat geven dan werkt dat eigenlijk het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
weet niet of deze al was gespot maar dit is een artikel uit de Pers over spotnet/brein

http://img171.imageshack.us/img171/4168/depers.jpg

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Brummetje schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:10:
[...]

Zoiets zou ik er niet in doen... FTD is ook gepakt op het kudo systeem en als je mensen punten gaat geven dan werkt dat eigenlijk het zelfde.
Geef ik je gelijk in, maar aan de andere kant schreeuwt Spotnet om een systeem dat kwaadwillenden aanpakt danwel beter zichtbaar maakt. Desnoods dat we alleen minnen (o.i.d.) kunnen uitdelen (en geen plussen, om te voorkomen dat het idd een waarderingssysteem wordt).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brummetje schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:10:
[...]
Brein ziet alles als aanmoedigen om te uploaden. En zal het zeker niet nalaten om te gaan dreigen met een 'aanmoedigen van uploaden' kreet. Dan moeten de bedankjes er ook uit. En natuurlijk de nzb knop. En zelfs de nieuwsgroep waar het bestand staan (zie uitspraak v/d rechter)
Misschien kan Drazic een kale Spotnet maken met een soort plugin systeem. Bv zodat derden skins kunnen maken en ander functionaliteit. De nzb knop uit spotnet en hopen dat een iemand andere een nzbknop plugin post.
Op die manier blijft Spotnet zo legaal mogelijk en kunnen andere programeurs (plugins) helpen met het project. Ik neem aan dat Drazic ook maar 24 uur in een dag heeft dus wel een beetje hulp kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Hi sinds gistermiddag krijg ik geen nieuwe spots meer binnen. Ik heb het programma al enkele weken tot tevredenheid gebruikt dus sta voor een raadsel. Heb een nieuwe install gedaan (versie 1560) maar nog steeds geen nieuwe spots en ook geen foutmelding. Oude spots werken naar behoren dus de verbinding met mijn usenetprovider (hitnews) lijkt ok. Iemand een tip waar ik verder moet zoeken. Ik gebruik W7. bedankt

edit : net spotnetlite geprobeert en daar krijg ik de melding dat hitnews het downloaden van headers niet ondersteund. Vreemd tot 18 feb 12:45 had ik geen enkel probleem

Dit heeft me geholpen : http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=16&t=99

[ Voor 23% gewijzigd door ernie12121 op 19-02-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillerBee schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:55:
[...]

Geef ik je gelijk in, maar aan de andere kant schreeuwt Spotnet om een systeem dat kwaadwillenden aanpakt danwel beter zichtbaar maakt. Desnoods dat we alleen minnen (o.i.d.) kunnen uitdelen (en geen plussen, om te voorkomen dat het idd een waarderingssysteem wordt).
Brein zoekt een stok om mee te slaan. Aan 1 stok hebben ze genoeg. Dat is momenteel de nzb knop. Een 2e stok in de vorm van kudos Spotnet niet meer of minder onrechtmatig maken.
Met het in mijn vorige post voorgestelde plugin syteem zou dat probleem opgelost zijn.
Als er vraag naar kudos is zal iemand een kudo plugin maken.
Daarmee heeft de rechter geen probleem nadat FTD de rechter een greasemonkey scrip heeft laten zien waarmee ze een werkende nzb knop op de Brein site hebben geplaatst ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb me erbij neergelegd dat Drazix druk is met zijn programma aan te passen. Ik ga gewoon aanzienlijk minder spotten, nu het spotten mij aanzienlijk meer tijd gaat kosten. Jammer maar het is niet anders. Bestaat er een lijst met features voor Spotnet? Liefst eentje waarbij zichtbaar is hoeveel mensen dit willen, ofwel hoeveel prioriteit voor een bepaalde wens. Bij deze mijn lijst met dingen die ik tot nu toe graag zou willen. In volgorde van wat ik het belangrijkst vind.

1. Bij "Spot aanmelden" een nieuw knopje erbij: "Gegevens importeren vanuit extern bestand". Dit zoals nu met OpenFTD kan, volgens de volgende indeling: http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto Maar het mag van mij ook een andere indeling zijn. Daar pas ik mijn eigen programma wel op aan indien nodig.

2. Bij "configuratie" de mogelijkheid een gebruikersnaam in te vullen. Wel heb ik ontdekt dat ik dit zelf handmatig kan invullen in settings.xml tussen <nickname> en </nickname> Eigenlijk vind ik dat dit verplicht ingevuld zou moeten worden, liefst inclusief wachtwoord, zoals op het forum van www.spot-net.nl Dit om te voorkomen dat anderen dezelfde gebruikersnaam gaan gebruiken.

3. Ik mis eigenlijk ook de knop "MySpotnet". Dus als ik daarop klik, dat ik dan in 1 keer al mijn spots zie staan. Liefst ook of en hoeveel nieuwe berichtjes bij mijn spots zijn bijgeplaatst, sinds mijn laatste bezoek. Dit hangt ook samen met punt 2, het kunnen inloggen.

4. Ik mis eigenlijk ook de "Spot-Mail" optie. Volgens mij moet dit ook prima mogelijk zijn. De mails worden dan gewoon op usenet geplaatst. Dit hangt ook samen met punt 2, het kunnen inloggen.

5. Bij "Downloaden" kies ik er voor om het NZB bestand op te slaan, want ik gebruik een ander programma om mee te downloaden. Sterker nog, het gaat ook om een andere computer. Helaas onthoudt Spotnet niet de locatie waar ik de NZB wil opslaan. Hij wil hem steeds op mijn bureaublad zetten, moet steeds opnieuw bladeren naar de gewenste map.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
cjdijk schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:21:
1. Bij "Spot aanmelden" een nieuw knopje erbij: "Gegevens importeren vanuit extern bestand". Dit zoals nu met OpenFTD kan, volgens de volgende indeling: http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto Maar het mag van mij ook een andere indeling zijn. Daar pas ik mijn eigen programma wel op aan indien nodig.
Als je toch al eigen programmatuur gebruikt, waarom laat je de spot dan niet direct aanmelden op spotnet? Draznix heeft je blijkbaar al verteld hoe je dat moet doen.
2. Bij "configuratie" de mogelijkheid een gebruikersnaam in te vullen. Wel heb ik ontdekt dat ik dit zelf handmatig kan invullen in settings.xml tussen <nickname> en </nickname> Eigenlijk vind ik dat dit verplicht ingevuld zou moeten worden, liefst inclusief wachtwoord, zoals op het forum van www.spot-net.nl Dit om te voorkomen dat anderen dezelfde gebruikersnaam gaan gebruiken.
Dat lijkt me niet haalbaar. Waar en hoe zou je dan de userbase moeten bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me erbij neergelegd dat Drazix druk is met zijn programma aan te passen. Ik ga gewoon aanzienlijk minder spotten, nu het spotten mij aanzienlijk meer tijd gaat kosten. Jammer maar het is niet anders.
Ik ken je poster-nick niet (en wil ik vooral ook niet weten...) maar ik ga er even vanuit dat je series per aflevering post. Je zou, totdat aan jouw wensen is voldaan, bv 5 afleveringen in 1 spot kunnen plaatsen. Ik als downloader ben daar (ook) blij mee en jij als poster hebt 5x minder werk met aanmelden.
Uiteraard is series spotten slechts een aanname/voorbeeld maar het princiepe is vast wel duidelijk.

Je import script is een goed idee maar is zonder wachtwoord systeem de ondergang van Spotnet.
Want je begrijpt vast dat Brein met zo'n script 100000 nep spots gaat plaatsen.+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:28:
Dat lijkt me niet haalbaar. Waar en hoe zou je dan de userbase moeten bijhouden?
Op bv de signing server.
Zie: Geplaatst op zaterdag 19 februari 2011 09:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
5. Bij "Downloaden" kies ik er voor om het NZB bestand op te slaan, want ik gebruik een ander programma om mee te downloaden. Sterker nog, het gaat ook om een andere computer. Helaas onthoudt Spotnet niet de locatie waar ik de NZB wil opslaan. Hij wil hem steeds op mijn bureaublad zetten, moet steeds opnieuw bladeren naar de gewenste map.
Bij mij onthoudt ie het wel. Misschien omdat ik een lokale map heb en jij een netwerklocatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:16

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:17:
[...]
Brein ziet alles als aanmoedigen om te uploaden. En zal het zeker niet nalaten om te gaan dreigen met een 'aanmoedigen van uploaden' kreet. Dan moeten de bedankjes er ook uit. En natuurlijk de nzb knop. En zelfs de nieuwsgroep waar het bestand staan (zie uitspraak v/d rechter)
Misschien kan Drazic een kale Spotnet maken met een soort plugin systeem. Bv zodat derden skins kunnen maken en ander functionaliteit. De nzb knop uit spotnet en hopen dat een iemand andere een nzbknop plugin post.
Op die manier blijft Spotnet zo legaal mogelijk en kunnen andere programeurs (plugins) helpen met het project. Ik neem aan dat Drazic ook maar 24 uur in een dag heeft dus wel een beetje hulp kan gebruiken.
Volg je wel enigzins het topic ? Om maar even in te haken op je nzb knop.... dat heeft FTD ook goed geholpen :X
Spotnet is geen FTD... wat zou een rechtzaak nu moeten verbieden? Het programma spotnet? dan kan ik er nog 100 verzinnen waarmee je op usenet iets kunt downloaden.
De uitspraak tegen FTD was dat de site/server/communitie (hoe je het ook wilt noemen) geen verwijzingen meer mocht maken naar copyright materiaal op usenet, er is geen verbod op het "programma" FTD. Spotnet heeft geen site/server/communitie, wel een grote groep gebruikers inmiddels :) maar goed dat heeft bv. newsleecher ook en daar kan je ook mee zoeken en downloaden, het zal erg lastig worden om dat soort programma's te verbieden.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:26
als ik download via spotnet gaat dat 1 maar met 7 a 8kb/s en als hij klaar is zegt hij mislukt

provider kpn glasvezel brons
heb het hetzelfde ingesteld als alt.binz

help?

vind spotnet waar saai en grijs in vergelijking met FTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Twee kleine tips voor de maker:
- Als je op verversen klikt bij de reacties, worden alle reacties op nieuw geladen. Aangezien geplaatste reacties niet meer kunnen worden veranderd, lijkt het me handiger om alleen te controleren op nieuwe reacties en die te laten zien. Bespaart een hoop laadtijd.
- Als ik een spot aanklik en deze weer afsluit, staat ineens een heel andere item geselecteerd. Dit lijkt me een bug.

Verder een en al lof voor de maker. Geweldige vervangen voor FTD!! Ga zo door :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

mr.DJ95 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:42:
als ik download via spotnet gaat dat 1 maar met 7 a 8kb/s en als hij klaar is zegt hij mislukt

provider kpn glasvezel brons
heb het hetzelfde ingesteld als alt.binz

help?

vind spotnet waar saai en grijs in vergelijking met FTD
Ik vind jouw post maar saai, in ieder geval zit er zo weinig info in dat er geen zinnig woord over te zeggen valt. Er schijnen hier wel mensen rond te hangen die in glazen bollen kunnen kijken, maar die zitten meestal in het volgende topic: FAQ Spotnet - Deel 1
Ze schijnen ook veel hier rond te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:26
wat moet je nog meer weten? dit is namelijk alles wat ik heb moeten invullen bij alt.binz en ik dacht dat ik het zelfde moest invullen , maar dat is volgens mij dus niet zo klopt dat?

ik bedoelde met saai, dat het niet zo'n levende community is als ftd en dat het een beetje erg grijs is maar daar is een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Ik heb me erbij neergelegd dat Drazix druk is met zijn programma aan te passen. Ik ga gewoon aanzienlijk minder spotten, nu het spotten mij aanzienlijk meer tijd gaat kosten. Jammer maar het is niet anders.
Weet je spot nick niet, maar zal vast wel is wat van je hebben meegenomen.
spotnet is nog niet zo heel lang uit( althans, zoveel mensen die er na ftd opeens spotnet zijn gaan downloaden ) misschien komen jou wensen nog wel tot uiting, maar ftd is ook niet over 1 nacht ijs gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Je gebruikte usenet provider, bijbehorende retentie.
Wat je exact hebt ingesteld
De leeftijd van de post die je wilt downloaden
etc.. etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:56:
De XML-bestanden wijzen zichzelf toch wel? :) Alleen de (sub)categorieën niet, maar volgens mij zijn die letterlijk overgenomen uit OpenFTD. Die staan hier gedocumenteerd.

Van een oude versie staat de sourcecode wel online trouwens, zoek eens op usenet op 'spotsource'.
"Die XML bestanden" kun je alleen ophalen als je een werkende versie hebt van Spotnet. Ik heb wel wat XML bestanden gezien, maar als je het formaat weet, weet je nog niet waar die bestanden dan staan, etc.

Ik had dit overigens al aangegeven in mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:40:
[...]
Volg je wel enigzins het topic ?
Meer dan jij zo blijkt...
Om maar even in te haken op je nzb knop.... dat heeft FTD ook goed geholpen :X
Het lijkt er nu toch sterk op dat jij de rechtzaak niet hebt gevolgd. De NZB knop was wel degelijk een punt van belang. (zie uitspraak v/d rechter) Maar omdat die knop al weg was voor de rechtzaak is het niet meegewogen. Maar het is wel aangegeven in het vonnis. De aanwezigheid v/e knop is (mede) openbaarmaking.
Spotnet is geen FTD... wat zou een rechtzaak nu moeten verbieden? Het programma spotnet?
FTD or het FTD programma zijn niet verboden. Alleen de spots naar werken van bij Brein aangesloten partijen.
Als je dat verschil ziet begrijp je ook waarom ze Spotnet op de korrel zullen nemen.
dan kan ik er nog 100 verzinnen waarmee je op usenet iets kunt downloaden.
Het gaan niet over downloaden maar over aanmoedigen van uploaden door ondermeer een platform aan de uploader te bieden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 17:28 . Reden: te snel op de verstuur bericht knop gedrukt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Xander schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:28:
Als je toch al eigen programmatuur gebruikt, waarom laat je de spot dan niet direct aanmelden op spotnet? Draznix heeft je blijkbaar al verteld hoe je dat moet doen.
Mijn kennis van de programmeertaal die Drazix gebruikt schiet tekort om hier iets mee te kunnen.
grun93 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:38:
[...]

Bij mij onthoudt ie het wel. Misschien omdat ik een lokale map heb en jij een netwerklocatie?
Ik zie net dat ik achterloop. Met Spotnet 1560 werkt dat laatste punt inderdaad wel goed. :o

[ Voor 54% gewijzigd door cjdijk op 19-02-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
cjdijk schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 18:44:
[...]

Mijn kennis van de programmeertaal die Drazix gebruikt schiet tekort om hier iets mee te kunnen.
Je hoeft toch niet per sé dezelfde programmeertaal te gebruiken om die dll aan te roepen?

Iets zegt me dat het niet zo ingewikkeld zou mogen zijn. Maargoed, ik heb die "uitgebreide instructies die Drazix jou weken terug al eens gestuurd heeft" dan ook niet gezien. ;)
Wat zou mijn nick zijn... Misschien hetzelfde als op Tweakers. ;)
Is het dan wel handig om hier zoveel persoonsgegevens in je profiel te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Xander schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 13:56:
[...]
Ja, dat kan. Maar waarom heb je het niet gewoon even geprobeerd?
Dank voor je antwoord. Tuurlijk had ik het kunnen uitproberen. Maar er zijn 1000 dingen die ik had kunnen doen ipv vragen. Ik had ook een eigen programma kunnen schrijven bv.
Waarom wordt er zoveel energie gestoken in mij terecht wijzen? Je had me ook kunnen negeren? Ook weer één van de duizenden mogelijkheden...

Erg fijn dat ik toch nog een zinnig antwoord heb gekregen. Dat was alles. En ik heb hele slechte ervaringen met de zoekfunctie van t.net. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik krijg nooit iets zinnigs uit dat rotding.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

mphilipp schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:35:
[...]

Dank voor je antwoord. Tuurlijk had ik het kunnen uitproberen. Maar er zijn 1000 dingen die ik had kunnen doen ipv vragen. Ik had ook een eigen programma kunnen schrijven bv.
Waarom wordt er zoveel energie gestoken in mij terecht wijzen? Je had me ook kunnen negeren? Ook weer één van de duizenden mogelijkheden...

Erg fijn dat ik toch nog een zinnig antwoord heb gekregen. Dat was alles. En ik heb hele slechte ervaringen met de zoekfunctie van t.net. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik krijg nooit iets zinnigs uit dat rotding.
Bij grote topics zoals deze, voeg ?limit=999 toe aan de url. Dan krijg je slechts 2 hele lange pagina's. Daarna kun je met Ctrl+F zoeken (je zoekt dan alleen in die ene pagina). De zoekfuntie van Tweakers zelf vind ik zelf ook niet altijd even handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Vindt eigenlijk het aanbod maar tegenvallen, ik gebruik als server Eweka, maar vindt niet heel veel HD rips. Met torrents is het aanbod vele malen groter, maar zoooo traag.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Eweka en Spotnet is ook gewoon een slechte combinatie. Heb je wel de volledige 350k aan spots in je database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Als vervanger van ftd heb ik spotnet geinstalleerd.

Nu krijg ik echter de melding van news.kpn.nl dat host connection limit is bereikt bij 1 download. Bij ftd had ik er echter 4!

Hoe zit dit?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:19:
Hallo,

Als vervanger van ftd heb ik spotnet geinstalleerd.

Nu krijg ik echter de melding van news.kpn.nl dat host connection limit is bereikt bij 1 download. Bij ftd had ik er echter 4!

Hoe zit dit?

bvd
FTD had geen connecties nodig, maar goed... Je oplossing is hier te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:35
Vanavond ook 'even' bezig geweest met Spotnet, het werkt perfect :) Mijn PSP is I-telligent en die haalde bij de eerste keer opstarten gelijk 360.768 headers binnen.

Ik heb de filters en de apart gedownloade FTD iconen zelf weer aangepast. En als je filters.xml opslaat in Unicode kun je ook Unicode characters gebruiken. Voor de categorie gebruik ik het Schoppen icoontje en een vinkje als tag. Zo kan ik ze goed uit elkaar houden. Ik ben erg tevreden met het resultaat :)
Spotnet filters

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdrifter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09-2022
Grootste nadeel van Spotnet is het gebrek aan mogelijkheden, flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid bij de configuratie ervan. En de slechte samenwerking met bekende nieuwsserverproviders zoals Eweka, maar ik geloof dat dat vooral aan Eweka ligt. Ik hoop dat ze daar samen wat aan gaan doen. Want anders gaat het op termijn niet goed komen met ze. Voorlopig kunnen we even niet zonder ze, maar er komen als ze niet beter worden vast snel betere alternatieven. Ben benieuwd of ze deze "Window of opportunity" weten te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda53
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-07-2022
MaTr1x schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:29:
Vanavond ook 'even' bezig geweest met Spotnet, het werkt perfect :) Mijn PSP is I-telligent en die haalde bij de eerste keer opstarten gelijk 360.768 headers binnen.

Ik heb de filters en de apart gedownloade FTD iconen zelf weer aangepast. En als je filters.xml opslaat in Unicode kun je ook Unicode characters gebruiken. Voor de categorie gebruik ik het Schoppen icoontje en een vinkje als tag. Zo kan ik ze goed uit elkaar houden. Ik ben erg tevreden met het resultaat :)
[afbeelding]
Ziet er mooi uit (tag) tvpinda mag weg ... zet daar voor in de plaats (tag) tvpower dan klopt alles weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Meer mensen probleem dat ze met Hitnews geen nieuwe spots vinden en met Hetnet wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Yrck schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:52:
Meer mensen probleem dat ze met Hitnews geen nieuwe spots vinden en met Hetnet wel?
pssst, hier moet je zijn voor dit soort vragen: FAQ Spotnet - Deel 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
KillerBee schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:54:
[...]

pssst, hier moet je zijn voor dit soort vragen: FAQ Spotnet - Deel 1 ;)
Dankje! niet gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
thisegzz schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:28:
Eweka en Spotnet is ook gewoon een slechte combinatie. Heb je wel de volledige 350k aan spots in je database?
Nope slechts 6758 spots...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Cobb schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:41:
[...]
Nope slechts 6758 spots...
In de faq: FAQ Spotnet - Deel 1 staan zat oplossingen hoe om te gaan met Eweka en Spotnet. Als je dit juist doet is het helemaal geen slechte combinatie.
Uitleg: Eweka bewaart maar 10 dagen headers, dus de headers van voor die tijd moet je ergens anders vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ipv de melding limiet bereikt nu de melding: kan nzb niet uitpakken!

Heeft iemand hier een oplossing voor? Op google kan ik t niet vinden nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:19:

Tjees, jullie willen echt dat dit topic op slot gaat he........ (persoonlijk zou ik dat niet leuk vinden)
Hoe is het nu mogelijk dat je de grote rode en blauwe letters niet ziet voordat je iets post:
Waarschuwing:
Dit topic is gestart om te praten over Spotnet, niet als slowchat 'help ik snap het niet' topic.
Vanaf nu zullen dergelijke simpele oneliners verwijderd worden.
Ook het quoten van je eigen post omdat je niet snel genoeg antwoord krijgt is NIET de bedoeling.

Zoek eerst het topic door voor je een vraag stelt. Heel veel zaken zijn al beantwoord!

We merken nog altijd dat mensen zonder pardon een vraag stellen zonder enige vorm van eigen inzet.
Gaat dit zo door, dan gaat het topic hoogstwaarschijnlijk zeer spoedig dicht.
Op deze pagina alleen al is al 6x aangegeven dat daar een apart topic voor is, en dat er een forum is over spotnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 22:29

Ik heb deze vraag al een keer of 6 door dit topic zien komen.
Maar een kleine blik op de changelog op spot-net.nl geeft al een antwoord.
http://www.spot-net.nl/changelog/

En een kleine blik op google lever ook al wat op
http://www.google.nl/sear...&q=Kan+NZB+niet+uitpakken

Met vriendelijke groet,
BassieXp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Kijk hier of hier even, als dit zo door gaat dan sluiten ze dit topic straks ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotnet geeft toch nog veel time-outs bij het aanklikken van spots. Ook als ik toch even iets met Newsleecher heb gedownload, start Spotnet niet meer op? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan iemand anders dit controlerne in spotnet, als ik spotnet open dan heb ik 358k spots, als ik dan naar beneden scroll kan ik terug kijken tot 5-2-2011. Zeg ik dan bijwerken, dan krijg ik (logisch) geen nieuwe spots binnen, maar kan ik terug kijken 21-10-2009. Hebben meer mensen dit (anders wis ik het spot bestand even, maar kan me voorstellen dat dit bij design is ivm geheugengebruik.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:27
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:32:
Spotnet geeft toch nog veel time-outs bij het aanklikken van spots. Ook als ik toch even iets met Newsleecher heb gedownload, start Spotnet niet meer op? Iemand hier ervaring mee?
spotnet.exe sluiten met control+alt+del

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:35
pinda53 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:06:

Ziet er mooi uit (tag) tvpinda mag weg ... zet daar voor in de plaats (tag) tvpower dan klopt alles weer :P
Thanks. Zo wel goed dan :P Spotnet filters 2
Ik was btw even met een andere skin bezig zoals je ziet. De basis is gemaakt door stavros89 op FTD voor de geïnteresseerden (anders krijg ik door daar weer vragen over :P).

[ Voor 0% gewijzigd door MaTr1x op 20-02-2011 16:05 . Reden: typos 8)7 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda53
  • Laatst online: 28-07-2022
MaTr1x schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:30:
[...]

Thanks. Zo wel goed dan :P [afbeelding]
Ik was btw even met een andere skin bezig zoals je ziet. De basis is gemaakt door stavros89 op FTD voor de geïnteresseerden (anders krijg ik door weer vragen over :P).
Eerlijk gezegd vond ik de oude mooier .. kan ook aan de afbeelding liggen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:32:
Spotnet geeft toch nog veel time-outs bij het aanklikken van spots.
Hier is uitleg betreffende je time-out probleem: timeout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jullie misschien al vernomen hebben, kunnen veel mensen nep spots aanmelden op naam van andere mensen.

Spammers kunnen natuurlijk hier goed gebruik van maken, spotnet moet een registratie systeem hebben en toch proberen op een of andere manier immuun te blijven voor brein.
Ik denk dat spotnet zo wel dood kan gaan ,doordat er iedereen gebruik kan maken van de naam van bekende posters zoals isaac of bradje etc.

Ik heb het zelf ook geprobeerd en kan op de gewenste naam posten. Toch wel iets wat snel een oplossing voor verzonnen moet worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:51:
Zoals jullie misschien al vernomen hebben, kunnen veel mensen nep spots aanmelden op naam van andere mensen.

Spammers kunnen natuurlijk hier goed gebruik van maken, spotnet moet een registratie systeem hebben en toch proberen op een of andere manier immuun te blijven voor brein.
Ik denk dat spotnet zo wel dood kan gaan ,doordat er iedereen gebruik kan maken van de naam van bekende posters zoals isaac of bradje etc.

Ik heb het zelf ook geprobeerd en kan op de gewenste naam posten. Toch wel iets wat snel een oplossing voor verzonnen moet worden.
Waarom moet hier een oplossing voor verzonnen worden? Hiermee zijn momenteel alle mogelijkheden om fame te krijgen met het uploaden tot zo ongeveer nul gedaald, oftewel er is geen enkele incentive tot uploaden.

Waarom wil iedereen toch de incentive tot uploaden erin hebben? Anoniem en zonder server betekent dat het moeilijker te pakken is, waarom moet het makkelijker te pakken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:51:

Alleen komt je handtekening niet overeen met die van de originele naam.
Ga maar met je muis op de afzender staan, dan komt er een code in beeld.
Mensen die jou spot op de naam van de originele poster willen ophalen krijgen melding dat de handtekening incorrect is.
Dus zit er wel degelijk een beveiliging in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 09:44
Ik heb spotnet ook geinstalleerd, en tot nu toe ben ik eigenlijk wel tevreden. (ik gebruik news2.neva.ru voor de updates)

Het enige dat wat lastig is dat je geen text kan kopiëren, en dat de bestandsnamen niet vermeld zijn. Ik hoop dat daar binnenkort een update voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-08 20:36
Spotnet, wat een geweldig alternatief voor FTD! Ben er zeer tevreden over :)

Ik heb alleen 1 puntje kritiek:

- Bij de categorieën games zou het mooi zijn als er een kopje "retro" zou staan.
Nu komen veel roms in de categorie windows, echter maakt het dit niet echt overzichtelijk.

Iedereen veel downloadplezier gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al eens eerder gevraagd, nl. waar vindt ik dat xml-bestand, In mijn map Spotnet staan de volgende mappen/bestanden.
Images,Interfaceslanguages,lib,win,MSVCR71.dll,python25.dll,SABnzbd,spotclient.dll,spotnet,spotnet.exe.config,taskbarLib.dll,unins000 en unins000.
Ik heb alle mappen geopent maar zie nergens een xml-bestand.
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Werkt als een raket en ook met mijn abbo op easyusenet, mijn ISP geeft wel een limiet aan dus maar even de inlog gepakt van usenet abbo.

Ook oude meuk te vinden, kortom tevreden gebruiker, prima vervanger van de site waar ik altijd zat.

Geen problemen tegen gekomen.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:21:
Ik heb het al eens eerder gevraagd, nl. waar vindt ik dat xml-bestand, In mijn map Spotnet staan de volgende mappen/bestanden.
Images, Interfaceslanguages, lib, win, MSVCR71.dll, python25.dll, SABnzbd, spotclient.dll, spotnet, spotnet.exe.config, taskbarLib.dll, unins000 en unins000.
Kan iemand mij helpen?
Ik denk dat iemand je best kan helpen.... als je genoeg info geeft. oa welke versie van windows heb je want dat verschilt.
Ten tweede: als je zelf een beetje moeite gedaan zou hebben, dan had je dit in dit topic kunnen vinden
Staat notabene in de FAQ van dat topic 8)7

Ontopic:
Het is te merken dat er "spotters" van FTD afkomen, er worden nu al dingen aangemeld bij spotnet die er nog niet opstaan of nog niet compleet opstaan. En dat is best lastig, aangezien je nergens kunt zien of die compleet is. Had een paar keer incomplete downloads, geen idee waaraan het lag :( . Maar even ouderwets geheaderd, en idd het was nog bezig....

[ Voor 18% gewijzigd door Caveman op 20-02-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:21:
Images,Interfaceslanguages,lib,win,MSVCR71.dll,python25.dll,SABnzbd,spotclient.dll,spotnet,spotnet.exe.config,taskbarLib.dll,unins000 en unins000.
Kan iemand mij helpen?
pfff zeg het nog 1 maal.
c:\programdata\spotnet

En als iedereen nu eens de zoek functie gebruikt 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:43:
[...]

pfff zeg het nog 1 maal.
c:\programdata\spotnet

En als iedereen nu eens de zoek functie gebruikt 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Dat is dus de map waarin de mappen/bestanden staan die ik hierboven vermelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:40:
[...]

Ik denk dat iemand je best kan helpen.... als je genoeg info geeft. oa welke versie van windows heb je want dat verschilt.
Ten tweede: als je zelf een beetje moeite gedaan zou hebben, dan had je dit in dit topic kunnen vinden
Staat notabene in de FAQ van dat topic 8)7
Ik gebruik Windows Viste en heb als newsserver Tweaknews. Ik heb overigens de faq helemaal doorgelezen maar als ik geen xml-bestand zie staan houdt het op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:11
probeer het eens in c:\programdata\spotnet, niet in program files....
zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:44:
[...]

dan moet je even langs Hans Anders.
Die jij bedoeld is Program Files !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:44:
[...]

Nee, je moet goed lezen. De bestanden die jij opgeeft staan in de map c:\ program files \spotnet
Je moet de map c:\ programdata \spotnet hebben, maar dat is een verborgen map. Je zult dus eerst de verborgen mappen en bestanden zichtbaar moeten maken. En als je nu gaat vragen hoe dat moet..... ga ik in mijn blote kont gillend over straat rennen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:56:
[...]

Nee, je moet goed lezen. De bestanden die jij opgeeft staan in de map c:\ program files \spotnet
Je moet de map c:\ programdata \spotnet hebben, maar dat is een verborgen map. Je zult dus eerst de verborgen mappen en bestanden zichtbaar moeten maken. En als je nu gaat vragen hoe dat moet..... ga ik in mijn blote kont gillend over straat rennen 7(8)7
a.u.b. niet met je blote billen over straat graag. Ok mijn fout, ik heb idd een map Programdata met daarin een map Spotnet. Daarin staan:filters,history,keys, servers,settings,news.tweaknews.nl.spots en tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik gebruik nu sinds een week Spotnet, en het werkt best leuk,

tot voor kort koos ik de optie "sla NZB op" die ik vervolgens in een map op m'n synology NAS zette die sabnzbd in de gaten hield.
heb spotnet echter nu 'verbonden' aan sabnzbd die op de NAS draait, nu staat fijn de hele history bij "downloads" :)

waar ik alleen nu last van heb is dat spotnet om de 3 seconden op "reageert niet" springt.
In de taakbalk verdwijnt spotnet dan ook telkens.
zodra ik de originele settings.xml terugzet is er geen probleem.
de pc en de NAS zijn gewoon bedraad aangesloten op een gigabit switch, dus snelle communicatie onderling zou geen probleem mogen zijn.

wie weet raad? moet ik wellicht nog wat aanpassen in de settings.xml ? (heb daar nu alleen de API key ingezet en het hostadres + poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:59:
[...]

a.u.b. niet met je blote billen over straat graag. Ok mijn fout, ik heb idd een map Programdata met daarin een map Spotnet. Daarin staan:filters,history,keys, servers,settings,news.tweaknews.nl.spots en tabs.
Ik kan het uit je bericht even niet opmaken... maar je hebt nu toch hopelijk wel door dat je zojuist dat xml-bestand gevonden hebt he?

Anders moet je Windows nog even wijsmaken dat 'ie extensies laat zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:22:
[...]

Ik kan het uit je bericht even niet opmaken... maar je hebt nu toch hopelijk wel door dat je zojuist dat xml-bestand gevonden hebt he?

Anders moet je Windows nog even wijsmaken dat 'ie extensies laat zien. ;)
Het is helemaal gelukt, waarvoor mijn dank en excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:22:
[...]

Alleen komt je handtekening niet overeen met die van de originele naam.
Ga maar met je muis op de afzender staan, dan komt er een code in beeld.
Mensen die jou spot op de naam van de originele poster willen ophalen krijgen melding dat de handtekening incorrect is.
Dus zit er wel degelijk een beveiliging in.
je hebt gelijk op het gebied van comment posten , maar dat wist ik ook al...
Mijn punt is posten/aanmelden van spots. De meeste mensen hebben tags opgeslagen van favoriete posters. Dus je kan makkelijk virussen/spyware uploaden op namen van posters die "vertrouwd" zijn en toch al een tijdje in usenet community zitten.

En daar zit geen beveiliging in...

Voor iedereen gaat betrouwbaarheid van een post voorop. je kan over een virus in proppen en doen alsof het een goedaardig software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:55:
[...]

je hebt gelijk op het gebied van comment posten , maar dat wist ik ook al...
Mijn punt is posten/aanmelden van spots. De meeste mensen hebben tags opgeslagen van favoriete posters. Dus je kan makkelijk virussen/spyware uploaden op namen van posters die "vertrouwd" zijn en toch al een tijdje in usenet community zitten.

En daar zit geen beveiliging in...

Voor iedereen gaat betrouwbaarheid van een post voorop. je kan over een virus in proppen en doen alsof het een goedaardig software is.
Maar dan moet je weer een registratiesysteem maken en dit moet dus weer op een server en komt dus weer centraal en heeft Spotnet een grote pakkans :)

Ik heb nog een klein bugje gevonden

Als ik een tag zoals R-Knor wil toevoegen krijg ik R%2Knor en dan vind hij niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Rockvee2 op 20-02-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bij mij gaat het downloaden met spotnet zo traag dat een 56k modem nog sneltreinvaart lijkt. Ongeveer 100 bytes per seconde. Het duurt dan ook nog ongeveer 33 duizend uur voordat de film binnen is.

Dan maar gezocht op binsearch zelfde film, nzb van gemaakt, en met grabit downloaden; 2,8 MB/s.

Heb het idee dat het programma nog een beetje buggie is.... nieuwste versie 1.56.

Edit; nou pak ik wat anders, en dan gaat het weer wel snel?? Naja, misschien soort kapotte link in spotnet ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Bartjuh op 20-02-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bartjuh schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:09:
Bij mij gaat het downloaden met spotnet zo traag dat een 56k modem nog snel is. Ongeveer 100 bytes per seconde. Het duurt dan ook nog ongeveer 33 duizend uur voordat de film binnen is.

Dan maar gezocht op binsearch zelfde film, nzb van gemaakt, en met grabit downloaden; 2,8 MB/s.

Heb het idee dat het programma nog een beetje buggie is.... nieuwste versie 1.56.
Vreemd, bij mij download hij op volledige snelheid, staan je connecties wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
LOL, het gaat lekker snel met spotne[t||d] ik zat een beetje github te browse voor intressante projecten. En kwam toen https://github.com/spotweb/spotweb tegen, de webimplementatie voor spotnet :)

Zeker handig voor als je een Non widows operating system gebruikt, of je een netwerk met meerdere users hebt :)

het download nog geen binary's maar al wel nzbtjes

[ Voor 8% gewijzigd door LuckY op 20-02-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 11:01

itlee

Gas erop!

drazix ik las je artikel in de nrc, en allereerst props voor je applicatie, zo hoort het! laagdrempeliger kan niet! top!

aan de andere kant gaf je imho ook een belangerijke tekst weg over sleutels (uniek voor het posten van postings) waarbij ik me af vroeg of dat wel heel handig was om zoiets te vertellen.

want links of rechts om brein en cornuiten zullen dit ook lezen,...
neemt niet weg dat ik het een top app vind!:)

succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Rockvee2 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:10:
[...]
Vreemd, bij mij download hij op volledige snelheid, staan je connecties wel goed?
Hij doet het alleen bij Ghost rider (2007) extended cut, x264 van 7,9GB... en dit bestand download wel op volle snelheid in Grabit.

De rest lijkt wel goed te gaan tot dusver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
LuckY schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:10:
LOL, het gaat lekker snel met spotne[t||d] ik zat een beetje github te browse voor intressante projecten. En kwam toen https://github.com/spotweb/spotweb tegen, de webimplementatie voor spotnet :)

Zeker handig voor als je een Non widows operating system gebruikt, of je een netwerk met meerdere users hebt :)

het download nog geen binary's maar al wel nzbtjes
Moet het dan wel binary's downloaden? nzb'tje kan je gewoon doorsluizen naar sabnzb, net zoals spotnet het zelf doet...
Lijkt mij ook veel makkelijker als weer zelf een eigen usenetdownloader te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Gomez12 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:20:
[...]

Moet het dan wel binary's downloaden? nzb'tje kan je gewoon doorsluizen naar sabnzb, net zoals spotnet het zelf doet...
Lijkt mij ook veel makkelijker als weer zelf een eigen usenetdownloader te maken.
Ik dacht dat spotnet het gewoon in de app zelf downloaden, en niet via sabnzbd :) het koppelen zelf zou niet moeilijk moeten zijn, maar mijn php kennis is daar te limiited voor :) maar iets met een sabnzbd hotfolder en een download locatie naar die folder moet voldoende zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leening
Hoi,

Iemand al enig idee hoe de NZB/Segment versleuteld is? Ik begreep uit eerdere posts dat het met gzip-8bit gedaan is, maar de link naar meer info verwijst naar een soort draft uit 2003. Daar word ik helaas niet veel wijzer uit.

Ik begreep uit andere posts wel dat de nzb's in alt.binaries.ftd worden opgeslagen, maar ook dat is niet helemaal zeker. Ik zag ook en groep alt.binaries.ftd.nzb - is spotnet uberhaupt wel "gekoppeld" aan ftd, of is dat alleen voor sommige spots?

Ik denk dat als developers hun eigen apps willen maken (in wat voor taal dan ook, ik gebruik bijv. php) dat we op de een of andere manier er achter moeten komen hoe dit soort details werken.

Het programmatisch ophalen van messages gaat nou eenmaal het makkelijkst als je een message-id hebt ;-)

Ik hoop dat iemand me cq. ons verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
LuckY schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:10:

Dat wordt natuurlijk pas echt leuk als iemand, of liever meerdere iemanden, een publiek toegankelijke server opzet. :) Webbased spotnet, het is nog nooit zo dichtbij geweest... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Xander schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:32:
[...]

Dat wordt natuurlijk pas echt leuk als iemand, of liever meerdere iemanden, een publiek toegankelijke server opzet. :) Webbased spotnet, het is nog nooit zo dichtbij geweest... :P
Ben ik niet met je eens, dan krijg je weer brein/FTD / FTN taferelen of je moet vervolgd willen worden / notices krijgen :)

Ik zou het liever achter een .htacces houden ;)
leening schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:27:
[knip]

use the github src luke O-)

[ Voor 17% gewijzigd door LuckY op 20-02-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Iemand al enig idee hoe de NZB/Segment versleuteld is? Ik begreep uit eerdere posts dat het met gzip-8bit gedaan is, maar de link naar meer info verwijst naar een soort draft uit 2003. Daar word ik helaas niet veel wijzer uit.

Het programmatisch ophalen van messages gaat nou eenmaal het makkelijkst als je een message-id hebt ;-)

Het NZB-Segment bevat een message-id, je moet dan je richten op de groep alt.binaries.ftd en daar het message met dat betreffende id binnenhalen, deze zou dan de NZB bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Hoi,
Ik denk dat als developers hun eigen apps willen maken (in wat voor taal dan ook, ik gebruik bijv. php) dat we op de een of andere manier er achter moeten komen hoe dit soort details werken.
Ik denk dan toch echt dat de developers wat inzet mogen tonen. Alles staat hier in het topic uitgelegd (of naartoe gelinkt).

Als je niet wijzer wordt uit een draft uit 2003 dan ga je niet ver komen... Het zal je niet echt 100% voorgekauwd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan wel, maar met een nzb-knop erin blijft dat niet lang online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

Ik zou zeggen, regel jij de server + ruimte maar, dan knal ik het er wel op...
Publiek toegankelijke servers wil waarschijnlijk niemand zijn naam aan verbinden.

Gewoon de source op github laten staan zodat iedereen zijn eigen servertje kan inrichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3rvesss
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 16:49
MaTr1x schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:30:
[...]

Thanks. Zo wel goed dan :P [afbeelding]
Ik was btw even met een andere skin bezig zoals je ziet. De basis is gemaakt door stavros89 op FTD voor de geïnteresseerden (anders krijg ik door daar weer vragen over :P).
pinda53 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:02:
[...]

Eerlijk gezegd vond ik de oude mooier .. kan ook aan de afbeelding liggen natuurlijk :)
Vind ook die ouwe cool ;) lekker nostalgisch, net als FTD maar dan mooier

[ Voor 43% gewijzigd door n3rvesss op 21-02-2011 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
De downloadlink uit de TS heeft sinds 'n paar dagen een hotlinkbeveiliging. :(

Dat zal dus aangepast moeten worden naar een url: http://www.spot-net.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leening
Gomez12 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:49:
[...]

Ik denk dan toch echt dat de developers wat inzet mogen tonen. Alles staat hier in het topic uitgelegd (of naartoe gelinkt).

Als je niet wijzer wordt uit een draft uit 2003 dan ga je niet ver komen... Het zal je niet echt 100% voorgekauwd worden...
Ik begrijp hier uit dat jij wel developer bent en deze "draft" (want het is geen IETF draft) gelezen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leening
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:44:
[...]

Het NZB-Segment bevat een message-id, je moet dan je richten op de groep alt.binaries.ftd en daar het message met dat betreffende id binnenhalen, deze zou dan de NZB bevatten.
Als het zo makkelijk was, zou het mooi zijn. Als ik in die nieuwsgroep een message probeer te openen met zo'n message-id krijg ik een fout terug. Iemand schreef hier ook dat het versleuteld is met gzip8bit, maar daar is niet echt veel over te vinden van na 2003...

Ik ga wel verder zonder hulp, da's misschien minder verwarrend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

leening schreef op maandag 21 februari 2011 @ 07:55:
Als het zo makkelijk was, zou het mooi zijn. Als ik in die nieuwsgroep een message probeer te openen met zo'n message-id krijg ik een fout terug. Iemand schreef hier ook dat het versleuteld is met gzip8bit, maar daar is niet echt veel over te vinden van na 2003...

Ik ga wel verder zonder hulp, da's misschien minder verwarrend 8)7
Als ik die PHP code lees, is het gewoon gzip, aangezien er gewoon een gzinflate() call van PHP gebruikt wordt: https://github.com/spotwe...lob/master/index.php#L320, ik snap het probleem dan ook niet zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leening
elevator schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:52:
[...]

Als ik die PHP code lees, is het gewoon gzip, aangezien er gewoon een gzinflate() call van PHP gebruikt wordt: https://github.com/spotwe...lob/master/index.php#L320, ik snap het probleem dan ook niet zo? :)
Die regel gaat ook niet over de koppeling tussen de spot en het nzb bericht. Als je op die regel bent aangekomen heb je het nzb bericht al opgehaald. Op https://github.com/spotwe...lob/master/index.php#L311 wordt het bericht opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

leening schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:23:
Die regel gaat ook niet over de koppeling tussen de spot en het nzb bericht. Als je op die regel bent aangekomen heb je het nzb bericht al opgehaald. Op https://github.com/spotwe...lob/master/index.php#L311 wordt het bericht opgehaald.
Dan zie je daar boven volgens mij de $xmlar opgevuld worden, dus logisch gevolg lijkt me dat daarboven die segments gelezen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Mensen snappen blijkbaar niet dat een registratie/kudo systeem niet mogelijk is voor spotnet wegens gebrek aan centrale server(Er zijn plannen om de signing server weg te halen)
He registratie systeem kan vervangen worden door een soort van tripcode.
Die is zeer moeilijk te kraken als het regelijk lang is.
Kudos zijn niet nodig, een bedankje in de comments werkt even goed.

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik heb zojuist even zitten spelen met een spot updater (gevonden op spotnet) nu had ik al 355.793 spots, en dacht daarmee dat ik compleet was (gebruik de Russische server) maar na de update (en hernoemen van het usenetxl bestand) heb ik er nu bijna 1000 meer. Waaronder een paar recente spots die ik miste van een week geleden.
Iemand enig idee waar dat verschil in kan zitten ? Is de Russische server niet helemaal compleet of zie ik iets anders over het hoofd ?

mm zojuist ook iets nieuws gezien. Kreeg de melding kan nzb niet vinden waarna 'klik op de bestandsnaam om handmatig te zoeken' hierdoor komt er een binsearch browerswindow in spotnet! Dit is wel super, had deze feature nog niet eerder gezien (1.5.6)

[ Voor 21% gewijzigd door Ray op 21-02-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
Is het mogelijk om bij het instellen van Filter ook een stuk tekst in te kunnen voeren waar dan ook op gefilterd kan worden? Zo wil ik met 1 druk op de knop een DVD5 kunnen zoeken die gepost is door 'bradje' of 'just4fun'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
kielkiel schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:02:
Is het mogelijk om bij het instellen van Filter ook een stuk tekst in te kunnen voeren waar dan ook op gefilterd kan worden? Zo wil ik met 1 druk op de knop een DVD5 kunnen zoeken die gepost is door 'bradje' of 'just4fun'.
klik je gewoon de tag toch aan, heb je al het materiaal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Dat kan wel, maar ik wil bijv filteren (zoeken) op spots met (2011) in de spotnaam. Daar kan je geen filter voor aanmaken voor zover ik weet toch?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Pagina: 1 ... 19 ... 48 Laatste