MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Je kunt het aantal draadjes ook gewoon intikken. Ik heb hem nu op 50 draadjes staan en dit komt de snelheid zeker ten goede.marcel23456 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:18:
Ik heb bij newsxs een abbo afgesloten (120mb) via grabbit haal ik de volle 12mb met ziggo alles-in-1 extra maar via spotnet blijft het hangen op max 5.5mb. heb ik iets verkeerd staan? heb aangegeven 16 draadjes en hoger kan ik niet. iemand en idee?
PV 6200 Wp ZZW Zuid-Limburg
Nu heb ik in de settings file in C;/program data/spotnet ,deze signatures check op false gezet.
Iemand enig idee of dat kwaad kan..?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Kan opzich geen kwaad, enkel is er dan een kans dat als spammers de boel gaan ondergooien, dat jij die spots er tussen krijgt. Hij controleert de handtekeningen nu niet, waardoor je niet zeker weet of het echt een spot is van spotnet, of van iemand anders met kwade bedoelingenionicdog schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 06:11:
ik heb een aantal posts waarbij ik een error krijg dat ie de handtekening niet kan lezen en dus de spot niet kan openen.
Nu heb ik in de settings file in C;/program data/spotnet ,deze signatures check op false gezet.
Iemand enig idee of dat kwaad kan..?
Ga ik doen, bedankt alvast!Anoniem: 304651 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:40:
[...]
Misschien beter om SpotLite op die pc te installeren
Anoniem: 133782
Vandaar enkele suggesties
--------------------
Moderatie
Iedere spot bestaat uit een aantal velden: titel, beschrijving, categorie, format, ….., reacties.
Een moderator zou de mogelijkheid moeten hebben om die invulvelden te wijzigen.
Uiteraard kan niemand rechtstreeks editten op een nieuwsserver….
De moderator meldt de spot opnieuw aan.
Een gemodereerde spot bevat het originele spotID en een vlaggetje dat dit een gemodereerde spot is.
Spotnet download alle spots precies zoals nu gebeurt.
Echter als een spot een moderatie vlaggetje heeft zal deze gemodereerde spot de originele vervangen.
Als de gemodereerde spot een lege titel heeft dan zal spotnet de spot niet tonen.
Bv in geval van spam, KP, Trojans, etc
Ongewenste reacties kunne op eenzelfde manieer aangepakt worden
Misschien ook een knop in Spotnet waarmee een gebruiker een foute post kan melden.
Spotnet stuurt dan een berichtje naar bv een IRC chat kanaal
Om misbruik te voorkomen kan een gebruiker max. 1x per 15 minuten een melding doen.
----------
Threaded view
Reacties worden geplaatst op de huidige manier.
Iedere reactie krijgt een klein reply icoontje.
Als de gebruiker daarop klikt zal het nummer van die geselecteerde reactie in de header van zijn/haar reply opgeslagen worden.
Als spotnet de reacties download met deze extra informatie een threaded view gemaakt worden.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
maar het idee om een "meld misbruik" knop te plaatsen is zo slecht nog niet.
en dan niet op 1 of 5 reacties gaan blocken, maar bij 50 (unieke) 'clicks' is er toch wel wat mis ..
Dan zou de header / key van betreffende spot invalid kunnen worden, en alleen te zien NA een waarschuwing, of op een hoegere beveiliging
( ja kan nu ook beslissen om de niet goede spots te zien )
Ik ben ook redelijk actief op het spotnet forum (http://www.spot-net.nl/forums/index.php)
Waar ik tegenaan ben gelopen bij het helpen van mensen met Spotnet is dat het lijkt of er een selectie van posts die wel in FTD staan en ook op usenet niet doorkomen via de headers inladen naar de Spotnet db.
Ik heb als goed voorbeeld de spots van Funkyduck (GTST) van de afgelopen weken.
Wordt er ergens iets uitgesloten in de spots waardoor dit niet doorkomt (heb ook even de spots file fysiek gecheckt en zie dat ze er echt niet in staan).
dank voor je antwoord
Anoniem: 94989
zag dat de mentalist er nog niet stond ...
moet je afbeelding url toevoegen, beschrijving etc.
Is het niet makkelijker om gewoon ook de optie te hebben om alleen de titel (seizoen+ep+formaat)
scheelt veel tijd
Ja, dat is normaal. Adverteren doet begeren... Ik denk dat de meeste mensen spotten omdat ze er lol in hebben, en dan maakt de tijd niks uit.Anoniem: 94989 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:53:
Trouwens is het normaal dat als je een spot maakt dat je perse zoveel info moet geven?
Is het niet makkelijker om gewoon ook de optie te hebben om alleen de titel (seizoen+ep+formaat)
scheelt veel tijd
Ja, ik vindt het namelijk een goed teken als er veel info gegeven wordt, zelfs bij een 'simpele' spot. Het geeft een stukje (onterecht?) vertrouwen in de spot, waarmee ik (onterecht?) een stukje malware buiten de deur hoop te houden.Anoniem: 94989 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:53:
Trouwens is het normaal dat als je een spot maakt dat je perse zoveel info moet geven?
scheelt veel tijd
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
[ Voor 92% gewijzigd door Koffie op 18-02-2011 12:39 ]
Er speelt op dit moment sowieso een vervelend probleem, heeft direct of indirect misschien ook iets met jouw probleem van doen(?) :tweak0412 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:34:
Waar ik tegenaan ben gelopen bij het helpen van mensen met Spotnet is dat het lijkt of er een selectie van posts die wel in FTD staan en ook op usenet niet doorkomen via de headers inladen naar de Spotnet db.
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=309
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
ja hoor - en ik ben daar GerStr....KillerBee schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:32:
[...]
Er speelt op dit moment sowieso een vervelend probleem, heeft direct of indirect misschien ook iets met jouw probleem van doen(?) :
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=309
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Iemand enig idee of Isaac ook naar spotnet komt ?
die tag heb ik ook natuurlijkLampuhkap schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:41:
Die is al over naar Spotnetik zie iig wel zn postings oorbij komen en zn tagheb ik ook aangemaakt
Over dit topic gesproken .. mijn vingers jeuken boven het slotje, want herhaaldelijk blijkt men zich niet aan de regels te kunnen houden.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
en er zijn nog steeds posters die bijna al hun posts gewoon missen zoals FunkyDuck - dus deze vraag blijft gewoon open staan.......Ray schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:44:
[...]
die tag heb ik ook natuurlijkmaar voor zover ik het nu begrijp zijn de spots nog uit de ftd database en niet direkt op spotnet gezet. Bradje bijvoorbeeld post wel direct op spotnet maar Isaac lijkt me nog niet.

Kan je geen ongelijk geven Koffie dit topic vervuild aardig,Koffie schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:48:
Kunnen we stoppen met het slowchatten over welke poster waar zit? Dat is nadrukkelijke niet de bedoeling van dit topic.
Over dit topic gesproken .. mijn vingers jeuken boven het slotje, want herhaaldelijk blijkt men zich niet aan de regels te kunnen houden.
Sorry Drazix dat mensen je topic zo gebruiken
Geen paniek - mensen zijn gewoon aan het vergelijken - toch normaal?Maranello schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:50:
Wel een hoop paniek om die trage synchronisatie van FTD met Spotnet. Je kan ook gewoon FTD voorlopig nog gebruiken als je haast hebt. En geniet er nog maar even van want straks zal Spotnet volledig zelfstandig moeten draaien.
Spots die je via Spotnet post zijn nu in ieder geval heel snel in de database, dus dat geeft vertrouwen
Dan zijn het wel prutsers, want de spammers kunnen de spots ook van een geldige handtekening voorzien op dezelfde manier als spotnet doet. Maar als je dan met de muis boven de naam van de afzender gaat staan in spotnet zie je een andere tekst in the tooltip (omdat ze de private key van de legitieme afzender niet hebben). Dit is wel een omslachtige controle en het zou natuurlijk veel beter zijn als spotnet dit zelf kan doen, dat gaat nog wel gebeuren hoop ik.Xaero schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 07:33:
[...]
Kan opzich geen kwaad, enkel is er dan een kans dat als spammers de boel gaan ondergooien, dat jij die spots er tussen krijgt. Hij controleert de handtekeningen nu niet, waardoor je niet zeker weet of het echt een spot is van spotnet, of van iemand anders met kwade bedoelingen
Anoniem: 32279
Zet een slot of laat het open, maar neem een beslissing.Koffie schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:48:
Persoonlijk zou ik een ontwikkel spotnet topic maken, een kletstopic (deze) en een faq topic. Na 1 maart zal het kletstopic toch rustiger worden, maar er zijn kennelijk veel vragen en genoeg mensen die ze willen beantworden, zou niet inzien waarom tweakers daarvoor geen platform zou bieden.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 18-02-2011 13:30 ]
Anoniem: 91868
Irritant
imho valt of staat spotnet met ... jawel spotters! dus is het nou zo vreemd om daar op in te gaan ?
zoals sponet nu werkt ben ik al helemaal tevreden, ik koppel met altbinz en dat loopt vlekkeloos. Dus als er voldoende zelfstandige input komt zijn we er.
[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 18-02-2011 13:59 ]
Bradje heeft zulke goeie shitRay schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:44:
[...]
die tag heb ik ook natuurlijkmaar voor zover ik het nu begrijp zijn de spots nog uit de ftd database en niet direkt op spotnet gezet. Bradje bijvoorbeeld post wel direct op spotnet maar Isaac lijkt me nog niet.
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Door met je muis op de naam van de spotter te staan, als de spot direct op Spotnet aangemeld is, verschijnt er een tooltip met key, zie je die niet, dan komt de spot van FTD.Ray schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:52:
Kern van mijn vraag (als dat zomaar mag....) is hoe kan ik nu zien of een post in spotnet daar direct is neergezet of dat hij uit de ftd database komt ?
Dat is eenvoudig. Je houdt de cursor boven de naam van de afzender. Als er geen tekst verschijnt komt het uit FTD.Ray schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:52:
Kern van mijn vraag (als dat zomaar mag....) is hoe kan ik nu zien of een post in spotnet daar direct is neergezet of dat hij uit de ftd database komt ?
Ontwikkeltopic voor Spotnet is nog niet zo'n slecht idee. In dit topic staan meerdere berichten van mensen die een eigen initiatief voor een Spotnet client willen op zetten of al aan het ontwikkelen zijn, maar het overzicht is kwijt. Het zou mooi zijn als die krachten en ervaringen gebundeld worden.Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:28:
Persoonlijk zou ik een ontwikkel spotnet topic maken, een kletstopic (deze) en een faq topic.
Dit is al de helft van je antwoord: Manuel in "FTD, wat vinden we ervan?"Audi_S2 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:56:
Kan je de database van FTD ook importeren? Nu ik overstap op spotnet heb ik niet alle legacy posts meer van de afgelopen 1-2 jaren. Ik zoek vaak wat oudere niet mainstream muziek en films namelijk...
Volgens mij liggen de databases qua formaat dicht bij elkaar. Ik wil dit weekend wel even kijken of en hoe te importeren is. Maar kom je met het ophalen van 350k headers (even zoeken in dit topic) niet net zo ver? Ik heb nu spots die terug gaan tot 2009.
nvm. moest supernews verlengen
[ Voor 13% gewijzigd door SL65 op 18-02-2011 14:51 ]
Mijn excuses voor het misverstand en mijn ongeduld. Ik heb mijzelf pas vanaf maandag verdiept in jouw sourcecode. Helaas kwam ik er toen pas achter dat jouw VisualBasic een compleet andere instructieset bezit als mijn QuickBasic. Hier kan ik helemaal niets van maken, mijn kennis schiet gewoon tekort.Anoniem: 304651 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:05:
[...]
In het kort komt het er op neer dat je de SpotWorker.CreateSpot functie van SpotClient.dll moet aanroepen (uitgebreide instructies daarvoor heb ik je weken terug al eens gestuurd). Dat werkt vlekkeloos, maar je wou liever OpenFTD's xml-formaat gebruiken, en ik heb geen tijd om je daar bij te helpen. Je kunt ook in de broncode duiken als je de CreateSpot functie niet wil gebruiken, dan zie je hoe het werkt.
Vanaf dat moment leek het mij handiger om gewoon te vragen wat voor XML bestand er precies uit moet komen. Gewoon zo'n bestandje wat Spotnet upload naar free.pt, even naar mij sturen, of als rar bestand posten. (Want als ik zelf zo'n bestand download, zie ik alleen tekst, geen bijbehorende XML codes.) Het enige wat er dan nog overbleef aan programmeercode was het berekenen van die handtekening.
Een andere optie is, dat jij zelf een "Importeer post" knopje maakt in Spotnet. Hetzelfde knopje als wat in OpenFtd zit, wat ik nu altijd gebruik. Dat is voor mij ook een acceptabele oplossing. Dan laat ik mijn programma zo'n XML bestand maken: http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto
Dan gaat jouw programma daar weer een ander XML bestand van maken, voorzien van de benodigde handtekening, en dan uploaden naar free.pt. Maar misschien is het ingewikkelder als wat ik me erbij voorstel. Die eerste oplossing leek mij minder werk voor jou, en uiteindelijk ook voor mij.
Ik vind het leuk om veel te spotten, het is voor mij een dagtaak geworden, naast mijn andere werk. Maar probeer het ook zo perfect mogelijk te doen. Met zoveel mogelijk details in de spotinfo. Maar dat alles met een zeer minimale hoeveelheid handwerk. Want anders ga ik zeker stoppen.
Voor de mensen die mijn situatie niet kennen. Ik ben een automatiseringsfreak. Ik houd keurig netjes een filmlijst bij met alle films die ik heb. Alle details staan erbij. Technische info komt van AviCodec.exe en filminfo komt van www.imdb.com. Bij aanmelden op FTD komt alle info automatisch uit mijn filmlijst. Komt helemaal geen handwerk aan te pas.
[ Voor 7% gewijzigd door cjdijk op 18-02-2011 15:01 . Reden: Voor de mensen die mijn situatie niet kennen. ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Als je in free.pt kijkt moet je ook de header van het bericht bekijken, daarin zit de XML verwerkt. Dit lukt zelfs als je google.groups gebruikt om de berichten te lezen.cjdijk schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:37:
[...]
Vanaf dat moment leek het mij handiger om gewoon te vragen wat voor XML bestand er precies uit moet komen. Gewoon zo'n bestandje wat Spotnet upload naar free.pt, even naar mij sturen, of als rar bestand posten. (Want als ik zelf zo'n bestand download, zie ik alleen tekst, geen bijbehorende XML codes.) Het enige wat er dan nog overbleef aan programmeercode was het berekenen van die handtekening.
Hoe werkt dat dan precies? Als ik met google ga zoeken naar cjdijk free.pt Dan vind ik bijvoorbeeld deze link: http://groups.google.com/...d/thread/16145b856b9d9d43 Maar zie geen <XML> codes staan? Ik zie hetzelfde als wat ik krijg als ik het bestand met Grabit uit free.pt download, alleen de tekst. Ook die handtekening waar Drazix het over heeft staat er niet.Rsx2310 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:57:
[...]
Als je in free.pt kijkt moet je ook de header van het bericht bekijken, daarin zit de XML verwerkt. Dit lukt zelfs als je google.groups gebruikt om de berichten te lezen.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Anoniem: 32925
Kijk hier maar eens, zelfde bericht maar dan wel volledigcjdijk schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:17:
[...]
Hoe werkt dat dan precies? Als ik met google ga zoeken naar cjdijk free.pt Dan vind ik bijvoorbeeld deze link: http://groups.google.com/...d/thread/16145b856b9d9d43 Maar zie geen <XML> codes staan? Ik zie hetzelfde als wat ik krijg als ik het bestand met Grabit uit free.pt download, alleen de tekst. Ook die handtekening waar Drazix het over heeft staat er niet.
[ Voor 70% gewijzigd door Koffie op 18-02-2011 17:21 ]
FTD verschilt vooral in het gebruik van filters.Lizardz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:58:
Vind het tot nu toe niet zo'n fijn programma. Vond zelf FTD veel fijner.
Als je de filters maakt zoals ze in FTD waren (zijn), en de iconen ook veranderd naar FTD style. Dan begint Spotnet al aardig op FTD te lijken :-).
Anoniem: 396239
Dat zal lang niet iedereen met je eens zijn en daar horen wij, Dgpc/Kojak en Savales ook bij. We zijn zeer ingenomen met spotnet en ook zonder sluiting van Ftd waren we evengoed overgestapt. Alle hulde aan de maker/bedenkerLizardz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:58:
Of mis ik iets?
Anoniem: 50683
Je moet software wel de kans geven om te groeien.Lizardz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:58:
Spotnet werkt opzich prima, kan iets vriendelijker uitgebreider idd, echter de ontwikkelaar moet hier ook maar tijd voor hebben. Je zou je iets dankbaarder naar dit soort mensen kunnen opstellen vind ik.
Anoniem: 263443
magnifor schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:41:
Is het geen idee om een NZB bestand in Spotnet te openen aangezien Spotnet ook kan downloaden? Dus stel ik download een NZB van nzbindex en dat het dan mogelijk wordt om die nzb te importeren in Spotnet.
Of mis ik iets?

Lees de FAQ topic es van Spotnet.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 263443 op 18-02-2011 17:06 ]
Importeren van een NZB (uit welke bron dan ook) in plaats van ophalen uit a.b.ftd op basis van de article-id die in een spot vermeld staat?!? Kan ik niets over vinden in de FAQAnoniem: 263443 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:05:
[...]
![]()
Lees de FAQ topic es van Spotnet.

Op zich wel een aardig idee maar niet iets dat prioriteit moet krijgen op dit moment imho.
maar wat ik niet snap van spotnet als zijnde
je doet een update en die haalt dan de info van de usenets af naar het programma toe
kan je daarnaast niet gewoon een nzb aanmaken om die alsnog met een downloader op te pikken ?
1 download lijn voor een heleboel deeltjes vind ik wel weinig aangezien ik er 8 tot mijn beschikking heb
wat mijn ook ontgaat aan spotned, FTD was altijd gebaseerd op wat mensen hadden gepost in de usenet groepen en dat in FTD hadden aangegeven als zijnde dit is het maar het bestand heet bijvoorbeeld 5d8k3-202ds terwijl we via die spot weten dat er een Rom in zit voor de nintendo ds
hoe weet spotnet wat er in zit ? of laat spotnet dit uberhaupt niet zien
Je kunt bij het geven van een server in spotnet gebruikmaken van de domeinnaam van een server of het ip-adres van een server. Dit kan heel handig zijn, vooral als je een server wilt gebruiken waarmee je een error 'host niet gevonden' krijgt, dan kun je namelijk gewoon het ip-adres invullen en dan werkt het wel.
Tot zo ver geen probleem. Maar nu wilde ik een ipv6 server instellen via het adres van die server, en niet via de domeinnaam. Op zich pakt het programma dit, maar dan gaat het toch fout: Het database bestand wordt namelijk vernoemt naar het serveradres. Dit gaat goed in het geval van voorbeeld.server.iets.spots en 111.111.111.111.spots, maar zodra hij iets probeert aan te maken als 2001:1:1:1:1:1.spots, je raad het al, dan krijg je een leuke error om aan te geven dat hij dat bestand niet maken kan, want Windows accepteert nu eenmaal geen ':' tekens in je bestandsnaam.
Om toch ipv6-adressen te kunnen gebruiken, moet er iets worden verandert aan die naamgeving. Ik zeg niet dat het moet, maar ik constateer dat het zo niet werkt en geef het op deze manier door, de ontwikkelaars moeten maar zien wat ze ermee doen
Verder een goed programma overigens, zeker als je bedenkt dat het door een paar vrijwilligers in elkaar is gezet.
Greetz
Anoniem: 396624
Petje af voor de ontwikkerlaar(s)
Je hebt je wel verdiept in de werking van SpotnetEmula schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:13:
naar mijn mening is spotnet een zeer relaxte plaats vervanger voor het nu nog bestaande FTD
maar wat ik niet snap van spotnet als zijnde
je doet een update en die haalt dan de info van de usenets af naar het programma toe
kan je daarnaast niet gewoon een nzb aanmaken om die alsnog met een downloader op te pikken ?
1 download lijn voor een heleboel deeltjes vind ik wel weinig aangezien ik er 8 tot mijn beschikking heb
wat mijn ook ontgaat aan spotned, FTD was altijd gebaseerd op wat mensen hadden gepost in de usenet groepen en dat in FTD hadden aangegeven als zijnde dit is het maar het bestand heet bijvoorbeeld 5d8k3-202ds terwijl we via die spot weten dat er een Rom in zit voor de nintendo ds
hoe weet spotnet wat er in zit ? of laat spotnet dit uberhaupt niet zien
Sotnet kan prima alleen de NZB downloaden en voeren aan een andere downloader.
Spotnet weet dat dat bepaalde spots er zijn omdat men zo invoert (hetzij via een FTD synch, hetzij via een manuele invoer in spotnet zelf).
Even een beetje inlezen aub.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Anoniem: 319232
Als je ook upload zou ik wel er voor zorgen dat de provider jouw ip adres in de header zet zoals bijvMeNTaL_TO schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:33:
Waar ik alleen een beetje bang voor ben, met spotnet plaats ik de spot op dezelfde usenetserver als een eventuele upload en die zijn wel aan elkaar te koppelen, bij FTD was het een andere server (die van FTD) en daardoor niet makkelijk te koppelen, of zie ik dit verkeerd?
Ziggo / KPN NNTP-Posting-Host: xx.xx.xx.xxx
lightningusenet.com NNTP-Posting-Host: xx.xx.xx.xxx
Eweka NNTP-Posting-Host: Eweka Internet Services
Uit eindelijk zou Eweka het wel kunnen zien maar bij een ip kunnen ze direct naar je internet provider voor n.a.w gegevens als dat door rechter wordt goed gekeurd.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 18-02-2011 18:09 ]
Met newsleecher, Quickpar, RAR duurde het langer, maar dat ging wel beter, laat ik het zo zeggen.
Hoe kan dat, dat ik zoveel mislukte downloads krijg? Ik heb 4 verbindingen van xs4all. Of heeft dat er sowieso niks mee te maken? Ik snap het programma wel, het is eenvoudig te gebruiken, maar na een hele nacht downloaden waren er maar 2 van de 7 DVD's goed. Leek mij juist een ideaal programmaatje.
Is er een mogelijkheid om mislukte downloads toch te repareren?
Hier nergens last van.bondje33 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:23:
Vind het geen sucses tot nu toe. De ene na de andere DVD eindigt met "failed_..(naam dvd).."
Met newsleecher, Quickpar, RAR duurde het langer, maar dat ging wel beter, laat ik het zo zeggen.
Hoe kan dat, dat ik zoveel mislukte downloads krijg? Ik heb 4 verbindingen van xs4all. Of heeft dat er sowieso niks mee te maken? Ik snap het programma wel, het is eenvoudig te gebruiken, maar na een hele nacht downloaden waren er maar 2 van de 7 DVD's goed. Leek mij juist een ideaal programmaatje.
Is er een mogelijkheid om mislukte downloads toch te repareren?
Repareren kan altijd, gewoon de map van de download ingaan en met QuickPar je PAR2 file openen
Owner of DBIT Consultancy
Jawel, dat begrijp ik. Maar dat hoort Spotnet toch zelf te doen? En dan erbij, ook als ik dit zo doe, blijken de downloads niet te repareren te zijn.DennusB schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:29:
[...]
Hier nergens last van.
Repareren kan altijd, gewoon de map van de download ingaan en met QuickPar je PAR2 file openenEn dan de eerste .RAR file uitpakken.
Is er dan niet iets grondig mis je met harde-schijf ofzo ?bondje33 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:44:
[...]
Jawel, dat begrijp ik. Maar dat hoort Spotnet toch zelf te doen? En dan erbij, ook als ik dit zo doe, blijken de downloads niet te repareren te zijn.
Owner of DBIT Consultancy
Nee. Ik ben ook al verschillende incomplete NZB-files tegengekomen vanuit Spotnet. Uiteraard failed het download/uitpakken daarop. Daarna op bestandsnaam zoeken op een bekende nzbzoekmachine levert wel volledige NZB op.DennusB schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:47:
[...]
Is er dan niet iets grondig mis je met harde-schijf ofzo ?Alsss er hier 1 fout gaat kan ik die in 99% van de gevallen gewoon fixen met PAR2
Edit: Xander schijnt er ook last van te hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 18-02-2011 18:59 ]
Brakke retentie van je server, dus veel incompleet, ook de par files.
Usenet server die tijdelijk wat problemen had en daardoor incompleet is.
Geheugen in je PC brak, kan ook veel fouten veroorzaken.
NZB die fout is.
Op de NZB na, allemaal geen Spotnet probleem lijkt mij
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Misschien je vraag hier stellen:bondje33 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:44:
[...]
Jawel, dat begrijp ik. Maar dat hoort Spotnet toch zelf te doen? En dan erbij, ook als ik dit zo doe, blijken de downloads niet te repareren te zijn.
FAQ Spotnet - Deel 1
maar retentie van xs4all ?
Ik vind spotnet een geweldig programma. Af en toe wil ie wel eens een post niet openen maar goed.
Een paar kleine handigheidjes nog aanpassen en Spotnet is perfect.
Bestaande filters aanpassen zou bv handig zijn en een bestandsnaam bij de spotinfo ook.
Als FTD dadelijk weg is is dit het enigste alternatief om lekker snel in de nieuwsgroepen te kunnen snuffelen.
-edit- moet er niet aan denken om weer alle headers op te moeten halen en dan uit pluizen of er wat bij zit.
[ Voor 11% gewijzigd door coob op 18-02-2011 18:59 ]
Ik weet niet of je al antwoord had, maar probeer het eens zonder sabuser/sabpass. API is genoeg.BeQuietAndDrive schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:43:
Ik krijg het nog niet voor elkaar om mijn sabnzb+ op de NAS (QNAP) te gebruiken. In de settings.xml staan:
-sabuser: mijn inlognaam op de NAS voor sabnzb+ neem ik aan
-sabpass: mijn wachtwoord op de NAS voor sabnzb+ neem ik aan
-sabapi: de api code (copy paste uit sabnzb+ configscherm op de NAS)
-sabport (geloof ik): de poort waar sabnzb+ op de NAS mee werkt toch?
Dat staat allemaal ingevuld.
Bij server heb ik dan het volgende staan: 192.168.8.xxx/sabnzb (ik copy paste het uit de browser en laat http en de poort weg). Klopt dat?
Ok, dan moet het maar zo.Anoniem: 32925 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:51:
[...]
Nee. Ik ben ook al verschillende incomplete NZB-files tegengekomen vanuit Spotnet. Uiteraard failed het download/uitpakken daarop. Daarna op bestandsnaam zoeken op een bekende nzbzoekmachine levert wel volledige NZB op.
@ iedereen
Bedankt voor de reacties. Er zijn dus meerdere mogelijkheden waarom het tot dusverre niet helemaal goed gaat bij mij.
Er is weinig (niks) brak op mijn PC, met Newsleecher gaat het meestal perfect, dus ik moet maar ff kijken of ik later met positievere feedback kan komen.
Ben ik de enige met dit probleem?
Geen last van, zojuist geupdate..19.26 uurRené van Gaalen schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:35:
Ik kan sinds 12.46 vandaag de database niet meer bijwerken.
Ben ik de enige met dit probleem?
Anoniem: 396812
[ Voor 90% gewijzigd door IEF op 19-02-2011 04:56 ]
Begreep van Giganews dat zij geen ip adressen van de uploader posten of loggen.Anoniem: 319232 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:05:
[...]
Als je ook upload zou ik wel er voor zorgen dat de provider jouw ip adres in de header zet zoals bijv
Ziggo / KPN NNTP-Posting-Host: xx.xx.xx.xxx
lightningusenet.com NNTP-Posting-Host: xx.xx.xx.xxx
Eweka NNTP-Posting-Host: Eweka Internet Services
Uit eindelijk zou Eweka het wel kunnen zien maar bij een ip kunnen ze direct naar je internet provider voor n.a.w gegevens als dat door rechter wordt goed gekeurd.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik had in geen eeuwen meer iets gedownload (andere dingen eten mijn tijd) maar dit heeft me weer met plezier weer wat dingetjes doen binnenhalen. Ben er erg blij mee!
Förbjuden väg är ofta hårt sliten
Ik heb het zowel als ik download, als dat hij 'gewoon' open staat, en niks doet.
Iemand die het bekend voor komt?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Door de programmeerkeuzemad schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:12:
Waarom is .NET Framework nodig?
Programma's maak je niet Mono compatible, Mono wordt .NET compatible gemaakt. Uiteraard kun je enigzins proberen de missende onderdelen van Mono te ontwijken, maar dat lukt niet altijd.Waarom is deze niet Mono compatible gemaakt (http://www.mono-project.com/Main_Page)?
Juist ja... wat wil je nou. Mono draaien of een Linux versie?Komt er ook een versie voor Linux?
Heb je het trouwens al geprobeerd of het werkt? Ik zie namelijk geen enkele feedback hierover van je.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 32925 op 18-02-2011 23:29 ]
Anoniem: 329694
Client is bij mij snel en werkt goed. Tevens is het handig dat je aan kunt geven wat de functie van de NZB knop moet zijn.
Wens:
Graag zou ik willen dat je na het zoeken ook op een categorie kunt klikken en dat de zoekresultaten behouden blijven. Nu is het niet overzichtelijk tijdens het zoeken. Maar dikke pluim voor al het werk!
It ain't stupid if it works!
Anoniem: 32925 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:51:
[...]
Nee. Ik ben ook al verschillende incomplete NZB-files tegengekomen vanuit Spotnet. Uiteraard failed het download/uitpakken daarop. Daarna op bestandsnaam zoeken op een bekende nzbzoekmachine levert wel volledige NZB op.
Het ligt dus echt aan foute NZB's.Nakebod schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:53:
Dat kan meerdere oorzaken hebben natuurlijk.
Brakke retentie van je server, dus veel incompleet, ook de par files.
Usenet server die tijdelijk wat problemen had en daardoor incompleet is.
Geheugen in je PC brak, kan ook veel fouten veroorzaken.
NZB die fout is.
Op de NZB na, allemaal geen Spotnet probleem lijkt mij
Die foute NZB's kan ik wel mee leven, maar ik zou het erg leuk vinden als spotnet me gewoon een filename liet zien.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Programma loopt bij mij wel goed, maar ik vind 'm toch een beetje traag overkomen (als ik bijvoorbeeld na een paar downloads bovenin op 'bewerken' klik, duurt het een halve seconde voordat het menu er is). Maar ik kan er mee leven!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Anoniem: 50683
Het staat een ieder vrij om een eigen implementatie te maken. Wij zien hier graag jouw Mono Compatible versie tegemoet.mad schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:12:
Komt er ook een versie voor Linux? Waarom is .NET Framework nodig? Waarom is deze niet Mono compatible gemaakt (http://www.mono-project.com/Main_Page)?
Testers zal je hier genoeg vinden.
Het is je al gelukt om zelfstandig een linux machine werkend te krijgen, of heb je daar hulp bij nodig ?
Waar komt overigens die grote hang vandaan om de GUI van FTD na te bootsen
De laatste versie doet zelfs de save-as locatie van de NZB bestanden onthouden
Zoals al gezged: kom eens met eigen initiatief en onderbouwing?mad schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:12:
Komt er ook een versie voor Linux? Waarom is .NET Framework nodig? Waarom is deze niet Mono compatible gemaakt (http://www.mono-project.com/Main_Page)?
los van dat: linux hippies zijn toch van die opensource adapten, die hebben helemaal niets te zoeken op usenet
[ Voor 36% gewijzigd door Koffie op 19-02-2011 08:28 ]
Anoniem: 245048
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
door de faq te lezenAnoniem: 245048 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:33:
Programma loopt behoorlijk goed waarvoor dank. Helaas heb ik dat ik vaak geen verbinding krijg. Ik krijg dat de melding Maximaal aantal verbindingen bereikt.
Bij mij speelt dit probleem wel nog steeds W7 32Bits. Het komt regelmatig voor dat ik spotnet sluit, Hetzij met het kruisje, hetzij via bestand - afsluiten, dat spotnet.exe blijft draaien. Voordat ik spotnet dan opnieuw kan starten moet ik spotnet.exe killen. Daarna start hij meteen weer op. Op het moment dat ik afsluit zijn er verder geen downloads meer bezig.Anoniem: 251764 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:25:
Hmmm, hij werkte even perfect, maar na het afsluiten van het programma en weer opnieuw opstarten verschijnt even het spotnet plaatje en verdwijnt na 1 seconde weer.
Er lijkt nog steeds iets niet goed te gaan...
Ik draai W7 64bit
*** Update: ik heb te vroeg geroepen.... ik heb in taakbeheer het proces spotnet handmatig gekilled, daarna met opstarten en afsluiten geen problemen meer ondervonden ****
Meer mensen met dit fenomeen?
Nu kom ik er wel in maar hij haalt geen nieuwe spots op. Laatste zijn van 18 febr. 21.12.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 245048 op 19-02-2011 08:57 ]
Voor uitgebreide hulp: http://www.spot-net.nl/forums/Anoniem: 245048 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:51:
Heb de FAQ gelezen maar kan dit echt niet terug vinden.
Nu kom ik er wel in maar hij haalt geen nieuwe spots op. Laatste zijn van 18 febr. 21.12.
Ja daar staat dezelfde vraag, maar antwoorden staan er niet bij.Anoniem: 133782 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:10:
[...]
Voor uitgebreide hulp: http://www.spot-net.nl/forums/
En wat verteld de foutmelding je? Dat je max aantal cxonnecties in gebruik zijn!Anoniem: 245048 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:33:
Programma loopt behoorlijk goed waarvoor dank. Helaas heb ik dat ik vaak geen verbinding krijg. Ik krijg dat de melding Maximaal aantal verbindingen bereikt.
Hoeveel threads gebruik je om te downloaden, en hoeveel gebruik je in spotnet? En hoeveel mag je er bij je provider hebben?
Anoniem: 122374
Ja, bij mij ook. Meestal na downloaden en enige tijd inactief. (W7 X64)-ET- schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:43:
[...]
Bij mij speelt dit probleem wel nog steeds W7 32Bits. Het komt regelmatig voor dat ik spotnet sluit, Hetzij met het kruisje, hetzij via bestand - afsluiten, dat spotnet.exe blijft draaien. Voordat ik spotnet dan opnieuw kan starten moet ik spotnet.exe killen. Daarna start hij meteen weer op. Op het moment dat ik afsluit zijn er verder geen downloads meer bezig.
Ja, bij mij ook altijd. Win7 64-bit UK.Anoniem: 122374 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:47:
[...]
Ja, bij mij ook. Meestal na downloaden en enige tijd inactief. (W7 X64)
draai ze nu beiden dat kan ook natuurlijk.
Uiteraard een hele klus, maar er zijn denk ik voldoende mensen die zoiets graag doen.FreshMaker schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:32:
Moderatie door bepaalde personen is een hele klus natuurlijk
maar het idee om een "meld misbruik" knop te plaatsen is zo slecht nog niet.
en dan niet op 1 of 5 reacties gaan blocken, maar bij 50 (unieke) 'clicks' is er toch wel wat mis ..
Dan zou de header / key van betreffende spot invalid kunnen worden, en alleen te zien NA een waarschuwing, of op een hoegere beveiliging
( ja kan nu ook beslissen om de niet goede spots te zien )
De "meld misbruik" knop kan de mods wat gerichter laten werken.
Als die melding naar een IRC kanaal gaan kan datzelde kanaal ook als support/chat/request gebruikt worden.
Het zou ook mooi zijn dat iedere spotter een soort id/sleutel heeft zodat het kaf gemakkelijker van het koren gescheiden kan worden.
Iedere spotter moet verplicht worden eenmalig een sleutel in zijn/haar configuratie te zetten.
Spotnet neemt die sleutel dan mee in de spot info.
Als je een tag aanmaakt om je favoriete spotter te volgen kijkt spotnet niet naar de naam v/d spotter maak zijn/haar sleutel. Of nog beter de combinatie van beiden.
Op die manier kan de gebruiker simpel zien of de spot van de spotter uit je tag komt of een trol die onder de naam van een gerenomeerde spotter de zaak wil verkloten.
Iedere spot moet dan 1 van onderstaande 3 icoontje laten zien.
Een groen vinkje voor een juiste username/password combinatie
Een rood kruis voor een foute user password combinatie
Een vraagteken voor de oude spots waarin deze sleutel nog niet aanwezig was.
Een alternatieve aanpak....
Bij het aanmelden v/e spot weigert de server alle spots met een onjuiste user/password combinatie.
Is de user onbekent dan zal de server een nieuw account creeeren.
Om te voorkomen dat "grappige" mensen met een scriptje 100000 accountjes gaan aanmaken moet de registratie van een nieuwe usernaam een captha hebben om scripts te blokken.
Een soortgelijk idee werkt natuurlijk ook voor mensen die een berichtje plaatsen.
Maar dat geeft waarschijnlijk een te grote belasting v/d server.
Bovenstaande ideeen zijn niet perfect. Dat begrijp heel goed. Maar ik heb een hele grote vrees dat Spotnet heel snel vol met trollen en virus troep posters zit....
Voorheen nooit problemen gehad, hooguit dat hij 'n aantal nzb's niet kon vinden.
XP 32 bit en Newsxs, btw.
Wat ook opviel vanmorgen is dat het ruim 10 minuten duurde voor de handtekeningen waren gecontroleerd. Tot voor kort was dat 'n kwestie van enkele seconden op mijn i5 760.
Hopelijk zijn dit tijdelijke bugs, het blijft een geniaal progje.
Ik kan het wel verklaren,Koffie schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:26:
Waar komt overigens die grote hang vandaan om de GUI van FTD na te bootsen
[...]
Omdat die GUI in de boekjes staat..
Dan hoeft er minder te worden uitgezocht, en geeft het problemen
< bijna dagelijks last van : telefonische hulp - drukt U eens op het blauwe OK knopje, rechtsbovenin .... er is geen OK knop .... ( blijken er soms groene OK knoppen te zijn ....) maar dat vermelden ze dan even niet als ze dat zien >
Nu vragen we alleen maar of ze de OK knop zien ... scheelt 5 minuten zoekwerk
Anoniem: 94989
ja hier ook hetzelfde probleem.-ET- schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:43:
[...]
Bij mij speelt dit probleem wel nog steeds W7 32Bits. Het komt regelmatig voor dat ik spotnet sluit, Hetzij met het kruisje, hetzij via bestand - afsluiten, dat spotnet.exe blijft draaien. Voordat ik spotnet dan opnieuw kan starten moet ik spotnet.exe killen. Daarna start hij meteen weer op. Op het moment dat ik afsluit zijn er verder geen downloads meer bezig.
ik draai win7 64
in 90% van de gavllen moet ik hem killen via task manager.
Waar zit die knop bij spotnet dan ? kan hem niet vinden.....FreshMaker schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:19:
[...]
Nu vragen we alleen maar of ze de OK knop zien ... scheelt 5 minuten zoekwerk
Misschien een incident, maar gisteren voor het eerst overkomen
Download aangeklikt, wordt geopend in newsleecher, download start en haalt hem compleet binnen.
Film wordt compleet binnengehaald, wordt netjes gerepareerd en uitgepakt.
Later als ik de pc wil afsluiten, even kijken of ik er flyers e.d. uit de map kan verwijderen.....
Is de film uit de map verwijderd

Nogmaals de nzb opgestart maar nu rechtstreeks uit de nieuwsgroep, en nu gaat alles wel goed.
Iemand dit ook al eens meegemaakt ? Eerste keer dat ik dit zie.... oorzaak ?
Ik heb geen flauw idee, voor de rest werkt spotnet perfect voor mij.
Mee eens, maar onbekent maakt onbemint... dat zal het wel zijn. Terwijl het met de settings.xml het hoogst configureerbaar is, je kunt het zelf zo mooi maken als jezelf wilt. * Caveman heeft een eigen settings die niet op FTD lijktWaar komt overigens die grote hang vandaan om de GUI van FTD na te bootsenIk heb het altijd een draak van een app gevonden. Traag, lelijk en buggy. Spotnet is voor mij het tegenovergestelde. Flashy, snel en stabiel

[ Voor 35% gewijzigd door Caveman op 19-02-2011 10:59 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Uiteraard, maar had dit nog niet eerder meegemaakt.Caveman schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:54:
Ik heb ook af en toe dat de nzb niet correct is, maar volgens mij ligt dat niet aan spotnet. Maar meer aan de spotter die de nzb aanmaakt. Als je even de nzb nakijkt met een texteditor zie je vaak dat bv. alleen de pars zijn aangewezen of dat het lijkt of de nzb aangemaakt is terwijl de post nog niet compleet is, zoals al eerder aangegeven. Tja, als dan toch je editor open hebt staan kun je gelijk de bestandsnaam ff copypasten in je zoekmachine...
Fout kon ik ook nergens vinden.... en gebruik het toch al 2 maanden regelmatig.
Wazig... nzb en post waren helemaal in orde.
Opletten of het ooit nog eens voorkomt
Ik had hier hetzelfde probleem, totdat ik erachter kwam dat ik ondertussen met Altbinz aan het downloaden was en daardoor deze melding kreeg. Toen ik Altbinz afsloot, kreeg ik gewoon weer verbinding.Anoniem: 245048 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:33:
Mijn dank gaat verder ook uit naar dit geweldige programma. Ik gebruik dus wel een extern downloadprogramma vanwege het grote geheugenverbuik van Spotnet, maar verder niets dan lof.
Maar het gaat hier vaak over oudere spots die nog geautomatiseerd uit FTD zijn overgenomen. Die NZB's zijn voor zover ik weet automatisch gemaakt door een scriptje van Drazix. Hoewel dat scriptje strict gezien vast niet bij spotnet hoort vind ik toch dat het aan spotnet ligt.Caveman schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:54:
Ik heb ook af en toe dat de nzb niet correct is, maar volgens mij ligt dat niet aan spotnet. Maar meer aan de spotter die de nzb aanmaakt.
Maargoed, kleine ergernis, ik maak mijn eigen NZB's wel.
Anoniem: 317721
Precies jouw probleem komt hier heel vaak voor, weliswaar W7 64 bits.-ET- schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:43:
[...]
In spotnet heb ik 12 verbindingen aangegeven (voorheen was dit 16), terwijl ik met Tweaknews op 10 zit.Koffie schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:23:
[...]
En wat verteld de foutmelding je? Dat je max aantal cxonnecties in gebruik zijn!
Hoeveel threads gebruik je om te downloaden, en hoeveel gebruik je in spotnet? En hoeveel mag je er bij je provider hebben?
Het vreemde is dat ik Spotnet nu opstart hij wel alles binnen haalt.(56.824 potst) Het is dus de ene keer wel en dae andere keer niet.
Dus je hebt spotnet ingesteld op 12 verbindingen, terwijl je server er maximaal 10 toestaat?Anoniem: 245048 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:11:
[...]
In spotnet heb ik 12 verbindingen aangegeven (voorheen was dit 16), terwijl ik met Tweaknews op 10 zit.
Heb je al die draadjes echt nodig? Lees dit maar eens, meer is niet altijd beter, integendeel. Iedere extra verbinding betekent meer overhead. Zelf heb ik nog nooit meer dan 8 gebruikt.Anoniem: 245048 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:11:
In spotnet heb ik 12 verbindingen aangegeven (voorheen was dit 16), terwijl ik met Tweaknews op 10 zit.
Het vreemde is dat ik Spotnet nu opstart hij wel alles binnen haalt.(56.824 potst) Het is dus de ene keer wel en dae andere keer niet.