ik weet dat het een anti-spam maatregel is, maar ik zie hem niet....Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:35:
[...]
Zie je de tomatensoep vraag dan niet, dan moet je even wat ingredienten uit de soep slepen, anti spam maatregel.
Als het een post is van 160 gigabyte van 15 feb, dan zie ik hem hier prima en kan ik hem ook correct downloaden.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:35:
Ik heb een paar spots gedaan, zelf nzb's aangemaakt met
newsleecher en erbij geupload, maar als ik het nu test werkt het niet.
Ik krijg deze melding als ik op de downloadknop klik: fout bij parsen.
Wat doe ik verkeerd? Zie de spot van hungarian honeys onder andere
Spots van anderen werken wel? Het is niet heel erg, dan spot ik wel niet, maar vraag me wel af wat er nu mis gaat. Ik vind het nadelig dat je alleen maar zo'n nietszeggende boodschap krijgt. Wat gaat er dan mis met parsen?
Is ergens de broncode van SpotNet te vinden? Zijn er al mensen bezig met een linux port?
Aah hebbes, thnx.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:34:
[...]
zoek op spotnet zelf, dan zie je hem wel staan
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Volgens mij is het alleen de code voor het ophalen van spots etc online gezet. De interface moet je zelf maken..Dr. Horrible schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:42:
Is ergens de broncode van SpotNet te vinden? Zijn er al mensen bezig met een linux port?
Linkje naar de source. En naar mijn weten is er geen linux versie.
Waarom onthoud spotnet mijn instellingen van de server niet? Elke keer als ik spotnet nu opstart moet ik weer de server invullen.
Ik heb net van FTD Spotnet met de FTDlook gedownload; ziet er best leuk uit. 
Wel jammer dat Spotnet op mijn netbook ongeveer 350MB aan geheugen nodig heeft, ik kan geen instellingen vinden om dat te verminderen.
Wel jammer dat Spotnet op mijn netbook ongeveer 350MB aan geheugen nodig heeft, ik kan geen instellingen vinden om dat te verminderen.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Super programma, mijn complimenten.
Nu heb ik een aantal vragen:
Is er trouwens een manier om dat notificatieballonetje uit te zetten als je minimized to tray?
Is het mogelijk de taal op Engels te zetten?
Gebruikt spotnet de IE-engine om info over spots te tonen? Slaat IE dan nog dingen op (cache/cookies)?
Wat gebruikt de searchbalk voor search completion? Google oid?
Same. Blijkbaar roept scrollen met touchpad een andere api aan ofzo? Ik gebruik synaptics-driver.Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:59:
Ik kan trouwens ook niet scrollen met de touchpad van mijn laptop, maar met mijn muis lukt het weer wel. Meer mensen last daarvan?
Nu heb ik een aantal vragen:
Is er trouwens een manier om dat notificatieballonetje uit te zetten als je minimized to tray?
Gebruikt spotnet de IE-engine om info over spots te tonen? Slaat IE dan nog dingen op (cache/cookies)?
[ Voor 35% gewijzigd door woekele op 16-02-2011 20:00 ]
Ik denk wel dat Drazix ervoor zorgt in de volgende versies dat er minder geheugen word gebruiktpven schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:56:
Ik heb net van FTD Spotnet met de FTDlook gedownload; ziet er best leuk uit.
Drazix bracht het volgende naar buiten:
http://twitter.com/spotnedMinder dan 350.000 spots in je overzicht? Spots openen langzaam? Reacties laden niet? Neem contact op met je usenet provider!
Verwijderd
Ik heb deze melding nog niet voorbij zien komen..
OpenTab. Het instellen van eigenschap System.Windows.Forms.Integration.WindowsFormsHost.Child heeft een uitzondering veroorzaakt.
Nog meer mensen die hier last van hebben of een oplossing weten?
OpenTab. Het instellen van eigenschap System.Windows.Forms.Integration.WindowsFormsHost.Child heeft een uitzondering veroorzaakt.
Nog meer mensen die hier last van hebben of een oplossing weten?
Verwijderd
dat is apart!Xaero schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:39:
Als het een post is van 160 gigabyte van 15 feb, dan zie ik hem hier prima en kan ik hem ook correct downloaden.
Dan gaat er dus iets mis met de koppeling van spotnet naar mijn newsleecher toe. Vreemd... ik zal eens verder testen, mooi te horen dat het wel werkt, doe ik het niet voor niets.
Verwijderd
javascript uit? Daar lijkt het op.eagle00789 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:37:
[...]
ik weet dat het een anti-spam maatregel is, maar ik zie hem niet....
Ik ben vanmiddag begonnen met een Linux port in Python, tot nu toe alleen beginnentje gemaakt met een NNTP client library (ingebouwde van Python kan geen asynchrone sockets aan), zal vanavond of morgen een Bitbucket repository maken, waar ik mijn code op ga zetten.Dr. Horrible schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:42:
Heb zelf de source ook nog niet ontvangen van Drazix (wel aangevraagd), maar ik kan zelf denk ik een heel eind komen zonder.
Hoe ik mijn programma ga maken:
- SABnzbd niet inbouwen, die moeten mensen zelf maar er naast installeren.
- Verder wel veel opties voor aparte spot/download servers, en locatie van sabnzbd
- GTK grafische interface
- Spots in SQLite database cachen (is dat nog snel met >350.000 spots?)
- Efficiënt met geheugen.
In principe zou dit ook moeten werken op Mac (met Python en PyGTK geinstalleerd), maar ik heb geen ervaring daar mee, en als het zover is moet ik iemand hebben die mooi Apple packages kan maken.
Voor de mensen die klagen dat je in Spotnet niet in kunt stellen dat de NZBs naar de watch-map moeten worden verplaatst, lees dit eens:
http://sabnzbd.wikidot.com/howto-associate
en stel in dat Spotnet de NZB bestanden moet openen (Bewerken => Downloadknop => NZB openen).
en stel in dat Spotnet de NZB bestanden moet openen (Bewerken => Downloadknop => NZB openen).
Verwijderd
Dat gevoel bekruipt mij ook meer en meer.Tc-Chub schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:42:
Ik vind spotnet helemaal niets, er is maar vrij weinig te vinden, gebruik dus ook liever een search engine.
Niet omdat ik weinig kan vinden, maar het programma vind ik wel erg spartaans, ik zit in dit topic al vanaf het begin en heb spotnet ook al tijden geinstalleer staan, maar echt veel plezier heb ik er niet van.
Een vervanger van FTD moet mijn inziens minimaal hetzelfde niveau halen en dat is spotnet helaas bij lange na niet. Misschien dat er nog veel gaat veranderen, maar voor nu zie ik echt geen meerwaarde ten opzichte van raw in nieuwsgroepen zoeken met bijv. newzbin of supersearch of via buitenlandse betaalde nzb sites. Materiaal van spotnet komt daar ook vanzelf in, maar dan geheel naar mijn wens met rss feeds, watchlisten, watchdog functies etc., zaken waaraan ik na meer dan 15 jaar usenet gebruik wel behoefte heb.
Ik houd het wel even in de gaten wat er na 1 maart gaat gebeuren, maar ik zou mijn geld niet op spotnet zetten in zijn huidige vorm.
Voor de beginnende usenetgebruiker is het een leuke kennismaking en ik hoop op een beter programma de komende tijd. De "markt" is open en spotnet maakt wel een goede kans.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 20:55 ]
Probleem van downloaden via zoekmachines is dat je voornamelijk Engelstalige content krijgt. Nederlands blijft toch makkelijker te volgen dan Engels, en dat zijn meer mensen met me eens. Vandaar ook de populariteit voor Spotnet en FTD; het is volledig Nederlands.
[ Voor 6% gewijzigd door thisegzz op 16-02-2011 20:57 ]
Deze werkt dus niet, filters.xml wordt niet overschreven met een nieuwe als je spotnet al op je pc hebt staan.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:34:
[...]
zoek op spotnet zelf, dan zie je hem wel staan
Mijn vraag dus nog een keer, kan iemand filters.xml posten (de FTD versie) ? of desnoods even als een DM naar mij sturen
Verwijderd
Gister ook maar even de 'stoute' schoenen aangetrokken om Spotnet te installeren..
Na wat up en downs met de serverinstellingen werkt het bij mij prima..
Ik heb me eerst verdiept in dit topic, scheelt een hoop onnodige vragen hoe het in te stellen..
Maw, ik ben een tevreden gebruiker, hulde voor het proggie en de mensen hier op het forum..
Thnx..
Na wat up en downs met de serverinstellingen werkt het bij mij prima..
Ik heb me eerst verdiept in dit topic, scheelt een hoop onnodige vragen hoe het in te stellen..
Maw, ik ben een tevreden gebruiker, hulde voor het proggie en de mensen hier op het forum..
Thnx..
Leuke workaround, maar velen zullen dit niet willen.thisegzz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:41:
Voor de mensen die klagen dat je in Spotnet niet in kunt stellen dat de NZBs naar de watch-map moeten worden verplaatst, lees dit eens:
Ik heb .NZB geassocieerd aan Newsleecher. Echter draai ik heel specifiek spotnet en newsleecher (en wat andere apps) als Published Applications in een Citrix omgeving.
Zou ik op downloaden klikken, dan wordt er een nieuwe instance van Newsleecher geopend - terwijl ik er dus al eentje heb draaien.
Los van dat moet het niet bar veel werk zijn om dit locatie instelbaar te maken
Tijd voor een nieuwe sig..
Je kan een filter maken waarin alles is aangevinkt. Noem deze dan Alle Spots.eagle00789 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:27:
ik mis bij het zoeken ook nog een knop om de zoekopdracht te verwijderen zodat je weer alles ziet zoals bij FTD
Nee, Nee, Googlewoekele schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:58:
Lol, als ik op die link naar de nieuwste versie van spotnet klik krijg ik:hhoekstra schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:18:
Drazix bracht het volgende naar buiten:
[...]
http://twitter.com/spotned
Dropbox vindt zoveel downloads dus niet leukError (509)
This account's public links are generating too much traffic and have been temporarily disabled!
[ Voor 0% gewijzigd door yannickie111 op 16-02-2011 21:36 . Reden: dt fout fail ]
Misschien dat ik nu tegen een dood paard schop en wat zeurderig overkom, maar is er negedacht over de privacy-consequenties die hieraan eventueel verbonden zijn? Ik vraag me af of de gemiddelde gebruiker van Spotnet er van op de hoogte is dat Google al hun zoekopdrachten mee kan lezen? (is het ook uit te schakelen?)
Mja, net even geïnstalleerd om te proberen. Eerste indruk zegt (net zoals FTD) erg log programma. Traag, filters werken niet goed, erg amateuristisch imo. Ook zie ik de toegevoegde waarde niet van dit soort programma's. Ik ben gewend headers te downloaden en her en der een zoekmachine te gebruiken, misschien diehard en daarom ben ik misschien niet objectief. Nouja, hebben we dit programma ook weer geprobeerd
Ik ben blij dat er een alternatief voor FTD is. Sportnet is een goed begin maar ik denk dat er teveel zwakheden inzitten. Ik baseer dit op het vele lezen over het functioneren van spotnet. In mijn ogen zijn de zwakheden oa (wat ook al eerder gemeld is):
- Een aparte signing server zorgt ervoor dat het eigenlijk niet distributed is maar nog steeds een single point of failure. Brein kan eisen dat de signing server moet stoppen en dan houdt spotnet op;
- Je kan het filteren van signed spots uitzetten, maar dan krijg je waarschijnlijk rommel binnen (gepost door bv brein);
- Spammers kunnen ook hun eigen berichten signen dmv de signing server waardoor er nog steeds signed spam spots kunnen komen;
- De applicatie is echt als vervanger voor FTD en kan dus misschien later ook verboden worden omdat het specifiek bedoelt is om nzbs te delen;
- Een enkele ontwikkelaar die logischerwijs niet alle requested features in kan bouwen doordat hij te weinig tijd heeft. Groeien van de applicatie duurt dan ook lang;
Nu zullen er heel veel ontwikkelaars komen die of willen bijdragen aan spotnet of zelf iets willen verzinnen/hebben verzonnen. Nu ben ik daar ook eentje van (ben een embedded software ontwikkelaar maar tevens ervaring met applicatie software) en ik denk, zover ik nu kan overzien (heb ff een avondje nagedacht), dat mijn opzet veiliger is en voor meer zaken gebruikt kan worden dan voor FTD. Twee dingen die voor mij belangrijk waren. Het neerhalen van een server puur omdat er misschien dingen op staan die niet kunnen vind ik te grof. Aanpakken van de users en de posts verwijderen uiteraard wel. Vandaar dat deze applicatie niet in een veilig communicatiekanaal voorziet. Alles wat verstuurt wordt, kan in principe gelezen worden. Wat zou het kunnen zijn?
- Principe is een distributed forum. Maw, ontelbaar hoeveel forum's kunnen aangemaakt worden door iedereen waarin topics en posts geplaatst kunnen worden;
- De maker van het forum is per definitie moderator en kan een forum closen, een topic of post verwijderen en users bannen;
- Fora's, topics, posts kunnen publiek of private zijn;
- Verificatie van een client zodat er nooit een kloon kan komen die zich voordoet als een ander;
- Programma kan gebruikt worden voor elk soort forum maar ook bv voor een FTD forum;
- Moderators, buiten de maker van het forum, bestaan niet. Alle users zijn moderators;
- Afhankelijk van de settings in de applicatie, kunnen fora's, topics en/of post verwijderd (onzichtbaar) gemaakt worden. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid negatieve ratings op een topic/post/forum. Een client zal dan deze ook niet meer forwarden;
- Topic creators kunnen een soort van kuddo's krijgen door de gebruikers. Een rating systeem is mogelijk, maar niet perse nodig;
- Naarmate users/posters/creators betrouwbaarder worden (aan de hand van beoordelingen van alle gebruikers), worden ze minder gevoelig voor negatief commentaar/rating;
- Per user/client kan maar een positieve of negatieve rating voor een andere user gegeven worden;
- Op het netwerk wordt geen processing gedaan. Maw, de clients bepalen wanneer een bericht bv verwijderd wordt door deze niet meer te forwarden. Deleten ansich is dus niet mogelijk. Een aanvaller kan dus nooit de berichten verwijderen;
- IP adres van gebruiker is niet bekent voor een forum, topic of post;
- Clients werken op basis van p2p;
- Clients kunnen bootstrappen van nieuwsgroepen, een file op emule, kad, torrent, enz;
- Client zal opgebouwd worden dmv lagen. Een p2p laag, een distributed forums protocol en de uiteindelijke applicatie. Iedereen kan dus zijn eigen applicaties maken aan de hand van de laagste lagen (open source). Op deze manier kan je een FTD maken, een discussieapplicatie, integreren in een webserver zodat je distributed forums in een browser kan krijgen, enz;
- Clients werken met private en public keys;
- Voor snelle routing en lage processing zullen alle netwerk berichten maar een paar kilobyte zijn. Plaatjes, nzb's, attachments zullen extern gehost moeten worden;
- Lokaal wordt de data opgeslagen dmv SQLlite;
- Berichten over het netwerk kunnen dmv de userID (is public key) makkelijk gedecrypt worden. Het communiceren is dus niet veilig;
- Het programma is niet bedoelt voor encrypted en beveiligde communicatie. Het is puur bedoelt voor redundantie en continuïteit;
- UDP wordt gebruikt voor de communicatie;
- ...
Nogmaals, ik heb dit op een avond bedacht maar kon zo snel geen ernstige valkuilen bedenken. Het bevat nog wel een erg vervelende valkuil. Oa:
- Een aanvaller zou onder 100.000 verschillende namen nieuwe forums, topics of posts aan kunnen maken. Ook zou hij een user, topic of post negatief kunnen raten waardoor andere clients deze niet meer forwarden. Omdat het elke keer een andere user is, kan je hier niet op blokken of negeren.
Enkele oplossingen zouden kunnen zijn (nog steeds niet ideaal):
- Die clients de een connectie met de aanvaller hebben, kunnen detecteren dat deze aan het spammen is;
- Iedereen die nieuw is, wordt niet vertrouwd. Vertrouwde mensen kunnen aangeven dat die persoon wel te vertrouwen is. Pas na x vertrouwende mensen verschijnt deze nieuwe user bij alle clients in beeld. Een client kan wel een optie hebben om bv onvertrouwde berichten te processen;
- Mensen die nog niet vertrouwd zijn, kunnen altijd lezen van publieke forums, topics of posts;
- Een vertrouwd iemand kan maar een x aantal users per dag vertrouwen;
- ...
Het doel is iig niet het vervangen van FTD maar voor het maken van distributed forums API zodat je nooit een single point of failure hebt. Dat FTD mogelijk is, is bijzaak.
Ik heb een aardig idee om dit aan te pakken en zou het fijn vinden als er meer mensen zijn die mee willen helpen om dit concept verder uit te werken. Als alles bekent is zouden we het werk kunnen verdelen (p2p laag, distr. forums protocol laag, applicatie) en aan de slag gaan. Volgens mij hoeft het niet zo heel erg complex te zijn.
- Een aparte signing server zorgt ervoor dat het eigenlijk niet distributed is maar nog steeds een single point of failure. Brein kan eisen dat de signing server moet stoppen en dan houdt spotnet op;
- Je kan het filteren van signed spots uitzetten, maar dan krijg je waarschijnlijk rommel binnen (gepost door bv brein);
- Spammers kunnen ook hun eigen berichten signen dmv de signing server waardoor er nog steeds signed spam spots kunnen komen;
- De applicatie is echt als vervanger voor FTD en kan dus misschien later ook verboden worden omdat het specifiek bedoelt is om nzbs te delen;
- Een enkele ontwikkelaar die logischerwijs niet alle requested features in kan bouwen doordat hij te weinig tijd heeft. Groeien van de applicatie duurt dan ook lang;
Nu zullen er heel veel ontwikkelaars komen die of willen bijdragen aan spotnet of zelf iets willen verzinnen/hebben verzonnen. Nu ben ik daar ook eentje van (ben een embedded software ontwikkelaar maar tevens ervaring met applicatie software) en ik denk, zover ik nu kan overzien (heb ff een avondje nagedacht), dat mijn opzet veiliger is en voor meer zaken gebruikt kan worden dan voor FTD. Twee dingen die voor mij belangrijk waren. Het neerhalen van een server puur omdat er misschien dingen op staan die niet kunnen vind ik te grof. Aanpakken van de users en de posts verwijderen uiteraard wel. Vandaar dat deze applicatie niet in een veilig communicatiekanaal voorziet. Alles wat verstuurt wordt, kan in principe gelezen worden. Wat zou het kunnen zijn?
- Principe is een distributed forum. Maw, ontelbaar hoeveel forum's kunnen aangemaakt worden door iedereen waarin topics en posts geplaatst kunnen worden;
- De maker van het forum is per definitie moderator en kan een forum closen, een topic of post verwijderen en users bannen;
- Fora's, topics, posts kunnen publiek of private zijn;
- Verificatie van een client zodat er nooit een kloon kan komen die zich voordoet als een ander;
- Programma kan gebruikt worden voor elk soort forum maar ook bv voor een FTD forum;
- Moderators, buiten de maker van het forum, bestaan niet. Alle users zijn moderators;
- Afhankelijk van de settings in de applicatie, kunnen fora's, topics en/of post verwijderd (onzichtbaar) gemaakt worden. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid negatieve ratings op een topic/post/forum. Een client zal dan deze ook niet meer forwarden;
- Topic creators kunnen een soort van kuddo's krijgen door de gebruikers. Een rating systeem is mogelijk, maar niet perse nodig;
- Naarmate users/posters/creators betrouwbaarder worden (aan de hand van beoordelingen van alle gebruikers), worden ze minder gevoelig voor negatief commentaar/rating;
- Per user/client kan maar een positieve of negatieve rating voor een andere user gegeven worden;
- Op het netwerk wordt geen processing gedaan. Maw, de clients bepalen wanneer een bericht bv verwijderd wordt door deze niet meer te forwarden. Deleten ansich is dus niet mogelijk. Een aanvaller kan dus nooit de berichten verwijderen;
- IP adres van gebruiker is niet bekent voor een forum, topic of post;
- Clients werken op basis van p2p;
- Clients kunnen bootstrappen van nieuwsgroepen, een file op emule, kad, torrent, enz;
- Client zal opgebouwd worden dmv lagen. Een p2p laag, een distributed forums protocol en de uiteindelijke applicatie. Iedereen kan dus zijn eigen applicaties maken aan de hand van de laagste lagen (open source). Op deze manier kan je een FTD maken, een discussieapplicatie, integreren in een webserver zodat je distributed forums in een browser kan krijgen, enz;
- Clients werken met private en public keys;
- Voor snelle routing en lage processing zullen alle netwerk berichten maar een paar kilobyte zijn. Plaatjes, nzb's, attachments zullen extern gehost moeten worden;
- Lokaal wordt de data opgeslagen dmv SQLlite;
- Berichten over het netwerk kunnen dmv de userID (is public key) makkelijk gedecrypt worden. Het communiceren is dus niet veilig;
- Het programma is niet bedoelt voor encrypted en beveiligde communicatie. Het is puur bedoelt voor redundantie en continuïteit;
- UDP wordt gebruikt voor de communicatie;
- ...
Nogmaals, ik heb dit op een avond bedacht maar kon zo snel geen ernstige valkuilen bedenken. Het bevat nog wel een erg vervelende valkuil. Oa:
- Een aanvaller zou onder 100.000 verschillende namen nieuwe forums, topics of posts aan kunnen maken. Ook zou hij een user, topic of post negatief kunnen raten waardoor andere clients deze niet meer forwarden. Omdat het elke keer een andere user is, kan je hier niet op blokken of negeren.
Enkele oplossingen zouden kunnen zijn (nog steeds niet ideaal):
- Die clients de een connectie met de aanvaller hebben, kunnen detecteren dat deze aan het spammen is;
- Iedereen die nieuw is, wordt niet vertrouwd. Vertrouwde mensen kunnen aangeven dat die persoon wel te vertrouwen is. Pas na x vertrouwende mensen verschijnt deze nieuwe user bij alle clients in beeld. Een client kan wel een optie hebben om bv onvertrouwde berichten te processen;
- Mensen die nog niet vertrouwd zijn, kunnen altijd lezen van publieke forums, topics of posts;
- Een vertrouwd iemand kan maar een x aantal users per dag vertrouwen;
- ...
Het doel is iig niet het vervangen van FTD maar voor het maken van distributed forums API zodat je nooit een single point of failure hebt. Dat FTD mogelijk is, is bijzaak.
Ik heb een aardig idee om dit aan te pakken en zou het fijn vinden als er meer mensen zijn die mee willen helpen om dit concept verder uit te werken. Als alles bekent is zouden we het werk kunnen verdelen (p2p laag, distr. forums protocol laag, applicatie) en aan de slag gaan. Volgens mij hoeft het niet zo heel erg complex te zijn.
Je hebt dan zelf een server nodig dus faciliteer je iets wat net als FTD (en vele andere websites) dan ook wel weer uit de lucht kan worden gehaald.Anteros schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:57:
Heel lang onnodig bericht wat bijna niet met Spotnet te maken heeft maar meer met een idee dat jij hebt voor een ander programma/website achtig iets..
[ Voor 4% gewijzigd door Brummetje op 16-02-2011 22:29 ]
@Hierboven
Ik zie nog niet helemaal in wat je nou probeert te doen. Je wilt een 'distributed forum' maken.
- Heeft elke user automatisch een forum, of kan diegene 1 maken?
- Andere users kunnen andere fora 'joinen'?
-- Andere fora kunnen dus private zijn, en bijv invite-only
- Hoe weet je welke fora er bestaan?
- Waar ga je al die data opslaan? Lokaal op de PC van de user zelf?
- Hoe ga je het versturen?
Ik zie nog niet helemaal in wat je nou probeert te doen. Je wilt een 'distributed forum' maken.
- Heeft elke user automatisch een forum, of kan diegene 1 maken?
- Andere users kunnen andere fora 'joinen'?
-- Andere fora kunnen dus private zijn, en bijv invite-only
- Hoe weet je welke fora er bestaan?
- Waar ga je al die data opslaan? Lokaal op de PC van de user zelf?
- Hoe ga je het versturen?
@brummetje: Klopt, het heeft maar zijdelings met spotnet te maken. Maar aangezien mensen graag willen spotten leek het me wel handig om hier aan te geven dat er misschien een andere mogelijkheid is. En trouwens, het is DISTRIBUTED dus dat betekent dat je geen server hebt. Je installeert alleen maar een client op je pc (net als spotnet) en je bent klaar. Nergens draait een server.
@sh4wn: Wat ik probeer te doen is dat iemand (wie dan ook) een forum kan starten. Bv een FTD forum, een auto forum, muziek forum, enz. Zo'n forum wordt niet gehost door een server, maar wordt gehost door alle clients. Geen server dus. Zo'n forum kan private zijn (je hebt dan een sleutel nodig die je van een vriend krijgt bv) of public. Een public forum kan iedereen inzien en posten.
Ff antwoorden op je vragen (we gaan even uit dat er geen aanvaller is en dus laten we even de beveiliging in het midden):
- Nee, je kan een forum aanmaken als je dat wilt. Het hoeft niet. In de applicatie kan je zien welke forums er al allemaal zijn (en of ze publiek of private zijn). Als user kan je er zoveel maken als je wilt. Je kan je abonneren op een forum. Niemand weet dat je je daar op abonneert, alleen je client applicatie;
- Ja, maar niemand kan dat weten. Je client laat alleen het forum dan zien (zeg maar in je favorieten) en tevens alle topics en posts wat bij dat forum hoort;
- Correct;
- De applicatie laat alle fora's zien die er zijn. Dmv zoeken kan je filteren in de eventuele lange lijst;
- De applicatie heeft een cache (SQL-lite). Die cache wordt gebruikt voor het opslaan van berichten en het managen van p2p. Afhankelijk van settings worden oude items verwijderd. Dit kan doordat een bepaalde tijd verstreken is of totdat de cache vol is (user kan aangeven hoe groot deze kan zijn). Bedank dat het maar erg kleine berichtjes zijn. Als je wilt abonneren op een forum wat je nog niet in je cache hebt staan, dan kan daar een query naar andere p2p nodes gedaan worden. Dit zou een uitbreiding op de app kunnen zijn;
- De applicatie formuleert diverse signed xml berichten. Zo'n bericht kan staan voor een topic, forum, toevoegen, verwijderen, raten, enz. Niemand kan jouw identiteit aannemen, omdat niemand je public-key kan genereren (je private key maak je zelf en blijft op je pc);
Het voordeel is dus dat je diverse forums kan maken. De applicatielaag bepaald de functionaliteit. De twee lagere lagen kunnen voor vanalles gebruikt worden. Een FTD applicatie is dan dus ook te maken met posts, ratings, comments, filters, moderatie, enz. Zeg maar distributed FTD.
Maar goed, ,ik wil dit topic niet kapen. Ik wilde alleen ff aangeven dat er een andere mogelijkheid is die geen single point of failure heeft. Ik zal misschien nog wel een topic aanmaken als er mensen zijn die interesse hebben. Denk er maar over na en mocht iemand interesse hebben, PM me maar.
@sh4wn: Wat ik probeer te doen is dat iemand (wie dan ook) een forum kan starten. Bv een FTD forum, een auto forum, muziek forum, enz. Zo'n forum wordt niet gehost door een server, maar wordt gehost door alle clients. Geen server dus. Zo'n forum kan private zijn (je hebt dan een sleutel nodig die je van een vriend krijgt bv) of public. Een public forum kan iedereen inzien en posten.
Ff antwoorden op je vragen (we gaan even uit dat er geen aanvaller is en dus laten we even de beveiliging in het midden):
- Nee, je kan een forum aanmaken als je dat wilt. Het hoeft niet. In de applicatie kan je zien welke forums er al allemaal zijn (en of ze publiek of private zijn). Als user kan je er zoveel maken als je wilt. Je kan je abonneren op een forum. Niemand weet dat je je daar op abonneert, alleen je client applicatie;
- Ja, maar niemand kan dat weten. Je client laat alleen het forum dan zien (zeg maar in je favorieten) en tevens alle topics en posts wat bij dat forum hoort;
- Correct;
- De applicatie laat alle fora's zien die er zijn. Dmv zoeken kan je filteren in de eventuele lange lijst;
- De applicatie heeft een cache (SQL-lite). Die cache wordt gebruikt voor het opslaan van berichten en het managen van p2p. Afhankelijk van settings worden oude items verwijderd. Dit kan doordat een bepaalde tijd verstreken is of totdat de cache vol is (user kan aangeven hoe groot deze kan zijn). Bedank dat het maar erg kleine berichtjes zijn. Als je wilt abonneren op een forum wat je nog niet in je cache hebt staan, dan kan daar een query naar andere p2p nodes gedaan worden. Dit zou een uitbreiding op de app kunnen zijn;
- De applicatie formuleert diverse signed xml berichten. Zo'n bericht kan staan voor een topic, forum, toevoegen, verwijderen, raten, enz. Niemand kan jouw identiteit aannemen, omdat niemand je public-key kan genereren (je private key maak je zelf en blijft op je pc);
Het voordeel is dus dat je diverse forums kan maken. De applicatielaag bepaald de functionaliteit. De twee lagere lagen kunnen voor vanalles gebruikt worden. Een FTD applicatie is dan dus ook te maken met posts, ratings, comments, filters, moderatie, enz. Zeg maar distributed FTD.
Maar goed, ,ik wil dit topic niet kapen. Ik wilde alleen ff aangeven dat er een andere mogelijkheid is die geen single point of failure heeft. Ik zal misschien nog wel een topic aanmaken als er mensen zijn die interesse hebben. Denk er maar over na en mocht iemand interesse hebben, PM me maar.
[ Voor 5% gewijzigd door Anteros op 16-02-2011 22:39 ]
Ja, het is uit te schakelen. Rechtsklikken op het zoekveld.woekele schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:48:
[...]
Misschien dat ik nu tegen een dood paard schop en wat zeurderig overkom, maar is er negedacht over de privacy-consequenties die hieraan eventueel verbonden zijn? Ik vraag me af of de gemiddelde gebruiker van Spotnet er van op de hoogte is dat Google al hun zoekopdrachten mee kan lezen? (is het ook uit te schakelen?)
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik wil eigenlijks nu een discussie gaan starten (of meer er over na denken) maar denk niet dat dit de juiste plek is. Misschien even een eigen topic starten zodat we er over kunnen praten ?Anteros schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:32:
Weer een heel lang bericht
Ontopic: Meer mensen die met XSNews niet de +/- 350k posts krijgen ? Heb ook met TweakNews geprobeerd en met news2.neva.ru maar blijf op +/- 125k zitten...
Verwijderd
Verwijder je oude spotbestanden eerst.Brummetje schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:42:
[...]
Ik wil eigenlijks nu een discussie gaan starten (of meer er over na denken) maar denk niet dat dit de juiste plek is. Misschien even een eigen topic starten zodat we er over kunnen praten ?
Ontopic: Meer mensen die met XSNews niet de +/- 350k posts krijgen ? Heb ook met TweakNews geprobeerd en met news2.neva.ru maar blijf op +/- 125k zitten...
Ik trek me terug uit dit topic (was namelijk ook niet mijn doel om dit topic te kapen). Er kan hier verder gediscussieerd worden: Discussie concept 'Distributed Discussion Platform (D2P)'
@topicstarter: Excuses voor mijn posts. Succes met spotnet en als het verder ontwikkeld is, ga ik het zeker proberen. Iig super dat je het helemaal alleen trekt.
@topicstarter: Excuses voor mijn posts. Succes met spotnet en als het verder ontwikkeld is, ga ik het zeker proberen. Iig super dat je het helemaal alleen trekt.
Leuk spotnet, heb het vanavond geprobeerd met de newsserver van Ziggo maar elke keer foutmelding bij het ophalen van headers. Kortom ik doe denk ik iets fout maar wat?
even de russische server proberen( wel eerst even je .spots bestand eerst verwijderen)marcel23456 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:22:
Leuk spotnet, heb het vanavond geprobeerd met de newsserver van Ziggo maar elke keer foutmelding bij het ophalen van headers. Kortom ik doe denk ik iets fout maar wat?
Vind al het gepraat om dit programma goed. maar mensen, voor mij werkt het nu al zeer goed. ik bedoel. het hoeft toch niet persee een ftd te zijn? als het maar werkt toch? en hier werkt het goed met 0 errors..
UsenetXL heeft kennelijk ook klachten gekregen over de headers en hebben ze zelf een patch uitgebracht met headers voor Spotnet (350.000+). Hoef je ook niet meer moeilijk te doen met russische servers ofzo.
Link: https://www.usenetxl.nl/n...-uw-spotnet-database.html
Link: https://www.usenetxl.nl/n...-uw-spotnet-database.html
Nice!Xander schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:33:
[...]
Ja, het is uit te schakelen. Rechtsklikken op het zoekveld.
Heb net hetzelfde probleem op XP SP3. Heb je al een oplossing gevonden hiervoor?psy schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:55:
[...]
Knoppen doen het na herinstall nog steeds niet. Dus alles in de menubalk zeg maar. Alleen de achtergrondkleur verandert iets maar er klapt niets uit zeg maar.
Spotnet uitgeprobeerd en mijn conclusie: prima programma. Alle lof voor Drazix !!
Als je het topic goed leest vind je echt alle info. Inmiddels database met 350k+ spots , servers.xml aangepast om mijn aantal connections te verhogen van 3 naar 4 (nu dus maximale snelheid) , en filters.xml aangepast voor ftd-look maar dan nog beter (!) .
Snelheid van binnenhalen van berichten lijkt ook beter te gaan. Wat willen we nog meer? Spotnet hoeft geen exacte ftd-kloon te worden.
Crashen van video driver (W7-64b) door Spotnet dankzij dit topic nu ook opgelost ( catalyst uninstallen en te herinstalleren zonder de CCC; thanks Apie! ). Dit loste ook probleem op dat ik had met crashen video driver door Thumbgen.
Als je het topic goed leest vind je echt alle info. Inmiddels database met 350k+ spots , servers.xml aangepast om mijn aantal connections te verhogen van 3 naar 4 (nu dus maximale snelheid) , en filters.xml aangepast voor ftd-look maar dan nog beter (!) .
Snelheid van binnenhalen van berichten lijkt ook beter te gaan. Wat willen we nog meer? Spotnet hoeft geen exacte ftd-kloon te worden.
Crashen van video driver (W7-64b) door Spotnet dankzij dit topic nu ook opgelost ( catalyst uninstallen en te herinstalleren zonder de CCC; thanks Apie! ). Dit loste ook probleem op dat ik had met crashen video driver door Thumbgen.
ook ik heb mijn server xml meuk nu goed staan, voor het spots gedeelte heb ik nu het IP ingevuld en niet ewekanewsreaderX.eweka.nl
toch merk ik nog wel eens dat het erg traag opstart. Hij blijft dan hangen op "handtekeningen controleren" hebben jullie dit ook wel eens. ook krijg ik wel eens een time-out als ik op een post klik. Als ik er dan 5 sec. later weer op klik doet ie het wel.
nog een vraagje wat betreft het steeds maar uitkomen van nieuwe versies van spotnet: kun je een nieuwere versie van spotnet gewoon over de oude installeren (heb nu de nieuwste dat wel), maar geen zin om alles weer te moeten aanpassen (xml, FTD skin enz..) als er volgende week b.v. weer een nieuwe versie uitkomt.
toch merk ik nog wel eens dat het erg traag opstart. Hij blijft dan hangen op "handtekeningen controleren" hebben jullie dit ook wel eens. ook krijg ik wel eens een time-out als ik op een post klik. Als ik er dan 5 sec. later weer op klik doet ie het wel.
nog een vraagje wat betreft het steeds maar uitkomen van nieuwe versies van spotnet: kun je een nieuwere versie van spotnet gewoon over de oude installeren (heb nu de nieuwste dat wel), maar geen zin om alles weer te moeten aanpassen (xml, FTD skin enz..) als er volgende week b.v. weer een nieuwe versie uitkomt.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Ik ben tevreden met spotnet. Ben blij dat er mensen zijn die dit voor ons maken, zou het zelf niet kunnen.
Ik vind het alleen jammer dat het bij mij lang duurt voordat de reactie's geladen zijn en ik de spotter dus kan bedanken of iets mede kan delen. Ik hoop dat dit in de toekomst nog veranderd kan worden want ik zou het jammer vinden als de spotter niet de waardering krijgen die ze verdienen.
Ik vind het alleen jammer dat het bij mij lang duurt voordat de reactie's geladen zijn en ik de spotter dus kan bedanken of iets mede kan delen. Ik hoop dat dit in de toekomst nog veranderd kan worden want ik zou het jammer vinden als de spotter niet de waardering krijgen die ze verdienen.
Verwijderd
trouwens nog iets wat ik raar vind.
ik download zojuist iets wat nog geen 24uur erop staat.
ik haal de maximale stelheid van mijn usenet provider.
maar als ik dan wat oudere zaken download wil de snelheid vaak inzakken en niet de maximale snelheid halen.
ligt dat aan spotnet?
trouwens wat ik ook zou waarderen is de volgende functie:
er zijn een paar series die ik vast kijk, stuk of 7.
nu moet ik dus elke keer per serie kijken of die er al is.
zou het niet makkelijk zijn als je persoonlijke filters kunt maken die met een klik kijken of er wat nieuws is voor de x aantal series/items die je hebt opgeveven?
maar als ik dan wat oudere zaken download wil de snelheid vaak inzakken en niet de maximale snelheid halen.
ligt dat aan spotnet?
zou het niet makkelijk zijn als je persoonlijke filters kunt maken die met een klik kijken of er wat nieuws is voor de x aantal series/items die je hebt opgeveven?
Verwijderd
Allereerst nogmaals bedankt voor dit mooie alternatief.
Ik werk nu een week met dit programma en het bevalt mij uitstekend.
Mbt de filters heb ik een wens. Bij de film filters wil ik geen spots met series zien. Nu doe ik dit door alle genres die ik niet wil zien wel aan te vinken in het filter. Daarna filters.xml openen en de operator AND ( voor de Tags ‘*dxx|*’) veranderen in AND NOT.
Is het mogelijk om bij de filters een extra selectievakje toe te voegen. 1 voor like en 1 voor not like?
Dit zou het filteren aanzienlijk verbeteren.
Ik werk nu een week met dit programma en het bevalt mij uitstekend.
Mbt de filters heb ik een wens. Bij de film filters wil ik geen spots met series zien. Nu doe ik dit door alle genres die ik niet wil zien wel aan te vinken in het filter. Daarna filters.xml openen en de operator AND ( voor de Tags ‘*dxx|*’) veranderen in AND NOT.
Is het mogelijk om bij de filters een extra selectievakje toe te voegen. 1 voor like en 1 voor not like?
Dit zou het filteren aanzienlijk verbeteren.
Verwijderd
Ligt waarschijnlijk aan je payserver, ik heb als provider hitnews en daar zijn snelheidsproblemen met oudere bestanden.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:35:
trouwens nog iets wat ik raar vind.
ligt dat aan spotnet?
Het begint inderdaad vervelend te worden dezelfde vragen. En nu gaat de discussie met het Spotnet FAQ topic ook nog eens door elkaar lopen. Misschien de FAQ voor problemen houden en dit topic voor ervaringen?
Over filters gesproken. Wanneer je Spotnet start kom hij met Overzicht waarin alle nieuwe items vetgedrukt zijn. Als je echter een ander filter kies kan je niet meer terug naar dit overzicht. Ik wil graag een overzicht met nieuwe items. Nu heb ik even gezocht:
Feature request of toch iemand met een ander oplossing?
Over filters gesproken. Wanneer je Spotnet start kom hij met Overzicht waarin alle nieuwe items vetgedrukt zijn. Als je echter een ander filter kies kan je niet meer terug naar dit overzicht. Ik wil graag een overzicht met nieuwe items. Nu heb ik even gezocht:
Maar deze feature zit er nog niet in. Ik heb ook al gekeken in het spots-bestand of ik op basis van een bepaalde waarde een filter kan maken, maar het lijkt dat een private waarde binnen Spotnet is, dus niet te verwerken in filters.xml.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:19:
Zal een filter toevoegen: 'Nieuw'. Als je daar op klikt zie je alleen de nieuwe spots.
Als je terug wilt naar het overzicht met alle nieuwe spots dan vul je gewoon niks in bij de zoekbalk en druk je op het vergrootglas.Maranello schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:53:
...
[...]
Maar deze feature zit er nog niet in. Ik heb ook al gekeken in het spots-bestand of ik op basis van een bepaalde waarde een filter kan maken, maar het lijkt dat een private waarde binnen Spotnet is, dus niet te verwerken in filters.xml.
LogischMarkicks schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:57:
[...]
Als je terug wilt naar het overzicht met alle nieuwe spots dan vul je gewoon niks in bij de zoekbalk en druk je op het vergrootglas.

WBT het probleem van de centrale server voor de signing met spotnet. Is het niet een idee om hiervoor iets als TOR of freenet te gebruiken? Ik weet dat het voor bijvoorbeeld torrent verkeer wel eens overwogen is, maar dat dat protocol veel te intensief is voor TOR. Maar als je enkel de signing wilt checken dan zou je dat wel zo kunnen doen lijkt me. De rest doe je dan via de reguliere route.
Op deze manier blijft de lokatie van de signing server onbekend. Of mis ik iets in dit geheel?
Op deze manier blijft de lokatie van de signing server onbekend. Of mis ik iets in dit geheel?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Het zou inderdaad mogelijk zijn de signing servers te verbergen achter een TOR hidden service. Met dat idee heb ik ook al eens lopen spelen. Maar het heeft flinke nadelen:Maverick schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:21:
WBT het probleem van de centrale server voor de signing met spotnet. Is het niet een idee om hiervoor iets als TOR of freenet te gebruiken?
- Users moeten eerst TOR installeren om spots toe te kunnen voegen
- TOR Hidden services zijn ontzettend TRAAG (5-10 seconde voor het laden van een pagina)
Dus TOR is niet echt een optie. Het huidige systeem werkt als volgt:
Spot bericht: User handtekening, Externe handtekening
Reactie bericht: User handtekening
Moderator bericht: User handtekening, Externe handtekening
Voor die externe handtekening heb je dus een signing server nodig. Daarom denk ik dat ik in Spotnet 1.6 voor de volgende oplossing ga kiezen:
Spot bericht: User handtekening, Hashcash
Reactie bericht: User handtekening, Hashcash
Hierdoor heeft niemand meer een signing server nodig, alleen de moderators, maar die kunnen het adres daarvan geheimhouden. Mocht iemand nog een beter systeem bedenken, hou ik me aanbevolen natuurlijk.
Op zich wel een slim systeem toch?
En wat ik graag zou willen zien, is een nummertje van hoeveel neiwue sports er bij welk filter is bijgekomen (a la FTD) en idd een hoofdfilter NIEUW ofzo
Verder vind ik t prima werken, ik mis alleen wel het bestandsnamending bij de spots/posts.
Verder keep up the good work
En wat ik graag zou willen zien, is een nummertje van hoeveel neiwue sports er bij welk filter is bijgekomen (a la FTD) en idd een hoofdfilter NIEUW ofzo
Verder vind ik t prima werken, ik mis alleen wel het bestandsnamending bij de spots/posts.
Verder keep up the good work
Geen slecht idee, maar hoe weet je zeker of je die persoon kunt vertrouwen en of het wellicht niet iemand van BREIN oid undercover is ?Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:49:
Hierdoor heeft niemand meer een signing server nodig, alleen de moderators, maar die kunnen het adres daarvan geheimhouden.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Niet te veel mods. en als mods onder elkaar geen contact verder maken? als drazix nu iets van hoofdmod ofzo is. kan hij toch zien wie er de fout in gaat..Freekers schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:56:
[...]
Geen slecht idee, maar hoe weet je zeker of je die persoon kunt vertrouwen en of het wellicht niet iemand van BREIN oid undercover is ?
Misschien slaat heel mijn jip en janneke taal verhaal nergens op..kan ook
Je kan TOR embedden in Spotnet.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:49:
[...]
Het zou inderdaad mogelijk zijn de signing servers te verbergen achter een TOR hidden service. Met dat idee heb ik ook al eens lopen spelen. Maar het heeft flinke nadelen:
- Users moeten eerst TOR installeren om spots toe te kunnen voegen
- TOR Hidden services zijn ontzettend TRAAG (5-10 seconde voor het laden van een pagina)
En voor de snelheid, hoeveel data word er doorverzonden?
XML is toch niet zo groot of wel?
Anyways, Hashcash idee is ook goed, zo lang het maar werkt =P
We all make choices, but in the end, our choices make us.
Als de complete usenet community d.m.v. Spotnet indirect ook tor-servers gaat draaien, dan zal de snelheid van dat netwerk ook aanzienlijk toenemen.
Hoef je daarvoor geen poort open te zetten in je router? maakt mij niet uit, maar een gemiddeld computer idee lezer heeft er een maandblad voor nodig om een poort open te zetten..LieveNiels schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:13:
Als de complete usenet community d.m.v. Spotnet indirect ook tor-servers gaat draaien, dan zal de snelheid van dat netwerk ook aanzienlijk toenemen.
Ik vraag me af waarover je de hash(cash) wilt gaan berekenen. Omdat alles decentraal is is deze toch zo te spoofen in een fake post waar de eindgebruiker niets meer mee kan?!?
Ik heb nog niet eerder iets met hashcash gedaan dus ik heb even op opgezocht hoe validatie van hashcash hoort te gaan. Stuk van Wikipedia met mijn commentaar erbij:Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:49:
Spot bericht: User handtekening, Hashcash
Reactie bericht: User handtekening, Hashcash
Of kan je hashcash op een andere manier implementeren?Technically the system is implemented as follows:
- The recipient's computer calculates the 160 bit SHA-1 hash of the entire string "1:20:060408:adam@cypherspace.org::1QTjaYd7niiQA/sc:ePa". This takes about two microseconds on a 1 GHz machine—far shorter than the time it took for the rest of the e-mail to be received. If the first 20 bits are all zero, then it is valid. Later versions may require more bits to be zero.
Dit punt is haalbaar- The recipient's computer checks the date in that header "060408" (8 Apr 2006). If it's within 2 days of today, it's valid (to compensate for clock skew and routing time).
Dit punt lijkt me onwenselijk omdat je zo spots ouder dan een aantal dagen terug uit sluit.- The recipient's computer checks to see if the e-mail address in the hashcash header is (any of) the valid e-mail address(es) of the recipient (or any mailing lists to which the recipient is subscribed).
In principe niet van toepassing, bovendien hoe is deze vergelijking te maken?- If all the other checks are valid, the recipient's computer puts that string in a database. If that string was not already in the database, it is valid.
Dit is het grootste nadeel waarom hashcash volgens mij niet haalbaar handig is voor Spotnet. Een hashcash moet altijd uniek zijn en dit betekend dus dat je moet bijhouden welke al gebruikt zijn. In dat geval is er alsnog een centrale database nodig.
Hashcash gebruikt normaal de datum en het email-adres van het bericht als controle. Omdat deze niet gegarandeerd uniek zijn, zul je daarvoor een database moeten gaan bijhouden van hashes die al eens gebruikt zijn, zodat ze niet nog een tweede keer gebruikt kunnen worden.Maranello schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:30:
Of kan je hashcash op een andere manier implementeren?
Mijn idee was om de hashcash uit te rekenen op basis van de Message-ID van het bericht. Bij Usenet berichten is die altijd uniek (je kunt nooit dubbelen hebben), dus hoef je ook geen database meer bij te gaan houden. Bij e-mail berichten gaat mijn methode niet werken, omdat daar de Message-ID niet gegarandeerd uniek is. Vandaar dat de officiele Hashcash-methode een beetje anders werkt, die is immers voor e-mail bedoeld. Spotnet wijkt dus een beetje af van de standaard, maar het idee blijft hetzelfe.
Ben zeer tevreden over Spotnet. Alleen het reactiesysteem werkt hier niet echt lekker. De percentages laden heel erg traag (een procent per 2 seconden). Ik heb Astarweb en gebruik de normale server, want SSL gaf me allerlei errors.
Overigens, ik zie dat mensen nu al een soort reclame-spots aanmaken. Ik verwacht dat dit alleen maar erger gaat worden. Nu zag ik net al spots van "spotters gezocht, kom naar dit forum blabla". Denk niet dat dit de bedoeling is. FTD had hiervoor een goed systeem dat werkte met moderators. Ook dit heeft nadelen en is misschien onmogelijk op Spotnet, maar als dit escaleert moet er echt een oplossing gaan komen na 1 maart.
Overigens, ik zie dat mensen nu al een soort reclame-spots aanmaken. Ik verwacht dat dit alleen maar erger gaat worden. Nu zag ik net al spots van "spotters gezocht, kom naar dit forum blabla". Denk niet dat dit de bedoeling is. FTD had hiervoor een goed systeem dat werkte met moderators. Ook dit heeft nadelen en is misschien onmogelijk op Spotnet, maar als dit escaleert moet er echt een oplossing gaan komen na 1 maart.
[ Voor 48% gewijzigd door Dannydekr op 17-02-2011 14:00 ]
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Verwijderd
@Drazix
een hashcash is lijkt me een goed idee. Maar misschien is het handiger om een hashcash van de public key te maken in plaats van het helen bericht. Het voordeel hiervan lijkt me dat je niet voor elke post een Nieuwe hashcash hoeft te maken. Waar door je de tijd voor het maken van zoon hashcash behoorlijk kan laten toenemen zeg 4 uur. Een gebruiker hoeft hier geen last van te hebben als je het de hashcash op de achtergrond of als de computer in idel mode zit. Dan duurt het misschien 1 of 2 dagen om het uit te rekenen maar daarna kun je altijd posten. Als er een spam bericht wordt geplaatst zet je gewoon de public kay in de spam lijst en dan kan de spammer weer 4 uur zitten rekenen voor het volgende bericht.
Het bericht zal er dan zo uit zien:
1. User handtekening(met privat Key)
2. public Key
3. hashcash( van public Key)
ik ga er nu maar even van uit dat je een hashcash zomaar kan kan laten groeien in tijd. Ik had er nooit eerder van ge hort maar volgens wikimedia is het een (Proof-of-work system) wat natuur het punt is, dat je er energie in gestopt hept.
Het zou ook nog mogelijk zijn om de public key ook nog met een sleutel te ondertekenen welken voor een jaar geldig is zeg 2011 of 2012 zo dat de spam lijst niet te vol raakt als een key van het jaar 2011 is kun je hem in 2012 uit de spam lijst gooien want dan wordt die toch niet meer ge accepteert.
4. User handtekening(met privat key)
5. public key
6. tijd handtekening (op public key )
7. hashcash( van public key en tijd handtekening )
er moet dan wel rekening ge houden worden met de retentie van servers sommigen hebben meer dan een jaar dus dan moet de spam lijst ook langer beweert worden.
Kijk maar wat je er van vind misschien maak ik wel een helen groten fout ergens in mijn gedachtegang.
In ieder geval hartelijk dan voor het program ik was all bang dat ik mijn series ging missen
.
een hashcash is lijkt me een goed idee. Maar misschien is het handiger om een hashcash van de public key te maken in plaats van het helen bericht. Het voordeel hiervan lijkt me dat je niet voor elke post een Nieuwe hashcash hoeft te maken. Waar door je de tijd voor het maken van zoon hashcash behoorlijk kan laten toenemen zeg 4 uur. Een gebruiker hoeft hier geen last van te hebben als je het de hashcash op de achtergrond of als de computer in idel mode zit. Dan duurt het misschien 1 of 2 dagen om het uit te rekenen maar daarna kun je altijd posten. Als er een spam bericht wordt geplaatst zet je gewoon de public kay in de spam lijst en dan kan de spammer weer 4 uur zitten rekenen voor het volgende bericht.
1. User handtekening(met privat Key)
2. public Key
3. hashcash( van public Key)
ik ga er nu maar even van uit dat je een hashcash zomaar kan kan laten groeien in tijd. Ik had er nooit eerder van ge hort maar volgens wikimedia is het een (Proof-of-work system) wat natuur het punt is, dat je er energie in gestopt hept.
Het zou ook nog mogelijk zijn om de public key ook nog met een sleutel te ondertekenen welken voor een jaar geldig is zeg 2011 of 2012 zo dat de spam lijst niet te vol raakt als een key van het jaar 2011 is kun je hem in 2012 uit de spam lijst gooien want dan wordt die toch niet meer ge accepteert.
4. User handtekening(met privat key)
5. public key
6. tijd handtekening (op public key )
7. hashcash( van public key en tijd handtekening )
er moet dan wel rekening ge houden worden met de retentie van servers sommigen hebben meer dan een jaar dus dan moet de spam lijst ook langer beweert worden.
Kijk maar wat je er van vind misschien maak ik wel een helen groten fout ergens in mijn gedachtegang.
In ieder geval hartelijk dan voor het program ik was all bang dat ik mijn series ging missen
om reclame te voorkomen is het misschien handig dat de gebruik een blacklist kan samenstellen van woorden. Zodra er een woord(combinatie) als "spotters gezocht" gevonden wordt in de header kan adhv de blacklist deze header verborgen worden in spotnet.Dannydekr schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:50:
Ben zeer tevreden over Spotnet. Alleen het reactiesysteem werkt hier niet echt lekker. De percentages laden heel erg traag (een procent per 2 seconden). Ik heb Astarweb en gebruik de normale server, want SSL gaf me allerlei errors.
De gebruiker moet dan zelf wel de blacklist bijhouden...
een blacklist voor gebruikersnamen/id's zou een tweede/additionele mogelijkheid zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Vledderos op 17-02-2011 14:45 . Reden: blacklist van gebruikers/id's ]
En wat houdt mensen dan tegen om jouw hashcash te gebruiken? Het idee is juist dat elke post een unieke key (in het geval van e-mail dus een adres+timestamp) heeft die gesigned moet worden met een hash.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:30:(lang verhaal)
Als ik het goed begrepen heb worden article-id's door de newsservers zelf uitgegeven en is spoofen niet mogelijk omdat andere newsservers dit in het push command blokkeren waardoor spam niet kan propageren.
Verwijderd
de handtekening van je bericht die je genereert met je private key. deze handtekening wordt gevitamineerd met de public key. welken op zijn beurt wordt gevitamineerd de hashcash.TAA schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:50:
[...]
En wat houdt mensen dan tegen om jouw hashcash te gebruiken? Het idee is juist dat elke post een unieke key (in het geval van e-mail dus een adres+timestamp) heeft die gesigned moet worden met een hash.
Als ik het goed begrepen heb worden article-id's door de newsservers zelf uitgegeven en is spoofen niet mogelijk omdat andere newsservers dit in het push command blokkeren waardoor spam niet kan propageren.
kort om je hebt niks aan een hashcash van een ander aangezien die niet overeen komt met jou public key. en je hebben ook niets aan de public key van een ander aangezien je de bijbehorende private key niet hebben welken jo nodig hebben om jo bericht te ondertekenen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 15:19 ]
Inderdaad wel de beste oplossing. Alleen moet je dan geen dubbelen als geheel weren, maar de eerste behouden en de overige negeren. Anders zou je misbruik van hashes kunnen maken om posts uit te schakelen. Als je de hash steeds moet valideren met de message-id krijg je alsnog een hoop rekenwerk toch?Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:48:
Mijn idee was om de hashcash uit te rekenen op basis van de Message-ID van het bericht. Bij Usenet berichten is die altijd uniek (je kunt nooit dubbelen hebben), dus hoef je ook geen database meer bij te gaan houden.
[ Voor 8% gewijzigd door Maranello op 17-02-2011 15:16 ]
Spammers kunnen die hash niet 'lenen', want in Fortades' plan is deze gekoppeld aan de public-key van de gebruiker. Als je deze hash wilt lenen voor je eigen (spam) spots, dan zul je ook dezelfde public-key moeten gebruiken als de orginele afzender, en val je automatisch door de mand tijdens de handtekening-controle (omdat je de private-key fout had).TAA schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:50:
En wat houdt mensen dan tegen om jouw hashcash te gebruiken?
Op zich werkt Fortades' methode dus prima, maar ik ben er niet zo kapot van dat je eenmalig 4 uur hoeft te rekenen, en daarna een miljoen geldige berichten kunt sturen. Zijn oplossing hiervoor is een blacklist, maar dat vereist weer allemaal administratieve rompslomp, die lastig te implementeren is in een decentraal systeem.
Bij mijn voorstel moet je elke keer dat je een spot of bericht plaatst een tijdje wachten (5 seconden bijv.), maar er zijn verder geen blacklists nodig, omdat elke hash maar 1 keer geldig is. De vraag is: wat is vervelender? Eenmalig 4 uur wachten, of elke keer 5 seconde?
Los van het feit of je 4 uur wilt wachten om een hash te genereren is het imho verstandiger om een vertraging in het posten in te bouwen mbv de hashcash (liever zelfs richting 30 seconden; multithreaded hoef je hier toch niets van te merken?) zodat in geval van een spam aanval de public key van de spammer geblacklist kan worden voordat iedereen bergen articles binnen zit te hengelen.
Heel gaaf!Sh4wn schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:38:
[...]
Ik ben vanmiddag begonnen met een Linux port in Python, tot nu toe alleen beginnentje gemaakt met een NNTP client library (ingebouwde van Python kan geen asynchrone sockets aan), zal vanavond of morgen een Bitbucket repository maken, waar ik mijn code op ga zetten.
Heb zelf de source ook nog niet ontvangen van Drazix (wel aangevraagd), maar ik kan zelf denk ik een heel eind komen zonder.
- Verder wel veel opties voor aparte spot/download servers, en locatie van sabnzbd
In principe zou dit ook moeten werken op Mac (met Python en PyGTK geinstalleerd), maar ik heb geen ervaring daar mee, en als het zover is moet ik iemand hebben die mooi Apple packages kan maken.
En als het kan de mogelijkheid om alleen de nzb te downloaden, zodat gebruikers deze nzb naar een andere downloadmachine kunnen verplaatsen.
Verwijderd
ik geef toe dat een blacklists list niet ideaal is op een een decentraal systeem. maar als een post 10s cost om te posten dan heb ik nog steeds 8640 spam berichten per dag en dat is van 1 computer. als ik die er zelf moet gaan uitfilteren dan kost zeker de hele dag. als je dit centraal wil doen met meerderen mensen dan heb je als nog een blacklists nodig. en dan is het toch ook wel handig dat je alse spam van een spammer in een keer kunt verwijderen.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:16:
[...]
Op zich werkt Fortades' methode dus prima, maar ik ben er niet zo kapot van dat je eenmalig 4 uur hoeft te rekenen, en daarna een miljoen geldige berichten kunt sturen. Zijn oplossing hiervoor is een blacklist, maar dat vereist weer allemaal administratieve rompslomp, die lastig te implementeren is in een decentraal systeem.
Bij mijn voorstel moet je elke keer dat je een spot of bericht plaatst een tijdje wachten (5 seconden bijv.), maar er zijn verder geen blacklists nodig, omdat elke hash maar 1 keer geldig is. De vraag is: wat is vervelender? Eenmalig 4 uur wachten, of elke keer 5 seconde?
wat betreft de 4 uur dit is inderdaad niet ideaal maar je kunt dezen vier uur best over een paar dagen uit smeren zo dat je het niet eens merkt. het nadeel is wel dat je de eersten paar dagen niet kan posten.
door ook nog een de 5 seconden toe te voegen kun je ook nog het Antal berichten beperken tussen het moment van spanen en het moment van blackliste
mee eensTAA schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:26:
Los van het feit of je 4 uur wilt wachten om een hash te genereren is het imho verstandiger om een vertraging in het posten in te bouwen mbv de hashcash (liever zelfs richting 30 seconden; multithreaded hoef je hier toch niets van te merken?) zodat in geval van een spam aanval de public key van de spammer geblacklist kan worden voordat iedereen bergen articles binnen zit te hengelen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 16:04 ]
Nice! Ik was vandaag ook even bezig met Python en de NNTP library en die werkt bijzonder gemakkelijk aangezien het mij lukte zonder Python programmeer ervaring een programma te bouwen die een lijst met spots genereerde. Ik gebruikte voor de user interface PyQt4. Dat werkt ook bijzonder prettig en is tevens ook cross-platformSh4wn schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:38:
Ik ben vanmiddag begonnen met een Linux port in Python, tot nu toe alleen beginnentje gemaakt met een NNTP client library (ingebouwde van Python kan geen asynchrone sockets aan), zal vanavond of morgen een Bitbucket repository maken, waar ik mijn code op ga zetten.
Ik ben benieuwd of je dit doorzet, want het zou fijn zijn als er een cross-platform programma voor Spotnet uitgebracht wordt! Al zou het alleen geschikt voor het downloaden van NZB's dan zou ik al blij zijn. Ik denk toch dat de meeste gebruikers zelf niets posten.
[ Voor 0% gewijzigd door Scheeve op 17-02-2011 15:46 . Reden: typo ]
Hij reageert op een post waar gesproken wordt over een Python variant van de .NET versie van Spotnet zoals jij die kent.TFHfony schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:42:
[...]
Zit er toch al lang in?
Je kan kiezen of spotnet zelf download, de NZB opslaat of opent.... Volgens mij heb je niet echt ver gezocht?
Heb het gisteren geinstalleerd en werkt goed. Blijkbaar zijn er voor spotnet verschillende skins. Is er ook zoeits dat je covers van films al in het overzicht kan zien? Bij elke spot zit deze wel in de post ingesloten.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
In dat geval: Mea Culpa!Scheeve schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:48:
[...]
Hij reageert op een post waar gesproken wordt over een Python variant van de .NET versie van Spotnet zoals jij die kent.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
@Drazix
Is er een reden dat in de reacties groep ieder bericht dubbel gepost wordt. In de spot groep gebeurt het dubbel posten niet .
Omdat mijn eigen provider KPN een ip adres in de header zet. Maak ik gebruik voor het posten van reacties van een public server. NNTP-Posting-Host: YmUx1XIaTEBvtZiPchmyLw.user.speranza.aioe.org
Alleen kan ik uit outlook gewoon zonder problemen posten maar vanuit spotnet niet.(meerdere servers getest)
Ik krijg de melding 441 437 EMP (MD5) of ongeldige message ID article received (SSL verbinding)
http://www.postxpert.com/onlinehelp/ServerErrorMessages.html
441 - No valid newsgroups in "?????????" One or more of the newsgroups you have entered on the Project Settings is not valid (does not exist).
437 EMP Rejected. EMP = Excessive Multi-Post. You attempted to cross-post to too many newsgroups at once. How many is too many? It varies from news server to news server. Read Current Usenet SPAM Thresholds and Guidelines to get an idea of what the generally accepted guidelines for cross-posting are. Try reducing the number of newsgroups, splitting the message and newsgroups into two or more messages, or try the "Limit cross-posting to n groups at a time" feature.
Kunnen de foutmeldingen eventueel veroorzaakt worden door het dubbel posten?
Bedankt voor het ontwikkelen van spotnet
Is er een reden dat in de reacties groep ieder bericht dubbel gepost wordt. In de spot groep gebeurt het dubbel posten niet .
Omdat mijn eigen provider KPN een ip adres in de header zet. Maak ik gebruik voor het posten van reacties van een public server. NNTP-Posting-Host: YmUx1XIaTEBvtZiPchmyLw.user.speranza.aioe.org
Alleen kan ik uit outlook gewoon zonder problemen posten maar vanuit spotnet niet.(meerdere servers getest)
Ik krijg de melding 441 437 EMP (MD5) of ongeldige message ID article received (SSL verbinding)
http://www.postxpert.com/onlinehelp/ServerErrorMessages.html
441 - No valid newsgroups in "?????????" One or more of the newsgroups you have entered on the Project Settings is not valid (does not exist).
437 EMP Rejected. EMP = Excessive Multi-Post. You attempted to cross-post to too many newsgroups at once. How many is too many? It varies from news server to news server. Read Current Usenet SPAM Thresholds and Guidelines to get an idea of what the generally accepted guidelines for cross-posting are. Try reducing the number of newsgroups, splitting the message and newsgroups into two or more messages, or try the "Limit cross-posting to n groups at a time" feature.
Kunnen de foutmeldingen eventueel veroorzaakt worden door het dubbel posten?
Bedankt voor het ontwikkelen van spotnet
Spotnet werkt super, zou het niet mogelijk zijn om automatisch bepaalde spots te downloaden? bv deel titel en bv afzender en formaat combie?
Zou zeker handig zijn voor series enz
@Sheeve & Bas-r: ik ben er zeker nog mee bezig, code is hier te vinden: https://bitbucket.org/sh4wn/spotnet-linux
Ik ben het zeer modulair aan het opzetten, zodat eventueel later een Qt frontend (of misschien zelfs webbased) niet al te moeilijk moet zijn.
Ik ben het zeer modulair aan het opzetten, zodat eventueel later een Qt frontend (of misschien zelfs webbased) niet al te moeilijk moet zijn.
Daar hebben we Sabnzbd+ voor.... Elke dag komen automatisch bij mij de vooraf geselecteerde series binnen.Pietje NL schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:53:
Spotnet werkt super, zou het niet mogelijk zijn om automatisch bepaalde spots te downloaden? bv deel titel en bv afzender en formaat combie?
*burp*
Een aardige feature voor een toekomstige versie is om updates van de spot mogelijk te maken door de originele poster. Denk hierbij aan een nieuwe post met naast de gebruikelijke headers een update tag met daarin relevante gegevens zoals article-id en aangepaste velden. Hierbij kan dan bijvoorbeeld categorie, status en nzb aangepast/toegevoegd worden. Dit moet dan wel clientside ondersteunt/opgelost worden. Ik weet niet hoe het nu zit met reacties op een post maar die kunnen op een gelijke manier verwerkt en gelinkt worden aan het origineel.
Verder zou het de snelheid (en geheugengebruik) ten goede kunnen komen als er een native DB oplossing komt voor de lokale cache. Hierin kunnen dan meteen ook de reacties opgeslagen worden; wellicht als optie wanneer mensen deze extra download bij het opstarten (desnoods in de achtergrond) uit willen uitschakelen.
Verder zou het de snelheid (en geheugengebruik) ten goede kunnen komen als er een native DB oplossing komt voor de lokale cache. Hierin kunnen dan meteen ook de reacties opgeslagen worden; wellicht als optie wanneer mensen deze extra download bij het opstarten (desnoods in de achtergrond) uit willen uitschakelen.
[ Voor 83% gewijzigd door IEF op 17-02-2011 21:43 ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
In het kort komt het er op neer dat je de SpotWorker.CreateSpot functie van SpotClient.dll moet aanroepen (uitgebreide instructies daarvoor heb ik je weken terug al eens gestuurd). Dat werkt vlekkeloos, maar je wou liever OpenFTD's xml-formaat gebruiken, en ik heb geen tijd om je daar bij te helpen. Je kunt ook in de broncode duiken als je de CreateSpot functie niet wil gebruiken, dan zie je hoe het werkt.cjdijk schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:12:
Ik heb je 2 keer een Direct Message gestuurd, maar nog geen antwoord.
Kan je ook bestaande filters aanpassen?
Heb de filters die er hetzelfde uitzien als FTD gedownload en die vervangen door de standaard filters.
In HD wil ik bijvoorbeeld alleen zien dat er ondertitels ingebakken zitten verder niet maar weet niet of ik dit bij de bestaande filter in kan stellen.
Niewe filter aanmaken dat kan, maar om eea overzichtelijk te houden zie ik dit graag aangepast in de bestaande filter net zoals bij FTD.
Verder prima programma, hulde Drazix!
Heb de filters die er hetzelfde uitzien als FTD gedownload en die vervangen door de standaard filters.
In HD wil ik bijvoorbeeld alleen zien dat er ondertitels ingebakken zitten verder niet maar weet niet of ik dit bij de bestaande filter in kan stellen.
Niewe filter aanmaken dat kan, maar om eea overzichtelijk te houden zie ik dit graag aangepast in de bestaande filter net zoals bij FTD.
[ Voor 12% gewijzigd door evdv op 17-02-2011 21:08 ]
Ik ben niet bekend met downloaden via newsservers (alleen torrents) en kreeg het idee dat Spotnet dat voor mij allemaal abstraheert. De eerste download die ik probeer krijgt echter na een minuutje downloaden (op max 300 bytes/s!) de status "Mislukt", zonder toelichting. Is er ergens een foutlog? Of begrijp ik het nog niet helemaal? (of helemaal niet
)
Ok, nu start hij uberhaupt niet meer. Even de splashscreen, daarna niets. Pas als ik via taskmgr het proces terminate, dan wil hij weer starten.
Ok, nu start hij uberhaupt niet meer. Even de splashscreen, daarna niets. Pas als ik via taskmgr het proces terminate, dan wil hij weer starten.
[ Voor 20% gewijzigd door kwaazaar op 17-02-2011 21:11 ]
Met spotnet kan je wel spotten. Gewoon bestand --> toevoegenwebdrifter schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:14:
@cjdijk
Of bedoel je gewoon de mogelijkheid die FTD had om handmatig te spotten?
Want die lijkt Spotnet inderdaad te missen.
En dat zou inderdaad de dood van het spotten zijn.
En zonder FTD dus de dood van Spotnet.
Heb ik hier soms ook.kwaazaar schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:58:
Ja, inderdaad, gewoon nzb-tje aanleveren, alle veldjes even invullen en klaar.hhoekstra schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:22:
[...]
Met spotnet kan je wel spotten. Gewoon bestand --> toevoegen
Ik heb nog een vraagje over filters. Om ook de laatste TV series uit mijn film filters te halen zou ik ook enkele nieuwgroepen uit de resultaten willen filteren, maar ik kom er niet precies uit welke voorwaarden ik dan in mijn filter moet zetten. Mijn laatste poging was
code:
een aanpassing op AND (Tags NOT LIKE '*b4|*') welke ik in de "ftd-alike" filters.xml vond. Dit had de groep binaries.tv moeten filteren, maar was helaas weinig succesvol: Spotnet crashde toen ik de filter wilde openen.1
| AND (Groep-ID NOT LIKE '*291|*') |
Iemand misschien tips?
[ Voor 12% gewijzigd door Smurf op 17-02-2011 21:35 ]
)
Verwijderd
Een officieel member-systeem zou prettig zijn, anders upload ik die spots wel.. Maar kunnen andere mensen ook spots onder mijn naam plaatsen, en reageren natuurlijk 
edit:
MAAR!! voor de rest is het een top programma!

Toon eens wat eigen inzet voor je wat vraagt.
edit:
MAAR!! voor de rest is het een top programma!
Toon eens wat eigen inzet voor je wat vraagt.
[ Voor 55% gewijzigd door IEF op 17-02-2011 22:03 ]
@hhoekstra
Bedankt. Had ik overigens zelf ook moeten vinden. En toch kijk ik er over heen.
Geeft maar weer eens aan hoe belangrijk het voor de acceptatie van Spotnet is als het wat meer op FTD lijkt.
.
Ik kan trouwens nergens op internet in handleidingen voor Spotnet info vinden over updaten van het programma zelf. Kun je nieuwe versies over oude heen installeren of moet je eerst de oude versie de-installeren, en zo ja wat gebeurt er dan met je lokale database met spots?
Bedankt. Had ik overigens zelf ook moeten vinden. En toch kijk ik er over heen.
Geeft maar weer eens aan hoe belangrijk het voor de acceptatie van Spotnet is als het wat meer op FTD lijkt.
.
Ik kan trouwens nergens op internet in handleidingen voor Spotnet info vinden over updaten van het programma zelf. Kun je nieuwe versies over oude heen installeren of moet je eerst de oude versie de-installeren, en zo ja wat gebeurt er dan met je lokale database met spots?
doe maar niet
[ Voor 83% gewijzigd door Koffie op 17-02-2011 22:31 ]
Verwijderd
Is niet zo netjes om in dit topic te adverteren?whatyouneed schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:00:
naast spotnet is er nu ook x
[ Voor 13% gewijzigd door Koffie op 17-02-2011 22:31 ]
@Drazix
Het zou heel mooi zijn als je de filters zelf kunt organiseren.
Dus naar boven of naar beneden kunt verplaatsen
en onder, door de gebruiker zelf aan te maken, subgroepen kunt plaatsen.
Het zou heel mooi zijn als je de filters zelf kunt organiseren.
Dus naar boven of naar beneden kunt verplaatsen
en onder, door de gebruiker zelf aan te maken, subgroepen kunt plaatsen.
Net bij een kennis spotnet geprobeerd te installeren ( Pentium 4 / 2 Ghz. 256 mb ram)..hij het binnen halen bij de spots ( 350K ) kreeg ik een melding dat het intern geheugen vol zat. erna tripte de hele pc. helaas voor hem zal dit niet werken denk ik
is niet adverteren bedoeld maar als tip of is dat niet toegestaan?
Verwijderd
een tip wel, maar als je een site met 55 nzb bestanden als tip geeft? is dat niet een beetje verdacht?whatyouneed schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:18:
is niet adverteren bedoeld maar als tip of is dat niet toegestaan?
Dan zou je moeten kijken in je Filter.xml file en een bestaande filter kopiëren met de categorien die je net hebt aangemaakt zodat ze er hetzelfde uitzien.evdv schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:58:
Kan je ook bestaande filters aanpassen?
Denk als het programma wel werkte, dat uitpakken ook niet werkbaar is met 256 MB, 2e hands geheugen geen optie?Dacuuu schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:15:
Net bij een kennis spotnet geprobeerd te installeren ( Pentium 4 / 2 Ghz. 256 mb ram)..hij het binnen halen bij de spots ( 350K ) kreeg ik een melding dat het intern geheugen vol zat. erna tripte de hele pc. helaas voor hem zal dit niet werken denk ik
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
De pc van hem is zo 2001.. maar FTD met newsleecher (auto repair / extract ) deed het altijd goed. als je maar beetje geduld had..MeNTaL_TO schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:30:
[...]
Denk als het programma wel werkte, dat uitpakken ook niet werkbaar is met 256 MB, 2e hands geheugen geen optie?
Misschien beter om SpotLite op die pc te installerenDacuuu schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:15:
Pentium 4 / 2 Ghz. 256 mb ram)..hij het binnen halen bij de spots ( 350K ) kreeg ik een melding dat het intern geheugen vol zat
Ik haal ook 'maar' 125k posts met XSNews, heb jij al een oplossing ondertussen?Brummetje schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:42:
[...]
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ik heb bij newsxs een abbo afgesloten (120mb) via grabbit haal ik de volle 12mb met ziggo alles-in-1 extra maar via spotnet blijft het hangen op max 5.5mb. heb ik iets verkeerd staan? heb aangegeven 16 draadjes en hoger kan ik niet. iemand en idee?
Hoewel Spotnet nog niet zo fijn werkt en mooi is als FTD is het nu al een redelijk alternatief.
Ik hoop dat het uiteindelijk, liefsts snel, net zo goed en mooi of zelfs beter dan FTD zal worden.
Brein heeft nog steeds niet door dat elke tegenwerking die de community krijgt diezelfde community uiteindelijk alleen maar sterker maakt.
Dat kan Brein alleen voorkomen door de community volledig "dood" te maken.
Maar het stadium dat dat mogelijk is zijn we allang voorbij.
Jammer voor de klanten van Brein die wel in de verkooppraatjes van Kuik geloven, en nog steeds denken dat ze ons kunnen stoppen en bereid zijn daarvoor oplichters als Kuik van een riant salaris te voorzien.
Wij gaan door en worden sterker. Wordt ook actief, wees geen egoïstische individualist en doe ook iets positiefs voor de community.
Je krijgt er tenslotte veel voor terug.
Ik hoop dat het uiteindelijk, liefsts snel, net zo goed en mooi of zelfs beter dan FTD zal worden.
Brein heeft nog steeds niet door dat elke tegenwerking die de community krijgt diezelfde community uiteindelijk alleen maar sterker maakt.
Dat kan Brein alleen voorkomen door de community volledig "dood" te maken.
Maar het stadium dat dat mogelijk is zijn we allang voorbij.
Jammer voor de klanten van Brein die wel in de verkooppraatjes van Kuik geloven, en nog steeds denken dat ze ons kunnen stoppen en bereid zijn daarvoor oplichters als Kuik van een riant salaris te voorzien.
Wij gaan door en worden sterker. Wordt ook actief, wees geen egoïstische individualist en doe ook iets positiefs voor de community.
Je krijgt er tenslotte veel voor terug.
Gewoon met grabit blijven doen, hoef je niks uit te zoekenmarcel23456 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:18:
Ik heb bij newsxs een abbo afgesloten (120mb) via grabbit haal ik de volle 12mb met ziggo alles-in-1 extra maar via spotnet blijft het hangen op max 5.5mb. heb ik iets verkeerd staan? heb aangegeven 16 draadjes en hoger kan ik niet. iemand en idee?
Ik heb gecheat, ik heb alle spots bestanden verwijderd, daarna de .ru server als header + download ingesteld... daarna heb ik XSnews weer ingesteld en de naam van de .ru server spots hernoemd naar die van XSnewsMattie112 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:18:
[...]
Ik haal ook 'maar' 125k posts met XSNews, heb jij al een oplossing ondertussen?
Denk dat het namelijk met nieuwe spots wel gewoon goed werkt.