Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:51:
[...]

ik heb wat spots aangemeld en daarbij moest ik een nzb aanleveren. Ik heb ze vanuit newsleecher gehaald omdat het geen posts van mijn kant waren, maar echte spots.

Ik had liever bestandsnamen aangeleverd, ik werk bijna niet met nzb's, maar voor de niet zo handige downloaders is dit wel een ideaal systeem.
staat die NZB dan in het artikel in de free.pt groep? of wordt de nzb ergens anders geplaatst ?

(heb je title van jouw "spot", kan ik ff koekeloeren)

(je hebt toevallig niet het message-id van het article in de free.pt group ;) ).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
ik merk wel, dat als ik aan t downloaden ben met mn eweka accountje, dat ik GEEN spots kan binnenhalen of bekijken in Spotnet (wat in de latere versies hopelijk wel verbeterd kan worden)

Voorlopig is t dus eerst spots kijken, downloaden. Wil ik weer spots kijken? Dan eerst Sabnzbd+ in mijn geval weer afsluiten, spotnet weer open en kijken wat vooor nieuws er is :P

Beetje omslachtig maar we komen er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lampuhkap schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:04:
ik merk wel, dat als ik aan t downloaden ben met mn eweka accountje, dat ik GEEN spots kan binnenhalen of bekijken in Spotnet (wat in de latere versies hopelijk wel verbeterd kan worden)

Voorlopig is t dus eerst spots kijken, downloaden. Wil ik weer spots kijken? Dan eerst Sabnzbd+ in mijn geval weer afsluiten, spotnet weer open en kijken wat vooor nieuws er is :P

Beetje omslachtig maar we komen er wel
Je kan bij SabNZBD max connecties zetten, als je die nu gewoon je MAX (die je mag hebben van je news provider) - 1 zet, hou je 1 draadje over voor spots te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een oplossing?

Ik wil spots plaatsen, maar dat gaat zeker niet lukken met ziggo en/of hitnews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmz, wat ik ervan vind tot nu toe:

installatie gaat erg makkelijk, je provider kiezen en je gegevens.

dan valt het me op dat het programma traag werkt. Zeker wanneer je op downloaden klikt dan freezed het programma even.
Ik kan maar 1 download per keer doen, ligt dat eraan dat ik ziggo gebruik??

verder kan ik weinig instellen, geen maximale download, hoe interface is, etc
Ook zijn de tabbladen niet even groot, dus net als in google ff een zootje sluiten door op dezelfde plek te klikken is er ook niet bij.

Wat wel handig is is dat je een cover vaak ziet, een beschrijving en meer info.
en dat het programma automatisch uit pakt.

het heeft potentie en zeker makkelijk voor nederlandse content maar tot nu toe vind ik de private torrent sites toch wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:10:
mmmz, wat ik ervan vind tot nu toe:
het hele download verhaal gaat gewoon met sabnzbd, kan je alles instellen wat je wilt.
waarmee downloade je voorheen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:08:
Iemand een oplossing?

Ik wil spots plaatsen, maar dat gaat zeker niet lukken met ziggo en/of hitnews?
Ja hoor, alleen even servers.xml in C:/ProgramData/Spotnet aanpassen naar de juiste instellingen die bij jou server horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:12:
[...]

het hele download verhaal gaat gewoon met sabnzbd, kan je alles instellen wat je wilt.
waarmee downloade je voorheen dan?
sabnzbd?
lol ik heb alleen spotnet gedownload en mijn ziggo account gebruikt.

voorheen en nog gebruik ik utorrent icm autounpack
en daarvoor kazaa en napster :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:16:
[...]

sabnzbd?
lol ik heb alleen spotnet gedownload en mijn ziggo account gebruikt.

voorheen en nog gebruik ik utorrent icm autounpack
en daarvoor kazaa en napster :+
ah ok. Na Spotnet installeert SabNZBD mee, hoe deze te bereiken is voor de instellingen te zetten zal wel ergens staan in dit topic.
Standaard is het: [url]http://localhost:8080/[/url] (althans bij mij op de machine)

Je vermeld ook dat je alleen je ziggo account gebruikt, nu verdient het over het algemeen de aanbeveling om indien je van usenet gebruik gaat maken je een abbo op een payserver neemt. Dit inverband met de verspreiding en retentie van die binaries in newsgroups. Dit is meestal nogal karig bij standaard newsservers van b.v. ziggo, upc etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:19:
[...]

ah ok. Na Spotnet installeert SabNZBD mee, hoe deze te bereiken is voor de instellingen te zetten zal wel ergens staan in dit topic.
Standaard is het: [url]http://localhost:8080/[/url] (althans bij mij op de machine)

Je vermeld ook dat je alleen je ziggo account gebruikt, nu verdient het over het algemeen de aanbeveling om indien je van usenet gebruik gaat maken je een abbo op een payserver neemt. Dit inverband met de verspreiding en retentie van die binaries in newsgroups. Dit is meestal nogal karig bij standaard newsservers van b.v. ziggo, upc etc.
ik krijg een beetje het idee dat de maker een prog wil maken waarmee iedereen overweg kan.
dus alleen de bassale functies.
laat hem dan tijdens de installatie vragen of je standaard of expert of zo wilt hebben.

zal eens kijken hoe dat is voor een dagje dan, als ze maar paypal accepteren en geen vaste abbo's

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Kreukeltje schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:57:
[...]

Volgens mij maak je zo een 'dubbel' systeem: eentje voor de spots, de andere voor white-/black listed users.
Da's niet KISS.
Een "dubbel systeem", of "hetzelfde systeem voor twee doeleinden", het is maar hoe je het bekijkt.
Het oude comments-systeem uit FTD is nu ook weer aanwezig. Maak daar dan weer gebruik van.

Als een selecte groep mensen onder een gezamelijk pseudoniem (vgl release groepen) een "spam-warning" als comment plaatst, blijft de rest er wel van af. Die pseudoniemen krijgen vanzelf authoriteit.
Lijkt me een stuk makkelijker te doen dan allerlei crypto-dingetjes, die een echte spammer toch wel weer weet te omzeilen.
Ok, in vogelvlucht mijn achterliggende motivatie voor het gebruik van whitelists:
- Op een gesloten en gecontroleerd platform als FTD is het bannen van gebruikers en moderatie van comments mogelijk.
- Een gesloten platform vormt een makkelijk doelwit voor een ieder die downloaden tegen wil gaan, vandaar de vraag naar een gedistribueerde oplossing op basis van een open opslagsysteem als usenet waarbij er geen single point of failure is.
- Een open systeem als usenet is uit zichzelf niet te modereren, tenzij je een mechanisme eroverheen legt waarbij slechts enkelen de rechten cq. private keys hebben te kunnen modereren. Deze enkelen vormen dan de zwaktste schakel - vooropgesteld dat er mensen te vinden zijn die in hun eigen tijd de troep (=spam) van anderen willen opruimen.
- Zonder centrale moderatie op een open systeem zul je moeten accepteren dat mensen vrijelijk nieuwe gebruikers kunnen aanmaken en mensen de grootste spam kunnen posten. Blacklisten gaat in deze context niet werken, als spammer maak (=verzin) je gewoon weer een nieuw gebruikersaccount per post.
- Vandaar de omgekeerde insteek: Ga niet blacklisten, maar whitelisten. Laat deze whitelist niet centraal bijhouden (gevoelig voor spammers), maar per gebruiker. Zo kan iedereen bewust kiezen wiens spots en comments ze wel willen zien, cq. dit laten bepalen a.d.h.v . whitelists van gebruikers die zij reeds vertrouwen. Deze constructie is voor spammers veel moeilijker te misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er komt een vrouw bij de dokter.
had ik nog niet gezien of gevonden op een private torrent site.
iemand een email adres van tim dat ik hem kan bedanken voor dit nieuwe makkelijke programma dat mede mogelijk is gemaakt door brein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Gebruik daar maar topicreport voor, doen wij de rest.

FAQ Spotnet - Deel 1

hopelijk nu een wat schoner topic :9~

[ Voor 62% gewijzigd door IEF op 17-02-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:22:
[...]
zal eens kijken hoe dat is voor een dagje dan, als ze maar paypal accepteren en geen vaste abbo's
er zijn er ook kan je je met sms betalen, betaal je b.v. voor 10gig te downloaden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:36:
[...]

er zijn er ook kan je je met sms betalen, betaal je b.v. voor 10gig te downloaden oid.
net ff gekeken hoor maar wat me opvalt is dat ze allemaal wel een instap abbo hebben.
kost je toch snel 6 euro pm en dan heb je een trage verbinding.
dan moest je voorheen zoeken op onoverzichtelijke sites en dan nog downloaden.

dan torrents 1x registreren, downloaden en uploaden, uitpakken en klaar
en dan alles ook nog per catagorie overzichtelijk en movie packs en dergelijke.

spotnet is een leuke aanvulling tot nu toe maar of het voor mij torrents kan verslaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:58

_AN

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:44:
[...]

net ff gekeken hoor maar wat me opvalt is dat ze allemaal wel een instap abbo hebben.
kost je toch snel 6 euro pm en dan heb je een trage verbinding.
dan moest je voorheen zoeken op onoverzichtelijke sites en dan nog downloaden.

dan torrents 1x registreren, downloaden en uploaden, uitpakken en klaar
en dan alles ook nog per catagorie overzichtelijk en movie packs en dergelijke.

spotnet is een leuke aanvulling tot nu toe maar of het voor mij torrents kan verslaan :)
Mwah, die 6 euro of meer per maand heb ik er wel voor over. Zeker gezien de snelheid, die met regelmaat niet gehaald wordt bij het downloaden van torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resma
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-08 20:56
Ik heb 16x16 en 24x24 gekleurde filter icoontjes gepost. Zowel in FTD als spotnet terug te vinden. Veel plezier ermee!

Ik vind spotnet overigens een prima FTD alternatief. Nu ik de headers download van een russische server gaat ook het bijwerken van reacties prima, ook als ik via Eweka aan het downloaden ben.

[ Voor 48% gewijzigd door resma op 16-02-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tim kuik is ook een spotter

zoek maar eens op timkuikbrein

goede smaak heeft de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

resma schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:03:
Ik heb 16x16 en 24x24 gekleurde filter icoontjes gepost. Zowel in FTD als spotnet terug te vinden. Veel plezier ermee!

Ik vind spotnet overigens een prima FTD alternatief. Nu ik de headers download van een russische server gaat ook het bijwerken van reacties prima, ook als ik via Eweka aan het downloaden ben.
hoe verander je dat dan in de server file zelf?
gewoon toevoegen of de verwijzing bij header veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resma
In ProgramData in de servers.xml de headers regel wijzigen:

<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1"/>

Werkt perfect bij mij. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery1976
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:18
TAA schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:53:
Misschien wel offtopic maar niet onbelangrijk; de komende 2 weken gaat een verhuizing van complete communities plaats vinden. Gezien het feit dat Spotnet niet in een open repository staat is de ontwikkelcapaciteit beperkt. Het is nu juist belangrijk om de community zoveel mogelijk bij elkaar te houden en te zorgen dat mensen niet afhaken door technische problemen.

Ik volg de ontwikkeling de komende tijd vol belangstelling!
Ja uiteraard...

Echter zou ik en misschien ook velen anderen zich wensen dat er een behoorlijk aantal N00bs mee te bodem induiken. (Schoon Schip !!!! :+ )
Als je niet weet hoe je een RAR file moet uitpakken denk ik dat je toch nog enkele basiskennis mist. Om daarmee de FTD spots te vervuilen was en is niet noodzakelijk....Er zijn zelf gevallen bekend waar men een bijdrage wou leveren indien men het gedownloade spul deed aanleveren... uitgepakt en gebrand nog wel 8)7

Laten we eerlijk zijn... de laatste jaren begon het toch een grote vervuiling te worden op FTD.. Grote spotters begonnen zich al te distantiëren... nou dat zegt al genoeg...

Dus nogmaals het oproep aan de lieve sesamstraat kijkers.....
Lezen Lezen Lezen...

Google is your friend !!!!

Ps. Ook in dit topic merkt men weer dat elke keer dezelfde vragen terug keren.. echter weinigen nemen zich de moeite om dit ook te lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
MrBucket schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:24:
[...]
- Vandaar de omgekeerde insteek: Ga niet blacklisten, maar whitelisten. Laat deze whitelist niet centraal bijhouden (gevoelig voor spammers), maar per gebruiker. Zo kan iedereen bewust kiezen wiens spots en comments ze wel willen zien, cq. dit laten bepalen a.d.h.v . whitelists van gebruikers die zij reeds vertrouwen. Deze constructie is voor spammers veel moeilijker te misbruiken.
Eens over de problemen van een gesloten systeem.
Eens over de zwakke schakel bij private keys, al zou een spammer die keys misschien ook wel kunnen reverse engineeren.
Risico bij whitelist ligt in diefstal van identiteit van een whitelisted user: een spammer neemt die identiteit 'over' en iedereen die dan zijn spots binnen haalt, krijgt alleen maar troep binnen: weg opgebouwde betrouwbaarheid.
Mijn idee over groepen, die spots "evalueren" heeft hetzelfde manco.

Ergo, hoe een waardering van een spot te maken, die betrouwbaar is en (voorlopig) niet te kraken voor spammers? Ik las elders op T-net een idee over magnet-links op Twitter: lijkt me ook te misbruiken...
Zul je zien dat er weer closed communities opstaan om deze te distribueren: FTD all over again.
Hebben we wel een paar jaar respijt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:09

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

MrBucket schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:24:
Het is een stap de goede kant op, maar uiteindelijk is het ook een beetje het probleem verplaatsen. Nu moeten gebruikers gaan uitzoeken wie er te vertrouwen is. Nu is dat voor een aantal van ons geen probleem, maar voor de incidentele downloader is dat niet te doen.
De volgende stap is een 'web of trust'. Hierbij vertrouw je op de kennis van een ander.
voorbeeldje:
Ik weet misschien niet zo veel van internet, maar ik heb een broer die wel goed op de hoogte is.
Ik vertel mijn software dus om alles wat mijn broer post te vertrouwen.
Mijn broer heeft ook vrienden. Omdat het vrienden van mijn slimme broer zijn, vertrouw ik hun ook een beetje, want ik vertrouw immers het oordeel van mijn broer.

Door op deze manier vertrouwen te 'stapelen' kan je ook posts van mensen vertrouwen die je zelf nog niet kent.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:10:

Ook zijn de tabbladen niet even groot, dus net als in google ff een zootje sluiten door op dezelfde plek te klikken is er ook niet bij.
Net als in FTD kun je gewoon tabs sluiten met een rechter muisklik er op hoor...
of de tab die je bekijkt met een rechtsklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:27:
[...]

Het is een stap de goede kant op, maar uiteindelijk is het ook een beetje het probleem verplaatsen. Nu moeten gebruikers gaan uitzoeken wie er te vertrouwen is. Nu is dat voor een aantal van ons geen probleem, maar voor de incidentele downloader is dat niet te doen.
De volgende stap is een 'web of trust'. Hierbij vertrouw je op de kennis van een ander.
voorbeeldje:
Ik weet misschien niet zo veel van internet, maar ik heb een broer die wel goed op de hoogte is.
Mijn broer heeft ook vrienden. Omdat het vrienden van mijn slimme broer zijn, vertrouw ik hun ook een beetje, want ik vertrouw immers het oordeel van mijn broer.

Door op deze manier vertrouwen te 'stapelen' kan je ook posts van mensen vertrouwen die je zelf nog niet kent.
Op die manier werkt FMS van Freenet ook idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo inmiddels door even te lezen alles perfect aan de praat gekregen. En zojuist mijn filters van FTD in Spotnet gezet.
Door jullie hier ben ik weer een tevreden man _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 00:27:
[...]

voorbeeldje:

In feite is dat toch ook niet veilig? Jij vertrouwt je broer misschien wel, maar wie zegt dat de kennis van de kennis van de kennis te vertrouwen is? Binnen een klein besloten clubje gaat dat wel, maar bij zoiets groots als een downloadcommunity komt er heel makkelijk een schakel tussen die het niet zo nauw neemt met (andermans) veiligheid/privacy.

En zo moeten beginners nog steeds uitzoeken wie er te vertrouwen is, want hoe kom je als buitenstaander in zo'n web-of-trust? Wat nou als je niemand kent?

Het mooiste zou imho zijn als er binnen Freenet een Spotnet site wordt gehost waar keys worden uitgewisseld en die voor iedereen toegankelijk is.

[ Voor 42% gewijzigd door Apie! op 16-02-2011 08:48 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Start ik vanmorgen spotnet op, heb ik nog maar de helft van mn spots erin staan! Waar is de rest?

Alles van Bradje bijv is foetsie!

(was ff dubbelpost met de Spotnet FAQ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Lampuhkap schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:55:
Start ik vanmorgen spotnet op, heb ik nog maar de helft van mn spots erin staan! Waar is de rest?

Alles van Bradje bijv is foetsie!

(was ff dubbelpost met de Spotnet FAQ)
Dan heb jij vast een andere server (bijvoorbeeld ip) ingevuld
Spotnet maakt dan een nieuwe spots bestand aan.
In de appdata staat dit bestand. Ik heb hetzelfde ervaren als jij nu hebt.
Ik heb gewoon de domein naam gerenamed naar het ip wat minder spots bevatte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 04:44:
Zo inmiddels door even te lezen alles perfect aan de praat gekregen. En zojuist mijn filters van FTD in Spotnet gezet.
Door jullie hier ben ik weer een tevreden man _O_
Denk dat je mensen heel blij kunt maken met een stappenplan... :)

Zal me vanavond ook eens verdiepen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Mja, ik net dat weer veranderd naar de headers van die russische shit, mis ik nog steeds al mn spots van Bradje al is de rest wel weer redelijk op peil geloof ik. Naja....we hopen dat er nog een goeie oplossing komt van iemand, ik wacht netjes af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zucht .....

Elke keer dezelfde vragen en opmerkingen ...
De 'initiator' laat zich ook niet meer zien ( begrijpelijk )

Ik ga het topic ook verlaten, op twitter krijg je de update's, en problemen zie ik er niet van komen ....
Succes allen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Inderdaad.. dit hele topic is offtopic geworden, het gaat over newsreader abo's, hoe moet ik met Spotnet omgaan, FTD en wat al niet meer... terwijl deze topic zou moeten gaan over wat vinden we van Spotnet. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Mensen,

Voor vele kleine (hier steeds terugkerende) probleempjes is hier: klik al een oplossing beschikbaar.

Als we daar nu verder gaan discussiëren over de algemene dingen. Dan kan dit topic terug naar Dravix (for the real shit)

[ Voor 5% gewijzigd door GateKeaper op 16-02-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb ook een eweka abbo en deze toegevoegd als server, maar als ik dubbelklik op een spot krijg ik een time-out :S

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
jos_zwa schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:43:
ik heb ook een eweka abbo en deze toegevoegd als server, maar als ik dubbelklik op een spot krijg ik een time-out :S
Heb je al in de FAQ topic gekeken? Alhoewel het in deze topic het probleem ook al minimaal 10x behandeld is...

[ Voor 10% gewijzigd door Jarcol op 16-02-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvanErp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 06:14
Als ik punten kon geven dan zou ik zeggen een 8! (/10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:05:
[...]

Denk dat je mensen heel blij kunt maken met een stappenplan... :)

Zal me vanavond ook eens verdiepen in...
Mijn enige stap was dit topic lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Feature request:
Een kolom waarop de grootte van de download zichtbaar is. Dit voorkomt akelige verrassingen dat je per abuis over het gegeven heen kijkt dat je een bestand van 40GB download, waar er dezelfde film aangeboden wordt voor 8 tot 12 GB

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:21

Nakebod

Nope.

Die info staat wel in de spots zelf, dus je kan het controleren :)
Maar (zelf te configureren) kolommen zouden best wel eens handig kunnen zijn. Niet iedereen wilt natuurlijk alle info, of vindt alle info even belangrijk.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:27
Hmm gister voor het eerst uitgeprobeerd en toen de download compleet was, stond er dat ie mislukt was en is hij nergens te vinden op me schijf. Maf, vanmiddag nog maar eens proberen.

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Laatst online: 10-09 14:33
Weet iemand meer specificaties over de XML te geven die Drazix gebruikt? Ik ben al vrij ver met een C# class die de spots uitleest, maar ik mis nog informatie over de <sub> en <nzb> elementen. Als we deze informatie hebben, dan kunnen er meer mensen aan de slag met readers = meer functionaliteit. Nu hangt alles af van Drazix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faberge schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:28:
Hmm gister voor het eerst uitgeprobeerd en toen de download compleet was, stond er dat ie mislukt was en is hij nergens te vinden op me schijf. Maf, vanmiddag nog maar eens proberen.
ook vaak gehad idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:52:
Hier Lightning Usenet. Geen Russische server meer nodig.
50mbit - 30 dagen , 2,50 per 30 dagen
Ideaal.
Bedankt voor de erg goede tip. Gelijk gedaan, nu kan ik meteen de 3 x duurdere TweakNews afzeggen!

Werkt sneller en prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdS schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:30:
Weet iemand meer specificaties over de XML te geven die Drazix gebruikt? Ik ben al vrij ver met een C# class die de spots uitleest, maar ik mis nog informatie over de <sub> en <nzb> elementen. Als we deze informatie hebben, dan kunnen er meer mensen aan de slag met readers = meer functionaliteit. Nu hangt alles af van Drazix...
idem dito hierzo, ben/wil client in Delphi aan het maken.

als de sub tags overeenkomen met de categorien/talen/sources in ftd, is het wel uit te zoeken.

de nzb element is voor mij ook nog een raadsel....

jij al een idee hoe de nzb zelf te verkrijgen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:52:
Hier Lightning Usenet. Geen Russische server meer nodig.
50mbit - 30 dagen , 2,50 per 30 dagen
Ideaal.
ook eens geprobeerd,

lekker cheap zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:25

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:38:
[...]

Hier ook bezig met een client in Delphi :)

(Begonnen als SABnzbd alternatief, maar kan er nu ook Spotnet ondersteuning in proppen).

[ Voor 16% gewijzigd door lordsnow op 16-02-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Laatst online: 10-09 14:33
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:38:
[...]
als de sub tags overeenkomen met de categorien/talen/sources in ftd, is het wel uit te zoeken.
de nzb element is voor mij ook nog een raadsel....
jij al een idee hoe de nzb zelf te verkrijgen ?
Mooi, dan posten we hier gewoon verder (of is een apart topic aanmaken een beter idee?).

De nzb lijkt me een versleuteling:
code:
1
<NZB><Segment>b99b74c4e2ed41b49e5c84a7ec177ab...@spot.net</Segment></NZB>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

TAA

Liever IRC

Nm.

[ Voor 96% gewijzigd door TAA op 16-02-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Modbreak:Dit topic is gestart om te praten over Spotnet, niet als slowchat 'help ik snap het niet' topic.
Vanaf nu zullen dergelijke simpele oneliners verwijderd worden.
Ook het quoten van je eigen post omdat je niet snel genoeg antwoord krijgt is NIET de bedoeling.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resma
De crux bij het toevoegen van een spot is dat je zelf de user invult. Ik zou dus zo van een gerenommeerde poster de identiteit kunnen stelen voor het posten van een zootje 'poep'. Op die manier kunnen kwaadwillenden, door te beginnen met posts onder de namen van de meest gerenommerde posters, de hele zooi omzeep helpen. Daarmee zou het succes van spotnet snel kunnen tanen. Alleen de reacties op een post zijn dan een aanwijzing, maar ook daar geld dat je zelf de user invult. Ik denk dat als 5 mensen fulltime bezig gaan met false spotten en false reageren, dat de lijsten heel snel enorm vervuilen en zo onbruikbaar worden.

De belangrijkste vraag is dus hoe je zeker weet dat diegene die de post heeft geplaatst of een reactie ook diegene is die hij pretendeert te zijn. Dat gaat niet zonder user authenticatie en dat gaat meestal slecht gedistribueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvdS schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:47:
[...]

Mooi, dan posten we hier gewoon verder (of is een apart topic aanmaken een beter idee?).

De nzb lijkt me een versleuteling:
code:
1
<NZB><Segment>b99b74c4e2ed41b49e5c84a7ec177ab...@spot.net</Segment></NZB>
Ook ik zou dit graag willen weten (al meerdere keren gevraagd aan Drazix). Enigste wat ik nog moet hebben voor mijn web-app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
resma schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:52:
De crux bij het toevoegen van een spot is dat je zelf de user invult. Ik zou dus zo van een gerenommeerde poster de identiteit kunnen stelen voor het posten van een zootje 'poep'. Op die manier kunnen kwaadwillenden, door te beginnen met posts onder de namen van de meest gerenommerde posters, de hele zooi omzeep helpen. Daarmee zou het succes van spotnet snel kunnen tanen. Alleen de reacties op een post zijn dan een aanwijzing, maar ook daar geld dat je zelf de user invult. Ik denk dat als 5 mensen fulltime bezig gaan met false spotten en false reageren, dat de lijsten heel snel enorm vervuilen en zo onbruikbaar worden.

De belangrijkste vraag is dus hoe je zeker weet dat diegene die de post heeft geplaatst of een reactie ook diegene is die hij pretendeert te zijn. Dat gaat niet zonder user authenticatie en dat gaat meestal slecht gedistribueerd.
dan zou er dus een inlog systeem moeten komen. Maar klopt wel wat je zegt dadelijk download je zelfs een virus omdat je denk dat het van een betrouwbare spotter af komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JvdS schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:30:
Maar ik mis nog informatie over de <sub> en <nzb> elementen.
<SUB> Element: Zie http://ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto

<NZB> Element: Is de message-id van de NZB, ingepakt met gZip8bit, zie: http://www.imc.org/ietf-usefor/2003/Feb/0575.html
resma schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:52:
Op die manier kunnen kwaadwillenden, door te beginnen met posts onder de namen van de meest gerenommerde posters, de hele zooi omzeep helpen.
Als je met je muis boven een afzender gaat hangen met je muis, zie je de persoonlijke ID. Iemand kan wel de naam de van iemand anders faken, maar de ID valt niet te faken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx ! (nu vrij vragen aan de baas, zodat ik aan de gang kan ;) ).

heb je er eigenlijk problemen mee als anderen clients (readonly) ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resma
Als je met je muis boven een afzender gaat hangen met je muis, zie je de persoonlijke ID. Iemand kan wel de naam de van iemand anders faken, maar de ID valt niet te faken.
Als ik dus spotnet op twee verschillende PC's gebruik om te posten, heb ik dan ook twee persoonlijke ID's? Kun je ook tags aanmaken op dit persoonlijke ID, zodat je snel en gemakkelijk de posts van iemand kunt vinden, zonder eventuele fakes?

Thanx trouwens voor al jouw effort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-08 19:01
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:25:
[...]

misschien is een feature van lokale "whitelist" wat eerder vernoemd werd wel een goed idee..

dus een feature die controleert of gekozen username van post in jouw whitelist voorkomt met vastgelegd id.
indien username gelijk is controleer dan ook of id gelijk is. indien username gelijk is, maar id wijkt af dan een notificatie op het scherm/in de post plaatsen.
(wanneer user/id niet in whitelist zit kan de post natuurlijk wel geopend worden)

wat gebeurt er echter wanneer een "veel uploader" ineens een nieuwe installatie doet of vanaf een ander systeem upload; een ander id? ofwel icm whitelist een false positive?

[ Voor 4% gewijzigd door Vledderos op 16-02-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:18
Waar gaat de nzb heen die je upload als je een spot toevoegt, op een centrale (signing) server of wordt die geupload op usenet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TereZz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:15:
Waar gaat de nzb heen die je upload als je een spot toevoegt, op een centrale (signing) server of wordt die geupload op usenet?
ik denk de newsgroup die in de xml wordt aangegeven met <nzbgroup> ?
(zit op werk kan niet alles inzien hier, eigenlijk niets inzien :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:59:
[...]

staat die NZB dan in het artikel in de free.pt groep? of wordt de nzb ergens anders geplaatst ?

(heb je title van jouw "spot", kan ik ff koekeloeren)

(je hebt toevallig niet het message-id van het article in de free.pt group ;) ).
eh, even uit mijn hoofd was het mommy got big boobs en iets net hungarian erin, de nzb heb ik geupload met spotnet, dus ik denk dat ze in free.pt gekomen zijn? Maar mijn supersearch van newsleecher indexteert free.pt niet , dus dat kan ik niet controleren. Ze zijn er opgezet door gebruiker Anoniem en daar waren er gisteren 3 van , dus dan moet het wel te vinden zijn.

Hier kan je wel heel free.pt inzien:
https://www.binsearch.info/browse.php?bg=free.pt , maar daar zie ik het niet tussen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
bij installatie van spotnet op m'n 4de pc (1x vista, 3x W7) heb ik een probleem.

na een verse install en zonder iets aan te passen krijg ik na het downloaden van de headers een MainWindow_loaded: Code 11: Acces is Denied error.
klik ik op OK krijg ik MainWindow_Closed: Access is Denied en het programma sluit.

dit is de enige pc waar al een sabnzbd server opdraait.
heeft dat er mee te maken?

ik zie trouwens maar 1 sabnzbd.exe in taskmanager en dat is niet die van spotnet.

edit: programma werkt verder wel.
als je op een filter klikt, gaat het requestertje naar de achtergrond.
spots worden netjes gedownload.

[ Voor 23% gewijzigd door Webjunkie op 16-02-2011 14:34 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Webjunkie schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:09:
bij installatie van spotnet op m'n 4de pc (1x vista, 3x W7) heb ik een probleem.

na een verse install en zonder iets aan te passen krijg ik na het downloaden van de headers een MainWindow_loaded: Code 11: Acces is Denied error.
klik ik op OK krijg ik MainWindow_Closed: Access is Denied en het programma sluit.

dit is de enige pc waar al een sabnzbd server opdraait.
heeft dat er mee te maken?

ik zie trouwens maar 1 sabnzbd.exe in taskmanager en dat is niet die van spotnet.

edit: programma werkt verder wel.
als je op een filter klikt, gaat het requestertje naar de achtergrond.
spots worden netjes gedownload.
Probeer deze eens te installeren als admin zijnde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 19:54
dat heb ik idd gedaan.
op de andere 3 PCs draait spotnet trouwens ook zonder problemen vanuit restricted accounts.

[ Voor 10% gewijzigd door Webjunkie op 16-02-2011 15:19 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb eindelijk dit complete topic doorgelezen, maar toch nog een paar vragen.

Ik mis de inlog mogelijkheid. Als ik een reaktie plaats, kan ik gewoon een willekeurige gebruikersnaam invullen, dat lijkt me ongewenst. Ook zou ik het fijn vinden te kunnen mailen vanuit Spotnet.

Reakties bij een spot tonen werkt niet (time-out) als ik mijn eigen usenet server (Tweakdsl) invul. Dus heb ik maar die Russische server ingevuld. Dat werkt wel, maar gaat zeer traag.

Het aanmelden van spots wil ik graag, zoals bij FTD, geautomatiseerd kunnen doen. Ik heb Drazix ge-DM'd maar nog geen reaktie. Wil iemand mij helpen? Het gaat mij om het aanmaken van een geldig XML bestand, wat ik kan uploaden naar free.pt, inclusief geldige handtekening.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de mensen hier die zich afvragen waar de nzb files geplaatst worden. Deze zitten in de groep alt.binaries.ftd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
cjdijk schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:53:
Ik mis de inlog mogelijkheid. Als ik een reaktie plaats, kan ik gewoon een willekeurige gebruikersnaam invullen, dat lijkt me ongewenst. Ook zou ik het fijn vinden te kunnen mailen vanuit Spotnet.
Spotnet is een open systeem: Spots en reacties staan op usenet zelf. Autorisatie is dus lastig. Authenticatie is een mogelijkheid. Alleen op spots zit nu een authenticatie (public/private-keys), niet op gebruikers. En wat moet je in hemelsnaam met (intern) mailsysteem in Spotnet? Het is geen centraal systeem zoals FTD!

Overigens staat er in de settings.xml wel een <username>-element. Ik heb nog niet gekeken of daar iets mee gedaan word.

[ Voor 7% gewijzigd door Maranello op 16-02-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:08:
Even voor de mensen hier die zich afvragen waar de nzb files geplaatst worden. Deze zitten in de groep alt.binaries.ftd :)
Volgens mij klopt dat niet? Ik zie althans mijn spots daar niet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over filters.xml
code:
1
 ( Cat='2' AND (  (  (  SCat = '2' )  OR  (  SCat = '1' )  )  ) )]]></Filter>

Wat zijn/doen die Cat codes precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:30:
code:
1

http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto

Denk dat dat dit is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsx2310
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-03-2023
pinda53 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:05:
[...]

op pagina 1 van dit topic vind je de download link de nieuwste versie :)
Hallo Pinda :-) De link op pagina 1 is een download voor de installatie. De huidige sourcecode is volgens mij nergens te vinden. Overigens is het heel eenvoudig om de code te zien, .NET Reflector installeren (deze maand nog gratis) en Spotnet.exe openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1

Cat codes zijn hoofd categorien binnen Spotnet

1 = beeld
2 = muziek
3 = spellen
4 = applicaties

Heb even een dump gemaakt van alle cat en subcats in xml formaat

Linkie

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsx2310
Maranello schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:28:
[...]
En wat moet je in hemelsnaam met (intern) mailsysteem in Spotnet? Het is geen centraal systeem zoals FTD!

Overigens staat er in de settings.xml wel een <username>-element. Ik heb nog niet gekeken of daar iets mee gedaan word.
Inderdaad, het is niet centraal en dat moet het ook zeker niet worden. Je zou kunnen verwachten dat hierdoor het "community" gevoel omlaag gaat en daardoor spotnet minder populair zal worden. Zelf zit ik er niet mee, ik zal het zeker gaan gebruiken als alternatief voor FTD. Drazix zal het wel druk krijgen met die enorme waslijst aan wensen die op het Spot-net.nl forum staat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:25

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:25:
Ik ben nu niet thuis, en kan het niet controleren... maar je bedoeld in het programma Spotnet zelf? Het persoonlijke ID wordt gegenereerd aan de hand van wat? Als ik SpotNet installeer op twee PC's, hebben deze dan hetzelfde ID? Als ik een auto-spot client wil schrijven, hoe genereer ik het juiste ID om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsx2310
lordsnow schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:10:
[...]

Ik ben nu niet thuis, en kan het niet controleren... maar je bedoeld in het programma Spotnet zelf? Het persoonlijke ID wordt gegenereerd aan de hand van wat? Als ik SpotNet installeer op twee PC's, hebben deze dan hetzelfde ID? Als ik een auto-spot client wil schrijven, hoe genereer ik het juiste ID om te gebruiken?
Inderdaad in Spotnet zelf. Het werkt overigens vaak helemaal niet, je ziet dan geen tooltip verschijnen. Waarom dat is weet ik niet. Op je andere vragen heb ik geen antwoord, Drazix wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 10:24

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:08:
Dat klopt... maar je kunt er nix mee. Ze zijn versleuteld en ze zitten er niet als attachement eraan, maar als "gewone" platte text in een gepost berichtje.

Voor degene die nog weten hoe usenet werkte 8) Xnews is nog steeds te downloaden en na wat headeren wordt me een hoop duidelijk. Drazix heeft goed zijn best gedaan _/-\o_

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Maranello schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:28:
[...]
Spotnet is een open systeem: Spots en reacties staan op usenet zelf. Autorisatie is dus lastig. Authenticatie is een mogelijkheid. Alleen op spots zit nu een authenticatie (public/private-keys), niet op gebruikers. En wat moet je in hemelsnaam met (intern) mailsysteem in Spotnet? Het is geen centraal systeem zoals FTD!

Op zich moet een mail functie toch geen probleem zijn. Als iemand een mailtje stuurt via Spotnet, dat er dan gewoon een (gecodeerd) berichtje op usenet wordt opgelagen, zoals nu al geldt voor de spots zelf, en de berichtjes bij een spot. Ik was gewend verzoekjes per ftd-mail te ontvangen, vandaar. Hoeft helemaal niet centraal opgeslagen te worden dus.

Nog een dingetje trouwens, ik mis ook "MyFTD". Dat vond ik wel handig om te kunnen zien of er nieuwe berichtjes bij mijn spots zijn geplaatst. Dan is het ook minder erg dat het bekijken van de berichtjes bij een spot zo lang duurt. Vooral omdat ik inmiddels zo'n vierduizend spots heb gedaan.

Nog bedankt trouwens voor die tip <username> in settings.xml Als ik daar mijn gebruikersnaam invul, en ik wil een berichtje bij een spot plaatsen, dan staat mijn gebruikersnaam alvast ingevuld bij "afzender". Dat scheelt weer.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caveman schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:02:
[...]

Dat klopt... maar je kunt er nix mee. Ze zijn versleuteld en ze zitten er niet als attachement eraan, maar als "gewone" platte text in een gepost berichtje.
Als je Drazix ze post even terug leest hierboven dan weet je het zit met die bestanden
[...]

Volgens mij klopt dat niet? Ik zie althans mijn spots daar niet staan?
Spots komen daar ook niet in, deze komen in free.pt te staan, alleen de NZB die je meegeeft aan de spot komt in de nieuwsgroep a.b.ftd te staan

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Rsx2310 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:25:
[...]

Inderdaad in Spotnet zelf. Het werkt overigens vaak helemaal niet, je ziet dan geen tooltip verschijnen. Waarom dat is weet ik niet. Op je andere vragen heb ik geen antwoord, Drazix wel denk ik.
De spots waarbij je dit niet ziet, komen van FTD en zijn niet aangemaakt op Spotnet zelf. Is dus alleen zichtbaar als een spotter (poster) in Spotnet zijn/haar spot heeft aangemeld.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Misschien een mogelijkheid om spotnaam vast te zetten aan usenet inlog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik vind spotnet helemaal niets, er is maar vrij weinig te vinden, gebruik dus ook liever een search engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

TAA

Liever IRC

Tc-Chub schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:42:
Ik vind spotnet helemaal niets, er is maar vrij weinig te vinden, gebruik dus ook liever een search engine.
Dan doe je toch iets fout. Er staan 500k+ posts in de newsgroup en er worden al posts exclusief in spotnet aangemeld... Tuurlijk vind je met een search engine meer; vooral meer rotzooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Allemaal de spotnet facelift gezien alla ftd? werkt erg fijn vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik werk nog met 1.5.6 en nog niks gezien, of wat heb ik gemist? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de xml. Heb gekeken in de map C/Program files/Spotnet maar ik zie daar niets wat er op lijkt. Moet ik misschien in DOS gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

joosthaarman schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:51:
Allemaal de spotnet facelift gezien alla ftd? werkt erg fijn vind ik!
Facelift ? Mis ik iets ? heb net x.x.x.30 geinstalleerd.

@ Hieronder, zo ziet die er bij mij al uit sinds 1.3 ?

[ Voor 10% gewijzigd door Brummetje op 16-02-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31
kijk maar op de website: www.spot-net.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.spot-net.nl/spotnetsearch.png

eddit: LOL @ plaatje boven mij. waarom blokken?

[ Voor 19% gewijzigd door White_Collar op 16-02-2011 19:30 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Bedoel dit

Facelift spotnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Dat zie ik dus niet... Iemand die de filters.xml online kan zetten want die overschijft die niet bij een update/nieuwe installatie...

Zie net dat er op de nieuwsgroepen een "ftd" versie is gepost dus denk niet dat je een officiele filters.xml hebt..

Edit: Kun je alsnog even jou Filters.xml posten ? ook al download ik hem en installeerd ik die versie dan krijg ik als nog niet de goede :)

[ Voor 52% gewijzigd door Brummetje op 16-02-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Brummetje schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:03:
Dat zie ik dus niet... Iemand die de filters.xml online kan zetten want die overschijft die niet bij een update/nieuwe installatie...
Ik heb net alle data van Spotnet weggegooid vanwege een rare error, en ik krijg dit ook niet, dus ik denk dat dit een mod is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Kijk bovenaan op de afbeelding! waar hij op geselecteerd staat!

[ Voor 67% gewijzigd door Aapie op 16-02-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 00:16

Matis

Rubber Rocket

Vandaag ook maar Spotnet geïnstalleerd, en het FTD-thema er overheen :)

Het enige "jammere" vind ik dat je geen standaardmap kunt aangeven voor het downloaden van de nzb-bestanden. Ik heb namelijk een auto-import map op mijn server staan, welke elke minuut naar nzb-bestanden op zoek gaat.
Ik heb nu wel in Spotnet ingesteld dat er alleen maar een nzb-bestand gedownload hoeft te worden, maar die start telkens in de Desktop-map :'(

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:48

eagle00789

Est. November 2005

kan er iemand een account maken op het spot-net forum zelf? ik krijg daar een wazige error dat ik niet heb gekozen wat er in tomatensoep gaat. ik zie daar niets van staan bij het registreren. Verder vind ik het jammer dat dit soort programma's altijd maar alleen SABNZBD ondersteunen, maar NZBGET helemaal links laten liggen terwijl deze NZB downloader juist veel minder resources nodig heeft op een nas (QNAP, Synology)

(edit) ik mis bij het zoeken ook nog een knop om de zoekopdracht te verwijderen zodat je weer alles ziet zoals bij FTD

[ Voor 12% gewijzigd door eagle00789 op 16-02-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Wel grappig om te zien dat een tag-cloud op een bekende index site van multi kleur film/muziek namen veranderd is in dit:

Afbeeldingslocatie: http://uppix.net/c/2/1/9e755c86327347915537cb377cccbtt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
eagle00789 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:27:
kan er iemand een account maken op het spot-net forum zelf? ik krijg daar een wazige error dat ik niet heb gekozen wat er in tomatensoep gaat. ik zie daar niets van staan bij het registreren. Verder vind ik het jammer dat dit soort programma's altijd maar alleen SABNZBD ondersteunen, maar NZBGET helemaal links laten liggen terwijl deze NZB downloader juist veel minder resources nodig heeft op een nas (QNAP, Synology)

(edit) ik mis bij het zoeken ook nog een knop om de zoekopdracht te verwijderen zodat je weer alles ziet zoals bij FTD
Je kan ook gewoon niet Sab gebruiken, en het instellen dat hij de nzb download of opent?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

FTD thema, wie wat waar?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek op spotnet zelf, dan zie je hem wel staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@joosthaarman

goed gezien!

Maar de catergieen doen het niet goed... springt automagisch terug naar de vorige zoekopdracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eagle00789 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:27:
kan er iemand een account maken op het spot-net forum zelf? ik krijg daar een wazige error dat ik niet heb gekozen wat er in tomatensoep gaat. ik zie daar niets van staan bij het registreren.
Zie je de tomatensoep vraag dan niet, dan moet je even wat ingredienten uit de soep slepen, anti spam maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar spots gedaan, zelf nzb's aangemaakt met

newsleecher en erbij geupload, maar als ik het nu test werkt het niet.

Ik krijg deze melding als ik op de downloadknop klik: fout bij parsen.

Wat doe ik verkeerd? Zie de spot van hungarian honeys onder andere
Spots van anderen werken wel? Het is niet heel erg, dan spot ik wel niet, maar vraag me wel af wat er nu mis gaat. Ik vind het nadelig dat je alleen maar zo'n nietszeggende boodschap krijgt. Wat gaat er dan mis met parsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:48

eagle00789

Est. November 2005

Xaero schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:31:
[...]

Je kan ook gewoon niet Sab gebruiken, en het instellen dat hij de nzb download of opent?:)
ja dat weet ik wel, maar ik vind het vervelend dat er altijd alleen aan sabnzbd wordt gedacht terwijl er ook nog andere programma's zijn....
Pagina: 1 ... 16 ... 48 Laatste