Anoniem: 395756

Drazix, kunnen we contact hebben via direct messages over Spotnet? (stuuder al iets) Het is voor een artikel in De Pers, waar ik werk als journalist. Aanleiding is FTD.

groeten Jan-Hein Strop

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

qwerty_running schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:43:
@Skye Menjou: In Spotnet 1.5 is het mogelijk om reacties te plaatsen.
Dit zit er echter pas in dus het duurt even voordat er reacties komen.
Deze reactie worden op usenet geplaatst en ook weer opgehaald.
Hou er rekening mee dat als je een usenet server van een isp
( KPN, Tele2, Ziggo enz) gebruikt dat het ipadres in de header zichtbaar is.

-snip-
Dat was alles dat ik moest weten, Dank je!
Ik blijf dus bij Spotnet.

We all make choices, but in the end, our choices make us.

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 20:47

Targeter

A faithless spirit

Drazix, bedankt voor al het harde werk. Zou je eens een paar regels kunnen opschrijven over hoe het geheel werkt? Ik zou graag aan de slag gaan met een OS X Cocoa client, maar ik kan uit de sourcecode niet heel makkelijk afleiden hoe het e.e.a. werkt.

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 20:47

Targeter

A faithless spirit

Anoniem: 304651 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:26:
[...]

De source staat op usenet onder de naam 'spotsource', met Binsearch moet je hem kunnen vinden.
Is er een reden dat je je eigen repo niet openbaar maakt? Wat gebruik je zelf overigens voor revisiecontrole (git, svn, of iets anders exotisch)?

Je commits kunnen zien is een stuk handiger, en dan zien we changes nog voor ze released zijn. Bovendien is het dan makkelijk te zien wat er tussen releases verandert, zonder dat daar een diff aan te pas hoeft te komen. Daarnaast maakt het het voor andere mensen makkelijker patches te submitten.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:38
qwerty_running schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 07:35:
Spotnet 1.5 bevat het nieuwe bestand "servers.xml".
Hierin kunnen 3 servers ingesteld worden.
Per server kan een gebruikersnaam, wachtwoord, poort, ssl ingesteld worden.
Heb dit verder nog niet getest.

code:
1
2
3
4
5
<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="voor ophalen database spots" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="voor downloaden bestanden (incl nzb)l" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="voor plaatsen aanmelding spot" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Mogelijk is het nodig dat de wachtwoorden versleuteld zijn opgeslagen (zoals in oudere versies).
Dan 1 server instellen in spotnet waarvoor een wachtwoord nodig is.
Spotnet sluiten, settings.xml openen, wachtwoord kopiëren, plaatsen in servers.xml
Daarna herhalen totdat alle 3 de servers zijn ingesteld.
Ik krijg het iig nog niet aan de praat heb een server geconfigureerd met encrypted password als download en upload. Maar zodra ik news.ru daarna als header server configureer, dan wordt nog steeds vanuit de andere server de headers naar binnen gehaald.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
Hari-Bo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:39:
[...]

Ik krijg het iig nog niet aan de praat heb een server geconfigureerd met encrypted password als download en upload. Maar zodra ik news.ru daarna als header server configureer, dan wordt nog steeds vanuit de andere server de headers naar binnen gehaald.
zo heb ik hem:

code:
1
2
3
4
5
<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="reader.easyusenet.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="5" />
  <Server Type="Uploads" Server="post.easyusenet.nl" Username="*******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

• Hari-Bo
Dacuuu schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:47:
[...]

zo heb ik hem:

code:
1
2
3
4
5
<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
  <Server Type="Downloads" Server="reader.easyusenet.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="5" />
  <Server Type="Uploads" Server="post.easyusenet.nl" Username="*******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Ik heb momenteel deze config
code:
1
2
3
4
5
<Spotnet>
  <Server Type="Downloads" Server="ssl.hitnews.eu" Username="*****" Password="*****" Port="563" SSL="1" Connections="20" />
  <Server Type="Uploads" Server="upload.hitnews.eu" Username="*****" Password="*****" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>

Maar spotnet blijft zijn header updaten via ssl.hitnews.eu :?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik wil even wat duidelijk hebben want de reacties in dit topic zeggen de eene keer van wel en de andere keer van niet...

1. Haalt deze nou wel gegevens op van FTD ?
2. Gebruikt het een eigen server of wordt alles opgehaald van nieuws groepen ?

Want als het een eigen server gebruikt dan is de kans natuurlijk groot dat Brein ook hier gaat lopen etteren....

Voor de rest top programma, alleen het zoeken werkt nog niet helemaal optimaal. In FTD was het altijd zo dat ik (2011) deed of (2010) en dan op films klikte en hij alles liet zien met dat in de naam. Dat lukt nu niet zodra je na een zoek opdracht op Films klikt is de zoekopdracht weer weg.

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 15:19
Ik overweeg een eigen Spotnet reader te maken en daarom heb ik even gesnuffeld:

Spotnet plaatst voor elke spot een usenet bericht in de nieuwsgroep free.pt
Als ik een bericht uit die nieuwsgroep bekijkt, dan zie ik dat in de "x-xml" header alle informatie staat.
Voorbeeld bericht: http://groups.google.com/...mode=source&output=gplain
En de xml header van dat bericht: http://xmlindent.com/?url=http://dpaste.org/6HO7/raw/

Ik zou graag een legenda willen hebben voor de xml tags "category" en "sub"(-category).
En hoe werkt de xml tag "NZB"? Het lijk op een soort message-id, maar verwijst naar "@spot.net".

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Vburen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-04 18:59

Vburen

<omdat het kan>

ja een gedeelte wordt idd van ftd gehaald; dit wordt dan door de server van makers op usenet gezet en dan kunnen wij het ook zien. jou client maakt dus geen contact met ftd. vandaar ook dat je geen username/pass moet invoeren

ik heb eerder in het topic gelezen dat bijna alles op usenet staat maar dat een centrale server toch gebruikt wordt om posts te markeren. als ik het goed gelezen heb is deze server alleen nodig voor het omzetten van ftd post naar usenet en het modden van reacties; zonder zou spotnet dus gewoon blijven werken.

verder wil ik qwerty-running, hari-bo en dacuu nog even bedanken voor de info. ik zal vandaag of morgen kijken of ik het werkend kan maken; dan maak ik waarsch even een tutje.

Ik wil ook nog even aandringen op een centrale codebase(zo een github geval, sorry beetje noob hierin) want als dit zo groot gaat worden als FTD dan heb je wel want mensen nodig om het stabiel te houden.

@hierboven please please please niet nu al forken; wend je tot de OP en maak samen spotnet beter

[ Voor 4% gewijzigd door Vburen op 10-02-2011 14:22 ]

<omdat het kan>

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59

MeNTaL_TO

The future is not set

Brummetje schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:57:
Ik wil even wat duidelijk hebben want de reacties in dit topic zeggen de eene keer van wel en de andere keer van niet...

1) Ja en nee, programma doet dat niet, dat doet de maker voor je
2) Via usenet.

[ Voor 31% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-02-2011 14:22 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Brummetje schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:57:

Want als het een eigen server gebruikt dan is de kans natuurlijk groot dat Brein ook hier gaat lopen etteren....

Voor de rest top programma, alleen het zoeken werkt nog niet helemaal optimaal. In FTD was het altijd zo dat ik (2011) deed of (2010) en dan op films klikte en hij alles liet zien met dat in de naam. Dat lukt nu niet zodra je na een zoek opdracht op Films klikt is de zoekopdracht weer weg.
1. Ja, maar je kan je eigen spots ook melden op Spotnet
2.Van de nieuwsgroepen(usenet), niet van een eigen server

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 06:50
Mr_Blobby schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:18:
Ik overweeg een eigen Spotnet reader te maken en daarom heb ik even gesnuffeld:

Spotnet plaatst voor elke spot een usenet bericht in de nieuwsgroep free.pt
Als ik een bericht uit die nieuwsgroep bekijkt, dan zie ik dat in de "x-xml" header alle informatie staat.
Voorbeeld bericht: http://groups.google.com/...mode=source&output=gplain
En de xml header van dat bericht: http://xmlindent.com/?url=http://dpaste.org/6HO7/raw/

Ik zou graag een legenda willen hebben voor de xml tags "category" en "sub"(-category).
En hoe werkt de xml tag "NZB"? Het lijk op een soort message-id, maar verwijst naar "@spot.net".
Je kunt hier wat over de XML lezen: http://spotnet.openftd.org/index.php/XML_Proposal
Verder even zoeken op spotsource voor de code, helaas niet de meest recente.

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-06 08:24
Nu met alle commotie rond FTD heb ik nu spotnet 1.5 geinstalleerd. Ik heb usenet van Tweak en als ik de database dowload is het meest recente wat ik in de lijst tegenkom van 6 februari?? Klopt het dat deze database niet zo vaak een refresh krijgt als FTD. Of heb ik misschien een parameter verkeerd staan?

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

TokkieB schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:57:
Nu met alle commotie rond FTD heb ik nu spotnet 1.5 geinstalleerd. Ik heb usenet van Tweak en als ik de database dowload is het meest recente wat ik in de lijst tegenkom van 6 februari?? Klopt het dat deze database niet zo vaak een refresh krijgt als FTD. Of heb ik misschien een parameter verkeerd staan?
Die van mij gaat tot 19 Augustus 2010...

Anoniem: 395783

Ik zag op de eerste pagina staan dat er gewerkt word aan een linux versie,
is daar al enige vooruitgang in?
Mvg,
Angelo.

• Dacuuu
Brummetje schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:01:
[...]

apart, hier gewoon tot vandaag, 10 minuten geleden..

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-06 08:24
[...]

De eerste post die ik in de database heb staan is van 12 december en de laatste dus van 4 dagen geleden. Ik heb net de database geleegd, maar kom weer op deze data uit.

Toch wel raar.

Verder moet ik wel zeggen dat dit een mooie vervanger is van FTD en zeker nu dat er ook comments gegeven kunnen worden buiten twitter om.

Verder mis ik op dit moment een soort van rating in het zoek scherm. Daar kon ik meestal wel zien wat de rest van de spot vond. Dat mis ik nu wel een beetje.

Ik vind Spotnet een goede vervanger van, en werkt goed samen met mijn aagekochte versie van Newsleecher.

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 13:12
kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat ik wel header informatie heb ontvangen maar dat ik de spot niet kan bekijken.. ik krijg de melding: "spot niet gevonden, waarschijnlijk te oud."

het gaat inderdaad om een post uit 2009.. maar ik vind het wel vreemd dat ik de header wel kan zien? het lijkt nu dat ik iets gevonden heb, maar vervolgens kan ik er niets mee...

btw een zoekterm: 1080 2010 levert niets op.. maar andersom 2010 1080 wel :(

[ Voor 9% gewijzigd door Vledderos op 10-02-2011 15:27 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

En hier gaat het terug t/m 21-10-2009 (+350.000 spots).

Edit: en het binnenhalen van de oudste spots lijkt ook vlekkeloos te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 10-02-2011 15:36 ]

Testing, one, two ...

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 14:16

GateKeaper

#1 Procastinator

Op het moment dat je newsservers niet snel updaten, dan zal je inderdaad wat achterlopen.

Dit is niet alleen zo bij spots in spotnet, maar ook kwa te downloaden materiaal.

Gebruik je dus dezelfde server als een ander, dan zou je ook hetzelfde aantal spots moeten zien.

De tijd die je terug gaat, heeft te maken met de retentie van je newsserver.

Waarom wel headers maar niet de spot zelf? Sommige servers hebben een andere retentie voor de headers dan voor de binaries.. Wijkt dit misschief af bij de server van jou ?

• Vledderos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 13:12
GateKeaper schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:30:
Waarom wel headers maar niet de spot zelf? Sommige servers hebben een andere retentie voor de headers dan voor de binaries.. Wijkt dit misschief af bij de server van jou ?
ik gebruik eweka, maar ik weet niet of eweka onderscheid maakt in headers en de werkelijke artikelen..

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:13
Na een herinstallatie van mijn downloadbakkie dit ook maar is geprobeerd als vervanging van ftd icm sabnzbd. Heel handig dingetje, draait ook lekker tov ftd. Krijg het alleen maar niet voor elkaar om via ssl de spots binnen te halen (target machine actively refused connection).

Tip/ request: het enige wat ik echt mis het waarderingsssysteem in ftd. Ik gebruikte het altijd om ff snel door de resultaten heen te scannen als ik ff snel wat wilde hebben.

• Craven
  • Laatst online: 23:13
-Sorry dubbelpost-

[ Voor 97% gewijzigd door Craven op 10-02-2011 15:49 ]

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een mooi alternatief voor FTD maar wel jammer dat het een enorme lag over zich heen heeft. Ik snap dat dit met zoeken op internet te maken heeft maar het voelt alsof het slecht reageert. Verder krijg ik bij heel veel spots errors omdat 'de handtekening niet goed is'.

Anoniem: 59363

@Drazix

Ten eerste dank voor al je werk met Spotnet. Wij waarderen het erg en besloten er een projectje aan te wijden.

Wij zijn bezig met het uitlezen van de free.pt group middels php en deze in te lezen in een database. Natuurlijk willen we ook een signature check inbouwen. Daarvoor hebben we de (oude) sourcecode gedownload en de volgende relevante zaken gevonden:

code:
1
2
Friend strRSA As String = "<RSAKeyValue><Modulus>uiyChPV23eguLAJNttC/o0nAsxXgdjtvUvidV2JL+hjNzc4Tc/PPo2JdYvsqUsat</Modulus><Exponent>AQAB</Exponent></RSAKeyValue>"
Friend strDSA As String = "<DSAKeyValue><P>nx18o5lkMPnsv4aTqpwWUPzowjbJmA2kIZn07+J50w1JPXQZWh0wB2QM80hRpY0xg1Mfs/KMgThHHxUoEKk2XUoluWI4z9R1PSl7qQOHMsFjZ3y18ejsUgybSMWZr03gtuPp0ryMNUqq+d9sT8325NQVGt5VZGzMshwa5JXwfJk=</P><Q>1nV00b+mrndAXVFFKs+/riNZcPE=</Q><G>GFTnaQIhsJ1i8JivIPEwCYZ1DNJhkwOn3+g/JWMARPvJ+b0ocGni+aD8NI+a4/wPHi6hJbM6FGdSIQ+nTpE5rrjhtJu4qdYRhycejDxp+ean5INjCUjhYP82kfsKDwCRGtIiHfh2IWoRzkVBhlRBsqR6XF0/VcwENgS+zSpTV4g=</G><Y>gZ3SkwNK9sADugaIl76bp5oDMm6xYMNF02lDKRqxRhH9XcYy73LBSo5FJW80/oCWhDx8QHJWjbhMVJXqA87tHmBsDyuTDmq4+daJ21cJp+yzz7aN3yl6Ji5FZq3n78DcFcZZR+LN4FLCMxO5Up7h4bLE259AC8+fUQMg+Rk9GwY=</Y><J>ve+pMR04MhfomaQ4Wp7f0BLoxhhmHrwJL9Jpj6PAa3PMMEB54NjfeAiLhP0h3UCjEYbxr6zlr6Bxl8L8pKPB1JwMv2IYGiK5L6lDtQJQlux0RRQ9Ypue/n0IrjpQr2bEuoWJittnEF3bbEYY</J><Seed>ZPmbzNHQkTv712u5BLf/+ilzArw=</Seed><PgenCounter>AcQ=</PgenCounter></DSAKeyValue>"

Bij het checken van de signature loop ik tegen problemen aan. Verify blijft false geven.
We gebruiken de volgende headers: X-XML-Signature en X-XML.

Daarnaast alleen de RSA key. Php code ziet er als volgt uit (Bron MSDN: How Can i use the key file Generated by RSACryptoServiceProvider to encrypt with php?):
PHP:
1
2
3
$processor = new RSAProcessor("<RSAKeyValue><Modulus>uiyChPV23eguLAJNttC/o0nAsxXgdjtvUvidV2JL+hjNzc4Tc/PPo2JdYvsqUsat</Modulus><Exponent>AQAB</Exponent></RSAKeyValue>",RSAKeyType::XMLString);
$rs =  $processor->verify("<Spotnet><Posting><ID>57197</ID><Key>3</Key><Created>1297334251</Created><Poster>Hopla</Poster><Title><![CDATA[Top Gear S16E04 1080i HDTV DD2.0 H.264]]></Title><Description><![CDATA[Top Gear S16E04 1080i HDTV DD2.0 H.264[br][br]Season 16, Episode 3 - Originally aired on February 6th, 2011 [br]The guys head to Albania to see if the Rolls Royce Ghost is a better car than it's competitors for the Albanian mafia[br]Jeremy drives the Subaru WRX STI Cosworth, Ford Focus RS500, and Volvo C30 Polestar and the Stig takes them around the track[br]SIARPC: Jonathan Ross]]></Description><Image><![CDATA[http://i48.tinypic.com/2sbx34g.jpg]]></Image><Size>3979347393</Size><Category>01<Sub>01a09</Sub><Sub>01b04</Sub><Sub>01c00</Sub><Sub>01c10</Sub><Sub>01d11</Sub></Category><NZB><Segment>edf04f48eb41461aa0f6f84e6d53992529@spot.net</Segment></NZB></Posting></Spotnet>");
echo base64_encode($rs);

We krijgen echter
code:
1
GDLh2J4Rg6fuqPJtTvV/bSunhNAMCEPJ3pxKOqqI4D1c3aMv8EZuYi8U8JyDXQ==
terwijl de signature
code:
1
GCPj74JHUblaaJmnqwioTCGwD3RGlwdFWV18fduLQfR1UG6yT4FKGDvnOKFU43ZQ
is.

Kan dit door onderstaande code (regel 221 van SpotWorker.vb) komen? Wat gebeurt er precies (wij zijn geen .NET programmeurs).
code:
1
 XmlSig = Mid(XL(iXL), 18).Replace("-s", "/").Replace("-p", "+")

Is de public key nog goed?

-----

Een andere poging met xmlseclibs (http://code.google.com/p/xmlseclibs/) levert ook geen false op bij de verify.

Daar kun je de key wel omzetten tot een txt key:
code:
1
2
3
4
-----BEGIN PUBLIC KEY-----
MEwwDQYJKoZIhvcNAQEBBQADOwAwOAIxALosgoT1dt3oLiwCTbbQv6NJwLMV4HY7
b1L4nVdiS/oYzc3OE3Pzz6NiXWL7KlLGrQIDAQAB
-----END PUBLIC KEY-----

----

Met bovenstaande code de volgende manier geprobeerd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$data = "<Spotnet><Posting><ID>57197</ID><Key>3</Key><Created>1297334251</Created><Poster>Hopla</Poster><Title><![CDATA[Top Gear S16E04 1080i HDTV DD2.0 H.264]]></Title><Description><![CDATA[Top Gear S16E04 1080i HDTV DD2.0 H.264[br][br]Season 16, Episode 3 - Originally aired on February 6th, 2011 [br]The guys head to Albania to see if the Rolls Royce Ghost is a better car than it's competitors for the Albanian mafia[br]Jeremy drives the Subaru WRX STI Cosworth, Ford Focus RS500, and Volvo C30 Polestar and the Stig takes them around the track[br]SIARPC: Jonathan Ross]]></Description><Image><![CDATA[http://i48.tinypic.com/2sbx34g.jpg]]></Image><Size>3979347393</Size><Category>01<Sub>01a09</Sub><Sub>01b04</Sub><Sub>01c00</Sub><Sub>01c10</Sub><Sub>01d11</Sub></Category><NZB><Segment>edf04f48eb41461aa0f6f84e6d53992529@spot.net</Segment></NZB></Posting></Spotnet>";
$signature = 'GCPj74JHUblaaJmnqwioTCGwD3RGlwdFWV18fduLQfR1UG6yT4FKGDvnOKFU43ZQ';
$cert = '-----BEGIN PUBLIC KEY-----
MEwwDQYJKoZIhvcNAQEBBQADOwAwOAIxALosgoT1dt3oLiwCTbbQv6NJwLMV4HY7
b1L4nVdiS/oYzc3OE3Pzz6NiXWL7KlLGrQIDAQAB
-----END PUBLIC KEY-----';

$ok = openssl_verify($data, $signature, $cert);
if ($ok == 1) {
    echo "good";
} elseif ($ok == 0) {
    echo "bad";
} else {
    echo "ugly, error checking signature";
}

Ook dit geeft bad.

Kun je enig licht over deze zaak laten schijnen?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 59363 op 10-02-2011 16:27 ]

• Dacuuu
Bij 2 vrienden van mij blijft hij ook alle servers veranderen naar 1 server.. dus als hun
news2.neva.ru instellen als header server. wordt dat ook meteen de download server.. hoe is dit op te lossen? want ik zelf heb er geen last van

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-06 16:52
Vledderos schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:33:
Tevens mis ik de volgende informatie (voor als ik zelf wil gaan zoeken en dus niet gebruik wil maken van download button):
  • Aantal bestanden :
  • Bestandsnaam :
  • Nieuwsgroep(en) :
Dit mis ik ook.

Anoniem: 304651

Topicstarter
Anoniem: 59363 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:13:
Kun je enig licht over deze zaak laten schijnen?
Je vergeet 1 stap: het decoderen van de base64 encoding. De juiste methode is dit:

- Neem de signature van XML-Signature
- Vervang alle "-s" door "/" en alle "-p" door "+"
- Decodeer de signature met behulp van Base64
- Verifieer de XML tegen de sleutel

Aan de 'Key-ID' kun je zien welke sleutel je moet hebben, en keys.xml bevat de lijst met sleutels.
Dacuuu schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:25:
Bij 2 vrienden van mij blijft hij ook alle servers veranderen naar 1 server.. dus als hun
news2.neva.ru instellen als header server. wordt dat ook meteen de download server.. hoe is dit op te lossen? want ik zelf heb er geen last van
Misschien is het een bug? Hoe ziet hun servers.xml er uit?

Anoniem: 304651 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:51:
[...]

Je vergeet 1 stap: het decoderen van de base64 encoding. De juiste methode is dit:

- Neem de signature van XML-Signature
- Vervang alle "-s" door "/" en alle "-p" door "+"
- Decodeer de signature met behulp van Base64
- Verifieer de XML tegen de sleutel

Aan de 'Key-ID' kun je zien welke sleutel je moet hebben, en keys.xml bevat de lijst met sleutels.
De -s en -p zijn dat speciale tekens (control chars) in de string? Ik kom geen -s en -p tegen in de volgende string: GCPj74JHUblaaJmnqwioTCGwD3RGlwdFWV18fduLQfR1UG6yT4FKGDvnOKFU43ZQ

Daarnaast kom ik nergens een keys.xml tegen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 59363 op 10-02-2011 17:10 ]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 11:29

seninha

god's right foot

Ik probeer Spotnet op mn server te installeren (XP SP2 ) maar krijg alleen maar een fout melding.

Net Framework 4 installeren ging goed.maar zodra ik Spotnet Icoon druk krijg ik volgende foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/3148/errorspotnet.png

Iemand een idee?

iRacing Profile Flickr

• Dacuuu
Anoniem: 304651 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:51:
[...]

Misschien is het een bug? Hoe ziet hun servers.xml er uit?
die hadden ze aangepast, headers: news2.neva.ru
en dan de down en upload hun payserver. na een restart van spotnet stond alles op hun payserver of alles op de news2.neva.ru. ik heb net vluchtig gehoord dat 1 vriend dit opgelost heeft. maar hoe dit hij gedaan heeft hoor ik zo, hij is nu ffe weg.

• danplo
  • Laatst online: 21-06 19:26

danplo

The Force is strong with me

Wat doe ik verkeerd, ik kan wel reacties lezen in 1.5 versie, maar ik kan geen reactie plaatsen.
Het knopje "toevoegen" blijft grijs en kan ik niet indrukken, moet ik iets invullen of doen ?
Ik heb Hitnews ingevuld als mijn provider, met daarbij mijn inlog gegevens.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

• Dacuuu
danplo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:26:
Wat doe ik verkeerd, ik kan wel reacties lezen in 1.5 versie, maar ik kan geen reactie plaatsen.
Het knopje "toevoegen" blijft grijs en kan ik niet indrukken, moet ik iets invullen of doen ?
Ik heb Hitnews ingevuld als mijn provider, met daarbij mijn inlog gegevens.
Denk omdat de upload server adres van hitnews anders is. deze moet je dus aanpassen in het servers.xml bestand

• danplo

danplo

Dacuuu schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:28:
[...]

Denk omdat de upload server adres van hitnews anders is. deze moet je dus aanpassen in het servers.xml bestand
Oke bedankt.
En wat je zegt klopt, ze hebben een download en upload server.
Ga eens hierin lezen hoe ik dat erbij moet invullen, bedankt voor je reactie.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

• Hari-Bo
danplo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:31:
[...]

Oke bedankt.
En wat je zegt klopt, ze hebben een download en upload server.
Ga eens hierin lezen hoe ik dat erbij moet invullen, bedankt voor je reactie.
Ik krijg het nog niet aan de gang met hitnews (zie mijn vorige post).

Als ik news.ru als standaard usenet provider zet voor alle 3 dan kan ik geen NZB file ophalen via deze server, oftewel alleen bruikbaar om headers binnen te halen?

[ Voor 19% gewijzigd door Hari-Bo op 10-02-2011 17:56 ]

• danplo

danplo

Hari-Bo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:54:
[...]

Ik krijg het nog niet aan de gang met hitnews (zie mijn vorige post).

Als ik news.ru als standaard usenet provider zet voor alle 3 dan kan ik geen NZB file ophalen via deze server, oftewel alleen bruikbaar om headers binnen te halen?
Ik krijg het ook niet voor elkaar.
Headers en bestanden downloaden gaat goed.
Alleen ik kan niet uploaden of berichten plaatsen.
Heb de upload server van hitnews in de server.xml bestand gezet, maar heeft geen zin.
Hopelijk word dit in latere versie aangepast, voor de rest een top proggie.

Waarom gebruik jij niet gewoon news.hitnews.eu voor je headers en download ?
Hiermee kan ik gewoon headers downloaden en NZB downloaden naar newsleecher.

[ Voor 10% gewijzigd door danplo op 10-02-2011 18:08 ]

• qwerty_running
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Hitnews heeft 3 dagen headers.

• Dacuuu
Ik merk dat jullie het zelfde probleem hadden als de 2 vrienden waar ik het over had.
als je je servers.xml aanpast, en erna spotnet opstart. zeg hij alle 3 de servers die in het bestand servers.xml staat aangepast naar 1 en de zelfde nieuwsserver. En dat wil je niet. Wat je kan doen is dit, het werkt. maar of het 100% goed werkt weet ik niet. Stel die Russische server in. haal alle spots op. erna sluit je het programma in, stel je hitnews of je andere payserver in. erna sluit je het programma weer. Nu zie je dat er in de zelfde map als je server.xml een bestand te staan genaamd "news.neva.ru.spots" (als je de Russische server gebruikt om te headeren) en nog een ".spots" bestand met de naam van je payserver. pak de naam van het kleinste bestand en overschrijf deze naar het grotere .spots bestand. nu heb je een grotere database en haalt hij de headers met je payserver op. Dus je header tijd blijft dan wel die 2 of 3 dagen (met hitnews) maar je hebt de database van 2 jaar ongeveer, al binnen.

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 20:05
Ik net zoals vele andere (denk ik) ben bezig met de moeizame overstap naar spotnet. hoewel ik de applicatie wel aardig er uit vind zien en ook wel redelijk vind werken is er al meteen één ding waar ik me ongelooflijk aan stoor. Filters, als je er een aanmaakt kan je deze niet bewerken. je kan geen sub-filters aan maken. is hier misschien een plug-in voor die ik over het hooft zie of staat dit misschien op de to-do?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Nakebod

Nope.

Meer mensen dat 1.5.11 ontiegelijk traag reageert? (Win7, 64 bit)
Wisselen tussen spots en filters is traag, als je geluk hebt nog een "not responding" melding tussendoor. Afsluiten lukte net niet eens.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• roelg90
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Omdat er met regelmaat een nieuwe versie uit komt, is het misschien handig een functie "Controleer voor update" in het programma te bouwen? Verder werkt het prima. Goed gedaan.

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-06 15:02
Misschien een paar dingen voor de to-do:
- Filter wijzigen
- Tag in filter
- Aparte download en uitpak folder (download het liefst naar de computer en pak het dan uit op NAS)
- Precieze inhoud van de download bekijken (collection)

Voor de rest echt een goed programma. d:)b

Anoniem: 304651

Topicstarter
Anoniem: 59363 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:07:
De -s en -p zijn dat speciale tekens (control chars) in de string? Ik kom geen -s en -p tegen in de volgende string: GCPj74JHUblaaJmnqwioTCGwD3RGlwdFWV18fduLQfR1UG6yT4FKGDvnOKFU43ZQ
Ze vervangen gewoon de / en + karakters, meer niet. Als je orginele string geen + of / had, staat er dus ook geen -p of -s in de string. Is maar een klein percentage strings waarbij dit voorkomt.
Anoniem: 59363 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:07:
Daarnaast kom ik nergens een keys.xml tegen?
Staat in de ProgramData\Spotnet directory van Spotnet 1.5.
seninha schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:09:
Ik probeer Spotnet op mn server te installeren (XP SP2 ) maar krijg alleen maar een fout melding.
Mmh.. Lijkt alsof hij een plaatje/icoon niet kan laden, maar heb hem gister nog op XP getest, en toen werkte alles. Misschien mist jouw XP bepaalde systeem-onderdelen, omdat je hem als server hebt ingericht, die desktop-versies wel hebben?
Dacuuu schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:23:
als je je servers.xml aanpast, en erna spotnet opstart. zeg hij alle 3 de servers die in het bestand servers.xml staat aangepast naar 1 en de zelfde nieuwsserver. En dat wil je niet.
Als je servers.xml hebt aangepast, kun je Spotnet gewoon opstarten en gebruiken, het enige dat je niet moet doen is naar het 'Selecteer provider' scherm gaan, en op 'Verbinden' drukken. Dan worden alle handmatige wijzigingen in servers.xml weer ongedaan gemaakt, en overschreven met de standaard instellingen.

• Mickroz
  • Laatst online: 20:21

Mickroz

Mickroz#2491

Nakebod schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:41:
Meer mensen dat 1.5.11 ontiegelijk traag reageert? (Win7, 64 bit)
Wisselen tussen spots en filters is traag, als je geluk hebt nog een "not responding" melding tussendoor. Afsluiten lukte net niet eens.
Hier ook, kon met pijn en moeite mijn gegevens invullen, filters verwijderen, schakelen tussen spots, kan zelfs niet eens scrollen in de lijst, als je iets wilt aanklikken gaat het knipperen.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• -unknown
  • Laatst online: 19-06 16:33
Allereerst, hulde voor het top programma, vind het erg fijn werken. Het werkt verbazingwekkend vloeiender dan FTD (al had ik wel een erg grote DB door wat getweak in de files).

Nu wou ik spotnet ook beneden installeren. De install doorgelopen, programma vroeg netjes op ik .net wou installeren (of was het iets anders?), dit gedaan. Daarna het programma zelf opgestart, daar ging het mis. Ik zie heel even het start scherm en dan klapt hij er uit. Verder geen error niks. Iemand een idee? Heb al gezocht of er ergens een crashlog werd opgeslagen maar kon dat niet zo 1,2,3 vinden.

Anoniem: 348155

Ik heb hier ook het probleem dat 1.5.11 niet werkt. Ik ben even weer terug gegaan naar 1.4.
1.5.11 crasht bij mij bij het starten.

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-06 17:26
Anoniem: 348155 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:10:
Ik heb hier ook het probleem dat 1.5.11 niet werkt. Ik ben even weer terug gegaan naar 1.4.
1.5.11 crasht bij mij bij het starten.
Bij mij ook niet en 1.5 kon niet verbinden met eweka via ssl.
Dus ook maar terug naar 1.4

iRacing Profiel

• Mickroz
  • Laatst online: 20:21

Mickroz

Mickroz#2491

1.4 heeft hier dezelfde problemen bij mij, ook met die russische server.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• Hari-Bo
Dacuuu schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:23:
Ik merk dat jullie het zelfde probleem hadden als de 2 vrienden waar ik het over had.
als je je servers.xml aanpast, en erna spotnet opstart. zeg hij alle 3 de servers die in het bestand servers.xml staat aangepast naar 1 en de zelfde nieuwsserver. En dat wil je niet. Wat je kan doen is dit, het werkt. maar of het 100% goed werkt weet ik niet. Stel die Russische server in. haal alle spots op. erna sluit je het programma in, stel je hitnews of je andere payserver in. erna sluit je het programma weer. Nu zie je dat er in de zelfde map als je server.xml een bestand te staan genaamd "news.neva.ru.spots" (als je de Russische server gebruikt om te headeren) en nog een ".spots" bestand met de naam van je payserver. pak de naam van het kleinste bestand en overschrijf deze naar het grotere .spots bestand. nu heb je een grotere database en haalt hij de headers met je payserver op. Dus je header tijd blijft dan wel die 2 of 3 dagen (met hitnews) maar je hebt de database van 2 jaar ongeveer, al binnen.
Dat is inderdaad een werkende oplossing, top! :) Maar wel jammer dat de servers.xml nog niet optimaal werkt.

• Dacuuu
Hari-Bo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:29:
[...]

Dat is inderdaad een werkende oplossing, top! :) Maar wel jammer dat de servers.xml nog niet optimaal werkt.
Of zoals Drazix zij:

"Als je servers.xml hebt aangepast, kun je Spotnet gewoon opstarten en gebruiken, het enige dat je niet moet doen is naar het 'Selecteer provider' scherm gaan, en op 'Verbinden' drukken. Dan worden alle handmatige wijzigingen in servers.xml weer ongedaan gemaakt, en overschreven met de standaard instellingen."

Dus dat schermpje weg klikken ofzo de 1e keer.. maar als mijn oplossing ook werkt..is het ook goed toch.

• Unity2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
1.5.11 werkt voor mij minder goed dan 1.5 van vanmorgen. Het laden van de reacties bij de spots duurt langer dan eerst en je kan niet meer handmatig refreshen door op het icoontje van verversen te klikken. Hij gaf na de installatie bij de eerste keer starten ook een foutmelding zoals de anderen al aangaven.

Verder blijft het een prima programma, dank voor alle moeite die erin gestoken wordt!

Misschien iets voor de volgende versie: Kunnen de bestandsnamen weer zichtbaar gemaakt worden? Op dit moment wordt bijvoorbeeld Baantjer gespot per seizoen. 3 DVD's per seizoen, maar de nzb dekt natuurlijk alleen de 1e DVD, de 2e en 3e moeten handmatig gezocht worden en dat gaat wat makkelijker als de bestandsnaam bij de spot vermeld wordt ;)

Ga zo door, hulde!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

(jarig!)
Maar hoe werkt het nu precies? Ik heb hem gedownload, mijn payserver gegevens ingevuld maar maakt hij dan verbinding met de FTD database? Die gaat toch op een gegeven moment toch plat?

Of begrijp ik het verkeerd? Ik heb verder geen servers etc toegevoegd behalve van mijn payserver

[ Voor 21% gewijzigd door Slasher op 10-02-2011 20:07 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Unity2
Hij maakt geen verbinding met de FTD database. De FTD database wordt door de maker van spotnet op usenet geplaatst en bijgehouden. Het is ook mogelijk om spots toe te voegen in spotnet en daarmee plaats je dus je spotinformatie op usenet, niet in de FTD database. Als FTD daadwerkelijk plat gaat zullen de spots dus allemaal via spotnet geplaatst moeten worden en gaat iedereen vrolijk door met waar ze mee bezig waren.

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:16
Sinds vandaag spotnet, om te wennen als FTD weg. Vind de filters 10 x fijner, ook meer tabbladen dan ftd, Ik denk dat we hier lang plezier van hebben :p

automation fanboy

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 19:50
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb versie 1.5 geinstalleerd, en als ik mijn usenet accountgegevens invul begint hij wel met het downloaden van headers, maar op een gegeven moment (op random momenten) stopt hij en komt de foutmelding dat hij geen verbinding kan maken ofzoiets :{

Idd echt op random momenten. Dan direct, dan is ie driekwart klaar. De snelheid waarmee hij update wisselt ook sterk. De ene keer 300kb/s, de andere keer 1.7Mb/s. Maar hij kan het nooit af maken. Ik heb nu al een keer of 12 geprobeerd.

[ Voor 29% gewijzigd door Just_A_User op 10-02-2011 20:30 ]

Och ja, je moet toch wat he.

• MrMax
  • Laatst online: 16-11-2024
Niets ten koste van spotnet want dit werk al een tijdje goed hier, maar ben ik de enige waarbij spotnet ruim 300MB geheugen gebruikt?
Ik hoor hier verder niemand over.

Ik gebruik v1.5 met win7 64

Anoniem: 53391

Just_A_User schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:24:
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb versie 1.5 geinstalleerd, en als ik mijn usenet accountgegevens invul begint hij wel met het downloaden van headers, maar op een gegeven moment (op random momenten) stopt hij en komt de foutmelding dat hij geen verbinding kan maken ofzoiets :{
Dat probleem had ik ook en heb het opgelost door news2.neva.ru te gebruiken als server. Toen was ik iig van mijn problemen af. Gebruik ook 1.5
itsMichel schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:25:
Niets ten koste van spotnet want dit werk al een tijdje goed hier, maar ben ik de enige waarbij spotnet ruim 300MB geheugen gebruikt?
Ik hoor hier verder niemand over.

Ik gebruik v1.5 met win7 64
Bij mij 350MB geheugengebruik.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 53391 op 10-02-2011 20:30 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:07

-ET-

Phone Home

Hier ook ruim 300MB.

Overigens heb ik ook last van dat hij zo nu en dan een time-out geeft.

• ulTimaS
  • Laatst online: 22:53

ulTimaS

Mayhaps

Punkbuster schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:14:
Sinds vandaag spotnet, om te wennen als FTD weg. Vind de filters 10 x fijner, ook meer tabbladen dan ftd, Ik denk dat we hier lang plezier van hebben :p
Ik heb hem ook geïnstalleerd en vind hem super werken. Enige verbeterpunt vind ik juist de filters. De filters zijn (naar mijn weten) niet te editen, alle filters komen onder elkaar te staan, de volgorde van de filters is niet aan te passen en er kunnen geen subfilters zoals dvd5 en dvd9 als subfilter onder Films zodat het wat overzichtelijker wordt.

Begrijp me trouwens niet verkeerd Drazix, het werkt verder uitstekend _/-\o_ (misschien wel beter dan FTD, maar dan moet ik het nog wel wat langer gebruiken om daar over te oordelen).

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 12:03
Krijg contant bij het updaten een time out. Even een andere news server proberen (gebruik eweka)

• Just_A_User
Anoniem: 53391 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:29:
[...]

Dat probleem had ik ook en heb het opgelost door news2.neva.ru te gebruiken als server. Toen was ik iig van mijn problemen af. Gebruik ook 1.5
Verrek zeg. Dit was 'm. Hij doet 't nu zonder problemen inderdaad.

Bedankt! :)

• hhoekstra
Xsnews werkt ook goed. Eweka zit dus te ******.

Jammer van spotnet vind ik dat er geen mogelijkheid is om zelf op bestandsnamen te zoeken. Nu moet je maar uitgaan van de downloadknop.

• Just_A_User
hhoekstra schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:37:
Xsnews werkt ook goed. Eweka zit dus te ******.

Jammer van spotnet vind ik dat er geen mogelijkheid is om zelf op bestandsnamen te zoeken. Nu moet je maar uitgaan van de downloadknop.
In een oudere versie kon je de shift-knop inhouden en als je dan op de download knop klikte werd de nzb geopend in je eigen downloadtool (in mijn geval NewsLeecher). Dit werkt niet meer? of mis ik wat?

• hhoekstra
Just_A_User schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:39:
[...]

In een oudere versie kon je de shift-knop inhouden en als je dan op de download knop klikte werd de nzb geopend in je eigen downloadtool (in mijn geval NewsLeecher). Dit werkt niet meer? of mis ik wat?
Dit kun je nu bij instellingen aangeven. Maar ik wil gewoon de bestandsnaam weten en niet dat de NZB automatisch in mijn newsleecher geladen wordt :) (al is het wel makkelijk :-)

Anoniem: 304651 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:08:
[...]

Ze vervangen gewoon de / en + karakters, meer niet. Als je orginele string geen + of / had, staat er dus ook geen -p of -s in de string. Is maar een klein percentage strings waarbij dit voorkomt.

[...]

Staat in de ProgramData\Spotnet directory van Spotnet 1.5.
Dank je wel voor de toelichting.

Ik kan in c:\Program Files\Spotnet\ geen keys.xml vinden. Zowel in de installatie 1.4 (alle spots gedownload en er eentje geopend) en 1.5 (welke na opstarten gelijk niet meer te zien is, eerder genoemde bug).

Kan iemand eens kijken of hij/zij een keys.xml heeft?

Gevonden op een win7 machine: C:\ProgramData\Spotnet

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 59363 op 11-02-2011 08:31 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hmm, die 1.5.11 versie start op en dan verdwijnt die van het scherm (zie wel dat die in de proceslist staat). De oude 1.5 werkt wel gewoon op Server 2003.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Just_A_User
hhoekstra schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:41:
[...]

Dit kun je nu bij instellingen aangeven. Maar ik wil gewoon de bestandsnaam weten en niet dat de NZB automatisch in mijn newsleecher geladen wordt :) (al is het wel makkelijk :-)
Dan doet ie t nog niet. Melding dat authenticatie verplicht is. Ik snap het denk ik wel, want omdat ik die server heb opgegeven die hier net gepost werd kan ik wel spotnet updaten, maar downloaden kan niet, want dan krijg ik dus die melding.

Als ik vervolgens mijn Eweka account invoer dan wil ie opnieuw de database gaan opbouwen blijkbaar, en dat kan dus met Eweka om een of andere reden niet.

Dus uiteindelijk heb ik nu dus niks aan Spotnet? ;(

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
ik heb eweka en halverwege bij het headers ophalen krijg ik een "time out" fout
Dan vul ik die rus "news2.neva.ru" in en het gaat goed.
Met de rus werkt de downloadknop niet.

Hoe vervang ik de rus voor eweka?

Ik kan bij program files het servers.xml bestand niet vinden om dit aan te passen?

Patrick

• waspoeder
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-06 12:46
Werkt fijn
krijg het niet opgestart onder wine (ubuntu), maar windows werkt perfect

Ik hoop dat als ftd de database sluit dat er nog genoeg spotters ( ik spot iig wel ) zijn

Just_A_User schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:46:
[...]

Dan doet ie t nog niet. Melding dat authenticatie verplicht is. Ik snap het denk ik wel, want omdat ik die server heb opgegeven die hier net gepost werd kan ik wel spotnet updaten, maar downloaden kan niet, want dan krijg ik dus die melding.

Als ik vervolgens mijn Eweka account invoer dan wil ie opnieuw de database gaan opbouwen blijkbaar, en dat kan dus met Eweka om een of andere reden niet.

Dus uiteindelijk heb ik nu dus niks aan Spotnet? ;(
Wat ik toen gedaan heb is die russische spots file veranderd naar die van eweka (newsreader.eweka.nl.spots). Daarna kan je weer updaten zonder dat je bent hoeft te zijn voor een time-out.
Voor mij heeft dat wederom wel gewerkt :)

Oja, de spots files zijn de vinden in C:\ProgramData\Spotnet\

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 53391 op 10-02-2011 20:56 ]

• MrMax
rasta87 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:50:
ik heb eweka en halverwege bij het headers ophalen krijg ik een "time out" fout
Dan vul ik die rus "news2.neva.ru" in en het gaat goed.
Met de rus werkt de downloadknop niet.

Hoe vervang ik de rus voor eweka?

Ik kan bij program files het servers.xml bestand niet vinden om dit aan te passen?

Patrick
Daar kun je hem ook niet vinden, hij staat in "C:\ProgramData\Spotnet"
Ik heb het nu ook de rus toegevoegt alleen als server en de andere setting gelijk gelaten dan werk de downloadknop ook goed.

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
<Server Type="Downloads" Server="news.eu.supernews.com" Username="xxx@gmail.com" Password="xxxxxxxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.eu.supernews.com" Username="xxx@gmail.com" Password="xxxxxxxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>

[ Voor 25% gewijzigd door MrMax op 10-02-2011 20:58 ]

• Just_A_User
Anoniem: 53391 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:55:
[...]

Wat ik toen gedaan heb is die russische spots file veranderd naar die van eweka (newsreader.eweka.nl.spots). Daarna kan je weer updaten zonder dat je bent hoeft te zijn voor een time-out.

Ik kan je niet volgen. Ik heb dus de russische server gebruikt. Dan kan ik de database updaten. Logischerwijs kan ik dan niet downloaden. Als ik vervolgens in de settings van Spotnet de server probeer aan te passen, dan gaat dat wel, maar vervolgens wil Spotnet opnieuw de database updaten en dat gaat dan dus weer niet.

Ik heb maar 1 xml file, en dat is Spotnet.exe.config (.xml).

Wat moet ik daar dan exact in aanpassen?

Zullen vast hele domme vragen zijn, maar ik ben hier dus echt niet in thuis.

[ Voor 4% gewijzigd door Just_A_User op 10-02-2011 21:03 ]

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 13:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Drazix, mijn complimenten! Super tooltje dit. _/-\o_

Vandaag ook maar eens geprobeerd aangezien FTD binnenkort uit de lucht zal zijn. Dit is een prima vervanger en misschien zelfs wel beter. Natuurlijk kan het wel wat verbeteringen gebruiken, maar hier kan ik het wel mee.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Just_A_User schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:02:
[...]

Ik kan je niet volgen. Ik heb dus de russische server gebruikt. Dan kan ik de database updaten. Logischerwijs kan ik dan niet downloaden. Als ik vervolgens in de settings van Spotnet de server probeer aan te passen, dan gaat dat wel, maar vervolgens wil Spotnet opnieuw de database updaten en dat gaat dan dus weer niet.

Ik heb maar 1 xml file, en dat is Spotnet.exe.config (.xml).

Wat moet ik daar dan exact in aanpassen?
Dat moet je ook helemaal niet doen. Stappenplan:
1. Russische server instellen.
2. Database downloaden via russische server.
3. Localiseer spots bestand van die russische server (C:\ProgramData\Spotnet)
4. Verander dit bestand naar newsreader.eweka.nl.spots
5. Verander in spotsnet je server weer naar eweka
6. Voila: updaten zonder problemen en downloaden van nzb ook geen probleem.

Wat je ook kan doen is de post van ItsMichel hierboven volgen door server.xml in ProgramData\Spotnet aan te passen. In dat geval kan je gewoon de russische spots bestand gewoon laten staan.

• Just_A_User
Anoniem: 53391 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:07:
[...]

Dat moet je ook helemaal niet doen. Stappenplan:
1. Russische server instellen.
2. Database downloaden via russische server.
3. localiseer spots bestand van die russische server (C:\ProgramData\Spotnet)
4. verander dit bestand naar newsreader.eweka.nl.spots
5. Verander in spotsnet je server weer naar eweka
6. voila updaten zonder problemen en downloaden van nzb ook geen probleem.

Wat je ook kan doen is de post van ItsMichel hierboven volgen door server.xml in ProgramData\Spotnet aan te passen. In dat geval kan je gewoon de russische spots bestand gewoon laten staan.
Het gaat mis bij stap 3 al. Want in die map die je aangeeft zie ik geen spots bestand staan. Tenminste, dat denk ik. Wat ik daar heb staan is het volgende:

MSVCR71.dll
python25.dll
SABnzbd.exe
Spotclient.dll
Spotnet.exe
Spotnet.exe.config
TaskbarLib.dll
unins000.dat
unis000.exe

Meer heb ik niet. In welk bestand moet ik dan iets aanpassen?

* Just_A_User voelt zich behoorlijk dom nu

Oke en ik BEN ook dom, want er staat duidelijk ProgramData, en ik zit in Program Files. Goed, nu zie ik inderdaad spots files staan, te weten:

news.neva.ru.spots = 45 mb groot
newsreader.eweka.nl.spots = 0 mb groot

[ Voor 9% gewijzigd door Just_A_User op 10-02-2011 21:15 ]

Nu dus news.neva.ru.spots renamen naar newsreader.eweka.nl.spots. Die 0 kb file dus wel ff weggooien

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 53391 op 10-02-2011 21:17 ]

• Unity2
c:\Programdata\Spotnet ;)

• rasta87
Anoniem: 53391 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:55:
[...]

itsMichel schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:55:
[...]

Daar kun je hem ook niet vinden, hij staat in "C:\ProgramData\Spotnet"
Ik heb het nu ook de rus toegevoegt alleen als server en de andere setting gelijk gelaten dan werk de downloadknop ook goed.

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="4" />
<Server Type="Downloads" Server="news.eu.supernews.com" Username="xxx@gmail.com" Password="xxxxxxxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.eu.supernews.com" Username="xxx@gmail.com" Password="xxxxxxxxxxx" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Bedankt jongens!

Het is gelukt met jullie tips!

Was ook een beetje paniek voetbal van mijn kant hier omdat je hoort dat FTD down gaat en dan ga je snel alternatieven zoeken en als het dan niet werkt... Oh Oh Oh paniek!

Gelukkig gaat tweakers niet down!

• MrMax
@Just_A_User d:)b

• Just_A_User
rasta87 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:19:
[...]

[...]

Bedankt jongens!

Het is gelukt met jullie tips!

Was ook een beetje paniek voetbal van mijn kant hier omdat je hoort dat FTD down gaat en dan ga je snel alternatieven zoeken en als het dan niet werkt... Oh Oh Oh paniek!

Gelukkig gaat tweakers niet down!
Nou das mooi. Jij bent in ieder geval al onder de pannen. Ik zit nog steeds met een probleem.

Ik heb nu de russische file renamed naar eweka. In spotnet heb ik mijn server weer aangepast naar eweka. Dus eweka geselecteerd in die dropdown list, gegevens ingevuld. Prima, zou je denken, maar als ik nu een spot probeer te openen, zodat ik de info ervan te zien krijg, dan zegt ie dus weer dat ie geen verbinding kan maken met de server.

Just_A_User schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:22:
[...]

Nou das mooi. Jij bent in ieder geval al onder de pannen. Ik zit nog steeds met een probleem.

Ik heb nu de russische file renamed naar eweka. In spotnet heb ik mijn server weer aangepast naar eweka. Dus eweka geselecteerd in die dropdown list, gegevens ingevuld. Prima, zou je denken, maar als ik nu een spot probeer te openen, zodat ik de info ervan te zien krijg, dan zegt ie dus weer dat ie geen verbinding kan maken met de server.
Wat je dan nog zou kunnen proberen is een andere server kiezen (newsreader44.eweka.nl) en slechts 1 connectie. Als dat nog niet werkt dan zou je de 1e regel in C:\ProgramData\spotnet\server.xml moeten veranderen naar (mbv notepad):

Zoals itsMichel al zei.

• MrMax
Wil je anders eens het volgende proberen?
Even alle .spots files deleten die je hebt staan in c:\programdate\spotnet, daarna servers.xml klikken en bewerken selecteren.
Daarna de eerste regel die je ziet staan vervangen door de volgende regel.

<Spotnet>

en de rest waar waarschijnlijk eweka nog instaat gewoon laten voor wat het is.
laat even weten of het je is gelukt?

• Just_A_User
Nou, onder dat jullie aan het reageren waren heb ik even wat aan geknutseld. Ik heb de servers.xml file aangepast met mijn eweka gegevens, zoals op de vorige pagina door ItsMichel is aangegeven. Maar de eerste regel heb gelaten zoals ie was, dus met de gegevens van die neva.ru.

Daarna heb ik spotnet opnieuw gestart. Tot mijn verbazing ging hij updaten. Ik kan nu een spot openen, en als ik op de downloadknop klik met Shift ingehouden dan wordt de .nzb geladen in NewsLeecher, die nu op dit moment dan ook gewoon met 8 threads aan 't downloaden is :)

Volgens mij is dat toch hoe het moet?

Bedankt voor jullie hulp en geduld guys! :) :)

• MrMax
*O* graag gedaan

• jagermeister

jagermeister

Just_A_User schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:34:
Nou, onder dat jullie aan het reageren waren heb ik even wat aan geknutseld. Ik heb de servers.xml file aangepast met mijn eweka gegevens, zoals op de vorige pagina door ItsMichel is aangegeven. Maar de eerste regel heb gelaten zoals ie was, dus met de gegevens van die neva.ru.

Daarna heb ik spotnet opnieuw gestart. Tot mijn verbazing ging hij updaten. Ik kan nu een spot openen, en als ik op de downloadknop klik met Shift ingehouden dan wordt de .nzb geladen in NewsLeecher, die nu op dit moment dan ook gewoon met 8 threads aan 't downloaden is :)

Volgens mij is dat toch hoe het moet?

Bedankt voor jullie hulp en geduld guys! :) :)
Waarom wil je eigenlijk met NewsLeecher downloaden?

Graag gedaan hoor :) succes met het downloaden van freeware :P

• Just_A_User
jagermeister schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:36:
[...]
Waarom wil je eigenlijk met NewsLeecher downloaden?
Omdat ik dat een hele prettige tool vind :) Daarom wil ik dat graag. Ik ben me bewust van het feit daet SpotNet een vervanger is voor alle losse tools, maar aangezien ik nu eenmaal NewsLeecher gewend ben en die geconfigureerd is zoals ik het wil hoef ik verder niets te veranderen :)

Mijn download locatie is nl anders dan mijn unrar-locatie, en dat is in Newsleecher al allemaal mooi ingesteld :)

• jagermeister

jagermeister

Just_A_User schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:38:
[...]

Omdat ik dat een hele prettige tool vind :) Daarom wil ik dat graag. Ik ben me bewust van het feit daet SpotNet een vervanger is voor alle losse tools, maar aangezien ik nu eenmaal NewsLeecher gewend ben en die geconfigureerd is zoals ik het wil hoef ik verder niets te veranderen :)

Mijn download locatie is nl anders dan mijn unrar-locatie, en dat is in Newsleecher al allemaal mooi ingesteld :)
Ok, ik snap hem :)

• rasta87
Just_A_User schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:22:
[...]

Je moet ook eweka helemaal niet selecteren in die dropdownlist, daar alleen 1 x die rus invullen, verbinden, gegevens ophalen en programma sluiten.
Dan de aanpassingen in de XML file doen EN de aanpassing in de bestandjes (eweka van 0.KB verwijderen en de naam van de rus vervangen door newsreader.eweka.nl.spots)

Dan spotnet openen en het dropdown menu verschijnt niet meer en alles werkt bij mij!

• danplo

danplo

<Spotnet>
<Server Type="Downloads" Server="news.hitnews.eu" Username="*******" Password="*******" Port="119" SSL="0" Connections="20" />
<Server Type="Uploads" Server="news.hitnews.eu" Username="*******" Password="*******" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Dit deed voor mij ook de truc. :P
Nu heb ik de headers kunnen laden tot vorig jaar maand September.
En het downloaden van de NZB bestanden kan gewoon via Hitnews.
En nu kan ik ook eindelijk reacties plaatsen bij de spots, dit deed het met hitnews namelijk ook niet.
Bedankt voor de tips hier in de topic.

[ Voor 8% gewijzigd door danplo op 10-02-2011 21:43 ]

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 189% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:12 ]

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Waarom is er eigenlijk een minimum van 2 connecties nodig? Is 1 niet genoeg voor het lezen? Ik gebruik namelijk een ander programma voor het downloaden (mn NAS) en deel mijn account met een vriend van me.

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:45
Zojuist .NET 4 en Spotnet 1.5 installed op XP SP3. Als ik spotnet start krijg ik heel even het logo in beeld maar dat is het dan. Idem via de commandline. Geen foutmeldingen, ook niet in de event viewer. Iemand een idee?

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:21
dirks schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:25:
Zojuist .NET 4 en Spotnet 1.5 installed op XP SP3. Als ik spotnet start krijg ik heel even het logo in beeld maar dat is het dan. Idem via de commandline. Geen foutmeldingen, ook niet in de event viewer. Iemand een idee?
Zelfde combi, zelfde resultaat. Eerste keer opstarten lading foutmeldingen, tweede keer opstarten, kort logo in beeld en daarna niets meer.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
dirks schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:25:
Ik heb precies hetzelfde (maar dan met Windows Vista 64-bit, SP1, UK): Als ik Spotnet opstart, zie ik het logo, dan heel even het scherm en dan is alles weg. De volgende keer dat ik Spotnet probeer te starten, zie ik alleen het logo, maar dat is waarschijnlijk omdat er nog wel een Spotnet-proces blift hangen. Als ik het Spotnet-proces om zeep help, dan zie ik weer net even het scherm voordat het weer verdwijnt.

[ Voor 3% gewijzigd door Malthus op 10-02-2011 22:59 . Reden: Iets duidelijker omschrijving. ]

Anoniem: 312995

Zelfde probleem hier met XP SP3.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10
Helaas, na het invullen van mijn nieuwsserver gegevens gaat hij keurig de spots downloaden, maar daarna krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/asyENVnIvsIsSwcNV4R5jpGa/full.png

Diverse keren installeren helpt niet. Ook andere nieuwsservers helpen ook niet.

Weet iemand een oplossing :? Als je het bestand uitvoert als Administrator gaat het wel goed :)

[ Voor 9% gewijzigd door MaNDaRK op 10-02-2011 23:40 ]

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ben terug naar 1.40 XPsp3
Dat werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395856

Hoi.
Ook ik heb 1.5.11 geinstalleerd over versie 1.4. Hierna niet werkend alleen even het scherm voorbij zien schieten. Dat was alles. Hierna 1.4 weer terug en het werkt weer. Kwam daarna versie 1.5 tegen. Deze werkt wel maar met veel time outs. Frustrerend. Daarna nieuwe versie van 1.5.11 gedownload en geinstalleerd en nu de volgende mededeling bij het opstarten:

Spotnet
---------------------------
UpdateDB:: De opgegeven waarde in System.Windows.Baml2006.TypeConverterMarkupExtension heeft een uitzondering veroorzaakt.

Hierna sluit het programma weer en ben ik terug bij af.

Iemand een idee hoe dit weer werkend kan worden?
Groet
Pagina: 1 ... 7 ... 48 Laatste