Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met Sygic Mobile maps 10? Bij mij ziet het beeld er echt niet uit namelijk. Lees trouwens overal op internet dat ze zitten te wachten op 2.2? Heb ik speciale versie ofzo?

Voor wie het eerder vroeg:
Modelnummer: GT-I5800
Andriod versie: 2.2
Smalbandversie: I5800XXJP4
Kernel-versie: 2.6.32.9 root@SE-S608 #1
Build-nummer: FROYO-BOJP6

[ Voor 59% gewijzigd door Rev! op 01-03-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar is deze versie te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Hallo, iemand enig idee of google earth werkend te krijgen is op deze telefoon? Het is mij in ieder geval nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Rev! schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:07:
Net ook het T-Mobile pakket aangeschafd. Tot nu toe zeer tevreden, een hele verbetering na een Nokia E75. Hij is inderdaad simlock vrij en bij mij stond Andriod 2.2 er ook al standaard op :)
Heel vreemd. Ik heb hem nu nog geen maand en bij mij stond hij er niet op. Ook kies geeft nog niet aan dat er een update is... balen hier dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Welke Navigatie gebruiken jullie? Heb nog geen 1 kunnen vinden die goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Heeft iemand misschien een linkje beschikbaar met uitleg hoe je een Exchange account kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 16:17
Rickstah schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:34:
Heeft iemand misschien een linkje beschikbaar met uitleg hoe je een Exchange account kan instellen?
Ik neem aan 'E-mail' instellen?

[ Voor 7% gewijzigd door RetroTycoon op 03-03-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
RetroTycoon schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:09:
[...]

Ik neem aan 'E-mail' instellen?
instellingen-accounts en daar dan voor zakelijk kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Exchange werkt hier prima, maar weet iemand hoe je ook hotmail toevoegd zonder een extra programma te moeten draaien?

EDIT:
Dit werkt perfect, met pushmail

exchange account aanmaken in de standaard mail applicatie.
hotmail gebruikersnaam en password invullen
bij exchange server m.hotmail.com zetten
SSL aanvinken

[ Voor 46% gewijzigd door Rev! op 04-03-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorben
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05-2024
Rev! schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:46:
Iemand ervaring met Sygic Mobile maps 10? Bij mij ziet het beeld er echt niet uit namelijk.
Bij mij ziet het er ook nogal 'pixeled' uit (op zen zachtst uitgedrukt ;))...
Maar maakt in principe niet veel uit he... Voor mij althans niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Afgelopen week bij Belcompany een T-mobile prepaid Apollo aangeschaft en deze was simlockvrij en ook al voorzien van android 2.2. Software versie eindigde op JP4.

[ Voor 4% gewijzigd door KifArU op 08-03-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij misschien vertellen wat de quadrant score is bij 2.2? ik heb nu als quadrant 322:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:11
Als ik Samsung kies installeer draait deze een keer in het Nederlands de volgende keer is het een Aziatische taal. Het begint trouwens al tijdens installeren de voorwaarden zijn in een Scandinavische taal.
Lekker brak pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het inmiddels al bekend wanneer samsung eindelijk de update uit gaat brengen?
ik vind het schandalig lang duren eerlijk gezegd en ik twijffel of mijn volgende telefoon (3mnd) wel een samsung moet worden. Zijn ze altijd zo langzaam met updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:38:
is het inmiddels al bekend wanneer samsung eindelijk de update uit gaat brengen?
ik vind het schandalig lang duren eerlijk gezegd en ik twijffel of mijn volgende telefoon (3mnd) wel een samsung moet worden. Zijn ze altijd zo langzaam met updates?
Android 2.2 for Samsung Galaxy Apollo and Galaxy Europa confirmed

The person in charge of the official Samsung Mobile Romanian Facebook account has confirmed rumours that two of the company’s older Android phones are soon to get their OS updated to the 2.2 “FroYo” release.

Both the Galaxy Europa (i5500) and Galaxy Apollo (i5800) are on the list, with the Romanian social site claiming these two updates will launch before the end of March.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Samsung Mobile uit Roemenië heeft een interessant nieuwsbericht gepubliceerd. Op de Facebook pagina valt namelijk te lezen dat drie toestellen nog deze maand een update van het besturingssysteem kunnen verwachten. De Samsung Galaxy Apollo en Samsung Galaxy Europa zullen een update naar Android 2.2 Froyo krijgen, de Samsung Galaxy S zal deze maand nog met Android 2.3 Gingerbread gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij uitleggen dan waarom 2.2 niet wordt overgeslagen voor de i5800 en meteen 2.3 wordt uitgebracht?
en wat feitelijk het probleem is voor samsung om die updates sneller te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Het is al heel bijzonder dat hier nog updates van komen. Ik denk dat je er rustig van uit mag gaan dat dit gelijk de laatste originele update van Samsung is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom is dat byzonder?
krijg je alleen ondersteuning en updates als je telefoon duur genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Daar komt het inderdaad wel op neer ja. En de opvolgers van dit toestel zijn er ook alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHdV
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 11:42
Wat is het voordeel van het rooten van de telefoon???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 22:05
Hoelang duurde het terug storten van de cashback actie bij jullie? ik wacht al een week :(
(ben niet zo rijk op 't moment)

Ik had verwacht dat er nog een 2.3 er aan kwam. Maar heeft niet veel zin om dat er nog op te zetten, behalve voor de flash neem ik aan? Misschien zelf nog een keer rooten. Ik ben in iedergeval nu met m'n zeam launcher wel weer even zoet :) nog even mac theme er aan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHdV
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 11:42
LOL jij denkt dat je binnen een week je geld terug hebt :P Ik denk eerder aan een maand ofzo voordat ze gaan terug storten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Dat is mooi zuur. Duurde het bij jou zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
De officiële update is er: JPM al geroot, voor de rest 'clean'. Ben hem nu aan het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Welke update is dat? 2.2? Ik bezit al vanuit de winkel van t-mobile prepaid pakket 2.2. met jp4/BOJP6

Updaten geschied via KIES zeker? (ben helaas mac gebruiker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Nazlive schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:35:
Welke update is dat? 2.2? Ik bezit al vanuit de winkel van t-mobile prepaid pakket 2.2. met jp4/BOJP6

Updaten geschied via KIES zeker? (ben helaas mac gebruiker)
Nee, met Odin (kijk op het XDA-forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Dat is dus geen officiele update? Kun je mij vertellen of het dezelfde android versie is die ik nu bezit? en anders welke versie nummer etc. de nieuwe is? Dan kan ik even kijken of het al die moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

officieel is het pas via Kies.. en ik heb hier nog nietss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
ik kreeg gisteren een melding dat het geheugen van mijn telefoon vol is. Weet iemand of het mogelijk is om de apps op de sd kaart te zetten? Ik vind hem wel heel erg snel vol... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
rudyhattem schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:59:
ik kreeg gisteren een melding dat het geheugen van mijn telefoon vol is. Weet iemand of het mogelijk is om de apps op de sd kaart te zetten? Ik vind hem wel heel erg snel vol... :-(
Dat kan met Froyo, maar dat lijkt er -dus- nog niet officieel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Maar ik kan wel aantal apps op sd zetten. En er is ook een app voor app2sd ofzoiets. Maar ik draai al 2.2 froyo vanaf de aankoop. Is die update dus nog een nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarvoor zijn apps zoals app2sd. als je een beetje ruimte vrij wil kan je accleaner proberen. die verwijdert de cache. is bij mij 100% veilig en heb er in totaal ongeveer 15 mb mee afgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RetroTycoon schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:20:
De officiële update is er: JPM al geroot, voor de rest 'clean'. Ben hem nu aan het flashen.
Inmiddels is er al weer een nieuwere 'officiële update' uit: JPD.
Kijk op samfirmware voor de files. Draait inmiddels al twee dagen op mijn Apollo en tot nu toe geen klachten.
Enige is dat ie vanaf de start op Grieks staat ingesteld, maar een beetje handige jongen heeft hem zo weer op Nederlands of Engels gezet. Nogmaals; draait super!

Wat betreft apps naar SD: dat kan inderdaad alleen vanaf android 2.2 (dus niet 2.1). Als je op 2.2 zit is het een eitje. Gewoon in je applicatie menu kijken en dan per app 'move to sd card' klikken. (Kan overigens niet met elke app, helaas. Bv google maps laat zich niet verplaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:44:
[...]

Inmiddels is er al weer een nieuwere 'officiële update' uit: JPD.
Kijk op samfirmware voor de files. Draait inmiddels al twee dagen op mijn Apollo en tot nu toe geen klachten.
Enige is dat ie vanaf de start op Grieks staat ingesteld, maar een beetje handige jongen heeft hem zo weer op Nederlands of Engels gezet. Nogmaals; draait super!

Wat betreft apps naar SD: dat kan inderdaad alleen vanaf android 2.2 (dus niet 2.1). Als je op 2.2 zit is het een eitje. Gewoon in je applicatie menu kijken en dan per app 'move to sd card' klikken. (Kan overigens niet met elke app, helaas. Bv google maps laat zich niet verplaatsen)
Dit topic op xda houdt - zover ik weet - steeds de laatste fw aan. Dat zou dan toch JPM betreffen. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=778880 Al spreken de topics daar elkaar ook tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RetroTycoon schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:47:
[...]

Dit topic op xda houdt - zover ik weet - steeds de laatste fw aan. Dat zou dan toch JPM betreffen. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=778880 Al spreken de topics daar elkaar ook tegen :)
Jaja, dat topic ken ik ook. Maar als je op samfirmware kijkt, dan zie dat de laatst geposte firmware toch echt JPD is.
En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ie helemaal prima draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

heeft die Hotspot-ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Hotspot is toch dat de telefoon als draadloze router werkt toch? Ik draai standaard vanuit de winkel 2.2 jp4? Die heeft dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me meld zich als nieuwe bezitter.

M'n eerste Android toestel (kom van Windows Mobile af)
Heb een hoop te lezen merk ik :X

En wat installeerde ik als eerste.. Angry Birds
Erg verslavend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

gisteravond op bezoek bij iemand, haalde mn i5800 uit mn zak (stond gewoon vergrendeld aan, met genoeg batterij) - moest ik in ene een pincode invoeren,.. terwijl ik helemaal geen pincode op dat ding heb ingesteld en die beveiliging uit had staan
snapte er niks van
toen ik eenmaal weer thuis was kon ik gelukkig de puk-code vinden van mn sim kaart en de beveiliging opnieuw uitzetten
ik vind het heel merkwaardig (en vervelend bovendien) dat de sim-beveiliging uit zichzelf opeens is aangegaan
heeft iemand daar eerder van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
assass schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:09:
gisteravond op bezoek bij iemand, haalde mn i5800 uit mn zak (stond gewoon vergrendeld aan, met genoeg batterij) - moest ik in ene een pincode invoeren,.. terwijl ik helemaal geen pincode op dat ding heb ingesteld en die beveiliging uit had staan
snapte er niks van
toen ik eenmaal weer thuis was kon ik gelukkig de puk-code vinden van mn sim kaart en de beveiliging opnieuw uitzetten
ik vind het heel merkwaardig (en vervelend bovendien) dat de sim-beveiliging uit zichzelf opeens is aangegaan
heeft iemand daar eerder van gehoord?
daar heb ik in ieder geval geen ervaring mee. wat ik wel meemaak is dat mn foon soms vanzelf opnieuw opstart en dat ik dan de pin opnieuw moet invoeren. welke rom heb jij? ik jp6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Is bekend probleem. Sommige mensen hebben het iedere dag. Kan iets zijn met het type simkaart wat je hebt. Heb ik een keer gelezen hier. Of op 't forum van androidworld.nl. Ik heb het af en toe ook. Dan komt er ineens die beveiliging, wel vervelend omdat je dan volgensmij niet bereikbaar bent. Maar het is voor mij doenbaar. Ook soms zelf uitschakelen ook wel eens, maar dat is volgens mij meer omdat het vastloopt ofzoiets. Ik heb ook jp6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-07 23:54

hasjee

hoplakee

heb idd gelezen dat het aan de sim kaart kan liggen, met "hi" heb ik er in iedergeval nog geen last van gehad.

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
hasjee schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:10:
heb idd gelezen dat het aan de sim kaart kan liggen, met "hi" heb ik er in iedergeval nog geen last van gehad.
Heb dit ooit voorgehad met een andere telefoon. Bij mij heb ik het toen opgelost door een stukje papier bovenop de simkaart te schuiven (waardoor die iets steviger tegen de contactjes aangedrukt bleef). Nooit meer last van gehad.

ymmv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6illes
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 21:58
Over de firmwares check gwn ff de twitter page van SamFirmware:

Android 2.2 is still on the road for I5500 and I5800. Many countries have already 2.2 for I5800. Please wait :) 10:13 AM Mar 16th via web

Europe gets Android 2.2 updates this month for Apollo I5800 and Europe I5500. 11:08 AM Mar 12th via web

Samsung I5800 Android 2.2 KIES Release: I5800XWJPD Online! RUSSIA. 10:09 PM Mar 10th via web

Samsung I5800 Firmware: I5800XXJPM Online! (Android 2.2) 4:11 PM Mar 9th via web

JPM is van Duitsland (source XDA), de update in kies is nog niet in elk land doorgevoerd, en dan krijg je weer andere firmwares denk ik... en JPD van Rusland zeggen ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Navigon werkt top op deze telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best makkelijk om zo'n custom rom te installeren. Wel flink wat nieuwe termologie voor je kiezen krijgen, maar goed :P

Draai nu InDroid 2.0 (Froyo).
Binnenkort maar een grote micro SD kaart halen, met een beetje spelen in de market zit de standaard meegeleverde kaart zo vol :')

Voorlopige conclusie wbt dit toestel en Android: Ik had eerder over moeten stappen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01-2024

Josh64

iOS aangedreven

Mijn zusje heeft sinds kort een Galaxy Apollo i5800 met een klein probleempje. Het WiFi-netwerk thuis is beveiligd en opgeslagen in de telefoon. Soms vergeet hij dit gewoon en kun je er niet meer mee verbinden. Ook valt deze soms gewoon weg terwijl hij verbonden is. De enige optie die er dan is, is het netwerk vergeten en opnieuw toevoegen, wat vrij lastig is met een lange code met verschillende karakters.
Hoe kan ik het zo instellen dat hij deze blijft onthouden? Met mijn HTC Legend heb ik hier nog nooit last van gehad. Ook bij reboot onthoud deze het netwerk + wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Josh64 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:40:
Mijn zusje heeft sinds kort een Galaxy Apollo i5800 met een klein probleempje. Het WiFi-netwerk thuis is beveiligd en opgeslagen in de telefoon. Soms vergeet hij dit gewoon en kun je er niet meer mee verbinden. Ook valt deze soms gewoon weg terwijl hij verbonden is. De enige optie die er dan is, is het netwerk vergeten en opnieuw toevoegen, wat vrij lastig is met een lange code met verschillende karakters.
Hoe kan ik het zo instellen dat hij deze blijft onthouden? Met mijn HTC Legend heb ik hier nog nooit last van gehad. Ook bij reboot onthoud deze het netwerk + wachtwoord.
Heb hier totaal geen last. Misschien wep gebruiken ipv wpa??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:39:
Best makkelijk om zo'n custom rom te installeren. Wel flink wat nieuwe termologie voor je kiezen krijgen, maar goed :P

Draai nu InDroid 2.0 (Froyo).
Binnenkort maar een grote micro SD kaart halen, met een beetje spelen in de market zit de standaard meegeleverde kaart zo vol :')

Voorlopige conclusie wbt dit toestel en Android: Ik had eerder over moeten stappen :D
Wat is het voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh64

Josh64

iOS aangedreven

rudyhattem schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:50:
[...]

Heb hier totaal geen last. Misschien wep gebruiken ipv wpa??
Het is inderdaad met WPA beveiligd maar de Legend maakt hier geen probleem van. Lijkt me sterk dat het te maken heeft met de fabrikant. De Legend slikt namelijk WiFi met WPA beveiliging bij Eclair en Froyo.

Iemand anders een idee? Heb niet echt zin om de beveiliging om te gooien daarvoor, het werkt eindelijk goed (iets met jarenlang D-Link probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Josh64 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:38:
[...]

Het is inderdaad met WPA beveiligd maar de Legend maakt hier geen probleem van. Lijkt me sterk dat het te maken heeft met de fabrikant. De Legend slikt namelijk WiFi met WPA beveiliging bij Eclair en Froyo.

Iemand anders een idee? Heb niet echt zin om de beveiliging om te gooien daarvoor, het werkt eindelijk goed (iets met jarenlang D-Link probleem).
Vreemd dat het bij jou zo raar werkt ja. Ik kan altijd netjes inloggen met wpa2 beveiliging en hij vliegt er nooit uit. ALs het goed is moet hij alle instellingen automatisch onthouden. Al gedacht aan een update? In het begin was bijvoorbeeld bij 2.1 de gps erg brak, na updates is dit niet meer zo. wellicht geldt dit ook voor de wifi bij sommigen toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh64

Josh64

iOS aangedreven

Dikkedikkie schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:53:
[...]

Vreemd dat het bij jou zo raar werkt ja. Ik kan altijd netjes inloggen met wpa2 beveiliging en hij vliegt er nooit uit. ALs het goed is moet hij alle instellingen automatisch onthouden. Al gedacht aan een update? In het begin was bijvoorbeeld bij 2.1 de gps erg brak, na updates is dit niet meer zo. wellicht geldt dit ook voor de wifi bij sommigen toestellen?
Heb Kies up-to-date en ook de firmware is up-to-date... Heb niet echt zin in factory reset maar als dat de optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordeel van wat?

Heb nu inmiddels 3.0 van InDroid. Telefoon werkt nu als WiFi AP, laptop heeft internet en de telefoon krijgt ook automagisch Market apps door.

Briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:48:
[...]

Voordeel van wat?

Heb nu inmiddels 3.0 van InDroid. Telefoon werkt nu als WiFi AP, laptop heeft internet en de telefoon krijgt ook automagisch Market apps door.

Briljant.
Huh? Telefoon als wifi ap? Is dat doormiddel van een app?

edit... ff mijn vriend google gevraagd. Maar eens een nachte over slapen of ik het aan durf

[ Voor 17% gewijzigd door rudyhattem op 21-03-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rudyhattem schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:27:
[...]

edit... ff mijn vriend google gevraagd. Maar eens een nachte over slapen of ik het aan durf
Iedereen die geen ervaring heeft met het rooten en/of voorzien van een custom rom raad ik het af; Zeker als het een nieuw toestel is. Het gevaar is en blijft dat je met een dood toestel zit. Haal dan liever een wat ouder toestel om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
rudyhattem schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:27:
[...]

nee geen app. ff bij instellingen-draadloos - mobiele ap:)

vanaf 2.2 is dit mogelijk dacht ik :) erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:56:
[...]

Iedereen die geen ervaring heeft met het rooten en/of voorzien van een custom rom raad ik het af; Zeker als het een nieuw toestel is. Het gevaar is en blijft dat je met een dood toestel zit. Haal dan liever een wat ouder toestel om mee te spelen.
Uhm, ik ben het er niet helemaal mee eens hoor! Ik denk dat het alleen mis kan gaan als je niet kan lezen (handleiding) ;)
Wel mee eens dat je een nieuwe apollo niet persee hoeft te flashen omdat daar al 2.2 op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:48:
[...]

Voordeel van wat?

Briljant.
Van rooten en een andere FW. Heb je meer mogelijkheden, werkt bij beter, werkt hij sneller, gaat de batterij langer mee/etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
hij werkt beter, sneller batterij gaat niet echt langer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hoi, ik heb ook sinds vandaag de apollo in mijn bezit.

Vroeg me af of er een mogelijkheid is wanneer je browst en inzoomt dat de text dan automatisch onder elkaar wordt geplaatst zonder dat je van links naar rechts hoeft te vegen om het te kunnen lezen, netals bij de htc zeg maar. Dit werkt wel met m'n emails alleen zie ik nergens een optie staan voor de browser.

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
m4rtyr schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:49:

Vroeg me af of er een mogelijkheid is wanneer je browst en inzoomt dat de text dan automatisch onder elkaar wordt geplaatst zonder dat je van links naar rechts hoeft te vegen om het te kunnen lezen, netals bij de htc zeg maar. Dit werkt wel met m'n emails alleen zie ik nergens een optie staan voor de browser.

Iemand de gouden tip?
Opera gebruiken? Ik weet het anders ook niet ;)

/niet verder gezocht ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Nope, werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig

There are no Android phones associated with this account. Please sign in with a different account.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
RetroTycoon schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:14:
[...]

Opera gebruiken? Ik weet het anders ook niet ;)

/niet verder gezocht ook
ik wel verder gezocht maar helaas nog niets tegengekomen. Goede vraag dit trouwens!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:34:
Geweldig

There are no Android phones associated with this account. Please sign in with a different account.
:(
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burddie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 15:56
m4rtyr schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:49:

Iemand de gouden tip?
Als ik inzoom op de tekst als ik de telefoon in de "staand" modus heb, vervolgens doe ik de telefoon in de "liggend" modus en de tekst staan dan vervolgens netjes onder elkaar. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij gaat de text wel onder elkaar met 2 keer snel klikken. maar ik gebruik nu ook opera:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan alleen nog de market app op de telefoon gebruiken, ipv. op m'n laptop via market.android.com, wat ik juist zo handig vond :-(

Die melding schijnt vaker voor te komen en er valt weinig aan te doen en Google doet er niets mee.

Ik zie net dat het weer werkt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Als ik inzoom op de tekst als ik de telefoon in de "staand" modus heb, vervolgens doe ik de telefoon in de "liggend" modus en de tekst staan dan vervolgens netjes onder elkaar.

Werkt niet.

Snap het niet meer, bij emails doet hij het perfect.

Weet iemand hoe deze functie heet bij de HTC modellen?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
volgens mij is dit de officiële aankondiging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 17:07
rudyhattem schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:28:
volgens mij is dit de officiële aankondiging..
Dat is geen officiele Samsung website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Apollo nu een tijdje in m'n bezit en vind het een fijne telefoon, op een paar dingen na. Waarvan het grootste probleem: de batterij.

Als ik 'm een uur intensief gebruik (en ik heb er nog niet eens mee gebeld omdat ik mn oude telefoon met abonnement daar nog voor gebruik en in de Apollo nog mn prepaid-kaartje heb zitten omdat ik daarmee gratis internet kreeg tot september) loopt 'ie al terug naar 80%, na nog een uur (als ik bijv. een spelletje speel of whatsapp ofzo) is het 60% en vanaf daar gaat het sowieso mis.

Want hij dropt ineens van 60% naar 15% ofzo en nog eens 5 minuten later schakelt m'n telefoon dan uit. Dat schiet echt niet op. Dat 'ie na een dag intensief gebruik moet worden opgeladen a la, maar na een paar uur? Ik heb dus verder alles uitstaan, alleen wifi OF 3G aan, app-killer erop en er draait verder niks. Ga er morgen mee terug naar de T-Mobile shop waar ik 'm vandaan heb, schiet echt niet op zo.

Ook knalt m'n internet er regelmatig uit, 3G valt echt vaak weg en ook m'n wifi valt af en toe weg. Zou dat aan de antenne kunnen liggen?

Als ik trouwens een foto probeer te uploaden naar Facebook via 3G: vergeet het maar. Twitter lukt nog wel, al gaat dat ook echt godse traag. Maar FB, onmogelijk. Sowieso vind ik de 3G erg traag. Ligt dat dan aan de provider (T-Mobile) en omdat het gratis internet is? Of ligt dat ook aan de telefoon?

Alvast bedankt mochten jullie me willen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, en Froyo... ik zou d'r ook wel blij van worden als dat eindelijk eens komt want je kan echt maar weinig apps kwijt op 't geheugenkaartje en dat zou opgelost worden met Froyo heb ik hier gelezen.

Vind het vreemd dat sommige mensen hier wel 2.2 erop hebben staan vanaf de aankoop. Ik ga hier ook maar even mee naar de T-Mobile shop en vragen of zij weten hoe of wat. Zou wel een software-update willen want soms doet die telefoon rare dingen. Schakelt 'ie zich zomaar opeens uit en opnieuw in, of blijft 'ie hangen bij een bepaalde app. Hij is niet helemaal stabiel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 19:04:
...

Vind het vreemd dat sommige mensen hier wel 2.2 erop hebben staan vanaf de aankoop. Ik ga hier ook maar even mee naar de T-Mobile shop en vragen of zij weten hoe of wat. ...
Ik vroeg het ook bij aankoop van het T-Mobile Prepaid pakket, en 2.2 was beschikbaar via Kies. Niet dus. Bovendien werkt Kies niet meer bij mij, maar goed, een dag na aankoop had ik een custom Froyo erop :P

En JIT is in de planning, ben benieuwd of de XDA koks het voor elkaar krijgen. Gingerbread is ook nog in de planning iig, kortom volop beweging in deze telefoon, weliswaar niet via Samsung, maar ik ben dat wel gewend van andere fabrikanten. Support en updates tot de nieuwe telefoon uit is. Niet dat ik iedereen adviseer spontaan aan het rooten en flashen te slaan.. Heb vandaag ook de boot afgehouden bij mijn vaders G1 (het oertoestel). Ding werkt nog en ik zit niet te wachten op een niet werkende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanochtend na het opladen krijg ik keurig de spash te zien, gevolgd door de bekende witte samsung in het midden van het scherm. En daar blijft'ie dus hangen. Alle mogelijke toetscombinaties geprobeerd, niets werkt. Met Google niets meer gevonden dan een medeslachtoffer, en de Samsung helpdesk adviseert 'm terug te brengen naar Saturn. Heeft hier nog iemand het verlossende idee? Afgelopen weken geen apps geïnstalleerd, tot aan de laatste oplaad geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:14:
Sinds vanochtend na het opladen krijg ik keurig de spash te zien, gevolgd door de bekende witte samsung in het midden van het scherm. En daar blijft'ie dus hangen. Alle mogelijke toetscombinaties geprobeerd, niets werkt. Met Google niets meer gevonden dan een medeslachtoffer, en de Samsung helpdesk adviseert 'm terug te brengen naar Saturn. Heeft hier nog iemand het verlossende idee? Afgelopen weken geen apps geïnstalleerd, tot aan de laatste oplaad geen problemen.
Effe resetten? Volume op en neer, home en aan-knop. Dan als hij reageert (en dus aanspringt) combinatie herhalen. Zo kun je 'm factory resetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Gisteren heb ik de indroid 3.0 custom rom erop gezet. Het wegvallen van de sim kaart is nu voorbij en ook de gps werkt nu ten minste naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 10:33
Zojuist mijn I5800 binnen gehad maar ik zit met een nogal vreemd probleem. Als ik mijn simkaart invoer met de chip naar onder zoals aangegeven klikt hij niet vast. Als ik hem ingedrukt houd terwijl hij opstart, herkent hij de simkaart wel. Maar als ik de simkaart met de chip naar boven invoer, klikt hij wel vast maar herkent de telefoon hem natuurlijk niet. Zit ik hier met een fabricagefout?

Na een mailtje heen en weer met de webshop is het toch gelukt, had niet verwacht dat hij zo diep zou kunnen dat je bijna een pincet oid nodig had.

[ Voor 15% gewijzigd door Aethertyd op 30-03-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
wortelsoft schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:08:
Gisteren heb ik de indroid 3.0 custom rom erop gezet. Het wegvallen van de sim kaart is nu voorbij en ook de gps werkt nu ten minste naar behoren.
deze rom heb je via samfirmwire neem ik aan?
geef anders even een linkje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=986831 ik wil die rom ook gaan flashen of msschien kyrillos. maar is er iets wat msschien niet werkt? en bevalt het allemaal goed? kan iemand quadrant score geven? gewoon in de market naar quadrant zoeken en ff downloaden voor benchmark:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Deze heb ik geflashed:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=986831

Tot nu toe werkt alles wat ik gebruik. Alleen vind ik als je de boven kant naar beneden trekt de doorzichtige achtergrond wat minder.

[ Voor 45% gewijzigd door wortelsoft op 30-03-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was net iets eerder:P maar kyrillos is meer 2.3 en indroid honeycomb. lestatious rom vind ik niks:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:00:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=986831 ik wil die rom ook gaan flashen of msschien kyrillos. maar is er iets wat msschien niet werkt? en bevalt het allemaal goed? kan iemand quadrant score geven? gewoon in de market naar quadrant zoeken en ff downloaden voor benchmark:p
Indroid 3.0 heeft een bug, het opneemschuifknopje is niet zichtbaar (wel werkend!), kun je repareren door phone.apk te vervangen. Staat ergens ook in die draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en weet je ook de quadrant? voelt hij ook echt sneller door de fugutweaks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
Kan ik gewoon elke willekeurige usb wifi adapter voor dit toestel gebruiken, zoals pricewatch: Belkin Basic Wireless USB Adapter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Aethertyd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:49:
Kan ik gewoon elke willekeurige usb wifi adapter voor dit toestel gebruiken, zoals pricewatch: Belkin Basic Wireless USB Adapter ?
uhm wat wil je doen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
Een wifi verbinding maken omdat ik thuis nog geen wireless netwerk heb zodat ik iets meer kan dan alleen bellen

[ Voor 30% gewijzigd door Aethertyd op 31-03-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Angry Birds Rio draait prima btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Aethertyd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:51:
Een wifi verbinding maken omdat ik thuis nog geen wireless netwerk heb zodat ik iets meer kan dan alleen bellen
dus thetering via deze telefoon denk ik? werkt prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:29:
en weet je ook de quadrant? voelt hij ook echt sneller door de fugutweaks?
Quadrant is 516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
Kan iemand een goeie case aanraden voor dit model? Ik kan geen geschikte vinden in de pricewatch, en dit is nog niet eerder langsgekomen in deze draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkedikkie schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:07:
[...]

dus thetering via deze telefoon denk ik? werkt prima hoor :)
Heb je geen wifi voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:28:
[...]

Heb je geen wifi voor nodig.
ja dat snap ik ook. hij wil een draadloos netwerkje ;) dus je foon als AP inzetten lijkt me. ik had het even wat verkeerd verwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aethertyd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:44:
Kan iemand een goeie case aanraden voor dit model? Ik kan geen geschikte vinden in de pricewatch, en dit is nog niet eerder langsgekomen in deze draad.
gewoon naar een goedkope telefoonwinkel in de buurt gaan en passen. er kunnen er namelijk meerdere op. ik heb er eentje die is gemaakt voor de legend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
wortelsoft schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:08:
idem zojuist erop gezet. niet alleen werkt het fijn maar ziet er echt topppie uit ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sedert een maand een 5801. Deze is reeds terug bij samsung geweest omdat hij steeds vastliep. Er is blijkbaar nieuwe software op gezet. Als ik nu kijk op Kies, dan staat er bij mijn gsm: de apparaat functie kan niet wordenbijgewerkt. Huideige software is: PDA:JG2/ Phone:JG1/CSC:JG4 (MST). Is dit de laatste software.
Of zal ik ook niet kunnen updaten naar Froyo?

Ook heb ik een klein vraagje ivm google. Als ik iets wil zoeken in de de google-app, dan staat er onder het snelzoekvak een heleboel zoekopdrachten. Ik kan die niet verwijderen. Iemand een idee hoe dat wel eventueel kan??

Bedankt bij voorbaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aethertyd
Even voor de duidelijkheid, ik wil hem niet tetheren zodat mijn pc een draadloze verbinding krijgt maar de vaste kabelverbinding van mijn pc gebruiken via een wifi usbstick(?) op mijn i5800. Nu lees ik dat ik voor een aantal dingen ook gewoon Samsung Kies kan gebruiken, dus probeer ik dat eerst (hopelijk kom ik dan gelijk van de voorgeinstalleerde buitenlandse plus.pl software af)

Edit: Samsung Kies blijkt vrij waardeloos om apps te downloaden. Toch maar even wachten op die wifi stick. Schijnbaar kan ik mijn firmware ook niet upgraden, mogelijk omdat het een buitenlands model is? Firmware is volgens de telefoon 2.1-update1, en volgens Kies PDA:JI8 / PHONE:JG3 / CSC:JI6 (PLS) . Wat moet ik nu doen om hem geupdate te krijgen?

Edit 2: Threads helemaal doorlezen helpt nogal, 2.2 is dus officieel nog niet uit. Ik heb me net meerdere keren geprobeerd aan te melden voor die samsung cashback actie (had de telefoon binnen op de 29e) en hij accepteert mijn IMEI niet. Blijkt wel dat je een mailtje kan sturen met je gegevens als de site hem niet accepteert dus probeer ik dat maar.

[ Voor 100% gewijzigd door Aethertyd op 01-04-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombatore
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2019
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:14:
Ik heb precies hetzelfde. Ik krijg hem bovendien dan ook alleen nog maar uitgeschakeld door de batterij eruit te halen. Ik ga er morgen mee terug, zou niet weten wat er anders mee te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humpi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-08 23:03
Als je (iemand) bij de aankoop al 2.2 had, zou je me dan willen vertellen hoe en waar je hem gekocht hebt?
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste