Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
de Samsung Galaxy Apollo is nu ook uit, blijkbaar nog geen topic van

afbeelding i5800
Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/vv/reviewsimg/samsung-i5800/review/offic/gsmarena_001.jpg

afbeelding i5801
Afbeeldingslocatie: http://mos.futurenet.com/techradar/Review%20images/TechRadar/Mobile%20phones/Samsung/Samsung%20Galaxy%20Apollo/hardware%20shots/galaxy-apollo-photo-3-420-90.jpg

zoals je ziet heeft de i5801 een zilveren rand rond z'n scherm, en touchknopper, de home knop is ook wat ronder, de i5801 versie is exclusief voor orange

de i5800/i5801 heeft een 3.2" 240 x 400 pixel touchscreen scherm, een 3 megapixel camera, 3.5G support, GPS, WiFi en FM radio, 3.5mm audio socket, Bluetooth & microSD expandable memory (wordt standaard geleverd met een 1GB kaartje) en draait op Android 2.1

ik zag hem in de Krefel folder staan voor €199

http://i30.tinypic.com/30sho5g.jpg

iemand al ervaring mee?

review
http://www.techradar.com/...o-696782/review?artc_pg=1

[ Voor 83% gewijzigd door xenne op 17-08-2010 11:20 . Reden: review url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:59
Alleen spijtig van die rare resolutie. Zijn er veel apps die deze resolutie ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
Thmz159 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:15:
Alleen spijtig van die rare resolutie. Zijn er veel apps die deze resolutie ondersteunen?
geen idee, het toestel is pas uit, dus veel ervaringen zijn er nog niet. het toestel ligt ook nog niet effectief in de Krefel-winkel, zou in de loop van de week binnenkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:37
Ik ben benieuwd naar die apps, review hier is iig positief: www.techradar.com/reviews...laxy-apollo-696782/review

• RetroTycoon

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Ik heb de i5800 in bestelling staan, alleen er zit een flinke levertijd op momenteel :(

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
ik heb hem deze week effectief in de krefel zien liggen, het gaat hier om de i5801, dus met zilveren rand rond het scherm - de vooraard is wel zeer beperkt, meeste winkels kregen slechts 1 exemplaar binnen

[ Voor 25% gewijzigd door xenne op 14-08-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
In verhouding met de oude i5700 win je een FM-radio, en multitouch, en verlies je qua scherm. (en design :| )

FM-radio en multitouch zijn bij de i5700 overigens expres uitgeschakeld, dus eigenlijk is het de zelfde telefoon, maar met een slechter scherm :S.

edit: De pricewatch en GSMArena zijn het niet met elkaar eens. Volgens de pricewatch heeft hij dezelfde cpu en RAM als de i5700, volgens GSMArena andere :S.

[ Voor 23% gewijzigd door The_Double op 14-08-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Volgens de meeste bronnen heeft de i5800 een 667 mhz processor, de Spica een 800mhz.

Alleen héél spijtig van het scherm. Deze resolutie is gewoon slecht.
Het design vind ik persoonlijk een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Volgens diverse webshops komt deze week de 5800 beschikbaar in NL (Algebeld, Typhone en Smartphonestunts).

Vergeleken met Wildfire, welke heeft dan de voorkeur?

[ Voor 21% gewijzigd door RetroTycoon op 15-08-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Is er al iemand die hem in bezit heeft?
Ik zou wel eens willen weten wat de game-prestaties zijn, want door een gebrek aan drivers kon je geen 3D games met de Spica spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:17

nos

Hij is leverbaar !!

De mijne is binnen.. ga hem morgenmiddag halen.. Hoop eind deze week meer te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ik heb 'm ook besteld bij 4Launch, maar schiet nog niet echt op daar (zoals dat lijkt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Je hoeft hier niet te melden dat je het toestel besteld hebt. Post aub inhoudelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58
Ik werk bij The Phone House (Nederland), daar ligt het toestel sinds vandaag ook in de winkel. Ik weet even niet wat het ding kost maar dat check ik morgen wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoenselaars
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-08 21:18
Ik las op een ander forum dat de lage resolutie van 240x400 mogelijk een beperking gaat vormen voor de beschikbaarheid van Android applicaties voor de i5800. Niet alle applicaties zouden deze verouderde resolutie blijven ondersteunen. Heeft iemand daar ervaring mee / verstand van?

Verwijderd

Ik heb deze telefoon 17 augustus ontvangen. Ik was al bekend met Android maar de toevoeging van TouchWiz 3.0 op deze Samsung telefoon verhoogt het gebruikers gemak.

Het design van deze telefoon ziet er mooi strak uit en zorgt dat de telefoon lekker in de hand ligt. Het scherm (3.2 inch) is van het type LCD met een resolutie van 240 x 400. Helaas is dit geen super Amoled scherm zoals bij de Galaxy S. Zoals bij elk LCD scherm is dit minder goed afleesbaar in de velle zon. De toegepaste resolutie is niet zo hoog maar ik moet zeggen dat dit geen problemen oplevert. Ik heb nog geen apps gevonden in de market die ik met deze telefoon niet kan installeren. Het touchscherm (capacitief) reageert soepel.

De telefoon beschikt over Wifi N en USB 3.0
Voor het invoeren van tekst is een Swype toetsenbord beschikbaar. Werkt super!

Mijn conclusie is: Een prima telefoon met een goede prijs/kwaliteit verhouding!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 21:36 ]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Hmm... deze telefoon geeft me niet de neiging om er naar over te stappen van m'n Spica.
Niet echt een vooruitgang en vooral jammer van de resolutie. Ook de prijs is ongeveer hetzelfde.
Het enige wat me eigenlijk aantrekt is het design: wat minder saai dan de Spica.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Thmz159
@Fb64, heb je al games geprobeerd? Hoe werken 3D games? (bv Raging Thunder 2 Lite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raging Thunder 2 Lite gedownload en geïnstalleerd. Dit loopt niet echt soepel. De schermopbouw is schokkerig. Voor 3D spellen is deze telefoon dus niet echt geschikt.

Andere applicaties lopen gelukkig wel soepel op deze telefoon maar voor 3D spellen kun je beter naar een telefoon in het duurdere segment kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
ah bedankt om te proberen. Spijtig dat het niet werkt, de processor is anders wel meer Mhz dan bv de HTC hero maar waarschijnlijk een slechte GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de review zijn ze nog wel eens negatief over de schermresolutie, vooral dat tekst slecht te lezen is. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Ik zie inderdaad niet echt in waarom Samsung deze uitbrengt. Een logische opvolger van de i5700 zou toch echt eerder feautures als een betere camera of meer RAM hebben, maar hij heeft geen echte verbeteringen. Het design vind ik veel te bling en doet mij denken aan de echt low-budget telefoons van Samsung (Star, diamond). Als je nu een Spica koopt heb je een snellere processor, makkelijkere resolutie en een grote mod-community voor ongeveer dezelfde prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door I-Heine-I op 28-08-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Thmz159 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:26:
ah bedankt om te proberen. Spijtig dat het niet werkt, de processor is anders wel meer Mhz dan bv de HTC hero maar waarschijnlijk een slechte GPU.
Vermoedelijk een slecht geschreven driver voor de GPU of zelfs geen.... Typisch Samsung trekje jammer genoeg |:(

Daarnaast is het niet dat er op dit moment steeds meer toestellen worden geleverd met zo´n dergelijke resolutie? Wat dus betekent dat het ook weer aantrekkelijker is geworden om ook apps in deze resolutie te leveren?
Oftewel op termijn komen er meer apps voor deze resolutie en kan dus bijna evenveel als zijn broertjes met hogere resoluties?

Of denk ik nu wel heel optimistisch?

Ik ga deze telefoon niet zelf nemen. Spica voldoet. Maar ik denk dat ik mijn broertje eens ga aanporren voor zoiets. Zijn telefoon is net stuk en hij vond android wel prettig werken! Dit is dus een prima instaptoestel daarvoor.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Touchdomex schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:10:
Daarnaast is het niet dat er op dit moment steeds meer toestellen worden geleverd met zo´n dergelijke resolutie? Wat dus betekent dat het ook weer aantrekkelijker is geworden om ook apps in deze resolutie te leveren?
Oftewel op termijn komen er meer apps voor deze resolutie en kan dus bijna evenveel als zijn broertjes met hogere resoluties?
Dit is het enigste Android toestel met deze resolutie. In andere Samsung-toestellen zit deze resolutie wel. (Samsung Star etc.)
Ik ga deze telefoon niet zelf nemen. Spica voldoet. Maar ik denk dat ik mijn broertje eens ga aanporren voor zoiets. Zijn telefoon is net stuk en hij vond android wel prettig werken! Dit is dus een prima instaptoestel daarvoor.
Kijk dan misschien ook eens naar de LG GT540 optimus of de (in september uitkomende) Sony Xperia X8. Zelfde prijsklasse alleen betere processor met werkende GPU die zelfs de zwaarste games afkan en betere resoluties. (HVGA). Wel allebei android 1.6 maar volgens de fabrikanten krijgen ze binnenkort een update naar 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoenselaars
Ik heb de i5800 een week in bezit. Bij de aanschaf zat ik ook te twijfelen over de vreemde resolutie van dit toestel. Om de vraag te beantwoorden of deze resolutie in de toekomst inderdaad een probleem gaat opleveren voor het aantal beschikbare applicaties moet je denk ik naar twee zaken kijken:
1. Wat denken/doen de applicatiebouwers
2. Wat denken/doen de hardwarebouwers

Met behulp van de pricewatch van Tweakers.net heb ik onderstaande overzicht gemaakt. Daarbij ga ik er van uit dat het aanbod in de pricewatch een goede afspiegeling is van het totale aanbod van dit moment. Voor de toestellen met een hoge resolutie zal dit zeker het geval zijn. Van de toestellen met een lage resolutie zullen er waarschijnlijk toestellen missen die niet in de pricewatch staan. Deze aantallen zijn daarom waarschijnlijk nog hoger.

resolutieaanbod Androidaanbod totaal
240 x 32013282
240 x 400155
360 x 640024
480 x 3201531
480 x 360034
480 x 800825
640 x 360013
800 x 480116
960 x 64004

ad 1. Als ik een applicatiebouwer was zou ik zorgen dat mijn applicaties werken op de meeste gangbare oude en nieuwe telefoons.

Op mijn i5800 kan ik vrijwel alle gangbare applicaties draaien. Blijkbaar kan je op een 240 x 400 toestel ook 240 x 320 applicaties draaien?

ad 2. Als ik een hardwarebouwer was zou ik kiezen voor een scherm met een resolutie dat in veel andere toestellen wordt gebruikt. Deze schermpjes worden in grote aantallen geproduceerd en zijn daarom goedkoop.

Zoals je ziet is de resolutie 240 x 400 voor Android toestellen inderdaad een vreemde eend in de bijt, maar over alle toestellen staat de resolutie op nummer 2. De kans is dus groot dat er meer Android toestellen met deze resolutie op de markt gaan verschijnen. Misschien niet met een 3.2" schermdiagonaal, maar er komen ook nog veel toestellen op de markt met een kleiner scherm. Voor die toestellen is een lage resolutie vaak voldoende.

Mijn conclusie: De resolutie 240 x 400 is minder vreemd dan het lijkt en werkt in de praktijk goed. Er zijn voldoende applicaties beschikbaar. Misschien zijn kleine lettertjes bij een hogere resolutie beter te lezen, maar de zoomfunctie van de i5800 werkt zeer eenvoudig, soepel en snel (twee vingers op het scherm zetten en uit elkaar bewegen).

[ Voor 13% gewijzigd door schoenselaars op 30-08-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Nou het was zover: na bijna twee weken gebruik is mijn telefoon gelockt op het bekende beruchte ontgrendelscherm, waarbij je kunt inloggen op Google. Niks aan de hand, zo lijkt het; toch zit er hier een bug in het systeem: na het invoeren van de juiste inloggegevens geeft het systeem geen porum en zonder te verifiëren op het internet wordt je teruggestuurd: je zit dus muurvast. Op dat moment kon ik dus ook maar weinig met het toestel: gebeld worden, en zien dat sms'jes in de wachtrij staan.

Dit kon nog:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fIk2FzMkKwT3zcldtVwSQy2i/thumb.jpg

Maar daarna het gevreesde scherm:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R3OgYnSm5ehp0S7ViozS56dX/thumb.jpg

Alleen het Snel zoeken-menu werkte vanuit het Noodoproep-scherm:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2C6tvHFCvfHjaGZzqrOnIYrA/thumb.jpg

Ik heb ondertussen een tijdje lopen rondgoogelen, en het blijkt dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem. Wel waarschijnlijk een van de eerste waarbij dit probleem optreedt op een i5800 Apollo en daar zit nu de crux.

Uiteraard heb ik eerst druk gegoogeld over dit probleem.
De meest uitgebreide pagina over deze bug staat op Google's Android codebase, aangemeld onder id 3006. Door Google is deze bug al afgemeld; echter gaan de meeste reacties toch over het verhelpen van het 'unlock pattern screen'. Ongeveer alle tips ben ik afgelopen:
• Laten bellen, en ondertussen op Home drukken
• Laten bellen, aan de andere kant ophangen en snel op Home drukken
• Mijn gebruikersnaam op Google variëren met @gmail.com, @googlemail.com en zonder een domeinnaam
• Wachtwoord 'null' en 'NULL' ingevoerd
• Diverse reset-codes als *2767*3855# ingevoerd in het Noodoproep-scherm
• Naar het Noodoproep-scherm gaan, en dan proberen de Notificatie-balk uit te rekken, daarbij snel op Home drukkend

Toen hiermee niet lukte de telefoon weer normaal te laten functioneren, ben ik overgegaan op drastischere maatregelen met een poging tot factory reset. Hiertoe heb ik de volgende combo's geprobeerd die ik inhield, voor ik de power-knop indrukte:
• Home-knop: doet ogenschijnlijk niets, en na loslaten start de telefoon 'normaal' op
• Home + volume op: gaf FORCED UPLOAD by KEY PRESSING en een klein Android-logootje [zie: http://www.android-hilfe....own-home-power-kombi.html]. Verder reageerde de telefoon nergens op, lang de power-knop inhouden zette hem weer uit.
• Home + volume neer: gaf Downloading [zie: http://www.android-hilfe....own-home-power-kombi.html]. Ook hier was lang inhouden van de power-knop de enige oplossing.

Voor zover ik weet heb ik hiermee alle mogelijke oplossingen wel gehad. Het grootste probleem is de korte tijd dat dit toestel pas in de handel is: er is weinig specifiek bekend over het probleem op de i5800 specifiek, en daarom ben ik gaan shoppen voor tips bij broertjes als i5700 (Spica) en S (i9000). Ook komt hierbij dat dit toestel met dezelfde specificaties ook bekend is als i5801 (waarop in het algemeen meer resultaten in zoekmachines verschijnen).

Waarschuwing: deze handleiding voer je op eigen risico uit! Daarnaast raak je al je gegevens kwijt, maar als je synct met Google komt dat praktisch neer op het ontbreken van instellingen, apps en (sms/mms)-berichten. De apps staan nog in de Market onder Downloads, maar nadat je wat apps installeert, en het menu herlaadt (door bijvoorbeeld te draaien met het scherm) zijn de eerder geïnstalleerde apps uit de lijst verwijderd, omdat deze door zo'n actie opnieuw wordt gegenereerd.

Uiteindelijk heb ik per ongeluk de oplossing gevonden om te resetten, alsnog: Home + volume op (of, heel misschien neer: ik drukte met een hand, omdat ik foto's aan het maken was, ervanuitgaande dat het niet zou lukken) en power-knop gaf uiteindelijk het beloofde recovery menu. Hoe lang het precies duurde weet ik niet, maar ik was blij dat ik daar gekomen was :) In het begin zie je het normale bootmenu met GI-5800 (als het niet goed gaat ontstaan situaties zoals hierboven al beschreven), maar daarna kom je bij dit menu terecht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tabBJa0U4yl7ix0lvZWGXdi0/thumb.jpg

Om door het menu te scrollen gebruik je vervolgens de volumeknoppen, om te bevestigen Home + terug (gebaseerd op YouTube: How To Reset G1 - Wipe Corrupted T-Mobile HTC G1 Phone - Easily Restore To Factory en ook een aanrader om te kijken hoe het menu ongeveer functioneert). Als je een driehoek met uitroepteken ziet en Android-logo moet je nogmaals bevestigen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6uf42YHJpiYNWwHimwNSy1ll/thumb.jpg

Na het bevestigen wil Google blijkbaar niet dat je Yes kies (wellicht is dit at random, en moet je dus ergens anders een poging doen). Bevestig nogmaals.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mmaRnvFAFC5IAp05u5uMJhz6/thumb.jpg

De handeling zelf duurt enkele seconden, dus als er niks gebeurt moet je even nogmaals bevestigen.
Als het gelukt is vraagt de telefoon onder andere te rebooten. Kies voor deze optie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EPqbu8diFJvyYpzabacP38ZH/thumb.jpg

Vervolgens herstart je telefoon. Nu start hij alsof hij net uit de fabriek komt: zelfs Google Maps moet opnieuw geupdatet worden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nhd4OhUYpPXQrgZMBvtkMA2J/thumb.jpg

Het duurt deze keer ook langer om te starten, maar uiteindelijk komt er dan het bekende landschap!

Succes met het zelf oplossen van dit probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
@t.coenraad dus alle Android-phones kunnen dit probleem hebben? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ja, hoewel veel een simpeler achterdeurtje hebben. Ook is in veel firmware het probleem gefixt: het komt dus ook voor dat twee schijnbaar identieke telefoons dit probleem kunnen hebben. Google lijkt het probleem echter af te doen als bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCIAL
  • Laatst online: 16-09 14:31
Ik zie de optie apply Update.zip ook staan op een foto, is het ook mogelijk om bijvoorbeeld de LKmod erop te zetten? Hierdoor zou gps.conf misschien aangepast kunnen worden want die staat standaard op North-America.pool.ntp.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30
Over updates gesproken: de net aangekondigde Galaxy i5510 draait op Android 2.2. Betekent dit dat ook de 5800 binnen afzienbare tijd een update krijgt? Dit volgens de redenering dat de 5510 een 5500 met toetsenbord is, en de 5500 een verkleinde 5800. Dat laatste is niet helemaal duidelijk, heb nog nergens definitieve specs van de 5500 gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
wie er nog 1 aan wil schaffen moet dat NU doen .
Bij Smartphoneshop is hij nu 189€ en dan krijg je ook nog een voucher voor een gratis Sennheiser koptelefoon.
:)

• RetroTycoon
mregeling2005 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:30:
wie er nog 1 aan wil schaffen moet dat NU doen .
Bij Smartphoneshop is hij nu 189€ en dan krijg je ook nog een voucher voor een gratis Sennheiser koptelefoon.
:)
Die koptelefoon lijkt standaard te zijn. Zelfs bij 4Launch, waar er niet over werd geadverteerd kreeg ik de voucher. Ondertussen heb ik de koptelefoon ook binnen, dat duurde dus ongeveer 3 weken.

• Twixell
  • Laatst online: 16-09 20:40
Hallo,
Sinds vandaag een bezitter van het toestel, nu viel het me op dat het percentage van de batterij per 10 procent gaat.
Hebben meerdere dat opgemerkt(hij staat altijd op 100,90,80 enz en nooit op 88 of iets dergelijks)
Mocht iemand weten hoe je dit alsnog kan instellen dan hoor ik dat graag.
Groetjes

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 14:33
Is het bekend of dit toestel een update krijgt naar Android 2.2? Specs zien er voor de prijs erg interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Men verwacht deze maand een update naar 2.2 geloof ik. Eerst zien, dan geloven (ben Galaxy i7500 eigenaar, scepticisme tov Samsung is mij niet meer vreemd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30
Quote van samsungfirmwareworld forum:
Regarding your inquiry, The Android 2.2 software upgrade will be made
available to all phone models using Android. Unfortunately the date for
the Android 2.2 release is not known yet. We are expecting it in the
near future.

Dit is het antwoord van Samsung op de vraag wanneer de 5800/5801 een upgrade naar 2.2 krijgt.
Die upgrade gaat er wel komen, wanneer (zie "in the near future") is nog afwachten.

• RetroTycoon
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=778880 staat een methode op de telefoon te rooten. Kan je hierna gebruikmaken van apps2sd?

Verwijderd

Heb hem vandaag binnen, mijn eerste smartphone, ben er erg blij mee.

Eén vraagje: ik wil mijn contacten via Gmail beheren. Dat kun je automatisch laten syncen, en dat werkt uitstekend, op één ding na: Gmail heeft de irritante gewoonte om zelf contacten aan te maken wanneer je email opent/verstuurt. Die contacten slaat Gmail weliswaar op in een aparte groep, maar mijn Apollo synct die vrolijk mee, bijzonder onhandig. Ik heb zitten zoeken, en hier en daar wordt beweerd dat je dit meestal kunt instellen op je Android toestel, en zo aan te geven dat je alleen 'My contacts' wilt syncen. Ik kan dat op mijn Apollo niet vinden. Iemand hier ervaring mee/oplossing voor?

Edit1: heb een workaround gevonden: http://whrl.pl/RcmcOp
Edit2: workaround synct geen birthdays

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2010 13:36 . Reden: nadeel workaround gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit toestel nu ook 2 dagen. Alles draait prima, alleen 1 dingetje krijg ik niet voor elkaar:

In de trilstand trilt hij alleen als ik gebeld wordt, maar niet als ik een smsje krijg!
Heb alle soorten instellingen geprobeerd, maar volgens mij zie ik iets heel simpels over het hoofd?!
Iemand die weet hoe ik dit in moet stellen?

• Dryhte
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 20:10:
Ik heb dit toestel nu ook 2 dagen. Alles draait prima, alleen 1 dingetje krijg ik niet voor elkaar:

In de trilstand trilt hij alleen als ik gebeld wordt, maar niet als ik een smsje krijg!
Heb alle soorten instellingen geprobeerd, maar volgens mij zie ik iets heel simpels over het hoofd?!
Iemand die weet hoe ik dit in moet stellen?
Ik weet niet of dit ook voor de 5800 geldt, maar bij mijn Android foon moet ik ringtones & trillen voor smsjes in het message programma regelen.

• RetroTycoon
Handig voor snellere GPS-fix:
Hi,

I've try to find a solution to the GPS issue on my i5800.
To do so I've developped an application that configures the GPS
to make it work correctly (if it is not enabled it request the
activation through the settings before).

The application is still experimental but works very well on
my i5800. The GPS work very well after.

I put it on android market for free. You can search it with one
of the following keywords: octy, GPS optimisation or GPSopt.

If you want you can test it on your i5800/i5801.
I'm interested by your feedbacks.

If the application make GPS work better for a significant
number of people, I will upgrade it to a better one with a
more intuitive and beautiful interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat mijn batterij te snel op is, ik wil graag weten welke applicatie daarvoor verantwoordelijk is. Ik heb al de gebruikelijke batterijspaar tips gidsen gevolgd.

Ik zie vaak vermeld dat je bij batterij verbruik per applicatie kunt zien hoeveel die verbruikt. Ik zie eigenlijk vnl. mobiel standby, mobiel nogwat, wifi, maar grote topper is 'android-systeem' (80%-98%), nooit aparte spec per app. Is dit een aanpassing van Samsung oid, dat alles gewoon onder android-systeem valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoenselaars
Hoi Blitskikker, je kan WatchDog eens proberen. Deze laat per app het CPU gebruik zien. Ik heb geleerd dat dit belangrijker is dan het geheugengebruik. Het killen van apps heeft weinig zin. Sterker, veel killers gebruiken veel CPU en dus veel accu.

Ik heb ook lang lopen worstelen met de levensduur van mij accu. De vraag is wat je mag verwachten. Er zijn weinig smartphones die het langer dan drie dagen uithouden bij normaal gebruik. Met onderstaande tips van het XDA-developers forum zit ik ook op drie tot vier dagen. Ik denk dat ik daar tevreden mee moet zijn.

Few tips that might help you to improve battery life...........

1. Keep WiFi, GPS, Bluetooth, Internet off when not needed.

2. Keep brightness to low or off when not needed.

3. Set phone to GSM only mode when you are not using (or don't have) 3G. Settings > Wireless and Network settings > Mobile Networks > Network Mode > GSM only. (UMTS/HSDPA is 3G).

4. Don't use Task Killer. Instead use WatchDog. Remember its CPU cycles that drains battery and not the RAM.

5. Use less Network widgets.

6. Uninstall any app that is eating a lot of CPU.

7. Calibrate battery once a month.

Orginele post: http://forum.xda-develope...p?p=8489116&postcount=395

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Ik heb sinds vandaag een probleem om op internet te komen via de standaard mobiele browser van de i5800.
Voorheen gebruikte ik debitel-KPN en werkte het browsen gewoon, maar vandaag is mijn nummer omgezet naar Vodafone (oude FUP gelukkig).
Ik kreeg bij de eerste keer aanmelden met de nieuwe simkaart een bericht dat mn instellingen voor internet/data niet goed waren voor t vodafone netwerk, en heb toen automatisch nieuwe gekregen.

Hiermee lukt het wel om de Android market te bezoeken en apps te updaten/downloaden.
Ook kan ik via Opera mobile wel gewoon op inernet.

De instellingen nog een keer toe laten sturen via Vodafone heeft ook niet geholpen.
Ook heb ik handmatig nog eens alles nagelopen, maar kan geen fout ontdekken.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:34
Kan je op deze ook een virtueel AZERTY toetsenbord instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoenselaars
AdFundum14 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:11:
Kan je op deze ook een virtueel AZERTY toetsenbord instellen?
Als je bedoeld dat je de AZERTY layout van je SWYPE toetsenbord wilt combineren met de DUTCH languages files zijn er meer gebruikers die dat willen, maar er is nog geen oplossing. Volg deze thread:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=781624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
Hoeveel dagen gaat de accu mee bij normaal gebruik ?
Zeg maar, 7 smsjes p/d, paar keer je mail ophalen, af en toe een beetje twitteren
en kijken wat het weer gaat doen, beetje internetten ......... :9

[ Voor 61% gewijzigd door Albert020 op 13-10-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
1 dagje en dan moet ik echt aan de lader. Minder sms'jes, maar mail wordt wel weer 'automatisch' gesyncd. Kost denk ik ook best aardig wat stroom, samen met idd wat browsen en dergelijke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
RetroTycoon schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:14:
1 dagje en dan moet ik echt aan de lader. Minder sms'jes, maar mail wordt wel weer 'automatisch' gesyncd. Kost denk ik ook best aardig wat stroom, samen met idd wat browsen en dergelijke...
Dat is wel heel slecht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Ik heb een paar dagen geleden ook al iets gepost op het swype-forum over dutch & azerty, maar heb nog geen reactie gekregen ...

http://forum.swype.com/sh...board-with-dutch-language!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 16:43
Is het met de i5800 in standaard configuratie mogelijk een wifi hotspot te creëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

meer mensen problemen met de GPS op de i5800?

Ik heb een verbinding met het internet (3G via T-mobile en WiFi aan) en de GPS functie aangezet. Ook in de instellingen aangegeven dat "GPS-satellieten gebruiken - nauwkeurig zoeken tot op straatniveau" aan moet staan, maar als ik Google Maps of Navigatie opstart blijft het GPS-icoontje rechtsboven knipperen. Mijn GPS positie wordt niet gevonden.

Ook al de GPSopt applicatie gedownload en geactiveerd. Helpt niets.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:44:
meer mensen problemen met de GPS op de i5800?

Ik heb een verbinding met het internet (3G via T-mobile en WiFi aan) en de GPS functie aangezet. Ook in de instellingen aangegeven dat "GPS-satellieten gebruiken - nauwkeurig zoeken tot op straatniveau" aan moet staan, maar als ik Google Maps of Navigatie opstart blijft het GPS-icoontje rechtsboven knipperen. Mijn GPS positie wordt niet gevonden.

Ook al de GPSopt applicatie gedownload en geactiveerd. Helpt niets.

Iemand een idee?
Ik had ook GPS problemen, maar met GPSopt zijn deze voorbij. Ik doe het volgende : GPS afzetten (indien hij zou opstaan), GPSopt openen, GPS-satellieten gebruiken aanvinken, met de back toets dit menu verlaten.
Dan duurt het nog wel 30à60 seconden vooraleer ik een fix heb. (buiten weliswaar)

Je kan eventueel de applicatie GPSTest eens proberen om te zien hoeveel satellieten je kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Wat ik niet snap is dat iedereen problemen met de GPS meldt, maar als ik Samsung e-mail erover krijg ik dit terug:

---------------
Geachte heer De Leeuw,

Bedankt voor uw e-mail.

Op basis van de door u verstrekte informatie zijn wij helaas niet in staat u onmiddellijk een oplossing of
antwoord te bieden.

Wij raden u aan om contact op te nemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-
7267864), op werkdagen van 09.00 -18.00 uur. Voor een snelle en efficiente behandeling van uw probleem,
adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben: uw type toestel en een eventueel klantnummer.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op het telefoonnummer
0900 - SAMSUNG (7267864).

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Lanuru, S.
Samsung Electronics Benelux B.V.sneller
van dienst kunnen zijn.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Lou Jonker

Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.
-----------

niet echt heel servicegericht, moet ik zelf straks aan die telefoonlijn gaan zitten wachten a 10 c per minuut.. had wel iets meer van ze verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

@DJRoeler

tja, dan werkt t dus uiteindelijk misschien wel - maar is t ook handig, dat je 1 minuut nodig hebt om je gps op te starten?

bij mij werkt de gps nu bter als ik eerst t volgende doe:

toets *#*#1472365#*# om gpssetup2 te starten
dan naar commands, get position, start gps

even satellieten laten vinden,..

en dan maps starten

maar heb ik ook nog wel een minuut nodig ofzo voordat ik een werkzame gps heb
moet toch anders kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:19:
@DJRoeler

tja, dan werkt t dus uiteindelijk misschien wel - maar is t ook handig, dat je 1 minuut nodig hebt om je gps op te starten?

bij mij werkt de gps nu bter als ik eerst t volgende doe:

toets *#*#1472365#*# om gpssetup2 te starten
dan naar commands, get position, start gps

even satellieten laten vinden,..

en dan maps starten

maar heb ik ook nog wel een minuut nodig ofzo voordat ik een werkzame gps heb
moet toch anders kunnen?
Naar verluidt zou het probleem moeten opgelost zijn bij de update naar Froyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
als die komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
Weet iemand waar je een screen protector en een gel case voor de i5800 kan kopen in België/Nederland? Ik heb er eentje gevonden op amazon, maar die kost in totaal zo'n 10£ om te kopen+shippen, en dat vind ik wat veel geld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

froyo,.. was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Android versie 2.2, codenamed Frozen Yoghurt (Froyo): http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdFundum14 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:04:
Weet iemand waar je een screen protector en een gel case voor de i5800 kan kopen in België/Nederland? Ik heb er eentje gevonden op amazon, maar die kost in totaal zo'n 10£ om te kopen+shippen, en dat vind ik wat veel geld ...
http://www.erhantelecom.n...t-case-beschermhoes-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
telefoon rooten en de gpsfix downloaden en het werkt. op de xda site vindt je exact hoe het werkt
Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:35:
[...]

Ik had ook GPS problemen, maar met GPSopt zijn deze voorbij. Ik doe het volgende : GPS afzetten (indien hij zou opstaan), GPSopt openen, GPS-satellieten gebruiken aanvinken, met de back toets dit menu verlaten.
Dan duurt het nog wel 30à60 seconden vooraleer ik een fix heb. (buiten weliswaar)

Je kan eventueel de applicatie GPSTest eens proberen om te zien hoeveel satellieten je kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
hallo, heeft iemand hier al enig zicht op wanneer Samsung de nieuwe update voor android 2.2 zal gaan verspreiden voor deze telefoon|?
vraag 2: iemand enig idee welke custom rons ik zou kunnen gebruiken? mn telefoon is inmiddels al geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

probeer voip bellen, maar skype en truphone werken allebei (nog) niet op de apollo
iemand ander programma's geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Dikkedikkie schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:39:
hallo, heeft iemand hier al enig zicht op wanneer Samsung de nieuwe update voor android 2.2 zal gaan verspreiden voor deze telefoon|?
vraag 2: iemand enig idee welke custom rons ik zou kunnen gebruiken? mn telefoon is inmiddels al geroot.
Ik las op XDA nadat Froyo bij SGS is uitgerold. Twee: nog niet beschikbaar meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoenselaars
De specficaties voor de nieuwe Samsung Galaxy 551 i5510 druppelen binnen. De Samsung Galaxy i5510 is qua hardware gelijk aan de i5800, maar onderscheidt zich met een uitschuifbaar QWERTY toetsenbord.

Het goede nieuws is, dit toestel zou op Android 2.2 draaien. Als dit werkelijk zo is kan je er vrijwel zeker van zijn dat Samsung ook de i5800 naar Android 2.2 gaat tillen. En anders is er vast wel een of andere geek die de ROM van de i5510 op de i5800 draaiende krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

schoenselaars schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:48:
De specficaties voor de nieuwe Samsung Galaxy 551 i5510 druppelen binnen. De Samsung Galaxy i5510 is qua hardware gelijk aan de i5800, maar onderscheidt zich met een uitschuifbaar QWERTY toetsenbord.
dat lijkt me relaxed,.. ben na 3 weken nog steeds niet gewend aan dat typen op de 5800,.. vind sms'en zowaar vermoeiend geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:01:
probeer voip bellen, maar skype en truphone werken allebei (nog) niet op de apollo
iemand ander programma's geprobeerd?
De laatste update van Skype zou moeten werken op de Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:17

nos

vanmorgen een update via Kies geinstalleerd hellaas geen 2.2.. deze zal pas eind nov of in dec verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
nos schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:45:
vanmorgen een update via Kies geinstalleerd hellaas geen 2.2.. deze zal pas eind nov of in dec verschijnen.
En welke update heb je het dan over? En waar heb jij de informatie vandaan dat 2.2 eind nov of dec verschijnt?
Is dat betrouwbare info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update via android market gisteren werkt skype.

Nu nog wachten op froyo. Volgens samsung uk is dat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Nou, die froyo mag wel snel komen. ervaar nogal wat lags de laatste tijd

Verwijderd

Net nieuwe firmware via Kies gedownload. En helaas... het blijkt geen android 2.2

Moet eigenlijk nog zien wat er nu verandert is.

Het goede nieuws: alle instellingen lijken behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
idem hier, nieuwe firmware geinstalleerd die via Kies te updaten viel. Ik heb het idee dat de foon nu wel wat sneller is en dat de gps iets is verbeterd. Nu vindt hij binnen 10 seconden de satelieten :) maja Froyo zou ook fijn zijn offcourse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb samsung gemaild over de froyo update en dit is wat ik binnen kreeg
Bedankt voor uw e-mail.

Wij kunnen u geen informatie verstrekken omtrent de update naar Android 2.2 voor de Galaxy Apollo. Een
update is wel geplanned, maar een exacte datum is er nog niet bekend. Wanneer er een firmware update
beschikbaar is voor uw toestel, wordt dit op www.samsungmobile.nl bekend gemaakt. U kunt dit vinden op
de website door te navigeren naar Support > Firmware Update > en uw toestel te selecteren in de lijst. Als dit
niet mogelijk is, dan is er geen nieuwe update beschikbaar.

U kunt de firmware update installeren middels de PC-software KIES. Volgt u hiervoor de stappen zoals op de
website www.samsungmobile.nl beschreven staan.

Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center op het telefoonnummer
0900 – 7267864 (NL) of 022012418 (BE), op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Samsung Electronics Benelux B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkedikkie schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:55:
idem hier, nieuwe firmware geinstalleerd die via Kies te updaten viel. Ik heb het idee dat de foon nu wel wat sneller is en dat de gps iets is verbeterd. Nu vindt hij binnen 10 seconden de satelieten :) maja Froyo zou ook fijn zijn offcourse
Vreemd, voor mij is er geen nieuwe firmware beschikbaar in Kies...
Misschien omdat ik in België zit of heeft dit te maken met de versie van Kies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
geen idee, gewoon de laatste versie downloaden die op de site beschikbaar is. wellicht heeft het met je land te maken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkedikkie schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:28:
geen idee, gewoon de laatste versie downloaden die op de site beschikbaar is. wellicht heeft het met je land te maken inderdaad.
Die komt dan gewoon later voor mij of helemaal niet ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Met Samsung weet je het nooit. Weet iemand de ervaring bij SGS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoenselaars
Ik heb via KIES ook een nieuwe firmware aangeboden gekregen en geinstalleerd. Het gaat om versie I5800XENJH1, een CSC uit augustus 2010. Ik kan deze downloaden omdat ik mij I5800 onlangs via recovery mode heb terug gezet naar de basisversie.

Het is de vraag waarom Samsung deze versie uit augustus nog via KIES naar de gebruikers pushed. Het is bekend dat niet iedere CSC zonder meer op iedere voorgaande CSC geinstalleerd kan worden. Mogelijk is de CSC uit augustus een betere basis voor een update naar froyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:55:
[...]

Die komt dan gewoon later voor mij of helemaal niet ?!
\

goede vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepman
  • Laatst online: 14-09 21:44
Heb zojuist m'n T-mobile sim in de apollo gedaan.
Ik heb bij deze provider geen internet bundel.

Hoe zet ik de gprs/umts/3g verbinding handmatig uit.

Bij instellingen doe ik draadloos en netwerk --> mobiele netwerken --> netwerkmodus --> ALLEEN GSM

dit is dus geen oplossing. Ik heb het nu geregeld met APNdroid, van de market.
Dit moet toch anders kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica