Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421906

Hey!

Ik heb een vraagje. Wanneer je je apollo naar froyo omzet via kies (officiele versie dus), ben je dan al je gegevens zoals smsen, contactpersonen, applicaties... kwijt? Of worden die mee overgezet?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239914

Anoniem: 421906 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:02:
Hey!

Ik heb een vraagje. Wanneer je je apollo naar froyo omzet via kies (officiele versie dus), ben je dan al je gegevens zoals smsen, contactpersonen, applicaties... kwijt? Of worden die mee overgezet?

Bedankt!
Nee. Maar het is wel aan te raden om na het updaten een factory reset te doen zodat het allemaal een stuk soepeler draait. Alleen ben je dan wel al je gegevens en apps van je telefoon geheugen (niet van SD kaartje) kwijt. Maar er zijn zat apps waarmee je backups e.d. kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Hallo, ik draai 2.2 op mn apollo. Krijg echter om de haverklap de fout dat logsprvider is gestopt. ALs ik dan tussendoor even een willekeurig programma verwijder is het probleem tijdeijk opgelost.

Meer mensen hier last van?

heb al ge-googled maar er lijkt niemand te zijn die een 100% gegarandeerde oplossing kan bieden.

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 20:24
Ik gebruik nu Kyrillos 7.1 met G3Mod 1.9 Performance en dat draait echt lekker ;D

https://erazerbrecht.wordpress.com/

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-06 10:41
AMD_Aero schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:32:
Ik gebruik nu Kyrillos 7.1 met G3Mod 1.9 Performance en dat draait echt lekker ;D
G3Mod is toch een kernel? Ik dacht dat Kyrillos zelf een kernel meeleverde en dat een andere gebruiken problemen oplevert. Wat zijn de voordelen ten opzichte van de standaardkernel?

• jorben
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05-2024
RetroTycoon schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:12:
[...]

G3Mod is toch een kernel? Ik dacht dat Kyrillos zelf een kernel meeleverde en dat een andere gebruiken problemen oplevert. Wat zijn de voordelen ten opzichte van de standaardkernel?
Ik gebruik ook G3Mod Performance i.c.m Kyrillos en dit geeft geen problemen! In tegendeel, dit werkt super goed! Sinds ik deze kernel gebruik heb ik geen fc meer en werkt alles vlot.
Kyrillos raadt persoonlijk ook G3Mod aan en zal deze kernel ook gebruiken in de 7.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
AMD_Aero schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:32:
kun je enigszins een korte uitleg geven hoe die kernel te installeren? mijn foon loopt nu elke dag vast en telkens recoveren werkt inmiddels ook al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 16:13
Na heel wat pogingen NOG geen verbinding met kies kunnen maken.

(W7 64) I5800 android 2.1 (I5800XXJG3)

Wat ik heb geprobeerd:
-SD eruit
-ALLE usb instellingen geprobeerd.
-Alle volgorden van opstarten
-Herinstal KIES
-USB driver unstall en herinstal
-launcherpro eraf

Kan verder niks vinden op t web. Iemand nog een idee? Heb er al veel te veel tijd ingestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 16:13
zag net in een root tutorial van de GALAXY
'fabrieksinstellingen terugzetten'
dit was de oplossing. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick1234
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-01-2022
bij mij komt eerst te staan appling multi-csc.......Installing multi CSC en als ik wipe data doe staat er allen wipe data en hij gaat niet veder hij staat al een dag zo wat moet ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Batterij eruit en opnieuw beginnen. Gebeurt vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Dikkedikkie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:12:
[...]

kun je enigszins een korte uitleg geven hoe die kernel te installeren? mijn foon loopt nu elke dag vast en telkens recoveren werkt inmiddels ook al niet meer.
iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Kernel downloaden naar je sd-kaart en hernoemen naar update.zip. Rebooten naar recovery en apply update.zip kiezen. Profit :)

• Dikkedikkie
RetroTycoon schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:03:
Kernel downloaden naar je sd-kaart en hernoemen naar update.zip. Rebooten naar recovery en apply update.zip kiezen. Profit :)
het vervelende is dat hij telkens (na formatteren van de sd kaart) zegt het bestand niet te kunnen vinden ;)

trouwens, na het formatteren wel de update.zip erop geknald offcourse. g3mod dacht ik

[ Voor 11% gewijzigd door Dikkedikkie op 21-09-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als iemand nog geinteresseerd is in een custom Rom voor de good 'ol Apollo:
Probeer DutchMods rom v3.2 -authentiek Hollandsch fabrikaat.
Heb deze nu een weekje of 3 draaien en is het beste wat m'n Apollo is overkomen (sinds ik hem heb). Snel, snappy en clean.

Check hier

• pronkjuweel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-04 17:10
Hallo,

Ik wil mijn samsung galaxy apollo (i5800) met android 2.2 rooten. Nou weet ik niet hoe dat moet. Kan iemand me vertellen hoe dat moet of een link sturen?

Ik zou daarna ook mijn telefoon willen updaten naar android 2.3.3 of android 2.3.4. (Een ROM)
alvast bedankt.

• hasjee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 10:36

hasjee

hoplakee

jorben schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:56:
[...]

Ik gebruik ook G3Mod Performance i.c.m Kyrillos en dit geeft geen problemen! In tegendeel, dit werkt super goed! Sinds ik deze kernel gebruik heb ik geen fc meer en werkt alles vlot.
Kyrillos raadt persoonlijk ook G3Mod aan en zal deze kernel ook gebruiken in de 7.5...
draai 7.5 beta en daar zat nog de fugumod kernel in, maar ik geloof idd dat versie 8 (v7.5 word v8) g3mod krijgt.

ik heb trouwens wel de g3mod 1.9 lite er opgezet. heb ook de performance versie geprobeerd maar merkte alleen dat mn batterij sneller leeg liep en dat de telefoon een stuk warmer is bij een overclockt kernel.

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Dikkedikkie schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:25:
[...]

het vervelende is dat hij telkens (na formatteren van de sd kaart) zegt het bestand niet te kunnen vinden ;)

trouwens, na het formatteren wel de update.zip erop geknald offcourse. g3mod dacht ik
je kan ook de .tar versie van de kernel downloaden en flashen met odin als "one package". werkt het zelfde als dat je een rom flasht alleen hoef je geen factory reset enzo te doen bij alleen de kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
hasjee schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:14:
[...]

je kan ook de .tar versie van de kernel downloaden en flashen met odin als "one package". werkt het zelfde als dat je een rom flasht alleen hoef je geen factory reset enzo te doen bij alleen de kernel.
3gmod 1.9 ultimate froyo 2.2 met krillios 7.5 beta geinstalleerd en al mn problemen zijn verholpen :) batterij gaat nu ook gewoon 2 dagen mee. Unglaublich!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

goed om te horen, veel plezier met je telefoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pronkjuweel schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:59:
Hallo,

Ik wil mijn samsung galaxy apollo (i5800) met android 2.2 rooten. Nou weet ik niet hoe dat moet. Kan iemand me vertellen hoe dat moet of een link sturen?

Ik zou daarna ook mijn telefoon willen updaten naar android 2.3.3 of android 2.3.4. (Een ROM)
alvast bedankt.
Allereerst; pech voor je want de firmware voor de Apollo gaat niet verder dan 2.2 (De laatste versie is 2.2 JPS van juni dit jaar). Samsung gaat ook no-way hogere versies uitbrengen vanwege: i) de verouderde hardware en ii) niet interessant voor ze aangezien de opvolgers al lang zijn gereleased en de opvolgers van de opvolgers al voor de deur staan.

Custom roms van 2.3 (of hoger) zijn er wel maar functioneren (nog) niet goed. Bijv. wifi en bluetooth doet het niet en nog best buggy.

Als je zonodig wilt zijn er 3 opties:
i) of alleen rooten (google eens op superoneclickroot. Hiermee kan je een hele hoop andorid devic es rooten inc de apollo. Trust me; it works.)
ii) of de meest recente 'officiele' firmware installeren en daarna los rooten (check samfirmware en het forum op xda)
iii) een goede custom rom installeren (weliswaar 2.2 maar dan ben je ook meteen geroot). Zie het forum op XDA of op androidworld.nl. Goede custom roms zijn van Kiryllos versie 7,5 of DutchMods versie 3.2 of versie 4.

Succes!

P.s. Als ik jou was en je gaat ervoor, doe dan meteen een custom rom. Is net zo makkelijk/moeilijk als enkel rooten maar je hebt er veel meer plezier van. Hou er wel rekening mee dat je al je data en apps kwijtraakt, maar dat kan je allemaal backup-pen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 239914 op 03-10-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Anoniem: 239914 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:22:
[...]
P.s. Als ik jou was en je gaat ervoor, doe dan meteen een custom rom. Is net zo makkelijk/moeilijk als enkel rooten maar je hebt er veel meer plezier van. Hou er wel rekening mee dat je al je data en apps kwijtraakt, maar dat kan je allemaal backup-pen.
kijk eerst op xda om je telefoon te rooten, daarna kun je uit de app market "titanium backup * root" downloaden. hier kun je je apps + data mee backuppen. als je dan een cusom rom flashed is het makkelijk om al je apps en de bijbehorende data weer terug te plaatsen op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
anders pleur je er gewoon de g3 ultimate mod op. zit een backupfunbctie bij ingebakken in de recovery modus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Dikkedikkie schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:34:
anders pleur je er gewoon de g3 ultimate mod op. zit een backupfunbctie bij ingebakken in de recovery modus:)
is volgens mij toch een cm7 mod? en dus niet volledig werkend op de G3?

en de backup functie in CWM is niet uitsluitend voor g3mod roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
Hallo,

Ik heb zo ongeveer heel het topic eens snel geleze en bijna iedereen zegt dat ze hun apollo hebben kunnen upgraden naar 2.2 via kies. Maar als ik mijne aansluit en een firmware upgrade wil doen zegt die dat er geen beschikbaar is. Ik heb de I5801 van mobistar. Heeft er hier al iemand wel al een update van gehad, dan had ik het graag gehoord. En moest het zijn dat het nie mogelijk is via kies kan mij dan iemand vertellen hoe ik dat dan moet doen via die odin want heb daar geen verstand van. En waar het afgehaald is enzo.. Liefst zo een uitgebreide uitleg mogelijk xD.. Moest die upgrade dan mislukken via odin kan het zijn dat u GSM voor de vuilbak is of kan die nog op de een of andere manier gered worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357221

De I5801 die gekocht is in een Mobistar shop is niet up te daten. Je kan het zelf doen via odin of gewoon je gsm binnenbrengen bij Mobistar en een update vragen naar 2.2. Dan sturen zij je gsm op naar de hersteldienst.
Indien je het zelf doet, vind je alles bij samfirmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

goede flash guide is hier te vinden, http://forum.xda-develope...&highlight=flashing+guide

bij het flashen van een zogenaamde "stock" rom (standaard samsung rom in dit geval) moet je opletten dat je niet de bootloader mee flashed. aangezien deze file de kans op een een hardbrick vergroot. zonder deze file is een hardbrick bij het flashen (mits je de flashing regeltjes voor onze telefoon goed volgt met odin) bijna onmogelijk.

stock roms zijn onder anderre te vinden op http://www.samfirmware.com/ (let hier op want in deze roms zit de bootloader file nog) deze is te verwijdereren uit de .tar met een programma als winrar.

veilige stock roms zijn ook gepost op XDA in deze thread, http://forum.xda-develope...40&highlight=how+to+flash

via XDA kun je ook eventueel "custom" roms downloaden voor de G3, dit zijn sterk aangepaste versies van een stockrom. bekende en veel gebruikte voor onze telefoon zijn onder anderre "indroid" "kyrillo's rom" en "dutchmods".

tip. lees je goed in op XDA in het forum voor onze telefoon (galaxy3/apollo/i5800/i5801) linkje :D http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=861

happy flashing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhny
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-04-2024
tnx hasjee voor de goed uitgebreide uitleg. Ik heb wel zo een stock rom gebruikt van samfirmware maar niks verwijderd daar uit. Heb deze geflashed naar mijn gsm nu. Heb ik nu geluk dat mijn telefoon niet gebrickt is? Nu heb ik wel het probleem dat mijn gsm geen verbinding meer maakt met Kies. Heeft hier iemand een oplossing voor? En als ik zo een aangepaste versie installeer zitten daar ook risico's aanvast en werkt die dan nog met Kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

nee het is geen kwestie van mazzel dat je telefoon niet is gebrickt. de bootloader is (naar mijn weten) het eerste wat er op de telefoon bij inschakeling word geladen. daarna komt de rest pas. mocht er onverhoopt iets mis gaan tijdens het flashen zoals een los schietende usb kabel, stroomstoring of iets anders wat de connectie tussen telefoon en pc op dat moment verbreekt. dan kan het zo zijn dat de bootloader niet of gedeeltelijk is geflashd wat weer inhoud dat je telefoon niet meer kan opstarten.

als je uit het .tar bestand de bootloader verwijderd word deze niet geflashd, en blijft de oude bootloader op je telefoon staan. mocht er daarna toch iets fout gaan dan kun je je telefoon gewoon weer in download mode booten. en dus reflashen. :D

over kies, kies is een waardeloos programma punt!
bovendien heb je het helemaal niet nodig. als je een nieuwe stock rom of custom rom (van zowel samfirmware als XDA) gaat flashen gebruik je het programma "odin" ipv kies.

er zijn ook nog anderre methodes om te flashen zonder data verlies. maar dat kan ik niet goed uitleggen. meer info daarover is te vinden op het xda forum voor de G3. http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=861 doe eens een zoek opdracht aldaar voor "multi boot".

draai nu zelf kyorarom v0.4.0 b2 non oc http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1230801

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432576

Ik heb een probleem met mijn i5800. Heb online internet besteld. Heb gevonden hoe ik de tel moet instellen. Maar als ik instellingen wil opslaan (APN) dan doet de tel het niet. Zonder een foutmelding te geven. Als ik de tel via Kies wil updaten naar 2.2 dan wordt er geïnstalleerd maar uiteindelijk mislukt het en zegt kies dat ik een noodherstel moet uitvoeren. Dit terwijl er uiteindelijk niets met de tel aan de hand is.

Wie kan mij aan internet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Anoniem: 432576 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:56:
Ik heb een probleem met mijn i5800. Heb online internet besteld. Heb gevonden hoe ik de tel moet instellen. Maar als ik instellingen wil opslaan (APN) dan doet de tel het niet. Zonder een foutmelding te geven. Als ik de tel via Kies wil updaten naar 2.2 dan wordt er geïnstalleerd maar uiteindelijk mislukt het en zegt kies dat ik een noodherstel moet uitvoeren. Dit terwijl er uiteindelijk niets met de tel aan de hand is.

Wie kan mij aan internet helpen?
over je apn probleem, ik heb nog niet gehoord dat deze telefoon daar problemen mee heeft. na een kleine google search bleek voor iemand met het zelfde probleem (ander type telefoon) dat het probleem verholpen was nadat de provider de sim had omgeruild. mischien kun je hier wat mee en ligt het aan je huidige sim kaart.

over KIES, ik weet niet hoe ik dit netjes moet zeggen. KIES is ruk! punt. bij mij herkende hij geen eens de telefoon 9 van de 10 keer, laat staan een volwaardige update. om froyo op je telefoon te zetten kan ik je alleen maar aanraden om zelf een rom te flashen. kijk eens een paar berichten hier boven. daar staat oa het forum XDA vermeld. er staan daar (in het G3 forum gedeelte) zowel stock (standaard samsung froyo) roms als custom (sterk aangepaste zonder al te veel samsung bloatware) roms. er zijn daar ook flash guides te vinden over het hoe en wat te flashen.

mocht je een rom buiten kies om willen flashen raad ik XDA aan over samfirmware.com omdat de roms op XDA 99.999999999% save zijn om te flashen. hard bricks hoor ik daar weinig tot niks over, softbrick nog wel eens maar dat is vaak te verhelpen door nog een flash poging.

succes en ik hoop dat je apn settings op orde krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
hallo Ik gebruik nu Kyrillos 7.1 met G3Mod 1.9 Performance en deze draait erg goed.

alleen krijg ik na het installeren van een stuk of 4 apps al de melding dat het geheugen vol zou zitten.

Cache is leeg en de verplaatsbare apps zijn naar de sd kaart verplaatst. Iemand enig idee waar ik nog extra ruimte zou kunnen winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

zoek eens op xda naar "apps2sd". wat je daarbij (simpel gezegt) moet doen is extra partities maken op je SD kaartje. door het script laat je je telefoon denken dat die extra partitie deel uit maakt van je interne geheugen. apps zullen dan dus standaard op je SD worden gezet tot de ruimte vol is, daarna loopt je normale interne geheugen verder vol. voordeel hier van t.o.v. het standaard verplaatsen is dat dus ook apps die je normaal niet naar je SD kunt verplaatsen keurig op je SD worden ge installeerd.

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

zie net dat kyrillos al op versie 9.3 zit ondertussen. waar ook " Hybrid Data2SD" in zit. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
hasjee schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:16:
zoek eens op xda naar "apps2sd". wat je daarbij (simpel gezegt) moet doen is extra partities maken op je SD kaartje. door het script laat je je telefoon denken dat die extra partitie deel uit maakt van je interne geheugen. apps zullen dan dus standaard op je SD worden gezet tot de ruimte vol is, daarna loopt je normale interne geheugen verder vol. voordeel hier van t.o.v. het standaard verplaatsen is dat dus ook apps die je normaal niet naar je SD kunt verplaatsen keurig op je SD worden ge installeerd.

succes.
Kijk, hier heb ik wat aan :)

Ennuh, de kyrillios 9.3 ga ik er vanavond ff opknallen. TNX :)

ps: wat vinden jullie van Indroid? die is OTA upgradeble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
btw: het is gelukt. 4gb interne opslag nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Dikkedikkie schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:22:
[...]
ps: wat vinden jullie van Indroid? die is OTA upgradeble.
ik vind indroid een beetje te vol gepropt met appjes van hun zelf die ik nooit zal gebruiken. maar smaken verschillen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 12:46
Dit topic nog eens een schopje verkopen... :)

Ben in het bezit van een 2dehands i5800, die ik vaak gebruik als gps in de wagen icm. copilot.

Nu vind ik de usb aansluiting echt op een k*t plaats staan, vind het namelijk veel makkelijker dat ie onderaan staat om em op te laden.

Nu loopt die usb kabel in zo'n boogje naar beneden... das op zich geen ramp maar hangt wel in m'n zicht...

Iemand hier al een oplossing voor gevonden? Er bestaan van die haakse kabels (90 graden naar links/rechts) maar om het echt af te maken ben ik op zoek naar een connector die 180 graden omdraait, zodat de kabel dus naar beneden kan lopen.

Iemand een idee of dit bestaat? heb me al suf lopen zoeken op het net maar niets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26
Ik heb sinds vandaag het probleem dat als ik mijn i5801 aansluit op de computer de batterij wel oplaad, maar ik kan niet kiezen voor Massaopslag of iets dergelijks. Ik kan dus niets op mijn sdcard plaatsen. De voorbije 6 maanden ging dit nochtans perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

playermijp schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 16:42:
Ik heb sinds vandaag het probleem dat als ik mijn i5801 aansluit op de computer de batterij wel oplaad, maar ik kan niet kiezen voor Massaopslag of iets dergelijks. Ik kan dus niets op mijn sdcard plaatsen. De voorbije 6 maanden ging dit nochtans perfect.
kijk eens bij "instellingen/draadloos en netwerken/usb-instellingen" en zet de onderste optie aan, dan zal hij vragen welke optie je wil zodra je de usb aansluit.

als dit niet werkt kijk dan eens bij "instellingen/toepassingen/ontwikkeling" als de bovenste optie "usb-foutopsporing" aanstaat kan het zijn dat die uitgevinkt moet worden om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26
@hasjee Ik heb geprobeerd wat je zei, maar het werkt nog steeds niet. Mijn Galaxy draait ook nog steeds op Android 2.1 (Ik heb de belgische Mobistar versie, dus Kies vindt geen update). Zou het resetten van het toestel helpen? Ik heb geen zin om dit te moeten doen, want dan moet ik toch alles opnieuw installeren, niet?

EDIT: Ik heb de smartphone gerest en de firmware geupgrade naar FROYO met ODIN. Nu heb ik geen problemen meer. Ik was die firmware van mobistar zo beu.

[ Voor 19% gewijzigd door playermijp op 15-01-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:40

StarWing

Huh ?!?

Na het flashen van kyrillos 9.3 ben ik blijkbaar de default email client kwijt. Weet er iemand waar ik deze los kan downloaden ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Laatste versie van deze rom is ondertussen 9.5 voor froyo. Probeer eens "K-9 Mail" die schijnt goed te werken. Android Market: K-9 Mail#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5mc2NrLms5Il0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn toestel is ondertussen al 4 weken binnen voor herstelling... is dat normaal dat dat zo lang duurt? Zeker als het al voor de 4e keer is dat hij voor hetzelfde probleem binnen moet... (Ik kan gesprek niet beeindigen, moet altijd mijn batterij uit gsm halen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Anoniem: 357221 schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:25:
Mijn toestel is ondertussen al 4 weken binnen voor herstelling... is dat normaal dat dat zo lang duurt? Zeker als het al voor de 4e keer is dat hij voor hetzelfde probleem binnen moet... (Ik kan gesprek niet beeindigen, moet altijd mijn batterij uit gsm halen)...
Heb je de standaard samsung rom er op staan of een custom? Ik weet van uit het verleden dat er problemen zijn geweest bij mensen met een custom rom. en volgens mij is dat toen verholpen door een nieuwere versie van de "phone.apk" te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er stond inderdaad een custom rom op... Maar t vreemde isdat dat pas na een paar weken telkens terug begint... Hoe installeer je een nieuwere versie van phone.apk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Je moet er achter komen welke baserom (jpm/jpn/jps etc. gebruikt is voor je telefoon, Dan kun je hier http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1125387 kijken voor de phone.apk voor die versie. Dan zet je die phone.apk in de root van je sd kaart en met een app als "root explorer" vervang je de bestaande phone.apk in "/system/app". Dan reboot je je telefoon en zou het goed moeten zijn.

Mocht je baserom versie JPU zijn dan heb ik mijn phone.apk geupped naar http://dl.dropbox.com/u/44580999/Phone.apk%20jpu.rar

Voila, gisteren mijn geld teruggekregen van samsung... Ik heb nu een HTC Desire S gekocht. Voor mij geen samsung meer...

• hasjee

hasjee

hoplakee

Dat is een mooi telefoontje, Veel plezier er mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkt tot nu toe beter dan de galaxy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopa!

ICS voor de Galaxy 3. Werkt als een trein (muv bluetooth)! Ik gebruik deze als dagelijkse rom en bevalt tot nu toe zeer goed.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1374691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Werkt HQ-video in YouTube ook? Dat was iets dat in 2.3 pas veel later gefixt is namelijk en voor mij een dealbreaker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:22
Jongens,
Ben ook in het bezit van Apollo maar heb last van wat probleempjes...
Me baterij is gewoon leeg na een halve dag...
Geheugen loopt helemaal vol
Telefoon is ontzettend traag....

Draai nu de laatste stock versie.

Is dit op te lossen met CFW? En zo ja welke versie raden jullie me aan?
Cyanogen mod is volgens mij ook goed te doen of niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Bij zowel CM7, AOSP ginger bread als met ICS/CM9 en MIUI zal je voorlopig met een os zitten waar nog het een en ander aan mankeert. De Froyo roms die er zijn zijn allemaal compleet en goed werkzaam.

Er word gezegt dat GB/ICS based roms "soepeler" op on telefoontje lopen als Froyo based roms.

Dus de keuze is vrij ruim. Persoonlijk draai ik Kyrillos rom v9.4 overclocked op 800mhz. Mijn batterij staat na een werkdag met 3G open en bij thuis komst de wifi aan nu op 51%. Niet slecht dacht ik zelf.

Maar je zegt dat je de laatste stock rom draait, Dan mag ik aan nemen dat je bekend bent met het flashen van je telefoon? Het wil nog wel eens voorkomen dat je batterij stats een soort van corrupt gaan. Wat inhoud dat je batterij bvb na een volle charge binnen afzienbare tijd leegloopt op de teller en dan ook keurig uitgaat. Dit zou ook het geval kunnen zijn bij jou, Je zou dan ook eerst kunnen kijken voor een batterij calibratie app.

https://play.google.com/s...batter+calibration&c=apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13
Heren,

Vriendin heeft last van te brede applicaties, niet alles wordt getoond op het scherm.
Kun je applicaties down-scalen? Ik heb zelf helemaal geen ervaring met android dus ik weet niet of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Heel vreemd, Ik heb dit nog niet eerder gehoord. Is het bij alle apps? Of bij bepaalde apps? Kan het zijn dat en update van een appje "fout" is gegaan zodat een her install uit de market/play een oplossing is? Ik durf het bijna niet te vragen maar kan het zijn dat het een app is bedoeld voor een tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13
hasjee schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:04:
Heel vreemd, Ik heb dit nog niet eerder gehoord. Is het bij alle apps? Of bij bepaalde apps? Kan het zijn dat en update van een appje "fout" is gegaan zodat een her install uit de market/play een oplossing is? Ik durf het bijna niet te vragen maar kan het zijn dat het een app is bedoeld voor een tablet?
Het gaat bijvoorbeeld om Draw Something en de applicatie van Veronica. Laatste versie uit de market gehaald. Sommige apps gaan wel goed. Ik zal vanavond wel een reinstall proberen, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee

hasjee

hoplakee

Ik heb net even de veronica magazine app geinstalled en ook bij mij ziet het er behoorlijk "screwed" uit. Volgens mij hebben ze geen rekening gehouden met de resolutie van kleinere telefoons. Dit zal dan met draw something ook zo zijn gok ik. Lijkt me een gevalletje jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
berendhaan schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:05:
[...]

Het gaat bijvoorbeeld om Draw Something en de applicatie van Veronica. Laatste versie uit de market gehaald. Sommige apps gaan wel goed. Ik zal vanavond wel een reinstall proberen, kijken of dat helpt.
Doorgaans worden apps geblokkeerd door ontwikkelaars als het niet past en de ontwikkelaar er geen tijd in steekt om dat op te lossen (bijvoorbeeld 320x240 van een boel budgettoestellen). Het ding is dat dit apparaat (met 400x240) de enige is met deze resolutie en daarom vaak niet geblokkeerd wordt. Resulteert in ruimteproblemen.

Mocht je accu trouwens de laatste tijd gekke dingen doen en je behuizing sluit niet meer, dan kan het goed zijn dat je accu op is. Ik heb op Ebay een nieuwe besteld en sindsdien doet hij het weer als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:31
RetroTycoon schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 14:16:
Mocht je accu trouwens de laatste tijd gekke dingen doen en je behuizing sluit niet meer, dan kan het goed zijn dat je accu op is. Ik heb op Ebay een nieuwe besteld en sindsdien doet hij het weer als een zonnetje :)
Hmm hoe stelde je vast dat het aan je batterij lag? Ik heb namelijk de afgelopen weken enkele keren van custom rom gewisseld, en daarbij ook wat geprutst met een battery calibration app. Ik heb de indruk dat het laatste meer heeft verziekt dan dat het goed heeft gedaan, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat mijn batterij aan het einde van zijn leven raakt (ik heb hem nu een maand of 14).

Wat ik vaak opmerk is dat hij op een gegeven moment heel kort een waarschuwing geeft dat de batterij leeg is, en dan meteen afsluit. Als ik vervolgens echter weer opnieuw opstart geeft hij weer netjes 45% o.i.d. aan!

Wel merk ik dat hij sowieso erg snel leeg loopt, gister heb ik hem 2 keer opgeladen, en toen was hij alsnog leeg aan het einde van de dag.

[ Voor 6% gewijzigd door electropruts op 20-04-2012 11:00 ]

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 13:19

arnova

weet veel, maar niet alles

Mijn vriendin heeft ook een Samsung Galaxy Apollo. Op zich een aardig toestel. Het probleem is alleen dat deze al 3x is terug geweest voor "reparatie". Elke keer raakt nl. de firmware corrupt waardoor de telefoon niet meer wil opstarten. Tijdens de "reparatie" doen ze een firmware update en that's it. Uiteraard is dit iets wat ik zelf ook iedere kan oplossen echter hoopte ik dat ze de telefoon op een gegeven moment na sterk aandringen toch eens zouden vervangen voor een ander exemplaar oid. want elke keer je apps en instellingen goed zetten daar ben je op een gegeven moment wel een beetje klaar mee. Heb al telefonisch contact gehad met Samsung en het reparatie-centrum maar die weigeren vooralsnog gewoon het toestel te vervangen oid.

Inmiddels ben ik alle staten. 1 ding is zeker: voor mij nooit geen Samsung meer: wat een waardeloze klant onvriendelijke service. De vraag is: hebben meer mensen dit probleem en is hier zelf iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31
Ik heb dit vorige week ook gehad. Ik draai een custom rom en die heb ik er opnieuw opgezet. Tintanium backup terug ingelzen en alles was weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@arnova: ik had ook veel problemen met mijn galaxy. Ook 3 keer binnengeweest... Blijven binnenbrengen die handel. Ik heb het volledige aankoopbedrag terug ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Anoniem: 357221 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:12:
@arnova: ik had ook veel problemen met mijn galaxy. Ook 3 keer binnengeweest... Blijven binnenbrengen die handel. Ik heb het volledige aankoopbedrag terug ontvangen :)
Deden ze (=dat reparatie centrum/Solid Vision) dat de 4e keer dat ie defect was uit zichzelf?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee, ik bleef hem gewoon terugbrengen. Ik denk dat ze het beu waren en ik kreeg mijn geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:31
electropruts schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:59:
[...]

Hmm hoe stelde je vast dat het aan je batterij lag? Ik heb namelijk de afgelopen weken enkele keren van custom rom gewisseld, en daarbij ook wat geprutst met een battery calibration app. Ik heb de indruk dat het laatste meer heeft verziekt dan dat het goed heeft gedaan, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat mijn batterij aan het einde van zijn leven raakt (ik heb hem nu een maand of 14).

Wat ik vaak opmerk is dat hij op een gegeven moment heel kort een waarschuwing geeft dat de batterij leeg is, en dan meteen afsluit. Als ik vervolgens echter weer opnieuw opstart geeft hij weer netjes 45% o.i.d. aan!

Wel merk ik dat hij sowieso erg snel leeg loopt, gister heb ik hem 2 keer opgeladen, en toen was hij alsnog leeg aan het einde van de dag.
Via Ebay een nieuwe no-name batterij besteld: http://www.ebay.nl/itm/22..._trksid=p3984.m1497.l2649 en hij loopt weer als een zonnetje, bij normaal gebruik (beetje bellen, sms-en whatsappen, wordfeud-en, maar vooral veel standby) aan het eind van de dag nog zo'n 40-50% over.

EDIT: Deze batterij was trouwens (toen ik hem kocht) maar E5,- incl verzendkosten. Het proberen dus zeker wel waard, mocht je klachten hebben met de batterijduur!

[ Voor 6% gewijzigd door electropruts op 18-06-2012 12:09 ]

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 12:46
Ik zou m'n apollo nu ook eens willen voorzien van de laatste cyanogenmod (7.2).

Er wordt aangeraden eerst clockworkmod te installeren (ik dacht als backup moest het flashen mislukken, klopt dit?) maar er bestaat geen profiel voor de apollo...

Iemand een idee hoe ik dit dan best doe? zonder cwm?

Heb zelf geen ervaring met flashen (toch niet met android), dus hoe doe ik dit best zonder dat m'n foontje erraan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
jastas schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:57:
Ik zou m'n apollo nu ook eens willen voorzien van de laatste cyanogenmod (7.2).

Er wordt aangeraden eerst clockworkmod te installeren (ik dacht als backup moest het flashen mislukken, klopt dit?) maar er bestaat geen profiel voor de apollo...

Iemand een idee hoe ik dit dan best doe? zonder cwm?

Heb zelf geen ervaring met flashen (toch niet met android), dus hoe doe ik dit best zonder dat m'n foontje erraan is?
Met Odin kun je alpha 8 flashen, deze installeert dan ook gelijk CWM. Hierna kun je op je sd-kaart de update klaarzetten en deze met de net geïnstalleerde CWM laten updaten naar 8.2-alpha. Vergeet ook niet om gapps te installeren - op dezelfde manier - voor de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electrom
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-11-2024

electrom

Sapiens ars vivendi

Ondertussen al een oud beestje ;). Ik ken wel nog iemand die hem heeft en die is zeer tevreden! Alleen het kleine scherm kan hem niet bekoren...
Aan t.coenraad: Ik heb die chrome-app van jou gedownload en hij werkt prima!

[ Voor 21% gewijzigd door electrom op 22-06-2012 17:19 ]

HTC One X+ - Toshiba Satellite C660 - Qware Pro 3 7" - Ipod Touch v4 | Website | Specs | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Anoniem: 357221 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:20:
Geen idee, ik bleef hem gewoon terugbrengen. Ik denk dat ze het beu waren en ik kreeg mijn geld terug :)
Inmiddels hebben ze gemaild dat ze hem eindelijk gaan crediteren! Alleen noemen ze geen bedrag. Ik neem aan dat ze niet de volledige winkel-prijs van destijds gaan vergoeden aangezien hij bijna 2 jaar oud is? Hoe zat dat bij jou?

[ Voor 5% gewijzigd door arnova op 18-07-2012 12:45 ]

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

hoor van mensen dat ze zich zelf steeds terughoren als ze met me bellen.. hoopte dat het aan m'n netwerk zou liggen, dus ben om deze en meerdere redenen nu van provider gewisseld.. maar helaas doet het probleem zich nog steeds voor. vrees dus iets met mn toestel. iemand enig idee wat deze echo zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A de Jong
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-08-2024
'Geen signaal'? Sinds een paar dagen kan telefoon niet meer bellen/ontvangen. In de statusbalk staat een blauw 'niet parkeren' bord. De handleiding zegt: 'Geen signaal'. We hebben hier prima bereik dus dat is het niet. Als ik de telefoon providers laat zoeken, vindt hij ze, dus lijkt hij wel signaal te krijgen.
Uit en aan zetten helpt niet.
Is er ergens een setting waarmee de ontvangst aan of uitgezet kan worden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:23

two

A de Jong schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:19:
'Geen signaal'? Sinds een paar dagen kan telefoon niet meer bellen/ontvangen. In de statusbalk staat een blauw 'niet parkeren' bord. De handleiding zegt: 'Geen signaal'. We hebben hier prima bereik dus dat is het niet. Als ik de telefoon providers laat zoeken, vindt hij ze, dus lijkt hij wel signaal te krijgen.
Uit en aan zetten helpt niet.
Is er ergens een setting waarmee de ontvangst aan of uitgezet kan worden oid?
Topic kicken van 2 jaar oud heeft geen zin, zou gewoon een eigen topic aanmaken.

Signature

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste