pronkjuweel schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:59:
Hallo,
Ik wil mijn samsung galaxy apollo (i5800) met android 2.2 rooten. Nou weet ik niet hoe dat moet. Kan iemand me vertellen hoe dat moet of een link sturen?
Ik zou daarna ook mijn telefoon willen updaten naar android 2.3.3 of android 2.3.4. (Een ROM)
alvast bedankt.
Allereerst; pech voor je want de firmware voor de Apollo gaat niet verder dan 2.2 (De laatste versie is 2.2 JPS van juni dit jaar). Samsung gaat ook no-way hogere versies uitbrengen vanwege: i) de verouderde hardware en ii) niet interessant voor ze aangezien de opvolgers al lang zijn gereleased en de opvolgers van de opvolgers al voor de deur staan.
Custom roms van 2.3 (of hoger) zijn er wel maar functioneren (nog) niet goed. Bijv. wifi en bluetooth doet het niet en nog best buggy.
Als je zonodig wilt zijn er 3 opties:
i) of alleen rooten (google eens op superoneclickroot. Hiermee kan je een hele hoop andorid devic es rooten inc de apollo. Trust me; it works.)
ii) of de meest recente 'officiele' firmware installeren en daarna los rooten (check
samfirmware en het
forum op xda)
iii) een goede custom rom installeren (weliswaar 2.2 maar dan ben je ook meteen geroot). Zie het forum op XDA of op
androidworld.nl. Goede custom roms zijn van Kiryllos versie 7,5 of DutchMods versie 3.2 of versie 4.
Succes!
P.s. Als ik jou was en je gaat ervoor, doe dan meteen een custom rom. Is net zo makkelijk/moeilijk als enkel rooten maar je hebt er veel meer plezier van. Hou er wel rekening mee dat je al je data en apps kwijtraakt, maar dat kan je allemaal backup-pen.
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 239914 op 03-10-2011 16:27
]