Ik denk dat dat niet op te lossen, is waarschijnlijk bug... mijn toestel is momenteel binnen...
Weet iemand (heb dit topic doorgelezen en kom dat niet tegen) of je alle applicaties kwijt bent zodra je de telefoon keihard reset? Er zitten standaard applicaties geinstalleerd zoals oa Layar wat mij totaal niet interesseert en wat ikzelf niet kan deinstalleren, want men vind dat ik dit nodig heb.
Daarom wil ik met een Factory reset (en de optie Wipe data / factory reset) de telefoon resetten.
Ik weet dat al mijn instellingen (programma's, contacten, smsjes etc) weg zullen zijn. Maar ik doe dit niet als ik weet dat de standaard programma's weg zijn. Zit niet te wachten op een root.
Hoop van jullie te horen!
Daarom wil ik met een Factory reset (en de optie Wipe data / factory reset) de telefoon resetten.
Ik weet dat al mijn instellingen (programma's, contacten, smsjes etc) weg zullen zijn. Maar ik doe dit niet als ik weet dat de standaard programma's weg zijn. Zit niet te wachten op een root.
Eingelijk ben ik gewoon erg aardig
Verwijderd
Zijn er hier mensen die het volgende herkennen? Wanneer ik de Apollo aan de pc hang springt KIES op 'verbinden'. De telefoon zegt vervolgens dat hij verbonden is maar KIES blijft zoeken. Ik heb 'm een half uurtje laten hangen, geen verschil. Win7, zonder usb-hub.
Ze blijven.Gregyor schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:44:
Weet iemand (heb dit topic doorgelezen en kom dat niet tegen) of je alle applicaties kwijt bent zodra je de telefoon keihard reset? Er zitten standaard applicaties geinstalleerd zoals oa Layar wat mij totaal niet interesseert en wat ikzelf niet kan deinstalleren, want men vind dat ik dit nodig heb.
haal je SD kaart eens uit je telefoon en probeer het dan nog eens. meestal werkt het dan wel.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:02:
Zijn er hier mensen die het volgende herkennen? Wanneer ik de Apollo aan de pc hang springt KIES op 'verbinden'. De telefoon zegt vervolgens dat hij verbonden is maar KIES blijft zoeken. Ik heb 'm een half uurtje laten hangen, geen verschil. Win7, zonder usb-hub.
-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-
Heel erg bedankt! Eindelijk werkt de GPS goed.RetroTycoon schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:57:
Gps fixt met deze tip erg snel (26 s vanaf een koude start) http://forum.xda-develope...p=14206731&postcount=4618
Gisteren mobiel internet uitgezet en de batterij is nu nog vol. (14 uur later).
Met mobiel internet aan zit ik na een uur al op 90% batterij, dit vind ik veel verschil.
Weet iemand nog een manier om standaard installed apps te verwijderen, zonder root hack?
Met mobiel internet aan zit ik na een uur al op 90% batterij, dit vind ik veel verschil.
Weet iemand nog een manier om standaard installed apps te verwijderen, zonder root hack?
Dank voor je antwoord... natuurlijk niet het antwoord waar ik op wacht
[ Voor 39% gewijzigd door Gregyor op 31-05-2011 13:24 ]
Eingelijk ben ik gewoon erg aardig
naar mijn weten is die manier er niet zonder root hack. Dus gewoon rooten en dan absolute system downloaden en de standaard apps verwijderen. Heb ik zelf ook gedaanGregyor schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:21:
Gisteren mobiel internet uitgezet en de batterij is nu nog vol. (14 uur later).
[...]
Dank voor je antwoord... natuurlijk niet het antwoord waar ik op wacht
Blijkbaar is het niet mogelijk voor Mobistar klanten om hun i5800 te upgraden via KIES.
Fantastisch, de reden waarom ik een smartphone koop is om hem naderhand gewoonweg op te sturen om hem vervolgens te laten flashen.
http://nl-nl.facebook.com...56118521?sk=wall&filter=1
Fantastisch, de reden waarom ik een smartphone koop is om hem naderhand gewoonweg op te sturen om hem vervolgens te laten flashen.
Kunnen de mensen uit België die hun i5800 wel naar 2.2 gekregen hebben even hun PCode noteren?
Deze vind je voor deze code: *2767*4387264636#
Alvast bedankt
Alvast bedankt
[ Voor 70% gewijzigd door evangael op 02-06-2011 14:19 . Reden: Andere vraagstelling ]
ik ben mobistar klant en heb de update al gekregen enige tijd geleden...evangael schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 01:14:
Blijkbaar is het niet mogelijk voor Mobistar klanten om hun i5800 te upgraden via KIES.
PCode:GT-I5800DKABSEevangael schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 14:11:
Kunnen de mensen uit België die hun i5800 wel naar 2.2 gekregen hebben even hun PCode noteren?
Alvast bedankt
Verwijderd
vreemd, ik zit ook bij Mobistar en kan in België nog steeds niet upgraden via KIES 
zou dit mss komen doordat ik zelf 2.2 erop geflasht heb? Nogtans, het is een andere versie want ik heb de FROYO.XWJPD
weird...
zou dit mss komen doordat ik zelf 2.2 erop geflasht heb? Nogtans, het is een andere versie want ik heb de FROYO.XWJPD
weird...
Bedankt iedereen voor de informatie. Nog een klein vraagje maximvd. Heb je je toestel gekocht van mobistar?maximvd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:33:
[...]
ik ben mobistar klant en heb de update al gekregen enige tijd geleden...
Het lijkt me dus een Odin verhaal te worden. Om te flashen schrijven de lees ik in een voorgaande post dat je de boot.bin, logo en sbl.bin moet deleten? Andere zeggen juist niet deleten.
Overigens maakt het uit welke ops file je gebruikt? Mij lijken ze allemaal hetzelfde te zijn?
[ Voor 52% gewijzigd door evangael op 04-06-2011 18:39 . Reden: Update ]
Evangael: als je de bestanden van Samfirmware.com afhaalt: daar staat een .ops bestand. In Odin moet je bij eerste gebruik het pad naar dit bestand aangeven, bij een volgende keer flashen kun je dit gewoon laten staan.
Weghalen van het bootloader bestand wordt aangeraden, om de kans op bricken uit te sluiten. Ik kan dit niet goed inschatten, daarvoor is mijn kennis van Android te oppervlakkig. Zelf heb ik meerdere stock roms geflasht, inclusief bootloader, zonder tegen problemen aan te lopen. Belangrijk is i.i.g. de instructie erbij te houden en alle stappen goed op te volgen.
Weghalen van het bootloader bestand wordt aangeraden, om de kans op bricken uit te sluiten. Ik kan dit niet goed inschatten, daarvoor is mijn kennis van Android te oppervlakkig. Zelf heb ik meerdere stock roms geflasht, inclusief bootloader, zonder tegen problemen aan te lopen. Belangrijk is i.i.g. de instructie erbij te houden en alle stappen goed op te volgen.
Verwijderd
Ik heb PC-code GT-I5800XXXMST. De gsm is gekocht bij mobistar en ik kan niet upgraden met Kies. Geeft dat er geen upgrades beschikbaar zijn. Heeft iemand hierover al een zinnig antwoord gekregen van Mobistar ?
Verwijderd
Ik heb ook de mobistar versie en ik heb hetzelfde probleem. Ik heb hem zelf geupdated met als gevolg dat de gsm nu niet meer naar behoren werkt. Hij is momenteel binnen en ikwacht af...
@ antidote:
Ik ben van plan een officiale (stock rom) te gebruiken. Ofwel de PRO ofwel de BSE (beiden versie 2.2 voor belgische Samsung smartphones). Als je de bootloader files uo weghalen dien je het ops bestand dan ook aan te passen. Ik bezie dit na wat leeswerk als het installatie script voor Odin. Ik vermoed dat die Mobistar i5800 is hardwarematigs anders hebben anders zouden ze gewoon de upgrade via KIES doen.
@ kalo:
Geen antwoord gekregen.
@ Pritchard:
Naar welke rom heb jij geupdate? Wat zijn jou problemen / ervaringen?
Ik ben van plan een officiale (stock rom) te gebruiken. Ofwel de PRO ofwel de BSE (beiden versie 2.2 voor belgische Samsung smartphones). Als je de bootloader files uo weghalen dien je het ops bestand dan ook aan te passen. Ik bezie dit na wat leeswerk als het installatie script voor Odin. Ik vermoed dat die Mobistar i5800 is hardwarematigs anders hebben anders zouden ze gewoon de upgrade via KIES doen.
@ kalo:
Geen antwoord gekregen.
@ Pritchard:
Naar welke rom heb jij geupdate? Wat zijn jou problemen / ervaringen?
[ Voor 11% gewijzigd door evangael op 06-06-2011 18:16 ]
Verwijderd
Het probleem is dat als ik aan het bellen ben, het scherm zwart wordt... dat is normaal... maar als ik de gsm weghaal van mijn oor, dan blijft het scherm zwart, dan kan ik niks anders doen dan de batterij uit te halen...
Welke rom het is weet ik niet echt...
Welke rom het is weet ik niet echt...
@ Pritchard
Als je gaat naar: Applications - Settings - About Phone - Build number en dan de cijfertjes achter het puntje.
Als je gaat naar: Applications - Settings - About Phone - Build number en dan de cijfertjes achter het puntje.
[ Voor 6% gewijzigd door evangael op 06-06-2011 18:16 ]
Ik heb dit weekend de i5800 van mijn vriendin geupgrade naar 2.2.
Performance is erg omhoog gegaan tov de vorige firmware, enkel het probleem waardoor we upgraden bestaat nog steeds.
Soms gaat de gsm 1-2-3 dagen mee met normaal gebruik. Je ziet de batterij stilletjes leeggaan, lijkt me normaal.
Maar soms komt het voor dat de batterij nog bijna vol is en 2h later is hij leeg zonder iets gedaan te hebben.
We hebben al gereset naar default settings en niets veranderd maar het probleem blijft bestaan. Zijn er nog mensen met dit probleem?
Performance is erg omhoog gegaan tov de vorige firmware, enkel het probleem waardoor we upgraden bestaat nog steeds.
Soms gaat de gsm 1-2-3 dagen mee met normaal gebruik. Je ziet de batterij stilletjes leeggaan, lijkt me normaal.
Maar soms komt het voor dat de batterij nog bijna vol is en 2h later is hij leeg zonder iets gedaan te hebben.
We hebben al gereset naar default settings en niets veranderd maar het probleem blijft bestaan. Zijn er nog mensen met dit probleem?
Nee, ik heb mijn toestel bij bel company gekocht dus enkel de sim is van mobistarevangael schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 01:34:
[...]
Bedankt iedereen voor de informatie. Nog een klein vraagje maximvd. Heb je je toestel gekocht van mobistar?
ik hoop je hiermee geholpen te hebben
toevallig had ik vandaag hetzelfde probleem....gisteravond rond 23.00 een volledig volle batterij en vanmorgen kwam ik er achter dat de telefoon uit was omdat de batterij leeg was.siskos schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:14:
Ik heb dit weekend de i5800 van mijn vriendin geupgrade naar 2.2.
Verwijderd
Ook van Mobistar gekocht (in de MediaMarkt) en het updaten gaat hier ook niet...
Al verschillende malen Samsung gecontacteerd maar zij kunnen me ook niet verder helpen...
Al verschillende malen Samsung gecontacteerd maar zij kunnen me ook niet verder helpen...
Verwijderd
Vandaag mijn toestel terug opgehaald bij de Mobistar-shop... Er staat terug de 2.1 versie op, alsook is alles terug Mobistar :(
Ik vrees dat de 5801 niet is up te daten
Ik vrees dat de 5801 niet is up te daten
Verwijderd
ik heb ook zelf Froyo geflasht op mijn 5800i maar kan in belgië ook niet updaten naar de officiele firmware 
toen ik hem kocht was de firmware met Proximus geintegreerd, raar dat ik dan ook nog steeds niet kan updaten (zit bij Mobistar)
nu, dat terzijde... ik heb het probleem dat, als ik mijn gsm heropstart al mijn apps door mekaar worden gegooid in mijn applicatie-pagina's, bij sommige apps gebeurt hetzelfde op mijn bureaubladen
dit is eiglijk het enige probleem dat ik opgelost wil krijgen, iemand suggesties??
toen ik hem kocht was de firmware met Proximus geintegreerd, raar dat ik dan ook nog steeds niet kan updaten (zit bij Mobistar)
nu, dat terzijde... ik heb het probleem dat, als ik mijn gsm heropstart al mijn apps door mekaar worden gegooid in mijn applicatie-pagina's, bij sommige apps gebeurt hetzelfde op mijn bureaubladen
dit is eiglijk het enige probleem dat ik opgelost wil krijgen, iemand suggesties??
Als je je i5800 toestel hebt gekocht bij Mobistar of Proximus zit je vast vermoed ik (branded phones). Als je de telefoon gekocht hebt bij een andere shop zou je normaal gezien kunnen upgraden.
Ik lees hier wel verschillende meldingen mensen die een upgrade hebben gewaagd maar problemen ondervinden? Iemand al eens een officiele 2.2 rom van Samsung gebruikt?
Ik lees hier wel verschillende meldingen mensen die een upgrade hebben gewaagd maar problemen ondervinden? Iemand al eens een officiele 2.2 rom van Samsung gebruikt?
Aan alle Belgen met een Mobistar-toestel (i5801): ikzelf heb ook zo'n toestel en heb - zonder problemen - er een custom-rom op gezet.
eerst heb ik GreenMods POX geprobeerd: dit lukt maar hier zijn een aantal 'standaard apps' uit gehaald.
'k draai nu al een tijdje 'Destiny' => een echte aanrader !!!!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1057305
Upgraden/flashen via 'Odin'.
eerst heb ik GreenMods POX geprobeerd: dit lukt maar hier zijn een aantal 'standaard apps' uit gehaald.
Verwijderd
@bartvangelis: geen problemen bij het onderbreken van een gesprek? Zoals ik had? En kun je nog altijd
nederlands kiezen als taal?
Net gebeld met Samsung: voor de Mobistar 5801 komt er geen update via Kies, alleen via een bedrijf in Antwerpen.
nederlands kiezen als taal?
Net gebeld met Samsung: voor de Mobistar 5801 komt er geen update via Kies, alleen via een bedrijf in Antwerpen.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 14:30 ]
Jij hebt dus een GT-i5800XXXMST versie?bartvangils schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:35:
Aan alle Belgen met een Mobistar-toestel (i5801): ikzelf heb ook zo'n toestel en heb - zonder problemen - er een custom-rom op gezet.
Ik heb sinds woensdag een i5800 en wil deze graag rommen naar bv de kyrillos ROM.
Maar ik heb nog een aantal vragen, waar ik na uren lezen vele tegenstrijdige antwoorden op vind.
Ik heb de foon reeds geroot met SuperOneClick en gebackupped met Titanium.
Ook heb ik de imei gebackupped dmv http://www.androidworld.n...4-how-imei-backuppen.html
Kan ik een backup nemen van de originele fw ? Ik heb er blijkbaar een versie opstaan die niet te downloaden is op samsfirmware, zodat ik kan terugkeren naar stock ?
build I5800XWJPE / Froyo.XWJPE
smallbandversie I5800XXJP4 <== Dit is de firmware ?
CSC I5800SEJPE
kernel 2.6.32.9
Ik lees her en der dat men een andere loader (clockwork) moet installeren, vooraleer men een andere rom kan installeren ? De ene site zegt, je kan direct rommen zonder CWM, de andere beweerdt het tegendeel.
Wordt, bij het rommen, de kernel overschreven door een andere versie, of blijft de kernel onaangeroerd ?
Maar ik heb nog een aantal vragen, waar ik na uren lezen vele tegenstrijdige antwoorden op vind.
Ik heb de foon reeds geroot met SuperOneClick en gebackupped met Titanium.
Ook heb ik de imei gebackupped dmv http://www.androidworld.n...4-how-imei-backuppen.html
Kan ik een backup nemen van de originele fw ? Ik heb er blijkbaar een versie opstaan die niet te downloaden is op samsfirmware, zodat ik kan terugkeren naar stock ?
build I5800XWJPE / Froyo.XWJPE
smallbandversie I5800XXJP4 <== Dit is de firmware ?
CSC I5800SEJPE
kernel 2.6.32.9
Ik lees her en der dat men een andere loader (clockwork) moet installeren, vooraleer men een andere rom kan installeren ? De ene site zegt, je kan direct rommen zonder CWM, de andere beweerdt het tegendeel.
Wordt, bij het rommen, de kernel overschreven door een andere versie, of blijft de kernel onaangeroerd ?
Page intentionally left blank.
CWM zit naar mijn weten bij kyrillos ingebakken. kernel blijft normaal ongemoeid maar je kunt er voor kiezen een anderre kernel (fugumod) te flashen. je huidige firmware zelf backuppen is volgens mij niet mogelijk.
zijn er meer mensen die problemen hebben met advanced task killer na de update naar 2.2? als ik de atk gebruik om applicaties te killen blijft degene die ik actief heb op dat moment open staan, ook al laat ik hem killen
en ik heb nog wat raars trouwens, sinds de update naar froyo:
mijn facebook app start heel regelmatig uit zichzelf op
en als ik mijn telefoon 'neerleg' (cq beweeg) wordt het schermpje niet actief, dus het is lastig om een gesprek op te hangen, ik moet eerst de knop op de telefoon indrukken om het scherm actief te maken voordat ik kan neerleggen,.. voorheen hoefde ik alleen maar met mn telefoon te bewegen om het scherm actief te maken en neer te kunnen leggen
en als ik mijn telefoon 'neerleg' (cq beweeg) wordt het schermpje niet actief, dus het is lastig om een gesprek op te hangen, ik moet eerst de knop op de telefoon indrukken om het scherm actief te maken voordat ik kan neerleggen,.. voorheen hoefde ik alleen maar met mn telefoon te bewegen om het scherm actief te maken en neer te kunnen leggen
het zwarte scherm probleem heb ik ook last van. erg irritant als je een voicemail eraan krijgt en deze eigenlijk niet wilt inspreken maar liever ophangtassass schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:13:
en ik heb nog wat raars trouwens, sinds de update naar froyo:
iemand hier een oplossing voor?
Verwijderd
Maar kun je dan nog iets doen? Ik kan alleen batterij uithalen om te stoppen met bellen...Dikkedikkie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:44:
[...]
het zwarte scherm probleem heb ik ook last van. erg irritant als je een voicemail eraan krijgt en deze eigenlijk niet wilt inspreken maar liever ophangt
iemand hier een oplossing voor?
heeft iemand een eigen foto als achtergrond ingesteld? Ik heb een foto maar die krijg ik neit passend op het scherm...hij zoomt zelf aardig in dus niet alles staat erop
ow nee zo erg is het bij mij niet. ik schud af en toe wat met het scherm of druk even op de aan / uit knop en het scherm is weer zichtbaar. Ook als de ander ophangt is het scherm weer terug. Maar wel erg irritant dit.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:13:
[...]
Maar kun je dan nog iets doen? Ik kan alleen batterij uithalen om te stoppen met bellen...
Maar bij jou doet ie dus helemaal niets meer nadat de ander heeft opgehangen ook?
Verwijderd
Inderdaad, blijft volledig geblokkeerd... Nu staat er terug de 2.1 op en is het euvel verdwenen...
wel vreemd, ik mag aannemen dat je qua rom versies omhoog wilt ipv naar beneden....Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:49:
Inderdaad, blijft volledig geblokkeerd... Nu staat er terug de 2.1 op en is het euvel verdwenen...
Verwijderd
Wilde ik inderdaad wel hoor, alleen heb ik het toestel terug binnengebracht en de hersteldienst heeft de 2.1 teruggezet.
Vandaag heeft KIES mij een nieuwe firmware aangeboden: I5800XWJPI.
Kernelversie: 2.6.32.9
root@SE-S608 #1
Buildnummer: FROYO.XWJPI
De laatste die erop stond was: I5800XWJPE.
Ik ben benieuwd...
update:
De eerste bevindingen enkele minuten na installatie... hij werkt weer heerlijk soepel zoals in het begin (2.1 Eclair)!
Ik zal over enkele dagen wat meer gedetailleerd posten.
Kernelversie: 2.6.32.9
root@SE-S608 #1
Buildnummer: FROYO.XWJPI
De laatste die erop stond was: I5800XWJPE.
Ik ben benieuwd...

update:
De eerste bevindingen enkele minuten na installatie... hij werkt weer heerlijk soepel zoals in het begin (2.1 Eclair)!
Ik zal over enkele dagen wat meer gedetailleerd posten.
[ Voor 51% gewijzigd door pasarica op 17-06-2011 17:01 . Reden: typo ]
Niet gehinderd door enige kennis van zaken...
NLVerwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:53:
Pasarica: is dat nederland of belgie?
hallo iemand een tip voor een fatsoenlijke rom die niet om de haverklap alleen maar fouten geeft? krillios
Ik heb iets heel raar voor.. 
Telkens ik de connectie verlies met mijn autoradio via bluetooth, begint er spontaan een mp3 te spelen.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit ergens een instelling is ?
Iemand een idee ?
Telkens ik de connectie verlies met mijn autoradio via bluetooth, begint er spontaan een mp3 te spelen.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit ergens een instelling is ?
Iemand een idee ?
[ Voor 4% gewijzigd door StarWing op 17-06-2011 19:53 ]
Page intentionally left blank.
Sinds de update van Froyo heb ik allerlei problemen met mn telefoon:
- GPS werkt niet meer. Ook niet na GPSopt
- Favorieten in internetbrowser laden heel traag
- Facebook start regelmatig automatisch op
- Sowieso is de algehele snelheid van de telefoon volgens mij omlaag gegaan
- M'n telefoon kan niet meer met de volume knop van volume, naar tril, naar stil. Alleen op tril. Of ik moet de tril uitschakelen in de opties. Maar eerst kon ik makkelijk schakelen tussen volume, tril en helemaal stil. Ideaal voor situaties waar een tril ook te lawaaierig is.
- Camera crasht geregeld
- Zoals eerder beschreven als ik de telefoon neer leg na het bellen, heb ik een zwart scherm, dus is het altijd lastig om de rode knop te vinden om op te hangen
Voordelen van Froyo zijn er ook:
- Kan nu mobiel internet als wifi verspreiden (ideaal)
Maar of het nou allemaal de moeite waard is geweest. Herkennen mensen de problemen die ik schets?
- GPS werkt niet meer. Ook niet na GPSopt
- Favorieten in internetbrowser laden heel traag
- Facebook start regelmatig automatisch op
- Sowieso is de algehele snelheid van de telefoon volgens mij omlaag gegaan
- M'n telefoon kan niet meer met de volume knop van volume, naar tril, naar stil. Alleen op tril. Of ik moet de tril uitschakelen in de opties. Maar eerst kon ik makkelijk schakelen tussen volume, tril en helemaal stil. Ideaal voor situaties waar een tril ook te lawaaierig is.
- Camera crasht geregeld
- Zoals eerder beschreven als ik de telefoon neer leg na het bellen, heb ik een zwart scherm, dus is het altijd lastig om de rode knop te vinden om op te hangen
Voordelen van Froyo zijn er ook:
- Kan nu mobiel internet als wifi verspreiden (ideaal)
Maar of het nou allemaal de moeite waard is geweest. Herkennen mensen de problemen die ik schets?
wat is er nieuw in de I5800XWJPI versie?
Zo te zien (mijn persoonlijke bevindingen) is alle ellende die bij de introductie van 2.2 FROYO XWJPE zich manifesteerde, eindelijk onder handen genomen. Ik kan zeggen dat ik nu wél blij ben met FROYO.maximvd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:21:
wat is er nieuw in de I5800XWJPI versie?
Nieuwe features heb ik toch op heden niet ontdekt.
bedankt,pasarica schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:33:
[...]
Zo te zien (mijn persoonlijke bevindingen) is alle ellende die bij de introductie van 2.2 FROYO XWJPE zich manifesteerde, eindelijk onder handen genomen. Ik kan zeggen dat ik nu wél blij ben met FROYO.
zijn de problemen met GPS opgelost?
Verwijderd
ik heb een probleem met mijn Apollo. Ik heb meerdere malen het patroon verkeerd gedaan en nu wordt er gevraagd naar een google account. Alleen het probleem is dat ik niet weet op welk adres hij staat, is er een manier om daar achter te komen, of hoe ik het op een andere manier kan oplossen?
Je zou op je pc kunnen inloggen op de android market en bij de opties kijken welke devices geregistreerd staan.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:50:
ik heb een probleem met mijn Apollo. Ik heb meerdere malen het patroon verkeerd gedaan en nu wordt er gevraagd naar een google account. Alleen het probleem is dat ik niet weet op welk adres hij staat, is er een manier om daar achter te komen, of hoe ik het op een andere manier kan oplossen?
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari
Verwijderd
dan heb ik toch dat mail adres nodig die ik niet heb?InFrA-WiZ schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:09:
[...]
Je zou op je pc kunnen inloggen op de android market en bij de opties kijken welke devices geregistreerd staan.
hoe kan je de versie van je froyo checken?pasarica schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:33:
[...]
Zo te zien (mijn persoonlijke bevindingen) is alle ellende die bij de introductie van 2.2 FROYO XWJPE zich manifesteerde, eindelijk onder handen genomen. Ik kan zeggen dat ik nu wél blij ben met FROYO.
hoe krijgen jullie in 2.2 XWJPI je gps aan het werk?
Verwijderd
ondertussen staat er al een nóg nieuwere versie op samfirmware, de XXJPQ
nu, ik heb deze gedownload maar dit zijn geen bestanden die ik kan laden in ODIN om op mn i5800 te flashen
bestandsnamen: boot.bin, cache.rfs, factoryfs.rfs, modem.bin, Sbl.bin en zImage
moet ik deze bestanden overzetten naar md5-bestanden of hoe?
ik heb zelf al mijn firmware geflashed naar 2.2 maar dit was met 4 md5-bestanden
ik geraak er maar niet aan uit
help!!
nu, ik heb deze gedownload maar dit zijn geen bestanden die ik kan laden in ODIN om op mn i5800 te flashen
bestandsnamen: boot.bin, cache.rfs, factoryfs.rfs, modem.bin, Sbl.bin en zImage
moet ik deze bestanden overzetten naar md5-bestanden of hoe?
ik heb zelf al mijn firmware geflashed naar 2.2 maar dit was met 4 md5-bestanden
ik geraak er maar niet aan uit
help!!
Verwijderd
Is een rar bestand... gewoon open met winrar, dan de tar file gebruiken in odin met one package.
Nou, gewoon aanzetten... Tja, 't is niet de snelste maar ik krijg nu in ieder geval wel een fix binnen zo'n 3 minuten.assass schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:23:
hoe krijgen jullie in 2.2 XWJPI je gps aan het werk?
Verwijderd
Heb gisteren JPI en JPQ geflashd via Odin. Leek op het eerste gezicht prima te werken (na factory reset). Maar blijk uiteindelijk met geen mogelijkheid mobiel internet aan de praat te krijgen. Lijkt op een bug in de software: het vinkje onder instellingen > netwerk > mobiele netwerken > pakketgegevens gebruiken blijft niet aan. En dus geen internet.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:10:
ondertussen staat er al een nóg nieuwere versie op samfirmware, de XXJPQ ...
Iemand een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2011 12:53 ]
Wat ik me kan herinneren van eerdere 2.2 stock roms is dat het wel werkt via startknop -lang indrukken en dan mobiel netwerk aan of uit zetten.
Verder kan ik Destiny rom aanraden: zit qua look & feel dicht tegen de stock roms aan, maar dit soort bugs is eruit gehaald.
Verder kan ik Destiny rom aanraden: zit qua look & feel dicht tegen de stock roms aan, maar dit soort bugs is eruit gehaald.
Verwijderd
Ik heb JPI en dit werkt wel pefect... tot nu toe geen enkele bug ontdekt...Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:15:
[...]
Heb gisteren JPI en JPQ geflashd via Odin. Leek op het eerste gezicht prima te werken (na factory reset). Maar blijk uiteindelijk met geen mogelijkheid mobiel internet aan de praat te krijgen. Lijkt op een bug in de software: het vinkje onder instellingen > netwerk > mobiele netwerken > pakketgegevens gebruiken blijft niet aan. En dus geen internet.
Iemand een idee?
Zelfs de GPS werkt perfect, na 10 seconden heb ik een fix en routebeschrijving werkt perfect.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 08:28 ]
Verwijderd
Hoi,
Ik heb een vraag over de market van mijn Apollo.
Sinds een aantal weken vind deze namelijk weinig tot geen app's meer
Ook als ik in mijn apps kijk, en bv klik op de hyves applicatie dan krijg ik een foutmelding, en wel deze: 'het aangevraagde item is niet gevonden'. Terwijl het toch echt is gedownload!
Zoeken op de namen van een aantal apps die ik al heb gedownload levert ook geen resultaten op. Als ik bv zoek op WhatsApp (wat al is geinstalleerd) dan krijg ik alleen van die vage resultaten als wallpapers voor WhatsApp. Nieuwe apps die ik wil downloaden kan ik ook niet vinden (Facebook bv)...
Wie kan mij helpen?? Ik zou graag de populaire apps ook weer willen zien (zoals in het begin toen ik mijn tel. net had).
Ik heb mijn tel. al 2x geupdate, de laatste keer was gisteren, dus de meest recente android versie.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb een vraag over de market van mijn Apollo.
Sinds een aantal weken vind deze namelijk weinig tot geen app's meer
Zoeken op de namen van een aantal apps die ik al heb gedownload levert ook geen resultaten op. Als ik bv zoek op WhatsApp (wat al is geinstalleerd) dan krijg ik alleen van die vage resultaten als wallpapers voor WhatsApp. Nieuwe apps die ik wil downloaden kan ik ook niet vinden (Facebook bv)...
Wie kan mij helpen?? Ik zou graag de populaire apps ook weer willen zien (zoals in het begin toen ik mijn tel. net had).
Ik heb mijn tel. al 2x geupdate, de laatste keer was gisteren, dus de meest recente android versie.
Alvast bedankt voor de hulp!
Verwijderd
heeft iemand ook het probleem dat, na het opstarten van de gsm alle apps in de pagina's door mekaar worden gegooid nadat je ze mooi hebt gerangschikt per pagina?? sommige apps (snelkoppelingen) verdwijnen ook telkens na het opstarten van mn "bureaubladen"
zou dit kunnen te maken hebben met apps-to-SD?
mijn gps krijg ik ook niet aan de praat, maar het vorige probleem irriteert mij het meest
iemand enig idee?
PS: ik draai de XXJPQ
zou dit kunnen te maken hebben met apps-to-SD?
mijn gps krijg ik ook niet aan de praat, maar het vorige probleem irriteert mij het meest
iemand enig idee?
PS: ik draai de XXJPQ
PowerAmp!Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:13:
Heeft er iemand een goede mp3 downloader voo op zijn samsung gevonden op market??
Is zijn geld (€3,50) dubbel en dwars waard.
Stomme vraag misschien, maar ik ben me gek aan het zoeken naar een oplossing.
Eerst en vooral, ja ik zet men lockscreen op. (voordat hier vergissingen over gemaakt worden)
Mijn Galaxy apollo schakelt zich op een of andere manier altijd uit tijdens hij in men broekzak steekt .....
Ik hoor hem dan opeens opnieuw starten (samsung start toon) en word ik natuurlijk gek van frustratie.
Is er misschien een toetscimbinatie waardoor hij tijdens zijn lockscreen nog steeds uit kan schakelen?
Iemand hier een idee hoe dit komt?
Edit: heb het probleem al gevonden, enkel een oplossing ....
Blijkbaar als je lang je powerbutton blijft ingedrukt houden herstart je i5800? Dit kan wel regelmatig gebeuren als ie zo in men broekzak steekt
Eerst en vooral, ja ik zet men lockscreen op. (voordat hier vergissingen over gemaakt worden)
Mijn Galaxy apollo schakelt zich op een of andere manier altijd uit tijdens hij in men broekzak steekt .....
Ik hoor hem dan opeens opnieuw starten (samsung start toon) en word ik natuurlijk gek van frustratie.
Is er misschien een toetscimbinatie waardoor hij tijdens zijn lockscreen nog steeds uit kan schakelen?
Iemand hier een idee hoe dit komt?
Edit: heb het probleem al gevonden, enkel een oplossing ....
Blijkbaar als je lang je powerbutton blijft ingedrukt houden herstart je i5800? Dit kan wel regelmatig gebeuren als ie zo in men broekzak steekt
[ Voor 16% gewijzigd door Robinator op 04-07-2011 19:13 ]
Verwijderd
Ik heb dus ook een phone met mobistar firmware op.
Mijn broer heeft een gewone variant van dezelfde gsm en kan dus gewoon updaten.
Kan ik mijn firmware verwijderen en de 'normale' versie die mijn broer dus wel kan updaten ergens anders downloaden?
Ik word echt gek van die mobistar zever.
Kan ik mijn firmware verwijderen en de 'normale' versie die mijn broer dus wel kan updaten ergens anders downloaden?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 20:55 ]
Dit kan door middel van het programma odin, hiermee flash je een compleet andere (custom) rom op je telefoon. dan ben je van die mobistar firmware af.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 20:31:
Ik heb dus ook een phone met mobistar firmware op.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Verwijderd
Inderdaad, gewoon met odin andere rom versie installeren. Ik heb het ook gedaan met mijn Mobistar I5801...
Verwijderd
ik ben daar allemaal nog nieuw in.
Dus ik moet odin instaleren
dan moet ik mijn firmware verwijderen
de firmware die mijn broer via kies kan halen, gewoon zelf downloaden en erop zetten?
even checken voor ik eraan begin, want ik ben een noob op het vlak van smartphones flashen etc
de firmware die mijn broer via kies kan halen, gewoon zelf downloaden en erop zetten?
even checken voor ik eraan begin, want ik ben een noob op het vlak van smartphones flashen etc
Lees je dan eerst goed in eer je er aan begint. als je namelijk niet weet wat je doet dan kan je je telefoon bricken. echter als je alles goed leest is het eigenlijk vrij simpel.Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:18:
ik ben daar allemaal nog nieuw in.
was er de 1e keer ook wat huiverig voor. Nu weet ik eigenlijk niet beter
Verwijderd
ik vraag me enkel af waar ik de juiste firmware kan afhalen?
Ik ben op zoek naar deze:
PDA: JPE/PHONE: JP4/ CSC JP1 (BSE)
of even anders:
baseband-versie:
I5800XXJP4
kernelversie:
2.6.32.9
root@DELL105#1
Buildnummer:
FROYO.XWJPE
Ik ben op zoek naar deze:
PDA: JPE/PHONE: JP4/ CSC JP1 (BSE)
of even anders:
baseband-versie:
I5800XXJP4
kernelversie:
2.6.32.9
root@DELL105#1
Buildnummer:
FROYO.XWJPE
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 20:12 ]
Ik heb ook een mobistar versie. Kreeg er zenuwen van en heb gewoon een Belgische stock 2.2 erop gegooid. Werkt perfect.
Verwijderd
en waar kan ik die belgische stock 2.2 vinden ? Diegene die ik enkele post erboven heb vermeld is toch de stock versie niet?evangael schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:37:
Ik heb ook een mobistar versie. Kreeg er zenuwen van en heb gewoon een Belgische stock 2.2 erop gegooid. Werkt perfect.
alvast bedankt
Verwijderd
ik heb de lijst bekeken, maar hoe weet ik nu welke de belgische stock versie is?
is het per toeval deze ?
I5800XWJPE ## CSC =I5800BSEJP1
is het per toeval deze ?
I5800XWJPE ## CSC =I5800BSEJP1
Ik had eerst I5800XXJPF op mijn telefoon, toen geflashed middels Odin naar I5800XWJPF.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:26:
Ik heb de xwjpi en die werkt perfect...
Na de installatie de telefoon aangesloten op de pc middels Kies, kreeg gelijk de melding er is een nieuwe update beschikbaar, deze ginstalleerd ik heb nu ook I5800XWJPI op mijn telefoon en ben er zeer tevreden mee.
Wat mij wel opviel was root steeds behouden bleeft en de live wallpapers werken ook nog steeds
Hee dat is handig thx! Er staat daar trouwens een andere (nieuwer?) nederlandse firmware dan die ik via kies heb binnen gehaald.evangael schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:32:
Je kan de officiele roms van Samsung download doormiddel van deze tool:
http://fus.nanzen.se/
daar staat:
Netherlands
Product Code: GT-I5800CWAXEN
HIDSWVER: I5800XWJG6/I5800XENJH1/I5800XXJG3/I5800XWJG6
[ Voor 16% gewijzigd door Megapaul op 14-07-2011 11:52 ]
Verwijderd
Ik heb de firmware gevonden:
i5800.XWJPE
nu heb ik de rar file gedownload en er zitten 3 bestanden in:
csc.tar, bootloader.tar, PDA.tar
al de tutorials zeggen dat je odin moet gebruiken als "one package" maar ik heb 3 bestanden wat nu ?
i5800.XWJPE
al de tutorials zeggen dat je odin moet gebruiken als "one package" maar ik heb 3 bestanden wat nu ?
nee ik krijg de gps echt niet aan het werkpasarica schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:04:
[...]
Nou, gewoon aanzetten... Tja, 't is niet de snelste maar ik krijg nu in ieder geval wel een fix binnen zo'n 3 minuten.
wat ik ook jammer vind: ben de controle over mn toestel echt kwijt,.. aan het einde van de dag is tegenwoordig mn batterij gewoon leeg omdat de nieuwe android continu zoveel programma's draait
advanced killer app lijkt niet meer (goed) te werken,..
de ingebouwde taakbeheerder kan alleen maar enkele programma's sluiten
als ik het ram wis sluit-ie per ongeluk ook belangrijke apps op de achtergrond af, zoals whatsapp en fancywidget
al met al is mn telefoon nog slechter geworden door de hele update
wat hebben jullie nu draaien?
Verwijderd
Geen idee, als ik het rar bestand opende met winrar, dan kreeg ik 1 tar file, namelijk XWJPE.tarVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:18:
i5800.XWJPE
weet je zeker dat je niet de tar file heb uitgepakt? icoon ziet er voor winrar het zelfde uit als een .rar file geloof ik. dus die fout is snel gemaakt. vergeet alleen niet om die bootloader file uit de .tar te verwijderen. het wil nog wel eens voorkomen dat er appolotjes sneuvelen (bricken) als de bootloader file word meegeflashed.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:18:
i5800.XWJPE
en ja die .tar moet je als "one package" flashen.
Verwijderd
Ik was ook de MobiStar Eclair versie beu, en officeel is er geen update beschikbaar.
Tja, Mobistar wil er zijn reclame niet uitlaten, en zal geen 2x willen betalen om hun reclame in de firmware te verwerken.
Ik heb hem dan ook maar zelf geflasht met de XWJPI en werkt perfect.
(De XWJPI is maar 1 file)
Aan iedereen bedankt voor de informatie
Tja, Mobistar wil er zijn reclame niet uitlaten, en zal geen 2x willen betalen om hun reclame in de firmware te verwerken.
Ik heb hem dan ook maar zelf geflasht met de XWJPI en werkt perfect.
(De XWJPI is maar 1 file)
Aan iedereen bedankt voor de informatie
Verwijderd
Voor de Belgische klanten kan ik de XWJPK versie aanraden. Hierin zitten reeds de Proximus APN settings voorgeinstalleerd. De Youtube app. moet wel nog appart gëinstallleerd worden !
Het toestel is met deze ROM later weer bij te werken via KIES.
Klanten die een Mobi* pack I5801 hebben kunnen hun toestel hiermee bijwerken naar Froyo.
Het toestel is met deze ROM later weer bij te werken via KIES.
Klanten die een Mobi* pack I5801 hebben kunnen hun toestel hiermee bijwerken naar Froyo.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 11:55 ]
Verwijderd
ik heb een vraag over de mobiele google site. dit start bij mij echt vreselijk traag op. ik moet ook heel lang wachten voordat hij het gaat zoeken (bovendien duurt het ook lang als je op een link van google klikt!). heeft iedereen dit? zo niet wat kan ik hier aan doen? de andere sites waar ik op ga (met Wifi) laden heel snel. met google duurt dit MINIMAAL 2 minuten!
Verwijderd
Deze is van Juni 2011 (2011.06)evangael schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:07:
@ Pascaldepetter
Welke build datum is de K versie?
Niemand ?fotojunk schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:55:
Klopt het dat er geen Vplayer bestaat die compatible is met de I5800 ?