Drive it like you stole it.
Waarom van die belachelijke namen geven
BTW, als Phosporus of Martinspire dit leest, ik ga Expeditie Robinson kijken, dus het wordt half 10 voor mij...
Verwijderd
De eerste paar potjes werden we blijkbaar onderschat en walsten we compleet over ze heen met squad rush. Helaas kwam de tegenpartij na 4 rondjes Panama Canal op gang en werden wij steeds ingemaakt.
Niemand snapte waarom we alleen maar op Panama Canal bleven, we hebben daar een stuk of 12 rondes gespeeld in de hoop een nieuwe map te krijgen, maar helaas.
Wat ik alleen niet snap is dat we alsnog last hadden van lag, allemachtig. Dat mag nou wel eens aangepakt worden.
Sorry, ik bedoelde "no scope"[message=,noline]sjeses schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:52[/message]:
wat is een hardscope?
lol, moeten we nog vaktermen gaan leren ook nog.....Unomomentodado schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:31:
[...]
Sorry, ik bedoelde "no scope"kill maken met sniper bolt action zonder door de scope te kijken. Hardscopen is continu door je scope de omgeving scannen.

neej joh, tipp-ex stip op het midden van je scherm, en je hebt geen crosshair meer nodig.Fonzie27 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:15:
[...]
lol, moeten we nog vaktermen gaan leren ook nog.....
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 09-09-2010 23:33 ]
goed... ik heb de filmpjes eens bekeken...Snowwie schreef op donderdag 09 september 2010 @ 01:02:
[...]
Vergeet deze filmpjes dan ook niet:
YouTube: Battlefield Bad Company 2 - C4 Carnage [part 1]
YouTube: Battlefield Bad Company 2 - C4 Carnage [part 2]
C4 is gewoon tHaBomBsHiT
de meeste kills werden gemaakt met campeer acties. Bij de enige in / uitgang blijven zitten met je C4 en net zolang wachten tot er een tank voorbij rijdt?
Vervolgens buggy's met C4, ook redelijk
Verder: wat een stel prutsers bij de tegenstander!. Sjeez. Als ik C4 hoor op mijn tank, stap ik uit, pleur ik twee mijnen neer en probeer ik de kerel die C4 aan het plakken was neer te schieten.
nog verder: moet je deze skills eens in HC proberen.
En uiteraard wel gaaf dat je filmpjes gemaakt hebt
/rant mode
Campen in de enemy base en daar een tank opblazen is één van de vele mogelijkheden die je met C4 kunt doen. Je komt immers niet altijd zo maar in de enemy base en het feit dat het je lukt om daar binnen te dringen, C4 te plakken en jezelf verstoppen voordat ze jou zien, is op zich ook al een kunst.Unomomentodado schreef op donderdag 09 september 2010 @ 18:53:
Zitten leuke clipjes bij, maar campen in de base van de enemy, daar op een tank wachten en die dan opblazen vind ik niet erg stoer ofzo. In de joeptoeps die ik postte gebruikt die kerel C4 close combat en dat vond ik er juist zo mooi aan (icm de vele hardscope kills die hij maakt als aanvallende recon)
Maar, toegegeven, het is veel leuker om achter een tank aan te hollen en die vervolgens op te blazen.
Of vijandelijke spelers achter je aan zien te lokken en dan met C4 strooien. BOEMMMM!!!
HC?M2M schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:31:
moet je deze skills eens in HC proberen.
De buggy's zijn natuurlijk lekker snel en wendbaar, het lijkt me sterk dat niemand je er mee kan verrassen.M2M schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:31:
Iedereen die in een tank zit, en zijn oren open houdt, hoort zo'n buggy gewoon aankomen. De kans dat ik verrast wordt door een buggy is dus ook nihil.
Ik heb zelf ook wel eens in een tank gezeten die door iemand anders wordt opgeblazen met C4, maar ik kan me niet herinneren dat je daarvan iets hoort. Zou ook onlogisch zijn, je zit in een tank, motor aan te brommen en dan zou je het kunnen horen dat iemand buiten de tank een plakje C4 op je tank drukt?Verder: wat een stel prutsers bij de tegenstander!. Sjeez. Als ik C4 hoor op mijn tank, stap ik uit, pleur ik twee mijnen neer en probeer ik de kerel die C4 aan het plakken was neer te schieten.
nog verder: moet je deze skills eens in HC proberen.
ThanksEn uiteraard wel gaaf dat je filmpjes gemaakt hebt
[ Voor 40% gewijzigd door Snowwie op 10-09-2010 02:16 ]
Hardcore mode
Je hoort weldegelijk een piepje op het moment dat ze het erop plakken (als je naast iemand staat die het gooit, dan hoor je het ook).Ik heb zelf ook wel eens in een tank gezeten die door iemand anders wordt opgeblazen met C4, maar ik kan me niet herinneren dat je daarvan iets hoort. Zou ook onlogisch zijn, je zit in een tank, motor aan te brommen en dan zou je het kunnen horen dat iemand buiten de tank een plakje C4 op je tank drukt?
Het horen van dat piepje heeft me al vaak mijn virtuele leven gered
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Jihad buggies werken prima. Tenminste... als de C4 het doet. Op een één of andere manier is de C4 vaak nogal bugged als je 't op zo'n quad plakt. Dan spring je eraf, en vervolgens kun je niet detonaten en kun je ineens oneindig veel C4 gooien. Hopelijk fixen ze dat in de rumoured patch die nog voor Vietnam zou komen.M2M schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:31:
Vervolgens buggy's met C4, ook redelijkIedereen die in een tank zit, en zijn oren open houdt, hoort zo'n buggy gewoon aankomen. De kans dat ik verrast wordt door een buggy is dus ook nihil.
Een beetje goede Recon heeft zo langzamerhand de C4 throw wel onder de knie, en gooien ze van een meter of 10 de C4 naar je tank toe. Ik denk niet dat je dat piepje dan nog kunt horen...Wizz15 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 02:22:
Je hoort weldegelijk een piepje op het moment dat ze het erop plakken (als je naast iemand staat die het gooit, dan hoor je het ook).
[ Voor 25% gewijzigd door Jelmar op 10-09-2010 05:27 ]
Sowieso is de x8 erg lekker vind ik!
Waar ik me nog steeds zo super aan irriteer, zijn de knife fails. Echt ongelofelijk hoe vaak ik naast of door iemand heen ga met m`n mes. Speel op de X360 trouwens.
Verwijderd
Die piep hoor je op de plek waar het C4 land.. dus als het op de tank is en je zit er in.. hoor je hm gewoon.. ook al gooi je hm van 50 meter afstand.Typehigh schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 05:26:
[...]
Een beetje goede Recon heeft zo langzamerhand de C4 throw wel onder de knie, en gooien ze van een meter of 10 de C4 naar je tank toe. Ik denk niet dat je dat piepje dan nog kunt horen...
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 10:14 ]
Moet nog 11 marksman headshots en 31 mortar kills.
Ben blij als ik daarna weer gewoon de battle in kan, al vind ik het snipen toch wel leuk
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Maar ja, Nelson Bay als Conquest is daarintegen juist weer compleet ruk.
Gewoon nadat je C4 hebt geplakt niet te snel in een voertuig springen, dan krijg je last van die bug.Typehigh schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 05:26:
[...]
Jihad buggies werken prima. Tenminste... als de C4 het doet. Op een één of andere manier is de C4 vaak nogal bugged als je 't op zo'n quad plakt. Dan spring je eraf, en vervolgens kun je niet detonaten en kun je ineens oneindig veel C4 gooien. Hopelijk fixen ze dat in de rumoured patch die nog voor Vietnam zou komen.
Wat je ook kunt doen is gewoon het spel spelen en daar waar de beste combi het beste uitkomt gaan spelen, et duurt wel ff voor dat je level 50 bentdvdkiwi schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:53:
Ik ben nu bezig de Recon insignia's te halen.
Moet nog 11 marksman headshots en 31 mortar kills.
Ben blij als ik daarna weer gewoon de battle in kan, al vind ik het snipen toch wel leuk
het ligt er maar net aan. Als je super goed bent met de CG, kun je zo richting lvl 50 sprinten. Niet dat dat zo leuk is voor je tegen en medespelers, maargoedFonzie27 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:00:
[...]
Wat je ook kunt doen is gewoon het spel spelen en daar waar de beste combi het beste uitkomt gaan spelen, et duurt wel ff voor dat je level 50 bent.
Nog sneller is een actieve medic zijn. 80 punten voor een revive, en tot 180 punten om een kereltje in je squad van 0 helemaal naar 100% te trekken.
Op Arica Harbor en Port valdez bv ben ik vrijwel altijd engineer.
Laguna Pesa vaak Recon.
mappen met veel huisjes vaak Assault.
Duurt nog wel even voordat ik level 50 ben (als ik al zo lang door wil/ga spelen).
Maar ik probeer toch wel insignia-gerichte kills te maken (indien de map het toelaat natuurlijk).
*edit*
Wat is de CG?
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 10-09-2010 13:11 ]
[b][message=34666947,noline]
*edit*
Wat is de CG?

Oftewel, de Carl Gustav. Is een unlock voor de engineer-class.
Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits
oftewel het meest overpowered wapen in BC2, door velen beaamd.d_star schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:16:
[...]
[afbeelding]
Oftewel, de Carl Gustav. is een unlock voor de engineer-class.
Zeker een paar patches geleden, toen de raket nog ongeveer 10 maal sneller vloog dan de animatie. Ongeveer in de buurt van een tegenstander mikken en je hebt een kill. Niets van aim nodig. Ow ja, bukken achter iets was ook onmogelijk, en voor een muurtje, of achter een muurtje lopen ook kansloos. Vandaar
Maar tegenwoordig wordt er weer wat meer gevarieerd gespeeld. Iedereen heeft dat ding al op platinum, zo lijkt het.
Er zijn altijd mensen die een wapen OP vinden als ze er vaak door gekilled worden. Feit is dat het een anti-infanterie wapen is, en als mensen het daarvoor gebruiken dan is het een dodelijk wapen. Maar overpowered vind ik het niet echt. De CG komt er bij mij alleen uit als ik last heb van heli's die boven onze basis cirkelen, of als ik last heb van groepen campers in garages of andere kleine ruimtesM2M schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:22:
[...]
oftewel het meest overpowered wapen in BC2, door velen beaamd.
Zeker een paar patches geleden, toen de raket nog ongeveer 10 maal sneller vloog dan de animatie. Ongeveer in de buurt van een tegenstander mikken en je hebt een kill. Niets van aim nodig. Ow ja, bukken achter iets was ook onmogelijk, en voor een muurtje, of achter een muurtje lopen ook kansloos. Vandaar
Maar tegenwoordig wordt er weer wat meer gevarieerd gespeeld. Iedereen heeft dat ding al op platinum, zo lijkt het.
Tegen tanks is het echter een waardeloos ding en is het nog altijd beter om een RPG of AT4 mee te nemen. Volgens mij klopt de balans qua wapens nu redelijk in dit spel (zeker ten opzichte van MW2). Er zullen altijd mensen blijven die iets generfed of gebuffed willen hebben, maar dat is gewoon omdat ze het irritant vinden zovaak met een bepaald wapen gekilled te worden.
Het enige wapen wat nog een beetje OP is (ook in de ogen van Dice) is de SVU, die door een bug pas na 18 meter damage verliest, ipv 8 meter.
[ Voor 3% gewijzigd door Wizz15 op 10-09-2010 13:45 ]
Verwijderd
Die 1% zal na een "fix" waarschijnlijk eventjes tevreden zijn maar wordt vervangen door de volgende groep zeikwijven die gedupeerd zijn door de "fix"
Meetbare data zegt meer, en volgens mij hebben ze het in de huidige toestand (op de SVU na blijkbaar) prima voor mekaar.
Iedere speler heeft zijn eigen voorkeur en heeft met een ander wapen meer overmacht.
Als ik kansloos zit te snipen/kamperen dan haal ik met gemak een K/D van rond de 9, ongeacht het wapen. Kwestie van onopgemerkt blijven.
Als ik een CG gebruik dan is die extreem effectief te gebruiken tegen infanterie, maar zoals gezegd ben ik vrijwel kansloos tegen een tank (hoewel ik toch regelmatig opgeblazen word door zo'n ding ondanks dat ik 70% over heb in diezelfde tank).
Ik zou eerder zeggen: strategie is overpowered in vergelijking met rondrennen als kip zonder kop.
In CoD zal het gekozen wapen met perks misschien de doorslaggevende factor zijn (ik ken het spel niet goed, maar de meeste nerf/buff discussies heb ik met ex CoD spelers), hier draait het om nadenken, uitkijken, teamplay en inspelen op de situatie
En de enige unit die iets van een kans maakt tegen een kerel met een CG is een sniper van 300+ meter afstand. En dan moet ik ook met 1 kogel dood zijn, anders krijgt die sniper ook een CG raket voor zijn hoofd zo moeilijk is het mikken met een CG namelijk niet. Achter een rotsje schuilen werkt ook niet, muren zijn ook kansloos en gebruik maken van je omgeving als CG kerel werkt uitstekend. Jij kunt namelijk achter bosjes schuilen
Bijvoorbeeld bomen gebruiken, schiet tegen een boom met een kereltje ervoor (of liever, mik ruim boven zijn hoofd) en de vijand is dood. Mik op het dak binnen in een huis en de tegenstander is dood. Als je er wat handigheid in krijgt, is de CG nu eenmaal overpowered.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 14:46 ]
Oh, ik dacht dat zo'n ding bedoelt was om een tank mee kapot te schietenVerwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:46:
wat piepen een hoop mensen toch over die CG.. ik bedoel het is toch realistisch als er een raket naast je ontploft dat je dood bent??.. dat ding is bedoeld om zoveel mogelijk mensen te doden in zijn omgeving.. en dat doet die ook.. in het echt en in het spel..
Wikipedia: Carl Gustav recoilless rifle
En het verschil met de overige 2 raketwerpers is dat de RPG eigenlijk te langzaam beweegt, en de ander nog langzamer. En dan moet je die ook nog zelf sturen ook nog. (een pijnlijk moment van vulnerability)
Het is realistisch dat je 8 loodzware raketten bij je hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:46:
wat piepen een hoop mensen toch over die CG.. ik bedoel het is toch realistisch als er een raket naast je ontploft dat je dood bent??.. dat ding is bedoeld om zoveel mogelijk mensen te doden in zijn omgeving.. en dat doet die ook.. in het echt en in het spel..
Het is realistisch dat je kunt rennen en springen met een raketwerper, laat staan vuren.
Verwijderd
Bovendien, zonder assault in de buurt (die ook nog eens niet zijn ammo voor zichzelf houdt ondanks dat je hem daarom vraagt) schiet het nog niet op, na zes schoten ben je klaar
behoudens kills maken kun je niet veel met die klasse, als je van tank weg blijft.Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:46:
Als de CG zo overpowered is, waarom zie ik dan nog steeds veel te veel snipers en medics?
Bovendien, zonder assault in de buurt (die ook nog eens niet zijn ammo voor zichzelf houdt ondanks dat je hem daarom vraagt) schiet het nog niet op, na zes schoten ben je klaar
En je krijgt over het algemeen een hoop gezeik over je kop als je constant mensen met een CG blijft bestoken.
Ik loop meer met anti tank mines of de RPG-7 rond (AT4 kan ik niet mee werken
Agreed, al is de RPG7 dan net zo goed overpowered...M2M schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:22:
oftewel het meest overpowered wapen in BC2, door velen beaamd.
Snipers omdat er veel kiddies zijn die hun KDR héél belangrijk vinden en dus zo min mogelijk risico willen nemen. Aangezien op 15 kilometer van het slagveld zitten met een CG niet veel kills oplevert is de sniper *de* keus voor de harde naab-kern.Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:46:
Als de CG zo overpowered is, waarom zie ik dan nog steeds veel te veel snipers en medics?
Medics zie ik over het algemeen alleen gebruik maken van hun belachelijke handkannonen met 200 rounds en sub-sniper rifle ranged accuracy. En natuurlijk de eeuwige puntenfabriek (2 enemies + handjevol teammates, revive, revive, - oh wacht, een tank schiet op ons? Meer +50 revives voor mij! - revive, revive)...
Nee, de CG whiners snap ik ook niet. Wat wil je dan als een raket je raakt? Het is bovendien geen volautomatische knalpijp als in Quake 3 Arena ofzo
Over assaults en beperkte explosieven gesproken, je ziet ze wel eens zitten, met 3 ammokistjes en afwisselend oneindige handgranaten en 40mm's te lobben vanaf een veilig plekje...Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:46:

[ Voor 20% gewijzigd door Cocoia op 10-09-2010 23:13 ]
Over de VADS hoor je de laatste tijd ook veel klachten mbt overpowerdness. Mensen vergeten dan denk ik dat de strijd in beginne niet eerlijk hoeft te zijn. Je moet eerst zorgen dat de je de situatie omdraait. Ofwel, laat teammates eerst de VADS slopen voordat je gaat vliegen.

Oeps...
De persoon na mij had 7/10. Ik liet geloof ik vrij weinig enemy over voor m'n team

Ja, als je voice werkt. Wat ik ook probeer, der komt geen geluid uit bij mij. Heel frustrerend.Dus als je nog eens in een dergelijke situatie beland: een headset does the trick!
[ Voor 67% gewijzigd door Eagle Creek op 11-09-2010 02:52 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Welke kit en welke map?Eagle Creek schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 02:48:
[afbeelding]
Oeps...
De persoon na mij had 7/10. Ik liet geloof ik vrij weinig enemy over voor m'n team![]()
Zo jammer om op die manier je score te laten zienEagle Creek schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 02:48:
[afbeelding]
Oeps...
De persoon na mij had 7/10. Ik liet geloof ik vrij weinig enemy over voor m'n team![]()
[...]
Ja, als je voice werkt. Wat ik ook probeer, der komt geen geluid uit bij mij. Heel frustrerend.

Het zegt niks over jou skills, het kan net zo goed gebeurd zijn door te baserapen met je tank op een conquest map tegen 2 of 3 personen van level 1
Jij gebruikt zeker standaard 1 kam om iedereen overheen te scheren ? Sommige mensen vinden het gewoon leuk om als medic of sniper te spelen en als daar geen balans in is dan is dat de fout van de ontwikkelaar. Ik speel graag medic en dat doe ik bv. in Tf2 ook. Vind het ook een perfecte manier voor als ik wat minder in vorm ben en toch het team wat wil helpen.Cocoia schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:12:
[...]
Snipers omdat er veel kiddies zijn die hun KDR héél belangrijk vinden en dus zo min mogelijk risico willen nemen. Aangezien op 15 kilometer van het slagveld zitten met een CG niet veel kills oplevert is de sniper *de* keus voor de harde naab-kern.
Medics zie ik over het algemeen alleen gebruik maken van hun belachelijke handkannonen met 200 rounds en sub-sniper rifle ranged accuracy. En natuurlijk de eeuwige puntenfabriek (2 enemies + handjevol teammates, revive, revive, - oh wacht, een tank schiet op ons? Meer +50 revives voor mij! - revive, revive)...
[...]
Sniperen doe ik niet zo veel (heb ik het geduld niet voor) en als ik het al doe dan ben ik die sniper die je op 3 meter afstand tegen komt in een gangetje en ik eigenlijk in het nadeel ben
Laat lekker iedereen een spel spelen op de manieren die mogelijk zijn en wees blij als ze iig niet cheaten
Waar kun jij een ander zijn k/d oproepen? Of in-game je eigen oproepen? Ik kan dat alleen zien in de stats nadat een ronde voorbij is.
Ik gok dat het op PC is, op consoles kan dat inderdaad niet. Daar zie je alleen de scores.KillerZero86 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:11:
[...]
Waar kun jij een ander zijn k/d oproepen? Of in-game je eigen oproepen? Ik kan dat alleen zien in de stats nadat een ronde voorbij is.
Ik was in dit geval Apache-piloot op Port Valdez.
Een week of twee geleden had ik ook wel een aardige multi-run als Hind-piloot op Atacama Desert. Daar kan je zelf niet schieten helaas, maar mijn gunner had wel 50+ kills ofzo.
Een goede heli-piloot + gunner kunnen het spel maken of breken.
Nouja, jammer. Het is ook niet echt dat ik elke dag zo'n extreme score heb, dus dan mag je het ook wel even tonenStealthyPeanut schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 09:11:
[...]
Zo jammer om op die manier je score te laten zien.
Het zegt niks over jou skills, het kan net zo goed gebeurd zijn door te baserapen met je tank op een conquest map tegen 2 of 3 personen van level 1
Ik denk niet dat ik een sterspeler ben, gewoon "gemiddeld goed". However, met de het vliegend materieel denk ik wel dat ik skills heb. Het met enige regelmaat blijven ontwijken van tracer darts, rpg's en flak is ook niet iets dat iedereen kan. Hetzelfde geldt voor UAV'ing.
Ben in totaal 2x neergegaan, 1x friendly tank en 1x enemy missile.
Beide keren heb ik het overleefd en als infantry soldaat ook nog meerdere kills gemaakt. Want er zijn genoeg non-vehicle maps waar ik ook speel.
Gewoon op tab drukken, daar zie je k/dKillerZero86 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:11:
[...]
Wat betreft die inbalans tussen kits: dat is soms irritant, maar dat kun je weinig blamen op de spelers. Net zoals op Isla Inocentes er vaak een compleet regiment snipers op assault zit. Dan ben ik er ook gauw klaar mee.
Ik neem meesal een assault-kit, maar weinig medic. Heb nog niet eens al mijn medicwapens, en heb rank 38. Het is maar net hoe het uitkomt; het verschilt per map, per bases en zelfs per team. Zijn er veel engineers, dan pak ik assault. Stikt het van de assaults, dan pak ik misschien sniper, etc.
Je moet flexibel zijn wil je kunnen winnen.
[ Voor 22% gewijzigd door Eagle Creek op 11-09-2010 13:48 ]
De hind (knoert van een helicopter) op Isla Inocentes en Atacama Desert Rush kan ik echt geen kogel schieten hoorThe Great HooD schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:21:
Ik weet niet hoor maar elke aanvalshelicopter kan schieten als bestuurder, raketten wel te verstaan. Met ALT fire krijg je dan ook nog een HellFire missle erbij...
De Havoc en Apache wel.
Geen idee, ik speel alleen met de pcKillerZero86 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 15:24:
en een ander zijn k/d is dus op de PS3 nooit zichtbaar te krijgen?
Net in een server met wisselende conquest-maps 6 keer op een rij de ace-pin, en daarna 2x op de 2e plaats
Je hebt van die dagen dat alles goed gaat; dit is er zo een
Maar voordat jullie denken dat ik naast mijn schoenen ga lopen; ik heb ook zat potjes waarbij het niet zo goed gaat
[ Voor 40% gewijzigd door Eagle Creek op 11-09-2010 16:35 ]
Omdat het doel van het spel teamwork en de ronde winnen is, niét k/d ratios. Als je zo'n hele groep snipers hebt die geen enkel nut hebben voor het team, verknallen die het gewoon voor de mensen die wél als een team wil samenspelen. Ik heb op zich geen problemen met snipers an sich... maar als je team aan de verliezende hand is wordt het tijd om een andere kit te kiezen. En sniper op de attack side van Rush is ook nutteloos. Of als je ziet dat er al 5 snipers op een team van 12 man zijn... ga er dan niet ook nog bij zitten.Beakzz schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 12:34:
[...]
Jij gebruikt zeker standaard 1 kam om iedereen overheen te scheren ? Sommige mensen vinden het gewoon leuk om als medic of sniper te spelen en als daar geen balans in is dan is dat de fout van de ontwikkelaar. Ik speel graag medic en dat doe ik bv. in Tf2 ook. Vind het ook een perfecte manier voor als ik wat minder in vorm ben en toch het team wat wil helpen.
Sniperen doe ik niet zo veel (heb ik het geduld niet voor) en als ik het al doe dan ben ik die sniper die je op 3 meter afstand tegen komt in een gangetje en ik eigenlijk in het nadeel ben
Laat lekker iedereen een spel spelen op de manieren die mogelijk zijn en wees blij als ze iig niet cheaten
Eens. Hoe vaak ik wel niet iets roep van "kom van die berg en val aan". Bij conquest is dat helemaal een ramp. Ik ren de benen uit mijn virtuele lijfje, ik zie zo'n 3 man in het veld, en in de bergen buiten het veld ziet het blauw van de friendlies.. Ja eeh..Als je zo'n hele groep snipers hebt die geen enkel nut hebben voor het team, verknallen die het gewoon voor de mensen die wél als een team wil samenspelen.
Ja, het gebeurt vaak genoeg dat ik op een bepaald moment denk van 'waarom gaat het zo slecht met het team?' of 'huh, hoe kunnen we die vlag nu alweer kwijt zijn?' of 'waarom ben ik telkens alleen bij de m-com?' en dat ik dan even de map open... om vervolgens een enorme blauwe vlek te zien op één of ander heuveltje. Tja, geen wonder dat je team dan aan het verliezen is.Eagle Creek schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 17:00:
[...]
Eens. Hoe vaak ik wel niet iets roep van "kom van die berg en val aan". Bij conquest is dat helemaal een ramp. Ik ren de benen uit mijn virtuele lijfje, ik zie zo'n 3 man in het veld, en in de bergen buiten het veld ziet het blauw van de friendlies.. Ja eeh..
M.a.w.... ik vind snipen prima, maar zodra je ziet dat je team verliest, wordt het tijd om van kit te veranderen en mee te helpen om dat verliezen om te keren.
Ik zeg ook geregeld in teamchat 'kom van die berg af', en gelukkig zijn er dan ook altijd wel een paar die dat doen. Maar er blijft altijd een harde kern naab-wookies die vrolijk blijven zitten mis-schieten en ook niet zo slim zijn om mortar strikes te gooien als ik een m-com heb geactiveerd. Ja, dan verknal je het single-handedly voor je hele team.
[ Voor 16% gewijzigd door Jelmar op 11-09-2010 18:05 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Eens; snelle strafers zijn ontzettend moeilijk uit de lucht te halen. Wil zelf nog wel eens leren hoe ik mooi kan strafen met de heli.Eagle Creek schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:16:
[...]
Een goede heli-piloot + gunner kunnen het spel maken of breken.
Flickr PSN ID= cheironnl
Wel wennen, de potjes vandaag gingen denk mede daarom erg middelmatig..
Maar nu houd ik het wel langer dan 2 rondes vol, zonder dat mijn hand verkrampt ;p
Kan ook zijn dat ze gewoon belachelijk veel geluk hebbenBor de Wollef schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:05:
Is er weer een of andere hack mogelijk? Ik kom aardig wat mensen tegen die gewoon oneindig buiten het speelveld zitten te snipen. Echt jammer dat mensen zich verlagen tot valsspelen om een goede score te halen. Wat is daar nou aan?
Ik vind het allessinds nutteloos, maar dat bracht ik eerder al aan
Klopt. Nu speel ik wel echt ontzettend veel met engineer en ben ik dus ook bovengemiddeld goed met een tracer, als ze goed strafen heb ik vaak wel minstens een heel magazijn darts nodig. Wanneer de piloot dan ook nog de smoke perk heeft is het dus einde oefening, dan maar campen in de buurt van de kapotte VADS, en snel erin springen wanneer deze respawnt. Heb nog nooit meegemaakt dat een Hind mij heeft gekilld terwijl ik in de VADS zit.cheiron schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:07:
[...]
Eens; snelle strafers zijn ontzettend moeilijk uit de lucht te halen. Wil zelf nog wel eens leren hoe ik mooi kan strafen met de heli.
Wel een Apache? (Of doelde je het gewoon op zijn algemeenheid?)Dersan schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:48:
[...]
Heb nog nooit meegemaakt dat een Hind mij heeft gekilld terwijl ik in de VADS zit.
Want ik heb al menig AA-driver gesloopt, zowel met als zonder gunner. Het is wel zo dat als ik zonder gunner zit, het in één keer goed moet zijn, want als ik dan geen kans heb om weg te duiken (ligt aan de map en aanvliegroute) is het einde oefening. In combinatie met gunner is het nog een stuk makkelijker.
Zat laatst in een server met iemand die had vrijwel elke dart raak. Hoorde ze continu roepen "object has been lased"-achtige zaken. Bizar
[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 12-09-2010 00:57 ]
Ik speel eigenlijk alleen rush dus met een apache kom ik alleen die AA tank tegen in Port Valdez. Deze is op zich vaak wel te verslaan, en als ik ben geraakt vlieg ik toch altijd even naar de eerste basis terug op mijn chopper te repairen.Eagle Creek schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:56:
[...]
Wel een Apache? (Of doelde je het gewoon op zijn algemeenheid?)
Want ik heb al menig AA-driver gesloopt, zowel met als zonder gunner. Het is wel zo dat als ik zonder gunner zit, het in één keer goed moet zijn, want als ik dan geen kans heb om weg te duiken (ligt aan de map en aanvliegroute) is het einde oefening. In combinatie met gunner is het nog een stuk makkelijker.
Zat laatst in een server met iemand die had vrijwel elke dart raak. Hoorde ze continu roepen "object has been lased"-achtige zaken. Bizar.
F2000, C4, red dot, magnum ammo.
Geen flauw idee hoe dat kan maar dit was echt overpowerd! Toen ik weer opnieuw spawnde had ik weer de shotgun add on.
Dit was op die nieuwe sneeuw map in rush.
F2000 en C4 ?walletje-w schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:02:
Ik speelde gisteravond ineens met de volgende kit.
F2000, C4, red dot, magnum ammo.
Geen flauw idee hoe dat kan maar dit was echt overpowerd! Toen ik weer opnieuw spawnde had ik weer de shotgun add on.
Dit was op die nieuwe sneeuw map in rush.
Maar de F2000 overpowered?? Zal wel aan de tegenstander hebben gelegen, vind het de meest waardeloze wapen in het spel
Nu schijnt hij (patches
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik had dus serieus die F2000 en C4 en onbeperkt ammo + red dot. Dat speelt toch wel erg lekker.
Ik heb alle wapens (behalve de Garand) op brons, en ik heb "all weapon bronze stars" gekregen.StealthyPeanut schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:20:
Ik heb alle wapens op brons, maar nog geen Insignia. Moet de tracer dart, shotgun-add-on en de smoke-add-on ook op brons? Wordt lastig denk, aangezien ik met de tracer dart niemand dood krijg volgens mij?
Gelijk kreeg ik ook "get all bronze stars", terwijl ik de C4 en 40mm shotgun nog niet op brons heb.
Heb gewoon geluk denk ik.
Shotgun moet je volgens mij wel op brons (staat ook een sterretje bij), Tracer en Smoke staat geen sterretje bij dus die kan je niet op brons halen.
Gisteren een mooi potje attacker op Laguna Pesa...
Gelijk de UAV gepakt om mijn team vanuit de lucht te ondersteunen... (spotten/knallen)
14 kills op rij gemaakt, en aardig wat spot assists.
Toen de UAV kapot was geschoten stond ik dus nog steeds op het originele spawnpunt, terwijl de rest al bij de laatste basis zat. Da's een eind lopen, aangezien de bootjes weg zijn dan
Was een snel potje ook
Ook de 100 marksman headshots gehaald. Mooie op Valparaíso: vanaf het eerste Mcom dorpje een 322 meter headshot in 2 Mcom dorpjes verderop...
Mortar gebruik ik veel om gearmde mcoms te verdedigen, B op Arica Harbor (in het begin) was gearmd, vijanden gaan erop af om te disarmen..... Mortar, hoppa > tripple kill
Ik kan er van genieten als het goed gaat, maar jammer genoeg gaat het niet altijd zo goed haha
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 12-09-2010 12:15 ]
Nieuwe sneeuwmap?
Ook de spec-act?Ik heb alle wapens (behalve de Garand) op brons, en ik heb "all weapon bronze stars" gekregen.
Aah, jij houdt ook van UAV'sGelijk de UAV gepakt om mijn team vanuit de lucht te ondersteunen... (spotten/knallen)
Wat ik wel soms vervelend vind is dat de enemy terugloopt naar waar je staat. Dat kan niet bij de eerste basis, maar wel daaropvolgende. En trouwens: bij de eerste basis ben ik ook al eens geknifed.
[ Voor 61% gewijzigd door Eagle Creek op 12-09-2010 13:03 ]
Gelukkig zijn er ook servers die wel leuk zijn. Gisteren heb ik echt een paar super potjes gespeeld met een paar duitsers. Fanatisch teamwork en echt super spannende rondes. Gelukkig leer je al snel welke servers leuk zijn (doorgaans goede teamplay / gameplay hebben) en welke je rustig links kan laten liggen vanwege ge-lame, gescheld etc.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nee, de Spacact heb ik nog niet allemaal op brons, daar ben ik nog mee bezig.Eagle Creek schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:02:
[...]
Ook de spec-act?
[...]
Aah, jij houdt ook van UAV's?
Wat ik wel soms vervelend vind is dat de enemy terugloopt naar waar je staat. Dat kan niet bij de eerste basis, maar wel daaropvolgende. En trouwens: bij de eerste basis ben ik ook al eens geknifed.
Worden toch mijn main wepaons denk ik > pins = punten.
Ik hou van UAV's ja, kan er beter mee overweg dan met een heli haha
En inderdaad, ik ben ook geknifed een basis of 2 terug
Maar toen wist ik wel dat er iemand zat, gebeurde me niet weer dus
Vooral handig tijdens Photoshop en browsenM2M schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:20:
[...]
neej joh, tipp-ex stip op het midden van je scherm, en je hebt geen crosshair meer nodig.

www.avpnews.com
Dan zal je wel op zo'n aangepaste SPECACT-server hebben gezeten.walletje-w schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:09:
Nee ik bedoel de kit, sorry![]()
Ik had dus serieus die F2000 en C4 en onbeperkt ammo + red dot. Dat speelt toch wel erg lekker.
Was op playstation 3 dus dat kan niet eens. Het was erg vreemd inderdaad. Maar ik hoorde van Rikbruil dat hij het ook wel eens had meegemaakt.CptChaos schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:31:
[...]
Dan zal je wel op zo'n aangepaste SPECACT-server hebben gezeten.
?Worden toch mijn main wepaons denk ik > pins = punten.
Wat mooi is dat als je ze naar de UAV ziet lopen. Zoveel kills gaan verloren doordat mensen je willen knifen i.p.v. neerschieten. Geeft mij mooi de tijd om een bommetje te droppen vlak voordat ze bij mij zijndvdkiwi schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:27:
[...]
En inderdaad, ik ben ook geknifed een basis of 2 terug![]()
Maar toen wist ik wel dat er iemand zat, gebeurde me niet weer dus
Ook uit de UAV springen en ze neerschieten werkt vaak, omdat ze nog in sprint zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Eagle Creek op 12-09-2010 15:41 ]
Bij killstreaks extra pin 100 punten
Oh, dat is nieuw voor mij.Fonzie27 schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:07:
[...]
Bij killstreaks extra pin 100 punten, gok dat ie dat bedoeld. Bij killstreaks van andere wapens heb je die ook wel maar bij Specact heb je er per wapen twee extra.
Wat Fonzie27 al zegt:
Voor een killstreak van 5 met een Specact wapen krijg je een Specact Efficiency pin van 100ptn.
Voor 8 kills in een ronde met een Specact wapen krijg je een Specact Excellence pin van 200ptn.
Dus extra pins en punten voor het gebruik specact wapens, bovenop de normale "7 kills with assault rifles" bv.
Plus je krijgt een insignia voor 100 kills met een Specact wapen (4 totaal, 5000 ptn per stuk).
En nu wil het toeval dat ik de MG3 (Medic), UMP (Engineer) en M95 (Recon) erg lekker vind, en laat dat nou net de Specact wapens zijn.
Enige die ik niet veel ga gebruiken is de M16A2 Specact, ik gebruik liever de XMP8.
Slaat helemaal nergens op dan die specact's. Je krijgt meer exp omdat je meer heb betaaltdvdkiwi schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:52:
[...]
Wat Fonzie27 al zegt:
Voor een killstreak van 5 met een Specact wapen krijg je een Specact Efficiency pin van 100ptn.
Voor 8 kills in een ronde met een Specact wapen krijg je een Specact Excellence pin van 100ptn.
Dus extra pins en punten voor het gebruik specact wapens, bovenop de normale "7 kills with assault rifles" bv.
Plus je krijgt een insignia voor 100 kills met een Specact wapen (4 totaal, 5000 ptn per stuk).
En nu wil het toeval dat ik de MG3 (Medic), UMP (Engineer) en M95 (Recon) erg lekker vind, en laat dat nou net de Specact wapens zijn.
Enige die ik niet veel ga gebruiken is de M16A2 Specact, ik gebruik liever de XMP8.

Ik heb overigens wel een paar keer zo'n killstreak gemaakt met een opgepakte specact, maar kan me niet herinneren dat ik ook zo'n extra pin kreeg.
Klopt, ik had dat twee dagen geleden ook toen ik met uno speelde, AN-94 + C4 (terwijl ik 40mm shotgun had geselecteerd), weet niet meer zeker of ik er een scope op had, maar er schijnt inderdaad een bug te zijn op White Pass Rush dat als je optics (ACOG/RDS) op je wapen hebt je ineens C4 krijgt.walletje-w schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:01:
[...]
Was op playstation 3 dus dat kan niet eens. Het was erg vreemd inderdaad. Maar ik hoorde van Rikbruil dat hij het ook wel eens had meegemaakt.
Speel daar meestal medic of recon dus had het nog niet eerder meegemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Wizz15 op 12-09-2010 19:49 ]
Elke zondag nu zo ongeveer he....Dersan schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:02:
En alweer liggen de statsservers eruit op de PS3...sigh.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Hoe zit dat dan? (Ik ben net nieuw met Bad Company 2, en speel op de ps3)Dersan schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:02:
Zo had ik eerder vandaag de engineer kit vrijgespeeld, en een half uur later moet ik weer helemaal opnieuw
beginnen met alles (volgens m'n stats.)

Moet ik dan echt weer opnieuw beginnen of update ie dit later weer bij?
[ Voor 4% gewijzigd door Mon0lith op 12-09-2010 20:22 ]
PSN: Von_Smallhausn
voor hierbovenDersan schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:02:
je stats komen dus weer terug
En is het dan ook zo dat m'n vrijgespeelde engineer kit er weer tussen staat?
Deze stond er namelijk vannet niet bij

PSN: Von_Smallhausn
Alles komt weer gewoon terugMon0lith schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:43:
Oooh gelukkig
En is het dan ook zo dat m'n vrijgespeelde engineer kit er weer tussen staat?
Deze stond er namelijk vannet niet bij
Ben wel benieuwd of ie alles wat ik nu uitspook onthoudt; omdat er zo weinig mensen spelen is het vrij makkelijk mcoms armen
*edit*
Niet dus...
Daar gaan mijn 5 mcoms, 30+ M16A2 kills & oa de Ace pin.
Overigens werkte alles dat potje weer en was het druk, maar niks telt
[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 12-09-2010 22:28 ]
Vraagt 1 iemand:
Loonens 24/4????
En 10 seconde erna -> Kick. Zonder bewijs, alleen omdat ik op dreef was werd ik gekicked (pc).

Vanmiddag besloot ik om maar eens de recon kit te pakken. Daarvoor had ik die nog niet aangeraakt, maar nu ben ik een beetje bezig alle kits uit te spelen en zo.
Omdat ik totaal niet van campen en snipen houd pak ik een shotgun en speel ik op dezelfde manier als ik ook als medic met dezelfde shotgun speel.
Zit er zo'n stomme limit-ding op die server...
Wordt ik dus elke keer als ik die recon kit kies gekilled door de server met de melding dat er maar 3 snipers per team mogen zijn.
Prima maatregel tegen die irritante snipers die niets voor het team doen (mcom armen e.d.) maar om álle recons te limiten...
Recon betekent nog niet direct sniper...

[ Voor 92% gewijzigd door Compizfox op 12-09-2010 21:54 ]
en wat had je dan als alternatief gehad?Compizfox schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:50:
Zie het als een compliment
Vanmiddag besloot ik om maar eens de recon kit te pakken. Daarvoor had ik die nog niet aangeraakt, maar nu ben ik een beetje bezig alle kits uit te spelen en zo.![]()
Omdat ik totaal niet van campen en snipen houd pak ik een shotgun en speel ik op dezelfde manier als ik ook als medic met dezelfde shotgun speel.
Zit er zo'n stomme limit-ding op die server...
Wordt ik dus elke keer als ik die recon kit kies gekilled door de server met de melding dat er maar 3 snipers per team mogen zijn.![]()
Prima maatregel tegen die irritante snipers die niets voor het team doen (mcom armen e.d.) maar om álle recons te limiten...
Recon betekent nog niet direct sniper...
Vind het alleen een beetje raar dat veel mensen denken dat Recon == sniper.
Ze moeten dat taggen makkelijker maken en die timeout verlagen, des noods alleen bij recon class.Compizfox schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:29:
Maximaal 3 mensen met een sniper rifle? Maar dat zal wel te moeilijk te maken zijn.
Vind het alleen een beetje raar dat veel mensen denken dat Recon == sniper.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Duurt even, maar een dag later zie je de scores van de stat-loze momenten iig wel op de statsites terug. Volgens mij worden ze dus wel (vertraagd) bijgehouden.dvdkiwi schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:18:
Ik heb het nu voor de 2e keer pas, en dit is de 1e keer dat het langer dan één potje duurt.
Ben wel benieuwd of ie alles wat ik nu uitspook onthoudt; omdat er zo weinig mensen spelen is het vrij makkelijk mcoms armen
*edit*
Niet dus...
Daar gaan mijn 5 mcoms, 30+ M16A2 kills & oa de Ace pin.
Overigens werkte alles dat potje weer en was het druk, maar niks telt
Overigens wel balen dat nu elke zonag de stats eruit liggen. Zo kom ik niet aan mijn Mine kills natuurlijk
Flickr PSN ID= cheironnl
Alleen de mcoms nog niet...
Het wordt dus wel (deels) onthouden.
Stats is op zich niet erg, maar dat je weer gewoon met de basiskit door het veld moet rennen zinder scope.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Verwijderd
Lijkt ook niet echt dat het opgelost word ofzo. Standaard na 12u is de boel dood.
Dit topic is gesloten.
• Houd het nuttig en ontopic
• Posten van stats is ongewenst
• Voor problemen kun je terecht in [Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Problementopic
Wil je in de player tabel opgenomen worden stuur dan CptChaos, jagermeister of Lewt een DM met de volgende info: jouw GoT-naam, (optioneel) Steam / PSN / XBOX live naam en uiteraard je ingame naam. Vergeet niet om aan te geven op welk platform je speelt.
Wil je op de leaderboard opgenomen worden stuur dan TrekDude101 een DM!