| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Port Valdez is als je als Russen goed kan verdedigen gewoon onneembaar voor US vanwege die chokepoints. En Nelson Bay is gewoon een domme map volgegooid met bomen en 4 huisjes waar alles en iedereen dwars door elkaar rent en door het belemmerde zicht er geen enkele vorm van tactiek is toe te passen.
Ik ben nu ook zover dat ik gewoon andere server ga zoeken als deze maps komen.
Dat is gewoon private slots, het is immers de server van de eigenaren en niet van jouAnoniem: 361737 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:23:
Zit ik een weer eens een avondje mijn verslaving te voeden, word ik eruit geknald omdat ik plaats moet maken voor een VIP!!!????![]()
Dit zuigt groot!!
![]()
![]()
Drive it like you stole it.
Toch is het niet verstandig, immers wilt de eigenaar liever niet in zijn ééntje spelen op zijn server.Spaiker schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:25:
[...]
Dat is gewoon private slots, het is immers de server van de eigenaren en niet van jou
Vergeet bij Atacama Rush niet dat je heel ver moet lopen als je geen vervoermiddel te je beschikking hebt. Te vaak zie je 1 persoon wegrijden, terwijl het een kleine moeite is om iemand op te pikken of mee te nemen. Ook heeft die map vaak last van lag.cheiron schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:01:
- Atacama Desert. Simpelweg omdat ik er als attacker zo een beetje 3* zo vaak doodga als in welke andere map..
Nelson Bay op Conquest vind ik een echte toevoeging. Altijd leuk als de 2 teams de points hebben die het verst bij hun basis vandaan liggen
Nelson Bay conquest ben ik met je eens. Daar komt bij dat je hier zelden last hebt van baserapen...
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Anoniem: 151407
uhh nee echt een hacker, lijkt me sterk dat je 42/2 of 86/3 score haalt vanaf een berg/vuurtoren raampje met een uzi.. dat is geen sniper.. vooral duiters zijn gek op hacken, laat ze dan maar kuilen graven op zandvoort..unfor schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:52:
[...]
Ik kan vrijwel zeker zeggen dat dat meer aan jou ligt dan aan de zogenaamde "hackers".
Ik durf daar mijn hand voor in het vuur te steken
In 500+ uur, ben ik 1 duidelijke hacker tegen gekomen.
Vrijwel dagelijks word ik gekicked/banned omdat ik zou hacken.
en dan dat je ziet dat hij alleen maar headshots maakt.
dus loop maar vast naar beverwijk brandwonden centrum
ben ook nu over om alleen maar op vaste i3d.nl servers aan spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 10-08-2010 11:49 ]
Anoniem: 326489
Ik heb nu op reeds 6 mappen meer dan 4 flag defense kills gehad (+ 30 punten/kill) en ik krijg die pin maar niet.
Hebben jullie ook dit probleem?
Moet geen probleem zijn als je je PS3 op die tv aan sluit toch?whitehouse schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:33:
Ik maak thuis nog gebruik van een niet-flatscreen TV (zo'n TV die loeizwaar is).
Is BF-BC 2 op mijn playstation daarop te spelen? (MWF2 is dit wel) of is de PS3-versie van de game speciaal voor HD TV's gemaakt?
battlefield is ook maar 720p, ziet er alleen net iets beter uit op een groot scherm.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Paar weken geleden met de admin (van Dutch Cheese) het hierover gehad, maar hij is nu met vakantie, dus zal moeten wachten tot ie terug is... Thnx voor de reminder!unfor schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:52:
Weet je waarom die servers een stille dood zijn gestorven?
MIXED MODE! Men joint je server omdat hij graag Conquest of Rush wil spelen, als er dan ineens geswitched word naar een ander gametype, vertrekken veel spelers.
Je hebt zelfs idioten die hosten SQDM (mijn favoriete spelmodus), en dan gaat ie ineens over op rush!
Worden ineens mijn buddies overgegooid naar een ander team!
Dan hebben wij ons disconnect knop snel gevonden hoor.
Ook belangrijk: Let op je mapcycle, bij maps als Port Valdez CQ en Arica Harbor Rush zul je vaak de server leeg zien lopen.
De key is rushen. Dus eigenlijk niet wachten op mensen die nog even moeten pissen in een hoekje van de basis. Als je eenmaal een foothold hebt op de eerste basis, ben je binnen. Blijf je hangen, dan spawnen er snipers, raketkereltjes en ander gespuis en ben je dus te laat en kom je er nooit meer door. In die iniminigun kun je namelijk ook heel goed autootjes afschieten die van de basis af komen rijden.cheiron schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:01:
[...]
- Atacama Desert. Simpelweg omdat ik er als attacker zo een beetje 3* zo vaak doodga als in welke andere map..
Wachten is een no go.
Ben je een wat langzamere lader, spawn dan niet gelijk!. Check eerst of je teammate al op een brommer zit en spawn bij je squad genoot. En zorg er voor dat een van je squad mates blijft leven. Ergens in een hoekje van zo'n hutje kruipen zodat je team de mcoms op kan blazen is een verstandig idee
Tip 2: Mcom B is ook te pakken aan de andere kant van de muur. Scheelt kogels kan ik je vertellen
Tip 3: vooral bij deze map, de eerste A mcom, is het verstandig die op te blazen met raketten / mijnen / C4. Het liefst eigenlijk met mijnen. Zorg dat je met zijn tweeen bent, leg 12 mijnen bij de mcom en zorg dat de mijnen afgaan. Klaar met de mcom
Dat is voor mij een doei...M2M schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:43:
Tip 3: vooral bij deze map, de eerste A mcom, is het verstandig die op te blazen met raketten / mijnen / C4. Het liefst eigenlijk met mijnen. Zorg dat je met zijn tweeen bent, leg 12 mijnen bij de mcom en zorg dat de mijnen afgaan. Klaar met de mcom
Als ik in een server speel waar men gelijk begint met het opblazen van een Mcom met C4 dan zoek ik een andere server.
Als wij (aantal Gotters) spelen dan gebruiken we alleen C4 als er nog 20 tickets of minder over zijn. Dit bevordert het speel plezier. Iedereen kan dan wat punten scoren ook de mindere goden. Wat heb je er aan als een spel binnen 5 minuten voorbij is.
Ik kan me herinneren dat we een keer puur uit rancune ook de Mcoms met C4 hebben opgeblazen, omdat de tegenstander hier mee bezig was. Volgens mij hebben we toen de map in een record tijd gespeeld, waarbij de mensen die C4 hebben gebruikt een shitload aan punten hadden, terwijl de anderen en vooral de tegenstanders bijna geen. Server was ook snel leeg... wat een lol...NOT...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
En dit fenomeen keert terug bij elke shooter. Meningsverschillen over gehanteerde tactieken. Wel geen 40mm grenade, wel geen c4/mijnen op mcom, wel/niet veel snipers, wel/niet reviven, wel/niet carl gustav, etc. etc. Als je niet wil dat tegenstanders je mcom met c4 opblazen moet je gewoon beter verdedigen imho. Zelf gebruik ik soms ook wel c4 om mcom's op te blazen als we er niet doorheen komen. Dat is soms mijn manier van spelen, als je niet wilt dat ik c4 plant, dan moet je mij verder van de mcom afhouden.Jackal131 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:15:
[...]
Dat is voor mij een doei...
Als ik in een server speel waar men gelijk begint met het opblazen van een Mcom met C4 dan zoek ik een andere server.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
En beter verdedigen?? Het is niet zo heel erg moeilijk om een gebouw binnen te sneaken zonder gezien te worden. Als je dan binnen bent, dan spawnen er 2 of 3 teammates bij, C4 er op en weg is de Mcom. Wat wil je daar aan verdedigen dan?
Wij spelen vaak met dezelfde mensen, maar soms in andere samenstellingen van de squads. Bij het begin van een spel steek ik vaak ff een peuk op, waardoor ik een aantal seconden later in het spel kom dan mijn squadmates. In de meeste gevallen kan ik dan bij de Mcom van de tegenstander spawnen. Ik vraag me af hoe je dat wilt gaan verdedigen. Spelers als KingofCunnus, Pixelchaos, NicoVc en nog enkele zijn zeer bedreven in het snel en vaak ongezien bij de Mcoms van de tegenstanders te komen. Als we met voornamelijk Gotters in een spel zitten dan kunnen we (bij gebruik van C4) de meeste spellen in no-time beslissen, maar daar is geen lol aan.
Daarom vindt ik C4 een no-go als er nog genoeg tickets beschikbaar zijn.
500 uur? Damn.... jij hebt echt een probleem...unfor schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:52:
[...]
In 500+ uur, ben ik 1 duidelijke hacker tegen gekomen.
Vrijwel dagelijks word ik gekicked/banned omdat ik zou hacken.
Das 60 dagen lang meer dan 8 uur per dag spelen...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Of hij vind het gewoon een leuk spel. Wilde assumptie, ik weet het.ChojinZ schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:57:
[...]
500 uur? Damn.... jij hebt echt een probleem...![]()
Das 60 dagen lang meer dan 8 uur per dag spelen...
Overigens vind ik Nelson Bay nog aardig te doen vergeleken met CQ Laguna Alta. Bijna altijd betekent Alta baserape. Daar sta je dan in je mini-uncapje en moet je via dat dunne weggetje eruit.
2 keer in zo een situatie gespawned inderdaad, daar is niets leuks aan. Staan er 10 man te campen op de enige weg naar buiten toe. Ook snel gequit toen.Cocoia schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:08:
[...]
Of hij vind het gewoon een leuk spel. Wilde assumptie, ik weet het.
Overigens vind ik Nelson Bay nog aardig te doen vergeleken met CQ Laguna Alta. Bijna altijd betekent Alta baserape. Daar sta je dan in je mini-uncapje en moet je via dat dunne weggetje eruit.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik vind dat elke tactiek is toegestaan om tegenstanders uit de weg te ruimen. Ik vind alleen niet dat MCOMS stuk moeten kunnen gaan door ze op te blazen of te beschieten. Of (poldermodel) maak de MCOM's anders een stuk steviger zodat er b.v. 48 i.p.v. 16 C4's nodig zijn om de MCOM op te blazen.Sandyman538 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:34:
En dit fenomeen keert terug bij elke shooter. Meningsverschillen over gehanteerde tactieken. Wel geen 40mm grenade, wel geen c4/mijnen op mcom, wel/niet veel snipers, wel/niet reviven, wel/niet carl gustav, etc. etc.
Overigens verwacht ik niet dat ze hier iets aan zullen doen. Met een ervaren squad lukt het gelukkig altijd wel om C4'ders tegen te houden.
Dat ligt denk ik niet zozeer aan ons, maar aan de C4 noobs. Als er maar 1 persoon snel genoeg bij de Mcoms kan komen waarna de andere squadleden bij die persoon kunnen spawnen, dan zijn ook wij kansloos tegen hun.Unomomentodado schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:03:
[...]
Overigens verwacht ik niet dat ze hier iets aan zullen doen. Met een ervaren squad lukt het gelukkig altijd wel om C4'ders tegen te houden.
1 persoon gaat naar de mcoms, 3 anderen spawnen bij die persoon. 2 of 3 personen gaan als een gek C4 plakken, de andere zoekt een strategische plek. Mochten de andere afgeknald worden laat de 4e persoon (liefst assault met 40mm nades of engi met rpg) de C4 aslnog afgaan middels handgranaat, 40mm of rpg. Doei Mcom. Zelfs wij doen daar niet zo heel veel tegen
Dus helemaal vooraan, of helemaal achteraan gaan staan, al dan niet met / zonder sniper, met of zonder CG, of gewoon met een proppenschieter, schiet niet op. Een flank aanval of niet oplettende teammate en dat ding is gezet of geC4d. Dan heb je gewoon gefaald als verdediger.
Vanaf een kilometer afstand een MCOM slopen met een tank of raketten is ook niet leuk, maar niet elke mcom kan zo opgeblazen worden. Verdedig de gene die niet gemakkelijk met raketten te raken is en je bent binnen. Maar wat ik dus vaak zie is dat mensen of achteraan gaan hangen, of in een hoekje kruipen, bij dat ene gangetje aan de zijkant. Of als verdediger heel hard naar voren rushen. Dat soort dingen helpen niet, als je tegenstander fatsoenlijk samenspeelt. Een kereltje d'r door, en je kunt er 4 verwachten.
Een goede verdediger daarentegen kan wel een hoop tegenhouden. Zo heb ik potjes gehad waarbij de tegenstander 1 verdedigende lijn had, en daar bleef. Probeerde je ergens doorheen te komen, dan schoof de hele lijn op. En dat potje hebben we dus ook verloren
Nofi, maar "zelfs wij"? Je doet nu alsof je bijzonder boven gemiddelde speler bent, hetgeen niet in je stats naar voren komtJackal131 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:16:
[...]
Dat ligt denk ik niet zozeer aan ons, maar aan de C4 noobs. Als er maar 1 persoon snel genoeg bij de Mcoms kan komen waarna de andere squadleden bij die persoon kunnen spawnen, dan zijn ook wij kansloos tegen hun.
1 persoon gaat naar de mcoms, 3 anderen spawnen bij die persoon. 2 of 3 personen gaan als een gek C4 plakken, de andere zoekt een strategische plek. Mochten de andere afgeknald worden laat de 4e persoon (liefst assault met 40mm nades of engi met rpg) de C4 aslnog afgaan middels handgranaat, 40mm of rpg. Doei Mcom. Zelfs wij doen daar niet zo heel veel tegen
Iemand anders dan een noob noemen komt dan een beetje vreemd over.
[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 10-08-2010 15:40 ]
En inderdaad ik ben geen bovengemiddelde speler, maar het gaat steeds beter
Maar mensen die een Mcom opblazen met C4 vindt ik inderdaad noobs, aangezien ze vaak niet in staat zijn om een gearmde Mcom te verdedigen en zich daarom wenden tot het C4en daarvan...
Vaak zie je ook dat het C4en gebeurd door de mensen die of niet in een squad spelen of een squad van mensen die elkaar niet kennen en deze squadmembers gebruiken als spawnpunt (waar niets mis mee is, begrijp me niet verkeerd). Af en toe zie je clans gebruik maken van het C4en.
In softcore is het best te doen om een MCOM te armen, zolang je van een of twee kanten iets van cover hebt. Maar sommige MCOMs in hardcore zijn helemaal in de open, zoals A op atacama. Een of twee kogels en je bent er geweest. Smoke heeft ook niet veel zin, aangezien je gewoon een stel granaten naar je hoofd krijgt. En in hardcore zie je die dingen niet vliegenJackal131 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:50:
Ik heb het over wij als in het groepje dat altijd/vaak samen speelt in een of meerdere squads. Ik heb het niet over individuen.
En inderdaad ik ben geen bovengemiddelde speler, maar het gaat steeds beter![]()
Maar mensen die een Mcom opblazen met C4 vindt ik inderdaad noobs, aangezien ze vaak niet in staat zijn om een gearmde Mcom te verdedigen en zich daarom wenden tot het C4en daarvan...
Vaak zie je ook dat het C4en gebeurd door de mensen die of niet in een squad spelen of een squad van mensen die elkaar niet kennen en deze squadmembers gebruiken als spawnpunt (waar niets mis mee is, begrijp me niet verkeerd). Af en toe zie je clans gebruik maken van het C4en.
Dus, opblazen met raketten / C4 / mijnen is dan de enige manier.
Sterker nog, ik zat laatst in een potje Rush op hardcore, ik arm de m-com na een hoop gedoe om daar te komen, spawnt er een squadmate op me en blaast de m-com op met c4 nadat ik dat ding de hele tijd heb lopen verdedigen (zou binnen een paar seconden ontploffen, maar daar nam hij geen genoegen mee blijkbaar). Daar gaan mijn objective destroyed punten. Rage-quit was het gevolg, zelfs als attacker verzieken ze het speelplezier van een hoop mensen.Jackal131 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:50:
Het ergste wat ik had meegemaakt was ook op hardcore, een m-com basher met c4 teamkilled een squadmember van me op het moment dat mijn squadmember de m-com aan het armen was, zodat hij in alle rust zonder alarm ff zijn c4 kon planten. Onze tickets waren nog niet eens onder de 70 gezakt. Wederom was 'quit game' snel gevonden.
Als ons team alleen maar kan c4'en dan ben ik meteen weg. Ik heb geen zin in potjes waarin ik geen punten kan halen omdat ze maar enkele minuten duren. Er zijn trouwens erg veel clans die alleen maar c4'en, vaak ook alleen maar hogere ranks. Ik weet de namen niet precies uit mijn hoofd, maar als ik ze zie dan ben ik snel weg uit die server. En ook ik vind m-com bashers noobs, ongeacht of het een geoorloofde tactiek is volgens sommige mensen. Het is overduidelijk dat ze het enkel doen omdat ze anders onmogelijk een potje kunnen winnen. Ik speel het spel voor de chaotische vuurgevechten, niet om te zien hoe andere mensen proberen zo snel mogelijk door een level heen te rushen zonder maar een kill te maken.
Op de officiele BC2 forums gaan geruchten dat Dice van plan is om wat te doen aan m-com bashers. Waarschijnlijk worden m-coms repairable of gaat c4 e.d. veel minder damage doen aan m-coms. Een van de developers had gevraagd wat de community graag zou willen zien om bashers tegen te gaan.
Dat kan je ook omdraaien: moet je maar beter aanvallen, dan heb je geen c4 nodigAnoniem: 342353 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:05:
niks nubs aan c4 moet je maar beter opletten.
blaas zelf altijd de mycom weg met c4
[ Voor 26% gewijzigd door Wizz15 op 10-08-2010 18:15 ]
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Dagelijks meerdere malen, ik overdrijf niet.

Misschien moet je minder je best doen.
wat ik dan niet snap is als ik je stats bekijk, dat je na 10500 recon kills (inc snipers zie ik) nog geen 100 marksman headshots heb geschoten? beetje vreemd want ik schat je wel hoog in!
trouwens is het stt.unfor?
Ik speel dan wel recon, maar snipen doe ik niet echt, ik zit altijd in de frontline.Minaaj schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:07:
@unfor
wat ik dan niet snap is als ik je stats bekijk, dat je na 10500 recon kills (inc snipers zie ik) nog geen 100 marksman headshots heb geschoten? beetje vreemd want ik schat je wel hoog in!
trouwens is het stt.unfor?
Als ik ergens een hekel aan heb is het wel op een heuveltje zitten long range kills te maken.
Meeste recon kills zijn ook niet met sniper rifles gemaakt, hooguit de VSS.
Om precies te zijn: 2373 sniper rifle kills, waarvan 1386 met de VSS (mid-range sniper/assault rifle)
Ja, ik ben stt.unfor van vroegah, wie was jij in CS 8/9 jaar geleden?
[ Voor 11% gewijzigd door unfor op 10-08-2010 20:26 ]
Anoniem: 153884
Je kan mss best die overlay ne keer uitzetten. Vroeger heb ik ook veel BF heroes servers gecontroleerd en elke punkbusterscreenshot met wat verdachte tekst op (resolutie is te slecht om te kunnen zien of dat je gpu / frames is) bezorgde toch altijd veel discussie tussen de admins of het geen aimbot instellingen zijn.unfor schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:38:
En weer hoor!
Dagelijks meerdere malen, ik overdrijf niet.
image
Allé dat was toen toch, ik heb geen idee of er bij BC2 überhaupt pbscreens zijn.
Uhh, ik word gewoon handmatig gebanned hoor. Je hoort een paar kinderen hacks jammeren, en 5 tellen later lig je uit de server.Anoniem: 153884 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:20:
[...]
Je kan mss best die overlay ne keer uitzetten. Vroeger heb ik ook veel BF heroes servers gecontroleerd en elke punkbusterscreenshot met wat verdachte tekst op (resolutie is te slecht om te kunnen zien of dat je gpu / frames is) bezorgde toch altijd veel discussie tussen de admins of het geen aimbot instellingen zijn.
Allé dat was toen toch, ik heb geen idee of er bij BC2 überhaupt pbscreens zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 10-08-2010 22:22 ]
en dat terwijl je K/D niet eens zo spectaculair is... Eigenlijk vreemd, meestal bannen ze je om je K/D. Als iemand een potje lang in een tank zit, tegen medics en assaults, en niemand van de tegenstander komt op het idee om iets explosiefs te pakken, waarna je vervolgens door een gefrustreerde admin gebanned wordt vanwege cheaten in een tank...unfor schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:22:
[...]
Uhh, ik word gewoon handmatig gebanned hoor. Je hoort een paar kinderen hacks jammeren, en 5 tellen later lig je uit de server.
ARG!!!
Misschien is het nog niet zo'n brak idee om zelf een servertje aan te schaffen. Scheelt een berg ellende.
Ik heb dit ondertussen al 4 keer gehad. Dan speel je eens goed en is de tegenstander niet erg slim. Resultaat gewoon gebanned. Nuja dat is het resultaat als een server noob admins heeft he.M2M schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:43:
[...]
en dat terwijl je K/D niet eens zo spectaculair is... Eigenlijk vreemd, meestal bannen ze je om je K/D. Als iemand een potje lang in een tank zit, tegen medics en assaults, en niemand van de tegenstander komt op het idee om iets explosiefs te pakken, waarna je vervolgens door een gefrustreerde admin gebanned wordt vanwege cheaten in een tank...
ARG!!!
Misschien is het nog niet zo'n brak idee om zelf een servertje aan te schaffen. Scheelt een berg ellende.
Ik zoek een app waarbij de stats van Battelfield Bad Company 2 tezien zijn.. Voor de iphone en voor een android smartphone is dit er al, maar voor mijn HD2 is dit niet te vinden..
Iemand een idee?
Groetjes!
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Die -=11=- clan server vind ik wel erg relaxed. Lage ping en alerte admin, echt relaxed spelen
Groeten doen we hier niet, we groeten elkaar ook zonder dat we dat onder elk bericht zetten
Jackal heeft dan niet zo een hoge kd ratio, daarintegen is het een perfecte supporter.unfor schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:35:
[...]
Nofi, maar "zelfs wij"? Je doet nu alsof je bijzonder boven gemiddelde speler bent, hetgeen niet in je stats naar voren komt
Iemand anders dan een noob noemen komt dan een beetje vreemd over.
Hebben wij ammo/health nodig staat hij altijd klaar.
Zo zijn er nog een paar spelers die meer bezig zijn met het ondersteunen dan puur fraggen.
Mooi voorbeeld was laatst op valparaiso jackal heeft die hele map mensen heen en weer gevlogen en als mobiel spawnpoint gefungeerd.
Resultaat 0 kills 3 deaths maar wel een win erbij door hem.
Daarnaast is console ook gewoon een stuk lastiger richten.
Heb jaren pc gaming gedaan en ben begin dit jaar overgestapt naar de ps3 omdat ik geen zin meer had in upgraden patchen etc.
En nu pas na bijna 400 uur spelen begin ik te wennen aan de thumbsticks om te richten.
Resultaat heb een kd/ratio van rond de 2.0
Ik ken mijn gebreken, vandaar dat ik mij op zo'n manier probeer nuttig te maken.
Vooral op het laatst deel van Val Paraiso heb ik zelf gemerkt dat het handig is om afgezet te worden in de basis van de tegenstander, aangezien de weg naar de laatste basis een soort van fuik is.
Daarom offer ik mijzelf en mijn stats (for what it's worth) op om mensen in de eigen basis op te pikken en op strategische plekken in/naast/ achter in hun basis af te zetten. Bij Isla Innocentes probeer ik hetzelfde te doen. Helaas heeft niet iedereen dat door die ik oppik

Verder zoek ik altijd plekjes in of bij hun basis waar ik moeilijk gezien kan worden om zo inderdaad als spawnpunt te dienen. Als ik dat beu ben en me helemaal in de strijd gooi, dan sterf ik inderdaad vaak
Laminaat in de keuken ligt nu, vandaag even muurtje witten en nog wat schuren en als ik dan niet te moe ben ga ik vanavond zeker weer knallen.
Anoniem: 315995
Maar vanaf komend weekend voor het eerst in drie jaar tijd weer eens een paar weken aaneengesloten vrij.
Ik sluit mij dan ook volgaarne aan bij Jackal in de supporting ranks, en zal mijn initiële behoefte om direct mijnen bij de vijandige MCOM te droppen dan ook graag uitstellen tot er vrijwel geen tickets meer zijn.
Zijn er verder mensen die zin hebben om Atacama Desert Onslaught te doen, zodat we kunnen oefenen met helicoptervliegen?
Uiteraard kan dat ook wel in mijn eentje, maar het is wel fijn als piloot en schutter op mekaar ingespeeld zijn.
Overigens gisteren erachter gekomen dat er 4 man in de Hind (ofwatwasdatdingookalweer) kan.
Helemaal ideaal om een luchttaxi met boordgeschut in je team te hebben.
Add me ik wil onslaught wel eens proberen. Nog niet gedaan moet ik zeggen. Effe NOOB vraag, speel je ps3, 360 of PC. Ik heb "alleen" pc en 360. Add me gizzernl.Anoniem: 315995 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:38:
Zijn er verder mensen die zin hebben om Atacama Desert Onslaught te doen, zodat we kunnen oefenen met helicoptervliegen?
Uiteraard kan dat ook wel in mijn eentje, maar het is wel fijn als piloot en schutter op mekaar ingespeeld zijn.
flickr - WOT Profile - Game PC
Ik speel op de PS3 online (en offline op de PC, maar daar praten we hier niet over)
inderdaadAnoniem: 315995 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:38:
Werk is best leuk, maar er gaat zoveel vrije tijd in zitten...
Ik denk dat ik vanavond wel weer van de partij ben.Anoniem: 315995 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:38:
Overigens gisteren erachter gekomen dat er 4 man in de Hind (ofwatwasdatdingookalweer) kan.
Helemaal ideaal om een luchttaxi met boordgeschut in je team te hebben.
Als je me online ziet, stuur dan maar een invite. Is alweer een poosje geleden dat ik onslaught heb gedaan.
Ik wou dat we op de PC ook Onslaught haddenGizzy schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:42:
[...]
Add me ik wil onslaught wel eens proberen. Nog niet gedaan moet ik zeggen. Effe NOOB vraag, speel je ps3, 360 of PC. Ik heb "alleen" pc en 360. Add me gizzernl.
Speel het een keer een half uurtje (per map) bij een maat op een console, en je dorst is weer gelest.
Daarna zal het lang zo interessant niet meer zijn.
Maar wel makkelijk om chopper te oefenen
Ik vind het ten eerste geen bashen: in het echte leven gaat het er ook zo en wellicht nog harder er aan toe. En daarbij, bij de launch van de game had DICE al aangegeven er niets aan te gaan doen, dus het lijkt me erg stug.Wizz15 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:07:
Op de officiele BC2 forums gaan geruchten dat Dice van plan is om wat te doen aan m-com bashers. Waarschijnlijk worden m-coms repairable of gaat c4 e.d. veel minder damage doen aan m-coms. Een van de developers had gevraagd wat de community graag zou willen zien om bashers tegen te gaan.
Ik ben zelf ook meer zo'n speler als jij, dus ik begrijp precies wat je bedoeld, maar moet wel zeggen dat het bij mij vrij lang duurt eer ik zelf de wapens goed door heb, wat de bereiken zijn, waarop zij de meeste effectiviteit hebben en dergelijken. Qua kits weet ik het wel, wat voor mij het beste speelt, maar die afstanden dan 'in de praktijk' brengen vind ik dan weer lastig te bepalen...Jackal131 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:48:
Thx voor de support Pix...hihi
Ik ken mijn gebreken, vandaar dat ik mij op zo'n manier probeer nuttig te maken.
Vooral op het laatst deel van Val Paraiso heb ik zelf gemerkt dat het handig is om afgezet te worden in de basis van de tegenstander, aangezien de weg naar de laatste basis een soort van fuik is.
Daarom offer ik mijzelf en mijn stats (for what it's worth) op om mensen in de eigen basis op te pikken en op strategische plekken in/naast/ achter in hun basis af te zetten. Bij Isla Innocentes probeer ik hetzelfde te doen. Helaas heeft niet iedereen dat door die ik oppik![]()
Verder zoek ik altijd plekjes in of bij hun basis waar ik moeilijk gezien kan worden om zo inderdaad als spawnpunt te dienen. Als ik dat beu ben en me helemaal in de strijd gooi, dan sterf ik inderdaad vaak
[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2010 21:12 ]
Ik rij de laatste tijd met een quad over enemies heen maar ze gaan niet doodAnoniem: 315995 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:08:
Ik wordt de laatste tijd steeds geroadkilled als ik uit een chopper spring...

Dan staat friendly fire aan op de server...Anoniem: 315995 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:08:
Ik wordt de laatste tijd steeds geroadkilled als ik uit een chopper spring...
Ik snap dat het er in het echte leven harder aan toe gaat, maar dit is het echte leven nietCptChaos schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:09:
Ik vind het ten eerste geen bashen: in het echte leven gaat het er ook zo en wellicht nog harder er aan toe. En daarbij, bij de launch van de game had DICE al aangegeven er niets aan te gaan doen, dus het lijkt me erg stug.
Je hebt zeker nog niet in een potje gezeten waar de tegenstander gewoon c4 op alles plakt en vervolgens met alle vehicles tegelijk je basis inkomt (Valparaiso)
Alleen de punten verlagen die je er voor krijgt zou al zorgen dat er veel minder bashers in games zitten. De meesten doen het niet om het team te helpen, maar spelen lone-wolf omdat ze lekker veel punten willen halen. Ik kan trouwens het topic op de EAUK BC2 forums niet meer vinden, maar het was naar aanleiding van Demize (dev die gaat over de balancing van de game) die feedback vroeg op een idee om cratebashen tegen te gaan. Een idee werd compleet verworpen en daarna kwam hij nog met een tweede idee op de proppen. Ze zijn het dus weldegelijk aan het overwegen (aangezien ze het ook zelf hebben veroorzaakt door de punten omhoog te gooien in een patch).
Edit, heb de twitter berichten gevonden:
quote: Demize99Interesting rush idea: Infantry can only plant. Only Vehicles can damage crates. (Plus D2.0) No C4, No RPGs. Thoughts? Feedback?
4:09 PM Aug 3rd via Digsby
quote: Demize99Engineers repairing MCOMs was tried in beta, didn't fix the big issue the community seems to agree on: C4 and mine instant are the problem.
8:14 PM Aug 3rd via Digsby
quote: Demize99While North America is still awake, perhaps the middle ground route of simply reducing the damage done to the crates by all weapons. Discuss
1:58 AM Aug 4th via Digsby
[ Voor 16% gewijzigd door Wizz15 op 12-08-2010 00:18 ]
Gisteren een aantal leuke potjes gespeeld, die per basis bijna tot de laatste tickets gespeeld werden. Zo krijg je tenminste het idee dat je leuk meedoet en zo ontstaan er leuke battles om een Mcom...
Wanneer een MCOM gearmed wordt is er ook een fout gemaakt, maar kun je deze als team nog rechtzetten. Nu heb je situaties dat er 3 voertuigen tegelijk je basis inrijden, allemaal vol C4. Ik zie daar de lol niet van in, zeker niet als je nog 60+ tickets hebt als aanvaller.
Nu lijkt het volledig kunnen repairen van de mcom mij ook niet de oplossing (dan maak je c4 compleet nutteloos). Maar bijvoorbeeld de helft van de laatst gedane damage kunnen repairen + hij kan niet in 1 keer stuk lijkt mij best een ok oplossing. Dan kun je nog steeds C4 gebruiken, maar moet je dit wel vaker doen dan nu het geval is.
Gisteren overigens weer een paar lekkere potjes gespeeld, op die laatste na
Flickr PSN ID= cheironnl
Nee komt denk ik omdat we steeds meer goede weggetjes vinden naar de mcoms toe en daarmee 9 van de 10 keer de enemy keihard flanken.
Met die flank acties heb ik zo af en toe 5 tot 10 kills gratis en voor niets.
Drive it like you stole it.
Anoniem: 361737
Gister op een server, het leek fucking SESAMSTRAAT wel!!!!
Iedereen zijn PINO pak aan, wat een zuigelingen zeg die snipers, bosjesmannen zijn het.
Tsja... ff schelden, disconnecten en een goeie server zoeken, is wat ik doe.
Zo dat is er weer uit.

Takkewijven....
Een goede sniper bestaat niet in dit spel.
Een goede Recon daarentegen wel...
Het verschil?
De sniper is puur op K/D aan het spelen.
De Recon is een teamplayer (spotten, met z'n balletjes spelen, etc)
En mocht je een teamlid zijn, krijg je van mij een mooie tracerdart op je neusM2M schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:16:
wat definieer je als goede sniper? In een hoekje zitten en kills maken? Dat is het meest nutteloze wat je voor je team kunt betekenen. Zeker als je aanvaller bent, en dan krijg je al snel een CG van mij naar je hoofd geslingerd.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Deze dingen kan je ook combineren toch, ik ben iemand die vaak in CQ speelt. Hier is het een kwestie van zoveel mogelijk kills maken, dat doe ik ook maar er is nog een punt wat veel snipers vergeten. De spot-functie, jij bent als recon een spotter, jij spot mensen en schiet ze dan, als het nog kan, dood. Ook die motion sensors zijn een verademing als recons die gooien.Anoniem: 315995 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:24:
[...]
Takkewijven....
Het verschil?
Ik ben vaak recon, met mijn GOL, maar val zeker ook aan, gooi motion sensors als het nodig is en maak kills op de juiste momenten.
Wat veel mensen wel vergeten is dat je eigenlijk 2 'soorten' spelers nodig hebt. Je hebt Rushers nodig die op het doel afstormen en zo alle aandacht op zich nemen, en je hebt flankers, die even wachten met het gevecht maar eerst op de juiste posities komen en dan pas gaan schieten. Ik zelf val onder die 2e groep, en mijn trigger finger zit meestal op de BACK knop...
Tegenwoordig speel ik vaak recon met mijn saiga, veel motion sensors gooien en vervolgens de vijand flanken. Als het kan ook nog flink wat knife kills makenThe Great HooD schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:37:
[...]
Deze dingen kan je ook combineren toch, ik ben iemand die vaak in CQ speelt. Hier is het een kwestie van zoveel mogelijk kills maken, dat doe ik ook maar er is nog een punt wat veel snipers vergeten. De spot-functie, jij bent als recon een spotter, jij spot mensen en schiet ze dan, als het nog kan, dood. Ook die motion sensors zijn een verademing als recons die gooien.
Ik ben vaak recon, met mijn GOL, maar val zeker ook aan, gooi motion sensors als het nodig is en maak kills op de juiste momenten.
Wat veel mensen wel vergeten is dat je eigenlijk 2 'soorten' spelers nodig hebt. Je hebt Rushers nodig die op het doel afstormen en zo alle aandacht op zich nemen, en je hebt flankers, die even wachten met het gevecht maar eerst op de juiste posities komen en dan pas gaan schieten. Ik zelf val onder die 2e groep, en mijn trigger finger zit meestal op de BACK knop...
platform?sig69 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:11:
Iemand nog friends nodig? Mijn nick is David_Libido. Voeg me maar toe dan hang ik waarschijnlijk binnen de kortste keren wel een keer aan je mes als we tegenover elkaar staan.. (Mijn mes mist op de een of andere manier altijd)
flickr - WOT Profile - Game PC
Ingame name is Qlmax. en ik speel enkel op de PC
toegevoegdAnoniem: 326489 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:55:
Btw iedereen mag mij ook nog adden. Heb nog een 15 tal plaatsen over voor een flist te maken.
Ingame name is Qlmax. en ik speel enkel op de PC
En waarmee kan ik dat doen?Cartman! schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:10:
Als het er nog niet is moet je t zelf maar even maken
[ Voor 54% gewijzigd door Audione0 op 12-08-2010 16:19 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ehh, jawel, vaak genoeg zelfs...Wizz15 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:03:
Je hebt zeker nog niet in een potje gezeten waar de tegenstander gewoon c4 op alles plakt en vervolgens met alle vehicles tegelijk je basis inkomt (Valparaiso)no way dat je al die dingen kan tegenhouden, laat staan de enemies die er mogelijk nog uitspringen om je m-com te c4'en.
Dacht dat het laatst juist verhoogd was omdat het juist te weinig opleverde... Het is geloof ik ook nooit goed...Alleen de punten verlagen die je er voor krijgt zou al zorgen dat er veel minder bashers in games zitten.
In je eentje is het makkelijker sluipen naar de MCOM's om ze op te blazen.De meesten doen het niet om het team te helpen, maar spelen lone-wolf omdat ze lekker veel punten willen halen.
Wat is het cratebashen dan weer als ik vragen mag?Ik kan trouwens het topic op de EAUK BC2 forums niet meer vinden, maar het was naar aanleiding van Demize (dev die gaat over de balancing van de game) die feedback vroeg op een idee om cratebashen tegen te gaan.
Balance in een game is niet gelijk aan C4 bashen op MCOM's imo, dus dat kan van alles zijn...Een idee werd compleet verworpen en daarna kwam hij nog met een tweede idee op de proppen. Ze zijn het dus weldegelijk aan het overwegen (aangezien ze het ook zelf hebben veroorzaakt door de punten omhoog te gooien in een patch).
Dan nog zijn er genoeg spelers die de recon class misbruiken om als sniper te kunnen spelen.Anoniem: 315995 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:24:
Het verschil?
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 12-08-2010 16:58 ]
Vervelend die shotty-recons, denk je in te kunnen moven voor een makkelijke CQC kill / mesje, schieten ze zo je hele hoofd vol met pallets.Wizz15 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:09:
[...]
Tegenwoordig speel ik vaak recon met mijn saiga, veel motion sensors gooien en vervolgens de vijand flanken. Als het kan ook nog flink wat knife kills makenSnipers zijn trouwens best handig, ook in rush. Als je als attacker een sniper hebt die mensen van de stationary AT en heavy mg's af kan houden en ook andere snipers kan pakken, dan is het rushen een stuk makkelijker.

First of all: ja, het is recon. Maar je kunt ook recon zijn met een shotgun of ander wapen, ik doelde specifiek op de sniper-recons.
Als tweede: nee, ik zit niet in een hoekje te campen. Ik speel alleen Rush, als aanvallend team probeer ik ongeveer het volgende: proberen sneaky bij de MCOM te komen en deze te armen of lekker nooby C4 er op te gooien als we op verliezen staan. Ook probeer ik de MCOM's vrij te houden van enemies door ze weg te snipen of te mortar-en. Verder spot ik dat het een lieve lust is en ik gooi die balletjes alle kanten op. Ook probeer ik vervelende enemy snipers te killen of weg te jagen.
Als verdediger probeer ik te contra-snipen, maar ga ik vaak liever met een andere class spelen.
Verder ben ik geen GOEDE sniper, wel een redelijk goede en zeker ten opzichte van veel (random) teammaatjes die ik tegen kom.
Friendlies schieten met een CG en/of tracer is gewoon dom...dat helpt al helemaal niet om te winnen.
En ik ben het ook niet eens met de stelling dat een goede sniper gaat om k/d en een goede recon om spotten en teamplay. Door enemies te snipen duurt het weer even voor ze spawnen en geef je je teammates gelegenheid om de MCOM te armen. Bovendien leid je de aandacht af.
Ideaal zou zijn dat je in een squad zit met zowel hele aanvallende spelers als de meer afwachtende. Omdat ik geen vaste BC2 squadmates heb wissel ik lekker.
Of je een goede (snipende) Recon bent (of welke andere klasse dan ook) is voor mij totaal onafhankelijk van hoeveel kills je haalt.
Ik waardeer het veel meer als squadmates strategisch bezig zijn.
Paar voorbeeldjes:
- Als je een Recon in je team hebt waarvan je weet dat hij je dekking geeft vanaf een mooie verstopplek, spawn dan niet bij hem
- gooi ammo/health niet midden in de vuurlinie
- Geef de positie en/of richting van vijanden door (spotten of via VOIP) (Gebruik een headset, cheapo!)
- Geef je eigen strategie aan (bijv: ik dek de linkerkant van de weg, ik sneak achterlangs, etc)
- Welke kits zijn al actief in je squad? Welke kits zijn handig in deze situatie?
- Etc.
etc.
Ik ben dan ook vrij vaak in het wilde weg aan het lullen over wat ik doe, ga doen, of wat de vijand doet. En het frustreert mij onwijs als er "randoms" meespelen die geen headset hebben/gebruiken.
Nu moet ik wel zeggen, eerder speelde ik voornamelijk met een stel Engelse vrienden (nog wel, maar die groep is meer race gebaseerd), en in het Nederlands kunnen lullen scheelt de helft. In de tijd die je nodig hebt om de verschillende accenten te begrijpen ga je regelmatig dood omdat je daar even geen aandacht voor hebt.
Ik zou willen dat ik in een team speelde die met 8 man een server joinen en op bovenstaande manier samen spelen.Anoniem: 315995 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 18:54:
Het helpt inderdaad als je wat meer met vaste mensen speelt, zo leer je elkaars speelwijze kennen en kun je beter op elkaar reageren.
Of je een goede (snipende) Recon bent (of welke andere klasse dan ook) is voor mij totaal onafhankelijk van hoeveel kills je haalt.
Ik waardeer het veel meer als squadmates strategisch bezig zijn.
Paar voorbeeldjes:
- Als je een Recon in je team hebt waarvan je weet dat hij je dekking geeft vanaf een mooie verstopplek, spawn dan niet bij hem
- gooi ammo/health niet midden in de vuurlinie
- Geef de positie en/of richting van vijanden door (spotten of via VOIP) (Gebruik een headset, cheapo!)
- Geef je eigen strategie aan (bijv: ik dek de linkerkant van de weg, ik sneak achterlangs, etc)
- Welke kits zijn al actief in je squad? Welke kits zijn handig in deze situatie?
- Etc.
etc.
Ik ben dan ook vrij vaak in het wilde weg aan het lullen over wat ik doe, ga doen, of wat de vijand doet. En het frustreert mij onwijs als er "randoms" meespelen die geen headset hebben/gebruiken.
Nu moet ik wel zeggen, eerder speelde ik voornamelijk met een stel Engelse vrienden (nog wel, maar die groep is meer race gebaseerd), en in het Nederlands kunnen lullen scheelt de helft. In de tijd die je nodig hebt om de verschillende accenten te begrijpen ga je regelmatig dood omdat je daar even geen aandacht voor hebt.
Cratebashen of m-com bashen is gewoon met allerlei voertuigen zo dicht mogelijk bij de m-com/crate proberen te komen en vervolgens op te blazen door de c4 op die voertuigen te laten ontploffen. Het 'bashen' slaat op de manier waarop dit vaak wordt gedaan, gewoon met zoveel mogelijk mensen tegelijkCptChaos schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:56:
Wat is het cratebashen dan weer als ik vragen mag?
Het is dus gewoon de irritante variant van m-coms opblazen.

Voor een private game heb je 8 mensen nodig toch? Moet kunnen...Kaap schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:17:
[...]
Ik zou willen dat ik in een team speelde die met 8 man een server joinen en op bovenstaande manier samen spelen.
Met een stick c4 heb ik geen probleem, doet toch nauwelijks schade en je ziet meteen of er nog iemand in de buurt is als je een hitmarker krijgt terwijl je 'm opblaast. Dit kan echter alleen als de m-com zich niet in een gebouw bevind wat je kan laten instorten.Sandyman538 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:21:
Net weer in een potje waarin een team member de mcom's aan het C4'en is "om de enemy te killen als ze willen planten"
Waar ik wel een hekel aan heb zijn mensen die een heel gebouw rond de m-com volplakken met c4, en op het moment dat ie gearmed is dat gebouw opblazen (en dus ook de m-com). Of een verdwaalde granaat laat per ongeluk de c4 ontploffen en weg is je m-com. Ik heb het dus over defenders die onze eigen objectives opblazen, niet de attackers.
C4 doet nauwelijks schade? Met 2 C4's kun je de heavy tanks opblazen als je ze goed plaatst. Om te kijken of er nog iemand is, gooi je gewoon een motion mine, dan ziet je hele team het ook, zelfs op de minimap!Wizz15 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:01:
Met een stick c4 heb ik geen probleem, doet toch nauwelijks schade en je ziet meteen of er nog iemand in de buurt is als je een hitmarker krijgt terwijl je 'm opblaast. Dit kan echter alleen als de m-com zich niet in een gebouw bevind wat je kan laten instorten.
Of een MCOM door de tijd dan stuk gaat of de C4? Dat maakt niet uit, enige verschil is dat de punten naar een ander gaan. Maar wat houdt die ander tegen om hetzelfde te doen dan?Waar ik wel een hekel aan heb zijn mensen die een heel gebouw rond de m-com volplakken met c4, en op het moment dat ie gearmed is dat gebouw opblazen (en dus ook de m-com).
Tja, de defenders moeten dan beter kijken waar ze hun granaat heen smijten... Sorry, maar ik begrijp al het gemekker niet...Of een verdwaalde granaat laat per ongeluk de c4 ontploffen en weg is je m-com. Ik heb het dus over defenders die onze eigen objectives opblazen, niet de attackers.
1:CptChaos schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:31:
[...]
C4 doet nauwelijks schade? Met 2 C4's kun je de heavy tanks opblazen als je ze goed plaatst. Om te kijken of er nog iemand is, gooi je gewoon een motion mine, dan ziet je hele team het ook, zelfs op de minimap!
[...]
Of een MCOM door de tijd dan stuk gaat of de C4? Dat maakt niet uit, enige verschil is dat de punten naar een ander gaan. Maar wat houdt die ander tegen om hetzelfde te doen dan?
[...]
Tja, de defenders moeten dan beter kijken waar ze hun granaat heen smijten... Sorry, maar ik begrijp al het gemekker niet...
Volledig mee eens, ALS je al C4 gebruikt om aanvallers op te blazen, gooi ze dan op de aanlooproute naar de MCOM, of de schuilplaats in de buurt. Mocht de MCOM in een vernietigbaar gebouw zijn, dan houd je die uiteraard heel.
Ik roep daarentegen regelmatig dat er een granaat naar de MCOM gegooid kan worden (als verdedigend team), omdat ik dan net overhoop geschoten ben en zie dat er 3 man aan het armen/planten is.
2:
Je gaat hier voorbij aan het punt dat de C4 van één van de verdedigers was geloof ik.
Als het van een aanvaller is kan het me niet boeien, gooi een granaat erin voordat je naar binnen gaat, blaas de (eventuele) C4 en aanvallers op zodat ze dat niet doen op het moment dat jij er staat te disarmen
3:
Veel van ons spelen voornamelijk HardCore mode, en dan is het wel degelijk slim om te kijken waar je ze rondstrooit. Niks zo vervelend als door een "oepsje" omgebracht te worden terwijl je net lekker bezig bent.
Wat ik nog wel eens heb (en zelf ook super vervelend vind voor zowel mijzelf als de teammate), is dat ik iemand onder schot heb, en je teammate door de vuurlinie loopt waardoor je een ongewilde teamkill maakt.
Klopt, maar een m-com kan meer hebben dan een heavy tank (plaatsing maakt volgens mij niet echt iets uit, ik heb aan 2 altijd genoeg). Ik zeg verder ook niet dat ik het een goed idee vind om C4 bij een m-com te plaatsen, ik zeg alleen dat ik daar minder problemen mee heb dan een heel huis volplakken met C4 bij een m-com.CptChaos schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:31:
C4 doet nauwelijks schade? Met 2 C4's kun je de heavy tanks opblazen als je ze goed plaatst. Om te kijken of er nog iemand is, gooi je gewoon een motion mine, dan ziet je hele team het ook, zelfs op de minimap!
Dat van die hitmarker zei ik alleen aangezien aanvallers soms nog wel 's zitten te campen in de huisjes waar de m-coms staan. Dan zie je ze niet op de motion mines, dus als je na het armen die C4 opblaast terwijl je naar de m-com rent en je krijgt een hitmarker te zien, dan weet je dat je moet rekenen op vijanden rond de m-com. Zelfde effect als een granaat naar binnen gooien voordat je het huis ingaat, wat overigens mijn voorkeur heeft omdat je ze dan kan horen roepen op het moment dat je de granaat gooit (mochten ze er nog zitten).
[ Voor 5% gewijzigd door Wizz15 op 12-08-2010 23:08 ]

Cava. Deze avond accept ik nog. Waarschijnlijk zal ik wel pas volgende week online kunnen komen (soms heb ik een nogal druk leven ;-))
Anoniem: 230207
Met UAV ben ik inmiddels pro. Geeft echt een kick, ook om daarmee flink kills te makenAnoniem: 326489 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 07:48:
Met UAV en engineer kan je gerust ook een mcom opblazen alleen duurd dit wel ietsje langer.
Anoniem: 218650
Ik geloof dat zelfs 5 mijnen meer damage doen dan 5 C4 pakketjes.Anoniem: 326489 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 07:48:
Met UAV en engineer kan je gerust ook een mcom opblazen alleen duurd dit wel ietsje langer.
Ik bedoelde met 8 man 1 side op een 32 mans server joinen en ondertussen op een vent zitten. Ik ken echter niet mensen die BC2 spelen.Anoniem: 315995 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 19:47:
[...]
Voor een private game heb je 8 mensen nodig toch? Moet kunnen...
In other words, mijn favoriete server, Old Guys Gaming Community, draait sinds woensdag een eigen script op hun servers waarmee ze baserapen en snipen verbieden in bepaalde area's. Ik baal hier echt goed van want het was mijn favoriete server maar de zones waar je nu opeens niet meer mag snipen slaan compleet nergens op zo groot als ze die ingesteld hebben.
Ter voorbeeld: Laguna Presa, US base, dat hele stuk rechts van de US base mag je niet meer snipen. Of Africa Harbor, heb je beneden aan de trap bij A die houten fence, daar mag je niet meer met een sniper rifle staan en iemand neerschieten.
Mag een ranked server wel dergelijke scripts/rules toepassen?
Da zou best kunnen alhoewel ik eerlijk gezegd nog nooit een mcom heb opgelazen met C4 of mijnen. Moet dit wel eens proberen. Maar als er een gebouw staat dat kan instorten op de mcom dan blaas ik wel altijd het gebouw op.Anoniem: 218650 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:52:
[...]
Ik geloof dat zelfs 5 mijnen meer damage doen dan 5 C4 pakketjes.
Assault, G3, C4, Extra explosives, Explosives extra damage:Wizz15 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:01:
[...]
Met een stick c4 heb ik geen probleem, doet toch nauwelijks schade
Je komt bij de Mcom waarop je onderweg daarnaartoe al een attack order gegeven hebt, gooit een ammobox, ga C4 plakken en tegen de tijd dat de eerste 6 erop zitten, heb je er al weer 2 bij, dus komen er 8 C4's op de Mcom.
Arm de Mcom en loop uit de buurt, hou wel de Mcom in zicht. Gooi een nieuwe ammo box.
Binnen 10 seconden zal er minimaal één verdediger bij de Mcom zijn. Blaas je C4 op.
* 60 punten voor de kill
* ca 10 maal 60 punten voor de Mcom damage
Subtotaal circa 660 punten.
Schiet eventuele verdedigers in de buurt van de Mcom af of laat ze rustig disarmen.
Terug naar de Mcom, opnieuw ammo box gooien, weer 8 x C4 plakken, weer armen, weer afstand nemen, wachten op de verdediger, klik, boem, opnieuw 660 punten voor kill en Mcom damage en nog eens 260 punten voor Mcom destroyed.
Actie is uit te voeren in circa 1 tot 2 minuten en levert zo'n 1500 punten op, los van overige kills die je daar kan maken, en dat is zonder dat de rest van het aanvallende team in de buurt is van de Mcom. Met teammaatjes of squadmembers gaat een en ander nog sneller, zij het dat je dan je punten onderling zal verdelen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Mak ik vragen wat er nooby is aan het gooien van C4 op een MCOM? Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd en heb er ook geen hekel aan zoals sommige dat wel vinden.Mj2sL schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:43:
[...]
Als tweede: nee, ik zit niet in een hoekje te campen. Ik speel alleen Rush, als aanvallend team probeer ik ongeveer het volgende: proberen sneaky bij de MCOM te komen en deze te armen of lekker nooby C4 er op te gooien als we op verliezen staan. Ook probeer ik de MCOM's vrij te houden van enemies door ze weg te snipen of te mortar-en. Verder spot ik dat het een lieve lust is en ik gooi die balletjes alle kanten op. Ook probeer ik vervelende enemy snipers te killen of weg te jagen.
[..]
Ik vind het vervelender dat een gebouw waar de MCOM in staat gebombardeerd wordt door mortars en door een tank die 5km verderop staat, totdat het gebouw bezwijkt en de MCOM vernietigd...
Een tweede punt is ook gewoon dat als we besluiten zelf maar te C4en voor wraak, we negen van de tien keer over de vijand heen donderen, een potje in 10 minuten clearen en een leegloop bij de tegenstanders oplevert. Maar raad eens hoeveel lol we daar mee beleven

Nee, voor zover ik weet verbiedt de ToS, of hoe ze het ook noemen, van DICE/EA het om spelers te verbieden bepaalde kits te gebruiken en dat soort zaken. Het lijkt me daarom logisch dat wat jij beschrijft ook niet toegestaan is. Ik betwijfel echter dat daar iets aan gedaan wordt...Kaap schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:06:
[...]
[knip]
Ter voorbeeld: Laguna Presa, US base, dat hele stuk rechts van de US base mag je niet meer snipen. Of Africa Harbor, heb je beneden aan de trap bij A die houten fence, daar mag je niet meer met een sniper rifle staan en iemand neerschieten.
Mag een ranked server wel dergelijke scripts/rules toepassen?
[ Voor 10% gewijzigd door Jelmar op 13-08-2010 12:21 ]
Dat probeerde ik een aantal pagina's terug ook al aan te geven...ik heb er in elk geval geen lol aan.BatmanHorizon schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:46:
"Wij", sommigen op de PS3, vinden het noobie voor de redenen die de afgelopen pagina's zijn genoemd (maar waar verschillende meningen over heersen).
Een tweede punt is ook gewoon dat als we besluiten zelf maar te C4en voor wraak, we negen van de tien keer over de vijand heen donderen, een potje in 10 minuten clearen en een leegloop bij de tegenstanders oplevert. Maar raad eens hoeveel lol we daar mee beleven

Volgende week dus Map Pack 6. In ieder geval snel snel na pack 5. Wat blijft nog over? Laguna Alta Rush, Panama Canal Rush / Isla CQ, Valparaiso CQ.Are new maps coming for BFBC2 in the future?
Vietnam will bring more maps to BC2. Map Pack 6 is due for release next week. There will be more information on the maps coming for Vietnam the closer we get to a release date.
Zal dus nog één Map Pack komen, waarschijnlijk september. Dan wachten tot december tot er echt nieuwe maps komen

Ik zou Valparaiso CQ en Isla CQ wel tof vinden. Hopelijk pakken ze wel de hele Rush map (dus alle stages) als de size voor CQ, want veel CQ maps zijn gewoon te klein. Echter... er waren mensen die in de files zijn gedoken en vooruit konden zien welke maps er unlocked zouden worden (voor de vorige map packs). Alleen Laguna Presa Squad Rush en Panama Canal Squad Death Match zijn nog over in de files, dus die zullen het hoogstwaarschijnlijk worden. Wat natuurlijk gewoon zuigt.BatmanHorizon schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:05:
[...]
Volgende week dus Map Pack 6. In ieder geval snel snel na pack 5. Wat blijft nog over? Laguna Alta Rush, Panama Canal Rush / Isla CQ, Valparaiso CQ.
Zal dus nog één Map Pack komen, waarschijnlijk september. Dan wachten tot december tot er echt nieuwe maps komen
[ Voor 24% gewijzigd door Jelmar op 13-08-2010 13:45 ]
Aaah dus de term noob wordt nu ook al misbruikt om iemand aan te duiden die een tactiek toepast die (een) andere speler(s) niet leuk/eerlijk/unbalanced vind(t)en. Mooi dan vind ik hierbij dat medics, spelers in tanks en helicopter piloten + gunners noobs zijnBatmanHorizon schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:46:
"Wij", sommigen op de PS3, vinden het noobie voor de redenen die de afgelopen pagina's zijn genoemd (maar waar verschillende meningen over heersen).

Heel leuk om ALTW op de UAV te hebben en dan lui in het hoofd te schieten. Vaak raak je ze en kijken ze geschokt om zich heen, zich afvragend wat of wie ze aan het beschieten is, en dan is het al te laat.Anoniem: 230207 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:27:
[...]
Met UAV ben ik inmiddels pro. Geeft echt een kick, ook om daarmee flink kills te maken
Of ze rennen voor cover van de raket en je maakt de klus even af. Of, mijn persoonlijke favoriet, een vlaggetje far back wordt ingenomen en je vliegt het gebouw in en roadkillt / schiet hem up close dood met je micro-helo.
Tanks en helo's kan ik nog wel wat mee (C4 / RPG) maar ik wil soms wel even het scherm het raam uit mieteren als ik weer tegen een groep van zes (of meer) medics aan het vechten ben. Beetje OP vind ik sommige van die LMGs ook, met hun immense magazijncapaciteit, accuracy, en damage.chrisO schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:23:
[...]
Aaah dus de term noob wordt nu ook al misbruikt om iemand aan te duiden die een tactiek toepast die (een) andere speler(s) niet leuk/eerlijk/unbalanced vind(t)en. Mooi dan vind ik hierbij dat medics, spelers in tanks en helicopter piloten + gunners noobs zijn
[ Voor 34% gewijzigd door Cocoia op 13-08-2010 14:56 ]
kan je me mss accepteren/toevoegen? ik had een invite gestuurdCocoia schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:54:
[...]
Heel leuk om ALTW op de UAV te hebben en dan lui in het hoofd te schieten. Vaak raak je ze en kijken ze geschokt om zich heen, zich afvragend wat of wie ze aan het beschieten is, en dan is het al te laat.
Of ze rennen voor cover van de raket en je maakt de klus even af. Of, mijn persoonlijke favoriet, een vlaggetje far back wordt ingenomen en je vliegt het gebouw in en roadkillt / schiet hem up close dood met je micro-helo.
[...]
Tanks en helo's kan ik nog wel wat mee (C4 / RPG) maar ik wil soms wel even het scherm het raam uit mieteren als ik weer tegen een groep van zes (of meer) medics aan het vechten ben. Beetje OP vind ik sommige van die LMGs ook, met hun immense magazijncapaciteit, accuracy, en damage.
Zucht, dan noem je het geen noob maar zwaar irritant en spelbederf (precies wat noob gedrag veroorzaakt). Zo lang het een feature is mag iedereen het gebruiken, ook de C4 quad, C4 UAV, C4 plafond bug abuse. Maar je ziet al vaak gebeuren dat vooral de hogere levels besluiten de server te leaven omdat ze de bui al zien hangen. Het is al een paar keer genoemd en ook ik vind dat mcom's veel meer schade moeten kunnen incasseren, nu gaat de essentie van het armen regelmatig verloren.chrisO schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:23:
[...]
Aaah dus de term noob wordt nu ook al misbruikt om iemand aan te duiden die een tactiek toepast die (een) andere speler(s) niet leuk/eerlijk/unbalanced vind(t)en. Mooi dan vind ik hierbij dat medics, spelers in tanks en helicopter piloten + gunners noobs zijn
Dit topic is gesloten.
• Houd het nuttig en ontopic
• Posten van stats is ongewenst
• Voor problemen kun je terecht in [Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Problementopic
Wil je in de player tabel opgenomen worden stuur dan CptChaos, jagermeister of Lewt een DM met de volgende info: jouw GoT-naam, (optioneel) Steam / PSN / XBOX live naam en uiteraard je ingame naam. Vergeet niet om aan te geven op welk platform je speelt.
Wil je op de leaderboard opgenomen worden stuur dan TrekDude101 een DM!