Het Krat- en Kistradio Topic [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 118.721 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail hem zelf even :)

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 30-07-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-04 23:48
eerst zelf zoeken aub ;)

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 30-07-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
niet kicken binnen 24 uur

[ Voor 91% gewijzigd door teacher op 30-07-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn krat is af, na alle delen gelezen te hebben en dagelijks de nieuwe posts te lezen wordt het toch tijd om dit even te melden. Ik heb een versterkertje van sure en bem tevreden over het geluid ( het is geen disco maar zeker geschikt om aan het water van luide muziek te genietn) het nadeel is alleen dat ik ben gegaan voor de oude auto accu, hierdoor is het geheel bijna ondraagbaar geworden. Nu speel ik met het idee om iets dergelijks in een rugzak te gaan verwerken, dit om het wel mobiel te maken.

Het idee lijkt me haalbaar, net zoals met de radiokist verwacht ik dat ik maanden met het idee blijf lopen maar dan is wel alles doordacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Ik heb de LED VU meters binnen van Ebay, vanavond eens uitproberen :D

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:50:
Ik heb ze besteld, als het goed is krijg ik al mijn spullen vandaag. Maar op die VU Meters uit Hong Kong moet ik nog 2 a 3 weken wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:33:
Mijn krat is af, na alle delen gelezen te hebben en dagelijks de nieuwe posts te lezen wordt het toch tijd om dit even te melden. Ik heb een versterkertje van sure en bem tevreden over het geluid ( het is geen disco maar zeker geschikt om aan het water van luide muziek te genietn) het nadeel is alleen dat ik ben gegaan voor de oude auto accu, hierdoor is het geheel bijna ondraagbaar geworden. Nu speel ik met het idee om iets dergelijks in een rugzak te gaan verwerken, dit om het wel mobiel te maken.

Het idee lijkt me haalbaar, net zoals met de radiokist verwacht ik dat ik maanden met het idee blijf lopen maar dan is wel alles doordacht
Als het een classe D versterkertje is, dan is het wel ene zuining ding. Neem dan gewoon een kleine gelaccu, dat scheelt enorm in gewicht en je kan er lang genoeg op spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Die van mij komen uit Bulgarije, paar dagen onderweg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Compleet vergeten mijn koffer online te posten :X :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:36:
Compleet vergeten mijn koffer online te posten :X :F
Post 'm dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk is mijn kratje ook af :)

dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_pRXUi9Dw-uk/TFKQPoL7C9I/AAAAAAAAARU/z7qgKPdVHOo/s800/SDC13149.JPG
De voorkant: 2 speakers (Marquant MCS-69), 2 kistsluitingen (KarWei), Autoradio (Sony CDX-GT25), 2 schakelaartjes (met veiligheidskap + led) en een voltmeter van eBay :P (1 euro)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_pRXUi9Dw-uk/TFKQz1o37YI/AAAAAAAAARY/2OFFPzViA3w/s800/SDC13150.JPG
De bovenkant

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_pRXUi9Dw-uk/TFKRo2f4pZI/AAAAAAAAARg/XUutdF185ow/s800/SDC13151.JPG
Schakelaar: met Amstel logo _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_pRXUi9Dw-uk/TFKRpfeeRXI/AAAAAAAAARk/pFkBbEaLZNM/s800/SDC13153.JPG
Zijkant

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_pRXUi9Dw-uk/TFKSgy7X6sI/AAAAAAAAARw/UoXQOms5MwI/s800/SDC13154.JPG
De Marquant speakers

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_pRXUi9Dw-uk/TFKShkYu_OI/AAAAAAAAAR0/nsBkMABjVs4/s800/SDC13156.JPG
De accu: 12v 17ah, ben nu al 2 dagen aan het luisteren (ongv. 8 uur per dag) en hij wil niet op ^^, (een aanrader) Ook zie je de isoconnectors (ofc)
Even een tip voor iedereen, want ik hoor dat allemaal mensen antenne (versterkers) van eBay kopen. Ik het gewoon een koperdraad er ingestopt en werkt prima. (hoe langer hoe beter). Wie nog wat moet, heb hier een helebos liggen :P

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_pRXUi9Dw-uk/TFKTXpTS7vI/AAAAAAAAASA/fqFD53YvdEQ/s800/SDC13157.JPG
Binnenkant

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_pRXUi9Dw-uk/TFKUweX1eRI/AAAAAAAAASQ/NEnGlUAAg6g/s800/SDC13165.JPG
Ik heb de bracket van de radio gewoon vast gekit, zit prima. Je kunt het niet bewegen, als het beweegt, buig je het metaal/ijzer :P

Ook moest ik wel de rode ISO kabel in de schakelaar doen, anders onthield hij de instellingen niet.
Als ik de gele zou afsluiten zou hij niks onthouden.
Nu met de rode dus wel, dan geeft hij ook een soort pieptoontje als je de schakelaar omgooit. Stroomspaarmodus stond in de handleiding =P (toch bedankt)

Het geluid is ook zeer goed, alleen even de openingen afsluiten.

Dat was het ^^,
Allemaal heel erg bedankt die mij geholpen hebben en hopelijk kan ik nu ook andere mensen helpen.

(Movie comming soon)

Greetz,
Erik

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Moet ik eerst even nieuwe foto's maken buiten :9 Hopelijk morgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
Mc55 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:14:
Ik moet voor de spanningsbewaker een zenerdiode 2,7V 300mW hebben, maar bij dickbest hebben ze alleen 500mW. Kan ik die van 500mW gebruiken of gaat dat niet lukken?
Iemand?? (24 uur zijn voorbij O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 10:31
NoepZor schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:50:
Ben erg benieuwd!! laat je het even weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
Mc55 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:30:
[...]

Iemand?? (24 uur zijn voorbij O-) )
Jahoor dit maakt niet uit, zolang je maar minimaal 300mW hebt, al is minder waarschijnlijk ook nog wel goed ;). Net als bij weerstanden, meer maakt niet uit, zolang je maar boven het minimale vermogen zit wat erdoor je diode/weerstand heen gaat, maar voor dit schakelingetje is 300mW ruim voldoende.

Binnenkort eens wat info over de hKS, heeft een tijdje stil gelegen helaas, ben er even tussenuit geweest. Maar ik wil ze nog zeker gaan maken! Iedereen die een DM/mail gestuurd heeft zal ik ook zo snel mogelijk beantwoorden!

[ Voor 15% gewijzigd door wesleytjuh op 30-07-2010 19:52 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hou jij wel van een amstel biertje hé TheL1mit? Mooie krat,maar trilt de bovenkant niet mee als je een beetje bass hebt in je song?of zitten die klemmen strak vast? Makkelijk te verhelpen met wat rubber ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
Robbertt schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 20:39:
[mbr]eerst zelf zoeken aub ;) [/mbr]
turrlijk heb ik al zelf gezocht maar op internet kan je niet horen wat voor geluid er uit een product (bas) komt:P .
dus vroeg ik of jullie misschien ervaring hebben met subwoofers? klein maar toch degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Robbertt schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:07:
[...]

turrlijk heb ik al zelf gezocht maar op internet kan je niet horen wat voor geluid er uit een product (bas) komt:P .
dus vroeg ik of jullie misschien ervaring hebben met subwoofers? klein maar toch degelijk.
En dat je zelf hebt gezocht kunnen we afleiden uit... eh.... ?

Oftewel, wat heb je zelf al gevonden aan woofertjes?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt
teacher schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 00:18:
[...]

En dat je zelf hebt gezocht kunnen we afleiden uit... eh.... ?

Oftewel, wat heb je zelf al gevonden aan woofertjes?
Hier een 4 subwoofers van conrad. Welke mij wel wat leken.

- Subwoofer Speaker 12 Renkforce
- Raveland compactor SPL812 GREEN
- JBL CS-1214 subwoofer 30 CM
- Infinity Subwoofer 1260 W

Maar er is zoveel keus waar moet ik op letten bij het kiezen van een subwoofer:
- Het frequetiebereik? (zo groot mogelijk)
- Het geluisdniveau ( ronde de 90 dB)
- En het volume van de klankkast moet zo klein mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat je zoekt voor een kratradio is geen 30cm woofer, want die willen meestal een grotere kist zien.
Kijk eens naar een 8 inch woofer, of zelfs 6 inch?

Tangband heeft wel wat leuks, kijk eens op http://www.juoiga.nl/tangband.html bij de W6-1139SG. Die is er ook dubbelspoels; die zou je dus eenvoudig op een ta2024 aan kunnen sluiten.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Een woofer heb je niet echt nodig hoor. Ik gebruik geen woofer, maar twee 20cm speakers van €90,- en de bass is zo sterk dat ik mijn kist zelfs heb moeten verstevigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, mijn kratje (het omhulsel is af :D). Binnenkort wat foto's posten, alles wat in het kratje komt moet ik nog maken. ivm. de kleine vertraging van mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:59:
Volgens mij hou jij wel van een amstel biertje hé TheL1mit? Mooie krat,maar trilt de bovenkant niet mee als je een beetje bass hebt in je song?of zitten die klemmen strak vast? Makkelijk te verhelpen met wat rubber ofzoiets
Nou. Amstel vind ik gewoon een mooi krat. :)
Zelf ben ik 13 dus mag nog geen bier (ook geen behoefte aan (nog))
De deksel trilt nu nog niet mee. De klemmen zitten strak vast. Rubber ga ik er wel tussen doen, om het trillen te ver komen en om hem luchtdicht te maken. Straks akoestisch noppenschuim bestellen, :)
Komt helemaal goed :)

^^,

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Ik weet eindelijk weer hoe het voelt als 220V door je arm vliegt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:52
@Japperrrr Zal je wel verdient hebben dan. :) en was het ckkr te weten geen 230v? :X. Nouja altijd oppassen geblazen :)..

@TheL1mit je kan aardig knutselen voor een 13 jarige dan :). Vet nice Kistje man :) Vooral die schakelaar vind ik wel meesterlijk :).

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Japperrrr schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 12:59:
Een woofer heb je niet echt nodig hoor. Ik gebruik geen woofer, maar twee 20cm speakers van €90,- en de bass is zo sterk dat ik mijn kist zelfs heb moeten verstevigen.
Dat je kist begint te trillen hoeft niks te zeggen over goeie bas.....
Je hebt bass, en je hebt bass. Je hebt strakke volle, lage bas. En je hebt harde bonkerige bas ;)
Ik denk dat je met een kleine sub in je krat het dichtste bij die strakke volle, lage bas kunt komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Skeltenaer schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 13:41:
Dat je kist begint te trillen hoeft niks te zeggen over goeie bas.....
Je hebt bass, en je hebt bass. Je hebt strakke volle, lage bas. En je hebt harde bonkerige bas ;)
Ik denk dat je met een kleine sub in je krat het dichtste bij die strakke volle, lage bas kunt komen :)
Daar heb je inderdaad wel een beetje gelijk in. Ik ben gisteravond begonnen met zoeken naar mogelijkheden om een woofer goed te kunnen plaatsen om toch een wat bredere bass te kunnen krijgen. Ik had nog een Logitech X-530(?) liggen waar ik de woofer uit heb gehaald. Het enige probleem is dat de woofer nauwelijks hoorbaar is als ik de speakers die er nu inzitten flink hard laat spelen, maar misschien verbetert dat als de woofer goed gemonteerd is.

Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat je bij de gemiddelde krat- of kistradio geen woofer nodig hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Japperrrr op 01-08-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... M'n TA2024 werkt niet, wat kan dit zijn? Alles zit goed aangesloten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 01:33:
Hmmm... M'n TA2024 werkt niet, wat kan dit zijn? Alles zit goed aangesloten :S
Ik mag hopen dat je niet de plus en min verkeerd hebt aangesloten... Want dat is tot nu toe reden nummer 1 waarom die van mensen stuk gaat... Controleer ook even de spanning op de aansluitingen met een multimeter, wellicht komt de spanning niet aan of is de accu te leeg.

Hoe heb je alles aangesloten? Je zegt dat het goed zit aangesloten, maar je zou niet de eerste zijn bij wie dat niet zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de stroom van een 12V adapter, en die heb ik gecheckt :)
Plus en min heb ik correct aangesloten (althans, plus op plus en min op min, lijkt me wel redelijk juist :D) en dat ook nog eens dubbel gecheckt voordat ik de eerste keer er stroom op zette.

Verder zit bij beide speakers ook gewoon de plus op de plus en de min op de min.

Trouwens Iredev, als ik bij jou een accu bestel heb ik hem dan woensdag binnen, normaal gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@clifdon

Bedankt :)
Ik heb hier thuis gewoon sticker papier liggen :) (met glans)
Even uitprinten, uitknippen en opplakken ^^,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 04:59:
Ik krijg de stroom van een 12V adapter, en die heb ik gecheckt :)
Plus en min heb ik correct aangesloten (althans, plus op plus en min op min, lijkt me wel redelijk juist :D) en dat ook nog eens dubbel gecheckt voordat ik de eerste keer er stroom op zette.

Verder zit bij beide speakers ook gewoon de plus op de plus en de min op de min.

Trouwens Iredev, als ik bij jou een accu bestel heb ik hem dan woensdag binnen, normaal gesproken?
DAt klink goed. Hoeveel ampere kan je voeding leveren?

En hoe heb je de signaal ingang aangesloten?

(en ja dat kan, mits je een screenshot stuurt van de betaling en even vermeld dat het spoed heeft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff ik ben nu de alles aan het aansluiten in mijn kratje alleen stuit ik op een probleem. De Voltmeter.... ik heb deze gekocht, omdat ik er goede dingen over heb gehoord. Alleen nu weet ik niet hoe ik het moet aansluiten, en van de franse/duitse handleiding word ik niet veel wijzer.

Dit is wat ik heb:

http://i31.tinypic.com/2mng6s4.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 02-08-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:52:
Pff ik ben nu de alles aan het aansluiten in mijn kratje alleen stuit ik op een probleem. De Voltmeter.... ik heb deze gekocht, omdat ik er goede dingen over heb gehoord. Alleen nu weet ik niet hoe ik het moet aansluiten, en van de franse/duitse handleiding word ik niet veel wijzer.

Dit is wat ik heb:

[afbeelding]
uit de pdf:
Standaard is RB 10M Ohm en is RA 0 Ohm. Deze instelling is goed voor een meetbereik van 0,2V ofwel 200mV. Als men de meter wil gebruiken voor een meetbereik van bijvoorbeeld maximaal 20V dan dient de draadbrug bij RA vervangen te worden door een weerstand van 10M Ohm. De weerstand van 10M Ohm bij Rb dient vervangen te worden door een 100K weerstand.
Er is een potmeter aanwezig om de spanning op het LCD te ijken met een multimeter.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PoTQRWchUH85FEPihEl9NJXT/full.png

Voor wat betreft de comma, zou ik zeggen vraag het baco, want kennelijk is het een andere meter dan zij in de pdf weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een andere meter dan dat in de PDF staat beschreven, vandaar dat ik het hier vraag, aangezien er meer mensen zijn die die meter hebben besteld.

Jij zegt dat ik de weerstand moet vervangen om uberhaupt 12V te kunnen meten? (Lijkt me raar omdat deze mij hier is aangeraden omdat die 12V zonder voeding enz aankan).

Dit staat in de frans/duitse handleiding:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/29e396s.jpg

Ik moet dus P2 hebben lijkt me (en dus geen reden tot vervangen van weerstanden, of zit ik er nu naast?)

Maar hoe sluit ik alles nu precies aan dan?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Laatst online: 23:11

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik heb gelezen dat een modded 2024 voordeliger is voor speakers van 13cm of groter.
Maar wat is nu eigenlijk het voordeel? Is het zuiniger, of kan hij alleen harder?
En wat als een modded 2024 wordt aangesloten op speakers van 10cm? Is het voordeel dan weg, of wordt het nadelig?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
De afmetingen van de speakers zeggen eigenlijk niets niet per definitie iets over de prestaties en dus ook niet over de voor- of nadelen die een modded 2024 met zich meebrengt.

[ Voor 9% gewijzigd door Japperrrr op 02-08-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Ik kan eigenlijk nergens de voor- of nadelen vinden die een modded 2024 met zich meebrengt...
Ik ga waarschijnlijk niet speakers gebruiken van hele hoge kwaliteit, wat is dan het verschil met een modded 2024 en een normale 2024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'mod' verandert de verhouding tussen de de spanning van het ingaande spanning en het uitgaande. Bij een voorversterker is de spanning van het uitgangsignaal hoger dan dat van een iPod. De versterker is naar alle waarschijnlijkheid gebouwd om een bron als een voorversterker te versterken, niet perse dat zwakkere van een iPod. Om nu evenveel muziek/lawaai/spanning/vermogen te kunnen produceren zal het relatief zwakke iPod signaal meer versterkt moeten worden dan de standaard configuratie. De versterker moet dus aangepast, gemod, worden.

Dus is het verschil. Je zult dus een hogere versterkingsfactor krijgen zodat je een iPod als bron kan gebruiken, maar bij het aansluiten van een normale voorversterker zal de aangepaste variant waarschijnlijk een minder fijne volumeregeling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Heel erg bedankt! Een duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Japperrrr schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:59:
De afmetingen van de speakers zeggen eigenlijk niets over de prestaties en dus ook niets over de voor- of nadelen die een modded 2024 met zich meebrengt.
Vreemd genoeg zegt de grootte van de speakers vaak meer dan de getalletjes die erop staan. Dat heb ik in dit topic vaker gezegd omdat velen steeds zo groot mogelijke getalletjes willen voor zo weinig mogelijk euro's.

Mijn ervaring is overigens dat ook "kwaliteits"- luidsprekers van bijvoorbeeld pioneer met een RMS aangeduide belastbaarheid van 40 Watt, maar 10CM niet over weg kunnen met het maximale haalbaar vermogen met een ta2024. En dat is toch niet meer dan 15 Watt.

over modded en niet-modded:
Met een standaard ta2024 haal je niet het maximale vermogen in combinatie met een hoofdtelefoonuitgang van bijvoorbeeld een iPod of andere gemiddelde mp3 speler. Dit omdat de ingang van de ta2024 gelimiteerd is naar het hogere uitgangsvoltage van een standaard lijnsignaal (sommige PC-uitgangen, meeste voorversterkers, mengpanelen.) Daarom wordt voor een kratradio die toch lekker hard moet kunnen een combiantie aangeraden van een modded TA2024 en speakers vazn > 16 CM of 6"x9". Dat is het simpelste basisadvies. Zo'n advies is nodig omdat velen die even in dit topic komen koekeloeren totaal niet de behoefte voelen te begrijpen waar ze mee bezig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
In mijn post had 'eigenlijk niets' beter vervangen kunnen worden door 'niet per definitie iets'. Excuses :)

Ik heb trouwens 20cm speakers met een RMS-aanduiding van 125W en die trekken maar net de autoradio op maximaal volume..

[ Voor 36% gewijzigd door Japperrrr op 02-08-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
@hierboven, het kan ook zijn dat de amp van je radio clipt waardoor het geluid gaat vervormen...?!
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 10:22:
[...]

Nou. Amstel vind ik gewoon een mooi krat. :)
Zelf ben ik 13 dus mag nog geen bier (ook geen behoefte aan (nog))
De deksel trilt nu nog niet mee. De klemmen zitten strak vast. Rubber ga ik er wel tussen doen, om het trillen te ver komen en om hem luchtdicht te maken. Straks akoestisch noppenschuim bestellen, :)
Komt helemaal goed :)

^^,
Vergeet ook niet de bodem, handvaten en dergelijke dicht te maken, anders heeft het rubber langs het deksel weinig zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lredev schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:09:
[...]

DAt klink goed. Hoeveel ampere kan je voeding leveren?

En hoe heb je de signaal ingang aangesloten?

(en ja dat kan, mits je een screenshot stuurt van de betaling en even vermeld dat het spoed heeft ;) )
Voeding levert maximaal 5A ingangssignaal heb ik aangesloten zoals het hoort (tenminste zoals in dit forum aangegeven en de manier die ik al eerder werkend heb gekregen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mijn broer is terug van apelhoff hij had een krat radio mee en komt met 2 terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 16:37:
hey mijn broer is terug van apelhoff hij had een krat radio mee en komt met 2 terug :P
Ik ga over twee weken 8)

Maar hoezo met twee terug? Toch niet gejat? Anders twijfel ik of ik die van mij wel mee moet nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hadden paar mensen tegen over hun laten staan want was echt un kut ding maar de speakers en versterker deden het nog goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 03:24:
[...]

Voeding levert maximaal 5A ingangssignaal heb ik aangesloten zoals het hoort (tenminste zoals in dit forum aangegeven en de manier die ik al eerder werkend heb gekregen :))
mail me even indien je garantie wil claimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Nou hierbij dan mijn kistje :)
Ik wilde nog wat teksten erop hebben maar kreeg dit niet goed voor elkaar in de testfase dus dat word nog verder uitgesteld totdat ik een nieuwe ingeving krijg.

Verder wilde ik er een dockingstation in gaan maken maar aangezien mijn iPhone 4 terug gaat wegens de deathgrip, gaat deze dus niet komen.
Misschien ga ik nog tulip aansluitingen erbij maken.

Ik ben zeeeeeeeeer tevreden over het geluid en over de accu duur. Ik ga ruim over de 20 uur heen, het is gewoon bizar!

Nou genoeg geluld...... de pics!!

vlnr: schakelpaneel, mini-jack, Volume + spanningsbewaker
http://www.remcoladage.nl/images/af1.JPG

http://www.remcoladage.nl/images/af2.JPG

http://www.remcoladage.nl/images/af3.JPG

Aardig wat energie gestoken in de aluminium paneeltjes die op maat gemaakt moesten worden om te matchen met het schakelpaneel.
Alles is gelukt en ik ben er tevreden mee.
De kist is hoogglans wit.

[ Voor 5% gewijzigd door OVERLORD_1982 op 04-08-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:59

Gotez

42

Ik vind die schakelaars wel heel gaaf! waar heb je die gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Gotez schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:06:
Ik vind die schakelaars wel heel gaaf! waar heb je die gehaald?
Conrad, het is deze. Je hebt hem ook als single en als triple.
Zoals je ziet heb ik er geen teksten op staan, dit komt omdat ik de hairline finish niet kon reproduceren om mijn paneeltjes dus heb ik het paneel dezelfde behandeling gegeven als de rest ..... schuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister apparatuur getest omdat ik alles binnen had (het werkt :D). En het kistje in de grond verf gezet. Net even naar de karwei geweest. Zwarte hoogglans gekocht + handvaten. Vandaag schilderen. En morgen apparatuur er in en afwerken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Iemand ervaringen met een kratradio op de bus zetten?
Ik ga vrijdag met een busvakantie naar Zarautz (spanje).
We staan daar met een groep vrienden op een camping, dus het leek mij uitermate geschikt mijn krat mee te nemen ;)
Ik ga het zowieso proberen, als hij niet mee mag gaat hij gewoon weer naar huis... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:40:
We staan daar met een groep vrienden op een camping, dus het leek mij uitermate geschikt mijn krat mee te nemen ;)
Ik ga het zowieso proberen, als hij niet mee mag gaat hij gewoon weer naar huis... :/
Ik zou m niet op de bus zetten als ik jou was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeltenaer schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:40:
daar doen ze denk ik niet moeilijk over hoor

trouwens bedoel je dat je hem gewoon mee wilt nemen of in de bus wil aanzetten ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:57

tomtommie

Alaaf!

Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:38:
[...]

Nee in de bus meenemen kan wel ;)

Maargoed, ligt natuurlijk een beetje aan de grootte, maar je kunt het proberen, de buschauffeur kan het hooguit weigeren.

@overlord mooi kistje! Erg fraai die afwerking met die metalen plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetrol
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik had even een vraag over tuimelschakelaars. Op conrad vond ik deze schakelaar wel interessant: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701154
Maar er staat dat de schakelspanning 250V/AC is. Moet ik daar rekening mee houden? en als iemand nog een leuke 12V/AC aan/uit schakelaar weet, hoor ik het graag.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:38:
:F :P
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:57:
[...]
daar doen ze denk ik niet moeilijk over hoor
trouwens bedoel je dat je hem gewoon mee wilt nemen of in de bus wil aanzetten ?
Nee niet aanzetten, gewoon in het laadruim ofzo. Als handbagage lijkt hij mij te groot (check topicstart Skeltenaers krat)

Nouja, ik ga het zowieso proberen, als hij niet mee mag, dan gaat hij maar terug naar huis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die kun je denk ik zo meenemen hoor en anders doe je hem in een vuilniss zak en dan leg je hem er gewoon bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pas je laatste post even aan, en gebruik een spelchecker, dit is om te janken

[ Voor 79% gewijzigd door teacher op 05-08-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:41:
hey ik zetten vanochtend me radio aan maar er kwam geen geluid mee

ik alles gecontroleerd maar heb het nog niet gevonden

heb even gemeten en de heb de ta2024 en heb de stroom gemeten waar hij er in komt daar doet hij het maar bij waar de speakers zitten doet hij het niet waar kan dit aan liggen ?
Input goed aangesloten? Zodat hij in ieder geval al een signaal binnen krijgt...

Anders iets fout gegaan met aansluiten/opladen, plus en min omwisselen en hij is al kapot!

Mijn kistje hangt overigens aan de lader, morgen Solar weekend dus kan ik hem eens flink uitproberen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomtommie schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 15:15:
[...]

Input goed aangesloten? Zodat hij in ieder geval al een signaal binnen krijgt...

Anders iets fout gegaan met aansluiten/opladen, plus en min omwisselen en hij is al kapot!

Mijn kistje hangt overigens aan de lader, morgen Solar weekend dus kan ik hem eens flink uitproberen! >:)
oh hoe kun je zien of hij kapot is ?

naar dat solar weekend gaat me zus ook heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:07
HydraZ schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 00:24:
Ik had even een vraag over tuimelschakelaars. Op conrad vond ik deze schakelaar wel interessant: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=701154
Maar er staat dat de schakelspanning 250V/AC is. Moet ik daar rekening mee houden? en als iemand nog een leuke 12V/AC aan/uit schakelaar weet, hoor ik het graag.

Groetjes.
Dat is de maximale schakelspanning. 12V is daar ruim onder en zal perfect werken.
(Side note: je kratje werkt op gelijkstroom (uitzonderingen doorgelaten), dus het is 12VDC)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Nu online
@ lredev

in jouw kistradio voor Tim Knol heb je de speakers aan de binnenkant van de frontbaffle gemonteerd. Hoe heb je dat gedaan? Gewoon de speakers direct op het hout geschroeft of zit er iets van tochtstrip/afstandsbusjes tussen?

ik vraag me af hoe ik dit het beste kan doen...

[ Voor 9% gewijzigd door brambond op 05-08-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:41:
Het is inderdaad een andere meter dan dat in de PDF staat beschreven, vandaar dat ik het hier vraag, aangezien er meer mensen zijn die die meter hebben besteld.

Jij zegt dat ik de weerstand moet vervangen om uberhaupt 12V te kunnen meten? (Lijkt me raar omdat deze mij hier is aangeraden omdat die 12V zonder voeding enz aankan).

Dit staat in de frans/duitse handleiding:

[afbeelding]

Ik moet dus P2 hebben lijkt me (en dus geen reden tot vervangen van weerstanden, of zit ik er nu naast?)

Maar hoe sluit ik alles nu precies aan dan?
Wie kan mij hiermee helpen? (A)

Alles is af, hoef alleen nog die voltmeter aan te sluiten. Morgen (vandaag) foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik precies weer he, ik kijk mijn hele leven hier naar uit (grapje). Om eindelijk het krat in elkaar te zetten. Alles is af, alleen nog inbouwen. En wie breekt er weer is zijn duim :|

Nu moet ik maar even hulp vragen van m'n broer ofzo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Ach gewoon doorgaan deed ik ook met een gebroken pols en 2 vingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetrol
  • Niet online
Hoi!

Ik heb net me Ta-2024 besteld. Dat wil dus zeggen dat ik over een paar dagen kan beginnen met me kistje.
Alleen snap ik even niet hoe ik alles moet aansluiten. Ik wil graag kunnen schakelen tussen de versterker en het laden van de accu met een aan/aan schakelaar. Kan dat?

Ik heb ff een schema gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/33ygcoi.png

Klopt dit schema?

En nogmaals, als iemand nog een aan/aan schakelaar weet die bij dit schakelschema past, laat me dat dan weten a.u.b.

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HydraZ schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:39:
Hoi!

Ik heb net me Ta-2024 besteld. Dat wil dus zeggen dat ik over een paar dagen kan beginnen met me kistje.
Alleen snap ik even niet hoe ik alles moet aansluiten. Ik wil graag kunnen schakelen tussen de versterker en het laden van de accu met een aan/aan schakelaar. Kan dat?

Ik heb ff een schema gemaakt.
[afbeelding]

Klopt dit schema?

En nogmaals, als iemand nog een aan/aan schakelaar weet die bij dit schakelschema past, laat me dat dan weten a.u.b.

Groetjes.
Ik raad je een DPDT switch aan, die is te verkrijgen op www.kratradio.nl. Ook is daar onder de tutorials nog wel wat nuttigs te vinden over wat jij bedoelt.

MIJN KRATJE IS TROUWENS AFFFFFFFFFF ! :)

YouTube: ‪Krat radio Boyd‬‎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetrol
  • Niet online
Ok, bedankt
Maar weet iemand of het schema wat ik heb gemaakt goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
HydraZ schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 20:51:
Ok, bedankt
Maar weet iemand of het schema wat ik heb gemaakt goed is?
Jouw schema is helemaal in orde.

Een ledje / lampje waarmee je kan zien dat de kist aan is, is ook wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetrol
  • Niet online
lredev schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 22:08:
[...]

Jouw schema is helemaal in orde.

Een ledje / lampje waarmee je kan zien dat de kist aan is, is ook wel aan te raden.
Ok, mooi :)
had je mijn bestelling nog ontvangen?
Een TA-2024 modded en een cinch.

EDIT: Zou ik als schakelaar deze kunnen gebruiken?
groetjes =D

[ Voor 21% gewijzigd door Vetrol op 07-08-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
@Iredev
Ik heb je een tijdje geleden volgens mij een mail gestuurd. Heb je die ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07 23:42
Jaja, ik ben weer terug van twee weken feest. De kist heeft het prima overleefd, afgezien van krassen en butsen. Hij is prachtig waterdicht en overleeft stortregens. Ik doe 5 dagen met één accu waarbij de kist van 's middags tot 's avonds laat draait. Echt geweldig :D

Op vakantie heb ik op een loze dag nog een kratradio gebouwd :) Foto's volgen. M'n volgende project wordt een kistje zoals lredev deze gemaakt hebt (een heel kleine op batterijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadlockk
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-08 17:09
Mooi kistje!
Gaan de handvatten niet klapperen als je het volume open draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo speakerpoef is een eind op weg,

maandag komen de ledstrips binnen die ik op de onderkant ga monteren.

het resultaat tot nu toe:

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/kdlg80.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2e3d7qu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/207njf4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/20fqfs7.jpg

de binnenkant is zoals je ziet nogal een zootje.

Maar de poef klinkt in ieder geval goed, binnenkort een filmpje als hij af is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol,
Is vast een stoel waar veel vrouwen op willen zitten als die hard staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die poef is egt leip

ik had ook al zo'n idee maar wij hadden geen poef
maar ik ben nu bezig met een nieuwe (vorige bijna af O-) , alleen nog wachtte op stikkers)
op die nieuwe komen tien boksen maar dat wordt een kist met boksen, en een kist met accu en versterker en dat spul, zodat ik die boxen ook nog thuis op mijn stereo aan kan sluiten, goed idee?

mvg Fk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net alles besteld over een half weekje alles in huis. kheb net een ontwerpje gemaakt met sketch up hoe hij er uit moet gaan zien

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/vpugd3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/30xdjip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/dow7eu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/331oj79.jpg
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

[ Voor 209% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:22:
die poef is egt leip

ik had ook al zo'n idee maar wij hadden geen poef
maar ik ben nu bezig met een nieuwe (vorige bijna af O-) , alleen nog wachtte op stikkers)
op die nieuwe komen tien boksen maar dat wordt een kist met boksen, en een kist met accu en versterker en dat spul, zodat ik die boxen ook nog thuis op mijn stereo aan kan sluiten, goed idee?

mvg Fk
Tien speakers is wel weer wat overdreven. Je kunt dan beter twee goede speaker nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC

pythagorasABC

A²+B²=C²

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:54:
Net alles besteld over een half weekje alles in huis. kheb net een ontwerpje gemaakt met sketch up hoe hij er uit moet gaan zien

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)
Ziet er leuk uit!
Ik denk alleen dat de fan aan de achterkant niet nodig zal zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Een handvat aan de bovenkant is leuk, maar hoe maak je de kist dan open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
pythagorasABC schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:48:
[...]

Ziet er leuk uit!
Ik denk alleen dat de fan aan de achterkant niet nodig zal zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Een handvat aan de bovenkant is leuk, maar hoe maak je de kist dan open?
Die fan lijkt me ook niet ten goede komen aan de geluidsdichtheid van de kist. Ik weet niet wat voor voeding je wilt inbouwen (die kan dan misschien nog wel warm worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pythagorasABC
@ Bartske
Die fan is nader inzien niet zon goed idee
wat betreft de opening die op deze foto's niet staat. Ik wou van de bovenkant een deksel maken met kofferklemmen aan de zijkant.
De inhoud even voor verduideleking
-Ta2024 modded
-boschman speakers
-12v 7,2ah gelaccu
-LED's (achter de grill en in de binnenkant)
-Voltmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:10:
@ pythagorasABC
@ Bartske
Die fan is nader inzien niet zon goed idee
wat betreft de opening die op deze foto's niet staat. Ik wou van de bovenkant een deksel maken met kofferklemmen aan de zijkant.
De inhoud even voor verduideleking
-Ta2024 modded
-boschman speakers
-12v 7,2ah gelaccu
-LED's (achter de grill en in de binnenkant)
-Voltmeter
LED's achter de grill, toevallig dat ik daar nu ook mee bezig ben. Ik heb een LED-strip van 1m gekocht vanaf eBay. Kostte wel wat, maar er zitten 60 LED's in en je kunt hem doorknippen en solderen zodat je meerdere delen hebt(in mijn geval 2x50cm). Echt een aanrader als je veel werk wilt sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Nou, zal dan toch maar even een foto van mijn koffertje plaatsen :) Gezien het weer niet perfect is houden jullie nog een foto buiten van me tegoed :9 Maar hier is 'tie:

Afbeeldingslocatie: http://i994.photobucket.com/albums/af65/Blue-Tiger_album/Suitcase%20Speaker%202010/Speakerkoffer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:13:
[...]
Tien speakers is wel weer wat overdreven. Je kunt dan beter twee goede speaker nemen.
klopt ik heb het al terug gedrongen tot zeven moet als het goed is ook genoeg geluid uit komen

deksel is al af ( kunstgras net als de eerste)

en bijna alle boksen zit er al in
morgen ff alles aansluiten en een keer verven

dan kan ik als het goed is binnenkort mijn eerste en tweede kratradio aan jullie ''showen''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Help :'(

Mijn kratradio doet het niet meer. Ik heb deze 1,5 maand geleden ongeveer voor het eerst gebruikt en in totaal ongeveer 60 minuten laten spelen. Na de radio 3 weken niet gebruikt te hebben werkt hij ineens niet meer...

Normaal brand er altijd een lampje op de acculader, die is nu uit. Ook het lampje op de hKS is uit. Als ik de acculader in het stopcontact doe dan gaat het lampje (middelste, kan nu even niet bekijken wat er bij staat) wat normaal brandt wel branden, maar het lampje voor 'laden' blijft uit. Ook met de acculader in het stopcontact werkt de radio niet.

Nu weet ik dat als er een lampje op de acculader constant brand, de accu dus energie verbruikt, maar dat zou toch wel langer dan 3 weken mee moeten gaan lijkt me? En ik kan de accu ook ineens niet meer opladen.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ter info: In mijn krat zit:
- TA2024 Versterker (Modded)
- hKS (Happer KratSafe)
- Conrad Energy loodaccu 12V 7Ah
- Loodacculader AL 600 Compact 2/6/12 V
- iPod
- Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week begonnen met een nieuwe krat. Het idee is dat er een wieltjes en een uitschuifbaar handvat in komt, net als een reiskoffer. Vorige kistje was onhandig mee te nemen, door het grote gewicht van de accu.
Hieronder wat foto's, waar het kistje tijdelijk in elkaar is gezet voor het idee ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/nieuweradio1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/nieuweradio2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/elspeet/Radio/nieuweradio3.jpg

In het bovenste 'vakje' komt de autoradio. Kist wordt waarschijnlijk bekleed met speakertapijt icm aluminium hoekprofieltjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Deadlockk schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:24:
[...]

Mooi kistje!
Gaan de handvatten niet klapperen als je het volume open draait?
Nee helemaal niet. Het is dan ook geen gemodde TA2024 en maar 13CM speakertjes.
Ik had er eerlijk gezegd niet eens over nagedacht :o maar ben blij dat ik daar geen last van heb :)

@hierboven ... ziet er fraai uit. Hoe heb je die hoek in je MDF gemaakt?
Ik wilde zoiets ook eerst maken maar het leek me te moeilijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door OVERLORD_1982 op 09-08-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Bij mij klapperde het handvat wel, maar dat heb ik opgelost met wat tape :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Impulzer schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:09:

Mijn kratradio doet het niet meer. Ik heb deze 1,5 maand geleden ongeveer voor het eerst gebruikt en in totaal ongeveer 60 minuten laten spelen. Na de radio 3 weken niet gebruikt te hebben werkt hij ineens niet meer...

Normaal brand er altijd een lampje op de acculader, die is nu uit. Ook het lampje op de hKS is uit. Als ik de acculader in het stopcontact doe dan gaat het lampje (middelste, kan nu even niet bekijken wat er bij staat) wat normaal brandt wel branden, maar het lampje voor 'laden' blijft uit. Ook met de acculader in het stopcontact werkt de radio niet.

Nu weet ik dat als er een lampje op de acculader constant brand, de accu dus energie verbruikt, maar dat zou toch wel langer dan 3 weken mee moeten gaan lijkt me? En ik kan de accu ook ineens niet meer opladen.

- hKS (Happer KratSafe)
- iPod
stomme vraag wellicht, maar staat je lader wel op 12 volt? (zie onderzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 10:56
da's dus niet de bedoeling

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 09-08-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Vanmiddag terug gekomen van Solar. Geniaal feestje, mede mogelijk gemaakt door mijn kistje!
Goede afterparty mee gebouwd waar een flinke hoeveelheid mensen van mee hebben mogen genieten!

Helaas was de beveiliging op dag 3 er minder gelukkig mee en moest ik het volume fors verlagen of ze namen hem in beslag... (het was welliswaar 2 uur in de nacht, maar toch!)

Op wat deuken en krassen na heeft alles het goed uitgehouden en doet de accu het nog altijd! Kortom missie geslaagd, want 3/4 dagen kunnen knallen was het doel. Bovendien mogen er dan wel kleine speakertjes in zitten, de decibelmeter stond op 95 vanaf een metertje of 2.

Op naar het volgende feestje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

lredev schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 13:10:
[...]

uit de pdf:
Standaard is RB 10M Ohm en is RA 0 Ohm. Deze instelling is goed voor een meetbereik van 0,2V ofwel 200mV. Als men de meter wil gebruiken voor een meetbereik van bijvoorbeeld maximaal 20V dan dient de draadbrug bij RA vervangen te worden door een weerstand van 10M Ohm. De weerstand van 10M Ohm bij Rb dient vervangen te worden door een 100K weerstand.
Er is een potmeter aanwezig om de spanning op het LCD te ijken met een multimeter.

Voor wat betreft de comma, zou ik zeggen vraag het baco, want kennelijk is het een andere meter dan zij in de pdf weergeven.
Om eerlijk te zijn, ik had hetzelfde probleem, en ook dezelde meter (van Baco) &dezelfde handleiding, ook die van Baco.
Wat er vaag in deze aanleiding staat is de komma, hierover leg ik strax wat uit.

Allereerst de weerstanden, deze moeten gewoon gesoldeert worden net zoals beschreven staat in de handleiding (zie quote). dit zou niet zo moeilijk moeten zijn neem ik aan?10M ohm weerstand losgehaald, en op RA gemonteerd. bij een bedrijfje in de buurt een 100K ohm weerstand opgehaald en gesoldeert op de RB plek. simpel zat :)

Daarna de komma, er staat in de handleiding dat je P2 moet verbinden als je een meetbereik van 20V wilt krijgen. Moeilijk is dit niet, laat een druppeltje tin op beide 'padjes' van P2 vallen, een druppeltje tin er tussenin, en even verwarmen met je soldeerapparaat, en naar alle waarschijnlijkheid is het mooi verbonden. wat er echt niet in de handleiding staat is dat alleen P2 verbonden mocht zijn, iets wat ik niet wist en dus ok geheel fout ging.
Ik sluit de meter aan op een 9V blokje (perfecte voeding btw :*) ) en begin te meten, het enige wat ik kreeg was een flippend scherm.
De oplossing: de verbinding van P3 weghalen, soldeertin warm maken, en proberen weg te laten lopen dmv je soldeerapparaat. bij mijzelf zijn de 2 padjes van P3 vertind, maar maken deze geen contact. hij doet het nu perfect.

Hopelijk heeft deze preek geholpen 8)7 O-)

Als het nodig is wil ik eventueel wel even een foto van mijn Voltmeter posten? :)

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet bel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10-2022

Piet bel

Digital age pioneer

Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 02:33:
[...]

Wie kan mij hiermee helpen? (A)

Alles is af, hoef alleen nog die voltmeter aan te sluiten. Morgen (vandaag) foto's ;)
Check de post van mij, hierboven even :)

Techjunk & gadgetfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 21:36
Impulzer schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 14:09:

- hKS (Happer KratSafe)
- iPod
Ik vermoed dat de acculader de accu heeft leeggetrokken. Meet je accu even door met een voltmeter. Als deze minder dan 11v aangeeft kun je proberen de accu nog op te laden, maar misschien is deze nu stuk door diepontlading. Oplossing voor de volgende keer is een schakelaar tussen de HKS en de accu te maken, zodat je de accu helemaal af kunt koppelen. Dan weet je zeker dat deze niet leeggetrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Óf je accu helemaal opladen voor je op vakantie gaat. Dat scheelt ook wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impulzer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-07 13:49
Michel5128 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:09:
[...]

Ik vermoed dat de acculader de accu heeft leeggetrokken. Meet je accu even door met een voltmeter. Als deze minder dan 11v aangeeft kun je proberen de accu nog op te laden, maar misschien is deze nu stuk door diepontlading. Oplossing voor de volgende keer is een schakelaar tussen de HKS en de accu te maken, zodat je de accu helemaal af kunt koppelen. Dan weet je zeker dat deze niet leeggetrokken wordt.
Dus nu is waarschijnlijk m'n accu van 30 euro naar de klote :( Terwijl er een hKS in de krat zit, maar die werkt dus alleen als je spanning van de accu gebruikt voor het afspelen en niet om het lampje op de acculader te laten branden. Wel logisch op zich omdat de hKS dan 'uit' staat, maar wel een beetje jammer. Ik ging uit van de startpost onder het kopje 'Ontladen & beveiligingscircuitjes tegen diepontlading'. Ik dacht ik neem een luxe oplossing (hKS) maar blijkbaar kan je dan beter ook meteen een voltmeter nemen.

Oke, frustratie is eruit. Ik wilde al een schakelaar halen maar was er nog niet aan toegekomen en ik dacht zo'n ledje dat gaat wel even mee. Heeft er iemand tips voor een goede voltmeter en hoe ik die eventueel aan kan sluiten (in de krat bouwen ;)) ?

Kratradio: Raveland TRX 69 - 6X9" Speakers // TA2024 Versterker (Modded) // hKS // 12v Loodgelaccu // Loodacculader AL 600 // USB/SD Mp3 Player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Impulzer schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:03:
[...]

Dus nu is waarschijnlijk m'n accu van 30 euro naar de klote :( Terwijl er een hKS in de krat zit, maar die werkt dus alleen als je spanning van de accu gebruikt voor het afspelen en niet om het lampje op de acculader te laten branden. Wel logisch op zich omdat de hKS dan 'uit' staat, maar wel een beetje jammer. Ik ging uit van de startpost onder het kopje 'Ontladen & beveiligingscircuitjes tegen diepontlading'. Ik dacht ik neem een luxe oplossing (hKS) maar blijkbaar kan je dan beter ook meteen een voltmeter nemen.

Oke, frustratie is eruit. Ik wilde al een schakelaar halen maar was er nog niet aan toegekomen en ik dacht zo'n ledje dat gaat wel even mee. Heeft er iemand tips voor een goede voltmeter en hoe ik die eventueel aan kan sluiten (in de krat bouwen ;)) ?
Nouja zoals gezegd meet hem eens door, dan kun je conclusies trekken.
Verder zou ik dan kijken of je iemand kunt vinden met een goede acculader, ik heb zelf met een optimate III enkele accu's nieuw leven in geblazen door ze steeds opnieuw te blijven opladen.
(Er zit een diepontlaad functie op die lader en hij stopt gewoon steeds omdat het hem niet lukt, echter bij meten kwam er steeds een klein beetje voltage bij, na 10 keer de diepontlading te hebben gestart was het process wel afgemaakt en had ik weer een accu die netjes zijn voltage vast houdt.)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.