Het Krat- en Kistradio Topic [deel 9] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 118.629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-06 09:07
Anoniem: 362705 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:00:
[...]

kan ik het dan zo maken dat op me mp3 decoder 2 ta2024 zijn aangesloten en dat ik dan wel 4 speakers heb ?
Ja, je kan de uitgang van je mp3decoder splitsen naar 2 ta2024's. (Ik kan daarvoor wel een kabeltje voor je solderen, als je bij mij nog een ta2024 besteld moet je dat maar even aangeven)

Alleen denk ik niet dat dat voor die 2 max 15W speakers helemaal de moeite waard is. Heb je voor de speakers die je al in gebruik hebt al een gemodde ta2024 in gebruik?, dat heeft meer effect.

Sluit anders even dat ander setje speakers aan, dan weet je snel genoeg of het meerwaarde geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 19:55
brambond schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:58:
[...]

Omdat je zegt dat je lredev's optie al geprobeerd hebt, heb ik nog even het pdfje geopend en wat een onduidelijk ding zeg! Na even puzzelen kom ik op een andere oplossing:

pin 1: microfoon (niet aansluiten)
pin 2: linker/rechter kanaal (rood of geel)
pin 3: linker/rechter kanaal (rood of geel)
pin 4: ground (zwart)

misschien dat dit werkt?
Onduidelijk is het zeker! Zet gewoon lekker L, R, GND (of N) en MIC dan weet je altijd hoe het zit.
Ik heb het ook nog even aan mijn collega laten zien en we hebben een minijack met en zonder mic bekeken en kwamen tot devolgende conclusie:

Op een normale minijack is de massa het grootste gedeelte, deze zit het dichtst bij de kabel. Daarna volgt L en dan R (of R en dan L maar dat boeit niet zo).
Als je een MIC hebt, dan zit er na de massa nog een extra ring. Dat moet de MIC zijn aangezien de rest gelijk is aan een standaard minijack.
Het PDFje moet je van links naar rechts lezen, dus dan heb je eerst de GND op 4 dan de MIC op 3 en dan L en R op 1 en 2.
Dus voor mij betekent dit Z op 4 R en G op 1 en 2.

Ik da dit vanavond uit testen en dan horen jullie het van mij.

Allemaal in ieder geval bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02-2024

Webstarr

Moderator

Hey.

Wie kan voor mij een tekeningetje maken voor:

2 speakers.
Accu
Accu lader
Euro stekker
Normale voeding
Schakelaar om te schakelen tussen accu accu laden normale voeding
Ledje waarneer op accu speelt
Waarneer op voeding speelt
Waarneer er geladen word
Ta2024
Volt meter
Uit/Aan knop

Wat zal dit alles gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 13:13
Webstarr schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:23:
Wat zal dit alles gaan kosten?
Reken maar op minimaal €150,- als je goed geluid wilt.

@Iredev
Is er al een nieuw knopje onderweg? Trouwens, kun je ook een on/off-switch en een push-switch meesturen? Daar betaal ik je wel voor, maar als jij het op voorraad hebt scheelt me dat een hoop verzendkosten.

[ Voor 39% gewijzigd door Japperrrr op 26-07-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312055

In de startpost staat onder het kopje accus een stel links naar gelaccu's. De eerste link die gegeven wordt is naar conrad naar een lood-zuur accu(zie engelse datasheet, 2e pagina), weliswaar gesealed maar toch. Mijn vraag is kun je hem, mits gesealed, net als een gelaccu onder elke hoek gebruiken?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 312055 op 26-07-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362705

hey ik had nou die andere speakers aangesloten en maar nou knippert de mp3 decoder de hele tijd hoe komt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298001

Hallo,

Ik heb nu een schema gemaakt: ^^,

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_pRXUi9Dw-uk/TE2aATa7IbI/AAAAAAAAARM/7jGwmtYpQpk/s912/schema.jpg
(de rode dingen zijn schakelaars)

maar ik weet niet of hij klopt... zou iemand hem willen controleren?

Greetz.
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het wordt nu toch wel eens tijd dat je zelf ook wat dingen gaat onderzoeken of zelf uit gaat proberen. Het enige wat je tot op heden doet is vragen stellen en op antwoord wachten. Dat is niet wat we hier op GoT verwachten...

[ Voor 78% gewijzigd door FeaR op 26-07-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoezo ik wil niet al mijn grei kapot hebben
en ik ben gewoon niet zo technisch en ik ben ook zelf aan het proberen maar ik snap het gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
OK nou dat werkt dus nog steeds niet.
Ik heb nu een gewone jackplug aangesloten (gewoon L, R en GND) en zelfs dan werkt het niet.
Begin even te twijfelen of ik niet debiel word.
Ik ga even doornemen hoe ik de potmeter heb aangesloten gewoon om uit te sluiten dat daar geen fouten zijn gemaakt.
Als je het plaatje vanuit de startpost bekijkt, heb ik hem als volgt aangesloten:

1 3 5
2 4 6

1,5 en 6 gaan naar de TA2024
2, 3 en 4 gaan naar mijn iPhone

Kan de potmeter defect zijn? Kan je hier met solderen schade aanrichten (te heet of zo)?

Ik word er echt helemaal lijp van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 15:22
@theL1Mit

Blauw niet aansluiten, dit is de remote leiding voor een externe versterker en die geeft een schakelstroom af. Dus niet op de accu aansluiten

Verder zou ik de schakelaar tussen geel doen, Rood en zwart op de accu aansluiten.

Op die manier onthoudt je radio de zenders en instelling, door geel te onderbreken schakel je radio dan helemaal uit.

Nadeel je accu zou kunnen leeg lopen door sluip verbruik van je radio, maar dit is maar heel weinig over het algemeen.

De rest is goed zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 362705 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:05:
hoezo ik wil niet al mijn grei kapot hebben
en ik ben gewoon niet zo technisch en ik ben ook zelf aan het proberen maar ik snap het gewoon niet
Blijft een feit dat je gewoon weinig inzet toont en alleen vragen stelt. Geef dan ten minste aan wat je gedaan hebt en wat je niet snapt. Want als iedereen het voor blijft kauwen steek je er nog niets van op..

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
FeaR1986 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:36:
[...]
Blijft een feit dat je gewoon weinig inzet toont en alleen vragen stelt. Geef dan ten minste aan wat je gedaan hebt en wat je niet snapt. Want als iedereen het voor blijft kauwen steek je er nog niets van op..
En dit geldt natuurlijk voor alle Tweakers, want dit is niet de eerste persoon die op deze manier gebruik maakt van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:36:
[...]

nou ik heb alles aangesloten zoals het hoort maar de mp3 decoder blijft steeds knipperen

komt dat door slecht contact
legen accu
of iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
Anoniem: 362705 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:09:
[...]
nou ik heb alles aangesloten zoals het hoort maar de mp3 decoder blijft steeds knipperen

legen accu
of iets anders ?
Vertel eens iets over je project en laad ondertussen je accu op. Zo maak je het voor ons ook leuk om jou te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Anoniem: 362705 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:09:
[...]

legen accu
of iets anders ?
Dus...

1. loop je contacten na
2. laad je accu op

ja toch? :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
jjonkie schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:31:
@theL1Mit

Blauw niet aansluiten, dit is de remote leiding voor een externe versterker en die geeft een schakelstroom af. Dus niet op de accu aansluiten

Verder zou ik de schakelaar tussen geel doen, Rood en zwart op de accu aansluiten.

Op die manier onthoudt je radio de zenders en instelling, door geel te onderbreken schakel je radio dan helemaal uit.

Nadeel je accu zou kunnen leeg lopen door sluip verbruik van je radio, maar dit is maar heel weinig over het algemeen.

De rest is goed zo te zien
ook @theL1Mit

Gebruik je ook nog gewoon je isoconnector of heb je deze afgeknipt vlak voor je connector?
Persoonlijk zou ik zeggen ga even naar een autospeciaal zaak zoals halfords of automat of de brezan o.i.d. en haal een isoconnector erbij. dan maak je geen schade aan je radio/connector v/d radio en kan je alles toch goed aansluiten, als je evt wilt weten wat welke kabel precies is kijk dan even hier
Volg voor de rest de aanwijzing jjonkie met de gele en de rode draad.
De sluprstroom die de autoradio gebruikt voor het onthouden van tracknummer en voorkeurszenders e.d. is (na ik me heb laten vertellen) 0,01mA per uur, lijkt mij dus verwaarloosbaar ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Japperrrr schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:08:
[...]En dit geldt natuurlijk voor alle Tweakers, want dit is niet de eerste persoon die op deze manier gebruik maakt van het forum.
Sowieso is een keer een vraag stellen niet zo erg, maar als ik de 80 posts doorlees van Keeskoek dan is het allemaal van dit "niveau". Dat is gewoon te veel. En andere Tweakers die op deze manier van het forum gebruik maken dan zullen die daar ook op aangesproken worden. GoT wordt gekenmerkt door het hoge niveau van de topics en de grote discussiewaarde die dat met zich mee brengt. Vandaar dat bovenstaande posts dus zo min mogelijk gezien willen worden. En er zijn meer users dit dit gedrag aangekaart hebben, het is alleen aan mij en mijn collega's om er wat van te zeggen en dat is bij deze gedaan. Wat je met de sturing doet is aan ieder persoonlijk, maar ik zou er toch wel iets mee doen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
OVERLORD_1982 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:06:

1 3 5
2 4 6

1,5 en 6 gaan naar de TA2024
2, 3 en 4 gaan naar mijn iPhone
De ground, dus zwart en de connector C3/C4 en op de potmeter P1 en P2 mag je ook doorverbinden. Dan neem ik aan dat je geel op P3 hebt en rood op P4. Dan verder C2 op P5 en dan C1 verbonden met P6. Lekker helder zo :P

Ik dacht dus alsvolgt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oOY9kfoeVN1K0qbtERjwwQm2/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door lredev op 26-07-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
lredev schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:10:
[...]

De ground, dus zwart en de connector C3/C4 en op de potmeter P1 en P2 mag je ook doorverbinden. Dan neem ik aan dat je geel op P3 hebt en rood op P4. Dan verder C2 op P5 en dan C1 verbonden met P6. Lekker helder zo :P

Ik dacht dus alsvolgt:
[afbeelding]
Ha ha ha ik heb je tekst 5 keer gelezen maar toen snapte ik het nog niet :)
gelukkig zegt een plaatje meer dan 1000 woorden.
Ik heb hem indedaad zo aangesloten. ik heb alleen p1 en p2 (de grounds) niet doorverbonden.
De vraag is of dat het probleem veroorzaakt?

Kan de potmeter stuk zijn?

Ow BTW dit plaatje is duidelijker dan die in de op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionysuZ
  • Laatst online: 20-01 22:09
OVERLORD_1982 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:12:
[...]

Ha ha ha ik heb je tekst 5 keer gelezen maar toen snapte ik het nog niet :)
gelukkig zegt een plaatje meer dan 1000 woorden.
Ik heb hem indedaad zo aangesloten. ik heb alleen p1 en p2 (de grounds) niet doorverbonden.
De vraag is of dat het probleem veroorzaakt?

Kan de potmeter stuk zijn?

Ow BTW dit plaatje is duidelijker dan die in de op :p
ik heb hetzelfde probleem gehad en idd, het doorlussen van de ground heeft alles opgelost. Probeer dat maar eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
FeaR1986 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:02:
Sowieso is een keer een vraag stellen niet zo erg, maar als ik de 80 posts doorlees van Keeskoek dan is het allemaal van dit "niveau". Dat is gewoon te veel. En andere Tweakers die op deze manier van het forum gebruik maken dan zullen die daar ook op aangesproken worden. GoT wordt gekenmerkt door het hoge niveau van de topics en de grote discussiewaarde die dat met zich mee brengt. Vandaar dat bovenstaande posts dus zo min mogelijk gezien willen worden. En er zijn meer users dit dit gedrag aangekaart hebben, het is alleen aan mij en mijn collega's om er wat van te zeggen en dat is bij deze gedaan. Wat je met de sturing doet is aan ieder persoonlijk, maar ik zou er toch wel iets mee doen...
Ik erger me gewoon dood aan dit soort gebruikers. Ik begrijp dat ik geen moderator ben, daarom noem ik ook geen namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Iemand een suggestie waar ik in Groningen onderdelen kan kopen als stekker verbinding inbouw male female voor de lader en een dpdt tuimelschakelaar en wat diode spul etc

Ik kom bij conrad lang niet aan de verzendkosten vrije voet van 25 euro.

Vroeger had je van die winkels ( tandy ofzo ??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

had het al gevonden de accu was niet goed meer :P
mijn vader heeft net een aluminium kist voor mij gemaakt afmetingen 50x30x15 (lxhxb)
alle kanten worden in elkaar gezet door pop nagels

heb net een oude lamp gevonden daar heb ik kapje af gehaald en dat word me speaker kapje want ik ga er race gaas in doen en dan
en daarna vond ik een toeter voor op de brommer die lijkt me ook wel leuk om er op te hebben dus die komt er ook op

is dit beetje genoeg over mijn project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
jjonkie schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:18:
Iemand een suggestie waar ik in Groningen onderdelen kan kopen als stekker verbinding inbouw male female voor de lader en een dpdt tuimelschakelaar en wat diode spul etc

Misschien kun je bij Iredev wel dingen krijgen. Ik weet zo niet of hij iets op voorraad heeft, maar als het in een envelop past kun je hem misschien wel de inkoopkosten + €3,- verzendkosten betalen. Dat scheelt jou weer een paar euro en levert Iredev weer wat op. Maar dat moeten jullie samen maar bekijken :P
Anoniem: 362705 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:22:
had het al gevonden de accu was niet goed meer :P
mijn vader heeft net een aluminium kist voor mij gemaakt afmetingen 50x30x15 (lxhxb)
alle kanten worden in elkaar gezet door pop nagels

heb net een oude lamp gevonden daar heb ik kapje af gehaald en dat word me speaker kapje want ik ga er race gaas in doen en dan
en daarna vond ik een toeter voor op de brommer die lijkt me ook wel leuk om er op te hebben dus die komt er ook op

is dit beetje genoeg over mijn project
Foto's zijn altijd leuk? :*)

[ Voor 36% gewijzigd door Japperrrr op 26-07-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:26

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

jjonkie schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:18:

Heh, er zei iemand "vroeger" dus meld ik mij :-) Voor onderdelen kun je in ieder geval terecht bij http://www.okaphone.nl/ en http://www.vandijkenelektronica.nl/
Ik geloof niet dat Display (Ebbinge) en Telec (Zwanestraat) nog bestaan, tegenover het Noorder Muziekhuis hoort echter ook een onderdelenwinkel te zitten.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat weet ik nog niet hoe dat moet maar dat zal ik morgen wel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
DeBolle schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:02:
[...]

Heh, er zei iemand "vroeger" dus meld ik mij :-) Voor onderdelen kun je in ieder geval terecht bij http://www.okaphone.nl/ en http://www.vandijkenelektronica.nl/
Ik geloof niet dat Display (Ebbinge) en Telec (Zwanestraat) nog bestaan, tegenover het Noorder Muziekhuis hoort echter ook een onderdelenwinkel te zitten.
JAAAAAA!!! Okaphone inderdaad, in de ebbingestraat....

Top bedankt ! Ik ga morgen vanuit mijn werk even de stad in fietsen..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
DionysuZ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:03:
[...]

ik heb hetzelfde probleem gehad en idd, het doorlussen van de ground heeft alles opgelost. Probeer dat maar eens zou ik zeggen.
Kijk dat geeft de burger moed!
Heb gister de kist weer helemaal gedemonteerd om hem toch nog maar een keer te verfen.
Vanavond de boel weer in elkaar en dan hoop ik zo dat het doorlussen van de GND het probleem oplost!

Als het probleem is opgelost dan hen ik nog twee dagen nodig voor de nabewerking en dan komen de pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365917

@Japper,

Ik zag dat je bij jouw krat een schouderband had, bij mij krat zou dat waarschijnlijk ook wel redelijk mooi staan, en bovendien handig voor het vervoer maar ik kan maar niks vinden op het internet over waar ik schouderbanden kan vinden. Waar heb jij jouwe vandaan?

@Iredev,

Ik heb je weer even gemailt onder het adres MB-Music@live.nl. Over de bestelling van de TA2024 en wat andere onderdelen.

EDIT:

Bedankt voor het meedenken Tommie, die van de gordel afknippen valt al weg. Als ik in de gordels zit te knippen bij onze auto. Dan mag ik denk ik mijn kratradio inleveren. :') Maar het idee van een tas zou wel kunnen ja.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 365917 op 27-07-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 18:24

tomtommie

Alaaf!

Anoniem: 365917 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 10:45:
Japper,

Ik zag dat je bij jouw krat een schouderband had, bij mij krat zou dat waarschijnlijk ook wel redelijk mooi staan, en bovendien handig voor het vervoer maar ik kan maar niks vinden op het internet over waar ik schouderbanden kan vinden. Waar heb jij jouwe vandaan?
Als je nog iets van een oude tas hebt liggen zou ik zeggen sloop het daar vanaf, heb ik zelf ook gedaan.
Andere opties zijn om een spanband of auto gordel te gebruiken. Gewoon lekker creatief met wat je kunt vinden zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las even terug in dit topic, en ik zag dat het niet bedoelt was om alleen maar een paar vraagjes te stellen, en ik vind het dus ook een beetje asiociaal dat ik dat wel deed. Dus het is tijd om mij maar even voor te stellen. Ik ben dus Boyd en ik ben over enthousiast geraakt toen ik dit topic ging lezen. Dus ik ben zelf nu ook begonnen aan mijn project kratradio. De speakers heb ik al liggen en het gaat niet lang meer duren voor ik de andere onderdelen ook ga bestellen.

De bedoeling is dat het krat ervan binnen zo uit komt te zien van binnen:

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/309rneq.png

Van buiten is het de bedoeling dat ik het van 18mm MDF maak, met geperforeerd aluminium als grill. De afwerking ben ik van plan te gaan maken met plakfolie of verf.

Heeft iemand nog leuke ideeën voor mijn project? Tips zijn altijd welkom! :D

EDIT:

Ik snap niet echt wat je bedoelt met op de massa aansluiten, maar ik ga zo denk ik even naar de action fietsen. Moet toch nog ff een 3.5 jack kabeltje kopen. :D

NOG EEN EDIT:

Omdat ik spammen haat (A), heb veel langs gegaan en ben van plan zo te bestellen heeft iemand een leuk idee voor een goedkoop 12v voltmetertje, want ik heb daar niet echt ervaring mee. Liefst van Conrad want dan kom ik aan het bedrag van 25 euro en scheelt dat me handenvol verzendkosten. Of wil iemand misschien voor mij zon Circuitonline dingetje voor mij maken? Ik wil er voor betalen. :D

3E EDIT:
Bedankt Painore, ik heb de voltmeter van Ebay besteld. Aangezien ik al een soldeerstation had aangeschaft bij Conrad die mijn vader betaalde. Had ik al geen verzendkosten meer. En dit is een leuk dingetje voor maar 5 dollar.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 365917 op 27-07-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

Anoniem: 365917 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:58:
Ik las even terug in dit topic, en ik zag dat het niet bedoelt was om alleen maar een paar vraagjes te stellen, en ik vind het dus ook een beetje asiociaal dat ik dat wel deed. Dus het is tijd om mij maar even voor te stellen. Ik ben dus Boyd en ik ben over enthousiast geraakt toen ik dit topic ging lezen. Dus ik ben zelf nu ook begonnen aan mijn project kratradio. De speakers heb ik al liggen en het gaat niet lang meer duren voor ik de andere onderdelen ook ga bestellen.

De bedoeling is dat het krat ervan binnen zo uit komt te zien van binnen:

[afbeelding]

Van buiten is het de bedoeling dat ik het van 18mm MDF maak, met geperforeerd aluminium als grill. De afwerking ben ik van plan te gaan maken met plakfolie of verf.

Heeft iemand nog leuke ideeën voor mijn project? Tips zijn altijd welkom! :D
Voltmeter zou ik ook aan de massa aansluiten ;)

Bij de Action heb ik een 3 weg sigarettenaansteker gehaald met ingebouwde usb oplader.
Zoiets dus, maar dan met USB
http://www.digitalsonline...eg-3-in-1-dc-socket-.html

prijs: 1,49 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 250661 op 27-07-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
...EDIT:

Ik snap niet echt wat je bedoelt met op de massa aansluiten, maar ik ga zo denk ik even naar de action fietsen. Moet toch nog ff een 3.5 jack kabeltje kopen. :D
Massa = - = GND = ground

kijk even naar je plaatje, je ziet alleen een + naar je voltmeter lopen :)
Dus ook even een zwart draadje erheen.

[ Voor 51% gewijzigd door OVERLORD_1982 op 27-07-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020

EDIT:

NOG EEN EDIT:

Omdat ik spammen haat (A), heb veel langs gegaan en ben van plan zo te bestellen heeft iemand een leuk idee voor een goedkoop 12v voltmetertje, want ik heb daar niet echt ervaring mee. Liefst van Conrad want dan kom ik aan het bedrag van 25 euro en scheelt dat me handenvol verzendkosten. Of wil iemand misschien voor mij zon Circuitonline dingetje voor mij maken? Ik wil er voor betalen. :D
Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/7550/309rneq.png

Voltmeter Conrad: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=855240
Nadeel is echter dat je hem niet goed kunt monteren doordat de kabels aan de zeikant zitten.
Ik heb zelf deze voltmeter in mijn kist, is makkelijk in te bouwen, heeft achtergrondverlichting en is ook nog eens stukken goedkoper!

[ Voor 4% gewijzigd door Painore op 27-07-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De spullen zijn besteld!

- Acculader (Conrad)
- Drukschakelaar (Conrad)
- 2 meter luidsprekerkabel (Conrad, (is dit genoeg voor alles met elkaar te verbinden?)
- Soldeerstation
- Voltmetertje van Ebay.

Ik ben nog van plan om bij Levi, een TA2024 met Terminalplaat en aan/uit schakelaar te bestellen. Maar dan moet hij even reageren om mijn email. Zodra ik alles binnen heb kan ik beginnen met m'n kratje :D:D

Kwam trouwens nog iets tegen op ebay voor 7 dollar, voor wie wat meer "actie in zijn kratje wil".

http://cgi.ebay.com/ws/eB...30483248506#ht_1580wt_930

Als je naar onder scrolt krijg je een Youtube filmpje, van hoe het er uit komt te zien.

En natuurlijk ook voor de doe-het-zelf-ers

http://cgi.ebay.com/ws/eB...0488205698#ht_1934wt_1137

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 365917 op 27-07-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Welk soldeerstation heb je genomen?
Toch niet toevallig deze?
Die had ik namelijk besteld maar het product valt zwaar tegen. Op de hoogste temp kan hij bij tijd en wijlen net het soldeer laten vloeien.
Heb even naar conrad geschreven want ik vind het een vreemd verhaal dat er zoveel goeie reviews staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OVERLORD_1982 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:38:
[...]

Die had ik namelijk besteld maar het product valt zwaar tegen. Op de hoogste temp kan hij bij tijd en wijlen net het soldeer laten vloeien.
Heb even naar conrad geschreven want ik vind het een vreemd verhaal dat er zoveel goeie reviews staan?
Ja, die heb ik dus wel besteld. Balen dat ik dat niet eerder wist, naja het is niet zon ramp. Ik gebruik hem toch alleen maar even voor mij kratje. En ik deed hem erbij zodat ik dan 7 euro verzendkosten zou besparen. Naja, mijn vader betaalt hem toch. En als die zo erg tegenvalt kan ik altijd nog een station van mijn buurman lenen.

EDIT::

Zodra ik binnen heb, zal ik ff klein reviewtje plaatsen. Er zit al tin bij toch? Vind beetje onduidelijk aangegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 365917 op 27-07-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Anoniem: 365917 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:50:
[...]

Ja, die heb ik dus wel besteld. Balen dat ik dat niet eerder wist, naja het is niet zon ramp. Ik gebruik hem toch alleen maar even voor mij kratje. En ik deed hem erbij zodat ik dan 7 euro verzendkosten zou besparen. Naja, mijn vader betaalt hem toch. En als die zo erg tegenvalt kan ik altijd nog een station van mijn buurman lenen.
Ik gebruikte van dit station alleen de houder en dan gewoon een andere losse bout.
Maar ik ben heel beniewd hoe hij bij jou presteert, misschien heb ik gewoon een rot exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

OVERLORD_1982 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:55:
[...]

Ik gebruikte van dit station alleen de houder en dan gewoon een andere losse bout.
Maar ik ben heel beniewd hoe hij bij jou presteert, misschien heb ik gewoon een rot exemplaar.
Ik ken een aantal mensen die dat soldeerstation ook hebben en ik heb het ook een aantal keer gebruikt. Voldoet prima, echter ik zelf vind de punt te dik om mooi precies te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
@Krattenbouwer
Mijn schouderband heb ik van Conrad. Het is eigenlijk een gitaarband die je waarschijnlijk in iedere muziekwinkel kunt krijgen. Op Conrad kun je ze ook vinden als je zoekt naar 'Gitaarband'. Let wel op dat je de juiste lengte pakt en niet een te korte koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Anoniem: 365917 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:50:
[...]

EDIT::

Zodra ik binnen heb, zal ik ff klein reviewtje plaatsen. Er zit al tin bij toch? Vind beetje onduidelijk aangegeven.
Kijk in die titel en

Omvang levering

# Soldeerstation
# Spons
# Soldeerpunt
# Desoldeerpomp Alu SC30
# Loodvrij soldeertin met tin-koper-legering in praktische pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
OMFG de kwaliteit van de TA2024 overtreft al mijn verwachtingen!!!
Het is dus inderdaad een kwestie van de GND's met elkaar doorverbinden op de potmeter.
Allen enorm bedankt.

Ik ben zo ongelofelijk blij met het resultaat en zo verbaasd. Hoe kan het toch dat een versterker van 12 euri zo'n resultaat geeft?

Ik heb dus de non modded versie en deze kan ik voluit open zetten zonder vervorming van het geluid. Het geluid is enorm helder, ben dus ook blij met m'n goedkope Sony boxjes.

Morgen lekker verder aan het project, misschien overmorgen pics!!

tnx again everyone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Is het verstanding om de ta2024 bij het laden volledig vrij te koppelen van de lader ? Dus niet alleen de plus maar ook de ground ? Ik heb namelijk nog ruimte op de DPDT switch omdat ik geen voeding gebruik. Of heeft dat geen toegevoegde waarde ?

-edit:

Ik heb het schema even nagelopen volgens mij het weinig toegevoegde waarde.

[ Voor 15% gewijzigd door jjonkie op 28-07-2010 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:36
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/nejnfo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/21u434.jpg

Bezig met de behuizing, wordt gemaakt van 12mm multiplex hardhout. Stevig genoeg maar moet je wel akoestisch dood maken. Het klinkt zonder verstevigingen wel hol.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_TsPkGd3tCeg/TE4EIh3eOAI/AAAAAAAAAqI/ZMw3Xr8X9m4/s912/2010-07-25%2022.08.37.jpg

tipje van de sluier,

2 x 100mm JBL gto
1 ta2024
20 x 1.2v 1200mah cellen, totaal 13.2v en 2400mah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
OVERLORD_1982 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:38:
[...]

Ik heb die ook en kan er prima mee werken! Hij wordt op de hoogste stand best heet, te heet vind ik eigenlijk om bij gevoelige producten lekker te werken. Dus heb ik hem nooit voluit staan. Vind alleen de punt ook wat dik en een heel licht stationnetje waardoor het niet altijd even lekker op zijn plek blijft. Maar red me er dus goed mee.. Zijn al heel veel ta2024's mee gemod :D

[ Voor 6% gewijzigd door lredev op 28-07-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Daar speel je een goede 2 uur op, is dat niet een beetje magertjes?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
teacher schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:47:
[...]

Daar speel je een goede 2 uur op, is dat niet een beetje magertjes?
Wel langer denk ik eigenlijk. Op 8 AA alkaline batterijen haal ik met de ta2024 rond de 5-6 uur. Niet voluit knallen maar wel lekker luister volume. Volgens mij is dat ook niet veel meer dan 2 Ah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
Het is een tafel radio, geen boom box. Dus erg hard hoeft het niet. Ik verwacht dat ik 3 uurtjes kan spelen en dat is prima wat mij betreft.

Daar komt bij dat ik dit allemaal heb liggen, dus probeer het eerst wel. Kan altijd nog kijken naar een hogere capaciteit accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
lredev schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 00:19:
[...]

Ik heb die ook en kan er prima mee werken! Hij wordt op de hoogste stand best heet, te heet vind ik eigenlijk om bij gevoelige producten lekker te werken. Dus heb ik hem nooit voluit staan. Vind alleen de punt ook wat dik en een heel licht stationnetje waardoor het niet altijd even lekker op zijn plek blijft. Maar red me er dus goed mee.. Zijn al heel veel ta2024's mee gemod :D
Er stonden aardig wat positieve reviews, daar heb ik hem ook op gekocht. Dan moet hij wel gewoon defect zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
OVERLORD_1982 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:25:
[...]

Er stonden aardig wat positieve reviews, daar heb ik hem ook op gekocht. Dan moet hij wel gewoon defect zijn :(
Das geen reden om te sikkeneuren. je had er al de balen van, nu weet je dat je gewoon een nieuwe kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Anoniem: 365917 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:48:
Kwam trouwens nog iets tegen op ebay voor 7 dollar, voor wie wat meer "actie in zijn kratje wil".

http://cgi.ebay.com/ws/eB...30483248506#ht_1580wt_930

Als je naar onder scrolt krijg je een Youtube filmpje, van hoe het er uit komt te zien.
Deze heb ik besteld (2x), ze zijn onderweg en ik verwacht ze met een week hier. Zodra ik ze binnen heb laat ik even weten of het wat is.
lredev schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:10:
[...]

Ik dacht dus alsvolgt:
[afbeelding]
Is dit de pinout van de 446076 POTI LOG STEREO 2X100K van Conrad die hier wordt aangeraden? Ik heb er geen beschrijving ofzo bij, dus ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
Welke weerstand moet ik nou gebruiken voor deze led http://www.dickbest.nl/we...ct=viewProd&productId=416

Hoe moet ik weten wat de stroom en de spanning is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Anoniem: 250661 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:19:
[...]

Voltmeter zou ik ook aan de massa aansluiten ;)

Bij de Action heb ik een 3 weg sigarettenaansteker gehaald met ingebouwde usb oplader.
Zoiets dus, maar dan met USB
http://www.digitalsonline...eg-3-in-1-dc-socket-.html

prijs: 1,49 8)
Hoe werkt zo iets dan?
Gewoon de usb bijv in je pc douwen en je hebt een sgaretten ding?
Want je hebt ook van die massage matten voor in de auto.
Als je die aansluiting op die sigaretten ding doet moet hij werken?

Dus dit?

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/206249x.png

[ Voor 5% gewijzigd door Webstarr op 28-07-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik vermoed dat het andersom is, dus een 12v stekker die in je auto past. In de stekkerdoos zit dan een omvormer van 12v > 5v + USB poort zodat je er een USB kabel in kunt stoppen om je ipod of telefoon op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

NoepZor schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:51:
Ik vermoed dat het andersom is, dus een 12v stekker die in je auto past. In de stekkerdoos zit dan een omvormer van 12v > 5v + USB poort zodat je er een USB kabel in kunt stoppen om je ipod of telefoon op te laden.
d:)b
zoals deze:
http://koophetsimpel.nl/n...r_verdeler_3_poorts___usb

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 250661 op 28-07-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Bestaat er dan ook zoiets wat ik zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Webstarr schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:50:
Bestaat er dan ook zoiets wat ik zei?
Nee lijkt me sterk, je USB levert 5 volt, een sigarettenplug is 12 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Wat zal dat een oplossing zijn?
Ik heb een massage mat voor in de auto,
Dus met sigaretten plug,
Nu wil ik hem als aansluiting voor mijn kratje een female sigarettenplug naar 220 word het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wat voor voltage gebruik je in je krat? Als je 12v accu's hebt kun je toch gewoon die mat daarop aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Webstarr schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:02:
Wat zal dat een oplossing zijn?
Ik heb een massage mat voor in de auto,
Dus met sigaretten plug,
Nu wil ik hem als aansluiting voor mijn kratje een female sigarettenplug naar 220 word het dan?
Als hij voor in de auto is, rechtstreeks in de sigarettenplug, betekent dit dat hij op 12V DC werkt. Dit is hetzelfde als een accu in je krat/kist, je kan het dus gewoon aansluiten. Check wel even of hij echt op 12V werkt, meestal zit er wel een sticker op die aangeeft wat het input voltage is.

Je kan dus een female sigarettenplug in je kist maken en hier rechtstreeks je mat op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Kijk het probleem is ik kan er geen kabels afknippen omdat hij in de auto ook nog gebruikt word.
De oplossing is idd die female plug,Als ik die op een 12 v 2 ah voeding plant moet hij ook werken?

De die female plug op de 12 v 2 a voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik weet niet hoeveel vermogen die massagemat vraagt. Je kunt zo'n stekkerdoos kopen en dan de draden daarvan afknippen en op de accu / voeding maken. Je kunt dan de stekker aan die massagemat laten zitten. je kunt ook nog een enkel 12v stopcontact in de wand van je kist maken, maar waar je die koopt geen idee, conrad misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Hoi
Ik heb nu ook deze van de action:

Als ik die draad afknip die je normaal in de auto steek, en daar een voeding van 12 vol 2 ah op zet, en vervolgens die masagemat op 1 van die drie gaten steek moet het werken?

Dus zo:

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/2966/werkt.png

[ Voor 11% gewijzigd door Webstarr op 28-07-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Webstarr schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:20:
Hoi
Ik heb nu ook deze van de action:

Als ik die draad afknip die je normaal in de auto steek, en daar een voeding van 12 vol 2 ah op zet, en vervolgens die masagemat op 1 van die drie gaten steek moet het werken?

Dus zo:

[afbeelding]
Ik weet niet welke van de kabels plus en min is, moet je even doormeten met een multimeter. Afgezien van welke plus en min is, moet het zo werken inderdaad. Je accu zal echter heel snel leeg zijn wanneer je deze mat aansluit, 2 Ah is erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Zo alles is klaar,

Kwa voeding ik heb een 12 volt 2 ampere voeding er op aan gesloten, alles goed geisoleert.

Laatste vraagje :P

Hoe kan je dan doormeten wat de + en de - is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Iredev!!! Wat heb je me nou weer voor accu verkocht????
Dat ding is hartstikke stuk!!!

Ben al de hele dag muziek aan het spelen om de accu te drainen maar er gebeurd niets, de accu is nog steeds vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Webstarr schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:58:
Zo alles is klaar,

Kwa voeding ik heb een 12 volt 2 ampere voeding er op aan gesloten, alles goed geisoleert.

Laatste vraagje :P

Hoe kan je dan doormeten wat de + en de - is?
Gewoon met een multimeter.
geeft 12V aan als je de + op de + hebt en de - op de -.
Geeft -12V aan als je verkeerd om meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Maar dan moet je wel het stroom er op hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 20:25
OVERLORD_1982 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:11:

Ben al de hele dag muziek aan het spelen om de accu te drainen maar er gebeurd niets, de accu is nog steeds vol :P
hahahaha moest net ff lache om dit bericht :+ zeker ook zo'n 2024je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Webstarr schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:20:
Maar dan moet je wel het stroom er op hebben?
We praten hier toch over een accu? Daar staat toch spanning op mag ik hopen?
boppos schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:28:
[...]

hahahaha moest net ff lache om dit bericht :+ zeker ook zo'n 2024je ;)
Yep een 2024 :)

[ Voor 30% gewijzigd door OVERLORD_1982 op 28-07-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLaurens
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 21:30
Is het mogelijk om een goedkoop PC speakersetje in een krat te bouwen? Laten we bijvoorbeeld de Logitech S220 nemen. Afbeeldingslocatie: http://www.picco.nl/images/A27146.jpg

Deze werkt normaal dus op netspanning maar is het mogelijk om op een manier aan een gelaccu te krijgen? En is het ook uberhaupt rendabel? Want als je de accu er op werkend krijgt heb je eigenlijk niet veel meer nodig dan nog een behuizing toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
iLaurens schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:11:
Is het mogelijk om een goedkoop PC speakersetje in een krat te bouwen? Laten we bijvoorbeeld de Logitech S220 nemen. [afbeelding]

Deze werkt normaal dus op netspanning maar is het mogelijk om op een manier aan een gelaccu te krijgen? En is het ook uberhaupt rendabel? Want als je de accu er op werkend krijgt heb je eigenlijk niet veel meer nodig dan nog een behuizing toch?
Je kunt met een omvormer van 12VDC naar 230VAC. Echter heb je er niet zo veel aan, dit zal veel van je accu vergen en is niet goedkoop. Zo een omvormer kost al snel 30-40 euro. Setje speakers en een TA2024 heb je ook voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Overlord het is inmiddels gelukt,

Nu ben ik bezig voor mijn telefoon boxjes te maken,
Kan ik beter een Modded 2024 nemen of een standaard?
Gaar draaien op een 12 vol 7.2 ah accu van Iredev (Moet nog bestelt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
Webstarr schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:42:
Overlord het is inmiddels gelukt,

Nu ben ik bezig voor mijn telefoon boxjes te maken,
Kan ik beter een Modded 2024 nemen of een standaard?
Gaar draaien op een 12 vol 7.2 ah accu van Iredev (Moet nog bestelt worden
Modded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Dat ligt eraan. Hoe groot worden je speakers?
Ik heb 13CM speakers en ben daarmee een grensgeval.
Groter dan 13CM == modded
Kleiner dan 13 CM kan je ook met een non modded af.

Ik heb de non modded versie en daar komt zat geluid uit. De keuze is uiteraard aan jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Het zijn 2x 5 watt @4 ohm 5 cm doorsnede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
nou dan zou ik zeker geen modded versie nemen :)
En dan nog easy with the volume >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
OVERLORD_1982 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:11:

Haha, mooi zo :-)

@webstarr gewoon een standaard ta2024 nemen en goed luisteren wanneer het geluiod begint te vervormen en dan iets zachter zetten ;-)

Volgens mij heb ik ook nog wel ergens een 2x3Watt verserker liggen, niet veel groter dan een rijksdaalder en werkt op 3 AA batterijen. De aansluitingen moet je echter wel solderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Dat werkt toch niet samen met 2x 5 watt boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Webstarr schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:34:
Dat werkt toch niet samen met 2x 5 watt boxen?
Tuurlijk wel. Je kan zelfs 100W boxen op een 3W versterker proppen, ze gaan alleen niet zo hard :)
Andersom moet je oppassen aangezien je de boxen kan opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Oke mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mensen die in de buurt van de action wonen en van plan waren om een druppellader aan te schaffen/er nog een extra willen. Action heeft ze nu in het assortiment voor 7,99. Wel balen dat ik gisteravond mijn druppellader heb besteld voor 15 euro en nu er 1 tegenkom voor 8 euro :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Zo mijn kistje:

Afbeeldingslocatie: http://thumbnails29.imagebam.com/9054/c5c72190532803.jpg Afbeeldingslocatie: http://thumbnails13.imagebam.com/9054/8b5bf790532804.jpg Afbeeldingslocatie: http://thumbnails33.imagebam.com/9054/e2b5cb90532806.jpg Afbeeldingslocatie: http://thumbnails32.imagebam.com/9054/678abe90532808.jpg Afbeeldingslocatie: http://thumbnails33.imagebam.com/9054/f0b83090532809.jpg Afbeeldingslocatie: http://thumbnails11.imagebam.com/9054/6f61b490532811.jpg

In de tussentijd bestaat deze kist niet meer en is er een kleinere voor in de plaats gekomen, Helaas heb ik daar op het moment geen foto's van

[ Voor 8% gewijzigd door Webstarr op 28-07-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Heeft iemand enig idee hoe groot de led spanning en de led stroom is bij deze led?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:43
voor die led kun je beter even de winkel contacteren denk ik. Er zijn wel wat standaard voltages hoor. Maar sommige leds wijken af. Dit zou de levensduur van je led enorm kunnen verkorten. Dus vraag even na bij de winkel.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoo, weer een dag achter de rug ik zal jullie even wat updates melden:

- Gister alle spullen besteld en vandaag was ik van plan met de basis van mijn kratje zagen. Vanochtend kreeg ik te horen van mijn connectie in hongkong dat tussen 6 en 15 augustus mijn voltmetertje binnen komt hier. (Grapje, dat is gewoon die kerel van ebay waar ik het gekocht heb :')). Ik hoop voor het weekend alles binnen te hebben. En zojuist kreeg ik een mail dat mijn pakket bij conrad gesorteerd is. Vandaag ben ik dus maar is begonnen met het omhulsel van mijn kratje. Vlak voor dat ik naar de multimate wou fietsen om hout te halen, kwam mijn moeder aan gerent met een oude kist van 16mm mdf o.i.d. Dus dat is nu de basis van mijn krat. Heb alles afgetekend en ben begonnen met zagen. Morgen hoop ik mijn speakers te kunnen repareren met mijn soldeerkitje die ik bij conrad heb besteld. En het omhulsel van mijn krat af te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Mc55 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 19:23:
Heeft iemand enig idee hoe groot de led spanning en de led stroom is bij deze led?
Pak gewoon een 680 Ohm weerstand en je zit goed! 570 Ohm zal ook wel goed zijn. Ik heb er ook aardig wat van dickbest gehad en ook steeds zo gedaan. Werkt prima.

Stel dat het ledje echt heel fel is dan kan je een grotere weerstand pakken. Maar ik vermoed dat je met voornoemde waardes dik in orde zit.

[ Voor 24% gewijzigd door lredev op 28-07-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeltenaer
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
iLaurens schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:11:
Is het mogelijk om een goedkoop PC speakersetje in een krat te bouwen? Laten we bijvoorbeeld de Logitech S220 nemen. [afbeelding]

Ik heb ook een tijdje met dat idee lopen spelen.
Aangezien die speakers en behuizingen allemaal berekend zijn kan een geweldig geluid uit komen.
Uit mijn altec lansing 2.1 setje van 40 euro komt een Géwéldig geluid, en harde strakke bas. Met een totaalvermogen van 28w rms komt er ook een boel herrie uit. Dus ik denk dat de speakers ook best een hoog rendement hebben.
Hieronder een filmpje van de sub, echt ongelofelijk hoeveel bass er word gecreerd met 14W :9~
YouTube: Altec Lansing Vs2421 - Bass, I Love You

Met 1 ta204 zou je dit setje toch goed moeten kunnen aansturen ofniet? 2 sattelieten op 1 kanaal, en de sub op het andere kanaal. Of zou dit niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
houd de middenstand bij deze schakelaar in dat die zeg ma uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommie

tomtommie

Alaaf!

Mc55 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 22:04:
houd de middenstand bij deze schakelaar in dat die zeg ma uit staat?
Denk het wel, zo werken de meeste schakelaars vergelijkbaar met die. Overigens zit er toch iets aan verbonden, geen probleem, dan laat je die los ;)
Skeltenaer schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 21:48:
[...]

Ik heb ook een tijdje met dat idee lopen spelen.
Aangezien die speakers en behuizingen allemaal berekend zijn kan een geweldig geluid uit komen.
Uit mijn altec lansing 2.1 setje van 40 euro komt een Géwéldig geluid, en harde strakke bas. Met een totaalvermogen van 28w rms komt er ook een boel herrie uit. Dus ik denk dat de speakers ook best een hoog rendement hebben.
Hieronder een filmpje van de sub, echt ongelofelijk hoeveel bass er word gecreerd met 14W :9~
YouTube: Altec Lansing Vs2421 - Bass, I Love You

Met 1 ta204 zou je dit setje toch goed moeten kunnen aansturen ofniet? 2 sattelieten op 1 kanaal, en de sub op het andere kanaal. Of zou dit niet kunnen?
Inderdaad wel een fraai idee, dergelijke setjes geven vaak goed geluid... alleen is het lastig om ergens een accu in te stoppen, dat zou dan weer een extra onderdeel zijn en je dus vervolgens mij 4 losse dingen zit te slepen.
Wat mij een betere oplossing lijkt is kijken hoeveel volt de originele versterker in het setje vraagt, misschien zit er wel een omvormer van 230 naar 12 volt in en kun je dus direct een batterij erop aansluiten. Zal dan niet zo zuinig zijn als een ta2024 maargoed mocht je het hebben liggen lijkt het mij het proberen waard!

(brengt mij op een idee, heb ook nog ergens een setje oude computerspeakers liggen, helaas zonder sub maar ik ga eens kijken wat ik daar mee kan :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Speakers gemonteerd

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/71bt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Ik moet voor de spanningsbewaker een zenerdiode 2,7V 300mW hebben, maar bij dickbest hebben ze alleen 500mW. Kan ik die van 500mW gebruiken of gaat dat niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Mc55 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:14:
Ik moet voor de spanningsbewaker een zenerdiode 2,7V 300mW hebben, maar bij dickbest hebben ze alleen 500mW. Kan ik die van 500mW gebruiken of gaat dat niet lukken?
Mag ik vragen waarom je voor die spanninsbewaker gaat en niet de simpelere? Ik bedoel dit niet lullig maar ik weet gewoon echt niet wat het verschil is?

[ Voor 8% gewijzigd door OVERLORD_1982 op 29-07-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
Bij deze gaat de groene uit en de rode aan (een omslagpunt) en bij die simpelere brand de groene steeds minder fel branden en begint de rode steeds feller te branden. Voor zover ik het heb begrepen.

En ik heb niks te doen, kan ik tenminste een beetje knutselen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Mc55 op 29-07-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Mc55 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:21:
Bij deze gaat de groene uit en de rode aan (een omslagpunt) en bij die simpelere brand de groene steeds minder fel branden en begint de rode steeds feller te branden. Voor zover ik het heb begrepen.

En ik heb niks te doen, kan ik tenminste een beetje knutselen :P
haha ok cheers!
Het omslagpunt is echter heel klein. dus op het moment dat ze samen branden kan je zien als code orange: je moet bijna :)

Morgen ga ik pics maken. Met mijn nieuwe iPhone 4! :o
Ik wilde nog wat teksten erop hebben, maar ik krijg het sjabloneren niet voor elkaar :(
De verf loopt teveel uit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webstarr

Webstarr

Moderator

Ik doe het altijd zo:

We hebben van dat soort hele dikke papier (Geen karton)
Knip ik uit en heel strak vast plakket op het hout.
En dan met spuitbusje c.a. 30 cm afstand erover spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OVERLORD_1982
Toch nog even verder experimenteren dus.
Het nadeel van deze methode is natuurlijk dat ik alles helemaal moet afplakken.
Misschien haal ik hem wel weer helemaal uit elkaar. In ieder geval ga ik het wel even testen.
Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Waar kun je nepfineer kopen? Is dat bij elke bouwmarkt verkrijgbaar? Kun je je kist 100% luchtdicht krijgen door tochstrip onder het deksel te maken?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.