Hopelijk zit ik voor mijn volgende vraag in het juiste topic. Ik hem momenteel 2 elektrische rolluiken op de begane grond die ik graag wil automatiseren. Zeker met de komende vakantieperiode is het fijn als de rolluiken toch naar boven/beneden gaan als wij een keer niet thuis zijn en daarnaast natuurlijk ook altijd prettig als het niet meer handmatig hoeft
Zat zelf te denken aan een KaKu oplossing aangezien ik daarvoor al een paar stekkerelementen heb en dit leek mij de voordeligste oplossing voor wat ik heb gevonden.
Rolluik voor: Een opbouw draaiknop-schakelaar (blijft opbouw i.v.m. stucwerk). Draaiknop-schakelaar vervangen door een opbouwdoos met daarin een ASUN650. Deze is vervolgens te bedienen met een afstandsbediening. Want ik ga er vanuit dat een extra handmatige schakelaar (als backup) niet samen met de ASUN in een wcd kan?
Rolluik achter: jaloezie schakelaar in ingebouwde wcd. Nadeel is dat je deze nu handmatig ingedrukt moet blijven houden anders stopt deze..
Optie hiervoor is schakelaar vervangen door een fatsoe
nlijke schakelaar zodat je de knop slechts eenmaal hoeft in de drukken (en niet ingedrukt blijven houden). Of hier ook een asun650 te plaatsen maar dan moet ik volgens mij een blindplaat plaatsen in het afdekraam want ook hier lijkt mij dat een asun650 + dubbele wip schakelaar te veel is voor een standaard inbouwdoos? (geloof 40mm diep)
Nu is mijn vraag, zie ik opties over het hoofd? Rolluik motor is geschikt aangezien deze stopt zodra deze helemaal boven of beneden is, dus weinig risico op doorbranden. Zag bij KaKu wel mini-zenders voor inbouw achter een bestaand element maar die zijn volgens mij niet geschikt voor rolluiken. Weten jullie hier of je de asun650 kunt combineren met een handmatige schakelaar?
Verder vooralsnog weinig andere domotica plannen dus het gaat mij voornamelijk om een oplossing voor het huidige probleem zonder grote werkzaamheden of dure investeringen.
[
Voor 4% gewijzigd door
TankiEEE op 13-07-2016 12:51
]
Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11