Wat kun je zeggen over de bouwkwaliteit? Voelt het toestel een beetje degelijk aan?kiddyl schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:56:
...Het toestel voelt heel licht aan en licht redelijk goed in de hand.
Het toestel voelt zeker degelijk aan. De achterkant is 1 geheel zoals ongeveer bij de Samsung Galaxy S. Voelt wel heel licht aan (weer zoals de Galaxy S), maar kon tijdens lichtelijk torderen niks ontdekken. Moest wel voorzichtig zijn omdat er steeds werd meegekeken door een Meizu shop medewerker die geen Engels kon en dus letter alles heel goed meekeek.
De MicroSD kaart is verwisselbaar zonder de batterij er uit te halen, maar wie doet dat tegenwoordig? Zeker omdat je met 2.2 ook apps of gedeeltes er van op de kaart kan zetten is verwisselen niet handig.
De MicroSD kaart is verwisselbaar zonder de batterij er uit te halen, maar wie doet dat tegenwoordig? Zeker omdat je met 2.2 ook apps of gedeeltes er van op de kaart kan zetten is verwisselen niet handig.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Veel te duur... En met een feedbackscore van 92,6% op 19 transacties zou ik deze kerel sowieso mijden.HansH schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:00:
Op E-bay staat de eerste nu ook aangeboden. Mag even vanaf 549,- voor geboden worden (16GB)..
Hoop dat de eerste uitgebreide reviews binnenkort gaan opduiken.
Wellicht is dit een goede vervanger van mijn rampzalige HTC Touch Pro 2... Mijn contract loopt pas eind dit jaar af. En voor 300 euro vindt ik dit wel een leuk toestel
probleem is alleen dat je hem niet voor 300 krijgt, omgerekend is hij al bijna 300 euro. Mocht je hem ergens kunnen bestellen uit China voor die prijs dan komen er nog verzendkosten en evt douane/inklaringskosten enz bij dan zit je al gauw tegen de 400 aan. Dan is hij al een stuk minder aantrekkelijk .....Nyarlathotep schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:35:
[...]
Veel te duur... En met een feedbackscore van 92,6% op 19 transacties zou ik deze kerel sowieso mijden.
Wellicht is dit een goede vervanger van mijn rampzalige HTC Touch Pro 2... Mijn contract loopt pas eind dit jaar af. En voor 300 euro vindt ik dit wel een leuk toestel
Mja, het is wachten op DealExtreme. Ik heb daar echter nog nooit wat besteld, maar wellicht heb je mazzel en glip je door de douane heen.
Ik heb net even gevraagd hoeveel het toestel moet gaan kosten inclusief verzendkosten naar NL. Dan kost het toestel €363. En dan als je pech hebt nog invoerheffing en belasting, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Het toestel hebben ze nog op voorraad.
Ik zit zelf nog te twijfelen. €363 is wel aardig wat voor een toestel waar nog weinig reviews en dergelijke over zijn.
Ik zit zelf nog te twijfelen. €363 is wel aardig wat voor een toestel waar nog weinig reviews en dergelijke over zijn.
Bij welke winkel? En is dit de 8GB of 16GB versie?maraldmec schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:54:
Ik heb net even gevraagd hoeveel het toestel moet gaan kosten inclusief verzendkosten naar NL. Dan kost het toestel €363. En dan als je pech hebt nog invoerheffing en belasting, maar daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad. Het toestel hebben ze nog op voorraad.
Ik heb zelf wel genoeg aan 8GB namelijk... Voor muziek e.d. heb ik mijn Cowon J3 al.
En je kunt in de telefoon gewoon een micro-sd kaartje stoppen.
Ik heb een levertijden en prijzen topic aangemaakt.
Meizu M9 levertijden- en prijzentopic
Nog wat goed nieuws: hij krijgt een update naar 2.3. En nog redelijk snel ook. (http://bbs.meizu.com/view...353648&page=1#pid37021710)
Meizu M9 levertijden- en prijzentopic
Nog wat goed nieuws: hij krijgt een update naar 2.3. En nog redelijk snel ook. (http://bbs.meizu.com/view...353648&page=1#pid37021710)
[ Voor 39% gewijzigd door maraldmec op 04-01-2011 21:58 ]
[knip: laat maar, ben al naar het andere topic verhuisd met DX-link voor de M9 preorder]
[ Voor 109% gewijzigd door Wildfire op 05-01-2011 01:27 ]
De Meizu M9 heeft ja ook een gyroscoop. Volgens mij is het de eerste telefoon die dit heeft. Dat is wel een mooie feature. Dan zit er dus een complete 6-degrees of freedom IMU in.
Volgens de specs op DealExtreme is het een 3-Axis systeem.
Er staan verschillende previews op het web, waaronder 1 op Engadget (geloof ik).
De nadelen die ze noemen: Geen camera flitser, geen camera button, geen mute button. Ook wordt er getwijfeld over de kwaliteit van de audio chip. Beperkte kijkhoek beeldscherm.
Voor mij geen probleem, deze nadelen. Ik speel geen muziek af op mijn telefoon. De camera zal ik nauwelijks gebruiken. En de kijkhoek? Ik houd het toestel toch recht voor mijn neus
Er staan verschillende previews op het web, waaronder 1 op Engadget (geloof ik).
De nadelen die ze noemen: Geen camera flitser, geen camera button, geen mute button. Ook wordt er getwijfeld over de kwaliteit van de audio chip. Beperkte kijkhoek beeldscherm.
Voor mij geen probleem, deze nadelen. Ik speel geen muziek af op mijn telefoon. De camera zal ik nauwelijks gebruiken. En de kijkhoek? Ik houd het toestel toch recht voor mijn neus
Nee dealextreme heeft het over een 3-axis gyro en een 3D acceleratie sensor. Dit zou betekenen een 5DOF systeem. De officiële Meizu site heeft het over een kompas en een 3D acceleratiesensor. Dus ik vraag me nu af: wat zit er in naast een accleratiesensor? Een gyroscoop? Een kompas? Of beiden?
Dat ze twijfelen aan de audio vind ik wel vreemd. Ik dacht dat Meizu juist erg goed was op het gebied van audio.
Beperkte kijkhoek vind ik ook vreemd. Het is toch hetzelfde Sharp scherm als die in de Iphone 4? Dan zou de kijkhoek ook aardig moeten zijn lijkt mij.
Dat ze twijfelen aan de audio vind ik wel vreemd. Ik dacht dat Meizu juist erg goed was op het gebied van audio.
Beperkte kijkhoek vind ik ook vreemd. Het is toch hetzelfde Sharp scherm als die in de Iphone 4? Dan zou de kijkhoek ook aardig moeten zijn lijkt mij.
Volgens mij heeft de Iphone een ander type scherm (retina o.i.d.).
Maarja, dit zijn allemaal previews. Het is gewoon wachten op een goede bespreking van dit toestel. Natuurlijk zijn de meeste (Chinese) previews positief.
Sinds mijn debacle met de Touch Pro2, die zowat de hemel werd ingeprezen (ook heir op Tweakers) ben ik uiterst voorzichtig geworden.
Maarja, dit zijn allemaal previews. Het is gewoon wachten op een goede bespreking van dit toestel. Natuurlijk zijn de meeste (Chinese) previews positief.
Sinds mijn debacle met de Touch Pro2, die zowat de hemel werd ingeprezen (ook heir op Tweakers) ben ik uiterst voorzichtig geworden.
Retina is niets meer dan een leuk merknaampje, waarmee apple zijn IPS scherm met een resolutie van 960x640 bedoelt. Geen nieuwe technieken, gewoon een mooi scherm met een hoge PPI-waardeNyarlathotep schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:55:
Volgens mij heeft de Iphone een ander type scherm (retina o.i.d.).
In de Meizu zit een display van Sharp, terwijl de iPhone volgens mij een display van LG bevat, maar die laatste ben ik niet zeker over.
Hier staat een vergelijking tussen het iPhone en Sharp paneel, en de conclusie is dat beide schermen gewoon prachtig zijn
Volgens een contact in China heeft de M9 (nog) geen Google Market. Ik weet niet precies hoe makkelijk dat erin te hacken is, maar er zijn dus een aantal dingen die we in Nederland van Android gewend zijn die niet werken.
No Android market, you have to install apps from file manager. But, I think it is good enough as it is not difficult to find apps in forum.
Also, there are google apps and gmail software. So, you need to setup google account. Push email, you need to set up manually. However, no sync to the google calendar.
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Ik kan bevestigen dat android market er standaard niet op zit. Het is echter niet al te moeilijk om het er op te krijgen.
Hij zit er inderdaad niet standaard op, maar hij kan er makkelijk opgezet worden.
Verder staat er hier een uitgebreide review.
Verder staat er hier een uitgebreide review.
Heeft iemand enig idee of deze al in de nl te verkrijgen is? op ebay heb ik ze wel zien staan, maar alleen voor boven de 500 usd..
Misschien wil kiddyl er wel een paar naar de NL sturen
Misschien wil kiddyl er wel een paar naar de NL sturen
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Een Tweaker heeft al een toestel aangeschaft. Maar aub geen berichten hier. Stuur maar een PM. De populariteit in China voor dit toestel is enorm aan het worden. Ik hoop dat dit een begin is van een toestel met heel veel support.
Dit zal ook wel een concurrent voor de Meizu M9 worden: nieuws: CES: Huawei toont goedkope Android-smartphone met hdmi
[edit]betere foto
[edit]betere foto

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 09-01-2011 11:42 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Review van de M9 in het Engels:
YouTube: Meizu M9 English Review Part 1
YouTube: Meizu M9 English Review Part 2
YouTube: Meizu M9 English Review Part 1
YouTube: Meizu M9 English Review Part 2
Heb de M9 sinds vandaag.
Voor als nog is het een mooi toestel, snel en nog best degelijk.
Enkel zijn er nog wat API gelocked, waardoor oa Apps als Whatsapp niet werken (Contact list is niet toegankelijk voor apps.)
Even druk opzoek naar hoe en wat. Er zijn al wat meldingen van succesvolle roots.
Voor als nog is het een mooi toestel, snel en nog best degelijk.
Enkel zijn er nog wat API gelocked, waardoor oa Apps als Whatsapp niet werken (Contact list is niet toegankelijk voor apps.)
Even druk opzoek naar hoe en wat. Er zijn al wat meldingen van succesvolle roots.
Firmware updates zijn gelukkig wel vrij frequent. De API's zijn jammer, maar er wordt wel geluisterd in ieder geval en Market doet het nu ook goed.
De leveringen worden steeds beter. Ik heb een tweede pre-order kunnen ophalen vanavond:

Hoezen zijn gratis meegegeven en de Sandisk kaarten worden los meegeleverd, maar er zit wel een Meizu sticker op.

Hoezen zijn gratis meegegeven en de Sandisk kaarten worden los meegeleverd, maar er zit wel een Meizu sticker op.
Waar heb jij deze vandaan gehaald? Geen douane heffing gehad?
Ik krijg rond 4 maart mijn M9, ik ben wel benieuwd hoe hij is vergeleken met mijn huidige HTC Magic met CM6 rom. Het zal qua snelheid sowieso een enorm verschil zijn, maar ik ben wel veel features gewend. Zijn er al degelijke custom roms voor de M9? In hoeverre is de hardware hetzelfde als de SGS, er is namelijk een hoop gedoe over om CM naar SGS te porten maar als dat eenmaal lukt dan zou het dus ook redelijk makkelijk op de M9 kunnen draaien lijkt me.
Hou er voorlopig nog even rekening mee dat je (nog) geen root hebt. Dat geeft problemen met het installeren van sommige apps. Ook kunnen 3rd party apps niet bij de telefooncontacten.Jeroen schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 01:24:
Ik krijg rond 4 maart mijn M9, ik ben wel benieuwd hoe hij is vergeleken met mijn huidige HTC Magic met CM6 rom. Het zal qua snelheid sowieso een enorm verschil zijn, maar ik ben wel veel features gewend. Zijn er al degelijke custom roms voor de M9? In hoeverre is de hardware hetzelfde als de SGS, er is namelijk een hoop gedoe over om CM naar SGS te porten maar als dat eenmaal lukt dan zou het dus ook redelijk makkelijk op de M9 kunnen draaien lijkt me.
Wel lijkt er elke week/2 weken wel een nieuwe firmware uitgebracht te worden met bugfixes en wat nieuwe features. Meizu zegt veel dingen wel op te willen lossen.
Mijn M9 is binnen! Prachtig toestel, maar ik kom er niet mee op het Internet. Ik heb er iemand van vodafone naar laten kijken, en na een paar keer proberen wilde hij even nu.nl laden dus dachten we dat het werkte. Wifi stond uit, dus dat was het niet. Ik heb gewoon een abonnement met Internet, en de Access Point data klopt. Wat kan ik proberen?
Even *#*#4636#*#* indrukken in de telefoonapplicatie. Als het goed is krijg je dan een engineering/debug menu, waarin je wat uitgebreidere informatie kunt vinden
.
[ Voor 2% gewijzigd door alex3305 op 03-03-2011 17:50 . Reden: Zonder Call ;). ]
Mijn M9 is onderweg. Kan niet wachten... Eindelijk die HTC meuk de lade in.
Het valt mij op dat er erg weinig reviews te vinden zijn over dit toestel.
Of komt dit omdat alle reviews in het Chinees zijn geschreven
Ik zal in ieder geval mijn bevindingen hier posten, als ik wat hands-on ervaring heb.
Het valt mij op dat er erg weinig reviews te vinden zijn over dit toestel.
Of komt dit omdat alle reviews in het Chinees zijn geschreven
Ik zal in ieder geval mijn bevindingen hier posten, als ik wat hands-on ervaring heb.
Ah, nice. Er staat onder andere:alex3305 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:49:
Even *#*#4636#*#* indrukken in de telefoonapplicatie. Als het goed is krijg je dan een engineering/debug menu, waarin je wat uitgebreidere informatie kunt vinden.
Signal strength -89dBm 12 asu
GSM service: In service
GPRS service: Disconnected (er staat soms ook Connecting)
Network type: UMTS
GSM disconnects: ======DATA=====
State: DcInactiveState disconnected with last try at xx PM fail because Unknown Data Error
Bij connecting staat er:
GSM disconnects: ======DATA=====
State: DcActivatingState is connecting to vodafone, 42, 20404, live.vodafone.com, , http://mmsc.mms.vodafone.nl, 192.168.251.150, , , 1, *
In het menu kan je 'Select Radio Band' en dan heb je de keuze uit Automatic, Japan, USA, Euro, Aus en Aus2, welke optie je aanklikt er staat steeds 'Set [whatever] Unsuccessful'.
[ Voor 11% gewijzigd door Jeroen op 04-03-2011 18:02 ]
Mijn Meizu M9 is eindelijk ook onderweg. Hij lijkt nu beter leverbaar te worden.
Ik hoop wel wat hij snel geroot wordt en dat er eventueel een goede custom rom komt, zodat ik ook whatsapp kan gebruiken.
Ik hoop wel wat hij snel geroot wordt en dat er eventueel een goede custom rom komt, zodat ik ook whatsapp kan gebruiken.
Hoi,
Ik ben nu al sinds mijn vorige post non-stop (nouja, heb ook even geslapen) bezig met internet werkend proberen te krijgen. Kan iemand die ook een M9 heeft in Nederland met internet welke provider je gebruikt en wat je hebt moeten instellen daarvoor? Dan kan ik eventueel met een sim van die provider testen. Als iemand vodafone werkend heeft hoor ik het nog liever, ik heb namelijk 2 vodafone simkaarten van 2 verschillende internet abonnementen geprobeerd en beide doen niks.
Ik zit via het usb debug interface mee te lezen maar ik kan er weinig zinnigs uit opmaken. Af en toe doet hij nu dit:
Ik ben nu al sinds mijn vorige post non-stop (nouja, heb ook even geslapen) bezig met internet werkend proberen te krijgen. Kan iemand die ook een M9 heeft in Nederland met internet welke provider je gebruikt en wat je hebt moeten instellen daarvoor? Dan kan ik eventueel met een sim van die provider testen. Als iemand vodafone werkend heeft hoor ik het nog liever, ik heb namelijk 2 vodafone simkaarten van 2 verschillende internet abonnementen geprobeerd en beide doen niks.
Ik zit via het usb debug interface mee te lezen maar ik kan er weinig zinnigs uit opmaken. Af en toe doet hij nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| E/dada ( 1340): onDataConnectionStateChanged update D/NetworkLocationProvider( 1025): onDataConnectionStateChanged 3 E/dada ( 1340): netTypeNow update0 D/ConnectivityService( 1025): getMobileDataEnabled returning true E/dada ( 1340): onDataConnectionStateChanged update E/dada ( 1340): netTypeNow update0 D/ConnectivityService( 1025): getMobileDataEnabled returning true D/PhoneApp( 1135): mReceiver: ACTION_ANY_DATA_CONNECTION_STATE_CHANGED D/PhoneApp( 1135): - state: CONNECTING D/PhoneApp( 1135): - reason: null D/NotificationMgr( 1135): hideDataDisconnectedRoaming()... D/NetworkLocationProvider( 1025): onDataConnectionStateChanged 3 D/MobileDataStateTracker( 1025): default Received state= CONNECTING, old= CONNECTING, reason= (unspecified), apnTypeList= * I/pppd ( 1740): Starting pppd D/pppd ( 1741): using channel 39 D/Tethering( 1025): ppp0 is not a tetherable iface, ignoring I/pppd ( 1741): Using interface ppp0 I/pppd ( 1741): Connect: ppp0 <--> /dev/pts/1 D/pppd ( 1741): sent [LCP ConfReq id=0x1 <magic 0x538ea068> <pcomp> <accomp>] D/pppd ( 1741): rcvd [LCP ConfReq id=0x1 <asyncmap 0x0> <magic 0x416037fc> <pcomp> <accomp>] D/pppd ( 1741): sent [LCP ConfRej id=0x1 <asyncmap 0x0>] D/pppd ( 1741): rcvd [LCP ConfAck id=0x1 <magic 0x538ea068> <pcomp> <accomp>] D/pppd ( 1741): rcvd [LCP ConfReq id=0x2 <magic 0x416037fc> <pcomp> <accomp>] D/pppd ( 1741): sent [LCP ConfAck id=0x2 <magic 0x416037fc> <pcomp> <accomp>] D/pppd ( 1741): sent [CCP ConfReq id=0x1 <deflate 15> <deflate(old#) 15> <bsd v1 15>] D/pppd ( 1741): sent [IPCP ConfReq id=0x1 <compress VJ 0f 01> <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 0.0.0.0> <ms-dns3 0.0.0.0>] D/pppd ( 1741): rcvd [LCP ProtRej id=0x3 80 fd 01 01 00 0f 1a 04 78 00 18 04 78 00 15] D/pppd ( 1741): rcvd [IPCP ConfNak id=0x1 <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>] D/pppd ( 1741): sent [IPCP ConfReq id=0x2 <compress VJ 0f 01> <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>] D/pppd ( 1741): rcvd [IPCP ConfNak id=0x2 <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>] D/pppd ( 1741): sent [IPCP ConfReq id=0x3 <compress VJ 0f 01> <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>] D/pppd ( 1741): rcvd [IPCP ConfNak id=0x3 <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>] D/pppd ( 1741): sent [IPCP ConfReq id=0x4 <compress VJ 0f 01> <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>] D/pppd ( 1741): rcvd [LCP TermReq id=0x4 "User request"] I/pppd ( 1741): LCP terminated by peer (User request) D/pppd ( 1741): sent [LCP TermAck id=0x4] I/pppd ( 1741): Connection terminated. E/Tethering( 1025): attempting to remove unknown iface (ppp0), ignoring D/pppd ( 1741): using channel 40 I/pppd ( 1741): Using interface ppp0 I/pppd ( 1741): Connect: ppp0 <--> /dev/pts/1 D/pppd ( 1741): sent [LCP ConfReq id=0x2 <magic 0xa346901d> <pcomp> <accomp>] W/pppd ( 1741): tcflush failed: Bad file number D/Tethering( 1025): ppp0 is not a tetherable iface, ignoring E/Tethering( 1025): attempting to remove unknown iface (ppp0), ignoring D/[gsm_mux]:( 961): 1539:main(): <MUX_DEBUG>::reinit channeld,2 I/pppd ( 1746): pppd exited with 10 |
Ik kan het helaas niet testen hier omdat ik geen Vodafone kaart heb. Met Chinese kaarten werkt het wel in een keer goed
. Welke instellingen gebruik jij? Misschien kunnen we beter helpen als jij meld wat voor instellingen jij hebt gebruikt.
Ik heb alle combinaties van vindbare APN instellingen al meer dan 3x geprobeerd. Ik gebruik firmware 15318.
Ben zelf nu ook druk aan het pielen.
Ik heb een site gevonden met internetsettings: *Klik*
Hi werkt nu bij mij, en ik heb een internetverbinding
Hier even de KNP/Hi settings:
Naam: Mobiele Startsite
APN: internet
Proxy: leeg
Poort: leeg
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-Proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MMC: 204
MNC: 08
Verificatietype: pap
APN-Type: default (Let op kleine letters!)
Ik heb een site gevonden met internetsettings: *Klik*
Hi werkt nu bij mij, en ik heb een internetverbinding
Hier even de KNP/Hi settings:
Naam: Mobiele Startsite
APN: internet
Proxy: leeg
Poort: leeg
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-Proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MMC: 204
MNC: 08
Verificatietype: pap
APN-Type: default (Let op kleine letters!)
[ Voor 76% gewijzigd door Nyarlathotep op 10-03-2011 21:49 ]
Wel 3G, wil je daarmee zeggen dat er bovenin '3G' staat maar dat je geen internet krijgt? Dat probleem heb ik ook, hij detecteert wel dat het een 3G netwerk is (vaak) maar wil geen verbinding maken, zowel 2G als 3G.Nyarlathotep schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:22:
Ben zelf nu ook druk aan het pielen.
Ik heb een abbo bij Hi. Nu kon ik alleen voor KPN kiezen uit de beschikbare netwerken, maar dat moet goed zijn.
Echter heb ik ook geen internetverbinding. Wel netjes 3G.
Waar kan ik de internetsettings eigenlijk vinden?
Dan maar even via Wifi...
Angry Birds wil trouwens ook niet installeren, hij doet dan gewoon niks...
De settings staan bij Settings > Networks > Access Point Names, dan op de Menu knop drukken en een nieuwe aanmaken. Hier zou je dan de Hi gegevens moeten invullen, die kun je vinden op de site. Graag hoor ik of het goed werkt, bij mij nog niet namelijk!
Sorry, ik had mijn bericht gewijzigd. Ik heb inmiddels dus verbinding, dankzij de settings van de website in mijn vorige post.Jeroen schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:49:
[...]
Wel 3G, wil je daarmee zeggen dat er bovenin '3G' staat maar dat je geen internet krijgt? Dat probleem heb ik ook, hij detecteert wel dat het een 3G netwerk is (vaak) maar wil geen verbinding maken, zowel 2G als 3G.
De settings staan bij Settings > Networks > Access Point Names, dan op de Menu knop drukken en een nieuwe aanmaken. Hier zou je dan de Hi gegevens moeten invullen, die kun je vinden op de site. Graag hoor ik of het goed werkt, bij mij nog niet namelijk!
Ik weet alleen niet of ik MMS apart moet toevoegen, maar eigenlijk gerbuik ik dat toch nooit.
Nog 1 probleem nu... Angry Birds installeert niet! Er gebeurt gewoon niets, ook geen foutmelding.
En Google Sky bibbert heel erg. Denk dat ik de sensor moet kalibreren?
Er zijn problemen met een aantal apps, onder andere Angry Birds. Heel veel info en oplossingen staan op www.meizume.com.
Dat forum werkt hier niet, onder zowel Firefox als IE. Welke pagina ik ook selecteer, ik kom steeds terug bij de eerste pagina.
Ik ga wel even verder zoeken. Desnoods download ik de app op mijn pc, en probeer ik het via de sd kaart ofzo.
Moet nog veel uitzoeken in ieder geval
Edit: Angry Birds werkt wel als jet het vanaf getJar download, en dan installeert. gewoon vanuit de Meizu browser
Anders issue: Ik heb Google Sky Map geinstalleert. Nu begon dat scherm als een gek te bibberen! Nu heb ik de Sensor Damping op High gezet, maar het is nog niet helemaal weg. Of komt dat omdat ik niet buiten sta?
Overigens heb ik de sensor gekalibreerd.
Ik ga wel even verder zoeken. Desnoods download ik de app op mijn pc, en probeer ik het via de sd kaart ofzo.
Moet nog veel uitzoeken in ieder geval
Edit: Angry Birds werkt wel als jet het vanaf getJar download, en dan installeert. gewoon vanuit de Meizu browser
Anders issue: Ik heb Google Sky Map geinstalleert. Nu begon dat scherm als een gek te bibberen! Nu heb ik de Sensor Damping op High gezet, maar het is nog niet helemaal weg. Of komt dat omdat ik niet buiten sta?
Overigens heb ik de sensor gekalibreerd.
[ Voor 40% gewijzigd door Nyarlathotep op 11-03-2011 14:39 ]
Zijn er ook al mensen die hun ervaring met mij kunnen delen over de bouwkwaliteit van het toestel? Gezien het feit dat de achterkant van het toestel slechts bestaat uit een dun plastic kapje.
offtopic:
Mochten er mensen zijn die hun Meizu M9 eventueel zouden willen ruilen tegen een HTC Desire, ik heb zojuist een advertentie geplaatst bij Vraag&Aanbod.
Mochten er mensen zijn die hun Meizu M9 eventueel zouden willen ruilen tegen een HTC Desire, ik heb zojuist een advertentie geplaatst bij Vraag&Aanbod.
Ik ben langs aan het gaan bij diverse telefoon winkels om waar andere netwerken te proberen. Bij Telfort kreeg hij wel verbinding maar wilde hij geen pagina laden, waarschijnlijk iets met dns ofzo. Kereltje was ontzettend irritant dus heb het daar verder bij gelaten. Bij Hi waren ze heel aardig maar die gasten wisten allemaal hun eigen apn instellingen niet eens dus dat schoot niet op. Bij belcompany hadden ze überhaupt geen simkaarten. Verder ben ik nog bij KPN, T-Mobile en The Phone House geweest. Bij de eerste en de laatste hadden ze ook geen simkaarten. Bij T-Mobile werkte het meteen, zonder instellingen. Dan kom ik dus op dit rijtje:
Werkt de/mijn Meizu M9 met de provider:
Vodafone: Nee
Telfort: Misschien, na instellen van APN wel verbinding maar geen internet
Hi: Niet getest
KPN: Niet getest
T-Mobile: Ja, zonder instellingen direct werkend.
Dat zijn denk ik zo'n beetje de opties wel. Helaas is een TMo abo vergelijkbaar met wat ik nu heb nogal duur, dus eigenlijk wil ik gewoon dat Voda werkt
'Helaas' ligt het in ieder geval niet aan defecte hardware.
De bouwkwaliteit is super, het klepje is erg zacht en buigzaam. In tegenstelling tot een hard klepje met haakjes ofzo zal deze dus niet zomaar breken. Verder is de telefoon heel stevig, alleen mist hij aan de voorkant iets van een kin ofzo om het scherm tegen krassen te beschermen als je hem op tafel legt.
Werkt de/mijn Meizu M9 met de provider:
Vodafone: Nee
Telfort: Misschien, na instellen van APN wel verbinding maar geen internet
Hi: Niet getest
KPN: Niet getest
T-Mobile: Ja, zonder instellingen direct werkend.
Dat zijn denk ik zo'n beetje de opties wel. Helaas is een TMo abo vergelijkbaar met wat ik nu heb nogal duur, dus eigenlijk wil ik gewoon dat Voda werkt
Je advertentie was me inderdaad al opgevallen. Ik heb het overwogen als blijkt dat vodafone niet snel gaat werken, en aangezien de telefoon in ieder geval kapot is is dat nu wel een optie. Ik neem wel aan dat je bereid zou zijn bij te betalen?G33st schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:28:
Zijn er ook al mensen die hun ervaring met mij kunnen delen over de bouwkwaliteit van het toestel? Gezien het feit dat de achterkant van het toestel slechts bestaat uit een dun plastic kapje.
offtopic:
De bouwkwaliteit is super, het klepje is erg zacht en buigzaam. In tegenstelling tot een hard klepje met haakjes ofzo zal deze dus niet zomaar breken. Verder is de telefoon heel stevig, alleen mist hij aan de voorkant iets van een kin ofzo om het scherm tegen krassen te beschermen als je hem op tafel legt.
[ Voor 28% gewijzigd door Jeroen op 12-03-2011 17:53 ]
Heb je nou al op die website gekeken die ik een paar postst terug heb geplaatst? Daar staan de APN settings van alle grote Telco's. Hi/KPN werkt nu prima bij mij.
De bouwkwaliteit is inderdaad prima. Het achterklepje is inderdaad van enigzins flexibel plastic, maar als de batterij eenmaal in het toestel zit, voelt dit gewoon stevig aan. Voorkant van het toestel is van het welbekende Corning Gorilla Glass, dus flink krasbestendig.
Wat ik wel merk, is dat de Android rom van Meizu flink beperkt is. Zo kun je geen extra homescreens aanmaken, of deze wijzigen. Wel een gemis...
Ook kun je een aantal games en apps uit de Android market niet downloaden, er komt gewoon niks binnen.
Het is mij ook nog niet gelukt iets tegen betaling binnen te halen. Hij zegt steeds dat ik een cc aan mijn account moet koppelen, maar hoe doe ik dat?
De bouwkwaliteit is inderdaad prima. Het achterklepje is inderdaad van enigzins flexibel plastic, maar als de batterij eenmaal in het toestel zit, voelt dit gewoon stevig aan. Voorkant van het toestel is van het welbekende Corning Gorilla Glass, dus flink krasbestendig.
Wat ik wel merk, is dat de Android rom van Meizu flink beperkt is. Zo kun je geen extra homescreens aanmaken, of deze wijzigen. Wel een gemis...
Ook kun je een aantal games en apps uit de Android market niet downloaden, er komt gewoon niks binnen.
Het is mij ook nog niet gelukt iets tegen betaling binnen te halen. Hij zegt steeds dat ik een cc aan mijn account moet koppelen, maar hoe doe ik dat?
Dat kun je doen via www.google.com/checkout, als je daar je CC gegevens invult kun je die vervolgens op je telefoon selecteren en gebruiken. Werkt best handig eigenlijk, jammer alleen dat er geen paypal ondersteuning in zit.Nyarlathotep schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:17:
Aha, nu kan ik inderdaad betalen.
Echter: Fruit Ninja wil gewoon niet installeren... Gelukkig kon ik de betaling weer terugdraaien.
Zijn er meer issues met apps uit de Market? Heb er nu al een aantal gehad die gewoon niet installeren.
De batterijduur is trouwens aanmerkelijk beter als je 3G uitzet. Als ik bij het verbruik kijk wordt maar liefst 40% batterijgebruik toegekend aan 3G
Echter: Fruit Ninja wil gewoon niet installeren... Gelukkig kon ik de betaling weer terugdraaien.
Zijn er meer issues met apps uit de Market? Heb er nu al een aantal gehad die gewoon niet installeren.
De batterijduur is trouwens aanmerkelijk beter als je 3G uitzet. Als ik bij het verbruik kijk wordt maar liefst 40% batterijgebruik toegekend aan 3G
Yep, daar staan dezelfde settings als overal. Die werken helaas niet. Als je de kans hebt, zou je dan willen proberen of je vodafone werkend krijgt? Ik ben er namelijk van overtuigd dat dat nog niet kan.Nyarlathotep schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:17:
Heb je nou al op die website gekeken die ik een paar postst terug heb geplaatst? Daar staan de APN settings van alle grote Telco's. Hi/KPN werkt nu prima bij mij.
Extra homescreens worden aangemaakt als je meer apps installeert, aangezien alle apps op de homescreens komen en er geen ander menu voor is. Ik hou daar niet zo van dus heb ik ADW launcher geïnstalleerd. Het enige wat je dan echt mist is het ontwerp van die drie knoppen onderaan, eventueel kun je voor ADW een theme maken zodat dat het er hetzelfde uitziet.
Fruit Ninja wil bij mij ook niet installeren, en Angry Birds ook niet (is bekend). Ook Skype niet, en er zijn nog wat andere dingen. Doordat Meizu hun eigen accounts heeft ingebouwd kan je ook niet met een google account syncen, dus geen GMail, Calendar en Contacts. Ik hoop dan ook dat hij snel geroot wordt, dan kan ik misschien ook gewoon internettenNyarlathotep schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:48:
Aha, nu kan ik inderdaad betalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen op 14-03-2011 10:31 ]
Ik heb mijn M9 ook binnen. Ziet er zeker goed uit. Heb ondertussen whatsapp gelukkig werkend. Ik hoop wel dat er een custom rom komt, dan kan ik ook syncen met mijn google account.
@Jeroen:
Gmail werkt probleemloos hier... Yahoo echter wil (nog) niet, maar dat vindt ik ook niet belangrijk. Ga ik deze week nog wel naar kijken.
Ik zal misschien vanavond, of i.i.g. deze week Vodafone eens proberen. Ik laat het weten hier.
Angry Birds heb ik uiteindelijk via GetJar gedownload, maar ik weet niet of je in de Market voor b.v. Fruit Ninja kan betalen, en dan een shady versie van internet kan halen...
Dat dit toestel snel geroot moge worden
WhatsApp werkt b.v. ook niet, maar als ik zie wat die app allemaal doet met je telefoon, vindt ik het ook niet zo erg. Stoor me ook aan dat gezeur in mijn omgeving: "Neem WhatsApp, dat is gratis sms'en!".
Waarop ik zeg: "Je hebt tig sms'jes in je belbundel zitten, doe niet zo moeilijk!".
Inderdaad heb ik er "ineens" een veirde homescreen bij.
Ik heb nu wel wat feeling gekregen voor Android, en ook het typen op het on-screen toetsenbord gaat stukken beter (ik ben een fysiek tobo gewend).
Gisteren heb ik zo'n 75 minuten Angry Birds gespeeld, met 3G uitgeschakeld. Wat scheelt dat een berg accuduur zeg... En mijn mailtjes van Gmail krijg ik ook zonder 3G gewoon binnen
Gmail werkt probleemloos hier... Yahoo echter wil (nog) niet, maar dat vindt ik ook niet belangrijk. Ga ik deze week nog wel naar kijken.
Ik zal misschien vanavond, of i.i.g. deze week Vodafone eens proberen. Ik laat het weten hier.
Angry Birds heb ik uiteindelijk via GetJar gedownload, maar ik weet niet of je in de Market voor b.v. Fruit Ninja kan betalen, en dan een shady versie van internet kan halen...
WhatsApp werkt b.v. ook niet, maar als ik zie wat die app allemaal doet met je telefoon, vindt ik het ook niet zo erg. Stoor me ook aan dat gezeur in mijn omgeving: "Neem WhatsApp, dat is gratis sms'en!".
Waarop ik zeg: "Je hebt tig sms'jes in je belbundel zitten, doe niet zo moeilijk!".
Ik heb nu wel wat feeling gekregen voor Android, en ook het typen op het on-screen toetsenbord gaat stukken beter (ik ben een fysiek tobo gewend).
Gisteren heb ik zo'n 75 minuten Angry Birds gespeeld, met 3G uitgeschakeld. Wat scheelt dat een berg accuduur zeg... En mijn mailtjes van Gmail krijg ik ook zonder 3G gewoon binnen
Hoe heb je Gmail werkend dan? Bij mij staat dat ik een account moet toevoegen onder Settings, maar daar kan het niet doordat dat vervangen is door het Meizu-account systeem.Nyarlathotep schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 07:23:
@Jeroen:
[...]
Ik erger me ook mateloos aan WhatsApp. Het is zogenaamd gratis, maar er staat dat het het eerste jaar gratis is. Ik zie nu al dat dat over een jaartje een enorme zooi wordt. Bovendien kan iedereen ook gewoon via MSN, Facebook, Gtalk etc chatten, dat is hetzelfde. Mensen realiseren zich niet dat SMSen en berichten sturen hetzelfde is.
Ik vond het Meizu tobo maar klote, dus ik heb heel gauw SlideIT weer geïnstalleerd (had ik al gekocht voor mijn vorige telefoon). Dat is echt die paar euro honderd keer waard. Ik heb ook Swype gebeta-test en ik vind SlideIT beter, bovendien is er een gratis Dutch language pack voor. Ook voor gewoon tikken vind ik het tobo van SlideIT beter dan dat van Meizu.
Als je de gmail app download, kan je hem als het goed is zo toevoegen. Je moet wel de nieuwste firmware versie heben. Als het goed is staat je account er automatisch al, want die heb je al ingevoerd voor de android market. Het standaard toetsenbord is inderdaad zeer slecht. Ik hoop dat er een snel een swype versie komt. Ik mis overigens een optisch trackpad die ik bij mijn htc legend had, maar dat zal wel wennen. Is iemand er al ingeslaagd zijn agenda met zijn gmail account te syncen?
Ik kon mijn Gmail account gewoon toevoegen met "Add account".
Daar moet je dan je gegevens invoeren, en de settings vulde hij bijna allemaal zelf in.
Die settings staan ook op de Gmail site. Kies in ieder geval voor Imap ipv Pop3, anders krijg je zowat je hele mailbox binnen
Goede tip van dat toetsenbord, die ga ik zeker even bekijken
Daar moet je dan je gegevens invoeren, en de settings vulde hij bijna allemaal zelf in.
Die settings staan ook op de Gmail site. Kies in ieder geval voor Imap ipv Pop3, anders krijg je zowat je hele mailbox binnen
Je gebruikt dus niet de Gmail app maar de Emai app van Meizu?Nyarlathotep schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:46:
Ik kon mijn Gmail account gewoon toevoegen met "Add account".
Ik krijg bij Gmail een melding dat het account niet automatisch gesynced wordt. Als ik dan Refresh doe krijg ik wel mn mail, maar dus niet automatisch. Ik zou dan in Settings naar Accounts moeten, maar dat is vervangen door een Meizu systeem en daar kan ik het dus niet instellen. Dit is met fw 644.
[ Voor 22% gewijzigd door Jeroen op 16-03-2011 09:48 ]
Ik vermoed dat je een oudere firmware hebt dan... Software versie bij mij is 1.0.2-15033.
De updater zegt dat dit de laatste versie is.
Ik krijg mijn Yahoo mail niet geconfigureerd. Hij blijft zeggen dat username/password fout is...
Ik heb ScummVM aan de praat gekregen, en Full Throttle geinstalleerd. En het werkt!
Al heb ik het idee dat de spraak af en toe wegvalt. Maar toch leuk dat het kan
De updater zegt dat dit de laatste versie is.
Ik krijg mijn Yahoo mail niet geconfigureerd. Hij blijft zeggen dat username/password fout is...
Ik heb ScummVM aan de praat gekregen, en Full Throttle geinstalleerd. En het werkt!
Al heb ik het idee dat de spraak af en toe wegvalt. Maar toch leuk dat het kan
Ik bedoel 1.0.2-15644.
Ik overweeg om gewoon over te stappen op Hi met Internet Extreem, dan zou ik een Optimus 2X Speed kopen met een abonnement en die vervolgens weer verkopen, alleen dan moet ik overwegen of ik niet gewoon mn M9 verkoop
Het komt er op neer dat dat mij nu, min alle kosten, 220 euro zou opleveren en dat ik 28,40 per maand zou gaan betalen ipv 20 nu. Dat is wel prima, maar als ik mijn M9 verkoop levert dat minstens zo veel op en kan ik over een paar maanden verlengen met een moderne telefoon (P990, Desire HD, wat er dan ook uit is) en betaal ik het eerste jaar veel minder en het tweede jaar ook 28,50. Bij Vodafone heb ik nog een FUP, bij Hi zou het sneller zijn en 2GB is ook zat. Het zou me al met al 120 euro kosten om over te stappen, maar daarmee ben ik wel van mn problemen af en heb ik sneller internet.
Het alternatief is wachten en hopen dat er een firmware komt waarmee Vodafone werkt, en ondertussen alleen wifi gebruiken. Dat kan vaak prima, alleen zijn er soms situaties waarin ik wel data wil zoals op vakantie (komend weekend) of voor het navigeren.
Ik overweeg om gewoon over te stappen op Hi met Internet Extreem, dan zou ik een Optimus 2X Speed kopen met een abonnement en die vervolgens weer verkopen, alleen dan moet ik overwegen of ik niet gewoon mn M9 verkoop
Het komt er op neer dat dat mij nu, min alle kosten, 220 euro zou opleveren en dat ik 28,40 per maand zou gaan betalen ipv 20 nu. Dat is wel prima, maar als ik mijn M9 verkoop levert dat minstens zo veel op en kan ik over een paar maanden verlengen met een moderne telefoon (P990, Desire HD, wat er dan ook uit is) en betaal ik het eerste jaar veel minder en het tweede jaar ook 28,50. Bij Vodafone heb ik nog een FUP, bij Hi zou het sneller zijn en 2GB is ook zat. Het zou me al met al 120 euro kosten om over te stappen, maar daarmee ben ik wel van mn problemen af en heb ik sneller internet.
Het alternatief is wachten en hopen dat er een firmware komt waarmee Vodafone werkt, en ondertussen alleen wifi gebruiken. Dat kan vaak prima, alleen zijn er soms situaties waarin ik wel data wil zoals op vakantie (komend weekend) of voor het navigeren.
[ Voor 12% gewijzigd door Jeroen op 18-03-2011 13:26 ]
Ik heb op dit moment software versie 1.0.3-15644. Misschien kan je die nog proberen?
Wat zijn de veranderingen t.o.v. 15033?
Wat ik er over kan vinden is alleen maar Chinees
Het draait hier nu prima, en wil eigenlijk wachten met updaten tot Android 2.3 er is.
Overigens heb ik toch maar de Gmail app geinstalleerd. Kan dan ook Google Talk gebruiken
Wat ik er over kan vinden is alleen maar Chinees
Het draait hier nu prima, en wil eigenlijk wachten met updaten tot Android 2.3 er is.
Overigens heb ik toch maar de Gmail app geinstalleerd. Kan dan ook Google Talk gebruiken
Er is nu zelfs versie 1.0.3-16052. Er zitten niet echt veel veranderingen in, maar er is ook een nieuwe baseband versie (120), die zou wat verbindingsproblemen kunnen oplossen.
Er zijn al aardig wat nieuwe versies geweest sinds die versie, volgens mij komen er elke week wel 2 nieuwe firmware versies uit. De veranderingen zijn o.a.:
1)fixed the issue with some phones losing contacts and sms messages occasionally.
2)modem120 fixes the problem with some phones not being able to find network properly.
3)fixed the battery-leak when WLAN goes to standby mode
4)fixed the issue with the notification area when declining incoming calls
5)other smaller fixes
- Removed the double tab back to lock function
- UI feels a little smoother.
- A new language has been added, simplified Chinese
1) there will be some test firmware problem of dial-hang up abnormal
2) improving the one-way call does not clear the issue of unilateral
3) baseband upgraded in some areas can‘t make call problem can be solved
4) Optimization of other issues
Voor meer informatie kan je hier: http://www.meizume.com/meizu-m9-firmware/ kijken.
Er zijn al aardig wat nieuwe versies geweest sinds die versie, volgens mij komen er elke week wel 2 nieuwe firmware versies uit. De veranderingen zijn o.a.:
1)fixed the issue with some phones losing contacts and sms messages occasionally.
2)modem120 fixes the problem with some phones not being able to find network properly.
3)fixed the battery-leak when WLAN goes to standby mode
4)fixed the issue with the notification area when declining incoming calls
5)other smaller fixes
- Removed the double tab back to lock function
- UI feels a little smoother.
- A new language has been added, simplified Chinese
1) there will be some test firmware problem of dial-hang up abnormal
2) improving the one-way call does not clear the issue of unilateral
3) baseband upgraded in some areas can‘t make call problem can be solved
4) Optimization of other issues
Voor meer informatie kan je hier: http://www.meizume.com/meizu-m9-firmware/ kijken.
Dat upgraden.... Ik durf het niet zo goed. Raak ik al mijn data kwijt?
Het is mij volstrekt onduidelijk hoe dat upgraden moet, die door google translate vertaalde pagina is onbegrijpelijk.
Mocht iemand hier de stappen weten, wellicht iets voor in de OP?
Ik haal nu een Quadrant score trouwens van 830, en met die nieuwe FW kom je over de 2000??
Het is mij volstrekt onduidelijk hoe dat upgraden moet, die door google translate vertaalde pagina is onbegrijpelijk.
Mocht iemand hier de stappen weten, wellicht iets voor in de OP?
Ik haal nu een Quadrant score trouwens van 830, en met die nieuwe FW kom je over de 2000??
Ja raakt wel alles kwijt wat je niet back-upt. Ik haal nu een Quadrant score van 2381.
Het upgraden is wel vrij eenvoudig, alleen het staat er wat vreemd.
-Eerst moet je de software downloaden (90mb) en de baseband (4mb, versie 120).
-Vervolgens de software op je sd kaart zetten.
-Telefoon opstarten door volume+ en power tegelijk in te drukken.
-Nu kom je in het upgrade menu, dan op upgrade klikken en even wachten.
-Als dat gelukt is moet je hem nog een keer opnieuw upgraden op dezelfde manier. Geen idee waarom dit moet, maar het staat er.
-Daarna moet je software van je sd kaart verwijderen en de baseband erop zetten.
-Nu moet je telefoon weer opnieuw opstarten door volume+ en power in te drukken en dan kan je baseband versie upgraden.
-Nu moet je kijken of de baseband versie veranderd is naar de nieuwste versie. Als dat niet zo is moet je het nog een paar keer proberen.
Bij mij startte de telefoon niet meer op na de eerste software upgrade. Dat gebeurd blijkbaar wel vaker. Je kan dan na een paar minuten gewoon de batterij eruit halen en het nog een keer proberen.
Het upgraden is wel vrij eenvoudig, alleen het staat er wat vreemd.
-Eerst moet je de software downloaden (90mb) en de baseband (4mb, versie 120).
-Vervolgens de software op je sd kaart zetten.
-Telefoon opstarten door volume+ en power tegelijk in te drukken.
-Nu kom je in het upgrade menu, dan op upgrade klikken en even wachten.
-Als dat gelukt is moet je hem nog een keer opnieuw upgraden op dezelfde manier. Geen idee waarom dit moet, maar het staat er.
-Daarna moet je software van je sd kaart verwijderen en de baseband erop zetten.
-Nu moet je telefoon weer opnieuw opstarten door volume+ en power in te drukken en dan kan je baseband versie upgraden.
-Nu moet je kijken of de baseband versie veranderd is naar de nieuwste versie. Als dat niet zo is moet je het nog een paar keer proberen.
Bij mij startte de telefoon niet meer op na de eerste software upgrade. Dat gebeurd blijkbaar wel vaker. Je kan dan na een paar minuten gewoon de batterij eruit halen en het nog een keer proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door maraldmec op 19-03-2011 15:14 ]
Ik heb ook geüpdatet, helaas nog steeds geen internet. Hij is wel een stuk soepeler dan de vorige.
Ik merk niet veel verschil na de update. Dat die Quadrant score ineens zo hoog is kan gewoon niet kloppen lijkt mij...
Nog iets: Ik kan niet sms'en in landscape. Ik heb het SlideIt keyboard geinstalleerd, en zelfs daar de mogelijkheid voor landscape / full screen aangezet. Maar als ik het toestel kantelt gebeurt er niets. Mis ik iets?
En nog iets... Bij alle inkomende gesprekken en sms'en staat nu ineens +31 voor het nummer?
Nu zie ik dus geen namen meer van mensen die mij bellen, maar hun 06 nummer met onze landcode ervoor. Wat vaag! Is dit een setting die ergens te wijzigen is?
En dit alles na de update van gisteren... Mijn contacts e.d. heb ik overigens teruggezet met de backup en restore functie. Mijn contact list ziet er gewoon goed uit...
Nog iets: Ik kan niet sms'en in landscape. Ik heb het SlideIt keyboard geinstalleerd, en zelfs daar de mogelijkheid voor landscape / full screen aangezet. Maar als ik het toestel kantelt gebeurt er niets. Mis ik iets?
En nog iets... Bij alle inkomende gesprekken en sms'en staat nu ineens +31 voor het nummer?
Nu zie ik dus geen namen meer van mensen die mij bellen, maar hun 06 nummer met onze landcode ervoor. Wat vaag! Is dit een setting die ergens te wijzigen is?
En dit alles na de update van gisteren... Mijn contacts e.d. heb ik overigens teruggezet met de backup en restore functie. Mijn contact list ziet er gewoon goed uit...
[ Voor 38% gewijzigd door Nyarlathotep op 20-03-2011 19:38 ]
Die quadrant score lijkt mij ook niet goed. Dit komt waarschijnlijk door het feit dat de M9 geen h.264 coderen kan. Dit slaat hij dus over en zo is de score hoger.
Met landscape heb ik geen problemen. Werkt bij mij prima met alle toetsenborden.
Dat met de inkomende gesprekken en smsjes heb ik inderdaad ook. Dit was in de eerste software versies ook, daarna is het gefixt en nu faalt het weer.
Met landscape heb ik geen problemen. Werkt bij mij prima met alle toetsenborden.
Dat met de inkomende gesprekken en smsjes heb ik inderdaad ook. Dit was in de eerste software versies ook, daarna is het gefixt en nu faalt het weer.
Ik was erg tevreden over de Meizu M6, hoewel ik de software niet echt top vond. Bij een mp3-speler was dat echter niet van beperkende factor.
Met een smartphone (alle specs zijn toch ongeveer hetzelfde) valt en staat alles natuurlijk bij een gebruiksvriendelijk toestel. Het is namelijk een telefoon, en geen mediaspeler, dus alles moet in mijn ogen perfect zijn.
Als ik dan hier al lees hoeveel er geknutseld moet worden om de zaak fatsoenlijk aan de praat te krijgen (of de update met een software en een base bestand) dan laat ik dit apparaat toch maar even aan me voorbij schieten.
Met een smartphone (alle specs zijn toch ongeveer hetzelfde) valt en staat alles natuurlijk bij een gebruiksvriendelijk toestel. Het is namelijk een telefoon, en geen mediaspeler, dus alles moet in mijn ogen perfect zijn.
Als ik dan hier al lees hoeveel er geknutseld moet worden om de zaak fatsoenlijk aan de praat te krijgen (of de update met een software en een base bestand) dan laat ik dit apparaat toch maar even aan me voorbij schieten.
Tja je bent een tweaker of niet he
Interessant telefoontje! Maar ik denk niet dat het tegen de vele mogenlijkheden van mijn HD2 op kan, we zullen wel zien!
Ik vind het een prima toestel en ben er erg tevreden mee. Er zitten nog wel wat kleine bugs in, maar de ondersteuning van Meizu is prima (ik vind hem beter als die van HTC). Er komt zeer regelmatig een nieuwe firmware versie uit. Bovendien heeft elk toestel bugs, ik geloof dat mijn HTC Legend in het begin meer problemen had.
Het enige grote nadeel van het toestel op dit moment vind ik het gebrek aan de ingebouwde sync functie met je Gmail. Ik kan nu mijn agenda van gmail dus niet synchroniseren met de agenda op de telefoon. (Contacten en de Gmail-app doen het wel). Ik hoop dat deze functie er in 2.3 wel in komt. 2.3 Zal waarschijnlijk een deze weken verschijnen voor de M9.
In het begin konden veel applicaties niet geïnstalleerd worden, maar dat is nu gefixt. De android market staat erop en alle applicaties zijn te downloaden en installeren.
Ik wil overigens ook nog mijn complimenten geven over de interface. Veel mensen vinden hem niet mooi, maar ik moet zeggen dat ik hem er erg goed uit vind zien. Daarnaast werkt hij ook erg goed. Ik vind het een stuk beter als HTC-sense.
Het enige grote nadeel van het toestel op dit moment vind ik het gebrek aan de ingebouwde sync functie met je Gmail. Ik kan nu mijn agenda van gmail dus niet synchroniseren met de agenda op de telefoon. (Contacten en de Gmail-app doen het wel). Ik hoop dat deze functie er in 2.3 wel in komt. 2.3 Zal waarschijnlijk een deze weken verschijnen voor de M9.
In het begin konden veel applicaties niet geïnstalleerd worden, maar dat is nu gefixt. De android market staat erop en alle applicaties zijn te downloaden en installeren.
Ik wil overigens ook nog mijn complimenten geven over de interface. Veel mensen vinden hem niet mooi, maar ik moet zeggen dat ik hem er erg goed uit vind zien. Daarnaast werkt hij ook erg goed. Ik vind het een stuk beter als HTC-sense.
Mijn telefoon lijkt wel wat slomer na de firmware upgrade. Ik heb versie 16052. Er is alweer een nieuwere, maar die heeft geen interessante verbeteringen.
Ik merk dat Angry Birds niet heel soepel meer loopt.
Overigens krijg ik de Gmail app niet aan het syncen. Als ik Gmail instel via de Meizu settings, dan loopt het wel... Vreemd?
Ik merk dat Angry Birds niet heel soepel meer loopt.
Overigens krijg ik de Gmail app niet aan het syncen. Als ik Gmail instel via de Meizu settings, dan loopt het wel... Vreemd?
Dat vind ik vreemd ja. Bij mij werkte het in een keer zonder problemen. Bij mij synct hij in een keer prima. Heb je het ook al geprobeerd met de nieuwere firmware? Bij mij selecteerde hij gelijk het account van de android market en werkte het gelijk.
Stilletjes hier...
Ben nog steeds ontevreden over de laatste update... Alles voelt trager aan.
Ik hoop dat Android 2.3 snel beschikbaar komt. En root access!
Ben nog steeds ontevreden over de laatste update... Alles voelt trager aan.
Ik hoop dat Android 2.3 snel beschikbaar komt. En root access!
Ik stap waarschijnlijk binnen 10 dagen ofzo over op Hi, enigszins treuzelend omdat ik mijn Voda abo moet afkopen en een duurder abo zal nemen bij Hi, maar ik ben mijn HTC Magic nu ook zat nu ik een M9 heb natuurlijk
.
Het is mij inmiddels gelukt om met Snapcal mijn google calendar met mijn Meizu te synchroniseren. Ik vind het persoonlijk niet de beste calendar app, maar het werkt.
Ik heb overigens geen problemen met de laatste update, maar hoop wel dat 2.3 snel uitkomt.
En ik blijf het raar vinden dat internet van de ene provider direct werkt en dat het met de andere niet aan de gang te krijgen is.
Ik heb overigens geen problemen met de laatste update, maar hoop wel dat 2.3 snel uitkomt.
En ik blijf het raar vinden dat internet van de ene provider direct werkt en dat het met de andere niet aan de gang te krijgen is.
Ik heb hetzelfde probleem Jeroen, ook vodafone hier.
heb net maar een sim only abo besteld bij Ben (t-mobile) dat zal denk ik ook wel werken.
Afkopen is misschien de beste optie, echter kan je bij Ben wel maandelijks opzeggen (wanneer het probleem is opgelost)
Dit was ook een probleem bij de M8 en hebben ze later kunnen oplossen, hopelijk gebeurd dat ook bij de M9
Heeft iemand van jullie trouwens ook het probleem met inkomende gesprekken dat alleen het telefoonnummer zichtbaar is en niet de naam van de contactpersoon?
heb net maar een sim only abo besteld bij Ben (t-mobile) dat zal denk ik ook wel werken.
Afkopen is misschien de beste optie, echter kan je bij Ben wel maandelijks opzeggen (wanneer het probleem is opgelost)
Dit was ook een probleem bij de M8 en hebben ze later kunnen oplossen, hopelijk gebeurd dat ook bij de M9
Heeft iemand van jullie trouwens ook het probleem met inkomende gesprekken dat alleen het telefoonnummer zichtbaar is en niet de naam van de contactpersoon?
Ja, het toestel zet voor elk nummer +31, waardoor deze niet meer wordt herkend in je contacts list.
Dit doet ie bij mij sinds de laatste firmware. Hopelijk komen ze snel met een fix. Of Android 2.3
Ik zit er aan te denken om bij al mijn contacten +31 toe te voegen. Kleven daar nog nadelen aan?
Dit doet ie bij mij sinds de laatste firmware. Hopelijk komen ze snel met een fix. Of Android 2.3
Ik zit er aan te denken om bij al mijn contacten +31 toe te voegen. Kleven daar nog nadelen aan?
[ Voor 19% gewijzigd door Nyarlathotep op 05-04-2011 20:27 ]
Zojuist mijn eigen exemplaar mogen ontvangen
De rest van de avond maar even stoeien met de settings.
De rest van de avond maar even stoeien met de settings.
Er is weer nieuwe firmware beschikbaar.
Het +31 probleem wordt er echter niet mee verholpen
Bovendien moet je weer downgraden naar Baseband 119
Ergo: ik ga niet upgraden, en wacht denk ik gewoon op 2.3
Tenzij ze tussendoor nog met een fw komen die in ider geval het +31 probleem fixed...
Het +31 probleem wordt er echter niet mee verholpen
Bovendien moet je weer downgraden naar Baseband 119
Ergo: ik ga niet upgraden, en wacht denk ik gewoon op 2.3
Tenzij ze tussendoor nog met een fw komen die in ider geval het +31 probleem fixed...
Same. Als er weer eens een firmware komt waar nuttige veranderingen in zitten wil ik wel upgraden, maar tot die tijd zit ik goed. Ik heb een Hi abo afgesloten dus ik ben binnenkort (zodra mijn nummer geporteerd is) af van het vodafone probleem, wel jammer maar dat krijg je als je geen officieel ondersteunde telefoon koopt
Jammer inderdaad... Ik zit ook bij HI, maar hij pakt het KPN netwerk. Maar volgens mij is dat hetzelfde?
Al had ik op mijn TP2 wel gewoon HI in het display staan.
Al had ik op mijn TP2 wel gewoon HI in het display staan.
Beta Firmware met een upgrade van Android 2.2 naar 2.3 is nu beschikbaar:
http://www.meizume.com/me...u-m9-2-3-gingerbread.html
http://www.meizume.com/me...u-m9-2-3-gingerbread.html
Er staat nu een tweede beta firmware op de site. Ik ga deze maar eens proberen.
Hier al mensen die het hebben draaien?
Ben hem aan het downloaden. Ga hem straks uitproberen.
Kan iemand mij vertellen hoe je (goedkoop) betrouwbaar aan een Meizu M9 kunt komen in Nederland?
Toevallig wil ik mijn exemplaar weer verkopen.
Ik kan niet wennen aan een touchscreen dus heb een Blackberry gekocht.
Heb je een PM gestuurd
Ik kan niet wennen aan een touchscreen dus heb een Blackberry gekocht.
Heb je een PM gestuurd
[ Voor 9% gewijzigd door Kriss1981 op 16-05-2011 20:50 ]
Hoe kun je daar nou niet aan wennen? Dat maakt mij wel nieuwsgierig.
En op een gegeven moment zul je toch over moeten stappen op een tochscreen toestel denk ik...
En op een gegeven moment zul je toch over moeten stappen op een tochscreen toestel denk ik...
Ik maak op een touchscreen heel erg veel typefouten. Dit begon mij te irriteren.
Ook heb ik SlideIT, SwiftKey, Thumb enz. geprobeerd, maar daar werd het niet beter mee.
Daar komt bij dat ik mijn telefoon iegenlijk alleen maar gebruik om te bellen, sms'en en whatsappen.
Dus ik heb geen uitgebreid androidtoestel nodig.
Ook heb ik SlideIT, SwiftKey, Thumb enz. geprobeerd, maar daar werd het niet beter mee.
Daar komt bij dat ik mijn telefoon iegenlijk alleen maar gebruik om te bellen, sms'en en whatsappen.
Dus ik heb geen uitgebreid androidtoestel nodig.
Ik heb de mijne hier gekocht: http://www.nedproductions.biz/meizu-m9. De telefoon werd snel geleverd, kwam standaard met een screen protector (die ik overigens verwijderd heb) en een degelijke handleiding.supestw schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:58:
Kan iemand mij vertellen hoe je (goedkoop) betrouwbaar aan een Meizu M9 kunt komen in Nederland?
Ik gebruik build 18246 nu iets meer dan een week. Het enige probleem dat ik nog heb met deze build is dat de foto's bij de contactpersonen niet weergegeven worden als zo'n persoon mij belt. Verder werkt de telefoon perfect.Nyarlathotep schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:25:
Er staat nu een tweede beta firmware op de site. Ik ga deze maar eens proberen.
Ik heb toch besloten nog maar even te wachten, omdat er binnen 2 weken een nieuwe final 2.3 uitkomt. Scheelt weer backuppen en terugzetten.
Ik vind het nog wel steeds jammer dat er geen root access is!
Ik vind het nog wel steeds jammer dat er geen root access is!
Nog steeds geen final...
Ook kan ik de nieuwe Android Market niet installeren. Krijg simpelweg de melding 'Application not installed", zonder verdere uitleg. De install file staat gewoon op de root van mijn sd kaart. Is het hier iemand al gelukt?
Ook kan ik de nieuwe Android Market niet installeren. Krijg simpelweg de melding 'Application not installed", zonder verdere uitleg. De install file staat gewoon op de root van mijn sd kaart. Is het hier iemand al gelukt?
De Meizu M9 heeft ondertussen een upgrade gehad naar Android 2.3.5:
De meest recente test firmware V2.0.2-8848 http://www.multiupload.com/MH1Z8LCL7G
Deze FW heeft de nieuwe versie van Android Market en kan de contacts synchroniseren met Google.
Root is en zal niet mogelijk zijn, maar een echt gemis hoeft dat niet te zijn.
De volgende FW update schijnt de final te gaan worden gebaseerd op bovenstaande FW.
De meest recente test firmware V2.0.2-8848 http://www.multiupload.com/MH1Z8LCL7G
Deze FW heeft de nieuwe versie van Android Market en kan de contacts synchroniseren met Google.
Root is en zal niet mogelijk zijn, maar een echt gemis hoeft dat niet te zijn.
De volgende FW update schijnt de final te gaan worden gebaseerd op bovenstaande FW.
[ Voor 0% gewijzigd door niq op 09-11-2011 13:29 . Reden: typo's ]
Hier is het forum niet voor bedoeld.
[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 09-11-2011 14:05 ]
Voortaan aub een topicreport maken.
[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 09-11-2011 14:06 ]
Inmiddels heb ik mijn S3 binnen.
Wat is de M9 toch een miskoop geweest... Rampzalig slechte firmware (updates), baggertrage 3G verbinding (als ik die al krijg)... Het ding heeft nooit goed gewerkt eigenlijk. Het scherm is het enige pluspunt.
Ik koop nooit meer iets van Meizu. Nog steeds geen ICS, dit wordt schijnbaar al maanden getest maar er is niks van te zien.
tel daarbij nog het oververhittingsprobleem en software compatibiliteits issues... Ik ben klaar met dit ding!
Wat is de M9 toch een miskoop geweest... Rampzalig slechte firmware (updates), baggertrage 3G verbinding (als ik die al krijg)... Het ding heeft nooit goed gewerkt eigenlijk. Het scherm is het enige pluspunt.
Ik koop nooit meer iets van Meizu. Nog steeds geen ICS, dit wordt schijnbaar al maanden getest maar er is niks van te zien.
tel daarbij nog het oververhittingsprobleem en software compatibiliteits issues... Ik ben klaar met dit ding!
Gaan ze het bij Meizu nu opnieuw proberen? Ik kan niet opmaken of 'Flyme' een eigen OS is, of een schil om Android...
http://en.meizu.com/products/mx-product.html
Edit: zie nu op een screenshot van de file browser dat het Android is.
http://en.meizu.com/products/mx-product.html
Edit: zie nu op een screenshot van de file browser dat het Android is.
[ Voor 18% gewijzigd door Stpan op 26-06-2012 16:29 ]
De update (ICS, 'Flyme OS 1.0.1') is nu officieel uit en heb ik geinstalleerd op de M9. Het werkt best aardig. Ik heb nog af en toe dat hij iets raars doet of kort even moeite lijkt te hebben om alles bij te houden, maar het systeem werkt over het algemeen wel significant soepeler dan eerst. Het is wat laat maar ja.
[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen op 18-07-2012 15:48 ]