Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2021
Mijn Meizu M9 is eindelijk ook onderweg. Hij lijkt nu beter leverbaar te worden.
Ik hoop wel wat hij snel geroot wordt en dat er eventueel een goede custom rom komt, zodat ik ook whatsapp kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Hoi,

Ik ben nu al sinds mijn vorige post non-stop (nouja, heb ook even geslapen) bezig met internet werkend proberen te krijgen. Kan iemand die ook een M9 heeft in Nederland met internet welke provider je gebruikt en wat je hebt moeten instellen daarvoor? Dan kan ik eventueel met een sim van die provider testen. Als iemand vodafone werkend heeft hoor ik het nog liever, ik heb namelijk 2 vodafone simkaarten van 2 verschillende internet abonnementen geprobeerd en beide doen niks.

Ik zit via het usb debug interface mee te lezen maar ik kan er weinig zinnigs uit opmaken. Af en toe doet hij nu dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
E/dada    ( 1340): onDataConnectionStateChanged update
D/NetworkLocationProvider( 1025): onDataConnectionStateChanged 3
E/dada    ( 1340): netTypeNow update0
D/ConnectivityService( 1025): getMobileDataEnabled returning true
E/dada    ( 1340): onDataConnectionStateChanged update
E/dada    ( 1340): netTypeNow update0
D/ConnectivityService( 1025): getMobileDataEnabled returning true
D/PhoneApp( 1135): mReceiver: ACTION_ANY_DATA_CONNECTION_STATE_CHANGED
D/PhoneApp( 1135): - state: CONNECTING
D/PhoneApp( 1135): - reason: null
D/NotificationMgr( 1135): hideDataDisconnectedRoaming()...
D/NetworkLocationProvider( 1025): onDataConnectionStateChanged 3
D/MobileDataStateTracker( 1025): default Received state= CONNECTING, old= CONNECTING, reason= (unspecified), apnTypeList= *
I/pppd    ( 1740): Starting pppd 
D/pppd    ( 1741): using channel 39
D/Tethering( 1025): ppp0 is not a tetherable iface, ignoring
I/pppd    ( 1741): Using interface ppp0
I/pppd    ( 1741): Connect: ppp0 <--> /dev/pts/1
D/pppd    ( 1741): sent [LCP ConfReq id=0x1 <magic 0x538ea068> <pcomp> <accomp>]
D/pppd    ( 1741): rcvd [LCP ConfReq id=0x1 <asyncmap 0x0> <magic 0x416037fc> <pcomp> <accomp>]
D/pppd    ( 1741): sent [LCP ConfRej id=0x1 <asyncmap 0x0>]
D/pppd    ( 1741): rcvd [LCP ConfAck id=0x1 <magic 0x538ea068> <pcomp> <accomp>]
D/pppd    ( 1741): rcvd [LCP ConfReq id=0x2 <magic 0x416037fc> <pcomp> <accomp>]
D/pppd    ( 1741): sent [LCP ConfAck id=0x2 <magic 0x416037fc> <pcomp> <accomp>]
D/pppd    ( 1741): sent [CCP ConfReq id=0x1 <deflate 15> <deflate(old#) 15> <bsd v1 15>]
D/pppd    ( 1741): sent [IPCP ConfReq id=0x1 <compress VJ 0f 01> <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 0.0.0.0> <ms-dns3 0.0.0.0>]
D/pppd    ( 1741): rcvd [LCP ProtRej id=0x3 80 fd 01 01 00 0f 1a 04 78 00 18 04 78 00 15]
D/pppd    ( 1741): rcvd [IPCP ConfNak id=0x1 <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>]
D/pppd    ( 1741): sent [IPCP ConfReq id=0x2 <compress VJ 0f 01> <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>]
D/pppd    ( 1741): rcvd [IPCP ConfNak id=0x2 <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>]
D/pppd    ( 1741): sent [IPCP ConfReq id=0x3 <compress VJ 0f 01> <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>]
D/pppd    ( 1741): rcvd [IPCP ConfNak id=0x3 <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>]
D/pppd    ( 1741): sent [IPCP ConfReq id=0x4 <compress VJ 0f 01> <addr 0.0.0.0> <ms-dns1 10.11.12.13> <ms-dns3 10.11.12.14>]
D/pppd    ( 1741): rcvd [LCP TermReq id=0x4 "User request"]
I/pppd    ( 1741): LCP terminated by peer (User request)
D/pppd    ( 1741): sent [LCP TermAck id=0x4]
I/pppd    ( 1741): Connection terminated.
E/Tethering( 1025): attempting to remove unknown iface (ppp0), ignoring
D/pppd    ( 1741): using channel 40
I/pppd    ( 1741): Using interface ppp0
I/pppd    ( 1741): Connect: ppp0 <--> /dev/pts/1
D/pppd    ( 1741): sent [LCP ConfReq id=0x2 <magic 0xa346901d> <pcomp> <accomp>]
W/pppd    ( 1741): tcflush failed: Bad file number
D/Tethering( 1025): ppp0 is not a tetherable iface, ignoring
E/Tethering( 1025): attempting to remove unknown iface (ppp0), ignoring
D/[gsm_mux]:(  961): 1539:main(): <MUX_DEBUG>::reinit channeld,2
I/pppd    ( 1746): pppd exited with 10

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kan het helaas niet testen hier omdat ik geen Vodafone kaart heb. Met Chinese kaarten werkt het wel in een keer goed :P . Welke instellingen gebruik jij? Misschien kunnen we beter helpen als jij meld wat voor instellingen jij hebt gebruikt.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik heb alle combinaties van vindbare APN instellingen al meer dan 3x geprobeerd. Ik gebruik firmware 15318.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ben zelf nu ook druk aan het pielen.

Ik heb een site gevonden met internetsettings: *Klik*

Hi werkt nu bij mij, en ik heb een internetverbinding :)

Hier even de KNP/Hi settings:

Naam: Mobiele Startsite
APN: internet
Proxy: leeg
Poort: leeg
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-Proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MMC: 204
MNC: 08
Verificatietype: pap
APN-Type: default (Let op kleine letters!)

[ Voor 76% gewijzigd door Nyarlathotep op 10-03-2011 21:49 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Nyarlathotep schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:22:
Ben zelf nu ook druk aan het pielen.
Ik heb een abbo bij Hi. Nu kon ik alleen voor KPN kiezen uit de beschikbare netwerken, maar dat moet goed zijn.
Echter heb ik ook geen internetverbinding. Wel netjes 3G.
Waar kan ik de internetsettings eigenlijk vinden?

Dan maar even via Wifi...
Angry Birds wil trouwens ook niet installeren, hij doet dan gewoon niks...
Wel 3G, wil je daarmee zeggen dat er bovenin '3G' staat maar dat je geen internet krijgt? Dat probleem heb ik ook, hij detecteert wel dat het een 3G netwerk is (vaak) maar wil geen verbinding maken, zowel 2G als 3G.

De settings staan bij Settings > Networks > Access Point Names, dan op de Menu knop drukken en een nieuwe aanmaken. Hier zou je dan de Hi gegevens moeten invullen, die kun je vinden op de site. Graag hoor ik of het goed werkt, bij mij nog niet namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jeroen schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:49:
[...]

Wel 3G, wil je daarmee zeggen dat er bovenin '3G' staat maar dat je geen internet krijgt? Dat probleem heb ik ook, hij detecteert wel dat het een 3G netwerk is (vaak) maar wil geen verbinding maken, zowel 2G als 3G.

De settings staan bij Settings > Networks > Access Point Names, dan op de Menu knop drukken en een nieuwe aanmaken. Hier zou je dan de Hi gegevens moeten invullen, die kun je vinden op de site. Graag hoor ik of het goed werkt, bij mij nog niet namelijk!
Sorry, ik had mijn bericht gewijzigd. Ik heb inmiddels dus verbinding, dankzij de settings van de website in mijn vorige post.
Ik weet alleen niet of ik MMS apart moet toevoegen, maar eigenlijk gerbuik ik dat toch nooit.

Nog 1 probleem nu... Angry Birds installeert niet! Er gebeurt gewoon niets, ook geen foutmelding.
En Google Sky bibbert heel erg. Denk dat ik de sensor moet kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Er zijn problemen met een aantal apps, onder andere Angry Birds. Heel veel info en oplossingen staan op www.meizume.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat forum werkt hier niet, onder zowel Firefox als IE. Welke pagina ik ook selecteer, ik kom steeds terug bij de eerste pagina.
Ik ga wel even verder zoeken. Desnoods download ik de app op mijn pc, en probeer ik het via de sd kaart ofzo.
Moet nog veel uitzoeken in ieder geval :)

Edit: Angry Birds werkt wel als jet het vanaf getJar download, en dan installeert. gewoon vanuit de Meizu browser :)

Anders issue: Ik heb Google Sky Map geinstalleert. Nu begon dat scherm als een gek te bibberen! Nu heb ik de Sensor Damping op High gezet, maar het is nog niet helemaal weg. Of komt dat omdat ik niet buiten sta?
Overigens heb ik de sensor gekalibreerd.

[ Voor 40% gewijzigd door Nyarlathotep op 11-03-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:37
Zijn er ook al mensen die hun ervaring met mij kunnen delen over de bouwkwaliteit van het toestel? Gezien het feit dat de achterkant van het toestel slechts bestaat uit een dun plastic kapje.

offtopic:
Mochten er mensen zijn die hun Meizu M9 eventueel zouden willen ruilen tegen een HTC Desire, ik heb zojuist een advertentie geplaatst bij Vraag&Aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik ben langs aan het gaan bij diverse telefoon winkels om waar andere netwerken te proberen. Bij Telfort kreeg hij wel verbinding maar wilde hij geen pagina laden, waarschijnlijk iets met dns ofzo. Kereltje was ontzettend irritant dus heb het daar verder bij gelaten. Bij Hi waren ze heel aardig maar die gasten wisten allemaal hun eigen apn instellingen niet eens dus dat schoot niet op. Bij belcompany hadden ze überhaupt geen simkaarten. Verder ben ik nog bij KPN, T-Mobile en The Phone House geweest. Bij de eerste en de laatste hadden ze ook geen simkaarten. Bij T-Mobile werkte het meteen, zonder instellingen. Dan kom ik dus op dit rijtje:

Werkt de/mijn Meizu M9 met de provider:

Vodafone: Nee
Telfort: Misschien, na instellen van APN wel verbinding maar geen internet
Hi: Niet getest
KPN: Niet getest
T-Mobile: Ja, zonder instellingen direct werkend.

Dat zijn denk ik zo'n beetje de opties wel. Helaas is een TMo abo vergelijkbaar met wat ik nu heb nogal duur, dus eigenlijk wil ik gewoon dat Voda werkt :P 'Helaas' ligt het in ieder geval niet aan defecte hardware.
G33st schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 22:28:
Zijn er ook al mensen die hun ervaring met mij kunnen delen over de bouwkwaliteit van het toestel? Gezien het feit dat de achterkant van het toestel slechts bestaat uit een dun plastic kapje.

offtopic:
Mochten er mensen zijn die hun Meizu M9 eventueel zouden willen ruilen tegen een HTC Desire, ik heb zojuist een advertentie geplaatst bij Vraag&Aanbod.
Je advertentie was me inderdaad al opgevallen. Ik heb het overwogen als blijkt dat vodafone niet snel gaat werken, en aangezien de telefoon in ieder geval kapot is is dat nu wel een optie. Ik neem wel aan dat je bereid zou zijn bij te betalen?

De bouwkwaliteit is super, het klepje is erg zacht en buigzaam. In tegenstelling tot een hard klepje met haakjes ofzo zal deze dus niet zomaar breken. Verder is de telefoon heel stevig, alleen mist hij aan de voorkant iets van een kin ofzo om het scherm tegen krassen te beschermen als je hem op tafel legt.

[ Voor 28% gewijzigd door Jeroen op 12-03-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb je nou al op die website gekeken die ik een paar postst terug heb geplaatst? Daar staan de APN settings van alle grote Telco's. Hi/KPN werkt nu prima bij mij.

De bouwkwaliteit is inderdaad prima. Het achterklepje is inderdaad van enigzins flexibel plastic, maar als de batterij eenmaal in het toestel zit, voelt dit gewoon stevig aan. Voorkant van het toestel is van het welbekende Corning Gorilla Glass, dus flink krasbestendig.

Wat ik wel merk, is dat de Android rom van Meizu flink beperkt is. Zo kun je geen extra homescreens aanmaken, of deze wijzigen. Wel een gemis...

Ook kun je een aantal games en apps uit de Android market niet downloaden, er komt gewoon niks binnen.
Het is mij ook nog niet gelukt iets tegen betaling binnen te halen. Hij zegt steeds dat ik een cc aan mijn account moet koppelen, maar hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Nyarlathotep schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:17:
Ook kun je een aantal games en apps uit de Android market niet downloaden, er komt gewoon niks binnen.
Het is mij ook nog niet gelukt iets tegen betaling binnen te halen. Hij zegt steeds dat ik een cc aan mijn account moet koppelen, maar hoe doe ik dat?
Dat kun je doen via www.google.com/checkout, als je daar je CC gegevens invult kun je die vervolgens op je telefoon selecteren en gebruiken. Werkt best handig eigenlijk, jammer alleen dat er geen paypal ondersteuning in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Aha, nu kan ik inderdaad betalen.
Echter: Fruit Ninja wil gewoon niet installeren... Gelukkig kon ik de betaling weer terugdraaien.
Zijn er meer issues met apps uit de Market? Heb er nu al een aantal gehad die gewoon niet installeren.

De batterijduur is trouwens aanmerkelijk beter als je 3G uitzet. Als ik bij het verbruik kijk wordt maar liefst 40% batterijgebruik toegekend aan 3G :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Nyarlathotep schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:17:
Heb je nou al op die website gekeken die ik een paar postst terug heb geplaatst? Daar staan de APN settings van alle grote Telco's. Hi/KPN werkt nu prima bij mij.

Wat ik wel merk, is dat de Android rom van Meizu flink beperkt is. Zo kun je geen extra homescreens aanmaken, of deze wijzigen. Wel een gemis...
Yep, daar staan dezelfde settings als overal. Die werken helaas niet. Als je de kans hebt, zou je dan willen proberen of je vodafone werkend krijgt? Ik ben er namelijk van overtuigd dat dat nog niet kan.

Extra homescreens worden aangemaakt als je meer apps installeert, aangezien alle apps op de homescreens komen en er geen ander menu voor is. Ik hou daar niet zo van dus heb ik ADW launcher geïnstalleerd. Het enige wat je dan echt mist is het ontwerp van die drie knoppen onderaan, eventueel kun je voor ADW een theme maken zodat dat het er hetzelfde uitziet.
Nyarlathotep schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:48:
Aha, nu kan ik inderdaad betalen.
Echter: Fruit Ninja wil gewoon niet installeren... Gelukkig kon ik de betaling weer terugdraaien.
Zijn er meer issues met apps uit de Market? Heb er nu al een aantal gehad die gewoon niet installeren.

De batterijduur is trouwens aanmerkelijk beter als je 3G uitzet. Als ik bij het verbruik kijk wordt maar liefst 40% batterijgebruik toegekend aan 3G :S
Fruit Ninja wil bij mij ook niet installeren, en Angry Birds ook niet (is bekend). Ook Skype niet, en er zijn nog wat andere dingen. Doordat Meizu hun eigen accounts heeft ingebouwd kan je ook niet met een google account syncen, dus geen GMail, Calendar en Contacts. Ik hoop dan ook dat hij snel geroot wordt, dan kan ik misschien ook gewoon internetten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen op 14-03-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
Ik heb mijn M9 ook binnen. Ziet er zeker goed uit. Heb ondertussen whatsapp gelukkig werkend. Ik hoop wel dat er een custom rom komt, dan kan ik ook syncen met mijn google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

@Jeroen:

Gmail werkt probleemloos hier... Yahoo echter wil (nog) niet, maar dat vindt ik ook niet belangrijk. Ga ik deze week nog wel naar kijken.
Ik zal misschien vanavond, of i.i.g. deze week Vodafone eens proberen. Ik laat het weten hier.

Angry Birds heb ik uiteindelijk via GetJar gedownload, maar ik weet niet of je in de Market voor b.v. Fruit Ninja kan betalen, en dan een shady versie van internet kan halen...

Dat dit toestel snel geroot moge worden :)
WhatsApp werkt b.v. ook niet, maar als ik zie wat die app allemaal doet met je telefoon, vindt ik het ook niet zo erg. Stoor me ook aan dat gezeur in mijn omgeving: "Neem WhatsApp, dat is gratis sms'en!".
Waarop ik zeg: "Je hebt tig sms'jes in je belbundel zitten, doe niet zo moeilijk!".

Inderdaad heb ik er "ineens" een veirde homescreen bij.
Ik heb nu wel wat feeling gekregen voor Android, en ook het typen op het on-screen toetsenbord gaat stukken beter (ik ben een fysiek tobo gewend).

Gisteren heb ik zo'n 75 minuten Angry Birds gespeeld, met 3G uitgeschakeld. Wat scheelt dat een berg accuduur zeg... En mijn mailtjes van Gmail krijg ik ook zonder 3G gewoon binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Nyarlathotep schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 07:23:
@Jeroen:

Gmail werkt probleemloos hier... Yahoo echter wil (nog) niet, maar dat vindt ik ook niet belangrijk. Ga ik deze week nog wel naar kijken.
Ik zal misschien vanavond, of i.i.g. deze week Vodafone eens proberen. Ik laat het weten hier.

[...]

Dat dit toestel snel geroot moge worden :)
WhatsApp werkt b.v. ook niet, maar als ik zie wat die app allemaal doet met je telefoon, vindt ik het ook niet zo erg. Stoor me ook aan dat gezeur in mijn omgeving: "Neem WhatsApp, dat is gratis sms'en!".
Waarop ik zeg: "Je hebt tig sms'jes in je belbundel zitten, doe niet zo moeilijk!".

Inderdaad heb ik er "ineens" een veirde homescreen bij.
Ik heb nu wel wat feeling gekregen voor Android, en ook het typen op het on-screen toetsenbord gaat stukken beter (ik ben een fysiek tobo gewend).
Hoe heb je Gmail werkend dan? Bij mij staat dat ik een account moet toevoegen onder Settings, maar daar kan het niet doordat dat vervangen is door het Meizu-account systeem.

Ik erger me ook mateloos aan WhatsApp. Het is zogenaamd gratis, maar er staat dat het het eerste jaar gratis is. Ik zie nu al dat dat over een jaartje een enorme zooi wordt. Bovendien kan iedereen ook gewoon via MSN, Facebook, Gtalk etc chatten, dat is hetzelfde. Mensen realiseren zich niet dat SMSen en berichten sturen hetzelfde is.

Ik vond het Meizu tobo maar klote, dus ik heb heel gauw SlideIT weer geïnstalleerd (had ik al gekocht voor mijn vorige telefoon). Dat is echt die paar euro honderd keer waard. Ik heb ook Swype gebeta-test en ik vind SlideIT beter, bovendien is er een gratis Dutch language pack voor. Ook voor gewoon tikken vind ik het tobo van SlideIT beter dan dat van Meizu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
Als je de gmail app download, kan je hem als het goed is zo toevoegen. Je moet wel de nieuwste firmware versie heben. Als het goed is staat je account er automatisch al, want die heb je al ingevoerd voor de android market. Het standaard toetsenbord is inderdaad zeer slecht. Ik hoop dat er een snel een swype versie komt. Ik mis overigens een optisch trackpad die ik bij mijn htc legend had, maar dat zal wel wennen. Is iemand er al ingeslaagd zijn agenda met zijn gmail account te syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik kon mijn Gmail account gewoon toevoegen met "Add account".
Daar moet je dan je gegevens invoeren, en de settings vulde hij bijna allemaal zelf in.
Die settings staan ook op de Gmail site. Kies in ieder geval voor Imap ipv Pop3, anders krijg je zowat je hele mailbox binnen :P

Goede tip van dat toetsenbord, die ga ik zeker even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Nyarlathotep schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:46:
Ik kon mijn Gmail account gewoon toevoegen met "Add account".
Daar moet je dan je gegevens invoeren, en de settings vulde hij bijna allemaal zelf in.
Die settings staan ook op de Gmail site. Kies in ieder geval voor Imap ipv Pop3, anders krijg je zowat je hele mailbox binnen :P

Goede tip van dat toetsenbord, die ga ik zeker even bekijken :)
Je gebruikt dus niet de Gmail app maar de Emai app van Meizu?

Ik krijg bij Gmail een melding dat het account niet automatisch gesynced wordt. Als ik dan Refresh doe krijg ik wel mn mail, maar dus niet automatisch. Ik zou dan in Settings naar Accounts moeten, maar dat is vervangen door een Meizu systeem en daar kan ik het dus niet instellen. Dit is met fw 644.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroen op 16-03-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vermoed dat je een oudere firmware hebt dan... Software versie bij mij is 1.0.2-15033.
De updater zegt dat dit de laatste versie is.

Ik krijg mijn Yahoo mail niet geconfigureerd. Hij blijft zeggen dat username/password fout is...

Ik heb ScummVM aan de praat gekregen, en Full Throttle geinstalleerd. En het werkt!
Al heb ik het idee dat de spraak af en toe wegvalt. Maar toch leuk dat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik bedoel 1.0.2-15644.

Ik overweeg om gewoon over te stappen op Hi met Internet Extreem, dan zou ik een Optimus 2X Speed kopen met een abonnement en die vervolgens weer verkopen, alleen dan moet ik overwegen of ik niet gewoon mn M9 verkoop :P

Het komt er op neer dat dat mij nu, min alle kosten, 220 euro zou opleveren en dat ik 28,40 per maand zou gaan betalen ipv 20 nu. Dat is wel prima, maar als ik mijn M9 verkoop levert dat minstens zo veel op en kan ik over een paar maanden verlengen met een moderne telefoon (P990, Desire HD, wat er dan ook uit is) en betaal ik het eerste jaar veel minder en het tweede jaar ook 28,50. Bij Vodafone heb ik nog een FUP, bij Hi zou het sneller zijn en 2GB is ook zat. Het zou me al met al 120 euro kosten om over te stappen, maar daarmee ben ik wel van mn problemen af en heb ik sneller internet.

Het alternatief is wachten en hopen dat er een firmware komt waarmee Vodafone werkt, en ondertussen alleen wifi gebruiken. Dat kan vaak prima, alleen zijn er soms situaties waarin ik wel data wil zoals op vakantie (komend weekend) of voor het navigeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroen op 18-03-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
Ik heb op dit moment software versie 1.0.3-15644. Misschien kan je die nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat zijn de veranderingen t.o.v. 15033?
Wat ik er over kan vinden is alleen maar Chinees :P

Het draait hier nu prima, en wil eigenlijk wachten met updaten tot Android 2.3 er is.

Overigens heb ik toch maar de Gmail app geinstalleerd. Kan dan ook Google Talk gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
Er is nu zelfs versie 1.0.3-16052. Er zitten niet echt veel veranderingen in, maar er is ook een nieuwe baseband versie (120), die zou wat verbindingsproblemen kunnen oplossen.
Er zijn al aardig wat nieuwe versies geweest sinds die versie, volgens mij komen er elke week wel 2 nieuwe firmware versies uit. De veranderingen zijn o.a.:

1)fixed the issue with some phones losing contacts and sms messages occasionally.
2)modem120 fixes the problem with some phones not being able to find network properly.
3)fixed the battery-leak when WLAN goes to standby mode
4)fixed the issue with the notification area when declining incoming calls
5)other smaller fixes

- Removed the double tab back to lock function
- UI feels a little smoother.
- A new language has been added, simplified Chinese

1) there will be some test firmware problem of dial-hang up abnormal
2) improving the one-way call does not clear the issue of unilateral
3) baseband upgraded in some areas can‘t make call problem can be solved
4) Optimization of other issues

Voor meer informatie kan je hier: http://www.meizume.com/meizu-m9-firmware/ kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat upgraden.... Ik durf het niet zo goed. Raak ik al mijn data kwijt?

Het is mij volstrekt onduidelijk hoe dat upgraden moet, die door google translate vertaalde pagina is onbegrijpelijk.
Mocht iemand hier de stappen weten, wellicht iets voor in de OP?

Ik haal nu een Quadrant score trouwens van 830, en met die nieuwe FW kom je over de 2000??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
Ja raakt wel alles kwijt wat je niet back-upt. Ik haal nu een Quadrant score van 2381.

Het upgraden is wel vrij eenvoudig, alleen het staat er wat vreemd.
-Eerst moet je de software downloaden (90mb) en de baseband (4mb, versie 120).
-Vervolgens de software op je sd kaart zetten.
-Telefoon opstarten door volume+ en power tegelijk in te drukken.
-Nu kom je in het upgrade menu, dan op upgrade klikken en even wachten.
-Als dat gelukt is moet je hem nog een keer opnieuw upgraden op dezelfde manier. Geen idee waarom dit moet, maar het staat er.
-Daarna moet je software van je sd kaart verwijderen en de baseband erop zetten.
-Nu moet je telefoon weer opnieuw opstarten door volume+ en power in te drukken en dan kan je baseband versie upgraden.
-Nu moet je kijken of de baseband versie veranderd is naar de nieuwste versie. Als dat niet zo is moet je het nog een paar keer proberen.

Bij mij startte de telefoon niet meer op na de eerste software upgrade. Dat gebeurd blijkbaar wel vaker. Je kan dan na een paar minuten gewoon de batterij eruit halen en het nog een keer proberen.

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/5007/prtscn20110318150627.png

[ Voor 4% gewijzigd door maraldmec op 19-03-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik heb ook geüpdatet, helaas nog steeds geen internet. Hij is wel een stuk soepeler dan de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik merk niet veel verschil na de update. Dat die Quadrant score ineens zo hoog is kan gewoon niet kloppen lijkt mij...

Nog iets: Ik kan niet sms'en in landscape. Ik heb het SlideIt keyboard geinstalleerd, en zelfs daar de mogelijkheid voor landscape / full screen aangezet. Maar als ik het toestel kantelt gebeurt er niets. Mis ik iets?

En nog iets... Bij alle inkomende gesprekken en sms'en staat nu ineens +31 voor het nummer?
Nu zie ik dus geen namen meer van mensen die mij bellen, maar hun 06 nummer met onze landcode ervoor. Wat vaag! Is dit een setting die ergens te wijzigen is?
En dit alles na de update van gisteren... Mijn contacts e.d. heb ik overigens teruggezet met de backup en restore functie. Mijn contact list ziet er gewoon goed uit...

[ Voor 38% gewijzigd door Nyarlathotep op 20-03-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
Die quadrant score lijkt mij ook niet goed. Dit komt waarschijnlijk door het feit dat de M9 geen h.264 coderen kan. Dit slaat hij dus over en zo is de score hoger.

Met landscape heb ik geen problemen. Werkt bij mij prima met alle toetsenborden.

Dat met de inkomende gesprekken en smsjes heb ik inderdaad ook. Dit was in de eerste software versies ook, daarna is het gefixt en nu faalt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik was erg tevreden over de Meizu M6, hoewel ik de software niet echt top vond. Bij een mp3-speler was dat echter niet van beperkende factor.

Met een smartphone (alle specs zijn toch ongeveer hetzelfde) valt en staat alles natuurlijk bij een gebruiksvriendelijk toestel. Het is namelijk een telefoon, en geen mediaspeler, dus alles moet in mijn ogen perfect zijn.

Als ik dan hier al lees hoeveel er geknutseld moet worden om de zaak fatsoenlijk aan de praat te krijgen (of de update met een software en een base bestand) dan laat ik dit apparaat toch maar even aan me voorbij schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen007
  • Laatst online: 09-09 11:14
Tja je bent een tweaker of niet he ;) Interessant telefoontje! Maar ik denk niet dat het tegen de vele mogenlijkheden van mijn HD2 op kan, we zullen wel zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
Ik vind het een prima toestel en ben er erg tevreden mee. Er zitten nog wel wat kleine bugs in, maar de ondersteuning van Meizu is prima (ik vind hem beter als die van HTC). Er komt zeer regelmatig een nieuwe firmware versie uit. Bovendien heeft elk toestel bugs, ik geloof dat mijn HTC Legend in het begin meer problemen had.

Het enige grote nadeel van het toestel op dit moment vind ik het gebrek aan de ingebouwde sync functie met je Gmail. Ik kan nu mijn agenda van gmail dus niet synchroniseren met de agenda op de telefoon. (Contacten en de Gmail-app doen het wel). Ik hoop dat deze functie er in 2.3 wel in komt. 2.3 Zal waarschijnlijk een deze weken verschijnen voor de M9.

In het begin konden veel applicaties niet geïnstalleerd worden, maar dat is nu gefixt. De android market staat erop en alle applicaties zijn te downloaden en installeren.
Ik wil overigens ook nog mijn complimenten geven over de interface. Veel mensen vinden hem niet mooi, maar ik moet zeggen dat ik hem er erg goed uit vind zien. Daarnaast werkt hij ook erg goed. Ik vind het een stuk beter als HTC-sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn telefoon lijkt wel wat slomer na de firmware upgrade. Ik heb versie 16052. Er is alweer een nieuwere, maar die heeft geen interessante verbeteringen.
Ik merk dat Angry Birds niet heel soepel meer loopt.

Overigens krijg ik de Gmail app niet aan het syncen. Als ik Gmail instel via de Meizu settings, dan loopt het wel... Vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
Dat vind ik vreemd ja. Bij mij werkte het in een keer zonder problemen. Bij mij synct hij in een keer prima. Heb je het ook al geprobeerd met de nieuwere firmware? Bij mij selecteerde hij gelijk het account van de android market en werkte het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Stilletjes hier...

Ben nog steeds ontevreden over de laatste update... Alles voelt trager aan.
Ik hoop dat Android 2.3 snel beschikbaar komt. En root access!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Ik stap waarschijnlijk binnen 10 dagen ofzo over op Hi, enigszins treuzelend omdat ik mijn Voda abo moet afkopen en een duurder abo zal nemen bij Hi, maar ik ben mijn HTC Magic nu ook zat nu ik een M9 heb natuurlijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
Het is mij inmiddels gelukt om met Snapcal mijn google calendar met mijn Meizu te synchroniseren. Ik vind het persoonlijk niet de beste calendar app, maar het werkt.

Ik heb overigens geen problemen met de laatste update, maar hoop wel dat 2.3 snel uitkomt.
En ik blijf het raar vinden dat internet van de ene provider direct werkt en dat het met de andere niet aan de gang te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 13:04
Ik heb hetzelfde probleem Jeroen, ook vodafone hier.
heb net maar een sim only abo besteld bij Ben (t-mobile) dat zal denk ik ook wel werken.

Afkopen is misschien de beste optie, echter kan je bij Ben wel maandelijks opzeggen (wanneer het probleem is opgelost)

Dit was ook een probleem bij de M8 en hebben ze later kunnen oplossen, hopelijk gebeurd dat ook bij de M9

Heeft iemand van jullie trouwens ook het probleem met inkomende gesprekken dat alleen het telefoonnummer zichtbaar is en niet de naam van de contactpersoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ja, het toestel zet voor elk nummer +31, waardoor deze niet meer wordt herkend in je contacts list.
Dit doet ie bij mij sinds de laatste firmware. Hopelijk komen ze snel met een fix. Of Android 2.3

Ik zit er aan te denken om bij al mijn contacten +31 toe te voegen. Kleven daar nog nadelen aan?

[ Voor 19% gewijzigd door Nyarlathotep op 05-04-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:50
Zojuist mijn eigen exemplaar mogen ontvangen :)
De rest van de avond maar even stoeien met de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er is weer nieuwe firmware beschikbaar.
Het +31 probleem wordt er echter niet mee verholpen :(
Bovendien moet je weer downgraden naar Baseband 119 :S
Ergo: ik ga niet upgraden, en wacht denk ik gewoon op 2.3
Tenzij ze tussendoor nog met een fw komen die in ider geval het +31 probleem fixed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Same. Als er weer eens een firmware komt waar nuttige veranderingen in zitten wil ik wel upgraden, maar tot die tijd zit ik goed. Ik heb een Hi abo afgesloten dus ik ben binnenkort (zodra mijn nummer geporteerd is) af van het vodafone probleem, wel jammer maar dat krijg je als je geen officieel ondersteunde telefoon koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jammer inderdaad... Ik zit ook bij HI, maar hij pakt het KPN netwerk. Maar volgens mij is dat hetzelfde?
Al had ik op mijn TP2 wel gewoon HI in het display staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Beta Firmware met een upgrade van Android 2.2 naar 2.3 is nu beschikbaar:
http://www.meizume.com/me...u-m9-2-3-gingerbread.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Nice.

Ik heb mijn M9 nog niet in gebruik kunnen nemen omdat Vodafone mijn nummer niet overzet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er staat nu een tweede beta firmware op de site. Ik ga deze maar eens proberen.
Hier al mensen die het hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
Ben hem aan het downloaden. Ga hem straks uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Kan iemand mij vertellen hoe je (goedkoop) betrouwbaar aan een Meizu M9 kunt komen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
Toevallig wil ik mijn exemplaar weer verkopen.
Ik kan niet wennen aan een touchscreen dus heb een Blackberry gekocht.

Heb je een PM gestuurd

[ Voor 9% gewijzigd door Kriss1981 op 16-05-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hoe kun je daar nou niet aan wennen? Dat maakt mij wel nieuwsgierig.
En op een gegeven moment zul je toch over moeten stappen op een tochscreen toestel denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
Ik maak op een touchscreen heel erg veel typefouten. Dit begon mij te irriteren.
Ook heb ik SlideIT, SwiftKey, Thumb enz. geprobeerd, maar daar werd het niet beter mee.
Daar komt bij dat ik mijn telefoon iegenlijk alleen maar gebruik om te bellen, sms'en en whatsappen.
Dus ik heb geen uitgebreid androidtoestel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
supestw schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:58:
Kan iemand mij vertellen hoe je (goedkoop) betrouwbaar aan een Meizu M9 kunt komen in Nederland?
Ik heb de mijne hier gekocht: http://www.nedproductions.biz/meizu-m9. De telefoon werd snel geleverd, kwam standaard met een screen protector (die ik overigens verwijderd heb) en een degelijke handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
Nyarlathotep schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:25:
Er staat nu een tweede beta firmware op de site. Ik ga deze maar eens proberen.
Hier al mensen die het hebben draaien?
Ik gebruik build 18246 nu iets meer dan een week. Het enige probleem dat ik nog heb met deze build is dat de foto's bij de contactpersonen niet weergegeven worden als zo'n persoon mij belt. Verder werkt de telefoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb toch besloten nog maar even te wachten, omdat er binnen 2 weken een nieuwe final 2.3 uitkomt. Scheelt weer backuppen en terugzetten.
Ik vind het nog wel steeds jammer dat er geen root access is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Nog steeds geen final...

Ook kan ik de nieuwe Android Market niet installeren. Krijg simpelweg de melding 'Application not installed", zonder verdere uitleg. De install file staat gewoon op de root van mijn sd kaart. Is het hier iemand al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05

niq

Eet nooit gele sneeuw!

De Meizu M9 heeft ondertussen een upgrade gehad naar Android 2.3.5:
De meest recente test firmware V2.0.2-8848 http://www.multiupload.com/MH1Z8LCL7G
Deze FW heeft de nieuwe versie van Android Market en kan de contacts synchroniseren met Google.
Root is en zal niet mogelijk zijn, maar een echt gemis hoeft dat niet te zijn.

De volgende FW update schijnt de final te gaan worden gebaseerd op bovenstaande FW.

[ Voor 0% gewijzigd door niq op 09-11-2011 13:29 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:41
Hier is het forum niet voor bedoeld.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 09-11-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04
Voortaan aub een topicreport maken.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 09-11-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Inmiddels heb ik mijn S3 binnen.

Wat is de M9 toch een miskoop geweest... Rampzalig slechte firmware (updates), baggertrage 3G verbinding (als ik die al krijg)... Het ding heeft nooit goed gewerkt eigenlijk. Het scherm is het enige pluspunt.

Ik koop nooit meer iets van Meizu. Nog steeds geen ICS, dit wordt schijnbaar al maanden getest maar er is niks van te zien.
tel daarbij nog het oververhittingsprobleem en software compatibiliteits issues... Ik ben klaar met dit ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Gaan ze het bij Meizu nu opnieuw proberen? Ik kan niet opmaken of 'Flyme' een eigen OS is, of een schil om Android...

http://en.meizu.com/products/mx-product.html

Edit: zie nu op een screenshot van de file browser dat het Android is.

[ Voor 18% gewijzigd door Stpan op 26-06-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

De update (ICS, 'Flyme OS 1.0.1') is nu officieel uit en heb ik geinstalleerd op de M9. Het werkt best aardig. Ik heb nog af en toe dat hij iets raars doet of kort even moeite lijkt te hebben om alles bij te houden, maar het systeem werkt over het algemeen wel significant soepeler dan eerst. Het is wat laat maar ja.

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen op 18-07-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ervaringen hier zijn nu niet heel overtuigend positief :/
Pagina: 1 2 Laatste