Ketho schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:52:
voorbeeldje: me
4519 gearscore
pala tank heeft net hero HoR gedaan.
4 gastjes die gelijk quitten. de nieuwe mensen gaven me gelukkig wel een kans. ging gewoon vlot zonder wipes.
ja budget is weinig en enchanting geleveld op eigen gear
Gister ook zo'n zelfde situatie gehad, Pala tank (geen idee van GS) maar iig, T9/emblem gear dus 213/226 spul, geen enkele enchant en 'rare' gem keuze. 36k hp volledig gebuffed dus Sanc+MotW+Fort. Ik was daar als healer en zelfs in HoR zit ik meestal wel op een volle bak mana bij de eerste boss.. ik moest nu drinken/potten tussen de waves door, ik loop dan ook in mijn dps gear te healen als priest maar ik moest nu dus echt wat gaan doen

normaal kwam ik wel weg met een PoM->Penance->Renew en misschien hier en daar een bubble+renew op een dps. Het duurde wat langer dan 'normaal' maar uiteindelijk wel gered.
Zelf ben ik maar begonnen met tanken op mijn pala en healen op mijn druid, healen op druid is echt gewoon saaaaai, dikke vette aoe heals, constante healing. Het is wel leuk maar geen uitdaging ofzo, nu nog een keertje tank gear op mijn Warrior afmaken als ik zin heb en dan heb ik op praktisch alle chars een 'goede' offspec. Ik denk alleen niet dat ik echt veel geld ga steken in de offspec sets, op mijn paladin zitten wel wat epic gems maar ook rare gems, mijn warrior heeft alleen rare gems en nog geen enchants.
Warlock ben ik eerlijk gezegt alweer op uitgekeken, heb daarmee ook maar weinig geluk met drops, ik doe gewoon rustig aan en haal de 75 EoT headpiece wel, dps is een beetje saai, misschien dat destro leuker is maar demo... mjah, wel lekkere buffs/demon form->charge->immo aura en de dps vliegt omhoog.
En als ik eerlijk ben je dps omhoog schroeven is relatief simpel, je kijkt even wat rondt in Dalaran, inspect een paar mensen die goed gegeared zijn, vergelijkt een paar specs op armory kopieert er 1 en dan is het gewoon een questie van oefenen. Ik heb voor geen 1 char spreadsheets/EJ of wat dan ook bekeken en ik haal over het algemeen wel 4-5k in randoms zonder alteveel moeite in gemiddelde gear, in het begin moet je het van AOE hebben, zodra je gear een beetje beter wordt gaat de single target dps ook wel omhoog, beetje proberen en je komt een heel eind.
Als ik een mage zie op 80 in 2-3 T9 stukkies met wat welfare epics en nogsteeds Frost spec is ja dan zal de dps erg tegenvallen en is dat nog best rot voor b.v. tanks/melee dps vanwege de freeze effecten want ookal heeft de tank aggro de mobs zullen het dichtstbijzijnde doelwit pakken. Arcane is het beste als je 80 bent, dikke SP buff, leuke CD's als je een goede spec hebt, en deze cd's gewoon zo vaak mogelijk gebruiken.
Ik heb zelf nog firespec geprobeert als mage maar dat werkt voor mij niet zo goed hoogstwaarschijnlijk vanwegen mijn gear, maar dan speel ik mijn mage ook weinig.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"