Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier om een Linksys DMA 2100 te laten streamen van een qnap?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 17:36 . Reden: Vraag aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
Mijn Qnap TS-419P+ is juist besteld met 4 1,5 terra schijven van samsung. (de UI's)

Kan ik eindelijk die herriemaker genaamd "server" de deur uit doen!

Ben in blijde verwachting ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:13
@Modje: terechte ingreep, sorry, geen intentie tot handel drijven. ik zal een V&A topic aanmaken.

@Dirkxke: Als je hem binnen hebt even upgraden naar de build 0120 versie 3.3.9.
Firmware 3.3.3 tot 3.3.9-build105 bevat nogal performance gerelateerde bugs.

@TUNO: ik zit er even over te lezen, maar wordt er niet echt wijs uit welk protocol het ding gebruikt om de data binnen te hengelen. QNAP ondersteund alle bekende file protocollen (NFS/Samba/AFP) en kan ook via dnla streamen d.m.v. twonky (momenteel versie 6.0.30 geloof ik). Maar als ze een e.o.a. custom oplossing gebruiken kan het zijn dat het niet werkt natuurlijk.

[ Voor 60% gewijzigd door sl1000 op 31-01-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
@sl1000: zal ik zeker doen als hij binnen is. (verwacht alles deze week nog in mijn bezit te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Hoe kan ik in Download Station in 1 keer alle gedownloade torrent links verwijderen? Nu moet ik elke 1 voor 1 verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik had m'n qnap aanstaan als local master browser, maar dan kon ik m'n netwerk view niet meer opvragen in Windows. Nu de Qnap master browser uitstaan en dan werkt het weer. Iemand anders ook dit probleem ? Is dat iets bekends ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
Zonekill schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:05:
Hoe kan ik in Download Station in 1 keer alle gedownloade torrent links verwijderen? Nu moet ik elke 1 voor 1 verwijderen.
Om je downloads te managen kan je beter QGet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er uit: had de Synology DS411+ af laten vallen, en het zou een QNAP worden.
werk nu nog met een DIY-nas ( een veredelde desktop-PC met FreeNAS met 4 interne en 3 usb schijven), maar die begint vol te raken, is 2 keer uitgevallen - power supply - en verbruikt eigenlijk veel te veel stroom ) ...

Maar ik ben er nog niet uit welke het wordt :
  • neem ik nou de TS-439 Pro II+ of de TS459PRO+ ?
    Volgens mij is het enige verschil namelijk de processor. Met 2 tot 4 gebruiker - waarvan 1 regelmatig remote via VPN - en het diskgebruik door 2 a 3 VMs, denk ik dat de zwaardere processor niet echt nodig is.
  • NAS is voor thuisgebruik (media, kantoortje en homestudio). De mediaserver is dus ook belangrijk.
    Inmiddels heb ik een PS3 en twee Xbox 360 ( de oude is na reparatie naar boven verhuisd ) : nou weet ik dat de PS3 werkt via Twonky op de NAS, maar ik hoor/lees over diverse problemen met de Xbox 360, waardoor er nog steeds een PC als mediaserver aan zou moeten staan.

Heb gezocht naar antwoorden ( op beide vragen : of de problemen zijn opgelost en wat de verschillen zijn ), maar nog niets concreets kunnen vinden. Wie helpt mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Zonekill schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:05:
Heel download station niet gebruiken, maar het transmission QPKG installeren. Werkt veel prettiger ;)
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:07:

Heb gezocht naar antwoorden ( op beide vragen : of de problemen zijn opgelost en wat de verschillen zijn ), maar nog niets concreets kunnen vinden. Wie helpt mij ?[/i]
verschil tussen de 439-II en de 459 is inderdaad voornamelijk de CPU. voor thuisgebruik is de 439-II imho rap zat. unrarren gaat toch maar met 1 thread dus voor downloaden maakt het nauwelijks uit. ook in dagelijks gebruik is de 439-II meer dan vlot genoeg.

ik heb zelf een 459Pro+ en een 239 (niet eens de II) en moet zeggen dat ik in gewoon gebruik eigenlijk geen verschil merk. sabnzbd'tjes zijn wel iets eerder uitgepakt op de 459, maar of het nu 5 of 7 minuten duurt, who cares.

Wat betreft twonky: Inmiddels zit QNAP op Twonky 6.0.30 google even naar problemen met deze versie en twonky zou ik zeggen. dat heeft ansich niets met QNAP te maken. verder zijn er ook nog andere dnla packages te installeren die misschien beter passen bij jouw hardware.

[ Voor 60% gewijzigd door sl1000 op 31-01-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
zet mijn ongebruikte qnap 439 te koop TEAB

V&A aangeboden: QNAP SS-439 PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Ola, denk dat ik nu toh maar de overstap ga maken naar de TS-119P+, ben er toch achter dat een enkele hdd NAS voldoende is voor mij, de backups maak ik toch op een extra externe schijf.
it nu alleen nog een beetje over WOL. Hoe werkt dit nu praktisch? Als ik deze NAS in het netwerk heb staan, en hij staat uit, springt hij dan ook aan wanneer ik bv met de PS3 de NAS wil benaderen? Ik bedoel: werkt wol met elke willekeurig apparaat wat de NAS kan zien? (ook met mijn telefoon (android)?)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
sl1000 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:16:
[...]

Heel download station niet gebruiken, maar het transmission QPKG installeren. Werkt veel prettiger ;)

[...]
Voor een redelijke n00b als ik lijkt dat transmission toch iets te ingewikkeld. Als ik het zo op wiki qnap lees.
http://wiki.qnap.com/w/index.php?title=Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
oud wiki lemma. inmiddels is er een klik-en-klaar qpkg van. zie deze pagina: http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=221&t=34466

Edit: mijn NAS nu ook in V/A gezet.
V&A aangeboden: QNAP Turbo Station TS-239 Pro Turbo

[ Voor 41% gewijzigd door sl1000 op 02-02-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bassieman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Knoop doorgehakt! :P
Heb gister toch gekozen voor de TS-219P ipv te wachten op de nieuwe TS-212. *O*
Via Pixmania is het prijsverschil te klein (in de aanbieding), bevestiging van betaling gekregen en melding dat er voorraad is waarvan eentje voor mijn persoon is gereserveerd. Hopelijk word hij vandaag verzonden en met een beetje mazzel O-) kan ik dit weekend aan de slag met m'n eerste nas. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bassieman
Edit: mijn NAS nu ook in V/A gezet.
V&A aangeboden: QNAP Turbo Station TS-239 Pro Turbo
[/quote]

jammer maar heb al besteld, anders was dit errrug verleiderlijk... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
waarom geen p+ te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bassieman
Ja dat is voor ons echt te duur. :'(
oorspronkelijk zou ik beginnen met een 1schijf nas, toch maar voor 2 schijven gegaan.
Alleen qnap of synolgy (meeste opties/mogelijkheden en goede prestaties).
ik ben nieuw op nas gebied en vanwege budget zou het een instap model worden. DS-211j of TS-210/TS-212.
Ook heb ik wel ongeveer een idee wat ik er mee wil doen, maar hoe intensief precies ik de nas ga gebruiken etc en hoeveel aps ik zal gaan gebruiken geen idee nog. :?
Ik dacht in eerste instantie helemaal niet aan de 219p(+) idd vanwege budget en was aan het wachten op de TS-212 maar komt die aanbieding van pixmania voorbij... :9~ en heb toen ondanks het minderheidskabinet het voorstel toch door de tweede kamer (eigenaar budget: moeders de vrouw) kunnen loodsen! *O* Het kan altijd mooier beter sneller.... d:)b Zeg ik ook tegen m'n baas maar toch geeft ie niet meer salaris, heel gek... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier mensen die ooit al eens Sickbeard + Sabnzbd+ hebben laten werken op hun NAS? Iemand daar ervaringen mee...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
voor beide heb ik qpkg's schreven. downloaden, installeren en draaien maar :)
sab-forum: http://forum.qnap.com/viewforum.php?f=133
sickbeard-forum: http://forum.qnap.com/viewforum.php?f=223

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice, onthou ik! Is het zo dat eens de QPKG van Sickbeard is geinstalleerd dat je kan updaten via de SB-interface? Of moet je iedere keer updaten met de QPKG...?

Vraagje: stel nu dat je al die qpkg's en de rotzooi installeert, je past dingen aan via SSH, verandert configfiles enz...

Hoe herstel je dan eigenlijk je hele NAS dat hij terug "clean" is, in de zin van: je configfiles van QNAP-factory default dingen behoud je wel, maar alle aanhangels, wat niet standaard functies van de QNAP zijn, die zijn weg en staat helemaal op 0 (maar wel nog met behoud van je data, RAID-config, en configuraties vanuit de QNAP-webinterface...)

Probleem waar ik mee worstel is: ik durf eigenlijk zo geen QPKG's en extraatjes enzo installeren, omdat ik dan schrik krijg wil ik het ding ooit terug "clean" hebben, dat ik niet genoeg kennis heb om mijn QNAP zo te krijgen...

[ Voor 27% gewijzigd door HyperBart op 03-02-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ligt er aan wat je aanpast. je moet ook niet zomaar wat handmatig aanpassen...
enneh mijn QPKG's zijn geen rotzooi ;)

Alles wat je aanpast buiten je data mappen, /mnt/HDA_root, en /etc/config zal na een reboot weer verdwenen zijn, het systeem wordt namelijk vanuit flash in een ramdisk geladen.

wil je je default configuratie waarden terug hebben, omdat je hebt zelf lopen editten: nas reset knop 10 sec indrukken (je zult dan wel handmatig alle shares, usernames, etc, weer moeten aanmaken, maar de data blijft wel bewaard)

Wil je wijzigingen aan een qpkg terugzetten, dan qpkg verwijderen en opnieuw installeren.

De aanpassing aan SickBeard zodat je die via de SB interface kunt updaten is een feature request van mij geweest ;) deze is later weer overgenomen door de ontwikkelaar van Couch Potato. Je kunt SickBeard na installatie van de QPKG dus inderdaad via de interface up to date houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sl1000 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:35:
ligt er aan wat je aanpast. je moet ook niet zomaar wat handmatig aanpassen...
enneh mijn QPKG's zijn geen rotzooi ;)
Excuse me for the word ;) . Uit je manier van hulp en kennis via QNAP-forum en hier, dacht ik wel dat het goed in mekaar moest zitten... Maar je weet wel wat ik bedoel hoop ik....
Alles wat je aanpast buiten je data mappen, /mnt/HDA_root, en /etc/config zal na een reboot weer verdwenen zijn, het systeem wordt namelijk vanuit flash in een ramdisk geladen.
Oh perfect!
wil je je default configuratie waarden terug hebben, omdat je hebt zelf lopen editten: nas reset knop 10 sec indrukken (je zult dan wel handmatig alle shares, usernames, etc, weer moeten aanmaken, maar de data blijft wel bewaard)
OK, noted, thnx!
Wil je wijzigingen aan een qpkg terugzetten, dan qpkg verwijderen en opnieuw installeren.
QPKG's worden dus waar geinstalleerd? Want na een reboot staan die er nog, dus die moeten ergens opgeslagen worden zodat ze niet overschreven worden door de flash?
De aanpassing aan SickBeard zodat je die via de SB interface kunt updaten is een feature request van mij geweest ;) deze is later weer overgenomen door de ontwikkelaar van Couch Potato. Je kunt SickBeard na installatie van de QPKG dus inderdaad via de interface up to date houden.
Nice, want die gebruik ik nu bijna iedere dag op mijn Ubuntu-servertje (update-hoer, I know...)

Wat is de invloed van Sick Beard en Sabnzbd+ op de activiteit van disks? Want ik vind het nu wel aangenaam en geruststellend dat mijn disks bij inactiviteit down spinnen. Was wel eerst even verschieten toen ik voor de eerste keer connectie met NAS maakte, al die disks maakten een "tik" bij het starten een voor een...

[ Voor 9% gewijzigd door HyperBart op 03-02-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Hier is het ook tijd om eens een NAS aan te gaan schaffen. Wil deze gaan gebruiken in combinatie met een Logitech Squeezebox Touch. Die laatste staat al vast, dus nu wordt het een NAS uitzoeken. Ik twijfel tussen twee versies van QNAP: de TS-119P+ en de TS-219P+.

Qua opslag zal het voor 90% voor muziek gebruikt worden, dus met maximaal 2 TB in de TS-119P+ moet ik toch een heel eind komen. Ik heb dan wel geen backup, maar ik synchroniseer wel eens in de zo veel tijd met mijn pc welke 1.5 TB intern heeft.

De NAS komt op mijn slaapkamer te staan en daar komt nog een voordeel van de TS-119P+ kijken: geen fan in dat model. De TS-219P+ heeft wel een fan, wel eentje die temperatuurgestuurd is maar het zal altijd meer geluid maken dan een model zonder fan. Iemand die een indicatie kan geven van het fangeluid van de TS-219P+ wanneer deze niet actief is ('s nachts) en wanneer deze wel actief is?

Alleen jammer dat ik net zie dat de 1.5 TB Western Digital die ik nog heb liggen niet goed wordt ondersteund door QNAP. Volgens QNAP moet het kunnen, maar er zijn veel problemen bekend met de combinatie. Dat is ook al een reden waarom ik liever de TS-119P+ heb: hoef ik maar één harde schijf te kopen.

Op dit moment is de TS-119P+ dus redelijk in het voordeel. Enige waar ik aan twijfel is of ik niet snel meer ruimte nodig ga hebben als ik ook video ga downloaden en streamen. Want dan heb je een paar TB snel vol. Maar dat probleem zou ik ook hebben als ik een TS-219P+ in laat stellen met RAID-1.

Is de 1.6 GHz en de 512 MB van de TS-219P+ en de TS-119P+ wel snel genoeg om alles mee te doen wat ik wil? Dus in de toekomst ook gewoon films binnenhalen en streamen.

En nog op- of aanmerkingen op bovenstaande? Want anders ga ik denk ik voor de TS-119P+.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 219P+ is zeker snel genoeg met zijn Atom om films enzo binnen te halen. Als ik jou was zou ik toch wel sterk denken (zeker als je naar de toekomst ook Video wilt downloaden) naar een 2-bay... Je kan dan nog altijd beginnen met 1 disk als je budget wat krap is, in die optiek kan je dan ook onmiddellijk opteren voor een 2TB disk, besluit je dan om later een tweede te steken als uitbreiding voor capaciteit draai je wel wat onveiliger met striping, maar je kan backuppen naar je PC zei je..

1-bay is echt maar basic, en er zijn maar weinig argumenten in mijn ogen die een 1-bay boven een >1-bay-NAS rechtvaardigen... Ik heb een 210 denk ik overlaatst op het werk gehad en zonder load hoor je die bijna niet... Alles ligt er natuurlijk ook wel aan hoe je slaapt en of je je snel stoort aan heek kleine omgevingsgeluidjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Even wat correcties:
219P+ is een arm CPU based model, geen atom. Hij is wel aardig vlot.
Verder heeft de 119P+ wel een koelfan (Foto achterzijde: http://www.engadget.com/p...s-119p-turbo-nas/#3579590, specs van het beestje: http://www.qnap.com/image...n/Comparison_1BayNAS.html)

Films binnenhalen en streamen kan, mits niet simultaan. Als de nas gaat unrarren en parren terwijl je film zit te kijken kan ik je niet garanderen dat deze niet gaat hikken. De 1.6ghz arm cpu is best rap, maar niet voorzien van meerdere cores. Hij kan het werk daardoor niet verdelen.

Hint: ik heb een 239p te koop staan. Deze heeft wel een ATOM cpu (N270) met meerdere threads. Deze is sneller met unrarren en door de 2 threads die hij heeft is er ook veel minder kans op verstoringen tijdens het streamen.

Ik weet niet welke WD je hebt liggen, maar in een enkele disk setup zouden ze over het algemeen moeten werken. QNAP heeft ze van de lijst gehaald ivm de problemen in een raid configuratie. De ears versies zijn iig nog weer makkelijker probleemloos werkend te krijgen dan de EADS versies.

In een doodstille slaapkamer zul je alles met een fan horen, dus ik kan me voorstellen dat je 'm een aan/uit schedule meegeeft. om 23:00 uur uit, om 6:30 aan bv.

[ Voor 7% gewijzigd door sl1000 op 04-02-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
idem hier: ook aan eht denken voor een 119P+, ben er inmiddels achter dat de PS3 hem niet aan kan zetten via WOL (kan iemand dat verifiëren?)
Schedulen is niet echt een optie, aangezien ik gewoon wil dat het ding beschikbaar is wanneer ik het nodig heb, en wil niet dat hij aanstaat wanneer ik hem niet nodig heb (kan me voorstellen dat ik hem bv een paar dagen achter elkaar wel nodig heb, maar ook dat ik hem waarschijnlijk een paar dagen niet gebruik, zonde als hij dan toch aanstaat) WOL lijkt dus handig.

Weet iemand of je de 119P+ handmatig aan en uit kan zetten (knop op systeem) zonder een comp op te starten?( inmiddels gevonden, dat moet lukken door gewoon de powerknop 1,5 sec. in te drukken, of 5 sec. voor een forced shutdown) (Handig dus voor als ik toch via de PS3 de NAS wil benaderen maar geen zin heb om een comp. aan te zetten)

Iemand een idee van de opstarttijden van deze (of vergelijkbare) NAS?

Verder: als ik hem aanzet via wol, hoe zet je hem dan weer uit? Vriendin met laptop moet er nl. ook af en toe bij, en zou handig zijn als zij de nas uit kan zetten gewoon door de laptop uit te zetten. Kan dit? (en ook aan btw...)

Dus: aan en uit via wol, automatisch bij opstarten van pc, kan dit? Dus een keer instellen en daarna niet meer naar omkijken?

[ Voor 22% gewijzigd door Hopjesvla79 op 04-02-2011 09:43 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier een TS 410 staan op het werk (ben 'm aan het reviewen) en benchmarken, maar het klopt toch dat CrystalDiskMark geen bottlenecks heeft op lokale disks he? Want anders ben ik die benches hier voor niets aan het draaien vanaf mijn laptop... Het is toch niet zo dat hij de write naar de NAS doet door een read van mijn lokale HDD te doen?

Sinds gisteren heb ik ook de iTunes-server ge-enabled, maar die scant alleen maar de Multimedia-share, maar als ik nu goed kijk en ik doe een ls -la in /share, dan zie ik daar het volgende:

lrwxrwxrwx    1 admin    administ       19 Feb  3 22:11 Multimedia -> MD0_DATA/Multimedia/
lrwxrwxrwx    1 admin    administ       15 Feb  3 22:11 Muziek -> MD0_DATA/Muziek/
lrwxrwxrwx    1 admin    administ       28 Feb  3 22:11 Network Recycle Bin 1 -> MD0_DATA/Network Recycle Bin/
lrwxrwxrwx    1 admin    administ       15 Feb  3 22:11 Public -> MD0_DATA/Public/
lrwxrwxrwx    1 admin    administ       19 Feb  3 22:11 Recordings -> MD0_DATA/Recordings/
lrwxrwxrwx    1 admin    administ       17 Feb  3 22:11 Software -> MD0_DATA/Software/
lrwxrwxrwx    1 admin    administ       12 Feb  3 22:11 Usb -> MD0_DATA/Usb/
lrwxrwxrwx    1 admin    administ       14 Feb  3 22:11 Video -> MD0_DATA/Video/
lrwxrwxrwx    1 admin    administ       20 Feb  3 22:11 Warez Varia -> MD0_DATA/warez_varia/
lrwxrwxrwx    1 admin    administ       12 Feb  3 22:11 Web -> MD0_DATA/Web/

Waardoor ik dus afleid dat die shares eigenlijk links zijn naar de effectieve mappen/directories waar de data staat. Kan ik deze zonder problemen aanpassen? Dit zijn dan toch symlinks/softlinks, correct? Zie: http://www.maxi-pedia.com...mbolic+link+and+hard+link ?

[ Voor 66% gewijzigd door HyperBart op 04-02-2011 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sl1000 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:28:
Even wat correcties:
219P+ is een arm CPU based model, geen atom. Hij is wel aardig vlot.
Verder heeft de 119P+ wel een koelfan (Foto achterzijde: http://www.engadget.com/p...s-119p-turbo-nas/#3579590, specs van het beestje: http://www.qnap.com/image...n/Comparison_1BayNAS.html)
Mmm... daar gaat het voordeel van de 1-HD-versie. Want aan dat punt wilde ik best zwaar wegen, maar als het toch niet uitmaakt. Plus ben er net achter dat ons netwerk iets anders loopt dan gedacht, kan de NAS wellicht in de studeerkamer zetten en niet in de slaapkamer. Dus dan zou die fan niets uitmaken. Plus dat de NAS 's nachts wellicht toch uit gaat.
Hint: ik heb een 239p te koop staan. Deze heeft wel een ATOM cpu (N270) met meerdere threads. Deze is sneller met unrarren en door de 2 threads die hij heeft is er ook veel minder kans op verstoringen tijdens het streamen.

Ik weet niet welke WD je hebt liggen, maar in een enkele disk setup zouden ze over het algemeen moeten werken. QNAP heeft ze van de lijst gehaald ivm de problemen in een raid configuratie. De ears versies zijn iig nog weer makkelijker probleemloos werkend te krijgen dan de EADS versies.
Ik heb je advertentie gezien. Mooie NAS en voel me best wel geïnteresseerd: is wel een ouder model, maar wel met twee schijven, meer geheugen en een snellere processor dan de huidige versie. Ik ga je eens DM-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR1986 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:37:
De NAS komt op mijn slaapkamer te staan
Waarom in hemelsnaam? :? Zet zo'n ding lekker in de meterkast of in een gesloten meubel in de woonkamer. Zelfs een enkele harddisk zonder verdere fans is voor mij irritant genoeg in m'n slaapkamer. Helemaal als ie gaat ratelen omdat ie aan het downloaden is. Echt een no-go.

Maar goed, de TS219P+ kan ik je van harte aanbevelen. Ik heb 'm met 2x2TB in RAID1 en er vanalles op geinstalleerd en zelf dingen gecompileerd met de optware toolchain. De performance is geweldig, zowel qua throughput als qua CPU performance (1.6GHz ARM Cortex A8 met 512MB).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Exirion schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:33:
[...]Waarom in hemelsnaam? :? Zet zo'n ding lekker in de meterkast of in een gesloten meubel in de woonkamer. Zelfs een enkele harddisk zonder verdere fans is voor mij irritant genoeg in m'n slaapkamer. Helemaal als ie gaat ratelen omdat ie aan het downloaden is. Echt een no-go.
Ik woon nog thuis, dus dan wordt het in de slaapkamer of op de studeerkamer. Denk dat het wellicht op de studeerkamer ook moet lukken, maar dat moet ik nog even dubbelchecken wanneer ik thuis ben. Weet zo niet of er op de studeerkamer een switch ligt of een ander device.
Maar goed, de TS219P+ kan ik je van harte aanbevelen. Ik heb 'm met 2x2TB in RAID1 en er vanalles op geinstalleerd en zelf dingen gecompileerd met de optware toolchain. De performance is geweldig, zowel qua throughput als qua CPU performance (1.6GHz ARM Cortex A8 met 512MB).
Ik wil best wel voor de zekerheid om ooit uit te kunnen breiden, dus ik wil wel een NAS met ruimte voor twee harde schijven. Twijfel nu dus alleen tussen de nieuwe TS219P+ met 1.6 GHz Marvell CPU en 512 MB intern, of de tweedehandse - oudere - TS239P. De TS239P is dus wel ouder maar heeft een 1.6 GHz Intel Atom en 1 GB intern, dat is toch een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
Beste Mensen,

Ik wil dit weekend een Nas aan gaan schaffen en wil of de Qnap 459P+ of de Synology 411+.
Ik heb al diversen forums bekeken en de nodige informatie gevonden, maar nog steeds geen keus kunnen maken.
Ik wil er voornamelijk mijn downloads (nzb) op laten doen,Film streaming en muziek beluisteren.

Hopelijk is er iemand die mij de doorslag kan geven. _/-\o_
Waarom de Qnap of Waarom de Synology ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR1986 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:45:
De TS239P is dus wel ouder maar heeft een 1.6 GHz Intel Atom en 1 GB intern, dat is toch een stuk sneller.
Sneller met wat? Wat wil je ermee doen?

De Marvell haalt al praktisch het maximale dat je over Gigabit heen krijgt. Verder doe je op een NAS niet veel dingen waarbij een Atom duidelijk voordeel heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Exirion schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:49:
[...]Sneller met wat? Wat wil je ermee doen?
Deze is sneller met unrarren en door de 2 threads die hij heeft is er ook veel minder kans op verstoringen tijdens het streamen.
"Deze" slaat dan op de QNAP met de 1.6 GHz Intel Atom en dus niet de 1.6 GHz Marvell CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR1986 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:39:
"Deze" slaat dan op de QNAP met de 1.6 GHz Intel Atom en dus niet de 1.6 GHz Marvell CPU.
Mjah, ik doe praktisch niks met rars want ik gebruik torrents en geen nieuwsgroepen. Voor torrents draai ik twee maal Transmission, eentje voor mezelf en eentje voor m'n vriendin, gekoppeld aan onze eigen home directories. Werkt perfect en bloedsnel. Het heeft een web interface maar ook een remote GUI app, in mijn geval voor OSX.

Maar afgezien daarvan, je kunt in Linux ook gewoon tweaken dat bijvoorbeeld een unrar-proces een lagere prioriteit krijgt zodat een server zoals Samba of NFS niet gaat hakkelen. Ik zou bij een NAS niet teveel doordraven met dubbele cores en een GB geheugen. In m'n vorige NAS deed ik vanalles met 128MB en 400MHz, en met 1.6GHz en 512MB heb ik meer headroom dan ik de komende jaren nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Exirion schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:00:
[...]Ik zou bij een NAS niet teveel doordraven met dubbele cores en een GB geheugen. In m'n vorige NAS deed ik vanalles met 128MB en 400MHz, en met 1.6GHz en 512MB heb ik meer headroom dan ik de komende jaren nodig heb.
True, maar ik kan dus €329,- uitgeven aan een 219P+ met 1.6 GHz Marvell en 512 MB intern. Is dan wel de nieuwe versie. Of ik koop een tweedehandse 239P met een 1.6 GHz Intel Atom en 1 GB inter voor 300 euro. Vandaar dat ik twijfel. Voordeel van de 219P+ is dat ik deze bij Wifi Media kan bestellen en meteen kan laten configureren. Maar hoe lastig kan het zijn om zelf schijven in de NAS te zetten en in te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Niet, dus als je een 219p+ neemt kun je dat ook zelf doen. eventueel geef je mij via teamviewer een keer toegang en ik laat je zien hoe je alles in moet regelen.

Inmiddels heb ik een bod op de mijne geaccepteerd, dus mits betaling netjes geschied ik ben bang dat mijn nas alweer verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sl1000 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:32:
Inmiddels heb ik een bod op de mijne geaccepteerd, dus mits betaling netjes geschied ik ben bang dat mijn nas alweer verkocht is.
Daar was ik al achter inderdaad ;w

Aan de ene kant is heel het NAS-gebeuren 100% nieuw voor me. Ik wist dat ze bestonden, ik weet wat een NAS inhoudt, maar verder dus niets. Echter vraag ik me - met alle respect af - hoe moeilijk het kan zijn. Ik heb best wat kennis op IT-gebied en netwerken (/me is systeembeheerder). Dus het is makkelijk als een Wifi Media bijvoorbeeld Squeezeserver op de NAS kan installeren, maar denk dat ik daar met Google ook wel uit ga komen...

Maar laat even weten als je per ongeluk nog ergens een NAS hebt liggen die je kwijt wilt of als de koop niet door gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Squeezeserver installeren is een pure gui installatie van mijn QPKG. downloaden uitpakken en in een schermpje op install klikken en naar de uitgepakte file wijzen. meer is het niet. Dat kan iedereen met 2 linker handen.

tsja, verder heb ik niet veel wat ik niet gebruik. Een nooit gelanceerd model van QNAP, die heb ik nog ergens staan verstoffen. een collectersitem, maar 6 ooit van gebouwd. Alleen niet erg stabiel en ook niet sneller dan een 219p

[ Voor 34% gewijzigd door sl1000 op 04-02-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sl1000 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:04:
Squeezeserver installeren is een pure gui installatie van mijn QPKG. downloaden uitpakken en in een schermpje op install klikken en naar de uitgepakte file wijzen. meer is het niet. Dat kan iedereen met 2 linker handen.
Dat bedoel ik dus :)
Maar hoe verleidelijk is het om toch die optie te kiezen om Wifi Media dat te laten installeren als je daar toch al voor honderden euro's een NAS en HD's hebt gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
tsja, bij hun betaal je 20 euro meer voor een nas + verzendkosten. los van de kosten van de disken (die zijn ook weer een tientje per stuk duurder) dus hoewel ze goede service hebben, je betaald er wel voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR1986 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:06:
Maar hoe verleidelijk is het om toch die optie te kiezen om Wifi Media dat te laten installeren als je daar toch al voor honderden euro's een NAS en HD's hebt gekocht...
Joh, installeren is echt peanuts en leuk om te doen toch? Anders ben je echt geen tweaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
redlek schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:48:
Beste Mensen,

Ik wil dit weekend een Nas aan gaan schaffen en wil of de Qnap 459P+ of de Synology 411+.
Ik heb al diversen forums bekeken en de nodige informatie gevonden, maar nog steeds geen keus kunnen maken.
Ik wil er voornamelijk mijn downloads (nzb) op laten doen,Film streaming en muziek beluisteren.

Hopelijk is er iemand die mij de doorslag kan geven. _/-\o_
Waarom de Qnap of Waarom de Synology ?.
Helaas weinig info gekregen :| , vandaag toch maar de Qnap gekocht omdat ik al eerder een qnap 219P heb gehad.
Het is de Qnap 459P+ geworden maar nu stond er op de doos dat er een 1.3 Ghz in zat terwijl dit volgens mij niet kan :?
Is er een mogelijkheid om dit te kunnen achterhalen ? en ook het interne geheugen ...soort report ?

[ Voor 14% gewijzigd door redlek op 05-02-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR1986 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:06:
[...]

Dude, als sysadmin moet dat zeker lukken.
Trays eruit, disk(s) met 4 vijsjes vastzetten in tray, herhaal X aantal keer waarbij X = aantal trays. Op het netwerk hangen, via DHCP-table in router nakijken wat het IP-adres is, naar toe surfen, stappenplan volgen. Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, NAS is bezig met initaliseren en vervolgens synchroniseren, TADAAAAAA, enjoy!

:+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ik ben te lui om op mijn dhcp server te kijken, 'k gebruik gewoon Qfinder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
Ik heb sinds dit weekend een TS-419P+. Ondertussen al flink wat data er naar toe gekopieerd. Maar, hoe kan ik deze NAS voorzien van een extra vangnet met betrekking tot "noodstroom"?
De NAS staat altijd aan en ik moet er niet aan denken dat door een stroomstoring iets fout gaat.

Welke UPS is geschikt en kan - ook erg belangrijk - goed communiceren met de NAS?

De UPS hoeft alleen maar de NAS levend te houden en wanneer de tijd daar is af te sluiten.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
zoiets?: http://www.apc.com/produc...ku=BK500EI&total_watts=50

[ Voor 170% gewijzigd door sl1000 op 05-02-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:27
sl1000 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:28:
Knip tekst

Knip tekst
Heb je een bron welke aangeeft dat de EARS makkelijker probleemloos werkend te krijgen zijn?
Ik heb namelijk al 6 EARS liggen en ik zit te wachten op mijn TS-659Pro +

Thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Kijk, officieel zijn ze niet gesupport. Ik zou ze ook nooit kopen voor een nieuwe setup, maar als je nueenmaal ears schijven bezit, en je moet roeien met de riemen die je hebt, dan kun je een aantal dingen doen waardoor ze -naar mijn ervaring!- best redelijk werken. Een bron heb ik niet, slechts eigen ervaringen.

Neem bijvoorbeeld de QNAP van Hemiparo, deze heb ik laatst opnieuw ingericht met zijn WD-EARS schijven en deze lijkt nu probleemloos te draaien.

wat je moet doen met de ears schijven:
1. M.b.v. WDidle de spindown tijd verhogen naar 30 sec.
2. Indien mogelijk mbv WDtler tler inschakelen* (niet altijd mogelijk, daar niet alle firmware versies van de WD disken dit ondersteunen)
3. De nas initialiseren met een firmware > 3.2.5 zodat gebruik gemaakt word van advanced formatting. (zorg hierbij wel dat de schijven geen partities meer bevatten van een vorige installatie)

* ja ik ben me bewust van de discussies of dit nu wel of niet noodzakelijk is voor een MDadm gebaseerde raidset, maar het is meer een gevalletje baat het niet, schaad het zeker niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:02
FeaR1986, gewoon gaan voor de 219P+ en zelf de disks er in zetten en configureren.
Dat is prima zelf te doen en ook nog leuk.

De 219P+ is een prima NAS en snel genoeg. kan het weten, want heb er zelf een. :+
Je kunt de fan helemaal zelf configureren vwb snelheid en al dan niet draaien bij een gekozen temperatuur.

[ Voor 22% gewijzigd door despijker op 06-02-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
waarom leveren ze dan een USB-kabel bij, volgens de beschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, vreemd, maar bij de specs staat het idd:
Communications & Management
Interface Port(s)
USB
Control panel
LED status display with On Line : On Battery : Replace Battery and Overload indicators
Audible Alarm
Alarm when on battery : distinctive low battery alarm : overload continuous tone alarm
My bad! Die data port zal een omvormertje hebben naar USB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HyperBart schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:03:
[...]Dude, als sysadmin moet dat zeker lukken.
Trays eruit, disk(s) met 4 vijsjes vastzetten in tray, herhaal X aantal keer waarbij X = aantal trays. Op het netwerk hangen, via DHCP-table in router nakijken wat het IP-adres is, naar toe surfen, stappenplan volgen. Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, NAS is bezig met initaliseren en vervolgens synchroniseren, TADAAAAAA, enjoy!
Lekker na acht uur op het werk alleen met IP's en netwerken bezig te zijn geweest lekker thuis de NAS in elkaar zetten en configureren :P

Maar ik snap je punt, kleine moeite om het zelf te doen inderdaad. Nu nog eens zien welke ik ga kopen. Qua NAS ben ik er redelijk uit, maar zit nu nog over de schijven te twijfelen. Heb dus nog een WD1500EADS liggen, maar die staat niet echt aangeprezen als het gaat om samen te werken met QNAP. Dus beter neem ik een nieuwe schijf, dus eens uitzoeken welke dat wordt :)
despijker schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:47:
FeaR1986, gewoon gaan voor de 219P+ en zelf de disks er in zetten en configureren.
Dat is prima zelf te doen en ook nog leuk.

De 219P+ is een prima NAS en snel genoeg. kan het weten, want heb er zelf een. :+
Je kunt de fan helemaal zelf configureren vwb snelheid en al dan niet draaien bij een gekozen temperatuur.
Denk dat ik de 219P+ maar ga bestellen inderdaad. Wordt wel ergens eind deze week, want heb ook al een Squeezebox Touch in bestelling staan en wil de kosten wel een beetje over de maand spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tip: kijk ook eens naar Seagates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR1986 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 03:47:
Denk dat ik de 219P+ maar ga bestellen inderdaad. Wordt wel ergens eind deze week, want heb ook al een Squeezebox Touch in bestelling staan en wil de kosten wel een beetje over de maand spreiden.
De Squeezebox Touch is mooi, maar met een QNAP en een USB geluidskaart heb je al hetzelfde. Moet je uiteraard nog wel een iPod Touch, iPhone of iPad hebben voor de bediening.

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/av2010/DSC_3798_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.net/got/av2010/DSC_3805_2.jpg

Werkt puik en die Burr Brown geeft een perfect SPDIF signaal af :)

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 07-02-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat is eigenlijk het verschil tussen de pricewatch: QNAP TS-219P+ Turbo NAS en een pricewatch: Synology Disk Station DS211+? Qua specs komen ze overeen, maar wat is de reden dat ik voor de QNAP zou moeten gaan?
Exirion schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:23:
[...]De Squeezebox Touch is mooi, maar met een QNAP en een USB geluidskaart heb je al hetzelfde. Moet je uiteraard nog wel een iPod Touch, iPhone of iPad hebben voor de bediening.
Ik ga voor een Squeezebox Touch met de Squeezebox Commander App voor Android. Wellicht niet de beste manier, maar voor mij voldoet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR1986 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:45:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de pricewatch: QNAP TS-219P+ Turbo NAS en een pricewatch: Synology Disk Station DS211+? Qua specs komen ze overeen, maar wat is de reden dat ik voor de QNAP zou moeten gaan?
Ik heb een tijd in dubio gezeten welke ik moest kiezen. Synology schijnt (zegt men) wat gestroomlijndere software te hebben maar dat interesseert mij weinig omdat ik toch altijd zelf dingen ga schroeven. De doorslag gaf bij mij dat QNAPs gewoon degelijker in elkaar zitten en ik vond de verhalen over lawaai van sommige Synology modellen niet zo'n aanrader. Verder is het veel plastic en krijg je qua hardware meer waar voor je geld bij QNAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
Vraag of raid 5, ik heb mijn Qnap gevuld met 2 x 2 Terra en 2 x 1 Terra, hierbij blijft er van over 1830.65 GB.
Klopt dit wel dat er zo weinig overblijf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
raid 5 -> aantal disken -maal- de ruimte van de kleinste disk (1tb) -min- 1 disk voor parity. Dus ik zou verwachten dat je 2.8TB (3TIB) zou hebben. ergens mist er dus een disk in je raidset.

Verstandiger is om disken van gelijke grootte te gebruiken voor een raid-5 set. Nu gooi je 2TB weg doordat je kleine en grote disken mixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
sl1000 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:15:
raid 5 -> aantal disken -maal- de ruimte van de kleinste disk (1tb) -min- 1 disk voor parity. Dus ik zou verwachten dat je 2.8TB (3TIB) zou hebben. ergens mist er dus een disk in je raidset.

Verstandiger is om disken van gelijke grootte te gebruiken voor een raid-5 set. Nu gooi je 2TB weg doordat je kleine en grote disken mixt.
Bedankt voor deze informatie ;) , helaas kan ik niks bijzonders zien of ontdekken dat hij iets mist in de raid-set :?
Hij is nog wel aan het rebuilden ( 1 Terra) zou deze nog bij het totaal komen ?
Heb nog wat gevonden, volgens informatie zou hij de extra ruimte pas laten zien nadat hij klaar is met rebuilden. :z

[ Voor 14% gewijzigd door redlek op 07-02-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
hoeveel GB ram ondersteund de Qnap ss 439?

zit te denken aan 2GB er in te stoppen (of 4GB)..

de ss 439 kan eigenlijk maar 1GB aan (omdat er maar 2.5"schijven zijn, ga hem modden met 3.5" schijven) is het een fysieke limiet? of gewoon omdat meer niet beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Volgens mij haal je GB en TB door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
en RAM en diskgeheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Nieuwe versie van dropbox voor de x86 'napjes:
Dropbox v1.0.20 (X86 ONLY) (Mirror location)

zie het qnap forum voor de details: http://forum.qnap.com/viewforum.php?f=226

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:10

4POX

Everybody is wired

Is er een qpkg te vinden met een itunes server?

De ingebouwde itunes server heb ik tot heden niet aan de praat gekregen. En de ipkg versie krijg ik helaas ook niet aan de praat :(

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

4POX schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:44:
De ingebouwde itunes server heb ik tot heden niet aan de praat gekregen. En de ipkg versie krijg ik helaas ook niet aan de praat :(
Als dat allemaal niet lukt, zou je de fout dan niet eens in je netwerk zoeken? Firewall instellingen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Dutch2007 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:28:
hoeveel GB ram ondersteund de Qnap ss 439?

zit te denken aan 2GB er in te stoppen (of 4GB)..

de ss 439 kan eigenlijk maar 1GB aan (omdat er maar 2.5"schijven zijn, ga hem modden met 3.5" schijven) is het een fysieke limiet? of gewoon omdat meer niet beschikbaar is?
Dit moest natuurlijk niet 1GB maar 1TB zijn, alsnog graag antwoord op max werkgeheugen :)

of 1TB echt max is van de ss439 merk ik morgem, heb 4 sata+power in 1, 20cm sata verlengdingen gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
1TB is de max getestte grootte hij draait afaik een identieke firmware als de ts-439, dus gewone 2tb disken zullen prima werken.

het werkgeheugen is als het goed is uitbreidbaar door de 1gb module te vervangen voor een 2, of 4gb exemplaar. meer heeft geen nut ivm de 32 bit kernel (qnap gaat wel over op 64-bit maar alleen bij modellen die het ondersteunen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:10

4POX

Everybody is wired

Exirion schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:03:
[...]

Als dat allemaal niet lukt, zou je de fout dan niet eens in je netwerk zoeken? Firewall instellingen e.d.?
Het probleem zit hem in de bestanden. Als ik de server op de ssh liet scannen op muziek bleef die vaak hangen op nummers met rare tekens. Als ik maar één album in de map zet gaat het wel goed.

Het is raar dat de itunes server op de Readynas goed werkt en op de qnap niet. Beide itunes servers zijn van Firefly.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Als jullie mochten kiezen tussen de pricewatch: QNAP Turbo Station TS-439 Pro II of de pricewatch: Synology Disk Station DS411+....wat zou jullie keuze dan zijn?

De QNAP heeft een Intel Atom 1.8GHz single core en 1GB geheugen en de Synology een Atom 1,67GHz, Dual Core. Het hoofddoel is het downloaden vanuit nieuwsgroepen en delen van files voor m'n Mediaplayers (2 stuks).

Ik heb een lichte voorkeur voor QNAP vanwege de handige hdd bays.

Thanks! _/-\o_

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die bay-tray's gebruik je maar een paar keer in je leven maximum (als je HDD faalt of je vernieuwt)...

Dualcore is wel leuk voor unrarren en unparren. Maar de Atom in de QNAP is met HyperThreading uitgerust, dus je krijgt twee threads...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HyperBart schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:54:
[...]

Dualcore is wel leuk voor unrarren en unparren. Maar de Atom in de QNAP is met HyperThreading uitgerust, dus je krijgt twee threads...
Wat je daar nou mee wil zeggen is mij een raadsel. Je krijgt niet de snelheid van twee cores door HT. In sommige situaties kun je zelfs beter géén HT gebruiken.

Anyway, het post-processen van SABnzbd gebruikt maar één core, volgens mij (tenminste rar en par2 wel). Het voordeel van een 2e core zal zijn dat de andere taken (file server, volgende nzb downloaden, etc.) dan op die andere core door kunnen. Ik heb zelf de TS-459 Pro, met dual core dus (en voor HyperBart, dat zijn virtueel 4 cores ;)), en die kan prima parren/unrarren en tegelijkertijd een FullHD-film serveren (samba). Geen idee echter wat op dat moment de belasting is!

Dit is overigens een mooie tabel: QNAP NAS Products Comparison

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 09-02-2011 15:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:56:
[...]

Wat je daar nou mee wil zeggen is mij een raadsel. Je krijgt niet de snelheid van twee cores door HT. In sommige situaties kun je zelfs beter géén HT gebruiken.
*knip*
Wat ik daar mee wil zeggen is dat hij beter in staat is om een SAMBA-stream en tegelijk een unrar/unpar-proces te handlen omdat hij de load kan verdelen tussen die twee "vrije" threads (die weliswaar idd naar één core verwijzen)

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 09-02-2011 16:59 ]

Vraagje: ik heb al mijn muziek in een aparte share "Muziek" staan, subfolder "Gedownloade Muziek" en "Albums".

Ik had graag de iTunes server enabled, maar ipv dat de share "Multimedia" gebruikt, dat ie mijn share "Muziek/Gedownloade Muziek" gebruikt.

Ik heb eens gekeken en voor zover ik kan zien is Multimedia een softlink naar een fysieke locatie, hoe kan ik die link aanpassen zodat die verwijst naar de share muziek of de fysieke locatie van "Muziek"?

Ik had het volgende gedaan
cd share
rm Multimedia
ln -s /MD0_DATA/Muziek Multimedia

En dan zag het er zo uit:
lrwxrwxrwx    1 admin    administ       15 Feb 10 11:39 Multimedia -> MD0_DATA/Muziek/
lrwxrwxrwx    1 admin    administ       15 Feb 10 11:39 Muziek -> MD0_DATA/Muziek/

Als ik dan natuurlijk iets aanpas via de GUI dan plaatst hij zelf zijn symlink terug, maar toen ik de commando's had uitgevoerd en ik ging via SAMBA naar de share was die leeg...

EDIT: Hmmmm, ook al zie ik ze niet via SAMBA, de iTunes-service zoekt wel in de juiste data-map, werkt dus!

[ Voor 40% gewijzigd door HyperBart op 10-02-2011 18:10 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HyperBart schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:27:
[...]

EDIT: Hmmmm, ook al zie ik ze niet via SAMBA, de iTunes-service zoekt wel in de juiste data-map, werkt dus!
Ik heb het nog niet gecheckt maar dat ligt waarschijnlijk aan de configuratie van Samba. Zie hier, optie 'wide links'

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• sl1000
niet knutselen met die symlinks. beter is het om het pad aan te passen in /etc/config/mt-daapd.conf:
zie mp3_dir in de config file
code:
1
mp3_dir /share/Multimedia

[ Voor 3% gewijzigd door sl1000 op 10-02-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Sinds kort in het bezit van een QNAP TS-112. Rap dingetje, verbruikt nauwelijks stroom, zo'n 8W. Dit is met 4 spelende SqueezeBoxen en een kopieeractie naar de HD via het netwerk met zo'n 20MB/s . Verbruik is gemeten op een Conrad EnergyCheck 3000 meter.

Heb een Samsung 2TB F4EG in het ding gestopt.

Wat ik nog niet heb zien gebeuren is een spin-down van de harddisk. Doet een TurboNas dit wel als SqueezeBox Server geinstalleerd is? De harddisk staat op de compatibility lijst van QNAP.

Edit: Schijf gaat keurig in spin-down. Kwestie van geduld hebben ...

[ Voor 8% gewijzigd door Zerobase op 13-02-2011 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
is er een manier om een backup/sync te laten lopen naar de NAS wanneer mijn laptop in het netwerk zit, en niet als het netwerk er niet is (of een ander netwerk waar de NAS er niet is)?
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar programma's die dit kunnen, maar nog niet echt wat gevonden wat wel loopt als het netwerk er is, en niet als het netwerk er niet is.(zonder errors dan...)
Zag dat Chronosync zoiets wel heeft ("You can even have backups occur automatically when a volume is mounted." ) maar dat is helaas voor de MAC.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:53:
is er een manier om een backup/sync te laten lopen naar de NAS wanneer mijn laptop in het netwerk zit, en niet als het netwerk er niet is (of een ander netwerk waar de NAS er niet is)?
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar programma's die dit kunnen, maar nog niet echt wat gevonden wat wel loopt als het netwerk er is, en niet als het netwerk er niet is.(zonder errors dan...)
Zag dat Chronosync zoiets wel heeft ("You can even have backups occur automatically when a volume is mounted." ) maar dat is helaas voor de MAC.
Map je share naar een network-drive in Windows en gebruik Allway Sync...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
right, maar gaat Allwayssync niet piepen wanneer deze gaat lopen en de network-drive niet aanwezig is?
De bedoeling (wellicht niet geheel duidelijk) is dat de backup en/of syncs automatisch gaan lopen (bij inloggen....?)

*edit*

ik heb eens wat dieper in Allwayssync gekekeken en heb idd wat opties gevonden wat zou kunnen helpen:

Bij de foutafhandeling zou de volgende opties kunnen helpen:

Netwerkfouten :
Netwerkbron is niet toegankelijk - afhandeling automatisch: maximaal aantal pogingen instellen met instelbare tussentijd...

mmm dat biedt weer perspectief..

[ Voor 44% gewijzigd door Hopjesvla79 op 14-02-2011 15:46 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relisys
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 06:53
Iemand ervaring met Xdove?
Ik wil een mailserver gaan draaien, maar kan erg weinig informatie vinden over de setup hiervan. Wellicht dat iemand kort en bondig kan aangeven waarop gelet moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopjesvla79 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:15:
right, maar gaat Allwayssync niet piepen wanneer deze gaat lopen en de network-drive niet aanwezig is?
De bedoeling (wellicht niet geheel duidelijk) is dat de backup en/of syncs automatisch gaan lopen (bij inloggen....?)

*edit*

ik heb eens wat dieper in Allwayssync gekekeken en heb idd wat opties gevonden wat zou kunnen helpen:

Bij de foutafhandeling zou de volgende opties kunnen helpen:

Netwerkfouten :
Netwerkbron is niet toegankelijk - afhandeling automatisch: maximaal aantal pogingen instellen met instelbare tussentijd...

mmm dat biedt weer perspectief..
There you go ;) Ik weet wat je bedoelt, ken het hier...

Nieuwe firmware biedt wel heel wat toffe dingen :o
meuk: Qnap TS-x10/x12/x19/x39/x59 3.4.0 build 0212
Before Getting Started

* Always have a full backup before updating your system
* Remember to clear the browser's cache
* This firmware contains an upgraded version of Download Station, therefore, after applying this update (from 3.3.x or later), all running/paused tasks will be stopped and cleared. For those tasks which have been downloaded, the data will remain in the original folder (Download/Qdownload).
* For more information about how to use these new features, please refer to: http://docs.qnap.com/nas/eng/index.html (English only)

Version & Build

* 3.4.0 Build0212

Checksum

TS-110: 1290867501
TS-112: 242901898
TS-119/119P+: 956644973
TS-210: 2104658510
TS-212: 198862029
TS-219/219P/219P+: 417368667
TS-239: 3822276890
TS-239 Pro II: 3894848049
TS-239 Pro II+: 1810394302
TS-259: 165775115
TS-259 Pro+: 165775115
TS-410: 1431045955
TS-410U: 344286752
TS-412: 596190956
TS-419P/419P+: 1526212262
TS-419U/419U+: 2197740629
TS-439: 1293408860
TS-439 Pro II: 657211386
TS-439ProII+: 136841425
TS-459/459Pro+: 1401355337
TS-459U/459U+: 1418239404
TS-509: 242379142
TS-559/559Pro+: 2504802668
TS-639: 2787821716
TS-659/659Pro+: 3488961686
TS-809: 1613285128
TS-809U: 3612562917
TS-859/859Pro+: 2488874058
TS-859U/859U+: 1893689242

What's New?

* Real-Time Remote Replication (some models only)
* VLAN - 802.1Q (some models only)
* RAID 10
* Advanced Subfolder Permission (File/Directory ACL)
* Microsoft Networking (Samba) Host Access Control
* Support USB Wi-Fi adapter
* Download Station v2 & QGet v2
* MyCloudNAS Remote Access
* Support User Import/ Export for Multiple QNAP NAS Deployment
* Cloud Backup

Enhancements

* Support iSCSI LUN online expansion
* Google Docs support in Web File Manager (Supported format: pdf,tif/tiff,ppt,doc,xls,pptx,docx,xlsx,svg,odt)
* Support AD Configuration Wizard for easy setup
* Use flotr charts in 'disk usage' and 'bandwidth transfer' instead of Flash
* Upgrade PHP to 5.2.14
* Upgrade extjs to 3.3.0
* Enhanced Virtual Disk
* Enhanced Printer Server
* Turkish Support

[ Voor 65% gewijzigd door HyperBart op 15-02-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Is het het wachten waard op de TS412 of kan ik net zo goed voor soho use (spelen bluray en mkv en backup windows pc's en wat muziek delen) een ts419(p) of dergelijk nu aanschaffen? Graag wat advies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
een 419p is vanwege het extra geheugen sneller dan een 412. daarnaast is de 419p inmiddels vervangen door een 419p+ welke op zijn beurt ruim 30% sneller is dan de 419p door een hoger geklokte cpu.

als ik de keuze zou hebben, zou ik bij een 4-bay nas zeker voor een 419p+ gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Meer bays wordt het leuker van, maar dan wordt het ook te duur afgaande wat ik ervoor wil uitgeven.
8TB moet voldoende zijn :-), dan kost de set al rond de 800 euro incl disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:27
Exirion schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:33:
[...]

Waarom in hemelsnaam? :? Zet zo'n ding lekker in de meterkast of in een gesloten meubel in de woonkamer. Zelfs een enkele harddisk zonder verdere fans is voor mij irritant genoeg in m'n slaapkamer. Helemaal als ie gaat ratelen omdat ie aan het downloaden is. Echt een no-go.

Knip
Ik heb mijn Qnap 659Pro+ ook gewoon in de woonkamer staan naast mijn HTPC en ik hoor hem niet ondanks 3 fans erin

• wvkreg
Dus de beste qnap met 4 disk is de 419p+ ?

• sl1000
de beste arm-cpu gebaseerde qnap van dit moment idd.
de beste qnap met vier disken is de intel atom gebaseerde TS-459PRO+ (1.8ghz dual core, multi threaded)

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

sl1000 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:30:
de beste arm-cpu gebaseerde qnap van dit moment idd.
de beste qnap met vier disken is de intel atom gebaseerde TS-459PRO+ (1.8ghz dual core, multi threaded)
Grappig dat ik dat nou net weer lees;)
ik zat te puzzlen om een qnap aan te schaffen met 4 disks in raid5 zie:http://gathering.tweakers...message/35551161#35551161
is voor de toepassing die ik noem de TS-439ProII+ niet zo goed als gelijkwaardig (en wellicht ook al overkill?)
Ik zie het ding wel als een investering dus mag best wat kosten eventueel....
Eigelijk in het kort: Welke Qnap raden jullie mij aan?;)
TNX!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• sl1000
als je het geld hebt, is een intel systeem erg prettig werken. er zijn gemiddeld ook minder firmware issues met de x86 'naps doordat ze wat ruimer in geheugen zitten en daardoor ook minder getweaked hoeven te worden. De keuze tussen amd en intel voor mij persoonlijk is hiermee duidelijk denk ik.

verschil tussen de 439-II+ en de 459pro+ is er voor thuisgebruik imho niet echt. dus in dat opzichte denk ik dat de 439-II+ meer dan snel zat is. Die extra core wordt bij unrarren toch niet gebruikt, en door de meerdere threads wordt voorkomen dat je film gaat stotteren als hij ook aan het unrarren tijdens het streamen is. Ik zou wel overwegen er wat grotere disken in te stoppen. voor een tientje per disk meer heb je 50% meer opslag en voor nog eens een tientje heb je 4x 2tb.

je zou evt nog eens op zoek kunnen naar een gewone 459, of 439 misschien dat die nog ergens op de plank ligt te verstoffen en voor een zacht prijsje over te nemen is.

• DRuw

DRuw

Ik zat net door je reviews te bladeren sl1000:)
Ik kan nergens iets van dat download-deel vinden (de demo doet het daar niet van..)
Ik zag al dat je naar en tranmissio QPKG hebt gelinkt (waarbij je je bij Qnap moet reggen..) maar ik begrijp dat er in dat forum ook allemaal QPKGs worden aangeboden?
Klinkt allemaal erg mooi dus het gaat de 439ProII+ worden... ik denk inderdaad met de 2TB schijfjes nu ik toch bezig ben...
Maakt het nog uit of ik heirvoor 5400 of 7200rpm disks neem eigelijk (misschien domme vraag maar ik denk niet dat daar de bottleneck zit toch?)
zit nog te twijfelen tussen de seagate barracuda en de Ecogreen F4 (beide op de compatibility lijst)
Jij had goede ervaringen met die barracuda toch?

• wvkreg
Waarom zijn de qnaps zoveel duurder met atom based systems dan Thecus?
De 5500 van Thecus is prima, maar heb liever de 509 of 559pro, die zijn echter 200 tot 300 euro duurder...
Is de Thecus interface oid zo slecht?

• sMb.Blade
  • Laatst online: 06-05-2024
Aantal van die QNAPS (ook andere NAS systemen) hebben 2x LAN. Nu wil ik graag met de buren (vrienden) gezamenlijk 1x een flinke NAS neerzetten. Anders zou er in ieder huis een NAS staan vol met vrij wel dezelfde films, muziek etc.

Beide huizen hebben hun eigen internetverbinding/router/wireless etc. Is het dus mogelijk de NAS probleem in beide netwerken te hangen?

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 14:25

LithoMan

Toemaar

Ik ben een leek betreft NAS. Nu heb ik een Qnap TS-439+ NAS gekregen. Ik krijg elke keer deze melding: Het systeem heeft ontdekt dat uw DNS server geen hosts kan ontbinden en sommige applicaties functioneren misschien niet goed. Ga dan naar " Systeem Administratie > Netwerk > TCP/IP " en controleer of u de geldige DNS server heeft ingevoerd. Als u niet zeker weet wat te doen, neem dan contact op met uw ISP (Internet Service Provider) en vraag naar de juiste informatie.

Maakt op een 1 of andere manier geen verbinding met het internet?

Zit bij TweakDsl met een Zyxel 2602H modem/router. Nu zie ik ook dat het 100Mbit poorten heeft en helaas niet de 1Gbit poorten wat ik nodig hebt. Wat is dan een goede vervanger met 1Gbit poorten voor de Zyxel?

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

• Hopjesvla79
Hier ook wat beginners problemen:

heb net de TS0119P+ opgestart. Uiteindelijk kan heb ik de public map, gemapped in windows. alleen als ik nu de Multimedia folder probeer toe te voegen lukt me dat niet. Aangezien ik nog geen gebruikers heb aangemaakt neem ik aan dat de inloggevens bij het toevoegen "admin"en "gekozenwachtwoord"is? Maar blijkbaar niet want het lukt me niet om de map te openen.

Via de webfilemanager lukt het me wel om in de map te komen.

Wanneer ik probeer in de map te komen krijg ik oa. te zien dat ik niet de juiste machtigingen heb etc....

[ Voor 10% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-02-2011 20:36 ]

Hi Ha Hopjesvla

• sl1000
@hopjesvla:
maak een gebruiker op je nas aan met exact dezelfde naam en password als op je pc. geef deze user de juiste rechten op alle mappen. verwijder daarna op je pc alle openstaande guest mappings naar je nas door in een cmd prompt net use /d * te tikken.

je loopt tegen een windows credentials issue aan waar windows met de verkeerde credentials naar de nas verbind.

• sl1000
LithoMan schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:30:
Ik ben een leek betreft NAS. Nu heb ik een Qnap TS-439+ NAS gekregen. Ik krijg elke keer deze melding: Het systeem heeft ontdekt dat uw DNS server geen hosts kan ontbinden en sommige applicaties functioneren misschien niet goed. Ga dan naar " Systeem Administratie > Netwerk > TCP/IP " en controleer of u de geldige DNS server heeft ingevoerd. Als u niet zeker weet wat te doen, neem dan contact op met uw ISP (Internet Service Provider) en vraag naar de juiste informatie.

Maakt op een 1 of andere manier geen verbinding met het internet?

Zit bij TweakDsl met een Zyxel 2602H modem/router. Nu zie ik ook dat het 100Mbit poorten heeft en helaas niet de 1Gbit poorten wat ik nodig hebt. Wat is dan een goede vervanger met 1Gbit poorten voor de Zyxel?
verkeerde gateway/netmask of dns. je moet zorgen dat de nas het internet opkan via je router...

• Hopjesvla79
sl1000 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:59:
@hopjesvla:
maak een gebruiker op je nas aan met exact dezelfde naam en password als op je pc. geef deze user de juiste rechten op alle mappen. verwijder daarna op je pc alle openstaande guest mappings naar je nas door in een cmd prompt net use /d * te tikken.

je loopt tegen een windows credentials issue aan waar windows met de verkeerde credentials naar de nas verbind.
_/-\o_

Geweldig! Het werkt! Hier was ik dus nooit opgekomen. Thanks!

Hi Ha Hopjesvla

• DRuw

DRuw

ter info, ik heb net de 439ProII+ met 4x 2TB baracudas besteld:) morgen/overmorgen klussen/klooien!
@sl1000: Tnx voor je reviews;)!!
welk forum kan ik het beste op trouwens? ik zie er meer gelinkt staan (waaronder dutch/belgium) op qnap.com

[ Voor 29% gewijzigd door DRuw op 17-02-2011 22:35 ]

• sl1000
Engelse is meer up to date, staan alle (beta) qpkgs en zit over het algemeen meer kennis. Het belgische is handiger als je in het Nederlands terecht wilt :P
Op beide fora heb je natuurlijk mijn uitstekende hulp (kuch O-) )

@hopjesvla: Lang leve Windows...

[ Voor 24% gewijzigd door sl1000 op 17-02-2011 23:16 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.