Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 11:12
nahhh doe maar niet... nergens voor nodig...

@Beuckert: waar krijg je die melding? heb je wel de juiste DNS-gegevens, gateway en subnetmask ingevult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
hemiparo schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:03:
[...]

Misschien... heel misschien, zou je je kunnen voorstellen dat iemand gewoon niet weet hoe zoiets moet?

Anders... nee... ik heb hier helemaal geen kaas van gegeten...
Ja, ik kan me dat voorstellen. Was ook niet lullig bedoeld hoor. :)
Maar als iemand op GoT post mag je een klein beetje inzet en een bepaald niveau verwachten. Met 20 seconden googelen was je er ook geweest. SSH vind ik wel erg basis en makkelijk (evt met Google dus ;) )
sl1000 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:32:
Dat is dus juist het verneukeratieve van die WD's de ene firmware versie doet het prima, de andere voor geen meter. ik weigerde het eerst ook te geloven. 2 volle dagen bezig geweest met een ts-219p+ van iemand die niet meer dan 80mbit aan throughput wilde genereren (hdparm -Tt was daar ook heel sloom). uiteindelijk een driveswap naar HD204ui's en hoppa super super snel. ik zal eens even kijken welke firmware dat toen was
Ik geloof het ook best hoor!
Draai hier trouwens 4x 15EADS met P8B0 en 1x S2B0 (ja, ik weet het :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Het zou natuurlijk ook een combinatie probleem met de controller kunnen zijn. Wat zijn de verschillen tussen hdparm -tT waarden van de 2 type disken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:36

RoyK

Hobby tekenaar

Webgnome schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:29:
Kun je eens kijken bij de processen welke er draaien. Misschien heb je het zelfde probleem als wat ik heb ( een smb proces dat 15% trekt en zo voorkomt dat de qnap in slaap valt )
Ik heb momenteel geen downloads lopen.

Hardware Information
CPU Usage 7.4 % (en schiet af en toe naar 13% toe.
Total Memory 250.0 MB
Free Memory 189.2 MB

Ik heb een aantal processen lopen die heen en weer gaan qua percentage:

2x een benaming "stunnel"
1x een benaming "_thttpd_" (ik begrijp dat dit een fuctie is tbv webbrouwsers. Waarschijnlijk die van mij ivm inloggen admin etc.
1x een benaming "top"

Deze processen lijken soms ook weer weg te gaan en terug te komen. Misschien zijn deze er omdat ik nu naar de NAS aan het kijken en, en in ben gelogd als Admin.
sl1000 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:52:
@Royk: leesvoer: http://wiki.qnap.com/wiki...hard_drives_from_spindown
kun je de output van het script hier posten?

er zijn qpkgs die je nas wakker houden, als je een website hebt die van buiten benaderbaar is, kan dat je nas wakker houden, maar ook het gebruik van de nas als masterbrowser, of windowsclients die een mapped drive naar de nas hebben kunnen dit veroorzaken.

Wat betreft WOL: je had toch een TS-210?: die hebben geen Wake-On-Lan support. Zie chart: http://www.qnap.com/image...n/Comparison_2BayNAS.html
Ik heb begrepen dat qpkgs web based toepassingen zijn die de Qnap verzorgt, indien ze aan staan. Naar mijn weten heb ik alles uit staan. Ik snap echt geen reet van dat hele verhaaltje wat je naar me heb gestuurd (de link) het gaat even mijn pet te boven haha. Of het is gewoon al een beetje te laat.

Ik heb even bij "System service" op de tab "System status" gekeken, daar staat van alles enkel aan:

- Microsoft networking, enabled (zodat ik mijn nas via mijn computer kan bereiken)
- Enable UPnP Media Server (dit moet ik toch aanzetten zodat mijn Boxee Box kan functioneren?)
- Download station staat enabled. (deze staat ingesteld op bepaalde tijden)

Voor de rest staat alles uit.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:39
port forwarden loste het probleem op. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Beuckert schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:48:
port forwarden loste het probleem op. Dank!
oke, die volg ik echt niet... ergens begrijp ik iets niet
Enable UPnP Media Server (dit moet ik toch aanzetten zodat mijn Boxee Box kan functioneren?)
Ligt er aan hoe je de data aan je boxee voert. ik zou zelf de boxee via smb of nfs laten connecten en deze service lekker uitzetten. twonky (dat is deze media server) is overigens berucht in het veroorzaken van standby issues.

[ Voor 44% gewijzigd door sl1000 op 07-01-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

sl1000 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:49:
[...]

oke, die volg ik echt niet... ergens begrijp ik iets niet

[...]

Ligt er aan hoe je de data aan je boxee voert. ik zou zelf de boxee via smb of nfs laten connecten en deze service lekker uitzetten. twonky (dat is deze media server) is overigens berucht in het veroorzaken van standby issues.
kijk, daar zit dan mogelijk een zwak plekje. Ik moet even uitpluizen hoe de Boxee Box nu de data op de NAS benaderd. Volgens mij is dit Samba want dat komt me wel bekend voor. Ik kan de service morgen ook gewoon even uitzetten en kijken of ik nog steeds bij mijn media kan. Wordt morgen vervolgd. :)

[edit]

ik zat even bij de optie NFS te kijken wat dit precies in houd.

Ik kom dan uit bij shared folders. In het submapje Folder Aggregation staat het volgende enabled:

Folder Aggregation
Enable Folder Aggregation
Enable this function will allow you to aggregate all shared folders in local network into a " portal folder " in your NAS.
Folder Aggregation is for Microsoft Network / Samba Service ONLY.

Zorgt dit er niet voor dat mijn Boxee Box op de NAS kan komen? NFS zelf staat overigens uit.

[ Voor 28% gewijzigd door RoyK op 08-01-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
sl1000 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:21:
@Hemiparo: als je echt ears schijven hebt, is de disk layout is verkeerd, waardoor je veel performance verlies hebt.

kun je nog een paar commando's voor me uitvoeren? (regel kopieren en dan rechtsklikken in putty is het makkelijkste):

hardware en software versie check:
grep System] etc/config/uLinux.conf -A5

harddisk type check: (ff zeker weten wat je precies hebt, incl firmware subversion)
for i in a b c d; do hdparm -I /dev/sd$i | grep Model -A2; done
(misschien even de serienummers weglaten, daar ik die niet hoef te weten)
Hmmm... beide commando's doen niks...?

Q: grep System] etc/config/uLinux.conf -A5
A: grep: etc/config/uLinux.conf: No such file or directory

Q: for i in a b c d; do hdparm -I /dev/sd$i | grep Model -A2; done
A: [~] #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
oeps, eerste heeft een klein tikfoutje:
grep System] /etc/config/uLinux.conf -A5
zou het wel moeten doen.

heb je de 2e geknipt en geplakt? de -I is namelijk een hoofdletter i en geen L,
maar laat anders maar zitten, met een testje over mijn verschillende nasjes hier merk ik dat ik verschillende uitkomsten krijg, dus da's niet handig.

bottemline is: je schijven worden officieel niet ondersteund in de QNAP. Nu is even nieuwe schijven kopen niet echt een optie, dat snap ik. Dus je zou eerst eens kunnen kijken in hoeverre je systeem beter gaat werken als de juiste diskalignment gaat gebruiken. Daartoe zou je elke disk moeten verwijderen, op een ander systeem de disk wipen van de oude partitie gegevens, en dan terugplaatsen. de nieuwe firmware maakt dan een partitie aan met de juiste alignment.
dat kan in één keer, dan moet je al je data ergens anders opslaan en de hele nas schoonvegen. Dat kan ook disk voor disk, waarbij je vertrouwt dat het raid-5 mechanisme zijn werk doet en de data telkens rebuild op de geschoonde schijf. In dat geval raad ik wel zeer sterk aan een backup van je belangrijke bestanden te maken om te voorkomen dat je straks geen data meer hebt...

helaas heb ik niet het exacte type schijf, dus ik kan niet voor je nakijken of je met WDidle de schijf nog beter kunt tunen qua parkeren van de koppen (LCC counters). Het tweede probleem van deze schijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 14:11

mutsje

Certified Prutser

iemand hier ervaring met backup middels Resync niet naar de amazon s3 cloud maar naar een andere qnap. wat ik probeer is qnap 559 pro + met resync naar qnap 410 TN. de optie backup met NAS werkt prima overigens alleen met resync is er authentication error terwijl die met optie NAS wel wil authenticaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
sl1000 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:28:
oeps, eerste heeft een klein tikfoutje:
grep System] /etc/config/uLinux.conf -A5
zou het wel moeten doen.

heb je de 2e geknipt en geplakt? de -I is namelijk een hoofdletter i en geen L,
maar laat anders maar zitten, met een testje over mijn verschillende nasjes hier merk ik dat ik verschillende uitkomsten krijg, dus da's niet handig.

bottemline is: je schijven worden officieel niet ondersteund in de QNAP. Nu is even nieuwe schijven kopen niet echt een optie, dat snap ik. Dus je zou eerst eens kunnen kijken in hoeverre je systeem beter gaat werken als de juiste diskalignment gaat gebruiken. Daartoe zou je elke disk moeten verwijderen, op een ander systeem de disk wipen van de oude partitie gegevens, en dan terugplaatsen. de nieuwe firmware maakt dan een partitie aan met de juiste alignment.
dat kan in één keer, dan moet je al je data ergens anders opslaan en de hele nas schoonvegen. Dat kan ook disk voor disk, waarbij je vertrouwt dat het raid-5 mechanisme zijn werk doet en de data telkens rebuild op de geschoonde schijf. In dat geval raad ik wel zeer sterk aan een backup van je belangrijke bestanden te maken om te voorkomen dat je straks geen data meer hebt...

helaas heb ik niet het exacte type schijf, dus ik kan niet voor je nakijken of je met WDidle de schijf nog beter kunt tunen qua parkeren van de koppen (LCC counters). Het tweede probleem van deze schijven...
[~] # grep System] /etc/config/uLinux.conf -A5
[System]
Model = TS-410
Internal Model = TS-419
Server Comment = NAS Server
Version = 3.3.8
Build Number = 1217T
[~] #

for i in a b c d; do hdparm -I /dev/sd$i | grep Model -A2; done doet nog steeds niks...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-03 08:33
Ik heb een 219P+ met twee 2TB WD schijven. Gisteren heb ik SABnzbd+ erop geinstalleerd. Bij Toepassingen in de webinterface stonden keurig twee icoontjes voor Python en SABnzbd+. Direct twee nzb files in het mapje nzb op de NAS gezet die door SABnzbd+ waren aangemaakt. Vanmorgen eens kijken wat er al dan niet geprocesed is. Wat is nu de situatie:

De webinterface is benaderbaar. Daar kan ik ook op inloggen. De icoontjes voor SABnzbd+ en Python zijn echter weg. Systeem geeft aan dat er niets is geinstalleerd. Als ik dat (nogmaals) wil doen geeft het systeem aan dat de installatie gefaald heeft. Ook zijn alle icoontjes rechtsbovenaan uitgegrijsd. Daaronder dus ook de Webfile Manager. Ik kan via de webinterface mijn NAS dus niet meer in. Bijtoepassingen Webfile Manager staat keurig een vinkje. Als ik dat weghaal en er weer opzet en op installeren druk krijg ik weer een foutmelding.

Ook via Windows Verkenner is de NAS niet te benaderen. Aan de rechterzijde staat hij wel maar kom je alleen na klikken in de webinterface. (was al zo). Aan de linkerzijde (de boomstructuur) staat de NAS niet onder het kopje netwerk. Dat ging daarvoor overigens ook al lastiger. Soms stond hij er niet en soms wel. Vreemd!!

Heeft iemand een idee? Houdt een en ander verband met de installatie van SABnzbd+ of is het toeval dat een en ander samenvalt? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben alweer een stap verder. De NAS blijft nog steeds aan staan bij nul activiteit. De schijven maken alleen geen geluiden meer, wat ik hiervoor niet had. Enkel blijft wel het netwerk lampje aan de achterkant zenuwachtig flikkeren. Dus er lijkt toch iets te gebeuren.

Zit er niets anders op dan het ingewikkelde proces (ik ben een leek) op te volgen om te zien wat er gebeurd rond om de NAS als hij in slaapstand hoort te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Inmiddels de NAS even hard gereset (powerknop paar seconden ingedrukt gehouden tot er een piep klinkt). Via de webinterface kan ik er nu weer wel in. De Webfile Manager is weer beschikbaar. In de map SABnzbd die aangemaakt is in de map Downloads is NIETS gebeurd. De nzb files staan er keurig in en dat is dat. Geen idee wat er gebeurd is. We hebben nu dan een nieuw probleem: hoe krijg je SABnzbd+ aan de gang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Bold52 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:43:

Heeft iemand een idee? Houdt een en ander verband met de installatie van SABnzbd+ of is het toeval dat een en ander samenvalt? |:(
Welke firmware draai je? Met de arm series (o.a. de 219p+) is een hoop gezeur met firmware 3.3.3 tot 3.3.7. firmware 3.3.8 is pas de 1e die weer stabiel is. de overige knallen vooral onderuit bij zwaardere belastingen die sabnzbd of twonky bv genereert.

Verder moet je de QPKG's natuurlijk wel enablen voordat ze het doen. met alleen installeren zijn ze nog niet actief
Daarnaast werkt sabnzbd 0.5.3 NIET met jouw nas voor die nas moet je Python 2.7(.1) en sabnzbd 0.5.6 installeren. ik ben al weken bij QNAP aan het zeuren dat ze die oude meuk eens uit de rss feed halen...

python 2.7.1 for arm: http://ftp.qnap.com/QPKG/ARM/Python_2.7-1_arm-x19.zip
sabnzbd 0.5.6 for arm: http://db.tt/ItR3tZm

[ Voor 31% gewijzigd door sl1000 op 09-01-2011 19:40 . Reden: download locatie toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iemand enig idee waarom mijn TS508 Pro zo verdomd langzaam is met het deleten van bestanden via samba? Gebruik een W7 client, en het is echt tergend langzaam. Alle firmwares die ik tot nu toe heb gedraaid hebben dat probleem.. Samba cpu usage tijdens zo'n delete is niet hoger dan 30% (spikes)..

/edit
Nou zeg niet dat het aan mijn disks ligt, want een collega met disks op de HCL klaagt er ook over :P :+

[ Voor 16% gewijzigd door UltraSub op 09-01-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:36:
Iemand enig idee waarom mijn TS508 Pro zo verdomd langzaam is met het deleten van bestanden via samba? [...]
Volgens mij een Win7 issue, want met andere besturingssystemen heb ik er geen last van.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zou kunnen, maar had het ook met Snow Leopard.

/edit
Overigens, deleten op de Qnap zelf met rm -r kon ook wel iets sneller vind ik.

[ Voor 49% gewijzigd door UltraSub op 10-01-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
ok dit is dus zooo belachelijk....

mag ik het ding opsturen, stuur ik het op!

krijg ik vandaag het volgende mailtje van ze...
Geachte heer Maertzdorf,

Bij deze bevestig ik de ontvangst van uw retournering.

Uw retournering is om de volgende redenen niet geaccepteerd.

1. De plastic verpakking van de SS-439Pro was opengemaakt, deze hoort helemaal dicht te zitten, ook stonden er 2 harddisk klepjes open bij ontvangst.

2. Er hoort een beschermende folie te zitten op de voorkant van het apparaat, deze ontbreekt. Tevens zijn er gebruikerssporen te zien aan de voorkant.

3. De schroefjes zijn losgescheurd uit de doos, deze horen met een plakbandje aan de bovenkant vast te zitten.

Er is van te voren duidelijk aangegeven dat het apparaat alleen retour kan, mits deze ongeopend in de originele verpakking zit. Op deze manier kunnen wij het apparaat niet als nieuw verkopen. Het product blijft dus uw eigendom en ligt bij ons klaar op de afhaalbalie te Hilversum.

Met vriendelijke groet,
Kan ik het me dus 1) opkomen halen 8)7 (ik woon in zuid-limburg) 2) Willen ze me het niet retour doen. omdat ie "gebruikt" zou zijn geweest. terwijl ik dat ding at-most! ff uit de doos heb gehaald ter controle!
Geachte heer Maertzdorf,

Helaas kreeg ik u telefonisch niet te pakken.

Van mijn collega heb ik begrepen dat er niet vooraf is aangegeven dat dit product speciaal voor u besteld is.

Om deze reden wil ik voor u een uitzondering maken, mits het apparaat niet gebruikt is en ongeopend in de originele verpakking zit. Als toch blijkt dat het apparaat uit de verpakking is geweest en gebruikerssporen vertoont, zal de retournering niet geaccepteerd worden.

Het advies is om de TS-439 Pro II+ online bij ons te bestellen en vervolgens de SS-439Pro naar ons retour te sturen, hieronder kunt u de retour procedure vinden.

U kunt het artikel voorzien van een ingevuld RMA formulier of een begeleidend schrijven voorzien van uw rekeningnummer en een kopie van de aankoopfactuur opsturen naar het onderstaande adres.

Let u bij het retourneren op de volgende zaken:

• De retourzending dient voldoende gefrankeerd te zijn, dit betekend dus niet “retour afzender” op het pakketje schrijven, mocht dit onverhoopt toch gebeuren zijn wij genoodzaakt de € 13,50 die de TNT Post aan ons berekend aan verzendkosten door te berekenen.

• Het artikel dient ongebruikt, onbeschadigd en in nieuw staat, compleet met bekabeling, adapter, boekje(s) (Waar niet in geschreven is!), CD-ROM enz. in de onbeschadigde originele verpakking aan ons geretourneerd te worden.

• Het artikel dient binnen 10 dagen na dagtekening van deze email in ons bezit te zijn. Indien dit niet het geval is vervalt het recht van retourneren en nemen wij de producten niet meer terug.

• Wlan Shop B.V. is bij een retournering te allen tijde gerechtigd om administratie en/of restockingskosten in rekening te brengen, zie ook onze algemene voorwaarden op onze website: http://www.wlan-shop.nl/voorwaarden/index.html

Indien bij het retourneren bovenstaande regels niet in acht worden genomen of wij een product retour ontvangen wat incompleet, beschadigd of niet voorzien is van een begeleidend schrijven met een kopie van de aankoopfactuur zullen wij de retournering niet accepteren, indien dit het geval is zult u een email hierover ontvangen.

In bovenstaande gevallen zullen de producten na vooruitbetaling van de verzendkosten aan u geretourneerd worden of klaargelegd worden voor afhalen in onze winkel te Hilversum.

Met vriendelijke groet,
Ga dus zsm rechtsbijstand opnemen, want dit is echt gewoon belachelijk!

(of iemand moet hem voor 90% van de winkelwaarde over willen kopen)

Modbreak:Dit soort zaken hoor niet thuis in een ervaring topic over een device. Voor dergelijke zaken kun je terecht in het shopping forum (ook hier op GoT). Daarnaast is hier genoeg over te vinden hoe te handelen in een dergelijke situatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 13-07-2023 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Dank je voor je antwoord sl1000!
Welke firmware draai je? Met de arm series (o.a. de 219p+) is een hoop gezeur met firmware 3.3.3 tot 3.3.7. firmware 3.3.8 is pas de 1e die weer stabiel is. de overige knallen vooral onderuit bij zwaardere belastingen die sabnzbd of twonky bv genereert.
Huidige firmware versie: 3.3.6 Build 1109T. De leverancier zou de laatste firmwareupgrade hebben geinstalleerd. Ik heb de NAS begin december gekocht. Hebben ze dan een beetje gejokt als we nu al bij 3.3.8 zitten? Jij adviseert dus iig meteen te upgraden?
Verder moet je de QPKG's natuurlijk wel enablen voordat ze het doen. met alleen installeren zijn ze nog niet actief
Dat heb ik uiteraard gedaan. O-)
Daarnaast werkt sabnzbd 0.5.3 NIET met jouw nas voor die nas moet je Python 2.7(.1) en sabnzbd 0.5.6 installeren. ik ben al weken bij QNAP aan het zeuren dat ze die oude meuk eens uit de rss feed halen...
SABnzbd+ is idd versie 0.5.3 en Python is 2.7. Die laatste wel upgraden naar 2.7.1?

Ik ga het proberen! THANKS! I keep you posted :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
you're welcome :) ik zou idd upgraden, maar dan wel pas na een echte reboot (3.3.6 wil nog al eens roepen dat hij reboot en dan gewoon niks doen, als je dan de firmware upgrade krijg je hele nare dingen zoals een dooie nas)
oh, advanced acl in beta versie 3.40 is nog NIET stabiel, kan dus niet aanraden om deze beta versie te gebruiken,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Kheb net geupgrade naar firmware 3.38. NASje leeft nog. Gooi Python nu naar 2.7.1 en SABnzbd+ naar 0.5.6. Wat is advanced acl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
@sl1000: yahooo!! Hij staat meteen te downloaden. Mapje cashe loopt direct vol met de te downloaden rars en pars! Super bedankt. Hier was ik NOOIT alleen uit gekomen. Jij staat als verantwoordelijke bij SABnzbd. Das vast geen toeval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
graag gedaan. :) 't is volle maan ofzo. heb vandaag al een mannetje of 10 geholpen met hun qnaps... time to go to bed. pfff morgen om 5 uur gaat de wekker weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 13:46
sl1000 , heb je misschien een antwoord op mijn vraag van woensdag 05 januari 2011 20:36.

[ Voor 30% gewijzigd door Webgnome op 11-01-2011 11:33 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Webgnome schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:38:
sl1000 , heb je misschien een antwoord op mijn vraag van woensdag 05 januari 2011 20:36.
Waarom niet even linken naar die vraag dan? ;)

Heb je op het moment dat die 15% cpu belasting ontstaat ook netwerkverkeer? Ik kan me zo voorstellen dat het een search-indexer is die bezig gaat (Google Desktop Search of Windows zelf).

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 11-01-2011 10:39 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-07 19:27
Is er iemand al in de weer geweest met de qpkg OpenLDAP ?
Op de configuratie/wiki pagina van Qnap http://wiki.qnap.com/wiki/OpenLDAP loop ik spaak bij:
After the configuration has been adjusted it can be checked before it is implemented. Any errors should be fixed before restarting the server.
[bash]# /etc/init.d/ldap configtest

The LDAP service should now be set at the appropriate runlevels and checked to ensure they are set correctly.
[bash]# chkconfig --level 345 ldap on
[bash]# chkconfig --list ldap
ldap configtest: Dit programma staat niet in de init.d folder
chkconfig: is op de hele NAS in geen velden of wegen te bekennen.

Ik heb al behoorlijk wat afgezocht en geprobeerd.

Het lukt overigens wel om de web interface te benaderen en aan te melden.
Let erop dat je de juiste login naam gebruikt:

Login DN: cn=Manager,dc=example,dc=com
Password: welke je bij slappasswd hebt gegenereerd
[bash]# slappasswd
Duurde ook even voordat ik dit door had.

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Room42 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:36:
[...]

Waarom niet even linken naar die vraag dan? ;)

Heb je op het moment dat die 15% cpu belasting ontstaat ook netwerkverkeer? Ik kan me zo voorstellen dat het een search-indexer is die bezig gaat (Google Desktop Search of Windows zelf).
Dat zou ik even na moeten gaan.Lijkt me wel aangezien het alleen gebeurt als ik een specifieke windows 7 home pc aan zet. Heb daar al gekeken of het guest account uit staat etc en dat is het geval.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
pfoe, geen flauw idee beetje lastig op afstand te zeggen he, met zo weinig additionele informatie.
is het een voordurende belasting? 24/7? heb je al eens met atop gekeken hoeveel netwerkbandbreedte je op dat moment verstookt? (optware qpkg installeren, ssh inloggen, ipkg update, ipkg install atop, atop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
sl1000 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:15:
[...]

pfoe, geen flauw idee beetje lastig op afstand te zeggen he, met zo weinig additionele informatie.
is het een voordurende belasting? 24/7? heb je al eens met atop gekeken hoeveel netwerkbandbreedte je op dat moment verstookt? (optware qpkg installeren, ssh inloggen, ipkg update, ipkg install atop, atop)
Sorry voor de sumiere informatie inderdaad maar echt op zoek naar hoe of wat ben ik nog niet gegaan. Ik zal eens kijken met Atop over hoe en wat.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Hoe kan ik aan de qnap zien dat hij in slaapstand staat? Zouden dan de ledjes van de schijven uit moeten zijn of zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bassieman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
FF Googlen en zo waar gevonden.... op de officiele site maar nog niet via menustructuur van site te vinden...
*O*
De nieuwe versies van QNAP TS-112, TS-212, TS-412! :9~

http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=191
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=192
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=193

Ik hoop dat ze eind januari te koop zijn maar dat zal wel te enthousiast zijn.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391744

Hoi,

Ik heb m'n TS-119 een firmware upgrade gegund om nieuwere versies van de sabnzbd en sickbeard packages te kunnen installeren.

Nu heb ik python 2.7.1, sabnzbd 6.5.2 en sickbeard alpha master r2

Sinds deze upgrade merk ik een cpu belasting van bijna 100% telkens wanneer sabnzbd download of sickbeard iets doet. Het proces dat die belasting veroorzaakt is python. Voorheen deed zich dat niet voor (oorspronkelijke firmware, python 2.5, sabnzbd 0.5.3, sickbeard versie weet ik niet meer).

Ik vroeg me af of andere leden dit ook gemerkt hebben en eventueel een oplossing weten?

Ik wou eens terug downgraden, maar blijkbaar zijn de oudere versies van python niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
De Bassieman schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:15:
FF Googlen en zo waar gevonden.... op de officiele site maar nog niet via menustructuur van site te vinden...
*O*
De nieuwe versies van QNAP TS-112, TS-212, TS-412! :9~

http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=191
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=192
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=193

Ik hoop dat ze eind januari te koop zijn maar dat zal wel te enthousiast zijn.... O-)
't is gewoon de 210 met de cpu van de 219p en iets meer ram ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Voor SabNZBd werkt het om het aantal connecties omlaag te brengen. Ik heb er nu vier waarmee ik wel de lijn vol trek terwijl de systeembelasting binnen de perken blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bassieman
  • Laatst online: 15-12-2024
sl1000 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:16:
[...]

't is gewoon de 210 met de cpu van de 219p en iets meer ram ;)
maar hopelijk niet de prijs van de 219p.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Initieel zal de prijs iets hoger liggen als van de 210. zie procentuele verschil tussen 219p en 219p+.
dit komt omdat leveranciers eerst hun oude modellen kwijt willen, en omdat de oude modellen tegen een gunstigere wisselkoers op de markt zijn gebracht. Uiteindelijk moet ' ie op hetzelfde prijspeil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch nog de oude versie van python kunnen terugvinden en dus heb ik bij wijze van test maar eens gedowngraded naar mijn oorspronkelijke situatie. Blijkbaar maakt dat geen verschil en gaat de cpu ook naar 100%.

Als ik de bandbreedte in sabnzbd verlaag, dan gaat de belasting naar beneden tot ongeveer 30%. Ik heb sinds enige tijd een vdsl2 verbinding (upgrade van gewoon adsl) en heb eerlijk gezegd niet naar het cpu gebruik gekeken sinds ik die verbinding heb.

Speelt de downloadsnelheid een grote rol in de cpu belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 391744 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:01:
[...]

Speelt de downloadsnelheid een grote rol in de cpu belasting?
Mijn antwoord gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor, heb het aantal connecties verlaagd naar 4, maar op volle snelheid resulteert dat nog steeds in 100% cpu load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
Vandaag de Qmobile app op mijn iPhone geïnstalleerd. Deze app kan de NAS niet vinden. Vreemd, al mijn pc's en mijn WD TV Live mediaplayer wel. Moet ik in de NAS nog iets instellen? Daar op Qmobile gezocht maar daar komt geen hit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:36:
Iemand enig idee waarom mijn TS508 Pro zo verdomd langzaam is met het deleten van bestanden via samba? Gebruik een W7 client, en het is echt tergend langzaam. Alle firmwares die ik tot nu toe heb gedraaid hebben dat probleem.. Samba cpu usage tijdens zo'n delete is niet hoger dan 30% (spikes)..

/edit
Nou zeg niet dat het aan mijn disks ligt, want een collega met disks op de HCL klaagt er ook over :P :+
Tering zeg... 25 minuten voor 268GB aan mkv's. Dat zijn niet zoveel bestanden, maar het ding doet er wel erg lang over. Atop op de NAS laat werkelijk niets opmerkelijks zien. Niks wat CPU gebruikt, ook geen extreme IOwaits of dergelijke. Iemand die dit ooit opgelost heeft? Of moet ik gewoon naar Synology? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Stop er nu voor de gein eens een ander merk disk in en test het daar mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Eeeh.. hallo..
Ik ga ff 5 disks swappen :)

True, het zou best aan de disks kunnen liggen. Als er compatibility issues zijn. Maar dan nog ligt het toch echt aan de manier hoe de QNAP delete. Als je met gigantische snelheden kunt lezen en schrijven van de R5 array, moet een delete dat ook kunnen. Dat een delete dan wel zo lang duurt, is direct te relateren aan de manier waarop de QNAP firmware dat doet. Interessant detail; dezelfde disks heb ik op een Debian bak gedraaid, exact dezelfde disks. Nooit deze problemen gehad. En op die Debian doos was het ook mdadm die de R5 array maakte. Was alleen een 3 disk setup tov nu een 5 disk setup.

Wat ik denk is dat het een filesystem setting is, die QNAP best op zou kunnen lossen.
Hier een voorbeeldje van FS tweaking. Ja, is voor XFS, maar ook EXT3 is tweakable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 21:51
Voor op kantoor zoek ik nog een backup oplossing. Nu zat ik te denken aan de QNAS TS-219P Turbo. Het idee is dat op kantoor een server komt te staan waarop ontwikkeld wordt (dus database, SVN etcetera) en waar documenten op gedeeld worden. De NAS komt bij mij thuis te staan. Vanaf de server moeten dus regelmatig backups verstuurd worden naar de NAS. Tevens zullen sommige workstations backups willen versturen naar de NAS.

Is dat eenvoudig met de QNAS? Heb ik daarvoor een VPN netwerk naar mijn huis nodig of kan het eenvoudiger?

Het is uiteraard wel de bedoeling dat er incremental backups gemaakt worden. We willen niet iedere dag gigabytes aan data gaan versturen. Het zou ook fijn zijn als we de data van enkele dagen terug op kunnen vragen als dat uberhaupt mogelijk is.

Wat zou voor ons de beste oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Laatst online: 18:54

mvh

State Governor

Ik heb sinds vorige week de TS-110, maar ik kan met geen mogelijkheid een rechtstreekse verbinding maken met de mappen in Windows (7, ultimate 64 bits). Vorige week is me dat wel een keer gelukt, want om hem te testen had ik hem vast een torrent laten downloaden, en vrijdag of zaterdag kon ik de map Qdownload wel openen. Nu kan ik alleen nog in de map 'Public' en de zelfgemaakte map 'Familie', een map met mijn eigen naam kan ik ook niet bereiken.

Volgens de foutmelding heb ik 'mogelijk niet de juiste machtigingen' of 'meerdere verbindingen zijn niet toegestaan'. Bij qnap had ik gevonden dat ik met het windows-commando 'net use' deze verbindingen kan vinden, maar daar staat ofwel niets in de lijst, of (nu) alleen \Public. Op mijn laptop had ik \Familie open staan (de laptop stond uit) maar als ik die verwijder kan ik nog altijd niets.

Ook is me opgevallen dat de NAS nu alleen onder 'andere apparaten' verschijnt in de netwerklijst terwijl hij eerder als 'computer' verscheen.

Enig idee wat dit te betekenen heeft?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 12:29
Mijn laatste reactie was op 3 januari waarin ik aangaf de Qnap 219+ te gaan bestellen.
Dit op 4 januari gedaan en eindelijk komt ie morgen binnen!! _/-\o_

Wat duurde dat lang zeg maar goed morgen genoeg te doen en mijn squeezebox server weer in de lucht brengen. Maar zover ben ik nog niet eerst kijken hoelang de Qnap over formarteren doet.
Dit ging met de Synology DS207+ erg langzaam (24 uur voor een 500gb raid1 configuratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Mabili schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:26:
Maar zover ben ik nog niet eerst kijken hoelang de Qnap over formarteren doet.
Dit ging met de Synology DS207+ erg langzaam (24 uur voor een 500gb raid1 configuratie)
Bij mij was het met dezelfde NAS en 2TB schijven in een paar uurtjes klaar :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Exirion schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:52:
[...]

Bij mij was het met dezelfde NAS en 2TB schijven in een paar uurtjes klaar :)
Alles nu up en running!!
Wat een verschil met de DS207+ vooral de snelheid en de functies die erin zitten.
Schijven waren zo klaar en alles loopt nu zonder problemen.

Alleen het overzetten van alle data (externe schijf) kan ik daar de USB One Touch kopie voor gebruiken zonder mijn data op de externe schijf door te verliezen? Op mijn externe schijf staan diverse mappen en deze wil ik dus op mijn NAS krijgen..

Tot slot kan ik zonder problemen Prerelease SqueezeBox Server 7.5.2 gebruiken voorheen had ik 7.5.1 op mijn andere nas staan maar zie dat er voor de Qnap een prerelease uit is :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mabili op 18-01-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
ik heb de prerelease net geupdate naar versie R2, maar die moet je inderdaad prima kunnen gebruiken ;)
voor de x19-series heb je deze download nodig: http://db.tt/UQnQc2F

Ik zou voor het kopieren persoonlijk niet de knop gebruiken, die is naar mijn gevoel meer voor kleinere copieën van een paar gb van een USB stick ofzo. verder denk ik dat je de informatie op de disk ook wel in verschillende mapjes wilt uitsorteren? gewoon het ding aan het systeem hangen, en hij maakt een sharemap genaamt USBdisk1 of i.d. je kunt daarna via de web filemanager de informatie verplaatsen naar de juiste mapjes op de QNAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sl1000 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:14:
ik heb de prerelease net geupdate naar versie R2, maar die moet je inderdaad prima kunnen gebruiken ;)
voor de x19-series heb je deze download nodig: http://db.tt/UQnQc2F

Ik zou voor het kopieren persoonlijk niet de knop gebruiken, die is naar mijn gevoel meer voor kleinere copieën van een paar gb van een USB stick ofzo. verder denk ik dat je de informatie op de disk ook wel in verschillende mapjes wilt uitsorteren? gewoon het ding aan het systeem hangen, en hij maakt een sharemap genaamt USBdisk1 of i.d. je kunt daarna via de web filemanager de informatie verplaatsen naar de juiste mapjes op de QNAP.
Bedankt voor je tips en de nieuwe release :)
Ik hoop dat Qnap zijn handleiding voor de squeezebox server ooit een keer aanpast want het was in het begin even verwarrend maar via het forum kwam ik al gauw jouw naam tegen en had het toen snel door :)

Nog even over het overzetten van bestanden.
Ik kwam er inderdaad ook achter dat de one touch kopie niet de optie was die ik wou.
Nu werk ik inderdaad op de manier wat je aangeeft en werkt een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Volgens mij ben ik sinds de vorige post een stapje verder. Ik had een static IP aangewezen (het leek me wel handig om vanaf elke willekeurige PC naar hetzelfde IP te kunnen surfen), maar ik denk dat er iets met subnet mask en gateway mis is gegaan; nadat ik een factory reset heb uitgevoerd kan ik (zonder static IP enzo) wél weer vanuit de windows verkenner bij de NAS komen.

Gek genoeg heeft de NAS nog hetzelfde IP als voorheen, en wat ik ook raar vind is dat ik hem niet tegenkom in het lijstje DHCP-clients bij mijn router.

Ik heb hem voor de zekerheid maar weer op static IP gezet, blijkbaar moet ik het IP van mijn router als DNS-server invoeren.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Mabili schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:05:
[...]

Bedankt voor je tips en de nieuwe release :)
Ik hoop dat Qnap zijn handleiding voor de squeezebox server ooit een keer aanpast want het was in het begin even verwarrend maar via het forum kwam ik al gauw jouw naam tegen en had het toen snel door :)

Nog even over het overzetten van bestanden.
Ik kwam er inderdaad ook achter dat de one touch kopie niet de optie was die ik wou.
Nu werk ik inderdaad op de manier wat je aangeeft en werkt een stuk sneller.
Dat ding moet gewoon van de site af. niet meer relevant. zal qnap eens vragen het ding te verwijderen. vind je dat voor de nieuwe sbs qpkg nog een handleiding noodzakelijk is? hij is nu zo simpel dat ik zelf eigenlijk niet meer de noodzaak zie tot gebruik van een handleiding, maar ik ben misschien verpest met teveel kennis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sl1000 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:12:
[...]

Dat ding moet gewoon van de site af. niet meer relevant. zal qnap eens vragen het ding te verwijderen. vind je dat voor de nieuwe sbs qpkg nog een handleiding noodzakelijk is? hij is nu zo simpel dat ik zelf eigenlijk niet meer de noodzaak zie tot gebruik van een handleiding, maar ik ben misschien verpest met teveel kennis...
De nieuwe sbs qpkg is juist ideaal maar je gaat eigenlijk ook gelijktijdig internet af om je een beetje in te lezen. Maar kwam er al gauw achter dat veel informatie al achterhaald is. Voor specifieke vragen kan ik beter hier of op het Qnap forum zijn maar ben voorlopig nog wel zoet met eerst alles te ontdekken en komt het redelijk overeen met mijn DS207+ al heeft de Qnap naar mijn mening wel veel meer opties en mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
leuk om te horen, ik had uit de verhalen altijd een beetje het gevoel dat de software van Synology meer features bevatte. Ben altijd geïnteresseerd in een kritische review van dingen die je beter vond/vindt of mist in één van beide producten. Misschien dat we daarmee de QNAP nog verder kunnen verbeteren.

doordat ik zo diep in de QNAP zit, en natuurlijk altijd de problemen van anderen probeer op te lossen, focus ik me soms wat teveel op de zwakke plekken van het product en neem ik de sterke punten voor gewoon aan. Een frisse kijk van een nieuwe user is daarom altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Is er ook een voorkeur waar foto's / muziek / video opgeslagen moet worden?

Bij de DS207+ en mijn popcorn C200 had je standaard mappen zoals Photo / Music / Video en zo wist je waar wat moest. Nu zie ik bij de 219P+ alleen de map Multimedia staan wat is de bedoeling van deze map?
Moet je daar de submappen video / music maken?

Ik probeer namelijk mulimedia station te gebruiken maar alles is nog leeg. Nu kan het zijn dat hij nog alles moet indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
dat is wel het makkelijkste inderdaad, daar de meeste applicaties by default in multimedia kijken voor multimedia content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Eindelijk alles up en running.
Ging een stuk sneller dan verwacht en @sl1000 bedankt voor je hulp.
Squeezeboxserver prerelease R2 loopt ook als een zonnetje :)

Loop alleen nog tegen het Multimedia Station probleem aan.
De submappen music / photo aangemaakt en alle content erin gezet maar Multimedia Station weigert submappen te lezen en het werkt wel als ik alle mp3's en foto's los in de map Multimedia zet klopt dat wel?

Anders zou het zo moeten:

Map multimedia alleen gebruiken voor Multimedia station en daar je favorieten muziek en foto's als losse bestanden in plaatsen, In de Qnap Rootmap dan wel de mappen music en photo aanhouden om zo alles gescheiden te houden.. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
sl1000 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:48:
Stop er nu voor de gein eens een ander merk disk in en test het daar mee...
Net collega gevraagd. Die draait 8x WD2003FYYS in een 809. Exact hetzelfde probleem. Deletes zijn tergend langzaam. En dat zijn disks op de HCL. Dit is een zuiver QNAP probleem. En het wordt tijd dat ze daar eens iets aan gaan doen. Ter info, hij heeft ook een Synology DS1010 met expansion frame, en die heeft exact hetzelfde. We hebben beide een DIY NAS gehad, en daar hadden we deze problemen niet. Er is iets op deze doosjes wat dit zo langzaam maakt.

Misschien moet je het eens doorzetten bij QNAP, sl1000. Wellicht kunnen ze er eens onderzoek heen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-07 13:01
Mabili schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:57:
[...]
De nieuwe sbs qpkg is juist ideaal
In welk opzicht? Hoef je nu niet meer via SSOTS te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
UltraSub schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:07:
[...]

Net collega gevraagd. Die draait 8x WD2003FYYS in een 809. Exact hetzelfde probleem. Deletes zijn tergend langzaam. En dat zijn disks op de HCL. Dit is een zuiver QNAP probleem. En het wordt tijd dat ze daar eens iets aan gaan doen. Ter info, hij heeft ook een Synology DS1010 met expansion frame, en die heeft exact hetzelfde. We hebben beide een DIY NAS gehad, en daar hadden we deze problemen niet. Er is iets op deze doosjes wat dit zo langzaam maakt.

Misschien moet je het eens doorzetten bij QNAP, sl1000. Wellicht kunnen ze er eens onderzoek heen doen.
ik snap niet helemaal wat het probleem is
hier even een testje waar ik 5000 bestandjes aanmaak en weggooi:

aanmaken bestandjes:

code:
1
2
3
4
5
[/share/Public/test] # time for n in {1..5000}; do touch file-$n.tst; done

real    0m9.803s
user    0m1.677s
sys     0m6.142s

kost dus net geen 10 seconden op deze TS-459

bewijs dat ze bestaan (heb de lijst maar wat inkort anders werd deze post wel erg lang...:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
[/share/Public/test] #ls

file-1699.tst  file-2599.tst  file-3499.tst  file-4399.tst  file-799.tst
file-17.tst    file-26.tst    file-35.tst    file-44.tst    file-8.tst
file-170.tst   file-260.tst   file-350.tst   file-440.tst   file-80.tst
file-1700.tst  file-2600.tst  file-3500.tst  file-4400.tst  file-800.tst
file-1701.tst  file-2601.tst  file-3501.tst  file-4401.tst  file-801.tst
file-1702.tst  file-2602.tst  file-3502.tst  file-4402.tst  file-802.tst
file-1703.tst  file-2603.tst  file-3503.tst  file-4403.tst  file-803.tst
file-1704.tst  file-2604.tst  file-3504.tst  file-4404.tst  file-804.tst
file-175.tst   file-265.tst   file-355.tst   file-445.tst   file-85.tst
file-1750.tst  file-2650.tst  file-3550.tst  file-4450.tst  file-850.tst
file-1751.tst  file-2651.tst  file-3551.tst  file-4451.tst  file-851.tst
file-1752.tst  file-2652.tst  file-3552.tst  file-4452.tst  file-852.tst
file-1753.tst  file-2653.tst  file-3553.tst  file-4453.tst  file-853.tst
file-1754.tst  file-2654.tst  file-3554.tst  file-4454.tst  file-854.tst
file-1755.tst  file-2655.tst  file-3555.tst  file-4455.tst  file-855.tst
file-1756.tst  file-2656.tst  file-3556.tst  file-4456.tst  file-856.tst
file-1757.tst  file-2657.tst  file-3557.tst  file-4457.tst  file-857.tst
file-1758.tst  file-2658.tst  file-3558.tst  file-4458.tst  file-858.tst
file-1759.tst  file-2659.tst  file-3559.tst  file-4459.tst  file-859.tst
file-176.tst   file-266.tst   file-356.tst   file-446.tst   file-86.tst
file-1760.tst  file-2660.tst  file-3560.tst  file-4460.tst  file-860.tst
file-1761.tst  file-2661.tst  file-3561.tst  file-4461.tst  file-861.tst
file-1762.tst  file-2662.tst  file-3562.tst  file-4462.tst  file-862.tst
file-1763.tst  file-2663.tst  file-3563.tst  file-4463.tst  file-863.tst
file-1764.tst  file-2664.tst  file-3564.tst  file-4464.tst  file-864.tst
file-1765.tst  file-2665.tst  file-3565.tst  file-4465.tst  file-865.tst
file-1766.tst  file-2666.tst  file-3566.tst  file-4466.tst  file-866.tst
file-1767.tst  file-2667.tst  file-3567.tst  file-4467.tst  file-867.tst
file-1768.tst  file-2668.tst  file-3568.tst  file-4468.tst  file-868.tst
file-1769.tst  file-2669.tst  file-3569.tst  file-4469.tst  file-869.tst
file-177.tst   file-267.tst   file-357.tst   file-447.tst   file-87.tst
file-1770.tst  file-2670.tst  file-3570.tst  file-4470.tst  file-870.tst
file-1771.tst  file-2671.tst  file-3571.tst  file-4471.tst  file-871.tst
file-1772.tst  file-2672.tst  file-3572.tst  file-4472.tst  file-872.tst
file-1773.tst  file-2673.tst  file-3573.tst  file-4473.tst  file-873.tst
file-1774.tst  file-2674.tst  file-3574.tst  file-4474.tst  file-874.tst
file-1775.tst  file-2675.tst  file-3575.tst  file-4475.tst  file-875.tst
file-1776.tst  file-2676.tst  file-3576.tst  file-4476.tst  file-876.tst
file-1777.tst  file-2677.tst  file-3577.tst  file-4477.tst  file-877.tst
file-1778.tst  file-2678.tst  file-3578.tst  file-4478.tst  file-878.tst
file-1779.tst  file-2679.tst  file-3579.tst  file-4479.tst  file-879.tst
file-178.tst   file-268.tst   file-358.tst   file-448.tst   file-88.tst
file-1780.tst  file-2680.tst  file-3580.tst  file-4480.tst  file-880.tst
file-1899.tst  file-2799.tst  file-3699.tst  file-4599.tst  file-999.tst

weggooien van alle files:
code:
1
2
3
4
5
[/share/Public/test] # time rm *

real    0m0.307s
user    0m0.105s
sys     0m0.201s

5000 files verwijderd in 0,307 seconden. lijkt me toch rap genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Jab65 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:30:
[...]

In welk opzicht? Hoef je nu niet meer via SSOTS te installeren?
het nieuwe SBS qpkg is een combinatie van SSOTS en squeezeboxserver. je hoeft daarbij inderdaad niet meer in het ssots webinterface iets te configureren. qpkg downloaden, uitpakken en installeren, enablen, en je kunt sbs gaan gebruiken. maakt het vooral voor de minder handige gebruikers een stuk eenvoudiger, en scheelt mij weer een boel vragen beantwoorden waarom de tgz file niet te vinden is, uploads fout gaan, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
deblaauwn schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:01:
Ik heb sinds vorige week de TS-110, maar ik kan met geen mogelijkheid een rechtstreekse verbinding maken met de mappen in Windows (7, ultimate 64 bits). Vorige week is me dat wel een keer gelukt, want om hem te testen had ik hem vast een torrent laten downloaden, en vrijdag of zaterdag kon ik de map Qdownload wel openen. Nu kan ik alleen nog in de map 'Public' en de zelfgemaakte map 'Familie', een map met mijn eigen naam kan ik ook niet bereiken.

Volgens de foutmelding heb ik 'mogelijk niet de juiste machtigingen' of 'meerdere verbindingen zijn niet toegestaan'. Bij qnap had ik gevonden dat ik met het windows-commando 'net use' deze verbindingen kan vinden, maar daar staat ofwel niets in de lijst, of (nu) alleen \Public. Op mijn laptop had ik \Familie open staan (de laptop stond uit) maar als ik die verwijder kan ik nog altijd niets.

Ook is me opgevallen dat de NAS nu alleen onder 'andere apparaten' verschijnt in de netwerklijst terwijl hij eerder als 'computer' verscheen.

Enig idee wat dit te betekenen heeft?
Van een dergelijk probleem heb ik een poosje geleden een topic aangemaakt:
Geen netwerkverbinding met Qnap in W7 en XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
sl1000 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:49:
[...]het nieuwe SBS qpkg is een combinatie van SSOTS en squeezeboxserver.
_/-\o_ SUPER _/-\o_

Kan ik hem gewoon over mijn bestaande installatie heenzetten (TS-119)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Jup, als het goed is wel. de nieuwe 7.5.2R2 release herkent een oude SSOTS installatie, bewaard de configuratiebestanden, deinstalleert het oude ssots qpkg, installeert het nieuwe SBS qpkg, en zet de configuratie terug.

ik heb deze procedure op een 10 tal verschillende systemen getest en daar werkte het.
laat even weten wat jouw ervaringen er mee zijn. Dit is de downloadlocatie voor de x19 devices: http://db.tt/UQnQc2F (de QNAP moet wel firmware 3.2 of nieuwer bevatten, anders werkt het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Laatst online: 12-07 16:09
Mabili schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:59:
Eindelijk alles up en running.
Ging een stuk sneller dan verwacht en @sl1000 bedankt voor je hulp.
Squeezeboxserver prerelease R2 loopt ook als een zonnetje :)

Loop alleen nog tegen het Multimedia Station probleem aan.
De submappen music / photo aangemaakt en alle content erin gezet maar Multimedia Station weigert submappen te lezen en het werkt wel als ik alle mp3's en foto's los in de map Multimedia zet klopt dat wel?

Anders zou het zo moeten:

Map multimedia alleen gebruiken voor Multimedia station en daar je favorieten muziek en foto's als losse bestanden in plaatsen, In de Qnap Rootmap dan wel de mappen music en photo aanhouden om zo alles gescheiden te houden.. Of zie ik iets over het hoofd?
Nee, dat is niet correct, als je alles goed instelt zie je gewoon folders in multimedia station.
Als je aanlogt via multimedia station dan kom je binnen als guest. Je ziet hetzelfde als dat anderen zien als je je QNAP aan het internet koppelt(!).

Log aan op je Multimedia Station als admin (volgens mij moet je een admin password instellen via de QNAP admin pagina) en maak jezelf als gebruiker aan. Als je het nog niet gedaan had: Zet vervolgens alle rechten op alle mappen voor guests op none.

Multimedia Station en je QNAP hebben namelijk gescheiden rechtenprofielen, dus de gebruikers die je hebt aangemaakt op je QNAP vind je niet automatisch terug in Multimedia Station en visa versa. (Wel zo logisch en prettig trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Multimedia Station is wel wat traag komt er binnenkort een update?

Ik heb in de Qmultimedia, Foto, Muziek en Video mappen. Jammer is dat je een gebruiker van Multimedia Station geen rechten kan geven voor alleen submappen van Foto.
Zoals Mabili ook al heeft geconstateerd is veel info op de Qnap site achterhaald. Voor mij als noob in het nas gebeuren is dat een beetje onbegrijpelijk voor zo een grote NAS fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
sl1000 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:47:
[...]
code:
1
2
3
4
5
[/share/Public/test] # time for n in {1..5000}; do touch file-$n.tst; done

real    0m9.803s
user    0m1.677s
sys     0m6.142s

kost dus net geen 10 seconden op deze TS-459

weggooien van alle files:
code:
1
2
3
4
5
[/share/Public/test] # time rm *

real    0m0.307s
user    0m0.105s
sys     0m0.201s

5000 files verwijderd in 0,307 seconden. lijkt me toch rap genoeg?
Mja.. Maar dat gaat hier ook rap.. :P
Volgens mij zit het in de grootte van de bestanden.. Probeer het maar eens met een bunch .mkv's van 1-2GB per stuk, en dan een stuk of 100 in verschillende subdirs.

Hier mijn output als bewijs dat we hetzelfde krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[/share/MD0_DATA/data/test] # time for n in {1..5000};do touch file-$n.tst;done

real    0m6.642s
user    0m0.635s
sys     0m1.238s
[/share/MD0_DATA/data/test] # time rm *

real    0m0.150s
user    0m0.069s
sys     0m0.079s
[/share/MD0_DATA/data/test] #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
tsja wat vind je precies heel traag...
grote files duren inderdaad wat langer, maar het zou toch geen eeuwigheid moeten duren...

klein testje met 100gb aan data op een testbakje van mij met 2x 500gb in raid 1 (geen snelle set dus)
1. creeer 100 bestanden van 1gb groot, ieder in een subdir van een subdir
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[/share/Public/test] # time for n in {1..100};do mkdir -p subdir$n/subdir$(($n+1));dd if=/dev/zero of=subdir$n/subdir$(($n+1))/bigfile$n.tst bs=1M count=1k;done
1024+0 records in
1024+0 records out
....
1024+0 records in
1024+0 records out

real    17m19.962s
user    0m0.799s
sys     6m37.970s

2. even kijken wat er uit gekomen is
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
[/share/Public/test] # ls
subdir1/   subdir22/  subdir36/  subdir5/   subdir63/  subdir77/  subdir90/
subdir10/  subdir23/  subdir37/  subdir50/  subdir64/  subdir78/  subdir91/
subdir100/ subdir24/  subdir38/  subdir51/  subdir65/  subdir79/  subdir92/
subdir11/  subdir25/  subdir39/  subdir52/  subdir66/  subdir8/   subdir93/
subdir12/  subdir26/  subdir4/   subdir53/  subdir67/  subdir80/  subdir94/
subdir13/  subdir27/  subdir40/  subdir54/  subdir68/  subdir81/  subdir95/
subdir14/  subdir28/  subdir41/  subdir55/  subdir69/  subdir82/  subdir96/
subdir15/  subdir29/  subdir42/  subdir56/  subdir7/   subdir83/  subdir97/
subdir16/  subdir3/   subdir43/  subdir57/  subdir70/  subdir84/  subdir98/
subdir17/  subdir30/  subdir44/  subdir58/  subdir71/  subdir85/  subdir99/
subdir18/  subdir31/  subdir45/  subdir59/  subdir72/  subdir86/
subdir19/  subdir32/  subdir46/  subdir6/   subdir73/  subdir87/
subdir2/   subdir33/  subdir47/  subdir60/  subdir74/  subdir88/
subdir20/  subdir34/  subdir48/  subdir61/  subdir75/  subdir89/
subdir21/  subdir35/  subdir49/  subdir62/  subdir76/  subdir9/

[/share/Public/test] # cd subdir1
[/share/Public/test/subdir1] # ls
subdir2/
[/share/Public/test/subdir1] # cd subdir2

[/share/Public/test/subdir1/subdir2] # ll
drwxr-xr-x    2 admin    administ     4.0k Jan 19 18:31 ./
drwxr-xr-x    3 admin    administ     4.0k Jan 19 18:31 ../
-rw-r--r--    1 admin    administ     1.0G Jan 19 18:31 bigfile1.tst

3. de eigenlijke test, hoelang duurt het verwijderen van al deze bestanden
code:
1
2
3
4
5
[/share/Public/test] # time rm -rf *

real    0m9.981s
user    0m0.001s
sys     0m9.270s

afgaande op jouw systeem zou dit bij jou niet langer dan een seconde of 5 mogen duren. dat is ansich best acceptabel te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
sl1000 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:17:
tsja wat vind je precies heel traag...
grote files duren inderdaad wat langer, maar het zou toch geen eeuwigheid moeten duren...

klein testje met 100gb aan data op een testbakje van mij met 2x 500gb in raid 1 (geen snelle set dus)
1. creeer 100 bestanden van 1gb groot, ieder in een subdir van een subdir
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[/share/Public/test] # time for n in {1..100};do mkdir -p subdir$n/subdir$(($n+1));dd if=/dev/zero of=subdir$n/subdir$(($n+1))/bigfile$n.tst bs=1M count=1k;done
1024+0 records in
1024+0 records out
....
1024+0 records in
1024+0 records out

real    17m19.962s
user    0m0.799s
sys     6m37.970s

3. de eigenlijke test, hoelang duurt het verwijderen van al deze bestanden
code:
1
2
3
4
5
[/share/Public/test] # time rm -rf *

real    0m9.981s
user    0m0.001s
sys     0m9.270s

afgaande op jouw systeem zou dit bij jou niet langer dan een seconde of 5 mogen duren. dat is ansich best acceptabel te noemen...
Aanmaken:
code:
1
2
3
real    16m40.866s
user    0m0.650s
sys     6m35.989s

Verwijderen:
code:
1
2
3
real    0m5.163s
user    0m0.008s
sys     0m4.646s

En dit is dan ook wat ik verwacht en normaal vind. Helaas is het echter veelvuldig niet het geval, en duurt het veel langer. Ik ga nog eens wat testen met andere files.

/edit
Bunch of tv-shows gekopieerd (tering dat duurde lang (99% cpu load door cp process)), ging om 125GB.
code:
1
2
3
4
5
time cp -R Dexter/ /share/MD0_DATA/data/test/

real    47m42.684s
user    0m9.931s
sys     9m16.389s

code:
1
2
3
4
5
[/share/MD0_DATA/data/test] # time rm -rf *

real    0m58.962s
user    0m0.004s
sys     0m6.272s

Ok ok, nog niet achterlijk lang.. Maar wel al veel langer dan de 100GB test hier boven. Het heeft dus wel degelijk te maken met het file format. Dit waren dus allemaal mkv's. Heb 55% tops aan load gezien voor het rm proces. Vind ik best veel. Vraag me af wat het doet, en wat het verschil is. Je zou bijna gaan denken dat hij eerst de file leest om te kijken wat het is :+
Voor de duidelijkheid, dit lijkt exponentieel op te lopen. Als ik het aantal bestanden (en dus de hoeveelheid GB's) verdubbel, zit ik aan 5x zo lang. Heb ik nu even geen tijd voor, test ik later nog wel.
Dit waren overigens 60 mkv's.

[ Voor 25% gewijzigd door UltraSub op 19-01-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
sl1000 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:58:
Jup, als het goed is wel. de nieuwe 7.5.2R2 release herkent een oude SSOTS installatie, bewaard de configuratiebestanden, deinstalleert het oude ssots qpkg, installeert het nieuwe SBS qpkg, en zet de configuratie terug.

ik heb deze procedure op een 10 tal verschillende systemen getest en daar werkte het.
laat even weten wat jouw ervaringen er mee zijn. Dit is de downloadlocatie voor de x19 devices: http://db.tt/UQnQc2F (de QNAP moet wel firmware 3.2 of nieuwer bevatten, anders werkt het niet)
Ik heb het vanavond succesvol toegepast. Het enige waar ik tegenaan liep was dat zowel bij het installeren van de qpkg, als bij het starten van de squeezeboxserver niet automaisch de melding kwam dat de actie was gelukt. In beide gevallen heb ik na enige tijd de pagina opnieuw geladen om te constateren dat de actie al afgrond was. Ik weet niet of ik te ongeduldig en geweest, maar gek was het wel.

Hoe dan ook, het werkte verder precies zoals je had gezegd. Dank voor deze verbeterde installatieprocedure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@Jab65:
Fijn om te horen dat het gelukt is. Installeren kan door de upgrade echt een tijd duren, maar niet langer dan een minuut of 3. Enabled blijft inderdaad nog wel eens hangen. De code achter de webpagina die dat controleert is behoorlijk buggy. Ik heb het al eens ingeschoten bij QNAP, maar blijkbaar is het daar geen hoge prioriteit.

@Ultrasub:
wat je via een windowsshare verwijderd kan naar een prullenbak worden verplaatst, dat duurt natuurlijk een stukje langer...

[ Voor 8% gewijzigd door sl1000 op 19-01-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@sl1000 Zie update in mijn vorige post.
Over de bin, weet ik. Staat uit op de Qnap. En in Windows doe ik niks met recycle bin's (kan dat überhaupt voor een netwerk share, volgens mij niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

clemento schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:01:
[...]

Van een dergelijk probleem heb ik een poosje geleden een topic aangemaakt:
Geen netwerkverbinding met Qnap in W7 en XP
Dat lijkt inderdaad op wat ik beschrijf, maar volgens mij heeft het met mijn IP-instellingen te maken, zoals ik maandag al schreef ;) deblaauwn in "Het grote QNAP topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
Zijn er hier mensen die zijn overgestapt van Synology naar een QNAP nas?
Zo ja kunnen jullie aangeven waarom jullie zijn over gestapt en wat jullie ervaringen met beide zijn?

Ik ben me momenteel aan het orienteren om een nieuwe nas (Qnap/Synology) aan te schaffen (4 bays) ter vervanging van mijn (trage) Conceptronic CH3SNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 16:59
Heeft er iemand ervaring met het thuis hosten van een Joomla website op een QNAP Nas? Dan met name op het gebied van snelheid en veiligheid. (heb het forum hier en op Qnap doorgespit maar vindt er niet echt duidelijke info over).

Loopt een website sneller dan op een shared host?
Groter risico om gehackt te worden of valt dat wel mee?
Zijn de andere mappen/bestanden van het NAS zichtbaar voor hackers of kunnen ze alleen wat met de website zelf doen? (ik zag al dat er een standaard guest/guest account is wat je moet uitschakelen).

Mijn website trekt zo'n 20 - 30.000 bezoekers per maand en zo'n 38 GB aan data. Zal nog even gaan nakijken hoe mijn ISP Ziggo denkt over het hosten van een eigen site....nu ik het verbruik zo bekijk kan ik me voorstellen dat ze dat niet grappig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Distael schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:23:
Heeft er iemand ervaring met het thuis hosten van een Joomla website op een QNAP Nas? Dan met name op het gebied van snelheid en veiligheid. (heb het forum hier en op Qnap doorgespit maar vindt er niet echt duidelijke info over).

Zijn de andere mappen/bestanden van het NAS zichtbaar voor hackers of kunnen ze alleen wat met de website zelf doen? (ik zag al dat er een standaard guest/guest account is wat je moet uitschakelen).

Mijn website trekt zo'n 20 - 30.000 bezoekers per maand en zo'n 38 GB aan data. Zal nog even gaan nakijken hoe mijn ISP Ziggo denkt over het hosten van een eigen site....nu ik het verbruik zo bekijk kan ik me voorstellen dat ze dat niet grappig vinden.
Ik zou het met de getallen die jij aangeeft niet doen.. Of wil je dat je internetverbinding dicht slibt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 16:59
38 GB is 1,1 GB per dag, upload is max 10 Mb. Als iedereen tegelijk op de site aanwezig is dan zou de upload een kwartier of hooguit een halfuur duren? Maar ze komen verspreid over de dag....of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Distael op 21-01-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Ik wil graag een txt of excel file hebben met daarin alle folders en subfolders die in een folder staan. Is er een programmaatje dat ik op mijn nas kan draaien die dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 10:42
Zonekill schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:01:
Ik wil graag een txt of excel file hebben met daarin alle folders en subfolders die in een folder staan. Is er een programmaatje dat ik op mijn nas kan draaien die dat kan?
Zoiets als dit in desbetreffende folder
code:
1
find / > filename.txt

En dan cronjob van maken

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Turismo schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:57:
[...]

Zoiets als dit in desbetreffende folder
code:
1
find / > filename.txt

En dan cronjob van maken
Ik ben een redelijke noob dus wat meer uitleg zou prettig zijn.
Ik heb onderstaande batch file al weten te maken (In windows xp). Alleen is het probleem dat ik of alleen de directe folders in een txt bestandje opgesomd krijg of echt alles en ik wil alleen folders en subfolders in het txt bestandje zien. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
code:
1
2
3
@dir %1 /w /b  /o:gn > "%temp%\Dir Listing"
start /w notepad "%temp%\Dir Listing"
del "%temp%\Dir Listing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
is dit nu niet een beetje offtopic?
alle folders van in een subfolder:
code:
1
find /share/somedir  -type f > /share/Public/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

sl1000 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:58:

heb die release ook geinstalled... was ruim 61/2 uur bezig met de media scan..pfffffffff, verder merk ik weinig verschil met de vorige versies :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Distael schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:23:

Ik ontwikkel wel is joomla sites , staan lokaal op een ts439 .. maar hosten toch echt ergens anders 8) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Anoniem: 187449 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:38:
[...]

heb die release ook geinstalled... was ruim 61/2 uur bezig met de media scan..pfffffffff, verder merk ik weinig verschil met de vorige versies :'(
als je upgrade van een previous release zou je geen nieuwe scan hoeven te doen. (dus gewoon nieuwe qpkg installeren, zonder de oude te stoppen of deinstalleren)

verschil tussen 7.5.1 en 7.5.2 is ook slechts een firmware upgrade van de controllers geloof ik.

overigens: ik heb gister 7.5.3 gereleased (compatible met spotify) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De Qnap heeft ook de mogelijkheid om een forum op te zetten. Is dit wat? Een beetje kwalitatief? En is dit ook een beetje te tweaken qua kleurtjes en vormgeving?

Stel dat ik een klein mini forum zou starten voor een select aantal mensen.. staat mijn Qnap dan wat risicovoller open naar het internet toe? ik heb nu alle webdiensten uit staan op downloaden na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@ROYK: Je kunt er gewoon PHPbb opzetten, of beter nog SMF2. alleen poort 80 is niet zo'n risico.

Ander onderwerp:
Iemand interesse in een QNAP TS-239PRO? Ik ga de mijne verkopen (zonder disken, maar wel met alle (software) support die ik kan bieden). Inmiddels staat er een 459PRO naast te snorren dus ik gebruik deze amper meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:07:
De Qnap heeft ook de mogelijkheid om een forum op te zetten. Is dit wat? Een beetje kwalitatief? En is dit ook een beetje te tweaken qua kleurtjes en vormgeving?

Stel dat ik een klein mini forum zou starten voor een select aantal mensen.. staat mijn Qnap dan wat risicovoller open naar het internet toe? ik heb nu alle webdiensten uit staan op downloaden na.
heb je een vast ip adres ? anders hier een gratis accountje nemen > http://www.dyndns.com/services/dns/dyndns/ en in je qnap de gegevens dan instellen.

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/4655/qnapddns.jpg

kwa veiligheid kan je overwegen je webserver op een niet standaard poort te zetten.. vb je geboorte jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Om een beetje met ESXi verder te spelen een TS-809U-RP met 8 x 2TB Enterprise schijven gekocht.
Hieraan komen 2 HP ML110 G6 servers met 16GB geheugen en dan via iSCSI of NFS om daar de VM's op te hosten.
Ben wel benieuwd naar de QNAP, ik heb thuis een Synology 410 en die bevalt erg goed, qua interface zal het dus niet zo verassend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sl1000 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 07:47:
[...]

als je upgrade van een previous release zou je geen nieuwe scan hoeven te doen. (dus gewoon nieuwe qpkg installeren, zonder de oude te stoppen of deinstalleren)

verschil tussen 7.5.1 en 7.5.2 is ook slechts een firmware upgrade van de controllers geloof ik.

overigens: ik heb gister 7.5.3 gereleased (compatible met spotify) ;)
ja had die oude eraf gehaald :9
(maar toch vind ik het idioot lang duren om je media te scannen..daar is nog wel eea te verbeteren net zoals de user interface..verder doettie wattie moet doen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Bierkameel schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:37:
Om een beetje met ESXi verder te spelen een TS-809U-RP met 8 x 2TB Enterprise schijven gekocht.
Hieraan komen 2 HP ML110 G6 servers met 16GB geheugen en dan via iSCSI of NFS om daar de VM's op te hosten.
Ben wel benieuwd naar de QNAP, ik heb thuis een Synology 410 en die bevalt erg goed, qua interface zal het dus niet zo verassend zijn.
da's mooi speelgoed :)
als je ze zwaar gaat belasten zou ik NFS nemen. dat draait net even wat stabieler en is met esx 4.1 tegenwoordig nauwlijks trager. met ESX verdien ik mijn brood, dus als je tips nodig hebt geef je maar een gil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Eensch met sl1000. NFS all the way. iSCSI heeft maar minieme voordelen, en ik zie er zeker voor een thuisomgeving eigenlijk alleen maar nadelen in.

Ow, ik heb hier ooit een betoog gehouden over hetzelfde onderwerp valt me nu in :+ :
UltraSub in "[Ervaringen] hardware voor VMware ESXi*"

/edit
En een post of 6 later nog wat uitgebreider zie ik :P

[ Voor 45% gewijzigd door UltraSub op 25-01-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
't gaat nog wel veel mooier worden als ze straks Vaai gaan understeunen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wie.. QNAP voor NFS? :)
SIOC ook dan? Lekker.. hele tijd een alarm dat er een external workload op de datastore zit te rammelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
voor zover ik weet wordt SIOC 100% in de kernel afgehandeld? heb je geen support van de storagevendor voor nodig. maar enfin we dwalen weer af geloof ik :P (en vaai zal dan natuurlijk voor iscsi gelden)

@Borroz: Firmware 3.40 en hoger hebben MyCloudNas. ik test dat nu sinds afgelopen zomer en moet zeggen dat best netjes werkt :)

[ Voor 36% gewijzigd door sl1000 op 25-01-2011 21:12 . Reden: because i felt like it ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Borroz: Firmware 3.40 en hoger hebben MyCloudNas. ik test dat nu sinds afgelopen zomer en moet zeggen dat best netjes werkt :)
ik zit nog op 3.3.6 .. heb gezien dat er idd een dev 3.4 staat .. maar MyCloudNas gaat snelheidswinst betekenen voor squeezeserver begrijp ik.. mooi man.

Verder heb ik hier 2 st qnap staan en en 1 staat er ruim 1 1/2 jaar aan zonder 1 centje pijn.. prima spul 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:47

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:07:
Fluitje van een cent en het draait als een tiet :)

Howto: http://www.qnap.com/pro_features_forum.asp

Themes en kleurtjes: http://stijlen.forum2go.nl/stijlen-demo.htm

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156067

sl1000 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:02:
@ROYK: Je kunt er gewoon PHPbb opzetten, of beter nog SMF2. alleen poort 80 is niet zo'n risico.

Ander onderwerp:
Iemand interesse in een QNAP TS-239PRO? Ik ga de mijne verkopen (zonder disken, maar wel met alle (software) support die ik kan bieden). Inmiddels staat er een 459PRO naast te snorren dus ik gebruik deze amper meer.
Wat wil je ervoor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sl1000 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:02:

Ander onderwerp:
Idem hier, wat wil je er voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Modbreak:Ik zat zo te denken dat wij maar geen handel gaan drijven in het forum, daar hebben wij Vraag & Aanbod voor. Daarom heb ik bij deze de advertentie verwijderd.

[ Voor 71% gewijzigd door _Dune_ op 30-01-2011 22:40 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.