Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 19:55
mutsje schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:35:
ding zit aan een draytek vigor 2130N dus ik krijg alleen loadballancing en geen hogere throughput. is ook niet erg gaat rap genoeg nu
erger nog dat ding ondersteund uberhaupt geen active loadbalancing, dus ik zou je bond op Active Backup Failover zetten. waarschijnlijk zijn dan alle connectieproblemen verleden tijd en is je nas nog weer een heel stuk rapper.
RoyK schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:53:
Wauw, een hele dure 2e kerstavond voor mij dit keer haha. Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en een Qnap TS-210 besteld samen met 2 samsung green schijven van 2Tb. Ze worden in de winkel gemonteerd en naar de nieuwste firmware geupdated. (winkel: wifimedia)

Mijn collega (systeem beheerder) was erg te spreken over de Qnap NAS zowel op de zaak als prive.

Ik heb meteen ook de Boxee Box media speler besteld die mijn media straks vanaf de Qnap gaat afspelen. Oftewel, ik ben een paar honderd euro lichter :P

De Qnap gaat mijn opslag station worden voor A) Werk, heel veel tekeningen die nu op mijn laptop staan. Als mijn laptop het begeeft ben ik duizenden uren werk kwijt. En B) foto's en films van mijn gezin. En C) gaat hij natuurlijk vertier binnehalen. Iemand hier toevallig met een zelfde setup?
Veel plezier met je nieuwe speelgoed :)
Vergeet echter niet, een NAS in een raidset is geen backup. de hele nas kan stuk gaan, of door een stroomstoring kan het filesysteem corrupt raken. je hebt dan niets meer. een aparte backup voor dit soort belangrijke informatie is dan ook zeker een must!

[ Voor 56% gewijzigd door sl1000 op 27-12-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343224

Ben van plan om een TS-239 Pro II + aan te schaffen met 2*2TB samsung green schijven. NAS zal gebruikt worden voor streamen van Audio via Twonky, opslag foto en video materiaal, backup van laptops en downloaden uit nieuwsgroepen. De foto's en video wil ik graag iedere dag automatisch backupen naar een USB harddisk die ik aan de NAS wil koppelen. Is dat mogelijk met deze NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
Anoniem: 343224 schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:06:
Ben van plan om een TS-239 Pro II + aan te schaffen met 2*2TB samsung green schijven. NAS zal gebruikt worden voor streamen van Audio via Twonky, opslag foto en video materiaal, backup van laptops en downloaden uit nieuwsgroepen. De foto's en video wil ik graag iedere dag automatisch backupen naar een USB harddisk die ik aan de NAS wil koppelen. Is dat mogelijk met deze NAS?
Dit is allemaal mogelijk. Zo gebruik ik mijn TS-219 Pro ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-07 18:34

RoyK

Hobby tekenaar

sl1000 schreef op maandag 27 december 2010 @ 00:29:
Vergeet echter niet, een NAS in een raidset is geen backup. de hele nas kan stuk gaan, of door een stroomstoring kan het filesysteem corrupt raken. je hebt dan niets meer. een aparte backup voor dit soort belangrijke informatie is dan ook zeker een must!
Dank voor de informatie. Op zich ben ik al 10x veiliger voor het gevoel dan dat alles op een laptop staat. Het hele idee is dat er straks een imac 27" komt als de nieuwe cpu's van intel uitkomen. Dan ga ik timemachine via de NAS laten lopen. Wat kan je me adviseren? Een losse mobiele schijf kopen die ik er met een USB aanhang? is dat een kwestie van een knop indrukken zodat hij gaat backupen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:52
sl1000 schreef op maandag 27 december 2010 @ 00:29:
[...]

Het is in ieder geval beter als helemaal niks. Zo kun je namelijk bezig blijven.Wat als je externe hd/usb drive stuk gaat? Dan is je backup van je backup stuk?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@Webgnome: Als je je nas als backup gebruikt is het prima. maar als je de NAS als enige fysieke plek gebruikt waarop je de data opslaat, dan heb je toch een serieuze single point of failure.

@RoyK: Jup af en toe een backup maken op een externe disk is het beste. mooiste is natuurlijk als je twee disken kunt rouleren en er eentje ofsite kunt bewaren (brand, diefstal, waterschade, etc). maar enfin ik kan me voorstellen dat je dat nu net weer wat overdreven vindt.

Na mijn (digitale) foto collectie een keer te zijn verloren door een diefstal heb ik het grondiger aangepakt:
ik heb een 2e QNAP bij familie neergezet. Elke nacht loopt er een rsyncje die de belangrijke mappen synchroniseerd. Zij slaan hun data weer op die QNAP op, waarna de belangrijke data weer wordt gemirrord op mijn machine. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Webgnome schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:10:
[...]

Het is in ieder geval beter als helemaal niks. Zo kun je namelijk bezig blijven.Wat als je externe hd/usb drive stuk gaat? Dan is je backup van je backup stuk?
Je praat bullshit. Sorry :)
Het is niet beter dan helemaal niks. Een vals gevoel van (schijn)veiligheid is het ergste wat er is. Vergeet niet dat je met een NAS ook alle data die je hebt op dat ding gaat pleuren. Hoe groot een risico is wordt bepaald door de grootte van de kans dat iets optreedt x de impact. Nou, de kans dat er iets gebeurt met zo'n grote verzameling is groter dan dat je overal iets hebt staan. Dus is de impact automatisch ook groter.
Denk aan user error, hardware error, of simpelweg onheil van buitenaf. Mensen die geen RAID hebben weten doorgaans nog wel dat ze van tijd tot tijd een backupje moeten maken. Mensen die RAID hebben, zijn er in twee smaken:

- Mensen die weten hoe het werkt en dat er nog steeds net zo'n grote risico's zijn.
- Mensen die denken dat nu alles veilig is (of beter dan niets).

Mijn ervaring is dat de eerste groep zijn zaakjes doorgaans erg goed regelt. Externe geautomatiseerde backups. De tweede groep is een ramp. "Ik heb zo'n NAS ding, alles perfect geregeld, jong-uh". Verder regelen ze helemaal niks meer, en het enige waar ze extra tegen beschermd zijn is een hdd-crash.

En helaas is de tweede groep beter vertegenwoordigt in de maatschappij dan de eerste.
En helaas zit die tweede groep ook op Tweakers blijkbaar. Had ik niet zo 1-2-3 verwacht eigenlijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
zo zit ik net het synology topic te lezen. useraccount weggegooid en gratis en voor niets werd de gebruikersshare ook verwijderd. Weg data... dan wil je toch graag een backup hebben. Raid helpt hier niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik heb pas een Qnap TS-210 gekocht.
Heb er niet zo heel veel verstand van dus maar een paar vragen:

Ik heb Twonkyserver erop gezet 5.1.6 Daarna zag ik dat er een nieuwe versie was 6.0.30 die erop gezet daarna de oude verwijderd in QKPG. Als ik nu naar Upnp Media sever ga en op de link klik kom ik in TwonkyMedia Server 5.1.6 de oude staat er dus nog op. Hoe kan dat? En hoe krijg ik de 6.0.30 te zien want die staat wel in QKPG geïnstalleerd. Als ik daarna toe ga zie ik dat de status van 6.0.30 op 'uitzetten' staat. Als ik die dan inschakel en dan ga kijken bij Upnp Media sever staat het vinkje weer uit is dit OK?

Multimedia station krijg ik niet aan de praat via internet. Heb handleiding op qnap site doorlopen.
In dit http://myqnap.dyndns.com:80/Qmultimedia/ adres vervang ik dus myqnap door mijn eigen naam die ik via dyndns.com heb gemaakt. Poort 80 geconfigureerd zodat deze gaat naar mijn nas. En Webserver staat ook aan.
Krijg deze melding als ik via internet op multimediastation wil komen. The requested URL /Qmultimedia/ was not found on this server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
je moet bij UPNP Media server de vinkjes weghalen, zodat de oude versie is uitgeschakeld.
daarna even het nieuwe QPKG (dat los staat van de geintegreerde oude twonky) disablen en enablen, en dan zou hij moeten werken. twee versies samen gaat nueenmaal niet.

de link naar het multimediastation is http://ip-adres.van.de.nas/MSV2
eerst even intern testen en als dat werkt, dan werkt het extern ook.

welke firmware draai je op de TS-210?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Versie 3.3.8 Build 1217T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
sl1000 schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:29:
je moet bij UPNP Media server de vinkjes weghalen, zodat de oude versie is uitgeschakeld.
daarna even het nieuwe QPKG (dat los staat van de geintegreerde oude twonky) disablen en enablen, en dan zou hij moeten werken. twee versies samen gaat nueenmaal niet.

de link naar het multimediastation is http://ip-adres.van.de.nas/MSV2
eerst even intern testen en als dat werkt, dan werkt het extern ook.

welke firmware draai je op de TS-210?
Ok duidelijk, UPNP moet dus uitgeschakeld blijven voor versie 6.0.30
Maar bij 5.1.6 zag ik albumart op mijn PS3 nu niet meer, hoe kan dat?

Ja, met /MSV2/ werkt het inderdaad wel. Raar dat het anders staat op Qnap site.

[ Voor 5% gewijzigd door Zonekill op 27-12-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
waar staat het anders? dan laat ik dat even fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

UNIX permissions 101:
Een map moet uitvoerbaar zijn (+x) om te kunnen worden benaderd. De cijfers staan resp. voor eigenaar/groep waar de eigenaar lid van is/anderen.

Als jij een map 766-rechten toekent dan kan alleen de eigenaar van die map de map benaderen. Alle anderen hebben er geen toegang toe. Zoals gezegd zou 755 (of anders gezegd rwxr-xr-x) voldoende moeten zijn.

Wikipedia: Filesystem permissions

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
hele pagina is verouderd :(
inmiddels is het MSV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
@SL1000 & Borromini

Bedankt voor het meedenken! Probleem zat in het feit dat de gebruikers "Paul" en "admin" lid waren van de groep "administrators" welke amper rechten hadden... oeps :)
De instellingen van de groep overrulen dus de rechten van de individuele rechten van haar leden. Weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
sl1000 schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:10:
hele pagina is verouderd :(
inmiddels is het MSV2
Tja, teleurstellend. Is mij ook bij meerdere pagina's van Qnap opgevallen dat er fouten in staan.
Het is allemaal toch niet zo gebruiksvriendelijk als ik gedacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nou, hij staat er hoor. In de meterkast naast mn router te pronken. Helaas ben ik zo even van huis af en kan ik niet verder met de installatie. Ik zit ook door het missen van een Nederlandse handleiding (een echt boekje) maar een beetje te pielen wat ik wel erg jammer vind. Ik zit met een veiligheids vraag:

1) ik wil de NAS natuurlijk beveiligen tegen buitenstaanders. Is het raadzaam het macadres op te geven in mijn router? Alleen zie ik MAC adressen enkel bij Wlan verbindingen staan in mijn router, waar voor mij een tweede vraag ontstaat, zijn mac adressen enkel voor draadloze verbindingen geschikt?

2) ik heb de admin voorzien van een nieuw lastig pasword. Ik zal de enige zijn die gebruik gaat maken van de NAS. Is het raadzaam om een gebruikersgroep aan te maken? Moet ik de NAS nog op een andere manier dichttimmeren?

3) is het nu de bedoeling dat mijn NAS als een schijf zichtbaar wordt in windows? Of kan ik de NAS enkel via een brouwser benaderen?

4) Nu wil ik wat films van mijn HDD verschuiven naar mn NAS. En ook nog een heleboel fotos, en bergen andere bestanden. Hoe doen jullie dit? Zijn daar slimme manieren voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
  • Laatst online: 12-07 16:09
RoyK schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:37:
Nou, hij staat er hoor. In de meterkast naast mn router te pronken. Helaas ben ik zo even van huis af en kan ik niet verder met de installatie. Ik zit ook door het missen van een Nederlandse handleiding (een echt boekje) maar een beetje te pielen wat ik wel erg jammer vind. Ik zit met een veiligheids vraag:

1) ik wil de NAS natuurlijk beveiligen tegen buitenstaanders. Is het raadzaam het macadres op te geven in mijn router? Alleen zie ik MAC adressen enkel bij Wlan verbindingen staan in mijn router, waar voor mij een tweede vraag ontstaat, zijn mac adressen enkel voor draadloze verbindingen geschikt?
Nee, elke netwerkaansluiting heeft een MAC adres. Apparatuur dat zowel via draad als draadloos verbonden kan worden heeft (minimaal) twee MAC adressen. Hoe dat op je router weergegeven wordt ligt aan welke router je hebt.
2) ik heb de admin voorzien van een nieuw lastig pasword. Ik zal de enige zijn die gebruik gaat maken van de NAS. Is het raadzaam om een gebruikersgroep aan te maken? Moet ik de NAS nog op een andere manier dichttimmeren?
Ik vind het handig om mijn admin álle rechten te geven en mijn gewone user maar beperkte rechten. De backup van mijn vorige (stukke) laptop staat er bijvoorbeeld op, daar heeft mijn gewone user alleen lees rechten op, terwijl de admin ook verwijder rechten heeft. Niet dat ik de backup ook niet meer fysiek ergens anders heb, maar dit is een dubbele safety.
Het schijnt dat je ook een gebruiker aan kan maken met dezelfde credentials als je netwerkgebruiker (op je default PC). Dan hoef je niet meer apart in te loggen bij het mounten.
Zie verder mijn eerdere post: AutCha in "Het grote QNAP topic" al zijn er ook mensen die melden hier geen last van te hebben.

Verder is het ook handig om een weinig rechten gebruiker te hebben (read only op alleen niet-privé zaken) voor als je eens onbeveiligd (niet via https) moet connecten via het internet. Verder heb ik een mediauser waarmee externe apparatuur kan connecten (Mac mini als media server, iPad als filemanager) zonder dat je elke keer rechten moet wijzigen, maar deze kan niet bij mijn privé mappen. (Handig als je vrienden over de vloer hebt die niet van je spielerij af kunnen blijven :).).
3) is het nu de bedoeling dat mijn NAS als een schijf zichtbaar wordt in windows? Of kan ik de NAS enkel via een brouwser benaderen?
Je kan je NAS zien hangen in je netwerk, maar handiger is het om het te mappen naar een drive, dan kan je er altijd bij. Ik gebruik (op mijn Mac) het liefst AFP; de connectie tijd is iets langer dan via Samba (SMB), maar acties op files in verschillende mappen (zoals kopieer of verplaats acties) gebeuren ook echt op je NAS en niet via je netwerk naar je PC en via het netwerk weer terug (=traag en onnodig).
Verder kan je erbij via je webbased filemanager, maar die is niet zo handig in gebruik dan good old explorer.
4) Nu wil ik wat films van mijn HDD verschuiven naar mn NAS. En ook nog een heleboel fotos, en bergen andere bestanden. Hoe doen jullie dit? Zijn daar slimme manieren voor?
Cat 6 kabeltje aan m'n gigabit switch, wifi connectie uitzetten en gaan met die banaan @20Mb/s. Sowieso handig om ergens een UTP kabeltje te hebben liggen waarmee je met 1 klik je wordt netwerk verbonden als je weer eens excessieve file handling acties moet doen, backups moet draaien of de laptop van je moeder moet configureren.

[ Voor 3% gewijzigd door AutCha op 28-12-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Zonekill schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 02:09:
[...]

Tja, teleurstellend. Is mij ook bij meerdere pagina's van Qnap opgevallen dat er fouten in staan.
QNAP ingeseint dat ze wat tiepmiepen aan het werk moeten zetten. dank voor de melding :)
Gebruikersvriendelijkheid is ansich toch niet zo heel slecht? heb je concrete opmerkingen/verbeteringen waar ik een melding van kan maken?
RoyK schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:37:
Nou, hij staat er hoor. In de meterkast naast mn router te pronken. Helaas ben ik zo even van huis af en kan ik niet verder met de installatie. Ik zit ook door het missen van een Nederlandse handleiding (een echt boekje) maar een beetje te pielen wat ik wel erg jammer vind.
Er is wel een prima online engelse handleiding te vinden: http://docs.qnap.com/
Een Nederlandse is inderdaad wat lastiger. Ik ben wel bezig de gehele nederlandse interface opnieuw te vertalen (die huidige is op sommige punten echt tenenkrommend), maar dat is een lange termijn klus. zal w.s. pas in Firmware 3.5 worden opgenomen.

[ Voor 47% gewijzigd door sl1000 op 28-12-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
Zonekill schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 02:09:
[...]

Soms is de informatie wat verouderd en ook niet altijd helemaal compleet (hoe kom je er bijvoorbeeld achter dat WebDav via Windows7 alleen werkt via HTTPS behalve als je via het registry wat vlaggetjes veranderd?)

Maar gebruiksvriendelijk... tja, het is gewoon niet allemaal makkelijke materie. En wat dat betreft worden we ook behoorlijk dom gemaakt, het iphone syndroom, mensen verwachten gewoon dat het werkt zonder handleiding. Zo niet, dan is het een slecht product. Lees de reviews van de wat specifiekere apps maar eens door als je een iDevice hebt; Om bijvoorbeeld een downloadmanager via je iPhone op je QNAP werkend te krijgen moet je wel port-forwarding aanzetten op je router als je het via het internet wilt benaderen. Staat gewoon in de omschrijving van de App, maar dan zijn er toch mensen die het 1 ster geven omdat het alleen lokaal werkt en het niet lukt via het internet. En de beschrijving hebben ze niet gelezen.

Dus ik kan me voorstellen dat niet de verwachte gebruiksvriendelijkheid heeft, maar vergeet niet waar je mee bezig bent: Al je hardware en software aan elkaar knopen met een redelijk hoge mate van beveiliging zodat je het zelfs actief via het internet kan benaderen. Op meerdere accounts, protocollen en applicatie niveaus. Hell, het heeft upnp/dlna, een itunes/multimedia server, bittorrent/nzb client, mailserver, maar ook webdav, ftp, meerdere webapplicaties, backup faciliteiten, meerdere raid levels enz. enz. En als er wat ontbreekt, dan is daar een qpkg voor, of kan je er zelf één schrijven.
Simpeler had wel gekund, maar dan had je de Apple keus gehad: alleen raid 1 bij 2 schijven, raid 5 bij 3/4 schijven, want raid 0 kan hardwarematig wel, maar dat zou tot klachten van gebruikers kunnen leiden. En raid 6 wordt maar marginaal gebruikt, dus dat gaan we ook niet ondersteunen.
Voor een telefoon is dat ideaal, bij een NAS leer ik me graag in en customize ik erop los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
voor 't gebruikersvriendelijke portforwarding gedeelte doet QNAP al weer zijn best met Mycloudnas. De eigen ddns service met upnp port forwarding. maar het klopt. IT is niet altijd even ver te versimpelen. Als dat zo zou zijn waren er geen consultants zoals ik nodig in de wereld :P

[ Voor 0% gewijzigd door sl1000 op 28-12-2010 17:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

bedankt voor de reacties. Ik worstel nog met wat vragen. Later deze avond gooi ik het wel op de stoep. Op dit moment moet ik nog een beetje leren. Als ik het niet opgelost krijg weet ik jullie te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Oke, het volgende. Ik blijf met een terugkerend "probleem" zitten waar ik het antwoord maar niet op weet te vinden.

Ik werk onder de administrator. Ik heb begrepen dat het een wijze tactiek is om een eenvoudige user aan te maken waar je na de setup mee werk, zodat je niet per ongeluk bestanden kan verwijderen of iets dergelijks. Echter, wil het me maar niet lukken om de bestaande mappen te betreden via netwerk of de web file manager. Hij blijft me de toegang weigeren. Via netwerk geeft hij een foutmelding op de username / password, terwijl ik daar gewoon de admin opgeef. In de web file manager laat hij de qnap mappen zelfs niet eens zien. Enkel de mappen die ik zelf als test heb aangemaakt. Het lijkt erop dat ik tot zover ik kan inzien alle rechten op alle mappen voor de admin goed staan.

Dit document (tot zover een prima guide) weet mij nog niet van mijn probleem af te helpen.

Iemand die mij een duwtje in de goede richting kan geven?

[Edit]

Dat is gek. Ik kan maar niet inloggen op mijn NAS via netwerk in windows. Hij blijft maar zeuren dat het inloggen niet goed gaat ivm verkeerde gebruiker / ww. Ik begrijp dit gedeelte even niet.

Ook via de web file manager gaat het niet zoals het zou moeten gaan, in mijn ogen. Als ik inlog zie ik enkel mijn zelf aangemaakte mapjes. Als ik in de config van Qnap de rechten van "everyone" opschroef tot die van admin, kom ik plots in de file mananger overal bij. Is dit nu de juiste weg?

[ Voor 19% gewijzigd door RoyK op 28-12-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Heeft er toevallig iemand ervaringen met de veiligheid met de Qnap webserver als je port 80 opengooit in je router?

Dien je nog verder dingen in te stellen voor de veiligheid, of is het standaard al prima? :?
Iemand die er ervaringen mee heeft?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyK schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:51:
Oke, het volgende. Ik blijf met een terugkerend "probleem" zitten waar ik het antwoord maar niet op weet te vinden.

Ik werk onder de administrator. Ik heb begrepen dat het een wijze tactiek is om een eenvoudige user aan te maken waar je na de setup mee werk, zodat je niet per ongeluk bestanden kan verwijderen of iets dergelijks.
Mwoah, je kan als gewone gebruiker ook genoeg bestanden verwijderen als je read/write hebt. Het is eerder omdat je als gewone gebruiker geen rechten tot beheer op de NAS hebt (zoals instellingen en permissies veranderen)
Echter, wil het me maar niet lukken om de bestaande mappen te betreden via netwerk of de web file manager. Hij blijft me de toegang weigeren. Via netwerk geeft hij een foutmelding op de username / password, terwijl ik daar gewoon de admin opgeef. In de web file manager laat hij de qnap mappen zelfs niet eens zien.
Ik ben het net nog tegengekomen: dat betekend dat de betreffende user geen toegang heeft tot die map... Punt, als de share niet tevoorschijn komt in de Web File Manager, dan heeft hij geen rechten, kijk die aub eens heel goed na...
Enkel de mappen die ik zelf als test heb aangemaakt. Het lijkt erop dat ik tot zover ik kan inzien alle rechten op alle mappen voor de admin goed staan.
Mja, hierboven nog eens, kijk eens bij de permissies van de share bij "Local Users" wie daar rechten heeft, geef desnoods de admin daar expliciet read/write rechten. Je hebt 'm toch niet op deny gezet he? Deny's overrulen Grant's...
Dit document (tot zover een prima guide) weet mij nog niet van mijn probleem af te helpen.

Iemand die mij een duwtje in de goede richting kan geven?

[Edit]

Dat is gek. Ik kan maar niet inloggen op mijn NAS via netwerk in windows. Hij blijft maar zeuren dat het inloggen niet goed gaat ivm verkeerde gebruiker / ww. Ik begrijp dit gedeelte even niet.

Ook via de web file manager gaat het niet zoals het zou moeten gaan, in mijn ogen. Als ik inlog zie ik enkel mijn zelf aangemaakte mapjes. Als ik in de config van Qnap de rechten van "everyone" opschroef tot die van admin, kom ik plots in de file mananger overal bij. Is dit nu de juiste weg?
AW_Bos schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:34:
Heeft er toevallig iemand ervaringen met de veiligheid met de Qnap webserver als je port 80 opengooit in je router?

Dien je nog verder dingen in te stellen voor de veiligheid, of is het standaard al prima? :?
Echt, nofi, maar volgens mij is het een beetje fout als die NAS als webserver gaat gebruikt worden. Ik zou een vendor NAS als testwebserver thuis gebruiken, maar naar buiten toe liever niet. Je kan minder makkelijk updaten, pakketjes zoals PHP en Apache2 zijn niet zo makkelijk te updaten en te beheren... Zet dan even een klein linux bakje op als LAMP met een Suhosin-patch ofzo...
En het belangrijkste van allemaal: al je data staat er op! Ik moet er niet aan denken dat ik mijn NAS als webserver naar buiten opengooi met alle belangrijke data van mijn huishouden er op :F :X 7(8)7 :-(

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 29-12-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bassieman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
sl1000 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:01:
mooi spul he :)

nu het officieel op het QNAP forum is geplaatst, kan ik dit nieuwtje ook wel posten:

<noujah als het van het qnap forum is verwijderd moet ik mijn nieuwtje hier ook maar weer intrekken>
Jammer! zijn ze nou bang dat tot de nieuwe versie komt niemand meer de oude koopt? :(
Lijkt mij een typisch geval dat iemand te vroeg heeft gesproken, lijkt mij iig geen hallucinatie van notabene een moderator van het QNAP forum..... 8)7

"if the cat's out of the bag.... you'll get scratched trying to put it back!" >:)

Ik kan toch nog niet direct aanschaffen, zal toch nog even moeten wachten O-) maar misschien dat ik ipv de nieuwe TS212 toch maar de Synology DS211 neem als ze blijven ontkennen. Draait nog wat sneller. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
AW_Bos schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 23:34:

Wat HyperBart zegt.

Log verder eens aan op je NAS via het IP adres van je provider (of url als je die al hebt gekoppeld) en ga eens kijken of je binnen kan komen via guest/guest (default account, niet zichtbaar en niet te wijzigen... helaas...). Bij mij stond er nog veel open voor dit account (Public folder en alle aangemaakt shares). Ook staat de mediaserver (Qmultimedia) default op public, dus als je daar muziek, films of foto's op hebt staan, dan is die voor iedereen zichtbaar. Dit account beheer moet weer specifiek in de multimedia applicatie gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
De Bassieman schreef op woensdag 29 december 2010 @ 09:29:
[...]

Jammer! zijn ze nou bang dat tot de nieuwe versie komt niemand meer de oude koopt? :(
Lijkt mij een typisch geval dat iemand te vroeg heeft gesproken, lijkt mij iig geen hallucinatie van notabene een moderator van het QNAP forum..... 8)7

"if the cat's out of the bag.... you'll get scratched trying to put it back!" >:)

Ik kan toch nog niet direct aanschaffen, zal toch nog even moeten wachten O-) maar misschien dat ik ipv de nieuwe TS212 toch maar de Synology DS211 neem als ze blijven ontkennen. Draait nog wat sneller. :9~
Hij heeft inderdaad voor zijn beurt gesproken... ik denk dat ze daar binnenkort een medewerker minder hebben... Het model is nog niet officieel en qnap veranderd zijn modellen reeks regelmatig, zonder tussenliggende modellen te releasen. Specs van het apparaat kunnen dus nog wijzigen.

't is daarom ook nog niet te zeggen of de nieuwe nas sneller is als de 211 of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door sl1000 op 29-12-2010 10:24 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

HyperBart schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:57:
[...]

Mwoah, je kan als gewone gebruiker ook genoeg bestanden verwijderen als je read/write hebt. Het is eerder omdat je als gewone gebruiker geen rechten tot beheer op de NAS hebt (zoals instellingen en permissies veranderen)

[...]

Ik ben het net nog tegengekomen: dat betekend dat de betreffende user geen toegang heeft tot die map... Punt, als de share niet tevoorschijn komt in de Web File Manager, dan heeft hij geen rechten, kijk die aub eens heel goed na...

[...]

Mja, hierboven nog eens, kijk eens bij de permissies van de share bij "Local Users" wie daar rechten heeft, geef desnoods de admin daar expliciet read/write rechten. Je hebt 'm toch niet op deny gezet he? Deny's overrulen Grant's...

[...]

[...]

Echt, nofi, maar volgens mij is het een beetje fout als die NAS als webserver gaat gebruikt worden. Ik zou een vendor NAS als testwebserver thuis gebruiken, maar naar buiten toe liever niet. Je kan minder makkelijk updaten, pakketjes zoals PHP en Apache2 zijn niet zo makkelijk te updaten en te beheren... Zet dan even een klein linux bakje op als LAMP met een Suhosin-patch ofzo...
En het belangrijkste van allemaal: al je data staat er op! Ik moet er niet aan denken dat ik mijn NAS als webserver naar buiten opengooi met alle belangrijke data van mijn huishouden er op :F :X 7(8)7 :-(
Dank je HyperBart. Begrijp ik uit je reactie dat ik niet via de web file manager hoef te werken als ik de NAS enkel thuis gebruik? Het is van mij puur onkunde.. het werkte tot zover voor mij maar liever die ik het via het netwerk. Echter krijg ik tot op heden geen toegang. Hij blijft een foutmelding geven, wat ik ook invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Roy, maak een gebruiker op de qnap aan die identiek quea naam en password is als de user op je pc.
geef deze admin rechten op de shares.
doe daarna een "net use /d *" op je pc en browse middels de verkenner opnieuw naar je nas (\\NAS_IP)

dat lijkt me voor jou de makkelijkste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ga daarmee aan de slag sl1000

echter, heb ik op mijn pc geen password, ik ben zelf de enige gebruiker. Betekend dat ik dus een password op mijn account moet gaan zetten en dus bij het opstarten moet inloggen?

[edit]

het is gelukt. Dank je sl1000

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 29-12-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
graag gedaan. als je geen pwd wilt op je pc, lijkt het me het handigste om de shares van de qnap mappen als drive letter met een apart account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

zo achteraf vind ik het zo een slecht iets nog niet, een ww op mn account :)

ik heb mn laptop even bedraad aan het netwerk, gaat een stuk sneller om de NAS zo te vullen. 20mb haal ik niet, maar tegen de 8mb in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyK schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:40:
[...]

Dank je HyperBart. Begrijp ik uit je reactie dat ik niet via de web file manager hoef te werken als ik de NAS enkel thuis gebruik? Het is van mij puur onkunde.. het werkte tot zover voor mij maar liever die ik het via het netwerk. Echter krijg ik tot op heden geen toegang. Hij blijft een foutmelding geven, wat ik ook invoer.
Tuurlijk! Gewoon verbinden via Start, Uitvoeren/Run en dan "\\IPADRESVANNAS" ingeven en huppa, je bent er en je kan zonder problemen files kopiëren in Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
huh, 8mb/sec is wel erg traag. is dat voor veel kleine files of just met een hele grote (bv >1000mb)?
(is het wel gigabit netwerk?)

[ Voor 13% gewijzigd door sl1000 op 29-12-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
RoyK schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:55:
Ik ga daarmee aan de slag sl1000

echter, heb ik op mijn pc geen password, ik ben zelf de enige gebruiker. Betekend dat ik dus een password op mijn account moet gaan zetten en dus bij het opstarten moet inloggen?

[edit]

het is gelukt. Dank je sl1000
Je kan windows automatisch laten inloggen, ook als je een wachtwoord hebt. Hier zal de pc alleen om vragen als je uit hibernation of slaapstand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik heb inderdaad achterhaald dat mijn netwerk op 100mbit staat, ipv een giganetwerk. Dat wordt weer uitpluizen :P

Zo leer je nog eens wat :P

[edit]

Mijn router is de beperkende factor. Die kan niet harder dan 100mbit. Kan ik ook een kabel gewoon tussen de NAS en mijn laptop gooien? Gewoon direct?

[ Voor 62% gewijzigd door RoyK op 29-12-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Zonder tussenkomst van een switch zal je een crosscable moeten gebruiken.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Nee, geen cross-cable noodzakelijk. De interfaces van de QNAP zijn auto-mdix en switchen zelf naar cross-over indien noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

aramdin schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:43:
Zonder tussenkomst van een switch zal je een crosscable moeten gebruiken.
Duidelijk, weer wat wijzer geworden. Ik had er wel eens van gehoord, maar nu weet ik ook wat ze ermee bedoelen. :)

http://www.leerict.nl/net...crosskabel/crosskabel.php

Is dit nu de reden dat men switches gebruiken? Zodat de snelheid op een netwerk gewoon los staat van wat de router kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyK schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:55:
[...]

Duidelijk, weer wat wijzer geworden. Ik had er wel eens van gehoord, maar nu weet ik ook wat ze ermee bedoelen. :)

http://www.leerict.nl/net...crosskabel/crosskabel.php

Is dit nu de reden dat men switches gebruiken? Zodat de snelheid op een netwerk gewoon los staat van wat de router kan?
Onder andere...
In "echte, stoere" netwerken heb je bv een Firewall/router of gewoon een router met daarachter een geswitched netwerk...

Die "prul" die wij thuis hebben staan zijn eigenlijk 2 poorts routers met aan een kant een switchje, op dat switchje een wireless access point... That's it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
ok nu heb ik dus een uitdaging :(

QNAP Turbo Station TS-439 Pro II wilde ik bestellen..

niet goed op wlan-shop.nl gekeken....

heb ik me de...

QNAP SS-439 PRO besteld! (en die is vandaag dus binnen gekomen..)

eek...

nu kan ik 2 dingen doen..

1) ding terug sturen en de goede (met mogelijk kleine bijbetaling) krijgen en dan de 4x 3.5" 2TB schijven in de TS stoppen

2) de SS gebruiken, en dan de 4x 2TB schijven 2x usb 2x esata aansturen (en dan 4 2.5" schijven dr bij kopen/halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Ik zou hem terug sturen. Die 2'5" schijfjes zijn echt duur... En vooral ook klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dutch2007 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:27:
ok nu heb ik dus een uitdaging :(

QNAP Turbo Station TS-439 Pro II wilde ik bestellen..

niet goed op wlan-shop.nl gekeken....

heb ik me de...

QNAP SS-439 PRO besteld! (en die is vandaag dus binnen gekomen..)

eek...

nu kan ik 2 dingen doen..

1) ding terug sturen en de goede (met mogelijk kleine bijbetaling) krijgen en dan de 4x 3.5" 2TB schijven in de TS stoppen

2) de SS gebruiken, en dan de 4x 2TB schijven 2x usb 2x esata aansturen (en dan 4 2.5" schijven dr bij kopen/halen....
Terug sturen, je hebt altijd 7 dagen bedenktijd.... Maar verder is de ss-439 een goed apparaat , ok je kunt er minder tb's in kwijt maar je moet je af vragen of dat ook daadwerkelijk gaat gebruiken. Heb hier de ss439 doet zijn werk goed heeft 'maar' 2tb maar is nog lang niet vol (ik download niet om het downloaden ik download omdat ik het wil zien en knikker het daarna weer weg ). Verder scheelt het natuurlijk ook een stuk op je stroomrekening.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ben een beetje aan het testen met Transmission met op OSX de Transmission Remote GUI en dat werkt echt perfect zo. Ik start transmisson 2 keer op met verschillende configuration files voor m'n vriendin en ik, zodat we onze eigen torrents hebben. De web interface van transmission werkt trouwens ook al erg goed. Er is veel gebeurd sinds ik 4 jaar geleden Torrentflux ben gaan gebruiken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Dutch2007: Sowieso terugsturen, want je hebt 100 euro teveel betaald! :o

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 31-12-2010 20:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terugsturen! Onmiddellijk... Als je dat iedere keer met 2,5 inch schijfjes moet upgraden... Plus de prestaties vallen volgens mij ook wel tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
HyperBart schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:44:
Terugsturen! Onmiddellijk... Als je dat iedere keer met 2,5 inch schijfjes moet upgraden... Plus de prestaties vallen volgens mij ook wel tegen...
ok, dan stuur het komende week terug, neem k het mee naar me werk, pak ik het van te voren in, en stuur ik het terug (ja heb als consument gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 23:58
sl1000 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:24:
als je een x10 wilt zou ik je aanraden nog een weekje of 3 te wachten ;)
Op dit moment heb ik nog de Syno DS207+ en deze wil ik vervangen voor een Qnap TS210 / of de 219 maar daar zit ik even mee over het punt wat is de meerwaarde tussen de 219 en de 219+ had ook nog gekeken bij de Netgear versies maar ik merk dat op veel fora's meer over de Qnap te lezen is..

[ Voor 35% gewijzigd door Mabili op 02-01-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Meerwaarde tussen de 219P en de 219p+ is voornamelijk de snelheid. de + versie heeft een 1600mhz cpu (ipv 1200mhz) en is daardoor 30% sneller. Besef echter dat de 219P een model is dat niet meer geproduceerd wordt (de + versie is de opvolger voor dezelfde prijs), Net als dat de kans zeer groot is dat zeer binnenkort de x10 wordt... (maak het zelf maar af ;) )

Verschil tussen de x10 en de x19 is naast een 50% tragere cpu, het niet kunnen swappen van de drives, en dat de 210 geen externe e-sata poorten heeft. (Hij heeft maar 1 controller aan boord welke voor beide interne schijven wordt gebruikt)

Bouwkwaliteit van de x10's zijn ook iets minder dan van de hogere series, plastic vs geborsteld aluminium en staal. Maar ik heb nu het traagste QNAP telgje van 2011 voor mijn neus staan, en ik moet zeggen dat het plastic mij niet stoort. Vindt het gladde witte plastic eigenlijk wel erg gelikt.

Over de Netgears kan ik weinig zeggen. Ik werk vooral met de QNAPs

[ Voor 3% gewijzigd door sl1000 op 02-01-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Eigenlijk komt het er op neer dat de 219+ of nog even afwachten op de nieuwe modellen de beste oplossing zijn om zonder problemen gebruik te kunnen maken van de squeezebox server.. Heb ik het zo goed begrepen? ;) Alleen weken zonder een NAS zitten is niet echt de oplossing voor mij dus word even goed nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Mabili schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:21:
Eigenlijk komt het er op neer dat de 219+ of nog even afwachten op de nieuwe modellen .
De 219+ is net nieuw dus wachten lijkt me onzin.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
voor SBS zou ik investeren in de 219P+, Zeker met grotere muziekcollecties is het extra geheugen en de extra cpu power een stuk prettiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Dan ga ik deze week de 219P+ bestellen :)
Bedankt iedereen voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb een vraag over het power beheer. Ik heb zuinige schijven genomen (Samsun green schijfjes van 2TB) voor mijn TS-210. Nu keek ik zojuist in de meterkast en had het idee dat de NAS gewoon "aan" staat, te wachten op orders, of iets dergelijks. Ik kreeg niet de indruk dat hij in een slaapstand staat na een x aantal uren geen activiteit. Om de zoveel secondes maakten de harde schijven even een actief geluidje..en het lampje aan de achterkant die netwerk activiteit toont is druk aan het knipperen.

Ik heb geen downloads meer open staan, alles wat ik hebben wil, is binnen.

In de opties "Stel aan/ uit herstart schema in" kan ik een aan uit schema opzetten. Als ik nu een download aanzet, gaat deze dan door tot hij binnen is, of is het schema aan / uit hem de baas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178267

RoyK schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:53:
Wauw, een hele dure 2e kerstavond voor mij dit keer haha. Ik heb zojuist de knoop doorgehakt en een Qnap TS-210 besteld samen met 2 samsung green schijven van 2Tb. Ze worden in de winkel gemonteerd en naar de nieuwste firmware geupdated. (winkel: wifimedia)

Mijn collega (systeem beheerder) was erg te spreken over de Qnap NAS zowel op de zaak als prive.

Ik heb meteen ook de Boxee Box media speler besteld die mijn media straks vanaf de Qnap gaat afspelen. Oftewel, ik ben een paar honderd euro lichter :P

De Qnap gaat mijn opslag station worden voor A) Werk, heel veel tekeningen die nu op mijn laptop staan. Als mijn laptop het begeeft ben ik duizenden uren werk kwijt. En B) foto's en films van mijn gezin. En C) gaat hij natuurlijk vertier binnehalen. Iemand hier toevallig met een zelfde setup?
Ik ben van plan één dezer dagen dezelfde setup met dezelfde media speler te halen! Ben benieuwd naar je bevindingen! Werkt Sabnzbd hier ook lekker op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben er waanzinnig blij mee. De Boxee Box is echt helemaal top. Hij staat in de meterkast. De ab werkt dwars door de deuren heen. Geweldig voor mij, ik heb enkel een tv aan de muur hangen en je ziet verders niets. Het enige waar ik nog mee aan het stoeien ben is een app te vinden en te instaleren voor bijv. rtl uitzending gemist etc. Top setup!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
zoals eerder gepost... kreeg ik de volgende mail vandaag van wlan shop...
Van: Wlan Shop B.V. - RMA Afdeling [mailto:rma@wlan-shop.nl]
Verzonden: dinsdag 4 januari 2011 11:21
Aan: Michael Maertzdorf
Onderwerp: Retour niet akkoord 20109478

Geachte heer Maertzdorf,

Helaas kan ik uw retour aanvraag niet accepteren.
Het product is namelijk speciaal voor u besteld, dit staat ook duidelijk aangegeven op de pakbon die u heeft ontvangen bij de levering.

Met vriendelijke groet,

Wlan Shop B.V.
3e Oosterstraat 50-52
1211 LN Hilversum
Tel: 035-7722123
Fax: 035-6018064
E-mail: chris@wlan-shop.nl
WWW: www.wlan-shop.nl
KvK: 32135886
BTW nummer: NL819538814B01
ABN Amro: 44.03.74.588
IBAN: NL30 ABNA 0440 3745 88
BIC: ABNANL2A
AXA Bank: 751-2022308-92
IBAN: BE12751202230892

Van: Michael Maertzdorf [mailto:michael.maertzdorf@xxxx.nl]
Verzonden: dinsdag 4 januari 2011 10:25
Aan: RMA Wlan Shop
Onderwerp: Retournering/omruiling 20109478

Beste support,

Afgelopen week heb ik een product bij U besteld. Het betrof een

Qnap-SS-439Pro (QNAP SS-439Pro 2.5 inch 4-bay SATA Pro Turbo NAS, SN: Q105W01240).
http://www.wlan-shop.nl/p...y-sata-pro-turbo-nas.html

Deze is echter verkeerd besteld, het moest nml de volgende zijn:

http://www.wlan-shop.nl/p...4-bay-1.8ghz-1gb-ram.html

Ik wil graag het verkeerd bij U bestelde product, retourneren en met bijbetaling het correcte product bestellen.

Hoe kan dit het beste geregeld worden?

Ik ben mocht het noodzakelijk zijn telefonisch te bereiken op 06-xxxxxxxx.

Met vriendelijke groet,

Michael Maertzdorf
wat suggereren jullie?

[ Voor 0% gewijzigd door Microkid op 13-07-2023 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Heel jammer voor je maar ik vrees dat je het product zal moeten door verkopen via pricewatch of marktplaats aangezien:
Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.

De afkoelingsperiode geldt niet in de volgende gevallen:
...
Aankopen die speciaal, op bestelling, zijn gemaakt;
..
bron: www.kieskeurig.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 04-01-2011 12:32 . Reden: bronvermelding ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Aankoop is niet speciaal gemaakt. Slechts speciaal besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb geen juridische achtergrond maar zou dat niet onder het zelfde kopje gehangen kunnen worden (speciaal besteld / gemaakt ). Je zou in ieder geval de verkoper met de wet koop op afstand kunnen confronteren en dan de reactie afwachten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hmm.. op hun website staat bij het product:

"Dit artikel wordt speciaal besteld, geen recht van retour."

Als je hiervan op de hoogte was, wordt het lastig, lijkt mij

[ Voor 23% gewijzigd door RoyK op 04-01-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Is er een mogelijkheid om met mijn TS-210 ondertitels met de film te streamen naar mijn PlayStation3.

.mp4 files spelen wel af maar haperen op de PlayStation3, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zonekill schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:43:
Is er een mogelijkheid om met mijn TS-210 ondertitels met de film te streamen naar mijn PlayStation3.

.mp4 files spelen wel af maar haperen op de PlayStation3, is dat normaal?
Twonky media server die er standaard op staat kun je gebruiken al zul je niet ondersteunende files om moeten zetten met bijv. mkv2vob.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Ja, Twonky gebruik ik maar doet die ook .srt ondertitels streamen? Dat is me iig nog niet gelukt.
.mkv moet ik inderdaad omzetten met mkv2vob maar .mp4 zou de PS3 toch goed moeten afspelen?

Meteen nog maar een vraag:
Waarom zijn de foto's die ik op mijn Tv kijk via Nas>PS3>TV niet zo scherp als ze origineel zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Zonekill op 04-01-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee, PS3 streaming ondersteunt geen srt's.
Ik ben op een gegeven moment van het ge-emmer met 360 en PS3 afgestapt, PCH aangeschaft, en ik zou nooit meer terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zonekill schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:04:
Ja, Twonky gebruik ik maar doet die ook .srt ondertitels streamen? Dat is me iig nog niet gelukt.
.mkv moet ik inderdaad omzetten met mkv2vob maar .mp4 zou de PS3 toch goed moeten afspelen?

Waarom zijn de foto's die ik op mijn Tv kijk via Nas>PS3>TV niet zo scherp als ze origineel zijn?
Inderdaad de mp4 zou werken maar helaas ondersteunen zowel twonky als de ps3 geen externe ondertitel bestanden. Die zul je er dus in moeten coderen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutCha
Zonekill schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:04:
[..]
Dat kan natuurlijk aan vanalles liggen: Wat voor TV heb je, is de output van de PS3 de native resolutie van je TV en heb je over/underscan uitstaan. Output je PS3 zonder beeldbewerking (kijk even in de special settings) en heb je je TV in een zo puur mogelijke modus staan of staan er allerlei filters aan.

Verder: wat vind je origineel; hoe bekijk je ze normaal, ook op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
AutCha schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:55:
[...]

Dat kan natuurlijk aan vanalles liggen: Wat voor TV heb je, is de output van de PS3 de native resolutie van je TV en heb je over/underscan uitstaan. Output je PS3 zonder beeldbewerking (kijk even in de special settings) en heb je je TV in een zo puur mogelijke modus staan of staan er allerlei filters aan.

Verder: wat vind je origineel; hoe bekijk je ze normaal, ook op je tv?
Ik bekijk dezelfde foto die ik download van mijn Nas naar mijn PS3. En dan vergelijk ik dus de 2 identieke foto's op mijn TV scherm. Dus voor de duidelijkheid ik bekijk beide foto's op mijn TV 1x streamt die dus van de nas en de andere identieke kopie van die foto vanaf de HDD van mijn PS3 en dan zie ik dus verschil.

TV: Philips 32pf9531/10, PS3 in 720p, Underscan/Overscan zie ik bij de instellingen van mijn TV niet staan. Output PS3 zonder beeldbewerking? Zal eens kijken.
Maar hoe mij TV is ingesteld maakt volgens mij niet uit want ik bekijk gewoon 2x dezelfde foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
Heb ook FTP server opgezet maar dit werkt nog niet. Als ik bij mijn broer thuis via Filezilla toegang probeer te krijgen krijgen ik deze fout melding:

Status: Adres oplossen van xxx.dyndns.org
Status: Verbinden met xx.xxx.xx.xxx:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 NASFTPD Turbo station 2.x 1.3.2e Server (ProFTPD) [::ffff:xxx.xxx.x.xx]
Commando: USER xxx
Antwoord: 331 Password required for xxx
Commando: PASS ********
Antwoord: 230 User xxx logged in
Commando: SYST
Antwoord: 215 UNIX Type: L8
Commando: FEAT
Antwoord: 211-Features:
Antwoord: MDTM
Antwoord: MFMT
Antwoord: UTF8
Antwoord: AUTH TLS
Antwoord: MFF modify;UNIX.group;UNIX.mode;
Antwoord: MLST modify*;perm*;size*;type*;unique*;UNIX.group*;UNIX.mode*;UNIX.owner*;
Antwoord: LANG en-US*
Antwoord: PBSZ
Antwoord: PROT
Antwoord: REST STREAM
Antwoord: SIZE
Antwoord: 211 End
Commando: OPTS UTF8 ON
Antwoord: 200 UTF8 set to on
Status: Verbonden
Status: Mappenlijst ophalen...
Commando: PWD
Antwoord: 257 "/" is the current directory
Commando: TYPE I
Antwoord: 200 Type set to I
Commando: PASV
Antwoord: 227 Entering Passive Mode (xx,xxx,xx,xxx,220,238).
Commando: MLSD
Fout: Verbinding verloren
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Heb wat gelezen over Active/passive FTP maar geen idee wat dat allemaal is.
Weet iemand wat ik kan doen.
FTP is de hoofdzaak waarvoor ik mijn TS-210 hebt gekocht zodat familie er makkelijk bestanden op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Portrange opgeven die je ftp server als passive ports mag gebruiken. Diezelfde range portforwarden in je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
mwah, gewoon poort 20 erbij openen is normaliter voldoende hoor. (ben meer fan van active ftp ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 23:19

mutsje

Certified Prutser

hebben hier mensen ervaring met de backup functionaliteit van de qnap. Met name de resync optie. Wij zijn bezig met testen en als ik een job op zet en de optie NAS gebruik werkt authentication goed maar als ik RESYNC selecteer krijg ik authentication failure. Dit alles gaat over een ipv6 netwerk. Synchronisatie via nas gaat goed 25GB pompt ie over in circa 8 uur dus dat is erg netjes gezien mijn upload niet hoger is dan 1MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zit hier nog steeds met een SMB probleem. Ik heb een x aantal shares op van de nas gekoppeld aan gebruikers accounts op deze nas. Deze accounts komen overeen met inlog accounts van de windows pc's hier (2).

Nu zit ik al een paar dagen te klooien met Samba. Elke keer als een bepaalde pc op het netwerk inlogged vliegt er een SMBD process op de nas onder het guest account naar 15% of hoger. Dit proces killen heeft geen zin aangezien het elke keer terug komt. Heb al bij de pc gekeken of het guest account actief is/was maar dat is niet het geval. Heeft iemand enig idee hoe dit kan gebeuren en wat er aan gedaan kan worden.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Iemand nog een QNAP hebben, ik ga de mijne zo uit het raam smijten... :)

Nou ja, liever een oplossing natuurlijk. Alleen snap ik er helemaal niks van.
Ik mijn mij TS-410 Turbo nu bijna een jaar en er alleen maar ellende mee. Het ene moment lijkt alles goed te werken, het andere moment is de NAS zeer traag of niet te benaderen... en dat gaat zo al een paar maanden heen en weer.

Het kan natuurlijk een probleem in mijn netwerk zijn maar het enige wat opvalt is dat als de NAS traag of niet benaderbaar is de lampjes van de eerste en tweede bay knipperen en de derde en vierde alleen oplichten. Als de NAS goed werkt knipperen ze allemaal. Is dat iets om mee te beginnen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:27
hemiparo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:27:
Het kan natuurlijk een probleem in mijn netwerk zijn maar het enige wat opvalt is dat als de NAS traag of niet benaderbaar is de lampjes van de eerste en tweede bay knipperen en de derde en vierde alleen oplichten. Als de NAS goed werkt knipperen ze allemaal. Is dat iets om mee te beginnen...?
Dit lijkt mij meer op een probleem met een van de schijven of de controller.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome

Ik mijn mij TS-410 Turbo nu bijna een jaar en er alleen maar ellende mee. Het ene moment lijkt alles goed te werken, het andere moment is de NAS zeer traag of niet te benaderen... en dat gaat zo al een paar maanden heen en weer.

En in de admin geeft de status van alle schijven gewoon 'good' terug? Heb je al eens gekeken of er ten tijde van deze issue een bepaald process 100% staat te trekken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Status van de schijven is idd 'GOED' (NL :)) en ik zie niet zomaar processen. Weet ook niet goed hoe ik dit moet testen of controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
hemiparo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:14:
Status van de schijven is idd 'GOED' (NL :)) en ik zie niet zomaar processen. Weet ook niet goed hoe ik dit moet testen of controleren?
Zo uit mijn hoofd, onder resources (laatste entry in de navigator aan de linkerkant ) kun je de lopende processen zien.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000

Welke Firmwareversie draai je momenteel? en welk merk/type disken zitten er in?
welke qpkg's en services heb je aanstaan?

ik ben altijd bereid even remote te neuzen wat er mis is. meestal is het iets kleins.

[ Voor 28% gewijzigd door sl1000 op 06-01-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@sl1000
Wat voor status heb jij eigenlijk bij QNAP? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
sl1000 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:34:
[...]
Welke Firmwareversie draai je momenteel? en welk merk/type disken zitten er in?
welke qpkg's en services heb je aanstaan?

ik ben altijd bereid even remote te neuzen wat er mis is. meestal is het iets kleins.
3.3.8 (1217T) - 4x Western Digital Caviar Green WD10EARS, SABnzbdplus actief maar niet altijd bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

hemiparo schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:25:
3.3.8 (1217T) - 4x Western Digital Caviar Green WD10EARS, SABnzbdplus actief maar niet altijd bezig...
De kans is groter dat het aan je schijven ligt dan dat het aan de QNAP ligt... Lees maar eens over issues met de WD schijven in RAID opstellingen. Bij de EADS kon er nog iets aangezet worden om RAID beter te ondersteunen maar bij de EARS schijven met firmware vanaf eind vorig jaar 2009 is dat niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Iets meer info? Heb deze NAS namelijk vorig jaar gekocht en al veel problemen gehad. De opstelling is echter door de winkel gedaan. En nu zou dat dus voor de problemen (kunnen) zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Je hoeft maar te googlen of op de QNAP en Synology fora te zoeken. Dat veel (web)shops NAS'en in combinatie met bepaalde schijven verkopen wil niet zeggen dat dat gegarandeerd goed werkt want shops weten vaak amper wat ze verkopen.

Als je zoekt op "eads raid issues" of "ears raid issues" dan vind je veel relevants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@Ultrasub: Ik ben daar niet meer dan een modje hoor. Verder beheer ik wat qpkgs (stuk of 6), en help ik mee met firmwareupgrades, etc. maar enfin inmiddels ken ik de QNAP zowat beter dan sommige remotesuppport medewerkers aldaar.

@Exirion: grappig mijn ervaring is tegengesteld. Los van de tler en wdidle issues is mijn ervaring dat er series van de EADS zijn die ik met geen mogelijkheid kan laten performen met een QNAP. meer dan 10mb/sec krijg ik gewoon niet uit die schijven. de EARS willen nog best vliegen, mits de disk uitlijning ok is. Los daarvan zijn beide series simpelweg uit de compatability list gehaald om drie redenen: 1. support per disk wisselt per firmwareversie, en WD released nog al wat verschillende versies. 2. WD geeft officieel aan dat ze niet gesupport zijn. 3. aantal klachten van gebruikers over (performance) problemen (100'den) i.c.m. WD green/black schijven.

@hemiparo: zou je eens in een ssh sessie met de nas het commando "fdisk -lu" kunnen uitvoeren en de output hier posten? (controle van disk layout ivm 4k alignment) ook de output van " mdadm --examine /dev/sda3" zou ik graag even willen zien (geeft me inzicht in de raidconfig en status van de disken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
sl1000 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:50:
@hemiparo: zou je eens in een ssh sessie met de nas het commando "fdisk -lu" kunnen uitvoeren en de output hier posten? (controle van disk layout ivm 4k alignment) ook de output van " mdadm --examine /dev/sda3" zou ik graag even willen zien (geeft me inzicht in de raidconfig en status van de disken).
Als ik weet hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Um, dat zegtie toch :P
Inloggen middels ssh (putty is free, ff googlen) op je Qnap, dan die 2 commando's.

Overigens; 15x EADS in 3x TS-509 pro, 75-80 MB/s schrijven, 95 lezen.
(ja ik ken de issues, gaan we niet weer over discussiëren, dat punt probeer ik niet te maken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

UltraSub schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:48:
(ja ik ken de issues, gaan we niet weer over discussiëren, dat punt probeer ik niet te maken :) )
Als je geen problemen hebt is dat prima en dan zou ik me ook geen zorgen maken. Heb je wel problemen, dan is het goed mogelijk dat het aan de schijven ligt. Ergo, als ik voor de keus sta om een schijf te kopen dan valt een WD GP zeer zeker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:48:
Um, dat zegtie toch :P
Inloggen middels ssh (putty is free, ff googlen) op je Qnap, dan die 2 commando's.

Overigens; 15x EADS in 3x TS-509 pro, 75-80 MB/s schrijven, 95 lezen.
Misschien... heel misschien, zou je je kunnen voorstellen dat iemand gewoon niet weet hoe zoiets moet?

Anders... nee... ik heb hier helemaal geen kaas van gegeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@hemiparo:
download putty: http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe
opstarten, het ipadres van je nas invullen bij HOST, SSH kiezen als connection type en op "open" klikken
inloggen met admin en je admin pwd
daarna de commando's die ik tussen "quotes" had gezet even intypen. dus
fdisk -lu
output selecteren met je muis (selecteren is automatisch kopieren in putty)
hier ff posten met ctrl-v
herhalen met het andere commando (mdadm --examine /dev/sda3)
exit om de sessie te sluiten.

@UltraSub
Dat is dus juist het verneukeratieve van die WD's de ene firmware versie doet het prima, de andere voor geen meter. ik weigerde het eerst ook te geloven. 2 volle dagen bezig geweest met een ts-219p+ van iemand die niet meer dan 80mbit aan throughput wilde genereren (hdparm -Tt was daar ook heel sloom). uiteindelijk een driveswap naar HD204ui's en hoppa super super snel. ik zal eens even kijken welke firmware dat toen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
sl1000 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:32:
@hemiparo:
download putty: http://the.earth.li/~sgtatham/putty/latest/x86/putty.exe
opstarten, het ipadres van je nas invullen bij HOST, SSH kiezen als connection type en op "open" klikken
inloggen met admin en je admin pwd
daarna de commando's die ik tussen "quotes" had gezet even intypen. dus
fdisk -lu
output selecteren met je muis (selecteren is automatisch kopieren in putty)
hier ff posten met ctrl-v
herhalen met het andere commando (mdadm --examine /dev/sda3)
exit om de sessie te sluiten.
[~] # fdisk -lu

Disk /dev/sda: 1000.2 GB, 1000204886016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 121601 cylinders, total 1953525168 sectors
Units = sectors of 1 * 512 = 512 bytes

Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/sda1 * 63 1060289 530113+ 83 Linux
/dev/sda2 1060290 2120579 530145 82 Linux swap / Solaris
/dev/sda3 2120580 1952507969 975193695 83 Linux
/dev/sda4 1952507970 1953503999 498015 83 Linux

Disk /dev/sda4: 469 MB, 469893120 bytes
2 heads, 4 sectors/track, 114720 cylinders, total 917760 sectors

Disk /dev/sda4 doesn't contain a valid partition table

Disk /dev/sdb: 1000.2 GB, 1000204886016 bytes

/dev/sdb1 * 63 1060289 530113+ 83 Linux
/dev/sdb2 1060290 2120579 530145 82 Linux swap / Solaris
/dev/sdb3 2120580 1952507969 975193695 83 Linux
/dev/sdb4 1952507970 1953503999 498015 83 Linux

Disk /dev/sdc: 1000.2 GB, 1000204886016 bytes

/dev/sdc1 * 63 1060289 530113+ 83 Linux
/dev/sdc2 1060290 2120579 530145 82 Linux swap / Solaris
/dev/sdc3 2120580 1952507969 975193695 83 Linux
/dev/sdc4 1952507970 1953503999 498015 83 Linux

Disk /dev/sdd: 1000.2 GB, 1000204886016 bytes

/dev/sdd1 * 63 1060289 530113+ 83 Linux
/dev/sdd2 1060290 2120579 530145 82 Linux swap / Solaris
/dev/sdd3 2120580 1952507969 975193695 83 Linux
/dev/sdd4 1952507970 1953503999 498015 83 Linux

Disk /dev/md0: 0 MB, 0 bytes
2 heads, 4 sectors/track, 0 cylinders, total 0 sectors

Disk /dev/md0 doesn't contain a valid partition table

Disk /dev/md9: 542 MB, 542769152 bytes
2 heads, 4 sectors/track, 132512 cylinders, total 1060096 sectors

Disk /dev/md9 doesn't contain a valid partition table

Disk /dev/md4: 542 MB, 542769152 bytes
2 heads, 4 sectors/track, 132512 cylinders, total 1060096 sectors

Disk /dev/md4 doesn't contain a valid partition table
[~] #

En...

[~] # mdadm --examine /dev/sda3
/dev/sda3:
Magic : a92b4efc
Version : 00.90.00
UUID : d11b2dbc:2c32a17a:d54fd9f1:b473e96c
Creation Time : Mon Feb 15 11:04:01 2010
Raid Level : raid5
Used Dev Size : 975193600 (930.02 GiB 998.60 GB)
Array Size : 2925580800 (2790.05 GiB 2995.79 GB)
Raid Devices : 4
Total Devices : 4
Preferred Minor : 0

Update Time : Fri Jan 7 17:37:27 2011
State : clean
Active Devices : 4
Working Devices : 4
Failed Devices : 0
Spare Devices : 0
Checksum : 2fe8662 - correct
Events : 0.34

Layout : left-symmetric
Chunk Size : 64K

Number Major Minor RaidDevice State
this 0 8 3 0 active sync /dev/sda3

0 0 8 3 0 active sync /dev/sda3
1 1 8 19 1 active sync /dev/sdb3
2 2 8 35 2 active sync /dev/sdc3
3 3 8 51 3 active sync /dev/sdd3
[~] #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@UltraSub: Probleemdisken van toen: WD15EADS-00S2B0 01.0
@Hemiparo: als je echt ears schijven hebt, is de disk layout is verkeerd, waardoor je veel performance verlies hebt.

kun je nog een paar commando's voor me uitvoeren? (regel kopieren en dan rechtsklikken in putty is het makkelijkste):

hardware en software versie check:
grep System] etc/config/uLinux.conf -A5

harddisk type check: (ff zeker weten wat je precies hebt, incl firmware subversion)
for i in a b c d; do hdparm -I /dev/sd$i | grep Model -A2; done
(misschien even de serienummers weglaten, daar ik die niet hoef te weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Oke mensen, ik zit nog steeds met een vraag over het in slaap vallen van de Qnap.

Als ik naar mijn werk ben, of in de nachtelijke uurtjes, wil ik dat mijn Qnap download, of in slaapstand valt. Ook als de Qnap niet geraadpleegd wordt door mijn computer of mediaplayer wil ik dat hij in slaapstand valt.

Toch als ik naar de NAS kijk terwijl hij niets te doen heeft. blijft hij gewoon draaien. Er gaan geen ledjes uit en ik hoor de HDD nog gewoon van alles doen.

Mijn download schema is in ieder geval van 23:30 tot 0600, en van 0730 tot 1730.

in de settings heb ik bij "Hardware" aangevinkt:
Enable hard disk standby mode after 30min. (if no access within Status LED will be off)

Bij de "Power Managment" kan ik een power on, power off schema opzetten. Nu vraag ik me af, gaat de NAS dan ook uit als hij nog download activiteiten heeft staan? En gaat de Qnap ook uit als ik een film aan het kijken ben of andere activiteiten uitvoer? En, zodra ik de Qnap aanspreek terwijl hij "uit" staat door middel van bijv. een media speler.. schakelt hij zichzelf dan meteen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Kun je eens kijken bij de processen welke er draaien. Misschien heb je het zelfde probleem als wat ik heb ( een smb proces dat 15% trekt en zo voorkomt dat de qnap in slaap valt )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuckert
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:16
Heb sinds vandaag een TS-239 Pro. Heb sabnzb+ package geinstalleerd wat allemaal goed is gegaan. Ik kan alleen niet downloaden vanaf de NAS. Hij geeft een foutmelding network is unreachable. Wat doe ik fout? Moet ik ook nog iets in mijn router instellen om te kunnen downloaden vanaf de NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
port forwarden....

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@Royk: leesvoer: http://wiki.qnap.com/wiki...hard_drives_from_spindown
kun je de output van het script hier posten?

er zijn qpkgs die je nas wakker houden, als je een website hebt die van buiten benaderbaar is, kan dat je nas wakker houden, maar ook het gebruik van de nas als masterbrowser, of windowsclients die een mapped drive naar de nas hebben kunnen dit veroorzaken.

Wat betreft WOL: je had toch een TS-210?: die hebben geen Wake-On-Lan support. Zie chart: http://www.qnap.com/image...n/Comparison_2BayNAS.html
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.