Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:42
Enerzijds wel, anderzijds zijn qpkgs altijd sinlge click installs geweest die door iedereen te installeren moeten zijn. Dat zou ik ook graag zou houden. Inmiddels heb ik dat ook voor elkaar en kan ik zonder iets te weten toch alles installeren. Draait perfect nu.

Ik kwam alleen nog een bug in de packaging applicatie tegen, die ik even bij de maker heb neergelegd. Zodra deze is gefixt, kan ik een nieuwe release uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 16:19
Dat is een mooi streven _/-\o_ Ik kijk er naar uit!
Ik hoop dat het met MySQL beter draait op een TS-119...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:42
@ sl1000:

Lijkt erop dat ik nu geen problemen meer heb. Ik kan nu ook gewoon bv. een kleine 200 GB overzetten zonder problemen. Bleek te liggen aan een instelling die Microsoft in de oudere windows versies gebruikte voor file transfers via het netwerk. Toen waren de netwerken nog niet zo snel, vandaar dat microsoft RDC (Remote Differential Compression) had ingebouwd, een functie die dus nog steeds standaard in Windows 7 Professional (nota bene! Alhoewel, ik kan me voorstellen dat synchronisatie veiliger is in enterprise situaties) zit. Het is een soort van compressie functie dat je interne hd vrije ruimte gebruikt als buffer voor de file transfers, of eigenlijk synchronisatie.... Toch handig altijd, als je een netwerk engineer kent....

Ik denk ik zet het ff hier neer voor de mensen die hetzelfde probleem hebben, dat ze alleen maar in kleine batches data kunnen overpompen. Het zorgt ook voor hogere doorvoersnelheden:

control panel > programs > programs and features > turn windows features on or off > uncheck RDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
RDC wordt alleen gebruikt door programma's die het ook daadwerkelijk nodig hebben. Als een programma niet een specifieke call naar RDC doet wordt het niet gebruikt en heeft het verder geen invloed. De uitleg van die netwerk eningeer die je kent klopt niet helemaal.

Je moet overigens wel een reboot doen na het installeren van RDC, misschien is dat je oplossing geweest :)

http://blogs.technet.com/...ial-compression-myth.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
hehe, dagje later dan geplanned, maar heb 'm af. spotweb 0.95 :)
please, stel mij geen spotweb vragen, ik maak alleen het qpkg, als ze het ding weer eens hebben voorzien van wat bugs ;) wacht dan gewoon een tijdje af, meestal werkt het na de volgende git pull weer. kijk ook eens in de spotweb thread voor meer informatie, vragen en antwoorden op veel voorkomende problemen! (SpotWeb - Webbased Spotnet)

[Version]
0.95

[nieuwe features]
- gebruikt nu MYSQL ipv sqlite3, dit zou een stabieler werkende versie moeten geven...

[Afhankelijk van]
- Webservice (ZELF inschakelen indien noodzakelijk voor het installeren van het qpkg)
- MySQL service (Indien de service uitstaat, wordt deze automatisch ingeschakeld)
- Optware QPKG (verplicht te installeren voordat je de installatie start)
- SABnzbd QPKG (Verplicht te installeren voordat je de installatie start)
*NB 1. SABnzbd dient geconfigureerd te zijn met een geldige nieuwsgroep server VOORDAT je de spotweb qpkg installeerd.
*NB 2. SABNZBD mag geen username en password beveiliging ingesteld hebben, spotweb snapt dat niet.

[bugfixes]
- geen nieuwe volgens mij

[Let op!]
1. Tijdens installatie of deinstallatie van het qpkg wordt een aantal keer de mysql service gestopt en gestart. Het zou kunnen dat andere applicaties die afhankelijk zijn van deze service hierdoor wat van slag raken. controleer deze daarom na de installatie van de qpkg.

2. ik merk dat het "killen" van de spot update routine ervoor zorgt dat je 'm daarna een keer met --force moet draaien. dit was ook al het geval met sqlite. reboot de nas daarom niet totdat retrieve.php klaar is met draaien. Stop ook het qpkg niet gedurende het draaien van retrieve.php.

3. Het vullen van de spotsdatabase kost afhankelijk van de retentiontime van de nieuwsgroepserver ongeveer 4 tot 6 uur. echter! na ongeveer een uur wordt retrieve.php gestopt (max runtime). ergo het duurt een sessie of 3 tot 6 voordat de database gevult is. bij 3 sessies per dag (om de 8 uur) + 1 sessie bij het starten van het qpkg, kan het dus wel een dagje tot 2 dagen duren voordat alle spots in de database zitten. ik kan dit niet echt gebruikersvriendelijker maken. Wil je het sneller, dan zul je zelf met de hand updates moeten draaien.

4. Switchen van de database houd wel in dat deze opnieuw gevuld moet worden. een migratiescript was me echt te veel werk.

5. configureer sabnzbd niet met het maximaal aantal connecties. niet alleen zijn dat er w.s. toch veel te veel voor de nas, waardoor hij trager dan mogelijk wordt, maar ook heeft spotweb een connectie nodig voor het downloaden van spots en spotinfo. houd hier rekening mee, bij de configuratie van SABnzbd.

ik krijg het beestje niet bar veel gebruiksvriendelijker. mocht je echter ideëen of tips hebben om het qpkg nog beter te krijgen? Aarzel niet, en laat het me weten! :)

[download links]
ARM-X09: http://dl.dropbox.com/u/8.../SpotWeb_0.95_arm-x09.zip (NIET GETEST GEEN IDEE OF HET WERKT)
ARM-X19: http://dl.dropbox.com/u/8.../SpotWeb_0.95_arm-x19.zip
ARM-X86: http://dl.dropbox.com/u/8...tweb/SpotWeb_0.95_x86.zip
Notice: SpotWeb is a nzb search site for DUTCH speaking people only!

[installatie instructies]
1. Have optware installed and enabled.
2. Have QNAP's webservice installed and enabled
3. Have SABnzbd installed and enabled
4. Have a valid download server installed and enabled (spotweb will use the settings to fill its own settings file)
5. Do not use a username and password for the sabnzbd interface (spotweb isn't compatible with that)

what will the qpkg do when enabled:
1. it will download new spots direct on enabling the qpkg
2. it will download new spots every 8 hours automatically at 0:05, 8:05, 16:05.
3. it will do a git pull to update the spotweb program every 8 hours at 0:00, 8:00, 16:00
4. it will symlink a spotweb dir to the webfolder, which you can access to find spots.
5. every time the spotweb qpkg is (re)started it will reconfigure ownsettings.php with the settings from sabnzbd.ini if you don't want that, edit ownsetting.php and set QPKG DoNotTouch to TRUE;
6. on every (re)start, a git pull and a spots update is performed.

[ Voor 5% gewijzigd door sl1000 op 22-03-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Geweldig. Dank u wel!
Ik moest wel de sql3 databse met de hand wissen. Die bleef nog staan.

Ik heb ook een advies, als je de webserver hebt staan op een andere poort..zeg maar 222, zorg dan ervoor dat de spotweburl ook 192.168.x.x:222/spotweb/ heeft. Anders loopt het niet zo goed.

Nu eens kijken hoe het zich verder gedraagt.
Blijft wel handig zo. En ja...Spotnet/Spotweb etc is enorm aan het groeien zo. De dood van FTD heeft daarvoor gezorgd.

Prachtig die innovatie zo :-)

[ Voor 28% gewijzigd door Solstice op 21-03-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
klopt, bij een upgrade laat ik die database bewust staan, dan kun je nog terug mocht je dat willen.

de webpoort is voor mij lastig dynamisch te maken, maar ik zal een feature request indienen bij de QDK developer om dit uit te lezen during installtime :). Je bent wel een van de zeer weinigen die een aangepaste poort voor de webserver gebruikt.

nee, of het qweb of web is wordt dynamisch bepaald tijdens de installatie.
misschien heb je onvoldoende rechten om de symlink te zien? het feit dat je erbij kunt, betekend dat hij wel goed is aangemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passkes
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 20:13
Hoi Sl1000,

Zojuist getracht om SpotWeb_0.95_x86 te installeren op mijn Qnap TS859Pro+
(firmware 3.4.0 Build 0212T)
echter blijf ik de melding krijgen installation failed na ongeveer 5% van de installatie.

Ik heb webservice en MySQL ingeschakeld.
Daarnaast heb ik al aan QPKG packages draaien:
Python - 2.7-1
Optware - 0.99.163
SabNZBplus - 0.5.4R2
Sickbeard - A_Mstr_R6

Enig idee wat er nog aan de hand kan zijn of wat in de weg kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Wat staat er in de systeem logfile als reden? (tik "log" links onder in de zoekoptie van de gui)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passkes
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 20:13
sl1000 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:41:
Wat staat er in de systeem logfile als reden? (tik "log" links onder in de zoekoptie van de gui)
Ha thanks :)
Webservice ging iets mis, heb deze even uitgeschakeld, opnieuw ingeschakeld en weer opnieuw opgestart.
Nu kon ik het geheel zonder problemen installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:42
Hmmm... Wilde net downloadstation instellen, ging allemaal perfect, maar als ik Qdownload op geef als download locatie zegt ie: location not found?

Wel vreemd, aangezien ik m wel kan selecteren... Iemand misschien de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400649

Mag ik beginnen sl1000 te complimenteren met zijn superwerk mbt het maken van het Qnap package!
Het is mij gelukt te installeren, en het werkt in 1 x vanaf mijn interne lan.

Wat mij tot nu toe nog niet is gelukt is om de spotweb van buitenaf te benaderen, het lijkt goed te gaan van buiten af; de pagina laad, echter na een lange tijd zie ik een uitgeklede spotweb pagina (soort text only) en als ik dan naar een spot probeer te gaan, zie ik dat de link verwijst naar een 192.168.x.x adres, dat gaat van buitenaf natuurlijk niet lukken. (port forwardings staat correct ingesteld)

Heb ik iets verkeerd gedaan bij de installatie of zie ik iets over het hoofd?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

DeNnuZz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
@Trishul: ik ben geen downloadstation gebruiker, dus ff geen idee. post je vraag eens op forum.qnapclub.be of het engelse forum.

@dennuzz77:
thanks for the compliments! (glim glim)
van buiten benaderen is niet zo heel lastig, ware het niet dat je dan wel een router met ondersteuning voor Nat reflection moet hebben. (in simpele bewoording, je moet intern ook het externe adres kunnen gebruiken)
in dat geval moet je ownsettings.php even aanpassen, en de spotweb url aanpassen van het interne adres naar de externe dnsnaam. ook moet je "do not touch" dan op TRUE zetten, zodat je wijzigingen niet overschreven worden de eerst volgende reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400649

"van buiten benaderen is niet zo heel lastig, ware het niet dat je dan wel een router met ondersteuning voor Nat reflection moet hebben. (in simpele bewoording, je moet intern ook het externe adres kunnen gebruiken)
in dat geval moet je ownsettings.php even aanpassen, en de spotweb url aanpassen van het interne adres naar de externe dnsnaam. ook moet je "do not touch" dan op TRUE zetten, zodat je wijzigingen niet overschreven worden de eerst volgende reboot."

Als ik geen Nat reflection heb is het dus niet mogelijk om zowel intern als extern gebruik te maken van spotweb icm een Qnap? (wil het even zeker weten ;) )

thanks sl1000

DeNnuZz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Heeft niks met de qnap te maken, maar met spotweb. je moet dan in dat geval een dynamisch rewrite regeltje maken of i.d. vervolg je vraag even in het spotweb gedeelte (SpotWeb - Webbased Spotnet), daar kunnen ze je vast helpen, ik ben geen php expert.

Bij nader indien, dezelfde vraag is al beantwoord daar. vervang de regel $settings['spotweburl'] door:
$settings['spotweburl'] =(strpos(strtolower($_SERVER['SERVER_PROTOCOL']),'https') === FALSE ? 'http' : 'https') . '://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] . ':' . $_SERVER['SERVER_PORT'] . dirname($_SERVER['PHP_SELF']) . '/';

en het probleem is opgelost. ik zal 'm meenemen in de toekomstige versie als verbetering

[ Voor 42% gewijzigd door sl1000 op 22-03-2011 17:12 . Reden: antwoord toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:26
Hoi Sl1000, mooi dat je een qpkg hebt gecreeerd hiervoor zeg. Een aantal punten waar ik helaas niet uit kom:

- In de ownsettings.php wordt zowel de ['nzbhandling']['sabnzbd']['host'] als de ['spotweburl'] = 'http: bij mij niet goed gevuld, beide worden met het IP van mijn qnap gevuld maar er wordt niet afgesloten met '; waardoor initieel spotweb niet werkt.

- Mijn layout ziet er heel vreemd uit, het lijkt er op dat hij de template niet goed kan inladen, als ik in mijn apache log kijk zie ik inderdaad dat er iets niet goed gaat. een aantal voorbeelden zijn

File does not exist: /share/Web/spotwebjs, referer: http://***/spotweb/
File does not exist: /share/Web/spotwebtemplates_we1rdo, referer: http*****/spotweb/
File does not exist: /share/Web/spotwebtemplates_we1rdo

uiteraard bestaan de folders 'spotwebjs' en 'spotwebtemplates_we1rdo' niet...

Dit laatste bleek dus te komen doordat ik de spotweburl niet met een "/" had afgesloten :+

[ Voor 5% gewijzigd door TonCoronel op 22-03-2011 22:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
vaag probleem. tientallen werken met dat package zonder dat er problemen met ownsettings.php zijn.
als je die folders mist lijkt me dat er een probleem met de git repository is. Als je het qpkg stopt en start, is ownsettings dan opnieuw vernaggelt?
op welk type nas draai je spotweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Bedankt voor je reactie, zoals al aangegeven was het 2e issue dus een foutje van mij zelf.
Ja bij het stoppen en starten verpest hij het weer dus heb ik 'donottouch' op true gezet.
Draai hem op een qnap 419p+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
er gaat iets mis met het ophalen van de poort die geconfigureerd is voor sab lijkt me, als alleen het ip-adres word gevuld. /etc/init.d/SpotWeb.sh is verantwoordelijk voor het vullen van ownsettings.php. snuffel eens rond, misschien zie je iets geks in sabnzbd.ini, waardoor het vullen niet goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:16
Ik ben hier misschien wat meer thuis dan in het spotweb topic. Maar denk dat dit misschien een Qnap probleem is. En hoop een beetje op sl1000. :)

Ik heb een Qnap 219P met de laatste firmware draaien. spotweb draait prima en update prima om de 8 uur. Maaaar..... nzb files downloaden lukt mij gewoon niet. Pictures worden ook niet weergegeven,

Dit alles met een minimale ownsettings.php met alleen de usenet en database settings.

als ik een nzb aanklik zie ik alleen dit. Ben echt in staat om het hele ding een hard reset te geven. Dat is het enige wat ik nog niet gedaan heb.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
nope, spotweb issue... hoe staat de spotweb url ingesteld? en wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:16
tig keer verse install gedaan. Database/user verwijderd, minimale ownsettings, optware en alle opties als pear etc verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Ben niet echt bekend met php dus kan ook niet gericht zoeken naar een oplossing.

Ik heb jouw package geinstalleerd (na mijn spul verwijderd te hebben en moest eerst sabnzbd en python installeren), ...maar die draait prima.

Heb hem wel aangepast zodat deze vanaf remote te benaderen is via de ownsettings. Maar zodra ik dat doe dan werkt die searchbox met filters niet meer (Load error! (error) ..Maar alleen als ik hem benader via 192.168.x.x./spotweb. Doe ik het via mijn remote adres dan werkt het prima.
Mis ook de standaard nzb knoppen ?

Ik maak ook geen gebruik van sabnzbd op de nas. Ik gebruik hem op mijn pc in combinatie met nzbdStatus en dat werkt perfect.

Begrijp gewoon echt niet waarom het niet werkt als ik het handmatig doe !!! 8)7 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Tranzy op 23-03-2011 11:33 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
daarom: sl1000 in "Het grote QNAP topic"

als je donottouch op true zet, kun je sabnzbd ook weer verwijderen daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Tranzy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:07:
Heb hem wel aangepast zodat deze vanaf remote te benaderen is via de ownsettings. Maar zodra ik dat doe dan werkt die searchbox met filters niet meer (Load error! (error) ..Maar alleen als ik hem benader via 192.168.x.x./spotweb. Doe ik het via mijn remote adres dan werkt het prima.
Mis ook de standaard nzb knoppen ?
Wat ik heb gezet onder spotweburl is was sl1000 ook al een keer had aangegeven:

$settings['spotweburl'] =(strpos(strtolower($_SERVER['SERVER_PROTOCOL']),'https') === FALSE ? 'http' : 'https') . '://' . $_SERVER['HTTP_HOST'] . ':' . $_SERVER['SERVER_PORT'] . dirname($_SERVER['PHP_SELF']) . '/';

Bij mij werkt nu de searchbox dus wel goed zowel intern als extern, voorheen had ik inderdaad ook de load error

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijne heren en dames, we zitten al vlotjes over de 1000 posts in dit topic, en zoals het een goede "grote topic"-starter betaamd, gaan we bij voorkeur verder in: Het grote QNAP topic - Deel 2

Deze mag dan ook een slotje :)

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 23-03-2011 12:47 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.