Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:52

Twhomp

Stayin' Alive

KillaZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:37:
3 weken met 16 GB? Red je dat?

Dat zijn 600 foto's in RAW (even gemiddeld genomen).
Oftewel 200 foto's per week, dus ongeveer 30 per dag afgerond. Elke dag / om de zoveel tijd gaan wieden in de foto's, zodat je per onderwerp 1 of 2 goede foto's overhoudt. HDR kan je dan wel vergeten.

Dus per dag maar 15 dingen zien om te fotograferen. Op vakantie lijkt me dat erg weinig. Voor mij zou het genoeg zijn, want ik grijp niet snel naar een camera (ik zie het liever met eigen ogen als ik er ben dan achteraf thuis op een monitor :+ )

Dus of niet in RAW schieten of meer kaartjes mee zou ik zeggen!

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0zz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 16:13

Sn0zz

Wait... what!?

mrc4nl schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:28:
mag ik ff flauw doen? - nee ik doe het toch.
ik neem mezelf mee!
de rest op vakatie,maar jij niet is ook zo wat.
Als we dan toch flauw gaan doen :):
Ik ga NIET op vakantie, maar ga toch gebruiken:
* 7D + grip (thuis
* 50mm 1.4 (nog niet zo lang in bezit)
* wat andere lenzen (10-22, 70-200 2.8 non-IS, 17-85 IS)
In verband met recente parasiet in huis (lees: baby ;) ) komt er van reizen even niet zoveel. Fotograferen weer wel, want je eigen kind blijkt (hoe cliché) altijd mooi en leuk. Eindelijk eens wat meer met mijn 50 1.4 aan het spelen. :)

En om on topic te blijven: Bij de laatste lange trip (4 weken Japan) was mee:
* 7D + grip
* 10-22 groothoek
* 17-85 IS
* 70-200 2.8L non-IS
* UV- en Polafilters
* bups geheugenkaartjes

De 10-22 is vooral lekker in kleine ruimtes, landschappen en voor apartere perspectieven. De 17-85 is de lens die er het meest op heeft gezeten (hoewel ik die binnenkort eens wil vervangen door bijvoorbeeld de 24-105 4L IS; iemand daar al ervaring mee??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
azt33 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:44:
[...]

Ik heb gekozen voor een Blackrapid RS-5, die hopelijk snel wordt geleverd. Hier kan je ook nog wat accessoires in kwijt en als ik echt licht wil reizen, dan heb ik eigenlijk al genoeg aan de RS-5 (er zitten genoeg opbergvakjes van wat ik heb gezien).
Dat zou qua strap ook een optie wezen, dat staal in de sniper geeft mij echter wel een veiliger gevoel...maar ik ben dan ook gewoon een piet lut wat dat betreft 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ik vertrek eind augustus een week naar NYC. Het plan is om ieder geval het volgende mee te nemen:

- D7000 met twee accu's (lader gaat gewoon mee naar hotelkamer)
- Tamron 17-50 2.8
- 2*8GB SD, 2*16GB SD koop ik er voor die tijd bij

Ik zit heel erg te dubben of ik nog meer bereik mee ga nemen. 70-300VR is leuk voor telewerk, alhoewel ik me afvraag hoeveel ik daar aan heb als ik voornamelijk rondwandel in Manhattan. Ik zit eerder aan een stukje groothoek erbij te denken, zijn er mensen met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0zz

Sn0zz

Wait... what!?

Fl4pp13 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:12:
Ik zit heel erg te dubben of ik nog meer bereik mee ga nemen. 70-300VR is leuk voor telewerk, alhoewel ik me afvraag hoeveel ik daar aan heb als ik voornamelijk rondwandel in Manhattan. Ik zit eerder aan een stukje groothoek erbij te denken, zijn er mensen met ervaring?
Hangt ook erg af van wat je stijl is. Als je veel candids doet en details van gebouwen wil hebben (want ze hebben daar best veel leuke gebouwen :)), dan is een tele wel lekker, maar ook een hoop zeulwerk. Ik heb mijn tele daar niet heel veel gebruikt. Groothoek is denk ik sneller een leuke optie. Je kunt dan toch meer spelen met onderwerpen op straat icm gebouwen. En in de metro / cityscapes kun je meer kwijt op de plaat. Ik zou dan ook eerst voor de groothoek kiezen om erbij te nemen en als je dan nog zin / ruimte hebt, kun je je tele meezeulen.
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik had best veel mee afgelopen 3,5 week in de VS:

-7D+grip
-tamron 11-18
-Sigma 17-70
-Sigma 150-500
-Statief
-drietal accu's
-drietal geheugenkaartjes
-drietal grijsverloopfiltertjes
-polarisatiefilter
-tienstopsfilter
-rugzak waar dit alles (behalve statief) eigenlijk niet inpast maar wat toch lukte :')

Heb zelfs alles nog gebruikt ook :o

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 13-07-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 20:25
Sn0zz schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:03:
[...]
De 10-22 is vooral lekker in kleine ruimtes, landschappen en voor apartere perspectieven. De 17-85 is de lens die er het meest op heeft gezeten (hoewel ik die binnenkort eens wil vervangen door bijvoorbeeld de 24-105 4L IS; iemand daar al ervaring mee??).
Ik heb zeker ervaring met de 24-105, en als je hem aanschaft ga je daar zeker geen spijt van krijgen. Twee maanden geleden ben ik erop overgestapt van een 18-200. Ik had niet gedacht dat het verschil zo groot had kunnen zijn. En het stuk van 105 tot 200 mm heb ik eigenlijk nog niet gemist. Het stuk onder de 24 mm miste ik wel.

Twee weken nadat ik hem gekocht had heb ik er nog de 10-22 bij gehaald, omdat je op een 7D wel de groothoek mist met de 24-105. Maar die combi is wel subliem, en die 10-22 heb jij al, dus kom je op hetzelfde pakketje uit als ik hier heb, en dat bevalt mij heel erg goed.

De 24-105 als standaard walkaround, en dan voor gebouwen en landschappen de 10-22. Ik denk dat ik 75% van mijn foto's schiet met de 24-105, 15% met de 10-22 en dan nog wat portretjes met de 50 1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik ga op vakantie en neem mee:

HTC Desire HD
MacBook Pro 15
Canon SX230 HS met origineel tasje
2x 16GB kaartjes
Eastpack waar ik alles in kan stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 09:10
-Knip-

[ Voor 85% gewijzigd door Universal Creations op 13-07-2011 14:31 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
Laten we het wel ontopic houden en puur over fotografiespulletjes hebben.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0zz

Sn0zz

Wait... what!?

RobiNFM schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:04:
Ik heb zeker ervaring met de 24-105. (...) Het stuk van 105 tot 200 mm heb ik eigenlijk nog niet gemist. Het stuk onder de 24 mm miste ik wel. (...) die 10-22 heb jij al, dus kom je op hetzelfde pakketje uit als ik hier heb, en dat bevalt mij heel erg goed.

De 24-105 als standaard walkaround, en dan voor gebouwen en landschappen de 10-22. Ik denk dat ik 75% van mijn foto's schiet met de 24-105, 15% met de 10-22 en dan nog wat portretjes met de 50 1.8.
Kijk! Dat is goed om te horen. De bouwkwaliteit van de 24-105 sprak me al aan (mijn huidige 17-85 schuift steeds uit als de lens naar beneden wijst |:(), dus als hij ook nog eens goed bevalt als walkaround en met range dan maakt het de beslissing een stuk makkelijker.
Moet ik straks alleen nog gaan bedenken of ik niet teveel overlap heb met mijn 70-200 en die ook moet gaan vervangen door iets leuks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Zit ook nog steeds te denken aan die 24-105. Heb alleen niet echt zin om komende tijd weer zoveel aan een lens uit te geven. Vooral niet met de 150€ prijsverhoging. Zal 2e hands bijna evenveel kosten als een paar maanden terug nieuw. Dus ik gok dat ik het komende vakantie toch even zonder moet stellen. De telezoom blijft desondanks nog steeds thuis.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjekster op 13-07-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik val even binnen met de opmerking dat ik het nooit zo begrepen heb waarom mensen op hun vakantie
met allerlei duren apparatuur rond zeulen alsof ze thuis niet genoeg 'zooi' hebben staan. :/
Een goede fotograaf kan zelfs met zijn mobiel(uitgaande dat het een behoorlijke lens heeft) goede foto's
maken dus rondzolen op vakantie met je D300/90/3DXS oid is echt belachelijk.

Ik zelf heb altijd een portable cameraatje (NIKON) bij mij en een miniscule Mac Air 11 inch om af en
toe wat in te laden zodat mijn cameraatje weer lekker leeg is van foto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Tsja, ga je op vakantie om foto's te maken of ga je op vakantie foto's maken :)
Ik zou op een rondreis door Noorwegen compleet iets anders meenmen dan wanneer ik ga bakken op het strand in Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 20:32

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Ik vind het persoonlijk zonde om die "dure zooi" thuis te laten als je het toch al hebt.
Fotografie is niet een hobby die je alleen thuis gaat lopen doen terwijl je naar hele mooie buitenlandse bestemmingen gaat waar je juist die camera goed kan gebruiken.
Een compactje kan dat uiteraard ook wel, zelfs een mobieltje, maar die beperkt je toch heel erg in de zin van kwaliteit van de uiteindelijke foto's.
Dure apparatuur koop je om te gebruiken, en alhoewel dat op vakantie misschien niet altijd praktisch is neem ik toch echt wel dat "grote" bakbeest mee; en het is en blijft je hobby :P
Uiteraard als je op een "vakantie" gaat om alleen maar te zonnen op een strand en te campen bij het zwembad, tja dan is een compactje/mobieltje ruim voldoende, maar op zulke vakanties ga ik liever niet. Ik ga niet op vakantie om vervolgens helemaal geen *piep* uit te voeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:27:
Ik val even binnen met de opmerking dat ik het nooit zo begrepen heb waarom mensen op hun vakantie
met allerlei duren apparatuur rond zeulen alsof ze thuis niet genoeg 'zooi' hebben staan. :/
Een goede fotograaf kan zelfs met zijn mobiel(uitgaande dat het een behoorlijke lens heeft) goede foto's

Ik zelf heb altijd een portable cameraatje (NIKON) bij mij en een miniscule Mac Air 11 inch om af en
Leuk dat je de hobby van anderen even komt afdoen als belachelijk. Ooit bij stil gestaan dat het voor sommige mensen gewoon vakantie is als ze ergens in een mooi landschap de meest prachtige foto's kunnen maken?
Voor sommige mensen is gewoon de helft van de pret het maken van foto's en daarbij willen ze gewoon hun spullen mee hebben om het beste resultaat te krijgen. Als ze daar van genieten, wie ben jij dan om dat belachelijk te noemen?
knip

[ Voor 2% gewijzigd door Moby op 13-07-2011 15:50 . Reden: Niet op de man spelen ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 14:21

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Ik neem mee:

- Olympus C-720-UZ (oud maar goud)
- Mobiele telefoon

om meteen weer landschaps-fotografie te oefenen!

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51

Maar je neemt wel een dure Mac Air mee, die vaak nog meer kost dan dslr's inclusief kitlens.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0zz

Sn0zz

Wait... what!?

Om maar weer even samen te vatten en richting topic te verwijzen: "Ik ga op vakantie en ik neem mee..."
De één neemt lekker weinig mee, de ander meer. Juist leuk toch om te lezen wat iedereen meesleept (of juist niet)?

Ik ben één van de zeulers. Als ik niet minstens 15 kilo aan glas en accu's meesleep heb ik niet het gevoel dat ik genoeg aan het hobbyen ben. :P
Maar eerlijk is eerlijk: regelmatig volstaat een compact ook prima, maar daar heb ik dan weer minder lol in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Fl4pp13 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:12:
Ik vertrek eind augustus een week naar NYC. Het plan is om ieder geval het volgende mee te nemen:

- D7000 met twee accu's (lader gaat gewoon mee naar hotelkamer)
- Tamron 17-50 2.8
- 2*8GB SD, 2*16GB SD koop ik er voor die tijd bij

een flinke zoom is in New York juist wel leuk. Of een flinke groothoek, heb een zelf 12-24 maar had nog wel wat meer groothoek kunnen gebruiken, bv de Sigma 8-16. [heb overigens vooral foto's gemaakt met iphone]

tip, maak gebruik van het tijdsverschil, en zorg dat je bij atracties vroeg voor de deur staat (enkele minuten voor opening).

eind augustus, dat wordt zweten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Nou, en al die mensen die ski's, snowboards, fietsen, sportauto's, klimmateriaal, etc. meenemen op vakantie..
Wat moet je ermee.. :z ;)

Ik zelf sleep meestal m'n 7D, 15-85 en 70-200 mee. Tegenwoordig gaat de 28mm prime ook wel mee ergens in een loos vakje van een rugtas mee denk ik :) Statief ergens in de normale bagage (afhankelijk van bestemming).
2x 16gb (schiet in raw) red ik het altijd wel mee, maar als ik volgend jaar een maand naar de VS ga dan neem ik maar wel een netbookje mee als opslag/backup denk ik :P

[ Voor 9% gewijzigd door Radiant op 13-07-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43
KillaZ schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:37:
3 weken met 16 GB? Red je dat?

Dat zijn 600 foto's in RAW (even gemiddeld genomen).
Totnutoe altijd gered. Een beetje schonen om de paar dagen kom je een heel eind. Maar ik schiet raws van ongeveer 12-14MB, dan heb je het al over ~1300 foto's.
Met een beetje selectief schieten moet dat wel lukken denk ik.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:56
Nu op vakantie met het gezin in Zuid frankrijk en heb enkel een compactje (sony wx5) mee dat ik da nog meestal op automatische (en zelfs scenevoorkeuze) stand gebruik. Krijg er prima resultaten uit met minimale moeite. Bovendien houd ik er van om kleinere dorpjes te bezoeken en me een beetje aan te passen aan de lokale mentaliteit, frans te spreken, kledij wat aanpassen etc. Het contact met locals is dan veel leuker. Een spiegelreflex met rugzak meezeulen helpt niet echt om je touristenuitstraling zo laag mogelijk te houden.

Volgende week vertrek ik op vakantie als begeleiding van een groep 16 tot 18-jarigen in kroatië. Dan gaat wel al mijn apparatuur (fuji s5, sigma 18-50, tamron 70-200, nikkor 35 en 50, samyang 8, twee flitsers en twee paraplutjes) mee. Ik fotografeer graag mensen die iets aan het doen zijn. Zeker kinderen en jongeren vind ik dankbare onderwerpen. Bovendien zijn de foto's voor hen ook nog erg leuke herinneringen. Dan vind ik het wel waard om op vakantie een extra zware rugzak mee te nemen. Spreekt vanzelf dat op daguitstap enkel de s5 en twee lenzen meegaan. De rest blijft op het domein liggen en wordt gebruikt voor de activiteiten vast te leggen.

Ieder zijn ding uiteraard, maar ik ben niet zo'n landschaps en cultuurfotograaf, dus dat sonycompactje voldoet prima voor de vakantiekiekjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Teun_2 op 13-07-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dat jij alleen foto´s maakt in de trant van ´Mark in de tent´, ´Mark naast de tent´, ´Mark onder de tent´ enzovoorts, betekend niet dat iedereen dat doet. Ik heb tijdens mijn vakantie duizenden foto´s gemaakt die ik absoluut niet met mijn telefoon kon maken...

;w

Buiten dat sluit ik me aan bij Tsurany: als het je hobby is, who cares. wie ben jij om daar wat van te vinden. Ik persoonlijk ben tijdens afgelopen vakantie drie keer zo veel bezig geweest met foto's maken dan thuis; zo veel leuker vind ik het dan.

Ben zelfs midden in de nacht 40 kilometer door de desert gereden om de sterrenhemel te fotograferen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-06 22:15
Ik ga op vakantie en neem mee: Alles, maar op Campzone kan dat ook wel. Daar een mooie gigapixel panorama van het veld maken :0 en usual aantal kiekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Amrit schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:13:
[...]

een flinke zoom is in New York juist wel leuk. Of een flinke groothoek, heb een zelf 12-24 maar had nog wel wat meer groothoek kunnen gebruiken, bv de Sigma 8-16. [heb overigens vooral foto's gemaakt met iphone]

tip, maak gebruik van het tijdsverschil, en zorg dat je bij atracties vroeg voor de deur staat (enkele minuten voor opening).

eind augustus, dat wordt zweten :+
Voor de hitte ben ik stiekem ook wel een beetje bang ja. :X
Thanks voor de tips tot nu toe, misschien toch maar wat meer slepen dan de kleine kit die ik voor ogen had. Ik ben gelimiteerd in het aantal kilo dat ik mee kan nemen (cabinebagage), dus dat wordt nog goochelen hoeveel glas er mee kan naast de echte essentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-09 14:23

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kreeg bij de laatste twee rondreizen ook de opmerking over de dslr en het rode randje "compac-tje kan toch ook". Haha.. tja wat ik dan niet begreep is dat die zelfde mensen aan het einde van de vakantie met dat perfecte compactje gaan bedelen om foto's van de gene die zo'n bakbeest bij zich heeft. :+

Mijn passies zijn reizen en fotografie. Heerlijk toch om beide te combineren. Ik sleep mijn te dure zooi wel mee 8)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:11
En daarbij, een beetje tweaker moet af en toe wat nieuw te kopen hebben he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fl4pp13 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:02:
[...]

Thanks voor de tips tot nu toe, misschien toch maar wat meer slepen dan de kleine kit die ik voor ogen had. Ik ben gelimiteerd in het aantal kilo dat ik mee kan nemen (cabinebagage), dus dat wordt nog goochelen hoeveel glas er mee kan naast de echte essentials.
Met wie vlieg je? Als je naar NY gaat mag je vast een kg of 10 meenemen. Dat was voor mij vorig jaar naar San Francisco genoeg voor een D300, 12-24, 17-55, 70-300, Peleng, adapters, filters, een netbook en nog wat magazines. Dat moet toch makkelijk gaan dan in jouw geval? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Naar de US mag je toch gemiddeld gezien veel meer meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

J0YR1D3R schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:45:
[...]

Met wie vlieg je? Als je naar NY gaat mag je vast een kg of 10 meenemen. Dat was voor mij vorig jaar naar San Francisco genoeg voor een D300, 12-24, 17-55, 70-300, Peleng, adapters, filters, een netbook en nog wat magazines. Dat moet toch makkelijk gaan dan in jouw geval? :)
Best kans dat dat niet eens gewogen wordt... Heb de afgelopen jaren drie reizen naar de VS met 5 verschillende vliegmaatschappijen erop zitten met een tas met camera spullen die het gewicht van mijn ingecheckte bagage ruim overschreed, en er is nog nooit iets gewogen/gemeten of naar gevraagd.

Dit waren trouwens wel gewoon 'lijnvluchten', zou me niks verbazen dat het bij een lowcost maatschappij of charterboer anders aan toe gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:18
Ik denk dat ik de komende vakanties de kitlens maar eens thuis laat.
Twee stadvakanties (Berlijn en Italie), en neem waarschijnlijk het volgende mee:
Canon EOS 500D
Canon 50 F/1.8 Prime
Canon 55-250 Tele
Tokina 12-24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAFTX
  • Laatst online: 25-09 16:15
Een nog te kopen Nikon D3000 met 18-55 f3.8 lens.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Sowieso heb ik gemerkt dat als je ingecheckte bagage ver onder de limiet zit, ze stuk soepeler zijn. En ook hoe eerder je incheckt, hoe beter, heb ik het idee. Misschien omdat ze dan nog niet echt weten hoeveel kilo ze gemiddeld per passagier hebben ofzo? Kan prima mijn fantasie zijn hoor, maar de keren dat ik vroeg incheckte, nog nooit gevraagd naar handbagage, maar als ik als een van laatste aan boord ging eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Fl4pp13 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:02:
[...]

een D7000 met drie lenzen is geen probleem. Duw gewoon zoveel mogelijk in de koffer (een laptop of iets dergelijks zou ik lekker thuis laten). Maar eigenlijk valt er niet te adviseren wat wel of niet te mee te nemen, is zo persoonlijk.

En als je over JFK gaat, zorg dat je voor de landing nog naar het toilet bent geweest, en dat je wat te drinken hebt en te snoepen voor in de rij bij de douane, wat een drama was dat :| Maar mischien heb je mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als je gaat vliegen en bang bent dat je handbagage te zwaar/groot wordt, gewoon je body met zwaarste lens om je nek hangen. Dat telt nml niet als bagage :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
BlaTieBla schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 07:37:
Als je gaat vliegen en bang bent dat je handbagage te zwaar/groot wordt, gewoon je body met zwaarste lens om je nek hangen. Dat telt nml niet als bagage :)
Thx voor de tip, dat wist ik niet namelijk! :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:06

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ga op vakantie en neem mee: canon 500D met 17-85 IS USM, Nikon D80 met 18-200 9specs weet ik niet, van dinnetje) en een canon Ixus voor als we drukbevolkt toeristengbied ingaan ;)

Totaal 4 x 4GB kaartje en eentje van 8GB

[ Voor 10% gewijzigd door Pixeltje op 14-07-2011 08:22 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

KillaZ schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:19:
[...]

Thx voor de tip, dat wist ik niet namelijk! :)
Mijn trolley was 13 kilo in maart terwijl dit 5 mocht zijn. Ik heb de trolley gewoon even afgegeven aan de gene die mij weg bracht naar schiphol. Kon ik rustig inchecken en daarna met trolley naar de gate ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Superdaantje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:39:
[...]

Mijn trolley was 13 kilo in maart terwijl dit 5 mocht zijn. Ik heb de trolley gewoon even afgegeven aan de gene die mij weg bracht naar schiphol. Kon ik rustig inchecken en daarna met trolley naar de gate ;-)
Dat werkt, totdat je een maatschappij treft die tags aan de handbagage bevestigt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

J0YR1D3R schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:45:
[...]

Ik vlieg met British Airways. Op hun website geven ze het volgende aan over handbagage:
You are allowed one piece of hand baggage plus a laptop or handbag.
A 23kg (51lbs) maximum bag weight applies and you must be able to lift the bag into the overhead lockers in the aircraft cabin unaided.
Ik denk eerder dat de grootte van m'n tassen (klein formaat trolley en fotorugzak) me limiteert dan het gewicht dat ik mee mag nemen. :P Ik denk dat ik dan toch maar gewoon al m'n glas mee ga nemen, en als na de eerste 2 dagen blijkt dat één lens de hele dag op m'n body geplakt zit dat ik dan de rest lekker in de hotelkamer achterlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Radiant schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:25:
[...]

Dat werkt, totdat je een maatschappij treft die tags aan de handbagage bevestigt ;)
Tot op heden nog niet gehad , en ga gemiddeld drie keer per jaar op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Fl4pp13 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:35:
[...]

Ik vlieg met British Airways. Op hun website geven ze het volgende aan over handbagage:

[...]

Ik denk eerder dat de grootte van m'n tassen (klein formaat trolley en fotorugzak) me limiteert dan het gewicht dat ik mee mag nemen. :P Ik denk dat ik dan toch maar gewoon al m'n glas mee ga nemen, en als na de eerste 2 dagen blijkt dat één lens de hele dag op m'n body geplakt zit dat ik dan de rest lekker in de hotelkamer achterlaat.
British airways heb ik begin deze week ook nog mee gevlogen vanuit Los Angeles, en die zeiden niks over de handbagage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:53

Whizon

<3

Mijn Canon 550D dSLR, de Canon 18-55mm f/3.5-5.6 IS en de net nieuw gekochte Canon 55-250mm f/4-5.6 IS. Ben met name benieuwd over de 55-250, of dit allround genoeg is voor een weekje Mechelen, of dat ik toch de wat wijdere kitlens erbij moet pakken voor bepaalde shots. Heb de 55-250 sinds maandag en door werkverplichting nog - relatief - weinig tijd gehad om te schieten. Maar ben aangenaam verrast door de kwaliteit tot dusverre, als je kijkt hoe weinig je betaald voor de lens. Nu het bereik nog afwachten komende week.

"Live and learn" | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Als je laat zien dat je hele handbagage uit fotogear bestaat zijn ze al veel makkelijker daarin. Pro's nemen hun 500L F4 en/of 300L 2.8 met 2 mkIV's ook gewoon mee als handbagage. Ik heb al heel vaak gelezen dat men zulke lenzen toch als handbagage mogen meenemen, ook al is het volgens de richtlijnen te zwaar en te groot.

EDIT:
Ik ga niet op vakantie, maar als ik ga neem ik alles mee.
Canon 7D
Sigma 18-50 2.8
Canon 55-250IS (moet eigenlijk nog eens verruild worden voor een 70-200 2.8, nu gebruik k m niet eigenlijk)
Sigma 400 5.6 (ja altijd nog ff op zoek naar de plaatselijke vogels :) )

Als ik in t hotel ben bepaal ik meestal wat ik meeneem. ff door de stad lopen = 7D met 18-50 2.8 bijvoorbeeld. Dan neem ik meestal niet eens een tas mee, gewoon de camera handheld.

[ Voor 41% gewijzigd door Scirocco op 14-07-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Laatst online: 03:18
Whizon schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:56:

Mijn Canon 550D dSLR, de Canon 18-55mm f/3.5-5.6 IS en de net nieuw gekochte Canon 55-250mm f/4-5.6 IS. Ben met name benieuwd over de 55-250, of dit allround genoeg is voor een weekje Mechelen, of dat ik toch de wat wijdere kitlens erbij moet pakken voor bepaalde shots. Heb de 55-250 sinds maandag en door werkverplichting nog - relatief - weinig tijd gehad om te schieten. Maar ben aangenaam verrast door de kwaliteit tot dusverre, als je kijkt hoe weinig je betaald voor de lens. Nu het bereik nog afwachten komende week.
De 55-250 is inderdaad een leuke lens, maar of je hem veel zult gebruiken in een stad als mechelen weet ik niet. Ik had deze lens ook mee naar een weekje california, en heb eigenlijk alleen maar de kitlens gebruikt. 55 is toch al snel te veel tele in een stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga trouwens richting Zuid Afrika en ik neem het volgende mee:
Pentax K-x
Pentax 18-54mm kitlens
Sigma 100-300mm (oudje, niet zo heel goed maar voldoet wel)
Sigma 105mm macro lens
Velbon Sherpa 250R statief

Zou graag nog een mooie 12-24mm lens willen maar die zijn zo verrekte duur. Zou wel ideaal zijn voor de prachtige landschappen daar. Ach, gelukkig ben ik toch niet zo'n goeie fotograaf, wordt je ook niet snel beperkt door je spullen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 06:35

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Je 55-250 is leuk voor het zoom werk, maar in Mechelen zou ik toch zeker je 18-55 meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amrit schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 01:18:
[...]

En als je over JFK gaat, zorg dat je voor de landing nog naar het toilet bent geweest, en dat je wat te drinken hebt en te snoepen voor in de rij bij de douane, wat een drama was dat :| Maar mischien heb je mazzel.
Hmmzz voorspeld niet veel goeds voor mij ben ik bang. Vlieg in September op JFK en blijf een week in NYC.

Wij vliegen met KLM en op hun site staat dat je als handbagage max 12 kg mag mee nemen en 1 accesoire in de zin van een camera. Dus als mijn rugzak over de 12kg heen komt dan hang ik mijn 7D met de 70-200 of 17-55 gewoon om mijn nek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09

Garyu

WW

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:52:
[...]

Hmmzz voorspeld niet veel goeds voor mij ben ik bang. Vlieg in September op JFK en blijf een week in NYC.

Wij vliegen met KLM en op hun site staat dat je als handbagage max 12 kg mag mee nemen en 1 accesoire in de zin van een camera. Dus als mijn rugzak over de 12kg heen komt dan hang ik mijn 7D met de 70-200 of 17-55 gewoon om mijn nek ;)
Ik heb mijn rugzak nog nooit hoeven wegen, en vlieg toch regelmatig (meerdere keren per maand). Kan me niet voorstellen dat de KLM opeens op dat idee komt; ze kijken eerder naar grote koffers of zware trolleys, als ze hier al naar zouden gaan kijken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

BlaTieBla schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 07:37:
of een tassenjas :D

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Sjekster schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:14:
Sowieso heb ik gemerkt dat als je ingecheckte bagage ver onder de limiet zit, ze stuk soepeler zijn. En ook hoe eerder je incheckt, hoe beter, heb ik het idee. Misschien omdat ze dan nog niet echt weten hoeveel kilo ze gemiddeld per passagier hebben ofzo? Kan prima mijn fantasie zijn hoor, maar de keren dat ik vroeg incheckte, nog nooit gevraagd naar handbagage, maar als ik als een van laatste aan boord ging eigenlijk altijd.
Ik heb het in Charleroi al meermaals meegemaakt dat ze pas aan de gate cabinebagage wegen. Als je er dan overzit, moet je €40 extra betalen bij ryanair.

Neem zeker die 18-55 mee, die is een stad veel nuttiger. Gewoon uit interesse, wat ga je in Mechelen doen? Ik vind het een prima stad met een goed verborgen geschiedenis, zeker uit de 15de eeuw draagt Mechelen een stukje belangrijke geschiedenis met zich mee, maar 't lijkt me nu niet de stad om een week door te brengen.

[ Voor 41% gewijzigd door Teun_2 op 14-07-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Teun_2 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:29:
[...]

Ik heb het in Charleroi al meermaals meegemaakt dat ze pas aan de gate cabinebagage wegen. Als je er dan overzit, moet je €40 extra betalen bij ryanair.
Bij mijn oom moest de camera tas gewoon in de gewone tas bij Ryan Air, daar mocht deze niet appart mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 22-09 12:44
d90
2 batterijen
sb-700
35mm
18-105mm
12 eneloop batterijen
emergency usb charger

wellicht dat ik een 10.5mm in de toekomst erbij krijg...

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 21:28
Aight! schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:33:
[...]

Bij mijn oom moest de camera tas gewoon in de gewone tas bij Ryan Air, daar mocht deze niet appart mee.
Ik ben een half jaar terug met Ryan Air naar Dublin gevlogen en mocht m'n camera tas wel apart meenemen. Volgens mij hebben ze dus niet echt een duidelijk beleid...

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:53

Whizon

<3

Bedankt Aight! en Sjef_Arie, ik neem de kitlens inderdaad ook mee. Ik merk nu ook al steeds meer dat 55mm best krap is. En aan de andere kant zo verrekte gaaf om mensen/dieren/dingen "off-guard" te schieten :D Maar ben dus van een overall bereik van 18mm t/m 250mm gedekt dankzij de kitlens - die ik zo enorm ben gaan waarderen als een WOW-lens in termen van prijs/kwaliteit. Ik ben nog een newbie, maar nog steeds onder de indruk.
Teun_2 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:29:
Neem zeker die 18-55 mee, die is een stad veel nuttiger. Gewoon uit interesse, wat ga je in Mechelen doen? Ik vind het een prima stad met een goed verborgen geschiedenis, zeker uit de 15de eeuw draagt Mechelen een stukje belangrijke geschiedenis met zich mee, maar 't lijkt me nu niet de stad om een week door te brengen.
Ook bedankt voor het advies. En Mechelen, waarom: We wilden toch nog een keertje Nederland doen, en Limburg is voor ons noorderlingen echt wel even een andere wereld. Zowel cultureel als geologisch. Dus Mechelen, Gulpen, Margraten, Valkenburg, dagje Duitsland/België, enzovoorts zullen we een bezoekje brengen om cultuur en landschap te consumeren. Da's de general insteek die we hebben. Dus een week lang alleen Mechelen zal het zeker niet worden; daar leek het mij te "klein" voor. Omgeving/ligging van Mechelen is de voornaamste reden. Dat vind ik met vakanties sowieso vaak het leukst: een plekje pikken als "home base", en dan stadjes en dingetjes in de nabije/niet al te verre omgeving checken. Helemaal het Gaia Park lijkt me daarbij een super plek om die 55-250mm goed tot z'n recht te laten komen. Begin er meer en meer zin in te krijgen!

"Live and learn" | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 22:08
Canon 50D
Canon 7D
Canon FT
Sigma 50mm 1.4
Canon 50mm 1.8 (2x: EF en FD)
Canon 70-200mm f4
Canon 24-105mm f4 IS
Canon 85mm 1.8
Plus 8 accu's en een hoop geheugenkaartjes.

Een hele lijst, gelukkig gaan we met de auto. We doen er met z'n tweeën mee.
Ik heb nog wel iets toe te voegen op de discussie over het vliegen. Bij Ryan air weet ik dat álles in de hand bagage moet, je mag dus ook geen camera om je nek hebben hangen. Ze controleren het formaat en het gewicht. Bij andere vliegmaatschappijen doen ze een stuk minder moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 20-09 09:53
Whizon schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:24:
Ook bedankt voor het advies. En Mechelen, waarom: We wilden toch nog een keertje Nederland doen, en Limburg is voor ons noorderlingen echt wel even een andere wereld. Zowel cultureel als geologisch. Dus Mechelen, Gulpen, Margraten, Valkenburg, dagje Duitsland/België, enzovoorts zullen we een bezoekje brengen om cultuur en landschap te consumeren. Da's de general insteek die we hebben. Dus een week lang alleen Mechelen zal het zeker niet worden; daar leek het mij te "klein" voor. Omgeving/ligging van Mechelen is de voornaamste reden. Dat vind ik met vakanties sowieso vaak het leukst: een plekje pikken als "home base", en dan stadjes en dingetjes in de nabije/niet al te verre omgeving checken. Helemaal het Gaia Park lijkt me daarbij een super plek om die 55-250mm goed tot z'n recht te laten komen. Begin er meer en meer zin in te krijgen!
Hier in het zuiden is genoeg te doen. Daar krijg je wel een weekje om.

Om je nog 2 fototips te geven: Mondo Verde (ligt "naast" het Gaia park), en Luik (met name het station).

Oh ja, en je kan ook nog naar Simpelveld en een kijkje nemen bij de ZLSM, ook altijd een leuk foto onderwerp.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

yzf1kr schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:57:
[...]

Hier in het zuiden is genoeg te doen. Daar krijg je wel een weekje om.

Om je nog 2 fototips te geven: Mondo Verde (ligt "naast" het Gaia park), en Luik (met name het station).

Oh ja, en je kan ook nog naar Simpelveld en een kijkje nemen bij de ZLSM, ook altijd een leuk foto onderwerp.
Vergeet Maastricht niet, ook een leuke stad om plaatjes te schieten als 'noordeling'. Daarnaast kan je ook nog leuk de 'natuur' in, langs de maas. En ja, ik ben er opgegroeid, dus voor mij is het saai :P.

Wat nog handiger is, tenminste als je er langer bent dat je zo in Duitsland of België bent. Waar genoeg leuke locaties zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Laatst online: 27-09 07:13
Een ipad 2 64Gig 3G
Mijn laptop; compaq presario cq60
Sony Cybershot

Lekker 4 weken naar griekenland,
in het nabijgelegen stadje heeft bijna ieder cafe wel Wi-Fi :)

[ Voor 41% gewijzigd door KleineJoop op 15-07-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Whizon schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:24:
Bedankt Aight! en Sjef_Arie, ik neem de kitlens inderdaad ook mee. Ik merk nu ook al steeds meer dat 55mm best krap is. En aan de andere kant zo verrekte gaaf om mensen/dieren/dingen "off-guard" te schieten :D Maar ben dus van een overall bereik van 18mm t/m 250mm gedekt dankzij de kitlens - die ik zo enorm ben gaan waarderen als een WOW-lens in termen van prijs/kwaliteit. Ik ben nog een newbie, maar nog steeds onder de indruk.

[...]

Ow, dan hebben we het niet over hetzelfde Wikipedia: Mechelen (stad) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Laatst online: 20-09 09:53
Aight! schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:14:
[...]
Vergeet Maastricht niet, ook een leuke stad om plaatjes te schieten als 'noordeling'.
Maastricht is zo voor de hand liggend dan ik het niet eens noem.
Maar in de zomer niet echt leuk, je kan er over de Belgen, Duitsers en Kaaskoppen (;) ) lopen. :P

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ga volgende week 8 dagen door Ierland touren voor werk ( 1-op-1 begeleiding) en zit een beetje te dubben wat ik mee zal nemen voor spul.

We beginnen in Cork en trekken door het zuiden van Ierland dus we zien genoeg stedelijk landschap en gewone landschappen dus lijkt me de 17-40 wel op z'n plaats. Die is weer te kort voor wat portretjes dus mss de Tamron 28-75 mee voor wat licht tele, 70-200 laat ik denk ik thuis want die mis ik weinig gok ik.
dan gaan we gegarandeerd bijna elke avond de pub in dus wat lichtsterkers alsin de 35/2 gaat zeker mee. Ik twijfel over m'n 85/1.8 en macro blijft sowieso thuis.

Ik denk dus 17-40, 35/2 en 28-75 of 17-40, 35/2 en 85/1.8.

Ik denk dus max drie lenzen omdat ik geen zin heb om mee/teveel mee te shouwen want ik loop denk ook met flesjes water en broodjes, portemonnee ed rond. Of gewoon heel makkelijk 35/2 en 85/1.8, hoop concessies maar wel lekker licht :)

Iemand nog iets zinnigs over te zeggen ?

Ow camera is een 5DI en eventueel een analoge 5

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 21:28
sapphire schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:44:
Ik ga volgende week 8 dagen door Ierland touren voor werk ( 1-op-1 begeleiding) en zit een beetje te dubben wat ik mee zal nemen voor spul.

We beginnen in Cork en trekken door het zuiden van Ierland dus we zien genoeg stedelijk landschap en gewone landschappen dus lijkt me de 17-40 wel op z'n plaats. Die is weer te kort voor wat portretjes dus mss de Tamron 28-75 mee voor wat licht tele, 70-200 laat ik denk ik thuis want die mis ik weinig gok ik.
dan gaan we gegarandeerd bijna elke avond de pub in dus wat lichtsterkers alsin de 35/2 gaat zeker mee. Ik twijfel over m'n 85/1.8 en macro blijft sowieso thuis.

Ik denk dus max drie lenzen omdat ik geen zin heb om mee/teveel mee te shouwen want ik loop denk ook met flesjes water en broodjes, portemonnee ed rond. Of gewoon heel makkelijk 35/2 en 85/1.8, hoop concessies maar wel lekker licht :)

Ow camera is een 5DI en eventueel een analoge 5
Ben zelf vorig jaar 2x in Ierland geweest (1x Dublin, 1x Connemara regio) en wat je zeker nodig gaat hebben is een goede landschap lens. Verder zit er behoorlijk wat fauna in Ierland, dus ik zou zelf eerder voor de 70-200 gaan dan de 28-75. Voor de pub zou ik idd de 35/2 meenemen, aangezien die toch geen ruimte inneemt.
Als gewicht echt een probleem zou zijn, zou ik alleen voor de 17-40 + 35/2 gaan.
(ik had zelf overigens in beide gevallen alleen m'n 15-85 bij (foto's evt. op m'n flickr) ).

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik verwacht weinig fauna op de foto te gaan zetten, het is een busreis en de momenten dat we uit de bus zijn moet ik ook nog een oogje in het zeil houden op de persoon waarmee ik meega. Dus concentreren op de lokale fauna gaat gok ik niet lukken.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@sapphire: Cork is heel mooi! Ik ben er geweest met de zeilboot. De haven en de omgeving daar rondom is prachtig. Je kan er over de heuvels rondlopen en mooie landschappen fotograferen.

Ik zou meenemen: 17-40, 85/1.8 en 70-200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Nieuwe aanschaf is vandaag binnengekomen, dus ik ga toch maar voor het volgende (naar Indonesië):

* 1000D + grip
* 18-55 mm
* 50 mm f/1.8 (net nieuw)
* 70-200 mm f/4
* In totaal 4 batterijen
* 24 GB aan SD
* Pola

EF 28-90 en m'n wired remote laat ik thuis. Heb geen statief dus ik moet de camera toch altijd neerzetten bij lange exposures, bulb gebruik ik niet. Ik kan dus net zo goed timer + mirror lock-up gebruiken, scheelt weer wat in de rugzak :)
sapphire schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:44:..

..
Ik zou voor de 28-75 gaan i.p.v. de 85/1.8. 75mm heeft van zichzelf al redelijke compressie door de millimeters (dat is in ieder geval mijn ervaring met crop, weet niet hoe het op full frame zit). Daarnaast is 85mm te tele voor algemene fotografie in de avond (en daar heb je de 35mm ook al voor).

Ben je de begeleider van 1 persoon? En wat voor 'n begeleiding bedoel je? Als het met verstandelijk beperkten is, kan je met een zoom waarschijnlijk beter uit de voeten. Dan verlies je je cliënt niet uit het oog als je even weg moet lopen om je frame te vullen.

[ Voor 61% gewijzigd door tobiasvs op 26-07-2011 18:35 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMO
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 07:18

BMO

Zaterdag vertrek ik voor 3 weken naar Noord Italië (de Dolomieten)
Wat ik zeker meeneem zijn de onderstaande attributen:

Nikon D300s
Nikkor 17-55mm F2.8
Nikon 70-300mm F4.5 / F5.6 VR2
Redged RTT-423 statief met RT-1 Balhoofd
Canon Ixus 105

Dit alles in een National Geographic NG 2475 Schoudertas

Waarover ik nog twijfel of ik het mee neem:

Sigma 10-20mm F4 /F5.6
Nikkor 85mm Micro F3.5 VR2
Nikkor 50mm F1.8
Nikon SB-900
Nikkor 18-70mm F3.5 / F4.5 mogelijk ter vervanging voor mijn 17-55 aangezien deze nog het nodige gewicht meebrengt.
Kata 3N1-30 (deze gaat alleen mee mochten er nog meer lenzen mee gaan die hier boven vermeld staan.)

Wat niet meegaat:

Nikon MB-D10 aangezien dit teveel gewicht meebrengt en ik hem op vakantie toch niet veel nodig ga hebben ;)

Verder gaan er nog wat accessoires mee zoals een extra accu en de nodige filters.
Owja en niet te vergeten de Zoom Zomerspecial _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door BMO op 26-07-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

tobiasvs schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:25:

Ik zou voor de 28-75 gaan i.p.v. de 85/1.8. 75mm heeft van zichzelf al redelijke compressie door de millimeters (dat is in ieder geval mijn ervaring met crop, weet niet hoe het op full frame zit). Daarnaast is 85mm te tele voor algemene fotografie in de avond (en daar heb je de 35mm ook al voor).

Ben je de begeleider van 1 persoon? En wat voor 'n begeleiding bedoel je? Als het met verstandelijk beperkten is, kan je met een zoom waarschijnlijk beter uit de voeten. Dan verlies je je cliënt niet uit het oog als je even weg moet lopen om je frame te vullen.
Jups, heerschap met Down, ras-autist en zeer slecht ziend maar compleet idolaat van Ierland. Weglopen doet hij toch niet ivm. zicht en zo wel dan is hij slim genoeg om de weg weer terug te vinden :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
BMO schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:47:
Zaterdag vertrek ik voor 3 weken naar Noord Italië (de Dolomieten)
Wat ik zeker meeneem zijn de onderstaande attributen:

Nikon D300s
Nikkor 17-55mm F2.8
Nikon 70-300mm F4.5 / F5.6 VR2
Redged RTT-423 statief met RT-1 Balhoofd
Canon Ixus 105

Dit alles in een National Geographic NG 2475 Schoudertas

Waarover ik nog twijfel of ik het mee neem:

Sigma 10-20mm F4 /F5.6
Nikkor 85mm Micro F3.5 VR2
Nikkor 50mm F1.8
Nikon SB-900
Nikkor 18-70mm F3.5 / F4.5 mogelijk ter vervanging voor mijn 17-55 aangezien deze nog het nodige gewicht meebrengt.
Kata 3N1-30 (deze gaat alleen mee mochten er nog meer lenzen mee gaan die hier boven vermeld staan.)

Wat niet meegaat:

Nikon MB-D10 aangezien dit teveel gewicht meebrengt en ik hem op vakantie toch niet veel nodig ga hebben ;)

Verder gaan er nog wat accessoires mee zoals een extra accu en de nodige filters.
Owja en niet te vergeten de Zoom Zomerspecial _/-\o_
Ik zou je 18-70 en SB900 lekker voor wat het is en als je toch moet kiezen de 10-20 meenemen. Landschappen met groothoek en zeker in de bergen zijn gewoon ontzettend gaaf. In m'n hele vakantie in Italie heb ik echt minimaal (misschien 2 uur in 3 weken) de 70-300 erop gehad. Ik heb ook een MB-D10 en als ik iets niet meer doe is dat ding eraf halen. Heb dat 1x gedaan en zeker in portraitstand is het vreselijk irritant dat je met je knoppen moet lopen rommelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
sapphire schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:18:
[...]

Jups, heerschap met Down, ras-autist en zeer slecht ziend maar compleet idolaat van Ierland. Weglopen doet hij toch niet ivm. zicht en zo wel dan is hij slim genoeg om de weg weer terug te vinden :+
Hihi, en anders zit hij in de plaatselijke pub? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
sapphire schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:44:
Hmmm.... 28-75 alleen niet genoeg?

't is toch best wel wat groothoek 28mm, maar niet zo veel om je te laten verleiden tot 'effect' shotjes.
Voor de wijde landschappen kan je altijd nog een paar verticals stitchen. Als f/2.8 niet lichtsterk genoeg is voor de pub neem je de 35mm nog mee, maar ik verwacht dat je ook wel zonder kan.
75mm geeft ook al die tele compressie 'look', dus een telezoom lijkt me niet broodnodig. Tenzij je headshots van hertjes of schapen wil maken. Kom je toch zo'n beest tegen dan zet je 'm mooi in z'n omgeving op de foto.

Ik zou 't denk ik wel aandurven met alleen 28-75 F/2.8, ik neem aan dat die op f/8-11 ook retescherp is?
Waarschijnlijk zou ik nog een paar filtertjes zoals een hard/soft nd-grad, ±4 stops nd (seascapes) en een polarizer inpakken. Oh en een gorillapodje of klein statiefje.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zou t ook wel aandurven met alleen m'n 35/2 of 17-40, het is maar waar je je op instelt ;)

Probleem is een beetje dat ik niet weet wat ik moet verwachten, ga er iig vanuit dat ik niet uitgebreid de tijd heb om landschapjes/seascapes te gaan doen.

Overigens hou ik van "groothoek" trucjes, of iig ik gebruik veel groothoek en zie het niet als goedkoop trucje.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Is inderdaad geen goedkoop trucje. Ik bedoel dat er veel foto's worden gemaakt met een (ultra)groothoek die er al snel spectaculair uit zien door het opvallende groothoek effect, maar met een wat minder wijde lens zeker niet slechter zijn. Je loopt 't risico dat 't groothoek effect het onderwerp van de foto wordt terwijl de foto an sich niet zo boeiend is.

Maar smaken verschillen inderdaad en 't is ook goed om je gear een beetje aan te passen aan de mogelijkheden in je tijdsschema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

zou zeggen zoek het onderwerp:
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/357189799.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJF3XCCKACR3QDMOA&Expires=1311798210&Signature=6%2Ft%2B4xhuIJjvGWMqS12yUV4ExkI%3D

effect is duidelijk zichtbaar en ik snap helemaal wat je bedoeld maar onderwerp is toch duidelijk niet het effect hier :+

Maargoed back on topic....ik ga nog eens goed nadenken en laat het nog weten :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Ik ga in september door the usa reizen met wat vrienden, reisschema. First stop is NY om mijn vriendin op te zoeken, dan door naar San Fran waar de road trip echt begint. Plaatsen die gepland zijn:
  • San Francisco, heb ik al gedaan maar mijn vrienden nog niet
  • Yosemite park
  • Las Vegas
  • Grand Canyon
  • Los Angeles
We gaan met een groep van 6 personen, dus met 1 of 2 auto's. Mijn tas voor overdag wordt een Thinktank Retrospective 20. Ik wil niet teveel meenemen en het volgende gaat zeker mee:

Canon 500D
EF-S 10-22
35L
Canon Powershot S95 (28-105mm) voor filmen en wat bereik

Dan past er in het voorvak mijn Asus Transformer en in de tas zelf nog wat drinken en snacks.

Zit alleen te twijfelen of ik nog mijn 24-70L of 100L mee wil nemen. Scheelt toch weer tussen de 700gram - 1kg in mijn dagtas. De S95 zou het bereik aan de bovenkant moeten aanvullen maar aan de andere kant zal ik zo een reis niet nog een keer overdoen dus vandaar mijn twijfel.

Toen ik vorig jaar in San Fran was had ik aan mijn Tamron 17-50 (inmiddels verkocht) en 10-22 voldoende. En toen ik in juni in NYC was heb ik bijna alleen maar mijn 35L gebruikt. De 10-22 alleen op de Brooklyn Bridge en mijn 24-70 alleen tijdens de Mermaid Parade en een Yankees game. Dus ik ben niet bang voor NYC en SF wat betreft foto's.

Ik zit er meer mee met de overige plaatsen of ik mijn 24-70 niet ga missen. Al wordt dat bereik ook wel opgevuld door mijn S95 welke zeker mee gaat.

Wat denken jullie?

Optie 1: 24-70L mee
Optie 2: 100L mee
Optie 3: beide (24-70L en 100L) thuislaten

edit:
Optie 4: Bij de MM met stapelkorting een 5Dmk2 halen en dan de 24-70L en 35L mee.
hmmm keuzes keuzes ... wil liever op de 5Dmk3 wachten ... maar als ik dat zo in het aanbieding topic lees dat de 5Dmk2 met stapel korting rond de 1616 is gaat het wel erg jeuken ...

[ Voor 7% gewijzigd door FongWan op 27-07-2011 23:04 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

FongWan schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:54:
Ik ga in september door the usa reizen met wat vrienden, reisschema. First stop is NY om mijn vriendin op te zoeken, dan door naar San Fran waar de road trip echt begint. Plaatsen die gepland zijn:
  • Yosemite park
  • Las Vegas
  • Grand Canyon
  • Los Angeles
We gaan met een groep van 6 personen, dus met 1 of 2 auto's. Mijn tas voor overdag wordt een Thinktank Retrospective 20. Ik wil niet teveel meenemen en het volgende gaat zeker mee:

Canon 500D
EF-S 10-22
35L
Canon Powershot S95 (28-105mm) voor filmen en wat bereik

Dan past er in het voorvak mijn Asus Transformer en in de tas zelf nog wat drinken en snacks.

Zit alleen te twijfelen of ik nog mijn 24-70L of 100L mee wil nemen. Scheelt toch weer tussen de 700gram - 1kg in mijn dagtas. De S95 zou het bereik aan de bovenkant moeten aanvullen maar aan de andere kant zal ik zo een reis niet nog een keer overdoen dus vandaar mijn twijfel.

Toen ik vorig jaar in San Fran was had ik aan mijn Tamron 17-50 (inmiddels verkocht) en 10-22 voldoende. En toen ik in juni in NYC was heb ik bijna alleen maar mijn 35L gebruikt. De 10-22 alleen op de Brooklyn Bridge en mijn 24-70 alleen tijdens de Mermaid Parade en een Yankees game. Dus ik ben niet bang voor NYC en SF wat betreft foto's.

Ik zit er meer mee met de overige plaatsen of ik mijn 24-70 niet ga missen. Al wordt dat bereik ook wel opgevuld door mijn S95 welke zeker mee gaat.

Wat denken jullie?

edit:
Optie 4: Bij de MM met stapelkorting een 5Dmk2 halen en dan de 24-70L en 35L mee.
hmmm keuzes keuzes ... wil liever op de 5Dmk3 wachten ... maar als ik dat zo in het aanbieding topic lees dat de 5Dmk2 met stapel korting rond de 1616 is gaat het wel erg jeuken ...
Ik weet niet of je ook van plan bent wildlife te fotograferen bij de GC, maar dan zou ik ook voor wat meer milimetertjes gaan...

Voor de landschapjes aldaar heb ik zowel mijn 11-18 groothoek als mijn 17-70 gebruikt, de laatste om wat minder weidse landschappen te krijgen. Maar goed ik weet dus niet waar jou voorkeur ligt qua fotograferen.

[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 28-07-2011 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Ik neem mee op vakantie

Mijn Panasonic g2 met 14-42mm en 45-200mm lens. Heerlijk laag gewicht en prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Wat denken jullie?

Tja, die 24-70 is een enorme klomp van een lens, dus die wil je niet voor niks meenemen. Fotografeer je vaker landschappen? Gebruik je dan wel die brandpuntsafstanden tussen 22-70? Ligt namelijk heel erg aan je stijl van fotograferen. Ik ben vorig jaar in dat gebied geweest en vond een wat langere lens bijvoorbeeld wel prettig om de enorme diepte in 't landschap goed weer te geven. (ik had 17-40 en 70-200 @ full frame bij me)
Het zelfde geldt voor macro, ik doe er niks mee dus ik zou nooit een macro lens meenemen. (Heb op elke vakantie nog een 20mm tussenring meegenomen maar volgens mij nooit/zelden gebruikt.)
FongWan schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:54:
  • Yosemite park
  • Las Vegas
  • Grand Canyon
  • Los Angeles
Wat persoonlijke ervaringen:
Ik weet niet hoe 'vast' je route/tickets al staan, maar de route van de grand canyon naar LA vond ik stukken minder spectaculair dan de gebieden in Arizona en Utah. (Glen Canyon, Page, Zion np, bryce, monument valley) LA vond ik persoonlijk helemaal niks. Je zou dus ook vanuit Vegas terug kunnen vliegen, dan heb je een paar dagen extra ruimte om andere (i.m.o. mooiere) gebieden te verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

marceltuit schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 07:02:
Ik weet niet of je ook van plan bent wildlife te fotograferen bij de GC, maar dan zou ik ook voor wat meer milimetertjes gaan...

Voor de landschapjes aldaar heb ik zowel mijn 11-18 groothoek als mijn 17-70 gebruikt, de laatste om wat minder weidse landschappen te krijgen. Maar goed ik weet dus niet waar jou voorkeur ligt qua fotograferen.
abrakadaver schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:12:
Tja, die 24-70 is een enorme klomp van een lens, dus die wil je niet voor niks meenemen. Fotografeer je vaker landschappen? Gebruik je dan wel die brandpuntsafstanden tussen 22-70? Ligt namelijk heel erg aan je stijl van fotograferen. Ik ben vorig jaar in dat gebied geweest en vond een wat langere lens bijvoorbeeld wel prettig om de enorme diepte in 't landschap goed weer te geven. (ik had 17-40 en 70-200 @ full frame bij me)
Het zelfde geldt voor macro, ik doe er niks mee dus ik zou nooit een macro lens meenemen. (Heb op elke vakantie nog een 20mm tussenring meegenomen maar volgens mij nooit/zelden gebruikt.)

Ik weet niet hoe 'vast' je route/tickets al staan, maar de route van de grand canyon naar LA vond ik stukken minder spectaculair dan de gebieden in Arizona en Utah. (Glen Canyon, Page, Zion np, bryce, monument valley) LA vond ik persoonlijk helemaal niks. Je zou dus ook vanuit Vegas terug kunnen vliegen, dan heb je een paar dagen extra ruimte om andere (i.m.o. mooiere) gebieden te verkennen.
Ben niet zo van de beesjes, dus telebreik zal ik niet missen. Hou meer van wide angle en het normale (28-100mm FullFrame equivalent) bereik. Ben er al uit dan, hou het gewoon op mijn 10-22 en 35L en gebruik mijn Powershot S95 wel als ik wat meer bereik wil (50-105mm FF equiv).

Over het algemeen (lees voordat ik mijn 35L) had gebruikte ik inderdaad wel het hele bereik van de 24-70. Echter niet voor landschappen en gebouwen, daar gebruik ik eerder de 10-22 voor waardoor ik 22-70 niet mis. Sinds ik de 35L heb zit die redelijk vast geroest aan mijn 500D.

Tickets staan al vast, we vliegen terug vanuit LA. Dus we moeten daar in ieder geval eindigen. Maar bedankt voor je ervaring en tips.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Deze vakantie neem ik een kleinere combo mee als normaal. Normaal gesproken neem ik mn D300 + Nikkor 17-55mm + SB-900 mee. Pas geleden een mooie kleinere body gekocht die nu mee gaat op vakantie en waarmee ik ook mooi FullHD kan filmen :)

Telebereik heb ik nooit gemist, ook niet op vakantie.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6148/5966707619_9ed9dcf57e.jpg
Nikon D5100 Video setup by AndyRamdin / ND-Photo.nl, on Flickr

Mn lijstje voor deze vakantie (Italië) ziet er dus als volgt uit:

-Nikon D5100 (+64GB SDXC, + exra accu)
-Nikkor 17-55mm f/2.8
-Nikon SB-900
-Pocket Wizard II
-Rode VideoMic Pro

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging op vakantie en nam mee:
D300
24-70 f2.8 (die had thuis kunnen blijven, maar ach, hij lag uit de weg in de auto)
70-200 f2.8 Redelijk vaak gebruikt onder meer om vliegtuigen en zweefvliegtuigen neer te halen.
TC 2.0 was niet mee, maar heb ik om voorgaande reden node gemist.
24-120 Veel gebruikt, gewoon walk-around, onder meer voor de tour de france en een vliegtrip.
12-24 f4.0 Zo nu en dan gebruikt voor wat landschappen. Had wel thuis mogen blijven.

Verder wat dingesfilters, extra accu, 3pootstatief, monodingesstatief (had wel thuis kunnen blijven, maar lag niet in de weg in de auto) en andere meuk.

Nu maar hopen dat ik volgend jaar voor de vakantie dit lijstje nog even doorneem, dan weet ik tenminste wat ik dan mee moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Laatst online: 19:19
Ik vertrek maandag voor 2 weken naar Zuid Afrika (safari), om vervolgens nog een week in Mauritius rond te hangen (surfen).

Wat gaat er mee:

- Canon EOS 450D + BG-E5 battery grip en accu's
- Canon EF-S 10-22
- Sigma 50 1.4
- Canon EF 70-300L
- Speedlite 430 EX II
- GorillaPod SLR Zoom
- filters, kabeltje, lader, kaartjes
- Apple iPad 2

Dit alles pas net in 'n Lowepro Fastpack 250 rugtas, die was niet helemaal voorbereid op de uitbreiding van dit jaar (alle lenzen zijn nieuw).

Nu heb ik nog een Velbon Sherpa Pro CF530 Statief. Zal ik die meenemen of laat ik die thuis? Ik twijfel nog erg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 21:29
Ik mag de topictitel vast wel een beetje ombuigen toch?
Ik ga morgen naar Julianatoren en wat zal ik meenemen?
Ik heb een 60D en een 18-55 lens en een 55-250 lens. Nou weet ik niet hoe ver de attracties van de kant af staan, maar is de 55 van de 18-55 voldoende om een kind herkenbaar op de gevoelige chip te krijgen? Beide lenzen meenemen heb ik geen zin in, heb ik ook nog niet voldoende tassen voor en vind het wisselen in the open nog wat onwennig. Natuurlijk wil ik ook foto's hebben waarmee de omgeving er ook opstaat, dus ik neig zelf naar de 18-55.

[ Voor 10% gewijzigd door Dancing_Animal op 04-08-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat 55mm een klein beetje aan de korte kant kan zijn. Ik zou de telelens meenemen. Tenzij jullie naderhand binnen gaan eten ergens, grijp je weinig mis denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:08:
[...]

Maar je neemt wel een dure Mac Air mee, die vaak nog meer kost dan dslr's inclusief kitlens.
Duur is voor mij relatief,bij mij gaat het om functionaliteit en rondlopen met mijn MBP 17 inch vind ik
overdreven en belachelijk.. :O Vakantie is voor mij vakantie en uitrusten, en de rest is bijzaak is mij altijd aangeleerd.Dus rondlopen en sjouwen met allerlei foto en randapparatuur alsof je naar de Olympische Spelen gaat voor UPI o.i.d. is i.m.o echt overdreven...

Zoals ik al zei. Die MBA gaat ook alleen maar mee om wat lichte foto bewerking te doen en de kaart van de camera af en toe te ledigen,niet meer niet minder.

Vergeet niet! Elke top fotograaf kan met elke camera behoorlijke tot goede foto's maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:34:
[...]

Duur is voor mij relatief,bij mij gaat het om functionaliteit en rondlopen met mijn MBP 17 inch vind ik
overdreven en belachelijk.. :O Vakantie is voor mij vakantie en uitrusten, en de rest is bijzaak is mij altijd aangeleerd.Dus rondlopen en sjouwen met allerlei foto en randapparatuur alsof je naar de Olympische Spelen gaat voor UPI o.i.d. is i.m.o echt overdreven...

Zoals ik al zei. Die MBA gaat ook alleen maar mee om wat lichte foto bewerking te doen en de kaart van de camera af en toe te ledigen,niet meer niet minder.

Vergeet niet! Elke top fotograaf kan met elke camera behoorlijke tot goede foto's maken! :)
Fotografie kan ook ontspannend werken? Tevens gaat niet iedereen 10 dagen op het strand liggen in Turkije en daar met z'n dure DSLR alleen maar foto's maken van z'n kinderen en vrouw in de zee, er zijn ook andere soorten vakanties.. Ik ben zelfs al een keer weg geweest met als hoofddoel te gaan fotograferen..

* Radiant heeft een hekel aan nonstop-in-de-zon-bak-vakanties en gaat liever iets actiefs doen of rondtrekken en mooie plaatsen bezichtigen..
Prima gelegenheid om dan te genieten van een fotografiehobby, en dan voegt m'n goede apparatuur toch echt wel iets toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik neem gewoon mijn Panasonic TZ20 mee, geen gesleep met een zware DSLR en lensen, maar gewoon een prima compact camera met groothoek, 21x zoom, GPS en full HD filmen ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 09:48
RobB_W: Ik ga in februari naar ZA op safari dus ik kan me wel inleven in je situatie :). Het lijkt me een goeie en complete set, die 70-300 zal op safari waarschijnlijk weinig van de camera komen. Reken wel dat 300mm relatief kort is voor vogels e.d., maar indien je daar niet specifiek naar op zoek bent zal die lens zeker volstaan. Het grotere wild krijg je sowieso dicht genoeg te zien. Een 50mm ga je wellicht minder nodig hebben, maar weegt ook niet veel. Een flits ben ik zelf niet van plan om mee te nemen. En een statief... da's een keuze: op safari heb je er weinig aan en ben je beter af met een goeie beanbag, voor landschappen kan het wel van pas komen, zeker bij weinig ochtend/avondlicht. Gorillapod is wel een leuk & licht alternatief.

Dit is mijn (voorlopig) lijstje voor Zuid Afrika: 10 dagen safari in de omgeving van Kruger (Klaserie, Simbavati en Sabi Sands), en 5 dagen Kaapstad:

- D7000 en D90
- Nikkor 70-200 VR f/2.8
- Nikkor 300 f/4
- Nikkor 1,4TC
- Tokina 12-24 f/4
- Beanbag moet ik nog aanschaffen

Nog twijfel
- 60mm/180mm macro/500D closeup lens
- statief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik ga op fietsvakantie en neem mee:
Sony a200
Sigma 18-50 2.8-4.5 (als deze terug is van reparatie...)
Polarisatiefilter

Anders:
Twijfel tussen Sony 18-70 3.5-5.6 (kitlens) of Sony 50mm 1.8

Dit 'alles' (camera en een lens dus :P) in een waterdichte tas.

Vanwege het gewicht en de omvang dus slechts een lens en geen flitser en geen statief mee. Ik hoop dat mijn Sigma op tijd terug is, want mijn 18-70 levert niet de mooiste shots, en de 50mm wel, maar je raadt het al: enkel op 50 mm :P.

[ Voor 25% gewijzigd door bartvl op 05-08-2011 16:13 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 08:24
FLuKee schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:54:
RobB_W: Ik ga in februari naar ZA op safari dus ik kan me wel inleven in je situatie :). Het lijkt me een goeie en complete set, die 70-300 zal op safari waarschijnlijk weinig van de camera komen. Reken wel dat 300mm relatief kort is voor vogels e.d., maar indien je daar niet specifiek naar op zoek bent zal die lens zeker volstaan. Het grotere wild krijg je sowieso dicht genoeg te zien. Een 50mm ga je wellicht minder nodig hebben, maar weegt ook niet veel. Een flits ben ik zelf niet van plan om mee te nemen. En een statief... da's een keuze: op safari heb je er weinig aan en ben je beter af met een goeie beanbag, voor landschappen kan het wel van pas komen, zeker bij weinig ochtend/avondlicht. Gorillapod is wel een leuk & licht alternatief.

Dit is mijn (voorlopig) lijstje voor Zuid Afrika: 10 dagen safari in de omgeving van Kruger (Klaserie, Simbavati en Sabi Sands), en 5 dagen Kaapstad:

- D7000 en D90
- Nikkor 70-200 VR f/2.8
- Nikkor 300 f/4
- Nikkor 1,4TC
- Tokina 12-24 f/4
- Beanbag moet ik nog aanschaffen

Nog twijfel
- 60mm/180mm macro/500D closeup lens
- statief
60mm zou niet al te zwaar moeten zijn lijkt me? Goede kans dat je toch wel wat leuks te macro'en tegenkomt waarbij de vergroting van je 300f/4 net niet genoeg is. Ik zou hem gewoon in een leeg hoekje van je tas proppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Laatst online: 19:19
FLuKee schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:54:
...Het lijkt me een goeie en complete set, die 70-300 zal op safari waarschijnlijk weinig van de camera komen. Reken wel dat 300mm relatief kort is voor vogels e.d., maar indien je daar niet specifiek naar op zoek bent zal die lens zeker volstaan. Het grotere wild krijg je sowieso dicht genoeg te zien. Een 50mm ga je wellicht minder nodig hebben, maar weegt ook niet veel. Een flits ben ik zelf niet van plan om mee te nemen. En een statief... da's een keuze: op safari heb je er weinig aan en ben je beter af met een goeie beanbag, voor landschappen kan het wel van pas komen, zeker bij weinig ochtend/avondlicht. Gorillapod is wel een leuk & licht alternatief.
Die 70-300 zal wel goed gaan denk ik, 100-400 wordt me te zwaar. Ik ben erg benieuwd hoe die 70-300 me zal bevallen. Die 50 mm zal ik weinig gaan gebruiken, maar in schemer/avond/nacht zijn er natuurlijk juist erg mooie plaatje mee te maken. Flitser... tsja, zoveel ruimte neemt ie niet in beslag, toch maar mee voor de zekerheid :)

Over statief twijfel ik ook nog, kijk morgen wel of ie nog in de reistas past. Als dat lukt, zit ie natuurlijk niet in de weg. Die gorillapod heb ik laatst kado gekregen, weet nog niet hoe dat gaat bevallen, maar dan heb ik wat achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 21:29
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 07:14:
Ik denk dat 55mm een klein beetje aan de korte kant kan zijn. Ik zou de telelens meenemen. Tenzij jullie naderhand binnen gaan eten ergens, grijp je weinig mis denk ik.
Het is uiteindelijk toch de 18-55 geworden. Je kunt in Julianapark redelijk dicht bij de speeltoestellen en attracties staan. Een foto van de mensen in de achtbaan was iets kleiner aangezien je daar iets verder van weg staat, maar ik had wel een goed plekje gevonden. Al met al redelijk gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met cameragear en grenscontrole?

Ik vertrek volgende maand naar ecuador, en ik neem mijn Nikon mee, kan deze probleemloos door de scanner, of moet je vragen de rugzak manueel te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:40:
Hoe zit het eigenlijk met cameragear en grenscontrole?

Ik vertrek volgende maand naar ecuador, en ik neem mijn Nikon mee, kan deze probleemloos door de scanner, of moet je vragen de rugzak manueel te controleren?
Voor zover mij bij staat zijn de rontgen apparaten veilig voor je dSLR en lenzen. Enkel als je ook film vervoert, moet je vragen of ze de film manueel willen controleren, anders loop je kans op fogging op je film.

Roy

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect, dus ik kan de tas gewoon op de band gooien, en hoef nergens bang voor te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abrakadaver schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:12:

I second that, ergens tussen in ligt trouwens nog Horseshoe Bend (prachtig fenomeen, neem wel de wijdste lens mee die je hebt), ff google voor exacte locatie maar ligt ergens tussen monument valley en bryce canyon dus je moet er bijna voorbijrijden als je die route doet.

LA viel me idd ook wat tegen behalve dan Venice Beach en Santa Monica (en iets verder Santa Barbara). Prachtig bij zonsop- of ondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:19:
Perfect, dus ik kan de tas gewoon op de band gooien, en hoef nergens bang voor te zijn?
Nope, even vermelden is genoeg.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

I second that, ergens tussen in ligt trouwens nog Horseshoe Bend (prachtig fenomeen, neem wel de wijdste lens mee die je hebt), ff google voor exacte locatie maar ligt ergens tussen monument valley en bryce canyon dus je moet er bijna voorbijrijden als je die route doet.
Upper en Lower Antelope Canyon zit daar vlakbij ook. Als je iets niet moet vergeten is het dat wel :) Ben daar vorig jaar geweest en het is echt beide prachtig.

Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/usa2010/content/images/large/DSC_2627.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:00

Milo.

klik

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:19:
Ik heb een aantal keren naar Peru en Bolivia gevlogen, ook veel binnenlandse vluchten maar nooit problemen gehad met een domke tas vol spullen. Af en toe vragen ze of het camera spullen zijn en dan is het goed. Nooit last gehad. Verder op Schiphol ook nooit problemen met fotogear en evt 2 laptops.
Is wel grappig om te zien opt scherm.. dan zie je allemaal rondjes (van de lenzen) hehe.

Zoals elders wordt vermeld zijn sommige ouderwetse rontgen apparaten wel schadelijk voor film. Maar daar heb je ook speciale zakjes/tasjes voor meen ik mij te herinneren.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 09:40
Ik ga morgen naar Portugal. Het enige dat ik dit keer ga meenemen is mijn GF1 + 20mm, Sony TX5 en Olympus Trip 35

Geen zware spiegelreflex meer. Ik ga eens kijken of ik mijn vakantie dan anders beleef :D
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste