Nielsracing schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:09:
Beste mensen,
Ik ga volgende maand op reis naar Amerika.
Voor het eerst op een lange reis wil ik mijn d-slr meenemen. De reis duurt 3,5 week waarvan 3 weken worden afgelegd in een auto.
Heeft er iemand ervaring met welke lenzen/toebehoren je nodig hebt?
Het is een trip die begint in NY en wordt vervolgd in Californië waarna ik diverse natuurparken en grote steden ga bezoeken. Van alles wat dus...
Uiteraard gaan de extra accu's en de diverse geheugenkaartjes ook mee.
Ik twijfel dus met name over de 70-200 en de flitser. Het liefst doe ik zo min mogelijk in de tas dus wie kan mij helpen met deze 'zware' keus

Tyno schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:12:
Net als NielsRacing ben ik ook op zoek naar wat US tips. Binnenkort ga ik 3 weken naar de oostkust (combi New York / Washington + Campertrip)
Qua gear wil ik meenemen:
- 5D2
- 17-40
- 70-200 (ivm met wat vliegtuigspotten).
Maar zit ik nog te twijfelen voor onderstaande gear, ik hoop dat jullie mijn advies kunnen gegeven (of het verstandig is om onderstaande ook mee te nemen).
- 1D3 in plaats van 5D2 (vanwege de robuustheid, accuduur en opslag mogelijkheden, reden om het niet te doen: gewicht).
- 24-105 (als walkround lens, dus weinig wisselen)
- TS-E 24 (waarschijnlijk zeer geschikt voor in New York, maar weer ballast voor de rest van de reis).
Ik hoor graag jullie mening / adviezen.
Ik kan alleen spreken voor NY, Washington en SF met een 500D maar hier mijn ervaringen.
Voor SF had ik mijn Canon 10-22 en Tamron 17-50 f2.8 mee en heb grofweg 90% met de Tamron geschoten en 10% met de Canon. Voor een paar shots zou een 70-200 leuk zijn geweest, vooral als je Alcatraz vanaf de kust wilt fotograferen. Die 10% dat ik mijn Canon heb gebruikt was meer in de buurt en op de Golden Gate Bridge. In SF zijn de straten wat breder en heb je relatief gezien lagere gebouwen dan in NY. Dus op de 60D zou een 15-85 goed bereik geven en op een 5D zou ik dan eerder voor de 24-105 gaan.
Toen ik in Washington was had ik net mijn 500D en dus alleen de kitlens en kon daar prima mee rondlopen, Washington is laagbouw en erg uitgestrekt, vooral Washington Mall. Dus daar kan je wel met een 15-85 op crop of 24-105 op full frame mee rondkomen.
Wat NY betreft is het best grappig. Ik ben er meerdere keren geweest sinds ik mijn 500D heb en de eerste keer had ik alleen mijn kitlens, de tweede keer alleen mijn Tamron 17-50. Beide keren vond dat ik wideangle miste voor de gebouwen.
Ben nu net terug van weer een weekje NY en had drie lenzen mee, Canon 10-22, 24-70L en de 35L. Wat blijkt, heb de 10-22 erg weinig gebruikt. Al was ik wel blij dat ik hem mee had.
- Bijna alles met de 35L geschoten
- 2 keer de 24-70 gebruikt vanwege de flexibiliteit, 1 dag tijdens een Yankees game en bij het lopen door Central Park en 1 dag tijdens de Mermaid Parade op Coney Island
- 2 keer de 10-22, op de Brooklyn Bridge en tijdens Museum Mile om in het Guggenheim te fotograferen
Dus uiteindelijk toch erg weinig de wide angle gebruikt. Maar deze keer heb ik ook weinig gebouwen zitten schieten, als je de skyline op de Top of the Rocks wilt doen en veel gebouwen dan is een wide angle toch wel erg handig in NY.
@Nielsracing, ik zou zelf de flitser thuis laten en de 70-200 meenemen als je ook diertjes gaat fotograferen.
@Tyno, Ik zou aanraden om met je 24-105 te kijken of het gat tussen 40 -70 niet al te groot is en of je veel in dat bereik schiet, als beide niet het geval is dan inderdaad de 17-40 en 70-200 setup. Zo ja dan misschien een idee om met de 24-105 en 70-200 te gaan en voor de periode in NY een 17-40 bij Adorama in NY te huren?
[
Voor 3% gewijzigd door
FongWan op 20-06-2011 23:29
]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |