D40, 18-55, 35 1.8 af-s, 55-200VR,SB600, Zoom statief. DIY panorama kop, oftewel alles.
Alles! (zie sig)
De foto-apparatuur is voornamelijk gekocht voor vakanties: landschappen, wildlife, enz... Dus dan moet het ook meegenomen worden. Al ga ik deze zomer niet weg, vrouw en ik zijn hard bezig met geld en vakantiedagen sparen voor een langere trip naar China volgend jaar.
Als je zorgt voor een degelijke verzekering en oplet wat je met je spullen doet, hoef je je niet echt zorgen te maken. Ik heb ook door een Zuid Afrikaanse township gelopen met alle apparatuur in m'n rugtas. Maar zolang je niet te koop loopt (camera continu om je nek) met je spullen is er niet zoveel aan de hand. Wanneer je een foto wilt maken de camera pakken, even snel schieten, weer opbergen en weer verder.
De foto-apparatuur is voornamelijk gekocht voor vakanties: landschappen, wildlife, enz... Dus dan moet het ook meegenomen worden. Al ga ik deze zomer niet weg, vrouw en ik zijn hard bezig met geld en vakantiedagen sparen voor een langere trip naar China volgend jaar.
Als je zorgt voor een degelijke verzekering en oplet wat je met je spullen doet, hoef je je niet echt zorgen te maken. Ik heb ook door een Zuid Afrikaanse township gelopen met alle apparatuur in m'n rugtas. Maar zolang je niet te koop loopt (camera continu om je nek) met je spullen is er niet zoveel aan de hand. Wanneer je een foto wilt maken de camera pakken, even snel schieten, weer opbergen en weer verder.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Ik ga een paar dagen naar Antwerpen... Denk dat ik dit keer toch maar niet te veel spul meeneem. Zit alleen nog wel een beetje te twijfelen of ik een aantal zooms mee neem.
Sowieso gaat mee: 50D (misschien met grip), 10/22, 35L, misschien 85 F/1.8 of 28-70L. 1D gaat niet mee en de 70-200 ook niet.
Sowieso gaat mee: 50D (misschien met grip), 10/22, 35L, misschien 85 F/1.8 of 28-70L. 1D gaat niet mee en de 70-200 ook niet.

Wat neem ik mee? In de koffer zit het volgende:
• Nikon D3
• Nikon MC-36
• Nikon 17-35 f/2.8
• Nikon 80-200 f/2.8
• Sigma 15 f/2.8
• Nikon SB-800
• Nikon 35 f/1.8 DX
• Nikon 50 f/1.4
• Nikon 85 f/1.8
• 77mm Hoya pola-filter
• 77mm Hoya 9-stops ND-filter
• Cardreader(onder de filters)
• 640GB externe schijf
En nog wat los grut aan geheugenkaartjes en laders etc.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ga je op vakantie fotograferen of ga je fotograferen en tussendoor vakantie vieren?ThunderNet schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:12:
[afbeelding]
• Nikon D3
• Nikon MC-36
• Nikon 17-35 f/2.8
• Nikon 80-200 f/2.8
• Sigma 15 f/2.8
• Nikon SB-800
• Nikon 35 f/1.8 DX
• Nikon 50 f/1.4
• Nikon 85 f/1.8
• 77mm Hoya pola-filter
• 640GB externe schijf
Misschien is voor hem mooie foto's maken wel vakantie vieren? Beetje vreemde opmerking.TukkerTweaker schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:00:
[...]
Ga je op vakantie fotograferen of ga je fotograferen en tussendoor vakantie vieren?
Vind ik ook, er zijn bijvoorbeeld zat fotografie reizen. Of mensen die naar canada gaan en daar een workshop beren fotograferen gaan doen. Zo is er nog veel meer.Armada. schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:05:
[...]
Misschien is voor hem mooie foto's maken wel vakantie vieren? Beetje vreemde opmerking.
Niet iedereen hoeft 2 weken aan het zwembad te liggen
Naar Italië met mn lieftallige vriendin,
Volledige gear,
namelijk,
7D+grip incl 2 battery's
10-22
24-105
70-200 F4 IS
50mm 1.8
430 EX ii
alles in een flipside 400
Volledige gear,
namelijk,
7D+grip incl 2 battery's
10-22
24-105
70-200 F4 IS
50mm 1.8
430 EX ii
alles in een flipside 400
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Is die koffer puur ter transportatie naar vakantie of loop je daar ook mee rond? Lijkt me nogal lastig meenemen. Koffer inrichting ziet er wel weer super uit, zeer netjes!ThunderNet schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:12:
[afbeelding]
-snip lijst-
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wat doe jij met die 35mm f/1.8 dx? Cropmodus?ThunderNet schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:12:
[afbeelding]
• Nikon D3
• Nikon MC-36
• Nikon 17-35 f/2.8
• Nikon 80-200 f/2.8
• Sigma 15 f/2.8
• Nikon SB-800
• Nikon 35 f/1.8 DX
• Nikon 50 f/1.4
• Nikon 85 f/1.8
• 77mm Hoya pola-filter
• 640GB externe schijf
edit: ontopic
Bij mij hangt eht van vakantie tot vakantie af. Naar istanbul in februari met alles en overdag eigenlijk alleen body, flitser, 18-50 2.8 en 10.5mm fish meegenomen en 's avonds ook wel mijn 35mm f/2. Eerste vakantie in frankrijk alleen een compactje (rondtrekken enzo). 2de vakantie in frankrijk enkel body + 18-50, derde vakantie in fr+spanje weer alles en dan afhankelijk van het dagprogramma een of twee lenzen en eventueel flits.
[ Voor 25% gewijzigd door Teun_2 op 25-07-2010 00:32 ]
Mijn volgende vakantie laat ik de D200 + vele lenzen en filters thuis en gaat alleen nog de Ixus 210 mee...
Sjiek spulleke!
[ Voor 94% gewijzigd door SneaKz op 26-07-2010 14:53 ]
Op rondreis door Afrika, dus ongeveer alles gaat mee:
500D+grip
15-85
50/1.8II
70-300
Gorillapod
4 accu's (laden is lastig)
Schoonmaak spullen
Laptopje en externe schijf (voor het leeghalen van kaartjes, en beoordelen foto's)
En voor mijn vriendin:
350D
18-55
55-250
500D+grip
15-85
50/1.8II
70-300
Gorillapod
4 accu's (laden is lastig)
Schoonmaak spullen
Laptopje en externe schijf (voor het leeghalen van kaartjes, en beoordelen foto's)
En voor mijn vriendin:
350D
18-55
55-250
Ben al op vakantie geweest, maar ik NAM mee:
Nikon FM3a
Nikon 28mm 2.8
Nikon 50mm 1.4
Nikon 105mm 2.5
Nikon MD-12
Lekker oldskool
Plus mijn schoonvader nam nog wat lenzen mee + een D80.
Nikon FM3a
Nikon 28mm 2.8
Nikon 50mm 1.4
Nikon 105mm 2.5
Nikon MD-12
Lekker oldskool
Plus mijn schoonvader nam nog wat lenzen mee + een D80.
Ik had de hele rugzak mee. De 70-300 is er een paar keer uitgeweest maar om eerlijk te zijn, ik had 95% de tijd zat aan de 18-105 die ik geleend had. Verder blijkt dat ik nog steeds op een gemiddelde zit van 500 foto's/week tijdens een familie vakantie.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik ga inderdaad vaak voor foto's te maken op vakantie. Ik zal dan ook mijn bestemming kiezen aan de hand van geschikte fotolocaties, niet hoe het strand er uit ziet. Ik doe liever wat tijdens mijn vakantie dan tijd te verdoen als sardientje op het strand. Maar ieder zijn ding natuurlijkScirocco schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:35:
[...]
Vind ik ook, er zijn bijvoorbeeld zat fotografie reizen. Of mensen die naar canada gaan en daar een workshop beren fotograferen gaan doen. Zo is er nog veel meer.
Niet iedereen hoeft 2 weken aan het zwembad te liggen
Grote vakantie (maandje Zuid Afrika, beginnend bij Kruger en de Drakensbergen, middenstuk met binnenlandse vlucht overgeslagen, dan de Garden Route en good old Cape Town als eindbestemming) heb ik Februari al gedaan; toen de 5DII, 24-105L en 100-400L met de 35L als 'stealth' en low-light tool. Aan m'n maat had ik de oude 300D geleend met de 17-40 en de 70-200/2.8L IS erbij en de nifty fifty. Ook een RedGed carbon reisstatiefje meegenomen, werkt uitstekend, weegt krap 1.2 kilo...perfect. In totaal was dat 5 KG aan fotoapparatuur (Excl. statief) in een goedkoop (maar comfortabel) decathlon rugzagje, met de binnenbekleding van mijn crumpler schoudertas (tus ruim voldoende padding). Daarbij nog een CPL, 2 x 16GB CF kaarten, card reader en externe harddisk.
Behoudens wat incidenteel geruil onderling is het gros van de foto's buiten de parken met de 24-105 gemaakt (zeg 70%), wellicht 30% met de 35L. De 100-400L is een prachtlens, perfect voor safari. De nifty fifty is precies nooit (nul keer) gebruikt; moet 'm eens een keer weg doen, ookal is het een mk I. Ik gebruik 'm niet.
Ik ga morgen even 5 dagen naar Toscane, heb een beperkter assortiment mee: 35L, Sigma 50/1.4, 135L en de 17-40L omdat ik ook wat flinke groothoek dingen wil schieten.
Behoudens wat incidenteel geruil onderling is het gros van de foto's buiten de parken met de 24-105 gemaakt (zeg 70%), wellicht 30% met de 35L. De 100-400L is een prachtlens, perfect voor safari. De nifty fifty is precies nooit (nul keer) gebruikt; moet 'm eens een keer weg doen, ookal is het een mk I. Ik gebruik 'm niet.
Ik ga morgen even 5 dagen naar Toscane, heb een beperkter assortiment mee: 35L, Sigma 50/1.4, 135L en de 17-40L omdat ik ook wat flinke groothoek dingen wil schieten.
Voor volgende week naar de Côte d'Azur.
- Canon EOS 1000D
- Canon EF 50mm f/1.8
- Canon EF-S 55-250 IS
- Canon EF-S 17-85 IS
- Tokina 12-24 F4
- Nikon SB-24
- Redged RTT-423
- Gorillapod
- 3x Circular Polarizer
En nog afwisselen met lenzen en toebehoren van een vriend.
- Canon EOS 1000D
- Canon EF 50mm f/1.8
- Canon EF-S 55-250 IS
- Canon EF-S 17-85 IS
- Tokina 12-24 F4
- Nikon SB-24
- Redged RTT-423
- Gorillapod
- 3x Circular Polarizer
En nog afwisselen met lenzen en toebehoren van een vriend.
Ik neem alles mee:
Nikon D300 + grip
Tokina 12-24 f4
Sigma 18-50 f2.8
Sigma 70-200 f2.8
Nikon 50 f1.8
Nikon SB900
Manfrotto 190CXPRO + Balhoofd
batterijen, remote, filters
Rugzak waar alles inpast (behalve statief)
bestemming wordt Griekenland.
TIP: als je een discutabel gewicht hebt, dan hang je gewoon je camera met zwaarste objectief om je nek tijdens inchecken. Dan telt dat gewicht niet mee met het wegen. Je kunt ook een geel see-buy-fly tasje meenemen en daar wat spulletjes indoen. Zo'n tasje telt ook niet mee bij je handbagage.
Nikon D300 + grip
Tokina 12-24 f4
Sigma 18-50 f2.8
Sigma 70-200 f2.8
Nikon 50 f1.8
Nikon SB900
Manfrotto 190CXPRO + Balhoofd
batterijen, remote, filters
Rugzak waar alles inpast (behalve statief)
bestemming wordt Griekenland.
TIP: als je een discutabel gewicht hebt, dan hang je gewoon je camera met zwaarste objectief om je nek tijdens inchecken. Dan telt dat gewicht niet mee met het wegen. Je kunt ook een geel see-buy-fly tasje meenemen en daar wat spulletjes indoen. Zo'n tasje telt ook niet mee bij je handbagage.
Canon 400D
Canon 1DM2
Canon 16-35 2.8
Sigma 24-70 2.8
Canon 50mm 1.8
Voldoet
Canon 1DM2
Canon 16-35 2.8
Sigma 24-70 2.8
Canon 50mm 1.8
Voldoet
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
US of A
Nikon D40
Nikon D90
Nikkor DX 18-55
Nikkor DX 55-20
Nikkor DX 18-105 VR
Nikkor DX 70-300 VRII
Tokina 12-24 F4 II
Flitser, batterijen, remote, filters (UV + Pola), laders, mini-statief, geheugenkaartjes
Alles in 1 Crumpler PrettyBoy en 1 Crumpler The That
Nikon D40
Nikon D90
Nikkor DX 18-55
Nikkor DX 55-20
Nikkor DX 18-105 VR
Nikkor DX 70-300 VRII
Tokina 12-24 F4 II
Flitser, batterijen, remote, filters (UV + Pola), laders, mini-statief, geheugenkaartjes
Alles in 1 Crumpler PrettyBoy en 1 Crumpler The That
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Swaptor, nice.
Waar ga je allemaal naartoe?
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Alpa 350 + grip + Sigma 18-250 zoals elke dag in mijn lowepro slighshot. Statief ligt in de auto.
Opladers en DSC-W7 van mijn vrouw worden ook ingepakt. Net als mijn oude DSC-H5 gebruik ik die zelf niet echt, die ligt op de plank voor het geval dat ik erg licht wil reizen of voor de familie, bekenden om te lenen voor hun trips.
Opladers en DSC-W7 van mijn vrouw worden ook ingepakt. Net als mijn oude DSC-H5 gebruik ik die zelf niet echt, die ligt op de plank voor het geval dat ik erg licht wil reizen of voor de familie, bekenden om te lenen voor hun trips.
Doe ik ook 1 keer per jaar. (Bijna) alles meenemen en rondreizen en fotograferen. De andere vakantie is alleen met de LX3 1 a 2 weken op een strandbed met cocktails en (luister)boeken erbij.TranceSetter schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:11:
[...]
Ik ga inderdaad vaak voor foto's te maken op vakantie. Ik zal dan ook mijn bestemming kiezen aan de hand van geschikte fotolocaties, niet hoe het strand er uit ziet. Ik doe liever wat tijdens mijn vakantie dan tijd te verdoen als sardientje op het strand. Maar ieder zijn ding natuurlijk
Vakantie 1: gemiddeld 1000-1500 foto's
Vakantie 2: 10-20 foto's
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Verwijderd
Bij mij ging de gestripte 5d mee naar Cuba, samen met een 24-105 en 50 f/1.4. Vooral de 24-105 vond ik een erg fijne reislens. 's Avonds ging meestal alleen de 50 mm mee.
Verwijderd
Kon je daar een beetje normaal rond lopen met je camera?Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:13:
Bij mij ging de gestripte 5d mee naar Cuba, samen met een 24-105 en 50 f/1.4. Vooral de 24-105 vond ik een erg fijne reislens. 's Avonds ging meestal alleen de 50 mm mee.
Ik ga volgend jaar ook naar Cuba namelijk.
Verwijderd
Ja, dat was erg goed te doen. Ondanks alle armoede heb ik me geen moment onveilig gevoeld met een dure camera om m'n nek. Toerisme is momenteel een van de grootste inkomstenbronnen van Cuba, en ze doen alles om die te vriend te houden. Daarnaast loopt er in de toeristische plekken veel politie. Pas wel op met mensen die gaan poseren voor je; die willen altijd een fooi, en als je die niet geeft ben je voorlopig nog niet van ze af. Tip: neem zeepjes etc. mee uit het hotel, dat hebben ze liever dan geld.Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 09:46:
[...]
Kon je daar een beetje normaal rond lopen met je camera?
Ik ga volgend jaar ook naar Cuba namelijk.
Tevens loopt er heel veel controlerend overheidspersoneel in burger rond. De burgers mogen ook niet heel veel contact met toeristen hebben (er even blijven slapen is niet toegestaan als ze geen vergunning daarvoor hebben). Wat ik van collega begreep is het superveilig in Cuba, maar wel lastig om iets meer te zien dan de standaard toeristische trekpleisters. Hij spreekt goed Spaans en heeft na een aantal bezoeken nu wel aardig wat contacten met locals opgebouwd. Ze hebben daar inderdaad bijna niks, dus kleinigheden uit Europa vinden ze helemaal top. Als ik de verhalen hoor over taxiritten die vastlopen in rivierbeddingen etc, helemaal super (dit zul je als "gewone" toerist dus niet zo snel meemaken). Enne Havanna Club!
This footer is intentionally left blank
Verwijderd
morgen is het zondag en het weekend alweer bijna voorbij, hoe wil je er dan een lang weekend van makenMilo. schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 01:15:
Morgen een lang weekend naar Parijs,
40d zonder grip gaat mee, 17mm, 85mm en een netbookje en evt nog de 70-200, dit gaat allemaal in een eastpak tas met wat padding uit mn f-2.
Is het geen probleem om een dSLR in de handbagage mee te nemen? Doen ze er niet lastig over bij de douane? Moet je het hele ding demonstreren met alle lenzen en toeters en bellen? Ik wil em liever niet in de gewone bagage doen.
Als het allemaal kan gaat mijn 500D + 18-55mm kit + 55-200mm kit + 50mm f/1.8 mee
Als het allemaal kan gaat mijn 500D + 18-55mm kit + 55-200mm kit + 50mm f/1.8 mee
Mess with the best, die like the rest
Gaat gewoon door de scanner bij het boarden (tenminste als je naar de USA gaat). In de USA werd bij mij wel zo'n doekje door oa het geheugencompartiment gehaald, dat analyseren ze dan vervolgens in zo'n drugsscanner. Ik weet niet meer of de lens toen van de body moest, ik denk dat beide bodies zonder lenzen in de camerarugzak zaten. Mijn TomTom Go etc zat ook allemaal in die tas. Bij de Stratosphere in Las Vegas en de Hoover dam moest de camera tas ook door de scanner. Dit was echter allemaal in 2007.
Voor de foto's nam ik mijn Samsung Galaxy S mee... lekker dus, maakt de foto's(5mp, 1280x720@30 frames/seconde filmen) goed genoeg voor mij, ik kan me mails checken, films kijken, muziek luisteren, filmen(720i), bellen en sms-en..
-
Verwijderd
Arno en Arjan, bedankt hiervoor.
In 2008 ben ik in de Dominicaanse republiek geweest en zoals jullie het beschrijven komt het daarmee aardig overeen. Toen had ik alleen geen speigel reflex maar de beschrijving over het toerisme e.d. komt overeen.
In 2008 ben ik in de Dominicaanse republiek geweest en zoals jullie het beschrijven komt het daarmee aardig overeen. Toen had ik alleen geen speigel reflex maar de beschrijving over het toerisme e.d. komt overeen.
Net terug van een maand reizen door Zuid Afrika:
Vanaf Durban naar Drakensberg naar St Lucia en vanaf daar heel de weg naar Kaapstad langs de kust.
* Nikon D90
* Nikkor DX 18-105 VR
* Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR
* UV filter en Pola
* Minipod
* Panasonic Lumix TZ10
* 34 Gb geheugenkaartjes
* Alle laders en kabels
Dit alles in mijn Clik Elite Nature Bag. De 2 lenzen hebben er om en om opgezeten, in de safariparken en met het walvisspotten de 70-300 en voor de landschappen en Kaapstad de 18-105.
Vanaf Durban naar Drakensberg naar St Lucia en vanaf daar heel de weg naar Kaapstad langs de kust.
* Nikon D90
* Nikkor DX 18-105 VR
* Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR
* UV filter en Pola
* Minipod
* Panasonic Lumix TZ10
* 34 Gb geheugenkaartjes
* Alle laders en kabels
Dit alles in mijn Clik Elite Nature Bag. De 2 lenzen hebben er om en om opgezeten, in de safariparken en met het walvisspotten de 70-300 en voor de landschappen en Kaapstad de 18-105.
[ Voor 3% gewijzigd door leeke1984 op 09-08-2010 15:01 . Reden: (lens klopte niet, foutieve copy paste :P) ]
Net terug uit Roemenie, had mijn Canon 50D + 18-200mm mee. Geheugenkaartje, laptop en externe harde schijf (voor backup) om de foto's op te zetten en de kaart weer leeg te maken. Was alleen de acculader vergeten, dus toen mijn twee accu's leeg waren kon ik er niets meer mee 
Tip van Flip: neem je acculader mee!
Tip van Flip: neem je acculader mee!
Ik ga volgende week 6 dagen naar Barcelona. Een 'mini' vakantie, site seeing. Tijdens deze 6 dagen wil ik van alles zien, zoals hier beschreven.
Normaal gesproken neem ik mijn tas mee met alles erin:
• 7D
• 17-55
• 70-200
• Flitser
• Imagetank
• laders etc (zou in koffer kunnen)
(statief gaat in de koffer)
Zonder statief weegt mijn cameratas cá 7.5kg. Nu mag ik van Transavia maar 5kg per persoon aan handbagage meenemen. Dus moet ik creatief gaan doen. Ik ga samen met mijn vriendin en die heeft heel weinig handbagage, dus zou ik wat in haar tas kunnen doen.
Ook zou ik de camera + 17-55 om mijn nek kunnen hangen. Misschien dat mijn tas dan rond de 5kg komt.
Maar nu vraag ik me af, ga ik de 70-200 wel gebruiken daar? Mijn laatste vakantie naar Mexico heb ik hem redelijk veel gebruikt, maar mede omdat ik daar ook veel dieren heb gefotografeerd.
Heeft iemand ervaring met Barcelona fotograferen? Misschien iemand die mijn wat tips kan geven, zowel over wat wel en/of niet mee te nemen aan gear? Fototips?
Normaal gesproken neem ik mijn tas mee met alles erin:
• 7D
• 17-55
• 70-200
• Flitser
• Imagetank
• laders etc (zou in koffer kunnen)
(statief gaat in de koffer)
Zonder statief weegt mijn cameratas cá 7.5kg. Nu mag ik van Transavia maar 5kg per persoon aan handbagage meenemen. Dus moet ik creatief gaan doen. Ik ga samen met mijn vriendin en die heeft heel weinig handbagage, dus zou ik wat in haar tas kunnen doen.
Ook zou ik de camera + 17-55 om mijn nek kunnen hangen. Misschien dat mijn tas dan rond de 5kg komt.
Maar nu vraag ik me af, ga ik de 70-200 wel gebruiken daar? Mijn laatste vakantie naar Mexico heb ik hem redelijk veel gebruikt, maar mede omdat ik daar ook veel dieren heb gefotografeerd.
Heeft iemand ervaring met Barcelona fotograferen? Misschien iemand die mijn wat tips kan geven, zowel over wat wel en/of niet mee te nemen aan gear? Fototips?
Ik weet niet hoe precies Transavia is met handbagage, maar normaal wordt je gewoon door de algemene controle geleid op een luchthaven en die heb ik nog nooit moeilijk horen doen over mijn 8+ kg aan handbagage. Verder ben ik in Juni naar BCN geweest en wat je daadwerkelijk nodig hebt is camera + groothoek. Telelens is niet echt nodig al heb ik er wel een paar leuke foto's mee gemaakt daar.
Een flitser heb ik niet gebruikt, vooral omdat ik niet van de portret/personen-foto's ben en onderwerpen inflitsen altijd lelijk vind ^^.
Een flitser heb ik niet gebruikt, vooral omdat ik niet van de portret/personen-foto's ben en onderwerpen inflitsen altijd lelijk vind ^^.
Ik ben zelf in maart naar Barca geweest en heb mijn Canon 10-22 en Tamron 17-50 f2.8 meegenomen. Maar grofweg 80% van de tijd met de 10-22 geschoten. Tele heb je naar mijn idee niet nodig daar. Maar dat is ook een kwestie van fotografie stijl.
Om een idee te geven van waar ik ben geweest en wat voor foto's ik heb kunnen maken. Zoals ik al zei bijna alles met de 10-22 en voornamelijk eet foto's met de 17-50
http://www.flickr.com/photos/guychen/sets/72157623492990287/
Of je moet details willen schieten van de pieken van de Segrada en dergelijke. Dan is tele wel handig.
Om een idee te geven van waar ik ben geweest en wat voor foto's ik heb kunnen maken. Zoals ik al zei bijna alles met de 10-22 en voornamelijk eet foto's met de 17-50
http://www.flickr.com/photos/guychen/sets/72157623492990287/
Of je moet details willen schieten van de pieken van de Segrada en dergelijke. Dan is tele wel handig.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
In carcassonne deden ze bij mij wel moeilijk over mijn 12kg handbagage waar 10 het maximum was. In veel gevallen wordt het niet gecontroleerd, maar je kan maar eens pech hebben.TranceSetter schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:26:
Ik weet niet hoe precies Transavia is met handbagage, maar normaal wordt je gewoon door de algemene controle geleid op een luchthaven en die heb ik nog nooit moeilijk horen doen over mijn 8+ kg aan handbagage. Verder ben ik in Juni naar BCN geweest en wat je daadwerkelijk nodig hebt is camera + groothoek. Telelens is niet echt nodig al heb ik er wel een paar leuke foto's mee gemaakt daar.
Grapjas.....
[ Voor 90% gewijzigd door Moby op 13-08-2010 17:10 ]
Het zijn vooral gebouwen wat je fotograveerd denk ik in Barcelona. In ieder geval weinig dieren of natuur. Het enige wat misschien een beetje anders is, dat is als je foto's maakt in het voetbalstadion en je wilt de grootte vastleggen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Bij stedentrips denk ik altijd aan groothoek. je 17-55 dus zeker!
ik denk dat je zelfs nog wel wijder zou willen hebben
de 70-200 weegt natuurlijk aardig door. hangt dus van je stijl af of je die mee wilt nemen.
voor mensen erg lekker, voor architectuur in de stad nutteloos, tenzij je details erbij wilt.
dan hangt het nog af van of je op vakantie gaat of een fototrip maakt natuurlijk of je eraan toe komt (lees: toestemming krijgt van je reisgenote) om bij elk wissewasje lenzen te wisselen
persoonlijk zou ik overwegen de 70-200 thuis te laten ivm beperkte bruikbaarheid en extra gewicht wat je meesleurt. nadeel daarvan is dat je geheid een shot gaat zien waar je hem voor nodig hebt...
compromis dus
de 70-200 weegt natuurlijk aardig door. hangt dus van je stijl af of je die mee wilt nemen.
voor mensen erg lekker, voor architectuur in de stad nutteloos, tenzij je details erbij wilt.
dan hangt het nog af van of je op vakantie gaat of een fototrip maakt natuurlijk of je eraan toe komt (lees: toestemming krijgt van je reisgenote) om bij elk wissewasje lenzen te wisselen
persoonlijk zou ik overwegen de 70-200 thuis te laten ivm beperkte bruikbaarheid en extra gewicht wat je meesleurt. nadeel daarvan is dat je geheid een shot gaat zien waar je hem voor nodig hebt...
compromis dus
[ Voor 8% gewijzigd door Spikey op 13-08-2010 17:13 . Reden: quote verwijderd.. ]
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
@Modje: bedankt voor het plaatsen in de juiste topic 
Het wordt een vakantie waarin we de mooie plekjesvan Barcelona willen zien en ook vastleggen op de gevoelige plaat. Een lenswissel is dan niet erg, zal inderdaad meerendeels de 17-55 gebruiken. En mijn vriendin vindt het ook leuk om zo nu en dan een foto te maken.
Een flitser weegt niet zoveel en kan handig voor binnen zijn misschien?
Ik denk dat ik hem toch maar meeneem. Kan hem altijd nog op de hotelkamer laten liggen als ik hem niet nodig denk te hebben...
Het wordt een vakantie waarin we de mooie plekjesvan Barcelona willen zien en ook vastleggen op de gevoelige plaat. Een lenswissel is dan niet erg, zal inderdaad meerendeels de 17-55 gebruiken. En mijn vriendin vindt het ook leuk om zo nu en dan een foto te maken.
Een flitser weegt niet zoveel en kan handig voor binnen zijn misschien?
Ik denk dat ik hem toch maar meeneem. Kan hem altijd nog op de hotelkamer laten liggen als ik hem niet nodig denk te hebben...
Met een Scott Evolution Travel Jacket draag je die 10 kilo gewoon op je lijfiMars schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:39:
[...]
[...]
Hmmm op het filmpje zie ik geen plek voor een 7D met lens eropBlaTieBla schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:34:
[...]
Met een Scott Evolution Travel Jacket draag je die 10 kilo gewoon op je lijf
17-55 heb ik altijd in de buurt van de 7DSpikey schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:12:
Bij stedentrips denk ik altijd aan groothoek. je 17-55 dus zeker!
compromis dus
Net terug en dit is wat ik tot m'n beschikking had:

Boven een Canon A480
Dan van links naar rechts:
Olympus 9-18
Olympus 14-42
Olympus E-520 met Olympus 12-60
Olympus 70-300
Dan boven B+W ND filter 3.0 #110 ("Black Glass", 1/1000 licht) en CP filter allebei voor 58 mm.
Niet op de foto is een 0.7 ND filter voor 72 mm en een simpele flitser (Metz 36 AF-4O).

Boven een Canon A480
Dan van links naar rechts:
Olympus 9-18
Olympus 14-42
Olympus E-520 met Olympus 12-60
Olympus 70-300
Dan boven B+W ND filter 3.0 #110 ("Black Glass", 1/1000 licht) en CP filter allebei voor 58 mm.
Niet op de foto is een 0.7 ND filter voor 72 mm en een simpele flitser (Metz 36 AF-4O).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Heb deze zomer 3 weken in 't zuidwesten van de usa rondgereden en veel dagwandelingen gemaakt door de natuur met een lowepro primus aw rugzak. Daarin een 5d, 17-40/4 en 70-200/4. Een 32gb cf kaart, een cokin setje met wat hitech nd, nd-grad en polarizer filters en een klein statiefje. Ging eigenlijk wel prima... was niet te zwaar en niet te groot maar qua kwaliteit en gebruiksgemak voldeed 't ruimschoots.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Welke lens heb je het meest gebruikt? Ik ben namelijk zelf ook iets dergelijks aan het plannen.abrakadaver schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:26:
Heb deze zomer 3 weken in 't zuidwesten van de usa rondgereden en veel dagwandelingen gemaakt door de natuur met een lowepro primus aw rugzak. Daarin een 5d, 17-40/4 en 70-200/4. Een 32gb cf kaart, een cokin setje met wat hitech nd, nd-grad en polarizer filters en een klein statiefje. Ging eigenlijk wel prima... was niet te zwaar en niet te groot maar qua kwaliteit en gebruiksgemak voldeed 't ruimschoots.
Op vakantie neem ik helaas mijn hele simpele, Casio 12 megapixels compact camera mee.
Op zich heb je dat natuurlijk zelf in de hand.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
65% met de 17-40 en 35% met de 70-200.mlevd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:41:
[...]
Welke lens heb je het meest gebruikt? Ik ben namelijk zelf ook iets dergelijks aan het plannen.
Ik heb de set eigenlijk bijna alleen gebruikt om landschappen te fotograferen. Voor de overige kiekjes hadden we een ixus mee.
Mijn ervaring: ik had zowel de 16-35, 24-70 en 70-200 mee. De 24-70 heeft alleen maar op de hotelkamer gelegen, die had ik dus net zo goed thuis kunnen laten. In een stad en daarbuiten is de combinatie 16-35 en 70-200 briljant, meer heb je (lees: in ieder geval ik maar ook mijn reisgenoot had exact dezelfde ervaring) niet nodigAbbadon schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 14:49:
Ik ga naar Rome in m'n vakantie en neem in ieder geval mee D700 (zonder grip) + 16-35 f/4 VR. Ik twijfel nog tussen de 24-70 f/2.8 of 70-200 f/2.8 VR, ze gaan niet beiden mee i.v.m. gewicht.
Verder een pola, grijsverloopfilter, accu's en geheugenkaartjes.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Daar heb je gelukkig ook PacSafe zaken voor. Blijft je lens iig enigszins veilig op de kamer achter. Het gaat altijd goed, totdat ...Abbadon schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:02:
[...]
De 24-70 heeft alleen maar op de hotelkamer gelegen, die had ik dus net zo goed thuis kunnen laten.
[...]
Komend weekend naar Madrid voor 3 dagen, ik twijfel nog of ik mn D700 met alleen de 50mm F1.4 meeneem of de Tamron 28-75mm F2.8, aangezien ik alleen handbagage mee kan nemen. Dat scheelt toch wel aardig in grootte en gewicht
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik zou sowieso de 28-70 ook meenemen, zijn zoveel dingen daar die vragen om 28mm(of liever nog korter)Chiron schreef op donderdag 09 september 2010 @ 20:41:
Komend weekend naar Madrid voor 3 dagen, ik twijfel nog of ik mn D700 met alleen de 50mm F1.4 meeneem of de Tamron 28-75mm F2.8, aangezien ik alleen handbagage mee kan nemen. Dat scheelt toch wel aardig in grootte en gewicht
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Eind oktober ga ik voor een weekje naar San Francisco en zal waarschijnlijk de volgende gear meenemen:
Canon 500D, Canon 10-22, Tamron 17-50 f2.8, Canon 100L en flitser 430EX II
Mijn vriendin zal waarschijnlijk de volgende gear meenemen:
Nikon D90, 18-55 kitlens en de 55-200
Wat ik mij nu afvraag is of het zin heeft om mijn 100L mee te nemen. Ik heb het vermoeden dat ik die bijna niet ga gebruiken en omdat het bereik ook wel door mijn vriendin wordt afgedekt.
Wat denken jullie? En wat zijn leuke/mooie spots om foto's te schieten? Ben zelf al aan het rondkijken op flickr en sightseeing spots. We gaan in ieder geval de avondtour doen van Alcatraz
edit aanvulling:
Ik merk dat ik de laatste paar trips (Barcelona, Keulen) veel met mijn 10-22 geschoten heb en de tammy alleen gebruikt heb bij echt minder licht of als ik met scherptediepte wilde spelen. Dus ik neig naar wide angle gebruik maar ik weet niet of dat in San Francisco zo erg nodig is.
Canon 500D, Canon 10-22, Tamron 17-50 f2.8, Canon 100L en flitser 430EX II
Mijn vriendin zal waarschijnlijk de volgende gear meenemen:
Nikon D90, 18-55 kitlens en de 55-200
Wat ik mij nu afvraag is of het zin heeft om mijn 100L mee te nemen. Ik heb het vermoeden dat ik die bijna niet ga gebruiken en omdat het bereik ook wel door mijn vriendin wordt afgedekt.
Wat denken jullie? En wat zijn leuke/mooie spots om foto's te schieten? Ben zelf al aan het rondkijken op flickr en sightseeing spots. We gaan in ieder geval de avondtour doen van Alcatraz
edit aanvulling:
Ik merk dat ik de laatste paar trips (Barcelona, Keulen) veel met mijn 10-22 geschoten heb en de tammy alleen gebruikt heb bij echt minder licht of als ik met scherptediepte wilde spelen. Dus ik neig naar wide angle gebruik maar ik weet niet of dat in San Francisco zo erg nodig is.
[ Voor 18% gewijzigd door FongWan op 09-09-2010 22:15 ]
Wide Angle lijkt met juist ontzettende fun in dat soort steden, met hoge gebouwen etc?
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Golden Gate?FongWan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:11:
I make things.
Misschien kun je hiervoor beter een apart topic starten. Er zijn al we topics geweest over rondreizen langs de westkust. Hier is het nogal of-topic.FongWan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:11:Wat denken jullie? En wat zijn leuke/mooie spots om foto's te schieten? Ben zelf al aan het rondkijken op flickr en sightseeing spots. We gaan in ieder geval de avondtour doen van Alcatraz
Maar denk aan:
Alamo square

2007-09-27-13h28m42.IMG_8717e by A.J. Haverkamp, on Flickr
Golden gate bridge (Fort point zit aan de zuidkant van de brug onder de eerste pijlers, kun je ook nog een keertje gratis doorheen lopen. Helaas had ik in 2007 geen mist, ben een paar keer naar/over de brug gereden. In 2005 had ik dat wel, echter toen enkel een IXUSje mee.

2007-09-26-14h22m44.IMG_6602e by A.J. Haverkamp, on Flickr
Chinatown is ook wel aardig. Alcatraz is lastig bereikbaar, naar ik begrepen heb, niet elke tour meert aan. Sommigen varen er enkel omheen en je schijnt van te voren te moeten boeken als het druk is.
En als je daarvan houd: Gaypride, The Folsom Street Fair en de dierentuin.
En dan nu weer on-topic.
De afgelopen Duitsland trip had ik in de Lowepro Minitrekker AW: 1DmkIII, Canon 100-400, Canon 70-200 f/2.8 IS, Canon 17-40, Canon 580 EXII. Bovenop de flitser past dan precies mijn Pananic SDR-S7 filmcameraatje. Dat past echt super. Flesje met drinken past dan in het buitenvak. Ik zat er tzt nog een keertje een foto van maken.
Verwijderd
Over 2 weken voor een aantal weken naar Nepal , incl een flinke trekking .
Ik neem mn D90 ,70-300 ,16-85 en PL filter mee ,samen met een monopod en een Panasonic TZ10 voor video opnames mee .
Ik heb er zin aan ....
Ik neem mn D90 ,70-300 ,16-85 en PL filter mee ,samen met een monopod en een Panasonic TZ10 voor video opnames mee .
Ik heb er zin aan ....
Mijn verwachting is dat deze topic binnenkort (wederom) aan populariteit zal winnen. Vandaar dat ik het volgende aan jullie wil voorleggen.
Eind april, begin mei ga ik naar Brazilie (Rio en Sao Paolo). Heel veel mensen wijzen op de criminaliteit in het land. Toch wil ik mijn dslr meenemen. De bedoeling is dat ik zo 'incognito' mogelijk wil rondlopen met m'n gear. Sowieso wil ik eigenlijk een 'low profile' tas hebben. Zo'n Dealextreme NG tas lijkt mij wel iets. Domke is een stuk duurder, maar dat is voor een andere topic.
Ik heb de volgende apparatuur/objectieven:
Nikon D90+Nikon battery grip
Canon G11
SB900
Nikon 18-105
Tokina 12-24
Sigma 50 1.4 &
Nikon 35 1.8
B&W Kasemann MRC Polarisatiefilter
Nikon AH4 handstrap/ Opstrap-Proloop strap
Nikon tas
Crumpler Little Stevie13inch laptop tas
Met uitzondering van de 35 1.8 en de G11, heb ik bovenstaande meegenomen op reis naar Cairo en Moskou/St. Petersburg. Wat ik daar merkte is dat het gewoon vervelend wordt om zoveel shit bij je te hebben. Vooral omdat ik daar ben geweest in periodes met prachtig weer. De Nikon tas stopte ik vol en die gooide ik dan weer in m'n Crumpler rugtas. Practicality voorop toch? Alles paste op die manier in m'n tas, maar ermee rondlopen was niet cool...
In Brazilie is het wellicht nog een stuk warmer en ik zit er niet op te wachten om al die dingen mee te nemen. Dickah maakte in een andere topic de opmerking: 'Hoe meer je meeneemt, des te minder je kan gebruiken'. Nu vertelt die man best wel veel lulkoek
, maar dat was wel een treffende opmerking.
Wat wil ik meenemen? Ik overweeg 't volgende:
-Nikon D90 (staat vast)
-18-105 (staat vast)
-35 1.8 (staat vast)
-grip (twijfel)
-SB900 (twijfel)
-Tokina 12-24 (twijfel)
-Sigma 50 1.4 (naar alle waarschijnlijkheid niet)
-Tas: een nog aan te schaffen low profile tas. Heb geen zin om met een bezwete rug te lopen en heb geen zin in een zere schouder met een zwaar bepakte Nikon tas die je al van mijlenver herkent.
Ik ben echt gewend geraakt aan m'n handstrap icm grip, maar het is erg 'in your face'. Alles went en ik denk dat ik het ook wel uithoud zonder handstrap en nekstrap. Zal wat lastiger worden om lage sluitertijden te halen, want ik heb aan de hand van Da grip sluitertijden gered t/m 1/3, icm de D90, grip en Sigma. De Sigma denk ik niet mee te nemen, omdat deze er het meest na zit met focus. De 35 1.8 is voldoende lichtsterk, veel minder mooie bokeh, maar ja, focus zit er over het algemeen gewoon goed op en dat ding weegt niet zoveel. Zo'n polarisatiefilter: tja, ik heb het zelden gebruikt moet ik zeggen. Wel veel in de woestijn ermee geschoten, maar wellicht had ik betere resultaten zonder, dan met, aangezien ik niet altijd even trouw dat ding goed had afgesteld... Die kan ik misschien ook beter thuislaten.
Wat zouden jullie meenemen naar bovenstaande trip? Ik heb in Cairo en Rusland heel veel geschoten met een wijdhoek lens, maar de 18-105 is zo divers inzetbaar, dat ik twijfel over de Tokina...
Aangezien ik genoeg heb geouwehoerd, ben ik benieuwd naar jullie mening. Wat zouden jullie meenemen? En waar dien ik zoal rekening mee te houden?
Eind april, begin mei ga ik naar Brazilie (Rio en Sao Paolo). Heel veel mensen wijzen op de criminaliteit in het land. Toch wil ik mijn dslr meenemen. De bedoeling is dat ik zo 'incognito' mogelijk wil rondlopen met m'n gear. Sowieso wil ik eigenlijk een 'low profile' tas hebben. Zo'n Dealextreme NG tas lijkt mij wel iets. Domke is een stuk duurder, maar dat is voor een andere topic.
Ik heb de volgende apparatuur/objectieven:
Nikon D90+Nikon battery grip
Canon G11
SB900
Nikon 18-105
Tokina 12-24
Sigma 50 1.4 &
Nikon 35 1.8
B&W Kasemann MRC Polarisatiefilter
Nikon AH4 handstrap/ Opstrap-Proloop strap
Nikon tas
Crumpler Little Stevie13inch laptop tas
Met uitzondering van de 35 1.8 en de G11, heb ik bovenstaande meegenomen op reis naar Cairo en Moskou/St. Petersburg. Wat ik daar merkte is dat het gewoon vervelend wordt om zoveel shit bij je te hebben. Vooral omdat ik daar ben geweest in periodes met prachtig weer. De Nikon tas stopte ik vol en die gooide ik dan weer in m'n Crumpler rugtas. Practicality voorop toch? Alles paste op die manier in m'n tas, maar ermee rondlopen was niet cool...
In Brazilie is het wellicht nog een stuk warmer en ik zit er niet op te wachten om al die dingen mee te nemen. Dickah maakte in een andere topic de opmerking: 'Hoe meer je meeneemt, des te minder je kan gebruiken'. Nu vertelt die man best wel veel lulkoek
Wat wil ik meenemen? Ik overweeg 't volgende:
-Nikon D90 (staat vast)
-18-105 (staat vast)
-35 1.8 (staat vast)
-grip (twijfel)
-SB900 (twijfel)
-Tokina 12-24 (twijfel)
-Sigma 50 1.4 (naar alle waarschijnlijkheid niet)
-Tas: een nog aan te schaffen low profile tas. Heb geen zin om met een bezwete rug te lopen en heb geen zin in een zere schouder met een zwaar bepakte Nikon tas die je al van mijlenver herkent.
Ik ben echt gewend geraakt aan m'n handstrap icm grip, maar het is erg 'in your face'. Alles went en ik denk dat ik het ook wel uithoud zonder handstrap en nekstrap. Zal wat lastiger worden om lage sluitertijden te halen, want ik heb aan de hand van Da grip sluitertijden gered t/m 1/3, icm de D90, grip en Sigma. De Sigma denk ik niet mee te nemen, omdat deze er het meest na zit met focus. De 35 1.8 is voldoende lichtsterk, veel minder mooie bokeh, maar ja, focus zit er over het algemeen gewoon goed op en dat ding weegt niet zoveel. Zo'n polarisatiefilter: tja, ik heb het zelden gebruikt moet ik zeggen. Wel veel in de woestijn ermee geschoten, maar wellicht had ik betere resultaten zonder, dan met, aangezien ik niet altijd even trouw dat ding goed had afgesteld... Die kan ik misschien ook beter thuislaten.
Wat zouden jullie meenemen naar bovenstaande trip? Ik heb in Cairo en Rusland heel veel geschoten met een wijdhoek lens, maar de 18-105 is zo divers inzetbaar, dat ik twijfel over de Tokina...
Aangezien ik genoeg heb geouwehoerd, ben ik benieuwd naar jullie mening. Wat zouden jullie meenemen? En waar dien ik zoal rekening mee te houden?
als ik zou hebben wat jij hebt, zou ik alleen de D90 en 35/1.8 meenemen, meer heb je niet nodig.wilmundo schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 00:08:
Wat zouden jullie meenemen?
Do not f*ck with the DickaH !wilmundo schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 00:08:
Dickah maakte in een andere topic de opmerking: 'Hoe meer je meeneemt, des te minder je kan gebruiken'. Nu vertelt die man best wel veel lulkoek, maar dat was wel een treffende opmerking.

Maar duidelijk emt hem eens, wat is je beredenering voor de lenzen? Ieder heeft z'n eigen voorkeuren natuurlijk maar k ben nieuwsgierig.
Grip zou ik er echt aflaten, ben zelf jarenlang een verkocht gripgebruiker geweest, heerlijk met een strap:) ! Maar je camera is echt zóveel kleiner, lichter, onopvallender zonder !
First and foremost: ik kan de postings van Dickah zeker waarderen. Hoewel ik de beste man niet persoonlijk ken, denk ik dat hij wel zal moeten glimlachen om mijn 'sneer'. Daarnaast mijn dank voor jullie feedback.
Sowieso ga ik met een (grote) groep op reis. Dat betekent dat ik niet altijd de tijd kan nemen, die ik had willen nemen. Verder wil ik overdag/met voldoende licht tamelijk flexibel zijn met met het maken van foto's. Het programma voor de reis is voor mij nog onbekend, dus weet ik niet wat ik zoal ga bezoeken. Een 18-105 is dan een no-brainer naar mijn idee, aangezien ik niet altijd de tijd zal hebben om m'n benen als zoom te gebruiken. Daarnaast heb ik de 18-105 in het verleden onderschat. Kitlensje, dus waarschijnlijk kutfoto's. Maar ik heb mij werkelijk verbaasd over het resultaat en al helemaal als je de sweet spots van het objectief kent.
De 35 1.8 is ook een no-brainer. De focus laat mij itt de 50 1.4 veel minder vaak in de steek. Ik ben vaak teleurgesteld met de vele net-niet foto's met de 50. Daarnaast is de 35 1.8 mooi vanaf schemering tot donkere omstandigheden. Zoals velen zeggen: de ideale walkaround prime.
De Tokina heb ik erg veel foto's mee gemaakt: musea, landschappen, groepsfoto's (hmm groepsfoto's.... dat is wel een belangrijke reden om de Tokina wel mee te nemen... indoor groepsfoto's, omstandigheden waarin 18 mm te krap is...) en zelfs portretfoto's
.
Mijn SB900 heb ik gehad in restaurants, als fill flash en andere omstandigheden die kunnen vragen om een flitser.
Pfff, ik vind het maar lastig hoor... Aan de ene kant wil ik niet het idee hebben van: had ik dat maar meegenomen, aan de andere kant heb ik geen zin in dat gesjouw. Ik neig naar de d90 zonder grip, 35 1.8, de 18-105 en m'n SB900. Afhankelijk van het programma kan ik dan de SB900 meenemen, of achterlaten. Maar dan heb ik em wel mee op reis...
Ik vind sowieso dat een 35 1.8 je veel meer dwingt om na te denken over je foto, maar ik heb daar helaas niet de tijd voor... Daarnaast zullen m'n foto's ook een hoog snapshot gehalte hebben. Op zich zou ik daar m'n G11 ook voor kunnen gebruiken, maar de ruisprestaties zijn dramatisch bij hogere iso waardes, vergeleken met m'n dslr, om maar niet te spreken over het contrast en de kleuren... Misschien neem ik m'n G11/Ixus 95is wel mee en laat ik die in 't hotel. Als m'n apparatuur dan gejat wordt, heb ik eventueel nog een camera om mee te schieten...
Sowieso ga ik met een (grote) groep op reis. Dat betekent dat ik niet altijd de tijd kan nemen, die ik had willen nemen. Verder wil ik overdag/met voldoende licht tamelijk flexibel zijn met met het maken van foto's. Het programma voor de reis is voor mij nog onbekend, dus weet ik niet wat ik zoal ga bezoeken. Een 18-105 is dan een no-brainer naar mijn idee, aangezien ik niet altijd de tijd zal hebben om m'n benen als zoom te gebruiken. Daarnaast heb ik de 18-105 in het verleden onderschat. Kitlensje, dus waarschijnlijk kutfoto's. Maar ik heb mij werkelijk verbaasd over het resultaat en al helemaal als je de sweet spots van het objectief kent.
De 35 1.8 is ook een no-brainer. De focus laat mij itt de 50 1.4 veel minder vaak in de steek. Ik ben vaak teleurgesteld met de vele net-niet foto's met de 50. Daarnaast is de 35 1.8 mooi vanaf schemering tot donkere omstandigheden. Zoals velen zeggen: de ideale walkaround prime.
De Tokina heb ik erg veel foto's mee gemaakt: musea, landschappen, groepsfoto's (hmm groepsfoto's.... dat is wel een belangrijke reden om de Tokina wel mee te nemen... indoor groepsfoto's, omstandigheden waarin 18 mm te krap is...) en zelfs portretfoto's
Mijn SB900 heb ik gehad in restaurants, als fill flash en andere omstandigheden die kunnen vragen om een flitser.
Pfff, ik vind het maar lastig hoor... Aan de ene kant wil ik niet het idee hebben van: had ik dat maar meegenomen, aan de andere kant heb ik geen zin in dat gesjouw. Ik neig naar de d90 zonder grip, 35 1.8, de 18-105 en m'n SB900. Afhankelijk van het programma kan ik dan de SB900 meenemen, of achterlaten. Maar dan heb ik em wel mee op reis...
Ik vind sowieso dat een 35 1.8 je veel meer dwingt om na te denken over je foto, maar ik heb daar helaas niet de tijd voor... Daarnaast zullen m'n foto's ook een hoog snapshot gehalte hebben. Op zich zou ik daar m'n G11 ook voor kunnen gebruiken, maar de ruisprestaties zijn dramatisch bij hogere iso waardes, vergeleken met m'n dslr, om maar niet te spreken over het contrast en de kleuren... Misschien neem ik m'n G11/Ixus 95is wel mee en laat ik die in 't hotel. Als m'n apparatuur dan gejat wordt, heb ik eventueel nog een camera om mee te schieten...
[ Voor 9% gewijzigd door wilmundo op 30-03-2011 01:31 ]
Ik zou die D90, 18-105 en 35/1.8 meenemen. Die 35 is lichtsterk genoeg om zonder flits te werken. (ik heb eigenlijk nooit een flitser mee op vakantie).
Eventueel een tafelstatiefje of gorillapod als je 't leuk vindt om interieuren van gebouwen te fotograferen.
Maargoed, je gaat met een groepsreis dus veel tijd om te fotograferen is er niet.
Eventueel een tafelstatiefje of gorillapod als je 't leuk vindt om interieuren van gebouwen te fotograferen.
Maargoed, je gaat met een groepsreis dus veel tijd om te fotograferen is er niet.
Ik neem m'n flits altijd mee met de stille hoop eindelijk eens een paar portretjes te mogen schieten van m'n vriendin
Jammergenoeg gebruik ik hem dus nooit.
Logische keuze die 18-105 en 35, had al zoiets verwacht
Persoonlijk ben ik echt een groothoek fan dus zou ik 12mm willen meenemen, maar als je dan toch compromissen moet sluiten om zo min mogelijk mee te nemen zou ik het hier bij houden wat je nu zegt.
Overigens over die Domke tas die je aanhaalt. Ik heb een Domkle en die werd pas geleden door een mede GoTer hier uit FG niet eens herkend als zijnde camera tas
Logische keuze die 18-105 en 35, had al zoiets verwacht
Persoonlijk ben ik echt een groothoek fan dus zou ik 12mm willen meenemen, maar als je dan toch compromissen moet sluiten om zo min mogelijk mee te nemen zou ik het hier bij houden wat je nu zegt.
Overigens over die Domke tas die je aanhaalt. Ik heb een Domkle en die werd pas geleden door een mede GoTer hier uit FG niet eens herkend als zijnde camera tas
Wat gaat er niet mee is meer de vraag bij mij. De 70-300 blijft thuis denk ik.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik neem mee op vakantie:
7D
15-85 IS USM met kap
430exII met omni
7D
15-85 IS USM met kap
430exII met omni
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Verwijderd
Waar is die tafel waarop we de slachtoffers neerleggen die we aan de zonnegod gaan offeren?wilmundo schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 01:23:
First and foremost: ik kan de postings van Dickah zeker waarderen. Hoewel ik de beste man niet persoonlijk ken, denk ik dat hij wel zal moeten glimlachen om mijn 'sneer'. Daarnaast mijn dank voor jullie feedback.
Laat ik het zo zeggen, ik had daar een smily verwacht. Pas toen ik goed begon te lezen begreep ik dat je mijn opmerking wel goed had begrepen. Laar mij verder maar uit mijn nek lullen.
@Saphire: Dank voor de back-up.
DickCAH is een topper alleen zijn smaak op het gebied van camera's kan mijns inziens beter qua merk 
Haha dat mag toch wel even?
Meer ontopic: ik zit met een dilemma. Ik heb vanwege mijn recente afstuderen een complete reis naar Rome gekregen (weekje). We gaan daar eind mei dus samen heen.
Wat mee te nemen qua camera's? Keuze zat, das het probleem niet
Vorige keer dat ik er was (alweer 3 jaar terug) heb ik alles geschoten met een 40D+17-55. Werkte uitstekend maar was never wijd genoeg (had toen nog geen echte groothoeklens).
Ik zit nu met het vraagstuk: ga ik digitaal of analoog? Qua digitaal zit je dan aan de 1D3 te denken i.c.m. de fijne 16-35 inclusief 24L, 50L en 40&90 Voigt.. Nadeel van deze combi is dat ik zo ontzettende te kijk loop met die 1D3 en me als bonus de pleuris zeul met die hitte (zal nu wel meevallen maar vorige keer was het 40+ graden).. Al die hebberige Italiaanse steelmoosjes zijn ook al geen plus..
Qua analoog: de F1 (kaal zonder motordrive o.i.d.), 17 f4, 28 f2, 50 1.4, 85 1.8 en 135 2.5 (en een f*ckload aan film). Veel lichter en van een ouwe camera op rolletjes zal niemand opgewonden van raken op het gebied van pikkeritus... Nadeel: kosten van ontwikkelen en de tijd die het kost de zaak te scannen e.d. Qua kwaliteit geloof ik het wel..
Gedachten?
edit @ hieronder:
Wel eens vlug overwogen maar zo'n M9 doet het op het gebied van sport niet zo goed.. En een analoge meetzoeker heb ik, namelijk een Canon 7s
Vind een reflex veel fijner fotograferen btw
edit @ daaronder:
tsja een 17-55 is een zoom (en een standaardzoom heb ik momenteel niet in bezit en gaat er ook niet komen). 4-5 lensjes heb ik eigenlijk standaard wel bij me als ik ga fotograferen. Zo veel vind ik het dus niet..
Haha dat mag toch wel even?
Meer ontopic: ik zit met een dilemma. Ik heb vanwege mijn recente afstuderen een complete reis naar Rome gekregen (weekje). We gaan daar eind mei dus samen heen.
Wat mee te nemen qua camera's? Keuze zat, das het probleem niet
Vorige keer dat ik er was (alweer 3 jaar terug) heb ik alles geschoten met een 40D+17-55. Werkte uitstekend maar was never wijd genoeg (had toen nog geen echte groothoeklens).
Ik zit nu met het vraagstuk: ga ik digitaal of analoog? Qua digitaal zit je dan aan de 1D3 te denken i.c.m. de fijne 16-35 inclusief 24L, 50L en 40&90 Voigt.. Nadeel van deze combi is dat ik zo ontzettende te kijk loop met die 1D3 en me als bonus de pleuris zeul met die hitte (zal nu wel meevallen maar vorige keer was het 40+ graden).. Al die hebberige Italiaanse steelmoosjes zijn ook al geen plus..
Qua analoog: de F1 (kaal zonder motordrive o.i.d.), 17 f4, 28 f2, 50 1.4, 85 1.8 en 135 2.5 (en een f*ckload aan film). Veel lichter en van een ouwe camera op rolletjes zal niemand opgewonden van raken op het gebied van pikkeritus... Nadeel: kosten van ontwikkelen en de tijd die het kost de zaak te scannen e.d. Qua kwaliteit geloof ik het wel..
Gedachten?
edit @ hieronder:
Wel eens vlug overwogen maar zo'n M9 doet het op het gebied van sport niet zo goed.. En een analoge meetzoeker heb ik, namelijk een Canon 7s
Vind een reflex veel fijner fotograferen btw
edit @ daaronder:
tsja een 17-55 is een zoom (en een standaardzoom heb ik momenteel niet in bezit en gaat er ook niet komen). 4-5 lensjes heb ik eigenlijk standaard wel bij me als ik ga fotograferen. Zo veel vind ik het dus niet..
[ Voor 14% gewijzigd door mennovanw op 30-03-2011 17:42 ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
@mennovanw: De hele santekraam verkopen en er een Leica M9 setje voor terug nemen met een aantal lekker primes.
Haha, dat zal wel niet gebeuren, als je leest wat voor moeite hij niet doet om al die analoge speeltjes te bemachtigen
.
Mijn eerste gedachte was wel: Die gozerd neemt meer lenzen mee dan schone onderbroeken!
. Weet je zeker dat je al die lenzen nodig gaat hebben? Vooral omdat je zegt dat je vorige keer grotendeels rond kwam met maar 1 lens? Ga je met vliegend toestel of eentje op 4 wieltjes?
Mijn eerste gedachte was wel: Die gozerd neemt meer lenzen mee dan schone onderbroeken!
M6 of M7 dan toch. Da's weer analoog
Ik had mn laatste vakantie volledig analoog geschoten(en een digitale compact). Maar ik ben dan ook een liefhebber van ektar(geweldig spul dat ektar) en 160VC(de ektar kon ik niet krijgen op vakantie, maar dat 160VC is ook lekker)
Neem 2 F1's en alle primes behalve de 135mm, ikzelf gebruik haast nooit iets langer dan 60mm op vakantie. 2 F1's omdat je dan makkelijk van film/lens kan wisselen als 't nodig is.
Neem 2 F1's en alle primes behalve de 135mm, ikzelf gebruik haast nooit iets langer dan 60mm op vakantie. 2 F1's omdat je dan makkelijk van film/lens kan wisselen als 't nodig is.
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Ik zit voor mijn vakantie naar Griekenland te twijfelen of ik alleen primes mee ga nemen of toch voor de zekerheid een paar zoom's meeneem.
- 5D (zonder grip)
- TS-E 24mm
- 35L
- 135L
- 430EX of 580EX2
- Manfrotto 190cxpro4
Tijdens mijn vorige vakanties altijd veel plezier gehad van de 24-105 en voor het wijd de 17-40. De 70-200 heb ik een keer meegenomen, maar eigenlijk niet gebruikt.
De pelican blijft mooi thuis. veel te zwaar
- 5D (zonder grip)
- TS-E 24mm
- 35L
- 135L
- 430EX of 580EX2
- Manfrotto 190cxpro4
Tijdens mijn vorige vakanties altijd veel plezier gehad van de 24-105 en voor het wijd de 17-40. De 70-200 heb ik een keer meegenomen, maar eigenlijk niet gebruikt.
De pelican blijft mooi thuis. veel te zwaar

[ Voor 19% gewijzigd door vandijk op 04-04-2011 19:41 ]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Verwijderd
@Menno: Jij mag wat mij betreft zeggen wat je denkt en ook wat je niet denkt. En op basis van je andere commentaren mag jij gerust dit soort voorzetten inkoppen.
@VanDijk: Een flits op vakantie? Tja, dat ligt er natuurlijk aan waar je heen gaat en wat je gaat doen, maar ik zou die persoonlijk liever ruilen voor een zoomlens.
@Menno: Ik zie grote voordelen aan digitaal, maar mijn camera is een stuk kleiner dan een 1D. Ik neem aan dat je alleen/met vriend(in)(en) reist en dat die het niet erg vinden om even een momentje te wachten omdat jij even een fototje wilt maken. Met jouw voorliefde, zou ik lekker annaloog gaan schieten.
Kostenaspect snap ik ook. Dan maar even goed nadenken over wat je op de foto wilt zetten.
Ieder voordeel heb zijn nadeel
@VanDijk: Een flits op vakantie? Tja, dat ligt er natuurlijk aan waar je heen gaat en wat je gaat doen, maar ik zou die persoonlijk liever ruilen voor een zoomlens.
@Menno: Ik zie grote voordelen aan digitaal, maar mijn camera is een stuk kleiner dan een 1D. Ik neem aan dat je alleen/met vriend(in)(en) reist en dat die het niet erg vinden om even een momentje te wachten omdat jij even een fototje wilt maken. Met jouw voorliefde, zou ik lekker annaloog gaan schieten.
Kostenaspect snap ik ook. Dan maar even goed nadenken over wat je op de foto wilt zetten.

't is jammer dat je 24mm niet zo wijd is op je 1d, anders had je met de 24 en 50 (of 40) en 90mm al een prima set. Je weet zelf wel dat je ook met een paar primes nog heel veelzijdig kan zijn... maar door je 1,3x cropfactor wil je in Rome waarschijnlijk ook je 16-35 mee... dan worden de 24 en 40 qua brandpunt al weer erg overlappend.mennovanw schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:03:
Qua digitaal zit je dan aan de 1D3 te denken i.c.m. de fijne 16-35 inclusief 24L, 50L en 40&90 Voigt.. Nadeel van deze combi is dat ik zo ontzettende te kijk loop met die 1D3 en me als bonus de pleuris zeul met die hitte (zal nu wel meevallen maar vorige keer was het 40+ graden)..
Misschien maar eens tijd om een 2e hands 5d(2) te scoren?
Licht reizen is echt heerlijk!
Inderdaad. Hoewel foto's maken voor ons natuurlijk wel deel van de ervaring is, moet je ook nog wel beetje van de rest kunnen genieten zonder zwetend en kreunend als een pakezel de stad door te sjokken
.
Net als hierboven zou ik niet teveel meenemen. In mei is het gelukkig niet zo extreem warm (toen ik vorig jaar in rome was liep de temperatuur op naar 42 graden, dan heb je echt geen zin meer om lenzen te wisselen, laat staan een schoudertas of rugzak te dragen)
Ik had een M8 met 18mm (24mm), 28mm (35mm), 35mm (50mm) en 50mm (70mm) bij me. Uiteindelijk de 50mm maar 1 keer gebruikt, de 28mm ongeveer 1/3 en de 18mm 2/3 van de tijd. Op de M8 is de 18mm een 24mm. Met 28mm (24mm op 1D) kom je denk ik ook wel heel ver. Aan veel meer groothoek had ik in ieder geval geen behoefte.
Het is natuurlijk aan jezelf maar ik zou zelf dus geen 16/35 meenemen en voor een klein setje gaan.
De 3 primes set 24/50/90 lijkt me dan meer dan prima. En een analoge mee met 50mm erop is natuurlijk altijd leuk.
Volgens mij hoef je je trouwens geen zorgen te maken over het opvallen met de 1D, ze zijn daar echt wel bekend met toeristen met grote zwarte camera's.
Ik had een M8 met 18mm (24mm), 28mm (35mm), 35mm (50mm) en 50mm (70mm) bij me. Uiteindelijk de 50mm maar 1 keer gebruikt, de 28mm ongeveer 1/3 en de 18mm 2/3 van de tijd. Op de M8 is de 18mm een 24mm. Met 28mm (24mm op 1D) kom je denk ik ook wel heel ver. Aan veel meer groothoek had ik in ieder geval geen behoefte.
Het is natuurlijk aan jezelf maar ik zou zelf dus geen 16/35 meenemen en voor een klein setje gaan.
De 3 primes set 24/50/90 lijkt me dan meer dan prima. En een analoge mee met 50mm erop is natuurlijk altijd leuk.
Volgens mij hoef je je trouwens geen zorgen te maken over het opvallen met de 1D, ze zijn daar echt wel bekend met toeristen met grote zwarte camera's.
Leica MM + Sony A9
Licht reizen lijkt mij ook heerlijk. Jammer dat het me in de praktijk niet vaak lukt (aan de andere kant, ik ben geen miezerig mannetje van 1,60 en 50 kilogram ofzoabrakadaver schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:17:
't is jammer dat je 24mm niet zo wijd is op je 1d, anders had je met de 24 en 50 (of 40) en 90mm al een prima set. Je weet zelf wel dat je ook met een paar primes nog heel veelzijdig kan zijn... maar door je 1,3x cropfactor wil je in Rome waarschijnlijk ook je 16-35 mee... dan worden de 24 en 40 qua brandpunt al weer erg overlappend.
Misschien maar eens tijd om een 2e hands 5d(2) te scoren?
Licht reizen is echt heerlijk!
Het wordt echt tijd dat Canon gaat komen met een 3D (FF, 5D formaat met 1D features). Ik kan natuurlijk ook een 5D2 lenen / huren en alleen de Voigts meenemen (20,40 & 90)... Die passen in mijn kleine Nova 140.. Hee, die had ik nog niet bedacht..
Het was er de laatste keer dat ik er was ook zo fuckin' heet.. Niet te zuunig.RobertJRB schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:50:
Net als hierboven zou ik niet teveel meenemen. In mei is het gelukkig niet zo extreem warm (toen ik vorig jaar in rome was liep de temperatuur op naar 42 graden, dan heb je echt geen zin meer om lenzen te wisselen, laat staan een schoudertas of rugzak te dragen)
Ik ben best een groothoekjunk dus de 16-35 gaat in het geval ik digitaal ga gewoon mee. Dan zou ik eerder de 24 thuis laten (vond vorige keer de 17-55 (ongeveer 28mm FF) echt niet wijd genoeg).Ik had een M8 met 18mm (24mm), 28mm (35mm), 35mm (50mm) en 50mm (70mm) bij me. Uiteindelijk de 50mm maar 1 keer gebruikt, de 28mm ongeveer 1/3 en de 18mm 2/3 van de tijd. Op de M8 is de 18mm een 24mm. Met 28mm (24mm op 1D) kom je denk ik ook wel heel ver. Aan veel meer groothoek had ik in ieder geval geen behoefte.
Vorige keer liep ik met een 40D+grip wel erg in het zicht naar mijn mening..Volgens mij hoef je je trouwens geen zorgen te maken over het opvallen met de 1D, ze zijn daar echt wel bekend met toeristen met grote zwarte camera's.
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Ze zijn er idd wel wat gewend qua camera. Maar neem liever je 16-35 daar mee heen dan die riedel aan primes.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Grr ik twijfel nog steeds 
24-70 + 135
35 + 85 + 135
Het gewicht is plus minus het zelfde, maar de 35 en 85 zijn wel wat meer "stealth", maar nadeel is wel 3 lenzen in me "kleine" crumpler schouder tas.
Zal op vakantie vrij divers schieten. Wat beziens waardigheden, hoop ook nog een reeks portretten te schieten, maar de camera zal ook wel op wat "thuis chillen" avonden uit de tas worden getrokken.
24-70 + 135
35 + 85 + 135
Het gewicht is plus minus het zelfde, maar de 35 en 85 zijn wel wat meer "stealth", maar nadeel is wel 3 lenzen in me "kleine" crumpler schouder tas.
Zal op vakantie vrij divers schieten. Wat beziens waardigheden, hoop ook nog een reeks portretten te schieten, maar de camera zal ook wel op wat "thuis chillen" avonden uit de tas worden getrokken.
Als ik nu naar Rome zou gaan (of een andere historische stad) zou ik denk ik zorgen voor een fijne diefstalproofe slingbag zoals eentje van Naneu Pro. Daarin één body (5D in mijn geval) met max 3 lenzen (zoiets als 17-40, 28 1.8 en 85 1.8). In dat soort steden heb ik niet vaak de neiging om met erg lange lenzen te schieten, zoiets als 85mm lijkt me lang genoeg. Daarbij zou ik ook zorgen dat ik permanent een mini statiefje bij me had (want ze gaan vaak emmeren als je ergens een full size binnen neer zet
).
Waarschijnlijk zou mijn G7 ook in de tas gaan (voor backup en toch wat mild tele werk en daarmee zou ik het wel redden. Een dergelijke set had ik in praag ook: 40D + 11-16, 17-50 en 100mm macro. De 100mm heb ik niet echt veel gebruikt. Voor wat detail shots binnen was 2.8 eigenlijk ook net niet genoeg. Wel wat mooi glas en lood bokeh mee kunnen maken
.
Waarschijnlijk zou mijn G7 ook in de tas gaan (voor backup en toch wat mild tele werk en daarmee zou ik het wel redden. Een dergelijke set had ik in praag ook: 40D + 11-16, 17-50 en 100mm macro. De 100mm heb ik niet echt veel gebruikt. Voor wat detail shots binnen was 2.8 eigenlijk ook net niet genoeg. Wel wat mooi glas en lood bokeh mee kunnen maken
Op vakantie neem ik het liefst zo min mogelijk mee, camera + 1 standard zoomlens, in mijn geval 5D+24-105 (en misschien de flitser) is meer als voldoende. Maar ik ben dan weer iemand die weer perse de tripod mee wil hebben voor nachtplaatjes. Hele dag zeulen met gear is geen pretje. Tegenwoordig als ik ga hiken gaat ook de grip eraf, alle kleine beetjes helpen.
Zit wel stiekem naar de Fuji X100 te kijken, vond het eerst te duur, maar de voorlopige reviews en foto's zijn toch wel lovend. ipv je bulky dslr is het toch een mooi alternatief als walkaround camera.
Zit wel stiekem naar de Fuji X100 te kijken, vond het eerst te duur, maar de voorlopige reviews en foto's zijn toch wel lovend. ipv je bulky dslr is het toch een mooi alternatief als walkaround camera.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ik was in juli afgelopen jaar in Parijs voor 1 dag (schoolreisje met de 3de klassers) en daar heb ik de hele dag met mijn Naneu Pro Bravo op mijn rug gelopen, zodat ze niet zomaar bij mijn spullen kunnen komen (overigens ziet de tas eruit als een gewone rugzak.
Ik heb de hele dag rondgelopen met of de Sigma 50/1.4 of de Sigma 20/1.8 op mijn 5D2+grip. Met grip is zwaarder, maar ik voel met toch veiliger met handstrap (is ook comfortabeler imho) en natuurlijk mijn staalkabeldoorvlochten nekstrap.
Ik heb ook niet echt het idee gehad dat ik met die 2 lenzen shots heb moeten missen.
Ik heb de hele dag rondgelopen met of de Sigma 50/1.4 of de Sigma 20/1.8 op mijn 5D2+grip. Met grip is zwaarder, maar ik voel met toch veiliger met handstrap (is ook comfortabeler imho) en natuurlijk mijn staalkabeldoorvlochten nekstrap.
Ik heb ook niet echt het idee gehad dat ik met die 2 lenzen shots heb moeten missen.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
De Bravo is inderdaad geweldig - en ik voel me ook een stuk meer op mijn gemak om 3 uur 's nachts dan met een dik canon logo op mijn schoudertas. Afgelopen zomer heeft mijn Bravo op de Tilburgse kermis ook al de diefstaltest doorstaan (na slechts 10 minuten zat er al een hand aan, maar bij de camera kom je gewoonweg niet).
De hele Naneu Pro military ops lijn is erg goed in diefstal veiligheid en er ook niet als een cameratas uit zien. Jammer dat het cameravak van de bravo net te klein is voor het soort tripjes dat ik wil doen. Tenzij je een aparte lenskoker bovenin doet. Dan past mijn bovengenoemde kit er perfect in.
Verder nog: tip voor reizen: als je een tas gebruikt met een bovenvak, een zak chips (of een paar kleintjes) er bovenin doen. Die heeft me in Madrid ook al eens doen merken dat er een manneke van 12 ofzo met zijn hand in mijn tas zat (en rennen dat die deed...). Op die manier per ongeluk ontdekt, maar voortaan gaan er altijd een paar zakjes chips mee
De hele Naneu Pro military ops lijn is erg goed in diefstal veiligheid en er ook niet als een cameratas uit zien. Jammer dat het cameravak van de bravo net te klein is voor het soort tripjes dat ik wil doen. Tenzij je een aparte lenskoker bovenin doet. Dan past mijn bovengenoemde kit er perfect in.
Verder nog: tip voor reizen: als je een tas gebruikt met een bovenvak, een zak chips (of een paar kleintjes) er bovenin doen. Die heeft me in Madrid ook al eens doen merken dat er een manneke van 12 ofzo met zijn hand in mijn tas zat (en rennen dat die deed...). Op die manier per ongeluk ontdekt, maar voortaan gaan er altijd een paar zakjes chips mee
Dit jaar blijf ik in nederland. M'n Dslr blijft thuis en zal alleen de Canon S95 meenemen. M'n creativiteit word zo wel flink op de proef gesteld.
Dit jaar waarschijnlijk met de auto op vakantie dus ik neem gewoon alles mee, maar normaal gesproken de Panasonic LX3 en niks anders
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Morgen voor een weekend naar Berlijn, rondfietsen langs verschillende gebouwen dus ga eens proberen vanaf de fiets foto's te maken, misschien met draadontspanner maar weet het nog niet zeker.
Neem mee een (effectief) 24mm, 35mm en 50mm. En voor het eerst een reisstatief
Neem mee een (effectief) 24mm, 35mm en 50mm. En voor het eerst een reisstatief
Leica MM + Sony A9
Binnenkort reisje Schotland, ik zeul alles maar mee denk ik, t'is een auto-rondreis.
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Misschien is 't ook wel leuk als mensen wat resultaten van de diverse fototrips laten zien? (rechtsonder zit 'n knopje voor fullscreen) Kunnen we zien of 't 't waard was om alles de halve wereld rond te slepenabrakadaver schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:26:
Tof! Gelukkig zijn er ook mooie dingen in Amerika
Zitten hele strakke platen tussen. Wat had je allemaal meegezeuld om de foto's mee te schieten?
Dat staat in zijn (eigen) quote
Oops, had even niet door dat hij zichzelf quote
Ik ga op vakantie over een paar maanden naar Londen en San Diego en ik neem mee:
- Lowepro SlingShot 200 AW Tas
- Canon EOS 7D (zonder grip nog helaas, spierballen kweken
)
- Canon EF 50mm f/1.4 USM
- Canon EF 85mm f/1.8 USM
- Canon EF-S 10-22mm f/3.5 USM
- 2x 16GB Sandisk Extreme CF 60mb/s
- 15,4" Laptop
- Externe hdd (yet to buy)
- Goeie zin
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Net terug van een rondreis door Sri lanka. En had dit keer twee body's bij me en dat beviel erg goed. (had ze niet elke dag bij me, maar op de dagen dat ik wist dat wisselen regelmatig voor zou komen)
EOS 7D en EOS 550D
17-55 f/2.8 IS en 24-105 f/4 IS en 70-200 f/4 IS (24-105 zelden gebruikt)
Voor opslag van foto's een MacBook pro met 120GB SSD
EOS 7D en EOS 550D
17-55 f/2.8 IS en 24-105 f/4 IS en 70-200 f/4 IS (24-105 zelden gebruikt)
Voor opslag van foto's een MacBook pro met 120GB SSD
[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 05-04-2011 15:46 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Die 24-105 had ik thuisgelaten ivm overlap en geen toegevoegde waarde tov die andere 2.