Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 14:15

Hoite

Goed verhaal

Anoniem: 336199 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:21:
[...]

Waarschijnlijk is het maar gewoon een gephotoshopt plaatje met de verkeerde OS en komt de telefoon gewoon uit met android _/-\o_
ja, dat mag ik hopen, anders koop ik morgen gewoon een desire. zit ik op niks te wachten.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Mensen, mensen. Tuurlijk draait er geen WinMo op. Gewoon een render in elkaar geflatst die niet klopt, er zitten namelijk elementen van zowel Android als WinMo in die render.

Gewoon hopen dat hij snel naar NL komt, ik word nu wekelijks gebeld door Vodafone dat ik met epic korting een nieuwe mobiel mag uitkiezen.. Die leren het ook nooit he.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262068

Volgende week eindelijk weer een nieuwe telefoon uitkiezen. Ik zat nog even met spanning op deze te wachten maar 4,3" is gewoon veel te groot. Ik bedoel.., vinden jullie niet? Wordt het toch de desire.

Edit: Of raden jullie aan android 3.0 af te wachten? :p

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 262068 op 10-09-2010 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anoniem: 262068 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:50:
Volgende week eindelijk weer een nieuwe telefoon uitkiezen. Ik zat nog even met spanning op deze te wachten maar 4,3" is gewoon veel te groot. Ik bedoel.., vinden jullie niet? Wordt het toch de desire.

Dit moet je zelf bepalen. Dit topic is alleen om de Desire HD te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00
Op de screenshot staat dat het dinsdag 29 september is, dit jaar valt 29 september op een woensdag. Ergo, het is een screenshot uit 2009 en is dus gewoon van de HD2 gejat :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374508

Dit lijkt me echt een superleuke telefoon. Als mijn abo over een paar maanden is afgelopen denk ik echt wel dat ik deze wil hebben.

Owja heb ook nog een andere relaxte site gevonden, staat echt veel info op. http://www.htcdesire-hd.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 262068 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:50:

Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Zit te twijfelen of ik op de Desire HD zal wachten of gewoon nu een Desire kopen. Ik heb de HD2 gisteren in de winkel gezien, en 4,3'' vind ik misschien wel wat te groot.

Android 3.0 zou ik niet op wachten, dat kan nog wel even duren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:09
Snap niet waarom je twijfelt :/ De Desire heeft een enorm brak multi-touch scherm, als dat al beter is op de HD heb je je winst te pakken.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
MGSNK schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:28:
Snap niet waarom je twijfelt :/ De Desire heeft een enorm brak multi-touch scherm, als dat al beter is op de HD heb je je winst te pakken.
Nou daar heb ik anders echt nog niemand over gehoord. Ik heb echt enorm veel reviews gelezen en volg het Desire topic al een flinke poos. Maar we dwalen wel een beetje af, misschien dat je even kunt reageren in het Desire topic ;)

HTC Desire - Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Een wat te fanatieke base medewerker :)
http://www.base.de/handys...eraeteId=1342&tarifId=452
Afbeeldingslocatie: http://www.base.de/cms/img/handy_0000001342V3941_l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MGSNK schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:28:
Snap niet waarom je twijfelt :/
De Desire heeft een enorm brak multi-touch scherm, als dat al beter is op de HD heb je je winst te pakken.
Tevens zijn de GPU (drivers) brak.. :X

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 16:06
Dat is een windows mobile sense met android menu knoppen onderaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JackPoint schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:24:
[...]

Dat is een windows mobile sense met android menu knoppen onderaan :S
Inderdaad. Inclusief windows mobile marketplace...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of deze al voorbijgekomen is, maar dit lijken de specs te worden:

Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/html/portal/news/0000011547/HTC%20Desire%20HD%20Specs.jpg
Met name de 8255 is interessant.
Second-generation products: MSM8x55™ and QSD8x50A™ with 1GHz enhanced core, including multimedia optimizations and 1.3GHz enhanced core, respectively

Als het klopt dan betekent het:
45nm = zuiniger ie langer met accu
Adreno 205 = betere GPU

Of hoe iemand anders het zegt:
There's actually a BIG difference. Am I the only one who noticed the CPU is the "QSD8255"? The 1st gen Snapdragons have the format "QSD8x50" (8250 for N1 + clones, 8650 for Evo). "8X55" is the code for the 1Ghz second-gen Snapdragon, meaning it's 45nm (better battery life, it's 1.3ghz brother tested 30% less power consumption in 2009) and has the upgraded Adreno 205 GPU (better graphics performance) Qualcomm also say they have "multimedia optimizations".

Don't take my word for it, take at look at Qualcomms breakdown of the Snapdragon family: http://www.qualcomm.com/n...al-cpu-snapdragon-chipset

There's a good chance a lot of the "1ghz snapdragon" devices coming out are actually the new 8x55. The product manager of qualcomm said they're due around now back in January.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 614 op 10-09-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305310

leuk en aardig over die GPU, maar hoe is ie in verhouding tot de Hummingbird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:49
Anoniem: 305310 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:42:
De 205 GPU zou "bijna even snel" zijn als degene in de Samsung Galaxy S.
Denk dan aan 90% ofzo.
Maar de software van HTC is stukken beter dan die van Samsung (Sense draait tenminste zonder haperen, ondanks de tragere hardware, wat niet van de Touchwiz rommel gezegd kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Anoniem: 305310 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:42:
Wordt even wachten tot ie verschijnt op:

http://glbenchmark.com/re...ro11&version=all&submi=OK

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 10-09-2010 23:07 ]

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 14:15

Hoite

Goed verhaal

Hoe meer hierover bekend wordt, hoe sneller ik dit ding wil hebben.
Voel me net zo'n kleuter op 5 December.

Tot nu toe is al het nieuws wat hierover uitkwam vrij positief geweest.
Ik zit alleen nog te wachten op een releasedatum en ik kan de overstap/verleng perikelen in.
Dat is toch wel het enige waar ik tegenop zie.

Lekker kort.

Anoniem: 336199

Anoniem: 614 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:15:
Ik weet niet of deze al voorbijgekomen is, maar dit lijken de specs te worden:

[afbeelding]
Met name de 8255 is interessant.
Second-generation products: MSM8x55™ and QSD8x50A™ with 1GHz enhanced core, including multimedia optimizations and 1.3GHz enhanced core, respectively

Als het klopt dan betekent het:
45nm = zuiniger ie langer met accu
Adreno 205 = betere GPU

Of hoe iemand anders het zegt:
There's actually a BIG difference. Am I the only one who noticed the CPU is the "QSD8255"? The 1st gen Snapdragons have the format "QSD8x50" (8250 for N1 + clones, 8650 for Evo). "8X55" is the code for the 1Ghz second-gen Snapdragon, meaning it's 45nm (better battery life, it's 1.3ghz brother tested 30% less power consumption in 2009) and has the upgraded Adreno 205 GPU (better graphics performance) Qualcomm also say they have "multimedia optimizations".

Don't take my word for it, take at look at Qualcomms breakdown of the Snapdragon family: http://www.qualcomm.com/n...al-cpu-snapdragon-chipset

There's a good chance a lot of the "1ghz snapdragon" devices coming out are actually the new 8x55. The product manager of qualcomm said they're due around now back in January.
Het zou wel chille zijn als deze gpu in de telefoon komt _/-\o_

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:05

Laguna

Connaisseur

Ik mag hopen dat de vermelding van de grote van het interne geheugen niet klopt. Aangezien dezelfde hoeveelheid (512M) bij de Desire ook regelmatig als te weinig wordt bevonden.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:49
De Desire heeft 576mb ram geheugen, ik neem aan dat als HTC een toestel op de markt brengt dat Desire HD heet we er dan kunnen op rekenen dat alle specs minstens even goed zullen zijn, en liefst nog beter dan de Desire!
Dus 1ghz cpu (45nm aub), Adreno 205 GPU, 1500 mAh batterij (minimaal), 4.3" AMOLED (zal wel TFT worden).
En Android 3.0 er op natuurlijk, gezien die in oktober uitkomt, net zoals de HD zelf ;)

Anoniem: 25649

Jammer dat er nog niets bekend is over het gewicht! Hij moet echt niet zwaarder worden dan de gewone desire. Ik ben nu echt gecharmeerd van het gewicht van de Galaxy. Ik heb nu een E71 in mijn binnenzak en heb het gevoel dat mijn jas scheef hangt erdoor ;)

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Laguna schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 02:13:
Ik mag hopen dat de vermelding van de grote van het interne geheugen niet klopt. Aangezien dezelfde hoeveelheid (512M) bij de Desire ook regelmatig als te weinig wordt bevonden.
512MB te weinig? Mijn vorige pc had dat :?. Daarnaast draait een Galaxy spica met 128MB ook prima android 2.1. Weet je zeker dat het daaraan ligt? Ik verwacht niet dat deze Desire 1GB werkgeheugen krijgt :P.

Hij bedoelt waarschijnlijk de interne opslag (voor applicaties).

• monnick
  • Niet online
Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:51:
Hij bedoelt waarschijnlijk de interne opslag (voor applicaties).
Er staat toch echt RAM geheugen ;)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

I-Heine-I schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 09:47:
[...]

512MB te weinig? Mijn vorige pc had dat :?. Daarnaast draait een Galaxy spica met 128MB ook prima android 2.1. Weet je zeker dat het daaraan ligt? Ik verwacht niet dat deze Desire 1GB werkgeheugen krijgt :P.
Als ik het over het werkgeheugen had gehad had ik wel 256M gezegd ;), maar zoals bobwarley al aangaf heb ik het inderdaad over de interne opslag (naast de micro sd optie). Ter vergelijking de Galaxy S heeft 8/16GB aan interne opslag, dus daarmee is 512M wel degelijk aan de kleine kant.

Het feit dat veel apps momenteel niet standaard op de micro sd kaart geïnstalleerd kunnen worden (er zijn wel workarounds voor, maar die zijn niet feilloos), vraagt om meer intern geheugen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• FurY_84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07-2021
Laguna schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:26:
[...]

Als ik het over het werkgeheugen had gehad had ik wel 256M gezegd ;), maar zoals bobwarley al aangaf heb ik het inderdaad over de interne opslag (naast de micro sd optie). Ter vergelijking de Galaxy S heeft 8/16GB aan interne opslag, dus daarmee is 512M wel degelijk aan de kleine kant.

Het feit dat veel apps momenteel niet standaard op de micro sd kaart geïnstalleerd kunnen worden (er zijn wel workarounds voor, maar die zijn niet feilloos), vraagt om meer intern geheugen.
Dit is toch al opgelost met Android 2.2? Ik dacht dat je de apps dan op je SD kaart kon zetten?

• Laguna

Laguna

Connaisseur

FurY_84 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:15:
[...]

Dit is toch al opgelost met Android 2.2? Ik dacht dat je de apps dan op je SD kaart kon zetten?
Klopt, maar momenteel ondersteunen veel apps dit nog niet vandaar en het is nog maar de vraag of dat nog gaat gebeuren, de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07-2021
Laguna schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:55:
[...]

Klopt, maar momenteel ondersteunen veel apps dit nog niet vandaar en het is nog maar de vraag of dat nog gaat gebeuren, de tijd zal het leren.
Hmm lijkt mij toch wel slim om te doen. Hiermee zorg je er wel voor dat je app op de telefoons blijft mocht iemand gaan snijden in zn apps ivm ruimtegebrek. Maar goed dat is slechts een kijkje in mijn glazen bol.. Misschien moet die wel opgepoetst worden ;-)

Is er al iets bekend over de persconferentie, is die bijvoorbeeld live te volgen ergens? Of gaat er iemand een heel mooi verslag typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

FurY_84 schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:25:
[...]

Hmm lijkt mij toch wel slim om te doen. Hiermee zorg je er wel voor dat je app op de telefoons blijft mocht iemand gaan snijden in zn apps ivm ruimtegebrek. Maar goed dat is slechts een kijkje in mijn glazen bol.. Misschien moet die wel opgepoetst worden ;-)

Is er al iets bekend over de persconferentie, is die bijvoorbeeld live te volgen ergens? Of gaat er iemand een heel mooi verslag typen?
Het probleem is niet dat de ontwikkelaars dit niet willen aanpassen, maar dat sommige applicaties niet meer 100% correct functioneren zodra ze op de SD kaart staan. Waarschijnlijk door de verschillende wijze van aanspreken van bepaalde functies. Wie weet wordt dit verder geoptimaliseerd bij de opvolger van Froyo.

De persconferentie zal ongetwijfeld live (in blog vorm) te volgen zijn bij websites als Engadget.

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 13-09-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
De MyTouch HD is bij mijn weten de Amerikaanse variant van de Desire HD, en het uitgelekte T-Mobile document laat mooie dingen zien!
Bron: Phandroid.com

Everyone and their mother has been awaiting word of the first dual-core Android handset, and according to a recently leaked document T-Mobile will be the carrier to give it to us. Leaked to TMoNews, the document doesn’t give us a flat out point-to-point rundown of specs and features, but it covers all of the ones that might make your mouth water including confirmation of a 1GHz dual-core processor, Android 2.2, and yes Virginia there is a Santa Claus — a front-facing camera.
To go along with the FFC comes word that video chatting will function over 3G, HSPA+, and WiFi using Qik for phone to phone calls and Qik or Yahoo Messenger to place calls to a PC. That’s right. You can place calls no matter what your connectivity and even dial up someone that doesn’t have an Android phone for a video chat. Also mentioned is screen sharing to an HD television, though no mention of whether this is through wired (HDMI) or wireless (DLNA) connections.
It is also interesting to note that the document calls T-Mobile America’s largest 4G network. Could a rebranding of HSPA+ as a 4G technology be in the future as well?

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/09/Emerald_GG_Overview_v1-550x712.jpg
Yaaaay! Dual-core!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Dual Core....Die is wel ziek :p Wat gaan de ontwikkelingen op smartphone gebied toch hard!

EDIT: Wat een een goede nieuwssite voor het bovenstaande soort nieuwsberichten?

[ Voor 33% gewijzigd door monnick op 13-09-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
3.8 inch, 5 MP camera... Ik weet niet hoe jij zo snel de link legt met de Desire HD maar ok.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305310

ik hoop toch echt niet dat dat de desire hd is :p vind het design van bijv. de evo 4g en hd2 mooier.

mooi strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Jedi_Pimp schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:33:
3.8 inch, 5 MP camera... Ik weet niet hoe jij zo snel de link legt met de Desire HD maar ok.
Omdat er gerumourd wordt dat dat dezelfde telefoon is.

Bijvoorbeeld: http://www.htcemerald.com...ytouch-hd-ace-discussion/
http://cellphoneforums.ne...h-hd-coming-november.html

[ Voor 10% gewijzigd door Sagaris op 13-09-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Dit schrijft iemand op Engadget over de zogenaamde dual-core processor:
It is strange that they call this "dual-process" instead of "dual-core". Qualcomm has 3 models that possibly uses 1GHz clock:

• QSD8x50 - this would blow. Its the current generation Snapdragon that blows in GPU performance.
• MSM8x55 - this one is rated at 1GHz but it looks to be a 1GHz version of MSM7x30 (found in HTC G2), which means its a single core.
• MSM8x60 - this is a 3rd gen Snapdragon. It is a dual-core and it does run up to 1.2GHz. But I feel this one is not market-ready yet.

Lets hope for the sake of us, it is MSM8x60. Based on what's written here, it would be pretty good. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336199

monnick schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:03:
Dual Core....Die is wel ziek :p Wat gaan de ontwikkelingen op smartphone gebied toch hard!

EDIT: Wat een een goede nieuwssite voor het bovenstaande soort nieuwsberichten?
zoeits als engadget.com is er altijd wel snel bij met het nieuws.

EDIT:

Net gezien dan Engadget er morgen live bij is.
Dus morgen op 13.00 uur te volgend op de site

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 336199 op 14-09-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237153

http://www.allaboutphones...e-Desire-HD-lekt-uit.html

hier staat:
3.8-inch touchscreen
5-megapixelcamera
dual core processor @ 1GHz

edit: niet goed gekeken mensen voor me zijn me voor

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 237153 op 14-09-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:30
Dat zijn volgens mij niet de juiste specs.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

h40d schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:50:
Dat zijn volgens mij niet de juiste specs.
Ik zou het wel liever hebben, vind een 4.3" scherm eigenlijk te groot :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik zou ook liever een 3,8" scherm zien. Alleen dat design wat op de bovenstaande site te zien is, vind ik echt enorm lelijk. De eerdere foto's van die aluminium unibody zien er wel heel nice uit.

Is die presentatie morgen om 13:00? Ik dacht dat hij om 6:30 PM in London was, dat is dus 19:30 bij ons in Nederland. Wordt die presentatie nog ergens live gestreamed of is hij daar te klein voor? De vorige HTC persconferentie staat in ieder geval wel op YouTube maar weet niet of die destijds live gestreamed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hoop echt dat de desire hd een schermgrootte heeft tssn de 3.6 en 3.8 inch max! ik denk dat enkel deze android phone alle vinkjes aankruist voor me, meerdere updates van htc (zoals bij huidige desire) een krachtige cpu/gpu en hopelijk een redelijk goede batterijlevensduur.. we weten het morgen ik zit om 12u59 op mn iphone 4 engadget te volgen!

(ja ik ben een gelukkige iphone 4 eigenaar maar ik heb goede ervaringen met mn htc legend opgedaan dus ik loop met 2 toestellen rondt)

[ Voor 17% gewijzigd door mafiatounes op 14-09-2010 23:47 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:55
Ik weet dat het niet gaat gebeuren maar ik zou zo graag het beeldscherm van de Samsung Galaxy S (super AMOLED) zien in dit toestel. als dat zo is dan word dit mijn volgende toestel. maar ik denk dat door alle te korten hier een SLCD in zit. en nu weet ik niet zeker of ik daar genoeg mee neem. (maar ja alle nadelen van de Galaxy S zijn ook niet alles)

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06 01:17
Waarom nemen al die sites klakkeloos over dat de MytouchHD, de HTC Desire HD is? Klopt niks van, waarschijnlijk is het een variant van de Desire HD.

[ Voor 29% gewijzigd door Cabo op 15-09-2010 00:42 ]

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:09
Anoniem: 336199 schreef op maandag 13 september 2010 @ 21:32:
[...]

zoeits als engadget.com is er altijd wel snel bij met het nieuws.

EDIT:

Net gezien dan Engadget er morgen live bij is.
Dus morgen op 13.00 uur te volgend op de site
Heb je daar een link van? Kan het zo 123 niet vinden.. :?

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
JeroenC87 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:34:
[...]

Heb je daar een link van? Kan het zo 123 niet vinden.. :?
Dat stond hier:
http://www.engadget.com/2...morrow-and-well-be-there/

Ik ben benieuwd wat er uit komt vandaag.

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:09
Ah bedankt. Straks eens kijken, wel interessant.
Is toch eigenlijk al 99% zeker dat het over de HTC Desire HD gaat? Plaatje dat erbij staat hebben ze al eens 'bewerkt' en bleek toen een HTC Desire HD in te zitten (waar je nu ook al de camera-lens van ziet).

• Laguna

Laguna

Connaisseur

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn.cloudfiles.mosso.com/c71692/media/image/201009/phpQeAixaDSC_0348.JPG

• Jedi_Pimp
Dit wordt hem dan!

Foto's en specs:

http://android.modaco.com...rly-known-as-the-htc-ace/

Edit: SLCD scherm

[ Voor 61% gewijzigd door Jedi_Pimp op 15-09-2010 13:35 ]

• Vendrom
  • Laatst online: 14:31
Nog geen specs bekend?

engadget

"Taken 'the most challenging material of all, metal, and made a phone out of it.' Aluminum construction on both Desire HD and Desire Z. Boy, sounds delicious already."

"8 megapixel camera alongside a dual flash on the HD; a 4.3-inch display, too. Hello, Euro Evo!"

[ Voor 110% gewijzigd door Vendrom op 15-09-2010 13:34 ]

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Prutsers bij Engadget zeg.. live blog staat al bijna een half uur stil eerst waren de nieuwe toestellen nog te zien en daarna autorefresh en alles weg tot 12:13 :F

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 20:10
Zelfde probleem hier, op 2 pc's nog wel!
Deze dag is niet goed oor mijn werk, sta met m'n werkcomputer en laptop ernaast alles van HTC te volgen! :P
Over een maand is 'ie op de markt, met een adviesprijs van € 579,99. Jammer dat 'ie toch zo duur uitgevallen is, moet ik nóg langer sparen! :D

• Jedi_Pimp
De liveblog van Neowin deed het prima.

• Sagaris
Klopt het als ik zeg dat de MSM8255 Snapdragon @ 1Ghz de vernieuwde Adreno 205 GPU heeft? Wikipedia is het met mij eens (of eerder andersom). Wikipedia: Snapdragon (processor)

• Jedi_Pimp
Sagaris schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:12:
Klopt het als ik zeg dat de MSM8255 Snapdragon @ 1Ghz de vernieuwde Adreno 205 GPU heeft? Wikipedia is het met mij eens (of eerder andersom). Wikipedia: Snapdragon (processor)
Die dude van Neowin die bij het event zat, zei dat dat nog unknown was...

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 20:10
De specs volgens Modaco:
quote: Modaco
HTC have today announced the Desire HD (codenamed the HTC Ace), an Android equipped phone with top end specifications built around a stunning 4.3" SLCD screen.

Specifications include...
1 GHz processor
Android 2.2 (Froyo) with HTC Sense
Internal phone storage: 1.5 GB

RAM: 768 MB
123 x 68 x 11.8 mm (4.84 x 2.68 x 0.46 inches)
164 grams (5.78 ounces) with battery
4.3-inch SLCD touch screen with 480 x 800 resolution
HSPA/WCDMA: • Europe/Asia: 900/2100 MHz • Upload speed of up to 5.76 Mbps and download speed of up to 14.4 Mbps
Quad-band GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
Internal GPS antenna
G-Sensor
Digital compass
Proximity sensor
Ambient light sensor
Bluetooth® 2.1 with FTP/OPP for file transfer, A2DP for wireless stereo headsets, and PBAP for phonebook access from the car kit
IEEE 802.11b/g/n WiFi
3.5 mm stereo audio jack
Standard micro-USB (5-pin micro-USB 2.0)
8.0 megapixel color camera with auto focus and 2x LED flashlight
720p HD video recording
Audio supported formats - Playback: .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma (Windows Media Audio 9)
• Recording: .amr
Video supported formats - Playback: .3gp, .3g2, .mp4, .wmv (Windows Media Video 9), .avi (MP4 ASP and MP3), .xvid (MP4 ASP and MP3)
• Recording: .3gp
1230 mAh battery
Talk time: Up to 320 minutes for WCDMA, Up to 550 minutes for GSM
Standby time: Up to 490 hours for WCDMA, Up to 420 hours for GSM
microSD expansion (SD 2.0 compatible)
100 ~ 240 V AC, 50/60 Hz DC output: 5 V and 1 A AC adaptor
Dolby® Mobile and SRS surround sound
Share pictures, video or music to your big screen TV or PC display via DLNA® (Digital Living Network Alliance)

The device is running HTC's custom 'Sense' UI layer, enhanced with a number of new widgets and applications, including a tool to migrate content from competing devices (including the Apple iPhone). The Desire HD sits at the top of HTC's newly rounded out device lineup, above the Desire and the newly announce, QWERTY equipped Desire Z.
Hier word ik wel blij van! :D

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:30
JeroenC87 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:52:
[...]

Ah bedankt. Straks eens kijken, wel interessant.
Is toch eigenlijk al 99% zeker dat het over de HTC Desire HD gaat? Plaatje dat erbij staat hebben ze al eens 'bewerkt' en bleek toen een HTC Desire HD in te zitten (waar je nu ook al de camera-lens van ziet).
Het is dus toch die 1% geworden (zoals ik al dacht) :P

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-05 13:57
dus dat wordt makkelijk overstappen naar een desire HD vanaf mijn iphone met de nieuwe widgets, dat is leuk!
En wat moet ik denken van dat Dolby® Mobile and SRS surround sound?
Is dat niet compleet nutteloos?

• Sagaris
Iemand anders die zich zorgen maakt over de snelheid van de CPU na een jaar? Ik heb namelijk in afgelopen november een Hero met 1-jarig contract gekocht, maar die kan nu niet meer mee met Android 2.1. Het voelt niet meer soepel aan en gaat allemaal wat langzamer. Nu ben ik bang dat ik in hetzelfde schuitje kom te zetten met deze telefoon. Dat ik in november / december een 1- of 2-jarig contract afsluit met een Desire HD (of Z for that matter) en dan na een jaar met een telefoon zit die het niet allemaal meer bijbenen kan. Of overdrijf ik het?

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
TS mag wel aangepast worden nu.
Edit: Al gedaan :)

[ Voor 24% gewijzigd door thijsje66 op 15-09-2010 14:25 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Anoniem: 353505

De Desire HD spreekt mij erg aan: goede specificaties, Android 2.2 en aluminium-behuizing. Ik vind het toestel wel aan de grote kant, maar misschien valt dit in het echt wel mee. Ik vind het echter jammer dat er is gekozen voor aanraakgevoelige knoppen. Daarnaast steekt de camera ook wat uit.

Kunnen anderen bevestigen dat de Desire HD er bruinachtig uitziet? Ik heb de plaatjes vergeleken van de 'normale' Desire en Desire HD, en laatstgenoemde lijkt qua kleur de kant op te gaan van de eerste. Mocht dit het geval zijn, dan haak ik af. Ik prefereer zwart, of zoiets als de HTC Legend.

Ik vraag mij ook af hoe de CPU en GPU zich houden t.o.v. de CPU en GPU van de Samsung GS. Voor mij zal het wel snel genoeg zijn. Ook ben ik benieuwd hoe het scherm is vergeleken met die van de iPhone 4 of die van de Samsung GS. Ik wacht de reviews af voordat ik tot aanschaf overga.

• thijsje66
Engadget heeft hands-on gehad met beide modellen, 1, 2

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
Ben toch benieuwd naar de processor, interne opslaggeheugen en levensduur batterij icm scherm(aangezien het SLCD schijnt te worden). Maar waarschijnlijk zal dit wel mijn nieuwe telefoon worden aangezien ik 14/10 mag verlengen. Dan ff de reviews afwachten en knallen maar :)

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
h40d schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:22:
[...]

Het is dus toch die 1% geworden (zoals ik al dacht) :P
huh :? het ging toch ook over de desire HD?

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:49
Sagaris schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:24:
Iemand anders die zich zorgen maakt over de snelheid van de CPU na een jaar? Ik heb namelijk in afgelopen november een Hero met 1-jarig contract gekocht, maar die kan nu niet meer mee met Android 2.1. Het voelt niet meer soepel aan en gaat allemaal wat langzamer. Nu ben ik bang dat ik in hetzelfde schuitje kom te zetten met deze telefoon. Dat ik in november / december een 1- of 2-jarig contract afsluit met een Desire HD (of Z for that matter) en dan na een jaar met een telefoon zit die het niet allemaal meer bijbenen kan. Of overdrijf ik het?
mijn hero kan op froyo anders prima bijbenen... gewoon even rooten :) maar dat is voor een ander topic bedoeld.

ontopic.
die desire hd ziet er erg gaaf uit, maar ik begreep van tweets van planetandroid dat de desire z erg indrukwekkend is.

"Find what you love and let it kill you"

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
reviews: Preview HTC Desire HD: een HD2 met Android :)

edit:

quote]
Opslaggeheugen 4GB

In de TS staat 1.5 GB.

Welke is juist? :)

[edit]
Blijkbaar 4GB SD-kaartje bijgeleverd...
Dus zou er niks ingebouwd zitten buiten de 768MB 'RAM'.

[ Voor 41% gewijzigd door Fire69 op 15-09-2010 15:32 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
Opslaggeheugen nu 4GB(volgens de preview van tweakers), nog niet heel denderend vergeleken met mijn huidige N96, maar het is wat.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Is de 4GB nu ingebouwd, of is het een SD-kaart? Of beide? :?
Daarnaast is er 4GB flashgeheugen ingebouwd voor de opslag van gegevens en applicaties.

• Bullet NL
  • Laatst online: 19:15
Fire69 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:46:
Is de 4GB nu ingebouwd, of is het een SD-kaart? Of beide? :?

[...]
1.5Gb Ingebouwd, je kan dus nog geheugen bij prikken.

Dus geen 4Gb....

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 15-09-2010 16:41 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• thijsje66
Ja, het is offtopic, maar misschien geld het ook voor de Desire HD: De Desire Z doet 3-4 seconden over het opstarten, en is dan ook meteen gebruiksklaar!

• Sagaris
thijsje66 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:25:
Ja, het is offtopic, maar misschien geld het ook voor de Desire HD: De Desire Z doet 3-4 seconden over het opstarten, en is dan ook meteen gebruiksklaar!
Wait whut?! Mijn Hero doet daar exponentieel^4 langer over! :o

• Bullet NL
thijsje66 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 16:25:
De Desire Z en HD draaien op het zelfde software, incl quick launch.... Ik heb nog nergens gelezen dat dit binnen 3 a 4 seconder gebeurd. Maar wanneer dit bij de Z zo is dan zal dit bij de HD ook vast zo zijn.

• thijsje66
Kijk eens naar het tweede filmpje in de hands-on van Engadget, daar zie je het zelf.
En ja, zelfs de "oude" Desire doet daar 10 keer zo lang over.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=t_3kLDD-tZs]

[ Voor 19% gewijzigd door thijsje66 op 15-09-2010 16:42 ]

• Bullet NL
voor mensen die de nieuwe HTC sense willen zien..

YouTube: HTC Desire Z Introduction & New HTC Sense ( eerst een stukje over de Z, daarna de Desire HD met de nieuwe sense)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ooohh, de telefoon waar ik op heb gewacht. Wilde iets wat leek op de HD2 qua formaat, maar dan met Google Android. Ben echt benieuwd. En al helemaal wanneer deze uit gaat komen.

• Bullet NL
de volledige specs.... Wat ik me overigens afvraag, hoe verhoud de 800Mhz Cpu in de Z t.o.v. de "oude" Desire (SD)

HTC Desire HD Specifications

•Processor 1 GHz
•Operating System AndroidTM 2.2 (FroYo) with HTC SenseTM
•Memory Internal storage: 1.5 GB RAM: 768 MB Expansion Slot microSDTM card
•Dimensions Weight Display Size and weight 123 x 68 x 11.8 mm (4.84 x 2.67 x 0.46 inches) 164 grams (5.78 ounces) with battery
•4.3", WVGA resolution Capacitive Touch Window with multi-touch capability
•262K-color LCD
•HSPA/WCDMA (900/2100 MHz)
•GSM/GPRS/EDGE (850/900/1800/1900 MHz)
•Bluetooth® 2.1, A2DP, FTP, OPP, and PBAP Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g/n
•3.5 mm stereo audio jack Standard micro-USB
•Camera 8 megapixel color camera with auto focus and dual LED flash 720p HD video recording
•Removable and Rechargeable Lithium ion or Lithium-polymer battery, 1230 mAh AC adaptor AC input: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
•Motion G-sensor Proximity Sensor Ambient Light Sensor

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 15-09-2010 17:07 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:10
De volledigere specs staan ook in de review die al een paar posts geleden laten zien is:

reviews: Preview HTC Desire HD: een HD2 met Android - Specs en prijzen (Pagina 2)

The devil is in the details.

• Arunia
  • Nu online
Volgens Gamez.nl wordt de DesireZ en HD in oktober al verwacht.
Wat wel zo is, voor de rest van Europa zullen deze alleen via Vodafone verkrijgbaar zijn.
Ik hoop dat dit voor NL niet gaat gelden.

• Bullet NL
Arunia schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:12:
Volgens Gamez.nl wordt de DesireZ en HD in oktober al verwacht.
Wat wel zo is, voor de rest van Europa zullen deze alleen via Vodafone verkrijgbaar zijn.
Ik hoop dat dit voor NL niet gaat gelden.
Ik lees o.a. op mobilecows dat ze per oktober gewoon vrij verkrijgbaar zijn. Dus zonder simlock als los toestel.

• Arunia
  • Nu online
Oooh, das wel lekker. Ik moet toch mijn abo nog leeg bellen van t-mobile. Dan kan ik van Flex naar relax. Ben alleen benieuwd wat dit schatje me nog extra gaat kosten. Ben bang. :P
Mag van oktober/november af al opnieuw. Alhoewel als ik natuurlijk naar relax ga zal ik moeten wachten tot februari. Maar goed, niet voor hier.

Ben echt benieuwd.

• Bullet NL
Arunia schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:27:
Oooh, das wel lekker. Ik moet toch mijn abo nog leeg bellen van t-mobile. Dan kan ik van Flex naar relax. Ben alleen benieuwd wat dit schatje me nog extra gaat kosten. Ben bang. :P
Mag van oktober/november af al opnieuw. Alhoewel als ik natuurlijk naar relax ga zal ik moeten wachten tot februari. Maar goed, niet voor hier.

Ben echt benieuwd.
Gokje bij een abonnement (bellen + internet) van rond de 30 euro zal je de eerste maand zo'n 80 euro bij moeten betalen.
Daarna zal de prijs vast gaan zakken

• Jedi_Pimp
Reactie op de FP:
Door denkster, woensdag 15 september 2010 16:20 Score: 0

Speelgoed.
Hoop flauwekul en geen enkele serieuze specificatie waar ik blij van wordt.
1230mAh = Halve accu, terwijl dit toestel ongetwijfeld een grootverbruiker is.
Volumeknop weer op zo'n plek dat je 'm bij fotograferen haast niet kan vermijden.
Geen qwerty toetsenbord.
Heeft hij een verbeterd Phonebook (de bug met de komma!)?
Hoe zit het met de gevoeligheid en selectiviteit van de ontvanger?
Tweakers.net maakt positie weer duidelijk: dozenpusher.
Geen qwerty-toetsenbord 8)7, domste punt van kritiek ooit?

Het enige waar ik het wel mee eens ben is de accuduur, uiteraard moeten we het nog afwachten maar ik denk niet dat hij erg lang mee gaat :P. Opzich vind ik dat niet zo'n issue, ik ga hem gewoon halen :).

• Laguna

Laguna

Connaisseur

164 gram dat is bijna net zo zwaar als mijn eerste toestel de Nokia 5110 :+

Gelukkig is de Desire HD wel wat dunner ;)

Anoniem: 323486

Wat een geweldig toestel. Ligt het aan mij of is dat bruin alluminium? Jammer dat er geen kickstand op zit, maar als het toestel daardoor dunner is vind ik dat niet erg. Ook hadden ze de camera verder in de behuizing kunnen verwerken. Verder valt de accu me wat tegen, maar als hij het nog steeds een dag volhoudt ben ik tevreden.

Verder niks op aan te merken. Deze gaat in oktober mn Hero vervangen. Prachtige telefoon, je zou denken waarom de iPhone 4 een hype is als er toestellen zoals deze aangekondigd worden.

• Bullet NL
Anoniem: 323486 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:58:
Wat een geweldig toestel. Ligt het aan mij of is dat bruin alluminium? Jammer dat er geen kickstand op zit, maar als het toestel daardoor dunner is vind ik dat niet erg. Ook hadden ze de camera verder in de behuizing kunnen verwerken. Verder valt de accu me wat tegen, maar als hij het nog steeds een dag volhoudt ben ik tevreden.

Verder niks op aan te merken. Deze gaat in oktober mn Hero vervangen. Prachtige telefoon, je zou denken waarom de iPhone 4 een hype is als er toestellen zoals deze aangekondigd worden.
Apple = fanzooi...
HTC+Android= tweakbaar....

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Jammer van de WVGA resolutie wat mij betreft. Groot scherm, maar biedt op dit moment niet zoveel meerwaarde ten opzichte van mijn huidige Touch Pro2, behalve dan dat alles wat groter is.

• Bullet NL
meer bewegend beeld....... http://www.engadget.com/2...blogsmith_inpage_engadget

Betreffende de scherm resolutie, ik lees dat HTC iets heeft gevonden op de pixeldichtheid.... ondanks de zelfde resolutie als de SD desire schijnt de HD toch beter beeld te geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/09/10x0915b234edesire.jpg

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:39
Is het flashgeheugen nou 1.5 GB of 4GB? En weegt het 135 gram of 165 gram? Ik lees tegenstrijdige zaken?

• Sagaris
Relief2009 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:52:
Is het flashgeheugen nou 1.5 GB of 4GB? En weegt het 135 gram of 165 gram? Ik lees tegenstrijdige zaken?
De HTC website zegt 1.5GB en 165 gram: http://www.htc.com/www/product/desirehd/specification.html.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 18:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Dit voegt niets toe.

[ Voor 142% gewijzigd door RoD op 15-09-2010 23:29 ]

• monnick
  • Niet online
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ovTgnlASGAg]

Stem van de Red Dead Redemption trailers anyone?

[ Voor 9% gewijzigd door monnick op 15-09-2010 23:39 ]

monnick schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:34:
[video]

Deze video is door de gebruiker verwijderd. Heb je een alternatief?

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Hmm, nog even over die batterij. Ik begrijp dat die klein is, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Zolang hij de dag maar doorkomt ben ik helemaal tevreden. Ik hoorde echter ook iemand zeggen dat hij het geen 2 uur uit zal houden als je druk met hem bezig bent. Dat zou voor mij dan echt te weinig zijn! Dus houdt hij het nou wel of niet een dag uit?

vinnieminnie schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:23:
Hmm, nog even over die batterij. Ik begrijp dat die klein is, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Zolang hij de dag maar doorkomt ben ik helemaal tevreden. Ik hoorde echter ook iemand zeggen dat hij het geen 2 uur uit zal houden als je druk met hem bezig bent. Dat zou voor mij dan echt te weinig zijn! Dus houdt hij het nou wel of niet een dag uit?
Het is gewoon wachten op de echte reviews. De batterijtijd die fabrikanten vermelden in hun specs komt bijna toch nooit overeen met de realiteit.

• monnick
  • Niet online
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 23:15:
[...]

Deze video is door de gebruiker verwijderd. Heb je een alternatief?
Gek, de video was door HTC geupload. Ze hebben hem verwijderd en opnieuw geupload. Zie bovenstaande filmpje, is aangepast :)

• Jedi_Pimp
monnick schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:34:
[video]

Supervette features zeg, een paar dingen zijn echt handig :).

Nu is het wachten op de eerste Tweaker die wat los kan peuteren bij een Vodafone store (of bij wie dan ook) over wanneer hij komt. Van mij krijgt diegene in ieder geval een virtueel biertje :P.

* CLB zegt dit jaar... Waar blijft m'n bier!!??

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Bullet NL
Ook ik ben erg onder de indruk van het bovenstaande HTC promo filmpje.... Hoop het toestel snel in eigenhanden te kunnen uit proberen. Het ziet er namelijk allemaal erg goed uit....

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels, accessoires en al het andere dat niet met de telefoon zelf te maken heeft hoort hier niet thuis. Offtopic-berichten worden verwijderd.

[ABO] HTC Desire HD levertijden- en abonnemententopic

Accessoires mogen hier