Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 12:47
cbr600f4i schreef op donderdag 28 november 2013 @ 07:25:
Ik ga binnen enkele weken het ITIL foundation examen doen. Nu las ik hier enkele opmerkingen over prijzen tot wel 180 Euro. Ik kan deze boeken via Prometric voor 126 Euro. Heel mooi zou je denken, maar ik ga dan altijd denken dat ik ergens iets gemist heb.. Zijn er meer die ook recent voor dit bedrag een examen hebben hebben kunnen afleggen?
Ik zie dat via http://www.register.prometric.com/Exam.asp er alleen examen in het engels afgenomen kan worden (niet duur!).
Zelf wil ik examen gaan doen in het nederlands (heb nl. 3 dagen training gehad in nl).
Via APMG zie ik dat de eerstvolgende op 6 dec. is en zie ze helaas nog niet in/van januari. 6 dec. is mij 'te kort dag'. Via Exin.nl zie ik helemaal geen data...of kijk ik ergens overheen?

Voorkeur om examen te gaan doen (klassikaal) gaat uit naar eind. dec. of januari, iemand die mij kan helpen aan concrete info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:50

Jaymz

Keep on moving !

Het kan ook thuis hè: https://www.exin.com/NL/n...xin-anywhere-exams-online

Ik heb begrepen dat volgend jaar de (ITIL) examenprijzen omhoog gaan, per exact wanneer weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
Jaymz schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:43:
Ik heb afgelopen jaar het Lifecycle traject (Strategy, Design, Transition, Operation, CSI) en daarna Managing Across the Lifecyle afgerond. Mijn belangrijkste constatering is dat bij de intermediate examens je het bij de vraag behorende scenario echt heel goed moet lezen. Er is maar één antwoord dat echt goed op de geschetste situatie slaat, maar dat wist je al ;)

Reken voor Design zeker op één lastige RACI vraag waar meer dan 1 letter in colommen staat en/of rollen worden gecombineerd; ik had ook een (vond ik moelijke) metrics/kpi vraag waarbij het volgens mij vooral belangrijk was de juiste (<- scenario) balans tussen de verschillende typen te vinden. Als ik het me goed herinner is het ook belangrijk om bij ontwerpkeuzen of policies niet alleen naar de techniek te kijken, maar alle aspecten (en business/costomer !) mee te nemen.

Ik ben bij een paar examens toch in de distractor gestonken die, hoewel heel behoorlijk op het scenorio leek te slaan, ergens de plank miste. Bijvoorbeeld een 'goed antwoord om de verkeerde reden' of een theoretisch goed argument dat gezien het scenario niet kan. Wanneer bijvoorbeeld in het scenario wordt gemeld dat Incident, problem en change managment geimplementeerd zijn en verder nog geen processen zijn geimplementeerd kan het Service Design Package niet bestaan...(want dat is een output van Design Coördination)

Ik kreeg van de opleider per module de bijbehorende core publicatie erbij; hoewel veel pagina's heb ik daar zeker wat aan gehad. Dat gezegd hebbende gaan de intemediates niet meer om letterlijk weten wat er in de boeken staat, je moet echter wel snappen waar het om gaat en dit op basis van het geschetste scenario goed kunnen toepassen :)

Managing Across the Lifecycle is (naast de hoeveelheid) trouwens ook echt een moelijker examen, de antwoorden liggen nog dichter bij elkaar :)
Cheers, inderdaad het idee dat ik ook al kreeg bij het maken van de proef examens (allebei gehaald). vanavond nog even eea door nemen en dan morgenavond showtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 19:58
morgen bij Exin examen doen :)) (foundation). Ik heb het boek gelezen en een samenvatting geleerd. Twee Nederlandse oefenexamens gemaakt (1x 6 fout, 1 x 8 fout). Bij de Engelse examens steeds maar 2-3 fout..

Iemand nog tips... ik heb echt geen idee of ik er klaar voor ben haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:59
Jaaaay Service Design gehaald met een mooie 80%. Nou baal ik nog meer van het op 1 punt missen van Service Offerings & Agreements maar ja, volgende week nog maar even m'n best doen op de her.

Ben toch wel blij. In ieder geval een bewijs dat ik dit niveau (goed) aankan zonder al te veel zelfstudie. (Was een cursus van 3 dagen met aan het eind een examen).

M'n baas ziet een vervolg wel zitten dus volgend jaar eens kijken waar we mee verder gaan. Hoe meer ik er mee bezig ben hoe boeiender ik het vind dus ik ga vermoedelijk de komende drie jaar aan de gang om ook het ITIL: Expert niveau te halen, m'n baas wil het in ieder geval betalen dus da's alvast mooi.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

EvaluationCopy schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:10:
Jaaaay Service Design gehaald met een mooie 80%. Nou baal ik nog meer van het op 1 punt missen van Service Offerings & Agreements maar ja, volgende week nog maar even m'n best doen op de her.

Ben toch wel blij. In ieder geval een bewijs dat ik dit niveau (goed) aankan zonder al te veel zelfstudie. (Was een cursus van 3 dagen met aan het eind een examen).

M'n baas ziet een vervolg wel zitten dus volgend jaar eens kijken waar we mee verder gaan. Hoe meer ik er mee bezig ben hoe boeiender ik het vind dus ik ga vermoedelijk de komende drie jaar aan de gang om ook het ITIL: Expert niveau te halen, m'n baas wil het in ieder geval betalen dus da's alvast mooi.
Gefeliciteerd ! :)

Merk je trouwens een verschil tussen capability modules en Lifecycle modules; ik heb alleen maar lifecycle modules gedaan namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieger
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07-2017
Sieger schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:15:
[...]

Cheers, inderdaad het idee dat ik ook al kreeg bij het maken van de proef examens (allebei gehaald). vanavond nog even eea door nemen en dan morgenavond showtime.
Ook ik heb Service Design gehaald gisteravond, lastig examen (31 ptn van de 40 gehaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 10:06
de gehele capability module ingepland ik begin morgen met operations, validation etc, ben benieuwd!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Jammer dat de prijzen volgend jaar omhoog gaan! Zou het echt mogelijk zijn heel ITIL-3 Foundations in één weekend te leren?

Hoeveel vragen moet je goed hebben van de hoeveel vragen?

• EvaluationCopy
Als je een beetje kunt studeren moet Foundations kunnen in 2x5 uur in het weekend. Een enkeling lukt het ook wel in een middag. Foundation haal je door 26 van de 40 vragen goed te beantwoorden, dat is te doen, echt.

Vind het wel idioot duur worden trouwens volgend jaar, 360 euro voor nota bene een examen thuis, kom op zeg. Duidelijk te merken dat er een commerciële partij achter zit nu.

Mijn baas is dus ook akkoord met een verdere groei naar het ITIL: Expert niveau de komende 2 jaar. Zijn er Tweakers die deze certificering hebben en ervaringen hebben met hoe dit valt in de praktijk qua carrière etc.?

[ Voor 48% gewijzigd door EvaluationCopy op 12-12-2013 13:32 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

EvaluationCopy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:28:
Mijn baas is dus ook akkoord met een verdere groei naar het ITIL: Expert niveau de komende 2 jaar. Zijn er Tweakers die deze certificering hebben en ervaringen hebben met hoe dit valt in de praktijk qua carrière etc.?
Heel veel ervaring wat gevolgen voor carriere betreft heb ik niet; Ik heb het gevoel dat het zeker wel een pré is voor bedrijven die ITIL / Service Management serieus nemen, maar verwacht niet dat er spontaan deuren voor je open vliegen ;)

Ik zie het vooral als verbreding en verdieping voor mezelf die ik bij (huidige of toekomstige) werkgevers kan toepassen. Het bureaucratische gevoel dat veel mensen bij itil hebben is bij mij wel verdwenen, hoewel ik daar al iets genuanceerder tegenover stond dan veel anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

hanzer schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:08:
Inmiddels heb ik het boek in gebruik genomen en vrees dat ik er met dit boek niet zal geraken... (deze dus: http://www.bol.com/nl/p/f...itil-v3/1001004005576800/)

Het is bijzonder droog en ik heb helemaal geen feeling met de materie in mijn dagelijke werk.
Om die reden denk ik "itil for dummies, 2011" erbij te halen. Ja, lach maar, maar dat zijn best goede boeken als je er nog niets van kent :-)

Of iemand een ander idee om meer feeling te krijgen met de materie?
In de reviews op bol.com word De Klieine ITILv3 word afgeraden in de als je niets weet over het stof.
Dit boek is geen goede inleiding op ITIL V3. Misschien is het ook niet zo bedoeld. Ik vraag me alleen ook af of het geschikt is voor wie al wél bekend is met ITIL.

De auteurs hebben ongetwijfeld veel verstand van ITIL, maar ze waren niet in staat om een leesbaar boek te schrijven: de zinnen hangen als los zand aan elkaar, de kromspraak is alomtegenwoordig, en het even overvloedige als overbodige Nederengels nam bij mij het laatste restje leesplezier weg.
Ik ben op zoek naar een goede boek in het Nederlands. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 566594

Is het mogelijk om buiten Foundations om de andere Itil cursussen via thuis studie te doen ?

Ik hou er niet zo van om in een klas te zitten.

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik ben bang van niet. Er zit een commerciële partij achter nu, dat zie je ook terug in de prijs van de examens.

Voorwaarde om die examens te mogen doen is deelname aan een cursus, te volgen bij officieel aangewezen trainingsinstanties. Examens kun je wel thuis doen maar dan moet je alsnog een bewijs van deelname uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Een Foundations certificaat is altijd al verplicht geweest, het verplicht volgen van een cursus voor de vervolg modules ook. Volgens mij zijn er wel online aanbieders :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymz op 25-12-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik krijg maar geen voeling met itil. Ik kocht inmiddels 2 itil boeken, wat test examen en heb wat overzichts afbeeldingen.

ik geraak amper door een hoofdstuk gelezen omdat het allemaal zo ver van mijn werk staat ( It in onderwijs). Het is redelijk droog, wat iedereen wel weet, maar zelfs met moeite krijg ik die stof niet eens gelezen...

itil zal ik vermoedelijk dan ook maar uit mijn hoofd zetten en verder gaan met mijn Microsoft certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Cursus niks voor jou?

Deze maand hebben wederom 8 collega's Foundation gedaan en alle 8 geslaagd. Niet de meest intelligente collega's erbij en het was een moetje dus weinig gemotiveerd. Goede cursus doet wonderen maar goed, moet je werkgever wel willen betalen natuurlijk.

In other news: ITIL SOA gehaald zojuist, 90% score whoppa. Gewoon van uit huis, toch wel bijzonder, dat Exam Anywhere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:17
hanzer schreef op woensdag 25 december 2013 @ 13:14:
Ik krijg maar geen voeling met itil. Ik kocht inmiddels 2 itil boeken, wat test examen en heb wat overzichts afbeeldingen.

ik geraak amper door een hoofdstuk gelezen omdat het allemaal zo ver van mijn werk staat ( It in onderwijs). Het is redelijk droog, wat iedereen wel weet, maar zelfs met moeite krijg ik die stof niet eens gelezen...

itil zal ik vermoedelijk dan ook maar uit mijn hoofd zetten en verder gaan met mijn Microsoft certificaten.
Ik ben ook meer van de Microsoft/Cisco certificaten omdat de stof mij aanspreekt, Hoe ik ITIL heb geleerd is door heel veel oefenvragen te doen. Op deze manier moet je op zoek naar het antwoord in de boeken en/of internet. Beetje the other way around maar ik heb nu wel Foundation gehaald.

Probeer deze eens: http://www.practicequiz.com/ITIL-Foundation-Practice-Test

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 10:56
Op Donderdag erachter gekomen dat ik Vrijdag (gister) het examen ITIL Foundations V3 had.. ik ben in eerste instantie begonnen met het doornemen van de samenvatting (Sylabus 2011) om vervolgens me te gaan richten op de vragen die gesteld worden.. en ja hoor geslaagd met 70%! mijn advies die ik wil geven aan degenen die examen willen doen: Neem de vragen intensief door op een gegeven moment ga je de stof ook snappen en dan is het echt goed te doen. PS: Proefexamens waren naar mijn mening wat moeilijker dan het echte examen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Beetje uit het oog verloren, dit topic.

alvast bedankt voor de antwoorden. Zowat een half uurtje geleden beslist om nog eens een poging te ondernemen, vandaar dat ik dit topic nog eens kom bekijken :)

ik ga me nu inderdaad richten op de vragen en samenvatting.

We zien wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 455600

Vandaag het ITIL examen afgelegd en geslaagd met 80%.

Voor geinteresseerden die ook het examen willen doen en nog info nodig hebben.

Zo heb ik het gedaan:
*Boek snel gelezen, moet toegeven dat service strategy t.em. design erg droog was imo en ik veel zaken eerder diagonaal heb gelezen (http://www.amazon.co.uk/P...6725&sr=8-3&keywords=ITIL)
*Samenvatting van Taruu gelezen (Foundation Study Guide: http://www22.zippyshare.com/v/15047339/file.html)
*Oefenvragen achter elk hoofdstuk v.h boek geoefend
*Proefexamen op het einde v.h boek geoefend
*Proefexamens van volgende bronnen geoefend:
http://www.practicequiz.com/ITIL-Foundation-Practice-Test
http://online.apmg-exams....x.aspx?subid=4&masterid=3
*Proefexamens op ipad geoefend (er waren 2 apps die ik kon vinden in de store, waarvan eentje van global knowledge)

2 uur per dag gedurende een maand zoals ik hier ergens las is imo totaal niet nodig. Ik heb iets van een 5 uur nodig gehad.

Het helpt wel als je in een ITIL omgeving werkt (ik werk bv. op een service desk). Principes & begrippen zoals Incident Management, Change Management, Problem Management, CABs, SLA's, OLA's, CMDB etc waren mij reeds bekend.

Vooral belangrijk dat je al je fouten nagaat bij de oefeningen en de logica erachter probeert te snappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 455600 op 10-02-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Iemand ervaring met de CBT nuggets als het aan komt op ITIL training?

Voor lezen interesseert ITIL me eigenlijk niet genoeg. Ben wel al begonnen met CBT en heb gevoel dat het wel duidelijk uitgelegd wordt, maar is het voldoende voor het examen? Natuurlijk doe ik wel een proefexamen voor ik ga ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GF187um
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-05 10:27
Ik ben 2ejaars HBO informatica student en zoek al een lange tijd naar werk. Ik ben op zoek naar de goedkoopste examen mogelijkheid om het ITIL v3 certificaat te halen. Iemand tips? Ik heb ITIL v2 al in het eerste jaar gehaald van de opleiding (geen certificaat maar het examen) dus ik verwacht met een paar dagen studie geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Kan iemand mij vertellen wat een goed nederlands (up2date) boek ter voorbereiding van het foundation examen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JfbK
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:09
http://comcol.nl/itil-pocketguide.html Deze bevat alles wat je nodig hebt voor het ITIL v3 2011 examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 15:38
Belangrijk voor de ITIL-examens is dat je de essentie begrijpt van de lifecycles en bijbehorende processen. Alles draait om de Service die geleverd wordt aan de Klant.

Voor Foundation
Een proces heeft een doel. Een activiteit uit een proces is altijd gerelateerd aan het doel van het proces. Houd dit in gedachten. Dan weet je dat een wijziging (change) niet door Incident Management wordt uitgevoerd. Dat Problem Management geen verstoringen (incidenten) oplost. Dat Service Level Management niet het Portfolio beheert, etc.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
O ja, als er ergens een antwoord kunt kiezen als 'waarde toevoegen' dan is dat altijd het juiste. Zo, alvast 4 a 5 vragen in de pocket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeHenk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07-2024
TRON schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:43:
Belangrijk voor de ITIL-examens is dat je de essentie begrijpt van de lifecycles en bijbehorende processen. Alles draait om de Service die geleverd wordt aan de Klant.

Voor Foundation
Een proces heeft een doel. Een activiteit uit een proces is altijd gerelateerd aan het doel van het proces. Houd dit in gedachten. Dan weet je dat een wijziging (change) niet door Incident Management wordt uitgevoerd. Dat Problem Management geen verstoringen (incidenten) oplost. Dat Service Level Management niet het Portfolio beheert, etc.
Dit is een goede tip die ik in het achterhoofd heb gehouden voor mijn examen, wilde me er af en toe nog wel eens mee vergissen. Afgelopen maandag heb ik mijn Exin Anywhere ITIL Foundation afgenomen en geslaagd. :) Nu nog een kwestie van maximaal 10 werkdagen voor de goedkeuring van het beeldmateriaal wachten. Heb doodstil achter die laptop gezeten dus moet wel goed komen... Vond het best komisch dat je je hele kamer met de webcam moest scannen. Ik lag onderhand bijna onder m'n tafel.

Ik kan iedereen aanraden om zelf samenvattingen te maken, oefentoetsen van internet af te plukken en de CBT Nuggets te bekijken. Basic tips, eigenlijk, maar het werkt. Michael Shannon begon me op ten duur wel te vervelen, die filmpjes zijn echter wel een stuk beter behapbaar dan de droge stof uit het boek.

Verder zie ik mezelf momenteel geen Practitioner of Expert halen, daar vind ik het niet interessant genoeg voor. De tijd zal het leren. Je kan er altijd op terug komen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:22
Hier ook aan de ITIL begonnen, nouja begonnen...een dik boek waar ik maar niet doorheen kom. Mijn Microsoft certificaten heb ik gehaald door Nuggets te kijken en heel veel oefenvragen te doen. Ik denk dat ik dit ook maar beter voor ITIL kan doen. Hopelijk helpt mijn servicedesk kennis hier en daar. Zijn de ITIL examens altijd in het Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 18:22
Je kan het ook in NL doen, alleen is de vertaling mega brak, alle bedrijven gebruiken de Engelse terminologie en in het Engels heb je ook meer opties in het buitenland.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Laatst online: 21-05 15:54
Engels is veel makkelijker dan NL.

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn er nog goede nederlandse samenvattingen of recente oefenexamens beschikbaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:22
Via mijn detacheringsbureau was het Exin ITIL examen aangevraagd. Kreeg ik een bevestiging mail, maar stond er dat het in het Nederlands was. Gelukkig nog kunnen omzetten naar het Engels. Dan heb ik veel meer kans om te slagen imo, want ik leer alle stof in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Bij mijn V2 destijds ook ingetuind. Boek in het Engels, een Nederlands examen. Vond het niet zo'n big deal eerlijk gezegd, de ITIL termen zelf vertalen echt prima 1 op 1 in het Nederlands.

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 09:38

Iooryz

iooryz

Thunder00x schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:03:
Zijn er nog goede nederlandse samenvattingen of recente oefenexamens beschikbaar? :)
Ik heb zelf het examen voorbereid met deze pocket: ITIL® Pocketguide

Daarnaast wat andriod apps uit de play store gehaald om examens te oefenen, maar die waren engels:

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Wie kent een goede aanbieder van een ITIL operationeel management cursus? Het liefst incl intermediate examens zoals
ITIL operationeel support & analysis
ITIL service operation

Computrain biedt dit bijvoorbeeld aan maar zijn erg onduidelijk op hun website (de cursus staat niet op de site, maar wel gecached). Ik ben in bezit van foundations.

ICT & Reizen

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-05 14:56

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik heb zelf goede ervaringen met Global Knowledge. Zij bieden onder andere het volgende aan:

http://www.globalknowledg.../ilosa.html#certification
http://www.globalknowledg...illcso.html#certification

• EvaluationCopy
Idem hier voor Global Knowledge. Ik vind wel de kwaliteit van de docenten nogal wisselend maar dat zal ook persoonlijk zijn en is waarschijnlijk overal zo. (Eentje die alleen maar voordroeg uit de boeken bv. volslagen zinloos).

Volgens mij is het tot 1 oktober boeken met 40% korting, vind je werkgever leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik heb een aantal maanden geleden ITIL V3 Foundation gedaan bij Global Knowledge. Is me goed bevallen. Binnenkort wellicht ISO 27000 Foundation ook daar doen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik heb mbv Service8 het Expert Certificaat gehaald (aan de Lifecycle kant), ik was zeker te spreken over het nivo van de docenten :)

Wat ik wel prettig vond is dat ik (een jaar geleden) de officiële publicaties erbij kreeg, dat doen niet alle aanbieders :)

[ Voor 32% gewijzigd door Jaymz op 29-09-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hoppa, Operational Support & Analysis binnengetikt met 95%.

In december nog Release, Control & Validation en dan op voor Expert. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

ITIL is inderdaad niet zo moeilijk. Het is bijna allemaal Common Sense. Als je een beetje nadenkt zou je het zelf ook zo kunnen verzinnen. Wat het lastiger maakt zijn al die specifieke termen en definities die gebezigd worden...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 20:28
Kan iemand me even op weg helpen. Momenteel ben ik erg druk met solliciteren, maar heb wat tijd over en verveel me een beetje. Wil me dus opzich wel al verdiepen in ITIL. Verwacht dat ik straks met me baan hem ook moet halen.

Nu vraag ik me af hoe kan ik het beste beginnen? Welk boek of geen boek maar online materiaal? Graag even een mening van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:54
Zelf heb ik eerst de CBTNuggets gekeken en vervolgens de goodsense en taruu samenvattingen gelezen. De Nuggets waren goed om een beeld te vormen en na de taruu samenvatting vielen dingen meer op zijn plek. De samenvattingen zijn alleen niet v3 2011 dus er missen wel een paar onderdelen.
Morgen heb ik examen!

[ Voor 5% gewijzigd door gijoy op 29-10-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Succes gijoy! En onthoud: when in doubt, apply common sense. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 20:28
gijoy schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:31:
Zelf heb ik eerst de CBTNuggets gekeken en vervolgens de goodsense en taruu samenvattingen gelezen. De Nuggets waren goed om een beeld te vormen en na de taruu samenvatting vielen dingen meer op zijn plek. De samenvattingen zijn alleen niet v3 2011 dus er missen wel een paar onderdelen.
Morgen heb ik examen!
Succes! nuggets moet je een account aanmaken en dan de 2013 versie pakken? En waar kan ik de samenvatting vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
Je kan een week trial nemen geloof ik en uiteraard laatste versie. Daarna kopen of op andere plekken zoeken. Die samenvattingen vind je zo via Google en dit topic.

Ben geslaagd *O* Examen viel me eigenlijk nog best tegen. In ieder geval hier mee klaar, op naar het volgende certificaat (dat geen ITIL zal zijn ;))

[ Voor 36% gewijzigd door gijoy op 30-10-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
Ik wil eigenlijk verder gaan met ITIL, heb in 2011 Foundation gehaald en wil nu de Intermediate gaan doen.
Kwam terecht op: http://www.icttrainingen....Support-Analysis-OSA.html

Is dit een logisch vervolg stap? Heb al even zitten zoeken maar kan eigenlijk vrij weinig vinden omtrent het halen van al deze Intermediate onderdelen. Kom vrij snel terug op Foundation, of op een hele HBO opleiding waar alle onderdelen in zitten, maar wil ze liefst op eigen houtje doen en dan bij Exin een examen afnemen.

Als er veel les materiaal en boeken zijn, wat goedkoper is.. dan heeft dit natuurlijk mijn voorkeur.
Gaat mij om het certificaatje en de kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ligt eraan welke richting je op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
Paganstars schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:46:
Ligt eraan welke richting je op wil.
Deze richting, zou liefst die ITIL onderdelen los halen, en dan eventueel versneld die opleiding doen.
http://www.novi.nl/opleidingen/hbo-ict-it-servicemanagement/
Heb een MBO 4 IT opleiding, en HBO Propedeuse gehaald. Wat Microsoft certificaten etc.

Me werkgever is bereid die certificaten te betalen, werk ook binnen een service desk omgeving, maar wil wat hogerop. Maar niet de systeembeheer kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Op eigen houtje doen mag niet meer. Je moet eerst een door Axelos goedgekeurd instituut een cursus hebben gedaan voor je examen mag doen. Operational Support & Analysis is dan wel de eerste keuze als je op een servicedesk werkt en je verder wilt verdiepen in proces/service management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
Heb jij een advies waar ik deze kan volgen? Deze losse onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ik volg het Expert traject bij Global Knowledge en dat bevalt prima. Maar mocht ik je baas zijn zou ik je altijd vragen bij minstens twee aanbieders een offerte op te vragen. (Zeker als je toch het hele traject gaat doen valt er wel wat korting te halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
Beetje groot bedrag om zelf op te hoesten, weet niet of de baas hier toe bereid is.
http://www.globalknowledg...ice_management/ilosa.html

Maar ik vraag mij af of onderstaande wel voldoet? Scheelt wel flink in de prijs.
http://www.icttrainingen....Support-Analysis-OSA.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die tweede is een online training he. Examen komt daar nog bij, das ook weer 300,- euro. Bovendien valt er bij GK altijd wel een 30% korting te halen dus zoveel duurder is het daar niet. Bovendien heb je dan klassikaal les incl examen aan het eind van de week, voor die zelfstudie moet je ook maar genoeg discipline hebben. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
EvaluationCopy schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:14:
Die tweede is een online training he. Examen komt daar nog bij, das ook weer 300,- euro. Bovendien valt er bij GK altijd wel een 30% korting te halen dus zoveel duurder is het daar niet. Bovendien heb je dan klassikaal les incl examen aan het eind van de week, voor die zelfstudie moet je ook maar genoeg discipline hebben. Ik zou het wel weten.
Ze hebben pas in Juni weer in Amsterdam :'(
15 jun - 18 jun, 2015

Klassikaal heeft wel mijn voorkeur ja, die 30% korting, dan is het een ander verhaal.
Zou het liefst er eerder mee beginnen.

Wellicht dat die in Rotterdam nog met het OV te doen is.

Mocht je nog een tip hebben waar ik operational support and analysis kan volgen dan hoor ik het graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Confusius-nl op 12-11-2014 15:39 ]

• FFW
  • Laatst online: 06-05 07:34

FFW

Computrain had vorig jaar een aantrekkelijke Servicemanagement opleiding op HBO niveau, deze zou 6 maanden duren. Tijdens deze opleiding kreeg je dan Operational Support & Analysis intermediate, nog een module, maar ook cursussen leiding geven. Die cursus hebben ze offline gehaald en nu ik hem wil volgen kan ik hem niet meer vinden. Weet iemand hier waar deze cursus nog aangeboden wordt? Dank :)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

• EvaluationCopy
Servicedeskmanagement is nogal iets anders dan servicemanagement! ;)

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Check de inhoud van het programma:

- ITIL® Operational Support & Analysis
- ITIL® Service Offerings & Agreements
- Inspirerend leidinggeven

• FFW
  • Laatst online: 06-05 07:34

FFW

Yeah ! Die zocht ik :D

• Confusius-nl
In Februari moet ik de school banken weer in! 4-daagse ITIL Intermediate cursus ( Operational Support and Analysis ). Nu eerst het ITIL Foundation boek maar weer eens doorspitten! Blij mee

http://www.dictsolutions....til-alle-modules/itv3osa/

• slashdev
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05 18:13
FFW schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:03:
Computrain had vorig jaar een aantrekkelijke Servicemanagement opleiding op HBO niveau, deze zou 6 maanden duren. Tijdens deze opleiding kreeg je dan Operational Support & Analysis intermediate, nog een module, maar ook cursussen leiding geven. Die cursus hebben ze offline gehaald en nu ik hem wil volgen kan ik hem niet meer vinden. Weet iemand hier waar deze cursus nog aangeboden wordt? Dank :)
Die heb ik gedaan, maar je doet dan praktisch 2 keer de zelfde ITIL module (de lifecycle en de capability variant) zelfs t boek is t zelfde :-)

PSN ID= initsix, steamid = slashdev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegniek
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-05 10:03
ruudvgeleuken schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 01:27:
[...]
l.

Ik kan iedereen aanraden om zelf samenvattingen te maken, oefentoetsen van internet af te plukken en de CBT Nuggets te bekijken. Basic tips, eigenlijk, maar het werkt. Michael Shannon begon me op ten duur wel te vervelen, die filmpjes zijn echter wel een stuk beter behapbaar dan de droge stof uit het boek.
bedankt voor de tip, op kat staat de CBT Nuggets - ITIL: Foundation Level - 2013
Deze eerst maar eens leren, heb op aanraden van andere reacties dit boek geleend bij de bibliotheek.
link:
BSN: 9789087538019
:*) gaat goed komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tegniek op 14-11-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Ga zelf aanstaande maandag beginnen met het leren om verscheidene certificaten te behalen. ITIL zal me eerste zijn. Vraagje voor de mensen die hem al hebben afgenomen hoelang heb je er ongeveer voor moeten leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:04
Afhankelijk hoeveel ervaring je hebt. Zelf ben ik ondertussen ITIL Expert maar voor Foundation heb ik misschien 16 uur geleerd en een 100% score behaald. (Boek van Sybex gebruikt)

[ Voor 7% gewijzigd door Infinion op 23-11-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:04
Deze heb je tegenwoordig ook, gaat een stuk verder dan alleen servicedesk:
http://www.ncoi.nl/opleid...ert-Lifecycle-Expert.html

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Ga binnenkort beginnen met ITIL v3 foundation, moet het binnen 2 maanden behalen zodra ik gestart ben bij mijn nieuwe werkgever. Heb MBO ICT gedaan dus ergens staat mij nog wel iets bij. Moet wel goed komen met avond studie lijkt mij.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 16:05
Ik ben "na het lezen van vrijwel het hele ITIL V3 foundation boek" overgestapt op filmpjes en oefenexamens via nuggets( omdat ik dit beter begrijp en de stof in het boek zo super droog vond).

Alleen deze zijn in het engels. Ook de oefenvragen die ik heb kunnen vinden zijn in het engels (de enige die Nederlands was staat op de site van EXIN).

Nou ben ik gezakt voor het oefenexamen (60% ipv 65% minimaal) en ik weet haast wel zeker dat dit komt omdat ik veel vragen gewoon niet snapte omdat deze in het Nederlands waren vertaald en alle processen en termen ook Nederlands waren (terwijl ik de engelse termen heb geleerd door de video's).

Wie heeft er tips voor mij? Ik kan van de meeste processen wel een uitleg geven wat het inhoud maar als ik de vraag niet goed snap dan is er een grote kans dat ik een fout antwoord geef.

[ Voor 4% gewijzigd door mugenmarco op 27-11-2014 20:54 ]

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het Engelse examen doen?

Anoniem: 555806

Ik heb net de opleiding medewerker beheer ict (MBO Niveau 3) afgerond. Ik heb nog een tijdje vrij, omdat ik op dit moment nog niet kan instromen op niveau 4.

School gaf mij het advies om mijn ITIL te gaan halen, maar dit lijkt mij echt onzin. Want ik wil graag na niveau 4 richting het HBO om technische informatica te gaan studeren.

Zal ik er goed aan doen om ITIL te halen? Ik denk dat het onzin is en dat ik beter iets van CISCO kan gaan halen..

@off-topic: Miscchien is het ook verstandig om wat extra aandacht bestenden aan grammatica

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 555806 op 27-11-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ik ben het met je school eens, ik ben zelf applicatie virtualisatie en packaging specialist, maar ik heb ook gewoon ITIL v3. Dit is bij de meeste (eigenlijk alle) bedrijven een verplicht dingetje!

Met ITIL is de kans op een baan ook veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Onze gehele ICT-afdeling heeft het moeten halen. Technische applicatie- en systeembeheerders, ontwikkelaars, servicedesk... Echt iedereen. Het wordt gewoon geëist door werkgevers, het is absoluut geen onzin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 15:38
Het voordeel van ITILv3 Foundation behalen, is dat je (aantoonbaar) dezelfde taal spreekt als de rest van de organisatie waar ITILv3 gebruikt wordt.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anoniem: 555806 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:15:
School gaf mij het advies om mijn ITIL te gaan halen, maar dit lijkt mij echt onzin. Want ik wil graag na niveau 4 richting het HBO om technische informatica te gaan studeren.

Zal ik er goed aan doen om ITIL te halen? Ik denk dat het onzin is en dat ik beter iets van CISCO kan gaan halen..
Juist daarom. Volgens mij levert ITIL (mits afgerond met EXIN certificaat) je studiepunten voor het HBO op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijoy
Lastige met bijvoorbeeld Cisco is ook dat je het elke zoveel jaar moet hernieuwen, dat lijkt me vrij vervelend als je nog aan het studeren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 16:05
zo simpel! ongelooflijk dat ik hier niet op ben gekomen :p nee is niet sarcastisch bedoeld :-) Bedankt voor de tip (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bestaat dat (of eender welk dergelijk) examen in het NL :p

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Sinds 26/11 ITIL Foundation Certified in IT Service Management V2011. Had 2 dagen een interne cursus gevolgd. Dan dag gestudeerd en examen gedaan. Via Axelos examen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
EvaluationCopy schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:28:
Als je een beetje kunt studeren moet Foundations kunnen in 2x5 uur in het weekend. Een enkeling lukt het ook wel in een middag. Foundation haal je door 26 van de 40 vragen goed te beantwoorden, dat is te doen, echt.

Vind het wel idioot duur worden trouwens volgend jaar, 360 euro voor nota bene een examen thuis, kom op zeg. Duidelijk te merken dat er een commerciële partij achter zit nu.

Wat voor functie titel hoort ongeveer bij ITIL Expert? Zelf moet ik ITIL V3 binnen 3 maanden halen. Krijg volgende maand de boeken, lekker weer ouderwets de boeken in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 555806 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 23:15:
ITIL is zeker geen onzin. Ik weet niet of het voor werkgevers vaak een breekpunt tijdens een sollicitatie is. Ik denk dat de belofte om het zo snel mogelijk te halen als je er eenmaal werkt vaak voldoende is.
Maar ITIL is wel een big deal in het bedrijfsleven. Ongeacht je toekomstige functie is de kans heel groot dat je verplicht zult worden om ITIL Foundation te halen.

De vergelijking met Cisco slaat trouwens nergens op. ITIL Foundation kun je gewoon tussen de bedrijven door doen. Het heeft mij twee dagen cursus en een zondagmiddag studeren gekost. Dat kan een HBO-leerling er gewoon bij doen. Dan blijft er nog tijd zat voor Cisco over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Boek is binnen, IT Servicemanagement op basis van ITIL 2011 editie, 350 blz
Dus best pittig, had een kleiner boek verwacht. Nu iedere dag een uurtje lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 23:03
Voor degene die het examen "Managing Across the Lifecycle" gedaan heeft, is het heel veel moeilijker dan de capability's? Ik vond de capability's al aardig pittig. Ik heb nu 17,5 punten dus ik ga nog 1 intermediate doen en dan kan ik de MATL doen.

Hoor graag wat ervaringen van mensen die al IT Expert zijn (hoeveel vragen en samenstelling scenariobeschrijvingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Ik vond zelf de moeilijkheid aan de capabbilities (Lifecycle Stream) dat de antwoorden behoorlijk dicht tegen elkaar aanzaten; méér dan de oefenexamens. Waar je bij de oefenexamens nogal eens 'redelijk eenvoudig' de antwoorden op minst-goede-elementen naar meest-goede-elementen volgorde kon zetten was dat bij de daadwerkelijke examens wat lastiger.

Bij de MALC was dat nóg erger in mijn beleving :)

Alle 10 de vragen (op één of twee na) zijn gebaseerd op een 6 kantjes tellende case study (die als het goed is dezelfde is als de oefenexamens, staat ergens in de syllabus) en elke vraag heeft een bijhorend scenario (zoals in de capabilities). Bestudeer de case study echt goed; waar bij de capabilities de benodigde informatie vaak in een specifieke zin of allinea van het scenario staat kan het zomaar zijn dat voor de MALC je echt dingen uit de case study (+scenario) moet combineren :)

Ik heb het idee dat bij de MALC, nog meer dan de capabilities, de focus op benadering v/h antwoord ligt, eigenlijk waren er geen echt foute antwoorden.

Ja ik vond de MALC beduidend lastiger dan de capabilities, en niet alleen omdat het om meer stof gaat :) Ik denk daarnaast persoonlijk dat de lifecycle modules SS en zeker CSI in je 'voorbereiding' niet kunnen ontbreken ;)

Welke route volg je ? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaymz op 15-12-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
twinkey schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:20:
Voor degene die het examen "Managing Across the Lifecycle" gedaan heeft, is het heel veel moeilijker dan de capability's? Ik vond de capability's al aardig pittig. Ik heb nu 17,5 punten dus ik ga nog 1 intermediate doen en dan kan ik de MATL doen.

Hoor graag wat ervaringen van mensen die al IT Expert zijn (hoeveel vragen en samenstelling scenariobeschrijvingen)?
Want? Je mag nu al MATL doen hoor }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Vraagje aan de kenners. Ben begonnen in het boek, IT Servicemanagement op basis van ITIL 2011 editie, laatste druk, ruim 350 blz.

Net een proefexamen ingezien, https://www.exin.com/asse...m_1_itilf_v5.2_201404.pdf

Is het echte examen ook zo? Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Ga het boek goed leren, dit moet dan toch genoeg zijn? Of hebben veel mensen ook tutorials erbij gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Het examen bevat een aantal van dit type vragen, en een redelijk aantal lastigere vragen of antwoorden die dichter bij elkaar liggen.

Denk bij lastigere vragen bijvoorbeeld aan een vraag die precies op het snijvlak tussen 2 processen gaat zitten (incident/probleem bijvoorbeeld) en een edge-case vraag stelt. Ook hoor ik vaker dat de vraagstelling soms wat lastiger is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oke duidelijk maar het boek leren en enkele proefexamens zou toch genoeg moeten zijn? Heb al jaren geen toets meer gemaakt en wil het natuurlijk perse halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Waarschijnlijk wel, maar staar je niet blind op je proefexamenresultaten ;)

Proefexamens geven meestal een idee van vraagstelling en type vragen, niet van het resultaat dat je kunt verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Eens, heb gelukkig nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 23:03
EvaluationCopy schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:09:
[...]

Want? Je mag nu al MATL doen hoor }:O
Oeps, ik vergis me 1 punt. Ik heb 16,5 punt, en je moet er 17 hebben. :+

@ Jaymz: Ik heb nog een practitioner van ITIL v2 die ik mee mag tellen, en daarbij 2 capabilities en nog 1 lifecycle. Ik ben er nu achter gekomen dat ik doormiddel van het ASL examen het ontbrekende punt kan halen zodat ik door kan gaan voor de MALC. Thanks voor je toelichting, de case study goed lezen is al het halve werk. En MultipleChoice ligt mij wel dus dat lijkt me wel wat.

Samen met Prince2 Practitioner weer voldoende te doen voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

twinkey schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:08:
[...]
Thanks voor je toelichting, de case study goed lezen is al het halve werk. En MultipleChoice ligt mij wel dus dat lijkt me wel wat.
De rest van het werk is stof uit *alle* core publicaties beheersen, vergis je verder niet in de gradient-style multiple choice ;)

Succes in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Is ITIL 2011 nou hetzelfde als ITIL V3? Op google zie ik veel 2011 processes vs V3, maar op de site van exin zie ik weer in de URL V3 staan, terwijl er op de pagina zelf niets wordt gezegd over een bepaalde versie.

Zou graag een boek willen bestellen en dan de examen op exin willen doen, dat is volgens mij deze: https://www.exin.com/NL/n.../&exam=itil-v3-foundation

Boek waar ik in was geïnteresseerd: http://www.bol.com/nl/p/i...-editie/9200000022205884/

Help :-)

[ Voor 14% gewijzigd door styx1 op 22-12-2014 13:15 ]

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ITIL V3 is al sinds 2007 op de markt, dus volgens mij zit je prima met een boek uit 2011. ;)
De verschillen tussen beide versies worden in een bijlage van dat boek toegelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Ok bedankt, maar:
https://www.exin.com/NL/n.../&exam=itil-v3-foundation is gelijk aan itil v3 2007 of toch 2011? :-)
Anders toch maar ff mailen..

Edit:

Heb ze gebeld;
-Ze mogen dus geen versie nummer meer vermelden, 2011 is een verbeterde versie van v3, maar eigenlijk is v3 hetzelfde als 2011, zoiets was het :))

[ Voor 36% gewijzigd door styx1 op 22-12-2014 13:33 ]

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

ITIL v3 is in 2007 uitgekomen en in 2011 is er een update geweest, die volgens mij voor Foundations niet heel spannend is; vooral in Service Strategy is er eea herzien :)

Om eea uit elkaar te houden (2 vs 3, 3-2007 vs 3-2011) hebben ze de versienummers gebruikt, tegenwoordig is v3-2011 'Default' en de enige officiele versie; examens zijn sinds januari 2013 ook op basis van de 2011 syllabus :)

[ Voor 42% gewijzigd door Jaymz op 22-12-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
Hallo itil specialisten.

Ik vroeg me af of mensen er hier ervaring mee hebben met de zelfstudie voor itil foundation. Oftewel: Geheel zelf studeren en daarna alleen een examen afleggen.
Is dit een beetje te doen? Wat heb je gebruikt en wat was je kwijt aan examenkosten?

Ik heb mbo 4 ict beheer en hbo communicatie en multimediadesign, ik ga een overstap maken richting de it en moet op eigen houtje mijn certificeringen op orde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Nou twijfel ik even. Voor de intermediate modules moet je verplicht een cursus doen, kan niet meer bij zelfstudie. Op de Exin-portal zie ik echter geen bewijs van deelname van de Foundation cursus, wel van de vier intermediate modules.

Aaah. Zie https://www.exin.com/NL/en/exams/?exam=itil-v3-foundation

Er zijn geen prequisites, je mag dus aan de zelfstudie en dan examen doen. ITIL boekje kost je een paar tientjes, paar avonden flink lezen, samenvattingen lezen en een tweetal oefenexamens dan zal het wel lukken. Examens zijn wel fors duurder geworden, 299,- inmiddels. ITIL is overgenomen door Axelos, een commerciële club en die willen natuurlijk centjes verdienen.

In other news: Release, Control & Validation ruim gehaald, ik kan nu in maart op voor Managing Across the Lifecycle 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-05 15:53
EvaluationCopy schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:09:
Nou twijfel ik even. Voor de intermediate modules moet je verplicht een cursus doen, kan niet meer bij zelfstudie. Op de Exin-portal zie ik echter geen bewijs van deelname van de Foundation cursus, wel van de vier intermediate modules.

Aaah. Zie https://www.exin.com/NL/en/exams/?exam=itil-v3-foundation

Er zijn geen prequisites, je mag dus aan de zelfstudie en dan examen doen. ITIL boekje kost je een paar tientjes, paar avonden flink lezen, samenvattingen lezen en een tweetal oefenexamens dan zal het wel lukken. Examens zijn wel fors duurder geworden, 299,- inmiddels. ITIL is overgenomen door Axelos, een commerciële club en die willen natuurlijk centjes verdienen.

In other news: Release, Control & Validation ruim gehaald, ik kan nu in maart op voor Managing Across the Lifecycle 8)
Hartelijk dank! ik ga het boek eerst maar eens bestellen, als ik het een keer doorgenomen heb en er een beeld bij heb dan ga ik het gewoon inplannen.

300 euro is nog een keer te doen. Om voor 2 dagen cursus meer dan 1000 euro neerleggen vindt ik een beetje overdreven. Vooral koffie en broodjes voor 150 euro is mij een beetje te gek.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste