Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Gister ITIL examen gehad. Afgelopen maandag en dinsdag was ik niet op de training zelf omdat ik ziek was. Uiteraard wilde ik wel voor het examen gaan. Gelukkig geslaagd 31/40 dus ik ben erg blij moet ik zeggen. Van collega's hoorde ik ook dat er teveel info was namelijk. Volgens mij had ik ook de meeste vragen goed van de groep (wat ik begreep).

Misdchien wel blij dat ik dit op mijn eigen manier heb gedaan. Op naar ITIL Expert :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-03 15:03
Vandaag resultaat gekregen! Ik ben geslaagd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:56
Willem30 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:52:
Helaas vorige week mn ITIL examen niet gehaald. 1 fout teveel. }:|
Binnenkort herkansen....
Vandaag met de herkansing alsnog geslaagd met 75%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zelfstudie doe ik doorgaans voor al mijn certificaten. ITIL krijg ik echter maar niet zelf geleerd...Daarom ga ik in mei naar een 2 daagse cursus. Examen moet je zelf nog plannen.

Ter voorbereiding heb ik weer de 2 ITIL boeken van onder het stof gehaald, maar ik krijg het echt niet gelezen. Droog en onduidelijk wat ze nu eigenlijk schrijven.

Dan maar wat oefen vragen oplossen om te zien of dat me wat kan helpen (De officiële ITIL voorbeeld vragen).
Maar hier zie ik regelmatig itil123.cn voorbijkomen, maar die site lijkt inmiddels niet meer te bestaan? Iemand nog alternatieven, die een beetje correct zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb een aantal aardige filmpjes van CBT nuggets van michael shannon.
Maar ik mis het filmpje part 1 van service design.

Kan iemand mij een pm sturen waar ik die kan vinden ik kan ze niet meer vinden op de site van cbt nuggets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hanzer schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:54:
Zelfstudie doe ik doorgaans voor al mijn certificaten. ITIL krijg ik echter maar niet zelf geleerd...Daarom ga ik in mei naar een 2 daagse cursus. Examen moet je zelf nog plannen.

Ter voorbereiding heb ik weer de 2 ITIL boeken van onder het stof gehaald, maar ik krijg het echt niet gelezen. Droog en onduidelijk wat ze nu eigenlijk schrijven.
Mijn ervaring met de twee ITIL certificaten (V1 en V3) die ik heb behaald is dat de boeken niet helpen. Maar twee dagen cursus van een goeie docent helpt enorm. Pak die twee dagen cursus, maak zoveel mogelijk aantekeningen, en laat zo weinig mogelijk ruimte tussen cursus en examen (zodat het verhaal van de docent nog tussen de oren zit) dan heb je een grote kans om te slagen. Ik heb de boeken eigenlijk alleen gebruikt om tijdens het nalezen van de aantekeningen, de avond voor het examen, nog wat onduidelijkheden op te helderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-05 07:45
Er is op dit moment nog geen nieuwe ITIL versie uitgekomen toch ?
Ik kwam net ITIL 2015 tegen, maar kon verder niks vinden.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Thx downtime!
Ik ga ter voorbereiding even door een Itil boek van een collega bladeren. Voor de rest idd focussen op de cursus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:10
kaasaanfiets schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:53:
Ik heb een aantal aardige filmpjes van CBT nuggets van michael shannon.
Maar ik mis het filmpje part 1 van service design.

Kan iemand mij een pm sturen waar ik die kan vinden ik kan ze niet meer vinden op de site van cbt nuggets.
Dat is toch een hele oude serie bij CBT? Inmiddels hebben ze nieuwere video series, die imo beter zijn. Kan mss ook zijn omdat ik Michael Shannon geen goede instructeur vind. Stuur me een pb voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

segil schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:13:
[...]

Dat is toch een hele oude serie bij CBT? Inmiddels hebben ze nieuwere video series, die imo beter zijn. Kan mss ook zijn omdat ik Michael Shannon geen goede instructeur vind. Stuur me een pb voor meer info.
Ja daar kwam ik ook achter. De nieuwe zijn wel beter ja.
Gelukkig heb ik hem gister gehaald. *O*
Vond hem best pittig. Ook omdat ik telkens met tegenzin ging leren want ik vind er echt niks leuks aan. Helaas is het een verplichting bij mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
kaasaanfiets schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:22:
[...]

Ja daar kwam ik ook achter. De nieuwe zijn wel beter ja.
Gelukkig heb ik hem gister gehaald. *O*
Vond hem best pittig. Ook omdat ik telkens met tegenzin ging leren want ik vind er echt niks leuks aan. Helaas is het een verplichting bij mijn werkgever.
Het blijft inderdaad droge saaie stof, de filmpjes maken het enigszins nog wel een beetje leuk

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik ben nu ook aan het leren voor ITIL foundation 2011. Ik gebruik de CBT nuggets video's en de Sybex ITIL
Foundation Exam Study Guide door Helen Morris en Liz Gallacher.

Zoals velen van jullie had ik eerst echt moeite om deze droge stof tot mij te nemen, maar langzamerhand begin het kwartje te vallen en lukt het mij om het te onthouden. Wat ik nu nog mis zijn concrete voorbeelden van documenten. ITIL spreekt over tientallen processen en bijhorende documentatie, zoals de SDP (Service Design Package) of de Service Portfolio. Volgens mij stel ik mij dat allemaal veel te groots voor, en het zou me ook niet verbazen dat dit soort documenten gewoon passen op 1 A4tje, bij wijze van spreken :)
Iemand enig idee of er ergens voorbeeld documenten online staan, waarin al deze processen in zijn uitgewerkt? Ik hoop daarmee een nog beter gevoel te krijgen bij wat ik mij moet voorstellen hoe in de praktijk ITIL eruit ziet in een organisatie. Ik snap dat dit per bedrijf heel verschillend kan zijn, maar een paar praktijk documenten zou mij wel helpen bij het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Hier gaan er toch al alarmbelletjes af...

Meerdere pogingen om het ITIL certificaat te behalen zijn op niets uitgedraaid.
Inmiddels heb ik 3 boeken (waaronder een Dummies versie :) ) waar ik echt niet door geraak.

Noem me gerust zwak, maar ik snap er niets van.
Ik heb al een hele reeks certificeringen op zak, allemaal zelf studie. Die gingen eigenlijk vlekkeloos.

Omdat ik er echt niet door raak, heb ik mijn werkgever zover gekregen dat ik 2 dagen cursus mag volgen.

Begin mei is het zover, dan gaat de cursus door. Eind mei hoop ik het examen af te leggen.

Omdat het dus allemaal niet lukt, wil ik anders proberen te werken: veel vragen oplossen en dan opzoeken waarom dat antwoord zo is.

Tips voor flashcards, oefeningen,... zijn dus allemaal welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
hanzer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:06:

Inmiddels heb ik 3 boeken (waaronder een Dummies versie :) ) waar ik echt niet door geraak.

Ik heb al een hele reeks certificeringen op zak, allemaal zelf studie. Die gingen eigenlijk vlekkeloos.

Omdat ik er echt niet door raak, heb ik mijn werkgever zover gekregen dat ik 2 dagen cursus mag volgen.

Begin mei is het zover, dan gaat de cursus door. Eind mei hoop ik het examen af te leggen.

Omdat het dus allemaal niet lukt, wil ik anders proberen te werken: veel vragen oplossen en dan opzoeken waarom dat antwoord zo is.

Bekend met de CBTnuggets serie ?
Wellicht helpt de uitleg hiervan je

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
hanzer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:06:

Ik had er in het begin ook aardig moeite mee, droge kost en zo lastig om het in de praktijk voor de stellen. Wellicht ben je, net zoals ik, niet weggelegd voor project management en dat soort proces achtige taken :)
de recente cbt nuggets serie kan wel helpen, daar worden wat meer praktijk voorbeelden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Niet online
Bedankt voor alle tips. Donderdag begin ik aan de cursus, maar inmiddels al aardig op weg, voornamelijk door de samenvatting van Goodsense, te vinden via google. (Je moet er echt eerst wel wat structuur in aanbrengen :-) )

Enkel spijtig dat mijn aangekochte VCE player de nieuwste files niet meer wil openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 20:55

ragged

2

Zo.

Na een week of 3 leren mijn ITIL examen gedaan en gehaald via een EXIN live anywhere examen.
De week erop meteen ITSM (ISO/IEC20000) gehaald d.m.v. een bridge examen.

Iedereen weer blij, nu verder met Prince2.

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Yes, gehaald met 2 fouten (95% score). Nu zit ik mij echt af te vragen welke 2 fout waren :p

Toen ik begon met leren dacht ik nooit dat ik het zou gaan snappen. Maar langzamerhand begon ik het te begrijpen en er een beeld bij te vormen.
Wat mij geholpen heeft is de Sybex ITIL Foundation Exam Study Guide door Helen Morris en Liz Gallacher. Die heb ik helemaal gelezen. En verder de video's van CBT nuggets (de nieuwere, met Chris Ward) en ook de video's van ITpro.tv heb ik doorgenomen.

Al met al een taai onderwerp, maar met een beetje doorzettingsvermogen moet het wel lukken.

Overigens, in dit topic wordt soms nog aangeraden om de Nederlandse video's te kijken van Mensch-Training. Dat is de oudere V3 en ik zou die niet volgen. Verder raad ik aan om in dezelfde taal te leren als het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 929763

Hoi mede-tweakers.

Ik heb vandaag het ITIL V3 Foundation examen afgelegd via EXIN. De eerste keer zakte ik helaas op 1 fout teveel.

Het beste wat je kunt gebruiken is de

"ITIL Foundation v3 samenvatting van Goodsense"

Deze is als pdf-versie te vinden op het Internet.

De 2e keer (vandaag herexamen) gedaan en geslaagd. :)

De tip is goed lezen, neem de tijd!!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 929763 op 05-06-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Hallo mede tweakers,

Hebben jullie tips voor mij om het ITIL examen te halen?
Ik ben nu 2 keer gezakt op 58% en 63% (heel zuur).
Ik heb het boek, wat proef examens (Nederlands), en ik gebruik de goodsense samenvatting.

Ik ga op voor de Nederlandse versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remonhendriksen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-08-2021
Als het leren vanuit boeken/PDF's niet gaat, misschien heb je dan wat meer aan een interactieve cursus? Video's kijken, kennistesten doen, dan blijft het misschien allemaal beter hangen. Is wel in het Engels (wel door APMG goedgekeurd) maar kan bijvoorbeeld via: Icttrainingen.nl
Hoolz14 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:00:
Hallo mede tweakers,

Ik heb het boek, wat proef examens (Nederlands), en ik gebruik de goodsense samenvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 16:58

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Hoolz14 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:00:
Hallo mede tweakers,

Wellicht even ergens een fysieke cursus volgen? Zo'n beetje iedereen die bij ons die training volgt, slaagt. Het examen is niet zo moeilijk. Zoek een goede opleider en je haalt het. :)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Geslaagd met 83% joepie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 16:57
Veel links en pdf's werken niet meer.

Kan hier nog naar gekeken worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
musiman schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 08:06:
[...]

Wellicht even ergens een fysieke cursus volgen? Zo'n beetje iedereen die bij ons die training volgt, slaagt. Het examen is niet zo moeilijk. Zoek een goede opleider en je haalt het. :)
Je zou het ook zonder cursus kunnen doen en alleen het boek en de cbt-nuggets eventueel gebruiken.
Het probleem met het examen is dat je even heel goed moet lezen wat ze willen of bedoelen.

Maar een cursus is uiteraard makkelijker.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:53
Vorige week examen gedaan en net resultaat gekregen:
93% op ITIL FOUNDATION V3

Damn, toch nog 3 vragen verkeerd dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
oldgrumpy schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:15:
Vorige week examen gedaan en net resultaat gekregen:
93% op ITIL FOUNDATION V3

Damn, toch nog 3 vragen verkeerd dus :+
_O- Ik zou toch een herkansing inplannen voor die overige 7% :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik heb ondertussen een 3 daagse ITIL training gehad, ik hoorde heel veel mensen dat de stof enorm droog en saai is. Na deze training + een aantal samenvattingen denk ik dat ik het examen zal halen. De docent in kwestie legt uit met veel praktijkvoorbeelden wat het een stuk makkelijker maakt. Mij werd verteld dat in het boek veel dingen staan die niet in het examen gevraagd worden. :)

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 19:50
theduke1989 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:06:
Veel links en pdf's werken niet meer.

Kan hier nog naar gekeken worden....
Jazeker, heb je nieuwe links of zal ik je mede-auteur maken van de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuurde
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-03-2022
Misschien een domme vraag, maar wat ben je er precies mee? Is dit enkel voor mensen die een management functie ambiëren of heeft het gewone volkje er ook iets aan? Kan het voor mij als developer een meerwaarde betekenen? Zo heb ik bijvoorbeeld al een scrum master certificaat behaald. Los van het feit of ik de functie van scrum master wil uitoefenen, kan het wel handig zijn om scrum kennis te hebben als je als developer in een scrum team werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Kuurde schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:46:
Misschien een domme vraag, maar wat ben je er precies mee? Is dit enkel voor mensen die een management functie ambiëren of heeft het gewone volkje er ook iets aan? Kan het voor mij als developer een meerwaarde betekenen? Zo heb ik bijvoorbeeld al een scrum master certificaat behaald. Los van het feit of ik de functie van scrum master wil uitoefenen, kan het wel handig zijn om scrum kennis te hebben als je als developer in een scrum team werkt.
Ik ben geen expert, maar met ITIL inzicht zou je als ontwikkelaar zou je je eigen werk misschien makkelijker in een groter geheel kunnen zien, en ook meer inzicht kunnen krijgen in hoe je randzaken van je werk (zoals het omgaan met incidenten) beter kan organiseren.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kuurde schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:46:
ITIL is nuttig in iedere ICT of ICT gerelateerde functie, van 1e lijns helpdesk tot manager.

Heel veel bedrijven en programma's maken op de eoa manier wel gebruik van ITIL, al was het alleen al in de benaming van bepaalde processen. (Wat is een incident, wat is een service request, wat is een change, etc.)

Door tenminste basisbegrip van ITIL ken je de termen en kun je ze plaatsen, waardoor je begrijpt waarom bepaalde processen lopen zoals ze lopen, maar ook begrijpt wat anderen zeggen.

Voor specifiek software development zul je het minder gebruiken (dan ben je meer met SCRUM en andere zaken bezig), maar net buiten development heb je er wel mee te maken en dan is het handig als je iets meer weet dan strict noodzakelijk is voor je eigen functie.

ITIL is wel iets dat met name veel gebruikt word op meer beheer-achtige functies. Dus van support tot en met systeem- en netwerkbeheer en hun afdelingen. Juist daar is het een middel, techniek, dat voor de uitvoerenden het meest interessant is. Het grappige is dat zelfs je eindgebruikers er mee te maken hebben. DIe hoef je niet te vermoeien met de term ITIL, maar je moet ze wel uitleggen dat er een verschil is tussen een incident en een service request en daarbij kun je prima die termen noemen.

Dat is wat ITIL zo interessant en belangrijk maakt, het is voor alle lagen in een bedrijf inclusief eindgebruikers.

Wel een veel gemaakte fout bij ITIL, is dat soms gedacht word dat als je ITIL goed wil doen, je *alles* en van a-z moet implementeren. Dat is niet zo. De hele grap van ITIL is dat je alleen die delen in je organisatie implementeert die passen bij en belangrijk zijn voor de organisatie. Daarbij mag je best creatief zijn.

Wij maken bijvoorbeeld wel gebruik van changes, maar voor ons is dat een soort van veredelde long-term TODO list. "Dingen die we ooit willen oplossen." Technisch zijn dat changes, maar lang niet alles maken we een change voor en we maken daarbij ook gebruik van een soort van simplified ITIL proces.

Qua implementatie, wij maken gebruik van iTop CMDB voor al onze incidenten, changes, etc.
https://www.combodo.com/itop-193

Die hebben we bewust in een simplified ITIL mode gezet, omdat full ITIL voor een kleine organisatie veel te complex en omslachtig is. Je word dan geforceerd allerlei complexe proces stappen in te richten en te doorlopen waardoor de tool in de weg gaat zitten. In een vereenvoudige vorm hou je wel de essentie van ITIL, maar zonder de omslachtigheid. (Full ITIL kan wel weer nuttig of nodig zijn bij grotere organisaties waar bijvoorbeeld voor iedere change inderdaad een heel proces met allerlei verschillende mensen die stappen moeten goedkeuren doorlopen moet worden.)

Qua ITIL kennis: In principe heb je genoeg aan dit boek om de basis te kennen:
https://www.bol.com/nl/p/...-itil-v3/1001004005676864

Een basis cursus is altijd wel handig, zoals gezegd, al was het alleen al om termen te kunnen plaatsen en te begrijpen waarom bepaalde dingen op een bepaalde manier lopen. (En waarom je dus geen incident moet aanmaken als je behoefte hebt aan nieuwe software op je PC. Dat is voor de gebruiker een service request.)

Zie ook:
Wikipedia: Information Technology Infrastructure Library

Wat ook nuttig is, is een klein beetje kennis van Prince2 (projectmanagement):
https://www.bol.com/nl/p/de-kleine-prince-2/1001004006832477

WikiPedia: Wikipedia: PRINCE2

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 09:59
Wat is tegenwoordig aan te bevelen om door de stof van ITIL te komen? Op het moment ben ik bezig met ITIL 2011 en heb ik een pocket guide gekregen om te bestuderen. Gemiddeld lukt het mij om hooguit 10 pagina's per lees sessie er doorheen te krijgen.

CBTnuggets geven normaal wel goede filmpjes, maar voor mijn gevoel zijn de filmpjes die nu beschikbar zijn iets te algemeen. (Deze lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
ItMeAedri schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:26:
Wat is tegenwoordig aan te bevelen om door de stof van ITIL te komen? Op het moment ben ik bezig met ITIL 2011 en heb ik een pocket guide gekregen om te bestuderen. Gemiddeld lukt het mij om hooguit 10 pagina's per lees sessie er doorheen te krijgen.

CBTnuggets geven normaal wel goede filmpjes, maar voor mijn gevoel zijn de filmpjes die nu beschikbar zijn iets te algemeen. (Deze lijst)
Die CBTnuggets serie van Chris Ward vond ik anders erg verhelderend. Ik heb die serie gevolgd, samen met het boek Sybex ITIL Foundation Exam Study Guide door Helen Morris en Liz Gallacher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerThomas
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb onlangs het boek 'Foundations of IT Service Management' van Brady Orand doorgenomen. Aan de hand van een casus wordt je langs alle fases van de levenscyclus genomen. De stof is redelijk droog, maar wel erg helder en goed in de context te plaatsen.

Als je zorgt dat je samenhang van alle key notes in het boek begrijpt, kom je op het examen een heel eind.

Bij het leren voor het examen heb ik geen andere middelen gebruikt. Resultaat: 31/40. Overigens heb ik wel alles volledig in het Engels gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:48
Exin doet het overigens niet meer.

Thank you for your request. Unfortunately the mentioned exam module is no longer available through EXIN.

EXIN is not offering the exams from the AXELOS portfolio (such as ITIL and PRINCE2) since 1 January 2018.

We do however have a new exam regarding Service Management. I invite you to read more about VeriSM at https://www.exin.com/en/a...anguage_content_entity=en and https://verism.exin.com/.

Regards,

EXIN CSC Team

weet iemand nog een andere examen provider waar je het online kan doen ?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-05 19:57
Is het nergens meer mogelijk om Itil examen af te leggen ?
of is itil vervangen door EXIN IT Service Management Foundation ?

[ Voor 36% gewijzigd door sanane op 25-02-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
sanane schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:10:
Is het nergens meer mogelijk om Itil examen af te leggen ?
of is itil vervangen door EXIN IT Service Management Foundation ?
Wat ik na wat snel zoeken kan vinden wordt ITIL nu gedaan door peoplecert.

Via deze organisatie kan je een examen boeken https://www.peoplecert.org

Wat ik echter nu nog alleen kan vinden is dat je ITIL alleen af kan nemen icm cursus.
Maar wellicht een idee om contact met een van de genoemde bedrijven op te nemen om te vragen hoe het nu zit.
Exin schijnt het nu inderdaad niet meer te doen.

Ik heb overigens goede ervaringen met ICM, maar zoals gezegd neem even contact op met de bedrijven om na te gaan wat er nu mogelijk is.

Ik neem aan dat er nog examens afgenomen worden zonder cursus

[ Voor 36% gewijzigd door MdO82 op 25-02-2018 21:28 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Laatst online: 20-05 19:57
MdO82 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:25:
[...]

Bedankt kwam er ook net achter . gelukkig kan je ook bij hun online examen afleggen.

Volgens mij is het nog steeds mogelijk om direct examen te boeken.

https://www.peoplecert.or...TIL-1/itil-foundation-476

[ Voor 20% gewijzigd door sanane op 25-02-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03 23:59
Hallo allemaal,

Onderstaande bericht had ik geplaatst in een ander forum, maar na een dag had het nog geen reactie opgeleverd en de kortingtijd is bijna voorbij....

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik aan het kijken hoe ik zsm het examen ITIL V3 Foundation kan halen en ik zie op Udemy de volgende cursus met 2 oefenexamens:

https://www.udemy.com/itilfoundations/

Ik zie dat deze cursus goede reviews heeft, maar ik vraag me af of er anderen zijn hier die d.m.v. van deze cursus het ITIL examen hebben gehaald.
Dekt deze cursus het gehele examen?

Ben benieuwd naar jullie meningen hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itheo.tech
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-12-2024
Iemand nog pdf's die ik kan lezen voor het itil examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Vandaag mijn ITIL Certificaat gehaald. Ik heb het examen een beetje onderschat, 1 fout meer en ik was gezakt. 🙂

Al met al wel goed te doen.

@MdO82

Ik heb het anywhere examen gedaan, dit was via PeopleCert zonder cursus.

[ Voor 33% gewijzigd door BroWohsEdis op 12-04-2018 22:29 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 16:57
MdO82 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:25:
[...]

Wat ik echter nu nog alleen kan vinden is dat je ITIL alleen af kan nemen icm cursus.
Maar wellicht een idee om contact met een van de genoemde bedrijven op te nemen om te vragen hoe het nu zit.
Exin schijnt het nu inderdaad niet meer te doen.

Ik heb overigens goede ervaringen met ICM, maar zoals gezegd neem even contact op met de bedrijven om na te gaan wat er nu mogelijk is.

Ik neem aan dat er nog examens afgenomen worden zonder cursus
Beetje dure examen als je zelf moet betalen

ANYTIME, ANYPLACE
In as little as 4 hours from booking via PeopleCert Online Proctoring.

€322.00Price for Greece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
*antwoord al gevonden in het topic

[ Voor 83% gewijzigd door HStyles op 24-07-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-05 14:56

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Goedemorgen medetweakers. Heeft er iemand ervaringen met ITIL Service Transition?

De processen an sich ken ik wel maar het gaat me vooral om het kiezen van het juiste 5 punten antwoord.
Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben voor het examen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
tweaker2010 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:18:
Goedemorgen medetweakers. Heeft er iemand ervaringen met ITIL Service Transition?

De processen an sich ken ik wel maar het gaat me vooral om het kiezen van het juiste 5 punten antwoord.
Ik heb het een tijdje geleden gedaan en ik vond het wel meevallen qua moeilijkheid. Morgen zal ik op kantoor kijken of ik nog wat studiemateriaal voor je heb!

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 12:47
Toevallig ga ik over twee weken ITIL ST examen doen. Leer vooral hoe je de 0 en 1 punts antwoorden kan vinden i.p.v. direct de vijfpunter te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

alionfire schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:54:
[...]
Ik heb het een tijdje geleden gedaan en ik vond het wel meevallen qua moeilijkheid. Morgen zal ik op kantoor kijken of ik nog wat studiemateriaal voor je heb!
Thanks, ik ben benieuwd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-03-2023
Sorry voor de late reactie. Ik heb alleen wat samenvattingen van ITIL Foundation V3 gevonden helaas.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:18:

Het 5 punten antwoord bevat de hele PDCA cyclus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Rhndy schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:14:
Toevallig ga ik over twee weken ITIL ST examen doen. Leer vooral hoe je de 0 en 1 punts antwoorden kan vinden i.p.v. direct de vijfpunter te zoeken.
En inmiddels geslaagd?

@iscara bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 12:47
tweaker2010 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:18:
[...]

En inmiddels geslaagd?

@iscara bedankt voor de tip!
Yes! 30 uit 40 punten. Afgelopen zondag examen gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slashdev
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:12
Info over de update naar ITIL V4

PSN ID= initsix, steamid = slashdev

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
Hi allemaal,

Heeft er iemand Nederlandstalige proefexamens? Ik moet binnenkort examen doen voor ITIL V3 en zou graag wat vragen willen oefenen.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wes88 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:59:
Hi allemaal,

Heeft er iemand Nederlandstalige proefexamens? Ik moet binnenkort examen doen voor ITIL V3 en zou graag wat vragen willen oefenen.
ITIL v3 bestaat niet meer, en ik adviseer je om het Engelstalige examen te doen. De laatste keer dat ik in een Nederlandstalig ITIL pocketboekje keek, begreep ik niet waar ze het over hadden.

Ik heb geen proefexamens voor je, dus kan je daar niet helpen. Maar volgens mij zijn er in dit topic voldoende links te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 18:40
forumgenoten,

na een recente carriere-switch (van verkoopondersteuning in machinebouw, naar IFS) wil ik graag het ITIL Foundation certificaat behalen;
ik heb afgelopen dinsdag mijn IFS Academy certificaat voor "associate certificate consultant" gehaald, wat qua inhoud en examen-vorm veel overeenkomsten heeft met ITIL

ik vraag me af of dit een goede/betrouwbare partij is om het ITIL-examen te doen en of ik daar een "echt" certificaat kan krijgen:
icttrainingen.nl
hebben jullie ervaring met deze partij?

relevante informatie bij deze vraag;
- ik wil/ga zoveel mogelijk zelf doorlezen en leren
- ik ga eea zelf betalen, dus zo goedkoop mogelijk
- ik behoef enkel toegang tot het examen
- e.e.a. graag in Engels

zijn er verder nog tips voor het behalen van ITIL Foundation?
(ik ga uiteraard dit hele topic doorlezen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 18-05 13:20
Admiral_R2D2 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:30:
forumgenoten,

na een recente carriere-switch (van verkoopondersteuning in machinebouw, naar IFS) wil ik graag het ITIL Foundation certificaat behalen;
ik heb afgelopen dinsdag mijn IFS Academy certificaat voor "associate certificate consultant" gehaald, wat qua inhoud en examen-vorm veel overeenkomsten heeft met ITIL

ik vraag me af of dit een goede/betrouwbare partij is om het ITIL-examen te doen en of ik daar een "echt" certificaat kan krijgen:
icttrainingen.nl
hebben jullie ervaring met deze partij?

relevante informatie bij deze vraag;
- ik wil/ga zoveel mogelijk zelf doorlezen en leren
- ik ga eea zelf betalen, dus zo goedkoop mogelijk
- ik behoef enkel toegang tot het examen
- e.e.a. graag in Engels

zijn er verder nog tips voor het behalen van ITIL Foundation?
(ik ga uiteraard dit hele topic doorlezen...)
Geen ervaringen met die partij.
Wat zie jij als een 'echt' certificaat overigens?
is dat een positief examen resultaat van bijvoorbeeld EXIN (werken ook samen met ik meen Axelos, de britse tegenhanger van Exin). Je zou dan ook in een register opgenomen kunnen worden na succesvol behalen: https://www.axelos.com/successful-candidates-register
er zijn mogelijk ook trainingsinstituten die zelf een (eigen) examen afnemen en je daarvan een certificaat geven. (en is het een certificaat van deelname, of juist een echt certificaat ;) )
Vragen die je kan voorleggen aan de diverse instituten die je op het oog hebt. Succes!

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 18:40
het blijft voor mij bij een aantal cursusaanbieders onduidelijk of je hier nou een "echt" certificaat krijgt;
bij sommigen krijg ik achterdochtige gevoelens…

dit weekend heb ik tijdens het gamen 24 videos (+/- 6 uur) aan "nuggets" half beluisterd/bekeken;
de ene 50% beheers ik al redelijk door opleiding en ervaring en de andere 50% klinkt quasi logisch;
ik denk dat ik de ITIL Foundation dus redelijk makkelijk moet kunnen halen

ik zoek dus enkel examentoegang, en geen examcram-cursus erbij
iemand tips?

verder: in welke mate is v4 uitgerold?
mijn plan is nu om asap v3 Foundation te halen en over paar maanden v4;
zijn er hoge kortingen te verwachten over paar maanden vwb v3?
is deze aanpak een goed idee?

tenslotte: in hoeverre is een zelfbetaalde studie aftrekbaar van de belasting?

n.b.: ws wordt het deze: https://icttrainingen.nl/itil-foundation-v4-incl-examen
459 euro; geven digital toegang tot de leerstof en is inclusief examen voucher

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral_R2D2 op 03-06-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Laatst online: 05-04 11:36
Ik wil me zeer waarschijnlijk laten omscholen naar Python programmeur. Nu vraag ik me af of ITILin Python omgevingen zinvol is? Het is een dure cursus namelijk en dat moet wel ergens toe leiden. Hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Safri7879 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:38:
Ik wil me zeer waarschijnlijk laten omscholen naar Python programmeur. Nu vraag ik me af of ITILin Python omgevingen zinvol is? Het is een dure cursus namelijk en dat moet wel ergens toe leiden. Hoor het graag.
Geen dure ITIL cursus doen. Elke fatsoenlijke werkgever laat jou zelf wel een ITIL training doen als ze dat nodig vinden. Ik heb nog nooit gehoord van een developer die een baan niet kreeg omdat ie ITIL kennis miste.

Het is dat het zulke droge kost is anders zou je ITIL gewoon zonder cursus met alleen een boek kunnen doen. Maar een goede docent kan het een stuk beter verteerbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22
Zijn er mede tweakers die ITIL v4 hebben gedaan?

Ik volg voor mezelf onderstaande om ervoor te zorgen dat ik de materie gfoed begrijp en een examen met een goed gevoel afrond.

Ik lees het boek
Doe proef examen
Alle punten die ik fout heb lees ik nog een x

Doe weer een ander proef examen

Dit herhaal ik tot ik max 5 fout heb. Dan wil ik het examen doen.

Enige wat ik niet kan vinden zijn NL proef examens. Ik heb er 2 van 5Hart, maar zou er nog 2 willen, want ik wil niet dezelfde proef examen opnieuw doen, omdat ik dan nioet weet of ik de materie goed snap of de vraag herken en daarop antwoord.

Iemand tip ?

*Edit*
Had niet meer verwacht dat ik een tip zou krijgen, maar goed het is ook niet meer nodig.

Gisteren het examen gehaald met 5 fout.

Vraag stellingen zijn wel door ene taal purist gemaakt, dus goed lezen :)

Verder vind ik v4 een erg interesante stof _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Unknown Alien op 22-10-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
Unknown Alien schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:36:
Zijn er mede tweakers die ITIL v4 hebben gedaan?

Ik volg voor mezelf onderstaande om ervoor te zorgen dat ik de materie gfoed begrijp en een examen met een goed gevoel afrond.

Ik lees het boek
Doe proef examen

Doe weer een ander proef examen

Dit herhaal ik tot ik max 5 fout heb. Dan wil ik het examen doen.

Enige wat ik niet kan vinden zijn NL proef examens. Ik heb er 2 van 5Hart, maar zou er nog 2 willen, want ik wil niet dezelfde proef examen opnieuw doen, omdat ik dan nioet weet of ik de materie goed snap of de vraag herken en daarop antwoord.

Iemand tip ?

*Edit*
Had niet meer verwacht dat ik een tip zou krijgen, maar goed het is ook niet meer nodig.

Gisteren het examen gehaald met 5 fout.

Vraag stellingen zijn wel door ene taal purist gemaakt, dus goed lezen :)

Verder vind ik v4 een erg interesante stof _/-\o_
Ik heb het gedaan en geslaagd in het engels :). Maak je niet gek met NL. Op een examen ga je het niet begrijpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:14

LankHoar

Langharig tuig

Ik heb eind vorig jaar ook mijn ITIL 4 Foundation gehaald. Vond het weinig voorstellen, ja er is wel wat verschil met v3 maar wanneer je gewoon je hersens gebruikt dan valt het wel mee imo. Hoewel het droge stof is, is veel best logisch, gelukkig.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Safri7879 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:38:
ITIL is iets voor op helpdesks en mensen die ITIL als werk hebben zoals een configuration manager of iemand die lid is van een CAB. Als je al een framework wilt leren dan zou ik als een developer eerst voor scrum/agile werken gaan dan voor ITIL, maar mijn eigen focus zou zelf meer op Python onder de knie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Laatst online: 05-04 11:36
Dank je, dat lijkt me ook verreweg het leukste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

init6 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:18:
[...]

ITIL is iets voor op helpdesks en mensen die ITIL als werk hebben zoals een configuration manager of iemand die lid is van een CAB. Als je al een framework wilt leren dan zou ik als een developer eerst voor scrum/agile werken gaan dan voor ITIL, maar mijn eigen focus zou zelf meer op Python onder de knie krijgen.
ITIL Foundation kun je prima als zelfstudie doen.

https://www.bol.com/nl/p/...KeZHwA.1_4.6.ProductTitle

Het is handig de termen te kennen, maar een complete classicale ITIL Foundation cursus zou ik niet direct doen. Hoewel 'ie met €1200 nu ook weer niet heel duur is.
https://www.computrain.nl...us-itil-4-foundation.html

[ Voor 0% gewijzigd door unezra op 27-10-2020 20:51 . Reden: ITIL --> ITIL Foundation ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Zijn er mensen hier die evaring hebben met ITIL4 Managing Professional?
https://www.axelos.com/ce...aging-professional-itil-4

Twijfel tussen deze cursus, TOGAF, COBIT en BISL en zoek een cursus die wat praktische vaardigheden bij brengt die van nut zijn in een functie als teamlead/lijnmanager. (In mijn specifieke situatie gaat het om een wat groter team, waarbij ik met name wat hardskills wil ontwikkelen.)

De gedachte is de 4 modules virtueel klassikaal te doen, maar zonder examen. (Domweg omdat ik dusdanig last heb van examenvrees, dat het examen per definitie een NOGO voor me is.)

Het gaat om deze modules (samen vormen zij dus Managing Professional):
ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support
ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value
ITIL 4 Specialist High-velocity IT
ITIL 4 Strategist Direct, Plan and Improve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:22
@unezra

Om antwoord op je vraag te krijgen kan je voor jezelf SVS maken die in ITILv4 wordt gebruikt.

Je bent de klant die een result wilt halen uit. Alle stappen ervoor kan je zo invullen, zodat je de outcome hebt. Dan weet je welke training je zal kunnen volgen.

Zo kan je het doen.

Lijnmanager en teamlead zijn wel verschillende functies met verschillende taken en verantwoordelijkheden..

Ik wilde zelf ook verder gaan me tITIL,omdat ik het zo leuk vond, maar ik heb toch gekozen om LEAN management en agile project managent te gaan doen. Daar verwacht ik meer in de pratijk aan te hebben.

En als ik tijd en geld over heb dan wil ik create, deliver and support doen.

Ik ben voorstander van klasikaal, omdat je dan met "soort" genoten leuek discussies kan hebben, wat me misschien nieuwe inzichten geeft en wie weet welke inzichten ik een ander kan geven.

PS. ik heb ook examenvrees, maar laat me daar niet door leiden en blijf netzolang door lezen tot ik overtuigd ben van mijn slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Unknown Alien schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:48:
@unezra

Om antwoord op je vraag te krijgen kan je voor jezelf SVS maken die in ITILv4 wordt gebruikt.

Je bent de klant die een result wilt halen uit. Alle stappen ervoor kan je zo invullen, zodat je de outcome hebt. Dan weet je welke training je zal kunnen volgen.

Zo kan je het doen.
Bovenstaande begrijp ik even niet. Sorry. :)
As in, ik wil graag begrijpen wat er staat, maar dat lukt niet.
Lijnmanager en teamlead zijn wel verschillende functies met verschillende taken en verantwoordelijkheden..
Dat hangt nogal van het bedrijf af. :)

Mijn functie heet officieel "TeamLead", maar als ik kijk naar wat andere bedrijven onder TL verstaan, is dat niet wat ik doe. Ik zit niet meer aan de knoppen (al begeleid ik het primaire proces wel op detailniveau), ben HR verantwoordelijk voor mijn team, etc. Kortom, mijn functie ligt dusdanig dicht bij wat vaak verstaan word onder lijnmanager, dat die term de lading beter dekt dan teamlead.

Als ik kijk naar veel TL functies, is dat echt een meewerkend voorman die formeel geen of zeer beperkt HR verantwoordelijkheid heeft en juist zijn of haar lijnmanager (m/v) ondersteunt. Bij ons heet dat junior of medior teamlead. Dat stadium heb ik nooit doorlopen. Functie-inhoudelijk doe ik wat bij ons onder senior TL valt en bij een andere organisatie waarschijnlijk "lijnmanager", "afdelingsmanager" of "hoofd ICT" (bij een kleinere orga zonder extra managementlagen daar onder) zou heten.
Ik wilde zelf ook verder gaan me tITIL,omdat ik het zo leuk vond, maar ik heb toch gekozen om LEAN management en agile project managent te gaan doen. Daar verwacht ik meer in de pratijk aan te hebben.

En als ik tijd en geld over heb dan wil ik create, deliver and support doen.

Ik ben voorstander van klasikaal, omdat je dan met "soort" genoten leuek discussies kan hebben, wat me misschien nieuwe inzichten geeft en wie weet welke inzichten ik een ander kan geven.
Ik zoek het moment vooral naar praktische tooling. Het op gevoel sturing geven aan het team, juiste dingen doen, lijnen uitzetten, beleid vertalen, plannen bedenken en uitvoeren én dagelijks de operatie sturen gaat me relatief makkelijk af. As in, dit is een baan met de nodige uitdagingen, maar ik heb ook geen makkelijk team om te leiden en het team is relatief groot. (Bijna 25 direct reports, geen laag daar onder, wel tenminste 1 senior die een stukje day2day sturing doet en relatief zelfstandige medewerkers.) Maar het voelt natuurlijker dan ik ooit had gedacht. (Ik heb nooit bewust gezocht naar een functie als deze, maar hij kwam toevallig voorbij en tot nu toe bevalt het dusdanig goed, dat ik verwacht dat ik de komende jaren in deze of een soortgelijke functie werkzaam zal zijn. Veel onontgonnen terrein, veel te leren. Mijn werk is weer opnieuw leuk.)
PS. ik heb ook examenvrees, maar laat me daar niet door leiden en blijf netzolang door lezen tot ik overtuigd ben van mijn slagen.
Ik ben er voorlopig mee gestopt. Dan maar geen examen of assessment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
  • Laatst online: 19-05 16:40
Zijn er nog handige linkjes die ik kan gebruiken voor het examen van ITIL v4? Ik heb een aantal oefenexamens met antwoorden kunnen vinden op reddit. Ook lees ik de digital versie van het boek Itil 4 foundation... Hele lappen tekst met weinig visuele inhoud 8)7 ;w ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
Unknownx09 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:36:
Zijn er nog handige linkjes die ik kan gebruiken voor het examen van ITIL v4? Ik heb een aantal oefenexamens met antwoorden kunnen vinden op reddit. Ook lees ik de digital versie van het boek Itil 4 foundation... Hele lappen tekst met weinig visuele inhoud 8)7 ;w ..
Vandaag (net aan) mijn ITIL4 behaald, 26 goed 14 fout. Blij dat ik daar van af ben 8)7 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Unknownx09 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:32:
[...]
Vandaag (net aan) mijn ITIL4 behaald, 26 goed 14 fout. Blij dat ik daar van af ben 8)7 ...
Congrats en op naar het volgende onderdeel. ;-P

Had je het originele Axelos boek? Dat vind ik een stuk beter door te komen dan de CBT van ITSM Zone. Daar probeer(de) ik me doorheen te worstelen, maar da's echt een totaal drama.

Gevolg: De hele shit overniew doornemen, maar dan met de Axelos boeken:
https://www.axelos.com/certifications/itil-certifications
https://www.tsoshop.co.uk...ce/ITIL-4/&trackid=005913

Klassikaal is in mijn beleving nóg beter. Een goede docent kletst je er zó doorheen, dat je daarna fluitend je examen haalt en je de stof nog leuk vind ook... (Het helpt ook wel heel erg als je ITIL ook werkelijk in de praktijk toe past. Dan gaat het net wat meer leven. Vallen dingen op zijn plaats, etc.)

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 09-08-2021 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
unezra schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:21:
[...]

Congrats en op naar het volgende onderdeel. ;-P

Had je het originele Axelos boek? Dat vind ik een stuk beter door te komen dan de CBT van ITSM Zone. Daar probeer(de) ik me doorheen te worstelen, maar da's echt een totaal drama.

Gevolg: De hele shit overniew doornemen, maar dan met de Axelos boeken:
https://www.axelos.com/certifications/itil-certifications
https://www.tsoshop.co.uk...ce/ITIL-4/&trackid=005913

Klassikaal is in mijn beleving nóg beter. Een goede docent kletst je er zó doorheen, dat je daarna fluitend je examen haalt en je de stof nog leuk vind ook... (Het helpt ook wel heel erg als je ITIL ook werkelijk in de praktijk toe past. Dan gaat het net wat meer leven. Vallen dingen op zijn plaats, etc.)
Ik heb idd het originele Axelos boek doorgenomen, ik heb niet verder gekomen dan blz 140. Daarna heb ik losse video's gekeken van Jason Dion, de cramcard gestampt ook van Jason Dion en de ITIL4 app (alleen de mock exams gebruikt). Dat was zo te zien voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Unknownx09 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:16:
[...]

Ik heb idd het originele Axelos boek doorgenomen, ik heb niet verder gekomen dan blz 140. Daarna heb ik losse video's gekeken van Jason Dion, de cramcard gestampt ook van Jason Dion en de ITIL4 app (alleen de mock exams gebruikt). Dat was zo te zien voldoende.
Zelf studies zo te lezen. Mag ik vragen waar je het examen hebt afgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
Davy1982 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:52:
[...]

Zelf studies zo te lezen. Mag ik vragen waar je het examen hebt afgenomen?
Ik heb het examen vanuit huis gemaakt via PeopleCert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
unezra schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:21:
[...]

Dat is eigenlijk met alle trainingen zo. Ik kan me van de beste trainingen (en schoollessen en colleges) die ik heb gehad nog altijd de docent herinneren en bij belangrijke punten in die trainingen hoor ik het die docent nog zeggen. Daar kan geen webbased training tegenop.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste