Waar je tekst wil invoeren iets langer drukken, dan krijg je een invoer optie, selecteer dan swypeTeletekst schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:12:
Ik heb de Galaxy nu een week ongeveer en kan een instelling niet meer terugvinden.
In het begin heb ik Swype ergens uitgezet, maar ik kan niet vinden waar ik het weer aan kan zetten.
In de gebruiksaanwijzing staat dat ik dat bij het toetsenbord ergens kan instellen, maar waar ik ook op klik, nergens staat Swype. Wel kan ik allemaal instellingen voor Swype maken, maar een knopje met "aan" ontbreekt.![]()
Wie oh wie kan me helpen?
Bij 'toepassing beheren' staat de market wel, althans bij mij. Misschien kun je kijken via menu > filter?kevinman schreef op maandag 26 juli 2010 @ 02:07:
[...]
Als je mijn post te goei lees, heb ik gezegd dat ik cache niet kon leegmaken omdat market niet tussen de apps lijst staat. Ik heb nu een omwegje gemaakt om de cache toch te wissen via Titanium Backup maar tevergeefs... Ik heb dit probleem al gemeld op modaco, hopelijk krijg ik snel een reactie. Een GS zonder market is eigenlijk een dumbphone en ik heb geen zin om terug naar de vorige firmwares te gaan, want deze is echt snel.
Update: in recovery mode staat er multicsc: cannot access to /system/csc/KOR/system/
Iemand enig idee wat dat betekent?
Swype moet je toch selecteren door in je toetsenbord op het radartje te drukken, en dan Swype in de lijst te selecteren. Vergis je niet in die lijst, die is scrollbaar
Even niets...
Allemaal bedankt voor de antwoorden.
Het zal heel logisch zijn, maar ik was er nog niet opgekomen en de handleiding vond ik ook niet duidelijk.
Maar ik kom ook uit het prepaid tijdperk en dit is mijn eerste "echte" telefoon.
Voel me nu wel heel dom haha.
Het zal heel logisch zijn, maar ik was er nog niet opgekomen en de handleiding vond ik ook niet duidelijk.
Maar ik kom ook uit het prepaid tijdperk en dit is mijn eerste "echte" telefoon.
Voel me nu wel heel dom haha.
ik wil het echter van telefoon naar laptop doen en ik krijg dat maar niet aan de praat. Nog krijg ik een alternatief programma gevonden.HellBeast schreef op maandag 26 juli 2010 @ 08:47:
[...]
Klopt, maar (gratis) videobellen van telefoon naar telefoon werkt wel. Dat is tenminste iets.
[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 26-07-2010 11:25 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Hello,
Nog een aantal vragen over de Galaxy S.
1. Is display aardig krasbestendig of is het echt aan te raden om een screenprotector te nemen? Maak je met je nagels snel krassen op het display?
2. Wanneer je een sms bericht gaat typen op de Galaxy S. Laat de telefoon dan ook het bericht waar je op antwoord en de berichten daarvoor op het scherm zien boven het veld waar je je nieuwe bericht typt?
Dit heb ik namelijk op mijn huidige telefoon en is erg handig. Vooral als je antwoord wilt geven op diversen vragen van degene waar je het smsje naar gaat versturen?
3. Heeft iemand ervaring met de nieuwe applicatie 'Road SMS'? Is dit gratis te downloaden van de Android Market, en werkt het goed? Is hierbij ook tijdens het typen het vorige bericht te zien?
LINK: http://www.nu.nl/gadgets/...t-nieuwe-android-app.html
1. Is display aardig krasbestendig of is het echt aan te raden om een screenprotector te nemen? Maak je met je nagels snel krassen op het display?
2. Wanneer je een sms bericht gaat typen op de Galaxy S. Laat de telefoon dan ook het bericht waar je op antwoord en de berichten daarvoor op het scherm zien boven het veld waar je je nieuwe bericht typt?
Dit heb ik namelijk op mijn huidige telefoon en is erg handig. Vooral als je antwoord wilt geven op diversen vragen van degene waar je het smsje naar gaat versturen?
3. Heeft iemand ervaring met de nieuwe applicatie 'Road SMS'? Is dit gratis te downloaden van de Android Market, en werkt het goed? Is hierbij ook tijdens het typen het vorige bericht te zien?
Verwijderd
Ik weet zeker dat de opvolger van de Samsung een SAMOLED scherm heeft met dezelfde resolutie van de I-phone 4, gecombineerd met nog betere en snellere hardware en Android 3.0 zal dat wel het moment zijn waarop Android apple duidelijk achter zich laat.Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:23:
Leuke vergelijking met de iphone 4
YouTube: Samsung Galaxy S i9000 VS iPhone 4 (Part 2) Galaxy wint het nip
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:56:
Hello,
Ja, krasbestendig, Nee je maakt geen krassen met je nagels
Ja, Threaded sms is standaard in Android
Ervaring niet, maar het is een zogenaamde Samsung App, die kan je downloaden door "Samsung Apps" op te starten, daar staan nog enkele andere programma's
Ok dankejulie voor de antwoorden ik heb het net even geprobeerd maar mij lukt het niet zo goed
Is er ook al meer bekent over Ping!chat 2 ?
Is er ook al meer bekent over Ping!chat 2 ?
Ja he...Sommige dingen zijn zo standaard Android vragen, die voor elk toestel gelden, en dus makkelijk op te zoeken zijn.Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:22:
Tis jammer dat zoveel mensen niet ff de moeite nemen om te zoeken...
Maar schijnbaar zijn die mensen zo slecht in Googlen, dat het voor hun sneller is om de vraag hier te posten, en te wachten totdat iemand de moeite neemt om te antwoorden.
Kijk, dit is nou weer 's zo'n handige tip die ik er zo af en toe tussenuit vis.gwystyl schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:48:
[...]
Ik heb de MKi9200 in combinatie met een Samsung Galaxy Spica (ook Android 2.1). Dat werkt prima. Ik kan zelfs kiezen om telefoonaudio en/of media te streamen. Meestal stel ik hem in op alleen telefoon, zodat tijdens het navigeren niet elke zucht/bocht over de speakers gaat. Ik zet navigatiegeluid namelijk meestal uit. Af en toe stream ik muziek van telefoon naar carkit, en dan zet ik media wel aan.
Dat kiezen welke verbinding je moet maken doe je trouwens bij instellingen - Draadloze instellingen - Bluetooth instellingen - Parrot (lang aanraken) - Opties - vinkjes zetten bij Telefoon en/of Media.
Ik heb dezelfde carkit en begon het ook verveled te vinden dat tijdens het navigeren de aanwijzingen eerst via mijn telefoon kwamen en 2/10e van een seconde later via de carkit. Ik ga dit zeker even proberen.
Overigens stream ik geen muziek vanaf mijn telefoon maar gewoon via de USB modus met een 32GB kaartje dus heb ik de streamfunctie niet nodig. Goeie tip kerel!
´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:21:
Vraag: bij instellingen / locatie beveiliging / locatie bronnen kun je 2 opties kiezen.
- draadloze netwerken gebruiken
- gps-satelieten gebruiken
Gebruiken beide opties veel energie van de batterij?
Thnx.
Je kan het ook uitproberen natuurlijk. Maar: beide opties "kosten accu", de GPS-optie waarschijnlijk het meeste.
Nickname does not reflect reality
In de standaard camera app op de SGS krijg ik het niet voor elkaar een Zelfportret te maken met de frontcam. Ik zet hem op fotostand zelfportret. De frontcam werkt dan en zie mezelf ook in beeld, als ik nu op foto maken klik dan lijkt het alsof er een foto gemaakt wordt maar deze kan ik nergens terugvinden?
Als ik dan rechtsonder op dan play knopje druk krijg ik alleen maar foto's te zien die gemaakt zijn in de normale modus.
Wat doe ik verkeerd?
Als ik dan rechtsonder op dan play knopje druk krijg ik alleen maar foto's te zien die gemaakt zijn in de normale modus.
Wat doe ik verkeerd?
https://untappd.com/user/OzzBier
Heb ik dus net ook gekeken maar daar vind ik ze toch echt niet terug. Wederom alleen de foto's die niet met de frontcam genomen zijn...
Even een vraagje over de camerafunctie.
Ik ben echt een leek op fotografisch vlak en waarschijnlijk staat er een instelling fout of zo, maar vergeef me mijn stupiditeit maar even
Mijn foto's sla ik op een extern kaartje op. Als ik een foto schiet, is hij zo'n 1,5 MB.
Ik heb gisteren eens een panoramashotje gemaakt en dat werkt echt geweldig, gewoon eens proberen, is een aanradertje hoor..
Als ik echter deze foto - die in mijn beleving uit 8 foto's zou moeten bestaan - maak, is deze echter niet groter dan zo'n 150KB. Dat vind ik toch enigzins vreemd en weinig hoopvol als ik er eens eentje zou willen afdrukken.
Iemand ideeën? Alvast bedankt weer!
JP
Ik ben echt een leek op fotografisch vlak en waarschijnlijk staat er een instelling fout of zo, maar vergeef me mijn stupiditeit maar even
Mijn foto's sla ik op een extern kaartje op. Als ik een foto schiet, is hij zo'n 1,5 MB.
Ik heb gisteren eens een panoramashotje gemaakt en dat werkt echt geweldig, gewoon eens proberen, is een aanradertje hoor..
Als ik echter deze foto - die in mijn beleving uit 8 foto's zou moeten bestaan - maak, is deze echter niet groter dan zo'n 150KB. Dat vind ik toch enigzins vreemd en weinig hoopvol als ik er eens eentje zou willen afdrukken.
JP
Verwijderd
Nou, ze staan bij gewoon in de gallerij. Net een aantal gemaakt in een aantal modussen en alles word gewoon netjes op de SD/DCIM/Camera gezet.
Als je een panarama foto maakt zie je linksbovenin de kwaliteit staan.jpvaneijk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:48:
Even een vraagje over de camerafunctie.
Ik ben echt een leek op fotografisch vlak en waarschijnlijk staat er een instelling fout of zo, maar vergeef me mijn stupiditeit maar even![]()
JP
0.3M ipv 5M
Dat zal het verschil wel verklaren in grootte
Ik ga nog wel even verder rommelen. Misschien heb ik de instellingen wel vernaggeld ofzo? Bedankt in elk geval.
[edit] Blijkbaar komen na uit en aanzetten van de telefoon mijn foto's opeens wel in de galerij. Wel zijn ze blijkbaar meteen terug te vinden in SD/DCIM/CAM, hier had ik echter niet eerder gekeken omdat ze in de galerij niet naar voren kwamen. Net weer een foto gemaakt en deze is idd terug te vinden in de SD/DCIM/CAM maar nog niet in de galerij... terwijl gewone foto's wel meteen in de galerij terecht komen.
[edit] Blijkbaar komen na uit en aanzetten van de telefoon mijn foto's opeens wel in de galerij. Wel zijn ze blijkbaar meteen terug te vinden in SD/DCIM/CAM, hier had ik echter niet eerder gekeken omdat ze in de galerij niet naar voren kwamen. Net weer een foto gemaakt en deze is idd terug te vinden in de SD/DCIM/CAM maar nog niet in de galerij... terwijl gewone foto's wel meteen in de galerij terecht komen.
[ Voor 65% gewijzigd door OzzieMann op 26-07-2010 12:03 ]
*knip*
[ Voor 100% gewijzigd door RoD op 26-07-2010 12:56 ]
Dit weekend wat filmpjes gemaakt op tomorrowland. Beeld is perfect, geluid overal zwaar overbelast. Als ik met tricorder het geluid bekijk zie op bijna heel het festivalterrein -0.0dB is: een mooi blokdiagram, geen geluidsgolven 
De interne microfoon lijkt dus veel te gevoelig te zijn afgesteld. Heeft iemand een idee of dit bij te stellen is, bijvoorbeeld via het servicemenu(heb al diverse instellingen geprobeerd, maar geen resultaat...)? Het zou zonde zijn als zo'n mooi toestel geen concert kan filmen....
De interne microfoon lijkt dus veel te gevoelig te zijn afgesteld. Heeft iemand een idee of dit bij te stellen is, bijvoorbeeld via het servicemenu(heb al diverse instellingen geprobeerd, maar geen resultaat...)? Het zou zonde zijn als zo'n mooi toestel geen concert kan filmen....
Dit hoort hier niet thuis.
[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 26-07-2010 12:58 ]
Ik heb nu ook een tv out kabeltje gekocht. Getest in de winkel. De verkoper zei dat het een 'gewoon' 3.5 naar AV kabeltje was.
Ik denk nu wel dat er iets mis is met de tv. als ii het aansluit krijg ik alleen zwartwit beeld met wat ruis. Verder werkt mn touchscreen ook niet meer. Terwijl dit allemaal wel goed werkte in de winkel met kleur.
Zijn andere mensen dit tegengekomen?
Ik denk nu wel dat er iets mis is met de tv. als ii het aansluit krijg ik alleen zwartwit beeld met wat ruis. Verder werkt mn touchscreen ook niet meer. Terwijl dit allemaal wel goed werkte in de winkel met kleur.
Zijn andere mensen dit tegengekomen?
*knip* ontopic aub.
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 26-07-2010 12:57 ]
*knip* ontopic aub.
[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 26-07-2010 12:57 ]
Dit is inderdaad een welbekend probleem, ik had dit ook na het flashen naar JG5, maar bij mij heeft het volgende dit opgelost:kevinman schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:06:
Een nieuw probleem na het flashen naar JM2. Ik kan geen enkel app meer installeren van de market. Die zegt:"Download was unsuccessful, please try again." Ik wou de cache van market effe leegmaken, maar market staat niet onder Settings/Applications/Manage applications
http://forum.xda-develope...php?p=7243042#post7243042Try the Eris market fix(I think that what he meant ?) It worked for me...
Applyed the fix, rebooted into recovery (adb reboot recovery) and wiped all cache... after restart it took like 3-5 mins before the protected apps started to show up for me. Ive been at this since yesterday and it finally worked! zzz
http://www.androidzoom.co...market-fix-free_gofy.html
Voor de market fix moet je GS wel rooted zijn, maar wie weet helpt alleen het wissen van de cache
Recovery mode: Toestel uitschakelen -> volume up + home button indrukken -> terwijl je deze vast hebt power indrukken
Om nog even terug te komen op achtergronden instellen:
Omdat ik op mijn i900 nogal wat heb zitten rommelen met handmatig instellen van achtergronden door het aanpassen van CAB files weet ik dat in WM oorspronkelijk gebruik gemaakt wordt van PNG afbeeldingen, en omdat voor de GS ook PNG geadviseerd wordt gok ik dat dit ook voor Android geld.
Daarom wellicht de moeite waard om een afbeelding eerst om te zetten naar PNG en daarna als achtergrond in te stellen.
[ Voor 23% gewijzigd door floriske.nl op 26-07-2010 13:03 ]
Verwijderd
Dit is anders helemaal geen slecht filmpje geworden vind ik YouTube: Even flink zuigen, vind ze heerlijk!
Zelf gemaakt met de GS.
Zelf gemaakt met de GS.
Verwijderd
Ik kreeg bij die titel een naar gevoel.. hahaVerwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:45:
Dit is anders helemaal geen slecht filmpje geworden vind ik YouTube: Even flink zuigen, vind ze heerlijk!
Zelf gemaakt met de GS.
ik heb de SGS nu een enkele week; ben zeer tevreden over toestel:
licht en krasbestendig
beeldkwaliteit van de filmpjes prima
fotokwaliteit uitstekend
gesprekseigenschappen van de telefoon goed tot zeer goed
geweldig smart internet gebuik - brengt smartphone echt nader bij laptop
navigatie gaat zeer behoorlijk met google
youtube met een prima kwaliteit ( upload vanaf toestel minder kwaliteit?)
goede synchronisatie mogelijkheden - bv. outlook
heb nog wat minpuntjes ( mogelijk dat deze nog weggewerkt kunnen worden..)
accuduur beperkt, maar dat komt bij alle smartphones voor...?
videokwaliteit van uitzendinggemist zeer mager ook bij wifi ( instelling verkeerd?)
mic instelling bij video-opnames erg gevoelig voor storende geluiden
licht en krasbestendig
beeldkwaliteit van de filmpjes prima
fotokwaliteit uitstekend
gesprekseigenschappen van de telefoon goed tot zeer goed
geweldig smart internet gebuik - brengt smartphone echt nader bij laptop
navigatie gaat zeer behoorlijk met google
youtube met een prima kwaliteit ( upload vanaf toestel minder kwaliteit?)
goede synchronisatie mogelijkheden - bv. outlook
heb nog wat minpuntjes ( mogelijk dat deze nog weggewerkt kunnen worden..)
accuduur beperkt, maar dat komt bij alle smartphones voor...?
videokwaliteit van uitzendinggemist zeer mager ook bij wifi ( instelling verkeerd?)
mic instelling bij video-opnames erg gevoelig voor storende geluiden
OK, duidelijk. Kan ik 'n niet hoger instellen dan? Kwaliteit staat op superhoog maar veelal is alles uitgegrijst en kan dus niet aangepast worden.TripleQ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:53:
[...]
Als je een panarama foto maakt zie je linksbovenin de kwaliteit staan.
0.3M ipv 5M
Dat zal het verschil wel verklaren in grootte
heb je dit filmpje vanaf je pc ge-upload?Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:45:
Zelf gemaakt met de GS.
Ahahahah Beyond_Life geweldig!! Als ik mijn stofzuiger aanzet vliegt de mijne meteen 3 meter verder op...ahhahah
Even een update: na 2x opnieuw opstarten van de GS werkte de gps pas weer. Ik heb de orginele Rom nog steeds.HeyJIJdaar schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:20:
[...]
Bij is het ook constant raak met de GPS. Dat ding werkt voor géén meter, althans niet betrouwbaar. Ik heb de hot fix veranderd in cold fix en sindsdien is hij nauwkeuriger. Als hij het doet...
Maar in programma's als GPS status en Maps krijg ik zo ineens geen fix meer. Hij zoekt niet eens naar gps signalen in GPS status. Ook het icoon GPS schakelt niet in. Zonder dat GPS symbool is de GPS toch ook niet actief? Iemand tips, ik baal dat ik nu geen navigatie meer heb.
Ik heb dit al vanaf het begin, dat de gps niet altijd opstart bij programma's als Maps. Kan ik hem ook handmatig in en uitschakelen?
Toepassinge->Instellingen->Locatie en Beveliging->Gps satellieten gebruiken aan of uitHeyJIJdaar schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:40:
[...]
Even een update: na 2x opnieuw opstarten van de GS werkte de gps pas weer. Ik heb de orginele Rom nog steeds.
Ik heb dit al vanaf het begin, dat de gps niet altijd opstart bij programma's als Maps. Kan ik hem ook handmatig in en uitschakelen?
Ik heb dit gemaakt met de GSVerwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:45:
YouTube: Test galaxy s video
Helemaal tegenlicht. Niet verkeerd vind ik.
Is me ook opgevallen......beetje het Iphone 4 effect.....Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 07:59:
over death grip gesproken. bij mij thuis is de 3G verbinding matig en zodra ik de telefoon onderaan vasthou zoals ik altijd een telefoon vasthou heb ik binnen 3sec geen bereik meer (ja gaat echt zo snel) en dat wordt ook bevestigd door het telefoon (x% van de tijd zonder verbindin settings->status>battery) maar zodra ik het telefoon anders vasthou krijg ik weer 2-3 soms 4streepjes terug
Is iemand gelukt om de SGS UAstring aan de praat te krijgen in de standaard brwoser?
Verwijderd
Ah dat kon altijd bij HTC. Soms wordt je gepushed naar een mobiele website terwijl je dit niet wilt.Sayko schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:06:
Is iemand gelukt om de SGS UAstring aan de praat te krijgen in de standaard brwoser?
Iemand een idee hiervoor? want ik vind dit ook irritant!
GEVONDEN:
In de browser about:debug invoeren. Dan Menu-> Instellingen-> Debug-> Desktop UAString vertrouwen.
Dan kan je alle websites als Desktop gebruiken.. dit is zeer handig. Wel handig voor Topic Start.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 15:29 ]
Ik gebruik een jpg van 1680x1050, en die pas ik dan met het heen en weer slepen van het oranje rechthoekje aan Jpg moet dus wel kunnen. Ik zoek het plaatje op met de standaard galery, maar met de 3D galerij werkt het ook.floriske.nl schreef op maandag 26 juli 2010 @ 12:22:
[...]
Om nog even terug te komen op achtergronden instellen:
Omdat ik op mijn i900 nogal wat heb zitten rommelen met handmatig instellen van achtergronden door het aanpassen van CAB files weet ik dat in WM oorspronkelijk gebruik gemaakt wordt van PNG afbeeldingen, en omdat voor de GS ook PNG geadviseerd wordt gok ik dat dit ook voor Android geld.
Daarom wellicht de moeite waard om een afbeelding eerst om te zetten naar PNG en daarna als achtergrond in te stellen.
Misschien is het plaatje gewoon te klein? De resolutie van de GS is 480 breed en 800 hoog. Je hebt echter meerdere schermen naast elkaar, die steeds een beetje overlappen. De ideale resolutie voor 3 schermen is dus breder dan 480; bijvoorbeeld 960x800 zoals Floriske hier al aangaf. Die zegt ook dat png het geadviseerde bestandsformaat is.
edit: als aanvulling op jouw post, hopelijk behulpzaam voor degene met een plaatje van 320x240
[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 26-07-2010 14:25 ]
Hier het resultaat van opname van een concert: Goed beeld, geluid totaal overbelast....Iemand een idee?
Scooter op Tomorrowland met Galaxy S
(Gemaakt met GS, geknipt en geupload op pc)
Ik hoop echt dat er iets aan het geluid gedaan kan worden!!! Iemand???
Verwijderd
Verwacht je nou echt van een telefoon dat ie fatsoenlijk een concert kan opnemen? Dat kan menig camcorder nog geeneens. Een ander antwoord zul je niet krijgen, hoe vaak je de vraag ook stelt. Hoogstens enkele tweaks die in de toekomst gaan komen, als die er komen.
Daarom vroeg ik het hier dus. Ik krijg na about debug de instelling "Debug" niet. JM2 fwVerwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:18:
[...]
Ah dat kon altijd bij HTC. Soms wordt je gepushed naar een mobiele website terwijl je dit niet wilt.
Iemand een idee hiervoor? want ik vind dit ook irritant!
GEVONDEN:![]()
In de browser "about: "debug invoeren. Dan Menu-> Instellingen-> Debug-> Desktop UAString vertrouwen.
Dan kan je alle websites als Desktop gebruiken.. dit is zeer handig. Wel handig voor Topic Start.
Gevonden
about:debug en dan ga intoetsen op je toetsenbord. menu>instellingen. daarstaat helemaal onderaan UA-tekenreeks.
[ Voor 9% gewijzigd door Sayko op 26-07-2010 14:54 ]
Ik verwacht geen topkwaliteit, maar je hoort hier helemaal NIETS. Vergelijk eens met andere filmpjes van hetzelfde optreden!Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:41:
Verwacht je nou echt van een telefoon dat ie fatsoenlijk een concert kan opnemen? Dat kan menig camcorder nog geeneens. Een ander antwoord zul je niet krijgen, hoe vaak je de vraag ook stelt. Hoogstens enkele tweaks die in de toekomst gaan komen, als die er komen.
Ik heb dit topic gevonden waar een hidden menu wordt gesuggereerd voor het aanpassen van je mic recording volume. Probeer dat eens. Ik heb het zelf nog niet getest.LJed schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:32:
Hier het resultaat van opname van een concert: Goed beeld, geluid totaal overbelast....Iemand een idee?
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik deed gister zelf mee aan een circuitdag in Zolder (belgie) en ik heb langs (lees, heel dichtbij) de baan staan filmen en daar kwam wat herrie voorbij, GS heeft alles opgenomen zonder kraak of stilteVerwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:41:
Daar ben ik het mee eens, ik heb gister ook wat filmpjes opgenomen op tomorrowland. Het geluid is gewoon slecht! De beeld kwaliteit is gewoon erg goedLJed schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:55:
[...]
Ik verwacht geen topkwaliteit, maar je hoort hier helemaal NIETS. Vergelijk eens met andere filmpjes van hetzelfde optreden!
De mic van mijn 5 jaar oude ultra compact cam (lumix fx7) neemt het geluid veel beter op.
Hier het filmpje: http://youtu.be/XRRbWBzSiCQ?hd=1
[ Voor 28% gewijzigd door Jay-v op 26-07-2010 15:09 ]
Ik heb het net geinstalleerd, je mag mij wel een keer bellenHellBeast schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:25:
Ik zag net dat er een update is geweest van het programma Fring. Hij is nu werkend gemaakt voor de Samsung Galaxy S. Fring is een soort Skype. Het maakt videobellen gratis mogelijk over wifi en 3G. Ze hadden eerst een probleem met een echo en de front camera werd niet aangestuurd. Dit zou nu opgelost moeten zijn. Ik heb de nieuwe versie zojuist geprobeerd en het lijkt wel te werken. Ik ken alleen verder geen mensen die deze applicatie hebben. Dus echt testen kan ik het niet.
[afbeelding]
Even niets...
Dan is het handig dat je me je ID PM'd :-)FireDrunk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:09:
[...]
Ik heb het net geinstalleerd, je mag mij wel een keer bellen
Verwijderd
Heb je cold fix ingestelf i.p.v. hot fix ?kevinman schreef op maandag 26 juli 2010 @ 00:53:
[...]
Ja ik begrijp ook niet waarom sommige mensen zitten lopen zeggen dat hun gps wel behoorlijk werkt. Ik heb de fix gepost op xda en androidcentral geprobeerd, ik krijg misschien ietsje sneller een fix, maar de gs heeft precies moeite om de fix vast te houden. De satellieten switchen van elkaar om de seconde. Gisteravond naar JM2 geflasht en het probleem is niet opgelost. Voor mensen die beweren dat hun gps wel goed werken, hebben jullie het toestel echt getest in real world situation? Navigeren van A naar B, zeg maar 30 km ofzo? Als het degelijk wel werken bij jullie, dan is er toch wel iets mis mee met de kwaliteitscontrole bij de Samsung fabrieken. Want ik kan echt niet anders verklaren waarom de helft van de gebruikers beweren dat de gps wel goed werkt en de andere helft weer niet...
Misschien een stom idee, dat me net te binnen schoot. Maar is het niet mogelijk een externe mic aan de GS te koppelen dmv de jack in/out? Met dergelijke geluidsdrukken kan je van een mobiele telefoon helemaal niets verwacht kwa geluidsopnames. Wat mij betreft ook absoluut geen dealbreaker. Fysiek blijft de mic overstuurd een software oplossing (gevoeligheid etc) gaat daar niet tegen helpen.Jay-v schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:08:
[...]
Daar ben ik het mee eens, ik heb gister ook wat filmpjes opgenomen op tomorrowland. Het geluid is gewoon slecht! De beeld kwaliteit is gewoon erg goed.
De mic van mijn 5 jaar oude ultra compact cam (lumix fx7) neemt het geluid veel beter op.
Hier het filmpje: http://youtu.be/XRRbWBzSiCQ?hd=1
Edit: getest met headset. Externe mic werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Oyster op 26-07-2010 15:21 ]
weet iemand hoe dat zit met die locatie service?
ik gebruik nu 'locale' als profile manager (super ding) maar hij weet heel vaak niet waar ik ben.
Bij settings -> locatie / beveiliging kan je nu kiezen voor 'wireless networks' en 'gps' om je locatie te bepalen.
GPS wil bij mij niet altijd (binnen) en vreet stroom. Zodoende zou hij terug moeten vallen op iets anders.
Echter vind hij niet dat ik ben waar ik vind dat ik ben als ik 'wireless' networks gebruik.
ik heb in locale de range van zo'n locatie al op mega huge gezet (ik ben nu in meppel en heb het cirkeltje zo groot gemaakt tot leeuwarden
) en nog steeds vind hij dat ik daar niet binnen val...
wtf? mis ik iets? of kan het zo zijn dat hij zelfs met 'wireless networks' niet kan bepalen waar ik zit?
(mijn browser zegt ook: location: unknown, terwijl ik die wel deel)
ik gebruik nu 'locale' als profile manager (super ding) maar hij weet heel vaak niet waar ik ben.
Bij settings -> locatie / beveiliging kan je nu kiezen voor 'wireless networks' en 'gps' om je locatie te bepalen.
GPS wil bij mij niet altijd (binnen) en vreet stroom. Zodoende zou hij terug moeten vallen op iets anders.
Echter vind hij niet dat ik ben waar ik vind dat ik ben als ik 'wireless' networks gebruik.
ik heb in locale de range van zo'n locatie al op mega huge gezet (ik ben nu in meppel en heb het cirkeltje zo groot gemaakt tot leeuwarden
wtf? mis ik iets? of kan het zo zijn dat hij zelfs met 'wireless networks' niet kan bepalen waar ik zit?
(mijn browser zegt ook: location: unknown, terwijl ik die wel deel)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Mijn kompas doet het nauwelijks, GPS doet het wel vrij goed.
Ik heb zo'n kompas-app die je kunt calibreren door met je toestel in een 8-vorm te zwaaien. Dat helpt niet.
Het noorden is meestal de verkeerde richting. Als ik mijn telefoon een halve slag draai, draait het kompas gewoon mee (wiebelt wel een beetje). GPS-status apps met een kompas hebben hetzelfde probleem.
Het gekke is: van het weekend heb ik JM2 erop geflashed. Die dag deed het kompas het opeens uitstekend! Maar inmiddels is het weer uit met de pret.
Wie herkent dit probleem? Werkt het kompas bij iedereen wel goed?
[edit: wat verduidelijking]
Ik heb zo'n kompas-app die je kunt calibreren door met je toestel in een 8-vorm te zwaaien. Dat helpt niet.
Het noorden is meestal de verkeerde richting. Als ik mijn telefoon een halve slag draai, draait het kompas gewoon mee (wiebelt wel een beetje). GPS-status apps met een kompas hebben hetzelfde probleem.
Het gekke is: van het weekend heb ik JM2 erop geflashed. Die dag deed het kompas het opeens uitstekend! Maar inmiddels is het weer uit met de pret.
Wie herkent dit probleem? Werkt het kompas bij iedereen wel goed?
[edit: wat verduidelijking]
[ Voor 8% gewijzigd door jwalters op 26-07-2010 15:35 ]
Voor de mensen die Swype uitgezet hebben...
Aanzetten kan door lang op een invoerveld te drukken, dan krijg je een keuzeschermpje met invoermethode.
Daar kan je Swype selecteren.
Aanzetten kan door lang op een invoerveld te drukken, dan krijg je een keuzeschermpje met invoermethode.
Even niets...
Verwijderd
Volgens mij wordt dit nu op iedere pagina wel 3x herhaald. Opnemen in OP lijkt me zeer wenselijk. Even een FAQ aanmaken en meest gestelde vragen en problemen in behandelen.FireDrunk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:39:
Voor de mensen die Swype uitgezet hebben...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 15:45 ]
Verwijderd
Heeft iemand een link van een adobe flash APK file die wel werkt op de galaxy S?
Ik weet dat flash 10.1 alleen werkt op android 2.2. vanwege bepaalde API's.
Maar het zou leuk zijn als ik even de laatste light versie erop heb. Versie 9 ofzo?
Iemand daar een linkie van
?
Ik weet dat flash 10.1 alleen werkt op android 2.2. vanwege bepaalde API's.
Maar het zou leuk zijn als ik even de laatste light versie erop heb. Versie 9 ofzo?
Iemand daar een linkie van
Ik heb vandaag wel met deze instellingen geexperimenteerd, in omgevingen met redelijk constant geluid. Met Tricorder gekeken hoeveel dB's er gemeten worden maar geen van de instellingen had effect. Ik kan alleen niet echt info vinden welke instellingen er bij de interne microfoon voor audio opnamen horen... Er zijn tientallen parameters...HellBeast schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:04:
[...]
Ik heb dit topic gevonden waar een hidden menu wordt gesuggereerd voor het aanpassen van je mic recording volume. Probeer dat eens. Ik heb het zelf nog niet getest.
Ik heb sinds vanmiddag ook een GS gekocht
Prachtig, helder ding! Ook erg snel! Zo even flashen naar een nieuwere firmware, ik zit nu op I9000XXJF3.
Heeft er iemand trouwens aandraders voor screenprotectors, hoezen en autoladers? Screenprotector wil ik het liefst voor volgende week woensdag nog hebben, zodat ik hem veilig mee kan nemen op vakantie. Een hoes zou ook handig zijn, om zo ook de achterkant/zijkant te beschermen.
Heeft er iemand trouwens aandraders voor screenprotectors, hoezen en autoladers? Screenprotector wil ik het liefst voor volgende week woensdag nog hebben, zodat ik hem veilig mee kan nemen op vakantie. Een hoes zou ook handig zijn, om zo ook de achterkant/zijkant te beschermen.
JPG werkt inderdaad wel gewoon, maar ik denk dat je het verhaal niet helemaal meegekregen hebt waar mijn post uit voortgekomen is.gwystyl schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:20:
[...]
Ik gebruik een jpg van 1680x1050, en die pas ik dan met het heen en weer slepen van het oranje rechthoekje aan Jpg moet dus wel kunnen. Ik zoek het plaatje op met de standaard galery, maar met de 3D galerij werkt het ook.
Misschien is het plaatje gewoon te klein? De resolutie van de GS is 480 breed en 800 hoog. Je hebt echter meerdere schermen naast elkaar, die steeds een beetje overlappen. De ideale resolutie voor 3 schermen is dus breder dan 480; bijvoorbeeld 960x800 zoals Floriske hier al aangaf. Die zegt ook dat png het geadviseerde bestandsformaat is.
edit: als aanvulling op jouw post, hopelijk behulpzaam voor degene met een plaatje van 320x240
Mensen hebben namelijk last van onscherpe achtergronden bij wel geschikte bestanden (resolutie h=800px of groter). Het gaat dus niet over bestanden die al te klein zijn om goed te kunnen gebruiken.
Zoals ik aangaf maakt WM native gebruik van PNG afbeeldingen, wellicht dat dit voor Android ook geld en worden JPG bestanden dus geconverteerd naar PNG alvorens ze als achtergrond ingesteld worden. Het kan goed zijn dat door deze vertaalslag de afbeeldingen onscherp worden. Daarom is het de moeite waard om eens te kijken wat er gebeurd als je de afbeelding naar PNG converteerd.
Verwijderd
Ik had nog een kleine vraagje, voor dat ik hem bestel
Ja, het gaat weer over de lag probleem
is er al een fix uit waarmee ik dat kan oplossen (ja, flashen maar dat wil ik dus niet)
Dus is er nog een andere manier waarmee het wel kan (dus niet flashen)
Want ja.. we weten ook niet zeker of samsung dit zelf oplost met een updatje
Als ik dit zeker weet dan bestel ik hem
is er al een fix uit waarmee ik dat kan oplossen (ja, flashen maar dat wil ik dus niet)
Verwijderd
Jezus crisis.... die lag valt echt wel mee. Blaas het niet zo op en schaf die Iphonekiller gewoon aan. En installeer Launcherpro. dan is het al heeeeel wat minder.
heerlijk topic met veel info,
heb hem zelf ook de i9000...
enige minpunt wat ik mis is het gewoon makkelijk kunnen bladeren naar je eigen ringtones.
me ringtone van spraak oproep heb ik inmiddels aangepast, die ringtones staan nu allemaal op me SD kaart.
maar wat ik mis is om me eigen ringtone aan te passen voor sms, je heb de standaard sms tones van samsung maar ik kan nergens me eigen tones zien..
Kijk gigantisch ergens over heen of kan dit gewoon niet? lijkt me erg sterk voor zo een geavanceerde telefoon
enige minpunt wat ik mis is het gewoon makkelijk kunnen bladeren naar je eigen ringtones.
me ringtone van spraak oproep heb ik inmiddels aangepast, die ringtones staan nu allemaal op me SD kaart.
maar wat ik mis is om me eigen ringtone aan te passen voor sms, je heb de standaard sms tones van samsung maar ik kan nergens me eigen tones zien..
Kijk gigantisch ergens over heen of kan dit gewoon niet? lijkt me erg sterk voor zo een geavanceerde telefoon
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Op je interne SD een map "Notifications" aanmaken en daarin je eigen ringtones zetten.Jeroenzer schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:13:
heerlijk topic met veel info,
Is overigens al best vaak voorbij gekomen.
ik gebruik zelf advanced task killer...Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:59:
die killt om het half uur door mij aangegeven programma's.
werkt heerlijk soepel
ok thanks,floriske.nl schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:14:
[...]
Op je interne SD een map "Notifications" aanmaken en daarin je eigen ringtones zetten.
Is overigens al best vaak voorbij gekomen.
ik heb gezocht op: Custom ringtone, sms ringtone, sms melodie
maar ik kon zo 1,2,3 niks tevoorschijn toveren.
mijn dank is groot Floriske
Installeer Zedge, dat werkt echt 100x beter dan zelf knutselen... (ook voor SMS)
Even niets...
Iemand een idee waar ik een nieuwe backcover kan kopen ?? er zitten al aardig wat krasjes op omdat ik geen hoesje gebruik ( wil ik niet ) maar ik wil wel een mooi goed uitziende telefoon hebben over een paar maanden
en past die samsung vibrant backcover ook op de galaxy s ? want die backcover vind ik ook veel mooier.
en past die samsung vibrant backcover ook op de galaxy s ? want die backcover vind ik ook veel mooier.
Verwijderd
Oke, hij is niet geflasht neem ik aan ?Jeroenzer schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:14:
[...]
ik gebruik zelf advanced task killer...
die killt om het half uur door mij aangegeven programma's.
werkt heerlijk soepel
Want ik wou zeker weten of er al iets uit is, die deze probleem oplost, dus niet flashen maar iets anders
Verder ga ik hem zo bestellen
maar hoor graag een reactie of er al zoiets bestaat dat het tog oplost kan worden zonder te flashen
Welke SD kaartjes gebruiken jullie in de Galaxy S ?
Zit te twijfelen tussen Transcend 8GB Class 6 of een Sandisk Mobile Ultra 8GB (Class 2).
Vraag me af of de Transcend nu wel zo sneller is (zie veel tegenstrijdige berichten op Inet). Kan verder geen reviews of benchmarks vinden helaas.
Zit te twijfelen tussen Transcend 8GB Class 6 of een Sandisk Mobile Ultra 8GB (Class 2).
Vraag me af of de Transcend nu wel zo sneller is (zie veel tegenstrijdige berichten op Inet). Kan verder geen reviews of benchmarks vinden helaas.
Behalve als je net als mij al tig jaar dezelfde 3 (ring)tones hebt (wel af en toe in nieuwe variant omdat de kwaliteit beter wordt) en niet iedere week van achtergrond wisselt/deze zelf maakt, beetje nutteloos om er een app voor te installeren in dat geval.FireDrunk schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:16:
Installeer Zedge, dat werkt echt 100x beter dan zelf knutselen... (ook voor SMS)
En wat is er beter aan een ringtone die door een app ingesteld wordt of eentje die je zelf instelt? Makkelijker wellicht (als je regelmatig wisselt dan), maar als je altijd dezelfde tones gebruikt en je hoeft alleen maar één mapje te maken duurt het minder lang dan een app installeren
Ja, update je telefoon!Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:59:
Ik begrijp niet helemaal waarom je absoluut niet wilt flashen, want het is behoorlijk eenvoudig, werkt prima, en is indien nodig ongedaan te maken (dus geen garantie problemen oid.).
Maar goed, mocht je geen interesse hebben in een firmware update die je telefoon veel sneller maakt, kan ik altijd Advanced Task Killer aanraden (aggressive mode), en de lagging/stalling fix die je kunt vinden op het xda-forum. Hiervoor moet je je telefoon rooten, maar iets zegt me dat je ook hier geen interesse in hebt.
Zover bekend maakt het niet of nauwelijks iets uit wat voor class SD kaart je gebruikt. Benchmark resultaten zijn vergelijkbaar gebleken voor alle classes. Zo gebruik ik zelf een 2GB class 2 kaartje van Sandisk (had ik nog liggen) en alles loopt als een tiet!TheBoneCollector schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:24:
Welke SD kaartjes gebruiken jullie in de Galaxy S ?
Verwijderd
Er viel me laatst iets op aan het S-AMOLED scherm door No Led.
s'nachts knipperde er een rood vierkantje, email. In het donker leek de rest van het scherm ook aan te staan en heel donkergrijs weer te geven. Net als een LCD met een backlight, alleen dan een stuk donkerder. Het leek er niet op dat alle pixels behalve dat rode vierkantje uit stonden.
Ik heb gekeken of dat komt doordat het rode vierkantje de rest er omheen verlicht. Dat lijkt het niet te zijn omdat het hele scherm egaal donker grijs was. Ik denk dat dit normaal gesproken niet opvalt omdat als er maar een beetje omgevingslicht is of als er meer op je scherm staat dan een piepklein vierkantje de rest van het scherm gewoon zwart lijkt.
Hoe kan dit? Doet No Led iets niet goed, of gaan bij een S-AMOLED scherm toch alle pixels (een beetje) aan?
s'nachts knipperde er een rood vierkantje, email. In het donker leek de rest van het scherm ook aan te staan en heel donkergrijs weer te geven. Net als een LCD met een backlight, alleen dan een stuk donkerder. Het leek er niet op dat alle pixels behalve dat rode vierkantje uit stonden.
Ik heb gekeken of dat komt doordat het rode vierkantje de rest er omheen verlicht. Dat lijkt het niet te zijn omdat het hele scherm egaal donker grijs was. Ik denk dat dit normaal gesproken niet opvalt omdat als er maar een beetje omgevingslicht is of als er meer op je scherm staat dan een piepklein vierkantje de rest van het scherm gewoon zwart lijkt.
Hoe kan dit? Doet No Led iets niet goed, of gaan bij een S-AMOLED scherm toch alle pixels (een beetje) aan?
Verwijderd
Ik heb de toestel nog niet (ga hem wel zo bestellen)Speedywhee schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:31:
Ja, update je telefoon!
Ik begrijp niet helemaal waarom je absoluut niet wilt flashen, want het is behoorlijk eenvoudig, werkt prima, en is indien nodig ongedaan te maken (dus geen garantie problemen oid.).
Maar goed, mocht je geen interesse hebben in een firmware update die je telefoon veel sneller maakt, kan ik altijd Advanced Task Killer aanraden (aggressive mode), en de lagging/stalling fix die je kunt vinden op het xda-forum. Hiervoor moet je je telefoon rooten, maar iets zegt me dat je ook hier geen interesse in hebt.
Okee dan probeer ik eerste de tweede wat jij zij zodra ik last krijg van lag
Enja flashen dat durf ik gewoon niet ben bang dat er iets verkeerd gaat
maar verder dankje voor je info
Tnx! Heb zelf nu een 4GB Sandisk Class 2 en vind het laden van de Galerij soms wat traag als ie veel foto's moet inladen.Speedywhee schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:31:
Zover bekend maakt het niet of nauwelijks iets uit wat voor class SD kaart je gebruikt. Benchmark resultaten zijn vergelijkbaar gebleken voor alle classes. Zo gebruik ik zelf een 2GB class 2 kaartje van Sandisk (had ik nog liggen) en alles loopt als een tiet!
Dit viel mij laatst in bed ook al op. Ik meen ook te hebben gezien dat dit op het ontwikkelingsforum van NoLED al is aangekaart, maar ik heb ook gelezen dat de ontwikkelaar op vakantie is en dit dus niet heeft gezien en dus ook nog niet heeft kunnen aanpassen (indien nodig).Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:32:
s'nachts knipperde er een rood vierkantje, email. In het donker leek de rest van het scherm ook aan te staan en heel donkergrijs weer te geven.
Het lijkt me wel interessant om het batterijgebruik in kaart te brengen tijdens het weergeven van het rode blokje. Even kijken hoe lang het scherm is aangeweest en hoeveel batterij dit heeft gebruikt, jezelf bellen, en een uur of 2 de melding laten staan en dan kijken of het scherm-en batterijgebruik flink is toegenomen.
Je hebt het over het bestellen van de telefoon. Ik zou bij je provider langsgaan, zodat je hem gelijk mee krijgt. Heb mijn telefoon via internet besteld en twee weken op gewacht, terwijl ik de telefoon van mijn vriendin direct kon meenemen uit de Vodafone winkel.Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:39:
[...]
Ik heb de toestel nog niet (ga hem wel zo bestellen)
Okee dan probeer ik eerste de tweede wat jij zij zodra ik last krijg van lag
Enja flashen dat durf ik gewoon niet ben bang dat er iets verkeerd gaat![]()
maar verder dankje voor je info
Ik heb nagenoeg geen reacties gelezen van mensen waarbij de telefoon onherstelbaar was na het flashen. Je zou iets fout kunnen doen bij het flashen, maar dit is doorgaands simpel op te lossen door alle stappen opnieuw te volgen en/of een factory reset. Ik zou zeggen lees eens een goede handleiding door en probeer in te schatten hoe moeilijk het is. Mijn ervaring is dat het simpel en foolproof is.
Als laatste wil ik er bij toevoegen dat ALS je toch wilt flashen, doe dit dan zo kort mogelijk na ontvangst van je telefoon. Door het flashen gaan veel instellingen namelijk verloren (ook dit is te omzeilen, maar goed...) en het is vrij irritant als je je telefoon lekker heb gecustomized en vervolgens opnieuw moet beginnen als je toch wilt flashen.
Verwijderd
Nou, is goed dat ga ik zeker doen hartelijk dank voor alle informatieSpeedywhee schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:49:
[...]
Je hebt het over het bestellen van de telefoon. Ik zou bij je provider langsgaan, zodat je hem gelijk mee krijgt. Heb mijn telefoon via internet besteld en twee weken op gewacht, terwijl ik de telefoon van mijn vriendin direct kon meenemen uit de Vodafone winkel.
Ik heb nagenoeg geen reacties gelezen van mensen waarbij de telefoon onherstelbaar was na het flashen. Je zou iets fout kunnen doen bij het flashen, maar dit is doorgaands simpel op te lossen door alle stappen opnieuw te volgen en/of een factory reset. Ik zou zeggen lees eens een goede handleiding door en probeer in te schatten hoe moeilijk het is. Mijn ervaring is dat het simpel en foolproof is.
Als laatste wil ik er bij toevoegen dat ALS je toch wilt flashen, doe dit dan zo kort mogelijk na ontvangst van je telefoon. Door het flashen gaan veel instellingen namelijk verloren (ook dit is te omzeilen, maar goed...) en het is vrij irritant als je je telefoon lekker heb gecustomized en vervolgens opnieuw moet beginnen als je toch wilt flashen.
ik ga het tog allemaal maar is proberen met flashen als ik hem heb
En tog hoop ik nog dat samsung zelf ook met update zal komen, die al deze problemen oplost (GPS, LAG problemen enz)
Verwijderd
Ah, dat had ik niet gezien. Misschien is het zoiets simpels als de gebruikte sprite. Wellicht kiest hij uit een verzameling zwarte afbeeldingen van 480x800 met daarin op een willekeurige plaatsen een rood vierkantje...Speedywhee schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:49:
[...]
Dit viel mij laatst in bed ook al op. Ik meen ook te hebben gezien dat dit op het ontwikkelingsforum van NoLED al is aangekaart, maar ik heb ook gelezen dat de ontwikkelaar op vakantie is en dit dus niet heeft gezien en dus ook nog niet heeft kunnen aanpassen (indien nodig).
Verwijderd
Kan iemand mij helpen met het probleem dat ik het apparaat niet goed werkend krijg met mijn computer?
Heb Kies geinstalleerd maar de helft van de tijd herkend hij mijn tel. niet.
Als ik zo nu en dan een scherm van windows krijg voor nieuwe massaopslag en ik ga van hieruit de spullen kopieren dan loopt het proces vast.
Maw ik kan dus via massaopslag en kies niet mijn bestanden naar mijn pc krijgen omdat ik geen fatsoelijke verbinding tot stand krijg.
Heb kies al meerdere malen opnieuw geinstalleerd maar ook dit mocht niet baten.
Ben echt witheet momenteel daar ik filmpjes op de compu heb staan die eraf MOETEN vandaag.....
Heeft iemand tips of een oplossing?
Oja als ik de usb erin doe hoor ik zeer vaak 3x een geluidje snel achter elkaar.
Heb Kies geinstalleerd maar de helft van de tijd herkend hij mijn tel. niet.
Als ik zo nu en dan een scherm van windows krijg voor nieuwe massaopslag en ik ga van hieruit de spullen kopieren dan loopt het proces vast.
Maw ik kan dus via massaopslag en kies niet mijn bestanden naar mijn pc krijgen omdat ik geen fatsoelijke verbinding tot stand krijg.
Heb kies al meerdere malen opnieuw geinstalleerd maar ook dit mocht niet baten.
Ben echt witheet momenteel daar ik filmpjes op de compu heb staan die eraf MOETEN vandaag.....
Heeft iemand tips of een oplossing?
Oja als ik de usb erin doe hoor ik zeer vaak 3x een geluidje snel achter elkaar.
Als er nog mensen zijn die interesse hebben in een invisibleShield of Zaggskin ofzo van www.zagg.com... Ik heb nog een stuk of 3 kortingscodes liggen van hun iPad giveaway mail list actie. Van 40%, 30% en 10% geloof ik. Ondertussen zelf al besteld met 50% korting. Stuur maar een DM als je interesse hebt, first come first serve.
Edit: Nog die van 30% en 10% over.
Edit: Nog die van 30% en 10% over.
[ Voor 6% gewijzigd door Propane op 26-07-2010 20:37 ]
Heb de gel case ook binnen voor 5 GBP (britse ponden) geen geld en in combinatie met een screenprotector toch een mooi geheel.Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:49:
Ik heb 3 verschillende mails ingesteld en dat werkt allemaal prima. Gmail, Hanze mail, Ziggo mail. Allemaal perfect werkend. Misschien doe je toch dan iets fout met de instellingen?
Daarnaast wil ik iedereen aanraden om deze aan te schaffen:
[afbeelding]
Link naar ebay: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_1952wt_972
Voordelen:
- Het is een mooie case soort van verhard zwart transparant rubber en past goed bij de galaxy S.
- Als je hem laat vallen zal er geen krasje op je telefoon zitten.
- Beschermt voorkant op platte val, zijkanten en achterkant.
- De achterkant beschadigt niet als je hem op tafel legt bij het surfen of iets. (heb namelijk al minimale krasjes op de achterkant omdat ik hem gewoon zo open en bloot op b.v. een houten tafel had liggen)
En zeg nou niet.. dat komt door de plastic back cover want zelfs de iPhone 4 met zijn superieure glas achterkant vertoond door neerleggen krasjes op de achterkant.
Gebruik verder geen screenprotector omdat het redelijk goed krasbestendig glas is volgens youtube test filmpjes.
Het toestel bied meer grip met de gel case, voelt wat groter en zwaarder aan. De case omsluit de i9000 prima (had misschien iets strakker omheen geperst mogen zitten, maar dit werkt ook prima). Aan-uit knop aan de zijkant gaat wel iets moeilijker. Zelfs de achterkant lijkt mooi, met de driehoekjes die leuk licht weerspiegelen.
Iemand interesse in foto's?
Hoi, Ik kom al meer dan een week niet meer op het internet met mijn galaxy . Van de market downloaden geeft hij aan downloaden mislukt en nu ook niet meer op het internet. Heb er maar 1 account in staan en de standaard gegeven herstellen via privacy lukt ook niet "niet teruggezet omdat de service systeem wissen niet beschikbaar is" geeft hij dan aan. Heb opnieuw met de hand de APN gegevens ingevoerd voor vodafone maar ook hier reageert hij niet op. Heb wel verbinding met het netwerk om te bellen maar voor de rest niets. En met KPN reageert hij net zo. alleen bij toegangspunt bewerken vraagt hij om de naam van de server? en bij STATUS lijkt alles wel goed te staan behalve bij telefoonnr. staat onbekend. wie oh wie? ik weet het niet meer.
Verwijderd
Yeah pics pleaseHeyJIJdaar schreef op maandag 26 juli 2010 @ 18:41:
[...]
Heb de gel case ook binnen voor 5 GBP (britse ponden) geen geld en in combinatie met een screenprotector toch een mooi geheel.
Het toestel bied meer grip met de gel case, voelt wat groter en zwaarder aan. De case omsluit de i9000 prima (had misschien iets strakker omheen geperst mogen zitten, maar dit werkt ook prima). Aan-uit knop aan de zijkant gaat wel iets moeilijker. Zelfs de achterkant lijkt mooi, met de driehoekjes die leuk licht weerspiegelen.
Iemand interesse in foto's?
weet iemand of de Android 3.0 Gingerbread ook op dit toestel zal kunnen worden geïnstalleerd ?
Verwijderd
Hoe krijg je dat bij email? Ander programma dan de standaard mail? Want ik heb nog geen ledje gezien, klopt het dat noled geen instellingen of iets dergelijks heeft?Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:32:
Zo heb die van mij vandaag ook besteld bij t-mobile. Hoop dat ie snel komt. Als ik jullie zo hoor praten beginnen de handjes te jeuken.
Fijn te horen dat de telefoon vermoedelijk samen kan werken met mijn carkit. Als ik 'm heb zal ik 't ook even bevestigen nadat ik 't getest heb.
Waar kan ik meer lezen / alvast downloaden zodat ik meteen aan de bak kan (flashen/updaten als ik 'm net heb is denk ik makkelijk dan alles installen en later flashen/updaten). XDAdevelopers gok ik zo.
Fijn te horen dat de telefoon vermoedelijk samen kan werken met mijn carkit. Als ik 'm heb zal ik 't ook even bevestigen nadat ik 't getest heb.
Waar kan ik meer lezen / alvast downloaden zodat ik meteen aan de bak kan (flashen/updaten als ik 'm net heb is denk ik makkelijk dan alles installen en later flashen/updaten). XDAdevelopers gok ik zo.
Als het goed is krijg ik mijn Galaxy S van de week, maar heb een paar vraagjes. (kon het niet vinden in de andere topics)
Heb op dit moment alleen de beschikking over een Mac..is het iemand al gelukt om via de datakabel muziek op de telefoon te zetten? Ik heb nogal wat muziek (ongeveer 8 gb) die ik graag op mijn telefoon wil hebben, en dat gaat wel wat tijd kosten als dat over wifi/bluetooth moet.
En het synchroniseren van contacten / agenda, wil dat met een mac?. Contacten heb ik anders al in gmail staan dus dat zou geen ramp zijn.
Edit: Zie net dat agenda in mac ook te exporteren is naar Google, dus dat is geen groot probleem. Muziek is dan het belangrijkste
Heb op dit moment alleen de beschikking over een Mac..is het iemand al gelukt om via de datakabel muziek op de telefoon te zetten? Ik heb nogal wat muziek (ongeveer 8 gb) die ik graag op mijn telefoon wil hebben, en dat gaat wel wat tijd kosten als dat over wifi/bluetooth moet.
En het synchroniseren van contacten / agenda, wil dat met een mac?. Contacten heb ik anders al in gmail staan dus dat zou geen ramp zijn.
Edit: Zie net dat agenda in mac ook te exporteren is naar Google, dus dat is geen groot probleem. Muziek is dan het belangrijkste
[ Voor 11% gewijzigd door basdv op 26-07-2010 20:06 ]
Verwijderd
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de fijne tips , was even veel lezen door het forum maar daarvoor krijg je ook een schat aan info binnen.
Ook ik heb de gel case besteld en ik ben er heel blij mee , ligt helemaal vast en stabiel op tafel en in de hand ligt hij veel vaster.
Maar mij veel nu op dat er boven de geluidsknop een openingetje zit , iemand enig idee waar dat gaatje voor dient?
In het boekje staat er niks over in.
Ook ik heb de gel case besteld en ik ben er heel blij mee , ligt helemaal vast en stabiel op tafel en in de hand ligt hij veel vaster.
Maar mij veel nu op dat er boven de geluidsknop een openingetje zit , iemand enig idee waar dat gaatje voor dient?
Hieraan kan je je een draagbandje vastmaken: eerst achterkant verwijderen, touwtje erin en aantrekken. Dan achterkant weer terugplaatsenVerwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:18:
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de fijne tips , was even veel lezen door het forum maar daarvoor krijg je ook een schat aan info binnen.
Je kan de telefoon gewoon laten functioneren als massaopslag, in Windows wordt de schijf vervolgens gelijk gemount. Hoe dit op een Apple werkt zou ik niet weten maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet wordt ondersteund...basdv schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:02:
Als het goed is krijg ik mijn Galaxy S van de week, maar heb een paar vraagjes. (kon het niet vinden in de andere topics)
Of eigenlijk ook stiekem wel
Wilde ff zeggen dat ik vandaag de GPS in combinatie met Google navigatie heb geprobeerd.
Route:
Van mij thuis naar de dierenwinkel (+/-5km)
Van de dierenwinkel naar het station (+/-) 3km)
Van het station naar mij thuis (+/-) 2km)
Heb geen last ondervonden van lag, skipping of iets dergelijks (hoogste snelheid was 90km/pu).
Zal morgen de Glaxy S van mijn vriendin proberen op een soortgelijke route
Route:
Van mij thuis naar de dierenwinkel (+/-5km)
Van de dierenwinkel naar het station (+/-) 3km)
Van het station naar mij thuis (+/-) 2km)
Heb geen last ondervonden van lag, skipping of iets dergelijks (hoogste snelheid was 90km/pu).
Zal morgen de Glaxy S van mijn vriendin proberen op een soortgelijke route
Sinds een paar dagen alleen nog maar problemen met het toestel ivm Kies.Heb het toestel gereset maar dat heeft niets geholpen.
In tegendeel.Toen ik ingelogd had op de Market stonden daar mijn gedownloade apps.Heb daarop Google maps bijgewerkt en daarna zijn ALLE apps uit de lijst verdwenen! Behalve Google Maps.Hoe kan zoiets gebeuren?
Moet nu alles opnieuw downloaden.Gelukkig waren het allemaal gratis apps.
In tegendeel.Toen ik ingelogd had op de Market stonden daar mijn gedownloade apps.Heb daarop Google maps bijgewerkt en daarna zijn ALLE apps uit de lijst verdwenen! Behalve Google Maps.Hoe kan zoiets gebeuren?
Moet nu alles opnieuw downloaden.Gelukkig waren het allemaal gratis apps.
[ Voor 43% gewijzigd door Noreia op 26-07-2010 22:34 ]
Ik heb de lagfix gedaan en haal nu een respectabele score van 1715! Hiervoor haalde ik 856. Dit is echt het doen dubbel en dwars waard. Alle mensen die twijfelen, doe het maar gewoon, je telefoon wordt nog veel sneller. Ik heb deze uitgevoerd, nadat ik de firmware heb geflasht met Odin. Mijn kaartje is een 2GB micro sd kaartje uit mijn oude telefoon, een BlackBerry 8520. Werkt subliem!
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk ongelofelijk dat er nog steeds geen update van Samsung via de normale kanalen is uitgebracht. Als je de telefoon een beetje intensief gebruik is dat echt een must. Zonder update is de enige andere optie een dagelijkse reboot.HellBeast schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:01:
Ik heb de lagfix gedaan en haal nu een respectabele score van 1715! Hiervoor haalde ik 856. Dit is echt het doen dubbel en dwars waard. Alle mensen die twijfelen, doe het maar gewoon, je telefoon wordt nog veel sneller. Ik heb deze uitgevoerd, nadat ik de firmware heb geflasht met Odin. Mijn kaartje is een 2GB micro sd kaartje uit mijn oude telefoon, een BlackBerry 8520. Werkt subliem!
Ik ben een "power-user", post af en toe een bericht op dit forum, reboot nooit mijn telefoon en vind de 'lag', dat ook nog eens enorm incidenteel is, absoluut niet storend. Ik vind het eerder ongelofelijk dat er hier zoveel nadruk op ligt, idem voor GPS.Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:50:
[...]
Ik vind het eigenlijk ongelofelijk dat er nog steeds geen update van Samsung via de normale kanalen is uitgebracht. Als je de telefoon een beetje intensief gebruik is dat echt een must. Zonder update is de enige andere optie een dagelijkse reboot.
[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 26-07-2010 23:13 ]
Hierbij even een impressie van de 5 GBP gel case.
VOORKANT

grote foto:
http://nl.tinypic.com/r/2rqlef9/3
ACHTERKANT

grote foto:
http://nl.tinypic.com/r/16kwbyb/3
Overigens was hij vrij snel geleverd (<6 dagen met weekend erbij).
ps. bij tinypic klikken op de foto voor het grootste formaat
Verwijderd
Ja dat kan.Reventon schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:57:
weet iemand of de Android 3.0 Gingerbread ook op dit toestel zal kunnen worden geïnstalleerd ?
Hoe lang doe jij erover om een app te installeren? Ik ongeveer 20 seconden.. Daarna zedge opstarten en ik denk dat ik ongeveer (incl. installeren van de app), binnen de minuut mijn Godfather ringtone terug heb.floriske.nl schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:28:
[...]
Behalve als je net als mij al tig jaar dezelfde 3 (ring)tones hebt (wel af en toe in nieuwe variant omdat de kwaliteit beter wordt) en niet iedere week van achtergrond wisselt/deze zelf maakt, beetje nutteloos om er een app voor te installeren in dat geval.
En wat is er beter aan een ringtone die door een app ingesteld wordt of eentje die je zelf instelt? Makkelijker wellicht (als je regelmatig wisselt dan), maar als je altijd dezelfde tones gebruikt en je hoeft alleen maar één mapje te maken duurt het minder lang dan een app installeren
Om een mapje te maken heb je toch ook een app nodig?
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2010 23:29 ]
Mits samsung een versie met zijn drivers schrijft, anders ben je aangewezen op custom rom bakkers
Verwijderd
Die komt in septemberVerwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:50:
[...]
Ik vind het eigenlijk ongelofelijk dat er nog steeds geen update van Samsung via de normale kanalen is uitgebracht. Als je de telefoon een beetje intensief gebruik is dat echt een must. Zonder update is de enige andere optie een dagelijkse reboot.
En dan hoop ik ook gewoon dat de problemen zijn opgelost met dat lag gedoe (andere optie is flashen)
Maar samsung zal zelf ook wel van deze probleem weten, en ze zijn er vast wel mee bezig lijkt mij om zo snel mogelijk met een update te komen
Dit topic is gesloten.
![]()