Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
HotFix schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:18:
Zijn er al mensen van plan naar dat event te gaan in Rotterdam? :+
zou wel leuk zijn als er een showmatch word gegeven met nederlandse cast :) maar voor mij is het te ver en doordeweeks is ook niet handig.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Pre orders? No thanks, ik weet dat nog van de vorige keer, het tnt busje kwam pas om half twee is de wijk in karre. Veels te laat op releasedag. Oplossing? Gewoon vroeg bij de lokale frs/gameshop staan om em te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
Soulizer schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:44:
Pre orders? No thanks, ik weet dat nog van de vorige keer, het tnt busje kwam pas om half twee is de wijk in karre. Veels te laat op releasedag. Oplossing? Gewoon vroeg bij de lokale frs/gameshop staan om em te kopen.
Of je kunt net zoals zovelen gaan werken :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
daanteb schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:33:
[...]

zou wel leuk zijn als er een showmatch word gegeven met nederlandse cast :) maar voor mij is het te ver en doordeweeks is ook niet handig.
Blizzboys hebben het aanbod afgeslagen, payment was te weinig!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Joarie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:18:
[...]

Of je kunt net zoals zovelen gaan werken :+
Of je kunt ook je mond houden. Aangezien ik werk net als zovelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
Soulizer schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:20:
[...]

Of je kunt ook je mond houden. Aangezien ik werk net als zovelen.
Nou nou, beetje humor kan geen kwaad hoor. Ikzelf zou eerder half twee te vroeg dan te laat vinden. Maar ja, die hele logistieke trein waarop de webshops nu zwaar leunen mag wat mij betreft wel wat klantvriendelijker (om toch nog weer even een wat serieuzere topic aan te snijden waar de heer Soulizer zich misschien wel weer in kan vinden)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik ga gewoon op 27 juli, na mijn werk, even bij de plaatselijke game-shop langs en haal 'm op.
En dan spelen, als deze maar half zo populair is als zijn voorganger (vorig jaar nog eens helemaal opnieuw doorgespeeld) dan is het die 10 euro extra ook wel waard, en ik kan niet en hou niet van naast de deur zitten wachten.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Joarie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:35:
[...]

Nou nou, beetje humor kan geen kwaad hoor. Ikzelf zou eerder half twee te vroeg dan te laat vinden. Maar ja, die hele logistieke trein waarop de webshops nu zwaar leunen mag wat mij betreft wel wat klantvriendelijker (om toch nog weer even een wat serieuzere topic aan te snijden waar de heer Soulizer zich misschien wel weer in kan vinden)
Moet Soulizer toch gelijk geven, je opmerking slaat nergens op.

Ik heb de beta met veel plezier gespeeld.

Dit spel is speelbaar op de meeste oudere machines.

Ik denk zelfs dat je uit de voeten kunt met een P4 processor met ~ 2.8 ghz.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Joarie schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:35:
[...]

Je kan er toch vanuit gaan dat de meeste mensen werken? Ik gaf alleen men mening over pre-orders. Nu we het toch over webshops hebben, ik ben het met je eens dat ze wat klantvriendelijker mogen zijn. Hoewel ze dan weer wel simpel en snel werken ( om zoveel mogelijk orders binnen te halen). Overigens haal ik de game een dag voor de release op. Goeie deals ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CruzLee schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:36:
Is natuurlijk lullig voor de bedrijven die het aanbieden, maar Joarie heeft wel gelijk. Dus bij dezen, neem dit aan van iemand met pre-order ervaring

Als je gegarandeerd wilt spelen zodra het kan, moet je je pre-order NU cancellen en het spel zonder doos kopen van de Blizzard site zodra het kan.

Ik ga dat niet doen, want ik support mijn lokale game winkel, maar als jij dat ook doet, mag je niet komen zeuren, want je weet het nu al:

pre-orders falen vaak.
Bij bol.com heb ik pre-orders vaak al op de deurmat liggen een dag voor de officiële release. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wanneer je preorderet moet je dat wel in een fysieke winkel doen en NIET in een webshop, want dan heb je inderdaad geen garantie dat je hem op launchdag hebt :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Weet iemand of Blizzard embargo's heeft gesteld op Starcraft 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-08 13:35
Embargo's?

I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:09:
Wanneer je preorderet moet je dat wel in een fysieke winkel doen en NIET in een webshop, want dan heb je inderdaad geen garantie dat je hem op launchdag hebt :p
ben toch op vakantie dan ;), zie hem wel als ik thuis ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Media Markt Rotterdam mailtje om 22:00 ontvangen:
Hell, it’s about time! On the night of July 26/27 you’re invited to join Marshal Jim Raynor’s forces to turn the tide of the zerg swarm threatening to sweep across the galaxy. All hands brace for warp jump - StarCraft II: Wings of Liberty is coming!

Date: July 26/27
Where: Media Markt Rotterdam Centrum
Binnenwegplein 50-52
3012 KA Rotterdam
Doors open: Midnight

At this exciting event, organized by Media Markt and SteelSeries, you will have the opportunity to meet with Manuel "Grubby" Schenkhuizen, the well known Dutch pro-gamer who won several WarCraft III World Championships. He will be at the store throughout the evening available for photo opportunities and he can sign your copy of the game.

* The first 400 people buying the game will get an exclusive goody bag with a StarCraft II t-shirt, glossy poster and sticker sheet.
* The first 50 people buying the game will also get a SteelSeries StarCraft II mousepad for free.
* Be the first to own official licensed StarCraft II gaming gear from SteelSeries
* Secure a copy of the Collector’s Edition packed with exceptional goodies, including a 176-page art book, the soundtrack CD, a 2GB USB flash drive preloaded with the original StarCraft & StarCraft: Brood War expansion,
a behind-the-scenes DVD, a StarCraft II comic book, and an exclusive World of Warcraft mini Thor in-game pet!

StarCraft II: Wings of Liberty will go on sale at 00:01 July 27.
This is your chance to be one of the first players in Europe to get your hands on the new chapter of this epic saga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
Maar ik ga weer voor de gratis patat van Bram Ladage natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Ja, een verbod om iets te verkopen, soms stellen uitgevers embargo's in om ervoor te zorgen dat een spel niet voor een bepaalde datum wordt verkocht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
Ah zo. Mja, je kan je spel niet activeren vóór de 27e via de blizzard portal Battle.net, en je moet bij datzelfde Battle.net inloggen om te kunnen spelen (je hebt in feite een permanente internet verbinding nodig om het spel te kunnen spelen, ook in single player)

Er zijn nu ook zat mensen (ook in deze thread) die het spel al op de PC hebben staan, maar nu zitten te wachten op de activatie op de 27e.

Dus ze houden het niet echt tegen, omdat niemand toch voor die datum kan spelen. Tis uiteraard wel de bedoeling dat de winkels pas de 27e beginnen met de verkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe cinematic released ^.^

[video]

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

''Because the incredible map editor and balanced multiplayer just weren't enough.'' (zegt iemand onder die trailer)

Helemaal mee eens, ben echt benieuwd hoe de sp zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woooot! Raynorrrr ur in way over ur head!! Nog 6 daagjesss!
(tot die tijd, trailer op replay :D )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol gekke patrol bug feature :P

Die trailer is idd erg nice zeg :o

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

*geekgasm*

Werkelijk, EPISCHE trailer _/-\o_

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Boeboe schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:45:
[...]

*geekgasm*

Werkelijk, EPISCHE trailer _/-\o_
Ik kreeg gewoon een beetje kippenvel.. damn wat ben ik toch een nerd :(

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
:D:D woooow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
I am happy now :) goeie trailer! Ben benieuwd of de ghost in het filmpje ook zo'n zergification ondergaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik ben nog steeds benieuwd of er een mod team bezig gaat met SC1 campaign omzetten naar SCII... hoe dat met filmpjes zit weet ik niet maar dat zou best ingame kunnen. Lijkt me leuk om dat te spelen aangezien ik SC 1 niet heb gespeeld enzo..

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zhalix schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:12:
I am happy now :) goeie trailer! Ben benieuwd of de ghost in het filmpje ook zo'n zergification ondergaat!
wut? De ghost in het filmpje IS Kerrigan (tenzij Jimmy zelf bij regelmaat roodharige ghosts recruteert, er foto's van bijhoudt en achterlaat in Zerg kolonies). Flashback enzo :p
Ik ben nog steeds benieuwd of er een mod team bezig gaat met SC1 campaign omzetten naar SCII... hoe dat met filmpjes zit weet ik niet maar dat zou best ingame kunnen. Lijkt me leuk om dat te spelen aangezien ik SC 1 niet heb gespeeld enzo..
Het werkt perfect onder hedendaagse besturingssystemen, waarom moeilijk doen?
Het gaat er trouwens niet van komen. Men roept ook al 7 jaar dat er een starcraft mod voor WC3 gaat komen. Alle SC models bestaan ondertussen in wc3. De campaign...niet echt :p

[ Voor 56% gewijzigd door boe2 op 22-07-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Boeboe schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:26:
[...]

wut? De ghost in het filmpje IS Kerrigan. Flashback enzo :p
*facepalm* ik dacht heel even dat Kerrigan blond was, maar dat is Nova.. |:(

Zhalix moet weer even wakker worden en goed het starcraft verhaal doornemen

[ Voor 15% gewijzigd door ItMeAedri op 22-07-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
Zhalix schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:12:
die ghost _is_ kerrigan. Aan het begin zie je het bordje new gettysburg (de missie in SC1 waar het fout gaat met kerrigan) en op een gegeven moment hoor je haar 'this is kerrigan' ook over de comm. roepen. verder hoor je een paar flarden van audio van die missie, zoals mengsk die zegt dat ze haar achter moeten laten en raynor die flipt :D

ANYwayz, ik kan niet wachten :D

edit: boeboe is te snel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wie is Nova :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tappone
Nova is de character die de hoofdrol zou gaan spelen in Starcraft: ghost, een shooter gebaseerd in het SC universum, is op een gegeven moment gecancelled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Linkje 1, Nova!
Starcraft Ghost linkje

Ik geef de schuld aan teamspeak, mensen praten precies wanneer ik filmpjes kijk :+

[ Voor 13% gewijzigd door ItMeAedri op 22-07-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy crap, tijd voor een nieuwe onderbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Boeboe schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:26:
[...]

wut? De ghost in het filmpje IS Kerrigan (tenzij Jimmy zelf bij regelmaat roodharige ghosts recruteert, er foto's van bijhoudt en achterlaat in Zerg kolonies). Flashback enzo :p

[...]

Het werkt perfect onder hedendaagse besturingssystemen, waarom moeilijk doen?
Het gaat er trouwens niet van komen. Men roept ook al 7 jaar dat er een starcraft mod voor WC3 gaat komen. Alle SC models bestaan ondertussen in wc3. De campaign...niet echt :p
Perfect is een groot woord... ik ben echt niet graphics hot (heb Zelda OOT/MM ook gewoon op een 1900x1200 gespeeld) maar SC1 lukt me gewoon niet om in te komen door de graphics, tevens zijn de filmpjes bij mij paars/roze waardoor het er niet uitziet...

Ik denk imo wel dat het komt trouwens, er is zo'n generatie games die SC1 niet heeft gespeeld en hetzelfde als mij denken (denk ik) dat je als mod maker geen groter publiek kan hebben. Het is een heel karwei. But some things are just worth fighting for.

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 22-07-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:47:
[...]

Perfect is een groot woord... ik ben echt niet graphics hot (heb Zelda OOT/MM ook gewoon op een 1900x1200 gespeeld) maar SC1 lukt me gewoon niet om in te komen door de graphics, tevens zijn de filmpjes bij mij paars/roze waardoor het er niet uitziet...

Ik denk imo wel dat het komt trouwens, er is zo'n generatie games die SC1 niet heeft gespeeld en hetzelfde als mij denken (denk ik) dat je als mod maker geen groter publiek kan hebben. Het is een heel karwei. But some things are just worth fighting for.
Noem me gek maar ik vind de graphics van Starcraft 1 nog steeds heel erg goed, helemaal voor een game van 12 jaar oud, de graphics van Starcraft zijn gewoon tijdloos.

Wilde net Starcraft 2 pre-orderen maar de ING lag weer eens plat. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Probeer het maar eens op een 1900x1200 laptop scherm... dan piep je wel anders ;). Ik denk ook wel dat het helpt als je het vroeger hebt gespeeld, komen wat meer herinneringen terug enzo. Ik vind bv WCII er wel nog steeds goed uitzien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja op breedbeeld zal het er wel wat uitgerekt uitzien, ik heb nog steeds een ouderwetse 19 inch met 1280x1024 waar ik erg tevreden over ben, voor mij hoeft dat breedbeeld niet zo, blijven de verhoudingen tenminste een beetje fatsoenlijk in de oudere games. :)

Mijn vriendin zit naast me op een 24 inch met 1920x1080 maar kan er niet echt van onder de indruk raken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Tappone schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:21:
...

Dus ze houden het niet echt tegen, omdat niemand toch voor die datum kan spelen. Tis uiteraard wel de bedoeling dat de winkels pas de 27e beginnen met de verkoop :)
Niet kan spelen.. de echte addicts kunnen nog via de map editor een potje tegen de AI spelen zonder in te hoeven loggen op b.net ;).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Omdat we allemaal een filmpjes-verslaving hebben (en omdat ik ze hier nog niet langs heb zien komen :P)
YouTube: BlizzCon 2009 - StarCraft II Custom Map Preview :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Tappone schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 00:30:
[...]

Nova is de character die de hoofdrol zou gaan spelen in Starcraft: ghost, een shooter gebaseerd in het SC universum, is op een gegeven moment gecancelled...
doet nova ook niet mee in sc2? dr is iig wel een unlockable portrait van haar. damn, ben zo benieuwd naar de campaign :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Laatst online: 11-09 07:44
Tappone schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:21:
..
Er zijn nu ook zat mensen (ook in deze thread) die het spel al op de PC hebben staan, maar nu zitten te wachten op de activatie op de 27e.
..
Ik weet zeker dat ik die melding om alvast de cliënt te kunnen downloaden ook een keer voorbij heb zien komen, ik kan die alleen nergens meer terugvinden :$ Via google kom ik alleen sc2 beta cliënts tegen, maar dat is hem toch niet? En via Battle.Net zie ik ook niks staan.

Verder nog een vraagje m.b.t. units:
Als ik ga aanvallen zet ik mijn waypoints van mijn production facilities op mijn leger. Nu wil het nog wel eens voorkomen dat nu net dat ene mannetje waar de waypoint op staat dood gaat, en mijn reinforcements dus niet meer naar mjin leger gaan. Hoe doen jullie dat? Om de 10 sec ofzo je waypoint opnieuw op je leger zetten ofzo?

En als er dan reinforcements aankomen, hoe delen jullie die dan snel in je gemaakte groepen in? Bijvoorbeeld: met terran heb ik Marines en Maruaders op 1, en Tanks op 2. Nu komen er tijdens een gevecht een marine en marauder bij. Hoe voeg ik die 2 nu gemakkelijk en snel toe in groep 1? Probleem is namelijk dat ik ze niet aan zie komen vaak omdat ik midden in de aanval zit, en ze dus niet kan selecteren en middels shift toevoegen aan de groep. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Roxors schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:56:
[...]

Ik weet zeker dat ik die melding om alvast de cliënt te kunnen downloaden ook een keer voorbij heb zien komen, ik kan die alleen nergens meer terugvinden :$ Via google kom ik alleen sc2 beta cliënts tegen, maar dat is hem toch niet? En via Battle.Net zie ik ook niks staan.

Verder nog een vraagje m.b.t. units:
Als ik ga aanvallen zet ik mijn waypoints van mijn production facilities op mijn leger. Nu wil het nog wel eens voorkomen dat nu net dat ene mannetje waar de waypoint op staat dood gaat, en mijn reinforcements dus niet meer naar mjin leger gaan. Hoe doen jullie dat? Om de 10 sec ofzo je waypoint opnieuw op je leger zetten ofzo?

En als er dan reinforcements aankomen, hoe delen jullie die dan snel in je gemaakte groepen in? Bijvoorbeeld: met terran heb ik Marines en Maruaders op 1, en Tanks op 2. Nu komen er tijdens een gevecht een marine en marauder bij. Hoe voeg ik die 2 nu gemakkelijk en snel toe in groep 1? Probleem is namelijk dat ik ze niet aan zie komen vaak omdat ik midden in de aanval zit, en ze dus niet kan selecteren en middels shift toevoegen aan de groep. Iemand tips?
geloof dat de link voor de client aantal pagina's terug ergens bovenaan stond ;) (edit: pagina 13, 3e post)

over die waypoints, ik probeer meestal waypoints te zetten op een belangrijke unit die je zelf graag in leven wilt houden, bv je eerste immortal ofzo. maar goed, komt een moment dat waypoint dood gaat dus je moet gewoon blijven opletten op de minimap waar je troepen zijn. als je een rust moment hebt moet je ff checken of je waypoints niet nog steeds naar de enemy basis wijzen omdat daar je unit doodgegaan is :P ben ik al vaak units door kwijtgeraakt. tis wel makkelijk om je unit production gebouwen te groeperen, kan je snel je waypoint aanpassen.

met groepen doe ik sowieso mijn hele leger op 1, mocht je alles moeten terugtrekken kan dat snel. dan heb ik op 2 een subgroep met hightemplar of iets dergelijks. je kan dan makkelijk je casters selecteren maar ook je hele leger verplaatsten als dat nodig is. het is wel zo dat als je vergeet je nieuwe casters weer toe te voegen dat je op gegeven moment een aantal casters helemaal niet gebruikt, dat is wel ff opletten. als ik maar 1 soort caster heb in mn leger heb ik maar 1 groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mensen, ik wil wachten tot ik SC2 binnen heb, liever geen spoilers, dus ik vraag me af; zit deze cinematic op de SC2 DVD zo (aka is het de intro) of kan ik 'm gewoon kijken/is ie web exclusief? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trailer = drool

Zo erg tof ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Ik ben positief verast hoe de ingame personage er uit zien. Het is wel duidelijk dat Sarah en Zeratul zijn gerendered, maar toch komen Jim en aanhang goed mee :D

Kan niet wachten op meer van die epische Blizzard cinematics!

EDIT: Na drie keer kijken ben ik toch van mening veranderd. Het eerste stuk is ECHT vet. Sarah die zich opgeeft, haar wapen loslatend terwijl zwermen muta's zich boven haar hoofd verzamelen, in combinatie met die geniale muziek - dat was echt goosebump worthy. Het tweede deel is maar meh, met een nogal cheesy eind.
Nee dit is geen spoiler, het is maar een flashback naar deel 1

[ Voor 47% gewijzigd door VP. op 22-07-2010 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Ik heb een online vraagje. Warcraft 3 speel ik nog dagelijks online, niet de normale multiplayer maar de customs games zoals tower defense, RPG en Enfo. Denken jullie dat deze maps ook naar Starcraft 2 komen? Laat Blizzard deze optie open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loev schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:29:
Ik heb een online vraagje. Warcraft 3 speel ik nog dagelijks online, niet de normale multiplayer maar de customs games zoals tower defense, RPG en Enfo. Denken jullie dat deze maps ook naar Starcraft 2 komen? Laat Blizzard deze optie open?
Ja want er zit een map editor bij de game :), en dit is ook altijd al het geval geweest bij Sc1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
MrVegeta schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 01:03:
Probeer het maar eens op een 1900x1200 laptop scherm... dan piep je wel anders ;). Ik denk ook wel dat het helpt als je het vroeger hebt gespeeld, komen wat meer herinneringen terug enzo. Ik vind bv WCII er wel nog steeds goed uitzien :).
Je kan het altijd nog windowed spelen, moet je alleen ff een progie voor binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
HotFix schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:48:
Omdat we allemaal een filmpjes-verslaving hebben (en omdat ik ze hier nog niet langs heb zien komen :P)
YouTube: BlizzCon 2009 - StarCraft II Custom Map Preview :D
Hebben ze nou serieus Starcraft Ghost content in dat filmpje gebruikt? Geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Loev schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:29:
Deze zitten erin, met een betere mapeditor. Helaas is er alleen geen server list zoals bij Warcraft 3. Hierdoor zit ik nog steeds te twijfelen of ik mijn pre-order niet moet opzeggen. Ik hoop eigenlijk dat ze de serverlist er alsnog in maken, alhoewel ik wel vermoed dat dit niet snel gaat gebeuren door het premium map gedoe van activision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Guns N' Roses - Patience kan ik wel gebruiken in deze tijden van wanhoop.. :)

@Loev Het is mogelijk, maar het is de vraag of de community wc3 maps gaat 'porten' naar SC2. Wel weet ik zeker dat we hele mooie maps gaan zien, als kijkt dat er complete 3th person shooters met ondergrondse delen gemaakt kunnen worden.

grote grutten die trailer is.. bloedstollend

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
SniperFox schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:35:
Deze zitten erin, met een betere mapeditor. Helaas is er alleen geen server list zoals bij Warcraft 3. Hierdoor zit ik nog steeds te twijfelen of ik mijn pre-order niet moet opzeggen. Ik hoop eigenlijk dat ze de serverlist er alsnog in maken, alhoewel ik wel vermoed dat dit niet snel gaat gebeuren door het premium map gedoe van activision.
Bedankt voor alle antwoorden. Zitten er nu in Starcraft (1) ook andere mappen zoals TD of RPG? Anders wacht ik even met kopen tot dat dit duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Loev schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:08:
[...]

Bedankt voor alle antwoorden. Zitten er nu in Starcraft (1) ook andere mappen zoals TD of RPG? Anders wacht ik even met kopen tot dat dit duidelijk is.
tower defence is volgens mij begonnen met starcraft, rpg's zijn er ook genoeg. dota bv. is gebaseerd op de sc1 map aeon of strife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Gewoon een vraag, wie hebben er al wat besteld?
Ik zelf heb vanochtend bij Wehkamp de Collectors Edition van SC2 gekocht :)
En klopt het dat daar een USB stick bij zit waar SC1 + Brood War op staat? Dat is namelijk vreselijk tof.

Zou wel willen weten wie de normale en wie de CE hebben besteld :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
  • Laatst online: 11-09 21:20
Ik ga dinsdagochtend om 09:30 langs de mediamarkt (3 minuten lopen vanaf werk) en hoop daar de collectors edition te vinden :)
Als dat niet lukt even de andere media shops langs lopen in het winkelcentrum en anders de normale editie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

HotFix schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:07:
En klopt het dat daar een USB stick bij zit waar SC1 + Brood War op staat? Dat is namelijk vreselijk tof.
Klopt. Maar ik ben meer geinteresseerd in het art book wat erbij zit. Ik heb zelf tot nu toe al de CE's van Warcraft III, World of Warcraft, The Burning Crusade en WoTLK en de art books die daarbij worden geleverd zijn echt waanzinnig vet ;)
Pontifex schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:16:
Ik ga dinsdagochtend om 09:30 langs de mediamarkt (3 minuten lopen vanaf werk) en hoop daar de collectors edition te vinden :)
Als dat niet lukt even de andere media shops langs lopen in het winkelcentrum en anders de normale editie kopen.
De CE komt net zoals de overige Blizzard CE's (zoals Warcraft III, WoW en de WoW expansions tot WoTLK) in zéér gelimiteerde oplage naar Nederland, dus indien je je nu al niet ingeschreven hebt bij een of andere gameshop kun je de CE waarschijnlijk wel vergeten.

[ Voor 28% gewijzigd door mindcrash op 22-07-2010 14:30 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
mindcrash schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:25:
[...]

De CE komt net zoals de overige Blizzard CE's (zoals Warcraft III, WoW en de WoW expansions tot Cataclysm) in zéér gelimiteerde oplage naar Nederland, dus indien je je nu al niet ingeschreven hebt bij een of andere gameshop kun je de CE waarschijnlijk wel vergeten.
Bij de mediamarkt is het niet mogelijk om games te reserveren (althans zo is mij door medewerkers vandaag verteld) en is het principe first come first get.
Het klopt dat de oplage zeer beperkt is de medewerkers konden mij vertellen dat er per filiaal meestal maar 3-4 stuks binnenkomen. Daarom ga ik ook om 9:30 wanneer de winkel opent.

Hoe doen webshops zoals wehkamp en bol.com dit anders? die kunnen hun leverancier toch ook vragen honderden CE's te leveren?

Kan zelfs nog even langs Rotterdam centrum gaan later die dag want verwacht dat de vooraad daar toch wel groot genoeg is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:49

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

MrVegeta schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 01:03:
Je kan ervoor kiezen om deze Resolutie hack te gebruiken, ik weet alleen niet als je online speelt of dat voor problemen kan zorgen, maar dat is iets wat je zelf even moet kijken.

http://www.overclock.net/...raft-resolution-hack.html

Deze resolutiehack downloaden in je starcraft folder zetten, *.ini bestand de resolutie zetten waarin je het spel wilt spelen, en die executable starten om het spel te spelen:). Schijnt dat bij de resolutie 1920*1080 het niet altijd stabiel is, ook dat moet je maar even uitproberen:)

ut=life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

mindcrash schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:25:
[...]

Klopt. Maar ik ben meer geinteresseerd in het art book wat erbij zit. Ik heb zelf tot nu toe al de CE's van Warcraft III, World of Warcraft, The Burning Crusade en WoTLK en de art books die daarbij worden geleverd zijn echt waanzinnig vet ;)
Helemaal mee eens. 'k Heb ze zelf ook allemaal, maar Cataclysm ga ik niet meer kopen. Speel al 2,5 jaar geen WoW meer.
Deze CE van Starcraft II moet er echter weer komen. Starcraft I is het spel dat ik na WoW het meest heb gespeeld van alle spellen.

Bij de CE van WotLK moest ik van Utrecht helemaal naar Middelburg rijden om hem op te halen, dus deze keer heb ik het anders gedaan.
'k Heb in totaal 4x de CE besteld (begin mei al) bij Play.com, Bol.com, GCShop en Dynabyte. Zo heb ik geprobeerd mezelf zeker te stellen van in ieder geval 1 CE.

Vrienden van mij hebben dat op dezelfde manier gedaan bij WoW en daar was ik erg blij om, want zo heb ik bij WoW 1 en The Burning Crusade via hen een CE kunnen scoren, omdat ze er meer dan één geleverd kregen. :)
Hopelijk kan ik een Tweaker blij maken op dezelfde manier met SC II!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
maar weet bol van te voren niet hoeveel CE's ze krijgen? je kan de CE namelijk nog steeds daar bestellen. of gaan ze dan gewoon een groep mensen teleurstellen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
En bij Wehkamp is het gewoon direct betalen via iDeal. Zou je dan na betaling nog steeds niet verzekerd zijn van een CE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

HotFix schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:58:
En bij Wehkamp is het gewoon direct betalen via iDeal. Zou je dan na betaling nog steeds niet verzekerd zijn van een CE?
Nee hoor, ze zullen het gewoon terugstorten waarschijnlijk. Blizzard levert maar een beperkt aantal CEs aan ieder land. En in Nederland is dat aantal *erg* beperkt. Dan kan Wehkamp of Bol lekker blijven beweren dat ze de CE kunnen gaan leveren aan iedereen die besteld, maar als ze er zelf maar 3 ontvangen en ze hebben 200 preorders dan houdt het toch op met de pret.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
SniperFox schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:35:
[...]

Er zit wel een server list in, maar die werd in de beta bijna niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 10 april al de CE bij bol.com besteld en had hem toen meteen betaald, ik hoop dus echt dat ze degene die het als eerst hebben besteld het eerst toesturen (indien er niet genoeg zijn). Maarja, er zijn er vast wel genoeg. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom dat gestress om de CE? Is er nieuws dat er te weinig zouden zijn dan? Zo niet, stress dan niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
Als er deze keer net zoveel collector editions gemaakt worden als met the lich king zal dat allemaal wel goed komen :) soms zie ik er daar nog wel eens eentje van liggen in de schappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Pontifex op 22-07-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:02:
Waarom dat gestress om de CE? Is er nieuws dat er te weinig zouden zijn dan? Zo niet, stress dan niet :P
Nederland pist erg vaak naast de pot met CE's bij blizzard. en ik wil me artwork !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
damn, ik weet niet meer wie ik moet geloven. ik wacht wel af tot dinsdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de normale versie gekocht, ik denk toch dat ik de goodies in een hoek gooi en vrolijk sc1 speel vanaf mn eigen usb stick. De artwork kan ik nou ook niet echt blij van worden, die kan je op internet ook kijken.

Leuk, maar niet echt het geld waard voor mij. Een paar posters zou ik wel helemaal goud vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:45:
Ik heb de normale versie gekocht, ik denk toch dat ik de goodies in een hoek gooi en vrolijk sc1 speel vanaf mn eigen usb stick. De artwork kan ik nou ook niet echt blij van worden, die kan je op internet ook kijken.

Leuk, maar niet echt het geld waard voor mij. Een paar posters zou ik wel helemaal goud vinden.
Sja smaken verschillen, denk ik wel me eigen poster laat maken eventueel :).
Heb een hele toffe op internet gezien die ik wel als poster kan laten maken ergens.

Goodies en leuke doos is al voldoende voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Mektheb schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:47:
[...]

Sja smaken verschillen, denk ik wel me eigen poster laat maken eventueel :).
Heb een hele toffe op internet gezien die ik wel als poster kan laten maken ergens.

Goodies en leuke doos is al voldoende voor mij :P
Inderdaad! :D ik ga de 26ste al bellen of ik mijn CE mag ophalen, zo niet dan wordt het de volgende dag bij openingstijd bij de deur staan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Hmm, in eerste instantie wilde ik de CE gaan halen maar ik heb SC1 en BW al, art kan inderdaad ook online bekeken worden...die behind-the-scenes DVD kijk je 1 keer en dan heb je hem wel gezien...de ingame extra's zijn eventueel wel leuk natuurlijk en die comic is natuurlijk ook wel nice...

De ingame WoW pet lijkt me aan de ene kant helemaal geweldig, aan de andere kant gebruik je die dingen amper en heeft het weinig meer dan novelty value...ik krijg nu al genoeg whispers omdat ik de WoW 'vanilla' CE pets heb...

Ach, ik zie wel of de CE uberhaupt verkrijgbaar is bij de winkel waar ik naar de nachtopening ga, kan altijd nog on-the-spot beslissen welke ik neem.

[ Voor 34% gewijzigd door Cronax op 22-07-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook gewoon voor de normale versie gegaan, als ze nou een t-shirt en poster met gave artwork erop erbij hadden gedaan had ik het nog wel gedaan. Maar ja er komen nog 2 delen :) mischien dat ik dan wel genoeg cash heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:26:
Ben ook gewoon voor de normale versie gegaan, als ze nou een t-shirt en poster met gave artwork erop erbij hadden gedaan had ik het nog wel gedaan. Maar ja er komen nog 2 delen :) mischien dat ik dan wel genoeg cash heb :P
Want wat is er sexier dan een rts speler in een sc2 t-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de CE en de normale versie, ik vraag me af of je die games die op de stick staan OOK op de Mac kan spelen, anders heb ik er weinig aan en kan ik net zo goed de normale versie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

orange.x schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:09:
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de CE en de normale versie, ik vraag me af of je die games die op de stick staan OOK op de Mac kan spelen, anders heb ik er weinig aan en kan ik net zo goed de normale versie kopen.
Vraag me af of je er ook een key bij krijgt. Die kan je dan gewoon koppelen aan je battle.net account en dan de mac versie downloaden, indien nodig.
Anyways, tegenwoordig is Blizzard zo gefocussed op pc én mac dat ik me bijna niet kan voorstellen dat ze niet beide versies op die stick hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Niet heel direct SC2 gerelateerd maar toch. Een aantal zeet talentvolle game commentators, waaronder HD, Husky en Totalbiscuit zijn een samenwerkingsverband aangegaan onder de naam The Game Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aardig aantal videos gezien van hdstarcraft en huskythehusky. Vind het allemaal maar een beetje tegenvallen. Veel vertellen over wat er te zien is. Als je bijvoorbeeld naar Day[9](Sean Plott) of decemvre kijkt die kunnen veel meer inzicht geven in een wedstrijd op strategisch en tactisch niveau. Sean Plott heeft voordat Starcraft 2 uitkomt ook nog een leuk tournament wat de moeite waard gaat worden :)
http://www.sc2base.com/81...g-of-the-beta-tournament/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik ben voor de CE gegaan :P gewoon omdat het kan :+ leuke pet voor wow,en de box ziet er best aardig uit :) (en ik mis het geld niet zeg maar)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ook wel leuke ingame dingen; speciaal Thor model, extra portraits en decals. En die comic lijkt me ook wel tof.
Overall best een leuk pakketje iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb de CE in april besteld en plan nog steeds hem dinsdag af te halen. Artbook, DVD met interviews en alle cinematics (+ commentaar van de makers), soundtrack CD, comic book. Dat kan ik echt niet laten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Y3LLoW schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:14:
Misschien een domme vraag, maar zou iemand mij kunnen zeggen hoe dit spel ''loopt'' ivm met wow?
Qua performance bedoel ik, loopt het soepeler of niet?
WoW is een compleet andere game dan SCII, die bovendien grafisch gezien zwaarder is dan WoW. AFAIK draait WoW op een zwaar getunede versie van de grafische engine inmiddels, in vergelijking met SC2 is WoW gewoon een oudje... :p

Dus ik snap ook niet hoe je het kúnt vergelijken met elkaar...

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 23-07-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Blizzard maakt zijn games zodat het op systemen van een aantal jaar oud ook goed kan draaien, tenzij je 5 jaar geleden een Packerd Bell hebt gekocht zou je wel goed moeten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:44
Zal SC2 op Steam verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
CptChaos schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:32:
[...]
WoW is een compleet andere game dan SCII, die bovendien grafisch gezien zwaarder is dan WoW. AFAIK draait WoW op een zwaar getunede versie van de grafische engine inmiddels, in vergelijking met SC2 is WoW gewoon een oudje... :p

Dus ik snap ook niet hoe je het kúnt vergelijken met elkaar...
En toch.... draait SC2 voor mij soepeler. In gelijke resolutie kan ik SC2 alles op max zetten en trek ik ca 60fps, doe ik dit in WoW dan trek ik ca 30fps. MMO's zijn over het algemeen wat zwaarder omdat o.a. units niet identiek zijn als in bijv rts games, en je daar dus performance in zal gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
Gisteren de game ook maar eens besteld, de normale versie want ik geef weinig om de goodies van de CE. De digitale download durfde ik ook niet aan, die vind ik normaal gesproken erg fijn maar die moet dan wel wat voordelen hebben zoals de prijs. Maar gezien het verleden met Steam en oude games van blizzard gaat de digitale versie niet goedkoper worden en daarbij komt de game pas 28 juli uit, ivm tijdzone en een wazige reden van blizzard.

Wel heb ik de game alvast gedownload en straks ingeinstalleerd, hopelijk hoef ik straks alleen maar de key te registreren om dan te spelen, scheelt weer wat tijd.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:30
MrFl0ppY schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:47: Maar gezien het verleden met Steam en oude games van blizzard gaat de digitale versie niet goedkoper worden en daarbij komt de game pas 28 juli uit, ivm tijdzone en een wazige reden van blizzard.
Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, maar als ik kijk op: http://eu.battle.net/en/info/digital-purchase staat er inderdaad dat ze wat later in de digitale winkel komen: "No. They’ll go on sale slightly later, on 27/07/2010 10:00 CEST in Europe and Russia." maar toch echt wel op de 27e, om 10 uur 's ochtends.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Lukin schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 22:53:
Niet heel direct SC2 gerelateerd maar toch. Een aantal zeet talentvolle game commentators, waaronder HD, Husky en Totalbiscuit zijn een samenwerkingsverband aangegaan onder de naam The Game Station.
Dat zijn nou juist 3 commentators die er naar mijn mening weinig van bakken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
JJerome schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:19:
[...]

Dat zijn nou juist 3 commentators die er naar mijn mening weinig van bakken, helaas.
nou ja HD ben ik het wel mee eens maar dat komt omdat hij niet zo'n fijne stem heeft vind ik. Husky kan ik wel prima naar kijken, hij heeft wel minder inzicht in de games dan day[9] bv, maar hij is wel grappig en dat maakt een hoop goed :) Halibut ken ik alleen van de i suck at starcraft en dat vond ik wel grappig, mja volgens mij geen echte fanatieke sc speler dus voor strategiën hoef je niet naar hem te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik volg nu al even deze topic en het begint meer en meer te kriebelen om ook mee op de SCII-kar te springen. Ik heb echter nog nooit SCI of II gespeeld (vooral veel C&C) en vraag me af of die 'speelachterstand' eigenlijk nog wel goed te maken is.

Er wordt hier gesproken over 300 actions/minuut, shortcuts te leren, speelschema's vanbuiten kennen, etc. Het lijkt me dat ik hier m'n zweetband voor moet bovenhalen ipv relax m'n basis op te bouwen zoals ik meestal deed bij C&C. Klopt mijn vermoeden en zit hier (indien je dit nog nooit gespeeld hebt) een steile leercurve in vooraleer je een beetje kan meespelen of is het perfect te doen zonder de basis van SC te kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
Castor385 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:08:
[...]

Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt, maar als ik kijk op: http://eu.battle.net/en/info/digital-purchase staat er inderdaad dat ze wat later in de digitale winkel komen: "No. They’ll go on sale slightly later, on 27/07/2010 10:00 CEST in Europe and Russia." maar toch echt wel op de 27e, om 10 uur 's ochtends.
Ah, dan heb ik het inderdaad verkeerd. Ik had op de US site gekeken en zag dat het pas iets later online ging en als je daarbij de tijdzone meerekent dan zit je diep in de nacht/de volgende dag. Maar zo te zien passen ze zich daarop aan. Niks gezegd :+

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
JJerome schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:19:
Het is inderdaad een kwestie van smaak.

Net zoals bij voetbal heeft de één hekel aan het analyseren na de wedstrijd en de ander blijft daar juist voor zitten. Ze zijn allemaal gigantisch succesvol maar ik zie het gewoon als dat ze verschillende doelgroepen bedienen. TB zegt bijvoorbeeld ook specifiek dat hij aan jargon vrij, entry level E-sports verslaggeving doet en niet kan tippen aan het leerzame commentaar van Day[9].

Voor het leerzame commentaar kan je daarom inderdaad beter naar Day[9] of TheGunRun kijken en in mindere mate naar HD en Husky en helemaal niet naar TB.

Aan de andere kant voor een hoge entertainment waarde is het lijstje (in ieder geval voor mij) omgekeerd. TB -> HD en Husky -> TheGunRun en dan Day[9].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Lukin schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:39:
[...]

Het is inderdaad een kwestie van smaak.

Net zoals bij voetbal heeft de één hekel aan het analyseren na de wedstrijd en de ander blijft daar juist voor zitten. Ze zijn allemaal gigantisch succesvol maar ik zie het gewoon als dat ze verschillende doelgroepen bedienen. TB zegt bijvoorbeeld ook specifiek dat hij aan jargon vrij, entry level E-sports verslaggeving doet en niet kan tippen aan het leerzame commentaar van Day\[9].

Voor het leerzame commentaar kan je daarom inderdaad beter naar Day\[9] of TheGunRun kijken en in mindere mate naar HD en Husky en helemaal niet naar TB.

Aan de andere kant voor een hoge entertainment waarde is het lijstje (in ieder geval voor mij) omgekeerd. TB -> HD en Husky -> TheGunRun en dan Day\[9].
Day[9] staat voor mij bovenaan voor entertainment waarde, HD & Husky weten te weinig van 't spel en Husky voelt zich altijd genoodzaakt om de hele cast te schreeuwen.

Pareltje van Day[9]: YouTube: Day\[9] Commentary Highlights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blacksnak schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:38:
Ik volg nu al even deze topic en het begint meer en meer te kriebelen om ook mee op de SCII-kar te springen. Ik heb echter nog nooit SCI of II gespeeld (vooral veel C&C) en vraag me af of die 'speelachterstand' eigenlijk nog wel goed te maken is.

Er wordt hier gesproken over 300 actions/minuut, shortcuts te leren, speelschema's vanbuiten kennen, etc. Het lijkt me dat ik hier m'n zweetband voor moet bovenhalen ipv relax m'n basis op te bouwen zoals ik meestal deed bij C&C. Klopt mijn vermoeden en zit hier (indien je dit nog nooit gespeeld hebt) een steile leercurve in vooraleer je een beetje kan meespelen of is het perfect te doen zonder de basis van SC te kennen?
Is perfect te doen zonder de basis van SC te kennen ;)
Ik heb zelf amper SC1 gespeeld (hooguit 5 potjes tegen pc en 5 tegen vriend), ook erg weinig WC3 en toch kon ik nog vrij goed meekomen op het niveau van de Beta (zat phase 1 in platinum, phase 2 in gold)
300 apm is echt overdreven. Ik kan het zelf meestal wel aan met 50-80(hoewel dat wel weer erg weinig is :P ) maar je hebt dus echt geen 300 apm nodig. De leercurve is ook niet echt steil, zoals bij de meeste (alle?) Blizzard games: easy to learn, hard to master. Je kan er dus gewoon inspringen als ''groentje'' ;)

Kleine edit:
Het is wel handig om de hotkeys te kennen, maar dat is meer: dwing jezelf 5 potjes niet anders dan hotkeys te gebruiken, en je kent ze ongeveer. Speelschema's (neem aan dat je unit counters bedoelt?) leer je gaandeweg kennen, kan je bij hulp zien (F12 ingame) en eventueel op internet zoeken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Blacksnak schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:38:

De matches waar hier vaak over gesproken wordt zijn matches op topniveau, daartussen zit nog een HEEL grote kloof. Voor mij boeit het omdat je er heel veel van kan bijleren, maar zelf bak ik er ook niets van (zit in bronze en win ca. 1 op 4 matches).
Persoonlijk heb ik altijd een hekel gehad aan de C&C reeks omdat je 90% van de tijd gewoon aan het bouwen bent, bijna alsof je sim city aan het spelen bent. Starcraft dwingt een hoge speelsnelheid af en laat een schier eindeloze waaier aan tactieken toe door zijn diversiteit aan units.
Hoge leercurve? In multiplayer zeer zeker, maar daarvoor hebben we dus replays (probeer steeds de matches die je verliest te herbekijken om te zien waar je in de fout gaat) en de bovenvermelde youtube commentatoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Boeboe schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 10:52:
[...]

De matches waar hier vaak over gesproken wordt zijn matches op topniveau, daartussen zit nog een HEEL grote kloof. Voor mij boeit het omdat je er heel veel van kan bijleren, maar zelf bak ik er ook niets van (zit in bronze en win ca. 1 op 4 matches).
Persoonlijk heb ik altijd een hekel gehad aan de C&C reeks omdat je 90% van de tijd gewoon aan het bouwen bent, bijna alsof je sim city aan het spelen bent. Starcraft dwingt een hoge speelsnelheid af en laat een schier eindeloze waaier aan tactieken toe door zijn diversiteit aan units.
Hoge leercurve? In multiplayer zeer zeker, maar daarvoor hebben we dus replays (probeer steeds de matches die je verliest te herbekijken om te zien waar je in de fout gaat) en de bovenvermelde youtube commentatoren :)
Hier ben ik het wel mee eens, je kan zonder veel problemen in SCII stappen. Shortcuts heb je vrij snel door als je jezelf een beetje dwingt ze te gebruiken en er zijn niet gigantisch veel units waardoor je vrij snel alle units kent. Ook is echt direct counteren niet heel erg aan de orde. Als jouw units een voordeel hebben tegen die van de tegenstander is dat leuk en zeker iets waard, maar als je ziet dat je tegenstander aankomt met een leger van unit X en jij gaat snel als counter unit Y bouwen dan ben je te laat.

SCII is in mijn ervaring erg veelzijdig en gevarieerd. Als je steeds dezelfde tactiek toepast kom je best een eind maar creativiteit is vrij belangrijk. De verschillende factions en units zijn goed gebalanceerd waardoor het echt op tactiek en inzicht aankomt, wat ik bij C&C altijd sterk gemist heb.

Wat trouwens erg kan helpen als je begint met multiplayer is 2v2 spelen samen met iemand die het spel al (enigzins) kan. Ik kwam SCII binnen met weinig RTS multiplayer ervaring, heb 2 of 3 dagen samen 2v2 gedaan met een vriend en begin nu zelf al een beetje kont te schoppen zo nu en dan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Net bekeken maar absoluut niet mijn ding. Kwam erg kinderachtig over maar dat zal wel deels liggen aan achterliggende reden van de games en het feit dat het aanmekaar geplakte stukjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Lukin schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 11:15:
[...]

Net bekeken maar absoluut niet mijn ding. Kwam erg kinderachtig over maar dat zal wel deels liggen aan achterliggende reden van de games en het feit dat het aanmekaar geplakte stukjes zijn.
Ja, je moet het verhaal er achter kennen om het leuk te vinden waarschijnlijk.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  1. Houd het nuttig
  2. Slow-chat is niet toegestaan
  3. Posts als 'Mijne is verstuurd!' of 'Heb het spel binnen!' vallen onder spam