Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:11:
@ wiebbe , doe je tactic dan tegen hem en dan leer ik er wat uit, snelle marauders werken niet hoor, degene die de beste is in macro wint en dat is hij , klaar

en scouten met je factory is wel slim want zijn viking zit er dan achter te vliegen , toen wou ik droppen maar ineens stond het er vol turrets ja..
Ik haat die achter replay kritiek , altijd makkelijk praten dat is mijn mening

Oh, zou ik best willen doen hoor. Je hoort mij niet zeggen dat ik daar meteen van zou winnen. Maar hoe dan ook, als ik nu tegen hem ga spelen is het lekker nuttig om marauders te gaan. Als je ze verwacht ga je dus echt niet fast expanden zoals in jullie laatste game.. Blijkbaar kan jij niet zo goed tegen opbouwende kritiek, maar mijn opmerkingen zijn alleen maar hulpzaam bedoeld. Dat jij je niet wilt verbeteren na 3x te verliezen van dezelfde taktiek waarbij je zelf niet van tactics veranderd is mijn probleem niet.
Scouten met je Factory was dus NIET slim, je verklapt daar dus mee wat je mogelijk kan gaan doen. Als je een fac ziet komen aanvliegen, weet je:
1. Hij heeft een fac gemaakt omdat hij hem nodig had naar spaceports te gaan
2. Hij heeft geen factory units gemaakt, of in ieder geval niet in de hoeveelheid dat het een gevaar vormt. (ie, geen mass tanks)
3. Hij komt in ieder geval met spaceport units, hetzij Banshee's of dropships. (Geen vikings, want die maak je alleen als je Tank/Viking gaat voor support/sight)
Als je dat niet had gedaan had je in een basis met 1 viking gevlogen, nu vloog je een basis in waar hij defende tegen een mogelijke banshee rush

. Wie wint er denk je van een viking, 24 marines of 1 viking? Zijn tanks had hij dan moeten terug zetten in Tank mode, richting jou army moeten gaan. Maar inderdaad, dit is theorycrafting, dus wellicht had het niet gewerkt.
Mijn ervaring is dat snelle marauders heel goed werkt tegen een fast expand Terran, zeker eentje die zo snel begint met expanden. Met 2 tanks stop je nooit een stimmed marauder army zonder je choke te hebben geblocked. En doet hij dat wel, dan pak je makkelijk zijn expand van de andere kant waar hij geen tanks heeft staan.
[
Voor 4% gewijzigd door
Wiebbe op 19-07-2010 20:43
]
Oh noes.. No more TreinTijden :(